abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 juni 2008 @ 05:16:48 #1
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_59162763
Welkom in het zesde Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic

Dit is een topic waar je uitgebreid over parfum en geurtjes kunt discussiëren met je mede-fokkers, en wellicht wat samples en/of testers kunt uitwisselen. Mannengeuren, vrouwengeurtjes, nieuws uit de parfumindustrie: alles kan besproken worden!

Misschien zie je een interessant geurtje waarvan je altijd al benieuwd bent geweest hoe die op je huid ruikt? Vraag hier of iemand een tester, mini of sample overheeft, en ruil het met iets uit je eigen collectie! Over smaak valt niet te twisten, en niet iedereen heeft hetzelfde bedrag voor geurtjes over, dus iedereen wordt zijn eigen smaak gegund.

Wil je alleen kort melden wat je draagt vandaag, dan kun je in de volgende serie posten:
Welk geurtje draag jij vandaag? # 20

Informatie:
basenotes.net - Engelstalig discussieforum over geurtjes
Now Smell This
parfum.startpagina.nl
Perfume Smelling Things
The Scented Salamander
leffingwel.com een aantal herengeuren zijn hier op categorie in kaart gebracht.

Online Winkels:
accessoriesforfragrances.com
ausliebezumduft.de
fragrancenet.com
lessenteurs.com
skins.nl
thedifferentscent.de
theperfumedcourt.com

Eerdere deeltjes:

Confidence through competence
  vrijdag 6 juni 2008 @ 05:17:26 #2
55709 Stereotomy
pi_59162765
Ik had Creed Himalaya op. Zij had Missoni Acqua op.

Hoe de avond verliep:
quote:
Ik twijfel tussen fantastisch en surrealistisch.

Mijn god. De vernedering van een afwijzing. Het meeleven van het personeel en het HELE FOKKING RESTAURANT. De schok dat ze weer terugkomt. Het ongeloof als ze toch 'ja' zegt. De blijdschap als je zoent en elkaar omarmd.

Ongelovelijk.

Misschien is dat het juiste woord.
Wauw, wat is het gaaf om een realiteit voor andere mensen te creëren, die niet weten dat je aan het toneelspelen bent....
pi_59163007
Mooi geacteerd!
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  vrijdag 6 juni 2008 @ 10:33:51 #4
55709 Stereotomy
pi_59165895
Trouwens W1ZZ ik zit met een scheef oog te kijken naar die fles SMW van Allshewants. Ik ga vandaag freelancen en als ik genoeg artikelen af heb gemaakt mag ik hem van mezelf kopen. In dat geval hou ik de dop zelf.

Ik laat het je aan het einde van de dag weten.

-edit-
quote:
Congratulations, the item is yours!

Hi Stereo,

Congratulations on winning this item! The next step is to pay the seller.

*.* SILVER MOUNTAIN WATER Creed Perfume/Cologne 2.5 NEW

Sale price:
$79.95

Shipping & Handling:
Standard Flat Rate Shipping Service $9.95
UPS Next Day Air Saver $24.95
USPS First Class Mail International $24.95
USPS Priority Mail International $24.95
USPS Express Mail International $34.95

Seller:
allshewants [contact seller]

Seller Information:
Peter J Rhee

FAIRVIEW, NJ 07022 United States
Ben best kansloos, maar nu heb ik wel een stok achter de deur dat ik vandaag veel moet werken om het te bekostigen. Maareh W1ZZ, laat die decant maar zitten, ik kijk even of die dop past op deze tester.

Kost me 69 EUR + een fake SMW. Maar die ga ik nog verkopen op Basenotes.

[ Bericht 25% gewijzigd door Stereotomy op 06-06-2008 11:43:48 ]
pi_59166220
Klinkt cool Stereo!

Hey misschien ben jij wel de geschikte persoon om het te beoordelen, is dit nou echt of geacteerd?
  vrijdag 6 juni 2008 @ 11:14:43 #6
55709 Stereotomy
pi_59166994
OH NOES!!

Trouwens, ik denk wel dat het fake is, want serieus, zoiets doe je niet. Ze begint ook met lachen eerst (binnenpret), terwijl ze denk ik dan stomverbaasd met tunnelvisie haar gezicht in plooi had moeten houden als dit echt was.

* Stereotomy deja vu van gister in restaurant krijgt!

Maar ik had het personeel ook nog gevraagd of ze het licht wilden dimmen, mijn gebrande CD met 'She' van Elvis Costello wilde opzetten, en op een dienblad met brandende sterretjes (vuurwerk) de ring zouden willen komen brengen, en dat deden ze ook...! Dus het was gewoon heel, heel heftig en echt allemaal. Die afwijzing, je voelde een golf van plaatsvervangend medelijden op je afkomen van iedereen in het restaurant. De gedeelde blijdschap toen ze terugkwam en toch 'ja' zei. Ongelovelijk. Ik zit eigenlijk nu nog een beetje na te trillen.
pi_59171203
Hoewel een deal natuurlijk eigenlijk wel een deal is kan ik begrijpen dat je de dop zelf wilt houden.

LKS: hell yeah wat een geur is de Rose31 zeg! Er zit heel heel sterk die bepaalde noot in die ik gewoon geil vind, en dan gecombineerd met roos het kan niet beter... Daar gaat m'n geld

De Patchouli24 heb ik nog alleen op flesje geroken. Nogal overweldigend maar ik ben benieuwd wat daarmee gaat gebeuren op de huid.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 14:08:00 #8
55709 Stereotomy
pi_59171632
Oh nouja, op zich wil ik nog wel de dop ruilen tegen de atomizer hoor De helft van mijn flessen hebben een doorzichtige plastic dop van haarsprayflesjes die ik heb, en daar ben ik eigenlijk ook wel gelukkig mee. Gaat me er meer om dat het ietwat luchtdicht wordt afgesloten, en niet zozeer om esthetiek. Terwijl het jou meer om de esthetiek gaat.

Ik weet dat het voor de geur niet zoveel uitmaakt, maar ik vind een (transparante) dop erop toch wat afgewerkter staan, en op de een of andere manier ruik je zonder dop stiekem toch wel de geur nog een beetje door de druppels rond de verstuiver.
pi_59171666
Okee maar als jij net een fles hebt gekocht, wat moet je dan nog met een atomiser? Als ik dit weekend slaag in m'n opzet om Muscs Koublaï Khan te kopen neem ik aan dat je daar wel in bent geïnteresseerd?
  vrijdag 6 juni 2008 @ 14:10:28 #10
55709 Stereotomy
pi_59171700
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 14:09 schreef W1ZZ het volgende:
Okee maar als jij net een fles hebt gekocht, wat moet je dan nog met een atomiser? Als ik dit weekend slaag in m'n opzet om Muscs Koublaï Khan te kopen neem ik aan dat je daar wel in bent geïnteresseerd?
Nouja, deal is deal toch? Ik ga toch sowieso SMW atomizeren om mee te nemen, dus dat kan net zo goed jouw atomizer zijn. Maar ik wil het ook wel ruilen tegen MKK hoor, dus doe dat maar.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 14:11:16 #11
55709 Stereotomy
pi_59171723
Oh en lees hier een leuk verhaal.

[ Bericht 14% gewijzigd door Stereotomy op 06-06-2008 14:40:45 ]
pi_59171846
Uhhm, wat moet ik precies op jouw profiel lezen?
  vrijdag 6 juni 2008 @ 14:40:27 #13
55709 Stereotomy
pi_59172622
Linkje gecorrigeerd
pi_59173303
Een regular ontmaskerd met foto

Haha coole foto's man, klinkt echt als iets wat ik never nooit zou durven, maar het zal wel een enorme kick gegeven hebben?

Ohja, ik had een 8 op m'n afstudeerpresentatie!

Maar daarna kreeg ik te horen dat ik een of andere toets nog niet had gehaald waardoor ik niet in 1 keer kan afstuderen, maar pas in augustus Het kost me geen extra collegegeld ofzo, maar ik had graag mijn diploma in 1 keer gehaald ipv dat het nu op 1 zo'n toets blijft hangen

Ohja part 2: ik droeg Rose31, om het nog een beetje ontopic te houden

[ Bericht 34% gewijzigd door le_knightclub_soda op 06-06-2008 15:09:11 ]
pi_59175000
Ondanks dat ze niet hebben gereageerd op mijn mailtje kreeg ik vandaag mijn drie Creed samples: SMV. Himalaya en MI.

Inclusief handgeschreven briefje en de optie om de geuren gewoon thuis te laten bezorgen omdat een medewerker bij mij in de straat woont. Top service!
  vrijdag 6 juni 2008 @ 16:15:34 #16
55709 Stereotomy
pi_59175663
Ben benieuwd hoe je ze vindt, Mr. G, en in welke volgorde. Ik zelf denk SMW, Himalaya, MI, in die volgorde. Maar dat komt ook maar omdat ik nu leuke associaties aan Himalaya heb, vind MI objectief lekkerder ruiken.

W1ZZ, de dop is op de post gegaan!
pi_59176119
Vergeten te vermelden: opgestuurd door Skins.

Ik heb vanavond een borrel van de vakgroep maar daarvoor ga ik naar mijn vriendin. Welke van de drie zou ik als eerste proberen voor deze gelegenheid?
  vrijdag 6 juni 2008 @ 16:50:22 #18
55709 Stereotomy
pi_59176915
SMW.

Dan sex.

Dan borrel.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 16:53:34 #19
55709 Stereotomy
pi_59177005
Ik heb van Skins Breda vandaag opgestuurd gekregen:

Creed - Bois du Portugal
Creed - Green Valley

en aangezien ze geen L'Artisan hadden, twee willekeurige:

Creed - Himalaya, in officiële Creed piefje wederom, yay
Diptyque - Tam Dao

Was eigenlijk al best benieuwd ooit naar Tam Dao, dus die ga ik binnenkort eens proberen.
pi_59181137
Wat gaaf hee Stereo! En LKS gefeliciteerd!

Ow trouwens he... She is wel van Charles Aznavour

Om deze post nog ontopic te maken: Nu een hele dag Rose31 op en ik vind 'm echt heel erg lekker maar hij lijkt wel sterk op Black Aoud. En die geur is de helft goedkoper dus ik zal nog even een flinke vergelijkende test moeten gaan uitvoeren!
pi_59183053
Thanks W1ZZ! Moet je niet al onderweg naar Paris zijn?

Net Tom Ford Private Blend Moss Breches opgedaan, reactie volgt nog
  zaterdag 7 juni 2008 @ 00:47:09 #22
55709 Stereotomy
pi_59189361
Net Creed - Bois du Portugal opgedaan en ik snap hem niet. Ik ruik 1 hele sterke note erdoorheen die ook in Hammam Bouquet zit en in de meeste geurtjes die W1ZZ lekker vindt. Wat is dit?

Op mijn andere hand heb ik wat Creed - Green Valley opgedaan en van wat ik me van Polo Green kan herinneren is Green Valley de verfijndere versie van Polo Green. Erg lekker! Een soort Himalaya met een groen, versgemaaid karakter.
pi_59203028
Wat ik me trouwens al de hele tijd afvraag: wat is het nut van piefjes in de ijskast bewaren?
  zaterdag 7 juni 2008 @ 21:23:38 #24
55709 Stereotomy
pi_59203234
Ik bewaar al mijn atomizers en piefjes in de koelkast (niet ijskast). Chemische reacties verlopen trager bij lagere temperaturen en in het donker.

Gedecante parfum is verstuifd geweest en van de originele fles in een plastic atomizer gegooid die wellicht niet 100% luchtdicht is afgesloten etc. Om het zo goed mogelijk te bewaren is een koelkast wel een aardige oplossing. Maar 't is soms een beetje overkill.
  zondag 8 juni 2008 @ 15:06:12 #25
55709 Stereotomy
pi_59219090
Ik heb een volledige refund gekregen voor mijn Silver Frich Water
quote:
U hebt een betaling ontvangen!

Beste Stereo,

Pamela Khan heeft u zojuist geld gestuurd via PayPal.

Pamela Khan is een Gecontroleerd koper.
Betalingsgegevens

Bedrag:
$55,00 USD

Transactiegegevens:
41431300G9632962U

Onderwerp:
Refund!

Opmerking:
Here's your money!!
Die video van het uitpakken en die foto's schrokken haar blijkbaar toch wel af.

[ Bericht 29% gewijzigd door Stereotomy op 08-06-2008 15:26:29 ]
pi_59219965
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 19:56 schreef W1ZZ het volgende:

Ow trouwens he... She is wel van Charles Aznavour

Eindelijk iemand die het begrijpt, de versie van Elvis Costello is stom

Ik ga Hammam Bouquet kopen voor de Mr, Volgens de website kan ik dat in Brussel wel kopen... Eerstvolgende keer dat ik ga winkelen dus.
  zondag 8 juni 2008 @ 16:03:19 #27
55709 Stereotomy
pi_59220646
Ehhhh zou je dat wel doen CF? Ik zie Mr. CF echt niet met Hammam Bouquet rondlopen.
pi_59220673
quote:
Op zondag 8 juni 2008 16:03 schreef Stereotomy het volgende:
Ehhhh zou je dat wel doen CF? Ik zie Mr. CF echt niet met Hammam Bouquet rondlopen.
Nee? Hij was er zelf wel weg van
  zondag 8 juni 2008 @ 16:07:01 #29
55709 Stereotomy
pi_59220743
quote:
Op zondag 8 juni 2008 16:04 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Nee? Hij was er zelf wel weg van
Bizar.
pi_59220760
quote:
Op zondag 8 juni 2008 16:07 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Bizar.
Waarom?
  zondag 8 juni 2008 @ 16:22:55 #31
55709 Stereotomy
pi_59221123
quote:
Op zondag 8 juni 2008 16:07 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Waarom?
't is nu niet echt een geurtje voor mannen die niet van geurtjes houden, vind je niet?
pi_59221195
Gisteren L'instant geprobeerd van Guerlain. (Ik heb nog een hele la met samples gevonden )

Iets te scherp in de topnotes voor een katerige ochtend. Maar de drydown is subliem, echt heel erg lekker. Maae qua notes kan ik weinig ontdekken. Ik vond het wel iets bloemigs hebben. Terwijl ze op basenotes juist praten over een eetbare geur.

Niet iets wat ik normaal zou dragen maar zeker wel goed bevallen!
pi_59221234
quote:
Op zondag 8 juni 2008 16:22 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

't is nu niet echt een geurtje voor mannen die niet van geurtjes houden, vind je niet?
Het feit dat hij er nogal aaibaar uitziet en dol is op oude computerspelletjes, zegt niet datr hij niet van klassieke geuren houdt
  zondag 8 juni 2008 @ 16:30:24 #34
55709 Stereotomy
pi_59221315
Oh, wat voor geuren heeft ie nog meer dan?
pi_59221477
quote:
Op zondag 8 juni 2008 16:30 schreef Stereotomy het volgende:
Oh, wat voor geuren heeft ie nog meer dan?
Misschien moet je t daar eens met hem zelf over hebben

Nee, ik geef toe, ik kom regelmatig met voorstellen van geuren die ik prettig vind, zo van 'vind je dit wat?' een meestal zegt ie dan 'ieh, nee, jakkes' (zoals bij jouw tederbeminde BB ) maar hij vond Hammam Bouquet nou net wel aangenaam. En ik ook, op hem. En dientengevolge ga ik die voor hem kopen. Tevreden?

Geurennicht
  zondag 8 juni 2008 @ 16:41:43 #36
55709 Stereotomy
pi_59221699
Jij bent aan het SOGen, met je uitgebreide antwoord
pi_59221730
quote:
Op zondag 8 juni 2008 16:41 schreef Stereotomy het volgende:
Jij bent aan het SOGen, met je uitgebreide antwoord
NIET!!! Verdikkeme wil je een grafiek zien?
  zondag 8 juni 2008 @ 16:43:15 #38
55709 Stereotomy
pi_59221744
>> close all
>> clear all

Nee.
pi_59221789
quote:
Op zondag 8 juni 2008 16:43 schreef Stereotomy het volgende:
>> close all
>> clear all

Nee.
OK dan. Ik ga nu de data van het tweede experiment verwerken, ja?
pi_59222447
quote:
Op zondag 8 juni 2008 16:25 schreef Mr.G het volgende:
Gisteren L'instant geprobeerd van Guerlain. (Ik heb nog een hele la met samples gevonden )

Iets te scherp in de topnotes voor een katerige ochtend. Maar de drydown is subliem, echt heel erg lekker. Maae qua notes kan ik weinig ontdekken. Ik vond het wel iets bloemigs hebben. Terwijl ze op basenotes juist praten over een eetbare geur.
Achja dat is ook maar wat je er zelf in ruikt. Ik heb wel vaker dat ik zelf heel andere associaties met een geurtje heb dan het gros van de recensies vermelden of wat in de notes voorkomt.

Stereo, beter dat je je geld terug hebt, had ik niet verwacht! En stuur die pm nog maar een keer vlak nadat de stufi is binnengekomen
  zondag 8 juni 2008 @ 17:09:10 #41
55709 Stereotomy
pi_59222546
Okee, ik stuur je rond de 27e wel een berichtje
pi_59234563
Net teruggekomen uit Parijs waar ik verrassend weinig tijd aan geurtjes heb besteed, ik denk een half uur in totaal! Maar wel teruggekomen met drie flessen Muscs Koublaï Khan en monsters van A la nuit, Rousse en Bois de Vanille. De winkel van Serge Lutens is trouwens godsonmogelijk te vinden!

Ook nog bij de winkel van L'artisan parfumeur monsters Tea for Two en Dzing! gescoord. En ik ben ook nog langs de Parfums de Nicolaï winkel gelopen maar die was dicht

Verder natuurlijk lekker de toerist uitgehangen!

P.S.: Stereo ik vermoed dat het lavendel is wat je bedoelt. Althans, zowel in Hammam Bouquet als in Bois du Portugal zit aan het begin een sterke lavendelstoot. Of cederhout? Die zit ook in allebei.
  zondag 8 juni 2008 @ 23:28:38 #43
55709 Stereotomy
pi_59234780
quote:
Ook nog bij de winkel van L'artisan parfumeur monsters Tea for Two en Dzing! gescoord
Aaah, die wilden/hadden ze niet bij Skins Breda. Ik verwacht wel een hele nauwkeurige beschrijving van je nu, met vooral een vergelijking met Bulgari Black voor Dzing!

En die rare noot, ik vermoed dat dat kruidnagel of nootmuskaat is, eigenlijk....
pi_59235107
Het is grappig want ik heb alle l'AP geuren geprobeerd maar dit waren precies de twee die me het meest aanspraken. Hoewel er wel meer lekkere tussen zaten maar dit waren de lekkerste... Heb ze dus niet gekozen omdat jij ze ook al had. Ik doe m'n best op een goeie beschrijving wanneer ik goed de tijd heb ze te testen
  zondag 8 juni 2008 @ 23:41:54 #45
55709 Stereotomy
pi_59235183
Er is één gemene deler in mijn collectie, en dat is thee. Ik ben dan ook met veel interesse een thee-thread op BN aan het volgen. Helaas worden daar min of meer alleen nichedingen aangeraden waar ik niet makkelijk aan kan komen, Annick Goutal Duel ofzo.

Maar van de designerdingen vind ik qua thee Acqua di Gio en Gucci PH II eigenlijk wel lekker, maar ook weer veels te common.

En even een intermezzo'tje: ik heb nu Paco Rabanne XS op de ene hand en Creed Himalaya op de andere. Ze lijken inderdaad op elkaar, zoals - gaan we weer - GIT en CW op elkaar lijken. Ook hier zijn de top- en middlenotes best gelijk, maar komt de Creed qua drydown superieur uit de verf. XS houdt wat musk over, terwijl de Creed-ambergris Himalaya bijzonder maken. Dus ook hier: XS = poor man's Himalaya, maar ze *lijken* wel.

Op wat strips naast me heb ik hier Dior Homme Cologne (de light-versie dus, door een andere parfumeur gemaakt!), Tommy Girl en Acqua Missoni .

Dior Homme Cologne vind ik een mooiere geur voor in de zomer dan Dior Homme, omdat de cacao is weggelaten. Je houdt dan iris met citrus over, en hoewel ook dit inderdaad nog steeds naar lipstick ruikt en vrij vrouwelijk is, is het méér draagbaar dan de originele Homme. Helaas wordt het alleen in een 125 ml fles verkocht, die 76 EUR kost bij de Bijenkorf, en zo'n 50 EUR online.

Waarom ik Tommy Girl en Acqua Missoni hier heb is omdat mijn tegenspeelster Acqua Missoni op had op donderdag, en de meid bij wie ik nog Coebergh heb lopen zuipen tot 4:00 een flesje Tommy Girl in haar badkamer had, en ik even een head-to-head wilde doen.

vs

Tommy Girl is op BN op het moment wat controversieel omdat ciriticus Luca Turin dit geurtje een 'Masterpiece' genoemd had in zijn boek, terwijl de rest van BN dit een zuurstokgeurtje voor 14-jarigen vindt (zeker nog undergraduate, die Turin). Om eerlijk te zijn vind ik het ook een beetje een zuurstokgeurtje waar Marc Dutroux wel eens heel opgewonden van kan worden. Het is voornamelijk erg zoet, met veel sillage en longetivity. Een appel-zuurstok smaak met een hint vanille - de makkelijkste manier om een geurtje vrouwelijk te maken.

Acqua Missoni is een hele generieke vrouwelijk aquatic, totaal niet bijzonder, maar plezierig in de reuk.

[ Bericht 39% gewijzigd door Stereotomy op 08-06-2008 23:55:01 ]
pi_59235280
Ik ruik eigenlijk meestal de thee niet die er in moet zitten. Ook bijv. in SMW ruik ik hem niet bewust. Maar in Tea for Two en nog veel sterker in Thé pour un été ruik ik 'm wel. Ik had me nooit echt op l'AP georiënteerd maar ik vind het een leuk huis met flink uiteenlopende geuren.
  zondag 8 juni 2008 @ 23:54:20 #47
55709 Stereotomy
pi_59235487
Om heel eerlijk te zijn heb ik hem in SMW óók nog niet geroken hoor. Maar ik ga daar wel verder naar op zoek als ik de tester heb. Ook in L'Instant btw heb ik hem nog niet gevonden.

Ik heb boven ff een edit gedaan.
pi_59242240
Tommy Girl is ook zuurstok! Ik heb je dop zonder problemen binnengekregen, dank! Als ik vanavond nog tijd heb doe ik je monster op de bus, anders morgenochtend!
  maandag 9 juni 2008 @ 12:10:13 #49
55709 Stereotomy
pi_59243209
Ha, ben benieuwd naar de atomizer, zit zelf namelijk ook een beetje verlegen om atomizers atm.
pi_59244254
Ik heb SMW inmiddels getest en hij is echt heel erg lekker. Wat mij betreft onderscheid Creed zich in de drydown echt van de reguliere Douglas/Ici Paris etc geuren.

Vandaag testen we Himalaya

En bovendien: de dollarkoers !
pi_59244294
quote:
Op zondag 8 juni 2008 23:21 schreef W1ZZ het volgende:
drie flessen Muscs Koublaï Khan
pi_59244984
Niet allemaal voor mezelf natuurlijk, he Twee zijn er om op eBay te verkopen en zo hopelijk genoeg winst te maken dat ik m'n eigen fles (de 3e dus) gratis heb.
pi_59245451
Oh ik dacht al Wat voor geurtje is het, beetje te vergelijken met Musc Ravageur?
pi_59253373
Ja, maar dan veel geraffineerder. MR geeft op mijn huid een zeurderige noot die weliswaar heel dierlijk wild geil of wat dan ook is maar me niet helemaal aanstaat. MKK heeft dat niet. Ik vind MR absoluut lekker maar MKK is voor mij de betere geur.
  maandag 9 juni 2008 @ 18:36:28 #55
55709 Stereotomy
pi_59253418
Ik hoop dan dat ik hem niet neer hoef te knuppelen.

Maar goed, in SMW hebben we een gezamelijke interesse. Mijn flesje staat op zondag 10:00am lokale tijd op International Dispatch. Ik verwacht hem morgen of overmorgen binnen eigenlijk.
pi_59253494
Ik ga 'm nu voor je decanten
  maandag 9 juni 2008 @ 18:46:18 #57
55709 Stereotomy
pi_59253700
Thanks, ben echt benieuwd. Dat sterke spul in LKS's zwarte atomizer (help me ff, wat zat er ook alweer in?) liet me eerst bijna stikken maar de drydown was zeer fraai, dus ik ben wel benieuwd naar wat sterkere geuren met bijvoorbeeld civet.

Hoe is het met jouw Silver Mountain Water? Nog steeds in Canada?
pi_59253972
Volgens de tracker wel ja Maargoed, er is weer een weekend overheen gegaan dus misschien updaten ze vanavond weer.

Ik vind MKK trouwens meteen echt heel erg lekker. Op BN lees je steeds dat het zo wennen is blabla maar volgens mij zijn die Yanks gewoon alleen brave Vetivergeuren gewend
  maandag 9 juni 2008 @ 19:11:08 #59
55709 Stereotomy
pi_59254396
Dat zou best eens kunnen, want dit:

... kan toch écht niet in de Kruidvat.
pi_59254678
Haha vetiver in een deo.. Nou ja, dat gaan we dus lekker nooit proberen

Ik was trouwens voor ik wegging erg enthousiast over Le Labo Rose 31 maar ik heb 'm nu een paar keer gedragen en ik moet zeggen dat Black Aoud van Montale er erg op lijkt en tot nu toe voor mijn gevoel beter is. Maar ik moet ze nog een keer side by side testen.

Heb nu ook even snel Le Labo Patchouli 24 op m'n huid gespoten en die lijkt sterk op BB.
  maandag 9 juni 2008 @ 19:32:21 #61
55709 Stereotomy
pi_59255123
Black Aoud van Montale, is dat niet een soort YSL M7 maar dan nog sterker?
pi_59263945
Dat weet ik niet goed, moet ik M7 nog weer even een keer voor checken...

Iedereen gefeliciteerd trouwens
  dinsdag 10 juni 2008 @ 01:26:04 #63
55709 Stereotomy
pi_59267617
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=320259288061&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=011

Yay. Een mooie Dior Homme van 10ml voor 8 EUR gekocht. Ik was uitgeshopt, trouwens.

Bulgari PH Soir gaat er bij deze uit op Marktplaats....
pi_59269150
Grrr.... Op eBay staan de flessen MKK altijd voor zo'n prettige $250 te koop, nu heeft één of andere flapdrol de markt verneukt en 'm voor $190 aangeboden... Ik moet dus nu wachten met aanbieden totdat die andere auction over is

EDIT: Stereo, jij bent echt verslaafd
  dinsdag 10 juni 2008 @ 09:56:37 #65
55709 Stereotomy
pi_59270525
quote:
Label/Receipt Number: CJ21 0959 089U S
Status: Arrived Abroad

Your item arrived in NETHERLANDS at 9:06 PM on June 9, 2008. Information, if available, is updated every evening. Please check again later.
Yay, juiste land. Vandaag of morgen binnen dus.

En ja, ben verslaafd. Maar het is maar 8 EUR hoor! Jammer dat Dior Homme Cologne niet in kleinere flessen dan 125 ml wordt aangeboden: ik weet niet of Dior Homme nou zo lekker werkt bij 30 graden.
pi_59270858
Chill hee, jouw fles is er al bijna en de mijne staat nog steeds in Canada. Heb ook alweer zondagavond een mail naar die knakker gestuurd maar daar heeft ie nog niet op gereageerd. Vanavond ga ik maar weer een mail sturen maar nu even via eBay dat het officieel geregistreerd staat. Als hij niet meer communiceert open ik op een gegeven moment wel een dispute namelijk.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 12:10:56 #67
55709 Stereotomy
pi_59273851
Vandaag voor de zekerheid Bulgari PH op gedaan mocht SMW vanmiddag nog aankomen. Bulgari PH valt namelijk met alles te layeren.
pi_59275286
Even de tussenstand van mijn drie Creed samples:

1. Himalaya
2. Silver Mountain Water
3. Millisieme Imperial

Allemaal topgeuren, maar Himalaya werkt bij dit weer voor mij het beste. Heel erg kort gevolgd door SMW dat wel.

De vergelijking tussen MI en Unforgivable snap ik wel maar MI is sterker, blijft langer hangen en heeft een heel andere drydown. Vergelijken tussen de twee kan ook eigenlijk alleen bij de topnotes en dan nog heeft MI een distinctieve andere noot.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 13:53:20 #69
55709 Stereotomy
pi_59276447

Zal zo ff bij Kruidvat kijken of ik een iets grotere dop kan vinden.
pi_59277668
%$# !!
  dinsdag 10 juni 2008 @ 14:42:51 #71
55709 Stereotomy
pi_59277748
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 14:39 schreef W1ZZ het volgende:
%$# !!
Same here, maar dan voor die dop van jou.
pi_59277875
Maar je hebt wel morgen 3ml MKK dus niet zeuren jij!
  dinsdag 10 juni 2008 @ 14:49:10 #73
55709 Stereotomy
pi_59277902
Valt me wel op dat er echt verschrikkelijk veel uit 1 spray komt, zo'n Creed atomizer
pi_59277923
ja klopt ja, meer dan bij welk ander merk dan ook. Ik vind dat wel fijn eerlijk gezegd.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 14:51:32 #75
55709 Stereotomy
pi_59277963
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 14:49 schreef W1ZZ het volgende:
ja klopt ja, meer dan bij welk ander merk dan ook. Ik vind dat wel fijn eerlijk gezegd.
Maar gelukkig is het ook makkelijk om een half spraytje te doen, merk ik net.... Daarnaast ook ff dopje eraf gepeuterd, en inderdaad, een plastic seal en geen metalen seal zoals bij mijn Silver Frich Water.
pi_59278040
  dinsdag 10 juni 2008 @ 17:28:49 #77
55709 Stereotomy
pi_59282187
Het is nu 2.5 uur later en ik ruik het nauwelijks meer.

Mijn verdampte geld, wat doe je.
pi_59282700
Heh? Bij mij blijft SMW de hele dag hangen. Makkelijk twee keer zo langs als GIT.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 17:57:27 #79
55709 Stereotomy
pi_59282822
Heh, langer dat GIT

Denk dat ik toch ook maar eens op kleding moet spuiten, want ik vertrouw mijn gezweet niet op mijn huid.
pi_59282914
Ja GIT is niet echt een doorzetter bij mij.... Maar SMW doet het juist heel goed bij mij wat dat betreft. Had je dit probleem bij het monster dan niet ook?
  dinsdag 10 juni 2008 @ 18:03:43 #81
55709 Stereotomy
pi_59282974
GIT (en CW) hebben werkelijk een hele lange longetivity bij mij. Langer dan MI of Himalaya, en zeker langer dan SMW. Ik denk dat SMW de minste doorzetter is. Zoals met al mijn theegeuren. Story of my life .

Het SMW monster.... vind ik moeilijk om te vergelijken omdat de sprays uit de atomizer veel kleiner waren. Maar de topnotes uit het monster waren zeker niet zo sterk (kreeg er bijna hoofdpijn van, vandaag in de hitte), maar ik kan me nog wel herinneren dat ik SMW nog rook de dag daarna op mijn polo. Topnotes zijn op zich wel de dingen die het meest verzwakken bij het decanten omdat ze zo vluchtig zijn.

Misschien is inmiddels mijn neus er wel aan gewend, en ruik ik het morgen alsnog op mijn kleding. Maar op mijn arm (lichtjes bezweet) ruik ik hem slechts als ik er dicht bovenop snuif.

Maar waar precies spuit jij SMW op?

[ Bericht 12% gewijzigd door Stereotomy op 10-06-2008 18:10:48 ]
pi_59283125
Jammer...Hoop dattie 't morgen beter doet! Ik ga vanavond maar weer 'ns een mailtje sturen naar onze AllSheWants vriend

Ik depte 'm links& rechts bij m'n sleutelbenen en op m'n linker en rechter onderarm (net onder de elleboog). Waar ik alle geurtjes doe, eigenlijk.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 18:13:38 #83
55709 Stereotomy
pi_59283165
Deppen

En doe je dat onder je kleren? Of boven? Of na het douchen met ontbloot bovenlijf?

De SMW monster had ik 2x onder mijn kleren gespoten, en 1x op elke de onderarm, zoals ik met elk geurtje doe. Vandaag had ik 1 spray op de onderarm, en 1 tegen mijn nek. Misschien lag het daaraan, maar toch, het zou niet na 2.5 uur verdwenen moeten zijn van mijn arm.
pi_59283442
Ja deppen met zo'n Skins monsters zonder spraymechanisme. ik heb geen zin om al die monsters die ik bij Skins meeneem steeds in atomisers te proppen Anyway, na 't douchen nog met ontbloot bovenlijf.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 18:25:24 #85
55709 Stereotomy
pi_59283485
Pff, misschien is mijn neus defect dan.
pi_59283547
Of misschien ben je gewoon een beetje verkouden ofzo? Ik heb ook al een paar weken dat ik geuren veel minder ruik. Zelfs monstergeuren waarvan ik weet dat ze een enorme sillage/longevity hebben houden het voor mijn neus op het moment niet zo lang vol.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 18:29:09 #87
55709 Stereotomy
pi_59283578
Nee, ben al eeuwen niet meer verkouden geweest. Zal morgen nog eens vol goede moed proberen met 3 sprays, twee onder de kleren en een op de arm.

Overigens hou ik mijn arm voor mijn buik als ik spray. Niets verloren laten gaan he.
pi_59283671
Hee da's wel slim, nooit over nagedacht
  dinsdag 10 juni 2008 @ 18:38:50 #89
55709 Stereotomy
pi_59283771
Overigens komt er zo een nieuw meisje voor een kamer kijken hier in huis. Heb m'n gezicht even gewassen en Shiseido Anti-Shine Refreshener for Men op gedaan, 1 spraytje SMW onder de kleren (ik voelde gewoon een hogedruk straal uit die fles Creed komen ), ik ben er klaar voor.

en laat haar goddomme niet net zo lelijk zijn als degene die vertrekt
pi_59284013
jij boefje!

Nu opgedaan voor vanavond (etentje plus bios) en hij is best wel anders dan gisteren. Ruikt nu een beetje als een vers schoongemaakte olifantenstal
  dinsdag 10 juni 2008 @ 18:53:12 #91
55709 Stereotomy
pi_59284159
MKK ziet er ook gewoon uit als olifantenpis.
pi_59289853
Leuke verrassing bij thuiskomst

Intro:

Ik had dus Skins Breda gemaild over de drie Creed samples. Toen ik daar na een week nog niks van gehoord had heb ik een mail gestuurd naar Skins Amsterdam met hetzelfde verzoek.
De dag nadat ik de tweede mail had verstuurd kreeg ik het pakketje van Breda in de bus...

En vandaag dus het pakketje uit Amsterdam

Eigenlijk dezelfde drie als van Breda dus, maar nu niet alleen een officiële sample van Himalaya maar ook van Millisieme Imperial

En als bonus sample: Sandflowers van Montale, weinig recensies op basenotes dus ik ben benieuwt

[ Bericht 4% gewijzigd door Mr.G op 10-06-2008 22:12:38 ]
  dinsdag 10 juni 2008 @ 22:24:56 #93
55709 Stereotomy
pi_59290950
Oe! Dus voor 3 ml MI moet ik bij Skins Amsterdam zijn? Cool!

En ik ben ook echt benieuwd naar Tam Dao van Diptyque (mijn verassing uit Breda). Ik denk dat ik die zo maar even in een atomizertje gooi.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 22:28:59 #94
55709 Stereotomy
pi_59291112
Trouwens, mijn SMW is wéér weg, die ik onder mijn kleding gespoten had. Echt wég. Zelfs Bulgari PH blijft langer hangen. SMWtf.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 22:39:22 #95
55709 Stereotomy
pi_59291547
Eerste indruk Diptyque Tam Dao: alsof je voor het eerst een zolderkamer op komt waarin 10.000 boeken liggen opgeslagen, en door een schuin dakkapel een straaltje zonlicht binnen komt vallen waarin ronddwarrelende stofjes oplichten.....

Hele herkenbaare houtgeur dus. Topnotes met een vleugje vanille, basenotes - voel ik al aankomen - wordt medicinaal als M7 Fresh of het medicijnenkastje van mijn ouders.
pi_59292466
Waar halen jullie je atomizers?

Ik wil die Creed samples namelijk gewoon kunnen sprayen zoals het hoort
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:01:21 #97
55709 Stereotomy
pi_59292499
pi_59292621
En dan heb je eigenlijk ook kleine trechtertjes nodig toch?
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:14:34 #99
55709 Stereotomy
pi_59293008
Niet vanuit de piefjes, die doe ik zonder trechter. Uit grote flessen heb ik wel trechtertje nodig.

Heb net weer 12 atomizers besteld. Best dom, want met mijn tempo had ik er best 25 kunnen bestellen in één keer. Domdomdom.
pi_59293668
Duurt lang voordat zoiets binnen is?
pi_59296217
Neuh, ik had ze binnen een week binnen. Wel meteen honderd besteld, ik houd niet van dat laffe
  woensdag 11 juni 2008 @ 09:51:29 #102
55709 Stereotomy
pi_59298209
Voor het slapen gaan, 8 uur geleden, wat SMW op een papiertje gesprayed. Vanochtend weer geroken: 't is er nog steeds. Dus het ligt echt aan mijn huid. Oplossing: ook veel op de kleren spuiten (ja of een atomizer meeslepen elke dag ). Denk ik. ff experimenteren.

Ook raar, op Basenotes zie ik grote verschillen in SMW. Zo'n 80% van de mensen vindt SMW van de lichte Creeds het zwakst, met de minste longetivity en de minste sillage. Soms zelfs maar 45 minuten, door mensen die toch echt meer dan 20 reviews hebben geschreven . Maar zo'n 20% krijgt 6+ uur uit SMW. Dus ze doen iets anders. Even uitzoeken wat.
pi_59298249
Gebruik je body lotion?
  woensdag 11 juni 2008 @ 10:04:49 #104
55709 Stereotomy
pi_59298459
Nee, vind ik niet prettig in de zomer. Maar ik heb een vrij vette huid van nature, en het enige moment wanneer mijn huid niet vet is, is direct na het douchen in de ochtend. En mijn SMW deed ik gister middag en avond op, toen mijn huid al hersteld was.

D'r zit niks anders op dan te experimenteren.

-edit- okay, dit is eng. Ik heb nu 30 minuten SMW op, en ik pakte net weer dat papiertje waarop ik gisternacht SMW had gespoten, en ik ruik nu niks, helemaal niks meer! Ik denk dat mijn neus dus serieus dichtgeslagen wordt door SMW en dat ik waarschijnlijk nu behoorlijk projecteer, maar dat ik dat zelf niet meer ruik.

Argh, vind ik eens een Creed lekker.

Overigens gaat die Tommy Girl van vorige week vrijdag nog steeds als een tierelier.

[ Bericht 28% gewijzigd door Stereotomy op 11-06-2008 12:14:08 ]
pi_59301778
Vandaag uit mijn zak testers:

Eerste spray en ik dacht meteen: Aardbeien! Maar dan niet het fruit maar meer snoepjes.

Ik ben vandaag om op te eten
pi_59302339
MKK al binnen Stereo?

Mr.G: klinkt wel lekker zomers maar trek je niet de vliegen aan? Een vriend van mij gebruikte altijd Fructis hairwax totdat 'ie in de zomer letterlijk de vliegen om z'n haar had vliegen een keer!
  woensdag 11 juni 2008 @ 12:52:04 #107
55709 Stereotomy
pi_59302726
Echt bizar dat veel van die Black-geuren naar fruit ruiken. Polo (double) Black, PR Black XS.... er is maar één echte Black geur!

MKK heb ik net binnen, bedankt! Heb hem op een stukje papier gespoten, en ik denk dat ik hem wel op kan. Hij doet me aan Hammam Bouquet denken op het moment.
pi_59303827
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 12:38 schreef W1ZZ het volgende:
MKK al binnen Stereo?

Mr.G: klinkt wel lekker zomers maar trek je niet de vliegen aan? Een vriend van mij gebruikte altijd Fructis hairwax totdat 'ie in de zomer letterlijk de vliegen om z'n haar had vliegen een keer!
Het zit hem met name in de topnotes, inmiddels komen de houtnoten er al wat meer door en het fruitige is al wat meer ingetogen.

Desalniettemin zou ik het zelf nooit kopen.
pi_59305885
M'n laptop is gisteren uit het niets ineens kapot gegaan. Ik zal hier de komende tijd dus wat minder meedoen aan doelloze discussies over topnotes en wat minder snel op pm's kunnen reageren.
  woensdag 11 juni 2008 @ 15:03:12 #110
55709 Stereotomy
pi_59306425
Oh noes, LKS

Wil je die Tom Ford nog of zal ik die met grote winst door gaan verkopen op Marktplaats?
  woensdag 11 juni 2008 @ 15:48:54 #111
16715 Mylene
*schatje*
pi_59307740
Bij de Action diverse Axe geurtjes voor 3 euro.
  woensdag 11 juni 2008 @ 15:59:37 #112
55709 Stereotomy
pi_59308127
pi_59308869
Net die hint van lingerie
pi_59309220
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 15:03 schreef Stereotomy het volgende:
Oh noes, LKS

Wil je die Tom Ford nog of zal ik die met grote winst door gaan verkopen op Marktplaats?
Die wil ik zeker nog wel! Maar als je denkt een dikke winst op marktplaats te halen..it's up to you
pi_59309259
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 16:24 schreef Mr.G het volgende:
Net die hint van lingerie
Op de dames in die Axe reclames is doorgaans niet veel aan te merken Alleen die van die anti-transpirant reclame van laatst is een beetje doorsnee, die lijkt nogal op m'n vorige huisgenote.
pi_59312396
Ein-de-lijk is m'n SMW binnen! Hij is wel een beetje door de mangel gehaald (de dop van de sprayer zitten best wel wat krassen op en de doos rook helemaal naar het geurtje). Is het logo op de sprayer bij jou ook zo lelijk, Stereo? Ik heb het idee dat dit best een oude fles is namelijk

Trouwens Stereo, de lieve dames bij Skins gaan voor me een nieuwe SMW dop regelen (want ik ben de originele kwijtgeraakt ) dus als dat lukt wil je dan weer deze dop terug?
  woensdag 11 juni 2008 @ 18:47:15 #117
55709 Stereotomy
pi_59312527
Gefeliciteerd W1ZZ!

Mijn serienummer is A3510A, en die van jou? En ja! Ik wil die oude dop wel terug, past die trouwens of niet?

En het logo op mijn sprayer is juist heel mooi. Althans, mooier dan mijn Silver Frich Water.

En laat me iets weten over de longevity van jouw SMW, ik vind de mijne echt dramatisch. Onder de kleding gaat ie ca 3 uur mee, voordat ik niets meer ruik (echt niets, ook geen musk of ambergris), maar gewoon op de rug van mijn hand bijvoorbeeld 2.5 uur. Da's nog veel minder dan Bulgari PH die ik al ver onder de maat vond.
pi_59312927
Serienummer idd A3510A.

Hier wat foto's:

Ik ben overigens niet bang dattie nep is ofzo hoor. Het is duidelijk SMW en zoals je ziet is de base van de sprayer ook het witte plastic...
  woensdag 11 juni 2008 @ 19:13:19 #119
55709 Stereotomy
pi_59313303
Fraaie dop

Dat 'Creed' op de sprayer ziet er idd niet zo mooi uit als jouw Original Santal. Of wat die fles ook mag zijn.

Nou, doe hem op en laat me iets weten.
pi_59313397
Met een beetje geluk heb je gauw je dop weer terug. De SMW doet het op m'n hand nu strong as ever voorlopig. Aan het einde van de avond laat ik je wel weten hoe lang ie 't heeft volgehouden...

EDIT: het is Royal Delight.
  woensdag 11 juni 2008 @ 19:18:19 #121
55709 Stereotomy
pi_59313485
Nou, de top- en begin van de middle notes zijn overwhelming, iets té, zelfs naar mijn smaak. Maar na 2-3 uur is het echt van: snif. Huh SNIF SNIF SNIF. ..... Misschien een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele lichte musk base, en dan bedoel ik HEEL licht (lichter dan Bulgari PH na 5 uur, zo licht), maar verder niets.

Snif.

Uiteraard wil ik je, als je de dop terugstuurt, ook gaan bijdragen voor de MKK die je hebt opgestuurd.

Ben inmmiddels ook op BN aan het zeuren geslagen: http://community.basenotes.net/showthread.php?t=211371

Creed-Taliban SamplerMike vermoedt, gezien het serienummer, dat het een hele oude batch van SMW betreft. Dat zou een hoop verklaren. Ben echt benieuwd naar jouw resultaten nu.

-edit- Mijn god, hij zegt aan de hand van de logo op de sprayer te herkennen dat de fles ouder dan 6 jaar is

[ Bericht 13% gewijzigd door Stereotomy op 11-06-2008 22:41:34 ]
pi_59322008
Aiaiai! Ik moet wel zeggen dat ik nu 4 uur verder ben en 'm nog prima ruik. Ik ga zo douchen dus betere resultaten krijg ik vanavond niet maar morgen doe ik een full wearing.

EDIT: ik ben zelf overigens prima tevreden over m'n aankoop. Misschien is het niet 100% perfect maar ik heb ook maar de helft hoeven neerleggen van wat ik in de winkel voor een fles zou betalen. Dan ga ik niet zeuren
  woensdag 11 juni 2008 @ 23:11:31 #123
55709 Stereotomy
pi_59322127
'Prima' als in, nog vrolijk cassis, musk en ambergris?

Bizaaar.

En tja, als ik dit geurtje na 4 uur nog zou ruiken zou ik een stuk meer tevreden zijn natuurlijk. Maargoed, doe morgen nog maar een testdrive, en vertel me of deze SMW langer of korter meegaat dan jouw GIT. Jouw GIT doet namelijk makkelijk 6+ uur op mijn huid.
pi_59322312
Hmmm... Nou ja, het is ook maar wat je 'het doen noemt.' Bij GIT spuit ik twee keer op dezelfde plek op m'n arm en moet ik na een uur of vier m'n neus in m'n arm begraven om nog echt wat te ruiken.

Bij de SMW heb ik nu voornamelijk musk/peper/ambergris. Voor de cassis moet ik wat harder m'n best doen om te ruiken.
  woensdag 11 juni 2008 @ 23:38:23 #125
55709 Stereotomy
pi_59323033
Ruilen van huid? Na 4 uur GIT denk ik eraan om het eens een keer van mijn arm te wassen.
pi_59323295

Ik wilde echt dat GIT langer bleef hangen. En dan vooral de top/middlenoten die vind ik zó lekker! Ik vind het bijna lullig om te zeggen trouwens maar ik heb dus net gedouched en ik ruik de SMW nog steeds
  woensdag 11 juni 2008 @ 23:52:13 #127
55709 Stereotomy
pi_59323451
@&#(&@#(

Zeg, om ECHT alles uit te sluiten, vind je het goed als wij een atomizer SMW gaan ruilen? Vul ik er een met mijn SMW en vul jij er een met jouw SMW en dan even uitproberen. Even wachten totdat Sally mijn nieuwe atomizers heeft gestuurd (volgende week).

oh en de topnotes en middlenotes van GIT vind ik just weer niet lekker, alleen de drydown wel
pi_59323698
Dat vind ik geen probleem alleen ik zie het nut er niet helemaal van in als het dezelfde lot betreft?
  donderdag 12 juni 2008 @ 00:15:00 #129
55709 Stereotomy
pi_59323918
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 23:52 schreef Stereotomy het volgende:
Zeg, om ECHT alles uit te sluiten,

Stuur ook maar een stukje huid van je mee.
  donderdag 12 juni 2008 @ 00:16:17 #130
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_59323941
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 12:17 schreef Mr.G het volgende:
Vandaag uit mijn zak testers:

[ afbeelding ]

Eerste spray en ik dacht meteen: Aardbeien! Maar dan niet het fruit maar meer snoepjes.

Ik ben vandaag om op te eten
Heb deze ook al een tijdje in de collectie, vond hem zelf in het begin erg apart maar wel lekker en nu is het eigenlijk m'n standaard wintergeurtje... erg interessante combinatie van noten.
pi_59325343
Ik kon er vanochtend niet opkomen maar de geur ruikt dus gewoon naar aardbei dummies:

donderdag 12 juni 2008 @ 07:51:33 #132
55709 Stereotomy
pi_59325940
Deed net mijn kleren van gister aan. Guess what? Ik rook SMW.
pi_59326417
Volgens mij is jouw neus gewoon kaputt
  donderdag 12 juni 2008 @ 09:03:02 #134
55709 Stereotomy
pi_59326764
't is echt denk ik een combi van alles.

1) Olfactory fatigue, mijn neus slaat gewoon dicht door de blackcurrant in de SMW
2) De fles is oud(er)
3) Mijn huid neemt SMW goed op, in mijn kleren blijft hij wel beter hangen
pi_59332880
Ik post nu op de computer van m'n huisgenoot

Even de boel fatsoenlijk teruggelezen. Dat mens in die Axe deze Axe ad ziet er ook niet echt bijzonder uit, volgende keer beter kijken
quote:
Op maandag 9 juni 2008 18:46 schreef Stereotomy het volgende:
Thanks, ben echt benieuwd. Dat sterke spul in LKS's zwarte atomizer (help me ff, wat zat er ook alweer in?) liet me eerst bijna stikken maar de drydown was zeer fraai, dus ik ben wel benieuwd naar wat sterkere geuren met bijvoorbeeld civet.
Frederic Malle Noir Epices
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 18:38 schreef Stereotomy het volgende:
Overigens komt er zo een nieuw meisje voor een kamer kijken hier in huis. Heb m'n gezicht even gewassen en Shiseido Anti-Shine Refreshener for Men op gedaan, 1 spraytje SMW onder de kleren (ik voelde gewoon een hogedruk straal uit die fles Creed komen ), ik ben er klaar voor.

en laat haar goddomme niet net zo lelijk zijn als degene die vertrekt
Dude, niet met je huisgenote gaan kloten

Wel minder van die SMW longevity, bij Neroli Sauvage viel ie mij ook ietwat tegen in vergelijking met die van de tester. Normaal zou ik zeggen dat je misschien een slechte batch hebt, maar W1ZZ heeft nu een uit dezelfde batch die wel goed blijft hangen?

Anyway, ik moet de hele middag wachten tot m'n laptop opgehaald wordt (tussen 9 en 6 ). Zal zo wat nieuwe recensies typen en een leuk parfumartikel uit de nieuwe Italiaanse Vogue vertalen, helpt me weer wat met de taal leren
pi_59333140
Een lijstje van reacties op LKS

• Dat mens is op zich wel geil alleen ik houd niet zo van dat ordinaire tieten eruit gooien. Gezicht is wel prima
  • Met huisgenote is idd een slecht plan. Ik heb het overigens wel eens gedaan zonder problemen maar ik schijn altijd mazzel te hebben met van die standaard valkuilen. Ben ook vrienden met al m'n exen waarvan de laatste nog steeds m'n beste vriendin is.
  • De longevity van deze fles is wel minder dan van een net geproduceerde fles hoor, ook bij mij. Ik heb 'm nu vijf uur geleden opgedaan en ik kan m nog goed ruiken maar wel alleen als ik m'n arm naar m'n neus breng. Maar ik wijt dat bij mij eerder aan olfactory fatigue aangezien ik nog in staat ben om Le Male na 5 uur niet meer te ruiken
  • Als je problemen hebt met Italiaans moet je maar even aankloppen. Ik spreek het vloeiend maar misschien heb ik dat al eens eerder gezegd.

Succes met je laptop trouwens!
  • "The sunshine bores the daylights outta me!"
    pi_59333743
    Ik vind haar gezicht juist wat tegenvallen (beetje een man-nose) Maar dat komt misschien ook wel een beetje door de wat aparte gezichtsuitdrukking/foto. Die chocolademan lijkt er wel van onder de indruk en die heeft een stuk meer ervaring als ik die reclame mag geloven.

Ik verbreek 't contact meestal als de relatie verbroken is of hou 't op een erg laag pitje. Het werkt nooit echt voor mij meer als vriendschap.

Ik ga eerst een poging wagen met dat artikel, de niet te vertalen stukjes hou ik wel even apart. Nu de meeste schooldrukte voorbij is kan ik deze zomer hopelijk focussen op de taal echt goed leren. Wel even echt daar de focus op leggen want ik was ook nog bezig met Portugees bijhouden en Russisch en Cantonees leren.

Als het goed is komt de laptop na ophalen binnen 15 werkdagen terug, maar de vorige keer duurde het 2 maand ofzo
      donderdag 12 juni 2008 @ 14:13:13 #138
    55709 Stereotomy
    pi_59335157
    quote:
    Wel even echt daar de focus op leggen want ik was ook nog bezig met Portugees bijhouden en Russisch en Cantonees leren.
    Laat ik die laatste twee nou wel spreken.

Soms eng, die toevalligheden hier.
    pi_59340439
    Hoezo Russisch?

Zo, de laptop is een kwartier terug eindelijk opgehaald Hieronder voor wie het kan volgen het artikel wat ik aan 't vertalen ben. W1ZZ, wat willen die twee vetgedrukte stukjes zeggen?
    quote:
    Un profumo su misura è il più intimo dei lussi. I tempi d'attesa? Fino a cinque mesi. Il prezzo? Variabile: da poche migliaia di euro ai sessantamila e più di Cartier

"Sono molti gli uomini che si rivolgono a Cartier per farsi fare un profumo su misura. Addirittura più delle donne. Immagino perché sono più abituati al servizio custom made. Per loro è normale ordinare un abito dal sarto, farsi fare le scarpe da Berluti o da Edward Green", sostiene Mathilde Laurent, responsabile del Salon des parfums di rue de la Paix. "Chi ordina un profumo bespoke ha il gusto del lusso, ed è alla ricerca del proprio fantasma olfattivo."

"Durante il primo incontro ci limitiamo a parlare, non faccio sentire niente, né singole note né accordi. Nei tre mesi successivi lavoro su alcune idee e presento due o tre formulazioni differenti. Poi il cliente fa la sua scelta e io continuo a lavorare sulla formula selezionata fino a renderla perfettamente rispondente ai suoi desideri". Un profumo per sempre? "No, direi piuttosto "il" profumo di un momento della vita: la persona che siamo stati muore continuamente. Il salon des parfums ha aperto due anni e mezzo, non è ancora capitato che un cliente tornasse a chiedermi una seconda fragranza. Ma è nella logica delle cose che succeda".

La storia di una creazione particolarmente interessante? "Tutti i profumi su misura sono così atipici da essere comunque sempre interessanti. Tanto più che a identificare lo stile Cartier è l'audacia. Chi si rivolge a noi sa con certezza che dietro a ogni proposta troverà un partito preso creativo, a prescindere dalle tendenze della profumeria attuale che sostanzialmente si limita a proporre degli odori gradevoli, semplici sent bon invece che vere fragranze. Personalmente, non vedo l'ora che qualcuno arrivi con un gioiello e mi chieda di farne un profumo".

Assistente per undici anni di Jean Paul Guerlain, Mathilde Laurent aveva firmato per Guerlain Guet-Apens e Aqua Allegoria Pamplelune. "Per una precisa scelta strategica non creerò invece nessuna fragranza "commerciale" Cartier. La Maison ci tiene molto a sottolineare che il Salon des parfums è un progetto a sé. Ogni formula conifdenziale studiata per un cliente viene archiviata e tenuta segreta: un'eventuale riedizione è possibile solo per esplicito desiderio del proprietario".

La Maison Guerlain ha ripreso a creare profumi su misura nel 2005, con la riapertura dello storico negozio parigino dei Champs Elysées ristrutturato da Andrée Putman. "La creazione di fragranze personali ha sempre fatto parte della tradizione Guerlain", ricorda Sylvaine Delacourte, responsabile dello sviluppo dei profumi, citando per esempio le essenze che Jacques Guerlain componeva per Sergej Diaghilev. "Circa metà della nostra clientela è maschile, il range di età molto ampio: dai diciotto anni in su. Ovviamente si tratta di innamorati del profumo in generale e di appassionati della tradizione Guerlain in particolare, di connaisseurs dai gusti particolarmente sofisticati, addicts di Habit Rouge e Vetiver piuttosto che di Mouchoir de Monsieur".

"Un profumo su misura è un profumo di identità, deve corrispondere al cento per cento all'essenza profonda di chi lo ordina. La prima consultazione dura almeno due ore: bisogna saper ascoltare, riuscire a mettere sotto ipnosi chi viene da noi per riuscire a comprenderne l'interno patrimonio olfattivo. Gli odori che lo rassicurano, che lo fanno sentire a casa, e quelli che lo emozionano, lo turbano, gli provocano un rush adrenalinico. Molto spesso il primo che presentiamo è quello giusto, definitivo. A volte invece facciamo fino a tre, quattro prove diverse.

Una bella storia? Una signora viene a farsi fare il profumo accompagnata dal figlio diciottenne, ed è così soddisfatta del risultato che decidi di offrirne uno anche al ragazzo. Lui non vuole, sostiene che non ha senso perché gli piace cambiare continuamente. Alla fine accetta, più per compiacere la madre che per autentico interesse. Nel suo profumo vuole avvertire l'iris adorato da sua madre, vuole il ricordo del mare, la sensazione della pelle scaldata dal sole, l'odore di pulito dell'infanzia. Desidera ritrovarci i suoi luoghi preferiti, le Maldive e la montagna. Alla consegna (di due litri di eau de parfum nel classico flacone Jicki in cristallo Baccarat, n.d.r.) era entusiasta, inizialmente voleva chiamarlo "Maldives", poi ha deciso per "Mystère". Per noi è imperativo riuscire a mantenere l'inconfondibilità dello stile Guerlain pur essendo fortemente con temporanei. E creare un profumo che si leghi alla pelle in un'alchimia superba".

Francis Kurkdjian è diventato una celebrità nel mondo della profumeria a 25 anni, grazie al successo di Le Mâle di Gaultier. Per Dior, in collaborazione con Hedi Slimane, ha firmato Cologne Blanche ed Eau Noire. "Ho aperto il mio atelier di fragranze su misura nel 2001. Attualmente gli uomini costituiscono circa il 30% della clientela. Ci parliamo in conference call, sopratutto coi clienti del l'Est. Poi li raggiungo con la mia valigia/laboratorio, e testiamo tutta una serie di note e di accordi. Il processo creativo/produttivo dura tre, quattro mesi. La maggior parte dei miei clienti portano fragranze Chanel, Guerlain, Charon degli ani Venti e Trenta, a un certo punto li avvertono come datati, vengono da me e dicono: "Voglio un'Heure Bleue moderna", l'equivalente olfattivo di una sedia Luigi XVI rivisitata da Starck.

Nella loro straordinaria varietà i profumi su misura hanno una caratteristica che li accomuna: l'elevata percentuale di ingredienti naturali di altissima qualità. sono formule in cui si possono osare overdosi di elementi anche rarissimi che non si possono utilizzare (sia per problemi di quantitativi garantiti che di costi) per profumi da produrre in serie. Per questo è molto difficile fornire un'indicazione di prezzo a priori: la presenza di certi ingredienti può farlo lievitare in modo esponenziale. Non mi interessa invece mettere alcuno enfasi sulla bottiglia, che per quanti mi riguarda serve solo a proteggere la fragranza dalla luce e dal calore. I miei flaconi sono di un minimalismo assoluto".

Olivier Creed, sesto discendente in linea diretta di James Creed, fondatore nel 1760 della Maison fornitrice ufficiale della regina Vittoria, di Napoleone III e Francesco Giuseppe, è il creatore di instant classics contemporanei come Green Irish Tweed e Bois du Portugal. Per un profumo su misura (ordino minimo dieci litri) l'appuntamento d'obbligo è nel negozio parigino in avenue Pierre 1er de Serbie, l'attesa successiva di circa cinque mesi. Tra i pochi fortunati che possono vantare un Creed personalizzato, Robert Redford e Philippe Noiret.

Feuilles de Tabac, Citron Citron e Figue Amère sono solo alcune delle fragranze che hanno trasformato il londinese perfume shop di Notting Hill di Miller Harris in una meta per giovani posh e rock royalties. Lynn Harris riceve i clienti direttamente in laboratorio e comincia a lavorare da subito sulle famiglie olfattive e sugli odori che provocano in loro una risonanza emotiva. "Alla fine presento loro tre idee molto diverse l'una dall'altra, li fornisco dei rispettivi campioni e li lascio riflettere per un paio di mesi. Non è raro il caso di chi finisce per acquistare tutte e tre le formule. In genere le persone cercano di ricostruire tramite il profumo la sensazioni provate in viaggio. La richiesta che mi ha intrigato di più è stata quella di un appassionato di vetiver, che ne voleva un'interpretazione unica. Riuscire a differenziarsi da tutti i vetiver presenti sul mercato, di Guerlain, Givenchy, Comme des Garçons, fino a quello creati da Dominique Ropion per Editions de Parfums Frederic Malle è stata una sfida affascinante".

"Mi sono avvicinato al mondo dei profumi dal punto di vista del ricercatore universitario", racconta Lorenzo Villoresi. "Studiavo filosofia e religioni antiche, viaggiavo continuamente tra Giordania, Egitto, Marocco. Al Cairo passavo intere giornate dai profumieri e dagli essenzieri del souk". La persistente fascinazione per le fragranze orientali si riflette nel suo best seller maschile, Alamut, e nell'uso ricorrente di materie prime come l'oud, l'ambra, il musk. La sua formazione da "artigiano profumier" è proseguita con una ricerca sulla tradizione rinascimentale fiorentina, dagli erbari dei conventi di San Marco e Santa Maria Novella ai trattati sull'arte profumiera degli speziali di Caterina de'Medici e di Giovanventura Rossetti. Il suo atelier in via de' Bardi a Firenze è una tappa obbligata per molti appassionati di fragranze, tra cui massiccia la presenza di clienti inglesi. "Formulare un profumo su misura significa ricostruire percorsi esistenziali e psicologici complessi che hanno le loro origini nell'infanzia. Insieme al profumo personale preparo anche tutta una serie di prodotti da toeletta. Questi li consegno praticamente subito, mentre per l'eu de toilette bisogna attendere più o meno un mese".
      donderdag 12 juni 2008 @ 17:42:53 #140
    55709 Stereotomy
    pi_59340616
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 17:34 schreef le_knightclub_soda het volgende:
    Hoezo Russisch?
    Ex, 4 jaar.
    pi_59340782
    Die mail order brides spreken toch wel een beetje Engels?
      donderdag 12 juni 2008 @ 17:52:55 #142
    55709 Stereotomy
    pi_59340811
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 17:51 schreef le_knightclub_soda het volgende:
    Die mail order brides spreken toch wel een beetje Engels?
    En vloeiend Frans, en inmiddels ontiegelijk goed Nederlands. Behalve dikke tieten had ze ook een talenknobbel.
    pi_59340946
    "Zal een creatieve vooringenomenheid vinden"
    "Persoonlijk kan ik niet wachten tot er iemand met een juweeltje komen en mij vraagt er een parfum van te maken"

Die eerste is wat rottig om letterlijk te vertalen maar het betekent dat mensen heel erg binnen een bepaald parfumkader denken en niet écht creatief durven te zijn door buiten het standaardhokje te denken.
      donderdag 12 juni 2008 @ 18:00:42 #144
    55709 Stereotomy
    pi_59340996
    Wil er trouwens iemand mijn Skins sample van Bois du Portugal hebben?

Die 'note' waar ik niet helemaal tegenkan aan het begin, blijkt een combi te zijn van roos, nootmuskaat en kruidnagel. De drydown is wel weer heerlijk, maar zo'n dergelijke woody drydown vind ik al in Floris Santal.

Green Valley vind ik al een groter succes, kan niet wachten totdat ik een lege atomizer heb waarin ik het kan doen.
    pi_59341037
    Graag
      donderdag 12 juni 2008 @ 18:04:34 #146
    55709 Stereotomy
    pi_59341064
    Doe ik hem nu in een enveloppe naar jou toe.

Heb jij toevallig nog een sample van MI en/of Tabarome Millesime liggen? Deze wil ik gaan aanvragen bij Skins Amsterdam. TM schijnt naar een goede Bulgari BLV Notte te ruiken, en ik vind BLV Notte eigenlijk al best goed.
    pi_59341187
    Nope, de MI die ik had heb ik naar jou opgestuurd, toch? TM vond ik in de winkel al niet lekker dus geen monster van...

Nog bedankt voor die eBayverkoper met de samples maar ik probeer eigenlijk me wat meer op andere merken te gaan concentreren nu

EDIT: Wil je nog van monster SMW ruilen? Zo ja: ik hoef de BdP niet meteen te hebben, stuur hem maar op met je SMW scheelt weer een enveloppe+postzegel.
      donderdag 12 juni 2008 @ 18:11:25 #148
    55709 Stereotomy
    pi_59341217
    Ik zit eraan te denken om 9 piefjes 2.2 ml te kopen van MI en Green Valley. < 1 EUR / ml kom je dan uit.

Ik kan óók gewoon niet zo verslavend doen.

En ja, die MI had ik van je gehad, maar ik dacht dat je er misschien nog wel meer had. En ja! Inderdaad, even wachten totdat de atomizers er zijn uit de VS, dan stuur ik BdP gelijk daarmee op.
    pi_59341391
    Grappig dat je die Green Valley zo lekker vindt, daar vind ik dus weer geen zak aan... Ik heb bij jou toch het idee dat je van lichtere geuren houdt dan ik. Wellicht zit dat in je Aziatische afkomst? Ik lees vaker dat Aziaten (en vooral Japanners) meer houden van lichte geuren.

MKK al op je huid gedragen inmiddels?
      donderdag 12 juni 2008 @ 18:21:31 #150
    55709 Stereotomy
    pi_59341436
    Nouja, Green Valley komt onder het trio SMW / Himalaya / MI terecht, maar nog boven GIT. Ik vind Green Valley niet natuurlijk ruiken, en ik zie altijd bejaarden voor me bij geurtjes met mint erin.

En ik hou zéker van lichtere geuren dan jij. Ik wilde MKK net op gaan doen voor de avond (en ik ga niet eens ergens heen ) maar op de een of andere manier zag ik nog wat M7 Fresh in een atomizer liggen en heb ik dat nu op.

Off to the supermarket I go.
    pi_59341518
    Ik test avondgeuren ook vaak eerst thuis hoor. Zeker omdat die vaak zwaarder zijn dan overdaggeuren. MR heb ik thuis wel drie keer getest voor ik 'm naar buiten durfde te dragen. MKK is net zo zwaar als MR en door de komijnnoot misschien nog wel indringender. Toch heb ik er geen problemen mee, waarschijnlijk omdat ik al aan MR gewend ben.
      donderdag 12 juni 2008 @ 18:25:54 #152
    55709 Stereotomy
    pi_59341562
    Ik ben nog maar undergraduate , maar ik vind MKK even zwaar als Hammam Bouquet bijvoorbeeld. Als je HB durft te dragen, durf je eigenlijk toch ook meteen MKK te dragen?
    pi_59341643
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 17:58 schreef W1ZZ het volgende:
    "Zal een creatieve vooringenomenheid vinden"
    "Persoonlijk kan ik niet wachten tot er iemand met een juweeltje komen en mij vraagt er een parfum van te maken"

Die eerste is wat rottig om letterlijk te vertalen maar het betekent dat mensen heel erg binnen een bepaald parfumkader denken en niet écht creatief durven te zijn door buiten het standaardhokje te denken.
    Thanks! Die tweede vertaalde ik ook zo, maar vond het een beetje vaag klinken, ik dacht dat het misschien een uitdrukking was ofzo
    pi_59341744
    Uhhm... Ja en nee. Ze zijn inderdaad wel ongeveer even zwaar maar ik vind HB veel moeilijker dragen dan MKK. HB heeft iets dermate victoriaans dat er voor mijn gevoel een soort artistieke gelegenheid moet zijn. Bijvoorbeeld als ik naar de opera ga ofzo. MKK is dierlijk en indringend maar kun je prima naar de kroeg dragen, juist zelfs.
    pi_59341774
    non vedere l'ora che is inderdaad de vaste uitdrukking voor ik kan niet wachten tot. You're welcome
    pi_59343178
    Duidelijk Hoe lang (en waar) heb je in Italië gewoond als ik vragen mag? Ik vind het tot nu toe een meer logische en makkelijkere taal om te leren dan Portugees. Vooral qua uitspraak ook. Ik merk nu als ik mensen Portugees zie praten op tv dat ik er al weer best wat moeite mee heb om 't te volgen
    pi_59346468
    Ik heb er maar een jaartje gewoond maar ik sprak het daarvoor al. Ik kan ook Portugees lezen trouwens maar Italiaans is inderdaad logischer (en mooier ook )
      vrijdag 13 juni 2008 @ 00:24:15 #158
    55709 Stereotomy
    pi_59352627
    Zo. Nu Skins Laren even lastig gevallen met de volgende aanvraag:

Floris - Cefiro
    Floris - JF
    Floris - No. 89
    Floris - Special No. 127

Ben benieuwd. Floris.

[ Bericht 47% gewijzigd door Stereotomy op 13-06-2008 00:55:19 ]
      vrijdag 13 juni 2008 @ 23:25:21 #159
    55709 Stereotomy
    pi_59378484
    Kut, ze hadden JF niet, en daar was ik nou het meest benieuwd naar. Het wordt soms beschreven als een CW/GIT-kloon die geen CW/GIT-kloon is, en ik heb het niet zo op CW/GIT, dus ik dacht...

Maargoed. Er komt weer een nieuwe Bulgari
    quote:
    Bvlgari will launch Jasmin Noir, a new woody floral fragrance for women, this coming August. The fragrance is slightly more expensive than Bvlgari's Rose Essentielle, and Bvlgari hopes "it will also capture a new consumer looking for something more prestigious".

Jasmin Noir was developed by perfumers Carlos Benaïm and Sophie Labbé, and the notes include green sap, gardenia, sambac jasmine absolute, satin almond, precious woods, tonka bean and licorice. The fragrance advertising will feature model Kate Moss.

Bvlgari Jasmin Noir will be available in 50 ($95) and 100 ml ($140) Eau de Parfum and in matching body products. It will be exclusive to Nordstrom at the launch. (via wwd)

De opvolger van Voile de Jasmin.
    pi_59378935
    Ohh jasmijn! Ben benieuwd hoe noir 'ie wordt, ik vind jasmijn sowieso altijd nogal noir... Erg bittere geur.
      vrijdag 13 juni 2008 @ 23:44:23 #161
    55709 Stereotomy
    pi_59379020
    Voile de Jasmin heb ik 1x geprobeerd, op Airport Eindhoven , en ik vond het juist een hele lichte geur. 't is Bulgari he, die zijn van de lichte dingen.
    pi_59379107
    Ja, net zoals Black

Ik zal trouwens morgen Dzing! opdoen voor de vergelijking met BB.
      zaterdag 14 juni 2008 @ 00:04:04 #163
    55709 Stereotomy
    pi_59379555
    Black ís licht op mij.

Hee, ik heb net mijn vakantie voor 4 dagen naar Rome geboekt en mezelf verteld dat ik wat zuiniger aan moet doen met mijn geld, maar ik denk dat ik toch een voorraadje aan Creeds wil opslaan van die eBayer die die samples tegen in principe lage prijzen verkoopt. Ik wil iig wat Himalaya en MI opslaan, maar daarnaast twijfel ik of ik wat Royal Delight en/of Tabarome Millesime en/of Green Valley erbij moet doen.

Stel dat ik de geur niet prettig vind, kan ik het alsnog voor 4 EUR per sample online zetten op Marktplaats, en dan verkoop ik alles weer met winst door.
    pi_59379625
    Gaan die een beetje weg dan voor 4 E/stuk?
      zaterdag 14 juni 2008 @ 00:15:41 #165
    55709 Stereotomy
    pi_59379841
    Geen idee, ik vermoed van wel. Als een Paco Rabanne XS van 1.5 ml voor 1,50 EUR weg kan gaan, kan 2.2ml Creed zeker wel voor 3-4 EUR weg. Denk ik.
    pi_59379899
    Good luck! Nu ga ik pitten
      zaterdag 14 juni 2008 @ 01:08:05 #167
    55709 Stereotomy
    pi_59381050
    There. 1x3 Royal Delight, 2x3 Millesime Imperial, 1x3 Himalaya gekocht, 2.2ml per vial. 20 EUR precies incl. verzenden. Ik probeer twee tot drie piefjes MI te verkopen voor 4 EUR, en dan heb ik de kosten er alweer voor de helft uit.

[ Bericht 2% gewijzigd door Stereotomy op 14-06-2008 01:18:36 ]
      zaterdag 14 juni 2008 @ 16:33:17 #168
    55709 Stereotomy
    pi_59389313
    Floris No. 89

quote:
    Top: Bergamot, Orange, Geranium, Nutmeg
    Middle: Orange Blossom, Rose, Jasmine, herbal notes
    Base: Sandalwood, cedar, vetiver
    Eén van de paradepaardjes van Floris London, gedragen door onder andere James Bond. ( = chick magnet ) Het is een woody floral, met een dominante roos-geur. Roosgeurtjes en ik gaan doorgaans niet heel goed samen, omdat rozen altijd erg schreeuwen op mijn huid. Floris echter, is een merk met nogal ingetogen, hoffelijke geuren. In No. 89 schreeuwt de roos mij dan ook slechts 10 minuten toe, en daarna verandert het eigenlijk best wel in een plezante zachte geur met precies goeie sillage. De basis van sandelhout, cederhout en vetiver straalt kwaliteit uit. Erg fraai.

Oh, en check deze website uit:

http://www.jamesbondlifestyle.com/index_accessories.php?m=ac&g=ac009

Floris Special No. 127

quote:
    The Floris Special No.127 Eau de Toilette is part of their Classic range of fine fragrances, a collection of some of the most unique created in their 276 year history. This refreshingly original fragrance combines Orange and Bergamot with Neroli, Petitgrain and Orange-flower. Created in 1890 for Russia's Grand Duke Orloff while exiled in Paris, this fragrance was originally called the 'Orloff Special'. Some years later the name became Special No. 127 after the page number it occupied in the Specials formula book. Special No. 127 is a gender non-specific fragrance and devoted wearers have included Noel Coward and Eva Peron.
    Na een standaard citrusopening gaat de drydown toe naar een verfijnde versie van mijn AH Wasverzacher. Hoewel het als unisex wordt gepositioneerd (Eva Perron schijnt dit ook te hebben gedragen) vind ik het erg vrouwelijk overkomen. No. 127 is een hele 'schone' zeepgeur, vergelijkbaar met Mugler Cologne zonder de vetiver-noot.

Dit moet in 1890 echt de hipste CKOne geur van die tijd geweest zijn.

Floris Cefiro

En ik dacht nog, ik KEN dit smeuïge citroenengeurtje ergens van. Maar WAAR van. Even op Basenotes gespiekt en ja hoor: L'eau d'Issey PH. Floris Cefiro is de British Gentleman versie van de dartelende L'Eau d'Issey PH van Issey Miyake. Het heeft exact dezelfde smeuïge, crèmige citrustopnote als Issey Miyake, maar dan iets zachter, en de drydown verschilt ook niet zo veel. De hoofdpijn die het mij veroorzaakt ook niet, overigens. Ik vind Cefiro op de een of andere manier iets vrouwelijker dan L'Eau d'Issey PH. Ik mis denk ik wat musk in de drydown die het wat mannelijk maakt.

Mêh. Valt me allemaal wat tegen van Floris. Het zijn allemaal 'bekende' geuren die al een keer gedaan zijn, maar dan terughoudender, behoudender, conservatiever. Come to think of it, mijn favoriete Floris Santal is natuurlijk ook een conservatieve versie van Gucci Envy. Hoewel ik niet dacht dat het kon, denk ik dat Floris als geurenmerk nog saaier is dan ik zelf.

Ik moet wel Floris JF nog proberen, die de initialen draagt van Juan Famenias Floris.

[ Bericht 3% gewijzigd door Stereotomy op 14-06-2008 17:56:42 ]
      zaterdag 14 juni 2008 @ 18:03:17 #169
    55709 Stereotomy
    pi_59390945
    Overigens wil ik Special No. 127 en Cefiro direct wel ruilen tegen iets leuks.
    pi_59391300
    Ook in de categorie al eens eerder flamboyanter gedaan: die Dzing! kun je rustig overslaan Stereo. Hij is absoluut niet vies maar het is eigenlijk gewoon BB met ipv een rubbernoot een sterke leernoot en een tiende van de longevity en sillage van BB.

Einde review
      zaterdag 14 juni 2008 @ 18:28:43 #171
    55709 Stereotomy
    pi_59391364
    Ruilen tegen een van mijn Floris samples? Overigens denk ik dat Floris No. 89 echt iets voor jou is. Oh en ik heb ook nog een halve sample Diptyque Tam Dao, ik denk dat je die wel weet te waarderen voor wat het is, maar niet dat je er een flesje van gaat kopen.

Trouwens, BB heeft ook een leer noot. Want ik dacht nog een paar maanden geleden: jeuh, <meisje waar ik een oogje op had> heeft een leren winterjas, dus dan moet ze BB ook lekker vinden.
    pi_59391397
    Sorry, je hebt me niet echt enthousiast gekregen met je beschrijvingen van de Florissen
      zaterdag 14 juni 2008 @ 18:30:46 #173
    55709 Stereotomy
    pi_59391404
    Zie edit
    pi_59391408
    Hmm, nou ja dan is Dzing! gewoon BB zonder rubbernoot

EDIT: ik ken zowel Tam Dao als No.89 al maar als je erg graag wilt ruilen doe me dan die Dyptique maar. Zal het vanavond of morgen op de bus doen
      zaterdag 14 juni 2008 @ 18:32:27 #175
    55709 Stereotomy
    pi_59391438
    Tam Dao ruilen tegen Dzing! , bedoelde ik

Maar wacht even, we zouden ook nog SMW en iets anders ruilen, maar wat ook alweer?

-edit- Oh ja, BdP. Bah. Okee, weet je wat ik dan doe? Die Tam Dao zat al in een atomizer bij mij, en die zou ik dan weer in een piefje moeten pipetteren wat een klus is met verspilling. Dan ruil ik gewoon BdP direct tegen Dzing! en stuur ik daarnaast een volle atomizer van mijn SMW op. Is dat goed?

[ Bericht 31% gewijzigd door Stereotomy op 14-06-2008 18:38:21 ]
    pi_59391586
    Ja hoor tuurlijk. Ik zal wel SMW en Dzing! opsturen, dan zie ik wel wanneer SMW/BdP mijn kant uit komt.
      zaterdag 14 juni 2008 @ 18:42:17 #177
    55709 Stereotomy
    pi_59391613
    Ja, nu. Ik heb SMW gewoon zo vol gedaan:

Ben benieuwd of jouw SMW anders is, maar ik vermoed van niet.
    pi_59391713
    Oh je hebt de atomisers al binnen. Ook prima
      zaterdag 14 juni 2008 @ 18:49:49 #179
    55709 Stereotomy
    pi_59391755
    quote:
    Op zaterdag 14 juni 2008 18:47 schreef W1ZZ het volgende:
    Oh je hebt de atomisers al binnen. Ook prima
    Nee, maar 't was mijn aller aller laatste
    pi_59391849
    Aight. Gaat zo op de bus, hoewel ik praktisch zeker weet dat het precies hetzelfde sap is
    pi_59405431
    Ik heb net een paar dagen hevige verkoudheid achter de rug en nu ruik ik alleen bepaalde noten nog van m'n geurtjes.
    pi_59406189
    Als je maar niet te veel gaat opspuiten daardoor
    pi_59411733
    http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MESELX:IT&item=120273318098

Als iemand zin heeft om Amerikaanse prijzen voor MKK te betalen
      zondag 15 juni 2008 @ 19:54:44 #184
    55709 Stereotomy
    pi_59411900
    Nou, ben wel benieuwd. Je feedbackscore draagt echter niet heel positief bij.
    pi_59412030
    tja, je moet toch ergens een keer beginnen met verkopen Een feedback van 400 met nul sales zegt in principe ook niets.
      maandag 16 juni 2008 @ 14:55:45 #186
    55709 Stereotomy
    pi_59433167
    Ik heb je SMW en Dzing! binnnen, bedankt!

Rond elven had ik SMW opgespoten, en onder mijn kleding ruik ik het nog goed, maar op mijn armen is ie alweer weg.

Dzing heb ik net op de achterkant van mijn hand geprobeerd. Een soort upscale Bulgari Black inderdaad. Lang niet zo zoet en lang niet zoveel vanille, en die rubbernoot vervangen door een leer/civet/roos-akkoord. Op de een of andere manier ruiken alle geuren met roos erin bijna hetzelfde voor mij.
    pi_59433411
    Een nadeel van niks meer kunnen ruiken door verkoudheid: Niet ruiken dat tijdens een lange treinreis in je tas je flesje Acqua di Genova uit de verpakking raakt en een dikke 20ml uit het flesje in de bodem van je tas verdwijnt. De coupé zal ongetwijfeld de komende weken nog naar een goddelijke citrusgeur ruiken, maar ik ben fucking 20ml topspul kwijt

maandag 16 juni 2008 @ 15:05:54 #188
    55709 Stereotomy
    pi_59433443
    Steek dan gelijk 20 EUR in de fik
    pi_59433489
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 15:04 schreef le_knightclub_soda het volgende:
    Een nadeel van niks meer kunnen ruiken door verkoudheid: Niet ruiken dat tijdens een lange treinreis in je tas je flesje Acqua di Genova uit de verpakking raakt en een dikke 20ml uit het flesje in de bodem van je tas verdwijnt. De coupé zal ongetwijfeld de komende weken nog naar een goddelijke citrusgeur ruiken, maar ik ben fucking 20ml topspul kwijt

[ afbeelding ]
    Damn, dat is echt balen
    pi_59433543
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 15:05 schreef Stereotomy het volgende:
    Steek dan gelijk 20 EUR in de fik
    Dat ruikt minder lekker. Denk ik...ik ruik niks meer

M'n moeder heeft een doorweekt tijdschrift dat onderin m'n tas zat in de kast gelegd op m'n ouders' slaapkamer. 'Ruikt 't daar lekker fris de hele zomer'. Toch nog iemand die er baat bij heeft.
    pi_59438733
    Bummer

Stereo: Ik heb helaas ook best een verstopte neus dus daar kan het ook aan liggen, maar ik heb het gevoel dat ik bij jouw SMW aan het begin veel meer citrus ruik dan bij de mijne. Weinig cassis nog vijf minuten na opspuiten.
      maandag 16 juni 2008 @ 19:08:00 #192
    55709 Stereotomy
    pi_59439345
    Ik krijg juist een overdosis cassis binnen bij mijn SMW

Overigens ruik ik hem, 7 (!!) uur na het opspuiten, nog steeds lichtjes onder mijn kleren. Kwam uit mijn originele fles, slechts 1 spray. Op mijn armen moet ik mijn neus er echt bovenop douwen, en dan ruik ik nog wat zoete musk.

Misschien wordt mijn neus er wel gevoeliger door.

Morgen jouw SMW eens proberen.
    pi_59439475
    Dat heb ik ook wel een paar keer gelezen in de reviews dat mensen aan SMW moesten wennen in de zin van dattie bij vaker dragen beter werd waargenomen.
      maandag 16 juni 2008 @ 19:13:11 #194
    55709 Stereotomy
    pi_59439476
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 15:04 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[ afbeelding ]
    Was het een schroefdop, overigens?
    pi_59440283
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 19:13 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Was het een schroefdop, overigens?
    Nee, ik dacht er mee weg te komen gewoon lui die spraybol netjes in de ene helft van de doos te doen en het flesje in de andere helft en de boel af te sluiten ipv de dop te verwisselen.

Wat een kutzooi zeg, m'n hele dag vergald.
      maandag 16 juni 2008 @ 21:20:51 #196
    55709 Stereotomy
    pi_59443451
    LKS

En ongeloveloos, ik ruik soms nog whiffjes van mijn SMW, na 9 uren. Het verschil is dat dit de derde keer is dat ik SMW draag (ipv 2) en dat ik vandaag absoluut niet gezweet heb. Denk toch dat zweet ook een factor is.
      maandag 16 juni 2008 @ 23:18:39 #197
    55709 Stereotomy
    pi_59447728

Nieuwe Lolita Lempicka Fleur Defendu. Fantastische fles. En geur wederom gemaakt door Annick Menardo (originele LL, Bulgari Black) dus verwacht een flinke dosis vanille en andere zoetigheden.

[ Bericht 11% gewijzigd door Stereotomy op 17-06-2008 12:46:19 ]
      dinsdag 17 juni 2008 @ 12:37:41 #198
    55709 Stereotomy
    pi_59457173

LKS

Vandaag eindelijk op. En mên, wat een GAAF geurtje zeg. 100% A*Men met nog een sloot koffie erdoorheen. Manfred
    pi_59457254

Manfred de cultheld van deze topicreeks!

btw, dat andere parfumtopic dat nu loopt in LIF

btw part 2, het plaatje van die Fleur Defendu fles doet 't nie, maar wel tof flesje idd!
    pi_59457417
    Stereo die reageert in dat andere parfumtopic

Anyway, ik heb nu sinds vanochtend 8 uur SMW op en hij is op een muskbase na wel zo'n beetje verdwenen. Maar ik ben ook snipverkouden, daar kan het ook aan liggen.
      dinsdag 17 juni 2008 @ 12:48:39 #201
    55709 Stereotomy
    pi_59457436
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 12:47 schreef W1ZZ het volgende:
    Stereo die reageert in dat andere parfumtopic
    Ik moet iets verkopen, zoals je kunt lezen in mijn sig
    pi_59457538
    hahaha, en ik probeerde eerst nog wel de reageerders van dat andere topic naar ons te lokken.
    pi_59457609
    Iemand wel eens dat userfototopic op BN bekeken trouwens?

dinsdag 17 juni 2008 @ 13:03:46 #204
    55709 Stereotomy
    pi_59457852
    Toen ik klikte dacht ik al, als je het maar niet over die Roemeense attention-h**r gaat beginnen, maar ja hoor...
    pi_59457906
    Hoezo "attention-h**r"

Ik ken haar verder niet van andere posts, maar in dat topic komt ze wel normaal over?
    pi_59457913
    Lekker is ze wel
    pi_59457953
    Krijg nu weer ineens een paar vleugen cassis binnen

Leuk he Stereo, roddelen over SMW?
      dinsdag 17 juni 2008 @ 13:29:55 #208
    55709 Stereotomy
    pi_59458587
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 13:06 schreef le_knightclub_soda het volgende:
    Hoezo "attention-h**r"

Ik ken haar verder niet van andere posts, maar in dat topic komt ze wel normaal over?
    Och.

[QUOTE=bebe_delia;1213097]In my honest opinion(I will throw political correctness out on the window), average people do suck. It's just how I think. Both men and women this is. Most women are insecure about themselves(especially fat ones and feminists) and most of them are afraid of their sexuality and the way they are perceived. Most men do think with the head in their pants when they see me(at least the vast majority) and so on.

[/QUOTE]

Ze heeft er ook een handje van in dat topic om direct na een foeilelijk 40-jarig Amerikaanse burgertrut haar sexy foto's te posten waardoor die burgertrutten geen reacties meer krijgen.

Overigens heeft ze ook laten weten vrij onvruchtbaar te zijn en dus geen kinderen te kunnen krijgen. En waarom weet ik dit?
      dinsdag 17 juni 2008 @ 13:31:17 #209
    55709 Stereotomy
    pi_59458631
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 13:08 schreef W1ZZ het volgende:
    Krijg nu weer ineens een paar vleugen cassis binnen

Leuk he Stereo, roddelen over SMW?
    Ja, van dit spul dat 2x zo duur is als mijn andere spul kan ik wel een heel topic over vollullen ja.
    pi_59459337
    quote:
    In my honest opinion(I will throw political correctness out on the window), average people do suck.
    quote:
    Ze heeft er ook een handje van in dat topic om direct na een foeilelijk 40-jarig Amerikaanse burgertrut haar sexy foto's te posten waardoor die burgertrutten geen reacties meer krijgen.
    Dat kan toeval zijn
    quote:
    Overigens heeft ze ook laten weten vrij onvruchtbaar te zijn en dus geen kinderen te kunnen krijgen. En waarom weet ik dit?
    ehhhhhhh geen idee

Maarja okay, die bovenste uitspraak is idd wel behoorlijk fout, wat verwacht ze anders van mannen. Maar als iemand er zo uitziet ben ik wel wat meer vergevingsgezind.
      dinsdag 17 juni 2008 @ 13:58:37 #211
    55709 Stereotomy
    pi_59459461
    *fap fap fap*
    pi_59459475
    Ik zou als ik haar was ook een hoge dunk van mezelf hebben. Zij is de eerste Roemeense die ik ooit gezien heb die überhaupt de moeite waard was

Dat is trouwens best wel een foute eigenschap LKS. Ik sla soms misschien wel de andere kant uit, ik ben vaak afstandelijker/strenger tegen lekkere chicks precies omdat ik denk dat ze verder toch al de hemel in geprezen worden en best door mij een beetje meer met beide benen op de vloer gebracht mogen worden.
    pi_59459621
    Haha dat was niet al te serieus hoor. Ik moest een beetje denken aan die Seinfeld aflevering waarin Jerry een lekkere vriendin heeft en ineens onder allemaal verkeersboetes etc. uitkomt
    pi_59459681
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 13:59 schreef W1ZZ het volgende:
    Ik zou als ik haar was ook een hoge dunk van mezelf hebben. Zij is de eerste Roemeense die ik ooit gezien heb die überhaupt de moeite waard was
    ^^^^
    Moet beter op het publiek letten tijdens wedstrijden van Roemenië.
      dinsdag 17 juni 2008 @ 20:16:37 #215
    55709 Stereotomy
    pi_59469404
    Mên! 8 uur na het aanbrengen van A*Men Pure Coffee mag het wel wat minder hoor, maar nee, geurtje gaat gewoon vrolijk verder.
    pi_59475865
    accessoriesforfragrances bestelling binnen. Prima site. 12 3ml atomizers besteld en er 14 gekregen inclusief een trechter en twee pipetjes.

Hoe kan je zo'n trechter of pipet het beste weer geur neutraal maken na het decanten?
      dinsdag 17 juni 2008 @ 23:48:19 #217
    55709 Stereotomy
    pi_59475994
    Sopje en met lauwwarm water afspoelen. Geur = essentiële oliën. En zeep = kryptonite voor olie vanwege de polaire kop en de apolaire staart waardoor micellen worden gevormd.

Ik had gister ook mijn bestelling voor 12 atomizers binnen. Dom, had er net zo goed 50 kunnen bestellen. Leuke verpakking wel, met al die kleurrijke stickers. Was net basisschool.

Ik heb er overigens alweer een gevuld met Dior Homme. Daar heb ik een mooie mini van 10ml van binnen gekregen uit de VS voor 9 EUR. Mooie geur hoor, maar je moet jezelf wel een beetje powerdressen wil hij goed overkomen. Zo niet, dan komt het een beetje gay over.
    pi_59476360
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 20:16 schreef Stereotomy het volgende:
    Mên! 8 uur na het aanbrengen van A*Men Pure Coffee mag het wel wat minder hoor, maar nee, geurtje gaat gewoon vrolijk verder.
    Manfred 1 - Olivier 0
    pi_59476503
    Sja, zo moeilijk is het niet om chemische geuren te maken die lang blijven hangen

pi_59476819
    Pas maar op, Manfred heeft maar 1 roid rage aanval nodig om de hele Creed boetiek kort en klein te slaan.
      woensdag 18 juni 2008 @ 00:22:37 #221
    55709 Stereotomy
    pi_59476835
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 00:01 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Manfred 1 - Olivier 0
    Manfred is sowieso langer dan Oliver, vermoed ik.

NSFW
    pi_59479439
    Ik begreep altijd dat als je steroids gebruikte je slurfje kleiner werd
      woensdag 18 juni 2008 @ 12:09:33 #223
    55709 Stereotomy
    pi_59484777

Uit de koelkast.
      woensdag 18 juni 2008 @ 12:13:32 #224
    55709 Stereotomy
    pi_59484892
    Overigens heb ik vandaag JPG Fleur du Male op. Ik vind hem echt lekker. Maar ook hier geldt: powerdressen, anders ben je een mietje met deze geur.
    pi_59486438
    Vind je? Vind het wel meevallen eigenlijk... Zit wat violet in en hij droogt op tot bijna hetzelfde als Le Male.
    pi_59487204
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 23:48 schreef Stereotomy het volgende:

Ik had gister ook mijn bestelling voor 12 atomizers binnen. Dom, had er net zo goed 50 kunnen bestellen. Leuke verpakking wel, met al die kleurrijke stickers. Was net basisschool.

Idd die stickers! Mijn huisgenoten dachten dat ik een nogal jong penvriendinnetje had in de States
      woensdag 18 juni 2008 @ 14:56:06 #227
    55709 Stereotomy
    pi_59489142
    Ik wilde dit met jullie delen:

http://community.basenotes.net/showthread.php?t=206877

Luca Turin die op heel nuchtere wijze dingen uit de parfumindustrie beschrijft. Eindelijk eens wat minder mythe, prestige en marketing, maar gewoon hoe dingen gaan zoals ze gaan. En waarom 'all-natural' parfums geen ruggegraat hebben.

Ik kan het wel waarderen, als technische student zijnde.
    pi_59489410
    Thanks!
    quote:
    The aromatherapy rack at your local hippie store will help with most of them...
    pi_59490833
    quote:
    The place where you find the most resin acids is the rosin used by violinists to give friction to the bow. Allergies can be added to their long list of sufferings among which neck abrasions, poor posture, wearing ill-fitting black clothes and having to play Alban Berg’s Concerto. Much smaller amounts of resin acids are contained in perfume. But now that most real dangers (cholera, Russian tanks) are gone, EU politicians have found that several small fears can propel careers as nicely as one big one, and have been regulating all the horrible chemicals in our lives.
    Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen!!
      woensdag 18 juni 2008 @ 15:54:00 #230
    55709 Stereotomy
    pi_59490999
    Speel jij viool

Mijn vader had thuis ook nog zo'n potje zwart spul staan.

Oh wacht, jij bedoelde de EU reguleringen.
    pi_59491331
    Ik háát de EU!!11!11!!!

[/Gargamel]
      woensdag 18 juni 2008 @ 16:08:47 #232
    55709 Stereotomy
    pi_59491481
    Ik ben trouwens wel benieuwd geworden naar de boeken van Turin. Die Perfume Guide, The Secret of Scent, en de boeken van Burr: Emperor of Scent en The Perfect Scent.

Van die stukjes Burr die ik had gelezen, was alles best leuk beschreven.

Maar ik moet mijn hand op de knip houden. Heb net weer voor 3 EUR een sample van Geir Ness EdP besteld uit Italië
      woensdag 18 juni 2008 @ 20:13:42 #233
    55709 Stereotomy
    pi_59497717
    Hee, op Basenotes vond ik dit Excel-sheetje van Luca Turin's beoordelingen!

http://rien.nouveau.googl(...)ide5-13-08-share.xls

Ze hebben ook een one-star day nu, waarin je met z'n allen geurtjes die met slechts één ster zijn beoordeeld door Turin opdoet. Nu, waar is mijn Silver Mountain Water?

Wacht, ik zal even netjes opschrijven wat mijn collectie krijgt:

Bulgari Aqua - 2 (citrus woody)
    Bulgari The Vert - 4 (floral tea)
    Bulgari Black - 5 (hot rubber )
    Bulgari PH - 3 (woody spicy)
    Bulgari PH Soir - 3 (fresh oriental)
    Manfred Mugler Cologne - 4 (steam clean)
    Floris Santal - 2 (spicy woody)
    L'Instant de Guerlain - 4 (green citrus )
    Terre d'Hermes - 3 (fresh bergamot)
    Dior Homme - 5 (fruity iris)
    Creed Silver Mountain Water - 1 (fresh metallic )

[ Bericht 25% gewijzigd door Stereotomy op 18-06-2008 20:25:58 ]
    pi_59498261
    Die Luca Turin houdt de gemoederen wel bezig daar. Ik las eerder vandaag al een topic van één van die moderators die nogal asshurt klonk omdat sommige mensen wat kritisch hadden gepost richting mr Turin.

Ik zal mijn collectie zo ook ff langs z'n lijstje halen.
      woensdag 18 juni 2008 @ 20:32:11 #235
    55709 Stereotomy
    pi_59498305
    quote:
    Marc Jacobs Men Marc Jacobs 1 sad fig
    LOL
    pi_59498428
    Versace Man Eau Fraiche Versace 1 screechy citrus
    Neroli Sauvage Creed 3 green citrus
    Tom Ford for Men Tom Ford 3 fresh oriental
    Envy for Men Gucci 3 ginger oriental

De rest van m'n collectie is niet te vinden, danwel te exclusief voor Luca Turin.
      woensdag 18 juni 2008 @ 20:38:52 #237
    55709 Stereotomy
    pi_59498494
    De tranen biggelen bijna over mijn wangen van het lezen van die lijst, echt.

Had ik dan toch 50 EUR kunnen besparen door CKOne te kopen, ipv SMW?
    quote:
    Just Me Paris Hilton 1 barf-bag floral
    Just Me for Men Paris Hilton 1 sad sack
    Paris Hilton Paris Hilton 1 silly floral
    Woehahaha.
    pi_59498571
    Rose 31 Le Labo 2 not rose

Virgin Island Water Creed 2 pina colada

Verder zijn de recensies voor Frederic Malle geurtjes aan de opvallend hoge kant.
      woensdag 18 juni 2008 @ 20:46:02 #239
    55709 Stereotomy
    pi_59498742
    En die van Paris Hilton, Ashley & Mary-Kate Olsen aan de opvallend lage kant!
      woensdag 18 juni 2008 @ 20:47:41 #240
    55709 Stereotomy
    pi_59498788
    Overigens is de maakster van Rose 31 dezelfde als die van het übercommerciele DSquared Wood. Turin had nog wat stukjes gescheven hoe verveelde parfumeurs zichzelf gratis aanbieden aan nichehuizen om toch wat creativiteit kwijt te kunnen.
    pi_59500603
    Tegelijk snap ik niet waarom een groot bedrijf niet hun parfumeurs wat meer vrijheid zouden gunnen. De geuren die Frederic Malle uitbrengt of een geur als Rose 31 zouden naar mijn idee best commerciele successen kunnen worden. A*Men verkoopt al jaren als een malle (no pun intended) en dat is toch ook een redelijk avant garde geurtje.
      woensdag 18 juni 2008 @ 21:46:41 #242
    55709 Stereotomy
    pi_59500880
    Naja, als je parfumeurs teveel vrijheid geeft, krijg je denk ik dingen als YSL M7, die door 'kenners' (op BN ) worden geworshipped, maar nergens in de top 20 van best verkochte geurtjes terechtkomen.

Denk dat de 'kenners' op de marketingafdeling het laatste woord hebben, bij grote bedrijven.
      woensdag 18 juni 2008 @ 21:59:41 #243
    16715 Mylene
    *schatje*
    pi_59501467
    Zou dit wat zijn? Klinkt wel spannend als ik het zo lees.
    quote:

Paco Rabanne 1 Million
    Paco Rabanne begon zijn carrière met het ontwerpen van sieraden voor Givenchy, Christian Dior en Balenciaga. In de jaren '60 startte hij zijn eigen modehuis en al gauw ontwikkelde de ontwerper zich tot de enfant terrible van de modewereld door zijn voorliefde voor het gebruik van onconventionele materialen zoals metaal. 3 Jaar na het oprichten van zijn modehuis, lanceerde Rabanne al zijn eerste geur waarna nog vele andere parfums en eau de toilettes volgden. Deze week introduceerde Paco Rabanne zijn nieuwste mannenlijn 1 MILLION.

De vormgeving van de flacon verwijst naar Rabanne's verleden als sieraden ontwerper en zijn voorliefde voor metalen, en goud in het bijzonder. 'Goud is het symbool van macht, van koninklijkheid en van iets intens mannelijks', verklaart de ontwerper. De baar goud van 1 MILLION is een strak designobject met een knipoog naar het Wilde Westen. Paco Rabanne omschrijft zijn 1 MILLION als een 'vreemde geur met goede vibraties'. 'Ik houd ervan dat mijn parfums fris beginnen voordat ze een gestructureerde opbouw ontplooien, vol effecten en constrasten'.

De geur begint inderdaad met een serie frisse, sprankelende topnoten van grapefruit, munt en bloedmandarijn. Dan komt de warme hartnoot samengesteld uit rozen, kaneel en kruidige elementen. En tot slot ontplooit zich het fluweelachtige akkoord van leer, wit hout, amber en patchoeli uit Indonesië. Het resultaat is niet één geur, maar vele geuren die zich achtereenvolgens ontplooien en die uiteindelijk een originele en duidelijk aanwezige mannelijke uitstraling ontwikkelen. Naast de Eau de Toilette verschijnen er ook Paco Rabanne 1 MILLION aftershavelotion, aftershave care, deodorant en een showergel. De 1 MILLION-lijn is vanaf september verkrijgbaar. Een Eau de Toilette 50ml kost ¤49.
    bron
    pi_59501485
    Creed SMW *
    Creed GIT ****
    Creed OS *
    Creed RD ---
    Penhaligon's HB ***
    Christian Dior ES *****
    RL Polo ****
    Hermès EdOV ****
    Hugh Parsons Yellow ---
    Serge Lutens MKK ****

't Zal wel
    pi_59501580
    Mooie fles en Paco Rabanne maakt altijd wel prima geuren. Moet wel zeggen dat de noten van deze me niet zo aanspreken maar ik laat me graag verrassen. Ik vind het overigens wel aardig aan de prijs, zeker als ik naar de noten kijk die zijn niet bijster prijzig te noemen.
      woensdag 18 juni 2008 @ 23:17:53 #246
    55709 Stereotomy
    pi_59504595
    Ik zit die lijst nog steeds door te ploegen (SOG) en blijkt dat Acqua Missoni, het geurtje van mijn 'verloofde' , die ik erg lekker maar nogal generic aqua vond, maar liefst 4 sterren krijgt van Tania Sanchez!

Tja, toch wel vreemd eigenlijk. Pas als een geur dubbelblind random wordt gesampled kun je er objectief iets zinnigs over zeggen denk ik. Maar aan de andere kant: als je een geurtje draagt voor jezelf, dan hoort subjectiviteit van het merk / de naam er ook bij, hoe weinig dat ook met het geurtje te maken heeft. Als ik Axe draag, ben ik me ervan bewust dat ik Axe draag. Als ik Floris draag, dan ben ik me ervan bewust dat ik Floris draag. Dus 't is part of the experience.
    pi_59507096
    Daarom vind ik het afdoen van Creed Vetiver met de opmerking 'not vetiver' ook bullshit. Het is maar een naam, het gaat om wat je van de geur vindt.
      donderdag 19 juni 2008 @ 00:48:37 #248
    55709 Stereotomy
    pi_59507222
    In de pyramides wordt er ook niet van Vetiver gesproken in MM Cologne, en toch is dat naast Guerlain Vetiver ( ) de meest uitgesproken Vetiver-geur die ik ken.
      donderdag 19 juni 2008 @ 00:52:22 #249
    55709 Stereotomy
    pi_59507290
    Overigens:

http://community.basenotes.net/showthread.php?t=211712

Vetiver. Ook studieontwijkend gedrag trouwens.
    pi_59507462
    Ik weet nog steeds niet hoe vetiver nou echt zou moeten ruiken. Ik heb nooit vetiver planten in de tuin gehad dus ik heb ook geen idee.

Hoe weten jullie eigenlijk al die noten te identificeren? Ik weet de meest obvious ones wel te herkennen, maar er zijn ook genoeg noten waar ik echt geen benul van heb omdat ik ze in de natuur ook nog nooit geroken heb.

Okay, ik heb ook nooit een kotsende walvis in de vijver gehad en weet wel hoe ambergris ruikt, maar toch..
      donderdag 19 juni 2008 @ 01:14:14 #251
    55709 Stereotomy
    pi_59507515
    LKS

Vetiver heb ik wel eens in Chinatown geroken in Amsterdam, in zo'n Chinese apotheek met Chinese kruiden en medicijnen enzo.

Maar ik moet ook bekennen dat ik van sommige noten totaal, echt geen flauw benul heb hoe ze ruiken. Die gebruik ik dan ook niet bij het beschrijven van geuren. Waarschijnlijk als iemand ze aan me laat ruiken, dat ik dan een 'aaaah'-moment krijg, maar anders...

Laat ik eens beginnen met patchouli. Geen idee hoe of wat. En de meeste bloemen behalve roos, lavendel en iris, géén idee.
    pi_59507626
    De kamer van m'n zus stond altijd blauw van de patchouli wierook, dus die weet ik dan weer wel te herkennen. Het is ook wel een beetje typische wierook geur vind ik.

Flesjes geurolie zijn natuurlijk wel een goedkope manier om er achter te komen.

Maarreh, Creed Original Vetiver/Mugler Cologne slaat de plank dus mis qua vetiver? Dat vond ik nou juist zo'n aanemelijke graslucht die ik bij de omschrijving van vetiver vond passen.

Laat ik er ook nog eentje ingooien: Ylang Ylang
      donderdag 19 juni 2008 @ 01:28:05 #253
    55709 Stereotomy
    pi_59507679
    * Stereotomy begeeft zich morgen naar de dichtsbijzijnde Hippie-winkel voor aromatherapie-samples.

Maar even serieus, heeft De Tuinen niet altijd zo'n rek met aromasamples? Ik heb daar eigenlijk nooit aandacht aan besteed, maar zou wel leuk zijn als daar individuele noten worden gedisplayed.

Enne... leuke zus heb je. Maar weet je zeker dat Patchouli een wierrook geur is? Kan het niet zo zijn dat dat... eh... door de wierrook kwam?

-edit- nee, OV/Mugler Cologne / Guerlain Vetiver doen vetiver uitstekend na. Het is wat je ruikt.
    pi_59507777
    Geen idee, ik weet een klein hippiezaakje in Zwolle te zitten waar ik al eens een hele collectie verschillende flesjes olie heb zien staan en wel eens wat gehaald heb, bergamot, musk etc etc

Nee, ze had ook wel andere wierook geurtjes, magnolia enzo, maar patchouli is dé hippienoot. Mijn zus gebruikte het waar het voor gebruikt wordt door velen, wietdampen verhullen

en ik weet dus waar vetiver naar ruikt

donderdag 19 juni 2008 @ 01:57:36 #255
    55709 Stereotomy
    pi_59507949
    magnolia, ook zo'n eentje. Géén idee. Maar ben eigenlijk wel het benieuwdst naar patchouli.
      donderdag 19 juni 2008 @ 12:33:57 #256
    55709 Stereotomy
    pi_59515255

996 stuks
      donderdag 19 juni 2008 @ 14:09:58 #257
    55709 Stereotomy
    pi_59517993
    http://us.penguingroup.co(...)part-1-tania-sanchez

http://us.penguingroup.co(...)part-2-tania-sanchez

Tania Sanchez over hoe ze samen met Turin het boek schreef. Ook uitleg waarom sommige parfums weggelaten zijn (Comme des Garçons), die wilden gewoon niets opsturen.
    pi_59541059
    Whoohoo m'n eerste fles MKK is verkocht! Nu over een paar dagen de tweede nog

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MESOX:IT&item=120273318098
      vrijdag 20 juni 2008 @ 11:31:51 #259
    55709 Stereotomy
      vrijdag 20 juni 2008 @ 12:51:01 #260
    147271 fuckbuddy
    Ken sent me
    pi_59547792
    Hats, leuke verzameling gozert.
    Een vriend van mij heeft zijn eigen parfumerie dus loop ook vaak te neuzen in die schappen.
    Vandaar die Aqua di Parma en Narciso.... Heb jij bijna 1000 flesje?

Leuk om af te stoffen...

Wat vindt je trouwens van Lolita Lempicka, ik heb die paarzige fles staan.
    Ik vind het wel lekker, mede omdat ik hem weinig zie/ruik.

[ Bericht 24% gewijzigd door fuckbuddy op 20-06-2008 12:58:43 ]
    Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
    Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
      vrijdag 20 juni 2008 @ 13:23:13 #261
    55709 Stereotomy
    pi_59548794
    Is niet van mij, heb slechts 10 flesjes.

Lolita Lempicka is ontwikkeld door Annick Menardo, en die heeft ook mijn favoriete geur ontwikkeld: Bulgari Black. Ik vind Lolita Lempicka au Masculin iets te zoet en te plakkerig, maar kan me wel voorstellen dat het goed werkt voor mannen, met name bij het uitgaan.
      vrijdag 20 juni 2008 @ 13:38:50 #262
    147271 fuckbuddy
    Ken sent me
    pi_59549225
    Ja "all the bitches want me" met dat luchtje. Maar bovenstaande is hem..
    Bulgari ken ik eigenlijk niet, loop er snel langs omdat het merk me niet aanspreekt. Klinkt debiel maar is wel waar... zal eens kijken de volgende keer..
    Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
    Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
    pi_59549285
    Black, de enige Bulgari die er in mijn ogen echt uitspringt (Stereo, kom er maar in ), is in NL ook nauwelijks verkrijgbaar.
      vrijdag 20 juni 2008 @ 14:35:15 #264
    55709 Stereotomy
    pi_59550867
    Nou, dat klopt wel. Bulgari-geurtjes springen niet, die blijven op de achtergrond.

The Vert Extreme en Bulgari Black zijn echt toppers. Pour Homme is een juweeltje en een klassieker in zijn categorie. De BLV-lijn mag in de prullenbak.
    pi_59550954
    Soms reageer jij gewoon niet zoals ik het wil
      vrijdag 20 juni 2008 @ 14:44:22 #266
    55709 Stereotomy
    pi_59551103
    W1ZZ , misschien moet je Thé Rouge ook eens proberen. Ik haat rooibosthee, maar 't is wel een origineel geurtje.

Unisex, maar staat op de vrouwenafdeling. Ik had hem ooit op een vliegveld voor mijn vakantie opgespoten en het zal geen toeval zijn dat ik de hele vlucht hoofdpijn had.

En okee. BLV Notte Pour Homme weet ik ook nog wel te waarderen, met gember, tabak en cacao. *vist fles weer uit de prullenbak.
      vrijdag 20 juni 2008 @ 20:13:02 #267
    197057 Blistering
    Gooner Pride
    pi_59558953
    Stereotomy, ik heb zojuist geboden op je Bvlgari luchtje maar ben nog niet helemaal één met de geur. Kan 'm mij niet zo goed meer voor de geest halen, dus zal morgen eventjes bij de Douglas of Ici Paris gaan testen.

Maar kun je mij misschien vertellen waar deze parfum van weg heeft? Ben zelf een gróót fan van luchtjes a la Davidoff Cool Water. Lijkt deze geur daarop?
    Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
      vrijdag 20 juni 2008 @ 20:27:26 #268
    55709 Stereotomy
    pi_59559328
    Davidoff Cool Water is een 'aquatic', dus het doet je denken aan de zee. In die zin is Bulgari PH Soir geen aquatic: het is een woody amber, een 'fresh oriental' . Hoofdbestanddelen zijn licht papyrushout en amber.

Hoe moet je dit goed in woorden uitleggen. Bulgari PH Soir is zeker een licht, fris geurtje, en dat is de hoofdovereenkomst met Davidoff Cool Water. Maar het heeft meer klasse en diepgang door het hout en het amber. Cool Water zou ik dus bijvoorbeeld niet op een date dragen, Bulgari PH Soir wel. Anderzijds is Bulgari PH Soir ook licht genoeg om het te dragen als je met je matties op stap gaat.

Bulgari PH Soir vind ik ook een unieke geur. Ik ken behoorlijk veel geurtjes, maar geen daarvan zou ik kunnen zeggen dat die hierop lijkt. Cool Water, daar kan ik zo'n 10 van opnoemen die daarop lijken. Bulgari Aqua Marine bijvoorbeeld, da's bijna een Cool Water kloon.
    pi_59559368
    Al eens aan een vakantiebaantje bij de Douglas gedacht Stereo?
      vrijdag 20 juni 2008 @ 20:31:16 #270
    55709 Stereotomy
    pi_59559424
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 20:29 schreef le_knightclub_soda het volgende:
    Al eens aan een vakantiebaantje bij de Douglas gedacht Stereo?
    Nee, heb teveel productkennis.

Bovendien verdien ik met mijn huidige baan bijna een fles per uur.

Trouwens, LKS, ik zie het pakketje niet op track&trace. Heb je hem wel binnen al vandaag?
    pi_59559516
    Ben vanmiddag om 4u de deur uit gegaan en toen was er nog niks binnen, ben er dinsdag waarschijnlijk pas weer, maar m'n huisgenoot is er wel om 'm in ontvangst te nemen.

De hele afstudeerdrukte is nu zo'n beetje voorbij hier, straks eindelijk weer normaal werken en wat ca$h verdienen
      vrijdag 20 juni 2008 @ 20:38:17 #272
    55709 Stereotomy
    pi_59559604
    Heb je bachelor of master binnen nu?
    pi_59559647
    Uhhm, jij verdient een fles per uur en toch horen we jou altijd over arme student dure luchtjes moeilijk moeilijk?
      vrijdag 20 juni 2008 @ 20:41:00 #274
    55709 Stereotomy
    pi_59559701
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 20:39 schreef W1ZZ het volgende:
    Uhhm, jij verdient een fles per uur en toch horen we jou altijd over arme student dure luchtjes moeilijk moeilijk?
    Ik werk ook maar een uur per dag, 5 dagen in de week, en heb andere hobbies

* Stereotomy pakt nog maar eens een snee brood uit de zak en gaat erop kauwen.

Maar ik ruik wél lekker.
    pi_59559762
    Ik was gisteren bij de Skins en daar was een Aziaat met heel veel productkennis een luchtje aan het kopen. Even wilde ik 'm aanspreken maar toen bedacht ik me dat jij nooit bij een brick&mortarwinkel zou kopen
      vrijdag 20 juni 2008 @ 20:47:42 #276
    55709 Stereotomy
    pi_59559908
    Zoveel productkennis heb ik niet in een Skins hoor, ben nog maar undergraduate en denk ik nog net niet uitgekeken bij de Bijenkorf. 't zit er wel aan te komen trouwens, qua mannengeurtjes. Daarom ben ik de laatste tijd ook veel bezig op de vrouwenafdeling, wat altijd geïnteresseerde 'Kan ik u wellicht ergens mee helpen?' uitlokt van SA's.

Bovendien ben ik nog nooit van mijn leven in een Skins geweest.
    pi_59560276
    Hoe smaakt je droge boterham?

Ik heb ook een nieuwe hobby trouwens: snot opsnuiven. Volgens mij heb ik hooikoorts ontwikkeld Heb jij daar ook last van LKS of ben je gewoon verkouden?

Ik ben na Muscs Koublai Khan stiekem een beetje verliefd geworden op die bell jars. Het liefst zou ik nu blind Iris Silver Mist bestellen.

iris pallida root, galbanum, cedar, sandalwood, clove, vetiver, musk, Chinese benzoin balsam, incense, and white amber

Voor de verandering eens niet gemaakt door Christopher Sheldrake maar door Maurice Roucel (o.a. FM Musc Ravageur, Gucci Envy, Guerlain L'instant de Guerlain). Mijn favoriete parfumeur al was het alleen maar vanwege die woeste snor

pi_59560429
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 20:38 schreef Stereotomy het volgende:
    Heb je bachelor of master binnen nu?
    Bachelor of social work

Toen ik bij Skins in Grunn was was er 1 dame met veel productkennis en 1 dame met duidelijk iets minder, maar allebei heel behulpzaam en dat is nog iets belangrijker

Dat vind ik ook mooie flesjes idd W1ZZ! Vandaag in de bieb toevallig nog een boek over parfumflesjes doorgebladerd. En ik ben idd (nog steeds ) behoorlijk verkouden.
      vrijdag 20 juni 2008 @ 21:12:11 #279
    55709 Stereotomy
    pi_59560658
    Fraaie fles

Maar eh, domme vraag misschien, hoe krijg je het spul eruit en op je huid? Worden er pipetten meegeleverd?
    pi_59560674
    Hadden de dames allebei lang donkerbruin haar? Want naar mijn idee hebben ze allebei evenveel kennis, de een is alleen wat meer bereid om toe te geven wanneer ze iets niet wist. Die zei mij ook al een keer dat ik maar moest komen werken
    pi_59560728
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 21:12 schreef W1ZZ het volgende:
    Hadden de dames allebei lang donkerbruin haar? Want naar mijn idee hebben ze allebei evenveel kennis, de een is alleen wat meer bereid om toe te geven wanneer ze iets niet wist. Die zei mij ook al een keer dat ik maar moest komen werken
    Volgens mij wel idd! Het kwam iig zo op mij over omdat de een alle productnamen goed uit wist te spreken en de andere niet echt en Musc Ravageur ook niet kende.
    pi_59560803
    Stereo: nee er wordt niets meegeleverd. Fransozen zijn gewend aan stopperflessen dus die zullen daar wel hun foefjes voor hebben. Ik doe het met een pipet van sally over in een atomiser van sally

LKS: ze hebben er allebei wel een handje van om niet zoveel te weten van producten die ze niet verkopen. Als ik bijvoorbeeld Skinsgeuren vergelijk met Douglasgeuren (bijvoorbeeld Millesime Imperial met Unforgivable) kijken ze me glazig aan.
      vrijdag 20 juni 2008 @ 21:18:29 #283
    55709 Stereotomy
    pi_59560833
    Wonen jullie in dezelfde stad?
    pi_59561019
    Ik heb een tijdje in een niet ander te noemen SBS-probleemwijk gewoond in Groningen

Inmiddels woon ik er al een tijdje niet meer, maar ik kom er nog graag. Heb er een zus wonen die ik nodig weer eens moet opzoeken, net als m'n oud-huisgenoot en ik heb al een tijdje een date in de planning met een meisje daar, maar het blijft vooralsnog bij plannen. Binnenkort maar weer eens de trein naar het noorden pakken dus.
      vrijdag 20 juni 2008 @ 21:28:44 #285
    55709 Stereotomy
    pi_59561130
    Mijn zus heeft ook in Beijum (toch ? ) gewoond. Ik was als 12-jarige best geschokt van de gevulde condooms op straat.
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 21:17 schreef W1ZZ het volgende:
    kijken ze me glazig aan.
    Telefoonnummer vragen wanneer je dat overkomt.
    pi_59561189
    Beijum is óók een probleemwijk ja

LKS: Mocht je op een zaterdag gaan ben je welkom om een kop koffie op m'n werk te komen drinken! Kaldi koffie&thee in de Westerhaven (bij de Mediamarkt).
    pi_59561406
    Dat meen je niet, mijn (andere) zus heeft ook in Beijum gewoond

Maar ik woonde in

Tegenover 't oude Groningen stadion, m'n straatnaambordje komt zelfs nog voorbij in die clip.

W1ZZ zal ik doen!
    pi_59561577

Ik heb nog een keer de middenstip gegapt...sst!
    pi_59562200
      vrijdag 20 juni 2008 @ 23:06:46 #290
    55709 Stereotomy
    pi_59564171
    Volgens mij heb je een verkeerd bestand te pakken W1ZZ. Het gaat over lekker eten in New Orleans en New York na 9/11.
    pi_59565349
    Err, idd deze dus
      vrijdag 20 juni 2008 @ 23:29:19 #292
    55709 Stereotomy
    pi_59565511
    Ik weet nu wel alles over Jambalaya's en Creools voedsel.
      zaterdag 21 juni 2008 @ 16:30:03 #293
    148124 MFPascal
    PeanutButterWolf
    pi_59579556
    Had bij de Skins wat samples opgevraagd, vandaag binnen gekregen.

- Acqua di Genova
    - Creed Bois dus Portugal
    - Creed Silver Mountain Water
    - Serge Lutens Ambre Sultan
    - L'Artisan Parfumeur Tea for Two

Alleen de Acqua di Genova hebben ze niet opgestuurd, en dat leek me nou juist wel een fijne geur. Die Ambre Sultan lijkt me niet echt geschikt voor in de zomer, dus die laat ik denk ik nog ff dicht tot het flink kouder weer wordt. Ben vooral benieuwd naar die Creeds.
    Last.FM
    Tant se val d'on venim. Visca el Barça.
    pi_59579723
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2008 16:30 schreef MFPascal het volgende:
    Alleen de Acqua di Genova hebben ze niet opgestuurd, en dat leek me nou juist wel een fijne geur.
    Pak de middelste coupé van de trein van Zwolle naar Emmen om een walm van AdG te ruiken.
      zaterdag 21 juni 2008 @ 16:51:54 #295
    55709 Stereotomy
    pi_59580107
      zaterdag 21 juni 2008 @ 17:45:44 #296
    219246 Salt_Seafood
    Im A Salty Belfast
    pi_59581530
    Rocha Lui....kijk is op BN en op ebay, absolute aanrader en ook nog is goedkoop! $20 ongeveer!

Verder vind ik Silver Factory van Bond #9 lekker.

Enkele Creeds (MI & Himalaya)

Ennuuh M7 Fresh is ook wel oke!
    &lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
    pi_59581933
    quote:
    Leuk interview

In de nieuwe Wallpaper staat een klein artikel over Byredo Parfums btw.
      zaterdag 21 juni 2008 @ 23:19:05 #298
    55709 Stereotomy
    pi_59590373
    Mijn god, ik heb Terre d'Hermès op (ook Oranje ) en dat spul ruikt opeens naar...

Ew.
    pi_59591154
    Ik kan er van alles van maken maar Rusland heeft wel verdiend gewonnen...
      zaterdag 21 juni 2008 @ 23:45:30 #300
    55709 Stereotomy
    pi_59591926
    ONTOPIC
      zaterdag 21 juni 2008 @ 23:45:43 #301
    55709 Stereotomy
    pi_59591937