abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59076536
Saint, het rapley topic: Theorie en Praktijk van de Rapley methode #2

Mirte eet het fruit zoveel mogelijk uit het vuistje, groente op het moment geprakt (we zijn begonnen met wortel uit het vuistje). Omdat ze dan een stuk beter eet. Maar het maakt haar niet uit of er stukjes inzitten ofzo. En dat vind ik wel heel fijn.
In het begin vond ik het lastig dat er veel mensen om me heen potjes of prutjes gaven, want die kinderen aten dan al een heel potje en Mirte zat te stuntelen met een stuk wortel of broccoli.
Maar nu, als ik dan de verbaasde reacties op het KDV hoor, dat ze zo goed haar brood kan eten en het fruit dan ben ik ook wel heel trots . Op mn kleine meid en op mezelf dat ik het toch min of meer heb doorgezet. Al doen we dan nu een combi van prak en stukken.
Fake it till you make it...
  maandag 2 juni 2008 @ 19:54:20 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59076746
Hestria, wat goed man, een tandje! Dennis is dus ook al zo'n vlotte!

Sasha krijgt dus uit een potje, hij eet nog zo weinig en wij eten meestal niet dusdanig dat je zegt 'we geven Sasha' een boontje of een worteltje, dus vandaar nog even het gemak van een potje hier.
Hopelijk komt er binnenkort hier wat meer rust in de tent en dan zal ik opperdepop er eens bij pakken.
  maandag 2 juni 2008 @ 19:54:50 #153
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59076757
Nijna, dat hebben wij ook. Stukken gaan wel, maar hij is veel sneller afgeleid en eet dus minder.
Al heeft hij vanavond echt een stevige portie bami gegeten heeft Van het lepeltje, maar niets gepureerd, sommige stukje wat kleiner. Helemaal prima

Dennis zijn eerste tandje!
Nu maar hopen dat de luiers snel ophouden nu het tandje door is

En Yade een stapje dichter bij de uitgang! Sil, geef je nu volledig bv of nog wel flesje of sonde? Of deels kv? En hoe gaat het met jou, na de ks en zo?
DF, lekker weekend gehad! Chris klinkt als een makkelijk kind. En zometeen ook al in de grote autostoel! Zo lang het nog past, wachten we nog ff. Dus nog twee weken of zo...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_59077024
Wij hebben qua bijvoeding vanaf het begin alleen maar hele stukken gegeven, of kleine stukjes als wij het zelf in kleine stukjes aten. Nooit dingen gepureerd, alleen appel wordt nog wel eens geraspt. Pepijn eet ook al vanaf een maand of 7/8 echt bijna volledig met ons mee. Kook zonder zout, pakjes, zakjes. Maar met kruiden. Sommige groentensoorten zoals kool eet hij pas sindskort mee (hij is nu 11 maanden), tot die tijd had ik voor hem gewoon een andere groente erbij.
Hij eet muv gekookt/gebakken ei alles!
Pepijn hapt ook prima van een vork af en drinkt uit een gewoon glas of beker.
We zijn nu op vakantie, gaan regelmatig uit eten. En hij zit volledig mee te smullen. Gisteravond ossestaartsoep, wijtingfilet met tomatensaus en vers fruit na.
Zo leuk uit eten met hem

Verder gaat het hier super op vakantie! Pepijn vind het heerlijk,hij kan vanuit de bungalow zelf naar het grasveld voor de deur kruipen. En het liefst kruipt hij ook de trap in het huisje op.... Vinden papa en mama wat minder;)
Voorop de fiets door de heuvels heen is geweldig!!
  maandag 2 juni 2008 @ 22:02:20 #155
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59077817
quote:
Op maandag 2 juni 2008 19:33 schreef Ticootje het volgende:
Over buikslapen...Ik heb als baby ook altijd op mn buik geslapen. Mijn broertje trouwens ook.
Jen wilt niet op haar buik, dat heeft ze dus niet van haar moeder.

Hestria, moet Dennis misschien een helmpje op?
Wat ik heb begrepen gaan ze nu eerst kijken of we het anders kunnen oplossen, Maar ik heb wel in mijn achterhoofd dat als het niet snel verbeterd dat ie dan waarschijnlijk toch een helm gaat krijgen. Maar dat zien/horen we morgen wel.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  dinsdag 3 juni 2008 @ 09:28:42 #156
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59083490
Succes vandaag Hestria! Hopelijk valt het allemaal mee
  dinsdag 3 juni 2008 @ 09:31:33 #157
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_59083529
Volledige BV, soms aan de borst, soms met een flesje, soms met de sonde.
De arts was overigens erg enthousiast, als ze zo door blijft gaan en langzaam steeds meer zelf drinkt, dan zou ze misschien eind deze week naar huis kunnen. Maar ik durf niet al te goed te hopen, straks duurt het nog een week langer.

Met de wond en mij gata het perfect. Ik loop tegenwoordig zelf naar de afdeling ipv een rolstoel en ik voel me goed. Alleen nog wel heel erg moe, maar dat wordt ook wel minder.
pi_59083843
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 14:52 schreef Brighteyes het volgende:
flowerbox, ze staat erbij hoor!
Bedankt Be!

En dan nu de beloofde foto: (ik kreeg hem niet kleiner; ben niet zo handig met photobucket... ) Ze was op deze foto trouwens nog maar twee weken oud. Vandaag is ze al weer precies een maand oud.

[ Bericht 5% gewijzigd door flowerbox op 04-06-2008 10:10:44 (foto weg, had iedereen wel gezien geloof ik) ]
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 09:58:57 #159
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_59083919
Sil, wat goed dat de arts al over een naar huis datum praat!! Dat is in ieder geval een teken dat het goed gaat met Yade
quote:
Op maandag 2 juni 2008 19:54 schreef DaviniaHR het volgende:
DF, lekker weekend gehad! Chris klinkt als een makkelijk kind. En zometeen ook al in de grote autostoel! Zo lang het nog past, wachten we nog ff. Dus nog twee weken of zo...
Davinia, ik geloof dat Chris makkelijker is dan ik denk.. Ik zie altijd spoken, in drukke meutes, ergens anders slapen, enzo.. Maar Chris bewijst elke keer dat hij het prima aankan..
Ik snap niet dat je kindjes van13 kilo in de maxicosy kunt krijgen. Chris is groot, qua lengte en breedte, maar alleen een kindje dat lang is, en gemiddeld qua gewicht zou het misschien lukken. Gelukkig mag die nr1 stoel al vanaf 9 kilo

Hestria, succes met de fysio, hoe laat komt hij/zij?

Flower, wat kijkt ze heerlijk helder uit haar oogjes !!

Ik denk dat we hier een zijslaper krijgen. We vinden Chris steeds vaker op zijn zij met een knuffel tussen zijn armen
pi_59084012
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 09:58 schreef Deepfreeze het volgende:

Flower, wat kijkt ze heerlijk helder uit haar oogjes !!

Ik denk dat we hier een zijslaper krijgen. We vinden Chris steeds vaker op zijn zij met een knuffel tussen zijn armen
Ja he? Ze kan soms echt al zo heerlijk helder je aankijken.

Wat schattig van Chris; zijn knuffel tussen zijn armpjes
  dinsdag 3 juni 2008 @ 10:16:53 #161
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59084171
Flowerbox wat een schatje zeg Pff van kleine babie ga ik toch altijd weer een beetje rammelen

Deepfreeze Linde gaat bij mijn ouders in de auto ook al in de grote autostoel en dat gaat prima. Ze is nog net geen 9 kilo, maar de autogordel is te kort voor de Maxi cosi dus zit ze anders dubbelgevouwen. Daarom leek de grotere autostoel ons toch veiliger. Hij staat trouwens wel nog altijd in de ligstand. Als we zelf emt de auto weggaan, past de MC nog prima maar we merken wel dat ze meer gaat protesteren omdat de achterbank natuurlijk stukken minder leuk is om naar te kijken
pi_59084267
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 10:16 schreef Stiemie het volgende:
Flowerbox wat een schatje zeg Pff van kleine babie ga ik toch altijd weer een beetje rammelen

Stiemie ga je nu al weer rammelen? Ik zag dat Linde toch ook nog maar 10 maanden is? Das toch ook nog wel lief en babyachtig of niet haha
  dinsdag 3 juni 2008 @ 10:27:19 #163
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_59084352
Chris zit bij ons nog steeds op de voorstoel in zijn MC, dus bij langere reisjes zit er wel een ouder op de achterbank gekke bekken te trekken
Die priori gaat straks ook in ligstand (en op de achterbank van onze nieuwe auto), Chris zit nog niet goed genoeg om 2 uur (ritje naar onze ouders) rechtop te zitten..
pi_59084513
10 maanden en klein en babyachtig???

Hier een spookje van net 11 maanden, wel klein maar toch echt wel al even baby af...
Kruipt met een rotgang de trap op, loopt langs tafel, bank, of als een klein schaatsertje zonder schaatsen achter een stoel aan. Eet als een bouwvakker echt alles, plukt zelf de bananen van de fruitschaal en de aardbeien uit de koelkast... Aardbeien met kroontje kan vast geen kwaad he. Hij was ze zo schattig zelf uit de koelkast eaan het pakken dat ik hem maar even zijn gang heb laten gaan...
Ow en Pepijn begint heerlijk uit te zoeken hoe concequent papa en mama zijn.... Als hij iets in zijn koppie heeft dan zit het niet ergens anders . En proberen we het gewoon steeds op nieuw.
Maar wel heel lief en schattig

Wat een lieve foto van rebecca!

Sil, fijn dat het steeds beter gaat met Yade

De grotere autostoel was hier trouwens echt een uitkomst!!!
Na 2x 1,5 uur aan 1 stuk door oorverdovend gekrijs in de maxi cosi waren we het helemaal zat.
Pepijn is lang genoeg om de gordeltjes van de maxicosi toby strak genoeg te krijgen, en hij zit al maandne stevig zat!!
Afgelopen vrijdag zijn we in 1x van Den Haag naar Zuid-Limburg gereden, bijna 3 uur.... En Pepijn heeft alleen de laatste 10 minuten een beetje gezeurd, verder niet!!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 10:33:28 #165
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59084514
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 10:22 schreef flowerbox het volgende:

[..]

Stiemie ga je nu al weer rammelen? Ik zag dat Linde toch ook nog maar 10 maanden is? Das toch ook nog wel lief en babyachtig of niet haha
Hahaha dat hoor ik wel vaker dat anderen zeggen dat het nog maar een baby is, maar ik vind haar al zo groot Ze kan ineens zoveel. Echt zelf spelen, dingen aanwijzen als ze iets wil hebben, netjes met 1 vingertje een knopje indrukken om een muziekje te horen. Mijn ukkie is al groot aan het worden

Maar het blijft zeker tot begin volgend jaar bij rammelen want ik moet in december eerst nog Nima examen doen en dat wil ik graag halen. En dat gaat echt niet lukken als ik zwanger ben, denk ik.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 10:43:13 #166
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_59084723
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 10:22 schreef flowerbox het volgende:

[..]

Lief
babyachtig wordt een stuk minder... Eigen willetjes, een steeds groter wereldje, niks bij papa/mama op schoot zitten, maar rondkruipen, dingen ontdekken..

Fijn dat pepijn lekker in de grote autostoel heeft gezeten!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 10:47:39 #167
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59084817
Tja, bij alle babietjes die ik zie ga ik nog steeds rammelen. Het is altijd mijn grote wens geweest om een groot gezin te hebben, of in elk geval 2 kindjes (Priscil tel ik dan even niet mee, die is al zo oud. Ik bedoel dan 2 kindjes met max 2 jaar ertussen). Jennifer is ook zo'n lieve schat daar kan ik er makkelijk 12 van hebben. Helaas het traject zwanger worden heb ik er echt niet meer voor over. Misschien dat ik over 2 jaar alle pijn vergeten ben, maar ik denk het niet.

En ach, het kan misschien ook nog ooit een keer spontaan gebeuren.... Misschien...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_59084837
Hmm, nou ja daar kom ik wel achter over een paar maanden. Voor nu is het nog heel veel bij paps en mams in de armen liggen.

Oh vergeet ik helemaal het heuglijke nieuws te verkondigen: ze heeft vannacht voor het eerst doorgeslapen
Wat een zalige nacht zeg!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 10:56:11 #169
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59085002
Lekker is dat he lowerbox? Het is alleen dan weer zo wennen als ze een paar nachten achter elkaar toch weer wakker worden, je bent helemaal gesloopt.

Jen is vandaag gewoon weer naar het kdv. Ik doe vandaag nog even uitzieken. Jen is wel weer helemaal de oude, gister wilde ze toch niet echt goed drinken, maar vandaag was ze helemaal vrolijk en heeft vanmorgen echt goed gedronken.

Het is echt een virusje geweest hier. Jen heeft gewoon buikpijn gehad, vandaar het huilen. Maar ze had geen koorts. Mijn man ook niet, terwijl die ook echt ziek was. Ik heb gister voor pampus gelegen, maar ook geen koorts. Allemaal buikpijn. Gelukkig ontspringt Priscil voor zover de dans nog.
pi_59085360
Beterschap toegewenst Ticootje!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 11:28:10 #171
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59085728
Wat een wolk van een dochter heb je Flowerbox, superschattig (en net als wat de dames hierboven al zeggen.. dat babyachtige is er zo ontzettend snel af maar daar krijg je een heleboel andere leuke dingen voor terug uitgedraaide lampen, afgekloven afstandsbedieningen en kaalgeplukte katten bijvoorbeeld )

Hestria, succes bij de fysio!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_59085866
Oef Jellyrose, er staat me dus nog heel wat te wachten.
Hier loopt ook nog een ex-kater rond met een deuk in zijn ego, want hij wordt wat minder geknuffeld de laatste tijd. En dan te bedenken dat hij over een paar maanden ook nog wordt kaalgeplukt. Arm beest!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 11:54:54 #173
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59086373
Gewoon vanaf het begin af aan leren dat je zachtjes moet aaien... Ach en mijn katten zijn allemaal kneuzen, die laten alles toe. Als het ze teveel wordt lopen ze wel weg.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 12:01:12 #174
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59086573
Joh je katten geven vanzelf wel aan hoeveel ze van een kindje kunnen hebben hoor. Hier hebben we er een die Linde altijd ontloopt en 1 die haar juist altijd opzoekt en die ook altijd op plekken wil liggen waar Linde is geweest
  dinsdag 3 juni 2008 @ 12:10:17 #175
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59086773
Ik heb van de week echt de wipper moeten wassen. Ik had m onder de salon tafel gezet, zodat de katten er niet in konden... Maar zoals alle kattenbezitters weten kunnen katten zich toch in de meeste rare bochten wringen, dus lagen ze steeds met zn 3en in de wipper. Ik heb het maar zo gelaten, maar Jen kon er echt niet meer in. 1 grote bos kattenhaar.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 13:25:27 #176
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59088362
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 10:56 schreef Ticootje het volgende:
Lekker is dat he lowerbox? Het is alleen dan weer zo wennen als ze een paar nachten achter elkaar toch weer wakker worden, je bent helemaal gesloopt.

Jen is vandaag gewoon weer naar het kdv. Ik doe vandaag nog even uitzieken. Jen is wel weer helemaal de oude, gister wilde ze toch niet echt goed drinken, maar vandaag was ze helemaal vrolijk en heeft vanmorgen echt goed gedronken.

Het is echt een virusje geweest hier. Jen heeft gewoon buikpijn gehad, vandaar het huilen. Maar ze had geen koorts. Mijn man ook niet, terwijl die ook echt ziek was. Ik heb gister voor pampus gelegen, maar ook geen koorts. Allemaal buikpijn. Gelukkig ontspringt Priscil voor zover de dans nog.
Te vroeg gejuigd... Priscil is net ziek naar huis gekomen

Nou dan hebben we dat allemaal maar gehad.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 13:27:03 #177
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59088397
Pff het is wel een ziekenboeg bij jou thuis Ticootje. Beterschap voor jullie allemaal
  dinsdag 3 juni 2008 @ 13:37:30 #178
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_59088661
Kleine kindjes worden inderdaad zo gauw groot...

Mijn meisje is bijna 6 maanden, en al echt baby-af vind ik... Ze kan, en wil, al zoveel ondertussen...

Sinds vorige week kan ze zich ineens écht goed omrollen, en doet dat dan ook heeeeeeeeeeeel de dag... Mama blijft lopen, want terugrollen kan ze wel, maar doet ze niet...

Nou rolt ze sinds een paar nachten ook s'nachts, in haar half-slaap, om, en dat vind ik eerlijk gezegd wel eng... Ze is niet gewend om op haar buik te slapen, en wat nou als ze haar hoofdje niet naar de zijkant draait?

Tips iemand?
pi_59089241
DeLiedje, als ze dat kunnen zijn ze doorgaans ook sterk genoeg om hun hoofdje wel goed opzij te draaien tijdens hun slaap hoor. vanaf een maand of 7 zijn die risico's van buikslapen ook alweer een stuk kleiner meen ik ergens gelezen te hebben. Als ze nog ingebakerd wordt moet je haar dat nu wel gaan afleren/afwennen, want ingebakerde kindjes kunnen moeilijker terugrollen als ze op hun buik gerold zijn; bovendien slapen die vaak wat dieper waardoor ze hun hoofd dus juist niet goed terugdraaien. maar als ze niet ingebakerd is moet je er toch maar op vertrouwen dat ze 't zelf goed regelt. je kunt moeilijk iedere 5 minuten bij d'r gaan kijken.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 14:16:26 #180
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59089700
DeLiedje, ik leg Jen weg in een slaapzakje, dan rolt ze moeilijker. En ik trek een lakentje strak om haar heen, kans op rollen is hier nihil.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 14:24:10 #181
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_59089906
Deliedje, wij zijn een slaapzak gaan gebruiken toen Chris begon te rollen, Dan bleef hij in ieder geval warm, en het rollen is dan een stuk moeilijker, kun je weer een paar weken vooruit. En dan zijn ze weer net iets ouder..

Ticootje, beterschap voor jullie ziekeboeg!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 15:02:40 #182
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59090955
beterschap voor alle zieke!!

Hier is de fysio net weg, Dennis heeft een afgeplat achterhoofd met aan de rechterkant iets erger. Heb nu oefeningen gekregen en we kunnen dus naar tilburg voor een helm. Aan de ene kant ben ik blij omdat het alleen maar "cosmetisch" is en het geen invloed heeft op zijn ontwikkelingen. aan de andere kant vind ik het ook heel erg zielig om hem zo'n helm te geven zodat ie "mooi" word.
Maar ja hoe erg word hij gepest enz als we het niet doen? lang wachten met beslissen kunnen we ook niet, wand duurt gemiddelt zo'n 2 maanden om de helm te laten maken.

info (dennis heeft dus de 1ste vorm)

[ Bericht 6% gewijzigd door hestria op 03-06-2008 15:09:03 ]
  dinsdag 3 juni 2008 @ 15:37:01 #183
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_59091865
He Hestria, de fysio verwacht niet genoeg resultaat met oefeningen? Of geeft ze jullie een optie?
Je zou natuurlijk altijd advies kunnen inwinnen in tilburg, en dan besluiten om het wel of niet te doen?
  dinsdag 3 juni 2008 @ 15:44:33 #184
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59092081
hij krijgt nu zoiezo 2x in de week fysio. Alleen is de afplatting zo ernstig dat ie met alleen oefeningen en zijn hoofd goedleggen niet zal weggaan. Maar heb ook nog een gesprek met de revalidatie arts daar, en ben ook zeker van plan te vragen of er nog andere alternatieven zijn.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 16:28:13 #185
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_59093375
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 13:57 schreef bixister het volgende:
DeLiedje, als ze dat kunnen zijn ze doorgaans ook sterk genoeg om hun hoofdje wel goed opzij te draaien tijdens hun slaap hoor. vanaf een maand of 7 zijn die risico's van buikslapen ook alweer een stuk kleiner meen ik ergens gelezen te hebben. Als ze nog ingebakerd wordt moet je haar dat nu wel gaan afleren/afwennen, want ingebakerde kindjes kunnen moeilijker terugrollen als ze op hun buik gerold zijn; bovendien slapen die vaak wat dieper waardoor ze hun hoofd dus juist niet goed terugdraaien. maar als ze niet ingebakerd is moet je er toch maar op vertrouwen dat ze 't zelf goed regelt. je kunt moeilijk iedere 5 minuten bij d'r gaan kijken.
Ze ligt nooit meer ingebakerd nee...
Mama zal eraan moeten wennen inderdaad maar s'nachts lijkt alles altijd zoveel enger vind ik...
Vanochtend heeft ze nog heerlijk een dutje gedaan naast mij, ik was ook in slaap gevallen. Toen ik wakker werd lag ze op haar buik, lekker te slapen...
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 14:16 schreef Ticootje het volgende:
DeLiedje, ik leg Jen weg in een slaapzakje, dan rolt ze moeilijker. En ik trek een lakentje strak om haar heen, kans op rollen is hier nihil.
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 14:24 schreef Deepfreeze het volgende:
Deliedje, wij zijn een slaapzak gaan gebruiken toen Chris begon te rollen, Dan bleef hij in ieder geval warm, en het rollen is dan een stuk moeilijker, kun je weer een paar weken vooruit. En dan zijn ze weer net iets ouder..

Ticootje, beterschap voor jullie ziekeboeg!
Bij Floortje werkt dat helaas niet, ze rolt mét slaapzakje (die ze al tijden aanheeft omdat ze ook niet onder de dekens blijft liggen ) net zo makkelijk, en lakentjes, hoe strak ingestopt ook, heeft ze zó los getrokken .
Bezig bijtje hier .
  dinsdag 3 juni 2008 @ 16:32:30 #186
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59093514
Hestria, wat heftig, zeg! Een helm voor Dennis. Hoe komt het dat hij zo'n sterke voorkeurshuoding heeft? (Heb ik ff gemist, geloof ik )

Flowerbox, wat een ontzettend schattig meisje is Rebecca! Rammel
En, wacht maar, het hele kleine baby-achtige gaat er snel af. Aan de ene kant heel leuk, aan de andere kant rammel ik dan des te harder van die ieniemini babys...

Ticootje, beterschap bij jullie allemaal

DeLiejde, Eli lgt tegenwoordig soms ook op zijn buik. Ach, hij is 9 mnd, als hij dat nou prettig vindt... Maar ja, hij is wel ouder dan Floortje. Doe waar je je het prettigst bij voelt. Succes!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 16:33:06 #187
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59093534
Ik vond Linde gisteren overdwars in bed Dus zeg maar hoofd links en benen omhoog tegen de rechterzijkant. Ze was er zelf wel trots op geloof ik want ze moest er erg om lachen
  dinsdag 3 juni 2008 @ 16:37:31 #188
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_59093646
Ik ben ook ff terug aan het lezen, wat krijgen er al veel kindjes hapjes!!

Sasha, Ruben, Nathan, Maarten, Zoë... En allemaal jonger dan Floortje...

Maar goed dat ze niet kan lezen, want ze zou het écht niet eerlijk vinden dat ik haar laat wachten tot ze 6 maand is ... arm ding....
  dinsdag 3 juni 2008 @ 16:43:27 #189
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59093833
Oh Hestria ik zie nu pas jouw berichtje over Dennis. Moeilijke beslissing hoor. Sterkte ermee
  dinsdag 3 juni 2008 @ 16:54:34 #190
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_59094132
Stiemie, Chris lag gisteravond ook overdwars in bed. Ongeveer dezelfde houding als Linde. Alleen nog slapend

Hestria, veel sterkte met de keuze.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 17:34:20 #191
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59095080
Heftig hoor Hestria - ik heb me nooit beseft dat zo'n helm na een wenperiode ook echt bijna 24 uur per dag op moet Maar als de afwijking zo sterk is is dat ook wel logisch; des te sneller verbetert de situatie natuurlijk. Veel sterkte met het nemen van een beslissing
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 18:14:03 #192
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59095923
Ach, arme Dennis. Zo sneu een helmpje. Maar aan de andere kant herrinneren ze zich er straks niets meer van, is het een tijdje afzien, maar heb je wel weer een mooi rond hoofdje. Hoelang duurt het eigenlijk tot het helmpje niet meer gedragen hoeft worden? En zie je het echt dat zn hoofdje plat is?
  dinsdag 3 juni 2008 @ 18:23:12 #193
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_59096085
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 15:02 schreef hestria het volgende:

Hier is de fysio net weg, Dennis heeft een afgeplat achterhoofd met aan de rechterkant iets erger. Heb nu oefeningen gekregen en we kunnen dus naar tilburg voor een helm. Aan de ene kant ben ik blij omdat het alleen maar "cosmetisch" is en het geen invloed heeft op zijn ontwikkelingen. aan de andere kant vind ik het ook heel erg zielig om hem zo'n helm te geven zodat ie "mooi" word.
Maar ja hoe erg word hij gepest enz als we het niet doen? lang wachten met beslissen kunnen we ook niet, wand duurt gemiddelt zo'n 2 maanden om de helm te laten maken.
Even een reactie hierop: oppaskindje van mijn moeder had ook een scheve schedel en dus een helmpje. Hij had er geen hinder van en zijn schedel is nu gewoon mooi. Je moest eerder uitkijken voor jezelf dan voor hem. Hij ramde met zijn hoofd overal tegenaan (vond ie leuk) en hij deelde graag kopstoten uit. Het enige waar hij even aan heeft moeten wennen is toen hij de helm af mocht. Als hij dan met de rammelaar tegen zijn hoofd beukte (of tegen de muur/spijlen box etc) was het even brullen. Maar ook daar was hij snel aan gewend.

Ik ken hem niet anders dan breed lachend.

Succes!
pi_59098364
Hestria, heftig. Ik ken ook iemand waar het kindje een helmpje van draagt. Schedeltje is al heel vlot aan het recht groeien en het kindje lijkt er weinig hinder van te hebben. Mama heeft er zelf meer last van (gevoelsmatig) dan kindje.
Maar het lijkt me lastig hoor. Sterkte met beslissen en kijken naar evt andere mogelijkheden.

DeLiedje, hier wordt ook driftig gerold met slaapzakje . Ik stop haar op het moment niet eens meer in, want ik vind haar standaard bovenop het lakentje 's morgens. Ach, het is toch warm nu dus dat lakentje is niet echt nodig. Ik deed het meer omdat ik het zelf altijd wel fijn vindt om onder een dekbed of laken te liggen (als het erg warm is met mn voeten buiten boord ).
Fake it till you make it...
pi_59100777
Hestria: is balen een helmpje maar hij zal er denk ik geen last van hebben. Beter wat maanden een helm dan de rest van z'n leven een plat hoofd.

DeLiedje: Ik wilde wachten tot 6 maand maar mijn gevoel zei dat hij meer nodig had (klinkt mss raar maar ik heb vaker mijn gevoel in de steek gelaten en dat doe ik niet weer:) )
Hij geniet ervan
Hier rolt Maarten ook met slaapzak als hij de kans krijgt. Ik leg hem daarom ook wat dichter tegen de zijkant van z'n bedje. Helaas zet hij zich dan tegen de zijkant af en laatst lag zijn hoofd de andere kant op
  dinsdag 3 juni 2008 @ 22:40:49 #196
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59103293
Ze doet het weer Voor de derde avond op rij ligt ze `s avonds in bed Ik heb net van de gelegenheid gebruik gemaakt en 2 manden wasgoed weggestreken

Saar ligt overdag los in bed en `s nachts in een slaapzakje. Hoewel ze binnenkort ook overdag in een slaapzak zal moeten want ze kruipt omhoog en gaat dwars liggen met de beentjes door de spijlen haha

Hestria, waarschijnlijk is het voor jezelf rotter dan voor Dennis! Succes met het maken van een beslissing!
Saartje
  dinsdag 3 juni 2008 @ 22:45:58 #197
35189 Troel
scherp en bot
pi_59103489
Ik denk dat een helmpje beter te hanteren is dan een spreidbroekje. Ik weet nog dat Sugar met Maria behoorlijk last heeft gehad met leuke kleren vinden enzo, dat is bij een helmpje veel minder.

En tja, ik denk inderdaad dat het voor je eigen gevoel niet prettig is, maar dat het voor Dennis wel goed is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 3 juni 2008 @ 23:05:01 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59104134
Mja... maar die gespreide beentjes kan je wel weer leuk verpakken in superlieve of stoere broekjes, ook al is het mss lastig ze te vinden, zo'n helmpje is wel weer heel erg zichtbaar.
Voor het kindje mag het dan mss makkelijker zijn, estethisch weet ik het nog niet helemaal hoor.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 23:12:20 #199
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_59104350
Hestria, hoe moeilijk het misschien ook is.... Ik zou zoiets niet laten omdat het 'lelijk' of 'zielig' zou zijn. (Kleine) kinderen wennen snel, en passen zich aan aan de situatie. Bij een spreidbroek maar ook bij een helmpje neem ik aan. Je krijgt vast te maken met rare blikken, mensen die zich afvragen wat je kindje heeft. Ik hoop dat je dat dan kan zien als interesse (en dat het ook interesse is van die mensen.) Dennis is er later vast blij om, en jijzelf ook. Succes bij het inwinnen van de goeie informatie en het maken van een keuze. En kom hier maar uitblazen hoor, als het allemaal toch best pittig blijkt te zijn.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_59104488
Een neefje van mijj krijgt ook zo'n helmpje. Volgens mij komt dat heel veel voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')