Je zegt het wel nogal stellig op deze manier. Wat was precies de vervelende ervaring voor je dan?quote:
Doosquote:Op donderdag 5 juni 2008 16:12 schreef mirannie het volgende:
Kan me best voorstellen dat het voor iemand een afknapper is eigenlijk. Ga je voor het eerst samen uit, komt hij je op de fiets halen. Sorry, maar na een bepaalde leeftijd heb je daar gewoon geen zin meer in.
En, kon-ie eindelijk het gaatje vinden?quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:58 schreef Moonah het volgende:
Wat een grappig topic!
Mijn lief is 37 en heeft geen rijbewijs. Ook geen auto.
Ik wel. Hij had laatst wel een TomTom gekocht...En niet eens voor mij, maar voor zichzelf.
Prijs jezelf gelukkig, dit had namelijk een enorme belediging kunnen zijnquote:Op donderdag 5 juni 2008 22:58 schreef Moonah het volgende:
Hij had laatst wel een TomTom gekocht...En niet eens voor mij, maar voor zichzelf.
Zulke narrow-minded vrouwen moet je uberhaupt laten schieten.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:01 schreef Zulon het volgende:
Ik ben een jongen van 24 en heb nog geen rijbewijs. Niet iedereen krijgt namelijk rijlessen betaald door hun ouders, bovendien studeer ik nog en kan ik me voorlopig toch geen auto veroorloven, daarnaast kan ik overal komen met fiets en openbaar vervoer, dus echt nodig heb ik het niet.
Nu merk ik dat sommige meiden hierop af lijken te knappen, of in elk geval laten blijken dat ze het nogal vreemd vinden. Dit geldt zowel voor vrouwen die zelf al een rijbewijs plus auto hebben, als voor wat jongere meisjes die net als ik nog nooit rijlessen hebben gehad.
Zelf kan het me echt niet schelen of een meisje waar ik mee date haar rijbewijs heeft of niet. Is het dan andersom wel zo, dat vrouwen dit blijkbaar van een man 'verwachten' en dat het een afknapper is als je als man geen rijbewijs hebt?
Hihi ik word er helemaal verlegen vanquote:Op donderdag 5 juni 2008 21:50 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Da's natuurlijk niet eerlijk, we 'kennen' jou al. Natuurlijk willen alle vrouwen op fok met je daten.
Elke dag (door regen/wind of net als nu met benauwde warmte) 50 km op een scooter naar het werkquote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:22 schreef Twin1983 het volgende:
Ik begrijp het echt niet, een auto gebruiken om van en naar je werk te rijden... je sleept dus een ding mee van +/- 1500 kilo.. puur en alleen om je eigen +/- 70 kilo op de plaats van bestemming te brengen. Koop dan een scootertje ofzo... veel leuker ook nog.
Laat ik maar niet beginnen over luie kutten die hun `kids` constant van en naar school rijden... ik moest vroegah gewoon 12 kilometer fietsen naar school... over de hei.
Je hebt hier mensen in de straat die serieus 200 meter met de auto afleggen naar de supermarkt hier om de hoek.
Jij wilt ook gewoon een keer bereden worden toch?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 01:17 schreef Xennia het volgende:
Boeiend. Ik rijd mezelf wel. Heb alleen geen zin om dan iedere keer de bob te zijn
Het feit dat jij vind dat het heel wat zegt over een persoon als iemand geen rijbewijs heeft... zegt heel wat over jou.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:21 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik heb sinds m'n 18e al m'n rijbewijs. Op 3-4 lessen na helemaal zelf betaald terwijl ik wat langer over m'n VWO deed. Zonder rijbewijs ben je niks manVoor mij is het ook een afknapper als een meisje geen rijbewijs heeft. Zegt toch heel wat over een persoon, en dat is voor mij negatief.
Rijbewijs, geen criterium; dingen als hyvesprofiel of muzieksmaak, wat doen die er nou toe. Maar wel of niet op jezelf wonen zegt gewoon ook heel veel over je karakter en de manier waarop je in het leven staat, en die zou dan wel eens heel slecht kunnen passen bij die van mij.quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:14 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik heb nergens beweerd dat er geen nadelen aan thuiswonen zitten, maar dat het simpelweg achterlijk is om het als selectiecriterium te stellen. Als je elkaar leuk vindt, wat boeit het dan nog wat voor of diegene thuis of op zichzelf woont, of diegene een rijbewijs, TV, telefoon, tweepersoonsbed, Hyvesprofiel of muzieksmaak heeft? Het is soms wat onhandig, maar om die onhandigheden te gaan verheffen tot criteria gaat mij een stap te ver. Die eisenlijstjes smijt je toch hopelijk hard de prullenbak in als je eens verliefd wordt.
Kei romantisch, brood halen met de auto in het dorpquote:Op donderdag 5 juni 2008 16:19 schreef Ooster het volgende:
[..]
Ik vind het gezellig om met z'n tweeën in de auto op zoek te gaan naar een stille camping zonder dat je van te voren weet waar je terecht komt. 's ochtends even met de auto brood halen in het dorp enz.
Misschien ben ik ook wel een romanticus![]()
Voor de rest heb ik ook een broertje dood aan auto's overigens.
precies? er is niets 'precies' aan. Wat ik wel heb gemerkt is dat de mannen die ik tegenkwam die allemaal 30+ waren en nog bij papsenmams woonden allemaal mannen waren die dromen hadden, maar niks deden om die dromen wezenlijk te maken. dromen als coverup van hun eigen incompetentie. ze hadden een laag zelfbeeld, weinig doorzettingsvermogen, verbitterd naar zichzelf, durfde niet voor zichzelf op te komen en hadden gewoon totaal geen vaardigheden om denken naar doen te vertalen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 23:35 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Je zegt het wel nogal stellig op deze manier. Wat was precies de vervelende ervaring voor je dan?
neuken bij ouders, ook niets. sommige mensen zouden het spannend vinden en misschien is het dat ook wel eens in de zoveel tijd, maar iedere keer als je elkaar ziet.. neee. Nooit eens superspannende geile seks, elkaar alle hoeken van de kamer laten zien, enigszins luidruchtig genieten (of verzwaarde ademhaling) op willekeurige momenten het spel starten. Nouja, wat dat betreft is een studentenhuis ook niets.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 08:10 schreef As_33 het volgende:
[..]
Rijbewijs, geen criterium; dingen als hyvesprofiel of muzieksmaak, wat doen die er nou toe. Maar wel of niet op jezelf wonen zegt gewoon ook heel veel over je karakter en de manier waarop je in het leven staat, en die zou dan wel eens heel slecht kunnen passen bij die van mij.
Daarbij kan ik me gewoon echt niet voorstellen dat je iedere keer als je langsgaat bij je vlam, de ouders ook moet ontmoeten, daar zou ik echt voor bedanken.
We weten idd hoe je er over denktquote:Op vrijdag 6 juni 2008 08:32 schreef releaze het volgende:
[..]
neuken bij ouders, ook niets. sommige mensen zouden het spannend vinden en misschien is het dat ook wel eens in de zoveel tijd, maar iedere keer als je elkaar ziet.. neee. Nooit eens superspannende geile seks, elkaar alle hoeken van de kamer laten zien, enigszins luidruchtig genieten (of verzwaarde ademhaling) op willekeurige momenten het spel starten. Nouja, wat dat betreft is een studentenhuis ook niets.
Het is gewoon bijna 9 jaar aan stappen terug voor mij. Ik heb al 3 jaar een "eigen woning" (samenwonen) en ben daar zo superblij mee.
quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:21 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik heb sinds m'n 18e al m'n rijbewijs. Op 3-4 lessen na helemaal zelf betaald terwijl ik wat langer over m'n VWO deed. Zonder rijbewijs ben ik niks manVoor mij is het ook een afknapper als een meisje geen rijbewijs heeft. Zegt toch heel wat over een persoon, en dat is voor mij negatief.
Iemand die dus niet zijn rijbewijs heeft, omdat pappie en mammie het niet voor hem willen betalen is dus top? Als je het brengt als: "ik heb geen rijbewijs, want niemand betaald dat voor mij", is dat toch dom! Gewoon zoals "iedereen" eerst sparen en dan uitgeven. Je krijgt niks cadeau. Ik zou dus echt wel afknappen op een vrouw die dat zegt. Ga zelf werken/sparen en doe het dan zelf.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 01:24 schreef elkravo het volgende:
[..]
Het feit dat jij vind dat het heel wat zegt over een persoon als iemand geen rijbewijs heeft... zegt heel wat over jou.
Als je iemand ontmoet moet het om de persoon gaan... hoe hij of zij is, of je goed met hem/haar op kan schieten etc. Ál het andere (rijbewijs, een een- of tweepersoonsbed etc.) is van uitermate ondergeschikt belang... sterker zelfs; als die ander zo leuk is zal het je werkelijk een worst wezen of ze een rijbewijs heeft of niet, en wat voor type bed ze heeft... Daar vind je wel wat op...
Ik zat gisteravond ook nog aan jouw voorbeeld te denken.quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:58 schreef Moonah het volgende:
Wat een grappig topic!
Ik wel. Hij had laatst wel een TomTom gekocht...En niet eens voor mij, maar voor zichzelf.
Nee, echt?quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:58 schreef Moonah het volgende:
Heb ook geen auto, maar kocht wel een auto radio, ook voor mezelf.quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:58 schreef Moonah het volgende:
Wat een grappig topic!
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:39 schreef Soul79 het volgende:
Ben man van 29 en heb ondanks 60 rijlessen mijn rijbewijs nog niet. De motor slaat nog vaak af bij het wegrijden, schakelen gaat vrij schokkerig (zet 'm ook nogal eens in de verkeerde versnelling) en bij een bocht naar rechts eindig ik wel eens op de linkerbaan. Op de snelweg ben ik nog niet geweest, het gaat ook wel erg hard daar.
Ik fiets dus alles, maar wel met zijwieltjes want anders val ik om, en in de stad gaat mijn moeder mee, die fietst dan voorop.
Vrouwen zie ik eigenlijk bijna nooit (alleen van ver af), dus of ze dit een afknapper vinden weet ik niet.
Na 60 lessen de snelweg nog niet op? Na 60 lessen de motor nog af laten slaan bij het wegrijden. Na 60 lessen nog schokkerig schakelen?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:39 schreef Soul79 het volgende:
Ben man van 29 en heb ondanks 60 rijlessen mijn rijbewijs nog niet. De motor slaat nog vaak af bij het wegrijden, schakelen gaat vrij schokkerig (zet 'm ook nogal eens in de verkeerde versnelling) en bij een bocht naar rechts eindig ik wel eens op de linkerbaan. Op de snelweg ben ik nog niet geweest, het gaat ook wel erg hard daar.
Ik fiets dus alles, maar wel met zijwieltjes want anders val ik om, en in de stad gaat mijn moeder mee, die fietst dan voorop.
Vrouwen zie ik eigenlijk bijna nooit (alleen van ver af), dus of ze dit een afknapper vinden weet ik niet.
Ik las maar totquote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:48 schreef Copycat het volgende:
Zelfs die zijwieltjes en meefietsende moeder doet het kwartje niet bij je vallen, Noel?
quote:Op de snelweg ben ik nog niet geweest, het gaat ook wel erg hard daar
quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:34 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Ik kom overal waar jij komt en waarschijnlijk in de helft van de tijd, je woont in Nederland... Niet in Amerika waar 4 uur reizen heel gewoon is, amper files, benzine gratis is en je een rijbewijs al op je 16de kan halen. In Hilversum ben je met de auto al een uur bezig om Hilversum uit te komen, net zoals Amsterdam en elke ander groot dorp.
Ik vind het eerder een beperking van je vrijheid: Je moet je aan regeltjes houden en zelfs op 5km te hard krijg je 20 euro boete, elk jaar je autotje testen (wat geld kost), je bezine betalen (wat geld kost), voor alles moet je geld neerleggen... Het is geen vrijheid dat elke mogelijke euro uit je getrokken word alsof je een melkkoe bent...
En je kan niet zeggen: Hoppah! Ik duik het weiland in van deze voor mij totaal onbekende boer en jaag lekker achter zijn koetjes aan in mijn gepimpte Lada. Nee je volgt elke keer een vastgestelde route, het enige wat je zelf mag doen is de bestemming bepalen en vertrektijd bepalen.Nee, echte vrijheid.
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:22 schreef Twin1983 het volgende:
Ik begrijp het echt niet, een auto gebruiken om van en naar je werk te rijden... je sleept dus een ding mee van +/- 1500 kilo.. puur en alleen om je eigen +/- 70 kilo op de plaats van bestemming te brengen. Koop dan een scootertje ofzo... veel leuker ook nog.
zo status verhogend vind ik het niet, iedereen heeft tegenwoordig een rijbewijs....... het is meer het idee van ontwikkeling dat die lamme lul nog geen rijbewijs heeft gehaald onder andere omdat ie geen geld heeftquote:Op donderdag 5 juni 2008 23:50 schreef katerwater het volgende:
Wat een reacties ook weer![]()
Ik heb nog nooit een vrouw ontmoet die hiervan een probleem heeft gemaakt. Maar misschien ligt dat anders over enkele jaren, op tram 3. Het zal wel met status te maken hebben: met een rijbewijs kom je onafhankelijker over, en onafhankelijke mannen hebben meer status.
Neequote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:33 schreef ASroma het volgende:
[..]
zo status verhogend vind ik het niet, iedereen heeft tegenwoordig een rijbewijs....... het is meer het idee van ontwikkeling dat die lamme lul nog geen rijbewijs heeft gehaald onder andere omdat ie geen geld heeftEen rijbewijs is toch eerste waar je voor gaat sparen als je nog jong bent......
Je zult me niet horen zeggen dat een auto niet erg handig is op zijn tijd. Ik hoop het papiertje nog eens binnen te halen.quote:maar jah ieder zijn ding, in mijn opinie is een rijbewijs tegenwoordig gewoon een must.... zeker als je je horizon wat wilt verbreden.... jajaja openbaar vervoer openbaar vervoer...... daar sla je niet zo maar een zijweggetje mee in![]()
goed als 16 of 17 bent ben je nog geen student of wat, maar heb je al wel een bijbaantje (mag ik althans hopen) en dan kun je toch mooi wat geld opzij leggen..... Als je na je studie een baan zoekt en werkt 40 uur in de week heb je inderdaad vast genoeg geld ervoor maar genoeg tijd dan weer niet. En bij de meeste werkgevers wordt toch ook wel gevraagd om een rijbewijs......quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee
De gemiddelde student heeft meestal andere prio's. Zeker als je in de stad woont kan het best wachten tot je het gewoon van je salaris kunt betalen.
[..]
Je zult me niet horen zeggen dat een auto niet erg handig is op zijn tijd. Ik hoop het papiertje nog eens binnen te halen.
Maar het is helemaal niet zo'n ramp om er geen te hebben. Tenzij je in Lutjebroek wilt wonen. Maar over het algemeen verbreed ik mijn horizon niet met zijweggetjes die van god en alle mensen verlaten liggen.
Dit heeft echt niets meer te maken met het hebben van een rijbewijsquote:Op vrijdag 6 juni 2008 08:26 schreef releaze het volgende:
[..]
precies? er is niets 'precies' aan. Wat ik wel heb gemerkt is dat de mannen die ik tegenkwam die allemaal 30+ waren en nog bij papsenmams woonden allemaal mannen waren die dromen hadden, maar niks deden om die dromen wezenlijk te maken. dromen als coverup van hun eigen incompetentie. ze hadden een laag zelfbeeld, weinig doorzettingsvermogen, verbitterd naar zichzelf, durfde niet voor zichzelf op te komen en hadden gewoon totaal geen vaardigheden om denken naar doen te vertalen.
een van die jongens, waar ik toenertijd nog mee heb 'samengewoond' (bij zijn ouders ja, jezus) sprak ik laatst nog. Hij is nu 39, woont nogsteeds bij mams (pa is ondertussen al dood) heeft nogsteeds dezelfde lousy baan als wanneer ik hem voor het eerst ontmoette terwijl hij er toenertijd al een pleurishekel aan had. Wat heeft ie gedaan om het minder te maken? parttime gaan werken, voor de rest zit ie thuis bij zn moeder op zn luie krent, die nogsteeds de was voor hem doet, nogsteeds zn boterhammetjes maakt. Grow the fuck up.
Er zat geen enkele vorm van pit in die kerels.
En dat is voor mij echt noodzakelijk.
En ik zie het iedere keer terugkomen bij die mannen, als ik ze al tegenkom want gelukkig zijn het er niet zoveel. En ik zie ook dat wanneer mensen op zichzelf gaan wonen er zelfvertrouwen groeit. Je bent op jezelf aangewezen, er is niemand meer als backup, je eigen leven in eigen handen hebben dat doet veel mensen goed. (En sommige mensen minder, maar dan ben je zo instabiel dat de vonk helemaal niet overschiet)
Mijn eigen kinderen zijn ook voor hun 21e het huis uit. 21 is echt het maximum. Dat is net zo belangrijk als zindelijk zijn voor je 4e verjaardag.
Nou nee, het is hoe belangrijk je het zelf vind om een auto te hebben of je ervoor gaat sparen. En de meeste rijscholen werken ook s' avonds zodat je mooi na je werk even een uurtje kan lessen.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:05 schreef ASroma het volgende:
[..]
goed als 16 of 17 bent ben je nog geen student of wat, maar heb je al wel een bijbaantje (mag ik althans hopen) en dan kun je toch mooi wat geld opzij leggen..... Als je na je studie een baan zoekt en werkt 40 uur in de week heb je inderdaad vast genoeg geld ervoor maar genoeg tijd dan weer niet. En bij de meeste werkgevers wordt toch ook wel gevraagd om een rijbewijs......
Zoals ik al zei. Het is inderdaad best handig om een auto te hebben. Maar ik vraag me werkelijk af welke ontwikkeling je nou mis loopt. 99% van de locaties die ik in mijn leven moet bereiken gaan prima zonder auto. Het duurt soms misschien wat langer.quote:Laat ik voorop stellen dat geen rijbewijs hebben geen afknapper kan zijn, daar gaat het hier namelijk over. Maar persoonlijk vind ik het wel een blokkade van je ontwikkeling en bewegingsvrijheid als je er geen hebt....
Nee, maar zeg nou zelf, de discussie over het rijbewijs is niet echt bijster interessant, die over al dan niet bij ouders wonen is toch een stuk leukerquote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:08 schreef katerwater het volgende:
[..]
Dit heeft echt niets meer te maken met het hebben van een rijbewijs
Die over het rijbewijs gaat meer over materalistischere en op luxe gerichte mensen.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:29 schreef As_33 het volgende:
[..]
Nee, maar zeg nou zelf, de discussie over het rijbewijs is niet echt bijster interessant, die over al dan niet bij ouders wonen is toch een stuk leuker
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 08:26 schreef releaze het volgende:
Mijn eigen kinderen zijn ook voor hun 21e het huis uit. 21 is echt het maximum. Dat is net zo belangrijk als zindelijk zijn voor je 4e verjaardag.
Je hebt tot 3 jaar geleden, 21 jaar met je kinderen, bij je ouders gewoond?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 08:32 schreef releaze het volgende:
Het is gewoon bijna 9 jaar aan stappen terug voor mij. Ik heb al 3 jaar een "eigen woning" (samenwonen) en ben daar zo superblij mee.
Gelukkig staan er meer stoelen in een bus, en door die domme opvatting dat je naast iemand moet zitten die stinkt is 99% van de bussen voor amper 50% gevuld. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit in een volle bus gezeten, en kon staan en zitten wat ik wou. Vrijheid dus.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:19 schreef rival het volgende:
[..]
je kan zeggen wat je wilt maar de auto is sneller dan het ov. ja van purmerend naar amsterdam komen doe ik met ov sneller. maar vanaf mijn voordeur, naar de deur van mijn werk. doe ik met de auto echt sneller dan het ov. ook zit ik in de auto niet naast dat ongewassen aso figuur die wel naast me in de bus zou zitten.
Ik hoop dat je geleerd hebt wat "amper" betekend? Of wou je ook nog gaan beweren dat verhoudings gewijs er hetzelfde aantal files in USA zijn als in Nederland?quote:in LA en New York e.d. heb je files die je nog nooit gezien hebt... dus in amerika geen files?
Kortom jouw collega doet er 1 uur a anderhalf uur over... Ik IN DE SPITSquote:ook kan ik er niks aan doen dat jij er een uur over doet om uit hilversum te komen. mijn collega woont in hilversum en die is met ongeveer 1 a anderhalf uur hier op de zaak. (tijdens de spits NAAR amsterdam rijden)
Zowieso is met de auto op vakantie gaan iets voor tokkie volk van de camping. Een beetje ontwikkelde reiziger neemt het vliegtuig naar een mooi hotel.quote:en hoezo een beperking van je vrijheid? ben met de auto op vakantie geweest en ook met vliegtuig e.d.
Joh, je kan onderweg stoppen en iets gaan doen.quote:die vrijheid die je met de auto hebt vind je nergens. en je rijd dan wel over vastgestelde routes maar je kan stoppen waar je wilt. parkeren en iets gaan doen oid...
Nogmaals stoptreinquote:zeg jij de machinist maar even dat je tussen amsterdam en haarlem ergens wilt stoppen. dat kan je vergeten...
Elk van je argumenten sloeg nergens op, maar je mag nogmaals proberen hoor.quote:enz enz enz
Gelukkig sta jij wel sterk met je argumentenquote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:47 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Gelukkig staan er meer stoelen in een bus, en door die domme opvatting dat je naast iemand moet zitten die stinkt is 99% van de bussen voor amper 50% gevuld. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit in een volle bus gezeten, en kon staan en zitten wat ik wou. Vrijheid dus.![]()
[..]
Ik hoop dat je geleerd hebt wat "amper" betekend? Of wou je ook nog gaan beweren dat verhoudings gewijs er hetzelfde aantal files in USA zijn als in Nederland?
[..]
Kortom jouw collega doet er 1 uur a anderhalf uur over... Ik IN DE SPITS25 minuten. Nu jij weer.
[..]
Zowieso is met de auto op vakantie gaan iets voor tokkie volk van de camping. Een beetje ontwikkelde reiziger neemt het vliegtuig naar een mooi hotel.
[..]
Joh, je kan onderweg stoppen en iets gaan doen.Ooit van een stop trein gehoord? Kan je ook uitstappen en "iets" gaan doen. Maar nog beter, je kan in de trein je ogen dicht doen en lekker ongestoord een uur pitten.
[..]
Nogmaals stoptrein![]()
[..]
Elk van je argumenten sloeg nergens op, maar je mag nogmaals proberen hoor.
Dit slaat natuurlijk ook helemaal nergens op, dat besef je zelf ook wel, mag ik hopen?quote:Zowieso is met de auto op vakantie gaan iets voor tokkie volk van de camping. Een beetje ontwikkelde reiziger neemt het vliegtuig naar een mooi hotel.
Ik heb ijzersterke argumenten, zeg maar dat ze niet waar zijn. Dan zeg ik dat je liegt.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:53 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Gelukkig sta jij wel sterk met je argumenten.
[..]
Dit slaat natuurlijk ook helemaal nergens op, dat besef je zelf ook wel, mag ik hopen?
elke bus zit hier in de spits zo vol dat je gebruik moet maken van de staanplaatsen. dat jij nou in een lege bus zit, hulde. maar hier wonen meer mensen dan alleen ik. de bus is altijd vol. (tijdens spits)quote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:47 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Gelukkig staan er meer stoelen in een bus, en door die domme opvatting dat je naast iemand moet zitten die stinkt is 99% van de bussen voor amper 50% gevuld. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit in een volle bus gezeten, en kon staan en zitten wat ik wou. Vrijheid dus.![]()
[..]
Ik hoop dat je geleerd hebt wat "amper" betekend? Of wou je ook nog gaan beweren dat verhoudings gewijs er hetzelfde aantal files in USA zijn als in Nederland?
[..]
Kortom jouw collega doet er 1 uur a anderhalf uur over... Ik IN DE SPITS25 minuten. Nu jij weer.
[..]
Zowieso is met de auto op vakantie gaan iets voor tokkie volk van de camping. Een beetje ontwikkelde reiziger neemt het vliegtuig naar een mooi hotel.
[..]
Joh, je kan onderweg stoppen en iets gaan doen.Ooit van een stop trein gehoord? Kan je ook uitstappen en "iets" gaan doen. Maar nog beter, je kan in de trein je ogen dicht doen en lekker ongestoord een uur pitten.
[..]
Nogmaals stoptrein![]()
[..]
Elk van je argumenten sloeg nergens op, maar je mag nogmaals proberen hoor.
Ik denk nou niet dat een hoge opleiding/hoge functie in het bedrijfsleven van invloed is op de vakantiekeuzes.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:01 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Ik heb ijzersterke argumenten, zeg maar dat ze niet waar zijn. Dan zeg ik dat je liegt.![]()
En ik kan niet zeggen dat ik een prof. of hoog opgeleide bank directeur ooit heb horen zeggen: Ah dit weekend weer lekker naar de caravan in Almelo.
bv in monaco...ben daar in gesprek geweest met mafkezen die vanuit saudie arabie met 3!! bentley's daarheen zijn gaan rijden!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:01 schreef Aneurism het volgende:
En ik kan niet zeggen dat ik een prof. of hoog opgeleide bank directeur ooit heb horen zeggen: Ah dit weekend weer lekker naar de caravan in Almelo.
Ik dacht toch echt dat ik het over vliegen had gehad.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:05 schreef rival het volgende:
[..]
ben daar in gesprek geweest met mafkezen die vanuit saudie arabie met 3!! bentley's daarheen zijn gaan rijden!
dat jij bij autovakantie meteen aan de camping denkt zegt meer over jou dan over mij.
ik kon in mijn vaakntie de ene dag in milaan zitten, en zo de volgende in rimini. om ff later weer in venetie te zitten in een ander hotel. dat wil ik je weleens zien doen met je vliegvakantie! (busvakantie om in jouw termen te blijven)
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:03 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Ik denk nou niet dat een hoge opleiding/hoge functie in het bedrijfsleven van invloed is op de vakantiekeuzes.
Mijn baas (bankdirecteur) gaat ook met de auto in Frankrijk kamperen.
ik ben blij dat je er niet meer tegenin gaat. gelukkig besef je nu ook dat niet alles is zoals jij dat in eerste instantie denktquote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:08 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Ik dacht toch echt dat ik het over vliegen had gehad.Tja en van milaan naar rimini, naar venetie is ook prima met de trein te doen hoor, geen enkel probleem mee gehad destijds.
En een beetje Bentley rijder kan ook export en transport kosten ophoesten.
Wat moet ik dan anders beseffen? Dat een auto vakantie een tokkie vakantie is? Ben nogsteeds van die mening, net als het selecteren van je partner op basis van rijbewijs.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:11 schreef rival het volgende:
[..]
ik ben blij dat je er niet meer tegenin gaat. gelukkig besef je nu ook dat niet alles is zoals jij dat in eerste instantie denkt
je bent net een klein kindje. als je in jouw hoofd je gelijk maar haaltquote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:13 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Wat moet ik dan anders beseffen? Dat een auto vakantie een tokkie vakantie is? Ben nogsteeds van die mening.
Het is natuurlijk ook niet zo dat iedereen met een goede baan niet met de auto op vakantie gaat oid. Ligt ook aan de persoonlijkheid, hobby's, vrijetijdsbestedingen van die persoon.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:10 schreef Aneurism het volgende:
[..]De directeuren die ik zie en spreek rijden niet eens zelf, laat staan dat ze gaan kamperen. Misschien verschil in grote bank.
Leuk, als je gezellig met vrouwtje en 2 kinderen op vakantie gaat. Die gaan heus wel eens gezellig met zijn 4'en met de auto een paar daagjes weg.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:10 schreef Aneurism het volgende:
[..]De directeuren die ik zie en spreek rijden niet eens zelf, laat staan dat ze gaan kamperen. Misschien verschil in grote bank.
niet zijn directeur, zijn directeur laat zich zelfs op dat soort dagen rijden!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:19 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Leuk, als je gezellig met vrouwtje en 2 kinderen op vakantie gaat. Die gaan heus wel eens gezellig met zijn 4'en met de auto een paar daagjes weg.
Ik geloof d'r geen snars vanquote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:21 schreef rival het volgende:
[..]
niet zijn directeur, zijn directeur laat zich zelfs op dat soort dagen rijden!![]()
hij denkt een beetje te zwart/wit
Ik kan me alleen voorstellen dat het terecht minder zelfstandig is, wanneer iemand te lui/mensenschuw is om op tijd met een ander vervoersmiddel op de plek van bestemming te komen?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:22 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Het wordt gekoppeld aan een mate van zelfstandigheid en kan zodanig als afknapper gelden.
In sommige situaties is dat onterecht, maar dat hou je. Dat noemt men uitzonderingen.
als je gebruik maakt van OV ben je ALTIJD afhankelijk van de ander. dit heb je niet met de auto.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:25 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Ik kan me alleen voorstellen dat het terecht minder zelfstandig is, wanneer iemand te lui/mensenschuw is om op tijd met een ander vervoersmiddel op de plek van bestemming te komen?
Uit huis gaan, een eigen huisje hebben en een auto voor de deur zit bij veel mensen in 1 adem. Geen auto hebben veronderstelt in zekere zin nog een afhankelijkheid. Dat is het natuurlijk ook, je komt minder snel overal.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:25 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Ik kan me alleen voorstellen dat het terecht minder zelfstandig is, wanneer iemand te lui/mensenschuw is om op tijd met een ander vervoersmiddel op de plek van bestemming te komen?
In je auto heb je geen last van marokkanen en antillianen, in de tram wel.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:30 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Je hebt ook nog een fiets of een benenwagen.
En moet je eens indenken dat de auto het ineens niet meer doet. Dan ben je ook afhankelijk, namelijk van de afstand tot het tankstation, de garagehouder of iemand anders die er verstand van heeft. Verder moet je dat ding parkeren, kan hij gejat worden en is het een grote ramp als er een krasje op komt (??)
Ik vind het niet erg als er een krasje op de tram zit. Bovendien wordt hij niet zo makkelijk gejat en hoef ik alleen maar m'n portemonnee mee te nemen wil ik ermee reizen.
sjezus lekker kort door de bocht allemaalquote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:33 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Die over het rijbewijs gaat meer over materalistischere en op luxe gerichte mensen.
Die over niet-thuiswoners over onafhankelijke, wereldwijze supermensen.
Het was dan ook geen grapjequote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:37 schreef ASroma het volgende:
[..]
sjezus lekker kort door de bocht allemaal
sarcasme komt niet over op het internetquote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:38 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Het was dan ook geen grapje
als mijn auto het niet doet heb ik inderdaad de fiets en de benenwagenquote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:30 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Je hebt ook nog een fiets of een benenwagen.
En moet je eens indenken dat de auto het ineens niet meer doet. Dan ben je ook afhankelijk, namelijk van de afstand tot het tankstation, de garagehouder of iemand anders die er verstand van heeft. Verder moet je dat ding parkeren, kan hij gejat worden en is het een grote ramp als er een krasje op komt (??)
Ik vind het niet erg als er een krasje op de tram zit. Bovendien wordt hij niet zo makkelijk gejat en hoef ik alleen maar m'n portemonnee mee te nemen wil ik ermee reizen.
Is gewoon pauper om op het platteland te wonen man, in de stad heb je echt geen last van de staking van het plattelands-OV.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:53 schreef Repeat het volgende:
Geen rijbewijs hebben is gewoon pauper. Ja je kan wel op je werk komen met de trein, maar wil je een keer wat anders dan ben je gelijk de lul. Check het nu maar met de busstakingen
Ik vind dit wel een beetje erg kort door de bocht.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:34 schreef rival het volgende:
[..]
offtopic!
nee klopt, sommige denken daar al aan wanneer ze 15 zijn en dan beginnen ze met sparen. sparen van je krantje lopen wat natuurlijk al GEEN geld verdiend.
je kan legaal werken vanaf je 15e (sommige werkten al wat eerder)
dus in die 9 jaar kon jij nog geen geld voor een rijbewijs sparen? ok.
/offtopic
ontopic: natuurlijk knapt dat af als je als 24 jarige nog niks voor elkaar hebt
Mensen die denken dat afhankelijkheid bepaald wordt door het wel of niet niet hebben van een rijbewijs + autoquote:Op donderdag 5 juni 2008 16:47 schreef Lightning_NL het volgende:
Inderdaad, het gaat om onafhankelijkheid. Zonder auto ben je super afhankelijk. Je bent dan gewoon ontzettend beperkt in je vrijheden. Als een meisje dan geen rijbewijs heeft, dan zegt dat veel over hoe die persoon in het leven staat. En dat spreekt mij niet echt aan. Ik wil een meid die vrij, onafhankelijk wil zijn. Niet eentje die geen rijbewijs kan betalen en auto's en het verkeer maar eng vindt.
Volgens mij hebben bijna alle paupers wel een rijbewijs. In sommige milieus val je er als volwassen vent namelijk compleet buiten zonder verlaagde opel astra met sterwielen en een driedubbelde knalpijp.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:53 schreef Repeat het volgende:
Geen rijbewijs hebben is gewoon pauper.
klopt, was ook hardstikke kort door de bocht, een overdreven reactie op zijn belachelijke voorbeeld! (niet iedereen krijgt van paps en mams het rijbewijs)quote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:14 schreef cmck het volgende:
Ik vind dit wel een beetje erg kort door de bocht.
Vergeet niet dat er veel studenten zijn wiens studiekosten niet altijd door papa en mama betaald worden. Ik spaarde ook wel hoor toen ik begon met werken, maar toen ik 18 werd moest ik dus aan school uitgeven
Dat is net zo goed waar iddquote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:55 schreef nozem het volgende:
[..]
Volgens mij hebben bijna alle paupers wel een rijbewijs. In sommige milieus val je er als volwassen vent namelijk compleet buiten zonder verlaagde opel astra met sterwielen en een driedubbelde knalpijp.
Alleen met eenquote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:41 schreef ASroma het volgende:
[..]
sarcasme komt niet over op het internet
Hoe wil jij nou op zaterdagavond een chickie oppikken om naar de biscoop te gaan, zonder glimmende automobiel.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 16:05 schreef J0ttem het volgende:
Ik ben 19 en heb ook geen rijbewijs. In tegenstelling tot mijn leeftijdsgenoten heb ik niet zo'n "OMG-IK-BEN-18-RIJBEWIJS-HALEN-NU!!!" drang.
Ik wil er natuurlijk ooit wel aan beginnen, maar op het moment heb ik er totaan geen behoefte aan, ik zie wel wanneer ik het in de toekomst evt. nodig heb
Ik heb die drang ook niet gehad. Ben nu 22 en werk ff om geld te verdienen. Dit jaar wil ik iig beginnen met lessen omdat ik nu de tijd en het geld heb daarvoor. Volgend jaar ga ik wss studeren en op kamers, en dan is het wel wat lastiger om te gaan lessen.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 16:05 schreef J0ttem het volgende:
Ik ben 19 en heb ook geen rijbewijs. In tegenstelling tot mijn leeftijdsgenoten heb ik niet zo'n "OMG-IK-BEN-18-RIJBEWIJS-HALEN-NU!!!" drang.
Ik wil er natuurlijk ooit wel aan beginnen, maar op het moment heb ik er totaan geen behoefte aan, ik zie wel wanneer ik het in de toekomst evt. nodig heb
quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:01 schreef Zulon het volgende:
Ik ben een jongen van 24 en heb nog geen rijbewijs. Niet iedereen krijgt namelijk rijlessen betaald door hun ouders, bovendien studeer ik nog en kan ik me voorlopig toch geen auto veroorloven, daarnaast kan ik overal komen met fiets en openbaar vervoer, dus echt nodig heb ik het niet.
Nu merk ik dat sommige meiden hierop af lijken te knappen, of in elk geval laten blijken dat ze het nogal vreemd vinden. Dit geldt zowel voor vrouwen die zelf al een rijbewijs plus auto hebben, als voor wat jongere meisjes die net als ik nog nooit rijlessen hebben gehad.
Zelf kan het me echt niet schelen of een meisje waar ik mee date haar rijbewijs heeft of niet. Is het dan andersom wel zo, dat vrouwen dit blijkbaar van een man 'verwachten' en dat het een afknapper is als je als man geen rijbewijs hebt?
ja en een kwartje voor een zak patat!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 17:45 schreef Lovely..18 het volgende:
Mijn ouders betaalden vroeger 7 gulden, moet je voorstellen, this echt onmogelijk
Treffend.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:55 schreef nozem het volgende:
[..]
Volgens mij hebben bijna alle paupers wel een rijbewijs. In sommige milieus val je er als volwassen vent namelijk compleet buiten zonder verlaagde opel astra met sterwielen en een driedubbelde knalpijp.
Sommige mensen hebben WEL hobbiesquote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:55 schreef nozem het volgende:
[..]
Niks mis mee, ben inmiddels 35 en tot voor kort liet ik dat door moeders doen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:00 schreef honda1990 het volgende:
Het is toch ook makkelijk als mama de overhemden strijkt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |