abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 juni 2008 @ 12:48:39 #201
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_59457436
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 12:47 schreef W1ZZ het volgende:
Stereo die reageert in dat andere parfumtopic
Ik moet iets verkopen, zoals je kunt lezen in mijn sig
Confidence through competence
pi_59457538
hahaha, en ik probeerde eerst nog wel de reageerders van dat andere topic naar ons te lokken.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_59457609
Iemand wel eens dat userfototopic op BN bekeken trouwens?

dinsdag 17 juni 2008 @ 13:03:46 #204
55709 Stereotomy
pi_59457852
Toen ik klikte dacht ik al, als je het maar niet over die Roemeense attention-h**r gaat beginnen, maar ja hoor...
pi_59457906
Hoezo "attention-h**r"

Ik ken haar verder niet van andere posts, maar in dat topic komt ze wel normaal over?
pi_59457913
Lekker is ze wel
pi_59457953
Krijg nu weer ineens een paar vleugen cassis binnen

Leuk he Stereo, roddelen over SMW?
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:29:55 #208
55709 Stereotomy
pi_59458587
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:06 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Hoezo "attention-h**r"

Ik ken haar verder niet van andere posts, maar in dat topic komt ze wel normaal over?
Och.

[QUOTE=bebe_delia;1213097]In my honest opinion(I will throw political correctness out on the window), average people do suck. It's just how I think. Both men and women this is. Most women are insecure about themselves(especially fat ones and feminists) and most of them are afraid of their sexuality and the way they are perceived. Most men do think with the head in their pants when they see me(at least the vast majority) and so on.

[/QUOTE]

Ze heeft er ook een handje van in dat topic om direct na een foeilelijk 40-jarig Amerikaanse burgertrut haar sexy foto's te posten waardoor die burgertrutten geen reacties meer krijgen.

Overigens heeft ze ook laten weten vrij onvruchtbaar te zijn en dus geen kinderen te kunnen krijgen. En waarom weet ik dit?
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:31:17 #209
55709 Stereotomy
pi_59458631
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:08 schreef W1ZZ het volgende:
Krijg nu weer ineens een paar vleugen cassis binnen

Leuk he Stereo, roddelen over SMW?
Ja, van dit spul dat 2x zo duur is als mijn andere spul kan ik wel een heel topic over vollullen ja.
pi_59459337
quote:
In my honest opinion(I will throw political correctness out on the window), average people do suck.
quote:
Ze heeft er ook een handje van in dat topic om direct na een foeilelijk 40-jarig Amerikaanse burgertrut haar sexy foto's te posten waardoor die burgertrutten geen reacties meer krijgen.
Dat kan toeval zijn
quote:
Overigens heeft ze ook laten weten vrij onvruchtbaar te zijn en dus geen kinderen te kunnen krijgen. En waarom weet ik dit?
ehhhhhhh geen idee

Maarja okay, die bovenste uitspraak is idd wel behoorlijk fout, wat verwacht ze anders van mannen. Maar als iemand er zo uitziet ben ik wel wat meer vergevingsgezind.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:58:37 #211
55709 Stereotomy
pi_59459461
*fap fap fap*
pi_59459475
Ik zou als ik haar was ook een hoge dunk van mezelf hebben. Zij is de eerste Roemeense die ik ooit gezien heb die überhaupt de moeite waard was

Dat is trouwens best wel een foute eigenschap LKS. Ik sla soms misschien wel de andere kant uit, ik ben vaak afstandelijker/strenger tegen lekkere chicks precies omdat ik denk dat ze verder toch al de hemel in geprezen worden en best door mij een beetje meer met beide benen op de vloer gebracht mogen worden.
pi_59459621
Haha dat was niet al te serieus hoor. Ik moest een beetje denken aan die Seinfeld aflevering waarin Jerry een lekkere vriendin heeft en ineens onder allemaal verkeersboetes etc. uitkomt
pi_59459681
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:59 schreef W1ZZ het volgende:
Ik zou als ik haar was ook een hoge dunk van mezelf hebben. Zij is de eerste Roemeense die ik ooit gezien heb die überhaupt de moeite waard was
^^^^
Moet beter op het publiek letten tijdens wedstrijden van Roemenië.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 20:16:37 #215
55709 Stereotomy
pi_59469404
Mên! 8 uur na het aanbrengen van A*Men Pure Coffee mag het wel wat minder hoor, maar nee, geurtje gaat gewoon vrolijk verder.
pi_59475865
accessoriesforfragrances bestelling binnen. Prima site. 12 3ml atomizers besteld en er 14 gekregen inclusief een trechter en twee pipetjes.

Hoe kan je zo'n trechter of pipet het beste weer geur neutraal maken na het decanten?
  dinsdag 17 juni 2008 @ 23:48:19 #217
55709 Stereotomy
pi_59475994
Sopje en met lauwwarm water afspoelen. Geur = essentiële oliën. En zeep = kryptonite voor olie vanwege de polaire kop en de apolaire staart waardoor micellen worden gevormd.

Ik had gister ook mijn bestelling voor 12 atomizers binnen. Dom, had er net zo goed 50 kunnen bestellen. Leuke verpakking wel, met al die kleurrijke stickers. Was net basisschool.

Ik heb er overigens alweer een gevuld met Dior Homme. Daar heb ik een mooie mini van 10ml van binnen gekregen uit de VS voor 9 EUR. Mooie geur hoor, maar je moet jezelf wel een beetje powerdressen wil hij goed overkomen. Zo niet, dan komt het een beetje gay over.
pi_59476360
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 20:16 schreef Stereotomy het volgende:
Mên! 8 uur na het aanbrengen van A*Men Pure Coffee mag het wel wat minder hoor, maar nee, geurtje gaat gewoon vrolijk verder.
Manfred 1 - Olivier 0
pi_59476503
Sja, zo moeilijk is het niet om chemische geuren te maken die lang blijven hangen

pi_59476819
Pas maar op, Manfred heeft maar 1 roid rage aanval nodig om de hele Creed boetiek kort en klein te slaan.
  woensdag 18 juni 2008 @ 00:22:37 #221
55709 Stereotomy
pi_59476835
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 00:01 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Manfred 1 - Olivier 0
Manfred is sowieso langer dan Oliver, vermoed ik.

NSFW
pi_59479439
Ik begreep altijd dat als je steroids gebruikte je slurfje kleiner werd
  woensdag 18 juni 2008 @ 12:09:33 #223
55709 Stereotomy
pi_59484777

Uit de koelkast.
  woensdag 18 juni 2008 @ 12:13:32 #224
55709 Stereotomy
pi_59484892
Overigens heb ik vandaag JPG Fleur du Male op. Ik vind hem echt lekker. Maar ook hier geldt: powerdressen, anders ben je een mietje met deze geur.
pi_59486438
Vind je? Vind het wel meevallen eigenlijk... Zit wat violet in en hij droogt op tot bijna hetzelfde als Le Male.
pi_59487204
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 23:48 schreef Stereotomy het volgende:

Ik had gister ook mijn bestelling voor 12 atomizers binnen. Dom, had er net zo goed 50 kunnen bestellen. Leuke verpakking wel, met al die kleurrijke stickers. Was net basisschool.

Idd die stickers! Mijn huisgenoten dachten dat ik een nogal jong penvriendinnetje had in de States
  woensdag 18 juni 2008 @ 14:56:06 #227
55709 Stereotomy
pi_59489142
Ik wilde dit met jullie delen:

http://community.basenotes.net/showthread.php?t=206877

Luca Turin die op heel nuchtere wijze dingen uit de parfumindustrie beschrijft. Eindelijk eens wat minder mythe, prestige en marketing, maar gewoon hoe dingen gaan zoals ze gaan. En waarom 'all-natural' parfums geen ruggegraat hebben.

Ik kan het wel waarderen, als technische student zijnde.
pi_59489410
Thanks!
quote:
The aromatherapy rack at your local hippie store will help with most of them...
pi_59490833
quote:
The place where you find the most resin acids is the rosin used by violinists to give friction to the bow. Allergies can be added to their long list of sufferings among which neck abrasions, poor posture, wearing ill-fitting black clothes and having to play Alban Berg’s Concerto. Much smaller amounts of resin acids are contained in perfume. But now that most real dangers (cholera, Russian tanks) are gone, EU politicians have found that several small fears can propel careers as nicely as one big one, and have been regulating all the horrible chemicals in our lives.
Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen!!
  woensdag 18 juni 2008 @ 15:54:00 #230
55709 Stereotomy
pi_59490999
Speel jij viool

Mijn vader had thuis ook nog zo'n potje zwart spul staan.

Oh wacht, jij bedoelde de EU reguleringen.
pi_59491331
Ik háát de EU!!11!11!!!

[/Gargamel]
  woensdag 18 juni 2008 @ 16:08:47 #232
55709 Stereotomy
pi_59491481
Ik ben trouwens wel benieuwd geworden naar de boeken van Turin. Die Perfume Guide, The Secret of Scent, en de boeken van Burr: Emperor of Scent en The Perfect Scent.

Van die stukjes Burr die ik had gelezen, was alles best leuk beschreven.

Maar ik moet mijn hand op de knip houden. Heb net weer voor 3 EUR een sample van Geir Ness EdP besteld uit Italië
  woensdag 18 juni 2008 @ 20:13:42 #233
55709 Stereotomy
pi_59497717
Hee, op Basenotes vond ik dit Excel-sheetje van Luca Turin's beoordelingen!

http://rien.nouveau.googl(...)ide5-13-08-share.xls

Ze hebben ook een one-star day nu, waarin je met z'n allen geurtjes die met slechts één ster zijn beoordeeld door Turin opdoet. Nu, waar is mijn Silver Mountain Water?

Wacht, ik zal even netjes opschrijven wat mijn collectie krijgt:

Bulgari Aqua - 2 (citrus woody)
Bulgari The Vert - 4 (floral tea)
Bulgari Black - 5 (hot rubber )
Bulgari PH - 3 (woody spicy)
Bulgari PH Soir - 3 (fresh oriental)
Manfred Mugler Cologne - 4 (steam clean)
Floris Santal - 2 (spicy woody)
L'Instant de Guerlain - 4 (green citrus )
Terre d'Hermes - 3 (fresh bergamot)
Dior Homme - 5 (fruity iris)
Creed Silver Mountain Water - 1 (fresh metallic )

[ Bericht 25% gewijzigd door Stereotomy op 18-06-2008 20:25:58 ]
pi_59498261
Die Luca Turin houdt de gemoederen wel bezig daar. Ik las eerder vandaag al een topic van één van die moderators die nogal asshurt klonk omdat sommige mensen wat kritisch hadden gepost richting mr Turin.

Ik zal mijn collectie zo ook ff langs z'n lijstje halen.
  woensdag 18 juni 2008 @ 20:32:11 #235
55709 Stereotomy
pi_59498305
quote:
Marc Jacobs Men Marc Jacobs 1 sad fig
LOL
pi_59498428
Versace Man Eau Fraiche Versace 1 screechy citrus
Neroli Sauvage Creed 3 green citrus
Tom Ford for Men Tom Ford 3 fresh oriental
Envy for Men Gucci 3 ginger oriental

De rest van m'n collectie is niet te vinden, danwel te exclusief voor Luca Turin.
  woensdag 18 juni 2008 @ 20:38:52 #237
55709 Stereotomy
pi_59498494
De tranen biggelen bijna over mijn wangen van het lezen van die lijst, echt.

Had ik dan toch 50 EUR kunnen besparen door CKOne te kopen, ipv SMW?
quote:
Just Me Paris Hilton 1 barf-bag floral
Just Me for Men Paris Hilton 1 sad sack
Paris Hilton Paris Hilton 1 silly floral
Woehahaha.
pi_59498571
Rose 31 Le Labo 2 not rose

Virgin Island Water Creed 2 pina colada

Verder zijn de recensies voor Frederic Malle geurtjes aan de opvallend hoge kant.
  woensdag 18 juni 2008 @ 20:46:02 #239
55709 Stereotomy
pi_59498742
En die van Paris Hilton, Ashley & Mary-Kate Olsen aan de opvallend lage kant!
  woensdag 18 juni 2008 @ 20:47:41 #240
55709 Stereotomy
pi_59498788
Overigens is de maakster van Rose 31 dezelfde als die van het übercommerciele DSquared Wood. Turin had nog wat stukjes gescheven hoe verveelde parfumeurs zichzelf gratis aanbieden aan nichehuizen om toch wat creativiteit kwijt te kunnen.
pi_59500603
Tegelijk snap ik niet waarom een groot bedrijf niet hun parfumeurs wat meer vrijheid zouden gunnen. De geuren die Frederic Malle uitbrengt of een geur als Rose 31 zouden naar mijn idee best commerciele successen kunnen worden. A*Men verkoopt al jaren als een malle (no pun intended) en dat is toch ook een redelijk avant garde geurtje.
  woensdag 18 juni 2008 @ 21:46:41 #242
55709 Stereotomy
pi_59500880
Naja, als je parfumeurs teveel vrijheid geeft, krijg je denk ik dingen als YSL M7, die door 'kenners' (op BN ) worden geworshipped, maar nergens in de top 20 van best verkochte geurtjes terechtkomen.

Denk dat de 'kenners' op de marketingafdeling het laatste woord hebben, bij grote bedrijven.
  woensdag 18 juni 2008 @ 21:59:41 #243
16715 Mylene
*schatje*
pi_59501467
Zou dit wat zijn? Klinkt wel spannend als ik het zo lees.
quote:

Paco Rabanne 1 Million
Paco Rabanne begon zijn carrière met het ontwerpen van sieraden voor Givenchy, Christian Dior en Balenciaga. In de jaren '60 startte hij zijn eigen modehuis en al gauw ontwikkelde de ontwerper zich tot de enfant terrible van de modewereld door zijn voorliefde voor het gebruik van onconventionele materialen zoals metaal. 3 Jaar na het oprichten van zijn modehuis, lanceerde Rabanne al zijn eerste geur waarna nog vele andere parfums en eau de toilettes volgden. Deze week introduceerde Paco Rabanne zijn nieuwste mannenlijn 1 MILLION.

De vormgeving van de flacon verwijst naar Rabanne's verleden als sieraden ontwerper en zijn voorliefde voor metalen, en goud in het bijzonder. 'Goud is het symbool van macht, van koninklijkheid en van iets intens mannelijks', verklaart de ontwerper. De baar goud van 1 MILLION is een strak designobject met een knipoog naar het Wilde Westen. Paco Rabanne omschrijft zijn 1 MILLION als een 'vreemde geur met goede vibraties'. 'Ik houd ervan dat mijn parfums fris beginnen voordat ze een gestructureerde opbouw ontplooien, vol effecten en constrasten'.

De geur begint inderdaad met een serie frisse, sprankelende topnoten van grapefruit, munt en bloedmandarijn. Dan komt de warme hartnoot samengesteld uit rozen, kaneel en kruidige elementen. En tot slot ontplooit zich het fluweelachtige akkoord van leer, wit hout, amber en patchoeli uit Indonesië. Het resultaat is niet één geur, maar vele geuren die zich achtereenvolgens ontplooien en die uiteindelijk een originele en duidelijk aanwezige mannelijke uitstraling ontwikkelen. Naast de Eau de Toilette verschijnen er ook Paco Rabanne 1 MILLION aftershavelotion, aftershave care, deodorant en een showergel. De 1 MILLION-lijn is vanaf september verkrijgbaar. Een Eau de Toilette 50ml kost ¤49.
bron
pi_59501485
Creed SMW *
Creed GIT ****
Creed OS *
Creed RD ---
Penhaligon's HB ***
Christian Dior ES *****
RL Polo ****
Hermès EdOV ****
Hugh Parsons Yellow ---
Serge Lutens MKK ****

't Zal wel
pi_59501580
Mooie fles en Paco Rabanne maakt altijd wel prima geuren. Moet wel zeggen dat de noten van deze me niet zo aanspreken maar ik laat me graag verrassen. Ik vind het overigens wel aardig aan de prijs, zeker als ik naar de noten kijk die zijn niet bijster prijzig te noemen.
  woensdag 18 juni 2008 @ 23:17:53 #246
55709 Stereotomy
pi_59504595
Ik zit die lijst nog steeds door te ploegen (SOG) en blijkt dat Acqua Missoni, het geurtje van mijn 'verloofde' , die ik erg lekker maar nogal generic aqua vond, maar liefst 4 sterren krijgt van Tania Sanchez!

Tja, toch wel vreemd eigenlijk. Pas als een geur dubbelblind random wordt gesampled kun je er objectief iets zinnigs over zeggen denk ik. Maar aan de andere kant: als je een geurtje draagt voor jezelf, dan hoort subjectiviteit van het merk / de naam er ook bij, hoe weinig dat ook met het geurtje te maken heeft. Als ik Axe draag, ben ik me ervan bewust dat ik Axe draag. Als ik Floris draag, dan ben ik me ervan bewust dat ik Floris draag. Dus 't is part of the experience.
pi_59507096
Daarom vind ik het afdoen van Creed Vetiver met de opmerking 'not vetiver' ook bullshit. Het is maar een naam, het gaat om wat je van de geur vindt.
  donderdag 19 juni 2008 @ 00:48:37 #248
55709 Stereotomy
pi_59507222
In de pyramides wordt er ook niet van Vetiver gesproken in MM Cologne, en toch is dat naast Guerlain Vetiver ( ) de meest uitgesproken Vetiver-geur die ik ken.
  donderdag 19 juni 2008 @ 00:52:22 #249
55709 Stereotomy
pi_59507290
Overigens:

http://community.basenotes.net/showthread.php?t=211712

Vetiver. Ook studieontwijkend gedrag trouwens.
pi_59507462
Ik weet nog steeds niet hoe vetiver nou echt zou moeten ruiken. Ik heb nooit vetiver planten in de tuin gehad dus ik heb ook geen idee.

Hoe weten jullie eigenlijk al die noten te identificeren? Ik weet de meest obvious ones wel te herkennen, maar er zijn ook genoeg noten waar ik echt geen benul van heb omdat ik ze in de natuur ook nog nooit geroken heb.

Okay, ik heb ook nooit een kotsende walvis in de vijver gehad en weet wel hoe ambergris ruikt, maar toch..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')