quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nog 23 dagen![]()
Gisternacht stond trouwens op de DL het pleintje bij Slagerij Sultan (Die winkel met al die groente) volledig afgezet met lintjes en pliesiebusjes
Dinsdagquote:Op donderdag 5 juni 2008 11:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:![]()
Maar wanneer is nu die geen-voetbal-meet?
da vroeg ik me ook al af :Squote:
Zie het topicquote:Op donderdag 5 juni 2008 11:58 schreef Isegrim het volgende:
Moeten jullie nog veel doen in het nieuwe huis?
En er dan niet even een link bij zetten, moet ik zelf gaan zoeken.quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Zie het topic
Maar, we hebben nu toch kriebels om ook de wc maar mee te nemen. Als de badkamer klaar is, kunnen we gaan verven en laminaat leggen!
Hey ik ook!quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:44 schreef Fugie het volgende:
toet toet
a.s. weekend weer naar alle rust van zeeland
Waar is het onrustig danquote:Op donderdag 5 juni 2008 13:49 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Hey ik ook!
Maar dan zonder de rust
geen problemen mee, als ze moeilijk doen ben ik weer pleittequote:Op donderdag 5 juni 2008 15:05 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Bij m'n papa en mama thuis![]()
Je verzint er maar wat R&P-erigs bij.
Ik heb daar nog stage gelopen, witwas bedrijf iddquote:Op donderdag 5 juni 2008 16:41 schreef KcA het volgende:
RNN7 is uit de lucht gehaald...de belastingdienst heeft materiaal in beslag genomen en de personeel is naar huis gestuurt![]()
Hier een info link: http://www.satellitemagazine.com/?action=pagina&id=54&id2=29&title=Opinie+%2F+Blogs
Leo "Als je dat niet doet, weten we je thuis te vinden!" Houkampquote:Een woordvoerster van de Belastingdienst zei vanmiddag dat de ''invorderingsactie'' te maken heeft met een belastingschuld van een individuele belastingplichtige. Wie dat is, kan ze niet zeggen.
Goed hequote:Op donderdag 5 juni 2008 17:15 schreef Duvel het volgende:
Welke kankerlul heeft die kankerTT verzonnen? Kankerzooi!
Zo, ff op z'n origineel Rotterdams.
quote:Op donderdag 5 juni 2008 18:13 schreef ebeaydojraes het volgende:
ach ja, ik ben eigenlijk ook helemaal geen Rotterdammer, maar Schiedammer. Maar goed, dat hoort gewoon bij het agglomeraat Rotterdam = dus Rotterdam
Fuck off.quote:Op donderdag 5 juni 2008 23:54 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Kankerstad.
Jij bent import.quote:
nee doe mij dan maar die Tilburgse godendrank.. ik heb verder helemaal nix met Schiedam ...quote:
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:28 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
nee doe mij dan maar die Tilburgse godendrank.. ik heb verder helemaal nix met Schiedam ...
om gelijk na de koffie te gaan fokkenquote:Op vrijdag 6 juni 2008 09:15 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Goedemorgen!
Vandaag was ik voor het eerst sinds lange tijd voor 9 uur op m'n stage
owja sorryquote:Op vrijdag 6 juni 2008 09:36 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Goedemorgen zeggen ja!
Er is momenteel toch niet zoveel te doen
Schrobbelèr (.nl)quote:
quote:Op zaterdag 7 juni 2008 23:13 schreef Isegrim het volgende:
Ieuw getsie. Ehm, die fiets is trouwens wel een beetje gevaarlijk want de remmen doen het niet echt goed.
Ik heb jaren lang zonder remmen gefietstquote:Op zaterdag 7 juni 2008 23:13 schreef Isegrim het volgende:
Ieuw getsie. Ehm, die fiets is trouwens wel een beetje gevaarlijk want de remmen doen het niet echt goed.
is dat wat? dan gaan wij zo ook ff kijken ( hier aant einde van de straatquote:Op zondag 8 juni 2008 10:22 schreef WHATSHESAID het volgende:
Is dat ook 's avonds?
Ik ga vandaag naar 't zuiderpark
het was best okquote:Op zondag 8 juni 2008 11:45 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
is dat wat? dan gaan wij zo ook ff kijken ( hier aant einde van de straatmaar wel ff weten oft de moeite waard is om t heeeeeeele end te lopen
)
Welke onderwijs instelling voorziet jou van een Internet verbinding?quote:
Ze zijn leuk hequote:Op zondag 8 juni 2008 16:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik wil ook zo'n IRZ en "Oost west, zuid best" tas
Zadkinequote:Op zondag 8 juni 2008 16:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Welke onderwijs instelling voorziet jou van een Internet verbinding?![]()
Ik heb 2 jaar + wat uitloop op Zadkine @ hofplein gezeten (Benthemstraat 15).
Pas je fobo dan eens aan, lamlulquote:Op zondag 8 juni 2008 16:59 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Zadkine
K zit momenteel helemaal niet meer op school joh!
die staat al (grotendeels dan want volgens mij was t niet echt 5 meter ..). niet echt indrukwekkend ofzo, maar goed.quote:Op zondag 8 juni 2008 10:54 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Zaterdag ga ik waarschijnlijk![]()
Zijn ze al bezig met die brug rond het NAi?
Er werd gedaan alsof het heel bijzonder zou wordenquote:Op zondag 8 juni 2008 18:53 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
die staat al (grotendeels dan want volgens mij was t niet echt 5 meter ..). niet echt indrukwekkend ofzo, maar goed.
Ik nam altijd gewoon een lasso mee en mikte dan op een paaltjequote:Op zondag 8 juni 2008 11:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik heb jaren lang zonder remmen gefietstIncl. 1 berg en een hoog viaduct op de vaste route.
Je schoenen hebben niet voor niets zolen
Dat je álles na de picknick-bbq in onze tas had gegooid, en dat we na een paar dagen maar aan Breuls zn kaas waren begonnen, en dat die zelfde kaas inmiddels verdacht veel op onze konijntjes lijktquote:Op maandag 9 juni 2008 10:08 schreef DutchTrain het volgende:
Wat heb ik hier nou weer allemaal gemist
quote:Op maandag 9 juni 2008 10:58 schreef PietjePuk007 het volgende:
Duvel en XM's eigen huis!!
Ken je klassiekers.
tssquote:Op maandag 9 juni 2008 11:09 schreef ebeaydojraes het volgende:
ah ok. ja sorry, ik zit op me werk en heb me hoofd er niet bij en volg niet alles
I'm in, maar niet als NL speeltquote:Op maandag 9 juni 2008 11:58 schreef littledrummergirl het volgende:
maareehm what about nog een parkbbq?het is weer lekker weer
Vanavond mutsquote:
dan vrees ik dat het een beetje een lage opkomst wordtquote:
Ohw, ok. Lekker vroeg naar bed dus vanavondquote:Op maandag 9 juni 2008 12:02 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Vanavond muts, dan vrijdag en volgende week dinsdag de laatste groepswedstrijd
.
Hoezo, lekker rustig toch voor ze?quote:Op maandag 9 juni 2008 14:18 schreef WHATSHESAID het volgende:
Ernstig, rond half 9 was het altijd al uitgestorven in de stad... medelijden met de mensen die dan moeten werken
Ja, net als wanneer je tot tien uur werkt of tot elf uur in een park zitquote:Op maandag 9 juni 2008 15:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
En dan moet je om 23:15 lekker alleen over straat terug
tis op vrouwen gericht. die laten meestal de mannen voetbal kijken en dan kunnen zij lekker shoppen. ZIj die niet van voetbal houden...quote:Op maandag 9 juni 2008 14:36 schreef WHATSHESAID het volgende:
Ja, maar om 18.00 moest je de mensen echt de winkel nog uitschoppen.
En als er geen hond in je winkel is heb je ook geen klap te doen, dus gaat de tijd echt tergend traags
Zodat je mooi wat leuks kunt doen tijdens voetbal?quote:Op maandag 9 juni 2008 15:45 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
tis op vrouwen gericht. die laten meestal de mannen voetbal kijken en dan kunnen zij lekker shoppen. ZIj die niet van voetbal houden...
Mijn baas dacht ook ff mij tot 21:00 in te plannen, maar mooi dat ik om 18:00 naar huis ga ..
Je bent de Goudsesingel opgegaan, dat moet niet.quote:Op maandag 9 juni 2008 17:56 schreef littledrummergirl het volgende:
isegrim, bij jou in de buurt is toch een action? Ik heb vandaag ff daar rond gefietst maar ik kon em zo snel niet vindenwaar is ie precies?
( ik ben bij de fontein links gegaan, langs dat gele eehm kunstding, over een viaductje en toen weer naar rechts, langs dat afrikaanse restaurantje enzo en toen verder en onder de kubushuizen weer terug) Ik weet dat ik in de buurt was, maar waar issie precies?
dus ik had nog verder door moeten rijden?quote:Op maandag 9 juni 2008 18:01 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je bent de Goudsesingel opgegaan, dat moet niet.Je richting Goudse Rijweg, dus links aanhouden vanaf Hofplein. Dan rijd je er vanzelf langs.
Er zijn er wel meer hoor, bijvoorbeeld de So Low, die zit op Zuidplein en ook in die straat in het centrum waar ook de Xenos zit (bij die grote kerk).quote:Op maandag 9 juni 2008 18:04 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dus ik had nog verder door moeten rijden?ok dan gaan we binnenkort nog maar eens een poging wagen.
Gek eigk dat er in zon flinke stad maar twee van die leuke troepwinkeltjes zijn
ja klopt, die had ik al ontdekt hierquote:Op maandag 9 juni 2008 18:06 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Er zijn er wel meer hoor, bijvoorbeeld de So Low, die zit op Zuidplein en ook in die straat in het centrum waar ook de Xenos zit (bij die grote kerk).
Nou, iemand deed die suggestie. Om nog een keertje een park-BBQ te hebben. De vorige heb ik gemist.quote:
quote:Op maandag 9 juni 2008 10:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
en dat die zelfde kaas inmiddels verdacht veel op onze konijntjes lijkt
Ook zo mooi.quote:Op maandag 9 juni 2008 21:28 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Deze dus => http://www.markthalrotterdam.nl/
van MVRDV
[ afbeelding ]
Dank u zeer.quote:Op maandag 9 juni 2008 21:30 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.welkominrotterdam.nl
Beter wordt ie qua inhoud zoals in Italiëquote:Op maandag 9 juni 2008 21:32 schreef Isegrim het volgende:
Ik kan echt niet wachten tot die markthal klaar is!!!
Jahquote:Op maandag 9 juni 2008 22:02 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
Beter wordt ie qua inhoud zoals in Italië
En elke dag!!!quote:Op maandag 9 juni 2008 22:28 schreef HenkBenzinetank het volgende:
olijven
mozzarella
viskramen met veel verse (mediterrane) vis
*afdwaalt
Waaaat? Je vindt het niks? Ik ben er vlieft op!quote:Op dinsdag 10 juni 2008 07:04 schreef XcUZ_Me het volgende:Die markthal
Rotterdam slaat een beetje door.
Ik vind 'm oprecht verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 07:13 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Waaaat? Je vindt het niks? Ik ben er vlieft op!
Will do so in 18 daysquote:Op dinsdag 10 juni 2008 07:19 schreef Isegrim het volgende:
Je hebt geen smaak.Ga jij maar lekker in Gouda wonen!
Dan zie ik je misschien vrijdag wel in Rotownquote:Op maandag 9 juni 2008 23:23 schreef ebeaydojraes het volgende:
denk t niet nee. Ik ga wel vrijdag waarschijnlijk naar Rotown voetbal kijken en heeeel maybe donderdag (heb dagje vrij gevraagd) naar de parade..
ik ga es wat meer streetfotografie doen denk ik
Dat is toch pas een jaar of 2 bekend, dat die er komt?quote:Op maandag 9 juni 2008 21:24 schreef Isegrim het volgende:
Ja, er komt een grote markthal en dan is er zeven dagen per week markt.
Je bent jaloers dat Gouda niet zo'n mooie markthal heeftquote:Op dinsdag 10 juni 2008 07:04 schreef XcUZ_Me het volgende:Die markthal
quote:Op dinsdag 10 juni 2008 07:04 schreef XcUZ_Me het volgende:Die markthal
Ik zie het als een uitstekend verhuismoment!quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat krijg je er van, als je gaat capituleren op mijn verjaardag
maar.. maar maar....quote:
Jij vindt 'm ook lelijk hequote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zie het als een uitstekend verhuismoment!
Het is niet warm genoeg voor een BBQ.quote:
quote:
Nee hoor, niet stiekem.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 16:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Jij vindt Rotterdam stiekum tofferder dan gouda
de heilige grond van de DLquote:
quote:Op dinsdag 10 juni 2008 18:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee hoor, niet stiekem.Alleen is Gouda toffer om te wonen omdat het rustiger is en je niet struikelt over de debielen zoals hier. Tevens is het dichter bij m'n werk en tegelijk op te overbruggen afstand van Rotterdam als ik weer even de echte stad wil proeven.
uhmzz. JA !!!! Eigenlijk ook weer wel. Sinds ik in een winkel werk, weet je pas wat voor volk er in de stad rondloopt ... en dat is 10x erger als dan ik dacht...quote:
Ik woon al bijna 8 jaar op Zuid, en ik heb het daar ernstig gezien. Ik geloof ook niet dat het Pact op Zuid een groot verschil gaat maken, maar ik zal het zeker in de gaten houden!quote:Op dinsdag 10 juni 2008 19:08 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
uhmzz. JA !!!! Eigenlijk ook weer wel. Sinds ik in een winkel werk, weet je pas wat voor volk er in de stad rondloopt ... en dat is 10x erger als dan ik dacht...
Mijn post was sarcastisch.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 19:08 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
uhmzz. JA !!!! Eigenlijk ook weer wel. Sinds ik in een winkel werk, weet je pas wat voor volk er in de stad rondloopt ... en dat is 10x erger als dan ik dacht...
Idem. Net als dat ik in een grote groep meer in mn element ben dan in een kleine groep.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 18:56 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
pggg. geef mij de drukte van de stad maar. Heb dat nodig voor me systeem.
Rustig is leuk als je in een hutje op de hei zit en voor korte periodes en vor op een latere leeftijd. Niet nu in ieder geval
Jullie hebben trouwens wel een toffe buurman (en ja, voor nu is dat even júllie buurmanquote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:15 schreef Duvel het volgende:
Ik doelde meer op mensen die het normaler vinden om hun koelkast uit het raam te gooien...
Ik weet niet of het een Fries was. Kun je dat ruiken denk je?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat moet je niet doen nee, die stomme friezen snappen er ook niets van he.
Henk! Aardige kerel, beetje nors soms. Hij vond 't jammer dat we gingen verhuizen.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Jullie hebben trouwens wel een toffe buurman (en ja, voor nu is dat even júllie buurman), welke uit het raam hing "hey hey" te brullen.
Of ik even een stuk karton in de vuilnisbak wilde gooien dat langs de stoep lag![]()
Waarna hij me een antaflu aanbood"is met menthol!"
En hij heeft graag een schone straat, volgens mijquote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Henk! Aardige kerel, beetje nors soms. Hij vond 't jammer dat we gingen verhuizen.
Ja dat wil ie wel graag ja!quote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En hij heeft graag een schone straat, volgens mij
Ik leen er eentje van iemand die bij een pensionstal staat.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Isegrim, jij doet toch aan viervoeter besturen?![]()
Waar doe je dat, heb je een eigen viervoeter of krijg je er 1 in bruikleen?![]()
Ik heb zo'n zes jaar viervoeter bestuurd, (van af mn 10e tm 16e) en zit er over te denken dit in de recente toekomst weer op te pakken, vandaar
quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:40 schreef Duvel het volgende:
Ik meende toch dat ik in Nederland woonde, waarom hoor ik dan allemaal gegil en "Türkiye!!" en zo, en nu ook weer toeterende auto's? Ik ben blij dat ik over een week of tweeëneenhalf emigreer.
Goed plan.quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:42 schreef Duvel het volgende:
En Turkse vlaggen. Ik vind eigenlijk dat je mensen die in Nederland met een Turkse vlag zwaaien zou moeten mogen neerschieten wegens landverraad.
Wacht maar tot vrijdag, dan gaan we ze pwnen.quote:Op woensdag 11 juni 2008 23:09 schreef Duvel het volgende:
Nu ook groepen juichende Turken die over straat rennen met een enorme vlag.
Ik wil mijn land terug.
Burgeroorlog in de Randstad?quote:Op woensdag 11 juni 2008 23:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wacht maar tot vrijdag, dan gaan we ze pwnen.
Hoe zou het gaan als de finale Nederland-Turkije zou zijn?
Lenen? Doet ze evenquote:Op woensdag 11 juni 2008 18:24 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik leen er eentje van iemand die bij een pensionstal staat.
Altijd leuk, mannen die paardrijden.
Heeft meer denk ik met het publiek dat voetbal trekt te maken dan met de afkomst. Waren ook genoeg toetersjonnies op de been toen Nederland Italy geweest was.quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:40 schreef Duvel het volgende:
Ik meende toch dat ik in Nederland woonde, waarom hoor ik dan allemaal gegil en "Türkiye!!" en zo, en nu ook weer toeterende auto's? Ik ben blij dat ik over een week of tweeëneenhalf emigreer.
Hmja, is van een vrouw die zelf niet elke dag komt, zelf ook niet zoveel meer rijdt. Ze heeft een vijftienjarige KWPN-er (v. Ulft) waar ik op mag rijden. A.s. vrijdag ga ik voor het eerst met hem aan de slag. Daarvoor zorgde ik voor een jonge tinkerhengst bij diezelfde pensionstal, maar die is nu verhuisd en staat te ver weg.quote:
Volgens mij kunnen de turken nog wel relativeren tot "we hebben in ieder geval deels gewonnen", de hollanders zullen het daar idd wat moeilijker mee hebbenquote:Op donderdag 12 juni 2008 09:14 schreef PietjePuk007 het volgende:
Een finale Ned - Turkije wordt idd oorlog.
Ik kan me niet herinneren dat Nederlanders in '88 toeterend de straten door gingen eigenlijk... Wel dat we op straat feest vierden!quote:Op donderdag 12 juni 2008 09:51 schreef DutchTrain het volgende:
Zijn de Turken eens geintegreerd bezig en doen ze net als de Hollanders, is het weer niet goed
Dus met het WK kun je je lol opquote:Op woensdag 11 juni 2008 23:38 schreef HenkBenzinetank het volgende:
In Gouda hebben ze Marokkanen, veel Marokkanen.
Het aantal Turken met een Turks paspoort zal procentueel op 1 hand te tellen zijnquote:Op donderdag 12 juni 2008 10:05 schreef ebeaydojraes het volgende:
dat is geen relativeren. Dat is gebruik/misbruik maken van 2 paspoorten. Hetgeen gebruiken als het ze uitkomt en dus geen keuze kunnen maken ... :S
Helemaal eens, al die oranje verf (en kleurstoffen!) dat kan nooit gezond zijn.quote:Op donderdag 12 juni 2008 10:21 schreef ebeaydojraes het volgende:
daarnaast is het ook nog eens onzinnige mileuvervuiling ....
Triest weer jammer, deze uitspraak.quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:42 schreef Duvel het volgende:
En Turkse vlaggen. Ik vind eigenlijk dat je mensen die in Nederland met een Turkse vlag zwaaien zou moeten mogen neerschieten wegens landverraad.
Oh, en nu ook vuurwerk. Idioten.
quote:Op woensdag 11 juni 2008 23:09 schreef Duvel het volgende:
Nu ook groepen juichende Turken die over straat rennen met een enorme vlag.
Ik wil mijn land terug.
Dacht inderdaad dat dat iets was van dorpjes in het oosten van het landquote:Op donderdag 12 juni 2008 10:34 schreef Koewam het volgende:
God, dacht ik juist dat xenofobie in dit topic minder was dan op de rest van fok, wat naief
Sorry, maar ik snap het werkelijk niet. Waarom altijd Turkse vlaggen, waarom? Ik voel me serieus niet thuis in een buurt waar allemaal Turkse vlaggen hangen en zo. Mag dat niet? Is dat xenofobie? Is dat iets voor dorpen in het buitengebied?quote:Op donderdag 12 juni 2008 10:39 schreef IHVK het volgende:
[..]
![]()
Je hebt er echt totaal niks van begrepen.
Als mede-Rotterdammers moet je elkaar steunen. Net als dat alle Turkse cafés volhangen met Oranje vlaggen.
Mensen die uitspraken doen zoals jij verpesten het voor iedereen.
daar hebben ze geen buitenlanders of pas sinds 10 jaar ofzo.quote:Op donderdag 12 juni 2008 10:40 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Dacht inderdaad dat dat iets was van dorpjes in het oosten van het land
quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Sorry, maar ik snap het werkelijk niet. Waarom altijd Turkse vlaggen, waarom? Ik voel me serieus niet thuis in een buurt waar allemaal Turkse vlaggen hangen en zo. Mag dat niet? Is dat xenofobie? Is dat iets voor dorpen in het buitengebied?
Volgens mij woon je de komende 16 dagen nog steeds in een oranje gekleurde straat met zeer weinig turken, vooral (centraal) afrikanen, antilianen, polen, ...quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Sorry, maar ik snap het werkelijk niet. Waarom altijd Turkse vlaggen, waarom? Ik voel me serieus niet thuis in een buurt waar allemaal Turkse vlaggen hangen en zo. Mag dat niet? Is dat xenofobie? Is dat iets voor dorpen in het buitengebied?
Ja, nog wel. Maar ik zie dat een discussie over Turkse vlaggen niet echt op zijn plek is hier. Ik snap ook wel dat de commentaren hier boven vrij bot zijn, maar het is iets wat ik me serieus afvraag.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Volgens mij woon je de komende 16 dagen nog steeds in een oranje gekleurde straat met zeer weinig turken, vooral (centraal) afrikanen, antilianen, polen, ...
Dat denk ik ook. Ik vind het ook jammer dat er zoveel mensen zijn die een oranje versierde straat zien als iets voor volksbuurten, alsof alleen 'paupers' trots zouden zijn op hun eigen land.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:34 schreef Duvel het volgende:
Misschien komt het doordat Nederlanders worden opgevoed met een soort anti-nationalisme. Zwaaien met een Nederlandse vlag is voor sommige mensen een uiting van rechts-nationalisme dat je vooral ziet bij Stormfrontfiguren.
Ach, zolang Nederlanders "oversea" (canada, australie, nieuwzeeland) vaak ZWAAR gereformeerd zijn/worden, en een stuk conservatiever dan de meeste hollanders hier, zal het niet echt een cultuurgebonden iets zijn..quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, nog wel. Maar ik zie dat een discussie over Turkse vlaggen niet echt op zijn plek is hier. Ik snap ook wel dat de commentaren hier boven vrij bot zijn, maar het is iets wat ik me serieus afvraag.
Ik deel je associatie wel. Waar ik wel eens mee zit is dat ik vaak zie dat mensen met Turkse wortels hier heel sterk aan vasthouden. Daar ligt voor mij eigenlijk een beetje de kern van de zaak. En dat geldt niet voor alle Turken (hoewel misschien iedere persoon met Turkse wortels zich door mijn eerdere opmerkingen beledigd voelt). Maar hoeveel generaties blijf je "Turk in Nederland"?quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:39 schreef WHATSHESAID het volgende:
Er zijn zoveel mensen die dit 'stom' vinden en er over zeiken, ik denk dat dat de hoofdoorzaak is dat velen niet begrijpen dat Turken WEL massaal trots zijn op hun overwinning en dat massaal uitbundig vieren.
Zo ver komt het menselijk zicht nietquote:Op donderdag 12 juni 2008 12:02 schreef Duvel het volgende:
En als je verder kijkt dan je laan lang is?
Ik heb daar idd ook vrij negatieve associaties mee. Turken zijn erg chauvinistisch heb ik het idee. Ik hou daar niet van.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:34 schreef Duvel het volgende:
Misschien komt het doordat Nederlanders worden opgevoed met een soort anti-nationalisme. Zwaaien met een Nederlandse vlag is voor sommige mensen een uiting van rechts-nationalisme dat je vooral ziet bij Stormfrontfiguren.
Natuurlijk, maar als je familie en heel veel nederlandse vrienden er wonen doe je meer moeite om ze nederlands te leren toch? Zodat ze met dezen kunnen blijven communiceren. En bij een taal hoort een cultuur.quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:17 schreef Duvel het volgende:
Er zijn ca. 310.000 mensen met Turkse achtergrond in Nederland (meting 2007). Daarvan is een deel prima geïntegreerd, natuurlijk. En een deel niet, ook natuurlijk. Ik vraag me gewoon af, en kan die vraag natuurlijk niet vanuit mijn eigen ervaring beantwoorden: als je hier buitenlandse wortels hebt, wanneer voel je je dan "Nederlander" en is daar per se bloemkool voor nodig? (Nee, getver.)
Ik vraag me wel af: hoe zou ik het doen als ik bijvoorbeeld zou emigreren naar Zweden of zo? Ik zou me Nederlander blijven voelen. Maar mijn kinderen waarschijnlijk niet, die zullen vloeiender Zweeds spreken dan ik ooit. Maar ik zou ze dan ook opvoeden als Zweden, ze moeten daar immers hun weg vervolgen. Dat is toch logisch?
Weet ik niet, met de beperkte kennis die ik nu heb, zou ik zeggen: voed ze op in de taal van je nieuwe land. Maar wie weet is dat wel heel lastig. Tja, als je in 't buitenland met alle Hollanders op een kluitje gaat wonen krijg je daar weer rare ghetto's, lijkt me ook niet juist.quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:49 schreef Koewam het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar als je familie en heel veel nederlandse vrienden er wonen doe je meer moeite om ze nederlands te leren toch? Zodat ze met dezen kunnen blijven communiceren. En bij een taal hoort een cultuur.
quote:Op donderdag 12 juni 2008 10:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat Nederlanders in '88 toeterend de straten door gingen eigenlijk... Wel dat we op straat feest vierden!
In elk geval een hoop lekker eten.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:10 schreef DutchTrain het volgende:
Ontopic: ga eens naar het Wereldmuseum (als dat weer open is) aan de Willemskade. Dan weet je wat je allemaal aan onze openheid en multi culti samenleving te danken hebt.
Om aansluiting te vinden zul je je vermoedelijk bij een geloofsgroepering oid aansluiten, bij mensen die hollandser zijn dan hollanders, conservatief. Je kinderen zullen daar vriendjes krijgen die ook erg hollands zijn. Onderling zal je de taal nog veel spreken.quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:17 schreef Duvel het volgende:
Er zijn ca. 310.000 mensen met Turkse achtergrond in Nederland (meting 2007). Daarvan is een deel prima geïntegreerd, natuurlijk. En een deel niet, ook natuurlijk. Ik vraag me gewoon af, en kan die vraag natuurlijk niet vanuit mijn eigen ervaring beantwoorden: als je hier buitenlandse wortels hebt, wanneer voel je je dan "Nederlander" en is daar per se bloemkool voor nodig? (Nee, getver.)
Ik vraag me wel af: hoe zou ik het doen als ik bijvoorbeeld zou emigreren naar Zweden of zo? Ik zou me Nederlander blijven voelen. Maar mijn kinderen waarschijnlijk niet, die zullen vloeiender Zweeds spreken dan ik ooit. Maar ik zou ze dan ook opvoeden als Zweden, ze moeten daar immers hun weg vervolgen. Dat is toch logisch?
Er zijn een paar mooie NPS documentaires uit de jaren vijftig die Nederlanders in Australie in asielzoekerscentra laat zien. Toentertijd nooit uitgezonden, om de droom niet te verpesten en mensen uit het met zeven miljoen mensen 'volle' Nederland weg te krijgen, nu ontluisterend om te zienquote:Op donderdag 12 juni 2008 11:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ach, zolang Nederlanders "oversea" (canada, australie, nieuwzeeland) vaak ZWAAR gereformeerd zijn/worden, en een stuk conservatiever dan de meeste hollanders hier, zal het niet echt een cultuurgebonden iets zijn..
Toen al vol?quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:13 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Er zijn een paar mooie NPS documentaires uit de jaren vijftig die Nederlanders in Australie in asielzoekerscentra laat zien. Toentertijd nooit uitgezonden, om de droom niet te verpesten en mensen uit het met zeven miljoen mensen 'volle' Nederland weg te krijgen, nu ontluisterend om te zien
1 taal kennen betekend niet dat je de 2e taal gaat vergetenquote:Op donderdag 12 juni 2008 12:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Weet ik niet, met de beperkte kennis die ik nu heb, zou ik zeggen: voed ze op in de taal van je nieuwe land. Maar wie weet is dat wel heel lastig. Tja, als je in 't buitenland met alle Hollanders op een kluitje gaat wonen krijg je daar weer rare ghetto's, lijkt me ook niet juist.
Een taal hoort bij een cultuur, maar integreren is toch juist het jezelf inpassen in je nieuwe cultuur? Dus de taal kennen, et cetera?
Daar ging het toch helemaal niet over? Het ging over mensen met Turkse vlaggen die massaal door de wijk trokken. En daar schijn je dan niks over te mogen zeggen. Kijk, dat mijn onderbuikopmerkingen niet zo aardig zijn, daar heb je gelijk in, daarvoor mijn excuses. Maar ik behou met het recht voor een minder prettig gevoel te krijgen van zulke nationalistische uitingen als ik gisteravond zag.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:10 schreef DutchTrain het volgende:
Ontopic: ga eens naar het Wereldmuseum (als dat weer open is) aan de Willemskade. Dan weet je wat je allemaal aan onze openheid en multi culti samenleving te danken hebt.
Moet je eens luisteren naar sommige mensen die in de jaren '50 naar de VS zijn geëmigreerd. Die spreken nauwelijks Nederlands meer.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
1 taal kennen betekend niet dat je de 2e taal gaat vergeten
En dan hebben we het nog niet eens over onze voormalige kolonie gangers waar Wilders en Verdonk erg Trots op zullen zijn, in Orania of hoe heet dat daar ...quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:08 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Waar was jij afgelopen maandag. Hier reden tot drie uur ' s nachts auto's toeterend door de straat, waren er groepen aan zingen en had vrijwel iedereen iets oranje aan of op.
Niet zo gek ook dat als 1 op de 20 inwoners van een andere nationaliteit is, zij gezamenlijk een feestje vieren en dat dit dan ook zichtbaar is voor die ander 19 die maandag aan het feesten waren.
Het EK van 88 staat bij mij bekend om de enorme gevechten tussen supporters en politie, de sloop van een paar scholen en de plundering van vele winkels in Den Haag. Door Hollanders welteverstaan.
Ga eens naar een Nederlands cafe in London, New York of Hong Kong en je zult zien dat het nationalisme in Turkse cafe's hier wel meevalt.
Om nog maar te zwijgen van de Britten en de Ieren die zomaar overal ter wereld pubs hebben gebouwd om eigenbedachte sporten als rugby en cricket in te kijken.
Gevoelens kunnen gelukkig niet strafbaar gesteld worden.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar ging het toch helemaal niet over? Het ging over mensen met Turkse vlaggen die massaal door de wijk trokken. En daar schijn je dan niks over te mogen zeggen. Kijk, dat mijn onderbuikopmerkingen niet zo aardig zijn, daar heb je gelijk in, daarvoor mijn excuses. Maar ik behou met het recht voor een minder prettig gevoel te krijgen van zulke nationalistische uitingen als ik gisteravond zag.
Heeft denk ik met de taal ansich te makenquote:Op donderdag 12 juni 2008 13:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Moet je eens luisteren naar sommige mensen die in de jaren '50 naar de VS zijn geëmigreerd. Die spreken nauwelijks Nederlands meer.
quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Blijft het gegeven dat ik als ik in een ander land zou wonen, niet hetzelfde gedrag zou vertonen. En dat zou volgens mij ook niet gewaardeerd worden, als ik luid toeterend met de Nederlandse vlag door de straten van Ankara zou gaan crossen.
Ligt daar vrij strikt in wetgeving vastgelegdquote:Op donderdag 12 juni 2008 14:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Blijft het gegeven dat ik als ik in een ander land zou wonen, niet hetzelfde gedrag zou vertonen. En dat zou volgens mij ook niet gewaardeerd worden, als ik luid toeterend met de Nederlandse vlag door de straten van Ankara zou gaan crossen.
Maar wat zou daar vreemd aan zijn als je met veertigduizend andere Nederlanders in Ankara zou wonenquote:Op donderdag 12 juni 2008 14:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Je hebt je - vind ik - aan te passen aan het land waar je woont. Je bent daar een minderheid en je hebt je gewoon te gedragen imho. Ik vind het gewoon echt nergens op slaan. Dat je blij bent, prima, maar je kan het ook overdrijven. Als het nou de finale zou zijn geweest, soit. Ik wil trouwens niet weten wat er dán zou gebeuren.quote:Op donderdag 12 juni 2008 17:03 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Maar wat zou daar vreemd aan zijn als je met veertigduizend andere Nederlanders in Ankara zou wonen![]()
Vrijheid is een groot goed, maar is ook nog zoiets als beschaving en etiquette.quote:Vrijheid is een verworvenheid die niet vanzelf komt en waar niet iedereen vanzelf de voordelen van inziet.
Prima geintergreerd, toch? Sterker nog, van die 50 turken in hun auto's had ik vrijwel geen last. Ze toeterde een beetje, maar thats it.quote:Op donderdag 12 juni 2008 17:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Je hebt je - vind ik - aan te passen aan het land waar je woont. Je bent daar een minderheid en je hebt je gewoon te gedragen imho. Ik vind het gewoon echt nergens op slaan. Dat je blij bent, prima, maar je kan het ook overdrijven. Als het nou de finale zou zijn geweest, soit. Ik wil trouwens niet weten wat er dán zou gebeuren.
[..]
Vrijheid is een groot goed, maar is ook nog zoiets als beschaving en etiquette.
Wtf is gedragen dan? Geen vlag uithangen is je gedragen?quote:Op donderdag 12 juni 2008 17:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Je hebt je - vind ik - aan te passen aan het land waar je woont. Je bent daar een minderheid en je hebt je gewoon te gedragen imho. Ik vind het gewoon echt nergens op slaan. Dat je blij bent, prima, maar je kan het ook overdrijven. Als het nou de finale zou zijn geweest, soit. Ik wil trouwens niet weten wat er dán zou gebeuren.
Ja hoor, wat is volgens jou beschaving en etiquette. Ik zie even weinig beschaving en etiquette in doorgedraaide oranje fans als toeterturken. Wat een onzin.quote:Vrijheid is een groot goed, maar is ook nog zoiets als beschaving en etiquette.
Gymnasium.quote:Op donderdag 12 juni 2008 19:08 schreef WHATSHESAID het volgende:
Hoax, Turken zitten allemaal op 't vmbo!!!!!!11
Van harte!
staat toch echt kwart voor achttien :aquote:Op donderdag 12 juni 2008 19:06 schreef WHATSHESAID het volgende:
Dat betekent zes uur in de avond.
Om een of andere reden krijg ik behoefte om de Feijenoord-fan-film nog eens te posten hier...quote:Op donderdag 12 juni 2008 19:09 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wtf is gedragen dan? Geen vlag uithangen is je gedragen?![]()
Feesten en toeteren doen Oranje fans ook, maar dat is blijkbaar iets waar Oranje fans een monopolie op hebben, anders "gedraag je je niet". Die mensen feesten net zo goed als Oranje wint, maar dit soort opmerkingen zullen wellicht de sympathie doen verminderen.
[..]
Ja hoor, wat is volgens jou beschaving en etiquette. Ik zie even weinig beschaving en etiquette in doorgedraaide oranje fans als toeterturken. Wat een onzin.
Whehe.quote:Op donderdag 12 juni 2008 20:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Om een of andere reden krijg ik behoefte om de Feijenoord-fan-film nog eens te posten hier...
Een vlag ophangen of met vlaggen op de auto, luid toeterend door straten heen racen na 23:00 's avonds vind ik nogal een verschilquote:Op donderdag 12 juni 2008 19:09 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wtf is gedragen dan? Geen vlag uithangen is je gedragen?![]()
Feesten en toeteren doen Oranje fans ook, maar dat is blijkbaar iets waar Oranje fans een monopolie op hebben, anders "gedraag je je niet". Die mensen feesten net zo goed als Oranje wint, maar dit soort opmerkingen zullen wellicht de sympathie doen verminderen.
Aan dolgedraaide oranjefans heb ik dan ook net zo goed een hekel. Heb nog geen minuut van dat hele EK (WK?) gezien. Het gaat er mij om dat je in een land dat niet je vaderland is, een zodanige heisa gaat lopen maken. Wat ik dus vanmiddag al schreef; je ziet ook geen hordes Hollanders door Ankara heen sjeezen met Nederlandse vlaggen en een hoop lawaai.quote:Ja hoor, wat is volgens jou beschaving en etiquette. Ik zie even weinig beschaving en etiquette in doorgedraaide oranje fans als toeterturken. Wat een onzin.
Dat was het gevoel dat ik gisteravond kreeg, mag dat? Als je na een dag hard werken en 's avonds ook nog eens klussen thuiskomt en je alleen maar gegil hoort in het Turks en vervolgens nog een uur getoeter terwijl je daar even geen behoefte aan hebt, sorry hoor, maar dan heb ik het gehad. En verder heeft nog niemand mijn vraag kunnen beantwoorden waarom mensen met Turkse achtergrond die in Nederland geboren zijn toch zo Turks-nationalistisch zijn ingesteld. Want daar ben ik toch wel benieuwd naar!quote:Op donderdag 12 juni 2008 19:06 schreef IHVK het volgende:
En dan opmerkingen als "kutturken" en "mag ik mijn land terug" zijn gewoon ongepast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |