abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60059050
Net een zak Prins Vital Care Cat Struvite aangeschaft. Deze komt ipv de bij de DA aangeschafte specific struvite dissolution. Laatstgenoemde wordt trouwens op internet aangeboden voor ¤26,- per 3 kilo. Ik betaalde ¤24,- voor 1,5 kilo bij de DA. Dat is echt buiten alle proporties natuurlijk, en van de week ga ik ook zeker even bij hem langs met informatie om aan te tonen dat hij belachelijk veel geld vraagt voor hetzelfde voer en dat dit mensen alleen maar afschrikt een bezoek te brengen aan een DA en dus dieren soms (zeker katten die vaak weinig aangeven en pijnvrij lijken) onnodig leiden.

Voor de zak Prins van 5 kilo betaal ik nu dus 'maar' ¤26,-. Dat is wel iets anders dan 24 voor 1,5 kilo. Ik ben tevreden iig
pi_60060755
Prins is inderdaad redelijk goed voer en goed betaalbaar.

Over het stukje dat goed voer zou moeten voldoen voor blaasguis ben ik het zeker niet eens.
Ik heb ALTIJD goed voer gegeven en toch ging het mis.
Ik kies eieren voor mijn geld. Zo'n ritje dierenarts als het weer mis is kost ook een hoop geld. Dan liever een zak voer die wat duurder is, maar bij mij zit er geen verschil tussen de prijs van gruisvoer en gewoon premium voer.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 16:57:27 #28
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60060898
Ik doe niet meer moeilijk met de poesies. Hoe meer 'hightech' voer ik ze ging geven, hoe slechter ze het deden.
Ik heb 1 kat met nierfalen en blaasgruis en een kleintje die alleen last heeft van een te groot ego.
Het eten hier is altijd brokjes ( whiskas ) on the side.
S'ochtends en s'middags en s'avonds kleine porties natvoer ( Whiskas ) , 4 dagen per week
De overige 3 dagen krijgen ze een versvoer mix. Standaard is 1 dag rauwe kipfilet, 1 dag haringstaartjes, of tonijn of een zooi sardines. Laatste dag een orgaanvleesmix.

De katten draaien hier allebei als een trein op en de blaasgruis blijft bij de oudste vooralsnog weg en zijn slechte vacht is behoorlijk opgeknapt.
Ik geef ze gewoon niets meer wat ze niet lusten of willen. Hills, Lams en consorten ging hier tegen heug en meug. Dat doe ik niet meer. Mijn kat weet zelf wel wat goed voor 'm is.
Ze vertikten het toen ook om versvoer te eten.
Over gestapt op whiskas ( brokjes en zakjes stoomvlees ( ) en alles is weer normaal

Niet van harte overigens, want ik begrijp niet waarom ze die stoomvlees van Whiskas eten. Er zit godverdomme erwt in ! Maar goed, misschien houden mijn kitties wel van erwten.
pi_60062744
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 16:57 schreef SHE het volgende:
Ik doe niet meer moeilijk met de poesies. Hoe meer 'hightech' voer ik ze ging geven, hoe slechter ze het deden.
Ik heb 1 kat met nierfalen en blaasgruis en een kleintje die alleen last heeft van een te groot ego.
S'ochtends en s'middags en s'avonds kleine porties natvoer ( Whiskas ) , 4 dagen per week
De overige 3 dagen krijgen ze een versvoer mix. Standaard is 1 dag rauwe kipfilet, 1 dag haringstaartjes, of tonijn of een zooi sardines. Laatste dag een orgaanvleesmix.

De katten draaien hier allebei als een trein op en de blaasgruis blijft bij de oudste vooralsnog weg en zijn slechte vacht is behoorlijk opgeknapt.
Ik geef ze gewoon niets meer wat ze niet lusten of willen. Hills, Lams en consorten ging hier tegen heug en meug. Dat doe ik niet meer. Mijn kat weet zelf wel wat goed voor 'm is.
Over gestapt op whiskas ( brokjes en zakjes stoomvlees ( ) en alles is weer normaal

Niet van harte overigens, want ik begrijp niet waarom ze die stoomvlees van Whiskas eten. Er zit godverdomme erwt in ! Maar goed, misschien houden mijn kitties wel van erwten.
Niet moeilijk? Je noemt nogal wat voer op zeg
pi_60063287
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 16:45 schreef Kissi4 het volgende:
Prins is inderdaad redelijk goed voer en goed betaalbaar.
En dierproefvrij
pi_60064850
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 16:57 schreef SHE het volgende:

Mag ik ff lachen, Whiskas is echt het slechtste voer dat je ze geven kunt.
En ze lusten niet anders, nee hoe zou dat nou komen, ze zijn verpest.
In whiskas zitten zoveel geur kleur, smaakstoffen en zout, dat ze de andere voeren minder smakelijk vinden.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 22:36:05 #32
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60066466
Ze hebben alles gehad wat er op deze aardbodem te krijgen is.
Lachen mag, maar dat is natuurlijk meer treurig aan jouw kant.
Mijn poesies zijn zo opgeknapt sinds ik ben gestopt met het voeren van high tech voeding en ze gewoon gaf wat ze fijn vonden.
Dat tesamen met de versvoeder is blijkbaar de sleutel voor deze katten.

Je kan mijn rug op met je geur, kleur, smaakstoffen en zout. Zolang mijn kat geen blaasgruis meer heeft zal het me jeuken of er in Whiskas alleen maar shit zit.
Van mij mag dat mormel een snuif coke nemen als hij daar van opknapt.
pi_60066620
Ik heb vroeger via via van een dierenhuisassistent de tip gekregen poezen met blaasgruis vitamine c te geven. Alleeeen nooit gevraagd hoeveel en hoe vaak. Ik doe nu zodra ik blaasgruistekenen (na een klein huis in dierenartskosten ga je de signalen herkennen...) een vitamine c pilletje in 4en breken en een hele korte periode geef ik 1 kwartje per dag (2/3/4 dagen) en daarna nog eentje per week ofzo en dan nemen de klachten weer af.

Poes krijgt overigens wel dieetvoer. Maar soms (stress related) speelt het toch weer op.
pi_60071112
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 20:58 schreef Kissi4 het volgende:

[..]

Mag ik ff lachen, Whiskas is echt het slechtste voer dat je ze geven kunt.
En ze lusten niet anders, nee hoe zou dat nou komen, ze zijn verpest.
In whiskas zitten zoveel geur kleur, smaakstoffen en zout, dat ze de andere voeren minder smakelijk vinden.
Ik denk dat het bij jou (nog) goed gaat omdat je het combineert met versvoer.
Anders was het waarschijnlijk heel anders geweest.
Sommige katten worden op whiskas ook oud, maar vaak weten die mensen niet eens dat ze voer geven dat aan de minimale wettelijke eisen voldoet. Ze zien het op de reclame en ze denken, dat moeten we halen voor onze katten.
pi_60072860
quote:
Op zondag 13 juli 2008 09:43 schreef Kissi4 het volgende:
Sommige katten worden op whiskas ook oud
De katten bij m'n moeder krijgen niet anders (die vind het eigenlijk onzin, vroeger kregen ze helemaal geen aparte brokken maar gewoon leftovers enz. en die werden ook 20 zegt ze altijd ) en de katten daar zijn 18 en 20 en die van bijna 21 is pas overleden. Whiskas
pi_60074468
wij geven ook kenner. en het is absoluut niet het goedkoopste voer. daarnaast staat er rc maine coon brokken (zorro eet dit amper fire wel) en antihaarball voer (zorro eet dit ook amper) voor de rest heb ik veel geprobeerd qua voer maar zorro wil alleen maar kenner. En als ik de verpakking vergelijk komt het aardig voereen met duurder voer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')