abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 juni 2008 @ 00:02:46 #1
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59040944
EIN-DE-LIJK!

Hoera! Duvel en XM hebben een huis gekocht in Gouda, en afgelopen dinsdag kregen we de sleutel. Het huis is er op zich prima aan toe (uit 1979, dus dat mag ook wel). De komende weken gaan we lekker woningverbeteren. De boel moet gesausd worden, maar vooral de badkamer gaat op de schop. En natuurlijk maken we foto's, zodat we in dit topic kunnen opscheppen over onze geweldige kluscapaciteiten! We zijn al een paar dagen bezig, maar ik zal de boel een beetje gefaseerd online zetten.

Dag 1 dus nu, dat was afgelopen dinsdag.

Zo zag de badkamer eruit op Funda:

Omdat we beiden niet houden van een douchegordijn dat aan je reet plakt, nooit in bad gaan, regelmatig ruzie maken bij de te krappe wasbak en bruine tegels leuk vinden in het museum, vonden we dat de badkamer wel een opkikker kon gebruiken.
Op een gegeven moment zijn we met een installatiebedrijf gaan praten (zelf doen is een bruggetje te ver) om hier wat moois van te maken. En volgens ons zou dat moeten lukken. Alleen: het slopen doen we wel zelf, kunnen we tenminste zeggen dat we nog iets zelf hebben gedaan. En het scheelde euro's.

Maar na de ontvangst van de sleutel (en het zetten van veel handtekening) hebben we natuurlijk eerst een fijne stek opgezet in de woonkamer, je wilt tenslotte wel lekker je koffie kunnen leuten op de werkdag. Daarna werpen we een mooie blik in de te slopen badkamer.

Duvel gaat vol goede moed aan de slag met het bad, waar ooit fijne plastic schrootjes zaten, zit nu een gat. Er zat ook nog kit en zo, maar een stanleymes doet wonderen!

Vroeger was ons huis een huurhuis. Na de bouw in de 1979 is de badkamer al een keer gerenoveerd. En tussen de bouw en de renovatie heeft er iemand een bad in gemikt, en dus zaten daar achter nog heel mooie bruine tegels. Met wat gewrik en gedoe (klotekit, sloop houten constructie) komt het bad uiteindelijk los. En daar zien we dan de mooie, bruine tegels uit 1979 tegen!

Nu het bad er uit is, is het tijd om ruzie te maken met de douchebak. De douchebak zit goed vast, kit doorsnijden helpt niet echt, dus pak ik een beitel en ram wat, met een gaatje als resultaat:

De douchebak komt op zich wel los, maar laat zich niet optillen en uitnemen. Gewrik, gevloek, nog meer beitels... Maar het ding zit echt muurvast. Het optimisme na het in korte tijd demonteren van het bad zakt een beetje in... Hoe zal dit verder gaan? Spannennnnnddd!!

Wordt vervolgd!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 1 juni 2008 @ 00:06:46 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_59041008
Let u ook op de mooie gele teint van de voegen in de douche
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_59041464
Na al die V&A topics moet ik hier natuurlijk even tvp-en
ijs_beer fan!
  zondag 1 juni 2008 @ 00:38:44 #4
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_59041570
Die "mooie" bruine tegels die achter je badkuip verstopt zaten hebben wij in ons huurhuis zitten in de hele badkamer en toilet
Volgens mij waren die dingen zwaar populair en vast goedkoop want ik zie ze regelmatig op funda-foto's voorbij komen.
Dat dat ooit mooi gevonden werd he... vreselijk
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zondag 1 juni 2008 @ 00:47:06 #5
61387 ne0n
Geile Beer.
pi_59041668
whehe, nice
Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !
  PR/Manusje van alles zondag 1 juni 2008 @ 00:52:45 #6
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_59041744
Mooie tegels
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 1 juni 2008 @ 00:53:16 #7
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_59041750
weklom!
  zondag 1 juni 2008 @ 00:54:25 #8
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_59041762
Ik vind die leidingen over de muur heen wel mooi. Die laten jullie zitten toch?
pi_59042147
quote:
Op zondag 1 juni 2008 00:54 schreef Snakey het volgende:
  zondag 1 juni 2008 @ 09:14:24 #10
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59043853
quote:
Op zondag 1 juni 2008 00:54 schreef Snakey het volgende:
Ja, voor de retro look-and-feel natuurlijk!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 1 juni 2008 @ 09:23:10 #11
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59043887
Ook leuk: in de woonkamer zitten twee lichtpunten. In de muur in de kamer zitten drie schakelaars: een dimmer en een dubbele enkelpolige schakelaar. Dus ik hang aan het achterste lichtpunt in de kamer een lamp op, en probeer welke schakelaar de lamp laat branden. Geen eentje werkt, tot ik tegelijk beide schakelaars van de dubbele schakelaar aanzet. Toen flikkerde de aardlek eruit. Wat blijkt: iemand met niet zoveel verstand heeft de schakeldraad van het achterste lichtpunt in de woonkamer verbonden met de fase van de keukenlamp. Dat vond de installatie niet zo lief...

Ik geloof dat sommige mensen in K&W een meterkastfetish hebben, dus die voed ik graag.

Merk ook linksboven de boiler-groep op. Blijkbaar zat er vroeger geen combiketel in deze huizen. De boilergroep schakelt netjes op nacht/weekendstroom. Of dat betekent dat ik straks de wasmachine (die in het boilerhok komt te staan) overdag niet kan gebruiken, moet zich nog uitwijzen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 1 juni 2008 @ 12:31:10 #12
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59045858
Oh, en we komen er achter dat degene die het kiklaminaat gelegd heeft, het hele zwikkie verlijmd heeft. Dat sloopt beroerd.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 1 juni 2008 @ 12:34:26 #13
101884 PeRi
Allons-y!
pi_59045919
Oh spannend! Gefeliciteerd!!!

DIe tegels ! Hebben jullie al meer foto's van het huis?
Whatever I want.
  zondag 1 juni 2008 @ 13:08:19 #14
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_59046553
quote:
Op zondag 1 juni 2008 12:31 schreef Duvel het volgende:
Oh, en we komen er achter dat degene die het kiklaminaat gelegd heeft, het hele zwikkie verlijmd heeft. Dat sloopt beroerd.
Whoei. Is er ondergrond gebruikt, zodat je er hele platen uit kan trekken?
pi_59046893
Veel plezier / succes met slopen / bouwen / wonen
  zondag 1 juni 2008 @ 13:30:29 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59046974
Welkom in Gouda!
  zondag 1 juni 2008 @ 13:51:48 #17
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59047347
quote:
Op zondag 1 juni 2008 13:08 schreef Snakey het volgende:

[..]

Whoei. Is er ondergrond gebruikt, zodat je er hele platen uit kan trekken?
Gelukkig zaten de planken alleen met elkaar en niet met de ondervloer verlijmd, behalve de randen in de keuken. Maar hergebruik elders zit er in elk geval niet in...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 1 juni 2008 @ 13:56:16 #18
126005 Tumble
Ik val en sta weer op
pi_59047438
die tegels echt geniaal als ik ooit voor een retro huis ga g ik hard op zoek naar die tegels
heb je een indicatie wat de aannemer vraagt ?gewoon uit niuewsgierighied aangezien ik mijn badkamer ook ga laten verbouwen.
Life never gets darker then midnight
pi_59048117
Die douchebak daar heb ik ook wat zweetdruppeltjes laten vallen.

Even volgen dit topic

Succes
pi_59048289
Nu wil ik niet lomp overkomen, maar een beetje grof geweld zou waarschijnlijk niet misstaan hier! Weg met die oude rotzooi zal ik maar zeggen.

Hele klus om een badkamer te (laten) maken. Succes!
pi_59049624
Op zich valt het mee. Ik heb ook die douchebak eruit gesloopt en de buizen in de muur (laten) freezen.
Over de oude tegeltjes heen tegelen en je hebt een frisse badkamer.
  zondag 1 juni 2008 @ 22:09:53 #22
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_59057061
wat voor een huis is het eigenlijk? met of zonder tuin? appartement of tussenwoning?
reach out and touch faith
  zondag 1 juni 2008 @ 22:26:36 #23
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_59057374
Hier moet ik natuurlijk een tvp
Mooie tegels zeg
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  zondag 1 juni 2008 @ 23:12:32 #24
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_59058627
Het is een maisonnette!

Zo, we zijn net thuis en het was een hele productieve dag, ben nu alleen wel helemaal gesloopt!

Vandaag gedaan:

* Vloer uit de woonkamer, keuken en gang gesloopt
* Plafondverf gehaald + bijbehorende meuk
* Badkamer ready to go voor de badkamerinstallatiemeneren gemaakt
* 5 cm lijm van elke traptrede afgebikt
* 1.345.656.345 nietjes uit de trap gepeuterd met een kleine schroevendraaiertje en een tangetje
(Het was maar goed dat ik helemaal high was van die lijmoplosmiddelen, anders had ik het vast een vreselijke klus gevonden )

En nu slapen
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 2 juni 2008 @ 20:02:25 #25
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59076959
Goed, even verder met de sloop van de douche!

Het bad was er dus snel uit, en met de douchebak had ik een verschil van mening. Daarom ben ik eerst maar even tegels gaan kloppen. Ik had met de installateur afgesproken dat ik de muurtjes naast de deur tegelvrij zou maken (i.v.m. uitsteken tegels buiten deurkozijn -> lelijk), en dat ik de vloer zou uitbikken. Het muurtje ging behoorlijk vlot! De bruine tegels gingen er zelfs makkelijker af dan de witte. Het resultaat van muurtje één:

Vervolgens heb ik me maar eens ingezet om de kranen los te halen en de waterleidingen af te doppen, zodat de leidingen wat meer mee zouden kunnen geven en ik zodoende toch nog de douchebak zou kunnen loskrijgen. Het resultaat: mooie messing dopjes. Wel eerst even testen of ze echt dicht zijn voor je de volle waterdruk er op zet, bij mij begon er eentje te sissen en daarna langzaam te lekken. Loshalen en weer aandraaien leverde een goed resultaat op! Tegelijk ook maar het IKEA spiegelkastje en de wastafel losgehaald.

Goed, nu de waterleidingen wat meer ruimte hadden, ben ik weer wat gaan morrelen aan de douchebak, maar opnieuw zonder resultaat, waarna ik de beitel en de hamer, alsmede de boorhamer met beitels heb gepakt en gewoon grof geweld heb toegepast. Na hard bikken (o.a. tegen een gewapend betonnen rand) en het afbikken van een paar tegeltjes kon ik dan toch eindelijk de douchebak uitnemen. Dan zie je ook waardoor ie niet meer kon bewegen: hij zat klem achter een van die platen gewapend beton, da's best rot. Wat rest is een gapend gat met resten beton.

To be continued!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')