Nee voel me niet de man. Maar licht trots is er toch wel.quote:Op woensdag 4 juni 2008 07:20 schreef adnansupernew het volgende:
DAt is altijd zo typisch...en dan loop je zeker rond en voel je je zelf de man?
Jouw gedachten kloppen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 08:04 schreef Curri het volgende:
Ik denk altijd: "Wow, hij is zeker lui om zich om te kleden"
Dat zegt mijn vriendin nou ook altijd.quote:Op woensdag 4 juni 2008 08:40 schreef EvilMarc het volgende:
Ik vind het wel tof om te zien eigenlijk. Ik weet niet waarom
Whehehe, dat ding ziet er niet uit.quote:Op woensdag 4 juni 2008 07:14 schreef Heatseeker het volgende:
Ik deed dit vroeger wel veel minder toen ik nog een kwartiersmuts had. Eigenlijk ook wel logisch want wie wil nou als prins carnaval over straat. Nu ik een baret heb, heb ik er geen moeite mee.
Zo wordt het militaire tenue vaak genoemd.quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:25 schreef CasualMark het volgende:
wtf, een bloemetjespak...
Mijn moeder heeft ook een bloemetjesmotief op haar jurk.
Apenpakje is ook een benaming die vele mensen gebruikenquote:Op woensdag 4 juni 2008 10:27 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Zo wordt het militaire tenue vaak genoemd.
Dat wist ik niet, wel grappig.quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:27 schreef Heatseeker het volgende:
Zo wordt het militaire tenue vaak genoemd.
Doe jij dan een kort rokje aan?quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:52 schreef Misstique het volgende:
[..]
Dat wist ik niet, wel grappig..
Ow en ik vind het wel stoer staan meestal, dus laat die pakken maar aan..
Ja het mag, zolang je tenue maar in orde is en je geen combinatie van burger en militair draagt.quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:52 schreef Pumatje het volgende:
mag je eigelijk wel in je vrije tijd, vrije dagen enzo erin lopen?
zou het me voorstellen dat ik het zou doen![]()
je bent er toch trots op? anders kun je net zo goed iets anders gaan doen.
Daarom was het bij ons ook zo geregeld in me amo dat je pas in tenue naar huis mocht als je geslaagd was voor zhkh. Een militair is sowieso verplicht om te helpen bij calamiteiten (lees ongelukken enzo). Dus ook in burger ben je daartoe verplicht.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:14 schreef ought2bmine het volgende:
dragen van uniform geeft ook verplichtingen in je vrije tijd he
militair moet kunnen optreden bij calamiteiten ,
Kmar "leerlingen" mogen bv niet in tenue naar huis of in vrije tijd ermee lopen omdat ze al vaak worden gezien als politie.
gebeurt er wat onderweg naar huis . bv ongeluk of iets dergelijks word er van je verwacht dat je direct optreed. als je dan net van je IB (introduciebivak) komt sta je wel met je mond vol tandjes.
geld overegens ook voor overige militair ( kl , klu, km) maar hier word wat makkelijker op gekeken door het bloemetjes kostuum
Betekent dat dat als er een hoofddeksel bij je uniform hoort dat je die dan ook op moet hebben als je je uniform aanhebt?quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:17 schreef iScripters het volgende:
[..]
Ja het mag, zolang je tenue maar in orde is en je geen combinatie van burger en militair draagt.
En voordat ik in diest zat dacht ik ook dat ik 24/7 dat pak aan zou houden, maar als je er 5 dagen in rondloopt ben je blij als hij ff uit mag
Buiten draag je gewoon een baret ja. Binnen gaat ie af.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:33 schreef Naamah het volgende:
[..]
Betekent dat dat als er een hoofddeksel bij je uniform hoort dat je die dan ook op moet hebben als je je uniform aanhebt?
quote:(10) VerbodenHet is niet toegestaan een uniform te dragen als een civiele nevenfunctie wordt uitgeoefend. Het is niet toegestaan een uniform te dragen als wordt deelgenomen aan een betoging, tenzij deze in Nederland plaatsvindt en uitsluitend tot onderwerp heeft de voor de militairen algemeen geldende arbeidsvoorwaarden. Het is niet toegestaan het uniform te dragen indien dit de Koninklijke Landmacht in diskrediet brengt. Het is niet toegestaan burgerkleding of burgeruitrusting zichtbaar met militaire kleding (inbegrepen de artikelen die u bij het KPU-bedrijf hebt aangeschaft) te combineren; voor uitzonderingen zie punt 2.e.(8).
N.B.: Voor volledige informatie zie VS 2-1593 Tenuen voor Militairen van de Koninklijke Landmacht
Dus andere krijgsmachtdelen mogen wel in discrediet gebracht worden (A)quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:06 schreef iScripters het volgende:
Overgetypt vanuit het HAMIL (Handboek Militair, 7e opgave van wijziging) 32-2:
[..]
wij mochten pas reizen in pak nadat we de baret mochten dragen, en daar hebben we uiteraard voor moeten werkenquote:Op woensdag 4 juni 2008 13:18 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Daarom was het bij ons ook zo geregeld in me amo dat je pas in tenue naar huis mocht als je geslaagd was voor zhkh. Een militair is sowieso verplicht om te helpen bij calamiteiten (lees ongelukken enzo). Dus ook in burger ben je daartoe verplicht.
quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:15 schreef Esses het volgende:
[..]
Dus andere krijgsmachtdelen mogen wel in discrediet gebracht worden (A)
quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:32 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
wij mochten pas reizen in pak nadat we de baret mochten dragen, en daar hebben we uiteraard voor moeten werken(idd ook zhkh)
[..]
maar daar hebben ze geen hulp bij nodig, dat lukt ze zelf ook prima
![]()
![]()
quote:
En niet alleen bij OTCrij ook tijdens oefeningen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:11 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
![]()
Op OTCrij lopen ook KLu mensen rond, maar pff die hebben soms meer kettingen/oorbellen in/om dan de gemiddelde MTVrapper
EN dat vind ik dus weer niet kunnen....
wat een onzinquote:Op woensdag 4 juni 2008 12:52 schreef Pumatje het volgende:
je bent er toch trots op? anders kun je net zo goed iets anders gaan doen.
Bij de KLu schijnt het toegestaan te zijnquote:Op woensdag 4 juni 2008 15:16 schreef Esses het volgende:
Daarop zou je elkaar moeten kunnen aanspreken ^^
Overal tegenwoordig, Staal enzo...quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:16 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Bij de KLu schijnt het toegestaan te zijn
Oh ik dacht dat je het aanspreken bedoeldequote:Op woensdag 4 juni 2008 16:21 schreef Bouke-p het volgende:
Bij de KL is dat niet toegestaan hoorHooguit een verlovings/trouwring en dan alleen tijdens kazerne dienst(muv sport/onderhoud).
Yep, daar focussen ze zich meer op daadwerkelijke prestaties dan op uiterlijk vertoon. Stuk prettigere werksfeer kan ik je vertellen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:16 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Bij de KLu schijnt het toegestaan te zijn
Of piercings die je niet ziet.quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:21 schreef Bouke-p het volgende:
Bij de KL is dat niet toegestaan hoorHooguit een verlovings/trouwring en dan alleen tijdens kazerne dienst(muv sport/onderhoud).
true, maar ik heb een groepsgenote eens behoorlijk horen janken nadat dr tepelpiercing een stukje uitgescheurde op de touwbaan...quote:
Is ook een puntje veiligheid he...quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:30 schreef refused. het volgende:
[..]
Yep, daar focussen ze zich meer op daadwerkelijke prestaties dan op uiterlijk vertoon. Stuk prettigere werksfeer kan ik je vertellen.
Had ze hem maar even uit moeten doen die ochtendquote:Op woensdag 4 juni 2008 16:34 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
true, maar ik heb een groepsgenote eens behoorlijk horen janken nadat dr tepelpiercing een stukje uitgescheurde op de touwbaan...
die 2 kunnen prima samengaan. Daarnaast behoor je gewoon een correct tenue te dragen en daar horen geen oorbellen, ketting en weet ik wat voor onzin bij.quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:30 schreef refused. het volgende:
[..]
Yep, daar focussen ze zich meer op daadwerkelijke prestaties dan op uiterlijk vertoon. Stuk prettigere werksfeer kan ik je vertellen.
In de USA verdien je niet genoeg om andere kleren te kopenquote:Op woensdag 4 juni 2008 18:33 schreef Lightning_NL het volgende:
In de USA is het doodnormaal om overal je militaire pak nog aan te hebben. Daar word je tenminste ook niet zo lomp aangestaard. In de USA is het zelfs harstikke normaal om gewoon ergens uit eten te gaan in je militaire outfit. In Nederland wordt je vaak zo ontzettend stom aangestaard. Kutmentaliteit.
ga dan gewoon..quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:33 schreef Lightning_NL het volgende:
In de USA is het doodnormaal om overal je militaire pak nog aan te hebben. Daar word je tenminste ook niet zo lomp aangestaard. In de USA is het zelfs harstikke normaal om gewoon ergens uit eten te gaan in je militaire outfit. In Nederland wordt je vaak zo ontzettend stom aangestaard. Kutmentaliteit.
Maar goed, ik kleed me niet altijd om. Vooral niet als ik nog effe naar de supermarkt ga. Als ik echt verwacht ontzettend aangestaard te worden kleed ik me wel effe om. Maar eigenlijk is het belachelijk.
kutmentaliteit? Ik denk dat je opvoeding bedoelt. Je gaat toch niet in je werkkleren uit eten? En daarnaast, het is ook nog eens een spuuglelijk pak.. gemaakt om praktisch te zijn en geschikt voor oorlogsvoering. Dat een militair na zijn werk boodschappen gaat doen in zijn outfit, a la.. niets mis mee. Ik haal ook mijn boodschappen in pak.. maar uit eten? Overigens vraag ik me af hoe vaak jij een militair in de US uit eten hebt zien gaan in zijn militaire outfit.. ik namelijk nog nooit.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:33 schreef Lightning_NL het volgende:
Maar goed, ik kleed me niet altijd om. Vooral niet als ik nog effe naar de supermarkt ga. Als ik echt verwacht ontzettend aangestaard te worden kleed ik me wel effe om. Maar eigenlijk is het belachelijk.
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:03 schreef LGOPEN het volgende:
[..]
kutmentaliteit? Ik denk dat je opvoeding bedoelt. Je gaat toch niet in je werkkleren uit eten? En daarnaast, het is ook nog eens een spuuglelijk pak.. gemaakt om praktisch te zijn en geschikt voor oorlogsvoering. Dat een militair na zijn werk boodschappen gaat doen in zijn outfit, a la.. niets mis mee. Ik haal ook mijn boodschappen in pak.. maar uit eten? Overigens vraag ik me af hoe vaak jij een militair in de US uit eten hebt zien gaan in zijn militaire outfit.. ik namelijk nog nooit.
Juist.quote:
Mja, ik kijk niet naar een rang maar naar een persoon. Ik heb niet automatisch respect voor een persoon omdat hij een balkje meer op z´n schouder heeft staan. Daarbij werken soldaten bij de Klu soms de hele dag door met voornamelijk officieren, dan is die artificiele kloof tussen manschap en officier die je bij de KL wel ziet nogal nutteloos.quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:42 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
die 2 kunnen prima samengaan. Daarnaast behoor je gewoon een correct tenue te dragen en daar horen geen oorbellen, ketting en weet ik wat voor onzin bij.
Net zo goed als respect voor een meerdere, ook dat is bij de Klu soms ver te zoeken. Een soldaat die een majoor bij zn voornaam aanspreekt.. tsja...
Waar in de PMT ofzo dan? Ik kan me echt niet voorstellen dat je je in je uniform uit eten zou willen gaan, moet er echt niet aan denken. Maargoed, ik voel me gewoon veel prettiger in mijn persoonlijke kleren dan in een uniform... ik hou er niet van om op die manier op te vallen.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:36 schreef Pumatje het volgende:
[..]
En ik heb vaak genoeg een Militair uit eten zien gaan, wel niet met mijn eigen ogen. maar bijvoorbeeld in docu's.. of gameshows waar ze iemand voor paal probeerden te zetten, zag je wel eens op de achtergrond een soldaat eten.
Het is net zo raar als een chirurg die in zijn, net gewassen, chirugenoutfit uit eten gaat. Kan wel hygiënisch zijn, maar we zijn het er allebei toch wel over eens dat dat ook vrij triest is? Zelfde geldt voor legerkleding. Het heeft een functie en daar is het prima voor te gebruiken en als je er boodchappen mee doet.. a la.. maar om niet even de moeite te nemen om je om te kleden voordat je uit eten gaat heeft gewoon alles met opvoeding te maken. En ik heb vrij wat jaartjes US erop zitten en heb nog nooit een militair uit eten zien gaan in zijn outfit. Tenzij je de Burger King of low life restaurant als Ryans (all you can eat) meetelt...quote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:36 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Eh? Een Militair pak spuuglelijk? Nee , vind ik niet. Van de yanks wel.. die domme blokjes.
Maar de camo van Nl vind ik er goed uitzien. Daarnaast.. het is gemaakt voor oorlogsvoering.. dus? Mag je het niet aan als je geen oorlog voert ofzo? Wat is dat nu voor vergelijking.. Je kunt in elk soort kleding eten. Mits het aan de eisen voldoet en schoon is.. of het nu een paarse kleur heeft of een camo, als het maar aan eisen voldoet en hygiënisch is.
Als het goed is kun je in NL dumpzaken geen compleet NL tenue kopen.. voor zover ik weet danquote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:58 schreef Gewas het volgende:
Ik vind legerpakken altijd mooi. Ik heb zelf ook wat legerkleding (maar ik zit niet in het leger). Ik draag het gewoon op straat enz. Maar een paar keer commentaar gehad. Maar ik wist niet dat er speciale regels waren voor het dragen van een legerpak. Maar hoe zit het dan met de dumpzaken? Die verkopen toch ook gewoon complete legerpakken? Die zijn toch bedoeld om te dragen of zie ik het verkeerd? Of geldt het alleen voor militairen?
nee laat ons maar lekker Hollands doenquote:On leave from the violence he had survived in the war in Iraq, a young Marine was so wary of crime on the streets of his own home town that he carried only $8 to avoid becoming a robbery target.
Despite his caution, Lance Cpl. Robert Crutchfield, 21, was shot point-blank in the neck during a robbery at a bus stop.
Feeding and breathing tubes kept him alive 41/2 months, until he died of an infection on May 18.
Two men have been charged in the attack, and Cuyahoga County Prosecutor Bill Mason said Friday the case was under review to decide whether to seek the death penalty.
“It is an awful story,” said Alberta Holt, the young Marine’s aunt and his legal guardian when he was a teenager determined to flee a troubled Cleveland school for safer surroundings in the suburbs.
Crutchfield was attacked on January 5 while he and his girlfriend were waiting for a bus. He had heeded the warnings of commanders that a Marine on leave might be seen as a prime robbery target with a pocketful of money, so he only carried $8, his military ID card and a bank card.
“They took it, turned his pockets inside out, took what he had and told him since he was a Marine and didn’t have any money he didn’t deserve to live. They put the gun to his neck and shot him,” Holt told The Associated Press.
The two men charged in the attack were identified as Ean Farrow, 19, and Thomas Ray III, 20, both of Cleveland. Their attorneys did not respond to The Associated Press’ requests for comment.
http://www.stoptheaclu.co(...)-for-being-a-marine/
het mag wel (zolang het compleet is) maar het is gewoon niet logischquote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:36 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Eh? Een Militair pak spuuglelijk? Nee , vind ik niet. Van de yanks wel.. die domme blokjes.
Maar de camo van Nl vind ik er goed uitzien. Daarnaast.. het is gemaakt voor oorlogsvoering.. dus? Mag je het niet aan als je geen oorlog voert ofzo? Wat is dat nu voor vergelijking.. Je kunt in elk soort kleding eten. Mits het aan de eisen voldoet en schoon is.. of het nu een paarse kleur heeft of een camo, als het maar aan eisen voldoet en hygiënisch is.
En de groene PLO sjaalquote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:45 schreef sp3c het volgende:
maar het vloekt zo lekker met de andere gasten en daar hoef ik mijn beste haags nog niet eens voor uit de kast te trekken
lijkt mij wel grappig, liefst met helm en ballistische bril erbij
quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:11 schreef Esses het volgende:
WO1 is officier, ik weet niet waarbij maar alleen bij de marines kennen ze dit (nog). Moet dus al wel een tijdje terug zijn. Maar wat krijg je er allemaal voor terug, en een militair bedrijf bestaat niet alleen uit officieren.
Opvoeding??? Lul niet zo man. Vertel jij mij eens wat er mis is met in je werk kleren uit eten? Ik heb een jaartje in de USA gewoond en gewerkt. Uit eten gaan is daar ook een heel stuk normaler dan in NL. Niet elk militair pak is spuuglelijk btw. En ik heb honderden keren US militairen uit eten zien gaan, ikzelf deed ook alles na werk nog in pak. Krijg je als je restaurants hebt naast een grote basis.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:03 schreef LGOPEN het volgende:
[..]
kutmentaliteit? Ik denk dat je opvoeding bedoelt. Je gaat toch niet in je werkkleren uit eten? En daarnaast, het is ook nog eens een spuuglelijk pak.. gemaakt om praktisch te zijn en geschikt voor oorlogsvoering. Dat een militair na zijn werk boodschappen gaat doen in zijn outfit, a la.. niets mis mee. Ik haal ook mijn boodschappen in pak.. maar uit eten? Overigens vraag ik me af hoe vaak jij een militair in de US uit eten hebt zien gaan in zijn militaire outfit.. ik namelijk nog nooit.
Militairen, verpleegsters, politieagenten en allerlei uniforms waarvan ik niet eens wist wat ze betekenden heb ik gewoon gezien in restaurants hoor.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:10 schreef LGOPEN het volgende:
En ik heb vrij wat jaartjes US erop zitten en heb nog nooit een militair uit eten zien gaan in zijn outfit. Tenzij je de Burger King of low life restaurant als Ryans (all you can eat) meetelt...
zoals ik al zei, in de Burger King of low life Ryans zeker. Maar goed, ik denk dat jij en ik een andere definitie van restaurant er op na houden. Een snackbar reken ik er niet onder namelijk.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 17:47 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Militairen, verpleegsters, politieagenten en allerlei uniforms waarvan ik niet eens wist wat ze betekenden heb ik gewoon gezien in restaurants hoor.
Nee, ik ben nog nooit naar een BK geweest, en Ryan's maar 1x. Vaak zelf ook met Amerikaanse vrienden in uniform in restaurants gegeten. En nee, echt geen snackbars.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:48 schreef LGOPEN het volgende:
[..]
zoals ik al zei, in de Burger King of low life Ryans zeker. Maar goed, ik denk dat jij en ik een andere definitie van restaurant er op na houden. Een snackbar reken ik er niet onder namelijk.
Basicly krijg je een GVT (Gevechtstenue), DT (Dagelijks Tenue) en een CT (Ceremonieel Tenue), en daarop evt. nog wat uitbreidingen afhankelijk van je functie. Correct me if I'm wrongquote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:51 schreef Pumatje het volgende:
ik weet niet precies hoe de uniformen heten, maar hoeveel verschillende soorten kleding heb je nu eigelijk, en wanneer krijg je precies wat.. misschien een idee voor een nieuw topic!
Maar als ik sommige uniformen zie, zijn dat juist uniformen voor gelegenheden als , uit eten gaan.
In de VS gaat men heel wat vaker uit eten, en dat heeft ook invloed op hoe mensen er naar kijken.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:48 schreef LGOPEN het volgende:
[..]
zoals ik al zei, in de Burger King of low life Ryans zeker. Maar goed, ik denk dat jij en ik een andere definitie van restaurant er op na houden. Een snackbar reken ik er niet onder namelijk.
Ja, ik weet ook niet precies hou het zit, zou best kunnen dat het pas vanaf een bepaalde rang gaat.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 15:54 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik heb nooit een avondtenue gehad hoor. Misschien als je lang-model doet?
Hoe gaat ie met de opleiding btw?
Die kan je kopen ja...quote:Op zaterdag 7 juni 2008 11:53 schreef Okeuj het volgende:
En als officier zijnde krijg je ook nog je avondtenue.
MT-tje, anyone?quote:Op zondag 8 juni 2008 12:22 schreef Lightning_NL het volgende:
What the fuck dat meen je niet!!! Stoppen met de ATPL? Dus je hebt nu gewoon maanden aan studeren weggegooid? Hoezo eigenlijk? Gaat het allemaal niet snel genoeg? Wordt er nog wel gevlogen of hoe zit dat? En er zijn al enórme tekorten.
Ja, maar volgens mij is het vanaf een bepaalde rang, kapitein ofzo, verplicht om hem aan te schaffen.quote:
MT-jes zijn een weekend niet naar huis...quote:
CBT is die procedure training in die cockpit sims die in t grondschoolgebouw staan.quote:Op zondag 8 juni 2008 13:39 schreef Lightning_NL het volgende:
MT-tjes ben je al een beetje uitgegroeid zodra je van de KMA af bent.
Wat is CBT? Jammer dat het zo moet gaan. Maar ik neem aan dat het allemaal niet snel genoeg ging door het ATPL-en? Als ze nou gewoon op de KMA ATPL geven, en dan effe een korte grondschool voor de PC-7 op Woensdrecht...
Whehehehe... Het lukt mij zo nu en dan wel eens om donderdags wat vroeger te vertrekken en als ik mij dan haast kan ik net aan op tijd zijn om de oudste van peuterspeelzaal te halen, in pak anders haal ik het niet. Dan sta je ook in het middelpunt van de belangstelling (niet alleen bij de kinderen overigens)quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:47 schreef sp3c het volgende:
ik wordt er altijd zo moe van als kleuters je dan gaan vragen of je soldaat bent
nee kleine man ik spuit graag graffiti en zo kan ik me beter verstoppen voor de politie ... ja echt, ik heb toch geen geweer bij me of wel soms?
op t station al een paar keer meegemaakt dat oude mensen je aanspreken en dan beginnen over het leger van vroeger. Soms is dat echt wel interessant, vooral als die mensen in korea oid gediend hebben.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 01:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Whehehehe... Het lukt mij zo nu en dan wel eens om donderdags wat vroeger te vertrekken en als ik mij dan haast kan ik net aan op tijd zijn om de oudste van peuterspeelzaal te halen, in pak anders haal ik het niet. Dan sta je ook in het middelpunt van de belangstelling (niet alleen bij de kinderen overigens)
Laatst nog een beetje staan lullen met een oude baas die zijn kleinzoon kwam ophalen, hij had nog in Korea gezeten, altijd leuk om dan een beetje te ouwehoeren over het wel en wee van toen en nu.
