abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59033351
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:38 schreef Kinga het volgende:

[..]

Briljant. Het eiland is dus al eens eerder verplaatst, doordat ze die ijsbeer daarin gepropt hebben.
Zouden ze die ijsbeer met een touwtje aan dat rad hebben vastgebonden of zou die een begeleider gehad hebben? Charlotte misschien? Misschien heeft ze iets gedaan waardoor ze toch terug kon naar het eiland maar daarbij wel haar geheugen verloor.
pi_59033451
Over die ijsberenkwestie:

Ben deed nu toch bewust metalen objecten in dat teleportatie/tijdreisgeval? Dat was zodat de boel daar wat explodeerde en hij via die tunnel het eiland kon verplaatsen.. Het lijkt me dat ze die ijsbeer gewoon in dat ding zelf deden en teleporteerden. Hierbij hoefde m.i. het eiland niet verplaatst te worden..
pi_59033488
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:49 schreef wTs het volgende:

Ben deed nu toch bewust metalen objecten in dat teleportatie/tijdreisgeval? Dat was zodat de boel daar wat explodeerde en hij via die tunnel het eiland kon verplaatsen.. Het lijkt me dat ze die ijsbeer gewoon in dat ding zelf deden en teleporteerden. Hierbij hoefde m.i. het eiland niet verplaatst te worden..
Maar op die video werd toch gezegd dat er geen 'organic material' in kon?
pi_59033578
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:51 schreef Isegrim het volgende:

[..]
Maar op die video werd toch gezegd dat er geen 'organic material' in kon?
Je bent het konijntje al weer vergeten?
pi_59033587
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:49 schreef wTs het volgende:

Zou er verder geen verband zijn tussen de ijskou in die achterkamer en de ijsbeer?
pi_59033598
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:54 schreef FlashingLights het volgende:

[..]

Je bent het konijntje al weer vergeten?
Oh ja, dat konijntje. Maar wat zeiden ze dan over organic material?
pi_59033604
Lostpedia vindt niets op 'vault'. Moet nog ingevuld worden.
pi_59033611
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:56 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Oh ja, dat konijntje. Maar wat zeiden ze dan over organic material?
Ze zeiden INorganic material..
pi_59033678
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:57 schreef wTs het volgende:

[..]

Inderdaad ..
pi_59033743
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:55 schreef Symer het volgende:

[..]
Zou er verder geen verband zijn tussen de ijskou in die achterkamer en de ijsbeer?
Het verband is dat het eiland ergens in een koud klimaat ligt ... vandaar als je diep genoeg in de grond gaat je een bevroren grond tegenkomt, vandaar dat die russen een paar seizoenen terug in de sneeuw zaten, en vandaar dat men eerst 3000 miles moest varen voordat men bij een eilandje met tropisch klimaar kwam.
pi_59034197
Flashing lights lights lights.
pi_59034634
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 17:28 schreef -Mo- het volgende:

Flashing lights lights lights.
800
01:14:39,950 --> 01:14:41,960
Why are we doing this,dude?

801
01:14:41,970 --> 01:14:45,150
Sailing 3,000 miles to another island?

802
01:14:45,700 --> 01:14:48,920
Because it's the only way to keep them safe.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 17:55:26 #113
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_59034681
Wat een top aflevering deze finale.
Jin
het gevecht tussen Keamy en Sayid
Ben, die zich weer ouderwets als Ben gedraagt nadat hij Keamy heeft neergestoken.
Shepard, die verschijnt vlak voor de ontploffing verschijnt Claire, die in Kate's droom verschijnt. Het eiland dat verdwijnt.
De reunie tussen Desmond en Penny
Hurley die Jack pwnt in de boot over het verplaatsen van het eiland.
Alleen de laatste scene duurde iets te lang, waardoor ik al doorhad wie erin de kist lag en het schokeffect van het laatste shot weg was.

Vind het wel raar dat we eigenlijk niks meer over Walt horen. Hij had toch speciale gaves, waar the Others ook geïnteresseerd in waren?
pi_59034740
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 17:02 schreef FlashingLights het volgende:

[..]

Het verband is dat het eiland ergens in een koud klimaat ligt ... vandaar als je diep genoeg in de grond gaat je een bevroren grond tegenkomt, vandaar dat die russen een paar seizoenen terug in de sneeuw zaten, en vandaar dat men eerst 3000 miles moest varen voordat men bij een eilandje met tropisch klimaar kwam.
Het eiland lag idd 3000 mijl van Sumba, wat wel redelijk klopt met het feit dat het eiland in de buurt van Fiji lag zoals de piloot zei in 1x01. Dat betekent dat het eiland niet naast Antarctica ligt lijkt me.

En die Russen zitten op het eiland? Waarom hadden ze daar sneeuw en op het eiland niet? Het zag er toch altijd redelijk tropisch uit daar, permafrost lijkt me dan vreemd.

Wat ik dan denk:

Die kou is een gevolg van de 'negatively charged exotic matter'. De ijsbeer was nodig als proefdier, andere dieren zouden niet zo makkelijk met de kou overweg kunnen. Dharma heeft later die kamer er naast gebouwd om het effect te kunnen controleren en besturen.
pi_59034763
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 17:55 schreef Lonewolf2003 het volgende:

Vind het wel raar dat we eigenlijk niks meer over Walt horen. Hij had toch speciale gaves, waar the Others ook geïnteresseerd in waren?
De schrijvers zijn racisten daarom althans dat zou het antwoord zijn van Harold Perrineau.
http://www.tvguide.com/news/lost-harold-perrineau/080530-03
pi_59034785
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 17:59 schreef FlashingLights het volgende:

[..]

De schrijvers zijn racisten daarom althans dat zou het antwoord zijn van Harold Perrineau.
http://www.tvguide.com/news/lost-harold-perrineau/080530-03
Hij is ook wel een beetje genaaid. Hele seizoen al in de credits staan en dan na een handjevol afleveringen opgeblazen worden

Maar om het dan meteen op racisme te gooien
pi_59034829
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 17:58 schreef Symer het volgende:

[..]
Het eiland lag idd 3000 mijl van Sumba, wat wel redelijk klopt met het feit dat het eiland in de buurt van Fiji lag zoals de piloot zei in 1x01. Dat betekent dat het eiland niet naast Antarctica ligt lijkt me.
Hoewel ik geen expert ben in miles ... maar volgens mijn kon je de rand van de zuidpool nog wel raken.
quote:
En die Russen zitten op het eiland? Waarom hadden ze daar sneeuw en op het eiland niet? Het zag er toch altijd redelijk tropisch uit daar, permafrost lijkt me dan vreemd.
Ach, een standaard scifi truukje het eiland is in staat om zijn directe omgeving te beinvloeden. De ultieme mind fuck jij denkt 4 seizoenen ze zitten op een tropisch eiland wat blijkt dat tropische eiland is omgeven door land met een koud klimaat.
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 17:58 schreef Symer het volgende:
Wat ik dan denk:

Die kou is een gevolg van de 'negatively charged exotic matter'. De ijsbeer was nodig als proefdier, andere dieren zouden niet zo makkelijk met de kou overweg kunnen. Dharma heeft later die kamer er naast gebouwd om het effect te kunnen controleren en besturen.
Ik zou denken die ijsbeer is een dier uit de omgeving die ze nodig hadden om te testen. Ben doet ook die jas aan niet omdat de timeshift koud is, nee die grot met dat wiel daarom doet hij een jas aan. Bang om een koutje te vatten.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 18:05:08 #118
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_59034841
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 18:01 schreef Symer het volgende:

[..]

Hij is ook wel een beetje genaaid. Hele seizoen al in de credits staan en dan na een handjevol afleveringen opgeblazen worden

Maar om het dan meteen op racisme te gooien
Typisch, meteen weer de ras-kaart spelen.
pi_59034895
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 18:04 schreef FlashingLights het volgende:

[..]

Hoewel ik geen expert ben in miles ... maar volgens mijn kon je de rand van de zuidpool nog wel raken.
Dat is correct. Maar als je richting het oosten 3000 mijl gaat zit je rond Fiji. Wat redelijk overeenkomt met wat we al wisten en mij daardoor logischer in de oren klinkt.
quote:
Ach, een standaard scifi truukje het eiland is in staat om zijn directe omgeving te beinvloeden. De ultieme mind fuck jij denkt 4 seizoenen ze zitten op een tropisch eiland wat blijkt dat tropische eiland is omgeven door land met een koud klimaat.
Zouden de mensen op het schip dat niet in de gaten hebben gehad? En hoe zou 815 daar gekomen zijn?
pi_59034969
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 18:08 schreef Symer het volgende:

[..]
Zouden de mensen op het schip dat niet in de gaten hebben gehad? En hoe zou 815 daar gekomen zijn?
@schip: We weten niet wat onderweg allemaal gebeurt is ... dus daar kun je geen uitspraak over doen. We weten bijvoorbeeld ook nog steeds niet waarom een bijl in de zijkant van het schip steekt.
@vliegtuig: welke bedoel je de "echte" of de "neppe"?
pi_59035051
Op Lostpedia gaan ze er vanuit dat Michael dood is, waarom kan ie nu opeens wel dood?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_59035065
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 18:12 schreef FlashingLights het volgende:

[..]

@schip: We weten niet wat onderweg allemaal gebeurt is ... dus daar kun je geen uitspraak over doen. We weten bijvoorbeeld ook nog steeds niet waarom een bijl in de zijkant van het schip steekt.
@vliegtuig: welke bedoel je de "echte" of de "neppe"?
De echte. Ze vlogen van Australië naar de VS en crashten onderweg naar Fiji. Vrij weinig arctische klimaten kom je dan tegen.

En schepen die rond Antarctica varen (zowel het vrachtschip als Penny's bootje) zijn daartoe beter uitgerust dan wat we gezien hebben. Michael en Walt vertrokken zelfs zonder jas!
pi_59035078
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 18:16 schreef PietjePuk007 het volgende:
Op Lostpedia gaan ze er vanuit dat Michael dood is, waarom kan ie nu opeens wel dood?
Omdat Christian zei dat hij kon gaan, hij was niet meer nodig.
pi_59035161
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:57 schreef wTs het volgende:

[..]

Aha, natuurlijk.
pi_59035193
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 18:17 schreef Symer het volgende:

[..]
De echte. Ze vlogen van Australië naar de VS en crashten onderweg naar Fiji. Vrij weinig arctische klimaten kom je dan tegen.
Tenzij je serieus van koers afwijkt ...
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 18:17 schreef Symer het volgende:

Michael en Walt vertrokken zelfs zonder jas!
De special heading zorgt er misschien voor dat ... maar goed kan ik me verklaring van micheal niet zo goed meer herinneren.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 18:24:20 #126
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_59035207
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 18:16 schreef PietjePuk007 het volgende:
Omdat het eiland dat toelaat nu. Shepard verschijnt ook aan hem en zegt: "You can go now, Michael." Dat zou dus kunnen beteken, dat Michael nu dood mag gaan. Het zou ook simpel kunnen beteken, dat Michael weg kan gaan uit de kamer, omdat Shepard alles onder controle heeft.
pi_59035410
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 18:23 schreef FlashingLights het volgende:

[..]

Tenzij je serieus van koers afwijkt ...
Ik meen me te herinneren dat ze 6 uur op reis waren, pech kregen en vervolgens 2 uur lang terugvlogen. Dan moeten ze die laatste 2 uur behoorlijk snel gevlogen hebben.
quote:
De special heading zorgt er misschien voor dat ... maar goed kan ik me verklaring van micheal niet zo goed meer herinneren.
Michael had een paar dagen gevaren. Tenzij die koers hem ineens een paar duizend mijl verder helpt (wat niet gebeurde bij de helikopter ed) moeten hij en Walt toch vrij onderkoeld aangekomen zijn op dat andere eiland. Dat zou zeker wel opgevallen zijn.
pi_59035423
http://darkufo.blogspot.com/

De acteur geeft er een interview over, dat Michael echt dood is gegaan en dat hij er zelf niet blij mee was omdat hij wilde dat Walt en Michael een goede vader-zoonrelatie zouden krijgen.

Quotes

TV Guide: Did you know Michael was being killed off when you returned?
Harold Perrineau: I had no idea. It's like, what the hell? I came back for that?

TV Guide: You're laughing as you say that, but you don't sound particularly pleased.
Perrineau: I'm disappointed, mostly because I wanted Michael and Walt to have a happy ending. I was hoping Michael would get it together and actually want to be a father to his kid and try to figure out a way to get back [home]. But this is [the producers'] story. If I were writing it, I would write it differently.
pi_59035450
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 18:35 schreef Symer het volgende:

[..]
Tenzij die koers hem ineens een paar duizend mijl verder helpt (wat niet gebeurde bij de helikopter ed) moeten hij en Walt toch vrij onderkoeld aangekomen zijn op dat andere eiland. Dat zou zeker wel opgevallen zijn.
De heading als een doorgang ... zou kunnen waarom niet?
pi_59035712
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 18:38 schreef FlashingLights het volgende:

[..]

De heading als een doorgang ... zou kunnen waarom niet?
Dat zou dan nog niet verklaren waarom de omgeving niet in een koud klimaat veranderde toen het eiland verdween (dat zouden de 06 + Des en Frank wel gemerkt hebben). Bovendien hebben zij de koers niet gevolgd voor zover we weten, dus zijn ze ook niet naar een tropische zone geteleporteerd.
pi_59035767
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 18:52 schreef Symer het volgende:

[..]

Dat zou dan nog niet verklaren waarom de omgeving niet in een koud klimaat veranderde toen het eiland verdween (dat zouden de 06 + Des en Frank wel gemerkt hebben).
Wie zegt dat het eiland verdwenen is ... in SGA komt het ook vaak voor dat men atlantis laat "verdwijnen".
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 18:52 schreef Symer het volgende:

[..]
Bovendien hebben zij de koers niet gevolgd voor zover we weten, dus zijn ze ook niet naar een tropische zone geteleporteerd.
Dat zou inderdaad een vereiste zijn.
pi_59035859
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 18:55 schreef FlashingLights het volgende:

[..]

Wie zegt dat het eiland verdwenen is ... in SGA komt het ook vaak voor dat men atlantis laat "verdwijnen".
[..]

Dat zou inderdaad een vereiste zijn.
Maar ze hadden geen kompas. Dat ze zonder bijwerkingen weggekomen zijn moet dan betekenen dat de invloed van het eiland verdwenen is. Als het eiland zelf ook is verdwenen zou dat daarmee verklaard zijn.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 19:09:17 #133
28033 Pek
je moet wat
pi_59035958
Oh boy....en dit gaat de komende 8 maanden zo door, ben ik bang
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_59036045
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 19:02 schreef Symer het volgende:

[..]
Maar ze hadden geen kompas. Dat ze zonder bijwerkingen weggekomen
Hurley is insane man ... maar goed het was maar een ideetje naar aanleidings van iemands post. Overigens het eiland zijn invloed is niet weg het eiland is onder zee gegaan , vandaar ook datgene wat je zag op zee.
pi_59036070
8 maand? Begint het niet in september weer dan??
pi_59036129
Vindt mijn idee altijd nog beter dan dit:
"was experimenting with polar bears and sharks at the very least. Polar bears are widely known to be the most vicious, as well as the most intelligent bear in the species.

My theory is that these polar bears were being trained to turn the donkey wheel if needed, and explains how that polar bear ended up in a desert in Tunisia, the same place Ben ended up when he turned the wheel."

pi_59036197
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 19:16 schreef JohnLennon het volgende:
Zucht...
  zaterdag 31 mei 2008 @ 19:24:08 #138
28033 Pek
je moet wat
pi_59036233
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 19:16 schreef JohnLennon het volgende:
Mja, "tijd" is niet echt meer een factor dacht ik
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_59036302
Er is alleen een probleem een ijsbeer komt niet voor op de zuidpool.
pi_59036306
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 19:19 schreef FlashingLights het volgende:
"was experimenting with polar bears and sharks at the very least. Polar bears are widely known to be the most vicious, as well as the most intelligent bear in the species.

My theory is that these polar bears were being trained to turn the donkey wheel if needed, and explains how that polar bear ended up in a desert in Tunisia, the same place Ben ended up when he turned the wheel."

Ik vind het nog niet eens zo gek bedacht. We weten van Hydra Island waar een Skinner's box stond dat ijsberen getraind werden om op knoppen te drukken voor fishbiscuits. Misschien was die kooi juist gebouwd om ze te leren het rad te draaien.

Verder is Hurley niet gek geworden imho, hij wilde alleen terug naar een vertrouwde omgeving toen Charlie hem kwam bezoeken en ik hoop voor Locke & co niet dat het eiland echt onderwater is.
pi_59036348
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 19:19 schreef FlashingLights het volgende:

Wat is er raar aan dat idee? De ruimte waar de donkey wheel stond was erg koud. Machines zouden kunnen vastlopen en echt niet dat daar een mens heengaat om te helpen draaien want dan ben je weg voor je het weet.
pi_59036349
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 19:27 schreef FlashingLights het volgende:
Er is alleen een probleem een ijsbeer komt niet voor op de zuidpool.
Dan schuiven we het eiland toch naar de Noordpool? Dat maakt weinig verschil dan denk ik. Bovendien hebben we ooit de Grote Beer in de lucht gezien, wat suggereert dat het eiland zich op het noordelijk halfrond bevindt.
pi_59036387
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 19:30 schreef Bot13 het volgende:

[..]
Wat is er raar aan dat idee? De ruimte waar de donkey wheel stond was erg koud. Machines zouden kunnen vastlopen en echt niet dat daar een mens heengaat om te helpen draaien want dan ben je weg voor je het weet.
Komop man een ijsbeer die getraint is om een wiel te draaien ... dat zou zo lame zijn.
pi_59036405
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 19:30 schreef Symer het volgende:

[..]
Dan schuiven we het eiland toch naar de Noordpool?
Dat ligt er aan ligt het dan nog binnen 3000 miles ... ik ben niet zo goed in geografie in combinatie met afstanden en dat ook nog eens in miles.
pi_59036467
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 19:33 schreef FlashingLights het volgende:

[..]

Dat ligt er aan ligt het dan nog binnen 3000 miles ... ik ben niet zo goed in geografie in combinatie met afstanden en dat ook nog eens in miles.
De Noordpool ligt wel iets meer dan 3000 mijl bij Australië vandaan idd. Maar als we toch aan het teleporteren zijn van Fiji naar de Zuidpool, maken die mijlen ook niet veel meer uit. De 06 + Des en Frank kunnnen dan naar een plek geteleporteerd zijn dat 3000 mijl bij Sumba vandaan ligt.
pi_59036618
Zo zo, wat een theorieën

Tja, ik weet niet of het eiland eigenlijk in een koud klimaat ligt. Ik denk in ieder geval wel dat hij in eerste instantie bij Fiji lag zoals we eerder gehoord hebben. Maar dat de koude elementen op het eiland (of beter gezegd ónder/in het eiland) eerder te maken hebben met de singulariteit die een bijzondere uitwerking heeft?

Maar ja.. dan die ijsberen.. hier houden we ook ijsberen in dierentuinen, dus waarom zij daar niet? Wie weet hadden die kooien nog wel een soort airco systeem? Dharma is er al een hele tijd niet meer.

En waarom die twee ventjes op de noordpool (?) zaten, dat is ook een goede vraag. Misschien is een van de polen wel een goede plek om signalen op te vangen die met magnetisme te maken hebben, immers daar komt het magnetisch veld van de aarde samen?

Als ze maar afsluiten over 2 jaar met veel antwoorden
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_59036711
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 19:44 schreef DaFrenk het volgende:

Zo zo, wat een theorieën
Het is geen theorie ik zuig het ter plekke uit mijn duim waar gelukkig Symer daar is om te wijzen op de fouten. Maar ik blijf denken dat het eiland daar is waar deze personen ook waren http://www.lostpedia.com/wiki/Listening_Station , een koud gebied los van waar dit gebied ook is.
pi_59036981
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 19:44 schreef DaFrenk het volgende:
En waarom die twee ventjes op de noordpool (?) zaten, dat is ook een goede vraag. Misschien is een van de polen wel een goede plek om signalen op te vangen die met magnetisme te maken hebben, immers daar komt het magnetisch veld van de aarde samen?
Hier neig ik ook naar. Zie plaatje.
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 19:49 schreef FlashingLights het volgende:

[..]

Het is geen theorie ik zuig het ter plekke uit mijn duim waar gelukkig Symer daar is om te wijzen op de fouten. Maar ik blijf denken dat het eiland daar is waar deze personen ook waren http://www.lostpedia.com/wiki/Listening_Station , een koud gebied los van waar dit gebied ook is.
Ik zat ook net op Lostpedia te kijken en daar staat deze theorie ook beschreven. De lijst met referenties in de serie aan arctische dingen is wel indrukwekkend en de opmerking over de onderzeeër die nodig is omdat ze onder ijsschotsen doormoeten is ook wel goed gevonden.

Maar er zitten zoveel dingen in Lost dat je overal wel bewijs voor kunt vinden.
pi_59037454
Het was weer een goede seizoensafsluiter.
Genoeg dingen om over na te denken waar je bijna gek van kan worden.

Het bovenstaande verhaal van Lucky_Strike over Jeremy Bentham was trouwens interessant om te lezen.

Zelf denk ik ook dat de ijsbeer werd gebruikt om het eiland te verplaatsen, alleen vraag ik me wel af in welke periode dit werd gedaan, want de ruimte werd later door de D.I. ontoegankelijk gemaakt door 'The vault', waar men kleinschalige experimenten, met bijv. het konijn, kon uitvoeren.

Zouden de overige passagiers van het schip zijn omgekomen, of dobberen ze eenzaam in de oceaan?
Ook is er nog het bootje waar o.a. Daniel in zit, waar verder geen aandacht aan werd besteedt.
pi_59037693
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 20:29 schreef Mr.Silencer het volgende:

Zelf denk ik ook dat de ijsbeer werd gebruikt om het eiland te verplaatsen
Dat is zo'n onwerkelijk idee ... het doel van de aanwezigheid van de ijsbeer is duidelijk. Het is mijn volgens meer de vraag waar komen de ijsberen vandaan. Het doel van de ijsbeeer is om testobject te zijn. Eerste teste men met konijnen, toen dacht men kunnen we dit met mensen ook doen? Je kan vervolgens een mens gebruiken als testobject of iets dat iets groter is dan de mens. Een olifant, een tijger, etc. valt af blijft over een beer. We proppen een beer in dat ding met de witte deuren we spinnen het ding op en voila een beer in de woestijn ergens in afrika. Vervolgens als het met een ijsbeer lukt dan zullen we het eens proberen met een mens, wel die komen ook in afrika terecht. Maar een beer die een wiel draait ... dat zou zo lame zijn.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 20:50:42 #151
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_59037800
Wat een einde zeg.... ik heb deze keer expres niet hier gelezen en dat ws het zeker waard :-D
Ben die voorstelt dat ie Jack kan halpen met Kate???
En raar dat er niemand van de 6 naar Walt is gegaan, al was het alleen maar om te vragen wat er met hem was gebeurd in de tijd dat ie ontvoerd was???
En zo kan ik nog wel een uurtje doorgaan. Voor mijn gevoel zijn er weer honderden vragen bijgekomen ipv dat ze beantwoord werden! Hahahaha

Ik ga deze aflevering echt nog eens kijken!
pi_59037851
Volgens mij was die ruimte ook te klein voor een ijsbeer?

Het eiland is trouwens al eens eerder verplaatst geweest, toen is er vermoedelijk iets gebeurd tussen Widmore en Ben. Toen is namelijk die ijsbeer in de woestijn terecht gekomen? Op vrijwel dezelfde plek als waar Ben een paar afleveringen geleden terecht kwam, in ieder geval ook in een woestijn in Tunesië.

Daar is dan vervolgens Charlotte naar gaan zoeken, best kans dat ze toen voor iets anders van het eiland af was (net zoals Mr. Friendly) en toen ze terug wilde was het eiland weg. Ze ging naar Tunesië, vond de halsband van de ijsbeer, en wist dat het eiland verplaatst was. Dus ging ze mee op de expeditie van Widmore en heeft ze het eiland weer terug gevonden.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
pi_59037919
Klinkt logisch .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_59038017
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 20:50 schreef tass het volgende:
En raar dat er niemand van de 6 naar Walt is gegaan, al was het alleen maar om te vragen wat er met hem was gebeurd in de tijd dat ie ontvoerd was???
Ik denk dat niemand hem onder ogen durfde te komen nu ze weten dat z'n pa dood is. Hurley had er ook zichtbaar moeite mee.
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 20:52 schreef DaFrenk het volgende:
Die ruimte met dat rad? Was wel groot genoeg dacht ik.

En waarom denk je dat Charlotte dan niets meer van het eiland weet?
pi_59038103
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 20:52 schreef DaFrenk het volgende:

Daar past wel een ijsbeer in.
pi_59038118
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 21:01 schreef Symer het volgende:

[..]
Die ruimte met dat rad? Was wel groot genoeg dacht ik.
Alleen het trapje zal wel lastig geweest zijn voor de ijsbeer.
pi_59038173
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 21:07 schreef FlashingLights het volgende:

[..]

Alleen het trapje zal wel lastig geweest zijn voor de ijsbeer.

Ik veronderstel dat die ladder, kruipgang, Vault, Orchid en tuinhuisje er later omheen zijn gebouwd door Dharma. Dus ná de experimenten met de ijsbe(e)r(en).
pi_59038267
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 21:10 schreef Symer het volgende:

[..]

Ik veronderstel dat die ladder, kruipgang, Vault, Orchid en tuinhuisje er later omheen zijn gebouwd door Dharma. Dus ná de experimenten met de ijsbe(e)r(en).
Wel ik blijf erbij dat dit gewoon niet de simpelste eenvoudigste verklaring is.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 21:16:19 #159
154052 RobertVH
I am your father
pi_59038275
Misschien is die 'Vault' ook wel een logische verklaring voor het tijdsverschil tussen het eiland en de wereld eromheen, te veel gekloot met tijdreizen enzo
Maar dat zal farday wel allemaal een keertje uitleggen
pi_59038304
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 21:10 schreef Symer het volgende:

[..]

Hm, ik denk dat de ijsberen eerder met Dharma zijn meegekomen? De natives zullen die experimenten wel niet gedaan hebben? Des te meer omdat die ijsbeer een Dharma halsband om had. Die natives weten wel wat dat rad doet en vereren het in zekere zin, getuige de hiërogliefen.
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 21:01 schreef Symer het volgende:
En waarom denk je dat Charlotte dan niets meer van het eiland weet?

Ahja.. daar had ik even niet meer aan gedacht. Alhoewel, zei ze dat? Of weet ze het wel, maar zegt ze het niet? Ze had wel een lach van herkenning op haar gezicht toen ze die halsband vond van de ijsbeer.
pi_59038328
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 21:16 schreef RobertVH het volgende:
Misschien is die 'Vault' ook wel een logische verklaring voor het tijdsverschil tussen het eiland en de wereld eromheen, te veel gekloot met tijdreizen enzo
Wat is er eigenlijk met Fareday? Hij zat toch op een rubberen bootje?
Maar ja. Er zal toch wel iets terugkomen van "Desmond is your constant".
A little bit hateful
pi_59038376
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 21:16 schreef RobertVH het volgende:
Daniel Faraday moet wel eerst met zijn kennis het eiland terugvinden, want op het laatst zagen we hem in een bootje op de oceaan.
pi_59038384
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 21:18 schreef DaFrenk het volgende:

[..]

Hm, ik denk dat de ijsberen eerder met Dharma zijn meegekomen? De natives zullen die experimenten wel niet gedaan hebben? Des te meer omdat die ijsbeer een Dharma halsband om had. Die natives weten wel wat dat rad doet en vereren het in zekere zin, getuige de hiërogliefen.
Ik denk ook dat Dharma de ijsberen mee heeft genomen en de experimenten heeft gedaan. Toen ze middels de ijsberen zagen wat er gebeurt als je aan dat rad draait hebben ze de rest er omheen gebouwd.

En toen Miles zei dat Charlotte 'terug was' op het eiland keek ze redelijk verbaasd.
pi_59038448
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 21:23 schreef Symer het volgende:

[..]
Ik denk ook dat Dharma de ijsberen mee heeft genomen en de experimenten heeft gedaan. Toen ze middels de ijsberen zagen wat er gebeurt als je aan dat rad draait hebben ze de rest er omheen gebouwd.
... dus Dharma ziet een grote put met helemaal onder diep diep een rad. Vervolgens daalt men af ziet men een wiel, men denkt een beer kunnen we wel laten draaien aan dat wiel. Men gaat boven de grond beren trainen, vervolgens transporteert men een beer helemaal deze put in helemaal naar beneden. Vervolgens gaat laat men de beer een keer aan het wiel draaien en het eiland flits en het is verplaatst. Vervolgens bouwt men een gebouw over deze put heen, en laat men de ijsberen los. Ja, ik kan het zien gebeuren.
pi_59038453
Waarschijnlijk heeft Charlotte Miles niks verteld van haar verleden, en keek ze verbaast dat hij toch dingen weet?
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_59038536
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 21:27 schreef FlashingLights het volgende:

[..]

... dus Dharma ziet een grote put met helemaal onder diep diep een rad. Vervolgens daalt men af ziet men een wiel, men denkt een beer kunnen we wel laten draaien aan dat wiel. Men gaat boven de grond beren trainen, vervolgens transporteert men een beer helemaal deze put in helemaal naar beneden. Vervolgens gaat laat men de beer een keer aan het wiel draaien en het eiland flits en het is verplaatst. Vervolgens bouwt men een gebouw over deze put heen, en laat men de ijsberen los. Ja, ik kan het zien gebeuren.
Dharma vindt een bevroren kamer in een grot met oude hiëroglyfen en een rad. Ze theoretiseren wat er gebeurt als je aan dat ding draait aangezien het er belangrijk uitziet.

Om de theorieën te testen zoeken ze een dier dat de kou aankan en sterk genoeg is. De ijsberen worden ingevlogen en getrained in de kooi op dat kleine eiland. De wetenschappers voeren het experiment uit en bouwen vervolgens een station eromheen om het effect uit te buiten en in te dammen. Net zoals ze een station om de elektromagnetische anomalie hebben gebouwd (The Swan).

Dat zie ik wel gebeuren ja.
pi_59038592
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 21:27 schreef Rev- het volgende:
Waarschijnlijk heeft Charlotte Miles niks verteld van haar verleden, en keek ze verbaast dat hij toch dingen weet?
Dat zou kunnen, maar zou ze dan niet meer geschrokken kijken? Ik kreeg echt het idee dat zij geen flauw benul had waar Miles had over had. Toen ze daar over na ging denken bedacht ze dat ze daar misschien geboren is, wat ze later tegen Daniel zegt.
pi_59038606
hmm hoe kreeg sawyer eigenlijk ook alweer de viskoekjes te pakken? Was het iets met draaien?
A little bit hateful
pi_59038729
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 21:35 schreef Liquidootje het volgende:
hmm hoe kreeg sawyer eigenlijk ook alweer de viskoekjes te pakken? Was het iets met draaien?
Plank neer beneden duwen en op een knop drukken dacht ik. Maar goed, dat is ook het principe van een Skinner's box. Beginnen met simpele dingen. Als ze dan in de gaten hebben dat ze iets moeten doen voor voer kun je complexere dingen proberen. Zoals een rad.

Trouwens, dat rad lijkt hier wel op:

Een 'Dharma wheel'. Zou Dharma hier zijn naam op gebasseerd hebben?
pi_59039172
Was de hardest Lost quiz ever al gepost trouwens?

Had 1508 punten
pi_59039186
ik volg het sinds het eerste uur, maar zal wel heel slecht scoren
A little bit hateful
pi_59039217
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 22:14 schreef Liquidootje het volgende:
ik volg het sinds het eerste uur, maar zal wel heel slecht scoren
Ach, als je nog weet wat Sawyer bestelde bij de garnalenkraam zit je wel goed
pi_59039317
Whehe dat was het enige wat ik 100% wist.Leek mij wel lekker toen

693 punten

Onvervalst
A little bit hateful
  zaterdag 31 mei 2008 @ 22:34:39 #174
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_59039497
Ik denk dat Charlotte verbaasd reageerde omdat Miles dat niet hoort te weten.
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  zaterdag 31 mei 2008 @ 22:35:02 #175
150152 Queen_Bee
pi_59039501
1) There are 39 Multiple-choice questions.

Zoveel
I'm super sonic man
pi_59039546
1146
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
  zaterdag 31 mei 2008 @ 22:45:39 #177
150152 Queen_Bee
pi_59039665
Ik kijk nooit hoe de aflevering heten.

1440
I'm super sonic man
pi_59039710
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 21:31 schreef Symer het volgende:

[..]
Dat zie ik wel gebeuren ja.
Wel ik niet ... als dat het antwoord wordt dan zal ik me bekocht voelen. Verder waarom een ijsbeer trainen als je het ook mens kan laten doen. Zelfs Ben die net heel wat had meegemaakt draaide het wiel zonder problemen.

Een ijsbeer die een wiel draait of een ijsbeer die testobject is om teleportatie uit te testen?
  zaterdag 31 mei 2008 @ 22:52:39 #179
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_59039761
868 out of 3900 bij die quiz. Je bent ook wel een freak als je al die dingen weet.
pi_59039763
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 22:48 schreef FlashingLights het volgende:

[..]

Wel ik niet ... als dat het antwoord wordt dan zal ik me bekocht voelen. Verder waarom een ijsbeer trainen als je het ook mens kan laten doen. Zelfs Ben die net heel wat had meegemaakt draaide het wiel zonder problemen.
Om dezelfde reden dat we medicijnen eerst op ratten testen. Als je nog niet precies weet wat het doet telt een dierenleven minder dan een mensenleven.
quote:
Een ijsbeer die een wiel draait of een ijsbeer die testobject is om teleportatie uit te testen?
Ik postuleer dus beide.
pi_59039784
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 22:45 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik kijk nooit hoe de aflevering heten.

1440
Right. Veel geluk hebben is dat.
A little bit hateful
pi_59039804
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 22:52 schreef Symer het volgende:

[..]

Om dezelfde reden dat we medicijnen eerst op ratten testen. Als je nog niet precies weet wat het doet telt een dierenleven minder dan een mensenleven.
Maar hoe zie je dat gebeuren, boven een foto van het rad. Gaat de ijsbeer op zijn achterpoten staan of ... ?
pi_59039830
Nou zo raar is die theorie niet he. Het is daar koud. Normale beren doen het niet en de everzwijnen ook niet.
A little bit hateful
pi_59039831
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 22:55 schreef FlashingLights het volgende:

[..]

Maar hoe zie je dat gebeuren, boven een foto van het rad. Gaat de ijsbeer op zijn achterpoten staan of ... ?
Idd. Zoek op youtube eens naar 'bear tricks' oid voor hartverscheurende straatberen die dergelijke dingen doen in Azië.
pi_59040057
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 21:34 schreef Symer het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar zou ze dan niet meer geschrokken kijken? Ik kreeg echt het idee dat zij geen flauw benul had waar Miles had over had. Toen ze daar over na ging denken bedacht ze dat ze daar misschien geboren is, wat ze later tegen Daniel zegt.
Ze vertelde eerder nog aan Daniel (of was het nou later) dat ze nog steeds de plek zoekt waar ze geboren is, dus volgens mij weet ze wel waar Miles over praat..
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_59040115
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 23:11 schreef Rev- het volgende:

[..]

Ze vertelde eerder nog aan Daniel (of was het nou later) dat ze nog steeds de plek zoekt waar ze geboren is, dus volgens mij weet ze wel waar Miles over praat..
Dat was later, en ik denk dat de mogelijkheid dat ze op het eiland geboren is bij haar opkwam doordat Miles er over begon.
pi_59041208
Ik ben ook weer bij
pi_59041221
quote:
Op zondag 1 juni 2008 00:17 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Ik ben ook weer bij
En dat is alles wat er te zeggen valt?
A little bit hateful
pi_59041403
quote:
Op zondag 1 juni 2008 00:17 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

En dat is alles wat er te zeggen valt?
Ik vond het niet zo heel erg boeiend Komt misschien omdat ik een kater heb maar ik heb de helft van de tijd geinternet
  zondag 1 juni 2008 @ 00:41:40 #190
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_59041603
Ranja .
2000 light years from home
pi_59041619
Doe ik ook altijd dat internetten , maar dan kan ik nog steeds iets semi-zinnigs uiten. Ranja
A little bit hateful
pi_59041790
Jin gaat helemaal niet dood want in een paar eps hiervoor zattie nog in een flashforward. Beetje doorzichtig hoor van de schrijvers... zal wel door de staking komen dat ze een beetje zaten te kutten
  zondag 1 juni 2008 @ 01:04:01 #193
150152 Queen_Bee
pi_59041891
in welke flashforward dan
I'm super sonic man
pi_59041923
Hij denkt nog steeds dat het Jin + Sun baby geboorte scene was.
A little bit hateful
  zondag 1 juni 2008 @ 01:10:59 #195
150152 Queen_Bee
pi_59041974
Fucktard
I'm super sonic man
  zondag 1 juni 2008 @ 01:17:46 #196
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_59042030
quote:
Op zondag 1 juni 2008 01:04 schreef Queen_Bee het volgende:
in welke flashforward dan
quote:
Op zondag 1 juni 2008 01:06 schreef Liquidootje het volgende:
Hij denkt nog steeds dat het Jin + Sun baby geboorte scene was.
quote:
Op zondag 1 juni 2008 01:10 schreef Queen_Bee het volgende:
Fucktard
Hap...
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_59043009
quote:
Op zondag 1 juni 2008 00:56 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Jin gaat helemaal niet dood want in een paar eps hiervoor zattie nog in een flashforward. Beetje doorzichtig hoor van de schrijvers... zal wel door de staking komen dat ze een beetje zaten te kutten
maak daar maar een flashback van, je hebt niet goed opgelet.
pi_59043131
697 punten. Wat een onzinvragen. Negen van de tien keer heb ik gegokt.
  zondag 1 juni 2008 @ 03:41:43 #199
151400 EvilMarc
, gekkie!
pi_59043195
588 out of 3900
Maar ik drukte 2x verkeerd.
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_59044036
jeetje
wat een seizoensfinale
je blijft toch weer met een hoop vragen zitten maar ja nu maar wachten op het volgende seizoen

hurley in de helikopter vond ik echt super...dat frank zei we moeten zoveel gewicht dumpen..hahahaha..
what you see, is what you get!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')