abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59139033
quote:
GVB schaft kerst af
door Gijsbert Termaat en Tjerk de Vries
AMSTERDAM - Buschauffeurs en trampersoneel van het Amsterdamse GVB mogen dit jaar geen kerst meer in de garages vieren omdat er inmiddels te veel allochtonen bij het vervoersbedrijf werken die niets met het christelijke feest van doen hebben.

Personeelsvereniging Verenigd Tram- en Buspersoneel Noord (VTN) heeft van het GVB-management te horen gekregen dat "de multiculturele vertegenwoordiging van de collega's op het kerstfeest te eenzijdig is" en dat er beter een ander festijn gegeven kan worden waarin alle GVB'ers zich kunnen vinden.

lees hier verder: http://www.telegraaf.nl/b(...)erst_af__.html?p=2,1
Dit is toch werkelijke te bespottelijk voor woorden. De zoveelste capitulatie voor vreemdelingen in dit land...

Er werd eerder nogal lacherig gedaan over Rita Verdonk met haar zorg dat straks het Sinterklaasfeest niet meer gevierd kan worden.....En nu blijkt het afschaffen van het grootste decemberfeest realiteit te worden....

Stellingen:

1 Nederland heeft de afgelopen jaren teveel allochtonen toegelaten, waardoor we onze cultuur hebben vergooid

2 Ben u het eens dat Nederlanders zich moeten aanpassen aan gebruiken van allochtonen?
pi_59139046
1. Eens
2. Nee
pi_59139098
1 eens
2 nee
pi_59139113
Dit gaat goed .

Ik hoop dat iedereen het met ons eens zal zijn. Want het is te gek voor woorden..
pi_59139120
Niks mis met het uitbannen van religieuze uitingen op de werkvloer, zeker wanneer het merendeel van het personeel daar niets mee heeft.

Geloven doe je maar thuis.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:05:56 #6
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59139154
1. Eens
2. Nee

Ik las het vanochtend ook ja, en het is nu wachten op de eerste linkse die het weer gaat bagatalliseren en bedekken onder een sausje koffie .

Nee, het is inmiddels landelijk nieuws, vooral de PVDA heeft gewoon keihard gefaald en is echt een ongeregeld zooitje moslim-zielig-vinders.

Jammer dat het nog zolang geduurd heeft voor "men" het door had...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_59139157
Geloven? Dit is gewoon een eeuwenoud Nederlands feest. Heeft toch niks meer met geloven te maken man
pi_59139176
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:04 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Niks mis met het uitbannen van religieuze uitingen op de werkvloer, zeker wanneer het merendeel van het personeel daar niets mee heeft.

Geloven doe je maar thuis.
Het kerstfeest is al lang niet meer een puur geloofsfeest. Het behoort tot onze cultuur. En om zo'n feest dat zo tot de Westerse wereld behoord nou weg te flikkeren voor allochtonen die nog steeds in de minderheid zijn, lijkt mij toch werkelijk te gek voor woorden.
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:07:34 #9
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59139184
Ach ja, verbied de moslim chauffeur dan ook even mee te doen aan de rammadan aub? Levensgevaarlijk zo'n gast op een totaal lege maag met 70 man in de bus.

Mag niet zeker? .
Get woke, go broke!
pi_59139216
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:05 schreef HeatWave het volgende:
1. Eens
2. Nee

Ik las het vanochtend ook ja, en het is nu wachten op de eerste linkse die het weer gaat bagatalliseren en bedekken onder een sausje koffie .

Nee, het is inmiddels landelijk nieuws, vooral de PVDA heeft gewoon keihard gefaald en is echt een ongeregeld zooitje moslim-zielig-vinders.

Jammer dat het nog zolang geduurd heeft voor "men" het door had...
Ja, maar de politieke correctheid is daar de oorzaak van.

Maar Rita Verdonk zal wel weer blij zijn met het bericht.....Ik zou er zo bijna op gaan stemmen....Ze blijkt nu echt een punt te hebben.
pi_59139240
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:07 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het kerstfeest is al lang niet meer een puur geloofsfeest. Het behoort tot onze cultuur. En om zo'n feest dat zo tot de Westerse wereld behoord nou weg te flikkeren voor allochtonen die nog steeds in de minderheid zijn, lijkt mij toch werkelijk te gek voor woorden.
Er is niemand die je verbiedt om thuis een kerstboom neer te zetten.
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:10:23 #12
3185 Adelante
To let it go now
pi_59139245
- knip -

[ Bericht 93% gewijzigd door sp3c op 10-06-2008 13:04:25 ]
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_59139247
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:07 schreef HeatWave het volgende:
Ach ja, verbied de moslim chauffeur dan ook even mee te doen aan de rammadan aub? Levensgevaarlijk zo'n gast op een totaal lege maag met 70 man in de bus.

Mag niet zeker? .
Nou inderdaad. Dat moet dus gewoon worden verboden. Dus een moslim als chauffeur kan dan gewoon niet. Tenzij hij niet aan die onzin meedoet....

Trouwens wie kan er überhaupt functioneren op een lege maag...
  PR/Manusje van alles donderdag 5 juni 2008 @ 11:11:39 #14
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_59139276
quote:

Mag niet zeker? .
Nee, want dat is discriminatie.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_59139281
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:10 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Er is niemand die je verbiedt om thuis een kerstboom neer te zetten.
Nee, maar op het werk mag het personeel niet eens meer het kerstfeest vieren...
pi_59139308
quote:

Mag niet zeker? .
Van mij mag dat best verboden worden. Als je geloof er toe leidt dat je je werk niet naar behoren kunt doen, dan neem je maar (onbetaald) verlof.
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:14:33 #17
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59139348
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:12 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Van mij mag dat best verboden worden. Als je geloof er toe leidt dat je je werk niet naar behoren kunt doen, dan neem je maar (onbetaald) verlof.
OK, stel dat dan even voor, en kijk hoe klein het land opeens is....
Get woke, go broke!
pi_59139364
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:11 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, maar op het werk mag het personeel niet eens meer het kerstfeest vieren...
Omdat het meerendeel van het personeel er niets mee heeft. Ik vind dat niet zo vreemd, en net zo normaal als dat het suikerfeest ook niet uitgebreid gevierd wordt op het werk.

Hier heeft het meerendeel van het personeel bijvoorbeeld geen drol met het EK. En guess what? In tegenstelling tot aardig wat andere bedrijven zijn er hier geen pooltjes of oranje kantines.
pi_59139371
1. Eens
2. Nee

Werkelijk belachelijk. niemand verplicht die allochtonen daar dat feest te komen. maar het feest dan maar afschaffen is werkelijk belachelijk...
I'm not the man you think I am!
pi_59139389
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

OK, stel dat dan even voor, en kijk hoe klein het land opeens is....
Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om een account te maken op 'Ritapedia'...
pi_59139398
Moslims geloven toch ook in Jezus, en in dat ie geboren is?

'k Zie het probleem niet .
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:16:41 #22
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_59139401
Belachelijk. Ik snap dat je bij een stijgend aantal moslims geen kerstfeestje houdt met het verplicht zingen van Gloria in excelsis deo, maar dat gebeurt toch al nergens. Zo'n kerstfeestje op het werk gaat er gewoon om dat je in de donkerste dagen van het jaar een informele bijeenkomst hebt, waarbij het draait om saamhorigheid en warmte en waarbij je even stilstaat wat er het afgelopen jaar is gebeurd en wat er in het nieuwe jaar gaat gebeuren (al kan dat laatste ook op een nieuwjaarsreceptie; die je trouwens ook niet gaat afschaffen als er ergens ineens veel Chinezen werken).

En nee, dit heeft niet te maken met teveel allochtonen. Dit heeft te maken met een verkeerde, domme perceptie van waar collectieve feestdagen en/of personeelsfeestjes en recepties feitelijk om draaien.
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:17:40 #23
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_59139431
belachelijk voor woorden dit
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_59139443
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 10:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dit is toch werkelijke te bespottelijk voor woorden. De zoveelste capitulatie voor vreemdelingen in dit land...

Er werd eerder nogal lacherig gedaan over Rita Verdonk met haar zorg dat straks het Sinterklaasfeest niet meer gevierd kan worden.....En nu blijkt het afschaffen van het grootste decemberfeest realiteit te worden....

Stellingen:

1 Nederland heeft de afgelopen jaren teveel allochtonen toegelaten, waardoor we onze cultuur hebben vergooid

2 Ben u het eens dat Nederlanders zich moeten aanpassen aan gebruiken van allochtonen?
Laten we het beestje bij de naam noemen. Degenen die hier bezwaar tegen maakten waren geen Filipino's, Surinamers of Kongolese gospelzangers, maar moslims. Dus ga niet op allochtonen zitten schelden, maar stel de moslimterreur en de dhimmitude van het management aan de kaak.
pi_59139445
Zijn er ook daadwerkelijk klachten van allochtone werknemers of is dit puur een 'geniale ingeving' van de directie?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_59139463
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:18 schreef Monolith het volgende:

Zijn er ook daadwerkelijk klachten van allochtone werknemers of is dit puur een 'geniale ingeving' van de directie?
Spot on.
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:19:56 #27
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_59139476
1. Eens
2. Nee

Verder wil ik er geen woorden aan vuil maken. Dit gaat te ver...
* I intend to live forever, so far so good! *
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:20:28 #28
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_59139490
De managers moesten gewoon even geld besparen en hadden gewoon geen zin in geouwehoer.
As your attorney I advise you to rent a very fast car with no top.
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:21:41 #29
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_59139515
quote:
90% kans dat het om het laatste gaat. Van die piepeltjes die tussen het koffie drinken en uit hun neus eten even vuistdiep in de politiek correcte aars van de baas willen.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_59139525
Je kunt je hooguit afvragen waarom de allochtonen geen zin hadden om naar zo'n 'oudejaarsfeest' te komen.
pi_59139594
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:21 schreef Cheiron het volgende:

[..]

90% kans dat het om het laatste gaat. Van die piepeltjes die tussen het koffie drinken en uit hun neus eten even vuistdiep in de politiek correcte aars van de baas willen.
Het artikel lijkt de laatste optie ook te impliceren aangezien de reden is dat er geen fatsoenlijke 'multiculturele vertegenwoordiging' op het feest was. Dat kan er natuurlijk aan liggen dat de allochtone werknemers geen kerstmis willen vieren, maar bijvoorbeeld ook omdat ze geen zin hebben om tussen de lallende, dronken collega's te staan o.i.d.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:28:07 #32
3185 Adelante
To let it go now
pi_59139654
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:21 schreef Henk243 het volgende:

[..]

Dit soort racistische halve garen krijgt de ruimte omdat moslimproblemen allochtonenproblemen genoemd worden. Daarom zijn de goedwillende overige allochtonen die het over het algemeen prima doen hier het slachtoffer van de lafheid en oneerlijkheid van politiek en management. De problemen worden niet veroorzaakt door een kleurtje, maar door achterlijke godsdienstige opvattingen.
Hoi Henk, ooit wel eens van cynisme gehoord?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:34:40 #33
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_59139837
Wat kan mij het nu schelen welke chauffeurs, in welke ruimte van het bedrijf, welk feest vieren? Denk dat die mensen dat onderling best op kunnen lossen.
lege ton
pi_59139864
We hebben in verhouding tot veel andere land maar weinig feestdagen. Ik ben daarom ook voor toevoeging van feestdagen uit andere culturen. Maar ik ben tegen afschaffing van reeds bestaande feestdagen omdat andere culturen daar niet van gediend zijn... iets met wederzijds en respect was dat, toch?
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_59139881
't Gaat ook om de soebsidie voor het feest.
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:38:44 #36
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59139967
quote:
Heel goed punt, maar doet er verder niet zoveel aan af. De "angst" regeert, waarom aanpassen? Waarom niet gewoon dan maar zonder ze? Er zijn altijd al mensen die niet op feestjes komen.

Ik snap dat het allemaal als angst van "onze" kant overkomt, maar waar houdt het op? Geen kerst meer op straat? Nergens kerst meer? Pasen, sinterklaar, haringvangst etc... ook typisch Nederlands, ook maar afschaffen?
Get woke, go broke!
pi_59139968
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:16 schreef Pool het volgende:

En nee, dit heeft niet te maken met teveel allochtonen. Dit heeft te maken met een verkeerde, domme perceptie van waar collectieve feestdagen en/of personeelsfeestjes en recepties feitelijk om draaien.
Het is ook een bezuinigingsmaatregel .
Ik las ergens iets over het wel doorgaan van een nieuwjaarsreceptie..
Als je met hetzelfde geld een feestje kan organiseren toegangelijk voor alle werknemers - bijv een nieuwjaarsreceptie- dan moet je dat kiezen ipv een kerstfeestje die meer gericht is op slechts een deel van de werknemers.
Ach... zoveel werkgevers hebben al honderden jaren geen kerstfeestjes en ook zo vaak was het er wel maar werd het afgeschaft....,maar nu is er ineens een zondebok gevonden.
OP bulkt van het misselijkmakend nationalisme overigens..
quote:
De sponsoring van het kerstfeest is in ieder geval van de baan. Het beperkte budget van het bedrijf zorgt er volgens de GVB-directie voor dat er keuzes moeten worden gemaakt. Zo moet er een feest georganiseerd worden dat voor alle personeelsleden passend is, zoals een nieuwjaarsborrel.
http://www.ad.nl/amsterda(...)feest_in_de_ban.html
pi_59139972
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:20 schreef desaparacido het volgende:
De managers moesten gewoon even geld besparen en hadden gewoon geen zin in geouwehoer.
Dat dus, ik lees nergens dat de niet-christelijke werknemers er problemen mee hebben, gewoon een verkapte bezuinigingsmaatregel.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_59139977
quote:
GVB schaft kerst af
GVB staat dat soms voor geislamitiseerd vervoers bedrijf ?
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:39:33 #40
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_59139996
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 10:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Stellingen:

1) JA
2) ABSOLUUT NIET

Je leeft verdomme in een land waar we kerst vieren, ga dan als bedrijf niet je eigen cultuur verloochenen door te stellen dat al die arme allochtoontjes toch niks met kerst hebben. Misschien vieren die ook wel gewoon kerst!

En anders :AANPASSEN aan het land waar je woont.

ik kan me hier héél kwaad om maken
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_59140001
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Heel goed punt, maar doet er verder niet zoveel aan af. De "angst" regeert, waarom aanpassen? Waarom niet gewoon dan maar zonder ze? Er zijn altijd al mensen die niet op feestjes komen.

Ik snap dat het allemaal als angst van "onze" kant overkomt, maar waar houdt het op? Geen kerst meer op straat? Nergens kerst meer? Pasen, sinterklaar, haringvangst etc... ook typisch Nederlands, ook maar afschaffen?

Ja en je moeder een burka aan.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_59140029
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:38 schreef HeatWave het volgende:

wat reageer je paniekerig...
directie van de GVB heeft de macht te bezuinigen in eigen bedrijf en heeft geen macht daarbuiten
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:40:32 #43
8372 Bastard
Persona non grata
pi_59140037
We zijn van het pad.. nieuwkomers hebben zich altijd aan te passen aan de huidige cultuur.
Helemaal als het een erfgoed betreft wat al generaties lang voor veel vreugde en verbroedering heeft gezorgd!
Ik stel voor dat de directie dan ook maar geen kerstbonus uitgekeerd krijgt, wel zo coulant dan!

Overbodig:
1.EENS
2.NEE!
The truth was in here.
pi_59140062
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:28 schreef Adelante het volgende:

[..]

Hoi Henk, ooit wel eens van cynisme gehoord?
if so, dan mijn oprechte excuses.
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:41:51 #45
130955 Floripas
Blast from the past
pi_59140074
Wat een apart topic, en wat een rechtse huilies in de media weer.

Ze gaan het vervangen door een nieuwjaarsborrel
Een al even christelijk festijn, overigens.
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:41:57 #46
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59140079
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

wat reageer je paniekerig...
directie van de GVB heeft de macht te bezuinigen in eigen bedrijf en heeft geen macht daarbuiten
Daarom zeg ik ook dat het zo overkomt .

Ik maak me echt niet druk om de invoering van de sharia ofzo, ik vraag me gewoon af hoever we nog gaan om een minderheid te vriend te houden.

het is niet nodig, we schaffen de ramadan toch ook niet af omdat het meerendeel van de Nederlanders er niet aan meedoet?

Als je niet wil komen prima, maar laat de Nederlanders lekker kerst vieren .
Get woke, go broke!
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:43:36 #47
130955 Floripas
Blast from the past
pi_59140132
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:41 schreef HeatWave het volgende:

het is niet nodig, we schaffen de ramadan toch ook niet af omdat het meerendeel van de Nederlanders er niet aan meedoet?

Organiseert het GVB iets voor Ramadan?
pi_59140145
maar krijgen ze er wel het suikerfeest voor in de plaats?
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:44:15 #49
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_59140147
Leuk om te zien hoe mensen een bericht over een feestje meteen doortrekken naar: "Bedreiging van onze cultuur". Wat willen jullie dan precies dat Verdonk daar aan gaat doen? Kerst en Sinterklaars verplicht stellen? Regeltjes over "de cultuur"?

Dit is nu precies zo'n onderwerp waar de overheid niet mee moet bemoeien.
lege ton
pi_59140185
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:43 schreef Floripas het volgende:

[..]

Organiseert het GVB iets voor Ramadan?
nee, deden ze dat maar, dan hadden die chaufeurs niet zo'n honger, en kunnen ze beter op de weg letten ipv hun rammelende maag
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')