Mensen die armlastig zijn, vreten zich niet vol.quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
nou ik vind het wel armlastig als dat alleen voor jou Kerst is.![]()
Nou. Heb je Prem gisteren gezien met zijn gezeur over Zwarte Piet. Hij vindt het denigrerend dat een blanke Sinterklaas Zwarte knechten heeft. Alsof dat slaven zijn, of zo, die zwaar onderdrukt worden.quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:04 schreef milagro het volgende:
Belachelijke ontwikkeling natuurlijk, temeer omdat Kerst voor het gros helemaal geen religieuze lading meer heeft, of iig amper, zoals dat ook het geval is met Pasen , het daarom juist een feest voor een ieder is, en deze zet van een walgelijke dhimmitude getuigt.
maar goed, eerst moet het Sinterklaasfeest er nog aan geloven natuurlijk, de negerzoenen zijn al aangepakt, met succes, nu zwarte piet nog!
Ik verwacht dat het hier om een dergelijk iets gaat. 't Zal bij een bedrijf niet gaan om een hoogmis, gok ik.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:59 schreef Boris_Karloff het volgende:
Waar gaat dit eigenlijk over? Welke bedrijven hebben eigenlijk nog een door het bedrijf gesponserd kerstfeest?
Hier hebben we wel een kerstborrel, maar die wordt georganiseerd door het personeel bestemd voor geintresseerden. Heeft verder weinig met kerst te maken en meer met zuipen. Vanuit ons bedrijf hebben we wel een goede nieuwjaarsborrel.
Gewoon een bezuinigingsmaatregel om de winst te maximaliseren is mijn eerste gedachte
Wat voor hinder had jij daar dan van?quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Zijn we eindelijk van dat gristelijke zeikfeest af.
Die kutnaalden, die vreselijke muziek, verplicht dineren op het werk/school, winkels dicht, en vechtpartijen in september om dan al vast vrij te kunnen regelen.quote:
Kerstdiners op werk zijn niet verplicht, je hoeft geen kerstboom te zetten, wat muziek betreft: smaken verschillen (ik houd niet van R & B), en jij hoeft geen vrij dus ook niet mee te vechten.quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die kutnaalden, die vreselijke muziek, verplicht dineren op het werk/school, winkels dicht, en vechtpartijen in september om dan al vast vrij te kunnen regelen.
Heh wat?quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
OUD EN NEIUW CIRCUMCISIO DOMINI wtf.
Het stuk gaat over een grote groep, t.w. allochtonen. die allochtonen hebben veelal totaal verschillende achtergronden die onze tradities op bepaalde paden doorkruisen. Dat zijn de feiten Floripas, ik kan niet mooier maken dan het is.quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:39 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ga je gang.
Jouw stelling is het collectief verantwoordelijk houden van een gigantische groep mensen voor wat individuen uit die groep doen. Je gooit Turkse plattelandsintoleranten, GVB-werknemers die ongevraagd de schuld krijgen van het afschaffen van het kerstfeest, islamitische vrouwen en immigranten gewoon moeiteloos op een hoop.
Dat je Timothy McVeight (de OKC bomber) er niet heeft bijgehaaldquote:Als jij dat doet, mag ik dat ook: dan ben jij ook Dutroux, Hitler en de Unabomber.
Er zal ongetwijfeld eerder wetenschappelijk onderzoek zijn gedaan. Ik stel slechts de uitkomst vast. Ik ga ervan uit, zoals gezegd, dat allochtonen iha geen slechtere mensen zijn dan autochtonen. In die zin dat ze geen slechter geweten (goed en kwaad kunnen onderscheiden) hebben, of zoals Freud het zou zeggen dat geen geen lager superego hebben.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:05 schreef desaparacido het volgende:
[..]
Floripas heeft zeker een punt als ze de genderdiscrepantie noemt, maar afgeven op mannen is lang niet zo interessant natuurlijk!
Jongen, je hebt het antwoord al klaar liggen, hè. Ren maar direct met je conclusies naar de eerste de beste universiteit om je stelling te verdedigen. Als het je lukt heb je de overtegenwoordiging van allochtonen in de criminaliteit verklaard, als er iets de heilige graal in de sociale wetenschappen te noemen valt is dat er toch wel één van.
Feit is, niemand weet precies een oorzaak te noemen. Lagere sociaal-economische status speelt een grote rol (ook bij deviant gedrag van autochtonen trouwens), schoolverlating, leeftijd (jongeren gaan véél vaker de fout in). Als ál die factoren weggestreept worden, blijkt dat het verschil tussen allochtonen en autochtonen minimaal wordt. Dus al die dingen spelen wel degelijk een flinke rol (maar hebben geen fuck met integratie te maken).
Dan is er ook nog een wereld van verschil tussen migrantengroepen onderling, Antillianen, Marokkanen, Turken, Joegoslaven, Surinamers hebben allemaal andere cijfers (Antillianen en Marokkanen voeren de lijstjes aan, geloof ik) en zijn oververtegenwoordigd in verschillende soorten misdrijven. Aziaten doen het daarentegen over het algemeen véél beter dan autochtonen. De meeste 1e generatie Chinezen kun je nu niet bepaald het toonbeeld van integratie noemen.
2e generatie doet het weer over het algemeen beter dan de 1e generatie behalve Marokkanen en Joegoslaven (ik begin me af te vragen waarom ík nog niet in de bak zit, zal zeker wel zijn omdat ik een meisje ben). Tweede generatie Joegoslaven worden over het algemeen als vrij geïntegreerd gezien, dus ik denk eerlijk gezegd niet dat je stelling klopt.
Ik zou zeggen, schrijf je in bij Sociologie, dan kun je je stelling onderzoekenWe hebben hier op de faculteit nog leuke stapels datasets liggen
Het was in 1 woord beschamend wat Prem hierover heeft gezegd.quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou. Heb je Prem gisteren gezien met zijn gezeur over Zwarte Piet. Hij vindt het denigrerend dat een blanke Sinterklaas Zwarte knechten heeft. Alsof dat slaven zijn, of zo, die zwaar onderdrukt worden.
Dit is ook weer zo'n gezeur. Wat is het volgende? Kerst mag niet meer op Christelijke scholen gevierd worden als er allochtoontjes in de klas zitten?
Vorig jaar was er toch ook ergens zo'n ophef over kerstbomen op een luchthaven? Mocht ook al niet om allochtone reizigers niet voor het hoofd te stoten.
Het gaat maar door.
Je moet eens naar je eigen lange tenen kijken in het licht van de openingspost...quote:Op donderdag 5 juni 2008 18:55 schreef EchtGaaf het volgende:
En die zwarte die er zat moet niet zulke lange tenen hebben.
no-can-do... het is een onderdeel van de Nederlandse cultuur... dus ook jouw cultuur..of je het leuk vind of niet...quote:Op donderdag 5 juni 2008 19:53 schreef sigme het volgende:
Kerstfeest is als christelijk feest geen onderdeel van mijn cultuur,
Oh ja? Ik ben er niet mee opgevoed. Mijn familie doet er niks aan. Geen school die er ooit iets mee deed. Het maakt geen deel uit van mijn cultuur, afgezien van de jaarlijkse overlast van gesloten winkels.quote:Op donderdag 5 juni 2008 20:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
no-can-do... het is een onderdeel van de Nederlandse cultuur... dus ook jouw cultuur..of je het leuk vind of niet...
Ga jij nou bepalen wat er met het geld gebeurd en wat voor personeelsfeest er wordt gehouden? Dat is pas belachelijk. Deze domme opmerking van je is pas belachelijk. Er is geen animo voor dat garage feest dus zegt de leiding streep er doorheen. En gaan ze iets organiseren waar meer personeel op afkomt. Dat is heel normaal en dat vindt plaats binnen elk bedrijf.quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:04 schreef milagro het volgende:
Belachelijke ontwikkeling natuurlijk, temeer omdat Kerst voor het gros helemaal geen religieuze lading meer heeft, of iig amper, zoals dat ook het geval is met Pasen , het daarom juist een feest voor een ieder is, en deze zet van een walgelijke dhimmitude getuigt.
maar goed, eerst moet het Sinterklaasfeest er nog aan geloven natuurlijk, de negerzoenen zijn al aangepakt, met succes, nu zwarte piet nog!
Er is geen probleem met het feest op zich . De meeste willen iets hebben waarin ze zich kunnen vinden en dat is dat feest niet. Het budget waar het om gaat is klein en moet zo goed mogelijk besteed worden. Ze mogen dat feest wel in die garage houden alleen moeten ze het zelf bekostigen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:40 schreef Dagonet het volgende:
Wat vinden de allochtone werknemers er eigenlijk van? Of is dit gewoon een directieplannetje dat niet op realiteit gestoeld is?
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er veel moslims echt problemen kunnen hebben met het vieren van de geboorte van de één na grootste profeet.
Dan is het raar dat de personeelsvereniging zich niet richt op wat blijkbaar de meerderheid of in ieder geval een zeer aanzienlijke groep van haar leden is en vasthoudt aan het standaard. Alsof er elk jaar een dure prijs gekocht wordt voor een Tour de France poule waar nog maar 5 man aan meedoet ipv 300.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Er is geen probleem met het feest op zich . De meeste willen iets hebben waarin ze zich kunnen vinden en dat is dat feest niet. Het budget waar het om gaat is klein en moet zo goed mogelijk besteed worden. Ze mogen dat feest wel in die garage houden alleen moeten ze het zelf bekostigen.
Het geld is niet van die vereniging en het is ook geen algemene personeelsvereniging maar een kleine club binnen het GVB . Personeels feest dat door Noord werd georganisseerd trekt niet genoeg mensen en veel hebben aangegeven het liever anders te zien. Dus is er besloten om geen geld uit te geven aan dat feest. Het mag wel doorgaan maar moet dan zelf bekostigd worden of ze doen mee met het andere feest waar ze nu mee bezig zijn op poten te zetten. Het is dus niet verboden omdat feest te organiseren. het draait om geld van al het personeel.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:49 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan is het raar dat de personeelsvereniging zich niet richt op wat blijkbaar de meerderheid of in ieder geval een zeer aanzienlijke groep van haar leden is en vasthoudt aan het standaard. Alsof er elk jaar een dure prijs gekocht wordt voor een Tour de France poule waar nog maar 5 man aan meedoet ipv 300.
Dat de directie dan weer gaat verbieden waar een vereniging van personeelsleden haar geld aan uitgeeft is ook weer raar.
Als ik jouw posts lees... dan denk ik dat je wel meer feiten weet .. en wat ik van je begrijp is de hele zaak opgefokt door buitenstaanders die iets hoorden over "allochtonen"..??quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:58 schreef Chadi het volgende:
Het is niks anders dan een jaarlijkse uitgave die anders gespendeerd gaat worden ten gunste van het personeel.
Laat ik het zo zeggen dat ik er heel erg dicht op zit .quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als ik jouw posts lees... dan denk ik dat je wel meer feiten weet .. en wat ik van je begrijp is de hele zaak opgefokt door buitenstaanders die iets hoorden over "allochtonen"..??
Een beschamende vertoning.quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:15 schreef GBA het volgende:
Heel slim van de directie om deze kostenbesparing onder de multiculti-noemer te brengen.![]()
En lekker voor de christenen natuurlijk.
Mooi, opgerot staat netjes. Zeikerds zijn we liever kwijt dan rijk.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:43 schreef Oksel het volgende:
[..]
Okay, linkse boomknuffelaar. Ik wens je veel plezier in Nederland, ik ben hier weg.
"Uppity"quote:Op donderdag 5 juni 2008 18:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het was in 1 woord beschamend wat Prem hierover heeft gezegd.![]()
En die zwarte die er zat moet niet zulke lange tenen hebben.
+1 danquote:Op donderdag 5 juni 2008 11:07 schreef HeatWave het volgende:
Ach ja, verbied de moslim chauffeur dan ook even mee te doen aan de rammadan aub? Levensgevaarlijk zo'n gast op een totaal lege maag met 70 man in de bus.
Mag niet zeker?.
Ach reis de wereld eens wat meer rond, zelfs hier in Thailand vieren ze "ons" nieuwjaar en doen ze het later nog een keer over voor de chinezen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
Moslims ook.
En orthodox-christelijken.
En joden.
Eigenlijk iedereen behalve christenen uit deze hoek.
Lijkt me toch heel makkelijk op te lossen. Er is een x bedrag voor een y aantal medewerkers. Dan is er dus voor elke medewerker een budget van z euro's (x/y). als dan 5 man een kerstfeestje willen houden geef je ze 5*z, de rest krijgt het andere deel om daar een feestje mee te bouwen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:24 schreef Chadi het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen dat ik er heel erg dicht op zit .
Die jongens in Noord voelen zich gewoon gepasseerd aan 1 kant, omdat ze nu niet meer zomaar van sint en piet een zak geld krijgen voor hun feestje. En dat er nu naar mogelijkheden wordt gekeken om iedereen of tenminste zoveel mogelijk mensen te betrekken bij een nieuw feest wat meer personeel gaat trekken. Het gaat niet om geel groen of zwart of christelijk moslim etc etc maar omdat er gewoon geen of nauwelijks animo is voor dat feest behalve van een deel van Noord . En dat is voor een personeelsfeest een slechte zaak als je zoveel van je budget daaraan kwijt bent. Er moet meer betrokkenheid komen bij het bedrijf en er moet een feest komen die meer personeel trekt..of ze nou groen zwart oranje of wat voor geloof aanhangen.
Het geloof wordt hier gewoon misbruikt omdat het zo lekker een debat kan los maken en je zo zieltjes wint die zich dan verkocht voelen.
Als die jongens van Noord een feest kunnen organiseren of bedenken wat meer mensen trekt krijgen ze de volle steun van de OR en de directie.
En de conclusie is dan ook dat het weer goedkope PVV stemmingmakerij is van dat bedrukte pleepapier.quote:
Dit is natuurlijk ook een beetje het probleem mbt het kerstfeest als je stelt dat wij een zogenaamde Joods-Christelijke cultuur hebben. Als wij idd een Joods-Christelijke cultuur hebben, dan viert de ene helft wel en de andere helft niet het kerstfeest. En om er dan moeilijk over te gaan doen dat moslims die hier wonen ook geen kerstfeest vieren en dat dat bij het gvb wordt afgeschaft, dat lijkt me dan niet logisch.quote:Op donderdag 5 juni 2008 19:53 schreef sigme het volgende:
Kerstfeest is als christelijk feest geen onderdeel van mijn cultuur, en zeker niet iets dat op de werkvloer hoort. Als onchristelijk feest is het ook geen onderdeel van mijn cultuur.
Ik zal er geen traan om laten. Wie zo vreselijk jammert om de teloorgang van een Cocacolafeest zou zich eens moeten gaan verdiepen in cultuur.
Want?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:29 schreef Ryan3 het volgende:
Ik verwacht dan ook niet dat de PVV hierover gaat mekkeren in de TK.
Want dan vallen ze in hun eigen zwaard. Dat zullen ze toch wel inzien, neem ik aan.
Omdat het niet willen vieren van kerstfeest in een Joods-Christelijke cultuur geen punt is, lijkt me.quote:
Ach dat maakt niet zoveel uit. Het is onderdeel van de Nederlandse cultuur en Joods-Christelijk is toch maar een vage term waarvan niemand echt weet te definiëren wat die inhoudt.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Omdat het niet willen vieren van kerstfeest in een Joods-Christelijke cultuur geen punt is, lijkt me.
quote:
Het is idd een vage term, maar binnen de logica die de PVV hanteert en de claims die daaruit voortvloeien niet. Dat EchtGaaf erover mekkert oke, maar de PVV kan dat niet doen.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach dat maakt niet zoveel uit. Het is onderdeel van de Nederlandse cultuur en Joods-Christelijk is toch maar een vage term waarvan niemand echt weet te definiëren wat die inhoudt.
Dat komen ze m.i. toch makkelijk mee weg. Net als EG zullen ze gewoon gaan mekkeren dat dit het begin is van een algeheel verbod op het vieren van kerstmis, dat een onderdeel is van die 'Joods-Christelijke' cultuur.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is idd een vage term, maar binnen de logica die de PVV hanteert en de claims die daaruit voortvloeien niet. Dat EchtGaaf erover mekkert oke, maar de PVV kan dat niet doen.
En dan zou ik als minister een tegenvraag stellen: u bedoelt dat het kerstfeest Joods is???quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat komen ze m.i. toch makkelijk mee weg. Net als EG zullen ze gewoon gaan mekkeren dat dit het begin is van een algeheel verbod op het vieren van kerstmis, dat een onderdeel is van die 'Joods-Christelijke' cultuur.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |