Floris No. 89![]()
quote:
Top: Bergamot, Orange, Geranium, Nutmeg
Middle: Orange Blossom, Rose, Jasmine, herbal notes
Base: Sandalwood, cedar, vetiver
Eén van de paradepaardjes van Floris London, gedragen door onder andere James Bond. ( = chick magnet

) Het is een woody floral, met een dominante roos-geur. Roosgeurtjes en ik gaan doorgaans niet heel goed samen, omdat rozen altijd erg schreeuwen op mijn huid. Floris echter, is een merk met nogal ingetogen, hoffelijke geuren. In No. 89 schreeuwt de roos mij dan ook slechts 10 minuten toe, en daarna verandert het eigenlijk best wel in een plezante zachte geur met precies goeie sillage. De basis van sandelhout, cederhout en vetiver straalt kwaliteit uit. Erg fraai.
Oh, en check deze website uit:
http://www.jamesbondlifestyle.com/index_accessories.php?m=ac&g=ac009
Floris Special No. 127![]()
quote:
The Floris Special No.127 Eau de Toilette is part of their Classic range of fine fragrances, a collection of some of the most unique created in their 276 year history. This refreshingly original fragrance combines Orange and Bergamot with Neroli, Petitgrain and Orange-flower. Created in 1890 for Russia's Grand Duke Orloff while exiled in Paris, this fragrance was originally called the 'Orloff Special'. Some years later the name became Special No. 127 after the page number it occupied in the Specials formula book. Special No. 127 is a gender non-specific fragrance and devoted wearers have included Noel Coward and Eva Peron.
Na een standaard citrusopening gaat de drydown toe naar een verfijnde versie van mijn AH Wasverzacher.

Hoewel het als unisex wordt gepositioneerd (Eva Perron schijnt dit ook te hebben gedragen) vind ik het erg vrouwelijk overkomen. No. 127 is een hele 'schone' zeepgeur, vergelijkbaar met Mugler Cologne zonder de vetiver-noot.
Dit moet in 1890 echt de hipste CKOne geur van die tijd geweest zijn.
Floris Cefiro![]()
En ik dacht nog, ik KEN dit smeuïge citroenengeurtje ergens van. Maar WAAR van. Even op Basenotes gespiekt

en ja hoor: L'eau d'Issey PH. Floris Cefiro is de British Gentleman versie van de dartelende L'Eau d'Issey PH van Issey Miyake. Het heeft exact dezelfde smeuïge, crèmige citrustopnote als Issey Miyake, maar dan iets zachter, en de drydown verschilt ook niet zo veel. De hoofdpijn die het mij veroorzaakt ook niet, overigens.

Ik vind Cefiro op de een of andere manier iets vrouwelijker dan L'Eau d'Issey PH. Ik mis denk ik wat musk in de drydown die het wat mannelijk maakt.
Mêh. Valt me allemaal wat tegen van Floris. Het zijn allemaal 'bekende' geuren die al een keer gedaan zijn, maar dan terughoudender, behoudender, conservatiever. Come to think of it, mijn favoriete Floris Santal is natuurlijk ook een conservatieve versie van Gucci Envy. Hoewel ik niet dacht dat het kon, denk ik dat Floris als geurenmerk nog saaier is dan ik zelf.

Ik moet wel Floris JF nog proberen, die de initialen draagt van Juan Famenias Floris.
[ Bericht 3% gewijzigd door Stereotomy op 14-06-2008 17:56:42 ]