Wat begrijp je niet aan "deelnemen"?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 17:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee, dat staat er toch?
Een staking is een betoging. Voor meer loon. En in dit geval heeft het niets met defensie te maken.
Dus zou het verboden zijn?![]()
Eng he, iemand met een baret op zijn hoofd.quote:Met als achterliggende gedachten dat mensen wel eens geintimideerd kunnen zijn?
En een tas op zijn rug en een treinkaartje in de handquote:Op vrijdag 13 juni 2008 17:19 schreef Nobu het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan "deelnemen"?
[..]
Eng he, iemand met een baret op zijn hoofd.
CPT bedoel jequote:Op zondag 8 juni 2008 17:19 schreef Okeuj het volgende:
[..]
CBT is die procedure training in die cockpit sims die in t grondschoolgebouw staan.
Mja, aan het tempo heeft het niet gelegen, ze hadden die cursus al van de 10 maanden die er in de burger voor staan verkort naar 6 maanden. Ze hebben toen daarvoor ook speciaal de KMA ingekort naar alleen de ALO-1. Zit daardoor nu ook maar als korporaal op de grondschool, worden volgende maand pas vaandrig. Maargoed, vanavond weer lekker terug en hopelijk morgen een nieuw strijdplan!
ATPL is trouwens Airline transport pilot licence, een certificaat voor de burgerluchtvaart maar waarvan ze nu vonden dat militair vliegers 'm ook maar moesten halen...
Euhm, das misschien wel zo handig, vooral als 't een flink ongeluk is, bijvoorbeeld met een bus ofzo. Boeiend dat ze niet aan het werk is.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In dezelfde categorie als een agent die in uniform in zn eigen tijd rond loopt, een verpleegkundige die bij een ongeluk in een ehbo hestje staat (die bestaan) en andere mensen die willen patsen met het feit dat ze een uniform aan mogen.
Ja die bedoel ik...quote:Op vrijdag 13 juni 2008 17:36 schreef mando_diao het volgende:
[..]
CPT bedoel je![]()
Wel echt een droevige actie dat ze pas na een half jaar ofzo zeggen dat je dr mee gaat kappen. Volgens mij wisten ze op zuid al voordat jullie begonnen dat het een beetje een erg optimistisch plan was hehe.
Ach de pc7 grondcursus is toch het belangrijkste. En wees nou eerlijk, zoveel heb je ook weer niet aan ATPL als je van plan bent de komende 10 jaar bij de klu te vliegen.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 18:11 schreef Okeuj het volgende:
[..]
Ja die bedoel ik...CBT was ons "geweldige" online lessysteem voor t ATPL... ik heb ze nu al niet meer op een rijtje
![]()
Mja, ze waren vanaf dag één inderdaad al vol lof over het nieuwe systeem hehe... ach, nu ff drie weekse spoedcursus oude stijl (alleen nav, instruments en motoren... voor de rest hebben ze geen tijd en/of geen docent hehe).
chinook...helden apparaatquote:Op vrijdag 13 juni 2008 19:43 schreef Okeuj het volgende:
Neu, klopt. De dingen die we nu doen is eigenlijk puur herhaling, alles is ook al tijdens ATPL behandeld, maar de rest... goh, leuk om te weten hoeveel zuurstofkapjes je aan boord moet hebben
Wat was trouwens je assignment?
heel stoer. echt heel stoerquote:Op woensdag 4 juni 2008 12:13 schreef AgLarrr het volgende:
Als ik in het leger zou zitten zou ik de godganse dag in dat uniform lopen. Gewoon omdat het kan. En omdat het stoer is. Zeker als je een rang hebt.
Wat een frustratiequote:Op vrijdag 13 juni 2008 22:52 schreef henkway het volgende:
ga toch een vak leren, haantjes gedrag
Mwa, gemiddeld zo'n drie per klas (dus zeg één op de vijf) laatste tijd volgens mij.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 21:42 schreef Nobu het volgende:
[..]
Zijn er nog mensen die F16 krijgen tegenwoordig?
quote:Op vrijdag 13 juni 2008 17:31 schreef Gierigesloeber het volgende:
Ik denk dat je als militair zijnde gewoon trots kan zijn op je uniform.
zeker afgekeurd voor defensie? of je durft gewoon niet, dat denk ik eerder. Mischien hebben ze bij parkeerbeheer nog wel werk voor je, dan mag je ook in uniform lopen!quote:
Ook een parkeerbeheerder die in zn vrije tijd rondloopt in uniform is fout. Een uniform is voor op de werkvloer.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 23:57 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
(ik wel iig)
[..]
zeker afgekeurd voor defensie? of je durft gewoon niet, dat denk ik eerder. Mischien hebben ze bij parkeerbeheer nog wel werk voor je, dan mag je ook in uniform lopen!
Omdat je anders de trein mist?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 00:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ook een parkeerbeheerder die in zn vrije tijd rondloopt in uniform is fout. Een uniform is voor op de werkvloer.
Zelfs bij de uniformfetisjisten ten oosten van ons is het rondlopen in militaire (camouflage) outfit in het openbaar trouwens verboden.
En ik zie niet in waarom je je even zou omkleden. Ik neem aan dat je er in gewerkt, getrained, gevliegerthebt, dus voor de frissigheid doe je het niet. Waarom dan wel. Haantjes gedrag?
Stel: als je een kerel in driedelig pak boodschappen ziet doen, neem je het hem dan ook kwalijk dat 'ie niet eerst even schone kleren heeft aangetrokken voordat hij boodschappen kwam doen?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 00:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ook een parkeerbeheerder die in zn vrije tijd rondloopt in uniform is fout. Een uniform is voor op de werkvloer.
Zelfs bij de uniformfetisjisten ten oosten van ons is het rondlopen in militaire (camouflage) outfit in het openbaar trouwens verboden.
En ik zie niet in waarom je je even zou omkleden. Ik neem aan dat je er in gewerkt, getrained, gevliegerthebt, dus voor de frissigheid doe je het niet. Waarom dan wel. Haantjes gedrag?
Opzich ook fout.. Maar dat is nog een ander verhaal. Vergelijk het eerder met de echte uniform beroepen, of beroepen waar je - zoals ook bij het leger - een uniform draagt vanwege het soort werk. Dus slagers, verpleegkundige (Ik zie mijn vader niet snel in een bebloed uniform bij de C1000 staanquote:Op zaterdag 14 juni 2008 00:05 schreef Okeuj het volgende:
[..]
Stel: als je een kerel in driedelig pak boodschappen ziet doen, neem je het hem dan ook kwalijk dat 'ie niet eerst even schone kleren heeft aangetrokken voordat hij boodschappen kwam doen?
Als militair ga je ook niet over straat in hetzelfde uniform waar je net mee door de blubber bent gekropen, met een slagersuniform kun je het moeilijk vergelijken. Met een kilo's wegende en bloedhete brandweeroverall al helemaal niet. Ik zie de brandweerlui hier trouwens heel vaak in een brandweer t-shirt als ze van hun werk komen. Is dat ook foute boel?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 00:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Opzich ook fout.. Maar dat is nog een ander verhaal. Vergelijk het eerder met de echte uniform beroepen, of beroepen waar je - zoals ook bij het leger - een uniform draagt vanwege het soort werk. Dus slagers, verpleegkundige (Ik zie mijn vader niet snel in een bebloed uniform bij de C1000 staandat gaat toch echt uit op zn werk
), brandweermensen (zie ik ook nooit met een helm op in een winkelstraat - tenzij er fik is), en ga zo maar door.
Dat een militair in het groen loopt wil nog niet zeggen dat hij zojuist het bos uit komt wandelen. Het gros van de militairen zit ook gewoon in het groen op kantoor...quote:Op zaterdag 14 juni 2008 00:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Opzich ook fout.. Maar dat is nog een ander verhaal. Vergelijk het eerder met de echte uniform beroepen, of beroepen waar je - zoals ook bij het leger - een uniform draagt vanwege het soort werk. Dus slagers, verpleegkundige (Ik zie mijn vader niet snel in een bebloed uniform bij de C1000 staandat gaat toch echt uit op zn werk
), brandweermensen (zie ik ook nooit met een helm op in een winkelstraat - tenzij er fik is), en ga zo maar door.
Ach, het hangt er ook een beetje vanaf waar je woont. Als je in 1of andere garnizoensplaats woont dan zal men daar niet zo van op kijken. Toen ik in Den Helder woonde zag je de halve marine na vast werken nog even snel boodschappen doen in hun werkkloffie. Ook ik deed dat geregeld, alleen was ik als zandmachter natuurlijk een vreemde eend in de bijt. Als je in Schubbekutteveen woont waar het eerste de beste militaire complex op 130km afstand ligt, zal men daar iets meer van op kijken.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 21:57 schreef sp3c het volgende:
de stoer is er na anderhalve week wel vanaf, daarna is het gewoon werkkleding
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |