abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 mei 2008 @ 19:49:37 #1
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_58971053
het vervolg op: Het grote kleine babietjes topic deel 145

Babietjes
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Anna Sophie, dochter van rodesappigeaardbei
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
12 december 2007: Caspar, zoon van Droeke en Droekestijger
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
24 december 2007: Maarten, zoon van Ardenlyn
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben, zoon van Troel en Bert
17 januari 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
01 februari 2008: Oliver, zoon van Renda
06 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria
07 februari 2008: Matthijs, zoon van Suerte
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.neko
25 februari 2008: Thomas, zoon van Webkim
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
14 maart 2008: Ruby, dochter van Donnahvh
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
19 april 2008: Rosa Mae Allison, dochter van FoN
01 mei 2008: Gabi, dochter van tinny
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 29-05-2008 14:52:18 ]
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 28 mei 2008 @ 19:50:32 #2
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_58971073
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 19:46 schreef Leah het volgende:
Hier ook tepelhoedjes op de couveuseafdeling. Het punt is dat ze MOETEN drinken en dus ook bijgevoed worden met fles, anders duurt het nl veel te lang voordat ze van de sonde af kunnen.

Bij slecht drinkende prematuren is het beleid gewoon niet te vergelijken met gezonde baby's die op tijd waren.
For what it's worth, Freek heeft uiteindelijk volledige bv gehad, 4 maanden, waarvan 1 zonder tepelhoedje . Ik had de instelling dat als het lukte met de bv dat hartstikke mooi was, als het niet lukte was het ook goed. Idd, naar huis is het belangrijkste!
  woensdag 28 mei 2008 @ 20:06:02 #3
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_58971355
Ardelyn, heel veel succes. Fijn te lezen dat de ervaringen van Moonah je goed doen. Je bent echt niet de enige. En is het geen slaapprobleem, dan is het wel iets anders. Soms is het zo vreselijk onzeker. Moeder zijn.

Hier een supervreetbeer. Over 2 weken moeten we naar het CB, ik ben zo benieuwd wat ze weegt. De spekbil heeft echt lood in haar kont. Ze eet alles wat los en vast zit en geniet er ook echt van! En het gaat zo goed. Ze huilt echt bijna nooit, gooit als een dolle haar handjes in de lucht als ik 'Hiep hiep' zeg. Ze moppert en pruttelt.
Ik vind het ook zo leuk om te zien hoe nummer 1 en 2 verschillen. Zo'n eigen karakter!

En ondertussen ligt Floortje van DeLiedje in de box te kletsen tegen de mobile. Haar pap en mam zijn naar het theater dus ze is lekker een avond alleen van mij.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_58971416
Ardenlyn .

Oh Lishe wat gezellig, Floortje op bezoek . Heerlijk zo'n vrolijke Lena .

Mirte is vandaag gelukkig weer zo in slaap gevallen. Nou heeft ze overdag niet zoveel geslapen, dus wellicht dat dat ook wel helpt . Of ze doet papa na, die zit/ligt half op de bank te slapen... (heeft het druk gehad met zo'n wakker dametje, hahaha).
Fake it till you make it...
pi_58971602
Jet is NIET meer allergisch

Voorlopig moeten we tot haar eerste jaar doorgaan met de Friso Allergy-care en daarna moeten we haar melk gaan mengen met gewone melk

Jet mag slagroomtaart eten op haar verjaardag

Hiep hoi hoera!!

Ardenlyn heel veel succes!!!!!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  woensdag 28 mei 2008 @ 20:21:25 #6
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58971652
Ik wilde een ordinaire tvp plaatsen, maar ik kan 'm mooi indekken:
ik mag uit het lijstje hoor. Beaker moet er echt aan geloven!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_58971680
WAt fijn Beaker!!!
pi_58971811
Beaker, wat fijn dat ze allergievrij is! Nog maar 2 weekjes en ze kan gewoon aan de slagroom!

Ardelyn, wat een gedoe met slapen. Hier niet zoveel tips. Het duurde hier soms ook wel eventjes, maar meestal was het met 3x5 minuten wel gedaan. Tussendoor ging ik dan even de speen geven, en een aai over zijn bol geven. Die periode is opzich redelijk vlot voorbij gegaan..

Hier ook een vrolijke Chris.. Lekker aan de tijger, lekker gebunkerd vanavond, eindelijk zijn bordje weer leeg, en nog een hele beker yoghurt erin zonder morren ook.. Onze kliko is weer terug
Nu moeten alleen die tanden nog doorkomen
pi_58971886
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 20:21 schreef Memmel het volgende:
Ik wilde een ordinaire tvp plaatsen, maar ik kan 'm mooi indekken:
ik mag uit het lijstje hoor. Beaker moet er echt aan geloven!
Ech nie .......... ..........
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_58971897
Beaker, wat een goed nieuws !

ik kom vast gedag zeggen denk ik ... we vertrekken vrijdagochtend voor onze heerlijke 2-weken-vakantie en komen 2dgn voor de verjaardag van ilse weer thuis!
Ik meld me hier nog hoor
sta dan bovenaan in het lijstje !
Dus; beaker/kersjes/karin: alvast hele fijne verjaardag gewenst en tot snel in het volgende topic !
pi_58972491
Beaker wat fijn .

Marit, fijne vakantie alvast!
  Jubileum moderator woensdag 28 mei 2008 @ 21:08:40 #12
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58972782
Beaker dat is supernieuws
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_58972935
we zijn heel blij

Marit fijne vakantie en bedankt!!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 28 mei 2008 @ 21:24:32 #14
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_58973154
Beaker, super! De taart is nu natuurlijk al besteld?
  woensdag 28 mei 2008 @ 21:24:44 #15
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58973161
Beaker, het is natuurlijk geweldig nieuws!

Had iemand al iets met die foto gedaan voor jou voor de uitnodiging??
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 28 mei 2008 @ 21:26:50 #16
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58973214
Fijn nieuws Beaker!

Nou Saartje heeft dat trucje van een paar avonden terug helaas niet meer herhaald..ze ligt weer klaarwakker te kraaien op de bank
Saartje
  woensdag 28 mei 2008 @ 21:33:16 #17
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58973386
Beaker, wat fijn dat Jet niet meer allergisch is
Ze gaat vast smullen van d'r slagroomtaart, dat weet ik zeker!

Lishe, Lena klinkt als zo'n tevreden kindje hoe je over haar schrijft. Leuk hoor

Deepfreeze, fijn dat Chris weer de oude is.

Marit, fijne vakantie! Ik hou jullie plekje vast warm in het volgende topic

Devin was vandaag bij mijn moeder en ik had voor de zekerheid een fles en zo'n proefzakje Nutrilon 2 meegegeven. Omdat hij haast niks wilde eten, doorslikken eigenlijk, gaf ze hem om 3 uur de fles en...hij dronk de 180 cc in een teug op
En met blijdschap kan ik vertellen dat hij vanavond voor het eerst sinds tijden weer eens (redelijk) gegeten heeft
Paar hapjes aardappel, wortel en broccoli werden 100% zeker doorgslikt en daarna nog een paar hapjes aardbeienyoghurt. Hoera, mijn jochie wordt weer beter!

En dan nog nieuws in de categorie:
M. moet werken op zaterdag 14 juni, Devin's allereerste verjaardag
2 maanden terug bleek al dat vrij krijgen moeilijk was op die bewuste datum, maar het leek toch te kunnen. Maar door collega's op cursus en vakantie is er dus toch niemand die voor hem kan invallen en vandaag kreeg hij te horen dat hij gewoon moet werken van 8 tot 5.
Ik baal hier enorm van, nu moeten we alles omgooien en zijn verjaardag op zondag de 15e vieren. Da's ook nog eens vaderdag en ik vind het gewoon k*t!
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 28 mei 2008 @ 21:44:19 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_58973692
He kersjes, wat balen, zeker omdat je dan zoveel moeite ervoor doet.

Beaker
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58973906
gatver Kersjes, dat zou ik ook zó niet leuk vinden !!
  woensdag 28 mei 2008 @ 22:07:44 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58974291
Beaker, wat goed zeg!
  woensdag 28 mei 2008 @ 22:14:38 #21
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58974473
Kersjes, wat balen zeg.

Hier zijn we vandaag begonnen met inbakeren. Vanmorgen is de wvk geweest. Nienke was de laatste tijd overdag alleen nog maar aan het mopperen en huilen en was alleen nog maar tevreden als ze op m'n borst lag. Best gezellig maar niet zo handig
Vanmorgen meteen 2 uur geslapen in de doeken na tien minuten huilen, en vanmiddag zonder huilen ruim 3,5 uur! Ze kwam nooit verder dan een half uurtje slaap
Half uurtje geleden weer in bed gelegd, maar er bleek nog een boertje dwars te zitten, maar nu dat opgelost is was ze weer meteen vertrokken.
Ik kon aan mezelf iig al merken dat ik een stuk relaxter was vanmiddag. Ondanks dat ik niks deed, was een hele dag Nienke bij me doodvermoeiend.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 28 mei 2008 @ 22:15:15 #22
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58974488
Vergat ik nog te jubelen voor Jet
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 29 mei 2008 @ 00:40:14 #23
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_58978407
Beaker, goed nieuws!!

Heh bah Kersjes, kan me goed voorstellen dat je teleurgesteld bent
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  donderdag 29 mei 2008 @ 07:50:07 #24
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58980215
Jet wat goed Straks kan je lekker smullen van je allereerste verjaardagstaart

En Kersjes ik zou daar ook wel wat sjago van worden hoor, vooral omdat jullie het al zo lang van tevoren probeerden te regelen Voor je man is het de zondag daarna natuurlijk wel dubbel feest, maar kan me voorstellen dat je het liever op de dag zelf viert

Lishe jij had gewoon even Floortje in bruikleen!

Marit alvast een hele fijne vakantie!

Oh er komt straks gewoon een hele verjaardagsgolf aan
pi_58980289
Dankjewel allemaal!!

Gisteravond heeft hij een tukkie gedaan en toen heb ik langer gewacht om hem naar bed te brengen en na de 2x 5 minuten sliep hij
Na z'n laatste fles heeft het ongeveer 1 uur geduurd maar als hij naar bed gaat voor de nacht haal ik hem er niet meer uit en blijft hij in z'n bed.
Hij was wat aan de brabbel met een zakdoekje en pas als hij huilde gingen de 5 minuten in.
Paar keer geweest en ineens om ong half 10 sliep hij helemaal uit zichzelf

Ik hoop echt dat hij het snel door heeft en heerlijk kan gaan slapen overdag.
ben een beetje boele op

Kersjes wat naar. Heb je je er helemaal op verheugd en dan gaat het niet door!

Beaker wat fijn!!!
pi_58980363
ET, wat heerlijk dat Nienke ze lekker heeft geslapen. Ondanks dat je niets doet wordt je toch doodmoe van een kindje dat niet wilt slapen. Ik heb nog inbakerdoeken liggen voor kindjes onder de 6 kilo of tot 4 maanden. Jen is zwaarder dan 6 kilo en de doeken zijn wat aan de kleine kant. Als je intresse hebt hoor ik het wel.

Jet, geniet lekker van je slagroomtaart!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_58980385
Ik heb het ook ET. Maarten is zo makkelijk maar toch nu ook ik ben gewoon moe en op.
pi_58980693
E.T, fijn om te lezen dat je nu al beetje op adem kon komen .. hoop van harte dat Nienke zo goed blijft reageren op het inbakeren !!
  donderdag 29 mei 2008 @ 09:45:43 #29
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58981656
Ardenlyn, wat goed!
Nu een paar nachten goed slapen en je kan er weer tegen aan.
Hopen dat het doorzet!

ET Fijn dat Nienke zo goed lijkt te reageren op inbakeren.

En Jet niet allergisch!! Ook heel fijn! Is ze nou over alle allergieën heen? Er staat me iets bij dat er meerdere allergieën waren...

Kersjes, wat vervelend dat M toch moet werken... (Als hij zich dan toevallig ziek meldt, zou het wel erg opvallend zijn, nietwaar? )
Wel fijn dat hij weer beter eet! Was het een sprongetje? Of ben je er niet achter wat het was.
Ben je al de dagen aan het aftellen?

Marit, veel plezier op vakantie! En alvast gefeliciteerd met Ilses eerste verjaardag!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_58982087
Kersjes, wat naar dat M moet werken.

Ardelyn, Fijn dat maarten het zo snel doorhad..
ET, fijn dat nienke het inbakeren prettig vind. Dat huilen frustreerd soms zo (moeder & kind)..

Hier gaat het weer lekker. Nog steeds tandjes op springen, maar geen koorts/vlekken ofzo.. Begin toch te denken dat het de 6e ziekte is geweest.
pi_58982261
Vanochtend naar bed en iets van 4 a 5 keer geweest en toen sliep hij. Helaas maar 10 of 15 minuten maar toch.
Hiervoor sliep hij al 's nachts door en rust hij goed uit.
Hij kreeg eerst overdag de speen en dat ging redelijk goed tot hij hem er steeds uithaalde.
Ik hoop echt dat hij gauw lekker gaat slapen overdag.
Nu heb ik hem sinds gisteravond een zakdoek met knoop erin gegeven en daat frutselt hij mee maar zodra die valt dan is het mis maar ik ga niet heen om hem direkt terug te geven.
Ikzelf moet ook wat harder worden maar ben zo bang dat hij helemaal zielig word als ik hem soms laat huilen
En het stomme is dat ik bang ben dat de buren "last" ervan hebben Terwijl ik weet dat ik er schijt aan moet hebben want elke baby huilt wel eens. De 1 meer de ander minder.
  donderdag 29 mei 2008 @ 10:53:42 #32
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58983169
Ardenlyn, waarom geef je hem een doekje? Zou het ook werken zonder iets?

DF, kreeg Chris pukkeltjes nadat de koorts was gezakt? Dan was het idd wrs 6e ziekte. Althans zo legde mw CB het mij gister uit. Hoeveel tandjes staan er op springen?
pi_58983254
Als ik hem niets geef dan gaat hij juist huilen en dan duurt het (zover ik het deze week zie) nog langer voordat hij slaapt of helemaal niet slapen en hij raakt overstuur.
Hij slaapt nu al vanaf ong 10:15 Zonder speen maar met zakdoekje (hij vind een simpele snotdoek van z'n vader met 1 of 2 knopen erin erg leuk en dan kom ik eraan met veul te veul speelgoed en prutdingen )
pi_58983534
Die vlekken kwamen nadat de koorts weg waren.. Maar het zouden ook nog steeds warmteplekken kunnen zijn, al was het (naar mijn idee) net wat teveel, en net even iets anders. Hij heeft alleen niet zolang koorts gehad, maar 36 uur waarvan we zeker zijn (toen pas getempt), maar misschien ook nog wel eerder, want toen was hij ook al wat van slag. Ik denk dat we het nooit zeker zullen weten. Maar het past wel redelijk in het plaatje van 6e ziekte.

Qua tandjes vermoeden we 2, de linkse snijtand boven, en de recht boven hoektand.. Hij is netjes de gemiddelde volgorde aan het negeren

Ardelyn, wat een lekkere slaper!
pi_58983684
Ardenlyn, Jen slaapt ook niet zonder iets. Zij heeft het knuffelhondje daar MOET ze met dr neus tegen liggen. Als ze dan slaapt en ik haal het hondje een beetje van dr neus af is dat gelukkig niet erg.

Ik heb trouwens een vervanger voor "pip". Ik had ook een roze popje, van dezelfde stof, die wordt gelukkig ook geaccepteerd.
pi_58983876
Meneer slaapt nog steeds!!
Hij werd om ong 11 uur even soort van wakker en sliep uit zichzelf weer verder
Heerlijk en nu maar hopen dat hij dit vast houd.
Ow wat ben ik blij dat ik gisteren hier tips heb gevraagd! Wie weet duurt het nog even voordat hij helemaal zonder problemen slaapt maar pot(&^^%^%&(## wat fijn!
Hij leert heel wat dingen heel snel maar het probleem was dat ik niet wist hoe dit aan te pakken.

Ticootje: hier netzo hij kan niet zonder iets slapen nu maar wie weet dat het later wel weer lukt want hij kon het eerder wel.
Gelukkig maakt voor hem het niet uit welk zakdoekje. Je zal het doekje maar kwijt zijn
Elke doek vind hij leuk om mee te prutsen

AAAAAHHHHHHH wat voelt dit fijn zeg
pi_58983975

Zo'n popje heeft ze nu. En het blijkt een goede vervanging voor het hondje. En deze zijn gewoon verkrijgbaar!
pi_58984100
Die zijn ook bij de C1000 te krijgen. Wil er steeds 1tje kopen maar hij heeft al zoveel spul.
pi_58984248
Ardelyn, maarten en Chris zijn zeker samen aan het spelen in dromeland.. Hier een slaapkoppie sinds half 10.. Dat worden maar 2 slaapjes vandaag

Hier hebben we een favoriet nijntje (gebreid konijn). En natuurlijk de speen...
pi_58985026
Zou ons prinsesje ook in de lijst mogen? Rebecca is op 3 mei geboren. Of is dat alleen als je echt heel regelmatig post?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  donderdag 29 mei 2008 @ 12:10:30 #41
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58985098
Wat een langslapertjes zijn die Maarten en Chris, zeker wat in te halen!

Davinia, ziek melden is geen optie... Dan komen er een hoop mensen in de problemen en ik ben nou eenmaal getrouwd met een man met een groot verantwoordelijkheidsgevoel
Ach, ik heb me er al een beetje bij neergelegd, we vieren het gewoon op zondag. Maar.... ik ga hem wel flink lastig vallen telefonisch Elk uur bellen en samen herinneringen ophalen wat er precies een jaar daarvoor op hetzelfde tijdstip aan het gebeuren was.
En ´s avonds is hij er gelukkig wel, om 21:07 gaat de fles champagne open en komt de doos tissues tevoorschijn
  donderdag 29 mei 2008 @ 12:12:26 #42
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58985150
Flowerbox, er staan wel meer in het lijstje waarvan de mama´s niet of nauwelijks posten hier.
Maar vertel dan eens over je prinsesje, en een foto zou ook leuk zijn
pi_58985670
Blijft balen Kersjes maar gelukkig heb je 's avonds tijd samen met hem

Zover ik weet is iedereen welkom hier Flowerbox Inderdaad foto!!

Maarten is om ong 10:15 gaan slapen en kwam heel even om 11 uur en is uit zichzelf (ben er niet geweest)verder gaan slapen tot 11:40.
pi_58985951
Foto komt zsm maar ze wil nu drinken haha
  donderdag 29 mei 2008 @ 13:27:55 #45
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_58986863
Welkom Flowerbox

*zucht* ik heb eigenlijk nooit zoveel spannends te melden of vragen, maar ik moet het toch even kwijt..

[trotse moeder] wat is mijn zoon fantastisch. Slaapt als een os, is nog nooit echt ziek geweest, weigert nooit eten, jengelt sporadisch en is eigenlijk altijd vrolijk Als ik thuiskom uit m'n werk en ik ga naast hem zitten strekt hij beide armen naar me uit om vervolgens op me te klimmen (hij heeft het vast van Pepijn afgekeken ) en dan houdt hij hele verhalen tegen me - volgens mij vertelt hij me dan wat ie allemaal die dag met papa heeft gedaan Ik had echt nooit verwacht dat het allemaal zo goed zou gaan.. het is echt zo'n makkelijk kind en hij is zo ontzettend lief en sociaal. Ik weet gewoon niet waar we het aan te danken hebben, maar dankbaar ben ik zeer zeker [/trotse moeder]
Red de zeehond!
pi_58986951
jellyrose......(wil een hartjesmiley doen maar het werkt ff niet )

[ Bericht 63% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2008 13:37:28 ]
pi_58987043
Jellyrose klinkt zo ontzettend trots, en wees er ook maar lekker trots op.

Je hebt gewoon een makkelijk kind.

Onze ouders hadden hun handen vol aan ons als kinderen, zeker met de openluchtschool etc
  donderdag 29 mei 2008 @ 13:39:58 #48
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_58987155
Faja, mijn moeder is ook altijd ontzettend verbaasd over wat hij al kan, doet en mag - dat was bij ons idd wel stukken anders ja
Red de zeehond!
pi_58987375
Ja wij waren goed ziek en onze ouders bezorgd en dat merk ik nu ook bij de kleinkinderen. Mijn ouders zijn echt altijd van de jas dicht, goed eten en drinken, goed je medicijnen etc
Mijn moeder had ook echt zo iets laatst van durf je wel naar Frankrijk met de kinderen? Ja ma in Frankrijk hebben ze ook ziekenhuizen en dokters als er wat aan de hand is.
  donderdag 29 mei 2008 @ 14:04:08 #50
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58987834
Jellyrose, je klinkt als zo´n gelukkige mama

Devin is lekker vrolijk en kletst er op los, gelukkig weer helemaal zichzelf

Ik ben met hem aan het oefenen voor zijn verjaardag zodat hij na `hiep hiep` bij `hoera!` zijn armpjes de lucht ingooit. Het wil niet zo lukken nog, hij doet alleen zijn rechterarm heel strak en stijf half omhoog, het lijkt nog het meest op een Hitler-groet
pi_58987851
Faja, waar in frankrijk gaan jullie heen? En wanneer?
pi_58988359
De Ardeche, Ruoms heet het plaatsje geloof ik. We vertrekken vrijdag de 13e.
pi_58988803
Faja, daar ben ik 3 jaar geleden geweest. De Ardeche is echt prachtig (alleen het weer niet altijd). Wij gingen vaak naar Pont 'd ark, daar kun je op een "strandje" zitten en daar was het water warmer als het zwembad water.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pont_d'Arc
  donderdag 29 mei 2008 @ 14:52:40 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58988995
flowerbox, ze staat erbij hoor!
pi_58989221
Jelly, wat klinkt dat heerlijk!!!

Hallo flowerbox

Kersje, dat hoera leren lijkt me ook zo leuk.. En die halve groet is hopelijk een tussenfase

Chris heeft tot 12 uur geslapen (vanaf half 10), en ligt nu net weer.. Weer de hele kamer rond getijgerd.. En lekker vrolijk
pi_58989300
Ik kan me niet meer herinneren wanneer Morgaine haar eerste woordje zei, volgens mij pas na 6 of 7 maanden (en het was geen papa of mama maar Dido, onze hond) maar het valt mij op dat Nathan steeds maar dada roept, echt constant. Zou toch nu niet al kunnen zijn dat ie praat?
pi_58990579
Lekker slapende kindjes .

Faja, Mirte doet ook steeds "dadadadadada" en "tatatata" en af en toe wat andere klanken ook nog .
pi_59008253
Ik kom jullie even weer vervelen met maarten want ik ben zo blij voor mezelf en vooral voor hem
Gisteren ging het overdag zoveel beter alleen laat in de middag en 's avonds wilde het niet. Ik denk omdat z'n papa weer thuis was.
Z'n papa heeft hem zlefs naar bed kunnen brengen zonder huilen en dat was ook al zo geweldig omdat hij hem niet meer wilde toen met die rotsprong.
's avonds om 8 uur was hij op en hup naar boven schone luier, pyama aan, slaapzak en flesje.
Hij had nog niet eens de helft op of hij lag in m'n armen te slapen

Tja helaas dat het "je moet zelluf in slaap vallen in bed" even niet doorging maar kon hem moeilijk wakker maken
Hij kwam wel vanacht om half 5 en was zo aan het wroeten in bed dat hij overdwars lag en jah dat slaapt niet fijn.
Stug weer recht in bed en hij stug weer dwars dus hem maar in het midden van het bed leggen (doe expres aan de zijkant anders gaat hij op z'n buik en na 2 keer zelf terug gaan lukt het hem niet meer om op zijn rug te rollen) en ja hoor nog geen minuut later meneer op z'n buik dus weer aan de zijkant en gelukkig na een hoop gebrabbel sliep hij weer......wat een verhaal

Vanochtend om ongeveer 10 over 10 naar bed en 1 x geweest en daarna sliep hij
Nu is hij net wakker en ik wacht heel even want of hij slaapt nog weer verder en zo niet dan haal ik hem op.

Het werkt echt zo goed!!
Niet bij de eerste gaap of oogjes wrijven naar bed. Ik wacht gewoon nog een half uur of langer en hij geeft bijna zelf aan dat hij moe is en wil slapen. En als het na een half uur elke 5 minuten naar hem toe niet wil dan weer naar beneden.

Happy Happy Joy Joy

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2008 11:12:15 ]
  vrijdag 30 mei 2008 @ 11:22:30 #59
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59008491
Wat fijn dat het zo goed gaat met Maarten!

Ik was vanmorgen de kat kwijt en heb me een ongeluk gezocht. Lag ie uiteindelijk in de buggy te slapen die ik al had uitgeklapt om Linde naar de opvang te brengen Hij bleef zelfs gewoon liggen toen ik een rondje met hem door het huis ging rijden
pi_59009359
Even vooral meegelezen en niet meer gepost wegens examen en verhuisdrukte (en dus gauw ook een tijdje internetloos)...

Weer heel wat vrolijke verhalen (Jet allergievrij! Maarten die weer beter slaapt! Brabbelkontjes en zwaaiertjes!)en leuke vooruitzichten (vakantie)

Gisteren met Liande naar het CB: 8400 g en 72cm groot, ze doet het goed.
Alleen in het fietsstoeltje mag ze volgens hen nog niet, zelfde regel als met autostoeltjes: vanaf 9 kg

Aan dit tempo (ongeveer 300 g per maand) is ze dan al bijna een jaar. En ik wil zo graag op pad met haar...
pi_59009699
Maar fietsstoelje is toch ook belangrijk dat ze goed zelfstandig kan zitten? Mikael was met 9 maand ook nog geen 9 kilo maar die kon met 7 maand al zelfstandig gaan zitten. Dus hij mocht wel gewoon mee op de fiets toen.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 30 mei 2008 @ 12:35:17 #62
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59010076
Linde is nog geen 9 kilo maar ze gaat soms al mee op de fiets hoor. Geen uren, maar gewoon een klein stukje. Ze kon goed zelfstandig blijven zitten, dus dan mocht ze in het fietsstoeltje
  vrijdag 30 mei 2008 @ 12:36:08 #63
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59010093
Iskjes, als Liande zelfstandig kan zitten en niet omkukelt als het met haar hoofd draait, mag ze mee op de fiets. Volgens mijn cb...
DF, fijn dat Chris ook weer beter is!
Ardenlyn, wat fijn dat Maarten het zo snel oppakt! Eli ligt ook altijd erg fijn met zijn kop tussen de spijlen geramd.
Stiemie, je hebt gewoon een hele slimme kat! Is Linde nu helemaal uit de lappenmand?
  vrijdag 30 mei 2008 @ 12:46:09 #64
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59010368
Linde is weer helemaal beter. Al had ze gisteren ineens weer wat verhoging en wat vieze poepluiers die doorliepen tot op haar rug. Maar we hopen nu gewoon dat dat betekent dat er ein-de-lijk echt een tandje gaat komen (al kon ik gisteren nog niks ontdekken, maar zou het nu dan toch echt gaan gebeuren???)

We hebben ook van vsm een kuurtje gedaan om haar weerstand wat te verhogen. Dus hopelijk blijft het nu even goed gaan *klop-klop-klop* op ongelakt hout

Ze trekt zich nu op aan de spijlen van de box maar dan komt ze niet verder dan tot op haar knietjes. Ziet er dan zo zielig uit want de gaat dan hard wiebelend aan de tralies zitten jammeren omdat het niet lukt Net een kleine gevangene

Is Eli ook weer helemaal vrij van alle spikkels?
  vrijdag 30 mei 2008 @ 14:03:17 #65
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59011959
pff.... Jen had net een poepbroek! Het zat tot aan haar nek! Ik heb wel eens dat de luier het niet aan kan, maar dit.. Ongelofelijk. Het was ook niet meer met een doekje schoon te maken, hup in bad.

Echt dat er zoveel uit zo'n klein mensje kan komen! Ik was jaloers!
pi_59015433
Lol Ticoo, wat zal ze opgelucht zijn geweest dat ze dat kwijt was!

Ardenlyn, wat fijn dat Maarten het zo goed doet.

Mirte lag net met haar kontje de lucht in, ze ligt nu het boxkleed te onderzoeken, slapen op je buik kan ook in bed (wel handig als je zo draait alsdoor) en ze kletst tegen speelgoed, mensen of gewoon een end in de ruimte . Ben nog steeds zo vlieft
  vrijdag 30 mei 2008 @ 22:59:35 #67
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59023410
Ardenlyn Ren & Stimpy

Wiebelende Linde in de box
Ik vond het altijd lijken alsof hij onder stroom stond als hij zo aan wiebelen was...
Zo spannend, we hebben een fietsstoeltje van Lois gekocht en morgen gaan we het voor het eerst uitproberen
Ik heb de hele dag al voorpret, nu maar hopen dat Devin het ook leuk gaat vinden en niet gaat huilen ofzo.

En Iksje, Devin is bijna 9 kilo, maar zit al een paar weken in de 2e fase autostoel. Hij begon al te huilen als hij de Maxi cosi zag en vond het verschikkelijk erin te moeten. Door zijn lengte zat hij er ook niet zo comfortabel meer in en staren naar de achterbank was niet spannend genoeg voor hem. Autorijden is er een stuk leuker op geworden voor hem sinds hij in de "grote" stoel zit
  vrijdag 30 mei 2008 @ 23:54:51 #68
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59024661
Wat leuk, Kersjes!! Devin vindt het vast hartstikke leuk

Ethan (ik schat tegen de 11 kilo?) zit nog steeds in de maxi cosi - het is niet echt ruim, maar ik heb ook niet het idee dat ie onwijs klem zit ofzo en hij protesteert ook nog niet dus laten we het voorlopig nog maar zo
Red de zeehond!
pi_59027286
Wiebelende Linde! Ik vond het er bij ons wel lief en grappig uitzien, zo'n kleine gevangene
En hopelijk is ze ook weer beter ondertussen.

Liande zit al twee maand stevig zonder steun... da's dus het probleem niet.
En in de maxi-cosi past ze nog prima, daar protesteert ze niet in. (ze kunnen er toch in tot hun hoofdje over de rand komt dus laat ik haar maar even)
Aan de andere kant wil ze ook altijd alles zien, en ik zou ook maar kleine eindjes fietsen, geen 10km ofzo.
Misschien toch al stilaan uitkijken naar een stoeltje, want ik wil best graag met haar kunnen fietsen. Is toch ergens makkelijker dan te voet

Hopelijk vannacht de laatste lastige nacht... sinds dinsdag maakt Liande koorts (we zijn allebei snipverkouden), vooral naar de avond toe. En dat wreekt zich 's nachts: veel wakker worden, veel huilen, moeilijk te troosten
Ze is door de arts van het cb nagekeken, die vond niks en de kinderarts vond een dag later ook niks, al zag haar keel een beetje rood, maar we konden niks meer doen dan wat paracetamol geven. Pfff echt slopende nachten zijn het geweest.

En vandaag verhuisdag! De laatste keer in ons appartement!
  zaterdag 31 mei 2008 @ 08:47:56 #70
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59027593
Oef Iksje, wij hebben hier precies hetzelfde gehad: koorts, doorwaakte nachten, haast ontroostbaar huilend ziek kleintje Gelukkig lijkt Devin weer helemaal opgeknapt, ik hoop dat Liande snel zal volgen. Paracetamol geven en opletten dat je er zelf niet ook aan onderdoor gaat. Zo'n ziek hummeltje is echt slopend
Succes ook met de verhuizing!

Oh, ik wil trouwens nog even zeggen dat wij hier geen Maxi Cosi hadden in het begin, maar de Mutsy-variant. Die is ietsjes kleiner dat de "echte", vandaar dat het zelfs voor mijn scharminkeltje een beetje krap begon te worden.

Devin zit onder de muggenbulten
Gister had hij er al 6, dus gisteravond op muggenjacht geweest in zijn kamer en we hadden er een....dachten we. Vanochtend bleek hij er nog een paar bij te hebben gekregen. Zo sneu, de bulten zijn ook best groot.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 09:13:38 #71
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_59027716
Yade is van de monitor af en heeft gisteren ruim 70 cc uit de borst gedronken!
  zaterdag 31 mei 2008 @ 09:38:50 #72
35189 Troel
scherp en bot
pi_59027866
Goed Nieuws!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 31 mei 2008 @ 09:39:44 #73
35189 Troel
scherp en bot
pi_59027872
En ja hoor. Meneer kan zich nu een tijdje omdraaien op zijn buik. Maandag komt de fysio en hij heeft inmiddels door hoe zijn hoofd omhoog moet

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59028101
Silmarwen, wat goed van Yade , weer een stapje dichter naar huis!

Troel, zal je altijd zien .
  zaterdag 31 mei 2008 @ 10:32:31 #75
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59028252
Och, wat sneu Iksje.. beterschap voor Liande

Yade goed nieuws!!

Hehe Troel, Ruben is gewoon een beetje dwars

Kersjes, vervelend he die muggen?? Ze zitten hier ook, en ook al hebben we vorig jaar de vijver weggehaald, die dingen blijven maar rondhangen een paar weken geleden dacht ik even dat hij de waterpokken had, maar het bleken dus muggenbulten te zijn zie foto:

Red de zeehond!
pi_59028300
Wat goed van Yade!

En ook van Ruben
  zaterdag 31 mei 2008 @ 13:07:40 #77
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59030119
Silmarwen, wat goed van Yade

Troel, dat moet vast een beetje een opluchting voor jullie zijn. Geen gedoe met fysio, meneer heeft het gewoon zelf uitgevonden

Over fysio gesproken: Ik hoorde laatst dat in Israel baby's die wat later zijn met kruipen tegenwoordig standaard fysio krijgen. Kruip-les Maar ja, ze hebben daar wel meer rare trends. een tijdje terug had ineens iedereen een billen-doekjes-verwarmer in huis

Agossie, Ethan.... Grappige fles trouwens.

Fietsen met je kleintje is leuk
Na 5 minuten gefriemel, gewurm en innerlijk gevloek door mijn zere rug zat meneertje eindelijk in het zitje. En toen moesten we de box nog uit
Maar ja, het is gelukt en we hebben zeker 'n half uurtje heerlijk gefietst. Devin zat alle kanten op te kijken, te wijzen met z'n vingertje en was helemaal stil van alles wat hij zag. We hebben veel rechte stukken gefietst en stoplichten omzeild, op-en afstappen gaat best moeilijk nog. En ik heb zelf al 'n kleine 1 1/2 jaar ofzo niet meer op een fiets gezeten, dat is het wel even wennen hoor!
We zijn ook nog naar de kinderboerderij geweest met mijn vader en kleintje ligt nu heerlijk te slapen.
Als hij straks wakker is gaan we weer fietsen
pi_59030373
Maarten en Yade

Hier een zieke Jet. Ze heeft sinds afgelopen donderdag koorts ( doorlopend 39.4 tot 40 ) ik geef wel paracetamol, maar dat slaat niet erg aan Ben donderdag bij de HA geweest en die vond dat ik het aan moest kijken en als ze koorts blijft houden ik weer contact op moet nemen. In dit geval is dat de HAP, die heb ik vanmorgen gebeld en die vonden ook dat we het aan moesten kijken.
Ze wil niet eten ( vind ik oke ) maar ze heeft vanaf vanmorgen 7 uur alleen maar 120 cc melk op,meer wil ze niet.

Wat moet ik nou? Nu ligt ze weer te slapen ....... dat is eigenlijk alles wat ze doet!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_59035464
Vervelend Beaker....ik zou zelf geen melk geven, maar wat anders. Als de meiden niet lekker/ziek zijn, dan drinken ze ook geen melk. Hebben ze dan geen zin in.

Hoe is het nu ? Ik zie dat je berichtje van vanmiddag is....???
  zaterdag 31 mei 2008 @ 19:38:14 #80
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59036498
Yade, wat goed!!! Keep up the good work en je mag snel naar huis!
En Ruben, goede timing
Devin, nog lekker gefietst?
Jet en Liande, snel beter worden hoor!
Wij hebben trouwens ook nog de groep0 maxi-cosi. is niet meer te tillen, maar wel het veiligst... En hij accepteert het nog, dus nog eventjes.

ELI KRUIPT!!!

En op een tempo alsof hij nog nooit ander heeft gedaan
Tja, als je het doet, doe je het goed, he?
Het varieert van voorttrekken aan de armen en beentjes niet echt gebruiken, tot met armpjes en beentjes naar voren klauteren. En we hebben alles op video
En de handstand is inmiddels op platte voetjes, met gestrekte benen. Net alsof hij ieder moment kan gaan staan!

Had ik trouwens al verteld dat Eli zich heeft opgetrokken tot staan? Terwijl hij in bad zat? Volgens mij heeft hij overlegd met Linde, staan in bad is leuk
  zaterdag 31 mei 2008 @ 20:30:04 #81
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_59037460
Beaker, ik zou Jet ook gewoon wanneer ze wakker wordt wat te drinken geven. Beetje diksap of wat je normaal ook geeft. Gewoon veel aanbieden. Elke slok is er een!
  zaterdag 31 mei 2008 @ 20:42:07 #82
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59037630
Jen is verkouden.. Haar oogje traant... Is er iets dat ik moet doen?

Haar oogje maak ik wel schoon met gekookt water en ziet er al beter uit als vanmorgen.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 20:44:59 #83
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_59037690
Ticootje, volgens mij doe je precies wat je moet doen! Met een steriel gaasje en afgekoeld gekookt water schoonmaken.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 21:15:16 #84
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59038251
Aan de verkoudheid zelf niets doen?

Ze is nog zo klein, en ik vind het toch wel een beetje zielig, zo niezen en hoesten. Vannacht werd ze ook elk uur wakker en ze voelde zich echt niet lekker. Ik heb haar om 5 uur maar bij me genomen, toen wilde ze wel langer dan een uur slapen. Ze heeft vandaag ook best veel geslapen.

Er heerst volgens mij verkoudheid?
  zaterdag 31 mei 2008 @ 21:20:31 #85
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_59038336
Oh, ik dacht alleen de oogjes.

Ik zou zoutoplossing neusspray halen, om de neus vrij te maken en het slijmvlies wat te behandelen. Dan het hoofdeinde van haar bedje wat omhoog, zodat ze wat schuin ligt (dmv boeken of handdoeken onder de poten of matras). Je kan ook nog een doorgesneden ui naast haar bed leggen, houdt de neus ook vrij. En verder kun je niet zo heel veel. Als ze heel veel last blijft houden, dan even naar de ha, die kan je dan wat middeltjes geven (neusdruppels, ventolin) om het eventueel te verlichten. Het belangrijkste is dat ze blijft drinken en niet uitdroogt (dus goede plasluiers houden).

Kusje voor alle zieken!
  zaterdag 31 mei 2008 @ 21:38:46 #86
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59038651
Gelukkig doet ze inderdaad heel goed drinken. Omdat ze zich niet lekker voelt is ze wat hangerig en dus hangt ze nu steeds aan me. Ze drinkt toch nog steeds zo'n 8 keer per dag, dus ik maak me geen zorgen om uitdrogen.

Trouwens, voor de nacht heb ik pampers baby dry, maat 3. Die zouden tot 9 kilo moeten werken, maar ik heb nu al een flink aantal keer dat de romper toch nat is. Maat 4 lijkt me zo groot... Ik stond vandaag echt te twijfelen bij de luiers, ik heb toch nog een keer maat 3 gekocht. Het kan toch niet zo zijn dat ze zoveel plast dat ze luiers voor 9 kilo+ nodig heeft?
Overdag heeft ze new born maat 3 en dat gaat wel goed, die zijn tot 7 kilo en natte rompers heb ik nog niet gehad (niet raar omdat ze elke 2 of 3 uur een schone luier krijgt. Maar de baby dry zouden tot 12 uur droog moeten houden. Iemand suggesties?
  zaterdag 31 mei 2008 @ 21:49:20 #87
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_59038794
Ik zou gewoon een maatje groter proberen Ticoo. Mochten ze echt te groot zijn, bewaar je ze voor over een paar weken. Ik let nooit op het aantal kilo's, alleen op de de pasvorm.
pi_59038835
Toch maat 4 kopen, of eens inlegluiers proberen?
pi_59038981
Je zou ook voor de nacht maat 4 kunnen gebruiken en overdag maat 3.
pi_59039392
Toch maar ff naar de HAP geweest, want ze bleef aan 1 stuk door huilen vanmiddag .... Heeft even naar haar gekeken en gelukkig heeft ze niet weer een oorontsteking!

wel staan er 4 boventanden op doorkomen dus ik denk dat dat het is Nu ligt ze heerlijk te slapen in bed

Ik zla haar inderdaad iets anders aanbieden dan haar melk

Ticootje, zoutoplossing werkt wel en misschien kun je van VSM een hoestdrankje geven?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_59039435
Tico, Meike heeft dat ook gehad, die volle luiers sochtends. Wij doen haar snachts ook een maatje grotere luier aan. Het komt bij Meike ook vooral doordat ze op de buik ligt te slapen, want aan de voorkant is de boel nat en achter niks. Het merk luier doet ook nog wel wat, want een pamper houdt het hier echt niet.
Ze heeft nu voor de nacht luiers van de Lidl, zo ongeveer de enige luier die het houdt!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 1 juni 2008 @ 00:01:39 #92
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59040915
Ik heb nu voor Saar de luiers van C1000 en dat zijn de enige die haar droog houden. Ze was elke ochtend nat en overdag, ook vlak na het verschonen, voelde ze soms alweer klam aan met zo`n beetje alle andere luiers.

Saartje wil zitten Elke keer als ik haar in de wipstoel zet gooit ze zichzelf naar voren met een moeilijk kijkend hoofd
Saartje
  zondag 1 juni 2008 @ 08:11:53 #93
35189 Troel
scherp en bot
pi_59043702
Ruben heeft nog maatje 3. Die van de Etos zijn prima, maar we hebben goedkope pampers op de kop getikt dus die draagt ie nu. Active fit en Baby dry. Dat gaat prima, 's nachts is hij niet overdreven nat en hij kan 's ochtends rustig eerst zijn fles hebben om hem daarna te gaan verschonen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 1 juni 2008 @ 08:12:25 #94
35189 Troel
scherp en bot
pi_59043705
Maneki, handig is dat he, van die snijdende tuigjes in jezelf ? Ruben probeert dat ook in de Maxi-Cosi en overal waar hij de kans krijgt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59043885
Wat goed van Yade Silmarwen
  zondag 1 juni 2008 @ 12:25:09 #96
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59045755
Vervelend dat Jet en Jennifer niet zo lekker zijn...
Hopleijk zijn ze snel weer opgeknapt.
  zondag 1 juni 2008 @ 12:25:17 #97
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59045759
Jen wil ook zitten. Als ik haar bij me leg, dus half omhoog, dan komt ze in 1 ruk omhoog. Ze traint in elk geval haar buikspieren goed, want liggen is stom!

Ze rolde vanmorgen trouwens van rug naar buik. Maar volgens mij was dat 1 malig. Ze is wel flink aan het oefenen, dus het is haar nu 1x gelukt.

Ze is trouwens al de hele ochtend aan het huilen. Ze is vreselijk moe, voelt zich niet lekker en kan niet in slaap komen. Arm ding. Ik ga nu eerst even weer een kind geruststellen...
  zondag 1 juni 2008 @ 13:04:57 #98
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59046505
Och arme Jennifer - hopelijk voelt ze zich snel wat beter!

Hoe is het met Jet?
Red de zeehond!
  zondag 1 juni 2008 @ 13:24:35 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59046861
Eli kruipt! Wat goed joh!

voor alle zieke kindjes.
Hier hebben we het laatst toen Sasha ook flink vol zat gedaan met neusspray en het bedje schuin.
Had nog wel de ha gebeld vanwege een naar hoestje, maar hoestdrank hielp toch niet volgens haar dus we konden het beter zonder nog even aanzien. Inmiddels is het idd ook al weer bijna weg...
  zondag 1 juni 2008 @ 14:20:10 #100
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59047927
Ja BE, het is hier ook vooral hoesten en niezen. Hoestdrank geef ik liever niet. Ik kijk het gewoon even aan, ze heeft geen koorts. Ik zal zo eens in haar mondje kijken, misschien een tandje op komst?

Na mijn vorige post heb ik haar uit bed gehaald. Mijn man lag naast haar, maar ze bleef huilen/gillen. Kijk ik in dr luier.... flinke poepbroek, niet raar dat ze niet wilde slapen. Dus lekker dr broek verschoont en daarna heb ik haar lekker in de doeken gewikkeld. Toen nog even aan de borst en daarna heeft ze heerlijk geslapen. Ze kon niet anders dan aan de slaap overgeven. Nu is ze toch wel iets vrolijker, maar het spat er nog niet af.

Mijn man ligt nu trouwens ook op de bank te slapen, hoofdpijn en voelt zich ook niet goed.
  zondag 1 juni 2008 @ 15:46:04 #101
35189 Troel
scherp en bot
pi_59049724
Ticootje, hier eerst ook liever geen hoestdrank, maar hij leefde daar echt van op (Fluimicil junior).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 1 juni 2008 @ 16:36:58 #102
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59050755
Nou we zijn net weer wakker, en slapen doet gewoon wonderen. Het is niet raar dat als je je al niet lekker voelt en je wilt ook nog eens niet slapen, dat je dan gewoon nog vervelender wordt.

We hebben net weer een uurtje geslapen en Jen werd wel weer huilend wakker (ze schrikt steeds wakker, en is dan meteen in een soort paniek, heel even maar) maar ze zag dat ze nog steeds nasst me lag en begon meteen heel vrolijk te brabbelen.

Mijn man daarintegen... Die wordt nu alleen maar zieker, buikpijn, hoofdpijn en spugen...
  zondag 1 juni 2008 @ 16:46:43 #103
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59050922
Getsie dat klinkt niet fijn Ticootje Beterschap voor iedereen bij jou thuis.

En Eli je kruipt! Wat goed

Linde is sinds vandaag ineens bang voor de stofzuiger. Zodra die aangaat, gaat ze huilen
pi_59050999
Ticootje beterschap daar!

Linde, stofzuigers zijn toch niet zo eng?
  zondag 1 juni 2008 @ 18:26:00 #105
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59052665
Jennifer vindt de feestbeesten van de hoogvliet niet leuk... Zodra ze het geluidje hoort gaat ze heel zielig huilen.
  zondag 1 juni 2008 @ 18:58:18 #106
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59053181
Ik zou voorzichtig zijn met het geven van hoestdrank aan van die kleintjes. Begin van dit jaar is er een en ander over in Radar geweest: http://www.trosradar.nl/index.php?id=uitzending&itemUid=1178
pi_59054208
Stiemie dat heeft Jet ook gedaan Alsof ik nooit stofzuiger

eli kan kruipen wat goed!

Jet is weer helemaal haar zelf Vnadaag konden we dan toch mee naar de Efteling waar we een feestje hadden van opa en oma ( 35 jaar getrouwd ) Ik had al afgebeld, maar de koorts was sinds gisterenavond weg en vanmorgen werd ze gezellig wakker ipv heel hard huilen

Ze kan stappen aan de hand Jet loopt
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 1 juni 2008 @ 19:54:55 #108
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59054280
Beaker!! Wat knap van Jet. En gelukkig is ze ook weer beter.

Ik begin me nu ook wat misselijk te voelen. Bah, vervelend. Straks zijn we allemaal ziek.
Hoe zit het eigenlijk met griep en borstvoeding? Mag dat?
  zondag 1 juni 2008 @ 20:02:29 #109
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59054429
Je mag doorgaan met voeden, het kan wel zo zijn dat de productie wat afneemt dus ze kan wat vaker komen voor voeding.

Jet wat knap! En Eli al kruipen! Super hoor
Saartje
  zondag 1 juni 2008 @ 20:06:29 #110
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59054500
Jet wat goed dat je kan lopen aan de hand Fijn dat je toch mee kon Beaker, vond Jetje het leuk in de Efteling? Ik snap ook niet hoe ze nou ineens bang van de stofzuiger kan zijn. Ik stofzuig natuuuuuurlijk elke dag Misschien dacht Linde ineens wat is dat voor ding, dat zie ik nooit

Ticootje volgens mij mag je met griep gewoon bv geven juist omdat je dan je antistoffen toch ook meteen doorgeeft aan Jen? Maar er zijn hier vast mensen die het zeker weten of het al dan niet mag
  zondag 1 juni 2008 @ 20:07:16 #111
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59054516
Ja hoor Ticootje, je mag gewoon voeden als je grieperig bent en ook als Jen ziek is is het niet erg.
Rot zeg, blijkbaar waart er een virusje rond bij jullie...
Ik heb helemaal over de kruipende Eli heen gelezen vorige keer, wat goed
En Jet die aan de hand loopt en weer beter is
Was de Efteling wat, Beaker? Afgezien van het familie-feestje natuurlijk, is Jet nog ergens in geweest? Heeft het zin om met zo'n kleintje naar de Efteling te gaan?
pi_59054576
Nou het was natuurlijk heel mooi weer dus deze moeder heeft voor tassenmeisje gespeeld

Volgens mij vond ze het wel leuk Eigenlijk zijn we alleen maar door het sprookjesbos gelopen en we zijn in het poppentheater geweest
Jet vins al snel iets eng en zet het dan op het huilen, maar dat deed ze niet dus volgens mij vond ze het wel wat!

Dat stappen, das echt zo mooi om te zien

Ticootje niet ziek worden hoor! iig beterschap!!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 1 juni 2008 @ 20:13:46 #113
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59054621
Klinkt als een leuk dagje Beaker!

Weet iemand waar je online een beetje leuke zonnehoedjes kan kopen? Ik hou van een beetje stoere, basic hoedjes liefst zonder teksten en die dikke gele beer enzo, maar ik kan niet echt wat vinden.
  zondag 1 juni 2008 @ 20:22:00 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59054774
Sasha is nog steeds niet kapot van groente of fruithapjes, dus ik heb vandaag maar eens gekeken of hij dan wel pap van een lepeltje wilde eten aangezien de papfles er heel rap in gaat.
En hoewel het er wel beter in ging moest hij eerst ook nog kokhalzen van de pap. Het lijkt dus te komen door de structuur, meer dan door de smaak.

Ach... hij hoeft nog niet, dus ik probeer het zo heel af en toe.
Bijv. als ik zin heb in een fruithapje, want ja... laten staan is zonde.

Hij ligt trouwens nu heerlijk naast me op de bank te brabbelen en te spelen. Even zonder broek en sokken, dat is zo favoriet!
pi_59055158
BE Bij Jet gaan 's avonds ook haar broek en sokken uit! Dat is zo leuk om te zien, die dikke billen in dat rompertje

Stiemie, ik heb geen idee! aan mij heb je dus weinig, want ik hou echt van die tuttige Heb er wel een foto van Alleen Jet wil ze absoluut NIET op!

Gevonden! Ik vind zo'n hoedje echt ...tuttig dus maar zo lief!

[ Bericht 35% gewijzigd door Beaker op 01-06-2008 20:54:25 ]
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 1 juni 2008 @ 21:02:08 #116
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_59055668
Ik heb voor Anna een baseballcap van Benetton gekocht - een roze. En die houdt ze goed op!
pi_59055891
Jet wil niks op alles gaat af!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 1 juni 2008 @ 22:28:24 #118
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59057413
Maar zo een bedoel ik hoor Beaker. Ik bedoelde alleen niet een met Winnie de Pooh of iets dergelijks, maar gewoon een effen ofzo. Deze komt bij Zeeman vandaan en daar hadden ze 'm bij ons niet meer. En het leek me ook wel leuk om er dan een andere bij te hebben vandaar.

Linde wil 'm ook niet ophouden dus ik heb er zelf 2 lintjes aan gemaakt die dan met een dubbele strik onder haar kin vastgaat, maar dan nog krijgt ze 'm soms zelf af. Ze heeft alleen ook nog een hoedje nodig voor in haar kastje bij de opvang.
  zondag 1 juni 2008 @ 22:40:31 #119
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59057701
quote:
Op zondag 1 juni 2008 20:22 schreef Brighteyes het volgende:
Sasha is nog steeds niet kapot van groente of fruithapjes, dus ik heb vandaag maar eens gekeken of hij dan wel pap van een lepeltje wilde eten aangezien de papfles er heel rap in gaat.
En hoewel het er wel beter in ging moest hij eerst ook nog kokhalzen van de pap. Het lijkt dus te komen door de structuur, meer dan door de smaak.

Hij ligt trouwens nu heerlijk naast me op de bank te brabbelen en te spelen. Even zonder broek en sokken, dat is zo favoriet!
Herkenbaar Ik vond/vind de hapjes die ik voor Eli maak ook altijd erg lekker, dus wat hij laat staan smikkel ik met veel smaak op

Jet, je kan al lopen, wat knap!! Fijn dat je ook weer beter voelt!! Beaker, heb je de hele bovenkaak ingesmeerd met dentinox, of was het niet nodig? 4 tanden tegelijk respect! Hier liever niet...

We hadden vandaag housewarming en Eli word echt eenkennig. en hij is van slag door het kruipen. je wereld wordt in een keer zo groot, best wel overewedligend. maar wel leuk, en ik trotse mama!
Het is echt zo ontzettend leuk om aan de andere kant van de akmer te gaan zitten, en dan zie je hem kijken, "jeumig wat een eind", en dan kruipt hij zo naar je toe, en dan lekker knuffelen * smelt *

dus wij feestje om 4 uur, want hij slaapt rond half zes, soms eerder. Nope, half vijf en meneer moest naar bed. zwarte randen onder zijn ogen, kapot van de inspanning. best zielig, maar hij heeft overal doorheen geslapen

Leuk die hoedjes! Wij hebbe een petje van Ralph Lauren (heeft mijn zs meegenomen voor 3 dollar of zo) Wordt ook niet altijd geaccepteerd.

BE, is het een idee om de pap steeds wat dikker te maken? En dan later beginnen met lepeltje?

Trouwens, Stiemie, komt deze pose je bekend voor?

zondag 1 juni 2008 @ 23:15:21 #120
35189 Troel
scherp en bot
pi_59058709
quote:
Op zondag 1 juni 2008 18:58 schreef Stiemie het volgende:
Ik zou voorzichtig zijn met het geven van hoestdrank aan van die kleintjes. Begin van dit jaar is er een en ander over in Radar geweest: http://www.trosradar.nl/index.php?id=uitzending&itemUid=1178
Hier werd het juist door de huisarts aangeraden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 1 juni 2008 @ 23:18:24 #121
35189 Troel
scherp en bot
pi_59058791
quote:
Op zondag 1 juni 2008 20:22 schreef Brighteyes het volgende:

Grappig dat er zoveel verschil toch is. Ruben verslindt alles wat hij te pakken krijgt. Appel, peer, banaan, wortel, bietjes, bruine bonen, noem maar op Alleen het eten van bonbebe vindt hij echt niet lekker.
Maar ook echt een mopperend kindje als hij papa en mama ziet eten en zelf niets krijgt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59058912
BE, als Sasha er aan toe is zou je 'm ook eens stukjes van 't een of ander kunnen laten vasthouden zelf, à la Rapley. misschien vindt hij dat wel veel lekkerder. beetje slobberen op een stuk meloen, peer, of (gekookte) courgette. was bij Anna vanaf 't begin een succes. (maar dat was wel pas vanaf 6 mnd dus misschien speelt dat ook nog mee).
pi_59061992
Hier gaat de fruit er heel goed in: Peer met appel (begon zelfs te protesteren toen in een hapje nam ), Banaan met appel en peer, Perzik met banaan enz.
Ook groentehapje gaat goed. Worteltjes, sperziebonen en bloemkool en wat aardappel.
Alleen de broccoli vind hij niet zo lekker dus die probeer ik later wel weer.
Ik maak zelf zijn hapjes. 's Morgens vers fruithapje maken en voor 's avond heb ik al heel wat hapjes kant en klaar in de vriezer staan
Hij vind het erg lekker en zodra hij 6 maand of wat ouder is dan ga ik de groente en fruit meer variëren en wil ik andere soorten erbij doen.

Gisteren een stukje banaan in z'n hand gedaan en een niet gepureerde banaan vond hij ook best lekker

ook gisteren voor de grap de wandelwagen in elkaar gezet en nu weten wij dat hij helemaal plat kan. nadeel is dat hij niet gedraaid kan worden dus hij kijkt van mij af. best balen maar hij ligt er wel heerlijk in
Gelukkig zit er een kijkvenstertje in de kap en kan ik hem zien maar had hem liever andersom gehad.
Vandaag denk ik even testen hoe hij en ik het vinden om zo buiten te lopen

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2008 08:25:10 ]
  maandag 2 juni 2008 @ 08:28:38 #124
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59062046
Jen werd vanmorgen weer helemaal vrolijk wakker.

Alleen nu ben ik dus ziek. Jen heb ik naar het kdv verblijf gebracht, daar kan ze lekker even spelen. Ik lig voor pampus en mijn man ook, dus thuis blijven ging gewoon niet.
pi_59062485
Liande is aan de beterhand! Alleen nog wat verhoging (tussen 37.6 en 38.2) afgelopen weekend en ze slaapt terug iets beter.
Maar wat een week, samen ziek zijn is niet leuk… zo vermoeiend in combinatie met werken en onderbroken nachten.

Ticootje, nu moeten jullie eraan geloven…beterschap! Wij kregen als enige advies van de arts koorts onder controle houden met paracetamol en neusje spoelen met fysiologisch water (wat een drama! Liande verdraagt echt niks rond haar neus)

Kruipende Eli!
Lopende Jet!

Ik heb trouwens dezelfde hoedjes. Het hoedje van Jet en het hoedje van Stiemie (roze vichy-ruitjes toch?) maar Liande houdt er zelf niet zo van, die trekt ze af. Gelukkig zit er aan een hoedje toch een stel touwtjes.
  maandag 2 juni 2008 @ 09:31:27 #126
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59062730
Saartje ligt al vanaf 17.30 gisteren voor pampus Niet zo gezellig alleen
Ze is er even uitgeweest voor een voeding om 20.00, 23.30 en vanmorgen 7.oo uur maar buiten dat heeft ze alleen maar geslapen
We zijn gisteren een dagje naar een indoorspeeltuin geweest met opa&oma en de kleinkinderen en Saar heeft zich geweldig gedragen. Ze heeft alleen heel even gehuild toen ze ging slapen in de kinderwagen en verder heeft ze op schoot gezeten en een beetje rondgekeken. Ongeloofelijk hoeveel indrukken zo`n kleintje dan opdoet dat ze er zo lang van moet bijkomen!

Beterschap Ticootje
Saartje
  maandag 2 juni 2008 @ 09:44:21 #127
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_59062899
Wat een nieuwtjes het weekend!!

Yade die lekker zelf drinkt
Een kruipende Eli,
Jet aan de wandel
Devin op de fiets
En voor alle andere kindjes een lekker knuffel!!

We zijn lekker een weekendje naar mijn ouders geweest.. Mijn oma was jarig, dus daar een familiefeestje, en Chris heeft zich prima vermaakt. Bij mijn tante op de arm de halve zaal rond, en ook lekker getijgerd. Heeft zich niks aangetrokken van de drukte. En gisteren nog de verjaardag van mijn zusje. Weer een stapel mensen op visite, maar dat ging ook goed. Daar lekker zijn middagdutje gedaan in een campingbedje, maar heeft geen kik gegeven. En iedereen maar zeggen dat hij zo lief is, en vrolijk, en om verliefd op te worden.. Nou dan gloeit mijn moederhart wel eventjes

Als het goed is krijgt Chris deze week zijn nr1 autostoel (en nu hopelijk de goede kleur). Zijn schouders kunnen niet fatsoenlijk meer in de maxicosi. Om de lengte gaat het nog wel. Maar hij is ook al bijna 11 kilo, dus dat moet kunnen. De eerste paar weken gaat hij wel op de meest liggende stand..
Fietsstoeltjes beginnen we toch maar niet aan.. Hij is wel zwaar genoeg, maar zit nog niet lang (kan wel, maar geen interesse). Dus eerst dat zitten maar wat stimuleren in huis, en dan over een paar weekje mee op de fiets.
  maandag 2 juni 2008 @ 09:46:18 #128
54772 Silmarwen
pi_59062923
Eli enJet Wat knap!

Beterschap aan alle zieke kindjes en ouders. Ziek zijn.

Yade is verhuisd! Een kamertje dichter bij huis/bij de deur, noemen ze het in het ziekenhuis. En haar buurman mag al proefdraaien, de mag morgen misschien al naar huis. De buurman is de 21-ste geboren, dus wij hebben ook weer goede hoop. Ze drinkt steeds meer zelf, ze moet alleen even wat wakkerder worden. Probleem is, ze krijgt eten op vaste tijden en niet wanneer zij wil, dus dat gaat, naar mijn idee, dan wat langzamer als dat het thuis zou gaan. Althans, in mijn theorie dus.
  maandag 2 juni 2008 @ 09:58:24 #129
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_59063115
He Sil, dat is nog beter nieuws!!
Weer een stapje vooruit! Ik hoop dat jullie Yade binnenkort lekker thuis mogen verwennen!!
pi_59063288
Die hoedjes die jullie zoeken (Stiemie) bij de Hennes hebben ze er heel veel. Ik denk ook vast wel op de meisjesafdeling, op de jongens afdeling hangen er ook voldoende neutrale kleuren mocht het er niet zijn bij de meisjes afdeling.

Nathan geniet echt van een groentenhap of fruithap. Hij weigert zelfs de fles om eerst een hapje te krijgen. Nu al uitgekookt hahahaha. Vanaf wanneer mogen ze eigenlijk brood? Ik ben echt alles vergeten van 4 jaar geleden, pfff zwanger zijn heeft mijn geheugen aangetast. En nee ik ben niet zwanger mochten jullie het verkeerd lezen. Maar ik heb nog altijd giga geheugenverlies.
  maandag 2 juni 2008 @ 10:14:40 #131
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_59063372
Sil goed hoor, ik hoop dat het allemaal snel gaat en jullie straks lekker thuis zitten.

Ik heb ff een kort vraagje geven jullie prutjes groente en fruit, geprakt of zo uit het vuistje?

Ga nu weer rennen gaan kijken voor hekwerk voor het dakterras jeh eindelijk komt er schot in.
  maandag 2 juni 2008 @ 10:20:56 #132
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_59063506
Faja, meestal wordt brood vanaf 7 maanden geadviseerd, maar niet voor de 6 (ivm tarwe/gluten ofzo).. Wij zijn met 6mnd en een week begonnen. En dat ging gelijk goed..

Saint, Wij gaven in het begin het fruit en groente uit de staafmixer.. Tegenwoordig steeds meer geprakt, als de groente zich tenminste laat prakken, anders even snel door de mixer. We maken het dus langzaamaan grover.
Alleen banaan geven we wel uit het knuistje..
  maandag 2 juni 2008 @ 10:24:27 #133
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59063585
Saartje ben je nog steeds aan het ?

Wat een goed nieuws Sil Da's weer mooi een stapje dichterbij lekker thuis.

Faja bedankt voor de tip! Ik ga donderdag maar eens bij Hennes kijken

Klinkt als een fijn weekendje zo Deepfreeze! We hadden zaterdagavond ook een verjaardag van mijn schoonvader en ik voelde me soms bijna gloeien van trots omdat de ooms en tantes Linde allemaal zo lief en makkelijk vonden

Eli wat ben je aan het doen? (de foto wil op mijn werk maar voor de helft inladen )
pi_59063885
toch effe een tvp...
  maandag 2 juni 2008 @ 11:14:39 #135
35189 Troel
scherp en bot
pi_59064801
Hier wordt de boel gepureerd, maar dat is ook omdat ik he gevoel heb dat Ruben er anders niet mee kan aangezien hij geen tandjes heeft

Fysio is net geweest en Ruben doet het prima!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 2 juni 2008 @ 11:20:50 #136
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59064916
Goed nieuws Troel & Sil
Red de zeehond!
  maandag 2 juni 2008 @ 11:26:35 #137
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59065050
Nou ze is wakker hoor

Fijn Troel en Sil wat een goed nieuws! Lekker dat Yade het zo goed doet!
Saartje
pi_59066613
Troel & Sil goed nieuws!

Stiemie, ik ga straks even naar het centrum. Moet ik kijken of ze die hoedjes nog hebben dan stuur ik er wel 2 op Geen probleem!

Die van Jet heb ik gekocht bij de Wibra!

Saar, slaapkoppie! Volgens mij ligt het aan het weer, Jet slaapt ook alleen maar ...
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  maandag 2 juni 2008 @ 12:54:09 #139
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59066923
Ah wat lief van je zeg Beaker! Ik wil donderdag anders even gaan kijken bij Hennes en ook meteen bij de Wibra. Staat je aanbod volgende week anders ook nog?
pi_59067191
quote:
Op maandag 2 juni 2008 12:54 schreef Stiemie het volgende:
Ah wat lief van je zeg Beaker! Ik wil donderdag anders even gaan kijken bij Hennes en ook meteen bij de Wibra. Staat je aanbod volgende week anders ook nog?
Tuurlijk, het is echt geen probleem hoor!

Ik hoor het wel!

mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_59067548
Hier het fruit zoveel mogelijk uit het vuisGroente prak ik op het moment, mevrouw vindt het prima en ze krijgt wat meer binnen en ik kan wat makkelijker dingen combineren. Kook vaak iets van 3 porties en dan kunnen er 2 de vriezer in voor later. tje.
Brood gaat sinds een week met smaak erin, beetje boter erop, ik snij het doormidden en dan in repen. Die werkt ze vrij makkelijk weg.

Yade weer wat dichter bij huis, goedzo meisje, zet em op .

Ruben goedgekeurd door de fysio.

Stiemie, misschien hebben ze ook wel zoiets bij de VenD. Ik heb nu zo'n bandanaatje, maar als de zon zo schijnt is iets met een rand denk ik lekkerder, qua zon tegenhouden...
  maandag 2 juni 2008 @ 13:47:41 #142
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_59068302
Chris heeft zo'n baseball cap tegen de zon.. Die laat hij meestal wel zitten, alleen als hij zich verveelt dan gaat hij aan zijn pet prutsen.. Maar die stoffen hoedjes staan wel schattiger bij meisjes..

Net weer een hele vieze luier... Ik hoorde het al borrelen tijdens het broodeten, en hoopte zo op lucht. Maar helaas Het zat al in zijn broekspijp. Die tandjes mogen van mij nou wel doorkomen. Of het is natuurlijk het rare weer...
  maandag 2 juni 2008 @ 13:54:03 #143
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59068481
Beaker ik vind het echt zo lief van je

Kan ook een virusje zijn hoor Deepfreeze. Hier heeft Linde ook 1 dag van die luiers met poep tot tussen haar schouders gehad, dus we dachten al...Zou het dan toch eindelijjk???? Maar nee

Zo'n stoere baseballcap lijkt me ook leuk, maar die wil ze vast al helemaal niet ophouden
pi_59068851
mmmhhh Gabi is nu 4,5 week en merk dat ze soms niet wil slapen op hara rug (wakker en spartelen) echter als je haar dan op haar BUIK legt brabbelt ze nog wat en valt dan poeslief in slaap...

maar ja ze is pas 4 weken dus echt buikslapen lijkt me niet verstandig...
  maandag 2 juni 2008 @ 14:46:16 #145
35189 Troel
scherp en bot
pi_59069742
Als dat de enige manier is om te slapen zul je soms wel moeten tinny
Het zoontje van mijn baas heeft al vanaf zijn geboorte alleen opzijn buik willen slapen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59071893
Hier ook een buikslapertje Tinny...
precies hetzelfde wat jij zegt, zeer moeilijk in slaap te krijgen op zijn rug... En op de buik (al danniet op je buik op de buik vanpapa of mama) zo in slaap...
Hier was het zo erg dat meneer zich na een maand van rug naar buik kon draaien. We hebben het maar zo gelaten. Hij is vanaf het begin heel sterk in zijn nek geweest. En sinds we hem wegleggen op zijn buik slaapt hij veel makkelijker zelf in. TSja papa en mama zijn ook buikslapers...
  maandag 2 juni 2008 @ 17:54:20 #147
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59073966
/meldt

Tinny, Ethan rolde zichzelf ook vanaf een week of 4 van z'n rug naar zijn buik. We hebben nooit echt actief moeite gedaan om hem het rollen of buikslapen te beletten, vaak vond ik de oplossingen/tips om hem maar op z'n rug te laten blijven nog gevaarlijker dan het buikslapen zelf Overigens ging hij na een paar weken weer op zijn rug slapen en dat doet hij nog steeds (tenzij hij in slaap valt tijdens het spelen, dan ligt hij in de meest onmogelijke posities )
Red de zeehond!
  maandag 2 juni 2008 @ 17:56:25 #148
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59074019
Wat goed dat Yade zelf drinkt
en Eli lekker kruipen, Jet lekker stappen.
Ruben die het zo goed doet, en saartje die lekker slaapt!!!
en alle andere die ik nu nog vergeten ben!!

Hier een jongetje met knalrode wangetjes en elke luier lekker slap, en wat zie ik, een heel scherp wit puntje!!! Het eerste tandje!!!
Verder heeft meneer zaterdag voor het eerst een fruithapje op, had een peer gepureert en die heeft ie helemaal opgegeten alsof ie al jaren eet.
Morgen komt hier de fysio ben benieuwt wat ze/we gaan doen aan zijn hoofdje.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  maandag 2 juni 2008 @ 19:31:25 #149
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_59076207
Bedankt voor de antwoorden op het bijvoeden. Zoë krijgt nu sinds het weekend als wij avond eten 1 sperzieboon. Geweldig om te zien wat daar mee gebeurt. Ze vind het leuk en ook wel lekker denk ik.
Maar er worden bij mijn in de omgeving alleen maar hapjes en prakjes gegeven dus was benieuwd of hier mensen waren die het gewoon uit het vuistje geven.

Tinny, Zoë sliep alleen op haar zij. En dat werd sterk afgerade maar ja wat moet je dan. Ten eerste wilde ze niet op haar rug omdat ze zo een last had van haar reflux ten tweede vond ik het dood eng dat ze zou spugen en stikken in haar spuug als ze niet op tijd draaide.
En pas sinds 2 wk slaapt ze op haar rug of draait ze zelf op haar zij.

succes
  maandag 2 juni 2008 @ 19:33:55 #150
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59076259
Over buikslapen...Ik heb als baby ook altijd op mn buik geslapen. Mijn broertje trouwens ook.
Jen wilt niet op haar buik, dat heeft ze dus niet van haar moeder.

Hestria, moet Dennis misschien een helmpje op?
pi_59076536
Saint, het rapley topic: Theorie en Praktijk van de Rapley methode #2

Mirte eet het fruit zoveel mogelijk uit het vuistje, groente op het moment geprakt (we zijn begonnen met wortel uit het vuistje). Omdat ze dan een stuk beter eet. Maar het maakt haar niet uit of er stukjes inzitten ofzo. En dat vind ik wel heel fijn.
In het begin vond ik het lastig dat er veel mensen om me heen potjes of prutjes gaven, want die kinderen aten dan al een heel potje en Mirte zat te stuntelen met een stuk wortel of broccoli.
Maar nu, als ik dan de verbaasde reacties op het KDV hoor, dat ze zo goed haar brood kan eten en het fruit dan ben ik ook wel heel trots . Op mn kleine meid en op mezelf dat ik het toch min of meer heb doorgezet. Al doen we dan nu een combi van prak en stukken.
  maandag 2 juni 2008 @ 19:54:20 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59076746
Hestria, wat goed man, een tandje! Dennis is dus ook al zo'n vlotte!

Sasha krijgt dus uit een potje, hij eet nog zo weinig en wij eten meestal niet dusdanig dat je zegt 'we geven Sasha' een boontje of een worteltje, dus vandaar nog even het gemak van een potje hier.
Hopelijk komt er binnenkort hier wat meer rust in de tent en dan zal ik opperdepop er eens bij pakken.
  maandag 2 juni 2008 @ 19:54:50 #153
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59076757
Nijna, dat hebben wij ook. Stukken gaan wel, maar hij is veel sneller afgeleid en eet dus minder.
Al heeft hij vanavond echt een stevige portie bami gegeten heeft Van het lepeltje, maar niets gepureerd, sommige stukje wat kleiner. Helemaal prima

Dennis zijn eerste tandje!
Nu maar hopen dat de luiers snel ophouden nu het tandje door is

En Yade een stapje dichter bij de uitgang! Sil, geef je nu volledig bv of nog wel flesje of sonde? Of deels kv? En hoe gaat het met jou, na de ks en zo?
DF, lekker weekend gehad! Chris klinkt als een makkelijk kind. En zometeen ook al in de grote autostoel! Zo lang het nog past, wachten we nog ff. Dus nog twee weken of zo...
pi_59077024
Wij hebben qua bijvoeding vanaf het begin alleen maar hele stukken gegeven, of kleine stukjes als wij het zelf in kleine stukjes aten. Nooit dingen gepureerd, alleen appel wordt nog wel eens geraspt. Pepijn eet ook al vanaf een maand of 7/8 echt bijna volledig met ons mee. Kook zonder zout, pakjes, zakjes. Maar met kruiden. Sommige groentensoorten zoals kool eet hij pas sindskort mee (hij is nu 11 maanden), tot die tijd had ik voor hem gewoon een andere groente erbij.
Hij eet muv gekookt/gebakken ei alles!
Pepijn hapt ook prima van een vork af en drinkt uit een gewoon glas of beker.
We zijn nu op vakantie, gaan regelmatig uit eten. En hij zit volledig mee te smullen. Gisteravond ossestaartsoep, wijtingfilet met tomatensaus en vers fruit na.
Zo leuk uit eten met hem

Verder gaat het hier super op vakantie! Pepijn vind het heerlijk,hij kan vanuit de bungalow zelf naar het grasveld voor de deur kruipen. En het liefst kruipt hij ook de trap in het huisje op.... Vinden papa en mama wat minder;)
Voorop de fiets door de heuvels heen is geweldig!!
  maandag 2 juni 2008 @ 22:02:20 #155
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59077817
quote:
Op maandag 2 juni 2008 19:33 schreef Ticootje het volgende:
Over buikslapen...Ik heb als baby ook altijd op mn buik geslapen. Mijn broertje trouwens ook.
Jen wilt niet op haar buik, dat heeft ze dus niet van haar moeder.

Hestria, moet Dennis misschien een helmpje op?
Wat ik heb begrepen gaan ze nu eerst kijken of we het anders kunnen oplossen, Maar ik heb wel in mijn achterhoofd dat als het niet snel verbeterd dat ie dan waarschijnlijk toch een helm gaat krijgen. Maar dat zien/horen we morgen wel.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 09:28:42 #156
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59083490
Succes vandaag Hestria! Hopelijk valt het allemaal mee
  dinsdag 3 juni 2008 @ 09:31:33 #157
54772 Silmarwen
pi_59083529
Volledige BV, soms aan de borst, soms met een flesje, soms met de sonde.
De arts was overigens erg enthousiast, als ze zo door blijft gaan en langzaam steeds meer zelf drinkt, dan zou ze misschien eind deze week naar huis kunnen. Maar ik durf niet al te goed te hopen, straks duurt het nog een week langer.

Met de wond en mij gata het perfect. Ik loop tegenwoordig zelf naar de afdeling ipv een rolstoel en ik voel me goed. Alleen nog wel heel erg moe, maar dat wordt ook wel minder.
pi_59083843
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 14:52 schreef Brighteyes het volgende:
flowerbox, ze staat erbij hoor!
Bedankt Be!

En dan nu de beloofde foto: (ik kreeg hem niet kleiner; ben niet zo handig met photobucket... ) Ze was op deze foto trouwens nog maar twee weken oud. Vandaag is ze al weer precies een maand oud.

[ Bericht 5% gewijzigd door flowerbox op 04-06-2008 10:10:44 (foto weg, had iedereen wel gezien geloof ik) ]
  dinsdag 3 juni 2008 @ 09:58:57 #159
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_59083919
Sil, wat goed dat de arts al over een naar huis datum praat!! Dat is in ieder geval een teken dat het goed gaat met Yade
quote:
Op maandag 2 juni 2008 19:54 schreef DaviniaHR het volgende:
DF, lekker weekend gehad! Chris klinkt als een makkelijk kind. En zometeen ook al in de grote autostoel! Zo lang het nog past, wachten we nog ff. Dus nog twee weken of zo...
Davinia, ik geloof dat Chris makkelijker is dan ik denk.. Ik zie altijd spoken, in drukke meutes, ergens anders slapen, enzo.. Maar Chris bewijst elke keer dat hij het prima aankan..
Ik snap niet dat je kindjes van13 kilo in de maxicosy kunt krijgen. Chris is groot, qua lengte en breedte, maar alleen een kindje dat lang is, en gemiddeld qua gewicht zou het misschien lukken. Gelukkig mag die nr1 stoel al vanaf 9 kilo

Hestria, succes met de fysio, hoe laat komt hij/zij?

Flower, wat kijkt ze heerlijk helder uit haar oogjes !!

Ik denk dat we hier een zijslaper krijgen. We vinden Chris steeds vaker op zijn zij met een knuffel tussen zijn armen
pi_59084012
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 09:58 schreef Deepfreeze het volgende:

Flower, wat kijkt ze heerlijk helder uit haar oogjes !!

Ik denk dat we hier een zijslaper krijgen. We vinden Chris steeds vaker op zijn zij met een knuffel tussen zijn armen
Ja he? Ze kan soms echt al zo heerlijk helder je aankijken.

Wat schattig van Chris; zijn knuffel tussen zijn armpjes
  dinsdag 3 juni 2008 @ 10:16:53 #161
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59084171
Flowerbox wat een schatje zeg Pff van kleine babie ga ik toch altijd weer een beetje rammelen

Deepfreeze Linde gaat bij mijn ouders in de auto ook al in de grote autostoel en dat gaat prima. Ze is nog net geen 9 kilo, maar de autogordel is te kort voor de Maxi cosi dus zit ze anders dubbelgevouwen. Daarom leek de grotere autostoel ons toch veiliger. Hij staat trouwens wel nog altijd in de ligstand. Als we zelf emt de auto weggaan, past de MC nog prima maar we merken wel dat ze meer gaat protesteren omdat de achterbank natuurlijk stukken minder leuk is om naar te kijken
pi_59084267
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 10:16 schreef Stiemie het volgende:
Flowerbox wat een schatje zeg Pff van kleine babie ga ik toch altijd weer een beetje rammelen

Stiemie ga je nu al weer rammelen? Ik zag dat Linde toch ook nog maar 10 maanden is? Das toch ook nog wel lief en babyachtig of niet haha
  dinsdag 3 juni 2008 @ 10:27:19 #163
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_59084352
Chris zit bij ons nog steeds op de voorstoel in zijn MC, dus bij langere reisjes zit er wel een ouder op de achterbank gekke bekken te trekken
Die priori gaat straks ook in ligstand (en op de achterbank van onze nieuwe auto), Chris zit nog niet goed genoeg om 2 uur (ritje naar onze ouders) rechtop te zitten..
pi_59084513
10 maanden en klein en babyachtig???

Hier een spookje van net 11 maanden, wel klein maar toch echt wel al even baby af...
Kruipt met een rotgang de trap op, loopt langs tafel, bank, of als een klein schaatsertje zonder schaatsen achter een stoel aan. Eet als een bouwvakker echt alles, plukt zelf de bananen van de fruitschaal en de aardbeien uit de koelkast... Aardbeien met kroontje kan vast geen kwaad he. Hij was ze zo schattig zelf uit de koelkast eaan het pakken dat ik hem maar even zijn gang heb laten gaan...
Ow en Pepijn begint heerlijk uit te zoeken hoe concequent papa en mama zijn.... Als hij iets in zijn koppie heeft dan zit het niet ergens anders . En proberen we het gewoon steeds op nieuw.
Maar wel heel lief en schattig

Wat een lieve foto van rebecca!

Sil, fijn dat het steeds beter gaat met Yade

De grotere autostoel was hier trouwens echt een uitkomst!!!
Na 2x 1,5 uur aan 1 stuk door oorverdovend gekrijs in de maxi cosi waren we het helemaal zat.
Pepijn is lang genoeg om de gordeltjes van de maxicosi toby strak genoeg te krijgen, en hij zit al maandne stevig zat!!
Afgelopen vrijdag zijn we in 1x van Den Haag naar Zuid-Limburg gereden, bijna 3 uur.... En Pepijn heeft alleen de laatste 10 minuten een beetje gezeurd, verder niet!!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 10:33:28 #165
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59084514
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 10:22 schreef flowerbox het volgende:

[..]

Stiemie ga je nu al weer rammelen? Ik zag dat Linde toch ook nog maar 10 maanden is? Das toch ook nog wel lief en babyachtig of niet haha
Hahaha dat hoor ik wel vaker dat anderen zeggen dat het nog maar een baby is, maar ik vind haar al zo groot Ze kan ineens zoveel. Echt zelf spelen, dingen aanwijzen als ze iets wil hebben, netjes met 1 vingertje een knopje indrukken om een muziekje te horen. Mijn ukkie is al groot aan het worden

Maar het blijft zeker tot begin volgend jaar bij rammelen want ik moet in december eerst nog Nima examen doen en dat wil ik graag halen. En dat gaat echt niet lukken als ik zwanger ben, denk ik.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 10:43:13 #166
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_59084723
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 10:22 schreef flowerbox het volgende:

[..]

Lief
babyachtig wordt een stuk minder... Eigen willetjes, een steeds groter wereldje, niks bij papa/mama op schoot zitten, maar rondkruipen, dingen ontdekken..

Fijn dat pepijn lekker in de grote autostoel heeft gezeten!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 10:47:39 #167
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59084817
Tja, bij alle babietjes die ik zie ga ik nog steeds rammelen. Het is altijd mijn grote wens geweest om een groot gezin te hebben, of in elk geval 2 kindjes (Priscil tel ik dan even niet mee, die is al zo oud. Ik bedoel dan 2 kindjes met max 2 jaar ertussen). Jennifer is ook zo'n lieve schat daar kan ik er makkelijk 12 van hebben. Helaas het traject zwanger worden heb ik er echt niet meer voor over. Misschien dat ik over 2 jaar alle pijn vergeten ben, maar ik denk het niet.

En ach, het kan misschien ook nog ooit een keer spontaan gebeuren.... Misschien...
pi_59084837
Hmm, nou ja daar kom ik wel achter over een paar maanden. Voor nu is het nog heel veel bij paps en mams in de armen liggen.

Oh vergeet ik helemaal het heuglijke nieuws te verkondigen: ze heeft vannacht voor het eerst doorgeslapen
Wat een zalige nacht zeg!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 10:56:11 #169
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59085002
Lekker is dat he lowerbox? Het is alleen dan weer zo wennen als ze een paar nachten achter elkaar toch weer wakker worden, je bent helemaal gesloopt.

Jen is vandaag gewoon weer naar het kdv. Ik doe vandaag nog even uitzieken. Jen is wel weer helemaal de oude, gister wilde ze toch niet echt goed drinken, maar vandaag was ze helemaal vrolijk en heeft vanmorgen echt goed gedronken.

Het is echt een virusje geweest hier. Jen heeft gewoon buikpijn gehad, vandaar het huilen. Maar ze had geen koorts. Mijn man ook niet, terwijl die ook echt ziek was. Ik heb gister voor pampus gelegen, maar ook geen koorts. Allemaal buikpijn. Gelukkig ontspringt Priscil voor zover de dans nog.
pi_59085360
Beterschap toegewenst Ticootje!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 11:28:10 #171
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59085728
Wat een wolk van een dochter heb je Flowerbox, superschattig (en net als wat de dames hierboven al zeggen.. dat babyachtige is er zo ontzettend snel af maar daar krijg je een heleboel andere leuke dingen voor terug uitgedraaide lampen, afgekloven afstandsbedieningen en kaalgeplukte katten bijvoorbeeld )

Hestria, succes bij de fysio!
Red de zeehond!
pi_59085866
Oef Jellyrose, er staat me dus nog heel wat te wachten.
Hier loopt ook nog een ex-kater rond met een deuk in zijn ego, want hij wordt wat minder geknuffeld de laatste tijd. En dan te bedenken dat hij over een paar maanden ook nog wordt kaalgeplukt. Arm beest!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 11:54:54 #173
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59086373
Gewoon vanaf het begin af aan leren dat je zachtjes moet aaien... Ach en mijn katten zijn allemaal kneuzen, die laten alles toe. Als het ze teveel wordt lopen ze wel weg.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 12:01:12 #174
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59086573
Joh je katten geven vanzelf wel aan hoeveel ze van een kindje kunnen hebben hoor. Hier hebben we er een die Linde altijd ontloopt en 1 die haar juist altijd opzoekt en die ook altijd op plekken wil liggen waar Linde is geweest
  dinsdag 3 juni 2008 @ 12:10:17 #175
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59086773
Ik heb van de week echt de wipper moeten wassen. Ik had m onder de salon tafel gezet, zodat de katten er niet in konden... Maar zoals alle kattenbezitters weten kunnen katten zich toch in de meeste rare bochten wringen, dus lagen ze steeds met zn 3en in de wipper. Ik heb het maar zo gelaten, maar Jen kon er echt niet meer in. 1 grote bos kattenhaar.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 13:25:27 #176
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59088362
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 10:56 schreef Ticootje het volgende:
Lekker is dat he lowerbox? Het is alleen dan weer zo wennen als ze een paar nachten achter elkaar toch weer wakker worden, je bent helemaal gesloopt.

Jen is vandaag gewoon weer naar het kdv. Ik doe vandaag nog even uitzieken. Jen is wel weer helemaal de oude, gister wilde ze toch niet echt goed drinken, maar vandaag was ze helemaal vrolijk en heeft vanmorgen echt goed gedronken.

Het is echt een virusje geweest hier. Jen heeft gewoon buikpijn gehad, vandaar het huilen. Maar ze had geen koorts. Mijn man ook niet, terwijl die ook echt ziek was. Ik heb gister voor pampus gelegen, maar ook geen koorts. Allemaal buikpijn. Gelukkig ontspringt Priscil voor zover de dans nog.
Te vroeg gejuigd... Priscil is net ziek naar huis gekomen

Nou dan hebben we dat allemaal maar gehad.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 13:27:03 #177
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59088397
Pff het is wel een ziekenboeg bij jou thuis Ticootje. Beterschap voor jullie allemaal
  dinsdag 3 juni 2008 @ 13:37:30 #178
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_59088661
Kleine kindjes worden inderdaad zo gauw groot...

Mijn meisje is bijna 6 maanden, en al echt baby-af vind ik... Ze kan, en wil, al zoveel ondertussen...

Sinds vorige week kan ze zich ineens écht goed omrollen, en doet dat dan ook heeeeeeeeeeeel de dag... Mama blijft lopen, want terugrollen kan ze wel, maar doet ze niet...

Nou rolt ze sinds een paar nachten ook s'nachts, in haar half-slaap, om, en dat vind ik eerlijk gezegd wel eng... Ze is niet gewend om op haar buik te slapen, en wat nou als ze haar hoofdje niet naar de zijkant draait?

Tips iemand?
pi_59089241
DeLiedje, als ze dat kunnen zijn ze doorgaans ook sterk genoeg om hun hoofdje wel goed opzij te draaien tijdens hun slaap hoor. vanaf een maand of 7 zijn die risico's van buikslapen ook alweer een stuk kleiner meen ik ergens gelezen te hebben. Als ze nog ingebakerd wordt moet je haar dat nu wel gaan afleren/afwennen, want ingebakerde kindjes kunnen moeilijker terugrollen als ze op hun buik gerold zijn; bovendien slapen die vaak wat dieper waardoor ze hun hoofd dus juist niet goed terugdraaien. maar als ze niet ingebakerd is moet je er toch maar op vertrouwen dat ze 't zelf goed regelt. je kunt moeilijk iedere 5 minuten bij d'r gaan kijken.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 14:16:26 #180
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59089700
DeLiedje, ik leg Jen weg in een slaapzakje, dan rolt ze moeilijker. En ik trek een lakentje strak om haar heen, kans op rollen is hier nihil.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 14:24:10 #181
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_59089906
Deliedje, wij zijn een slaapzak gaan gebruiken toen Chris begon te rollen, Dan bleef hij in ieder geval warm, en het rollen is dan een stuk moeilijker, kun je weer een paar weken vooruit. En dan zijn ze weer net iets ouder..

Ticootje, beterschap voor jullie ziekeboeg!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 15:02:40 #182
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59090955
beterschap voor alle zieke!!

Hier is de fysio net weg, Dennis heeft een afgeplat achterhoofd met aan de rechterkant iets erger. Heb nu oefeningen gekregen en we kunnen dus naar tilburg voor een helm. Aan de ene kant ben ik blij omdat het alleen maar "cosmetisch" is en het geen invloed heeft op zijn ontwikkelingen. aan de andere kant vind ik het ook heel erg zielig om hem zo'n helm te geven zodat ie "mooi" word.
Maar ja hoe erg word hij gepest enz als we het niet doen? lang wachten met beslissen kunnen we ook niet, wand duurt gemiddelt zo'n 2 maanden om de helm te laten maken.

info (dennis heeft dus de 1ste vorm)

[ Bericht 6% gewijzigd door hestria op 03-06-2008 15:09:03 ]
  dinsdag 3 juni 2008 @ 15:37:01 #183
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_59091865
He Hestria, de fysio verwacht niet genoeg resultaat met oefeningen? Of geeft ze jullie een optie?
Je zou natuurlijk altijd advies kunnen inwinnen in tilburg, en dan besluiten om het wel of niet te doen?
  dinsdag 3 juni 2008 @ 15:44:33 #184
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59092081
hij krijgt nu zoiezo 2x in de week fysio. Alleen is de afplatting zo ernstig dat ie met alleen oefeningen en zijn hoofd goedleggen niet zal weggaan. Maar heb ook nog een gesprek met de revalidatie arts daar, en ben ook zeker van plan te vragen of er nog andere alternatieven zijn.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 16:28:13 #185
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_59093375
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 13:57 schreef bixister het volgende:
DeLiedje, als ze dat kunnen zijn ze doorgaans ook sterk genoeg om hun hoofdje wel goed opzij te draaien tijdens hun slaap hoor. vanaf een maand of 7 zijn die risico's van buikslapen ook alweer een stuk kleiner meen ik ergens gelezen te hebben. Als ze nog ingebakerd wordt moet je haar dat nu wel gaan afleren/afwennen, want ingebakerde kindjes kunnen moeilijker terugrollen als ze op hun buik gerold zijn; bovendien slapen die vaak wat dieper waardoor ze hun hoofd dus juist niet goed terugdraaien. maar als ze niet ingebakerd is moet je er toch maar op vertrouwen dat ze 't zelf goed regelt. je kunt moeilijk iedere 5 minuten bij d'r gaan kijken.
Ze ligt nooit meer ingebakerd nee...
Mama zal eraan moeten wennen inderdaad maar s'nachts lijkt alles altijd zoveel enger vind ik...
Vanochtend heeft ze nog heerlijk een dutje gedaan naast mij, ik was ook in slaap gevallen. Toen ik wakker werd lag ze op haar buik, lekker te slapen...
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 14:16 schreef Ticootje het volgende:
DeLiedje, ik leg Jen weg in een slaapzakje, dan rolt ze moeilijker. En ik trek een lakentje strak om haar heen, kans op rollen is hier nihil.
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 14:24 schreef Deepfreeze het volgende:
Deliedje, wij zijn een slaapzak gaan gebruiken toen Chris begon te rollen, Dan bleef hij in ieder geval warm, en het rollen is dan een stuk moeilijker, kun je weer een paar weken vooruit. En dan zijn ze weer net iets ouder..

Ticootje, beterschap voor jullie ziekeboeg!
Bij Floortje werkt dat helaas niet, ze rolt mét slaapzakje (die ze al tijden aanheeft omdat ze ook niet onder de dekens blijft liggen ) net zo makkelijk, en lakentjes, hoe strak ingestopt ook, heeft ze zó los getrokken .
Bezig bijtje hier .
  dinsdag 3 juni 2008 @ 16:32:30 #186
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59093514
Hestria, wat heftig, zeg! Een helm voor Dennis. Hoe komt het dat hij zo'n sterke voorkeurshuoding heeft? (Heb ik ff gemist, geloof ik )

Flowerbox, wat een ontzettend schattig meisje is Rebecca! Rammel
En, wacht maar, het hele kleine baby-achtige gaat er snel af. Aan de ene kant heel leuk, aan de andere kant rammel ik dan des te harder van die ieniemini babys...

Ticootje, beterschap bij jullie allemaal

DeLiejde, Eli lgt tegenwoordig soms ook op zijn buik. Ach, hij is 9 mnd, als hij dat nou prettig vindt... Maar ja, hij is wel ouder dan Floortje. Doe waar je je het prettigst bij voelt. Succes!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 16:33:06 #187
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59093534
Ik vond Linde gisteren overdwars in bed Dus zeg maar hoofd links en benen omhoog tegen de rechterzijkant. Ze was er zelf wel trots op geloof ik want ze moest er erg om lachen
  dinsdag 3 juni 2008 @ 16:37:31 #188
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_59093646
Ik ben ook ff terug aan het lezen, wat krijgen er al veel kindjes hapjes!!

Sasha, Ruben, Nathan, Maarten, Zoë... En allemaal jonger dan Floortje...

Maar goed dat ze niet kan lezen, want ze zou het écht niet eerlijk vinden dat ik haar laat wachten tot ze 6 maand is ... arm ding....
  dinsdag 3 juni 2008 @ 16:43:27 #189
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59093833
Oh Hestria ik zie nu pas jouw berichtje over Dennis. Moeilijke beslissing hoor. Sterkte ermee
  dinsdag 3 juni 2008 @ 16:54:34 #190
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_59094132
Stiemie, Chris lag gisteravond ook overdwars in bed. Ongeveer dezelfde houding als Linde. Alleen nog slapend

Hestria, veel sterkte met de keuze.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 17:34:20 #191
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59095080
Heftig hoor Hestria - ik heb me nooit beseft dat zo'n helm na een wenperiode ook echt bijna 24 uur per dag op moet Maar als de afwijking zo sterk is is dat ook wel logisch; des te sneller verbetert de situatie natuurlijk. Veel sterkte met het nemen van een beslissing
Red de zeehond!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 18:14:03 #192
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59095923
Ach, arme Dennis. Zo sneu een helmpje. Maar aan de andere kant herrinneren ze zich er straks niets meer van, is het een tijdje afzien, maar heb je wel weer een mooi rond hoofdje. Hoelang duurt het eigenlijk tot het helmpje niet meer gedragen hoeft worden? En zie je het echt dat zn hoofdje plat is?
  dinsdag 3 juni 2008 @ 18:23:12 #193
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_59096085
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 15:02 schreef hestria het volgende:

Hier is de fysio net weg, Dennis heeft een afgeplat achterhoofd met aan de rechterkant iets erger. Heb nu oefeningen gekregen en we kunnen dus naar tilburg voor een helm. Aan de ene kant ben ik blij omdat het alleen maar "cosmetisch" is en het geen invloed heeft op zijn ontwikkelingen. aan de andere kant vind ik het ook heel erg zielig om hem zo'n helm te geven zodat ie "mooi" word.
Maar ja hoe erg word hij gepest enz als we het niet doen? lang wachten met beslissen kunnen we ook niet, wand duurt gemiddelt zo'n 2 maanden om de helm te laten maken.
Even een reactie hierop: oppaskindje van mijn moeder had ook een scheve schedel en dus een helmpje. Hij had er geen hinder van en zijn schedel is nu gewoon mooi. Je moest eerder uitkijken voor jezelf dan voor hem. Hij ramde met zijn hoofd overal tegenaan (vond ie leuk) en hij deelde graag kopstoten uit. Het enige waar hij even aan heeft moeten wennen is toen hij de helm af mocht. Als hij dan met de rammelaar tegen zijn hoofd beukte (of tegen de muur/spijlen box etc) was het even brullen. Maar ook daar was hij snel aan gewend.

Ik ken hem niet anders dan breed lachend.

Succes!
pi_59098364
Hestria, heftig. Ik ken ook iemand waar het kindje een helmpje van draagt. Schedeltje is al heel vlot aan het recht groeien en het kindje lijkt er weinig hinder van te hebben. Mama heeft er zelf meer last van (gevoelsmatig) dan kindje.
Maar het lijkt me lastig hoor. Sterkte met beslissen en kijken naar evt andere mogelijkheden.

DeLiedje, hier wordt ook driftig gerold met slaapzakje . Ik stop haar op het moment niet eens meer in, want ik vind haar standaard bovenop het lakentje 's morgens. Ach, het is toch warm nu dus dat lakentje is niet echt nodig. Ik deed het meer omdat ik het zelf altijd wel fijn vindt om onder een dekbed of laken te liggen (als het erg warm is met mn voeten buiten boord ).
pi_59100777
Hestria: is balen een helmpje maar hij zal er denk ik geen last van hebben. Beter wat maanden een helm dan de rest van z'n leven een plat hoofd.

DeLiedje: Ik wilde wachten tot 6 maand maar mijn gevoel zei dat hij meer nodig had (klinkt mss raar maar ik heb vaker mijn gevoel in de steek gelaten en dat doe ik niet weer:) )
Hij geniet ervan
Hier rolt Maarten ook met slaapzak als hij de kans krijgt. Ik leg hem daarom ook wat dichter tegen de zijkant van z'n bedje. Helaas zet hij zich dan tegen de zijkant af en laatst lag zijn hoofd de andere kant op
  dinsdag 3 juni 2008 @ 22:40:49 #196
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59103293
Ze doet het weer Voor de derde avond op rij ligt ze `s avonds in bed Ik heb net van de gelegenheid gebruik gemaakt en 2 manden wasgoed weggestreken

Saar ligt overdag los in bed en `s nachts in een slaapzakje. Hoewel ze binnenkort ook overdag in een slaapzak zal moeten want ze kruipt omhoog en gaat dwars liggen met de beentjes door de spijlen haha

Hestria, waarschijnlijk is het voor jezelf rotter dan voor Dennis! Succes met het maken van een beslissing!
Saartje
  dinsdag 3 juni 2008 @ 22:45:58 #197
35189 Troel
scherp en bot
pi_59103489
Ik denk dat een helmpje beter te hanteren is dan een spreidbroekje. Ik weet nog dat Sugar met Maria behoorlijk last heeft gehad met leuke kleren vinden enzo, dat is bij een helmpje veel minder.

En tja, ik denk inderdaad dat het voor je eigen gevoel niet prettig is, maar dat het voor Dennis wel goed is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 3 juni 2008 @ 23:05:01 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59104134
Mja... maar die gespreide beentjes kan je wel weer leuk verpakken in superlieve of stoere broekjes, ook al is het mss lastig ze te vinden, zo'n helmpje is wel weer heel erg zichtbaar.
Voor het kindje mag het dan mss makkelijker zijn, estethisch weet ik het nog niet helemaal hoor.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 23:12:20 #199
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_59104350
Hestria, hoe moeilijk het misschien ook is.... Ik zou zoiets niet laten omdat het 'lelijk' of 'zielig' zou zijn. (Kleine) kinderen wennen snel, en passen zich aan aan de situatie. Bij een spreidbroek maar ook bij een helmpje neem ik aan. Je krijgt vast te maken met rare blikken, mensen die zich afvragen wat je kindje heeft. Ik hoop dat je dat dan kan zien als interesse (en dat het ook interesse is van die mensen.) Dennis is er later vast blij om, en jijzelf ook. Succes bij het inwinnen van de goeie informatie en het maken van een keuze. En kom hier maar uitblazen hoor, als het allemaal toch best pittig blijkt te zijn.
pi_59104488
Een neefje van mijj krijgt ook zo'n helmpje. Volgens mij komt dat heel veel voor.
  woensdag 4 juni 2008 @ 05:58:27 #201
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59107308
Ethan is vannacht veranderd in een zielig ziek snotmonster Gelukkig inmiddels wel een bijzonder vrolijk snotmonster.. meneer kijkt nu al giechelend en gorgelend babytv
Red de zeehond!
pi_59107613
Mhhh Gabi (nu bijna 5 weken oud) wil af en toe een stuk beter doorslpen op haar buik....
ik geef toe het is niet altijd, maar soms als ze erg huilerig is na de voeding merk je gewoon dat ze beter en langer slaapt wanneer je haar op haar BUIK weg legt dan op haar rug...

We hebben eerst nog geprobeerd om haar op haar BUIK weg te leggen en dan na 15 of 30 minuten in haar diepe slaap haar om te draaien naar haar RUG, echter soms wordt ze dan na 10 minuten al weer wakker... Terwijl als je haar lekker op haar buik laat liggen ze lekekr 3 tot 4 uur door maft...

Maar ja... het is wel wat risicovoller ivm wiegendood... Ik heb nu maar een AEROSLEEP onder haar hoeslakentje gelegd als ze dan per ongeluk haar neus in het matras steekt kan ze wat makkelijker doorademen en eventueel spuug wordt afgevooerd en blijft niet boven op hangen....

maar ja... echt helemaal zeker weten of het zo goed is wete ik niet....
  woensdag 4 juni 2008 @ 08:01:41 #203
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59107685

op deze fotot zie je redelijk hoe plat zijn hoofdje is.

En deze om te showen wat een lekker dier hij is!!
  woensdag 4 juni 2008 @ 08:33:26 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59107985
Ja, dat is wel heel duidelijk plat ja.

Overigens zou ik het denk ik wel doen hoor. Het is vrij makkelijk te corrigeren nu nog en ik denk dat hij er later veel profijt van heeft.
pi_59108027
Waar kan je een warmhoudbordje kopen?
Ik warm z'n hapje op in de magnetron maar het word snel koud en dan vind hij het minder lekker.
Zal het bij de Etos te koop zijn of C1000?
  woensdag 4 juni 2008 @ 09:09:26 #206
54772 Silmarwen
pi_59108383
Zijn hoofdje is inderdaad wel duidelijk plat, maar wel een lekker ventje hoor! Het helmpje is toch maar kort, hij zal er geen herrineringen aan hebben en wel meer kindjes hebben het. Ook al is het enkel voor uiterlijk en verder niet, zou ik het wel doen. Later is dit niet meer te corrigeren.

Yade kan gewoon haar hoofdje echt al heel goed optillen. De verpleegkundigen zeiden ook dat ze gewoon echt heel sterk is met alles. Maakt luiers verschonen niet makkelijker.

Gisteravond weer een volledige voeding uit de borst gedronken, en, zo ver als wij hebben kunnen zien, slechts 3 keer sonde voeding gehad, waarvan eentje maar 20 ml en de andere twee sliep ze. Het gaat echt de goede kant op!
  woensdag 4 juni 2008 @ 09:10:47 #207
35189 Troel
scherp en bot
pi_59108401
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 07:51 schreef tinny het volgende:
maar ja... echt helemaal zeker weten of het zo goed is wete ik niet....
Neem dan contact op met het consultatiebureau! Daar zijn ze voor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59108795
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 09:10 schreef Troel het volgende:

[..]

Neem dan contact op met het consultatiebureau! Daar zijn ze voor
Tja.... dan weet ik het antwoord al....
Misschien wordt dit er eentje waarbij ik ons ouder-schap gevoel moet laten zegevieren ipv het CB, statistieken en cijfertjes...
pi_59108836
Er zijn genoeg baby's die op hun buik slapen en die liggen gewoon niet lekker op hun rug.
Let er gewoon wat op en hou het een beetje in de gaten.
Dit is echt zoiets waarbij je naar je eigen gevoel moet luisteren
  woensdag 4 juni 2008 @ 10:03:20 #210
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59109327
Ja Tinny heeft wel een beetje gelijk... Toen ik op het cb meldde dat Jen bij ons in bed sliep, keek de arts alsof ik niet helemaal lekker in mn hoofd was.
pi_59109424

[ Bericht 100% gewijzigd door flowerbox op 04-06-2008 10:09:36 (oeps!) ]
pi_59109781
tinny, gelukkig is het CB alleen een adviserende instantie.. Als er zo'n groot verschil tussen buik en rugslapen zit, dan kun je bijna niet anders? En met een aerosleep heb je in ieder geval een extra veiligheid..

Sil, we jubelen gewoon verder
  woensdag 4 juni 2008 @ 10:34:59 #213
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59109944
Wat een lekker ventje is Dennis. Die lekkere spekarmpjes
pi_59110025
Vergeet helemaal te reageren op Dennis z'n foto!!
Echt een mooi mannetje! Hij heeft nu al een boefjeskoppie dus er staat je nog wat te wachten

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2008 10:38:48 ]
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:19:57 #215
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_59114206
Wat een vrolijk koppie heeft Dennis!

Succes met jullie moeilijke keuze Hestria, ik zou het ook doen... Het is vast even wennen voor iedereen, maar uiteindelijk is het goed, en heeft hij er later veel aan!
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:32:51 #216
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59114597
JR, sterkte met Ethan, hopelijk heeft hij er geen last van en hoef jij alleenmaar snot weg te smeren en niet aan de gang met opengesneden uien en zo!

Eli heeft spruw op zijn kont!
Sorry, maar dat vind ik ergens wel geestig. Aargh, ontaarde moeder

En tand vier is in aantocht. Ik weet alleen nog niet welke.
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:36:18 #217
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59114690
Spruw op zijn kont?????

Gij ontaarde moeder
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:36:20 #218
35189 Troel
scherp en bot
pi_59114692
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 09:37 schreef tinny het volgende:

[..]

Tja.... dan weet ik het antwoord al....
Misschien wordt dit er eentje waarbij ik ons ouder-schap gevoel moet laten zegevieren ipv het CB, statistieken en cijfertjes...
En wat voor een antwoord denk je hier te krijgen dan? Dat wij gaan zeggen dat het goed is en dat het geen kwaad kan? Elk CB is daarin anders en ik kan me zo voorstellen dat ze in sommige gevallen best handige adviezen hebben. Niet geschoten is ook mis hoor.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:37:10 #219
35189 Troel
scherp en bot
pi_59114719
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 08:01 schreef hestria het volgende:
[ afbeelding ]
op deze fotot zie je redelijk hoe plat zijn hoofdje is.

En deze om te showen wat een lekker dier hij is!!
[ afbeelding ]
Wat een lekker dier inderdaad Heerlijk die kleintjes
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59114800
spruw op zijn billen Wist niet eens dat dat bestond..

Hier een zielig jochie.. Wil hem van zijn speen zien af te krijgen, maar hij is het er nog niet mee eens.. Is nu 20 minuten aan het huilen, maar kan niet in slaap komen. Ik geef hem tot kwart voor, een half uur huilen is wel genoeg. Het wordt al steeds langer stil tussen de snikken door..
pi_59115772
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:39 schreef Deepfreeze het volgende:
spruw op zijn billen Wist niet eens dat dat bestond..

Hier een zielig jochie.. Wil hem van zijn speen zien af te krijgen, maar hij is het er nog niet mee eens.. Is nu 20 minuten aan het huilen, maar kan niet in slaap komen. Ik geef hem tot kwart voor, een half uur huilen is wel genoeg. Het wordt al steeds langer stil tussen de snikken door..
Ai!! Ik weet hoe het is. Hier heeft Maarten zijn speen al dik 10 dagen niet meer gehad en het gaat steeds beter (het gaat superrr!! Hij is nog maar 5 maand maar was een ramp die speen. lees maar terug ergens weet niet meer precies waar volgens mij dit topic)
Blijf volhouden! Heel sneu voor je mannetje. Wel deed ik af en toe even mijn duim in z'n mond als hij harstikke bekaf was en echt wat nodig had om te zuigen zodat hij in slaap viel maar dat heb ik maar af en toe gedaan en nu heeft hij nietssss Ok hij heeft een zakdoekje met 2 knopen erin en laatst zo'n sleutelbos (voor kinderen) aan z'n bedrand gedaan omdat hij soms die zakdoek kwijt raakte

Aan de ene kant jammer dat Maarten niet samen met een speen kan maar ik hoef het later niet meer af te leren

Succes!!
  woensdag 4 juni 2008 @ 14:12:10 #222
54772 Silmarwen
pi_59115848
Spruw op zijn billen. O.o Arm kind!

Lijkt me lastig de speen afleren, maar makkelijker dan een duim. Yade heeft de neiging te duimen maar vind soms een speentje ook fijn. Ze knauwt in ieder geval graag op haar vuistjes.

Gisteren heeft ze trouwens 2/3 zelf gedronken en 1/3 sonde. Ze gaan haar nu altijd de fles aanbieden en als ik er ben de borst, en haar niet meer door laten slapen. Vanochtend heeft ze al twee keer 50 cc uit de speen gedronken en 2 keer dus 20 cc met de sonde en toen ik er was 60 cc uit de borst, bij de borst doen ze dan geen 10 cc meer erbij. Ze gaat echt met hele hele grote stappen vooruit. Eind van de week naar huis redden we denk ik niet, maar volgende week zit er nu toch echt wel in. Donderdag zou ze volgens de uitgerekende datum 38 weken zijn, dan schijnen ze het vaak ineens te begrijpen.
pi_59115887
het is hier stil Normaal heeft hij een speen en een knuffel, maar de knuffel maakte het ook niet goed.. Nu alleen nog volhouden. Heb een dik half uur op mijn handjes gezeten om de speen niet te geven ik beken: vanochtend heb ik hem een speen gegeven bij de eerste kik, het was een te zielig huiltje

Nog even een jubeltje voor Yade blijf gewoon doorgaan
pi_59116166
Yade: Wat zal het fijn zijn als je haar naar huis mag meenemen!

Deepfreeze: Is ook moeilijk hoor omdat je weet dat je kleine zo graag die speen wil.
  woensdag 4 juni 2008 @ 14:33:30 #225
35189 Troel
scherp en bot
pi_59116495
Sil, ze gaat echt super vooruit begrijp ik, goed hoor!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 4 juni 2008 @ 14:47:16 #226
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59116972
Wat goed dat Yade zo vooruit gaat, moet een lekker voorutizicht zijn dat je haar snel thuis hebt.

en vraag me toch af hoe je dat nou merkt dat ie spruw heeft op zijn billen? Maar kan me voorstellen dat je het geestig vind, klinkt ook wel een beetje raar.

Kindjes van spenen af krijgen ben ik al helemaal geen ster in, Michelle(3 jaar) heeft nog steeds een fiep bij het in slaap vallen, als ik haar om 23:00 laat plassen haal ik hem eruit, maar zonder kan ze nog echt niet. Gelukkig heeft dennis geen behoefte aan een fiep ofzo, meneer is al tevreden met een spuugdoekje.
  woensdag 4 juni 2008 @ 14:51:06 #227
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59117098
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 08:38 schreef Ardenlyn het volgende:
Waar kan je een warmhoudbordje kopen?
Ik warm z'n hapje op in de magnetron maar het word snel koud en dan vind hij het minder lekker.
Zal het bij de Etos te koop zijn of C1000?
die warmhoud bordjes zijn te kopen bij de thuiszorg winkel, en ik geloof dat ze ook bij prenatal zijn(maar dat weet ik niet zeker). heb ze geloof ik ook wel eens bij de hema zien staan. maar bij de thuiszorg winkel zijn ze zeker.
pi_59117205
Chris heeft hem gelukkig alleen voor de slaap gehad. Overdag (bijna) nooit. Wel al vanaf de eerste week. BV zuigen ging niet goed, maar had wel een flinke behoefte. Dus de speen (&pink) waren handig.
Maar we moeten er elke nacht nog wel 1 a 2 keer uit om de speen te geven. En zo rond de 9 maanden verdwijnt de zuigbehoefte en wordt het een gewoonte.. Dus vandaar ook dat ik het nu wil proberen..
pi_59117348
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 14:51 schreef hestria het volgende:

[..]

die warmhoud bordjes zijn te kopen bij de thuiszorg winkel, en ik geloof dat ze ook bij prenatal zijn(maar dat weet ik niet zeker). heb ze geloof ik ook wel eens bij de hema zien staan. maar bij de thuiszorg winkel zijn ze zeker.
  woensdag 4 juni 2008 @ 16:15:56 #230
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59119878
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 14:47 schreef hestria het volgende:
Wat goed dat Yade zo vooruit gaat, moet een lekker voorutizicht zijn dat je haar snel thuis hebt.

en vraag me toch af hoe je dat nou merkt dat ie spruw heeft op zijn billen? Maar kan me voorstellen dat je het geestig vind, klinkt ook wel een beetje raar.

Kindjes van spenen af krijgen ben ik al helemaal geen ster in, Michelle(3 jaar) heeft nog steeds een fiep bij het in slaap vallen, als ik haar om 23:00 laat plassen haal ik hem eruit, maar zonder kan ze nog echt niet. Gelukkig heeft dennis geen behoefte aan een fiep ofzo, meneer is al tevreden met een spuugdoekje.
De leidster op het kdv zag het. En de dokter geloofde me op mijn woord toen ik belde, dus ik ga ff daktarin halen.

Yade! Gaat goed zo! Voor jullie het weten is ze dan thuis!
  woensdag 4 juni 2008 @ 19:36:47 #231
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59125038
Spruw is "gewoon" een schimmelinfectie. Heb je die in je mond dan heet het spruw, als je het op je billen hebt heet het meestal een schimmel.
Maar het is allemaal 1 pot nat .
  woensdag 4 juni 2008 @ 20:10:22 #232
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59126064
Helaas hebben we hier (o.a. door de antibioticakuren) ook al met allerlei varianten kennis kunnen maken
  woensdag 4 juni 2008 @ 20:57:14 #233
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59127607
Ik zat me eens af te vragen, zijn er hier ook ouders die geen wegwerpluiers gebruiken? Ik zit steeds te kijken naar die katoenen luiers, en tegenwoordig schijnen ze toch best de boel goed tegen te houden. Alleen voor een pakket luiers betaal je gewoon 600 euro...
  woensdag 4 juni 2008 @ 21:00:41 #234
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59127707
En dan moet je ze nog wassen ook .
  woensdag 4 juni 2008 @ 21:04:40 #235
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59127815
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 21:00 schreef Leah het volgende:
En dan moet je ze nog wassen ook .
Ja, maar als ze net zo goed zijn als wegwerpluiers, dan vind ik het wel de overweging waard...
pi_59128407
hier ook een warmhoudbordje, en wel van de hema
Meike eet veel beter sinds ze uit dat bordje eet
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_59130776
Ticootje, ik geloof dat het qua prijs ook niet eens zoveel scheelt. De aanschaf is duur (maar dan heb je mooie voorgevormde dingen, geen ouderwetse driehoeken). Maar het wassen kost ook veel geld&energie. Als je de droger gebruikt is het ongeveer hetzelfde qua kosten (dacht ik eens gelezen te hebben)..
Als je het voor het milieu wil doen, kun je ook nog kijken naar luier-recycle bedrijven. Die verwerken de wegwerpluiers zo goed mogelijk. Hier verzamelen ze die bij kinderdagverblijven, speciale zakken kunnen we bij de gemeente krijgen.

Vanavond weer een slapende Chris zonder speen.. Deze keer na zo'n 20 a 25 minuten huilen was het stil. Al dik 10 minuten winst.. Nu eens kijken hoe het vannacht gaat. Normaal is hij snel te troosten met een speen, maar dan heeft hij natuurlijk weer zijn oude gewoonte terug. Hopelijk kunnen we vannacht toe met een aai over de bol
pi_59135637
Volhouden DP!! Volhouden!!
Denk maar zo...als je de speen weer zal geven begin je als je pech hebt weer van voren af aan. Kan ej beter doorzetten lijkt mij
pi_59136533
Hier een hele rare nacht gehad... van 21:00 tot dik 00:00 uur wilde gabi alles behalve slapen, klaar wakker, spartelen als een bezetene.
Alles gechecked
- luier
- koud-warm
- honger (wel zuigbehoefte)
dus na een pink van 30 minuten tcoh maar een flesje gemaakt... dat ging er niet echt in(veel spelen met de speen). Toen maar weer op de borst genomen in bed en samen in slaap gevallen. Om na een kwartier wakker te schrikken en hara toen in haar eigen bed gelegd waar ze vervolgens 6,5 uur aan 1 stuk door heeft geslapen...

Ik heb nu het gevoel dat elke dag echt totaal anders.... soms is ze een dag elke 3 uur hongerig, soms slaapt ze mooi netjes 3-4 uur, soms slaapt ze een nacht 6 uur... maar het is elke dag anders... dus echt regeldagen zijn dat niet want dan zou elke dag een regel dag zijn...
  donderdag 5 juni 2008 @ 08:58:26 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59136706
tinny, welkom in de wereld van 'ouders'... het is en blijft een kindje en geen automaatje.
Ze hebben dus steeds andere behoeftes en de gebruiksaanwijzing is helaas doorgelopen door het vruchtwater.
  donderdag 5 juni 2008 @ 09:00:37 #241
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59136748
Tinny ik had nog even zitten denken over jouw buikslapertje. Maar je hebt ook matjes die je onder je kindje kan leggen, dat waakt over je kindje mocht ze stoppen met ademen...

http://www.bewusteouders.nl/index.html?thispage=http://www.bewusteouders.nl/webshop.php?id=33&categorie_id=&prodgroep_id=18&uitvoering_id=55
  donderdag 5 juni 2008 @ 09:07:24 #242
54772 Silmarwen
pi_59136860
Wij hebben gisteren ons eerste "Help, wat nu?!" moment gehad.

Ik had Yade de borst gegeven en ze had 60 gedronken, wat telt als een hele voeding. Ze deed het sowieso briljant, als het goed is heeft ze maar 115 gerest! Gaat echt met sprongen.
Maar goed we hadden haar nog even verschoond, want madam had ondertussen nog een fijne zurige poepbroek gemaakt. Even knuffelen en terug het bedje in. Althans, dat dachten wij. Ze werd me een partij boos! Nog even op de pink sabbelen, daar werd ze rustiger van. Ze viel weer in slaap en zodra ik mijn pink weghaalde, weer krijsen. En ze kan heel hard en heel boos huilen, het klinkt echt meer als krijsen. En ze bleef maar happen.

Dus Knut aan de verpleegkundige gevraagd of we haar dan maar nog een keer moesten aanleggen. Dat was een succes, ze heeft toen zeker nog 15 gedronken (niet gewogen maar ik kan onderhand inschatten hoeveel ze heeft gedronken aan de tijd, aantal slokken en zuigkracht ) en viel toen lekker in slaap als een tevreden meisje. We waren helemaal verbaasd.

Gek kind.
  donderdag 5 juni 2008 @ 09:08:54 #243
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59136889
Ze was gewoon nog niet klaar! Mama smaakt lekker, mmmm....
pi_59136907
tinny, die regelmaat is nog ver te zoeken he.. Bij ons kwam dat er pas rond de 3 maanden echt in. Vanaf een maand of 2 kwamen er steeds vaker dezelfde dagen terug (of in ieder geval dezelfde tijden tussen flesjes/slaapjes etc). En vanaf een maand of 3 hadden we die dagen 5 keer in de week.. Maar dan dus nog steeds genoeg rare dagen ertussendoor.
Tijdens de zwangerschap leefde ik nog erg op de klok, omdat ik moeite had met eten, en dus om de zoveel uur er een maaltijd inpropte. Na de bevalling was die hele klok verdwenen, behalve uit mijn systeem.. Ik heb bij mezelf de knop even om moeten zetten, dingen doen op het onritme van de kleine. En toen ik dat had geaccepteerd ging het opeens een stuk beter..

Yade, dat gaat goed zeg Het eten bij mama is toch ook veel fijner dan via zo'n stomme slang..

Vannacht geen gemiep gehad, dus ook geen speen-dilemma's. En hij is zonet lekker gaan slapen. Even huilen toen ik hem neerlegde, maar hij was snel stil bij het instoppen, en zonet om het hoekje gegluurd, en hij slaapt gewoon.. Geen seconde gehuild.. Als het nou echt zo makkelijk gaat...
pi_59136919
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 09:00 schreef Ticootje het volgende:
Tinny ik had nog even zitten denken over jouw buikslapertje. Maar je hebt ook matjes die je onder je kindje kan leggen, dat waakt over je kindje mocht ze stoppen met ademen...

http://www.bewusteouders.nl/index.html?thispage=http://www.bewusteouders.nl/webshop.php?id=33&categorie_id=&prodgroep_id=18&uitvoering_id=55
ik had ze ook al gezien ticootje maar toch bedankt...
Mara ik moet toegeven dat we het de afgelopen 2 nachten al "stiekum" hebben geprobeerd ( het op de buik laten slapen) zonder zo'n matje (wel de aerosleep eronder)

voor ons gevoel slaapt ze op haar buik rustiger en zijn de slaapsessies ook langer...
op de rug wilde ze na een 30-45 minuten nog wel eens wakker worden om dan tot de volgende voeding te blijven jengelen/moeilijk doen...
Nu zien we dat ALS ze gaat slapen (op haar buik) dat ze het dan vaak ook gelijk meerdere uren volhoudt
Waaronder dus een record nacht zoals vanacht waarin ze het 6,5 uur volhoudt op haar buik
pi_59136999
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 09:09 schreef Deepfreeze het volgende:
tinny, die regelmaat is nog ver te zoeken he.. Bij ons kwam dat er pas rond de 3 maanden echt in. Vanaf een maand of 2 kwamen er steeds vaker dezelfde dagen terug (of in ieder geval dezelfde tijden tussen flesjes/slaapjes etc). En vanaf een maand of 3 hadden we die dagen 5 keer in de week.. Maar dan dus nog steeds genoeg rare dagen ertussendoor.
duurt dat zo lang? ik had echt verwacht na een week of 6-8 wel echt een patroon te kunnen aanleren.. maar dat schijnt dus nog wat langer te duren..

waar komt die wijsheid dan vandaan dat ze gemiddeld na 6 weken doorslapen in de nacht? dat suggereert een patroon namelijk....
  donderdag 5 juni 2008 @ 09:22:08 #247
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59137118
Deepfreeze, heeft Chris het gered zonder speen? Wij proberen het gebruik ervan ook af te bouwen, in ieder geval overdag. De ene dag gaat beter dan de ander en om te slapen krijgt hij hem sowieso. Dat slapen is trouwens, zelfs met speen, een behoorlijk drama de laatste tijd... Hij wordt meerdere keren per avond en nacht gillend wakker en soms wil hij dan helemaal niet meer slapen. Vast de nachtmerrie-fase ofzo

Hestria, de zoon van mijn nicht heeft ook zo'n helmpje gehad. Omdat zijn ouders er heel relaxt mee omgingen en deden alsof het heel normaal was kregen ze ook geen rare reacties van anderen (in hun gezicht althans ) De een heeft een wijnvlek, de ander kijkt scheel en de volgende heeft een helmpje op. Zo heeft iedereen wel wat en bij Dennis zal het helmpje maar tijdelijk zijn. Succes ermee!

Tinny, het is zo moeilijk soms he?
Laat je niet gek maken door verhalen over kindjes die na 2 weken al doorsliepen en een vast tijdenschema aanhielden. Elk kind is anders en blijkbaar heeft ze nog geen regelmaat te pakken maar dat komt vanzelf wel! (of niet natuurlijk )

Ik ben vanochtend weer eens ondergekotst
Devin heeft weer koorts (39.3) en jengeldejengelt aan een stuk door. Zo sneu, hij is de afgelopen week namelijk supervrolijk geweest, deed allemaal nieuwe dingetjes en at ontzettend goed
Nu dus toch weer ziekjes sinds gisternacht

We zijn afgelopen dinsdag naar de VU geweest voor dat reik-grijp-onderzoek. Zo gelachen om mijn ventje dat het goed deed, eigenlijk iets te goed: na het grijpen van de speeltjes "hing" hij ze zelf steeds weer terug aan de magneetjes! En als je wees naar de balletjes, ze aanraakte en zei "hier, pak hem maar" dan wees hij zelf met zijn vinger ernaar en zei "die!"
Hartstikke knap natuurlijk, alleen niet helemaal de bedoeling...
pi_59137603
Kersjes, daarom wilde ik het nu eigenlijk ook doen.Hij is vrolijk, de zesde ziekte is voorbij, en er staat wel een tandje op springen, maar daar heeft hij geen last van. En het slapen ging hier ook meestal goed. In ieder geval de 1e middagslaap en 's avonds. Daar ben ik dus gisteren maar mee begonnen. (hij heeft de fop alleen voor het slapen gehad, overdag bijna nooit)
En dan ook gelijk alle slaapjes maar, anders weet Chris straks niet wanneer hij nou wel of niet de speen krijgt. Tot nu toe trapt hij erin
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:04:54 #249
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59139125
Mooi zo DF!

Hier heb ik ineens een vrolijk jochie weer!
Hij heeft er wel bijna de hele ochtend voor moeten "drinken" bij me, hij leek wel vastgeplakt aan de borst En heel hard huilen als ik hem loskoppelde of mijn shirtje naar beneden deed.
Nou ja, hij voelt zich niet lekker en heeft nog koorts, ik snap het dus wel.
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:22:19 #250
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59139530
Kerstjes, wel lekker dat hij bij jou zn troost vindt.

Hoelaat moet een babietje van 4 maanden naar bed? Wat is een redelijke bedtijd? Ik leg Jen nu rond 7 uur in bed, dan komt ze nog om half 10 voor een voeding, maar dan doe ik dat dus op de slaapkamer, dus ik maak haar dan niet helemaal wakker door haar echt uit bed te nemen en slaapzak uit en naar de woonkamer... is 7 uur een normale tijd?
  donderdag 5 juni 2008 @ 12:02:39 #251
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59140633
Ticootje Linde is bijna 11 maanden maar we hebben nog niet echt een bedtijd. Soms krijgt ze de laatste fles in haar (half)slaap, soms is ze dan nog wakker. De ene keer is de laatste fles om half 8, de andere keer om half 10.

Eigenlijk gaat er niks bij ons volgens een ritme behalve dan eten - spelen - slapen. Maar dat komt denk ik ook gewoon omdat we zelf niet echt zin in een vast ritme hebben. Dit bevalt zo prima Geen gesjees om weer op tijd terug te zijn voor eten of een slaapje, maar gewoon kijken naar het moment zelf.

Kersjes fijn dat Devin zich weer wat beter voelt!

Chris zonder speen! Knap hoor! Linde krijgt hier alleen nog een speen als ze in bed of in de wagen gaat slapen. Speen laat ik dan ook in bed liggen zodat ze 'm niet weer kan pakken want we hebben een echt spenenmonster. Ze ontdekt dat ding overal en propt 'm dan meteen in haar mond.

Pff vanmorgen kwamen ze al omn half 8 mijn dressoir van Trendhopper brengen. Ik ben er al vanaf 8 uur mee bezig. Echt een loodzwaar ding. En nu blijkt dat er de laadjes een plekje meer naar rechts hadden moeten zitten, dus hij kan weer voor een groot deel uit elkaar Even diep ademhalen en ik ga maar weer verder
  donderdag 5 juni 2008 @ 12:33:11 #252
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59141357
Stiemie, klus ze

Ticootje, Devin ligt meestal tussen 20:00 en 30:30 in bed. Of hij dan ook gelijk slaapt is echter een tweede...
7 uur is op zich een mooie en normale bedtijd hoor ik zo om me heen. Wij zitten op dat tijdstip vaak net te eten doordeweeks.

Brrrrrr, ik moet steeds denken aan zo'n tragisch verhaal dat ik gister hoorde. Bij een vriend in de flat is laatst een 2 weken oude baby aan wiegedood gestorven Trauma-heli erbij, veel paniek, maar het haalde niks uit
Zo erg, ik moet steeds denken aan die moeder. Hoe ga je in godsnaam om met zo'n groot, plotseling verdriet? Om nog maar te zwijgen van eventuele schuldgevoelens...
pi_59141942
Ticootje, rond die tijd was het hier ook rond de 7 uur, en dan maakten we hem rond 10 of 11 uur nog wakker voor zijn late flesje. Dat deden we rustig op onze slaapkamer, en hij werd ook nooit helemaal echt wakker..
Nu is het 8 uur, maar krijgt hij zijn laatste fles al rond kwart voor 8.

Kersjes, wat naar nieuws.. Wiegedood is zoiets beruchts, en ieder hoopt dat het hen voorbij gaat. Maar helaas gaat het niet iedereen voorbij.. En dan ook nog maar 2 weekjes. Het lijkt me moeilijk te verwerken als ouder zijnde...

Stiemie: breath in, breath out Succes met verder klussen..

Hier een speenloos jochie.. Durf heel voorzichtig te juichen.. Hij is zonet weer zonder 1 kik in slaap gevallen.. 2 slaapjes flink gebrult, en had me ingesteld op een week drama, Maar vandaag al 2 perfecte slaapjes
Kwam vanochtend in de supermarkt nog een zwangerschapsgym-genoot tegen.. Er zit maar 2 weken tussen die jochies.. Maar ook 2 kilo Ik weet wel dat Chris redelijk groot is, maar als je ze dan zo naast elkaar ziet, dan valt het wel heel erg op..
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:01:48 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59142104
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:22 schreef Ticootje het volgende:
Kerstjes, wel lekker dat hij bij jou zn troost vindt.

Hoelaat moet een babietje van 4 maanden naar bed? Wat is een redelijke bedtijd? Ik leg Jen nu rond 7 uur in bed, dan komt ze nog om half 10 voor een voeding, maar dan doe ik dat dus op de slaapkamer, dus ik maak haar dan niet helemaal wakker door haar echt uit bed te nemen en slaapzak uit en naar de woonkamer... is 7 uur een normale tijd?
Het varieert bij ons ook nog. Geheel naar zijn eigen behoeftes.
Gisteren heeft Sasha van 16.30-19.30 geslapen, toen een fles en toen dus uiteindelijk pas om een uur of 9 naar boven terwijl hij op andere dagen, als die laatste fles eerder is, al om half 8 in bed kan liggen.
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:02:49 #255
54772 Silmarwen
pi_59142131
Chris, wat goed.

Ik kan echt niet meer tegen verhalen over wiegendood. Tijdens de zwangerschap had ik er geen moeite mee, maar nu ik Yade heb vind ik het idee van ziek worden of dood gaan zo afschuwelijk dat accuut de tranen in mijn ogen springen.

Ik blijf juichen Vandaag gaan ze proberen Yade niets via de sonde te geven. Ze had vanochtend al 1 x 70 gedronken, 1 x 65 en net aan de borst 50. Dus pas 25 gerest. Ze moet een minimale intake hebben van 420 van de 470. Ik ben zo enorm trots en blij. Als het zo doorgaat mag ze misschien dit weekend al wel naar huis. De hoop groeit in ieder geval heel langzaam.
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:09:04 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59142323
Het is nog steeds mijn grootste angst, nog elk slaapje weer. Ik heb heel vaak als hij slaapt, en zeker als hij lang slaapt 's middags dat ik toch even wil gaan kijken na een uur of 3.
Zit er zelfs over te denken om zo'n alarm-matje aan te schaffen omdat ik er toch best wel vaak mee bezig ben. Om mezelf rust te geven. Hoewel ik dan vast wel weer bang ga zijn dat hij niet goed werkt.
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:12:50 #257
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59142423
Het spookt ook zovaak door mn hoofd, dat ik Jen dood in bed aantref. Ik ga wel tig keer kijken als ze slaapt en ook 's nachts luister ik vaak of ze nog ademt...
pi_59142424
Sil wat goed!!
Fijn dat het allemaal zo goed gaat en misschien zelfs t weekend naar huis, geweldig

Over de bedtijd, Lieke heeft ook geen vaste tijd. Hangt heel erg af van haar zelf. De ene dag slaapt ze van 6 tot half 8 (overdag). Dan laten ze dr opblijven tot de laatste fles (die ook per dag dus anders kan vallen) en dan gaat ze daarna weer naar bed. Andere keer slaapt ze overdag minder en dan gaat ze 's avonds eerder naar bed.
Maar het scheelt dat Lieke niet naar kdv ofzo hoeft. Als mijn zus werkt, dan komt mijn moeder naar hun toe of mijn zwager is thuis.
pi_59142528
Als Maarten lang slaapt dan kijk ik ook maar ik ga echt niet z'n matje kopen.
Klinkt heel erg naar mss maar ik denk maar zo...als het gebeurd dan kan ik er toch niets aan doen. Ik gebruik geen rubberen matje onder z'n hoofd, als hij op z'n buik zal slapen dan let ik ietsje meer op, ik doe verder niets raars enz.
Kan mezelf wel gek maken en ik ben ook af en toe erg bang voor wiegedood maar je maakt jezelf echt volgens mij helemaal gek met zo'n matje. Elk piepje oid heb je dan denk ik zoiets van "OEHHH was dat het matje??!!!"
Zelfs met het niet geven van de speen schoot het door mijn hoofd maar had meteen ook zoeits dat er ook kleintjes zijn die helemaal geen speen willen dus dan maar 1 erin proppen om wiegedood tegen te gaan?

Die matjes vind ik ook meer voor kindjes met een medisch probleem eigenlijk.
Ieder z'n eigen hoor
Maar ik snap je gedachte BE

(beetje verrot uitgelegd mss maar bedoel het goed)
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:41:49 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59143229
Ik snap je hoor, ik vind het ook eigenlijk te ver gaan om het te doen, daarom heb ik het nog niet gedaan.

Ben het alleen niet zo eens met het 'als het gebeurd dan kan ik er toch niks meer aan doen.
Het idee van het matje is juist dat je er dan dus nog wel iets aan kan doen...
En stel nou dat... dan zou ik het mezelf weer niet vergeven dat ik niet... Nou ja, zo kan ik dus nog wel even doorgaan.
Maar goed, mijn nuchtere ik heeft nog steeds de overhand.
Maar als iemand het wel zou doen omdat het hem/haar gerust zou stellen, ik snap het helemaal.
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:47:06 #261
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59143397
hier ligt dennis rond 18:00/19:00 uur op bed. we maken hem om 21:00 wakker voor zijn fles, maar die drinkt ie pas tegen 22:00 beneden, daarna slapen tot een uur of 5:00 weer een fles op zijn kamer en daarna slaapt ie tot een uur of 9:00
pi_59143515
Ik kan het niet echt goed uitleggen wat ik met die zin bedoel.
Tuurlijk als je kindje ineens stopt met ademen kun je nog iets doen.
pff moeilijk uit teleggen en het lukt mij niet want ik blijf de tekst veranderen .

Ik kan mijzelf gek maken met allemaal dingen en ook dus zo'n matje kopen want stel er gebeurd iets maar ik trek voor mijzelf een grens omdat ik weet hoe gek het je kan maken om te blijven denken van "stel"

Ik snap een ander ook echt
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:52:14 #263
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59143529
Ik heb een beer met een videocamera in zn neus... Maar die gebruik ik nu niet meer... Ik loop wel gewoon even naar de kamer.

Hestria, als Jen echt moe van het kdv komt ligt ze er soms ook al om 18.00 uur in. Ik vind dat zo vroeg, en ongezellig. Maar het wordt nog ongezelliger als ik haar ga ophouden. Maar ik merk gewoon dat ze rond bedtijd echt moe en vervelend wordt. Gister was ik op een personeeluitje en om 7 uur begon ze echt te miepen, mijn man dacht dat ze honger had, ik wist dat ze moe was. dus ik ben naar huis gegaan en ze sliep echt zodra dr hoofdje t bedje raakte. Ik vind het ook wel lekker een vaste bedtijd, zo heb ik de avond weer een beetje voor mezelf.
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:55:42 #264
54772 Silmarwen
pi_59143627
Yade stopte in het begin ook echt met ademen, in het ziekenhuis dus. Ik vind het ook ngo steeds een beetje eng dat ze niet meer aan de monitor ligt.
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:58:23 #265
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59143715
Sil, kan jij niet op medische indicatie een matje krijgen? Bij Achmea krijg je m dan vergoed, toch een stukje zekerheid? Of vind je het niet eng dat het thuis gebeurd?
  donderdag 5 juni 2008 @ 14:12:33 #266
54772 Silmarwen
pi_59144101
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:58 schreef Ticootje het volgende:
Sil, kan jij niet op medische indicatie een matje krijgen? Bij Achmea krijg je m dan vergoed, toch een stukje zekerheid? Of vind je het niet eng dat het thuis gebeurd?
Geen idee. Op beiden vragen. Maar het gaat al een week goed, ze doet het ook gewoon goed. Dat niet ademen was prematuur gedrag en ik denk dat ik met zo'n matje niet gerust gesteld wordt eigenlijk.
pi_59144109

Jet gaat elke dag om 8 uur naar bed en hoe dan slaapt ze tot de volgende dag 7 uur Is ze voor 7 uur wakker dan heeft ze pech, want voor 7 uur gaan we er niet .... tenzij ze heel hard huilt maar ze gaat altijd lief spelen!

Gisteren een trouwerij gehad en Jet heeft zich voorbeeldig gedragen tijdens het burgerijkhuwelijk en in de kerk sliep ze en ze snurkte er heerlijk bij en lag ook lekker te knetteren hoezo ontspannen

Vanmorgen heb ik haar verjaardag-slagroomtaart besteld Nog 1 week dan hebben we feest Jets feest

Sil, wat goed dat Yade zo vooruit gaat

Ticootje, zijn jullie allemaal weer beter?

Beterscap voor alle zieke kindjes!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  donderdag 5 juni 2008 @ 14:22:07 #268
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59144462
Ja wij zijn allemaal weer beter. Het is echt een dag beroert voelen en een dag bijkomen. Voor allemaal.

Beaker, het gaat snel he? Alweer bijna 1....
  donderdag 5 juni 2008 @ 14:37:55 #269
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59145042
Oh Beaker Jetje is alweer bijna jarig Wat gaat het snel he? Hier nog anderhalve maand voordat het feest losbarst We hebben gisterenavond de printopdracht voor de uitnodigingen doorgegeven. We laten ansichtkaarten maken als uitnodiging.

Nou het dresoir zag er een half uur geleden weer net zo uit als dat hij binnenkwam, maar nu zit er schot in! Het is een enorm ding van 2.10 meter breed, maar dan kan ik er lekker veel zooi in kwijt. Met deurtjes, dus iets geschikter voor kleine nieuwsgierige meisjes We hebben nu een glazen tafeltje/kastje voor de tv maar daar zaten zulke enge punten aan

En Linde heeft uit het niets ineens koorts. Ik haalde haar net uit bed nadat ze 3(!) uur geslapen had (terwijl ik dus aan het timmeren enzo was ) en ze had ineens 38,7. Ze hoest ook en loopt aan. Ik hoop zo dat het niet weeeeeer een luchtweginfectie is waarvoor ze weeeeeer peniciline moet hebben 3x peniciline binnen anderhalve maand is echt te vaak vind ik
  donderdag 5 juni 2008 @ 14:44:34 #270
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59145290
Beaker, en Devin is maar 1 dagje ouder dan Jet
Volgend weekend feest Ben je er al klaar voor? Wat een geregel allemaal he, en dan heb ik het nog niet eens over het herbeleven aan de lopende band...
Vorig jaar op dit tijdstip was ik inmiddels opgezwollen tot formaat olifant, al een ruime week over tijd en was ik het zwanger zijn met al die leuke bijkomstigheden zo godsgruwelijk zat
En nu al bijna een jaar lang mama, maar gisteren werd me tot 2 keer toe gevraagd of ik zwanger was

Wij hadden dus wel een BabySense. Geen matje, die van ons kwam uit het buitenland en het waren 2 plaatjes (sensoren) die je onder het matrasje legde. Als ze geen beweging (ademhaling) detecteerden hoorde je eerst 2 tikjes en daarna een tingeltingeltingel-alarm. Toen Devin nog heel klein was ademde hij, zoals vele baby´s, nog niet zo regelmatig.Hij bleef toen nog netjes op z´n plek liggen in bed en het ding is toch een paar keer afgegaan. Mijn man sjeesde naar z´n kamer, plukte hem uit bed en toen begon hij gelukkig elke keer te huilen. Vals alarm? Of begon hij te huilen (of ademen) doordat hij werd opgetild? En wat als we hem niet hadden vastgepakt?
Wij vonden het een geruststellend idee dat de BabySense aanstond, hoewel we het ding menigmaal hebben vervloekt als we midden in de nacht weleens vergaten hem uit te zetten voordat we Devin eruithaalden en het alarm dus afging We hebben hem pas weggedaan toen Devin zijn hele bed doorrolde ´s nachts en hij niet meer te detecteren viel waardoor we vals alarm kregen.
Ik heb hem nog staan, een volgend kindje krijgt ook zeker weer de BabySense in bed. Zeker na dat verhaal van gister
pi_59145824
Bijna alles is geregeld

Omdat ze op vrijdag jarig is ( vrijdag de 13e ) gaan we eerst om 9 uur naar het KDV om daar te trakteren enzo. Daarna is de visite heel de dag welkom en 's avonds hebben we een voetbalfeest... niet echt voor Jet .....
Heb een onwijs leuke naamslinger laten maken van vilt Als ie hangt maak ik er een foto van!

En we hebben besloten om Jet de boerderij van Little people te geven

En ja af en toe sta ik er echt te erg bij stil dat ze al bijna 1 jaar is en dat ik dus al 1 jaar moeder ben en Crook vader en dan bekruipt me dat gevoel ......

devin is de 14de jarig! waaaaa! ben jij er al klaar voor?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  donderdag 5 juni 2008 @ 15:31:28 #272
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_59146744
En ik wacht gespannen op jullie komst in het nieuwe topic, kunnen we weer lekker doormiepen over van alles en nog wat.
  donderdag 5 juni 2008 @ 15:34:28 #273
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59146828
We hebben om 5 uur een afspraak bij de ha, meneer heeft 40 graden koorts en heeft weer een paar keer overgegeven Hij wil niet eten en wil nog steeds constant aan de borst hangen en dat begint nu echt zeer te doen. hij kanuwt en bijt, maar als ik hem corrigeer is hij ontroostbaar en wordt pas weer stil aan de borst.
Zo zielig, hij is echt niet lekker.
En ik zou vanavond uiteten gaan met mijn werk, zat me er al helemaal op te verheugen...
  donderdag 5 juni 2008 @ 15:39:14 #274
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59146977
Kerstjes, wat sneu. Kan papa niet oppassen vanavond? Lekker een paracetamol erin en op bed met die kleine?
pi_59148400
Kersjes, beterschap!

Ik heb vanmorgen het bedje maar op de lage stand gezet, mevrouw heeft zich op de een of andere manier met hoofd naar voeteneind geworsteld. Normaal gesproken komt ze dan klem en begint ze te huilen, dus we hebben het vermoeden dat ze misschien een andere manier heeft bedacht. Het leek wel zo veilig om het bedje dan maar te laten zakken... je weet maar nooit wat ze ineens kan .
pi_59148469
we zijn nu met Gabi bij een nieuw hoofdstuk beland, sinds enkele middagen is ze tussen 12:00 en 17:00 erg onrustig ze gaat na de voeding niet meer slapen, spartelt veel en spuugt vaak veel van de voeding die ze heeft gehad weer over, echt golven... ook huilt ze veel en niks lijkt te helpen... af en toe helpt een vinger of een speen... vooral het spugen is nieuw... (gek is dat ze daar savonds geen last vn heeft..)
pi_59148509
He get Kersjes & stiemie, kleine zieke muppets zijn niet leuk.. Veel beterschap voor beide!

Mijn ouders zijn zich ook aan het voorbereiden op Chris zijn 1e verjaardag. Mijn moeder heeft eergisteren een vakantiehuisje in de buurt geregeld, zodat ze niet op 1 dag 2x200 km hoeven te rijden. En mijn vader heeft een eigen bedrijf (veehouderij, dus 7 dagen per week). En heeft vervanging geregeld. Dus die zijn er lekker de hele dag..

En meneer is net weer in slaap gevallen zonder speen.. Wel iets meer moeite (5 minuten huilen ). maar we hebben de halve middag door de stad geslenterd, en dit is altijd het moeilijkste slaapje. Dus eigenlijk gaat het best goed.
pi_59148573
oh ja en dan nog iets... ik lees hier ook wel eens wat van Knuffels... maar hoe doen jullie dat dan zo'n knuffel... want mijn kleine gabi heeft er nog geen aandacht voor (knuffels)
of leggen jullie ze gewoon naast de baby neer zodat ze ze kan zien, ruiken , voelen?
pi_59148702
In het begin lagen de knuffels gewoon erbij in bed. Na een paar weken/maanden gaan ze vanzelf graaien en komen ze de knuffels tegen.. Nu worden ze geknuffeld, gesabbelt en gegooit
  donderdag 5 juni 2008 @ 17:06:38 #280
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59149400
Over de babysense, vrienden van ons hebben er eentje, die is op een gegeven moment gaan loeien, dus pa en ma binnen een seconde bij de wieg, stond zoonlief naast de babysense
Maar het zijn zeker nuttige dingen, en ik heb het ernstig overwogen, maar om de een of andere duistere reden niet gedaan. Mss bij een volgende...
DF, dat gaat goed, dat ontspenen!
Een hele dikke voor Devin en Linde. Blijft kwakkelen met Devin En hopen dat Linde geen luchtweginfectie heeft...

En voor een klussende Stiemie

Nijna het bedje al naar beneden! Kleine Mirtes worden groot

En er komt bijna een verjaardagsgolf aan Dan staat Eli ineens een stuk hoger in de lijst!

Tinny, in het begin is het vooral leuk om te kijken naar de speeltjes en knuffels. Al die verschillende kleuren, en als je dan een beetje afwisselt in hoe ze staan, heeft Gabi al een dagtaak
Ik weet niet of jullie een mobile hebben voor boven de box, maar dat is ook prachtig vermaak. Eli kon er echt van genieten, proberen de beestjes te volgen, het geluidje keer op keer horen (zelf word je horendol van het muziekje, maar je kind heeft lol )

Wij hebben wel een vast nachttijd. Maar meer omdat Eli consequent om 8 uur, half negen moe wordt, dus dat is makkelijk. En als hij niet moe is, beginnen we toch met het nachtritueel, anders haalt hij de gemiste slaap weer overdag in en dat is ook niet gezellig.
We lijken trouwens terug te gaan op 1 slaapje! Beetje snel, lijkt me! Of niet? Tenminste, gister 1 slaapje gehad, dinsdag 1 slaapje en een half uurtje, en dan wel al om 8 uur naar bed. Werkt prima.

Oh, en wij gebruiken de Doomooseat weer! Om te drinken. Dan kan hij wel zijn flesje vasthouden. Dus als hij wat wil drinken, dan leggen we hem op de Doomooseat, gordels los (ben te lui om ander hoes om te hangen), hij drinkt zijn flesje tot zo veel als hij wil, krabbelt eraf, en gaat verder spelen. Werkt prima (Mss een idee voor andere mama's die de Doomooseat niet echt meer gebruiken)

DF, heb je eigenlijk nog stilgestaan bij het feit dat Chris 42 weken is? Ik heb gister wel een blogje gemaakt van "Ik ben nu 40 weken oud "
  donderdag 5 juni 2008 @ 18:06:36 #281
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59150653
Oorontsteking
Dus maar weer aan de antibiotica, maar ik ben na 2 pogingen maar gestopt omdat hij alles er gelijk weer uit spuugde. Later nog maar even proberen als M. er is.

Nijna, welkom in de wereld van constant bukkende mama´s

Tinny, Devin moet nog steeds niet zoveel hebbn van zijn knuffels. Die zijn te saai denk ik`, ze rollen niet, rijden niet, maken geen geluid als je ze op de grond smijt...

DF, wat fijn dat je ouders er de hele dag bij kunnen zijn. En als ik het goed begrijp heeft Chris zijn eigen (kinder)boerderij als hij bij je ouders is? Cool!

Kleine klauterende Eli heeft het zo te lezen prima voor elkaar

Aangezien mijn spare rib-vreetfestijn dus in het water is gevallen en er van koken niks gekomen is i.v.m. dreumesvormig aanhangsel dat de hele dag aan mijn borst geplakt zit: iemand nog suggesties voor een makkelijk avondeten?
  donderdag 5 juni 2008 @ 18:24:29 #282
35189 Troel
scherp en bot
pi_59151053
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59151138
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 15:31 schreef Memmel het volgende:
En ik wacht gespannen op jullie komst in het nieuwe topic, kunnen we weer lekker doormiepen over van alles en nog wat.
Jaaa! Leuk dat je dat zegt!

Tot volgende week dan maar Anna
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_59153393
Kersjes, dank je... Kusje geven is nu wel wat meer gymnastiek en ik vind het er ook nog wel wat raar uitzien als ik de kamer oploop, maar Mirte vindt het prima dus dat is mooi .

Davinia, inderdaad een ware verjaardagsgolf die eraan zit te komen. Het gaat zo hard... (het is gewoon echt zo!). Ik vroeg van de week aan lief of hij er wel eens bij had stilgestaan dat ze al 2/3 heeft afgelegd op weg naar haar eerste verjaardag. Absurd.

Vanmiddag even bij de buurvrouw binnengelopen. Mirte heeft even met buurmeisje (3 mnd jonger) in de box gelegen. Ze had wel alle aandacht van de grotere buurkinderen en het vriendinnetje wat daar aan het spelen was .
pi_59153798
Jeps, kersjes, Een eigen kinderboerderij, maar niet voor lang.. Over een paar jaar gaat de boerderij weg, en is het de vraag of er nog beestjes overblijven.. Maar in ieder geval nog wel een paar jaar een lekker grote tuin om in rond te rennen, bij pake op de trekker, en aaien

Davinia, de 42 weken heb ik gemist.. De 40 weken wel aan gedacht.. Chris was 8 dagen te laat, dus eigenlijk was ik 8 dagen te vroeg.. Maar ik tel niet meer echt in weken, zit inmiddels toch echt in de maanden.. En het gaat hard.. 4 juni kindjes, 4 juli kindjes. En dan zijn Chris en Alannah (hoe gaat het daarmee?) al aan de beurt. Maar er komen ook steeds meer dreumustrekjes.. Ik vind hem ook weer mentaal gegroeid de laatste paar dagen.

Hier zitten we op 2,5 slaapje met 1 slaapjes red hij het echt niet.. Als zijn ochtendslaapje laat is, dan kan het met 2, maar vandaag was hij vroeg en heeft die 3e echt wel nodig. Ze varieren ook nog in lengte.. 's morgens 45 min-1,5 uur, 's middags 1,5 uur tot 2,5 uur. En de laatste (die soms vervalt) is 45 minuten..

En Chris ligt weer speenloos in bed.. Ik had 2 weken drama's verwacht. Maar alleen vanmiddag 5 minuten. Hij huilt vandaag zonder speen minder dan normaal met speen
  donderdag 5 juni 2008 @ 20:48:04 #286
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59154176
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 18:24 schreef Troel het volgende:
www.thuisbezorgd.nl
Thanks!
Bleek niet nodig dit keer, M. kwam thuis met 2 kant-en klare AH-maaltijden

Merkwaardig genoeg heeft meneer redelijk goed gegeten vanavond!
Na 24 uur alleen (veel) bv ligt hij nu lekker met een volle maag te slapen
  donderdag 5 juni 2008 @ 20:59:42 #287
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59154435
Maar de komende jaren kan Chris dus nog lekker genieten van de en alles wat erbij komt kijken!
En als hij wat ouder is kan hij superverse melk drinken, of zeg ik nu iets raars?
Mijn vader is opgegroeid met koeien, geiten, paarden, kippen, honden... Gek genoeg heeft hij als volwassene echter nooit huisdieren gehad, op die 2 konijnen die mijn zusje en ik na veel gezeur eindelijk kregen (totdat ze gingen 'logeren' bij de kinderboerderij ) En de legendarische goudvissen met het eeuwige leven niet te vergeten!
Als we ooit nog eens een keer een hypotheek rond kunnen krijgen ( ) en gaan verhuizen naar een eengezinswoning nemen we een kat. M. heeft als kind altijd katten om zich heen gehad en het lijkt ons ook leuk voor Devin. maar in zo'n flat vind ik het niks, kan het beest niet eens lekker naar buiten toe als hij wil.
Devin is gek op katten, en hij begint al te leren dat aan hun staarten trekken niet lief is
  donderdag 5 juni 2008 @ 21:33:49 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59155314
tinny, wij hebben van het begin af aan het schaapje in het wiegje gehad en als Sasha ging slapen kreeg hij ook een 'kusje van het schaapje'.
Inmiddels (5 maanden later) is het schaapje het eerste dat hij zoekt als hij in bed ligt.
Precies zoals ik gehoopt had, netjes geindoctrineerd. Er zit trouwens wel een rammeltje en een kraakje in, mss dat het daarom wel extra interessant is.
pi_59155802
Kersjes, mijn ouders (of eigenlijk mijn moeder) hebben weinig tot niks met huisdieren.. We hebben 1 hond gehad. Na aandringen van een oom. Maar verder dan een vakantiegoudvis (die 2 weken erna het lootje legde) kom ik niet. Natuurlijk wel katten. Maar die woonden samen met de hond in de schuur. De hond liet zichzelf ook wel uit, en was echt een wildebras, zeker geen binnenhond. Wel superlief gelukkig.

Superverse melk is lekker.. Daarbij smaakt volle melk naar water. Die pannenkoeken/chocomel/pudding is zoveel lekkerder. Ik koop nu halfvollemelk, dat verschilt voor mij in smaak niet zoveel met volle melk.. Maar je moet het wel goed koken vanwege de bacterien, zeker bij die kleintjes. Maar soms dronk ik wel eens een ongekookt vers glaasje.
Dat gaat Chris zeker wel eens proeven.
  donderdag 5 juni 2008 @ 22:04:01 #290
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59156161
BE, is dat zo'n schapendoekje van Happy Horse?
Dat "indoctrineren" heb ik in dat geval met hetzelfde schaapje gedaan! Ik legde hem altijd op Devin's buik als hij in de box lag. Lekker zacht en zo kon hij er aan friemelen

Klinkt lekker DF!
  donderdag 5 juni 2008 @ 22:09:35 #291
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59156320
pfff, ik heb hoofdpijn. Ik dacht dat dennis het gillen al ontdekt had, maar vandaag werd ik even met mijn neus op de feiten gedrukt, hij kan gillen en dat doe je natuurlijk heel de dag door, in de winkel, op de school van je zus, in de box zelfs in bad was ie bezig en lol dat hij had ik iets minder, maar he weer wat bijgeleerd
  donderdag 5 juni 2008 @ 22:27:04 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59156877
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 22:04 schreef Kersjes het volgende:
BE, is dat zo'n schapendoekje van Happy Horse?
Dat "indoctrineren" heb ik in dat geval met hetzelfde schaapje gedaan! Ik legde hem altijd op Devin's buik als hij in de box lag. Lekker zacht en zo kon hij er aan friemelen

Klinkt lekker DF!
Jup, die idd!
Ik heb hem bij de geboorte aan mijn nichtje gegeven en toevallig kreeg mijn zus er van een tante nog een en zij hebben toen dat indoctrineren ingevoerd, niets in bed behalve dat schaapje en dat werkte.

Ik heb er inmiddels 4. Eentje in bed, eentje op de creche en 2 reserve voor in de was etc.
  donderdag 5 juni 2008 @ 23:12:40 #293
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59158172
Dat schaapje is leuk, ik heb hem echter al maanden niet meer gezien. Devin knuffelt tegenwoordig liever met stekkers, schoenen, lege plastic flesjes en alles wat hij nog meer tegenkomt dat geen speelgoed is
pi_59162906
Lammy
Dat schaapje hebben wij ook. Meestal gaat Lammy mee in de Maxi Cosi en moet dan bij Maarten in de gordel
We hebben er ook een muziekding en 4 knuffels van (2 mini, 1 middel en 1 grote. De allergrootste wilde ik ook maar waar laat je die)

Gisteren pittig dagje. Huilde/schreeuwde veel maar hij had geen pijn oid. 's avonds ook slecht slapen in het begin en hij was 's morgens raar wakker geworden gisteren dus de dag begon al raar voor hem.
Overdag heeft hij maar 1 uur in tataal ongeveer geslapen.
Hoop dat het vandaag weer goed is en dat ik m'n vrolijk mannetje weer zie
Hij is net wakker dus ben benieuwd

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2008 06:49:32 ]
pi_59163242
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 06:48 schreef Ardenlyn het volgende:
Gisteren pittig dagje. Huilde/schreeuwde veel maar hij had geen pijn oid. 's avonds ook slecht slapen in het begin en hij was 's morgens raar wakker geworden gisteren dus de dag begon al raar voor hem.
Overdag heeft hij maar 1 uur in tataal ongeveer geslapen.
Hoop dat het vandaag weer goed is en dat ik m'n vrolijk mannetje weer zie
Hij is net wakker dus ben benieuwd
hier hetzelfde... Gabi was gisterenavond tussen 21.00 en 00.00 ontrootsbaar.... viel toen na 1 uur wakker te zijn geweest op mijn borst in slaap om vervolgens tot 5:30 te slapen ... maar werd weer huilend wakker... niks hielp... flesje was er goed in gegaan, boertjes waren er ook uit... luier was schoon...
maar toch huilen als een bezetene
pi_59163311
Zal mij met Maarten niks verbazen dat het snel weer goed is en dat hij weer wat nieuws kan.
vandaag is iets beter maar hij is nog steeds aan het gillen maar iets minder dan gisteren.
Hij was wel vrolijk in bed en dat is ook stukken beter dan gisterochtend.
Achja komt ook wel weer goed.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 08:39:15 #297
54772 Silmarwen
pi_59163550
Als ze vandaag aankomt of gelijk blijft en weer 420 cc zelf drinkt, mag Yade morgen naar huis toe.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 08:58:50 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59163826
Wauw! Wat goed zeg!
pi_59164053
goed nieuws voor Sil en Knut.. mooi man!!
  vrijdag 6 juni 2008 @ 09:26:35 #300
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_59164342
Sil & knut, wat een goed nieuws..
Krijgen jullie eigenlijk nog een verlate kraamzorg ofzo?
  vrijdag 6 juni 2008 @ 09:53:57 #301
54772 Silmarwen
pi_59164980
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 09:26 schreef Deepfreeze het volgende:
Sil & knut, wat een goed nieuws..
Krijgen jullie eigenlijk nog een verlate kraamzorg ofzo?
Ik durf nog niet te hard te hopen, straks heeft ze vandaag een minder dagje en moet ze langer blijven.

En nee, de kraamzorg hebben we afgebeld. Je leert in die drie weken alles wel in het ziekenhuis, ik ben genoeg hersteld, Knut is een week thuis en we hebben hulp in de buurt. En aangezien er een tekort is, kunnen andere mensen het vast beter gebruiken.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 10:04:49 #302
4089 BE
Gewoon gelukkig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')