Heh wat?quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
OUD EN NEIUW CIRCUMCISIO DOMINI wtf.
Het stuk gaat over een grote groep, t.w. allochtonen. die allochtonen hebben veelal totaal verschillende achtergronden die onze tradities op bepaalde paden doorkruisen. Dat zijn de feiten Floripas, ik kan niet mooier maken dan het is.quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:39 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ga je gang.
Jouw stelling is het collectief verantwoordelijk houden van een gigantische groep mensen voor wat individuen uit die groep doen. Je gooit Turkse plattelandsintoleranten, GVB-werknemers die ongevraagd de schuld krijgen van het afschaffen van het kerstfeest, islamitische vrouwen en immigranten gewoon moeiteloos op een hoop.
Dat je Timothy McVeight (de OKC bomber) er niet heeft bijgehaaldquote:Als jij dat doet, mag ik dat ook: dan ben jij ook Dutroux, Hitler en de Unabomber.
Er zal ongetwijfeld eerder wetenschappelijk onderzoek zijn gedaan. Ik stel slechts de uitkomst vast. Ik ga ervan uit, zoals gezegd, dat allochtonen iha geen slechtere mensen zijn dan autochtonen. In die zin dat ze geen slechter geweten (goed en kwaad kunnen onderscheiden) hebben, of zoals Freud het zou zeggen dat geen geen lager superego hebben.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:05 schreef desaparacido het volgende:
[..]
Floripas heeft zeker een punt als ze de genderdiscrepantie noemt, maar afgeven op mannen is lang niet zo interessant natuurlijk!
Jongen, je hebt het antwoord al klaar liggen, hè. Ren maar direct met je conclusies naar de eerste de beste universiteit om je stelling te verdedigen. Als het je lukt heb je de overtegenwoordiging van allochtonen in de criminaliteit verklaard, als er iets de heilige graal in de sociale wetenschappen te noemen valt is dat er toch wel één van.
Feit is, niemand weet precies een oorzaak te noemen. Lagere sociaal-economische status speelt een grote rol (ook bij deviant gedrag van autochtonen trouwens), schoolverlating, leeftijd (jongeren gaan véél vaker de fout in). Als ál die factoren weggestreept worden, blijkt dat het verschil tussen allochtonen en autochtonen minimaal wordt. Dus al die dingen spelen wel degelijk een flinke rol (maar hebben geen fuck met integratie te maken).
Dan is er ook nog een wereld van verschil tussen migrantengroepen onderling, Antillianen, Marokkanen, Turken, Joegoslaven, Surinamers hebben allemaal andere cijfers (Antillianen en Marokkanen voeren de lijstjes aan, geloof ik) en zijn oververtegenwoordigd in verschillende soorten misdrijven. Aziaten doen het daarentegen over het algemeen véél beter dan autochtonen. De meeste 1e generatie Chinezen kun je nu niet bepaald het toonbeeld van integratie noemen.
2e generatie doet het weer over het algemeen beter dan de 1e generatie behalve Marokkanen en Joegoslaven (ik begin me af te vragen waarom ík nog niet in de bak zit, zal zeker wel zijn omdat ik een meisje ben). Tweede generatie Joegoslaven worden over het algemeen als vrij geïntegreerd gezien, dus ik denk eerlijk gezegd niet dat je stelling klopt.
Ik zou zeggen, schrijf je in bij Sociologie, dan kun je je stelling onderzoekenWe hebben hier op de faculteit nog leuke stapels datasets liggen
Het was in 1 woord beschamend wat Prem hierover heeft gezegd.quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou. Heb je Prem gisteren gezien met zijn gezeur over Zwarte Piet. Hij vindt het denigrerend dat een blanke Sinterklaas Zwarte knechten heeft. Alsof dat slaven zijn, of zo, die zwaar onderdrukt worden.
Dit is ook weer zo'n gezeur. Wat is het volgende? Kerst mag niet meer op Christelijke scholen gevierd worden als er allochtoontjes in de klas zitten?
Vorig jaar was er toch ook ergens zo'n ophef over kerstbomen op een luchthaven? Mocht ook al niet om allochtone reizigers niet voor het hoofd te stoten.
Het gaat maar door.
Je moet eens naar je eigen lange tenen kijken in het licht van de openingspost...quote:Op donderdag 5 juni 2008 18:55 schreef EchtGaaf het volgende:
En die zwarte die er zat moet niet zulke lange tenen hebben.
no-can-do... het is een onderdeel van de Nederlandse cultuur... dus ook jouw cultuur..of je het leuk vind of niet...quote:Op donderdag 5 juni 2008 19:53 schreef sigme het volgende:
Kerstfeest is als christelijk feest geen onderdeel van mijn cultuur,
Oh ja? Ik ben er niet mee opgevoed. Mijn familie doet er niks aan. Geen school die er ooit iets mee deed. Het maakt geen deel uit van mijn cultuur, afgezien van de jaarlijkse overlast van gesloten winkels.quote:Op donderdag 5 juni 2008 20:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
no-can-do... het is een onderdeel van de Nederlandse cultuur... dus ook jouw cultuur..of je het leuk vind of niet...
Ga jij nou bepalen wat er met het geld gebeurd en wat voor personeelsfeest er wordt gehouden? Dat is pas belachelijk. Deze domme opmerking van je is pas belachelijk. Er is geen animo voor dat garage feest dus zegt de leiding streep er doorheen. En gaan ze iets organiseren waar meer personeel op afkomt. Dat is heel normaal en dat vindt plaats binnen elk bedrijf.quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:04 schreef milagro het volgende:
Belachelijke ontwikkeling natuurlijk, temeer omdat Kerst voor het gros helemaal geen religieuze lading meer heeft, of iig amper, zoals dat ook het geval is met Pasen , het daarom juist een feest voor een ieder is, en deze zet van een walgelijke dhimmitude getuigt.
maar goed, eerst moet het Sinterklaasfeest er nog aan geloven natuurlijk, de negerzoenen zijn al aangepakt, met succes, nu zwarte piet nog!
Er is geen probleem met het feest op zich . De meeste willen iets hebben waarin ze zich kunnen vinden en dat is dat feest niet. Het budget waar het om gaat is klein en moet zo goed mogelijk besteed worden. Ze mogen dat feest wel in die garage houden alleen moeten ze het zelf bekostigen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:40 schreef Dagonet het volgende:
Wat vinden de allochtone werknemers er eigenlijk van? Of is dit gewoon een directieplannetje dat niet op realiteit gestoeld is?
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er veel moslims echt problemen kunnen hebben met het vieren van de geboorte van de één na grootste profeet.
Dan is het raar dat de personeelsvereniging zich niet richt op wat blijkbaar de meerderheid of in ieder geval een zeer aanzienlijke groep van haar leden is en vasthoudt aan het standaard. Alsof er elk jaar een dure prijs gekocht wordt voor een Tour de France poule waar nog maar 5 man aan meedoet ipv 300.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Er is geen probleem met het feest op zich . De meeste willen iets hebben waarin ze zich kunnen vinden en dat is dat feest niet. Het budget waar het om gaat is klein en moet zo goed mogelijk besteed worden. Ze mogen dat feest wel in die garage houden alleen moeten ze het zelf bekostigen.
Het geld is niet van die vereniging en het is ook geen algemene personeelsvereniging maar een kleine club binnen het GVB . Personeels feest dat door Noord werd georganisseerd trekt niet genoeg mensen en veel hebben aangegeven het liever anders te zien. Dus is er besloten om geen geld uit te geven aan dat feest. Het mag wel doorgaan maar moet dan zelf bekostigd worden of ze doen mee met het andere feest waar ze nu mee bezig zijn op poten te zetten. Het is dus niet verboden omdat feest te organiseren. het draait om geld van al het personeel.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:49 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan is het raar dat de personeelsvereniging zich niet richt op wat blijkbaar de meerderheid of in ieder geval een zeer aanzienlijke groep van haar leden is en vasthoudt aan het standaard. Alsof er elk jaar een dure prijs gekocht wordt voor een Tour de France poule waar nog maar 5 man aan meedoet ipv 300.
Dat de directie dan weer gaat verbieden waar een vereniging van personeelsleden haar geld aan uitgeeft is ook weer raar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |