quote:Op vrijdag 6 juni 2008 08:39 schreef Silmarwen het volgende:
Als ze vandaag aankomt of gelijk blijft en weer 420 cc zelf drinkt, mag Yade morgen naar huis toe.
Was vijf weken niet een sprongetje volgens Oei ik Groei?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 08:06 schreef tinny het volgende:
[..]
hier hetzelfde... Gabi was gisterenavond tussen 21.00 en 00.00 ontrootsbaar.... viel toen na 1 uur wakker te zijn geweest op mijn borst in slaap om vervolgens tot 5:30 te slapen ... maar werd weer huilend wakker... niks hielp... flesje was er goed in gegaan, boertjes waren er ook uit... luier was schoon...
maar toch huilen als een bezetene
ben eens gaan zoen en je hebt gelijk..quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:09 schreef Troel het volgende:
[..]
Was vijf weken niet een sprongetje volgens Oei ik Groei?
De eerste keren duurt het een paar dagen. Daarna kan het langer duren.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:50 schreef tinny het volgende:
[..]
ben eens gaan zoen en je hebt gelijk..
http://sassiestweedebeeb.(...)oei_ik_groei_5_.html
daar staat het kort en bondig uitgelegd... ben alleen benieuwd hoe lang zo'n sprongetje dan duurt? een paar dagen of een paar weken...?
Ja en uiteindelijk komen ze nog vooruit ook nogquote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:27 schreef Brighteyes het volgende:
Ok, ik weet dat er kruipen en tijgeren is, maar is 'rupsen' ook iets?
Sasha ligt hier nu steeds heel cute zijn kontje omhoog te werken maar glijdt dan weer plat weg.![]()
misschien lees ik hier te weinig hoor, if so blame mequote:Op vrijdag 6 juni 2008 16:54 schreef Ticootje het volgende:
Wij zijn vandaag weer wezen babymassage... Mijn man was ook lekker mee (we zijn vandaag 2 jaar getrouwd, dus we hebben lekker een dagje samen ervan gemaakt). Jen vind het echt heerlijk om het zwembad in te gaan. Echt, ze valt bijna in slaap in het zwembad. Ze vind het alleen niet fijn om haar armen te laten masseren. Net zoals ze een drama kan maken als ik een truitje of romper aan doe, waar ik dan ook steeds beter in word om dat razend snel te doen.
Idd, de voorkant waar je tegenaan kijkt. Dat was bij ons bij de ondertandjes heel duidelijk zo, de ha wees me daar toen op.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 17:46 schreef Nijna het volgende:
als er tandjes komen zie je dan het tandvlees wat bobbelig, en dan bedoel ik niet bovenop, maar aan de voorkant van haar onderkaak lijkt het net of er 2 tandvormige bultjes zitten... misschien toch iets op komst. Zou wel de vele poepluiers verklaren. Ik kwam vanmiddag die kamer op... nou van die lucht zou ik ook niet uit mezelf wakker worden.
Ja, hij had wat vlekjes van de warmte, maar dat heeft hij wel vaker en hij gedroeg zich voorbeeldig. Ik hoop dat hij Anna niet aangestoken heeftquote:Op zondag 8 juni 2008 20:29 schreef YPPY het volgende:
Wat goed Yade.
Beterschap voor Ruben.Zaterdag zag hij er nog zo vrolijk uit.
Ze zijn niet heel dicht bij elkaar in de buurt geweest en Anna is niet zo snel ziek. Heeft het een naam wat hij heeft?quote:Op zondag 8 juni 2008 20:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, hij had wat vlekjes van de warmte, maar dat heeft hij wel vaker en hij gedroeg zich voorbeeldig. Ik hoop dat hij Anna niet aangestoken heeft
Nou nee niet echt. Veel rondwandelen, nog eens aanleggen, van houding veranderen met neerleggen, inbakeren, etc etc.quote:Op zondag 8 juni 2008 20:50 schreef Silmarwen het volgende:
Swets, zijn er nou dingen die je daar tegen kunt doen? Lijkt me toch behoorlijk zwaar en ook erg naar. Je kindje die huilt en niets dat helpt om het te laten stoppen. Lijkt me zo'n vreselijk machteloos gevoel.
Aan de andere kant; als het je eerste is, heb je wel veel meer tijd en aandacht. Nu is het goed je best doen om alle drie voldoende aandacht te kunnen geven. (het is zo makkelijk om de 'makkelijkste' van de drie onder te laten sneeuwen)quote:Op zondag 8 juni 2008 21:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ben wel blij dat het de derde is en niet de eerste. Dat relativeert toch wat makkelijker.
Mijn eerste was een huilbaby, en het had voor hem beter geweest als hij de derde was. Gewoon omdat je dan meer de rust en het vetrouwen hebt 'dat het een fase is en wel weer overgaat'quote:Op zondag 8 juni 2008 21:45 schreef E.T. het volgende:
[..]
Aan de andere kant; als het je eerste is, heb je wel veel meer tijd en aandacht. Nu is het goed je best doen om alle drie voldoende aandacht te kunnen geven. (het is zo makkelijk om de 'makkelijkste' van de drie onder te laten sneeuwen)
quote:
quote:Op maandag 9 juni 2008 08:58 schreef Stiemie het volgende:
Tinny je zal merken dat je het als het een tijdje wat beter gaat weer wat meer naast je neer kunt leggen. Je bouwt zeg maar vertrouwen op en dan heb je tijdens een moeilijke periode ook weer het vertrouwen dat het allemaal wel weer goed komt als het even niet zo lekker gaat
eh... ja, shit happens. Zoals gezegd huilt Nienke niet de hele dag door en slaapt ze primaquote:Op maandag 9 juni 2008 08:50 schreef Ticootje het volgende:
ET en Swets, ik wil jullie natuurlijk niet meteen de moed in de schoenen laten zinken, maar ik weet dat Priscilla ook een huilbaby was. Die begon zo rond bedtijd te huilen en stopte 's morgens pas, en dat een jaar lang.... Ze heeft haar ouders echt tot wanhoop gedreven.
Gelukkig maar!quote:Op maandag 9 juni 2008 09:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
eh... ja, shit happens. Zoals gezegd huilt Nienke niet de hele dag door en slaapt ze prima
Ja, dat is de enige voeding voor zover ik weet van Nutrilon die tegen dat verstoppingsgebeuren is.quote:Op maandag 9 juni 2008 10:53 schreef tinny het volgende:
waarom Omneo K_I_M? tegen verstopping van onderen?
Ah da's een handige tip debuurvrouw! Ik heb toevallig net nieuwe neusspray gekocht!quote:Op maandag 9 juni 2008 11:14 schreef debuurvrouw het volgende:
De KNO vertelde me dat het weinig te maken heeft met weerstand en alles met de verhoudingen in het hoofdje van een klein kind. De buizen van Eustachius zijn dan zo kort dat ze te vlak liggen waardoor vocht makkelijk blijft staan en dus sneller gaat ontsteken. Neusspray is hier eigenlijk de beste methode om het te voorkomen. Als ze maar half snotteren loop ik er met de spray achteraanWellicht helpt het jou dochter ook. Ze hebben alledrie ook buisjes gehad uiteindelijk. Dat hielp nog het beste.
Ruben heeft compleet geen last gehad van overstappen van welke voeding dan ook. Niet van de Friso van het ziekenhuis naar de Nutrilon thuis en ook niet van HA naar Forte en uiteindelijk weer terugquote:Op maandag 9 juni 2008 11:15 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ja, dat is de enige voeding voor zover ik weet van Nutrilon die tegen dat verstoppingsgebeuren is.
Ticoo; we zouden kunnen gaan mixen met gewone voeding, maar dat vind ik een beetje een toestand. Dus liever helemaal over naar die andere voeding, ondanks dat ik een beetje angstig blijf voor het overstappen.
Een teken van oorontsteking is dat ze niet plat willen liggen. Dus je legt je kind neer *BRUL*, je zet hem/haar rechtop *STIL*. En volgens mij ook koorts.quote:Op maandag 9 juni 2008 11:08 schreef Ticootje het volgende:
Stiemmie niet echt dus.. Oorontsteking is vervelend. Hoe kom je daarachter?
dat zijn de betere luiersquote:Op maandag 9 juni 2008 11:51 schreef k_i_m het volgende:
Stiemie, ik wist niet dat dat mocht, zoveel extra water! Wij doen de aanbevolen 10cc extra, en sindsdien ging het eigenlijk best goed met poepen. Een paar dagen geleden heeft ze zelfs zoveel gepoept dat het aan de zijkanten uit de luier kwam, dus ik had goede hoop.
Het is echt heel smerig. Behangplak, maar dan dikker. Zo'n dikke slijmerige klont. En daar moet je dan voor en na de bv enkele theelepeltjes van toedienen. Zouden ze het zelf weleens geproefd hebben?quote:Op maandag 9 juni 2008 12:35 schreef Brighteyes het volgende:
Webkim, ik las je verhaal over de johannesbroodpitmeel in het bv-topic, hier gooide F. vorige week ipv 8 schepjes rijstebloem om pap te maken, 8 grote (een ander lepeltje dus) JBPM in een fles. En hij het maar raar vinden dat Sasha zo moeilijk deed.Dat was dus gewoon echt beton!
(Hier werkt een heel klein beetje door de fles wel tegen het spugen, maar om het zo apart van melk (of bv) te drinken lijkt het mij ook heel goor idd.
De verpleegkundige vertelde ons dat er maximaal 6 weken tussen mag zitten omdat kindjes maar zolang die entstoffen vast kunnen houden.quote:Op maandag 9 juni 2008 14:29 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik wou laatst ook Nathan zijn prik uitstellen na alle ellende in het ziekenhuis etc maar omdat er al 6 weken tussen de vorige en die toen moest zat mocht het niet worden uitgesteld. geen idee waarom niet maar niet veel later had hij dus een keelonsteking erbij. Ik kan niet zeggen dat ik blijer wordt van het CB.
Hier zeiden ze 10-15 min. Wat grappig toch dat alles overal verschilt.quote:Op maandag 9 juni 2008 13:55 schreef Troel het volgende:
Je moet een gemiddelde van 15 a 20 minuten per fles hebben. Hebben ze de fles dan nog niet leeg, dan moet je een speen groter nemen zeg maar
Hier was het vanmorgen 6 uur, toen was Jen gewoon wakker. En babbelen en spelen met de tut. Om vervolgens om kwart voor 7 weer in slaap te vallen, als mama wil gaan aankleden en de deur uit moet...quote:Op dinsdag 10 juni 2008 05:33 schreef Silmarwen het volgende:
Die van ons heeft borstvoeding gedronken.![]()
Om 4 uur 's nachts.En nu nog slapen ho aar. Mam en pap moeten verplicht nu ochtendmensen worden.
We moeten nog jaren sjouwen met dat kind, ik vind dat zielig als het niet nodig is. Ze is ook nog niet op de leeftijd dat ze zelf naar oma wil. Nouja, het zal wel aan mij liggenquote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:27 schreef Ticootje het volgende:
Kim, je had liever gehad dat ze bij papa was vandaag? Misschien manlief dan lekker even het huis aan kant doen, lekker de was doen, de stofzuiger erdoorheen.... (Ach een vrouw mag toch dromen?)
check. dank je.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:41 schreef p_iglet het volgende:
nee met 14 maanden nog prikken .
Evenstar heeft met arwen gelofo ik ervaring met prikken en allergieen. Misschien kun je die PMmen
Ik ga daar ook zeker nog een keer gebruik van maken, maar wel omdat IK een paar vrije uurtjes prettig vind en niet omdat mijn moeder zo nodig op wil passen. Ik ging vroeger ook niet elke week naar mijn oma. Ben ik nou echt zo'n trut dat ik het wel genoeg vind als ze 2x in de week op moet passen omdat ik moet werken?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 11:37 schreef Brighteyes het volgende:
Maar zo nu in jouw geval snap ik je wel hoor, geloof ik.
Hoewel ik hier ook wel eens verhalen lees van mama's met een onverwachte vrije dat die het kind dan toch (voor een deel) bij de oppas of het kdv laten om even van een paar vrije uurtjes te genieten.
Hoop ik aan de ene kant niet want hij heeft een behoorlijke pittige 4 en half sprong gehadquote:Op dinsdag 10 juni 2008 12:10 schreef Mibos het volgende:
Ardenlyn is Maarten niet bezig met een sprongetje of iets dergelijks?
Dit is mijn eigen moeder, dus dat scheelt weer, die kent me langer dan vandaagquote:Op dinsdag 10 juni 2008 12:20 schreef tinny het volgende:
hahaha mooi te lezen K_I_M...
Ik ben de enige man hier volgens mij tussen veel vrouwen en hier in huize Gabi dezelfde strijd met mijn vrouw en mijn moeder (moeder claimy, en vrouw zegt hoho, is mijn kind ik bepaal)..
Het heeft nog niet tot ruzies mogen komen tussen mijn vrouw en mijn moeder maar al wel tussen mij en mijn vrouw ...
(ik vind het nl. allemaal wel best als die mensen eens een dagje willen oppassen)
Hier ook een duimertje!quote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:20 schreef Ardenlyn het volgende:ben blij dat het hier anders gaat. Ook wel dat ik wat bemoeierig ben maar met een aantal dingen weet ik het gewoon beter omdat ik overdag bij hem ben.
Gelukkig denken wij daar hetzelfde over.
Maarten heeft z'n duim ontdekt. Ik vind het zo lief lijken maar ik hoop dat hij er geen problemen mee zal krijgen.
Af en toe haal ik hem er wel uit maarja kan moelijk ze vast gaan tapen aan z'n andere vingers.
Jeetje zeg, heb je een slechte band met je moeder? Het is toch logisch dat ze gek is van haar kleinkind, helemaal als het er net is....ik vind het wel schattig (en herkenbaar) hoor, hoe ze dan allerlei excuses gaan bedenken om maar in de buurt te zijn van de kleine smurf. Relax beeb, het wordt vanzelf wel minderquote:Op dinsdag 10 juni 2008 11:50 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik ga daar ook zeker nog een keer gebruik van maken, maar wel omdat IK een paar vrije uurtjes prettig vind en niet omdat mijn moeder zo nodig op wil passen. Ik ging vroeger ook niet elke week naar mijn oma. Ben ik nou echt zo'n trut dat ik het wel genoeg vind als ze 2x in de week op moet passen omdat ik moet werken?.
Neehoor, maar normaal gesproken ging ik ook niet elke week drie keer bij haar langs. En nu verwachten ze dat wel van me. Nou, daar heb ik geen zin inquote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:46 schreef Vivi het volgende:
[..]
Jeetje zeg, heb je een slechte band met je moeder? Het is toch logisch dat ze gek is van haar kleinkind, helemaal als het er net is....ik vind het wel schattig (en herkenbaar) hoor, hoe ze dan allerlei excuses gaan bedenken om maar in de buurt te zijn van de kleine smurf. Relax beeb, het wordt vanzelf wel minder
Nou gewoon niet doen, maar als mijn moeder zo raar doet denk ik altijd maar:quote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:55 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Neehoor, maar normaal gesproken ging ik ook niet elke week drie keer bij haar langs. En nu verwachten ze dat wel van me. Nou, daar heb ik geen zin in.
Huhquote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:53 schreef Popples het volgende:
een 2.5 maand geleden hebben ze nog gedreigd naar een advocaat te gaan.
Mijn broertje woont !@$&()@#$!quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:02 schreef Vivi het volgende:
[..]
Maar goed, ik denk maar zo; het is net zo spannend om voor het eerst oma te worden als om voor het eerst moeder te worden, en ze willen ook ergens heen met die emoties toch...
Nee...je bedoelt dat juridische programma? Ik wist dat "toevallig" al, als je tenminste doelt op dat bezoekrecht voor grootouders.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:25 schreef bixister het volgende:
vivi, ook die ene uitzending van astrid joosten gezien toevallig?![]()
Volgens mij word ik later een oma from Hell als ik mijn "Es" de overhand laat nemen...ik heb nú al de neiging om nieuwbakken moeders te vertellen wat ze allemaal goed en fout doen..als "ouwe rot"quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:28 schreef Ardenlyn het volgende:
Ikzelf heb zoiets van dat hun toch zelf als moeder zijnde kunnen weten of in kunnen beelden hoe irritant het kan zijn als de oma van je kind hem of haar steeds haast aan het claimen is.
ja. ik kijk er niet vaak naar maar een aantal weken geleden toevallig wel een keer. er was toen een casus waarbij grootouders de nieuwe vriendin van hun schoonzoon niet goed konden uitstaan en daarom de kleinkinderen niet meer zagen. hun dochter was overleden, en ze konden het eigenlijk niet verdragen dat hun zoon 'zomaar' een 'vervangster' gevonden had. ze deden daar heel vervelend over tegen de kinderen (die van kleins af aan heel veel bij hen waren geweest) en die mochten toen niet meer bij hen komen. de rechter moest uitspraak doen over het 'bezoekrecht' dat ze eisten.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:29 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nee...je bedoelt dat juridische programma? Ik wist dat "toevallig" al, als je tenminste doelt op dat bezoekrecht voor grootouders.
ik vrees dat ik ook zo'n foute bemoeizuchtige oma word.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:31 schreef Vivi het volgende:
[..]
Volgens mij word ik later een oma from Hell als ik mijn "Es" de overhand laat nemen...ik heb nú al de neiging om nieuwbakken moeders te vertellen wat ze allemaal goed en fout doen..als "ouwe rot"in het moedervak...
Erg he!
quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:28 schreef Ardenlyn het volgende:
Ikzelf heb zoiets van dat hun toch zelf als moeder zijnde kunnen weten of in kunnen beelden hoe irritant het kan zijn als de oma van je kind hem of haar steeds haast aan het claimen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |