abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 juni 2008 @ 15:46:04 #101
35189 Troel
scherp en bot
pi_59049724
Ticootje, hier eerst ook liever geen hoestdrank, maar hij leefde daar echt van op (Fluimicil junior).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 1 juni 2008 @ 16:36:58 #102
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59050755
Nou we zijn net weer wakker, en slapen doet gewoon wonderen. Het is niet raar dat als je je al niet lekker voelt en je wilt ook nog eens niet slapen, dat je dan gewoon nog vervelender wordt.

We hebben net weer een uurtje geslapen en Jen werd wel weer huilend wakker (ze schrikt steeds wakker, en is dan meteen in een soort paniek, heel even maar) maar ze zag dat ze nog steeds nasst me lag en begon meteen heel vrolijk te brabbelen.

Mijn man daarintegen... Die wordt nu alleen maar zieker, buikpijn, hoofdpijn en spugen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 1 juni 2008 @ 16:46:43 #103
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59050922
Getsie dat klinkt niet fijn Ticootje Beterschap voor iedereen bij jou thuis.

En Eli je kruipt! Wat goed

Linde is sinds vandaag ineens bang voor de stofzuiger. Zodra die aangaat, gaat ze huilen
pi_59050999
Ticootje beterschap daar!

Linde, stofzuigers zijn toch niet zo eng?
Fake it till you make it...
  zondag 1 juni 2008 @ 18:26:00 #105
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59052665
Jennifer vindt de feestbeesten van de hoogvliet niet leuk... Zodra ze het geluidje hoort gaat ze heel zielig huilen.
  zondag 1 juni 2008 @ 18:58:18 #106
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59053181
Ik zou voorzichtig zijn met het geven van hoestdrank aan van die kleintjes. Begin van dit jaar is er een en ander over in Radar geweest: http://www.trosradar.nl/index.php?id=uitzending&itemUid=1178
pi_59054208
Stiemie dat heeft Jet ook gedaan Alsof ik nooit stofzuiger

eli kan kruipen wat goed!

Jet is weer helemaal haar zelf Vnadaag konden we dan toch mee naar de Efteling waar we een feestje hadden van opa en oma ( 35 jaar getrouwd ) Ik had al afgebeld, maar de koorts was sinds gisterenavond weg en vanmorgen werd ze gezellig wakker ipv heel hard huilen

Ze kan stappen aan de hand Jet loopt
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zondag 1 juni 2008 @ 19:54:55 #108
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59054280
Beaker!! Wat knap van Jet. En gelukkig is ze ook weer beter.

Ik begin me nu ook wat misselijk te voelen. Bah, vervelend. Straks zijn we allemaal ziek.
Hoe zit het eigenlijk met griep en borstvoeding? Mag dat?
  zondag 1 juni 2008 @ 20:02:29 #109
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59054429
Je mag doorgaan met voeden, het kan wel zo zijn dat de productie wat afneemt dus ze kan wat vaker komen voor voeding.

Jet wat knap! En Eli al kruipen! Super hoor
Saartje
  zondag 1 juni 2008 @ 20:06:29 #110
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59054500
Jet wat goed dat je kan lopen aan de hand Fijn dat je toch mee kon Beaker, vond Jetje het leuk in de Efteling? Ik snap ook niet hoe ze nou ineens bang van de stofzuiger kan zijn. Ik stofzuig natuuuuuurlijk elke dag Misschien dacht Linde ineens wat is dat voor ding, dat zie ik nooit

Ticootje volgens mij mag je met griep gewoon bv geven juist omdat je dan je antistoffen toch ook meteen doorgeeft aan Jen? Maar er zijn hier vast mensen die het zeker weten of het al dan niet mag
  zondag 1 juni 2008 @ 20:07:16 #111
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59054516
Ja hoor Ticootje, je mag gewoon voeden als je grieperig bent en ook als Jen ziek is is het niet erg.
Rot zeg, blijkbaar waart er een virusje rond bij jullie...
Ik heb helemaal over de kruipende Eli heen gelezen vorige keer, wat goed
En Jet die aan de hand loopt en weer beter is
Was de Efteling wat, Beaker? Afgezien van het familie-feestje natuurlijk, is Jet nog ergens in geweest? Heeft het zin om met zo'n kleintje naar de Efteling te gaan?
.... met gevoel voor drama....
pi_59054576
Nou het was natuurlijk heel mooi weer dus deze moeder heeft voor tassenmeisje gespeeld

Volgens mij vond ze het wel leuk Eigenlijk zijn we alleen maar door het sprookjesbos gelopen en we zijn in het poppentheater geweest
Jet vins al snel iets eng en zet het dan op het huilen, maar dat deed ze niet dus volgens mij vond ze het wel wat!

Dat stappen, das echt zo mooi om te zien

Ticootje niet ziek worden hoor! iig beterschap!!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 1 juni 2008 @ 20:13:46 #113
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59054621
Klinkt als een leuk dagje Beaker!

Weet iemand waar je online een beetje leuke zonnehoedjes kan kopen? Ik hou van een beetje stoere, basic hoedjes liefst zonder teksten en die dikke gele beer enzo, maar ik kan niet echt wat vinden.
  zondag 1 juni 2008 @ 20:22:00 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59054774
Sasha is nog steeds niet kapot van groente of fruithapjes, dus ik heb vandaag maar eens gekeken of hij dan wel pap van een lepeltje wilde eten aangezien de papfles er heel rap in gaat.
En hoewel het er wel beter in ging moest hij eerst ook nog kokhalzen van de pap. Het lijkt dus te komen door de structuur, meer dan door de smaak.

Ach... hij hoeft nog niet, dus ik probeer het zo heel af en toe.
Bijv. als ik zin heb in een fruithapje, want ja... laten staan is zonde.

Hij ligt trouwens nu heerlijk naast me op de bank te brabbelen en te spelen. Even zonder broek en sokken, dat is zo favoriet!
pi_59055158
BE Bij Jet gaan 's avonds ook haar broek en sokken uit! Dat is zo leuk om te zien, die dikke billen in dat rompertje

Stiemie, ik heb geen idee! aan mij heb je dus weinig, want ik hou echt van die tuttige Heb er wel een foto van Alleen Jet wil ze absoluut NIET op!

Gevonden! Ik vind zo'n hoedje echt ...tuttig dus maar zo lief!

[ Bericht 35% gewijzigd door Beaker op 01-06-2008 20:54:25 ]
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 1 juni 2008 @ 21:02:08 #116
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_59055668
Ik heb voor Anna een baseballcap van Benetton gekocht - een roze. En die houdt ze goed op!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_59055891
Jet wil niks op alles gaat af!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 1 juni 2008 @ 22:28:24 #118
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59057413
Maar zo een bedoel ik hoor Beaker. Ik bedoelde alleen niet een met Winnie de Pooh of iets dergelijks, maar gewoon een effen ofzo. Deze komt bij Zeeman vandaan en daar hadden ze 'm bij ons niet meer. En het leek me ook wel leuk om er dan een andere bij te hebben vandaar.

Linde wil 'm ook niet ophouden dus ik heb er zelf 2 lintjes aan gemaakt die dan met een dubbele strik onder haar kin vastgaat, maar dan nog krijgt ze 'm soms zelf af. Ze heeft alleen ook nog een hoedje nodig voor in haar kastje bij de opvang.
  zondag 1 juni 2008 @ 22:40:31 #119
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59057701
quote:
Op zondag 1 juni 2008 20:22 schreef Brighteyes het volgende:
Sasha is nog steeds niet kapot van groente of fruithapjes, dus ik heb vandaag maar eens gekeken of hij dan wel pap van een lepeltje wilde eten aangezien de papfles er heel rap in gaat.
En hoewel het er wel beter in ging moest hij eerst ook nog kokhalzen van de pap. Het lijkt dus te komen door de structuur, meer dan door de smaak.

Hij ligt trouwens nu heerlijk naast me op de bank te brabbelen en te spelen. Even zonder broek en sokken, dat is zo favoriet!
Herkenbaar Ik vond/vind de hapjes die ik voor Eli maak ook altijd erg lekker, dus wat hij laat staan smikkel ik met veel smaak op

Jet, je kan al lopen, wat knap!! Fijn dat je ook weer beter voelt!! Beaker, heb je de hele bovenkaak ingesmeerd met dentinox, of was het niet nodig? 4 tanden tegelijk respect! Hier liever niet...

We hadden vandaag housewarming en Eli word echt eenkennig. en hij is van slag door het kruipen. je wereld wordt in een keer zo groot, best wel overewedligend. maar wel leuk, en ik trotse mama!
Het is echt zo ontzettend leuk om aan de andere kant van de akmer te gaan zitten, en dan zie je hem kijken, "jeumig wat een eind", en dan kruipt hij zo naar je toe, en dan lekker knuffelen * smelt *

dus wij feestje om 4 uur, want hij slaapt rond half zes, soms eerder. Nope, half vijf en meneer moest naar bed. zwarte randen onder zijn ogen, kapot van de inspanning. best zielig, maar hij heeft overal doorheen geslapen

Leuk die hoedjes! Wij hebbe een petje van Ralph Lauren (heeft mijn zs meegenomen voor 3 dollar of zo) Wordt ook niet altijd geaccepteerd.

BE, is het een idee om de pap steeds wat dikker te maken? En dan later beginnen met lepeltje?

Trouwens, Stiemie, komt deze pose je bekend voor?

*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 1 juni 2008 @ 23:15:21 #120
35189 Troel
scherp en bot
pi_59058709
quote:
Op zondag 1 juni 2008 18:58 schreef Stiemie het volgende:
Ik zou voorzichtig zijn met het geven van hoestdrank aan van die kleintjes. Begin van dit jaar is er een en ander over in Radar geweest: http://www.trosradar.nl/index.php?id=uitzending&itemUid=1178
Hier werd het juist door de huisarts aangeraden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 1 juni 2008 @ 23:18:24 #121
35189 Troel
scherp en bot
pi_59058791
quote:
Op zondag 1 juni 2008 20:22 schreef Brighteyes het volgende:

Grappig dat er zoveel verschil toch is. Ruben verslindt alles wat hij te pakken krijgt. Appel, peer, banaan, wortel, bietjes, bruine bonen, noem maar op Alleen het eten van bonbebe vindt hij echt niet lekker.
Maar ook echt een mopperend kindje als hij papa en mama ziet eten en zelf niets krijgt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59058912
BE, als Sasha er aan toe is zou je 'm ook eens stukjes van 't een of ander kunnen laten vasthouden zelf, ą la Rapley. misschien vindt hij dat wel veel lekkerder. beetje slobberen op een stuk meloen, peer, of (gekookte) courgette. was bij Anna vanaf 't begin een succes. (maar dat was wel pas vanaf 6 mnd dus misschien speelt dat ook nog mee).
pi_59061992
Hier gaat de fruit er heel goed in: Peer met appel (begon zelfs te protesteren toen in een hapje nam ), Banaan met appel en peer, Perzik met banaan enz.
Ook groentehapje gaat goed. Worteltjes, sperziebonen en bloemkool en wat aardappel.
Alleen de broccoli vind hij niet zo lekker dus die probeer ik later wel weer.
Ik maak zelf zijn hapjes. 's Morgens vers fruithapje maken en voor 's avond heb ik al heel wat hapjes kant en klaar in de vriezer staan
Hij vind het erg lekker en zodra hij 6 maand of wat ouder is dan ga ik de groente en fruit meer variėren en wil ik andere soorten erbij doen.

Gisteren een stukje banaan in z'n hand gedaan en een niet gepureerde banaan vond hij ook best lekker

ook gisteren voor de grap de wandelwagen in elkaar gezet en nu weten wij dat hij helemaal plat kan. nadeel is dat hij niet gedraaid kan worden dus hij kijkt van mij af. best balen maar hij ligt er wel heerlijk in
Gelukkig zit er een kijkvenstertje in de kap en kan ik hem zien maar had hem liever andersom gehad.
Vandaag denk ik even testen hoe hij en ik het vinden om zo buiten te lopen

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2008 08:25:10 ]
  maandag 2 juni 2008 @ 08:28:38 #124
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59062046
Jen werd vanmorgen weer helemaal vrolijk wakker.

Alleen nu ben ik dus ziek. Jen heb ik naar het kdv verblijf gebracht, daar kan ze lekker even spelen. Ik lig voor pampus en mijn man ook, dus thuis blijven ging gewoon niet.
pi_59062485
Liande is aan de beterhand! Alleen nog wat verhoging (tussen 37.6 en 38.2) afgelopen weekend en ze slaapt terug iets beter.
Maar wat een week, samen ziek zijn is niet leuk… zo vermoeiend in combinatie met werken en onderbroken nachten.

Ticootje, nu moeten jullie eraan geloven…beterschap! Wij kregen als enige advies van de arts koorts onder controle houden met paracetamol en neusje spoelen met fysiologisch water (wat een drama! Liande verdraagt echt niks rond haar neus)

Kruipende Eli!
Lopende Jet!

Ik heb trouwens dezelfde hoedjes. Het hoedje van Jet en het hoedje van Stiemie (roze vichy-ruitjes toch?) maar Liande houdt er zelf niet zo van, die trekt ze af. Gelukkig zit er aan een hoedje toch een stel touwtjes.
  maandag 2 juni 2008 @ 09:31:27 #126
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59062730
Saartje ligt al vanaf 17.30 gisteren voor pampus Niet zo gezellig alleen
Ze is er even uitgeweest voor een voeding om 20.00, 23.30 en vanmorgen 7.oo uur maar buiten dat heeft ze alleen maar geslapen
We zijn gisteren een dagje naar een indoorspeeltuin geweest met opa&oma en de kleinkinderen en Saar heeft zich geweldig gedragen. Ze heeft alleen heel even gehuild toen ze ging slapen in de kinderwagen en verder heeft ze op schoot gezeten en een beetje rondgekeken. Ongeloofelijk hoeveel indrukken zo`n kleintje dan opdoet dat ze er zo lang van moet bijkomen!

Beterschap Ticootje
Saartje
  maandag 2 juni 2008 @ 09:44:21 #127
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_59062899
Wat een nieuwtjes het weekend!!

Yade die lekker zelf drinkt
Een kruipende Eli,
Jet aan de wandel
Devin op de fiets
En voor alle andere kindjes een lekker knuffel!!

We zijn lekker een weekendje naar mijn ouders geweest.. Mijn oma was jarig, dus daar een familiefeestje, en Chris heeft zich prima vermaakt. Bij mijn tante op de arm de halve zaal rond, en ook lekker getijgerd. Heeft zich niks aangetrokken van de drukte. En gisteren nog de verjaardag van mijn zusje. Weer een stapel mensen op visite, maar dat ging ook goed. Daar lekker zijn middagdutje gedaan in een campingbedje, maar heeft geen kik gegeven. En iedereen maar zeggen dat hij zo lief is, en vrolijk, en om verliefd op te worden.. Nou dan gloeit mijn moederhart wel eventjes

Als het goed is krijgt Chris deze week zijn nr1 autostoel (en nu hopelijk de goede kleur). Zijn schouders kunnen niet fatsoenlijk meer in de maxicosi. Om de lengte gaat het nog wel. Maar hij is ook al bijna 11 kilo, dus dat moet kunnen. De eerste paar weken gaat hij wel op de meest liggende stand..
Fietsstoeltjes beginnen we toch maar niet aan.. Hij is wel zwaar genoeg, maar zit nog niet lang (kan wel, maar geen interesse). Dus eerst dat zitten maar wat stimuleren in huis, en dan over een paar weekje mee op de fiets.
  maandag 2 juni 2008 @ 09:46:18 #128
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_59062923
Eli enJet Wat knap!

Beterschap aan alle zieke kindjes en ouders. Ziek zijn.

Yade is verhuisd! Een kamertje dichter bij huis/bij de deur, noemen ze het in het ziekenhuis. En haar buurman mag al proefdraaien, de mag morgen misschien al naar huis. De buurman is de 21-ste geboren, dus wij hebben ook weer goede hoop. Ze drinkt steeds meer zelf, ze moet alleen even wat wakkerder worden. Probleem is, ze krijgt eten op vaste tijden en niet wanneer zij wil, dus dat gaat, naar mijn idee, dan wat langzamer als dat het thuis zou gaan. Althans, in mijn theorie dus.
  maandag 2 juni 2008 @ 09:58:24 #129
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_59063115
He Sil, dat is nog beter nieuws!!
Weer een stapje vooruit! Ik hoop dat jullie Yade binnenkort lekker thuis mogen verwennen!!
pi_59063288
Die hoedjes die jullie zoeken (Stiemie) bij de Hennes hebben ze er heel veel. Ik denk ook vast wel op de meisjesafdeling, op de jongens afdeling hangen er ook voldoende neutrale kleuren mocht het er niet zijn bij de meisjes afdeling.

Nathan geniet echt van een groentenhap of fruithap. Hij weigert zelfs de fles om eerst een hapje te krijgen. Nu al uitgekookt hahahaha. Vanaf wanneer mogen ze eigenlijk brood? Ik ben echt alles vergeten van 4 jaar geleden, pfff zwanger zijn heeft mijn geheugen aangetast. En nee ik ben niet zwanger mochten jullie het verkeerd lezen. Maar ik heb nog altijd giga geheugenverlies.
  maandag 2 juni 2008 @ 10:14:40 #131
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_59063372
Sil goed hoor, ik hoop dat het allemaal snel gaat en jullie straks lekker thuis zitten.

Ik heb ff een kort vraagje geven jullie prutjes groente en fruit, geprakt of zo uit het vuistje?

Ga nu weer rennen gaan kijken voor hekwerk voor het dakterras jeh eindelijk komt er schot in.
  maandag 2 juni 2008 @ 10:20:56 #132
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_59063506
Faja, meestal wordt brood vanaf 7 maanden geadviseerd, maar niet voor de 6 (ivm tarwe/gluten ofzo).. Wij zijn met 6mnd en een week begonnen. En dat ging gelijk goed..

Saint, Wij gaven in het begin het fruit en groente uit de staafmixer.. Tegenwoordig steeds meer geprakt, als de groente zich tenminste laat prakken, anders even snel door de mixer. We maken het dus langzaamaan grover.
Alleen banaan geven we wel uit het knuistje..
  maandag 2 juni 2008 @ 10:24:27 #133
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59063585
Saartje ben je nog steeds aan het ?

Wat een goed nieuws Sil Da's weer mooi een stapje dichterbij lekker thuis.

Faja bedankt voor de tip! Ik ga donderdag maar eens bij Hennes kijken

Klinkt als een fijn weekendje zo Deepfreeze! We hadden zaterdagavond ook een verjaardag van mijn schoonvader en ik voelde me soms bijna gloeien van trots omdat de ooms en tantes Linde allemaal zo lief en makkelijk vonden

Eli wat ben je aan het doen? (de foto wil op mijn werk maar voor de helft inladen )
pi_59063885
toch effe een tvp...
  maandag 2 juni 2008 @ 11:14:39 #135
35189 Troel
scherp en bot
pi_59064801
Hier wordt de boel gepureerd, maar dat is ook omdat ik he gevoel heb dat Ruben er anders niet mee kan aangezien hij geen tandjes heeft

Fysio is net geweest en Ruben doet het prima!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 2 juni 2008 @ 11:20:50 #136
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59064916
Goed nieuws Troel & Sil
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  maandag 2 juni 2008 @ 11:26:35 #137
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59065050
Nou ze is wakker hoor

Fijn Troel en Sil wat een goed nieuws! Lekker dat Yade het zo goed doet!
Saartje
pi_59066613
Troel & Sil goed nieuws!

Stiemie, ik ga straks even naar het centrum. Moet ik kijken of ze die hoedjes nog hebben dan stuur ik er wel 2 op Geen probleem!

Die van Jet heb ik gekocht bij de Wibra!

Saar, slaapkoppie! Volgens mij ligt het aan het weer, Jet slaapt ook alleen maar ...
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  maandag 2 juni 2008 @ 12:54:09 #139
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59066923
Ah wat lief van je zeg Beaker! Ik wil donderdag anders even gaan kijken bij Hennes en ook meteen bij de Wibra. Staat je aanbod volgende week anders ook nog?
pi_59067191
quote:
Op maandag 2 juni 2008 12:54 schreef Stiemie het volgende:
Ah wat lief van je zeg Beaker! Ik wil donderdag anders even gaan kijken bij Hennes en ook meteen bij de Wibra. Staat je aanbod volgende week anders ook nog?
Tuurlijk, het is echt geen probleem hoor!

Ik hoor het wel!

mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_59067548
Hier het fruit zoveel mogelijk uit het vuisGroente prak ik op het moment, mevrouw vindt het prima en ze krijgt wat meer binnen en ik kan wat makkelijker dingen combineren. Kook vaak iets van 3 porties en dan kunnen er 2 de vriezer in voor later. tje.
Brood gaat sinds een week met smaak erin, beetje boter erop, ik snij het doormidden en dan in repen. Die werkt ze vrij makkelijk weg.

Yade weer wat dichter bij huis, goedzo meisje, zet em op .

Ruben goedgekeurd door de fysio.

Stiemie, misschien hebben ze ook wel zoiets bij de VenD. Ik heb nu zo'n bandanaatje, maar als de zon zo schijnt is iets met een rand denk ik lekkerder, qua zon tegenhouden...
  maandag 2 juni 2008 @ 13:47:41 #142
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_59068302
Chris heeft zo'n baseball cap tegen de zon.. Die laat hij meestal wel zitten, alleen als hij zich verveelt dan gaat hij aan zijn pet prutsen.. Maar die stoffen hoedjes staan wel schattiger bij meisjes..

Net weer een hele vieze luier... Ik hoorde het al borrelen tijdens het broodeten, en hoopte zo op lucht. Maar helaas Het zat al in zijn broekspijp. Die tandjes mogen van mij nou wel doorkomen. Of het is natuurlijk het rare weer...
  maandag 2 juni 2008 @ 13:54:03 #143
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59068481
Beaker ik vind het echt zo lief van je

Kan ook een virusje zijn hoor Deepfreeze. Hier heeft Linde ook 1 dag van die luiers met poep tot tussen haar schouders gehad, dus we dachten al...Zou het dan toch eindelijjk???? Maar nee

Zo'n stoere baseballcap lijkt me ook leuk, maar die wil ze vast al helemaal niet ophouden
pi_59068851
mmmhhh Gabi is nu 4,5 week en merk dat ze soms niet wil slapen op hara rug (wakker en spartelen) echter als je haar dan op haar BUIK legt brabbelt ze nog wat en valt dan poeslief in slaap...

maar ja ze is pas 4 weken dus echt buikslapen lijkt me niet verstandig...
  maandag 2 juni 2008 @ 14:46:16 #145
35189 Troel
scherp en bot
pi_59069742
Als dat de enige manier is om te slapen zul je soms wel moeten tinny
Het zoontje van mijn baas heeft al vanaf zijn geboorte alleen opzijn buik willen slapen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59071893
Hier ook een buikslapertje Tinny...
precies hetzelfde wat jij zegt, zeer moeilijk in slaap te krijgen op zijn rug... En op de buik (al danniet op je buik op de buik vanpapa of mama) zo in slaap...
Hier was het zo erg dat meneer zich na een maand van rug naar buik kon draaien. We hebben het maar zo gelaten. Hij is vanaf het begin heel sterk in zijn nek geweest. En sinds we hem wegleggen op zijn buik slaapt hij veel makkelijker zelf in. TSja papa en mama zijn ook buikslapers...
  maandag 2 juni 2008 @ 17:54:20 #147
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59073966
/meldt

Tinny, Ethan rolde zichzelf ook vanaf een week of 4 van z'n rug naar zijn buik. We hebben nooit echt actief moeite gedaan om hem het rollen of buikslapen te beletten, vaak vond ik de oplossingen/tips om hem maar op z'n rug te laten blijven nog gevaarlijker dan het buikslapen zelf Overigens ging hij na een paar weken weer op zijn rug slapen en dat doet hij nog steeds (tenzij hij in slaap valt tijdens het spelen, dan ligt hij in de meest onmogelijke posities )
Red de zeehond!
  maandag 2 juni 2008 @ 17:56:25 #148
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59074019
Wat goed dat Yade zelf drinkt
en Eli lekker kruipen, Jet lekker stappen.
Ruben die het zo goed doet, en saartje die lekker slaapt!!!
en alle andere die ik nu nog vergeten ben!!

Hier een jongetje met knalrode wangetjes en elke luier lekker slap, en wat zie ik, een heel scherp wit puntje!!! Het eerste tandje!!!
Verder heeft meneer zaterdag voor het eerst een fruithapje op, had een peer gepureert en die heeft ie helemaal opgegeten alsof ie al jaren eet.
Morgen komt hier de fysio ben benieuwt wat ze/we gaan doen aan zijn hoofdje.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  maandag 2 juni 2008 @ 19:31:25 #149
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_59076207
Bedankt voor de antwoorden op het bijvoeden. Zoė krijgt nu sinds het weekend als wij avond eten 1 sperzieboon. Geweldig om te zien wat daar mee gebeurt. Ze vind het leuk en ook wel lekker denk ik.
Maar er worden bij mijn in de omgeving alleen maar hapjes en prakjes gegeven dus was benieuwd of hier mensen waren die het gewoon uit het vuistje geven.

Tinny, Zoė sliep alleen op haar zij. En dat werd sterk afgerade maar ja wat moet je dan. Ten eerste wilde ze niet op haar rug omdat ze zo een last had van haar reflux ten tweede vond ik het dood eng dat ze zou spugen en stikken in haar spuug als ze niet op tijd draaide.
En pas sinds 2 wk slaapt ze op haar rug of draait ze zelf op haar zij.

succes
  maandag 2 juni 2008 @ 19:33:55 #150
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59076259
Over buikslapen...Ik heb als baby ook altijd op mn buik geslapen. Mijn broertje trouwens ook.
Jen wilt niet op haar buik, dat heeft ze dus niet van haar moeder.

Hestria, moet Dennis misschien een helmpje op?
pi_59076536
Saint, het rapley topic: Theorie en Praktijk van de Rapley methode #2

Mirte eet het fruit zoveel mogelijk uit het vuistje, groente op het moment geprakt (we zijn begonnen met wortel uit het vuistje). Omdat ze dan een stuk beter eet. Maar het maakt haar niet uit of er stukjes inzitten ofzo. En dat vind ik wel heel fijn.
In het begin vond ik het lastig dat er veel mensen om me heen potjes of prutjes gaven, want die kinderen aten dan al een heel potje en Mirte zat te stuntelen met een stuk wortel of broccoli.
Maar nu, als ik dan de verbaasde reacties op het KDV hoor, dat ze zo goed haar brood kan eten en het fruit dan ben ik ook wel heel trots . Op mn kleine meid en op mezelf dat ik het toch min of meer heb doorgezet. Al doen we dan nu een combi van prak en stukken.
  maandag 2 juni 2008 @ 19:54:20 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59076746
Hestria, wat goed man, een tandje! Dennis is dus ook al zo'n vlotte!

Sasha krijgt dus uit een potje, hij eet nog zo weinig en wij eten meestal niet dusdanig dat je zegt 'we geven Sasha' een boontje of een worteltje, dus vandaar nog even het gemak van een potje hier.
Hopelijk komt er binnenkort hier wat meer rust in de tent en dan zal ik opperdepop er eens bij pakken.
  maandag 2 juni 2008 @ 19:54:50 #153
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59076757
Nijna, dat hebben wij ook. Stukken gaan wel, maar hij is veel sneller afgeleid en eet dus minder.
Al heeft hij vanavond echt een stevige portie bami gegeten heeft Van het lepeltje, maar niets gepureerd, sommige stukje wat kleiner. Helemaal prima

Dennis zijn eerste tandje!
Nu maar hopen dat de luiers snel ophouden nu het tandje door is

En Yade een stapje dichter bij de uitgang! Sil, geef je nu volledig bv of nog wel flesje of sonde? Of deels kv? En hoe gaat het met jou, na de ks en zo?
DF, lekker weekend gehad! Chris klinkt als een makkelijk kind. En zometeen ook al in de grote autostoel! Zo lang het nog past, wachten we nog ff. Dus nog twee weken of zo...
pi_59077024
Wij hebben qua bijvoeding vanaf het begin alleen maar hele stukken gegeven, of kleine stukjes als wij het zelf in kleine stukjes aten. Nooit dingen gepureerd, alleen appel wordt nog wel eens geraspt. Pepijn eet ook al vanaf een maand of 7/8 echt bijna volledig met ons mee. Kook zonder zout, pakjes, zakjes. Maar met kruiden. Sommige groentensoorten zoals kool eet hij pas sindskort mee (hij is nu 11 maanden), tot die tijd had ik voor hem gewoon een andere groente erbij.
Hij eet muv gekookt/gebakken ei alles!
Pepijn hapt ook prima van een vork af en drinkt uit een gewoon glas of beker.
We zijn nu op vakantie, gaan regelmatig uit eten. En hij zit volledig mee te smullen. Gisteravond ossestaartsoep, wijtingfilet met tomatensaus en vers fruit na.
Zo leuk uit eten met hem

Verder gaat het hier super op vakantie! Pepijn vind het heerlijk,hij kan vanuit de bungalow zelf naar het grasveld voor de deur kruipen. En het liefst kruipt hij ook de trap in het huisje op.... Vinden papa en mama wat minder;)
Voorop de fiets door de heuvels heen is geweldig!!
  maandag 2 juni 2008 @ 22:02:20 #155
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59077817
quote:
Op maandag 2 juni 2008 19:33 schreef Ticootje het volgende:
Over buikslapen...Ik heb als baby ook altijd op mn buik geslapen. Mijn broertje trouwens ook.
Jen wilt niet op haar buik, dat heeft ze dus niet van haar moeder.

Hestria, moet Dennis misschien een helmpje op?
Wat ik heb begrepen gaan ze nu eerst kijken of we het anders kunnen oplossen, Maar ik heb wel in mijn achterhoofd dat als het niet snel verbeterd dat ie dan waarschijnlijk toch een helm gaat krijgen. Maar dat zien/horen we morgen wel.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 09:28:42 #156
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59083490
Succes vandaag Hestria! Hopelijk valt het allemaal mee
  dinsdag 3 juni 2008 @ 09:31:33 #157
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_59083529
Volledige BV, soms aan de borst, soms met een flesje, soms met de sonde.
De arts was overigens erg enthousiast, als ze zo door blijft gaan en langzaam steeds meer zelf drinkt, dan zou ze misschien eind deze week naar huis kunnen. Maar ik durf niet al te goed te hopen, straks duurt het nog een week langer.

Met de wond en mij gata het perfect. Ik loop tegenwoordig zelf naar de afdeling ipv een rolstoel en ik voel me goed. Alleen nog wel heel erg moe, maar dat wordt ook wel minder.
pi_59083843
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 14:52 schreef Brighteyes het volgende:
flowerbox, ze staat erbij hoor!
Bedankt Be!

En dan nu de beloofde foto: (ik kreeg hem niet kleiner; ben niet zo handig met photobucket... ) Ze was op deze foto trouwens nog maar twee weken oud. Vandaag is ze al weer precies een maand oud.

[ Bericht 5% gewijzigd door flowerbox op 04-06-2008 10:10:44 (foto weg, had iedereen wel gezien geloof ik) ]
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 09:58:57 #159
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_59083919
Sil, wat goed dat de arts al over een naar huis datum praat!! Dat is in ieder geval een teken dat het goed gaat met Yade
quote:
Op maandag 2 juni 2008 19:54 schreef DaviniaHR het volgende:
DF, lekker weekend gehad! Chris klinkt als een makkelijk kind. En zometeen ook al in de grote autostoel! Zo lang het nog past, wachten we nog ff. Dus nog twee weken of zo...
Davinia, ik geloof dat Chris makkelijker is dan ik denk.. Ik zie altijd spoken, in drukke meutes, ergens anders slapen, enzo.. Maar Chris bewijst elke keer dat hij het prima aankan..
Ik snap niet dat je kindjes van13 kilo in de maxicosy kunt krijgen. Chris is groot, qua lengte en breedte, maar alleen een kindje dat lang is, en gemiddeld qua gewicht zou het misschien lukken. Gelukkig mag die nr1 stoel al vanaf 9 kilo

Hestria, succes met de fysio, hoe laat komt hij/zij?

Flower, wat kijkt ze heerlijk helder uit haar oogjes !!

Ik denk dat we hier een zijslaper krijgen. We vinden Chris steeds vaker op zijn zij met een knuffel tussen zijn armen
pi_59084012
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 09:58 schreef Deepfreeze het volgende:

Flower, wat kijkt ze heerlijk helder uit haar oogjes !!

Ik denk dat we hier een zijslaper krijgen. We vinden Chris steeds vaker op zijn zij met een knuffel tussen zijn armen
Ja he? Ze kan soms echt al zo heerlijk helder je aankijken.

Wat schattig van Chris; zijn knuffel tussen zijn armpjes
  dinsdag 3 juni 2008 @ 10:16:53 #161
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59084171
Flowerbox wat een schatje zeg Pff van kleine babie ga ik toch altijd weer een beetje rammelen

Deepfreeze Linde gaat bij mijn ouders in de auto ook al in de grote autostoel en dat gaat prima. Ze is nog net geen 9 kilo, maar de autogordel is te kort voor de Maxi cosi dus zit ze anders dubbelgevouwen. Daarom leek de grotere autostoel ons toch veiliger. Hij staat trouwens wel nog altijd in de ligstand. Als we zelf emt de auto weggaan, past de MC nog prima maar we merken wel dat ze meer gaat protesteren omdat de achterbank natuurlijk stukken minder leuk is om naar te kijken
pi_59084267
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 10:16 schreef Stiemie het volgende:
Flowerbox wat een schatje zeg Pff van kleine babie ga ik toch altijd weer een beetje rammelen

Stiemie ga je nu al weer rammelen? Ik zag dat Linde toch ook nog maar 10 maanden is? Das toch ook nog wel lief en babyachtig of niet haha
  dinsdag 3 juni 2008 @ 10:27:19 #163
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_59084352
Chris zit bij ons nog steeds op de voorstoel in zijn MC, dus bij langere reisjes zit er wel een ouder op de achterbank gekke bekken te trekken
Die priori gaat straks ook in ligstand (en op de achterbank van onze nieuwe auto), Chris zit nog niet goed genoeg om 2 uur (ritje naar onze ouders) rechtop te zitten..
pi_59084513
10 maanden en klein en babyachtig???

Hier een spookje van net 11 maanden, wel klein maar toch echt wel al even baby af...
Kruipt met een rotgang de trap op, loopt langs tafel, bank, of als een klein schaatsertje zonder schaatsen achter een stoel aan. Eet als een bouwvakker echt alles, plukt zelf de bananen van de fruitschaal en de aardbeien uit de koelkast... Aardbeien met kroontje kan vast geen kwaad he. Hij was ze zo schattig zelf uit de koelkast eaan het pakken dat ik hem maar even zijn gang heb laten gaan...
Ow en Pepijn begint heerlijk uit te zoeken hoe concequent papa en mama zijn.... Als hij iets in zijn koppie heeft dan zit het niet ergens anders . En proberen we het gewoon steeds op nieuw.
Maar wel heel lief en schattig

Wat een lieve foto van rebecca!

Sil, fijn dat het steeds beter gaat met Yade

De grotere autostoel was hier trouwens echt een uitkomst!!!
Na 2x 1,5 uur aan 1 stuk door oorverdovend gekrijs in de maxi cosi waren we het helemaal zat.
Pepijn is lang genoeg om de gordeltjes van de maxicosi toby strak genoeg te krijgen, en hij zit al maandne stevig zat!!
Afgelopen vrijdag zijn we in 1x van Den Haag naar Zuid-Limburg gereden, bijna 3 uur.... En Pepijn heeft alleen de laatste 10 minuten een beetje gezeurd, verder niet!!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 10:33:28 #165
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59084514
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 10:22 schreef flowerbox het volgende:

[..]

Stiemie ga je nu al weer rammelen? Ik zag dat Linde toch ook nog maar 10 maanden is? Das toch ook nog wel lief en babyachtig of niet haha
Hahaha dat hoor ik wel vaker dat anderen zeggen dat het nog maar een baby is, maar ik vind haar al zo groot Ze kan ineens zoveel. Echt zelf spelen, dingen aanwijzen als ze iets wil hebben, netjes met 1 vingertje een knopje indrukken om een muziekje te horen. Mijn ukkie is al groot aan het worden

Maar het blijft zeker tot begin volgend jaar bij rammelen want ik moet in december eerst nog Nima examen doen en dat wil ik graag halen. En dat gaat echt niet lukken als ik zwanger ben, denk ik.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 10:43:13 #166
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_59084723
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 10:22 schreef flowerbox het volgende:

[..]

Lief
babyachtig wordt een stuk minder... Eigen willetjes, een steeds groter wereldje, niks bij papa/mama op schoot zitten, maar rondkruipen, dingen ontdekken..

Fijn dat pepijn lekker in de grote autostoel heeft gezeten!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 10:47:39 #167
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59084817
Tja, bij alle babietjes die ik zie ga ik nog steeds rammelen. Het is altijd mijn grote wens geweest om een groot gezin te hebben, of in elk geval 2 kindjes (Priscil tel ik dan even niet mee, die is al zo oud. Ik bedoel dan 2 kindjes met max 2 jaar ertussen). Jennifer is ook zo'n lieve schat daar kan ik er makkelijk 12 van hebben. Helaas het traject zwanger worden heb ik er echt niet meer voor over. Misschien dat ik over 2 jaar alle pijn vergeten ben, maar ik denk het niet.

En ach, het kan misschien ook nog ooit een keer spontaan gebeuren.... Misschien...
pi_59084837
Hmm, nou ja daar kom ik wel achter over een paar maanden. Voor nu is het nog heel veel bij paps en mams in de armen liggen.

Oh vergeet ik helemaal het heuglijke nieuws te verkondigen: ze heeft vannacht voor het eerst doorgeslapen
Wat een zalige nacht zeg!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 10:56:11 #169
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59085002
Lekker is dat he lowerbox? Het is alleen dan weer zo wennen als ze een paar nachten achter elkaar toch weer wakker worden, je bent helemaal gesloopt.

Jen is vandaag gewoon weer naar het kdv. Ik doe vandaag nog even uitzieken. Jen is wel weer helemaal de oude, gister wilde ze toch niet echt goed drinken, maar vandaag was ze helemaal vrolijk en heeft vanmorgen echt goed gedronken.

Het is echt een virusje geweest hier. Jen heeft gewoon buikpijn gehad, vandaar het huilen. Maar ze had geen koorts. Mijn man ook niet, terwijl die ook echt ziek was. Ik heb gister voor pampus gelegen, maar ook geen koorts. Allemaal buikpijn. Gelukkig ontspringt Priscil voor zover de dans nog.
pi_59085360
Beterschap toegewenst Ticootje!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 11:28:10 #171
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59085728
Wat een wolk van een dochter heb je Flowerbox, superschattig (en net als wat de dames hierboven al zeggen.. dat babyachtige is er zo ontzettend snel af maar daar krijg je een heleboel andere leuke dingen voor terug uitgedraaide lampen, afgekloven afstandsbedieningen en kaalgeplukte katten bijvoorbeeld )

Hestria, succes bij de fysio!
Red de zeehond!
pi_59085866
Oef Jellyrose, er staat me dus nog heel wat te wachten.
Hier loopt ook nog een ex-kater rond met een deuk in zijn ego, want hij wordt wat minder geknuffeld de laatste tijd. En dan te bedenken dat hij over een paar maanden ook nog wordt kaalgeplukt. Arm beest!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 11:54:54 #173
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59086373
Gewoon vanaf het begin af aan leren dat je zachtjes moet aaien... Ach en mijn katten zijn allemaal kneuzen, die laten alles toe. Als het ze teveel wordt lopen ze wel weg.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 12:01:12 #174
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59086573
Joh je katten geven vanzelf wel aan hoeveel ze van een kindje kunnen hebben hoor. Hier hebben we er een die Linde altijd ontloopt en 1 die haar juist altijd opzoekt en die ook altijd op plekken wil liggen waar Linde is geweest
  dinsdag 3 juni 2008 @ 12:10:17 #175
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59086773
Ik heb van de week echt de wipper moeten wassen. Ik had m onder de salon tafel gezet, zodat de katten er niet in konden... Maar zoals alle kattenbezitters weten kunnen katten zich toch in de meeste rare bochten wringen, dus lagen ze steeds met zn 3en in de wipper. Ik heb het maar zo gelaten, maar Jen kon er echt niet meer in. 1 grote bos kattenhaar.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 13:25:27 #176
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59088362
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 10:56 schreef Ticootje het volgende:
Lekker is dat he lowerbox? Het is alleen dan weer zo wennen als ze een paar nachten achter elkaar toch weer wakker worden, je bent helemaal gesloopt.

Jen is vandaag gewoon weer naar het kdv. Ik doe vandaag nog even uitzieken. Jen is wel weer helemaal de oude, gister wilde ze toch niet echt goed drinken, maar vandaag was ze helemaal vrolijk en heeft vanmorgen echt goed gedronken.

Het is echt een virusje geweest hier. Jen heeft gewoon buikpijn gehad, vandaar het huilen. Maar ze had geen koorts. Mijn man ook niet, terwijl die ook echt ziek was. Ik heb gister voor pampus gelegen, maar ook geen koorts. Allemaal buikpijn. Gelukkig ontspringt Priscil voor zover de dans nog.
Te vroeg gejuigd... Priscil is net ziek naar huis gekomen

Nou dan hebben we dat allemaal maar gehad.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 13:27:03 #177
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59088397
Pff het is wel een ziekenboeg bij jou thuis Ticootje. Beterschap voor jullie allemaal
  dinsdag 3 juni 2008 @ 13:37:30 #178
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_59088661
Kleine kindjes worden inderdaad zo gauw groot...

Mijn meisje is bijna 6 maanden, en al echt baby-af vind ik... Ze kan, en wil, al zoveel ondertussen...

Sinds vorige week kan ze zich ineens écht goed omrollen, en doet dat dan ook heeeeeeeeeeeel de dag... Mama blijft lopen, want terugrollen kan ze wel, maar doet ze niet...

Nou rolt ze sinds een paar nachten ook s'nachts, in haar half-slaap, om, en dat vind ik eerlijk gezegd wel eng... Ze is niet gewend om op haar buik te slapen, en wat nou als ze haar hoofdje niet naar de zijkant draait?

Tips iemand?
pi_59089241
DeLiedje, als ze dat kunnen zijn ze doorgaans ook sterk genoeg om hun hoofdje wel goed opzij te draaien tijdens hun slaap hoor. vanaf een maand of 7 zijn die risico's van buikslapen ook alweer een stuk kleiner meen ik ergens gelezen te hebben. Als ze nog ingebakerd wordt moet je haar dat nu wel gaan afleren/afwennen, want ingebakerde kindjes kunnen moeilijker terugrollen als ze op hun buik gerold zijn; bovendien slapen die vaak wat dieper waardoor ze hun hoofd dus juist niet goed terugdraaien. maar als ze niet ingebakerd is moet je er toch maar op vertrouwen dat ze 't zelf goed regelt. je kunt moeilijk iedere 5 minuten bij d'r gaan kijken.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 14:16:26 #180
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59089700
DeLiedje, ik leg Jen weg in een slaapzakje, dan rolt ze moeilijker. En ik trek een lakentje strak om haar heen, kans op rollen is hier nihil.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 14:24:10 #181
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_59089906
Deliedje, wij zijn een slaapzak gaan gebruiken toen Chris begon te rollen, Dan bleef hij in ieder geval warm, en het rollen is dan een stuk moeilijker, kun je weer een paar weken vooruit. En dan zijn ze weer net iets ouder..

Ticootje, beterschap voor jullie ziekeboeg!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 15:02:40 #182
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59090955
beterschap voor alle zieke!!

Hier is de fysio net weg, Dennis heeft een afgeplat achterhoofd met aan de rechterkant iets erger. Heb nu oefeningen gekregen en we kunnen dus naar tilburg voor een helm. Aan de ene kant ben ik blij omdat het alleen maar "cosmetisch" is en het geen invloed heeft op zijn ontwikkelingen. aan de andere kant vind ik het ook heel erg zielig om hem zo'n helm te geven zodat ie "mooi" word.
Maar ja hoe erg word hij gepest enz als we het niet doen? lang wachten met beslissen kunnen we ook niet, wand duurt gemiddelt zo'n 2 maanden om de helm te laten maken.

info (dennis heeft dus de 1ste vorm)

[ Bericht 6% gewijzigd door hestria op 03-06-2008 15:09:03 ]
  dinsdag 3 juni 2008 @ 15:37:01 #183
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_59091865
He Hestria, de fysio verwacht niet genoeg resultaat met oefeningen? Of geeft ze jullie een optie?
Je zou natuurlijk altijd advies kunnen inwinnen in tilburg, en dan besluiten om het wel of niet te doen?
  dinsdag 3 juni 2008 @ 15:44:33 #184
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59092081
hij krijgt nu zoiezo 2x in de week fysio. Alleen is de afplatting zo ernstig dat ie met alleen oefeningen en zijn hoofd goedleggen niet zal weggaan. Maar heb ook nog een gesprek met de revalidatie arts daar, en ben ook zeker van plan te vragen of er nog andere alternatieven zijn.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 16:28:13 #185
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_59093375
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 13:57 schreef bixister het volgende:
DeLiedje, als ze dat kunnen zijn ze doorgaans ook sterk genoeg om hun hoofdje wel goed opzij te draaien tijdens hun slaap hoor. vanaf een maand of 7 zijn die risico's van buikslapen ook alweer een stuk kleiner meen ik ergens gelezen te hebben. Als ze nog ingebakerd wordt moet je haar dat nu wel gaan afleren/afwennen, want ingebakerde kindjes kunnen moeilijker terugrollen als ze op hun buik gerold zijn; bovendien slapen die vaak wat dieper waardoor ze hun hoofd dus juist niet goed terugdraaien. maar als ze niet ingebakerd is moet je er toch maar op vertrouwen dat ze 't zelf goed regelt. je kunt moeilijk iedere 5 minuten bij d'r gaan kijken.
Ze ligt nooit meer ingebakerd nee...
Mama zal eraan moeten wennen inderdaad maar s'nachts lijkt alles altijd zoveel enger vind ik...
Vanochtend heeft ze nog heerlijk een dutje gedaan naast mij, ik was ook in slaap gevallen. Toen ik wakker werd lag ze op haar buik, lekker te slapen...
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 14:16 schreef Ticootje het volgende:
DeLiedje, ik leg Jen weg in een slaapzakje, dan rolt ze moeilijker. En ik trek een lakentje strak om haar heen, kans op rollen is hier nihil.
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 14:24 schreef Deepfreeze het volgende:
Deliedje, wij zijn een slaapzak gaan gebruiken toen Chris begon te rollen, Dan bleef hij in ieder geval warm, en het rollen is dan een stuk moeilijker, kun je weer een paar weken vooruit. En dan zijn ze weer net iets ouder..

Ticootje, beterschap voor jullie ziekeboeg!
Bij Floortje werkt dat helaas niet, ze rolt mét slaapzakje (die ze al tijden aanheeft omdat ze ook niet onder de dekens blijft liggen ) net zo makkelijk, en lakentjes, hoe strak ingestopt ook, heeft ze zó los getrokken .
Bezig bijtje hier .
  dinsdag 3 juni 2008 @ 16:32:30 #186
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59093514
Hestria, wat heftig, zeg! Een helm voor Dennis. Hoe komt het dat hij zo'n sterke voorkeurshuoding heeft? (Heb ik ff gemist, geloof ik )

Flowerbox, wat een ontzettend schattig meisje is Rebecca! Rammel
En, wacht maar, het hele kleine baby-achtige gaat er snel af. Aan de ene kant heel leuk, aan de andere kant rammel ik dan des te harder van die ieniemini babys...

Ticootje, beterschap bij jullie allemaal

DeLiejde, Eli lgt tegenwoordig soms ook op zijn buik. Ach, hij is 9 mnd, als hij dat nou prettig vindt... Maar ja, hij is wel ouder dan Floortje. Doe waar je je het prettigst bij voelt. Succes!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 16:33:06 #187
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59093534
Ik vond Linde gisteren overdwars in bed Dus zeg maar hoofd links en benen omhoog tegen de rechterzijkant. Ze was er zelf wel trots op geloof ik want ze moest er erg om lachen
  dinsdag 3 juni 2008 @ 16:37:31 #188
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_59093646
Ik ben ook ff terug aan het lezen, wat krijgen er al veel kindjes hapjes!!

Sasha, Ruben, Nathan, Maarten, Zoė... En allemaal jonger dan Floortje...

Maar goed dat ze niet kan lezen, want ze zou het écht niet eerlijk vinden dat ik haar laat wachten tot ze 6 maand is ... arm ding....
  dinsdag 3 juni 2008 @ 16:43:27 #189
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59093833
Oh Hestria ik zie nu pas jouw berichtje over Dennis. Moeilijke beslissing hoor. Sterkte ermee
  dinsdag 3 juni 2008 @ 16:54:34 #190
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_59094132
Stiemie, Chris lag gisteravond ook overdwars in bed. Ongeveer dezelfde houding als Linde. Alleen nog slapend

Hestria, veel sterkte met de keuze.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 17:34:20 #191
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59095080
Heftig hoor Hestria - ik heb me nooit beseft dat zo'n helm na een wenperiode ook echt bijna 24 uur per dag op moet Maar als de afwijking zo sterk is is dat ook wel logisch; des te sneller verbetert de situatie natuurlijk. Veel sterkte met het nemen van een beslissing
Red de zeehond!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 18:14:03 #192
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59095923
Ach, arme Dennis. Zo sneu een helmpje. Maar aan de andere kant herrinneren ze zich er straks niets meer van, is het een tijdje afzien, maar heb je wel weer een mooi rond hoofdje. Hoelang duurt het eigenlijk tot het helmpje niet meer gedragen hoeft worden? En zie je het echt dat zn hoofdje plat is?
  dinsdag 3 juni 2008 @ 18:23:12 #193
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_59096085
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 15:02 schreef hestria het volgende:

Hier is de fysio net weg, Dennis heeft een afgeplat achterhoofd met aan de rechterkant iets erger. Heb nu oefeningen gekregen en we kunnen dus naar tilburg voor een helm. Aan de ene kant ben ik blij omdat het alleen maar "cosmetisch" is en het geen invloed heeft op zijn ontwikkelingen. aan de andere kant vind ik het ook heel erg zielig om hem zo'n helm te geven zodat ie "mooi" word.
Maar ja hoe erg word hij gepest enz als we het niet doen? lang wachten met beslissen kunnen we ook niet, wand duurt gemiddelt zo'n 2 maanden om de helm te laten maken.
Even een reactie hierop: oppaskindje van mijn moeder had ook een scheve schedel en dus een helmpje. Hij had er geen hinder van en zijn schedel is nu gewoon mooi. Je moest eerder uitkijken voor jezelf dan voor hem. Hij ramde met zijn hoofd overal tegenaan (vond ie leuk) en hij deelde graag kopstoten uit. Het enige waar hij even aan heeft moeten wennen is toen hij de helm af mocht. Als hij dan met de rammelaar tegen zijn hoofd beukte (of tegen de muur/spijlen box etc) was het even brullen. Maar ook daar was hij snel aan gewend.

Ik ken hem niet anders dan breed lachend.

Succes!
pi_59098364
Hestria, heftig. Ik ken ook iemand waar het kindje een helmpje van draagt. Schedeltje is al heel vlot aan het recht groeien en het kindje lijkt er weinig hinder van te hebben. Mama heeft er zelf meer last van (gevoelsmatig) dan kindje.
Maar het lijkt me lastig hoor. Sterkte met beslissen en kijken naar evt andere mogelijkheden.

DeLiedje, hier wordt ook driftig gerold met slaapzakje . Ik stop haar op het moment niet eens meer in, want ik vind haar standaard bovenop het lakentje 's morgens. Ach, het is toch warm nu dus dat lakentje is niet echt nodig. Ik deed het meer omdat ik het zelf altijd wel fijn vindt om onder een dekbed of laken te liggen (als het erg warm is met mn voeten buiten boord ).
pi_59100777
Hestria: is balen een helmpje maar hij zal er denk ik geen last van hebben. Beter wat maanden een helm dan de rest van z'n leven een plat hoofd.

DeLiedje: Ik wilde wachten tot 6 maand maar mijn gevoel zei dat hij meer nodig had (klinkt mss raar maar ik heb vaker mijn gevoel in de steek gelaten en dat doe ik niet weer:) )
Hij geniet ervan
Hier rolt Maarten ook met slaapzak als hij de kans krijgt. Ik leg hem daarom ook wat dichter tegen de zijkant van z'n bedje. Helaas zet hij zich dan tegen de zijkant af en laatst lag zijn hoofd de andere kant op
  dinsdag 3 juni 2008 @ 22:40:49 #196
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59103293
Ze doet het weer Voor de derde avond op rij ligt ze `s avonds in bed Ik heb net van de gelegenheid gebruik gemaakt en 2 manden wasgoed weggestreken

Saar ligt overdag los in bed en `s nachts in een slaapzakje. Hoewel ze binnenkort ook overdag in een slaapzak zal moeten want ze kruipt omhoog en gaat dwars liggen met de beentjes door de spijlen haha

Hestria, waarschijnlijk is het voor jezelf rotter dan voor Dennis! Succes met het maken van een beslissing!
Saartje
  dinsdag 3 juni 2008 @ 22:45:58 #197
35189 Troel
scherp en bot
pi_59103489
Ik denk dat een helmpje beter te hanteren is dan een spreidbroekje. Ik weet nog dat Sugar met Maria behoorlijk last heeft gehad met leuke kleren vinden enzo, dat is bij een helmpje veel minder.

En tja, ik denk inderdaad dat het voor je eigen gevoel niet prettig is, maar dat het voor Dennis wel goed is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 3 juni 2008 @ 23:05:01 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59104134
Mja... maar die gespreide beentjes kan je wel weer leuk verpakken in superlieve of stoere broekjes, ook al is het mss lastig ze te vinden, zo'n helmpje is wel weer heel erg zichtbaar.
Voor het kindje mag het dan mss makkelijker zijn, estethisch weet ik het nog niet helemaal hoor.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 23:12:20 #199
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_59104350
Hestria, hoe moeilijk het misschien ook is.... Ik zou zoiets niet laten omdat het 'lelijk' of 'zielig' zou zijn. (Kleine) kinderen wennen snel, en passen zich aan aan de situatie. Bij een spreidbroek maar ook bij een helmpje neem ik aan. Je krijgt vast te maken met rare blikken, mensen die zich afvragen wat je kindje heeft. Ik hoop dat je dat dan kan zien als interesse (en dat het ook interesse is van die mensen.) Dennis is er later vast blij om, en jijzelf ook. Succes bij het inwinnen van de goeie informatie en het maken van een keuze. En kom hier maar uitblazen hoor, als het allemaal toch best pittig blijkt te zijn.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_59104488
Een neefje van mijj krijgt ook zo'n helmpje. Volgens mij komt dat heel veel voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')