Aangezien ik De Trap onder handen heb genomen, zal ik ook maar de update daarover geven

Het begon eigenlijk als volgt; met een trap die was bekleed met grauwe, saaie en vooral versleten vloerbedekking. De vorige eigenaren hadden namelijk 2 katten die graag hun nageltjes eraan scherpten.
![]()
Stap 1 was het verwijderen van de vloerbedekking. Het lukte maar moeizaam om ergens een beginnetje te vinden. Achteraf gezien was dat eigenlijk al een flinke waarschuwing

De vloerbedekking verwijderen was een ware hel (met drie man tegelijk aan 1 stuk tapijt hangen

) maar het is gelukt!
Degene die de trap heeft bekleed, was
erg dol op bevestigingsmaterialen. Op elke tree zit ongeveer 2 cm lijm

en in elke tree zitten ongeveer 100 nietjes
Gelukkig was de lijm regelmatig en met mate aangebracht
![]()
Tijd om dus wat giftige troep erop te storten en de lijmlaag te gaan verwijderen. Tree voor tree, met veel geduld en een plamuurmes.
Door tree om tree af te steken, konden we toch nog de trap op en af.
Zoek de verschillen

![]()
Ik had dus wel eer van m'n werk

Na 2 dagen was de trap gisteravond dan eindelijk lijmvrij. Maar toen, klus 2: het verwijderen van de ziljoenen nietjes die erin zaten. OOk dat was weer een monnikenwerkje

Met een kleine schroevendraaier en een evenzo klein tangetje heb ik nietje voor nietje eruit gepeuterd.
De boosdoeners:
![]()
De latjes die voorop de treden waren gemaakt om de vloerbedekking mooi rond te laten lopen, zaten met 6 cm lange spijkers in de trap geslagen

Blijkbaar waren de vorige bewoners érg bang dat het tapijt niet bomvast zou komen te zitten

En jawel, de latjes zaten niet alleen vast met spijkers, maar ook met - je raadt het nooit - lijm. Zucht.
Maar goed, dit is de status na al het gebik, gepriegel en gevloek

![]()
De laag die er nu opligt, is stof dat vanuit de badkamer is neergeslagen.
Als de badkamermannetjes klaar zijn, ga ik de trap helemaal schuren!

Ook, to be continued
[ Bericht 3% gewijzigd door XcUZ_Me op 02-06-2008 20:17:23 ]
[b]Op
dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef
Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!