quote:Op woensdag 28 mei 2008 19:46 schreef Leah het volgende:
Hier ook tepelhoedjes op de couveuseafdeling. Het punt is dat ze MOETEN drinken en dus ook bijgevoed worden met fles, anders duurt het nl veel te lang voordat ze van de sonde af kunnen.
Bij slecht drinkende prematuren is het beleid gewoon niet te vergelijken met gezonde baby's die op tijd waren.
For what it's worth, Freek heeft uiteindelijk volledige bv gehad, 4 maanden, waarvan 1 zonder tepelhoedje. Ik had de instelling dat als het lukte met de bv dat hartstikke mooi was, als het niet lukte was het ook goed. Idd, naar huis is het belangrijkste!
Ech niequote:Op woensdag 28 mei 2008 20:21 schreef Memmel het volgende:
Ik wilde een ordinaire tvp plaatsen, maar ik kan 'm mooi indekken:
ik mag uit het lijstje hoor. Beaker moet er echt aan geloven!
Herkenbaarquote:Op zondag 1 juni 2008 20:22 schreef Brighteyes het volgende:
Sasha is nog steeds niet kapot van groente of fruithapjes, dus ik heb vandaag maar eens gekeken of hij dan wel pap van een lepeltje wilde eten aangezien de papfles er heel rap in gaat.
En hoewel het er wel beter in ging moest hij eerst ook nog kokhalzen van de pap. Het lijkt dus te komen door de structuur, meer dan door de smaak.
Ach... hij hoeft nog niet, dus ik probeer het zo heel af en toe.
Bijv. als ik zin heb in een fruithapje, want ja... laten staan is zonde.![]()
Hij ligt trouwens nu heerlijk naast me op de bank te brabbelen en te spelen. Even zonder broek en sokken, dat is zo favoriet!![]()
Hier werd het juist door de huisarts aangeradenquote:Op zondag 1 juni 2008 18:58 schreef Stiemie het volgende:
Ik zou voorzichtig zijn met het geven van hoestdrank aan van die kleintjes. Begin van dit jaar is er een en ander over in Radar geweest: http://www.trosradar.nl/index.php?id=uitzending&itemUid=1178
Grappig dat er zoveel verschil toch is. Ruben verslindt alles wat hij te pakken krijgt. Appel, peer, banaan, wortel, bietjes, bruine bonen, noem maar opquote:Op zondag 1 juni 2008 20:22 schreef Brighteyes het volgende:
Sasha is nog steeds niet kapot van groente of fruithapjes, dus ik heb vandaag maar eens gekeken of hij dan wel pap van een lepeltje wilde eten aangezien de papfles er heel rap in gaat.
En hoewel het er wel beter in ging moest hij eerst ook nog kokhalzen van de pap. Het lijkt dus te komen door de structuur, meer dan door de smaak.
Ach... hij hoeft nog niet, dus ik probeer het zo heel af en toe.
Bijv. als ik zin heb in een fruithapje, want ja... laten staan is zonde.![]()
Hij ligt trouwens nu heerlijk naast me op de bank te brabbelen en te spelen. Even zonder broek en sokken, dat is zo favoriet!![]()
Tuurlijk, het is echt geen probleem hoor!quote:Op maandag 2 juni 2008 12:54 schreef Stiemie het volgende:
Ah wat lief van je zeg Beaker! Ik wil donderdag anders even gaan kijken bij Hennes en ook meteen bij de Wibra. Staat je aanbod volgende week anders ook nog?
Wat ik heb begrepen gaan ze nu eerst kijken of we het anders kunnen oplossen, Maar ik heb wel in mijn achterhoofd dat als het niet snel verbeterd dat ie dan waarschijnlijk toch een helm gaat krijgen. Maar dat zien/horen we morgen wel.quote:Op maandag 2 juni 2008 19:33 schreef Ticootje het volgende:
Over buikslapen...Ik heb als baby ook altijd op mn buik geslapen. Mijn broertje trouwens ook.
Jen wilt niet op haar buik, dat heeft ze dus niet van haar moeder.
Hestria, moet Dennis misschien een helmpje op?
Bedankt Be!quote:
Davinia, ik geloof dat Chris makkelijker is dan ik denk.. Ik zie altijd spoken, in drukke meutes, ergens anders slapen, enzo.. Maar Chris bewijst elke keer dat hij het prima aankan..quote:Op maandag 2 juni 2008 19:54 schreef DaviniaHR het volgende:
DF, lekker weekend gehad! Chris klinkt als een makkelijk kind. En zometeen ook al in de grote autostoel!Zo lang het nog past, wachten we nog ff. Dus nog twee weken of zo...
Ja he? Ze kan soms echt al zo heerlijk helder je aankijken.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:58 schreef Deepfreeze het volgende:
Flower, wat kijkt ze heerlijk helder uit haar oogjes !!
Ik denk dat we hier een zijslaper krijgen. We vinden Chris steeds vaker op zijn zij met een knuffel tussen zijn armen
Stiemie ga je nu al weer rammelen? Ik zag dat Linde toch ook nog maar 10 maanden is? Das toch ook nog wel lief en babyachtig of niet hahaquote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:16 schreef Stiemie het volgende:
Flowerbox wat een schatje zegPff van kleine babie ga ik toch altijd weer een beetje rammelen
![]()
Hahaha dat hoor ik wel vaker dat anderen zeggen dat het nog maar een baby is, maar ik vind haar al zo grootquote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:22 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Stiemie ga je nu al weer rammelen? Ik zag dat Linde toch ook nog maar 10 maanden is? Das toch ook nog wel lief en babyachtig of niet haha
Liefquote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:22 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Stiemie ga je nu al weer rammelen? Ik zag dat Linde toch ook nog maar 10 maanden is? Das toch ook nog wel lief en babyachtig of niet haha
Te vroeg gejuigd... Priscil is net ziek naar huis gekomenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:56 schreef Ticootje het volgende:
Lekker is dat he lowerbox? Het is alleen dan weer zo wennen als ze een paar nachten achter elkaar toch weer wakker worden, je bent helemaal gesloopt.
Jen is vandaag gewoon weer naar het kdv. Ik doe vandaag nog even uitzieken. Jen is wel weer helemaal de oude, gister wilde ze toch niet echt goed drinken, maar vandaag was ze helemaal vrolijk en heeft vanmorgen echt goed gedronken.
Het is echt een virusje geweest hier. Jen heeft gewoon buikpijn gehad, vandaar het huilen. Maar ze had geen koorts. Mijn man ook niet, terwijl die ook echt ziek was. Ik heb gister voor pampus gelegen, maar ook geen koorts. Allemaal buikpijn. Gelukkig ontspringt Priscil voor zover de dans nog.
Ze ligt nooit meer ingebakerd nee...quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:57 schreef bixister het volgende:
DeLiedje, als ze dat kunnen zijn ze doorgaans ook sterk genoeg om hun hoofdje wel goed opzij te draaien tijdens hun slaap hoor. vanaf een maand of 7 zijn die risico's van buikslapen ook alweer een stuk kleiner meen ik ergens gelezen te hebben. Als ze nog ingebakerd wordt moet je haar dat nu wel gaan afleren/afwennen, want ingebakerde kindjes kunnen moeilijker terugrollen als ze op hun buik gerold zijn; bovendien slapen die vaak wat dieper waardoor ze hun hoofd dus juist niet goed terugdraaien. maar als ze niet ingebakerd is moet je er toch maar op vertrouwen dat ze 't zelf goed regelt. je kunt moeilijk iedere 5 minuten bij d'r gaan kijken.
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:16 schreef Ticootje het volgende:
DeLiedje, ik leg Jen weg in een slaapzakje, dan rolt ze moeilijker. En ik trek een lakentje strak om haar heen, kans op rollen is hier nihil.
Bij Floortje werkt dat helaas niet, ze rolt mét slaapzakje (die ze al tijden aanheeft omdat ze ook niet onder de dekens blijft liggenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:24 schreef Deepfreeze het volgende:
Deliedje, wij zijn een slaapzak gaan gebruiken toen Chris begon te rollen, Dan bleef hij in ieder geval warm, en het rollen is dan een stuk moeilijker, kun je weer een paar weken vooruit. En dan zijn ze weer net iets ouder..
Ticootje, beterschap voor jullie ziekeboeg!
Even een reactie hierop: oppaskindje van mijn moeder had ook een scheve schedel en dus een helmpje. Hij had er geen hinder van en zijn schedel is nu gewoon mooi. Je moest eerder uitkijken voor jezelf dan voor hem. Hij ramde met zijn hoofd overal tegenaan (vond ie leuk) en hij deelde graag kopstoten uit. Het enige waar hij even aan heeft moeten wennen is toen hij de helm af mocht. Als hij dan met de rammelaar tegen zijn hoofd beukte (of tegen de muur/spijlen box etc) was het even brullen. Maar ook daar was hij snel aan gewend.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:02 schreef hestria het volgende:
Hier is de fysio net weg, Dennis heeft een afgeplat achterhoofd met aan de rechterkant iets erger. Heb nu oefeningen gekregen en we kunnen dus naar tilburg voor een helm. Aan de ene kant ben ik blij omdat het alleen maar "cosmetisch" is en het geen invloed heeft op zijn ontwikkelingen. aan de andere kant vind ik het ook heel erg zielig om hem zo'n helm te geven zodat ie "mooi" word.
Maar ja hoe erg word hij gepest enz als we het niet doen? lang wachten met beslissen kunnen we ook niet, wand duurt gemiddelt zo'n 2 maanden om de helm te laten maken.
Neem dan contact op met het consultatiebureau! Daar zijn ze voorquote:Op woensdag 4 juni 2008 07:51 schreef tinny het volgende:
maar ja... echt helemaal zeker weten of het zo goed is wete ik niet....
Tja.... dan weet ik het antwoord al....quote:Op woensdag 4 juni 2008 09:10 schreef Troel het volgende:
[..]
Neem dan contact op met het consultatiebureau! Daar zijn ze voor
En wat voor een antwoord denk je hier te krijgen dan? Dat wij gaan zeggen dat het goed is en dat het geen kwaad kan? Elk CB is daarin anders en ik kan me zo voorstellen dat ze in sommige gevallen best handige adviezen hebben. Niet geschoten is ook mis hoor.quote:Op woensdag 4 juni 2008 09:37 schreef tinny het volgende:
[..]
Tja.... dan weet ik het antwoord al....
Misschien wordt dit er eentje waarbij ik ons ouder-schap gevoel moet laten zegevieren ipv het CB, statistieken en cijfertjes...
Wat een lekker dier inderdaadquote:Op woensdag 4 juni 2008 08:01 schreef hestria het volgende:
[ afbeelding ]
op deze fotot zie je redelijk hoe plat zijn hoofdje is.
En deze om te showen wat een lekker dier hij is!!
[ afbeelding ]
Ai!! Ik weet hoe het is. Hier heeft Maarten zijn speen al dik 10 dagen niet meer gehad en het gaat steeds beter (het gaat superrr!! Hij is nog maar 5 maand maar was een ramp die speen. lees maar terug ergensquote:Op woensdag 4 juni 2008 13:39 schreef Deepfreeze het volgende:
spruw op zijn billenWist niet eens dat dat bestond..
Hier een zielig jochie.. Wil hem van zijn speen zien af te krijgen, maar hij is het er nog niet mee eens.. Is nu 20 minuten aan het huilen, maar kan niet in slaap komen. Ik geef hem tot kwart voor, een half uur huilen is wel genoeg. Het wordt al steeds langer stil tussen de snikken door..
die warmhoud bordjes zijn te kopen bij de thuiszorg winkel, en ik geloof dat ze ook bij prenatal zijn(maar dat weet ik niet zeker). heb ze geloof ik ook wel eens bij de hema zien staan. maar bij de thuiszorg winkel zijn ze zeker.quote:Op woensdag 4 juni 2008 08:38 schreef Ardenlyn het volgende:
Waar kan je een warmhoudbordje kopen?
Ik warm z'n hapje op in de magnetron maar het word snel koud en dan vind hij het minder lekker.
Zal het bij de Etos te koop zijn of C1000?
quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:51 schreef hestria het volgende:
[..]
die warmhoud bordjes zijn te kopen bij de thuiszorg winkel, en ik geloof dat ze ook bij prenatal zijn(maar dat weet ik niet zeker). heb ze geloof ik ook wel eens bij de hema zien staan. maar bij de thuiszorg winkel zijn ze zeker.
De leidster op het kdv zag het. En de dokter geloofde me op mijn woord toen ik belde, dus ik ga ff daktarin halen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:47 schreef hestria het volgende:
Wat goed dat Yade zo vooruit gaat, moet een lekker voorutizicht zijn dat je haar snel thuis hebt.
en vraag me toch af hoe je dat nou merkt dat ie spruw heeft op zijn billen? Maar kan me voorstellen dat je het geestig vind, klinkt ook wel een beetje raar.
Kindjes van spenen af krijgen ben ik al helemaal geen ster in, Michelle(3 jaar) heeft nog steeds een fiep bij het in slaap vallen, als ik haar om 23:00 laat plassen haal ik hem eruit, maar zonder kan ze nog echt niet. Gelukkig heeft dennis geen behoefte aan een fiep ofzo, meneer is al tevreden met een spuugdoekje.
Ja, maar als ze net zo goed zijn als wegwerpluiers, dan vind ik het wel de overweging waard...quote:
ik had ze ook al gezien ticootje maar toch bedankt...quote:Op donderdag 5 juni 2008 09:00 schreef Ticootje het volgende:
Tinny ik had nog even zitten denken over jouw buikslapertje. Maar je hebt ook matjes die je onder je kindje kan leggen, dat waakt over je kindje mocht ze stoppen met ademen...
http://www.bewusteouders.nl/index.html?thispage=http://www.bewusteouders.nl/webshop.php?id=33&categorie_id=&prodgroep_id=18&uitvoering_id=55
duurt dat zo lang? ik had echt verwacht na een week of 6-8 wel echt een patroon te kunnen aanleren.. maar dat schijnt dus nog wat langer te duren..quote:Op donderdag 5 juni 2008 09:09 schreef Deepfreeze het volgende:
tinny, die regelmaat is nog ver te zoeken he.. Bij ons kwam dat er pas rond de 3 maanden echt in. Vanaf een maand of 2 kwamen er steeds vaker dezelfde dagen terug (of in ieder geval dezelfde tijden tussen flesjes/slaapjes etc). En vanaf een maand of 3 hadden we die dagen 5 keer in de week.. Maar dan dus nog steeds genoeg rare dagen ertussendoor.
Het varieert bij ons ook nog. Geheel naar zijn eigen behoeftes.quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:22 schreef Ticootje het volgende:
Kerstjes, wel lekker dat hij bij jou zn troost vindt.
Hoelaat moet een babietje van 4 maanden naar bed? Wat is een redelijke bedtijd? Ik leg Jen nu rond 7 uur in bed, dan komt ze nog om half 10 voor een voeding, maar dan doe ik dat dus op de slaapkamer, dus ik maak haar dan niet helemaal wakker door haar echt uit bed te nemen en slaapzak uit en naar de woonkamer... is 7 uur een normale tijd?
Geen idee. Op beiden vragen. Maar het gaat al een week goed, ze doet het ook gewoon goed. Dat niet ademen was prematuur gedrag en ik denk dat ik met zo'n matje niet gerust gesteld wordt eigenlijk.quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:58 schreef Ticootje het volgende:
Sil, kan jij niet op medische indicatie een matje krijgen? Bij Achmea krijg je m dan vergoed, toch een stukje zekerheid? Of vind je het niet eng dat het thuis gebeurd?
Jaaa!quote:Op donderdag 5 juni 2008 15:31 schreef Memmel het volgende:
En ik wacht gespannen op jullie komst in het nieuwe topic, kunnen we weer lekker doormiepen over van alles en nog wat.
Thanks!quote:
Jup, die idd!quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:04 schreef Kersjes het volgende:
BE, is dat zo'n schapendoekje van Happy Horse?
Dat "indoctrineren" heb ik in dat geval met hetzelfde schaapje gedaan! Ik legde hem altijd op Devin's buik als hij in de box lag. Lekker zacht en zo kon hij er aan friemelen
Klinkt lekker DF!
hier hetzelfde... Gabi was gisterenavond tussen 21.00 en 00.00 ontrootsbaar.... viel toen na 1 uur wakker te zijn geweest op mijn borst in slaap om vervolgens tot 5:30 te slapen ... maar werd weer huilend wakker... niks hielp... flesje was er goed in gegaan, boertjes waren er ook uit... luier was schoon...quote:Op vrijdag 6 juni 2008 06:48 schreef Ardenlyn het volgende:
Gisteren pittig dagje. Huilde/schreeuwde veel maar hij had geen pijn oid. 's avonds ook slecht slapen in het begin en hij was 's morgens raar wakker geworden gisteren dus de dag begon al raar voor hem.
Overdag heeft hij maar 1 uur in tataal ongeveer geslapen.
Hoop dat het vandaag weer goed is en dat ik m'n vrolijk mannetje weer zie
Hij is net wakker dus ben benieuwd
Ik durf nog niet te hard te hopen, straks heeft ze vandaag een minder dagje en moet ze langer blijven.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 09:26 schreef Deepfreeze het volgende:
Sil & knut, wat een goed nieuws..![]()
Krijgen jullie eigenlijk nog een verlate kraamzorg ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |