abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:24:16 #271
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59333513
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

1 taal kennen betekend niet dat je de 2e taal gaat vergeten
Moet je eens luisteren naar sommige mensen die in de jaren '50 naar de VS zijn geëmigreerd. Die spreken nauwelijks Nederlands meer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_59333518
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:08 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Waar was jij afgelopen maandag. Hier reden tot drie uur ' s nachts auto's toeterend door de straat, waren er groepen aan zingen en had vrijwel iedereen iets oranje aan of op.

Niet zo gek ook dat als 1 op de 20 inwoners van een andere nationaliteit is, zij gezamenlijk een feestje vieren en dat dit dan ook zichtbaar is voor die ander 19 die maandag aan het feesten waren.

Het EK van 88 staat bij mij bekend om de enorme gevechten tussen supporters en politie, de sloop van een paar scholen en de plundering van vele winkels in Den Haag. Door Hollanders welteverstaan.

Ga eens naar een Nederlands cafe in London, New York of Hong Kong en je zult zien dat het nationalisme in Turkse cafe's hier wel meevalt.
Om nog maar te zwijgen van de Britten en de Ieren die zomaar overal ter wereld pubs hebben gebouwd om eigenbedachte sporten als rugby en cricket in te kijken.
En dan hebben we het nog niet eens over onze voormalige kolonie gangers waar Wilders en Verdonk erg Trots op zullen zijn, in Orania of hoe heet dat daar ...
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_59333574
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

Daar ging het toch helemaal niet over? Het ging over mensen met Turkse vlaggen die massaal door de wijk trokken. En daar schijn je dan niks over te mogen zeggen. Kijk, dat mijn onderbuikopmerkingen niet zo aardig zijn, daar heb je gelijk in, daarvoor mijn excuses. Maar ik behou met het recht voor een minder prettig gevoel te krijgen van zulke nationalistische uitingen als ik gisteravond zag.
Gevoelens kunnen gelukkig niet strafbaar gesteld worden.
pi_59334012
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:24 schreef Duvel het volgende:

[..]

Moet je eens luisteren naar sommige mensen die in de jaren '50 naar de VS zijn geëmigreerd. Die spreken nauwelijks Nederlands meer.
Heeft denk ik met de taal ansich te maken Als ik een uurtje gebeld heb met een vriendin in Istanbul of London, dan heb ik ook een halve dag nodig er weer een goed woord nederlands uit te krijgen

En tijdens de vakanties is dat helemaal erg
pi_59335889
ik had er eerlijk gezegd niet zo heel veel last van, al dat getoeter we kwamen aan op het station en LHO had meteen zoiets van "volgens mij heeft turkije een voetbalwedstrijd gewonnen ofzo, of een heeeeeeele grote bruiloft "

dat eerste dus laat die mensen lekker, zolang ze mij niet lastigvallen of uit mn slaap houden mogen ze lekker blij zijn wat mij betreft
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 12 juni 2008 @ 14:46:10 #276
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_59336079
Blijft het gegeven dat ik als ik in een ander land zou wonen, niet hetzelfde gedrag zou vertonen. En dat zou volgens mij ook niet gewaardeerd worden, als ik luid toeterend met de Nederlandse vlag door de straten van Ankara zou gaan crossen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_59336269
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 14:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Blijft het gegeven dat ik als ik in een ander land zou wonen, niet hetzelfde gedrag zou vertonen. En dat zou volgens mij ook niet gewaardeerd worden, als ik luid toeterend met de Nederlandse vlag door de straten van Ankara zou gaan crossen.
Ik denk het eigenlijk ook niet.
pi_59336516
quote:
Ligt daar vrij strikt in wetgeving vastgelegd John (English teacher in Istanbul) mocht geen Union Jack ophangen in zn lokaal. Was te nationalistisch.
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:10:01 #279
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_59336714
Ik bedoel maar.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_59337092
Zoiets moet je hier niet willen. Het valt voor mij in dezelfde categorie als dat ze daar youtube geblocked hebben.
pi_59339868
quote:
Maar wat zou daar vreemd aan zijn als je met veertigduizend andere Nederlanders in Ankara zou wonen

Vrijheid is een verworvenheid die niet vanzelf komt en waar niet iedereen vanzelf de voordelen van inziet.
  donderdag 12 juni 2008 @ 17:11:10 #282
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_59339997
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 17:03 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Maar wat zou daar vreemd aan zijn als je met veertigduizend andere Nederlanders in Ankara zou wonen
Je hebt je - vind ik - aan te passen aan het land waar je woont. Je bent daar een minderheid en je hebt je gewoon te gedragen imho. Ik vind het gewoon echt nergens op slaan. Dat je blij bent, prima, maar je kan het ook overdrijven. Als het nou de finale zou zijn geweest, soit. Ik wil trouwens niet weten wat er dán zou gebeuren.
quote:
Vrijheid is een verworvenheid die niet vanzelf komt en waar niet iedereen vanzelf de voordelen van inziet.
Vrijheid is een groot goed, maar is ook nog zoiets als beschaving en etiquette.
pi_59340175
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 17:11 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Je hebt je - vind ik - aan te passen aan het land waar je woont. Je bent daar een minderheid en je hebt je gewoon te gedragen imho. Ik vind het gewoon echt nergens op slaan. Dat je blij bent, prima, maar je kan het ook overdrijven. Als het nou de finale zou zijn geweest, soit. Ik wil trouwens niet weten wat er dán zou gebeuren.
[..]

Prima geintergreerd, toch? Sterker nog, van die 50 turken in hun auto's had ik vrijwel geen last. Ze toeterde een beetje, maar thats it.

Die dronken hollanders in de metro maandag? dinsdag? waren veel irritanter. Met hun toeters. Ín de metro. Dus de turkse supporters hadden in de metro irritant moeten doen?
  donderdag 12 juni 2008 @ 17:54:17 #284
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_59340852
hmzz. geen foto's van de parade ... me camera is kaduk gevallen ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_59341094
Leuk geintje: om kwart voor 18 de stoplichten op Hofplein oranje laten knipperen Chaos menn.
  donderdag 12 juni 2008 @ 18:49:13 #286
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_59342201
kwart voor achttien ? Welke tijdzone hang jij rond, die van mars ?
pi_59342709
Dat betekent zes uur in de avond.
pi_59342715
Hoe kun je zeggen dat je anti-nationalistisch bent als je geen Turkse vlaggen in je buurt moet hebben, maar wel geniet van de Rood-wit-blauw en het Oranje. Eerder hypocriet noem ik dat.

En dan opmerkingen als "kutturken" en "mag ik mijn land terug" zijn gewoon ongepast.

Maar goed: ik heb mijn VWO diploma.
pi_59342756
Hoax, Turken zitten allemaal op 't vmbo!!!!!!11

Van harte!
pi_59342788
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 17:11 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Wtf is gedragen dan? Geen vlag uithangen is je gedragen?

Feesten en toeteren doen Oranje fans ook, maar dat is blijkbaar iets waar Oranje fans een monopolie op hebben, anders "gedraag je je niet". Die mensen feesten net zo goed als Oranje wint, maar dit soort opmerkingen zullen wellicht de sympathie doen verminderen.
quote:
Ja hoor, wat is volgens jou beschaving en etiquette. Ik zie even weinig beschaving en etiquette in doorgedraaide oranje fans als toeterturken. Wat een onzin.
pi_59342799
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 19:08 schreef WHATSHESAID het volgende:
Hoax, Turken zitten allemaal op 't vmbo!!!!!!11

Van harte!
Gymnasium.

Bedankt.
  donderdag 12 juni 2008 @ 19:54:29 #292
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_59344271
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 19:06 schreef WHATSHESAID het volgende:
Dat betekent zes uur in de avond.
staat toch echt kwart voor achttien :a
  donderdag 12 juni 2008 @ 20:02:19 #293
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_59344391
En beschaving en etiquette tijdens een ek voetbal kan je wel vergeten, ongeacht de nationaliteit. Supporters zijn dan massaal hersenloze onbeholpen holbewoners. Schijnt erbij te horen.

En verder snap ik nooit niet waar je je druk over maakt, wil je het niet meemaken dan negeer je het toch gewoon
pi_59344946
IHVK gefeliciteerd
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_59345076
Felidepeli.
pi_59345739
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 19:09 schreef IHVK het volgende:

[..]

Feesten en toeteren doen Oranje fans ook, maar dat is blijkbaar iets waar Oranje fans een monopolie op hebben, anders "gedraag je je niet". Die mensen feesten net zo goed als Oranje wint, maar dit soort opmerkingen zullen wellicht de sympathie doen verminderen.
[..]

Ja hoor, wat is volgens jou beschaving en etiquette. Ik zie even weinig beschaving en etiquette in doorgedraaide oranje fans als toeterturken. Wat een onzin.
Om een of andere reden krijg ik behoefte om de Feijenoord-fan-film nog eens te posten hier...
pi_59346643
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 20:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Om een of andere reden krijg ik behoefte om de Feijenoord-fan-film nog eens te posten hier...
Whehe.
pi_59346657
Bedankt iedereen.
pi_59347689
Maarrrr al met al is het volgens mij wel zo dat Turken van toeteren houden. Laatst ook een hele stoet auto's in de middellandstraat die aan het toeteren was, vanwege een bruiloft
  donderdag 12 juni 2008 @ 21:48:44 #300
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_59347690
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 19:09 schreef IHVK het volgende:

[..]

Een vlag ophangen of met vlaggen op de auto, luid toeterend door straten heen racen na 23:00 's avonds vind ik nogal een verschil .
quote:
Aan dolgedraaide oranjefans heb ik dan ook net zo goed een hekel. Heb nog geen minuut van dat hele EK (WK?) gezien. Het gaat er mij om dat je in een land dat niet je vaderland is, een zodanige heisa gaat lopen maken. Wat ik dus vanmiddag al schreef; je ziet ook geen hordes Hollanders door Ankara heen sjeezen met Nederlandse vlaggen en een hoop lawaai.

Enfin, eens zullen we het wel nooit worden, maar gefeliciteerd met je diploma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')