abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juni 2008 @ 05:58:27 #201
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59107308
Ethan is vannacht veranderd in een zielig ziek snotmonster Gelukkig inmiddels wel een bijzonder vrolijk snotmonster.. meneer kijkt nu al giechelend en gorgelend babytv
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_59107613
Mhhh Gabi (nu bijna 5 weken oud) wil af en toe een stuk beter doorslpen op haar buik....
ik geef toe het is niet altijd, maar soms als ze erg huilerig is na de voeding merk je gewoon dat ze beter en langer slaapt wanneer je haar op haar BUIK weg legt dan op haar rug...

We hebben eerst nog geprobeerd om haar op haar BUIK weg te leggen en dan na 15 of 30 minuten in haar diepe slaap haar om te draaien naar haar RUG, echter soms wordt ze dan na 10 minuten al weer wakker... Terwijl als je haar lekker op haar buik laat liggen ze lekekr 3 tot 4 uur door maft...

Maar ja... het is wel wat risicovoller ivm wiegendood... Ik heb nu maar een AEROSLEEP onder haar hoeslakentje gelegd als ze dan per ongeluk haar neus in het matras steekt kan ze wat makkelijker doorademen en eventueel spuug wordt afgevooerd en blijft niet boven op hangen....

maar ja... echt helemaal zeker weten of het zo goed is wete ik niet....
  woensdag 4 juni 2008 @ 08:01:41 #203
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59107685

op deze fotot zie je redelijk hoe plat zijn hoofdje is.

En deze om te showen wat een lekker dier hij is!!
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  woensdag 4 juni 2008 @ 08:33:26 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59107985
Ja, dat is wel heel duidelijk plat ja.

Overigens zou ik het denk ik wel doen hoor. Het is vrij makkelijk te corrigeren nu nog en ik denk dat hij er later veel profijt van heeft.
pi_59108027
Waar kan je een warmhoudbordje kopen?
Ik warm z'n hapje op in de magnetron maar het word snel koud en dan vind hij het minder lekker.
Zal het bij de Etos te koop zijn of C1000?
  woensdag 4 juni 2008 @ 09:09:26 #206
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_59108383
Zijn hoofdje is inderdaad wel duidelijk plat, maar wel een lekker ventje hoor! Het helmpje is toch maar kort, hij zal er geen herrineringen aan hebben en wel meer kindjes hebben het. Ook al is het enkel voor uiterlijk en verder niet, zou ik het wel doen. Later is dit niet meer te corrigeren.

Yade kan gewoon haar hoofdje echt al heel goed optillen. De verpleegkundigen zeiden ook dat ze gewoon echt heel sterk is met alles. Maakt luiers verschonen niet makkelijker.

Gisteravond weer een volledige voeding uit de borst gedronken, en, zo ver als wij hebben kunnen zien, slechts 3 keer sonde voeding gehad, waarvan eentje maar 20 ml en de andere twee sliep ze. Het gaat echt de goede kant op!
  woensdag 4 juni 2008 @ 09:10:47 #207
35189 Troel
scherp en bot
pi_59108401
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 07:51 schreef tinny het volgende:
maar ja... echt helemaal zeker weten of het zo goed is wete ik niet....
Neem dan contact op met het consultatiebureau! Daar zijn ze voor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59108795
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 09:10 schreef Troel het volgende:

[..]

Neem dan contact op met het consultatiebureau! Daar zijn ze voor
Tja.... dan weet ik het antwoord al....
Misschien wordt dit er eentje waarbij ik ons ouder-schap gevoel moet laten zegevieren ipv het CB, statistieken en cijfertjes...
pi_59108836
Er zijn genoeg baby's die op hun buik slapen en die liggen gewoon niet lekker op hun rug.
Let er gewoon wat op en hou het een beetje in de gaten.
Dit is echt zoiets waarbij je naar je eigen gevoel moet luisteren
  woensdag 4 juni 2008 @ 10:03:20 #210
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59109327
Ja Tinny heeft wel een beetje gelijk... Toen ik op het cb meldde dat Jen bij ons in bed sliep, keek de arts alsof ik niet helemaal lekker in mn hoofd was.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_59109424

[ Bericht 100% gewijzigd door flowerbox op 04-06-2008 10:09:36 (oeps!) ]
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_59109781
tinny, gelukkig is het CB alleen een adviserende instantie.. Als er zo'n groot verschil tussen buik en rugslapen zit, dan kun je bijna niet anders? En met een aerosleep heb je in ieder geval een extra veiligheid..

Sil, we jubelen gewoon verder
  woensdag 4 juni 2008 @ 10:34:59 #213
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59109944
Wat een lekker ventje is Dennis. Die lekkere spekarmpjes
pi_59110025
Vergeet helemaal te reageren op Dennis z'n foto!!
Echt een mooi mannetje! Hij heeft nu al een boefjeskoppie dus er staat je nog wat te wachten

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2008 10:38:48 ]
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:19:57 #215
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_59114206
Wat een vrolijk koppie heeft Dennis!

Succes met jullie moeilijke keuze Hestria, ik zou het ook doen... Het is vast even wennen voor iedereen, maar uiteindelijk is het goed, en heeft hij er later veel aan!
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:32:51 #216
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59114597
JR, sterkte met Ethan, hopelijk heeft hij er geen last van en hoef jij alleenmaar snot weg te smeren en niet aan de gang met opengesneden uien en zo!

Eli heeft spruw op zijn kont!
Sorry, maar dat vind ik ergens wel geestig. Aargh, ontaarde moeder

En tand vier is in aantocht. Ik weet alleen nog niet welke.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:36:18 #217
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59114690
Spruw op zijn kont?????

Gij ontaarde moeder
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:36:20 #218
35189 Troel
scherp en bot
pi_59114692
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 09:37 schreef tinny het volgende:

[..]

Tja.... dan weet ik het antwoord al....
Misschien wordt dit er eentje waarbij ik ons ouder-schap gevoel moet laten zegevieren ipv het CB, statistieken en cijfertjes...
En wat voor een antwoord denk je hier te krijgen dan? Dat wij gaan zeggen dat het goed is en dat het geen kwaad kan? Elk CB is daarin anders en ik kan me zo voorstellen dat ze in sommige gevallen best handige adviezen hebben. Niet geschoten is ook mis hoor.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:37:10 #219
35189 Troel
scherp en bot
pi_59114719
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 08:01 schreef hestria het volgende:
[ afbeelding ]
op deze fotot zie je redelijk hoe plat zijn hoofdje is.

En deze om te showen wat een lekker dier hij is!!
[ afbeelding ]
Wat een lekker dier inderdaad Heerlijk die kleintjes
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59114800
spruw op zijn billen Wist niet eens dat dat bestond..

Hier een zielig jochie.. Wil hem van zijn speen zien af te krijgen, maar hij is het er nog niet mee eens.. Is nu 20 minuten aan het huilen, maar kan niet in slaap komen. Ik geef hem tot kwart voor, een half uur huilen is wel genoeg. Het wordt al steeds langer stil tussen de snikken door..
pi_59115772
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:39 schreef Deepfreeze het volgende:
spruw op zijn billen Wist niet eens dat dat bestond..

Hier een zielig jochie.. Wil hem van zijn speen zien af te krijgen, maar hij is het er nog niet mee eens.. Is nu 20 minuten aan het huilen, maar kan niet in slaap komen. Ik geef hem tot kwart voor, een half uur huilen is wel genoeg. Het wordt al steeds langer stil tussen de snikken door..
Ai!! Ik weet hoe het is. Hier heeft Maarten zijn speen al dik 10 dagen niet meer gehad en het gaat steeds beter (het gaat superrr!! Hij is nog maar 5 maand maar was een ramp die speen. lees maar terug ergens weet niet meer precies waar volgens mij dit topic)
Blijf volhouden! Heel sneu voor je mannetje. Wel deed ik af en toe even mijn duim in z'n mond als hij harstikke bekaf was en echt wat nodig had om te zuigen zodat hij in slaap viel maar dat heb ik maar af en toe gedaan en nu heeft hij nietssss Ok hij heeft een zakdoekje met 2 knopen erin en laatst zo'n sleutelbos (voor kinderen) aan z'n bedrand gedaan omdat hij soms die zakdoek kwijt raakte

Aan de ene kant jammer dat Maarten niet samen met een speen kan maar ik hoef het later niet meer af te leren

Succes!!
  woensdag 4 juni 2008 @ 14:12:10 #222
54772 Silmarwen
pi_59115848
Spruw op zijn billen. O.o Arm kind!

Lijkt me lastig de speen afleren, maar makkelijker dan een duim. Yade heeft de neiging te duimen maar vind soms een speentje ook fijn. Ze knauwt in ieder geval graag op haar vuistjes.

Gisteren heeft ze trouwens 2/3 zelf gedronken en 1/3 sonde. Ze gaan haar nu altijd de fles aanbieden en als ik er ben de borst, en haar niet meer door laten slapen. Vanochtend heeft ze al twee keer 50 cc uit de speen gedronken en 2 keer dus 20 cc met de sonde en toen ik er was 60 cc uit de borst, bij de borst doen ze dan geen 10 cc meer erbij. Ze gaat echt met hele hele grote stappen vooruit. Eind van de week naar huis redden we denk ik niet, maar volgende week zit er nu toch echt wel in. Donderdag zou ze volgens de uitgerekende datum 38 weken zijn, dan schijnen ze het vaak ineens te begrijpen.
pi_59115887
het is hier stil Normaal heeft hij een speen en een knuffel, maar de knuffel maakte het ook niet goed.. Nu alleen nog volhouden. Heb een dik half uur op mijn handjes gezeten om de speen niet te geven ik beken: vanochtend heb ik hem een speen gegeven bij de eerste kik, het was een te zielig huiltje

Nog even een jubeltje voor Yade blijf gewoon doorgaan
pi_59116166
Yade: Wat zal het fijn zijn als je haar naar huis mag meenemen!

Deepfreeze: Is ook moeilijk hoor omdat je weet dat je kleine zo graag die speen wil.
  woensdag 4 juni 2008 @ 14:33:30 #225
35189 Troel
scherp en bot
pi_59116495
Sil, ze gaat echt super vooruit begrijp ik, goed hoor!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 4 juni 2008 @ 14:47:16 #226
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59116972
Wat goed dat Yade zo vooruit gaat, moet een lekker voorutizicht zijn dat je haar snel thuis hebt.

en vraag me toch af hoe je dat nou merkt dat ie spruw heeft op zijn billen? Maar kan me voorstellen dat je het geestig vind, klinkt ook wel een beetje raar.

Kindjes van spenen af krijgen ben ik al helemaal geen ster in, Michelle(3 jaar) heeft nog steeds een fiep bij het in slaap vallen, als ik haar om 23:00 laat plassen haal ik hem eruit, maar zonder kan ze nog echt niet. Gelukkig heeft dennis geen behoefte aan een fiep ofzo, meneer is al tevreden met een spuugdoekje.
  woensdag 4 juni 2008 @ 14:51:06 #227
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59117098
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 08:38 schreef Ardenlyn het volgende:
Waar kan je een warmhoudbordje kopen?
Ik warm z'n hapje op in de magnetron maar het word snel koud en dan vind hij het minder lekker.
Zal het bij de Etos te koop zijn of C1000?
die warmhoud bordjes zijn te kopen bij de thuiszorg winkel, en ik geloof dat ze ook bij prenatal zijn(maar dat weet ik niet zeker). heb ze geloof ik ook wel eens bij de hema zien staan. maar bij de thuiszorg winkel zijn ze zeker.
pi_59117205
Chris heeft hem gelukkig alleen voor de slaap gehad. Overdag (bijna) nooit. Wel al vanaf de eerste week. BV zuigen ging niet goed, maar had wel een flinke behoefte. Dus de speen (&pink) waren handig.
Maar we moeten er elke nacht nog wel 1 a 2 keer uit om de speen te geven. En zo rond de 9 maanden verdwijnt de zuigbehoefte en wordt het een gewoonte.. Dus vandaar ook dat ik het nu wil proberen..
pi_59117348
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 14:51 schreef hestria het volgende:

[..]

die warmhoud bordjes zijn te kopen bij de thuiszorg winkel, en ik geloof dat ze ook bij prenatal zijn(maar dat weet ik niet zeker). heb ze geloof ik ook wel eens bij de hema zien staan. maar bij de thuiszorg winkel zijn ze zeker.
  woensdag 4 juni 2008 @ 16:15:56 #230
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59119878
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 14:47 schreef hestria het volgende:
Wat goed dat Yade zo vooruit gaat, moet een lekker voorutizicht zijn dat je haar snel thuis hebt.

en vraag me toch af hoe je dat nou merkt dat ie spruw heeft op zijn billen? Maar kan me voorstellen dat je het geestig vind, klinkt ook wel een beetje raar.

Kindjes van spenen af krijgen ben ik al helemaal geen ster in, Michelle(3 jaar) heeft nog steeds een fiep bij het in slaap vallen, als ik haar om 23:00 laat plassen haal ik hem eruit, maar zonder kan ze nog echt niet. Gelukkig heeft dennis geen behoefte aan een fiep ofzo, meneer is al tevreden met een spuugdoekje.
De leidster op het kdv zag het. En de dokter geloofde me op mijn woord toen ik belde, dus ik ga ff daktarin halen.

Yade! Gaat goed zo! Voor jullie het weten is ze dan thuis!
  woensdag 4 juni 2008 @ 19:36:47 #231
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59125038
Spruw is "gewoon" een schimmelinfectie. Heb je die in je mond dan heet het spruw, als je het op je billen hebt heet het meestal een schimmel.
Maar het is allemaal 1 pot nat .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 4 juni 2008 @ 20:10:22 #232
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59126064
Helaas hebben we hier (o.a. door de antibioticakuren) ook al met allerlei varianten kennis kunnen maken
  woensdag 4 juni 2008 @ 20:57:14 #233
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59127607
Ik zat me eens af te vragen, zijn er hier ook ouders die geen wegwerpluiers gebruiken? Ik zit steeds te kijken naar die katoenen luiers, en tegenwoordig schijnen ze toch best de boel goed tegen te houden. Alleen voor een pakket luiers betaal je gewoon 600 euro...
  woensdag 4 juni 2008 @ 21:00:41 #234
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59127707
En dan moet je ze nog wassen ook .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 4 juni 2008 @ 21:04:40 #235
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59127815
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 21:00 schreef Leah het volgende:
En dan moet je ze nog wassen ook .
Ja, maar als ze net zo goed zijn als wegwerpluiers, dan vind ik het wel de overweging waard...
pi_59128407
hier ook een warmhoudbordje, en wel van de hema
Meike eet veel beter sinds ze uit dat bordje eet
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_59130776
Ticootje, ik geloof dat het qua prijs ook niet eens zoveel scheelt. De aanschaf is duur (maar dan heb je mooie voorgevormde dingen, geen ouderwetse driehoeken). Maar het wassen kost ook veel geld&energie. Als je de droger gebruikt is het ongeveer hetzelfde qua kosten (dacht ik eens gelezen te hebben)..
Als je het voor het milieu wil doen, kun je ook nog kijken naar luier-recycle bedrijven. Die verwerken de wegwerpluiers zo goed mogelijk. Hier verzamelen ze die bij kinderdagverblijven, speciale zakken kunnen we bij de gemeente krijgen.

Vanavond weer een slapende Chris zonder speen.. Deze keer na zo'n 20 a 25 minuten huilen was het stil. Al dik 10 minuten winst.. Nu eens kijken hoe het vannacht gaat. Normaal is hij snel te troosten met een speen, maar dan heeft hij natuurlijk weer zijn oude gewoonte terug. Hopelijk kunnen we vannacht toe met een aai over de bol
pi_59135637
Volhouden DP!! Volhouden!!
Denk maar zo...als je de speen weer zal geven begin je als je pech hebt weer van voren af aan. Kan ej beter doorzetten lijkt mij
pi_59136533
Hier een hele rare nacht gehad... van 21:00 tot dik 00:00 uur wilde gabi alles behalve slapen, klaar wakker, spartelen als een bezetene.
Alles gechecked
- luier
- koud-warm
- honger (wel zuigbehoefte)
dus na een pink van 30 minuten tcoh maar een flesje gemaakt... dat ging er niet echt in(veel spelen met de speen). Toen maar weer op de borst genomen in bed en samen in slaap gevallen. Om na een kwartier wakker te schrikken en hara toen in haar eigen bed gelegd waar ze vervolgens 6,5 uur aan 1 stuk door heeft geslapen...

Ik heb nu het gevoel dat elke dag echt totaal anders.... soms is ze een dag elke 3 uur hongerig, soms slaapt ze mooi netjes 3-4 uur, soms slaapt ze een nacht 6 uur... maar het is elke dag anders... dus echt regeldagen zijn dat niet want dan zou elke dag een regel dag zijn...
  donderdag 5 juni 2008 @ 08:58:26 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59136706
tinny, welkom in de wereld van 'ouders'... het is en blijft een kindje en geen automaatje.
Ze hebben dus steeds andere behoeftes en de gebruiksaanwijzing is helaas doorgelopen door het vruchtwater.
  donderdag 5 juni 2008 @ 09:00:37 #241
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59136748
Tinny ik had nog even zitten denken over jouw buikslapertje. Maar je hebt ook matjes die je onder je kindje kan leggen, dat waakt over je kindje mocht ze stoppen met ademen...

http://www.bewusteouders.nl/index.html?thispage=http://www.bewusteouders.nl/webshop.php?id=33&categorie_id=&prodgroep_id=18&uitvoering_id=55
  donderdag 5 juni 2008 @ 09:07:24 #242
54772 Silmarwen
pi_59136860
Wij hebben gisteren ons eerste "Help, wat nu?!" moment gehad.

Ik had Yade de borst gegeven en ze had 60 gedronken, wat telt als een hele voeding. Ze deed het sowieso briljant, als het goed is heeft ze maar 115 gerest! Gaat echt met sprongen.
Maar goed we hadden haar nog even verschoond, want madam had ondertussen nog een fijne zurige poepbroek gemaakt. Even knuffelen en terug het bedje in. Althans, dat dachten wij. Ze werd me een partij boos! Nog even op de pink sabbelen, daar werd ze rustiger van. Ze viel weer in slaap en zodra ik mijn pink weghaalde, weer krijsen. En ze kan heel hard en heel boos huilen, het klinkt echt meer als krijsen. En ze bleef maar happen.

Dus Knut aan de verpleegkundige gevraagd of we haar dan maar nog een keer moesten aanleggen. Dat was een succes, ze heeft toen zeker nog 15 gedronken (niet gewogen maar ik kan onderhand inschatten hoeveel ze heeft gedronken aan de tijd, aantal slokken en zuigkracht ) en viel toen lekker in slaap als een tevreden meisje. We waren helemaal verbaasd.

Gek kind.
  donderdag 5 juni 2008 @ 09:08:54 #243
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59136889
Ze was gewoon nog niet klaar! Mama smaakt lekker, mmmm....
pi_59136907
tinny, die regelmaat is nog ver te zoeken he.. Bij ons kwam dat er pas rond de 3 maanden echt in. Vanaf een maand of 2 kwamen er steeds vaker dezelfde dagen terug (of in ieder geval dezelfde tijden tussen flesjes/slaapjes etc). En vanaf een maand of 3 hadden we die dagen 5 keer in de week.. Maar dan dus nog steeds genoeg rare dagen ertussendoor.
Tijdens de zwangerschap leefde ik nog erg op de klok, omdat ik moeite had met eten, en dus om de zoveel uur er een maaltijd inpropte. Na de bevalling was die hele klok verdwenen, behalve uit mijn systeem.. Ik heb bij mezelf de knop even om moeten zetten, dingen doen op het onritme van de kleine. En toen ik dat had geaccepteerd ging het opeens een stuk beter..

Yade, dat gaat goed zeg Het eten bij mama is toch ook veel fijner dan via zo'n stomme slang..

Vannacht geen gemiep gehad, dus ook geen speen-dilemma's. En hij is zonet lekker gaan slapen. Even huilen toen ik hem neerlegde, maar hij was snel stil bij het instoppen, en zonet om het hoekje gegluurd, en hij slaapt gewoon.. Geen seconde gehuild.. Als het nou echt zo makkelijk gaat...
pi_59136919
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 09:00 schreef Ticootje het volgende:
Tinny ik had nog even zitten denken over jouw buikslapertje. Maar je hebt ook matjes die je onder je kindje kan leggen, dat waakt over je kindje mocht ze stoppen met ademen...

http://www.bewusteouders.nl/index.html?thispage=http://www.bewusteouders.nl/webshop.php?id=33&categorie_id=&prodgroep_id=18&uitvoering_id=55
ik had ze ook al gezien ticootje maar toch bedankt...
Mara ik moet toegeven dat we het de afgelopen 2 nachten al "stiekum" hebben geprobeerd ( het op de buik laten slapen) zonder zo'n matje (wel de aerosleep eronder)

voor ons gevoel slaapt ze op haar buik rustiger en zijn de slaapsessies ook langer...
op de rug wilde ze na een 30-45 minuten nog wel eens wakker worden om dan tot de volgende voeding te blijven jengelen/moeilijk doen...
Nu zien we dat ALS ze gaat slapen (op haar buik) dat ze het dan vaak ook gelijk meerdere uren volhoudt
Waaronder dus een record nacht zoals vanacht waarin ze het 6,5 uur volhoudt op haar buik
pi_59136999
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 09:09 schreef Deepfreeze het volgende:
tinny, die regelmaat is nog ver te zoeken he.. Bij ons kwam dat er pas rond de 3 maanden echt in. Vanaf een maand of 2 kwamen er steeds vaker dezelfde dagen terug (of in ieder geval dezelfde tijden tussen flesjes/slaapjes etc). En vanaf een maand of 3 hadden we die dagen 5 keer in de week.. Maar dan dus nog steeds genoeg rare dagen ertussendoor.
duurt dat zo lang? ik had echt verwacht na een week of 6-8 wel echt een patroon te kunnen aanleren.. maar dat schijnt dus nog wat langer te duren..

waar komt die wijsheid dan vandaan dat ze gemiddeld na 6 weken doorslapen in de nacht? dat suggereert een patroon namelijk....
  donderdag 5 juni 2008 @ 09:22:08 #247
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59137118
Deepfreeze, heeft Chris het gered zonder speen? Wij proberen het gebruik ervan ook af te bouwen, in ieder geval overdag. De ene dag gaat beter dan de ander en om te slapen krijgt hij hem sowieso. Dat slapen is trouwens, zelfs met speen, een behoorlijk drama de laatste tijd... Hij wordt meerdere keren per avond en nacht gillend wakker en soms wil hij dan helemaal niet meer slapen. Vast de nachtmerrie-fase ofzo

Hestria, de zoon van mijn nicht heeft ook zo'n helmpje gehad. Omdat zijn ouders er heel relaxt mee omgingen en deden alsof het heel normaal was kregen ze ook geen rare reacties van anderen (in hun gezicht althans ) De een heeft een wijnvlek, de ander kijkt scheel en de volgende heeft een helmpje op. Zo heeft iedereen wel wat en bij Dennis zal het helmpje maar tijdelijk zijn. Succes ermee!

Tinny, het is zo moeilijk soms he?
Laat je niet gek maken door verhalen over kindjes die na 2 weken al doorsliepen en een vast tijdenschema aanhielden. Elk kind is anders en blijkbaar heeft ze nog geen regelmaat te pakken maar dat komt vanzelf wel! (of niet natuurlijk )

Ik ben vanochtend weer eens ondergekotst
Devin heeft weer koorts (39.3) en jengeldejengelt aan een stuk door. Zo sneu, hij is de afgelopen week namelijk supervrolijk geweest, deed allemaal nieuwe dingetjes en at ontzettend goed
Nu dus toch weer ziekjes sinds gisternacht

We zijn afgelopen dinsdag naar de VU geweest voor dat reik-grijp-onderzoek. Zo gelachen om mijn ventje dat het goed deed, eigenlijk iets te goed: na het grijpen van de speeltjes "hing" hij ze zelf steeds weer terug aan de magneetjes! En als je wees naar de balletjes, ze aanraakte en zei "hier, pak hem maar" dan wees hij zelf met zijn vinger ernaar en zei "die!"
Hartstikke knap natuurlijk, alleen niet helemaal de bedoeling...
.... met gevoel voor drama....
pi_59137603
Kersjes, daarom wilde ik het nu eigenlijk ook doen.Hij is vrolijk, de zesde ziekte is voorbij, en er staat wel een tandje op springen, maar daar heeft hij geen last van. En het slapen ging hier ook meestal goed. In ieder geval de 1e middagslaap en 's avonds. Daar ben ik dus gisteren maar mee begonnen. (hij heeft de fop alleen voor het slapen gehad, overdag bijna nooit)
En dan ook gelijk alle slaapjes maar, anders weet Chris straks niet wanneer hij nou wel of niet de speen krijgt. Tot nu toe trapt hij erin
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:04:54 #249
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59139125
Mooi zo DF!

Hier heb ik ineens een vrolijk jochie weer!
Hij heeft er wel bijna de hele ochtend voor moeten "drinken" bij me, hij leek wel vastgeplakt aan de borst En heel hard huilen als ik hem loskoppelde of mijn shirtje naar beneden deed.
Nou ja, hij voelt zich niet lekker en heeft nog koorts, ik snap het dus wel.
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:22:19 #250
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59139530
Kerstjes, wel lekker dat hij bij jou zn troost vindt.

Hoelaat moet een babietje van 4 maanden naar bed? Wat is een redelijke bedtijd? Ik leg Jen nu rond 7 uur in bed, dan komt ze nog om half 10 voor een voeding, maar dan doe ik dat dus op de slaapkamer, dus ik maak haar dan niet helemaal wakker door haar echt uit bed te nemen en slaapzak uit en naar de woonkamer... is 7 uur een normale tijd?
  donderdag 5 juni 2008 @ 12:02:39 #251
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59140633
Ticootje Linde is bijna 11 maanden maar we hebben nog niet echt een bedtijd. Soms krijgt ze de laatste fles in haar (half)slaap, soms is ze dan nog wakker. De ene keer is de laatste fles om half 8, de andere keer om half 10.

Eigenlijk gaat er niks bij ons volgens een ritme behalve dan eten - spelen - slapen. Maar dat komt denk ik ook gewoon omdat we zelf niet echt zin in een vast ritme hebben. Dit bevalt zo prima Geen gesjees om weer op tijd terug te zijn voor eten of een slaapje, maar gewoon kijken naar het moment zelf.

Kersjes fijn dat Devin zich weer wat beter voelt!

Chris zonder speen! Knap hoor! Linde krijgt hier alleen nog een speen als ze in bed of in de wagen gaat slapen. Speen laat ik dan ook in bed liggen zodat ze 'm niet weer kan pakken want we hebben een echt spenenmonster. Ze ontdekt dat ding overal en propt 'm dan meteen in haar mond.

Pff vanmorgen kwamen ze al omn half 8 mijn dressoir van Trendhopper brengen. Ik ben er al vanaf 8 uur mee bezig. Echt een loodzwaar ding. En nu blijkt dat er de laadjes een plekje meer naar rechts hadden moeten zitten, dus hij kan weer voor een groot deel uit elkaar Even diep ademhalen en ik ga maar weer verder
  donderdag 5 juni 2008 @ 12:33:11 #252
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59141357
Stiemie, klus ze

Ticootje, Devin ligt meestal tussen 20:00 en 30:30 in bed. Of hij dan ook gelijk slaapt is echter een tweede...
7 uur is op zich een mooie en normale bedtijd hoor ik zo om me heen. Wij zitten op dat tijdstip vaak net te eten doordeweeks.

Brrrrrr, ik moet steeds denken aan zo'n tragisch verhaal dat ik gister hoorde. Bij een vriend in de flat is laatst een 2 weken oude baby aan wiegedood gestorven Trauma-heli erbij, veel paniek, maar het haalde niks uit
Zo erg, ik moet steeds denken aan die moeder. Hoe ga je in godsnaam om met zo'n groot, plotseling verdriet? Om nog maar te zwijgen van eventuele schuldgevoelens...
pi_59141942
Ticootje, rond die tijd was het hier ook rond de 7 uur, en dan maakten we hem rond 10 of 11 uur nog wakker voor zijn late flesje. Dat deden we rustig op onze slaapkamer, en hij werd ook nooit helemaal echt wakker..
Nu is het 8 uur, maar krijgt hij zijn laatste fles al rond kwart voor 8.

Kersjes, wat naar nieuws.. Wiegedood is zoiets beruchts, en ieder hoopt dat het hen voorbij gaat. Maar helaas gaat het niet iedereen voorbij.. En dan ook nog maar 2 weekjes. Het lijkt me moeilijk te verwerken als ouder zijnde...

Stiemie: breath in, breath out Succes met verder klussen..

Hier een speenloos jochie.. Durf heel voorzichtig te juichen.. Hij is zonet weer zonder 1 kik in slaap gevallen.. 2 slaapjes flink gebrult, en had me ingesteld op een week drama, Maar vandaag al 2 perfecte slaapjes
Kwam vanochtend in de supermarkt nog een zwangerschapsgym-genoot tegen.. Er zit maar 2 weken tussen die jochies.. Maar ook 2 kilo Ik weet wel dat Chris redelijk groot is, maar als je ze dan zo naast elkaar ziet, dan valt het wel heel erg op..
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:01:48 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59142104
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:22 schreef Ticootje het volgende:
Kerstjes, wel lekker dat hij bij jou zn troost vindt.

Hoelaat moet een babietje van 4 maanden naar bed? Wat is een redelijke bedtijd? Ik leg Jen nu rond 7 uur in bed, dan komt ze nog om half 10 voor een voeding, maar dan doe ik dat dus op de slaapkamer, dus ik maak haar dan niet helemaal wakker door haar echt uit bed te nemen en slaapzak uit en naar de woonkamer... is 7 uur een normale tijd?
Het varieert bij ons ook nog. Geheel naar zijn eigen behoeftes.
Gisteren heeft Sasha van 16.30-19.30 geslapen, toen een fles en toen dus uiteindelijk pas om een uur of 9 naar boven terwijl hij op andere dagen, als die laatste fles eerder is, al om half 8 in bed kan liggen.
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:02:49 #255
54772 Silmarwen
pi_59142131
Chris, wat goed.

Ik kan echt niet meer tegen verhalen over wiegendood. Tijdens de zwangerschap had ik er geen moeite mee, maar nu ik Yade heb vind ik het idee van ziek worden of dood gaan zo afschuwelijk dat accuut de tranen in mijn ogen springen.

Ik blijf juichen Vandaag gaan ze proberen Yade niets via de sonde te geven. Ze had vanochtend al 1 x 70 gedronken, 1 x 65 en net aan de borst 50. Dus pas 25 gerest. Ze moet een minimale intake hebben van 420 van de 470. Ik ben zo enorm trots en blij. Als het zo doorgaat mag ze misschien dit weekend al wel naar huis. De hoop groeit in ieder geval heel langzaam.
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:09:04 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59142323
Het is nog steeds mijn grootste angst, nog elk slaapje weer. Ik heb heel vaak als hij slaapt, en zeker als hij lang slaapt 's middags dat ik toch even wil gaan kijken na een uur of 3.
Zit er zelfs over te denken om zo'n alarm-matje aan te schaffen omdat ik er toch best wel vaak mee bezig ben. Om mezelf rust te geven. Hoewel ik dan vast wel weer bang ga zijn dat hij niet goed werkt.
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:12:50 #257
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59142423
Het spookt ook zovaak door mn hoofd, dat ik Jen dood in bed aantref. Ik ga wel tig keer kijken als ze slaapt en ook 's nachts luister ik vaak of ze nog ademt...
pi_59142424
Sil wat goed!!
Fijn dat het allemaal zo goed gaat en misschien zelfs t weekend naar huis, geweldig

Over de bedtijd, Lieke heeft ook geen vaste tijd. Hangt heel erg af van haar zelf. De ene dag slaapt ze van 6 tot half 8 (overdag). Dan laten ze dr opblijven tot de laatste fles (die ook per dag dus anders kan vallen) en dan gaat ze daarna weer naar bed. Andere keer slaapt ze overdag minder en dan gaat ze 's avonds eerder naar bed.
Maar het scheelt dat Lieke niet naar kdv ofzo hoeft. Als mijn zus werkt, dan komt mijn moeder naar hun toe of mijn zwager is thuis.
pi_59142528
Als Maarten lang slaapt dan kijk ik ook maar ik ga echt niet z'n matje kopen.
Klinkt heel erg naar mss maar ik denk maar zo...als het gebeurd dan kan ik er toch niets aan doen. Ik gebruik geen rubberen matje onder z'n hoofd, als hij op z'n buik zal slapen dan let ik ietsje meer op, ik doe verder niets raars enz.
Kan mezelf wel gek maken en ik ben ook af en toe erg bang voor wiegedood maar je maakt jezelf echt volgens mij helemaal gek met zo'n matje. Elk piepje oid heb je dan denk ik zoiets van "OEHHH was dat het matje??!!!"
Zelfs met het niet geven van de speen schoot het door mijn hoofd maar had meteen ook zoeits dat er ook kleintjes zijn die helemaal geen speen willen dus dan maar 1 erin proppen om wiegedood tegen te gaan?

Die matjes vind ik ook meer voor kindjes met een medisch probleem eigenlijk.
Ieder z'n eigen hoor
Maar ik snap je gedachte BE

(beetje verrot uitgelegd mss maar bedoel het goed)
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:41:49 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59143229
Ik snap je hoor, ik vind het ook eigenlijk te ver gaan om het te doen, daarom heb ik het nog niet gedaan.

Ben het alleen niet zo eens met het 'als het gebeurd dan kan ik er toch niks meer aan doen.
Het idee van het matje is juist dat je er dan dus nog wel iets aan kan doen...
En stel nou dat... dan zou ik het mezelf weer niet vergeven dat ik niet... Nou ja, zo kan ik dus nog wel even doorgaan.
Maar goed, mijn nuchtere ik heeft nog steeds de overhand.
Maar als iemand het wel zou doen omdat het hem/haar gerust zou stellen, ik snap het helemaal.
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:47:06 #261
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59143397
hier ligt dennis rond 18:00/19:00 uur op bed. we maken hem om 21:00 wakker voor zijn fles, maar die drinkt ie pas tegen 22:00 beneden, daarna slapen tot een uur of 5:00 weer een fles op zijn kamer en daarna slaapt ie tot een uur of 9:00
pi_59143515
Ik kan het niet echt goed uitleggen wat ik met die zin bedoel.
Tuurlijk als je kindje ineens stopt met ademen kun je nog iets doen.
pff moeilijk uit teleggen en het lukt mij niet want ik blijf de tekst veranderen .

Ik kan mijzelf gek maken met allemaal dingen en ook dus zo'n matje kopen want stel er gebeurd iets maar ik trek voor mijzelf een grens omdat ik weet hoe gek het je kan maken om te blijven denken van "stel"

Ik snap een ander ook echt
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:52:14 #263
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59143529
Ik heb een beer met een videocamera in zn neus... Maar die gebruik ik nu niet meer... Ik loop wel gewoon even naar de kamer.

Hestria, als Jen echt moe van het kdv komt ligt ze er soms ook al om 18.00 uur in. Ik vind dat zo vroeg, en ongezellig. Maar het wordt nog ongezelliger als ik haar ga ophouden. Maar ik merk gewoon dat ze rond bedtijd echt moe en vervelend wordt. Gister was ik op een personeeluitje en om 7 uur begon ze echt te miepen, mijn man dacht dat ze honger had, ik wist dat ze moe was. dus ik ben naar huis gegaan en ze sliep echt zodra dr hoofdje t bedje raakte. Ik vind het ook wel lekker een vaste bedtijd, zo heb ik de avond weer een beetje voor mezelf.
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:55:42 #264
54772 Silmarwen
pi_59143627
Yade stopte in het begin ook echt met ademen, in het ziekenhuis dus. Ik vind het ook ngo steeds een beetje eng dat ze niet meer aan de monitor ligt.
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:58:23 #265
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59143715
Sil, kan jij niet op medische indicatie een matje krijgen? Bij Achmea krijg je m dan vergoed, toch een stukje zekerheid? Of vind je het niet eng dat het thuis gebeurd?
  donderdag 5 juni 2008 @ 14:12:33 #266
54772 Silmarwen
pi_59144101
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:58 schreef Ticootje het volgende:
Sil, kan jij niet op medische indicatie een matje krijgen? Bij Achmea krijg je m dan vergoed, toch een stukje zekerheid? Of vind je het niet eng dat het thuis gebeurd?
Geen idee. Op beiden vragen. Maar het gaat al een week goed, ze doet het ook gewoon goed. Dat niet ademen was prematuur gedrag en ik denk dat ik met zo'n matje niet gerust gesteld wordt eigenlijk.
pi_59144109

Jet gaat elke dag om 8 uur naar bed en hoe dan slaapt ze tot de volgende dag 7 uur Is ze voor 7 uur wakker dan heeft ze pech, want voor 7 uur gaan we er niet .... tenzij ze heel hard huilt maar ze gaat altijd lief spelen!

Gisteren een trouwerij gehad en Jet heeft zich voorbeeldig gedragen tijdens het burgerijkhuwelijk en in de kerk sliep ze en ze snurkte er heerlijk bij en lag ook lekker te knetteren hoezo ontspannen

Vanmorgen heb ik haar verjaardag-slagroomtaart besteld Nog 1 week dan hebben we feest Jets feest

Sil, wat goed dat Yade zo vooruit gaat

Ticootje, zijn jullie allemaal weer beter?

Beterscap voor alle zieke kindjes!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  donderdag 5 juni 2008 @ 14:22:07 #268
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59144462
Ja wij zijn allemaal weer beter. Het is echt een dag beroert voelen en een dag bijkomen. Voor allemaal.

Beaker, het gaat snel he? Alweer bijna 1....
  donderdag 5 juni 2008 @ 14:37:55 #269
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59145042
Oh Beaker Jetje is alweer bijna jarig Wat gaat het snel he? Hier nog anderhalve maand voordat het feest losbarst We hebben gisterenavond de printopdracht voor de uitnodigingen doorgegeven. We laten ansichtkaarten maken als uitnodiging.

Nou het dresoir zag er een half uur geleden weer net zo uit als dat hij binnenkwam, maar nu zit er schot in! Het is een enorm ding van 2.10 meter breed, maar dan kan ik er lekker veel zooi in kwijt. Met deurtjes, dus iets geschikter voor kleine nieuwsgierige meisjes We hebben nu een glazen tafeltje/kastje voor de tv maar daar zaten zulke enge punten aan

En Linde heeft uit het niets ineens koorts. Ik haalde haar net uit bed nadat ze 3(!) uur geslapen had (terwijl ik dus aan het timmeren enzo was ) en ze had ineens 38,7. Ze hoest ook en loopt aan. Ik hoop zo dat het niet weeeeeer een luchtweginfectie is waarvoor ze weeeeeer peniciline moet hebben 3x peniciline binnen anderhalve maand is echt te vaak vind ik
  donderdag 5 juni 2008 @ 14:44:34 #270
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59145290
Beaker, en Devin is maar 1 dagje ouder dan Jet
Volgend weekend feest Ben je er al klaar voor? Wat een geregel allemaal he, en dan heb ik het nog niet eens over het herbeleven aan de lopende band...
Vorig jaar op dit tijdstip was ik inmiddels opgezwollen tot formaat olifant, al een ruime week over tijd en was ik het zwanger zijn met al die leuke bijkomstigheden zo godsgruwelijk zat
En nu al bijna een jaar lang mama, maar gisteren werd me tot 2 keer toe gevraagd of ik zwanger was

Wij hadden dus wel een BabySense. Geen matje, die van ons kwam uit het buitenland en het waren 2 plaatjes (sensoren) die je onder het matrasje legde. Als ze geen beweging (ademhaling) detecteerden hoorde je eerst 2 tikjes en daarna een tingeltingeltingel-alarm. Toen Devin nog heel klein was ademde hij, zoals vele baby´s, nog niet zo regelmatig.Hij bleef toen nog netjes op z´n plek liggen in bed en het ding is toch een paar keer afgegaan. Mijn man sjeesde naar z´n kamer, plukte hem uit bed en toen begon hij gelukkig elke keer te huilen. Vals alarm? Of begon hij te huilen (of ademen) doordat hij werd opgetild? En wat als we hem niet hadden vastgepakt?
Wij vonden het een geruststellend idee dat de BabySense aanstond, hoewel we het ding menigmaal hebben vervloekt als we midden in de nacht weleens vergaten hem uit te zetten voordat we Devin eruithaalden en het alarm dus afging We hebben hem pas weggedaan toen Devin zijn hele bed doorrolde ´s nachts en hij niet meer te detecteren viel waardoor we vals alarm kregen.
Ik heb hem nog staan, een volgend kindje krijgt ook zeker weer de BabySense in bed. Zeker na dat verhaal van gister
pi_59145824
Bijna alles is geregeld

Omdat ze op vrijdag jarig is ( vrijdag de 13e ) gaan we eerst om 9 uur naar het KDV om daar te trakteren enzo. Daarna is de visite heel de dag welkom en 's avonds hebben we een voetbalfeest... niet echt voor Jet .....
Heb een onwijs leuke naamslinger laten maken van vilt Als ie hangt maak ik er een foto van!

En we hebben besloten om Jet de boerderij van Little people te geven

En ja af en toe sta ik er echt te erg bij stil dat ze al bijna 1 jaar is en dat ik dus al 1 jaar moeder ben en Crook vader en dan bekruipt me dat gevoel ......

devin is de 14de jarig! waaaaa! ben jij er al klaar voor?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  donderdag 5 juni 2008 @ 15:31:28 #272
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_59146744
En ik wacht gespannen op jullie komst in het nieuwe topic, kunnen we weer lekker doormiepen over van alles en nog wat.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  donderdag 5 juni 2008 @ 15:34:28 #273
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59146828
We hebben om 5 uur een afspraak bij de ha, meneer heeft 40 graden koorts en heeft weer een paar keer overgegeven Hij wil niet eten en wil nog steeds constant aan de borst hangen en dat begint nu echt zeer te doen. hij kanuwt en bijt, maar als ik hem corrigeer is hij ontroostbaar en wordt pas weer stil aan de borst.
Zo zielig, hij is echt niet lekker.
En ik zou vanavond uiteten gaan met mijn werk, zat me er al helemaal op te verheugen...
  donderdag 5 juni 2008 @ 15:39:14 #274
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59146977
Kerstjes, wat sneu. Kan papa niet oppassen vanavond? Lekker een paracetamol erin en op bed met die kleine?
pi_59148400
Kersjes, beterschap!

Ik heb vanmorgen het bedje maar op de lage stand gezet, mevrouw heeft zich op de een of andere manier met hoofd naar voeteneind geworsteld. Normaal gesproken komt ze dan klem en begint ze te huilen, dus we hebben het vermoeden dat ze misschien een andere manier heeft bedacht. Het leek wel zo veilig om het bedje dan maar te laten zakken... je weet maar nooit wat ze ineens kan .
Fake it till you make it...
pi_59148469
we zijn nu met Gabi bij een nieuw hoofdstuk beland, sinds enkele middagen is ze tussen 12:00 en 17:00 erg onrustig ze gaat na de voeding niet meer slapen, spartelt veel en spuugt vaak veel van de voeding die ze heeft gehad weer over, echt golven... ook huilt ze veel en niks lijkt te helpen... af en toe helpt een vinger of een speen... vooral het spugen is nieuw... (gek is dat ze daar savonds geen last vn heeft..)
pi_59148509
He get Kersjes & stiemie, kleine zieke muppets zijn niet leuk.. Veel beterschap voor beide!

Mijn ouders zijn zich ook aan het voorbereiden op Chris zijn 1e verjaardag. Mijn moeder heeft eergisteren een vakantiehuisje in de buurt geregeld, zodat ze niet op 1 dag 2x200 km hoeven te rijden. En mijn vader heeft een eigen bedrijf (veehouderij, dus 7 dagen per week). En heeft vervanging geregeld. Dus die zijn er lekker de hele dag..

En meneer is net weer in slaap gevallen zonder speen.. Wel iets meer moeite (5 minuten huilen ). maar we hebben de halve middag door de stad geslenterd, en dit is altijd het moeilijkste slaapje. Dus eigenlijk gaat het best goed.
pi_59148573
oh ja en dan nog iets... ik lees hier ook wel eens wat van Knuffels... maar hoe doen jullie dat dan zo'n knuffel... want mijn kleine gabi heeft er nog geen aandacht voor (knuffels)
of leggen jullie ze gewoon naast de baby neer zodat ze ze kan zien, ruiken , voelen?
pi_59148702
In het begin lagen de knuffels gewoon erbij in bed. Na een paar weken/maanden gaan ze vanzelf graaien en komen ze de knuffels tegen.. Nu worden ze geknuffeld, gesabbelt en gegooit
  donderdag 5 juni 2008 @ 17:06:38 #280
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59149400
Over de babysense, vrienden van ons hebben er eentje, die is op een gegeven moment gaan loeien, dus pa en ma binnen een seconde bij de wieg, stond zoonlief naast de babysense
Maar het zijn zeker nuttige dingen, en ik heb het ernstig overwogen, maar om de een of andere duistere reden niet gedaan. Mss bij een volgende...
DF, dat gaat goed, dat ontspenen!
Een hele dikke voor Devin en Linde. Blijft kwakkelen met Devin En hopen dat Linde geen luchtweginfectie heeft...

En voor een klussende Stiemie

Nijna het bedje al naar beneden! Kleine Mirtes worden groot

En er komt bijna een verjaardagsgolf aan Dan staat Eli ineens een stuk hoger in de lijst!

Tinny, in het begin is het vooral leuk om te kijken naar de speeltjes en knuffels. Al die verschillende kleuren, en als je dan een beetje afwisselt in hoe ze staan, heeft Gabi al een dagtaak
Ik weet niet of jullie een mobile hebben voor boven de box, maar dat is ook prachtig vermaak. Eli kon er echt van genieten, proberen de beestjes te volgen, het geluidje keer op keer horen (zelf word je horendol van het muziekje, maar je kind heeft lol )

Wij hebben wel een vast nachttijd. Maar meer omdat Eli consequent om 8 uur, half negen moe wordt, dus dat is makkelijk. En als hij niet moe is, beginnen we toch met het nachtritueel, anders haalt hij de gemiste slaap weer overdag in en dat is ook niet gezellig.
We lijken trouwens terug te gaan op 1 slaapje! Beetje snel, lijkt me! Of niet? Tenminste, gister 1 slaapje gehad, dinsdag 1 slaapje en een half uurtje, en dan wel al om 8 uur naar bed. Werkt prima.

Oh, en wij gebruiken de Doomooseat weer! Om te drinken. Dan kan hij wel zijn flesje vasthouden. Dus als hij wat wil drinken, dan leggen we hem op de Doomooseat, gordels los (ben te lui om ander hoes om te hangen), hij drinkt zijn flesje tot zo veel als hij wil, krabbelt eraf, en gaat verder spelen. Werkt prima (Mss een idee voor andere mama's die de Doomooseat niet echt meer gebruiken)

DF, heb je eigenlijk nog stilgestaan bij het feit dat Chris 42 weken is? Ik heb gister wel een blogje gemaakt van "Ik ben nu 40 weken oud "
  donderdag 5 juni 2008 @ 18:06:36 #281
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59150653
Oorontsteking
Dus maar weer aan de antibiotica, maar ik ben na 2 pogingen maar gestopt omdat hij alles er gelijk weer uit spuugde. Later nog maar even proberen als M. er is.

Nijna, welkom in de wereld van constant bukkende mama´s

Tinny, Devin moet nog steeds niet zoveel hebbn van zijn knuffels. Die zijn te saai denk ik`, ze rollen niet, rijden niet, maken geen geluid als je ze op de grond smijt...

DF, wat fijn dat je ouders er de hele dag bij kunnen zijn. En als ik het goed begrijp heeft Chris zijn eigen (kinder)boerderij als hij bij je ouders is? Cool!

Kleine klauterende Eli heeft het zo te lezen prima voor elkaar

Aangezien mijn spare rib-vreetfestijn dus in het water is gevallen en er van koken niks gekomen is i.v.m. dreumesvormig aanhangsel dat de hele dag aan mijn borst geplakt zit: iemand nog suggesties voor een makkelijk avondeten?
  donderdag 5 juni 2008 @ 18:24:29 #282
35189 Troel
scherp en bot
pi_59151053
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59151138
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 15:31 schreef Memmel het volgende:
En ik wacht gespannen op jullie komst in het nieuwe topic, kunnen we weer lekker doormiepen over van alles en nog wat.
Jaaa! Leuk dat je dat zegt!

Tot volgende week dan maar Anna
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_59153393
Kersjes, dank je... Kusje geven is nu wel wat meer gymnastiek en ik vind het er ook nog wel wat raar uitzien als ik de kamer oploop, maar Mirte vindt het prima dus dat is mooi .

Davinia, inderdaad een ware verjaardagsgolf die eraan zit te komen. Het gaat zo hard... (het is gewoon echt zo!). Ik vroeg van de week aan lief of hij er wel eens bij had stilgestaan dat ze al 2/3 heeft afgelegd op weg naar haar eerste verjaardag. Absurd.

Vanmiddag even bij de buurvrouw binnengelopen. Mirte heeft even met buurmeisje (3 mnd jonger) in de box gelegen. Ze had wel alle aandacht van de grotere buurkinderen en het vriendinnetje wat daar aan het spelen was .
Fake it till you make it...
pi_59153798
Jeps, kersjes, Een eigen kinderboerderij, maar niet voor lang.. Over een paar jaar gaat de boerderij weg, en is het de vraag of er nog beestjes overblijven.. Maar in ieder geval nog wel een paar jaar een lekker grote tuin om in rond te rennen, bij pake op de trekker, en aaien

Davinia, de 42 weken heb ik gemist.. De 40 weken wel aan gedacht.. Chris was 8 dagen te laat, dus eigenlijk was ik 8 dagen te vroeg.. Maar ik tel niet meer echt in weken, zit inmiddels toch echt in de maanden.. En het gaat hard.. 4 juni kindjes, 4 juli kindjes. En dan zijn Chris en Alannah (hoe gaat het daarmee?) al aan de beurt. Maar er komen ook steeds meer dreumustrekjes.. Ik vind hem ook weer mentaal gegroeid de laatste paar dagen.

Hier zitten we op 2,5 slaapje met 1 slaapjes red hij het echt niet.. Als zijn ochtendslaapje laat is, dan kan het met 2, maar vandaag was hij vroeg en heeft die 3e echt wel nodig. Ze varieren ook nog in lengte.. 's morgens 45 min-1,5 uur, 's middags 1,5 uur tot 2,5 uur. En de laatste (die soms vervalt) is 45 minuten..

En Chris ligt weer speenloos in bed.. Ik had 2 weken drama's verwacht. Maar alleen vanmiddag 5 minuten. Hij huilt vandaag zonder speen minder dan normaal met speen
  donderdag 5 juni 2008 @ 20:48:04 #286
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59154176
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 18:24 schreef Troel het volgende:
www.thuisbezorgd.nl
Thanks!
Bleek niet nodig dit keer, M. kwam thuis met 2 kant-en klare AH-maaltijden

Merkwaardig genoeg heeft meneer redelijk goed gegeten vanavond!
Na 24 uur alleen (veel) bv ligt hij nu lekker met een volle maag te slapen
  donderdag 5 juni 2008 @ 20:59:42 #287
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59154435
Maar de komende jaren kan Chris dus nog lekker genieten van de en alles wat erbij komt kijken!
En als hij wat ouder is kan hij superverse melk drinken, of zeg ik nu iets raars?
Mijn vader is opgegroeid met koeien, geiten, paarden, kippen, honden... Gek genoeg heeft hij als volwassene echter nooit huisdieren gehad, op die 2 konijnen die mijn zusje en ik na veel gezeur eindelijk kregen (totdat ze gingen 'logeren' bij de kinderboerderij ) En de legendarische goudvissen met het eeuwige leven niet te vergeten!
Als we ooit nog eens een keer een hypotheek rond kunnen krijgen ( ) en gaan verhuizen naar een eengezinswoning nemen we een kat. M. heeft als kind altijd katten om zich heen gehad en het lijkt ons ook leuk voor Devin. maar in zo'n flat vind ik het niks, kan het beest niet eens lekker naar buiten toe als hij wil.
Devin is gek op katten, en hij begint al te leren dat aan hun staarten trekken niet lief is
  donderdag 5 juni 2008 @ 21:33:49 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59155314
tinny, wij hebben van het begin af aan het schaapje in het wiegje gehad en als Sasha ging slapen kreeg hij ook een 'kusje van het schaapje'.
Inmiddels (5 maanden later) is het schaapje het eerste dat hij zoekt als hij in bed ligt.
Precies zoals ik gehoopt had, netjes geindoctrineerd. Er zit trouwens wel een rammeltje en een kraakje in, mss dat het daarom wel extra interessant is.
pi_59155802
Kersjes, mijn ouders (of eigenlijk mijn moeder) hebben weinig tot niks met huisdieren.. We hebben 1 hond gehad. Na aandringen van een oom. Maar verder dan een vakantiegoudvis (die 2 weken erna het lootje legde) kom ik niet. Natuurlijk wel katten. Maar die woonden samen met de hond in de schuur. De hond liet zichzelf ook wel uit, en was echt een wildebras, zeker geen binnenhond. Wel superlief gelukkig.

Superverse melk is lekker.. Daarbij smaakt volle melk naar water. Die pannenkoeken/chocomel/pudding is zoveel lekkerder. Ik koop nu halfvollemelk, dat verschilt voor mij in smaak niet zoveel met volle melk.. Maar je moet het wel goed koken vanwege de bacterien, zeker bij die kleintjes. Maar soms dronk ik wel eens een ongekookt vers glaasje.
Dat gaat Chris zeker wel eens proeven.
  donderdag 5 juni 2008 @ 22:04:01 #290
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59156161
BE, is dat zo'n schapendoekje van Happy Horse?
Dat "indoctrineren" heb ik in dat geval met hetzelfde schaapje gedaan! Ik legde hem altijd op Devin's buik als hij in de box lag. Lekker zacht en zo kon hij er aan friemelen

Klinkt lekker DF!
  donderdag 5 juni 2008 @ 22:09:35 #291
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59156320
pfff, ik heb hoofdpijn. Ik dacht dat dennis het gillen al ontdekt had, maar vandaag werd ik even met mijn neus op de feiten gedrukt, hij kan gillen en dat doe je natuurlijk heel de dag door, in de winkel, op de school van je zus, in de box zelfs in bad was ie bezig en lol dat hij had ik iets minder, maar he weer wat bijgeleerd
  donderdag 5 juni 2008 @ 22:27:04 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59156877
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 22:04 schreef Kersjes het volgende:
BE, is dat zo'n schapendoekje van Happy Horse?
Dat "indoctrineren" heb ik in dat geval met hetzelfde schaapje gedaan! Ik legde hem altijd op Devin's buik als hij in de box lag. Lekker zacht en zo kon hij er aan friemelen

Klinkt lekker DF!
Jup, die idd!
Ik heb hem bij de geboorte aan mijn nichtje gegeven en toevallig kreeg mijn zus er van een tante nog een en zij hebben toen dat indoctrineren ingevoerd, niets in bed behalve dat schaapje en dat werkte.

Ik heb er inmiddels 4. Eentje in bed, eentje op de creche en 2 reserve voor in de was etc.
  donderdag 5 juni 2008 @ 23:12:40 #293
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59158172
Dat schaapje is leuk, ik heb hem echter al maanden niet meer gezien. Devin knuffelt tegenwoordig liever met stekkers, schoenen, lege plastic flesjes en alles wat hij nog meer tegenkomt dat geen speelgoed is
pi_59162906
Lammy
Dat schaapje hebben wij ook. Meestal gaat Lammy mee in de Maxi Cosi en moet dan bij Maarten in de gordel
We hebben er ook een muziekding en 4 knuffels van (2 mini, 1 middel en 1 grote. De allergrootste wilde ik ook maar waar laat je die)

Gisteren pittig dagje. Huilde/schreeuwde veel maar hij had geen pijn oid. 's avonds ook slecht slapen in het begin en hij was 's morgens raar wakker geworden gisteren dus de dag begon al raar voor hem.
Overdag heeft hij maar 1 uur in tataal ongeveer geslapen.
Hoop dat het vandaag weer goed is en dat ik m'n vrolijk mannetje weer zie
Hij is net wakker dus ben benieuwd

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2008 06:49:32 ]
pi_59163242
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 06:48 schreef Ardenlyn het volgende:
Gisteren pittig dagje. Huilde/schreeuwde veel maar hij had geen pijn oid. 's avonds ook slecht slapen in het begin en hij was 's morgens raar wakker geworden gisteren dus de dag begon al raar voor hem.
Overdag heeft hij maar 1 uur in tataal ongeveer geslapen.
Hoop dat het vandaag weer goed is en dat ik m'n vrolijk mannetje weer zie
Hij is net wakker dus ben benieuwd
hier hetzelfde... Gabi was gisterenavond tussen 21.00 en 00.00 ontrootsbaar.... viel toen na 1 uur wakker te zijn geweest op mijn borst in slaap om vervolgens tot 5:30 te slapen ... maar werd weer huilend wakker... niks hielp... flesje was er goed in gegaan, boertjes waren er ook uit... luier was schoon...
maar toch huilen als een bezetene
pi_59163311
Zal mij met Maarten niks verbazen dat het snel weer goed is en dat hij weer wat nieuws kan.
vandaag is iets beter maar hij is nog steeds aan het gillen maar iets minder dan gisteren.
Hij was wel vrolijk in bed en dat is ook stukken beter dan gisterochtend.
Achja komt ook wel weer goed.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 08:39:15 #297
54772 Silmarwen
pi_59163550
Als ze vandaag aankomt of gelijk blijft en weer 420 cc zelf drinkt, mag Yade morgen naar huis toe.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 08:58:50 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59163826
Wauw! Wat goed zeg!
pi_59164053
goed nieuws voor Sil en Knut.. mooi man!!
  vrijdag 6 juni 2008 @ 09:26:35 #300
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_59164342
Sil & knut, wat een goed nieuws..
Krijgen jullie eigenlijk nog een verlate kraamzorg ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')