Ik ken dat.quote:Op donderdag 5 juni 2008 15:53 schreef Tezz het volgende:
Het restje gehaktballen wat vanmorgen nog wel in mijn koelkast stond is daar op mysterieuze wijze uit verdwenen ineens.
Ik ben zo benieuwd hoe die is! Wil je dat laten weten als je hm hebt gemaakt? Had zelf al het plan die volgende week voor mezelf te gaan maken! Erg toevallig; we hebben geloof ik dezelfde delicious smaakquote:Op donderdag 5 juni 2008 17:38 schreef DarkElf het volgende:
Heb wel net bedacht wat ikzelf morgen ga eten: risotto met wortel en geitenkaas (recept uit de delicous van deze maand) ..
tof|!quote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:18 schreef DarkElf het volgende:
[..]
En dat zie er dan zo uit..
[ afbeelding ]
aardbeiplakjes-> erover wat balsamico, zeezout en peper.
Parmaham-> blaadjes basilicum erop en rolletjes maken en stukjes snijden.
Kleine bolletjes mozarrella-> op bord in tweeën scheuren. Aardbei plakjes erbij/doorheen...
Rucola door achtergelaten balsamico halen en wat olijfolie erover en dat op de mozarrellabolletjes en aardbei en dan de stukjes parmaham met basilicum erop..
nog wat olijfolie erover gesprenkeld en tis errug lekker
Late reactie, maar dat valt echt reuze mee als je het maar gewoon gelijk schoonmaakt. Ben er hooguit 5 minuten mee bezig, spoel goed af en laat het drogen in het afdruiprek.quote:Op donderdag 5 juni 2008 09:02 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee, geen sapcentrifuge, die zijn zo'n gedoe om schoon te maken.
Verse munt, heerlijk! Wat een goed idee. Ik ga het ook eens kopen, kan ik van het weekend de blender nog eens van stal halen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:13 schreef MinderMutsig het volgende:
Sla![]()
En ik ga zo een fruitsapje maken denk ik. Watermeloen door de sapcentrifuge, sinaasappeltjes uitpersen, wat verse munt erdoor en een paar ijsblokjes.
Shit, nee! (heb het zelf niet ingeschonken!)quote:
Het blijft mooi weer!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 09:19 schreef Tezz het volgende:
Als het mooi weer blijft dan gaat straks de fik in de bbq, anders wordt het een snelle pasta of zo.
Oeiii bbq is ook een idee, wilde eik Indisch koken voor vanaaf.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 09:19 schreef Tezz het volgende:
Als het mooi weer blijft dan gaat straks de fik in de bbq, anders wordt het een snelle pasta of zo.
klinkt goed, maak je een pic als t gelukt is?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 09:52 schreef MinderMutsig het volgende:
Vanavond gaat het dan eindelijk gebeuren: pompoenrisotto.![]()
Met lente-ui, een sjalotje, tijm, basilicum en uitgebakken bacon en een salade erbij.
Ik zal het proberen.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:25 schreef DarkElf het volgende:
[..]
klinkt goed, maak je een pic als t gelukt is?
Ik vond het zo'n rare combi, croissants met knakworsten.quote:
Ik ben erg benieuwd, hij is bijna klaarquote:
En dan ook nog olijven en ansjovis boter.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 16:51 schreef DarkElf het volgende:
oeh lekker gevulde eieren!
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 17:03 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd, hij is bijna klaar.
Heb hem nog wat opgeleukt met Cointreaux en wat sinaasappelbloesemwater.
OOOOOOOOOOOH, ga weg jij gemeen mens met ontzettende lekker uitziende taart...quote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:05 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Straks als toetje maar een klein stukje proeven, en als 'ie lekker is morgen voor de visite de rest.
Chocolade-sinaasappelkorst met sinaasappel-cointreaux-vullingquote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:26 schreef Oblivion het volgende:
[..]
OOOOOOOOOOOH, ga weg jij gemeen mens met ontzettende lekker uitziende taart...![]()
![]()
Vergeet het bij mij eten, ik kom wel naar jou toe...quote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:30 schreef SHE het volgende:
Prachtige taart Ratzwizzle, een groot chapeau
Hier vanavond Ribeye van de gril, salade en gepofte aardappel met knoflook-dressing.
Yep die staat er.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:39 schreef SHE het volgende:
Staat er geen huis te koop aan de andere kant van jou? Beter als ik naar ***** verhuis
Zoals beloofd:quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:25 schreef DarkElf het volgende:
[..]
klinkt goed, maak je een pic als t gelukt is?
Was best lekker, alleen er had wel wat meer kibbeling bij gemogen dan 3 stukjes. Gelukkig had ik er zelf nog vis bij gemaaktquote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:41 schreef Xennia het volgende:
Vanavond de maaltijdsalade van de appie met kibbeling. Ben benieuwd. Ik maak er ook nog visspiesjes bij
quote:
Ik was 2u eerderquote:Op vrijdag 6 juni 2008 17:06 schreef Qwea het volgende:
macaroni van zuslief
Hoe was de risotto? Dan weet ik of ik hm wel of niet volgende week ook ga maken!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 16:40 schreef DarkElf het volgende:
nu een fles evian...
straks wortel-geitenkaas risotto
Komk je naar Groningen rijden dan?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:44 schreef Oblivion het volgende:
Japanse gebakken rijst!![]()
Waar kunnen we aanschuiven, MinderMutsig?
Zou het er zomaar voor over hebben!quote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:50 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Komk je naar Groningen rijden dan?
quote:
Red ik dat?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:59 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
We eten rond een uurtje of 8 en man en kinderen thuislaten want anders is er niet genoeg.
Tuurlijk wel! Groningen is niet het einde van de wereld ofzo.quote:
Brrrr.quote:OT:
Een dikke vette jawbreaker....
Dam dat is puur chemisch...
quote:
Bolognesesaus kost juist hartstikke veel tijd.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 18:46 schreef LastRequest het volgende:
Spaghetti bolognese ga ik zo maar eens maken. Ik heb geen zin in en tijd voor koken vandaag
edit: Oja en daarna een beetje citroenkwarktaartpudding van Mona
Ah OK, dat is een stuk sneller inderdaad.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:56 schreef LastRequest het volgende:
Nee ik maak geen goede haha. Uitje en knoflook gefruit, gehakt erbij, en een pot kant en klare saus
Wel iig een beetje een speciale saus, met een italiaanse kaas erin ofzo. Best lekker!
Echt DE, als ik bij jou zou wonen, dan word ik echt zo rond als een ton volgens mij. Jij kookt altijd zooooo lekker! Precies mijn favoriete smaken!!!!!!!quote:Op zaterdag 7 juni 2008 19:55 schreef DarkElf het volgende:
vanavond gevulde champignons vooraf...
en als hoofdmaaltijd entrecote met verse olijventapenade... en boterbonenpuree
![]()
en mochten we nog willen borrelen dan heb ik nog tomaat met basilicum en olijfolie gemengd voor op een stokbroodje ingesmeerd met knoflook, en groene asperges kunnen we grillen in serranoham
ik gebruik zelden boter of room dus tis echt wel verantwoordquote:Op zaterdag 7 juni 2008 21:02 schreef Tezz het volgende:
[..]
Echt DE, als ik bij jou zou wonen, dan word ik echt zo rond als een ton volgens mij. Jij kookt altijd zooooo lekker! Precies mijn favoriete smaken!!!!!!!
Ik heb nog een toetje (vanillevla) genomen, om maar even ontopic te blijven.
Je hebt helemaal gelijk!!!!!! Superkok ben je!!!!quote:Op zaterdag 7 juni 2008 21:14 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ik gebruik zelden boter of room dus tis echt wel verantwoordKaas eet ik bijna nooit (lactoseintollerantie) dus dat scheelt ook...
verder eten we zelden of nooit toetjes en van tomaat en basilicum en asperges is nog nooit iemand dik geworden![]()
Gerookte amandelen zijn héérlijk idd!quote:Op zaterdag 7 juni 2008 21:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
vanavond maaltijdsalade van de ah gegeten, die met blauwaderkaas en peer.
viel niet tegen, vooral de gerookte amandelen vond ik erg lekker.
Waar is 'hier' dan?quote:Op zondag 8 juni 2008 00:01 schreef -Mellow- het volgende:
De sate gemaakt met iets dat slechts lijkt op sambal, want sambal is hier niet te krijgen
Zolang het zakje niet bol staat kan het weinig kwaad volgens mijquote:Op zondag 8 juni 2008 12:03 schreef Mini_rulez het volgende:
IJsthee (light) met een schijfje citroen.
Vanavond waarschijnlijk een Toscaanse carré met voor mij aardappelpuree en voor vriendje gebakken aardappelschijfjes die op moeten. (Zijn aardappelschijfjes eigenlijk nog eetbaar als ze 3 dagen over de datum zijn?)
Hier word ik wel vrolijk van.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 23:40 schreef morg78 het volgende:
Mijn eten van vanavond: [ link | afbeelding ]
In olijfolie / citroensap / verse knoflook / verse tijm gemarineerde en daarna gegrilde biefstuk, nieuwe aardappeltjes in schil met verse rozemarijn en wat zeezout, en licht gegrilde bleekselderij + roma-tomaatjes en basilicum
Sjalotje en knofje smoren, runderbouillon en in stukken gesneden bietjes erbij, even koken en dan pureren. Olijfolie, balsamicoazijn, peper, zout en verse, gehakte platte peterselie, bieslook en dille erbij en af laten koelen. Hij smaakte warm al goed dus dat zal wel goed komen.quote:Op zondag 8 juni 2008 13:56 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb Japanse rijst gegeten en zit nu aan de spa rood met verse gember.![]()
En ik ga zo eens kijken of ik een recept kan vinden voor een koud bietensoepje en als ik het niet kan vinden vogel ik er zelf een uit. Om een of andere reden lijkt me dat enorm lekker vandaag.
Heb daarnaast ook nog een vlaamse friet gehaald, oei wat was die lekker!quote:Op zondag 8 juni 2008 08:51 schreef computergirl het volgende:
Voor vanavond heb ik koude doperwtensoep met munt in de koelkast staan.
Hé! Ik heb gefrotuurd, wil je ook wat?quote:
Oh dat klinkt wel goed. Vis in zilverfolie en het hele zwikkie erop mikken en dan in de oven / op de barbecue?quote:Op maandag 9 juni 2008 07:22 schreef DarkElf het volgende:
ontbijt = gebakken rijst (strakjes)
en vanavond maak ik denk is vispakketjes met pangasiusfilet/limoensap/verse gember/knoflook/rode peper/een tikkie kokosmelk...
dat is heel lekker!
doe de vis in bakpapier, vouw t dicht, gooi t in de oven die voorverwarmd 180-200 is en dan ongeveer 20 minuutjes, en dan even kijken hoe t ervoor staat... de ene keer is 20 minuutjes genoeg, de andere keer 25 omdat de vis dikker is (diepvriesvis is t)quote:Op maandag 9 juni 2008 10:43 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Oh dat klinkt wel goed. Vis in zilverfolie en het hele zwikkie erop mikken en dan in de oven / op de barbecue?
Hoe lang?
Ook lekker makkelijk, salade erbij en klaar.
Ik heb alleen nog victoriabaars zie ik maar dat zal ook wel werken.quote:Op maandag 9 juni 2008 11:23 schreef DarkElf het volgende:
[..]
doe de vis in bakpapier, vouw t dicht, gooi t in de oven die voorverwarmd 180-200 is en dan ongeveer 20 minuutjes, en dan even kijken hoe t ervoor staat... de ene keer is 20 minuutjes genoeg, de andere keer 25 omdat de vis dikker is (diepvriesvis is t)
Oh ben benieuwd of je t lekker vindt..quote:Op maandag 9 juni 2008 17:40 schreef MinderMutsig het volgende:
Vispakketjes ala Darkelf met een grote salade. Het is bijna klaar.
hij heeft dan ook een heel goede leermeesteresquote:Op maandag 9 juni 2008 18:07 schreef Tezz het volgende:
Manlief heeft gekookt! Gewokte kip, een zak wokgroenten erbij, wat kruiden en zilvervliesrijst. En erbij een omeletje!
Was eigenlijk best lekker, de schatbegint het te leren!
nou, de geitenkaas met spek was heerlijk, maar verder ben ik nou niet lyrisch over die saladequote:Op maandag 9 juni 2008 16:00 schreef MissyMirjaM het volgende:
vanavond lauw warme salade met geitenkaas van appie, en een ananas
Hé, die ken ik..quote:Op maandag 9 juni 2008 20:02 schreef Xennia het volgende:
Vandaag heel makkelijk macaroni met ham en kaas en ketchup.
Het ging een beetje zoals het bij mij altijd gaat met vis. Ik zie een recept, ik denk 'goh, dat ziet er lekker uit' ik maak het klaar en als ik dan zit te eten kom ik tot de ontdekking dat ik vis, ook op die manier klaargemaakt, helemaal niet lekker vind.quote:Op maandag 9 juni 2008 17:44 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Oh ben benieuwd of je t lekker vindt..
Ik heb wel eens, sla, warme brie en hard uitgebakken spek met honing gegeten.quote:Op maandag 9 juni 2008 20:25 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
nou, de geitenkaas met spek was heerlijk, maar verder ben ik nou niet lyrisch over die salade
te weinig, en verder totaal niet speciaal.
ananas gelaten voor wat het is, heb nu tiramisu
nom nom nomquote:Op maandag 9 juni 2008 22:48 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik heb wel eens, sla, warme brie en hard uitgebakken spek met honing gegeten.
Dat was wel een lekkere combinatie...
Uhuh...quote:
honger na pappa al pomodoro?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:05 schreef littledrummergirl het volgende:
vanavond ga ik proberen papa al pomodoro te maken ( een soort dikke tomatensoep met brood, knoflook, bacilicum en parmezaan erin ) met, mochten we nog honger hebben, wedges en bbq worstjes.
en als toetje een mega bak aardbeien van de markt
Ik ben gek op vlees, dus ik eet het metquote:Op dinsdag 10 juni 2008 18:01 schreef Mini_rulez het volgende:
De meeste mensen eten die asperges zonder ander vlees erbij.
Ontopic: weer vis met brood en sla, geen zin in aardappels.
Ik las met caviaquote:Op dinsdag 10 juni 2008 17:49 schreef lies1947 het volgende:
maar eerst een hollandsche nieuwe met cava!
Wijn met bubbeltjes (volgens mij uit Spanje) a la Champagne en dus niet qua smaak als een Duitse, te zoete, mousserende wijn, of een Italiaanse Lambruscoquote:
Fijn gesneden paprika, fijn gesneden wortel...quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:09 schreef LastRequest het volgende:
Ik wil nu ook wel eens gebakken rijst maken, ik heb gisteravond al rijst laten afkoelen.
Wat is lekker om erin te gooien? Uitje, knoflook, sjalotjes las ik ergens ook.. Iemand nog lekkere tips?
Taugé op het eind erbij. En een omelet in reepjesquote:Op woensdag 11 juni 2008 11:13 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Fijn gesneden paprika, fijn gesneden wortel...![]()
Bosuitje.
Ik zou omeletreepjes erdoor doen.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:19 schreef LastRequest het volgende:
Thanks voor de reacties
Ik weet dat deze topic er niet voor is hoor maar nog één vraagje..
Ik heb natuurlijk al hier gezocht naar recepten, maar qua ei lees ik twee dingen:
- Omelet bakken en in reepjes ertussen
- Rijst enz bakken en dan een ei er doorheen gooien en opbakken
Wat is jullie expert-tip?
Heb er nu al zin in
Lollige bolletjesquote:Op woensdag 11 juni 2008 12:38 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik zou omeletreepjes erdoor doen.![]()
Ik heb net 2 broodjes gegeten met een gebakken ei met verse bieslook en ik ga zo aan de meloen.![]()
Men neme een halve galiameloen, een halve cantaloupe en een halve watermeloen, maakt hier lollige bolletjes van en gooit dit in een bak. (Is voor twee personen.)
Dat klinkt ook echt gruwelijk lekker.quote:
Ik had een grote bak bij "de"turk gekocht voor 2.85 (stuk groter dan die ieniminie bakjes van de appie)quote:Op woensdag 11 juni 2008 17:12 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat klinkt ook echt gruwelijk lekker.Moet binnenkort maar eens op zoek naar frambozen. (Die zijn altijd zo vreselijk duur.
)
Diepvriesquote:Op woensdag 11 juni 2008 17:14 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Ik had een grote bak bij "de"turk gekocht voor 2.85 (stuk groter dan die ieniminie bakjes van de appie)
maar je kan ook van die diepvries frambozen kopen van de appie...
Dat je met migraine uberhaupt in staat bent om te eten, of nog beter om iets in een oven te leggenquote:Op woensdag 11 juni 2008 18:25 schreef Isegrim het volgende:
Zelfbelegde plaatpizza. Migraine en geen zin om iets moeilijks te doen.
varkensfilet geworden. In stukken gehakt; met kurkuma, koriander, paprikapoeder, druppels soja,chilipepertje, knoflook, uitje, massala, zout, peper en paar blaadjes selderij en basilicum gemixt. Beetje rauwkost erbij, en aanvallen maar.quote:Op woensdag 11 juni 2008 08:20 schreef PeRi het volgende:
Vanavond wil ik naabrood, met een stukje vlees (varken of kip, geen idee nog welke) en een salade.
Met medicijnen functioneer ik wel redelijk, al word ik wel soort van stoned van dat spul (sumatriptan).quote:Op woensdag 11 juni 2008 18:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat je met migraine uberhaupt in staat bent om te eten, of nog beter om iets in een oven te leggen
Ik ben niet eens meer in staat om te gaan plassen
OT ; groene ranja
Typisch, dat heb ik ook altijdquote:Op woensdag 11 juni 2008 19:12 schreef Isegrim het volgende:
Gek genoeg krijg ik als ik migraine heb trouwens altijd onwijs trek in bepaalde dingen, met name vet eten. Het lijkt ook wat te helpen als ik toegeef aan die craving. Mijn moeder had ook migraine en kon juist niets eten.
Blijkbaar heeft je lijf het nodig.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:19 schreef MaLo het volgende:
[..]
Typisch, dat heb ik ook altijd. Direct na een migraineaanval heb ik altijd heel veel zin in patat en chocoladecakejes enzo. En als ik dat dan eet, knap ik veel sneller op dan na gezond voedsel
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |