abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59296217
Neuh, ik had ze binnen een week binnen. Wel meteen honderd besteld, ik houd niet van dat laffe
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  woensdag 11 juni 2008 @ 09:51:29 #102
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_59298209
Voor het slapen gaan, 8 uur geleden, wat SMW op een papiertje gesprayed. Vanochtend weer geroken: 't is er nog steeds. Dus het ligt echt aan mijn huid. Oplossing: ook veel op de kleren spuiten (ja of een atomizer meeslepen elke dag ). Denk ik. ff experimenteren.

Ook raar, op Basenotes zie ik grote verschillen in SMW. Zo'n 80% van de mensen vindt SMW van de lichte Creeds het zwakst, met de minste longetivity en de minste sillage. Soms zelfs maar 45 minuten, door mensen die toch echt meer dan 20 reviews hebben geschreven . Maar zo'n 20% krijgt 6+ uur uit SMW. Dus ze doen iets anders. Even uitzoeken wat.
Confidence through competence
pi_59298249
Gebruik je body lotion?
  woensdag 11 juni 2008 @ 10:04:49 #104
55709 Stereotomy
pi_59298459
Nee, vind ik niet prettig in de zomer. Maar ik heb een vrij vette huid van nature, en het enige moment wanneer mijn huid niet vet is, is direct na het douchen in de ochtend. En mijn SMW deed ik gister middag en avond op, toen mijn huid al hersteld was.

D'r zit niks anders op dan te experimenteren.

-edit- okay, dit is eng. Ik heb nu 30 minuten SMW op, en ik pakte net weer dat papiertje waarop ik gisternacht SMW had gespoten, en ik ruik nu niks, helemaal niks meer! Ik denk dat mijn neus dus serieus dichtgeslagen wordt door SMW en dat ik waarschijnlijk nu behoorlijk projecteer, maar dat ik dat zelf niet meer ruik.

Argh, vind ik eens een Creed lekker.

Overigens gaat die Tommy Girl van vorige week vrijdag nog steeds als een tierelier.

[ Bericht 28% gewijzigd door Stereotomy op 11-06-2008 12:14:08 ]
pi_59301778
Vandaag uit mijn zak testers:

Eerste spray en ik dacht meteen: Aardbeien! Maar dan niet het fruit maar meer snoepjes.

Ik ben vandaag om op te eten
pi_59302339
MKK al binnen Stereo?

Mr.G: klinkt wel lekker zomers maar trek je niet de vliegen aan? Een vriend van mij gebruikte altijd Fructis hairwax totdat 'ie in de zomer letterlijk de vliegen om z'n haar had vliegen een keer!
  woensdag 11 juni 2008 @ 12:52:04 #107
55709 Stereotomy
pi_59302726
Echt bizar dat veel van die Black-geuren naar fruit ruiken. Polo (double) Black, PR Black XS.... er is maar één echte Black geur!

MKK heb ik net binnen, bedankt! Heb hem op een stukje papier gespoten, en ik denk dat ik hem wel op kan. Hij doet me aan Hammam Bouquet denken op het moment.
pi_59303827
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 12:38 schreef W1ZZ het volgende:
MKK al binnen Stereo?

Mr.G: klinkt wel lekker zomers maar trek je niet de vliegen aan? Een vriend van mij gebruikte altijd Fructis hairwax totdat 'ie in de zomer letterlijk de vliegen om z'n haar had vliegen een keer!
Het zit hem met name in de topnotes, inmiddels komen de houtnoten er al wat meer door en het fruitige is al wat meer ingetogen.

Desalniettemin zou ik het zelf nooit kopen.
pi_59305885
M'n laptop is gisteren uit het niets ineens kapot gegaan. Ik zal hier de komende tijd dus wat minder meedoen aan doelloze discussies over topnotes en wat minder snel op pm's kunnen reageren.
  woensdag 11 juni 2008 @ 15:03:12 #110
55709 Stereotomy
pi_59306425
Oh noes, LKS

Wil je die Tom Ford nog of zal ik die met grote winst door gaan verkopen op Marktplaats?
  woensdag 11 juni 2008 @ 15:48:54 #111
16715 Mylene
*schatje*
pi_59307740
Bij de Action diverse Axe geurtjes voor 3 euro.
  woensdag 11 juni 2008 @ 15:59:37 #112
55709 Stereotomy
pi_59308127
pi_59308869
Net die hint van lingerie
pi_59309220
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 15:03 schreef Stereotomy het volgende:
Oh noes, LKS

Wil je die Tom Ford nog of zal ik die met grote winst door gaan verkopen op Marktplaats?
Die wil ik zeker nog wel! Maar als je denkt een dikke winst op marktplaats te halen..it's up to you
pi_59309259
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 16:24 schreef Mr.G het volgende:
Net die hint van lingerie
Op de dames in die Axe reclames is doorgaans niet veel aan te merken Alleen die van die anti-transpirant reclame van laatst is een beetje doorsnee, die lijkt nogal op m'n vorige huisgenote.
pi_59312396
Ein-de-lijk is m'n SMW binnen! Hij is wel een beetje door de mangel gehaald (de dop van de sprayer zitten best wel wat krassen op en de doos rook helemaal naar het geurtje). Is het logo op de sprayer bij jou ook zo lelijk, Stereo? Ik heb het idee dat dit best een oude fles is namelijk

Trouwens Stereo, de lieve dames bij Skins gaan voor me een nieuwe SMW dop regelen (want ik ben de originele kwijtgeraakt ) dus als dat lukt wil je dan weer deze dop terug?
  woensdag 11 juni 2008 @ 18:47:15 #117
55709 Stereotomy
pi_59312527
Gefeliciteerd W1ZZ!

Mijn serienummer is A3510A, en die van jou? En ja! Ik wil die oude dop wel terug, past die trouwens of niet?

En het logo op mijn sprayer is juist heel mooi. Althans, mooier dan mijn Silver Frich Water.

En laat me iets weten over de longevity van jouw SMW, ik vind de mijne echt dramatisch. Onder de kleding gaat ie ca 3 uur mee, voordat ik niets meer ruik (echt niets, ook geen musk of ambergris), maar gewoon op de rug van mijn hand bijvoorbeeld 2.5 uur. Da's nog veel minder dan Bulgari PH die ik al ver onder de maat vond.
pi_59312927
Serienummer idd A3510A.

Hier wat foto's:

Ik ben overigens niet bang dattie nep is ofzo hoor. Het is duidelijk SMW en zoals je ziet is de base van de sprayer ook het witte plastic...
  woensdag 11 juni 2008 @ 19:13:19 #119
55709 Stereotomy
pi_59313303
Fraaie dop

Dat 'Creed' op de sprayer ziet er idd niet zo mooi uit als jouw Original Santal. Of wat die fles ook mag zijn.

Nou, doe hem op en laat me iets weten.
pi_59313397
Met een beetje geluk heb je gauw je dop weer terug. De SMW doet het op m'n hand nu strong as ever voorlopig. Aan het einde van de avond laat ik je wel weten hoe lang ie 't heeft volgehouden...

EDIT: het is Royal Delight.
  woensdag 11 juni 2008 @ 19:18:19 #121
55709 Stereotomy
pi_59313485
Nou, de top- en begin van de middle notes zijn overwhelming, iets té, zelfs naar mijn smaak. Maar na 2-3 uur is het echt van: snif. Huh SNIF SNIF SNIF. ..... Misschien een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele lichte musk base, en dan bedoel ik HEEL licht (lichter dan Bulgari PH na 5 uur, zo licht), maar verder niets.

Snif.

Uiteraard wil ik je, als je de dop terugstuurt, ook gaan bijdragen voor de MKK die je hebt opgestuurd.

Ben inmmiddels ook op BN aan het zeuren geslagen: http://community.basenotes.net/showthread.php?t=211371

Creed-Taliban SamplerMike vermoedt, gezien het serienummer, dat het een hele oude batch van SMW betreft. Dat zou een hoop verklaren. Ben echt benieuwd naar jouw resultaten nu.

-edit- Mijn god, hij zegt aan de hand van de logo op de sprayer te herkennen dat de fles ouder dan 6 jaar is

[ Bericht 13% gewijzigd door Stereotomy op 11-06-2008 22:41:34 ]
pi_59322008
Aiaiai! Ik moet wel zeggen dat ik nu 4 uur verder ben en 'm nog prima ruik. Ik ga zo douchen dus betere resultaten krijg ik vanavond niet maar morgen doe ik een full wearing.

EDIT: ik ben zelf overigens prima tevreden over m'n aankoop. Misschien is het niet 100% perfect maar ik heb ook maar de helft hoeven neerleggen van wat ik in de winkel voor een fles zou betalen. Dan ga ik niet zeuren
  woensdag 11 juni 2008 @ 23:11:31 #123
55709 Stereotomy
pi_59322127
'Prima' als in, nog vrolijk cassis, musk en ambergris?

Bizaaar.

En tja, als ik dit geurtje na 4 uur nog zou ruiken zou ik een stuk meer tevreden zijn natuurlijk. Maargoed, doe morgen nog maar een testdrive, en vertel me of deze SMW langer of korter meegaat dan jouw GIT. Jouw GIT doet namelijk makkelijk 6+ uur op mijn huid.
pi_59322312
Hmmm... Nou ja, het is ook maar wat je 'het doen noemt.' Bij GIT spuit ik twee keer op dezelfde plek op m'n arm en moet ik na een uur of vier m'n neus in m'n arm begraven om nog echt wat te ruiken.

Bij de SMW heb ik nu voornamelijk musk/peper/ambergris. Voor de cassis moet ik wat harder m'n best doen om te ruiken.
  woensdag 11 juni 2008 @ 23:38:23 #125
55709 Stereotomy
pi_59323033
Ruilen van huid? Na 4 uur GIT denk ik eraan om het eens een keer van mijn arm te wassen.
pi_59323295

Ik wilde echt dat GIT langer bleef hangen. En dan vooral de top/middlenoten die vind ik zó lekker! Ik vind het bijna lullig om te zeggen trouwens maar ik heb dus net gedouched en ik ruik de SMW nog steeds
  woensdag 11 juni 2008 @ 23:52:13 #127
55709 Stereotomy
pi_59323451
@&#(&@#(

Zeg, om ECHT alles uit te sluiten, vind je het goed als wij een atomizer SMW gaan ruilen? Vul ik er een met mijn SMW en vul jij er een met jouw SMW en dan even uitproberen. Even wachten totdat Sally mijn nieuwe atomizers heeft gestuurd (volgende week).

oh en de topnotes en middlenotes van GIT vind ik just weer niet lekker, alleen de drydown wel
pi_59323698
Dat vind ik geen probleem alleen ik zie het nut er niet helemaal van in als het dezelfde lot betreft?
  donderdag 12 juni 2008 @ 00:15:00 #129
55709 Stereotomy
pi_59323918
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 23:52 schreef Stereotomy het volgende:
Zeg, om ECHT alles uit te sluiten,

Stuur ook maar een stukje huid van je mee.
  donderdag 12 juni 2008 @ 00:16:17 #130
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_59323941
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 12:17 schreef Mr.G het volgende:
Vandaag uit mijn zak testers:

[ afbeelding ]

Eerste spray en ik dacht meteen: Aardbeien! Maar dan niet het fruit maar meer snoepjes.

Ik ben vandaag om op te eten
Heb deze ook al een tijdje in de collectie, vond hem zelf in het begin erg apart maar wel lekker en nu is het eigenlijk m'n standaard wintergeurtje... erg interessante combinatie van noten.
pi_59325343
Ik kon er vanochtend niet opkomen maar de geur ruikt dus gewoon naar aardbei dummies:

donderdag 12 juni 2008 @ 07:51:33 #132
55709 Stereotomy
pi_59325940
Deed net mijn kleren van gister aan. Guess what? Ik rook SMW.
pi_59326417
Volgens mij is jouw neus gewoon kaputt
  donderdag 12 juni 2008 @ 09:03:02 #134
55709 Stereotomy
pi_59326764
't is echt denk ik een combi van alles.

1) Olfactory fatigue, mijn neus slaat gewoon dicht door de blackcurrant in de SMW
2) De fles is oud(er)
3) Mijn huid neemt SMW goed op, in mijn kleren blijft hij wel beter hangen
pi_59332880
Ik post nu op de computer van m'n huisgenoot

Even de boel fatsoenlijk teruggelezen. Dat mens in die Axe deze Axe ad ziet er ook niet echt bijzonder uit, volgende keer beter kijken
quote:
Op maandag 9 juni 2008 18:46 schreef Stereotomy het volgende:
Thanks, ben echt benieuwd. Dat sterke spul in LKS's zwarte atomizer (help me ff, wat zat er ook alweer in?) liet me eerst bijna stikken maar de drydown was zeer fraai, dus ik ben wel benieuwd naar wat sterkere geuren met bijvoorbeeld civet.
Frederic Malle Noir Epices
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 18:38 schreef Stereotomy het volgende:
Overigens komt er zo een nieuw meisje voor een kamer kijken hier in huis. Heb m'n gezicht even gewassen en Shiseido Anti-Shine Refreshener for Men op gedaan, 1 spraytje SMW onder de kleren (ik voelde gewoon een hogedruk straal uit die fles Creed komen ), ik ben er klaar voor.

en laat haar goddomme niet net zo lelijk zijn als degene die vertrekt
Dude, niet met je huisgenote gaan kloten

Wel minder van die SMW longevity, bij Neroli Sauvage viel ie mij ook ietwat tegen in vergelijking met die van de tester. Normaal zou ik zeggen dat je misschien een slechte batch hebt, maar W1ZZ heeft nu een uit dezelfde batch die wel goed blijft hangen?

Anyway, ik moet de hele middag wachten tot m'n laptop opgehaald wordt (tussen 9 en 6 ). Zal zo wat nieuwe recensies typen en een leuk parfumartikel uit de nieuwe Italiaanse Vogue vertalen, helpt me weer wat met de taal leren
pi_59333140
Een lijstje van reacties op LKS

• Dat mens is op zich wel geil alleen ik houd niet zo van dat ordinaire tieten eruit gooien. Gezicht is wel prima
  • Met huisgenote is idd een slecht plan. Ik heb het overigens wel eens gedaan zonder problemen maar ik schijn altijd mazzel te hebben met van die standaard valkuilen. Ben ook vrienden met al m'n exen waarvan de laatste nog steeds m'n beste vriendin is.
  • De longevity van deze fles is wel minder dan van een net geproduceerde fles hoor, ook bij mij. Ik heb 'm nu vijf uur geleden opgedaan en ik kan m nog goed ruiken maar wel alleen als ik m'n arm naar m'n neus breng. Maar ik wijt dat bij mij eerder aan olfactory fatigue aangezien ik nog in staat ben om Le Male na 5 uur niet meer te ruiken
  • Als je problemen hebt met Italiaans moet je maar even aankloppen. Ik spreek het vloeiend maar misschien heb ik dat al eens eerder gezegd.

Succes met je laptop trouwens!
  • "The sunshine bores the daylights outta me!"
    pi_59333743
    Ik vind haar gezicht juist wat tegenvallen (beetje een man-nose) Maar dat komt misschien ook wel een beetje door de wat aparte gezichtsuitdrukking/foto. Die chocolademan lijkt er wel van onder de indruk en die heeft een stuk meer ervaring als ik die reclame mag geloven.

Ik verbreek 't contact meestal als de relatie verbroken is of hou 't op een erg laag pitje. Het werkt nooit echt voor mij meer als vriendschap.

Ik ga eerst een poging wagen met dat artikel, de niet te vertalen stukjes hou ik wel even apart. Nu de meeste schooldrukte voorbij is kan ik deze zomer hopelijk focussen op de taal echt goed leren. Wel even echt daar de focus op leggen want ik was ook nog bezig met Portugees bijhouden en Russisch en Cantonees leren.

Als het goed is komt de laptop na ophalen binnen 15 werkdagen terug, maar de vorige keer duurde het 2 maand ofzo
      donderdag 12 juni 2008 @ 14:13:13 #138
    55709 Stereotomy
    pi_59335157
    quote:
    Wel even echt daar de focus op leggen want ik was ook nog bezig met Portugees bijhouden en Russisch en Cantonees leren.
    Laat ik die laatste twee nou wel spreken.

Soms eng, die toevalligheden hier.
    pi_59340439
    Hoezo Russisch?

Zo, de laptop is een kwartier terug eindelijk opgehaald Hieronder voor wie het kan volgen het artikel wat ik aan 't vertalen ben. W1ZZ, wat willen die twee vetgedrukte stukjes zeggen?
    quote:
    Un profumo su misura è il più intimo dei lussi. I tempi d'attesa? Fino a cinque mesi. Il prezzo? Variabile: da poche migliaia di euro ai sessantamila e più di Cartier

"Sono molti gli uomini che si rivolgono a Cartier per farsi fare un profumo su misura. Addirittura più delle donne. Immagino perché sono più abituati al servizio custom made. Per loro è normale ordinare un abito dal sarto, farsi fare le scarpe da Berluti o da Edward Green", sostiene Mathilde Laurent, responsabile del Salon des parfums di rue de la Paix. "Chi ordina un profumo bespoke ha il gusto del lusso, ed è alla ricerca del proprio fantasma olfattivo."

"Durante il primo incontro ci limitiamo a parlare, non faccio sentire niente, né singole note né accordi. Nei tre mesi successivi lavoro su alcune idee e presento due o tre formulazioni differenti. Poi il cliente fa la sua scelta e io continuo a lavorare sulla formula selezionata fino a renderla perfettamente rispondente ai suoi desideri". Un profumo per sempre? "No, direi piuttosto "il" profumo di un momento della vita: la persona che siamo stati muore continuamente. Il salon des parfums ha aperto due anni e mezzo, non è ancora capitato che un cliente tornasse a chiedermi una seconda fragranza. Ma è nella logica delle cose che succeda".

La storia di una creazione particolarmente interessante? "Tutti i profumi su misura sono così atipici da essere comunque sempre interessanti. Tanto più che a identificare lo stile Cartier è l'audacia. Chi si rivolge a noi sa con certezza che dietro a ogni proposta troverà un partito preso creativo, a prescindere dalle tendenze della profumeria attuale che sostanzialmente si limita a proporre degli odori gradevoli, semplici sent bon invece che vere fragranze. Personalmente, non vedo l'ora che qualcuno arrivi con un gioiello e mi chieda di farne un profumo".

Assistente per undici anni di Jean Paul Guerlain, Mathilde Laurent aveva firmato per Guerlain Guet-Apens e Aqua Allegoria Pamplelune. "Per una precisa scelta strategica non creerò invece nessuna fragranza "commerciale" Cartier. La Maison ci tiene molto a sottolineare che il Salon des parfums è un progetto a sé. Ogni formula conifdenziale studiata per un cliente viene archiviata e tenuta segreta: un'eventuale riedizione è possibile solo per esplicito desiderio del proprietario".

La Maison Guerlain ha ripreso a creare profumi su misura nel 2005, con la riapertura dello storico negozio parigino dei Champs Elysées ristrutturato da Andrée Putman. "La creazione di fragranze personali ha sempre fatto parte della tradizione Guerlain", ricorda Sylvaine Delacourte, responsabile dello sviluppo dei profumi, citando per esempio le essenze che Jacques Guerlain componeva per Sergej Diaghilev. "Circa metà della nostra clientela è maschile, il range di età molto ampio: dai diciotto anni in su. Ovviamente si tratta di innamorati del profumo in generale e di appassionati della tradizione Guerlain in particolare, di connaisseurs dai gusti particolarmente sofisticati, addicts di Habit Rouge e Vetiver piuttosto che di Mouchoir de Monsieur".

"Un profumo su misura è un profumo di identità, deve corrispondere al cento per cento all'essenza profonda di chi lo ordina. La prima consultazione dura almeno due ore: bisogna saper ascoltare, riuscire a mettere sotto ipnosi chi viene da noi per riuscire a comprenderne l'interno patrimonio olfattivo. Gli odori che lo rassicurano, che lo fanno sentire a casa, e quelli che lo emozionano, lo turbano, gli provocano un rush adrenalinico. Molto spesso il primo che presentiamo è quello giusto, definitivo. A volte invece facciamo fino a tre, quattro prove diverse.

Una bella storia? Una signora viene a farsi fare il profumo accompagnata dal figlio diciottenne, ed è così soddisfatta del risultato che decidi di offrirne uno anche al ragazzo. Lui non vuole, sostiene che non ha senso perché gli piace cambiare continuamente. Alla fine accetta, più per compiacere la madre che per autentico interesse. Nel suo profumo vuole avvertire l'iris adorato da sua madre, vuole il ricordo del mare, la sensazione della pelle scaldata dal sole, l'odore di pulito dell'infanzia. Desidera ritrovarci i suoi luoghi preferiti, le Maldive e la montagna. Alla consegna (di due litri di eau de parfum nel classico flacone Jicki in cristallo Baccarat, n.d.r.) era entusiasta, inizialmente voleva chiamarlo "Maldives", poi ha deciso per "Mystère". Per noi è imperativo riuscire a mantenere l'inconfondibilità dello stile Guerlain pur essendo fortemente con temporanei. E creare un profumo che si leghi alla pelle in un'alchimia superba".

Francis Kurkdjian è diventato una celebrità nel mondo della profumeria a 25 anni, grazie al successo di Le Mâle di Gaultier. Per Dior, in collaborazione con Hedi Slimane, ha firmato Cologne Blanche ed Eau Noire. "Ho aperto il mio atelier di fragranze su misura nel 2001. Attualmente gli uomini costituiscono circa il 30% della clientela. Ci parliamo in conference call, sopratutto coi clienti del l'Est. Poi li raggiungo con la mia valigia/laboratorio, e testiamo tutta una serie di note e di accordi. Il processo creativo/produttivo dura tre, quattro mesi. La maggior parte dei miei clienti portano fragranze Chanel, Guerlain, Charon degli ani Venti e Trenta, a un certo punto li avvertono come datati, vengono da me e dicono: "Voglio un'Heure Bleue moderna", l'equivalente olfattivo di una sedia Luigi XVI rivisitata da Starck.

Nella loro straordinaria varietà i profumi su misura hanno una caratteristica che li accomuna: l'elevata percentuale di ingredienti naturali di altissima qualità. sono formule in cui si possono osare overdosi di elementi anche rarissimi che non si possono utilizzare (sia per problemi di quantitativi garantiti che di costi) per profumi da produrre in serie. Per questo è molto difficile fornire un'indicazione di prezzo a priori: la presenza di certi ingredienti può farlo lievitare in modo esponenziale. Non mi interessa invece mettere alcuno enfasi sulla bottiglia, che per quanti mi riguarda serve solo a proteggere la fragranza dalla luce e dal calore. I miei flaconi sono di un minimalismo assoluto".

Olivier Creed, sesto discendente in linea diretta di James Creed, fondatore nel 1760 della Maison fornitrice ufficiale della regina Vittoria, di Napoleone III e Francesco Giuseppe, è il creatore di instant classics contemporanei come Green Irish Tweed e Bois du Portugal. Per un profumo su misura (ordino minimo dieci litri) l'appuntamento d'obbligo è nel negozio parigino in avenue Pierre 1er de Serbie, l'attesa successiva di circa cinque mesi. Tra i pochi fortunati che possono vantare un Creed personalizzato, Robert Redford e Philippe Noiret.

Feuilles de Tabac, Citron Citron e Figue Amère sono solo alcune delle fragranze che hanno trasformato il londinese perfume shop di Notting Hill di Miller Harris in una meta per giovani posh e rock royalties. Lynn Harris riceve i clienti direttamente in laboratorio e comincia a lavorare da subito sulle famiglie olfattive e sugli odori che provocano in loro una risonanza emotiva. "Alla fine presento loro tre idee molto diverse l'una dall'altra, li fornisco dei rispettivi campioni e li lascio riflettere per un paio di mesi. Non è raro il caso di chi finisce per acquistare tutte e tre le formule. In genere le persone cercano di ricostruire tramite il profumo la sensazioni provate in viaggio. La richiesta che mi ha intrigato di più è stata quella di un appassionato di vetiver, che ne voleva un'interpretazione unica. Riuscire a differenziarsi da tutti i vetiver presenti sul mercato, di Guerlain, Givenchy, Comme des Garçons, fino a quello creati da Dominique Ropion per Editions de Parfums Frederic Malle è stata una sfida affascinante".

"Mi sono avvicinato al mondo dei profumi dal punto di vista del ricercatore universitario", racconta Lorenzo Villoresi. "Studiavo filosofia e religioni antiche, viaggiavo continuamente tra Giordania, Egitto, Marocco. Al Cairo passavo intere giornate dai profumieri e dagli essenzieri del souk". La persistente fascinazione per le fragranze orientali si riflette nel suo best seller maschile, Alamut, e nell'uso ricorrente di materie prime come l'oud, l'ambra, il musk. La sua formazione da "artigiano profumier" è proseguita con una ricerca sulla tradizione rinascimentale fiorentina, dagli erbari dei conventi di San Marco e Santa Maria Novella ai trattati sull'arte profumiera degli speziali di Caterina de'Medici e di Giovanventura Rossetti. Il suo atelier in via de' Bardi a Firenze è una tappa obbligata per molti appassionati di fragranze, tra cui massiccia la presenza di clienti inglesi. "Formulare un profumo su misura significa ricostruire percorsi esistenziali e psicologici complessi che hanno le loro origini nell'infanzia. Insieme al profumo personale preparo anche tutta una serie di prodotti da toeletta. Questi li consegno praticamente subito, mentre per l'eu de toilette bisogna attendere più o meno un mese".
      donderdag 12 juni 2008 @ 17:42:53 #140
    55709 Stereotomy
    pi_59340616
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 17:34 schreef le_knightclub_soda het volgende:
    Hoezo Russisch?
    Ex, 4 jaar.
    pi_59340782
    Die mail order brides spreken toch wel een beetje Engels?
      donderdag 12 juni 2008 @ 17:52:55 #142
    55709 Stereotomy
    pi_59340811
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 17:51 schreef le_knightclub_soda het volgende:
    Die mail order brides spreken toch wel een beetje Engels?
    En vloeiend Frans, en inmiddels ontiegelijk goed Nederlands. Behalve dikke tieten had ze ook een talenknobbel.
    pi_59340946
    "Zal een creatieve vooringenomenheid vinden"
    "Persoonlijk kan ik niet wachten tot er iemand met een juweeltje komen en mij vraagt er een parfum van te maken"

Die eerste is wat rottig om letterlijk te vertalen maar het betekent dat mensen heel erg binnen een bepaald parfumkader denken en niet écht creatief durven te zijn door buiten het standaardhokje te denken.
      donderdag 12 juni 2008 @ 18:00:42 #144
    55709 Stereotomy
    pi_59340996
    Wil er trouwens iemand mijn Skins sample van Bois du Portugal hebben?

Die 'note' waar ik niet helemaal tegenkan aan het begin, blijkt een combi te zijn van roos, nootmuskaat en kruidnagel. De drydown is wel weer heerlijk, maar zo'n dergelijke woody drydown vind ik al in Floris Santal.

Green Valley vind ik al een groter succes, kan niet wachten totdat ik een lege atomizer heb waarin ik het kan doen.
    pi_59341037
    Graag
      donderdag 12 juni 2008 @ 18:04:34 #146
    55709 Stereotomy
    pi_59341064
    Doe ik hem nu in een enveloppe naar jou toe.

Heb jij toevallig nog een sample van MI en/of Tabarome Millesime liggen? Deze wil ik gaan aanvragen bij Skins Amsterdam. TM schijnt naar een goede Bulgari BLV Notte te ruiken, en ik vind BLV Notte eigenlijk al best goed.
    pi_59341187
    Nope, de MI die ik had heb ik naar jou opgestuurd, toch? TM vond ik in de winkel al niet lekker dus geen monster van...

Nog bedankt voor die eBayverkoper met de samples maar ik probeer eigenlijk me wat meer op andere merken te gaan concentreren nu

EDIT: Wil je nog van monster SMW ruilen? Zo ja: ik hoef de BdP niet meteen te hebben, stuur hem maar op met je SMW scheelt weer een enveloppe+postzegel.
      donderdag 12 juni 2008 @ 18:11:25 #148
    55709 Stereotomy
    pi_59341217
    Ik zit eraan te denken om 9 piefjes 2.2 ml te kopen van MI en Green Valley. < 1 EUR / ml kom je dan uit.

Ik kan óók gewoon niet zo verslavend doen.

En ja, die MI had ik van je gehad, maar ik dacht dat je er misschien nog wel meer had. En ja! Inderdaad, even wachten totdat de atomizers er zijn uit de VS, dan stuur ik BdP gelijk daarmee op.
    pi_59341391
    Grappig dat je die Green Valley zo lekker vindt, daar vind ik dus weer geen zak aan... Ik heb bij jou toch het idee dat je van lichtere geuren houdt dan ik. Wellicht zit dat in je Aziatische afkomst? Ik lees vaker dat Aziaten (en vooral Japanners) meer houden van lichte geuren.

MKK al op je huid gedragen inmiddels?
      donderdag 12 juni 2008 @ 18:21:31 #150
    55709 Stereotomy
    pi_59341436
    Nouja, Green Valley komt onder het trio SMW / Himalaya / MI terecht, maar nog boven GIT. Ik vind Green Valley niet natuurlijk ruiken, en ik zie altijd bejaarden voor me bij geurtjes met mint erin.

En ik hou zéker van lichtere geuren dan jij. Ik wilde MKK net op gaan doen voor de avond (en ik ga niet eens ergens heen ) maar op de een of andere manier zag ik nog wat M7 Fresh in een atomizer liggen en heb ik dat nu op.

Off to the supermarket I go.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')