Er is één gemene deler in mijn collectie, en dat is thee. Ik ben dan ook met veel interesse een thee-thread op BN aan het volgen. Helaas worden daar min of meer alleen nichedingen aangeraden waar ik niet makkelijk aan kan komen, Annick Goutal Duel ofzo.
Maar van de designerdingen vind ik qua thee Acqua di Gio en Gucci PH II eigenlijk wel lekker, maar ook weer veels te common.
En even een intermezzo'tje: ik heb nu Paco Rabanne XS op de ene hand en Creed Himalaya op de andere. Ze lijken inderdaad op elkaar, zoals - gaan we weer - GIT en CW op elkaar lijken. Ook hier zijn de top- en middlenotes best gelijk, maar komt de Creed qua drydown superieur uit de verf. XS houdt wat musk over, terwijl de Creed-ambergris Himalaya bijzonder maken. Dus ook hier: XS = poor man's Himalaya, maar ze *lijken* wel.
Op wat strips naast me heb ik hier
Dior Homme Cologne (de light-versie dus, door een andere parfumeur gemaakt!),
Tommy Girl 
en
Acqua Missoni 
.
Dior Homme Cologne vind ik een mooiere geur voor in de zomer dan Dior Homme, omdat de cacao is weggelaten. Je houdt dan iris met citrus over, en hoewel ook dit inderdaad nog steeds naar lipstick ruikt

en vrij vrouwelijk is, is het méér draagbaar dan de originele Homme. Helaas wordt het alleen in een 125 ml fles verkocht, die 76 EUR kost bij de Bijenkorf, en zo'n 50 EUR online.
![]()
Waarom ik Tommy Girl en Acqua Missoni hier heb

is omdat mijn tegenspeelster Acqua Missoni op had op donderdag, en de meid bij wie ik nog Coebergh

heb lopen zuipen tot 4:00 een flesje Tommy Girl in haar badkamer had, en ik even een head-to-head wilde doen.
![]()
vs
![]()
Tommy Girl is op BN op het moment wat controversieel omdat ciriticus Luca Turin dit geurtje een 'Masterpiece' genoemd had
in zijn boek, terwijl de rest van BN dit een zuurstokgeurtje voor 14-jarigen vindt (zeker nog undergraduate, die Turin). Om eerlijk te zijn vind ik het ook een beetje een zuurstokgeurtje waar Marc Dutroux wel eens heel opgewonden van kan worden. Het is voornamelijk erg zoet, met veel sillage en longetivity. Een appel-zuurstok smaak met een hint vanille - de makkelijkste manier om een geurtje vrouwelijk te maken.
Acqua Missoni is een hele generieke vrouwelijk aquatic, totaal niet bijzonder, maar plezierig in de reuk.
[ Bericht 39% gewijzigd door Stereotomy op 08-06-2008 23:55:01 ]