abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 juni 2008 @ 10:53:00 #251
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59271811
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 10:41 schreef p_iglet het volgende:
nee met 14 maanden nog prikken .
Evenstar heeft met arwen gelofo ik ervaring met prikken en allergieen. Misschien kun je die PMmen
check. dank je.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 10:56:17 #252
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59271904
Stiemie, veel plezier op het strand!

Fijn dat pepijn het zo goed doet P_iglet.
En inderdaad lekker goedkoop wat kleding betreft, maar zo is hij ook nog eens een stuk makkelijker te dragen! (wel of niet in de doek)

K_i_m, ik denk dat elke werkende moeder zo wel haar (geheime) ergernissen heeft wat dit betreft, het ligt dus niet aan jou
Ik moet nog steeds even slikken soms als ik hoor wat kleintje allemaal gedaan heeft zonder mij... Ik vind het ook zo bizar bijvoorbeeld dat hij al 2 keer op familie-bezoek naar Krommenie is geweest, daar ben ik in mijn hele leven nog niet geweest, hij gewoon al 2 keer

Ardenlyn, lastig hoor, ik hoop dat je snel van de koortslip af bent zodat je Maarten weer helemaal kan ondersmakken
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 10 juni 2008 @ 11:24:32 #253
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_59272633
Ik hoor net van mijn wederhelft dat hij haar niet te vroeg mocht ophalen. Dat gaat een stevig gesprek worden, want dat vind ik dus niet normaal! Dat bepalen zij niet, dat zal effe lekker worden .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_59272816
Kim denk je wel een beetje om je hart. Nee hoor maar ik ben het wel met je eens overigens. Als een van ons een oppasdag vrij is dan blijft Kaith gewoon thuis en die geniet dan van haar papa-mamadag. Kinderboerderij als extraatje dan en een van de oma´s vinden een dagje zonder haar ook niet erg als ze niet komt. Althans dat laten ze absoluut niet merken maar laten wel merken dat ze het eigenlijk heel normaal vinden dat ze thuisblijft als een van ons ook thuis is.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  dinsdag 10 juni 2008 @ 11:37:01 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59272995
Haha, k_i_m, zo simpel is het allemaal nog niet!

Ik doe het zelf wel andersom trouwens. Heb soms even voor 1 uurtjes oppas nodig als ik een wedstrijd heb 's avonds en F. nog niet thuis is, en dan krijgt hij van mij juist instructies dat hij niet te snel daarheen mag gaan als hij eerder is. Vind ik dan zo sneu voor mijn vriendinnetje, heeft ze hem koud even voor zichzelf en dan komt papa er al weer aan.

Maar zo nu in jouw geval snap ik je wel hoor, geloof ik.
Hoewel ik hier ook wel eens verhalen lees van mama's met een onverwachte vrije dat die het kind dan toch (voor een deel) bij de oppas of het kdv laten om even van een paar vrije uurtjes te genieten.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 11:38:52 #256
14746 k_i_m
pi_59273051
Ze zijn gewoon heel enthousiast, en dat vind ik prima. Ik maak me ook totaal geen zorgen dat ze daar is, maar ze willen zo graag dat ze af en toe de boel forceren. Net zoals dat mijn moeder regelmatig vraagt of wij niet een avondje weg willen en dat zij dan op moet passen. Nee, dat hoeft niet. Als wij een avondje weg willen hoor je het vanzelf!

Maar het gaat dus ook al weken zo dat mijn wederhelft op zondag moet werken en dat er dan maar automatisch vanuit gegaan wordt dat ze dan gezellig bij mij op de koffie komen, omdat ik anders ook maar alleen thuis zit. "Toevallig" vind ik dat heel prettig . Ik neem zelfs de telefoon al niet eens meer op als ze bellen op zaterdag. Ze delen toch alleen maar mee dat ze zondagmiddag langskomen "omdat ze Lilah al zolang niet meer gezien hebben". .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 10 juni 2008 @ 11:41:39 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59273128
Echt?
Oh hemel, daar zou ik ook echt niet tegenkunnen hoor...
Ik geloof dat ik dan toch op enig moment maar een gesprekje aan zou gaan om te zeggen dat je het waardeert dat ze je willen helpen en dat je het leuk vindt dat ze zo enthousiast zijn, maar dat jij soms ook gewoon even lekker alleen wil zijn met Lilah.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 11:48:51 #258
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59273310
Ik vind het juist heel gezellig als mn ouders langskomen. En ik ga ook minimaal 1x per week bij mijn ouders langs.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 11:50:41 #259
14746 k_i_m
pi_59273356
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:37 schreef Brighteyes het volgende:
Maar zo nu in jouw geval snap ik je wel hoor, geloof ik.
Hoewel ik hier ook wel eens verhalen lees van mama's met een onverwachte vrije dat die het kind dan toch (voor een deel) bij de oppas of het kdv laten om even van een paar vrije uurtjes te genieten.
Ik ga daar ook zeker nog een keer gebruik van maken, maar wel omdat IK een paar vrije uurtjes prettig vind en niet omdat mijn moeder zo nodig op wil passen. Ik ging vroeger ook niet elke week naar mijn oma. Ben ik nou echt zo'n trut dat ik het wel genoeg vind als ze 2x in de week op moet passen omdat ik moet werken? .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 10 juni 2008 @ 11:53:32 #260
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59273418
Nee hoor kim, mijn moeder heeft alleen de eerste week opgepast en verder gaat Jen naar het KDV. Ik vind het heerlijk als mijn moeder een keertje wil oppassen, maar liever niet structureel. Ik weet zeker dat we dan strijd krijgen over de opvoeding, ik doe dingen nu eenmaal anders dan mijn moeder. Als dat een keer gebeurt is dat helemaal niet erg hoor. (Zo begon mijn oma van het weekend dat het wel tijd werd voor potjes...)
pi_59273462
Ticootje het is niet zo dat het niet gezellig als ze langskomen althans ik lees het anders als jou denk ik. Ik ga ook bij mijn ouders langs maar dat wil niet zeggen dat ze de Kaith hoeven te claimen. Zo lees ik het een beetje.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 11:56:01 #262
14746 k_i_m
pi_59273486
Juist!
In my life
Why do I smile
  dinsdag 10 juni 2008 @ 11:56:55 #263
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59273505
Oh nee, maar dat doen mijn ouders ook niet...

(Maar ik weet wel heel goed wat het is hoor, maar dat is een ander verhaal, ander kind en de andere opa en oma, dat is toen ook uitgelopen op een hele flinke ruzie..)
  dinsdag 10 juni 2008 @ 12:00:22 #264
35189 Troel
scherp en bot
pi_59273579
BE, Ruben krijgt slappe rooibos. Hij vindt het niet echt super, maar hij drinkt het wel. Hij drinkt nu ook wat Nutricia vruchtensap van het boomgaardfruit.

Waarschijnlijk is het trouwens gewoon griep Ik had vanochtend namelijk 39 graden koorts. Huisarts gebeld met mijn klachten, maar omdat het een virus is zal Ruben het gewoon moeten uitzieken. Meestal duurt het 3 a 4 dagen, dus hij is er bijna vanaf dan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59273616
Mij komt het nu over dat oma vandaag bepaald hoe laat,wie en waar Lilah weer gehaald mag worden en dat zondag een vast koffiemoment wordt omdat ze haar al een poosje niet hebben gezien terwijl ze toch iedere week twee dagen oppassen en ze dus ook respect moeten hebben dat Kim mamatijd wil en dat vind ik ook niet meer als normaal. Mijn ouders staan nooit zomaar op de stoep bij niemand en die vinden het ook juist goed als ze in het weekend ons niet zien want dan mogen kindjes genieten van de papa en mama.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 12:01:50 #266
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59273618
Troel, wij zijn ook alle 4 al ziek geweest.. Jen dus ook, buikgriepje.. 3 dagen waren wij er allemaal zoet mee.
pi_59273643
Troel wat naar dat jij jezelf nu grieperig voelt. Maar wel fijn dat Ruben de goede kant weer op lijkt te gaan.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 12:06:59 #268
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59273737
Kim, ik ken het gevoel (zoals misbos beschrijft), ik kon er zo kwaad om worden. Nog als ik terugdenk. Ik ga ook niet zo vaak meer langs hoor.

Zo ging mijn manlief 2 weken terug onaagekondigd bij zn moeder langs (dat doet hij dus nooit... tijdens de zwangerschap heb ik ook niets gehoord ofzo.. ik dien als broedkip denk ik), ik belde wat hij aan het doen was op zn papa dag... Nou laat ik zeggen dat het kolven een uur later niet zo vlot verliep als anders, ik was echt pissig...
pi_59273755
Zoals ik het allemaal lees geef ik je gelijk hoor Kim!
Jij(jullie) beslist wanneer Lilah naar een ander gaat enz

Ik weet niet wat Maarten de laatste tijd met slapen heeft. Sinds een week is hij al om 5 uur 's morgens aan het MMMUMMMMAMAMMMMAMMUMmm-en.
En gisteren ineens van 16:30 tot 7 uur 's avonds aan het slapen. We moesten hem gewoon wakker maken voor z'n eten.
Om ongeveer 20:30 naar bed en om 5 uur in de ochtend begon het MUMMAMAMA weer (klinkt wel erg leuk want het klink heel erg veel als mama )
Nu om 9:45 ong naar bed en meneer slaapt nog steeds
Om half 12 moest hij z'n fles maar hij slaapt nog.
pi_59273841
Ardenlyn is Maarten niet bezig met een sprongetje of iets dergelijks?
pi_59273932
Piglet, fijn dat pepijn weer is goedgekeurd.. Met een papa van 1.63 is het ook niet raar dat hij niet op de bovenste lijntjes zit.. Wel handig met kleren en dragen En zolang hij verder ook maar lekker gezond is!

Troel & ruben, beterschap.. Stomme griepjes ook

BE, de kabouterthee (natuurwinkel) is lekker. Die heeft een hele milde smaak. Zit oa venkel in. Ik drink meestal zelf ook een glas mee als Chris die krijgt. Dat was hier de 1ste thee die we hebben geprobeerd..

Hier wonen de oma's en opa's op minimaal 2 uur rijden.. Dus die komen nooit zomaar even langs Dat vind ik dan ook wel weer jammer. We gaan nu eens per maand naar mijn ouders, en mijn schoonouders komen hier ook nog wel eens langs, of we gaan daarheen.
Maar kan me voorstellen dat het ook teveel kan worden..
pi_59274057
hahaha mooi te lezen K_I_M...
Ik ben de enige man hier volgens mij tussen veel vrouwen en hier in huize Gabi dezelfde strijd met mijn vrouw en mijn moeder (moeder claimy, en vrouw zegt hoho, is mijn kind ik bepaal)..

Het heeft nog niet tot ruzies mogen komen tussen mijn vrouw en mijn moeder maar al wel tussen mij en mijn vrouw ...
(ik vind het nl. allemaal wel best als die mensen eens een dagje willen oppassen)
  dinsdag 10 juni 2008 @ 12:26:38 #273
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59274215
Ruzies kan ik het niet noemen... Maar mijn man en ik hebben soms ook wel wat woorden hoor over Jennifer. Daarom is de papadag ook zo'n uitkomst, dan heeft hij Jen een halve dag zonder bemoeizuchtige mama... (Nee, niet zo, niet zo wild, zachtjes, trek haar truitje even strak, de luier zit niet goed, ze kwijlt, laat haar nou even, nee ze moet slapen....)
  dinsdag 10 juni 2008 @ 12:28:03 #274
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_59274250
poppels
De felux is door de arts vast gesteld. Door onze huisarts in overleg met de kinderarts kregen we toen zantac voorgeschreven maar hoezo als ik vragen mag wil je dat weten?

de rest lees ik zo bij
pi_59274258
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 12:10 schreef Mibos het volgende:
Ardenlyn is Maarten niet bezig met een sprongetje of iets dergelijks?
Hoop ik aan de ene kant niet want hij heeft een behoorlijke pittige 4 en half sprong gehad
Hij is net wakker na 2 uur en 15 minuten.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 12:38:00 #276
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59274482
Bedankt voor de thee-tips. Ik was even nieuwsgierig.
Hou het geloof ik zelf voorlopig maar op melk en waterige diksap of water. Ik vind rooibos echt niet te drinken zelf, dus dat komt mijn huis niet in.

Ardenlyn, leuk he, dat gebrabbel? Nou ja, om 5 uur niet helemaal natuurlijk, maar ik vind het echt zo gezellig.
Sasha is van de dadadededa en dan ook echt heel druk en driftig somsalsof hij hele gesprekken met zijn teentjes aan het houden is.
pi_59274755
Ik voel me juist bezwaard om mijn moeder te vragen om op te passen. Ik weet dat ze het leuk vindt maar ik heb meestal 's avonds wat als ik een oppas nodig heb en mijn moeder is nou eenmaal iemand die vroeg naar bed gaat. Straks als ik in september met school begin moet ik ook iedere dinsdagavond naar school en de ene keer kan mjin man wel thuis zijn en op andere dagen zal het moeilijk worden. Mijn moeder past dan wel op in de avond maar over het algemeen vraag ik zelden voor oppas.
pi_59274813
Ik vind het echt heerlijk maar het is wennen dat het om 5 uur is
Gisteren hij aan het huilen en ineens ook mmmummummama enz en het klonk echt alsof hij mama zei tijdens het huilen . Zo lief maar ik weet dat het niet bewust is maar toch.
Af en toe gaat het ook ineens van bababa En een hoop gepruttel en hij is z'n hele mond aan het bewegen en z'n wenkbrauwen tijdens het babbelen.
M'n mannetje word groot en het gaat zo snel maar ik geniet er onwijs van(ok er zijn ook minmomenten maar die zal iedereen hebben bv bekaf zijn )
wie weet heeft Maarten ineens een nieuw ritme ik heb echt geen idee.

Zodra die rotlip weg ik dan kus ik hem de hele dag lang!! Z'n papa moet hem maar 2x meer kusjes geven
  dinsdag 10 juni 2008 @ 13:13:41 #279
14746 k_i_m
pi_59275353
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 12:20 schreef tinny het volgende:
hahaha mooi te lezen K_I_M...
Ik ben de enige man hier volgens mij tussen veel vrouwen en hier in huize Gabi dezelfde strijd met mijn vrouw en mijn moeder (moeder claimy, en vrouw zegt hoho, is mijn kind ik bepaal)..

Het heeft nog niet tot ruzies mogen komen tussen mijn vrouw en mijn moeder maar al wel tussen mij en mijn vrouw ...
(ik vind het nl. allemaal wel best als die mensen eens een dagje willen oppassen)
Dit is mijn eigen moeder, dus dat scheelt weer, die kent me langer dan vandaag . Maar mijn wederhelft is er inderdaad ook veel makkelijker in, die vind het ook allemaal wel best. En die snapt ook totaal niet dat ik geen moeite heb met haar op te laten passen, maar dat het dan wel op mijn initiatief moet. Maar dat zal wel het verschil tussen mannen en vrouwen zijn.

Zo hebben we ook steeds ruzie over de wandelwagen. Hij vind de Maxi Cosi handiger, en ik wil dat ze gewoon in de wandelwagen bak gaat. Zeker met dit warme weer ga je dat kind toch niet in zo'n warm stoeltje proppen? Dus nu heb ik afgesproken dat wie het eerst komt, het eerst maalt. Ben ik eerder met de wandelwagenbak moet hij zijn kop houden, en is hij eerder dan zeg ik er niks van. Ik weet gelukkig toch wel wie er eerder is .
In my life
Why do I smile
pi_59275525
ben blij dat het hier anders gaat. Ook wel dat ik wat bemoeierig ben maar met een aantal dingen weet ik het gewoon beter omdat ik overdag bij hem ben.
Gelukkig denken wij daar hetzelfde over.

Maarten heeft z'n duim ontdekt. Ik vind het zo lief lijken maar ik hoop dat hij er geen problemen mee zal krijgen.
Af en toe haal ik hem er wel uit maarja kan moelijk ze vast gaan tapen aan z'n andere vingers.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 13:26:23 #281
14746 k_i_m
pi_59275648
Oh, verder maakt het me niet uit hoor. Als hij een hele dag oppast bemoei ik me er ook niet mee. En ik bel hem ook niet vaker dan anders. Wat dat betreft heb ik er wel vertrouwen in .

Maar die wandelwagenbak is gewoon ook een handigheidje, want als ze tijdens het wandelen in slaap is gevallen duw ik haar zo haar kamer in als we thuiskomen en dan kan ze nog even doortukken. Met de Maxi Cosi doe ik dat liever niet, en als ik haar dan over til naar haar bed wordt ze vaak wakker.
In my life
Why do I smile
  dinsdag 10 juni 2008 @ 13:31:56 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59275818
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:20 schreef Ardenlyn het volgende:
ben blij dat het hier anders gaat. Ook wel dat ik wat bemoeierig ben maar met een aantal dingen weet ik het gewoon beter omdat ik overdag bij hem ben.
Gelukkig denken wij daar hetzelfde over.

Maarten heeft z'n duim ontdekt. Ik vind het zo lief lijken maar ik hoop dat hij er geen problemen mee zal krijgen.
Af en toe haal ik hem er wel uit maarja kan moelijk ze vast gaan tapen aan z'n andere vingers.
Hier ook een duimertje! Incl. gesabbel en geluidjes erbij. Ik vind het te schattig staan om hem eruit te trekken.

k_i_m, in het geval van de bak heb jij gewoon gelijk hoor. In mijn ogen (en over het algemeen denken de meeste mensen er zo over) is de cosi puur een vervoermiddel voor in de auto en niet meer dan dat.
Ik zet de cosi hooguit op het onderstel als ik ergens vandaan kom en een snel boodschapje moet doen, maar anders altijd de bak hoor.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 13:46:21 #283
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59276248
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:50 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik ga daar ook zeker nog een keer gebruik van maken, maar wel omdat IK een paar vrije uurtjes prettig vind en niet omdat mijn moeder zo nodig op wil passen. Ik ging vroeger ook niet elke week naar mijn oma. Ben ik nou echt zo'n trut dat ik het wel genoeg vind als ze 2x in de week op moet passen omdat ik moet werken? .
Jeetje zeg, heb je een slechte band met je moeder? Het is toch logisch dat ze gek is van haar kleinkind, helemaal als het er net is....ik vind het wel schattig (en herkenbaar) hoor, hoe ze dan allerlei excuses gaan bedenken om maar in de buurt te zijn van de kleine smurf. Relax beeb, het wordt vanzelf wel minder
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_59276358
Qua ouders kan het ook andersom hoor Ik moet het bij mijn moeder 3 maanden van te voren in 3-voud aanvragen of ze uurtje op kan passen. Nu werkt ze wel 4 dagen in de week, maar ze ziet de kinderen erg weinig. Ik kan haar huis hiervandaan zien, maar sinds we hier wonen (1,5 jaar) hebben ze 2 keer bij haar gegeten, en Amber heeft 1x daar gelogeerd, maar dat was eigenlijk bij mijn zusje, want mijn moeder was op vakantie op dat moment.
Ik weet wel dat ik er niet vanuit kan gaan ze altijd maar opassen, maar toch raakt het me soms best wel ...Toch denk ik niet dat mijn moeder het zo bedoeld.

Het lijkt mij juist wel leuk als oma zo graag op wil passen, maar het gras is bij de buren altijd groener natuurlijk...
pi_59276455
saint mijn meisje spuugt en huilt veel iemand maakte daar een opmerking over of het dat niet kon zijn.
vandaar dat ik ook vroeg wie het vast gesteld heeft.

k_i_m ik snap je heel goed. ik breng zelf ook niet mijn kinderen weg als het niet hoef.
wij hebben altijd woorden over dat onze dochters niet bij schoonouders mogen, zolang ze het niet kunnen zeggen dat ze naar schoonouders willen bepaal ik waar mijn kids naar toe gaan. een 2.5 maand geleden hebben ze nog gedreigd naar een advocaat te gaan.
mama van 3 kids!
  dinsdag 10 juni 2008 @ 13:55:04 #286
14746 k_i_m
pi_59276492
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:46 schreef Vivi het volgende:

[..]

Jeetje zeg, heb je een slechte band met je moeder? Het is toch logisch dat ze gek is van haar kleinkind, helemaal als het er net is....ik vind het wel schattig (en herkenbaar) hoor, hoe ze dan allerlei excuses gaan bedenken om maar in de buurt te zijn van de kleine smurf. Relax beeb, het wordt vanzelf wel minder
Neehoor, maar normaal gesproken ging ik ook niet elke week drie keer bij haar langs. En nu verwachten ze dat wel van me. Nou, daar heb ik geen zin in .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 10 juni 2008 @ 14:02:22 #287
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59276685
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:55 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Neehoor, maar normaal gesproken ging ik ook niet elke week drie keer bij haar langs. En nu verwachten ze dat wel van me. Nou, daar heb ik geen zin in .
Nou gewoon niet doen, maar als mijn moeder zo raar doet denk ik altijd maar: ,
Zij loopt idd ook continue te drammen of Dean mag logeren...nu heb ik eindelijk, na 286 zeursessies, een keer toegezegd en dan belt ze weer op (heeft ze wrs met een vriendin gepraat ofzo) "Ja, als je het écht vervelend vind moet je het niet doen hoor, je moet het niet alleen voor mij doen! " Maar ondertussen wel foto's sturen van al het speelgoed dat ze vast heeft ingeslagen .

Ik had laatst alleen wel even een discussie met 'r, ze wilde een kusje van Dean en zei dat hij zijn koekje pas zou krijgen na een kusje...toen heb ik gezegd dat ik niet wil dat mijn kind wordt gechanteerd tot het geven van kusjes ( beetje sterk uitgedrukt, maar jullie snappen het wel) en dat als hij geen kusje wil geven dat dus ook niet hoeft van mij. Nou, dat vond ze maar raar, want ZIJ had er wél behoefte aan, aan die affectie en dat kon hij dus best leren, om oma een kusje te moeten geven.

Gelukkig merkte ze wel dat ik wat dit betreft van geen wijken wist en hield ze erover op (natuurlijk nog wel met de toevoeging dat ze het maar overdreven vond ).

Maar goed, ik denk maar zo; het is net zo spannend om voor het eerst oma te worden als om voor het eerst moeder te worden, en ze willen ook ergens heen met die emoties toch...
  dinsdag 10 juni 2008 @ 14:05:10 #288
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59276770
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:53 schreef Popples het volgende:
een 2.5 maand geleden hebben ze nog gedreigd naar een advocaat te gaan.
Huh

Juridisch gezien hebben grootouders trouwens helemaal geen rechten in dat opzicht...wat in sommige gevallen best zielig is
  dinsdag 10 juni 2008 @ 14:16:07 #289
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_59277070
Zou het 'Oma gevoel' net zoiets zijn als het 'Moeder gevoel'? Een gevoel wat niet uit te leggen is totdat je het zelf ervaart?
  dinsdag 10 juni 2008 @ 14:17:29 #290
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59277105
Mijn moeder zegt iig dat ze net zoveel van Dean houdt als van haar eigen kinderen.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 14:20:04 #291
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_59277162
Oh dat denk ik ook wel! Maar het moet toch ook een soort van onverklaarbaar gevoel zijn.. een kind van je kind.
Voor mijn voelen mijn kinderen als 'mijn eigendom' (niet letterlijk zo, maar je snapt het vast wel). Ik denk dat het voor grootouders ook zo voelt, al beseffen moeders (de kinderen van de grootouders) dat niet altijd.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 14:22:34 #292
14746 k_i_m
pi_59277214
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 14:02 schreef Vivi het volgende:

[..]

Maar goed, ik denk maar zo; het is net zo spannend om voor het eerst oma te worden als om voor het eerst moeder te worden, en ze willen ook ergens heen met die emoties toch...
Mijn broertje woont !@$&()@#$! nog thuis! Het is niet alsof ze niks meer om handen heeft zonder mijn kind .

Nouja, ik vind het bloedirritant. Misschien went het wel, en zo niet krijgt ze gewoon een keer de wind van voren. Eigen bult, dikke schuld.
In my life
Why do I smile
  dinsdag 10 juni 2008 @ 14:24:31 #293
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59277253
Je kan het ook gewoon aardig proberen te zeggen ?
pi_59277270
vivi, ook die ene uitzending van astrid joosten gezien toevallig?

k_i_m, lastig. ik snap jouw irritatie heel goed, maar anderzijds is 't vanuit het perspectief van de nieuwe grootouders toch ook wel begrijpelijk dat ze lilah graag vaak zien. en vind ik 't ook wel schattig van ze dat ze daar zo hun best voor doen. zo heeft m'n schoonmoeder het eerste half jaar (nou ja misschien overdrijf ik maar wel minstens een paar maanden lang) ELKE DAG gebeld om te vragen hoe 't ging met Piet.

ik dacht eerst trouwens dat je irritatie meer ging over het feit dat manlief er anders in staat dan jijzelf. ik heb ook al een paar keer gehad dat m'n schoonmoeder hier toevallig kwam op een zogeheten 'papadag' (die hier niet zo vaak voorkomen) en dan gaat die papa lekker vissen en laat alle zorg aan oma over. vond ik niet leuk omdat hij al zo weinig tijd alleen met de kinderen doorbrengt, en ik me niet kon voorstellen dat ie dan doodleuk liever gaat vissen!
pi_59277346
Ikzelf heb zoiets van dat hun toch zelf als moeder zijnde kunnen weten of in kunnen beelden hoe irritant het kan zijn als de oma van je kind hem of haar steeds haast aan het claimen is.

Volgens mij zit Kim ff van alles dwars
  dinsdag 10 juni 2008 @ 14:29:00 #296
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59277363
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 14:25 schreef bixister het volgende:
vivi, ook die ene uitzending van astrid joosten gezien toevallig?

Nee...je bedoelt dat juridische programma? Ik wist dat "toevallig" al, als je tenminste doelt op dat bezoekrecht voor grootouders.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 14:31:17 #297
108648 cattie
lieve moeder
pi_59277429
Mijn ouders waren in het begin erg hyper tegenover Ive. En nog steeds willen ze hem zo vaak mogelijk zien. Ze wonen echter 2 uur rijden van ons vandaan (enkele rit). In het begin vond ik het benauwend, maar ze zijn wat minder hyper en ik vind het nu vooral leuk dat ze zo gek op hem zijn. We zorgen nu wel dat ze hem zeker 1x per maand zien (zij bij ons of wij bij hen). Als ze om de hoek hadden gewoond en elke dag waren langsgekomen had ik het minder gevonden..

Bix, mijn man is het tegenovergestelde! Elke week papadag, maar daar mag niemand aan komen!
  dinsdag 10 juni 2008 @ 14:31:28 #298
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59277433
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 14:28 schreef Ardenlyn het volgende:
Ikzelf heb zoiets van dat hun toch zelf als moeder zijnde kunnen weten of in kunnen beelden hoe irritant het kan zijn als de oma van je kind hem of haar steeds haast aan het claimen is.

Volgens mij word ik later een oma from Hell als ik mijn "Es" de overhand laat nemen...ik heb nú al de neiging om nieuwbakken moeders te vertellen wat ze allemaal goed en fout doen..als "ouwe rot" in het moedervak... Erg he!
pi_59277456
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 14:29 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nee...je bedoelt dat juridische programma? Ik wist dat "toevallig" al, als je tenminste doelt op dat bezoekrecht voor grootouders.
ja. ik kijk er niet vaak naar maar een aantal weken geleden toevallig wel een keer. er was toen een casus waarbij grootouders de nieuwe vriendin van hun schoonzoon niet goed konden uitstaan en daarom de kleinkinderen niet meer zagen. hun dochter was overleden, en ze konden het eigenlijk niet verdragen dat hun zoon 'zomaar' een 'vervangster' gevonden had. ze deden daar heel vervelend over tegen de kinderen (die van kleins af aan heel veel bij hen waren geweest) en die mochten toen niet meer bij hen komen. de rechter moest uitspraak doen over het 'bezoekrecht' dat ze eisten.
pi_59277501
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 14:31 schreef Vivi het volgende:

[..]

Volgens mij word ik later een oma from Hell als ik mijn "Es" de overhand laat nemen...ik heb nú al de neiging om nieuwbakken moeders te vertellen wat ze allemaal goed en fout doen..als "ouwe rot" in het moedervak... Erg he!
ik vrees dat ik ook zo'n foute bemoeizuchtige oma word.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')