Nee voel me niet de man. Maar licht trots is er toch wel.quote:Op woensdag 4 juni 2008 07:20 schreef adnansupernew het volgende:
DAt is altijd zo typisch...en dan loop je zeker rond en voel je je zelf de man?
Jouw gedachten kloppen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 08:04 schreef Curri het volgende:
Ik denk altijd: "Wow, hij is zeker lui om zich om te kleden"
Dat zegt mijn vriendin nou ook altijd.quote:Op woensdag 4 juni 2008 08:40 schreef EvilMarc het volgende:
Ik vind het wel tof om te zien eigenlijk. Ik weet niet waarom
Whehehe, dat ding ziet er niet uit.quote:Op woensdag 4 juni 2008 07:14 schreef Heatseeker het volgende:
Ik deed dit vroeger wel veel minder toen ik nog een kwartiersmuts had. Eigenlijk ook wel logisch want wie wil nou als prins carnaval over straat. Nu ik een baret heb, heb ik er geen moeite mee.
Zo wordt het militaire tenue vaak genoemd.quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:25 schreef CasualMark het volgende:
wtf, een bloemetjespak...
Mijn moeder heeft ook een bloemetjesmotief op haar jurk.
Apenpakje is ook een benaming die vele mensen gebruikenquote:Op woensdag 4 juni 2008 10:27 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Zo wordt het militaire tenue vaak genoemd.
Dat wist ik niet, wel grappig.quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:27 schreef Heatseeker het volgende:
Zo wordt het militaire tenue vaak genoemd.
Doe jij dan een kort rokje aan?quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:52 schreef Misstique het volgende:
[..]
Dat wist ik niet, wel grappig..
Ow en ik vind het wel stoer staan meestal, dus laat die pakken maar aan..
Ja het mag, zolang je tenue maar in orde is en je geen combinatie van burger en militair draagt.quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:52 schreef Pumatje het volgende:
mag je eigelijk wel in je vrije tijd, vrije dagen enzo erin lopen?
zou het me voorstellen dat ik het zou doen![]()
je bent er toch trots op? anders kun je net zo goed iets anders gaan doen.
Daarom was het bij ons ook zo geregeld in me amo dat je pas in tenue naar huis mocht als je geslaagd was voor zhkh. Een militair is sowieso verplicht om te helpen bij calamiteiten (lees ongelukken enzo). Dus ook in burger ben je daartoe verplicht.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:14 schreef ought2bmine het volgende:
dragen van uniform geeft ook verplichtingen in je vrije tijd he
militair moet kunnen optreden bij calamiteiten ,
Kmar "leerlingen" mogen bv niet in tenue naar huis of in vrije tijd ermee lopen omdat ze al vaak worden gezien als politie.
gebeurt er wat onderweg naar huis . bv ongeluk of iets dergelijks word er van je verwacht dat je direct optreed. als je dan net van je IB (introduciebivak) komt sta je wel met je mond vol tandjes.
geld overegens ook voor overige militair ( kl , klu, km) maar hier word wat makkelijker op gekeken door het bloemetjes kostuum
Betekent dat dat als er een hoofddeksel bij je uniform hoort dat je die dan ook op moet hebben als je je uniform aanhebt?quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:17 schreef iScripters het volgende:
[..]
Ja het mag, zolang je tenue maar in orde is en je geen combinatie van burger en militair draagt.
En voordat ik in diest zat dacht ik ook dat ik 24/7 dat pak aan zou houden, maar als je er 5 dagen in rondloopt ben je blij als hij ff uit mag
Buiten draag je gewoon een baret ja. Binnen gaat ie af.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:33 schreef Naamah het volgende:
[..]
Betekent dat dat als er een hoofddeksel bij je uniform hoort dat je die dan ook op moet hebben als je je uniform aanhebt?
quote:(10) VerbodenHet is niet toegestaan een uniform te dragen als een civiele nevenfunctie wordt uitgeoefend. Het is niet toegestaan een uniform te dragen als wordt deelgenomen aan een betoging, tenzij deze in Nederland plaatsvindt en uitsluitend tot onderwerp heeft de voor de militairen algemeen geldende arbeidsvoorwaarden. Het is niet toegestaan het uniform te dragen indien dit de Koninklijke Landmacht in diskrediet brengt. Het is niet toegestaan burgerkleding of burgeruitrusting zichtbaar met militaire kleding (inbegrepen de artikelen die u bij het KPU-bedrijf hebt aangeschaft) te combineren; voor uitzonderingen zie punt 2.e.(8).
N.B.: Voor volledige informatie zie VS 2-1593 Tenuen voor Militairen van de Koninklijke Landmacht
Dus andere krijgsmachtdelen mogen wel in discrediet gebracht worden (A)quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:06 schreef iScripters het volgende:
Overgetypt vanuit het HAMIL (Handboek Militair, 7e opgave van wijziging) 32-2:
[..]
wij mochten pas reizen in pak nadat we de baret mochten dragen, en daar hebben we uiteraard voor moeten werkenquote:Op woensdag 4 juni 2008 13:18 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Daarom was het bij ons ook zo geregeld in me amo dat je pas in tenue naar huis mocht als je geslaagd was voor zhkh. Een militair is sowieso verplicht om te helpen bij calamiteiten (lees ongelukken enzo). Dus ook in burger ben je daartoe verplicht.
quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:15 schreef Esses het volgende:
[..]
Dus andere krijgsmachtdelen mogen wel in discrediet gebracht worden (A)
quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:32 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
wij mochten pas reizen in pak nadat we de baret mochten dragen, en daar hebben we uiteraard voor moeten werken(idd ook zhkh)
[..]
maar daar hebben ze geen hulp bij nodig, dat lukt ze zelf ook prima
![]()
![]()
quote:
En niet alleen bij OTCrij ook tijdens oefeningen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:11 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
![]()
Op OTCrij lopen ook KLu mensen rond, maar pff die hebben soms meer kettingen/oorbellen in/om dan de gemiddelde MTVrapper
EN dat vind ik dus weer niet kunnen....
wat een onzinquote:Op woensdag 4 juni 2008 12:52 schreef Pumatje het volgende:
je bent er toch trots op? anders kun je net zo goed iets anders gaan doen.
Bij de KLu schijnt het toegestaan te zijnquote:Op woensdag 4 juni 2008 15:16 schreef Esses het volgende:
Daarop zou je elkaar moeten kunnen aanspreken ^^
Overal tegenwoordig, Staal enzo...quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:16 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Bij de KLu schijnt het toegestaan te zijn
Oh ik dacht dat je het aanspreken bedoeldequote:Op woensdag 4 juni 2008 16:21 schreef Bouke-p het volgende:
Bij de KL is dat niet toegestaan hoorHooguit een verlovings/trouwring en dan alleen tijdens kazerne dienst(muv sport/onderhoud).
Yep, daar focussen ze zich meer op daadwerkelijke prestaties dan op uiterlijk vertoon. Stuk prettigere werksfeer kan ik je vertellen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:16 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Bij de KLu schijnt het toegestaan te zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |