Moet je eens luisteren naar sommige mensen die in de jaren '50 naar de VS zijn geëmigreerd. Die spreken nauwelijks Nederlands meer.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
1 taal kennen betekend niet dat je de 2e taal gaat vergeten
En dan hebben we het nog niet eens over onze voormalige kolonie gangers waar Wilders en Verdonk erg Trots op zullen zijn, in Orania of hoe heet dat daar ...quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:08 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Waar was jij afgelopen maandag. Hier reden tot drie uur ' s nachts auto's toeterend door de straat, waren er groepen aan zingen en had vrijwel iedereen iets oranje aan of op.
Niet zo gek ook dat als 1 op de 20 inwoners van een andere nationaliteit is, zij gezamenlijk een feestje vieren en dat dit dan ook zichtbaar is voor die ander 19 die maandag aan het feesten waren.
Het EK van 88 staat bij mij bekend om de enorme gevechten tussen supporters en politie, de sloop van een paar scholen en de plundering van vele winkels in Den Haag. Door Hollanders welteverstaan.
Ga eens naar een Nederlands cafe in London, New York of Hong Kong en je zult zien dat het nationalisme in Turkse cafe's hier wel meevalt.
Om nog maar te zwijgen van de Britten en de Ieren die zomaar overal ter wereld pubs hebben gebouwd om eigenbedachte sporten als rugby en cricket in te kijken.
Gevoelens kunnen gelukkig niet strafbaar gesteld worden.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar ging het toch helemaal niet over? Het ging over mensen met Turkse vlaggen die massaal door de wijk trokken. En daar schijn je dan niks over te mogen zeggen. Kijk, dat mijn onderbuikopmerkingen niet zo aardig zijn, daar heb je gelijk in, daarvoor mijn excuses. Maar ik behou met het recht voor een minder prettig gevoel te krijgen van zulke nationalistische uitingen als ik gisteravond zag.
Heeft denk ik met de taal ansich te makenquote:Op donderdag 12 juni 2008 13:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Moet je eens luisteren naar sommige mensen die in de jaren '50 naar de VS zijn geëmigreerd. Die spreken nauwelijks Nederlands meer.
quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Blijft het gegeven dat ik als ik in een ander land zou wonen, niet hetzelfde gedrag zou vertonen. En dat zou volgens mij ook niet gewaardeerd worden, als ik luid toeterend met de Nederlandse vlag door de straten van Ankara zou gaan crossen.
Ligt daar vrij strikt in wetgeving vastgelegdquote:Op donderdag 12 juni 2008 14:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Blijft het gegeven dat ik als ik in een ander land zou wonen, niet hetzelfde gedrag zou vertonen. En dat zou volgens mij ook niet gewaardeerd worden, als ik luid toeterend met de Nederlandse vlag door de straten van Ankara zou gaan crossen.
Maar wat zou daar vreemd aan zijn als je met veertigduizend andere Nederlanders in Ankara zou wonenquote:Op donderdag 12 juni 2008 14:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Je hebt je - vind ik - aan te passen aan het land waar je woont. Je bent daar een minderheid en je hebt je gewoon te gedragen imho. Ik vind het gewoon echt nergens op slaan. Dat je blij bent, prima, maar je kan het ook overdrijven. Als het nou de finale zou zijn geweest, soit. Ik wil trouwens niet weten wat er dán zou gebeuren.quote:Op donderdag 12 juni 2008 17:03 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Maar wat zou daar vreemd aan zijn als je met veertigduizend andere Nederlanders in Ankara zou wonen![]()
Vrijheid is een groot goed, maar is ook nog zoiets als beschaving en etiquette.quote:Vrijheid is een verworvenheid die niet vanzelf komt en waar niet iedereen vanzelf de voordelen van inziet.
Prima geintergreerd, toch? Sterker nog, van die 50 turken in hun auto's had ik vrijwel geen last. Ze toeterde een beetje, maar thats it.quote:Op donderdag 12 juni 2008 17:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Je hebt je - vind ik - aan te passen aan het land waar je woont. Je bent daar een minderheid en je hebt je gewoon te gedragen imho. Ik vind het gewoon echt nergens op slaan. Dat je blij bent, prima, maar je kan het ook overdrijven. Als het nou de finale zou zijn geweest, soit. Ik wil trouwens niet weten wat er dán zou gebeuren.
[..]
Vrijheid is een groot goed, maar is ook nog zoiets als beschaving en etiquette.
Wtf is gedragen dan? Geen vlag uithangen is je gedragen?quote:Op donderdag 12 juni 2008 17:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Je hebt je - vind ik - aan te passen aan het land waar je woont. Je bent daar een minderheid en je hebt je gewoon te gedragen imho. Ik vind het gewoon echt nergens op slaan. Dat je blij bent, prima, maar je kan het ook overdrijven. Als het nou de finale zou zijn geweest, soit. Ik wil trouwens niet weten wat er dán zou gebeuren.
Ja hoor, wat is volgens jou beschaving en etiquette. Ik zie even weinig beschaving en etiquette in doorgedraaide oranje fans als toeterturken. Wat een onzin.quote:Vrijheid is een groot goed, maar is ook nog zoiets als beschaving en etiquette.
Gymnasium.quote:Op donderdag 12 juni 2008 19:08 schreef WHATSHESAID het volgende:
Hoax, Turken zitten allemaal op 't vmbo!!!!!!11
Van harte!
staat toch echt kwart voor achttien :aquote:Op donderdag 12 juni 2008 19:06 schreef WHATSHESAID het volgende:
Dat betekent zes uur in de avond.
Om een of andere reden krijg ik behoefte om de Feijenoord-fan-film nog eens te posten hier...quote:Op donderdag 12 juni 2008 19:09 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wtf is gedragen dan? Geen vlag uithangen is je gedragen?![]()
Feesten en toeteren doen Oranje fans ook, maar dat is blijkbaar iets waar Oranje fans een monopolie op hebben, anders "gedraag je je niet". Die mensen feesten net zo goed als Oranje wint, maar dit soort opmerkingen zullen wellicht de sympathie doen verminderen.
[..]
Ja hoor, wat is volgens jou beschaving en etiquette. Ik zie even weinig beschaving en etiquette in doorgedraaide oranje fans als toeterturken. Wat een onzin.
Whehe.quote:Op donderdag 12 juni 2008 20:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Om een of andere reden krijg ik behoefte om de Feijenoord-fan-film nog eens te posten hier...
Een vlag ophangen of met vlaggen op de auto, luid toeterend door straten heen racen na 23:00 's avonds vind ik nogal een verschilquote:Op donderdag 12 juni 2008 19:09 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wtf is gedragen dan? Geen vlag uithangen is je gedragen?![]()
Feesten en toeteren doen Oranje fans ook, maar dat is blijkbaar iets waar Oranje fans een monopolie op hebben, anders "gedraag je je niet". Die mensen feesten net zo goed als Oranje wint, maar dit soort opmerkingen zullen wellicht de sympathie doen verminderen.
Aan dolgedraaide oranjefans heb ik dan ook net zo goed een hekel. Heb nog geen minuut van dat hele EK (WK?) gezien. Het gaat er mij om dat je in een land dat niet je vaderland is, een zodanige heisa gaat lopen maken. Wat ik dus vanmiddag al schreef; je ziet ook geen hordes Hollanders door Ankara heen sjeezen met Nederlandse vlaggen en een hoop lawaai.quote:Ja hoor, wat is volgens jou beschaving en etiquette. Ik zie even weinig beschaving en etiquette in doorgedraaide oranje fans als toeterturken. Wat een onzin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |