abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59341518
Ik test avondgeuren ook vaak eerst thuis hoor. Zeker omdat die vaak zwaarder zijn dan overdaggeuren. MR heb ik thuis wel drie keer getest voor ik 'm naar buiten durfde te dragen. MKK is net zo zwaar als MR en door de komijnnoot misschien nog wel indringender. Toch heb ik er geen problemen mee, waarschijnlijk omdat ik al aan MR gewend ben.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  donderdag 12 juni 2008 @ 18:25:54 #152
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_59341562
Ik ben nog maar undergraduate , maar ik vind MKK even zwaar als Hammam Bouquet bijvoorbeeld. Als je HB durft te dragen, durf je eigenlijk toch ook meteen MKK te dragen?
Confidence through competence
pi_59341643
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 17:58 schreef W1ZZ het volgende:
"Zal een creatieve vooringenomenheid vinden"
"Persoonlijk kan ik niet wachten tot er iemand met een juweeltje komen en mij vraagt er een parfum van te maken"

Die eerste is wat rottig om letterlijk te vertalen maar het betekent dat mensen heel erg binnen een bepaald parfumkader denken en niet écht creatief durven te zijn door buiten het standaardhokje te denken.
Thanks! Die tweede vertaalde ik ook zo, maar vond het een beetje vaag klinken, ik dacht dat het misschien een uitdrukking was ofzo
pi_59341744
Uhhm... Ja en nee. Ze zijn inderdaad wel ongeveer even zwaar maar ik vind HB veel moeilijker dragen dan MKK. HB heeft iets dermate victoriaans dat er voor mijn gevoel een soort artistieke gelegenheid moet zijn. Bijvoorbeeld als ik naar de opera ga ofzo. MKK is dierlijk en indringend maar kun je prima naar de kroeg dragen, juist zelfs.
pi_59341774
non vedere l'ora che is inderdaad de vaste uitdrukking voor ik kan niet wachten tot. You're welcome
pi_59343178
Duidelijk Hoe lang (en waar) heb je in Italië gewoond als ik vragen mag? Ik vind het tot nu toe een meer logische en makkelijkere taal om te leren dan Portugees. Vooral qua uitspraak ook. Ik merk nu als ik mensen Portugees zie praten op tv dat ik er al weer best wat moeite mee heb om 't te volgen
pi_59346468
Ik heb er maar een jaartje gewoond maar ik sprak het daarvoor al. Ik kan ook Portugees lezen trouwens maar Italiaans is inderdaad logischer (en mooier ook )
  vrijdag 13 juni 2008 @ 00:24:15 #158
55709 Stereotomy
pi_59352627
Zo. Nu Skins Laren even lastig gevallen met de volgende aanvraag:

Floris - Cefiro
Floris - JF
Floris - No. 89
Floris - Special No. 127

Ben benieuwd. Floris.

[ Bericht 47% gewijzigd door Stereotomy op 13-06-2008 00:55:19 ]
  vrijdag 13 juni 2008 @ 23:25:21 #159
55709 Stereotomy
pi_59378484
Kut, ze hadden JF niet, en daar was ik nou het meest benieuwd naar. Het wordt soms beschreven als een CW/GIT-kloon die geen CW/GIT-kloon is, en ik heb het niet zo op CW/GIT, dus ik dacht...

Maargoed. Er komt weer een nieuwe Bulgari
quote:
Bvlgari will launch Jasmin Noir, a new woody floral fragrance for women, this coming August. The fragrance is slightly more expensive than Bvlgari's Rose Essentielle, and Bvlgari hopes "it will also capture a new consumer looking for something more prestigious".

Jasmin Noir was developed by perfumers Carlos Benaïm and Sophie Labbé, and the notes include green sap, gardenia, sambac jasmine absolute, satin almond, precious woods, tonka bean and licorice. The fragrance advertising will feature model Kate Moss.

Bvlgari Jasmin Noir will be available in 50 ($95) and 100 ml ($140) Eau de Parfum and in matching body products. It will be exclusive to Nordstrom at the launch. (via wwd)

De opvolger van Voile de Jasmin.
pi_59378935
Ohh jasmijn! Ben benieuwd hoe noir 'ie wordt, ik vind jasmijn sowieso altijd nogal noir... Erg bittere geur.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 23:44:23 #161
55709 Stereotomy
pi_59379020
Voile de Jasmin heb ik 1x geprobeerd, op Airport Eindhoven , en ik vond het juist een hele lichte geur. 't is Bulgari he, die zijn van de lichte dingen.
pi_59379107
Ja, net zoals Black

Ik zal trouwens morgen Dzing! opdoen voor de vergelijking met BB.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 00:04:04 #163
55709 Stereotomy
pi_59379555
Black ís licht op mij.

Hee, ik heb net mijn vakantie voor 4 dagen naar Rome geboekt en mezelf verteld dat ik wat zuiniger aan moet doen met mijn geld, maar ik denk dat ik toch een voorraadje aan Creeds wil opslaan van die eBayer die die samples tegen in principe lage prijzen verkoopt. Ik wil iig wat Himalaya en MI opslaan, maar daarnaast twijfel ik of ik wat Royal Delight en/of Tabarome Millesime en/of Green Valley erbij moet doen.

Stel dat ik de geur niet prettig vind, kan ik het alsnog voor 4 EUR per sample online zetten op Marktplaats, en dan verkoop ik alles weer met winst door.
pi_59379625
Gaan die een beetje weg dan voor 4 E/stuk?
  zaterdag 14 juni 2008 @ 00:15:41 #165
55709 Stereotomy
pi_59379841
Geen idee, ik vermoed van wel. Als een Paco Rabanne XS van 1.5 ml voor 1,50 EUR weg kan gaan, kan 2.2ml Creed zeker wel voor 3-4 EUR weg. Denk ik.
pi_59379899
Good luck! Nu ga ik pitten
  zaterdag 14 juni 2008 @ 01:08:05 #167
55709 Stereotomy
pi_59381050
There. 1x3 Royal Delight, 2x3 Millesime Imperial, 1x3 Himalaya gekocht, 2.2ml per vial. 20 EUR precies incl. verzenden. Ik probeer twee tot drie piefjes MI te verkopen voor 4 EUR, en dan heb ik de kosten er alweer voor de helft uit.

[ Bericht 2% gewijzigd door Stereotomy op 14-06-2008 01:18:36 ]
  zaterdag 14 juni 2008 @ 16:33:17 #168
55709 Stereotomy
pi_59389313
Floris No. 89

quote:
Top: Bergamot, Orange, Geranium, Nutmeg
Middle: Orange Blossom, Rose, Jasmine, herbal notes
Base: Sandalwood, cedar, vetiver
Eén van de paradepaardjes van Floris London, gedragen door onder andere James Bond. ( = chick magnet ) Het is een woody floral, met een dominante roos-geur. Roosgeurtjes en ik gaan doorgaans niet heel goed samen, omdat rozen altijd erg schreeuwen op mijn huid. Floris echter, is een merk met nogal ingetogen, hoffelijke geuren. In No. 89 schreeuwt de roos mij dan ook slechts 10 minuten toe, en daarna verandert het eigenlijk best wel in een plezante zachte geur met precies goeie sillage. De basis van sandelhout, cederhout en vetiver straalt kwaliteit uit. Erg fraai.

Oh, en check deze website uit:

http://www.jamesbondlifestyle.com/index_accessories.php?m=ac&g=ac009

Floris Special No. 127

quote:
The Floris Special No.127 Eau de Toilette is part of their Classic range of fine fragrances, a collection of some of the most unique created in their 276 year history. This refreshingly original fragrance combines Orange and Bergamot with Neroli, Petitgrain and Orange-flower. Created in 1890 for Russia's Grand Duke Orloff while exiled in Paris, this fragrance was originally called the 'Orloff Special'. Some years later the name became Special No. 127 after the page number it occupied in the Specials formula book. Special No. 127 is a gender non-specific fragrance and devoted wearers have included Noel Coward and Eva Peron.
Na een standaard citrusopening gaat de drydown toe naar een verfijnde versie van mijn AH Wasverzacher. Hoewel het als unisex wordt gepositioneerd (Eva Perron schijnt dit ook te hebben gedragen) vind ik het erg vrouwelijk overkomen. No. 127 is een hele 'schone' zeepgeur, vergelijkbaar met Mugler Cologne zonder de vetiver-noot.

Dit moet in 1890 echt de hipste CKOne geur van die tijd geweest zijn.

Floris Cefiro

En ik dacht nog, ik KEN dit smeuïge citroenengeurtje ergens van. Maar WAAR van. Even op Basenotes gespiekt en ja hoor: L'eau d'Issey PH. Floris Cefiro is de British Gentleman versie van de dartelende L'Eau d'Issey PH van Issey Miyake. Het heeft exact dezelfde smeuïge, crèmige citrustopnote als Issey Miyake, maar dan iets zachter, en de drydown verschilt ook niet zo veel. De hoofdpijn die het mij veroorzaakt ook niet, overigens. Ik vind Cefiro op de een of andere manier iets vrouwelijker dan L'Eau d'Issey PH. Ik mis denk ik wat musk in de drydown die het wat mannelijk maakt.

Mêh. Valt me allemaal wat tegen van Floris. Het zijn allemaal 'bekende' geuren die al een keer gedaan zijn, maar dan terughoudender, behoudender, conservatiever. Come to think of it, mijn favoriete Floris Santal is natuurlijk ook een conservatieve versie van Gucci Envy. Hoewel ik niet dacht dat het kon, denk ik dat Floris als geurenmerk nog saaier is dan ik zelf.

Ik moet wel Floris JF nog proberen, die de initialen draagt van Juan Famenias Floris.

[ Bericht 3% gewijzigd door Stereotomy op 14-06-2008 17:56:42 ]
  zaterdag 14 juni 2008 @ 18:03:17 #169
55709 Stereotomy
pi_59390945
Overigens wil ik Special No. 127 en Cefiro direct wel ruilen tegen iets leuks.
pi_59391300
Ook in de categorie al eens eerder flamboyanter gedaan: die Dzing! kun je rustig overslaan Stereo. Hij is absoluut niet vies maar het is eigenlijk gewoon BB met ipv een rubbernoot een sterke leernoot en een tiende van de longevity en sillage van BB.

Einde review
  zaterdag 14 juni 2008 @ 18:28:43 #171
55709 Stereotomy
pi_59391364
Ruilen tegen een van mijn Floris samples? Overigens denk ik dat Floris No. 89 echt iets voor jou is. Oh en ik heb ook nog een halve sample Diptyque Tam Dao, ik denk dat je die wel weet te waarderen voor wat het is, maar niet dat je er een flesje van gaat kopen.

Trouwens, BB heeft ook een leer noot. Want ik dacht nog een paar maanden geleden: jeuh, <meisje waar ik een oogje op had> heeft een leren winterjas, dus dan moet ze BB ook lekker vinden.
pi_59391397
Sorry, je hebt me niet echt enthousiast gekregen met je beschrijvingen van de Florissen
  zaterdag 14 juni 2008 @ 18:30:46 #173
55709 Stereotomy
pi_59391404
Zie edit
pi_59391408
Hmm, nou ja dan is Dzing! gewoon BB zonder rubbernoot

EDIT: ik ken zowel Tam Dao als No.89 al maar als je erg graag wilt ruilen doe me dan die Dyptique maar. Zal het vanavond of morgen op de bus doen
  zaterdag 14 juni 2008 @ 18:32:27 #175
55709 Stereotomy
pi_59391438
Tam Dao ruilen tegen Dzing! , bedoelde ik

Maar wacht even, we zouden ook nog SMW en iets anders ruilen, maar wat ook alweer?

-edit- Oh ja, BdP. Bah. Okee, weet je wat ik dan doe? Die Tam Dao zat al in een atomizer bij mij, en die zou ik dan weer in een piefje moeten pipetteren wat een klus is met verspilling. Dan ruil ik gewoon BdP direct tegen Dzing! en stuur ik daarnaast een volle atomizer van mijn SMW op. Is dat goed?

[ Bericht 31% gewijzigd door Stereotomy op 14-06-2008 18:38:21 ]
pi_59391586
Ja hoor tuurlijk. Ik zal wel SMW en Dzing! opsturen, dan zie ik wel wanneer SMW/BdP mijn kant uit komt.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 18:42:17 #177
55709 Stereotomy
pi_59391613
Ja, nu. Ik heb SMW gewoon zo vol gedaan:

Ben benieuwd of jouw SMW anders is, maar ik vermoed van niet.
pi_59391713
Oh je hebt de atomisers al binnen. Ook prima
  zaterdag 14 juni 2008 @ 18:49:49 #179
55709 Stereotomy
pi_59391755
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 18:47 schreef W1ZZ het volgende:
Oh je hebt de atomisers al binnen. Ook prima
Nee, maar 't was mijn aller aller laatste
pi_59391849
Aight. Gaat zo op de bus, hoewel ik praktisch zeker weet dat het precies hetzelfde sap is
pi_59405431
Ik heb net een paar dagen hevige verkoudheid achter de rug en nu ruik ik alleen bepaalde noten nog van m'n geurtjes.
pi_59406189
Als je maar niet te veel gaat opspuiten daardoor
pi_59411733
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MESELX:IT&item=120273318098

Als iemand zin heeft om Amerikaanse prijzen voor MKK te betalen
  zondag 15 juni 2008 @ 19:54:44 #184
55709 Stereotomy
pi_59411900
Nou, ben wel benieuwd. Je feedbackscore draagt echter niet heel positief bij.
pi_59412030
tja, je moet toch ergens een keer beginnen met verkopen Een feedback van 400 met nul sales zegt in principe ook niets.
  maandag 16 juni 2008 @ 14:55:45 #186
55709 Stereotomy
pi_59433167
Ik heb je SMW en Dzing! binnnen, bedankt!

Rond elven had ik SMW opgespoten, en onder mijn kleding ruik ik het nog goed, maar op mijn armen is ie alweer weg.

Dzing heb ik net op de achterkant van mijn hand geprobeerd. Een soort upscale Bulgari Black inderdaad. Lang niet zo zoet en lang niet zoveel vanille, en die rubbernoot vervangen door een leer/civet/roos-akkoord. Op de een of andere manier ruiken alle geuren met roos erin bijna hetzelfde voor mij.
pi_59433411
Een nadeel van niks meer kunnen ruiken door verkoudheid: Niet ruiken dat tijdens een lange treinreis in je tas je flesje Acqua di Genova uit de verpakking raakt en een dikke 20ml uit het flesje in de bodem van je tas verdwijnt. De coupé zal ongetwijfeld de komende weken nog naar een goddelijke citrusgeur ruiken, maar ik ben fucking 20ml topspul kwijt

maandag 16 juni 2008 @ 15:05:54 #188
55709 Stereotomy
pi_59433443
Steek dan gelijk 20 EUR in de fik
pi_59433489
quote:
Op maandag 16 juni 2008 15:04 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Een nadeel van niks meer kunnen ruiken door verkoudheid: Niet ruiken dat tijdens een lange treinreis in je tas je flesje Acqua di Genova uit de verpakking raakt en een dikke 20ml uit het flesje in de bodem van je tas verdwijnt. De coupé zal ongetwijfeld de komende weken nog naar een goddelijke citrusgeur ruiken, maar ik ben fucking 20ml topspul kwijt

[ afbeelding ]
Damn, dat is echt balen
pi_59433543
quote:
Op maandag 16 juni 2008 15:05 schreef Stereotomy het volgende:
Steek dan gelijk 20 EUR in de fik
Dat ruikt minder lekker. Denk ik...ik ruik niks meer

M'n moeder heeft een doorweekt tijdschrift dat onderin m'n tas zat in de kast gelegd op m'n ouders' slaapkamer. 'Ruikt 't daar lekker fris de hele zomer'. Toch nog iemand die er baat bij heeft.
pi_59438733
Bummer

Stereo: Ik heb helaas ook best een verstopte neus dus daar kan het ook aan liggen, maar ik heb het gevoel dat ik bij jouw SMW aan het begin veel meer citrus ruik dan bij de mijne. Weinig cassis nog vijf minuten na opspuiten.
  maandag 16 juni 2008 @ 19:08:00 #192
55709 Stereotomy
pi_59439345
Ik krijg juist een overdosis cassis binnen bij mijn SMW

Overigens ruik ik hem, 7 (!!) uur na het opspuiten, nog steeds lichtjes onder mijn kleren. Kwam uit mijn originele fles, slechts 1 spray. Op mijn armen moet ik mijn neus er echt bovenop douwen, en dan ruik ik nog wat zoete musk.

Misschien wordt mijn neus er wel gevoeliger door.

Morgen jouw SMW eens proberen.
pi_59439475
Dat heb ik ook wel een paar keer gelezen in de reviews dat mensen aan SMW moesten wennen in de zin van dattie bij vaker dragen beter werd waargenomen.
  maandag 16 juni 2008 @ 19:13:11 #194
55709 Stereotomy
pi_59439476
quote:
Op maandag 16 juni 2008 15:04 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[ afbeelding ]
Was het een schroefdop, overigens?
pi_59440283
quote:
Op maandag 16 juni 2008 19:13 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Was het een schroefdop, overigens?
Nee, ik dacht er mee weg te komen gewoon lui die spraybol netjes in de ene helft van de doos te doen en het flesje in de andere helft en de boel af te sluiten ipv de dop te verwisselen.

Wat een kutzooi zeg, m'n hele dag vergald.
  maandag 16 juni 2008 @ 21:20:51 #196
55709 Stereotomy
pi_59443451
LKS

En ongeloveloos, ik ruik soms nog whiffjes van mijn SMW, na 9 uren. Het verschil is dat dit de derde keer is dat ik SMW draag (ipv 2) en dat ik vandaag absoluut niet gezweet heb. Denk toch dat zweet ook een factor is.
  maandag 16 juni 2008 @ 23:18:39 #197
55709 Stereotomy
pi_59447728

Nieuwe Lolita Lempicka Fleur Defendu. Fantastische fles. En geur wederom gemaakt door Annick Menardo (originele LL, Bulgari Black) dus verwacht een flinke dosis vanille en andere zoetigheden.

[ Bericht 11% gewijzigd door Stereotomy op 17-06-2008 12:46:19 ]
  dinsdag 17 juni 2008 @ 12:37:41 #198
55709 Stereotomy
pi_59457173

LKS

Vandaag eindelijk op. En mên, wat een GAAF geurtje zeg. 100% A*Men met nog een sloot koffie erdoorheen. Manfred
pi_59457254

Manfred de cultheld van deze topicreeks!

btw, dat andere parfumtopic dat nu loopt in LIF

btw part 2, het plaatje van die Fleur Defendu fles doet 't nie, maar wel tof flesje idd!
pi_59457417
Stereo die reageert in dat andere parfumtopic

Anyway, ik heb nu sinds vanochtend 8 uur SMW op en hij is op een muskbase na wel zo'n beetje verdwenen. Maar ik ben ook snipverkouden, daar kan het ook aan liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')