Dat is altijd wel leuk jaquote:Op vrijdag 13 juni 2008 09:44 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
op t station al een paar keer meegemaakt dat oude mensen je aanspreken en dan beginnen over het leger van vroeger. Soms is dat echt wel interessant, vooral als die mensen in korea oid gediend hebben.
1x meegemaakt dat er een of andere troela me uitmaakte voor moordernaar.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 09:52 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dat is altijd wel leuk ja
Hippies op het station daarentegen
Ach heeft ook zijn voordelen, laatst zaten ze in de coupé naast mij met zo'n mobiele moskee maar als je dan even je hoofd om de hoek steekt zijn ze gelijk stilquote:Op vrijdag 13 juni 2008 10:00 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
1x meegemaakt dat er een of andere troela me uitmaakte voor moordernaar.
Ook al eens meegemaakt, dat ze heel veel interesse toonden, en allerlei interessante vragen stelden.
Dat klinkt mild discriminerendquote:Op vrijdag 13 juni 2008 11:51 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ach heeft ook zijn voordelen, laatst zaten ze in de coupé naast mij met zo'n mobiele moskee maar als je dan even je hoofd om de hoek steekt zijn ze gelijk stil
Buiten wel natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 13:36 schreef Gierigesloeber het volgende:
Moet je ook altijd je baret op als je in je uniform loopt dan?
Ja maar wtf bedoelt hij nou met 'mild discriminerend'quote:Op vrijdag 13 juni 2008 13:43 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
wen dr maar aan. Bij defensie is niet altijd alles politiek correct enzo
![]()
och, je deed alsof het een mobiele moskee was... waren ze de imam vergeten. Nouja, dan vind ik het discriminerend om 't een moskee te noemen (A)quote:Op vrijdag 13 juni 2008 13:47 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ja maar wtf bedoelt hij nou met 'mild discriminerend'
Mobiele moskee = Telefoon waar gamela-muziek uit klinkt vaak aangevuld met 14-jarige opgeschoten Marokkaanse jongens en meisjes die 'Hamas, hamas, alle joden aan het gas' roepen.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 14:32 schreef Esses het volgende:
[..]
och, je deed alsof het een mobiele moskee was... waren ze de imam vergeten. Nouja, dan vind ik het discriminerend om 't een moskee te noemen (A)
zoiets kan ik me herrineren toen ik in de trein stapte vanuit Eindhoven.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 14:35 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Mobiele moskee = Telefoon waar gamela-muziek uit klinkt vaak aangevuld met 14-jarige opgeschoten Marokkaanse jongens en meisjes die 'Hamas, hamas, alle joden aan het gas' roepen.
In dezelfde categorie als een agent die in uniform in zn eigen tijd rond loopt, een verpleegkundige die bij een ongeluk in een ehbo hestje staat (die bestaanquote:Op woensdag 4 juni 2008 07:14 schreef Heatseeker het volgende:
Als ik op vrijdag klaar ben met werken laat ik voor die dag meestal me pak aan. Ook als ik later die dag nog wat boodschappen moet doen of dergelijk. Op zich heb ik er niet zo'n moeite mee. Alleen de mensen die je zo aanstaren alsof ze nog nooit een militair hebben gezien.![]()
Ik deed dit vroeger wel veel minder toen ik nog een kwartiersmuts had. Eigenlijk ook wel logisch want wie wil nou als prins carnaval over straat. Nu ik een baret heb, heb ik er geen moeite mee.
Zou jij/doe jij je tenue wel eens aan in de burger of kleed je altijd eerst om?
Want?quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:33 schreef Lightning_NL het volgende:
Iedereen is verplicht te helpen waar mogelijk. De wet maakt daarop geen uitzonderingen voor militairen, ICT'ers of vuilnismannenquote:Op woensdag 4 juni 2008 13:18 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Daarom was het bij ons ook zo geregeld in me amo dat je pas in tenue naar huis mocht als je geslaagd was voor zhkh. Een militair is sowieso verplicht om te helpen bij calamiteiten (lees ongelukken enzo). Dus ook in burger ben je daartoe verplicht.
Dat betekend dus dat tijdens de busstakingen (Openbare betoging) militairen in theorie fout zitten als ze in bedrijfskleding over het station lopen?quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:06 schreef iScripters het volgende:
Overgetypt vanuit het HAMIL (Handboek Militair, 7e opgave van wijziging) 32-2:
[..]
Nee nettorama wel ±pquote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Want?![]()
Wat is de reden dat je in een apenpakkie rond moet lopen? De slager zit toch ook niet met zn werkkleding ergens te eten?
Een vakkenvuller zit toch ook niet in zn Albert Hein pakje op school?
Waarom zou jij dan niet normaal je uniform uit trekken buiten werktijd, als ieder ander normaal mens?
Je slaat een beetje door, denk je niet?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat betekend dus dat tijdens de busstakingen (Openbare betoging) militairen in theorie fout zitten als ze in bedrijfskleding over het station lopen?
(Is de reden daarvoor dat het over zou kunnen komen dat de overheid zou proberen dmv het leger te intimideren? Zodat je situaties krijgt dat de buschauffeur zegt "we mochten best staken, maar in Eindhoven liepen er wel 20 militairen rond * ril ?)
Nee, dat staat er toch?quote:
Wat begrijp je niet aan "deelnemen"?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 17:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee, dat staat er toch?
Een staking is een betoging. Voor meer loon. En in dit geval heeft het niets met defensie te maken.
Dus zou het verboden zijn?![]()
Eng he, iemand met een baret op zijn hoofd.quote:Met als achterliggende gedachten dat mensen wel eens geintimideerd kunnen zijn?
En een tas op zijn rug en een treinkaartje in de handquote:Op vrijdag 13 juni 2008 17:19 schreef Nobu het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan "deelnemen"?
[..]
Eng he, iemand met een baret op zijn hoofd.
CPT bedoel jequote:Op zondag 8 juni 2008 17:19 schreef Okeuj het volgende:
[..]
CBT is die procedure training in die cockpit sims die in t grondschoolgebouw staan.
Mja, aan het tempo heeft het niet gelegen, ze hadden die cursus al van de 10 maanden die er in de burger voor staan verkort naar 6 maanden. Ze hebben toen daarvoor ook speciaal de KMA ingekort naar alleen de ALO-1. Zit daardoor nu ook maar als korporaal op de grondschool, worden volgende maand pas vaandrig. Maargoed, vanavond weer lekker terug en hopelijk morgen een nieuw strijdplan!
ATPL is trouwens Airline transport pilot licence, een certificaat voor de burgerluchtvaart maar waarvan ze nu vonden dat militair vliegers 'm ook maar moesten halen...
Euhm, das misschien wel zo handig, vooral als 't een flink ongeluk is, bijvoorbeeld met een bus ofzo. Boeiend dat ze niet aan het werk is.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In dezelfde categorie als een agent die in uniform in zn eigen tijd rond loopt, een verpleegkundige die bij een ongeluk in een ehbo hestje staat (die bestaan) en andere mensen die willen patsen met het feit dat ze een uniform aan mogen.
Ja die bedoel ik...quote:Op vrijdag 13 juni 2008 17:36 schreef mando_diao het volgende:
[..]
CPT bedoel je![]()
Wel echt een droevige actie dat ze pas na een half jaar ofzo zeggen dat je dr mee gaat kappen. Volgens mij wisten ze op zuid al voordat jullie begonnen dat het een beetje een erg optimistisch plan was hehe.
Ach de pc7 grondcursus is toch het belangrijkste. En wees nou eerlijk, zoveel heb je ook weer niet aan ATPL als je van plan bent de komende 10 jaar bij de klu te vliegen.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 18:11 schreef Okeuj het volgende:
[..]
Ja die bedoel ik...CBT was ons "geweldige" online lessysteem voor t ATPL... ik heb ze nu al niet meer op een rijtje
![]()
Mja, ze waren vanaf dag één inderdaad al vol lof over het nieuwe systeem hehe... ach, nu ff drie weekse spoedcursus oude stijl (alleen nav, instruments en motoren... voor de rest hebben ze geen tijd en/of geen docent hehe).
chinook...helden apparaatquote:Op vrijdag 13 juni 2008 19:43 schreef Okeuj het volgende:
Neu, klopt. De dingen die we nu doen is eigenlijk puur herhaling, alles is ook al tijdens ATPL behandeld, maar de rest... goh, leuk om te weten hoeveel zuurstofkapjes je aan boord moet hebben
Wat was trouwens je assignment?
heel stoer. echt heel stoerquote:Op woensdag 4 juni 2008 12:13 schreef AgLarrr het volgende:
Als ik in het leger zou zitten zou ik de godganse dag in dat uniform lopen. Gewoon omdat het kan. En omdat het stoer is. Zeker als je een rang hebt.
Wat een frustratiequote:Op vrijdag 13 juni 2008 22:52 schreef henkway het volgende:
ga toch een vak leren, haantjes gedrag
Mwa, gemiddeld zo'n drie per klas (dus zeg één op de vijf) laatste tijd volgens mij.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 21:42 schreef Nobu het volgende:
[..]
Zijn er nog mensen die F16 krijgen tegenwoordig?
quote:Op vrijdag 13 juni 2008 17:31 schreef Gierigesloeber het volgende:
Ik denk dat je als militair zijnde gewoon trots kan zijn op je uniform.
zeker afgekeurd voor defensie? of je durft gewoon niet, dat denk ik eerder. Mischien hebben ze bij parkeerbeheer nog wel werk voor je, dan mag je ook in uniform lopen!quote:
Ook een parkeerbeheerder die in zn vrije tijd rondloopt in uniform is fout. Een uniform is voor op de werkvloer.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 23:57 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
(ik wel iig)
[..]
zeker afgekeurd voor defensie? of je durft gewoon niet, dat denk ik eerder. Mischien hebben ze bij parkeerbeheer nog wel werk voor je, dan mag je ook in uniform lopen!
Omdat je anders de trein mist?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 00:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ook een parkeerbeheerder die in zn vrije tijd rondloopt in uniform is fout. Een uniform is voor op de werkvloer.
Zelfs bij de uniformfetisjisten ten oosten van ons is het rondlopen in militaire (camouflage) outfit in het openbaar trouwens verboden.
En ik zie niet in waarom je je even zou omkleden. Ik neem aan dat je er in gewerkt, getrained, gevliegerthebt, dus voor de frissigheid doe je het niet. Waarom dan wel. Haantjes gedrag?
Stel: als je een kerel in driedelig pak boodschappen ziet doen, neem je het hem dan ook kwalijk dat 'ie niet eerst even schone kleren heeft aangetrokken voordat hij boodschappen kwam doen?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 00:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ook een parkeerbeheerder die in zn vrije tijd rondloopt in uniform is fout. Een uniform is voor op de werkvloer.
Zelfs bij de uniformfetisjisten ten oosten van ons is het rondlopen in militaire (camouflage) outfit in het openbaar trouwens verboden.
En ik zie niet in waarom je je even zou omkleden. Ik neem aan dat je er in gewerkt, getrained, gevliegerthebt, dus voor de frissigheid doe je het niet. Waarom dan wel. Haantjes gedrag?
Opzich ook fout.. Maar dat is nog een ander verhaal. Vergelijk het eerder met de echte uniform beroepen, of beroepen waar je - zoals ook bij het leger - een uniform draagt vanwege het soort werk. Dus slagers, verpleegkundige (Ik zie mijn vader niet snel in een bebloed uniform bij de C1000 staanquote:Op zaterdag 14 juni 2008 00:05 schreef Okeuj het volgende:
[..]
Stel: als je een kerel in driedelig pak boodschappen ziet doen, neem je het hem dan ook kwalijk dat 'ie niet eerst even schone kleren heeft aangetrokken voordat hij boodschappen kwam doen?
Als militair ga je ook niet over straat in hetzelfde uniform waar je net mee door de blubber bent gekropen, met een slagersuniform kun je het moeilijk vergelijken. Met een kilo's wegende en bloedhete brandweeroverall al helemaal niet. Ik zie de brandweerlui hier trouwens heel vaak in een brandweer t-shirt als ze van hun werk komen. Is dat ook foute boel?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 00:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Opzich ook fout.. Maar dat is nog een ander verhaal. Vergelijk het eerder met de echte uniform beroepen, of beroepen waar je - zoals ook bij het leger - een uniform draagt vanwege het soort werk. Dus slagers, verpleegkundige (Ik zie mijn vader niet snel in een bebloed uniform bij de C1000 staandat gaat toch echt uit op zn werk
), brandweermensen (zie ik ook nooit met een helm op in een winkelstraat - tenzij er fik is), en ga zo maar door.
Dat een militair in het groen loopt wil nog niet zeggen dat hij zojuist het bos uit komt wandelen. Het gros van de militairen zit ook gewoon in het groen op kantoor...quote:Op zaterdag 14 juni 2008 00:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Opzich ook fout.. Maar dat is nog een ander verhaal. Vergelijk het eerder met de echte uniform beroepen, of beroepen waar je - zoals ook bij het leger - een uniform draagt vanwege het soort werk. Dus slagers, verpleegkundige (Ik zie mijn vader niet snel in een bebloed uniform bij de C1000 staandat gaat toch echt uit op zn werk
), brandweermensen (zie ik ook nooit met een helm op in een winkelstraat - tenzij er fik is), en ga zo maar door.
Ach, het hangt er ook een beetje vanaf waar je woont. Als je in 1of andere garnizoensplaats woont dan zal men daar niet zo van op kijken. Toen ik in Den Helder woonde zag je de halve marine na vast werken nog even snel boodschappen doen in hun werkkloffie. Ook ik deed dat geregeld, alleen was ik als zandmachter natuurlijk een vreemde eend in de bijt. Als je in Schubbekutteveen woont waar het eerste de beste militaire complex op 130km afstand ligt, zal men daar iets meer van op kijken.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 21:57 schreef sp3c het volgende:
de stoer is er na anderhalve week wel vanaf, daarna is het gewoon werkkleding
Tsja, het is maar net wat je werktenue is wat je de hele dag draagt. De meesten reizen 's ochtends en 's avonds in hun werkkloffie. Een brandweerman heeft zijn pak niet de hele dag aan, dat gaat alleen aan in geval van ellende. Een politieman bv reist ook gewoon in zijn werkkleding naar huis.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 00:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
voor de militair is Nederland in principe de werkvloerquote:Op zaterdag 14 juni 2008 00:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Een brandweerman is ook alleen brandweerman als er ellende is. Dan pas worden ze van hun werk vandaan gepiept.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 00:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tsja, het is maar net wat je werktenue is wat je de hele dag draagt. De meesten reizen 's ochtends en 's avonds in hun werkkloffie. Een brandweerman heeft zijn pak niet de hele dag aan, dat gaat alleen aan in geval van ellende. Een politieman bv reist ook gewoon in zijn werkkleding naar huis.
Ik las net dat jullie alleen het complete uniform niet gemengd met niet-uniforme kleding mogen dragen. Dus dat betekend ook de baret op?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 00:21 schreef Okeuj het volgende:
[..]
Dat een militair in het groen loopt wil nog niet zeggen dat hij zojuist het bos uit komt wandelen. Het gros van de militairen zit ook gewoon in het groen op kantoor...
En daarnaast, die vergelijking die je trekt met brandweerlui + helm... hoeveel militairen heb jij met helm op en wapen in de hand in de winkel gezien?
Jazeker, dat betekent ook de baret op, maar je ziet het verschil tussen een helm en een baret zelf ook wel toch?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 13:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik las net dat jullie alleen het complete uniform niet gemengd met niet-uniforme kleding mogen dragen. Dus dat betekend ook de baret op?
Zodra we buiten zijn moet baret op, binnen mag baret af.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 13:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik las net dat jullie alleen het complete uniform niet gemengd met niet-uniforme kleding mogen dragen. Dus dat betekend ook de baret op?
^^quote:Op zaterdag 14 juni 2008 15:11 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Zodra we buiten zijn moet baret op, binnen mag baret af.
buiten mag ie af als je "bovendekking" hebt.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 15:11 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Zodra we buiten zijn moet baret op, binnen mag baret af.
of als je in een "no hat zone" staatquote:Op zaterdag 14 juni 2008 19:06 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
buiten mag ie af als je "bovendekking" hebt.![]()
tijdens mijn ini-1(amo) was het tijdens oefeningen zo dat als je je veldpet weer eens niet kon vinden dat je dan met een veldpet type waterdicht(lees opvouwbare waskom) moest lopen.
* Bouke-p had tijdens oefeningen altijd een reserve veldpet in zn ruza zitten
tegen de kouquote:Op zaterdag 14 juni 2008 19:21 schreef mando_diao het volgende:
[..]
of als je in een "no hat zone" staat
Weet iemand eigelijk waar dat oorspronkelijk vandaan komt dat je buiten verplicht met een hoedje moet lopen?
Vandaag nog drie!!! HRB in de slijterij op schiphol xDquote:Op zaterdag 14 juni 2008 00:21 schreef Okeuj het volgende:
[..]
Dat een militair in het groen loopt wil nog niet zeggen dat hij zojuist het bos uit komt wandelen. Het gros van de militairen zit ook gewoon in het groen op kantoor...
En daarnaast, die vergelijking die je trekt met brandweerlui + helm... hoeveel militairen heb jij met helm op en wapen in de hand in de winkel gezien?
Eh... grapjurk, jij kent alleen vrijwillige brandweer? Ooit van BEROEPS gehoord. Mja, laat maar.quote:Een brandweerman is ook alleen brandweerman als er ellende is. Dan pas worden ze van hun werk vandaan gepiept.
Ik zou zeggen, maak er eens melding van als je naast een militair zit.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 13:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Een brandweerman is ook alleen brandweerman als er ellende is. Dan pas worden ze van hun werk vandaan gepiept.
En ik heb dus nog nooit een slager, bakker, etc in hun werk tenue rond zien lopen in bijv. de supermarkt.
Of dat er ineens iemand in mac donalds outfit naast je staat.
Misschien zat hij gewoon wel te internetten op zijn FAMASquote:Op zondag 15 juni 2008 11:15 schreef Karrs het volgende:
In Assen was 't op een gegeven moment een ongeschreven regel (of een bevel, weet ik niet meer) om niet meer in bloemetjespak in de trein te stappen. Had te maken met uitdaging jegens de Molukkers of zo.
In Frankrijk doen ze 't nog gekker trouwens. Daar zat ik in een pre-metro tegenover een soldaat in tenue... de FAMAS op zijn schoot. In de metro!
quote:Op zondag 15 juni 2008 11:31 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Misschien zat hij gewoon wel te internetten op zijn FAMAS
snapte erasmo ws. wel, maar was ws.meer eenopmerking tussendoorquote:Op zondag 15 juni 2008 12:10 schreef Karrs het volgende:
[..]
-edit- OhIk zit teveel in 't beroepsjargon denk ik. FAMAS = Frans standaard infanteriewapen
Weet ik, maar de FAMAS Félin heeft een computer aan boordquote:Op zondag 15 juni 2008 12:10 schreef Karrs het volgende:
[..]
-edit- OhIk zit teveel in 't beroepsjargon denk ik. FAMAS = Frans standaard infanteriewapen
Oh jaquote:Op zondag 15 juni 2008 12:48 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Weet ik, maar de FAMAS Félin heeft een computer aan boord
Zoiemand spreek je gewoon aan met Admiraal, zijne excellentie is voor de mindef.quote:Op maandag 16 juni 2008 23:02 schreef Esses het volgende:
Zijne excellentie vice-admiraal van Maanen is dat nu toch? Mja stomme marine functies ;-). Wat doe je dan als ik vragen mag? Heb namelijk het vermoeden dat ik een ambitie heb naar wat jij wilt
Mneenee, als je 't goed wilt doen, en je staat op 't debutantenbal spreek je zo iemand aan met zijne excelentie, net als de CDS overigens. ;-)quote:Op maandag 16 juni 2008 23:05 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Zoiemand spreek je gewoon aan met Admiraal, zijne excellentie is voor de mindef.
Neuh hoor, ik had laatst nog een praatje met de CZSK en die heet gewoon Generaal hoorquote:Op maandag 16 juni 2008 23:18 schreef Esses het volgende:
[..]
Mneenee, als je 't goed wilt doen, en je staat op 't debutantenbal spreek je zo iemand aan met zijne excelentie, net als de CDS overigens. ;-)
quote:Op maandag 16 juni 2008 23:22 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Neuh hoor, ik had laatst nog een praatje met de CZSK en die heet gewoon Generaal hoor
Het is Zijne Excellentie Vice-Admiraal Ir. van Maanen als officiele titel geloof ik. Ik ben betrokken bij een organisatie die zich bezig houdt met het herdenken van de Slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog. Dan kom je snel in aanmerking met zulke lieden.quote:Op maandag 16 juni 2008 23:02 schreef Esses het volgende:
Zijne excelentie vice-admiraal van Maanen is dat nu toch? Mja stomme marine functies ;-). Wat doe je dan als ik vragen mag? Heb namelijk het vermoeden dat ik een ambitie heb naar wat jij wilt
Omdat hij een Luitenant-Generaal der Mariniers is. Overigens dus ook een Excellentie volgens de regelsquote:Op maandag 16 juni 2008 23:22 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Neuh hoor, ik had laatst nog een praatje met de CZSK en die heet gewoon Generaal hoor
Mwoah, als ik jou was zou ik er juist wel heen gaan. Wat mensen in hogere kringen aan je adressenboekje toevoegen als je nog is wat gedaan moet hebben ;-). Maar hijs inderdaad ook nog Ir.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 16:24 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Het is Zijne Excellentie Vice-Admiraal Ir. van Maanen als officiele titel geloof ik. Ik ben betrokken bij een organisatie die zich bezig houdt met het herdenken van de Slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog. Dan kom je snel in aanmerking met zulke lieden.
Als je eenmaal in een bepaald circuit zit dan vallen de uitnodigingen met regelmaat in de bus van allerlei "haagse" recepties. Ik ga er gelukkig nooit heenMij allemaal iets te stijf.
om de verschillende eenheden van een afstandje (vanaf de staftent bvquote:Op zaterdag 14 juni 2008 19:21 schreef mando_diao het volgende:
[..]
of als je in een "no hat zone" staat
Weet iemand eigelijk waar dat oorspronkelijk vandaan komt dat je buiten verplicht met een hoedje moet lopen?
Officieel mag je burger niet met militair tenue combineren, maar ik zie vaak genoeg motorrijders met half gvt en half burger.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:57 schreef Lightning_NL het volgende:
Weet iemand trouwens hoe er tegenaan wordt gekeken bij motorrijders? Ik wil namelijk m'n motorrijbewijs gaan halen, en wel natuurlijk in werkkleding heen en weer reizen. Mag je dat dan combineren met een burger-motorjas/pak?
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:01 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Officieel mag je burger niet met militair tenue combineren, maar ik zie vaak genoeg motorrijders met half gvt en half burger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |