abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 mei 2008 @ 23:28:55 #151
182269 sneakypete
On the edge
pi_59024083
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:27 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Nee, juist omdat mensen ziek kunnen worden hebben wij in dit land ziekenhuizen gebouwd.
Als het christendom even machtig en conservatief zou zijn als 500 jaar terug, zouden die ziekenhuizen er niet staan. Ik mag hopen dat jij met je tijd bent meegegaan, maar zie je waar juist jouw gedrag toe leidt?
Laat ouders zelf deze moeilijke beslissing nemen, in samenspraak met een arts natuurlijk.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 23:29:53 #152
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_59024104
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:27 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Nee, juist omdat mensen ziek kunnen worden hebben wij in dit land ziekenhuizen gebouwd.
God maakt mensen, dus God maakt ook mensen ziek. Zieken behandelen is dus tegen de wil van God in gaan. Heiligschennis!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 30 mei 2008 @ 23:30:31 #153
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_59024123
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:26 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Nee, het leven dient actief te worden verlengd. Actieve levensbeëindiging is uit den boze.

Precies

Leven, nog lang en gelukkig!

vrijdag 30 mei 2008 @ 23:31:24 #154
182269 sneakypete
On the edge
pi_59024140
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

God maakt mensen, dus God maakt ook mensen ziek. Zieken behandelen is dus tegen de wil van God in gaan. Heiligschennis!
Dan heeft god ook artsen en abortusboten geschapen, alsmede de pil van drion.
Als god 'alles' heeft geschapen, heeft 'hij' ook alle ''slechte'' dingen geschapen.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 23:32:53 #155
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59024167
quote:

[..]

Nee, het leven dient actief te worden verlengd. Actieve levensbeëindiging is uit den boze.
Niemand verplicht je. Wat is het voor stuitende arrogantie dat jij gaat bepalen wat ik met mijn leven mag doen? Ik zie totaal niet hoe ik een plicht heb te leven. Dat jij vindt dat je mensen kunt verplichten te moeten lijden, omdat het volgens jouw geborneerde wereldbeeld louterend is, of een beproeving, of wat dan ook, dat zal allemaal best, maar houd het alsjeblieft voor jezelf.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 23:32:57 #156
182269 sneakypete
On the edge
pi_59024172
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Precies

Leven, nog lang en gelukkig!

[ afbeelding ]
Toen de rechtbank wederom deze vrouw het recht op zelfbeschikking ontzegde, hetgeen volsalgen irrationeel en immoreel is, een grove schande voor het land waar de 'verlichting' ooit is ontstaan (wat een grap), werd god er zo pissig over, dat hij de vrouw hoogstpersoonlijk kwam halen.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 23:34:11 #157
pi_59024194
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:31 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Als god 'alles' heeft geschapen, heeft 'hij' ook alle ''slechte'' dingen geschapen.
Precies. Alles of niets. Jurgen is hypocriet. Hij wil van 2 walletjes eten.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 30 mei 2008 @ 23:37:58 #158
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_59024279
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:31 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Inderdaad, en dan is het aan jou als goed mens om dergelijke zaken te bestrijden. Dat de mens geneigd is tot het kwade is binnen conservatieve kringen alom bekend.
Pugna Pro Patria
  vrijdag 30 mei 2008 @ 23:39:36 #159
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59024309
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:17 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Waarom? Bestaand leven moet je zoveel mogelijk behouden. Daarom ben ik ook tegen abortus, euthanasie en embryoselectie.
Oh ja, hier moest ik ook nog even op reageren. Ik vind het ook stuitend arrogant om te stellen dat een 6-cellig klompje meer ‘leven’ is dan een plant. Of dan een koe. Als je je daarover kunt opwinden, hoe kun je het dan over je hart verkrijgen om vlees te eten of om te vergeten je plant water te geven. Dat ligt ook besloten in een irrationele verheffing van de mens boven elke andere vorm van leven, ongeacht hoe dit menselijk 'leven' eruit ziet.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 23:40:18 #160
182269 sneakypete
On the edge
pi_59024330
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:37 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Inderdaad, en dan is het aan jou als goed mens om dergelijke zaken te bestrijden. Dat de mens geneigd is tot het kwade is binnen conservatieve kringen alom bekend.
Dus je geeft toe dat god niet beter is dan de mensheid zelf?
God creeerde immers alles, inclusief heel wat 'missers'.
Waarom?
Als onderdeel van een expiriment?
Met welk doel?
  vrijdag 30 mei 2008 @ 23:40:22 #161
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_59024333
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:32 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Toen de rechtbank wederom deze vrouw het recht op zelfbeschikking ontzegde, hetgeen volsalgen irrationeel en immoreel is, een grove schande voor het land waar de 'verlichting' ooit is ontstaan (wat een grap), werd god er zo pissig over, dat hij de vrouw hoogstpersoonlijk kwam halen.

En uiteraard mag deze niet ontbreken

http://www.nvve.nl/nvve2/dossierdetail.asp?pagkey=73203&dossier=72067

Je moet eigenlijk volkomen ziek in je hoofd zijn om die mensen onder dwang in leven te willen laten
  vrijdag 30 mei 2008 @ 23:40:55 #162
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59024345
quote:
Als het niet serieus was, was het lachwekkend geweest. Iemand heeft een abonnement op de absolute moraal hoor.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 23:41:04 #163
pi_59024350
quote:

[..]

We moeten dus de creaties van God bestrijden?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 mei 2008 @ 23:41:24 #164
862 Arcee
Look closer
pi_59024367
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:05 schreef Jurgen21 het volgende:
Wat een stuitende partijdigheid van Twan Huys zonet in NOVA. Een presentator van de publieke omroep onwaardig. Die meneer van de ChristenUnie beargumenteerde helder en duidelijk z'n standpunt, maar werd telkens hinderlijk onderbroken door Twan Huys. Ook stelde hij belachelijk vragen.

Ik deel overigens het standpunt van de CU. Je moet niet gaan knoeien met menseliijk leven. Dat streven naar een übermensch is ronduit verwerpelijk.
Die meneer van de CU zat gewoon om z'n religieuze principes heen te draaien. "... je doodt geen ongeboren leven..." Ah, daar kwam de religieuze aap uit de gelovige mouw.:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 23:42:53 #165
182269 sneakypete
On the edge
pi_59024402
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je moet eigenlijk volkomen ziek in je hoofd zijn om die mensen onder dwang in leven te willen laten
quote:

Over het hele debat hangt de zware slagschaduw van het Vaticaan. Paus Benedictus XVI liet gisteren in zijn boodschap voor de Dag van de Vrede nog weten dat "men in onze maatschappij het recht op het leven schendt". Hij refereerde daarbij ook aan "doden als gevolg van abortus, experimenten op embryo's en euthanasie".
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 mei 2008 @ 23:42:55 #166
862 Arcee
Look closer
pi_59024405
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:21 schreef Jurgen21 het volgende:
Mensen kunnen nu eenmaal ziek worden
Ja, of ze laten creperen zoals Moeder Teresa.:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 23:44:35 #167
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59024437
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:41 schreef Arcee het volgende:
Die meneer van de CU zat gewoon om z'n religieuze principes heen te draaien. "... je doodt geen ongeboren leven..." Ah, daar kwam de religieuze aap uit de gelovige mouw.:')
En in dezen is het standpunt vanuit pragmatisch oogpunt ook zo ongelooflijk hypocriet. Door dit niet toe te staan zullen ze bevorderen dat de embryo teruggeplant wordt (en de overige embryo’s vernietigd worden), abortus wordt uitgevoerd (op een al verder ontwikkelde levensvorm); hernieuwde IVF plaatsvindt (met nieuwe embryovernietiging) en onderwijl ook nog een zeer klein aantal mensen dat abortus uitvoert onvruchtbaar raakt. Ik vind dat de prijs van afzijdigheid hier te hoog is. Prima als ze dan IVF überhaupt willen verbieden, en het testen tijdens de zwangerschap illegaal maken, maar dit is een halve maatregel, puur gericht op de achterban om daar een witvoetje te halen.

De houding van de CU is nu meer als volgt: Als nu Pilatus Rouvoet zag, dat hij niet vorderde, maar veel meer dat er oproer werd, nam hij water en wies de handen voor de schare, zeggende: Ik ben onschuldig aan het bloed dezes Rechtvaardigen; gijlieden moogt toezien.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 mei 2008 @ 23:44:43 #168
862 Arcee
Look closer
pi_59024442
quote:
Hoezo? Scheelt je een hoop lijden en des te eerder ben je bij God.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 23:46:05 #169
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_59024475
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:17 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Waarom? Bestaand leven moet je zoveel mogelijk behouden. Daarom ben ik ook tegen abortus, euthanasie en embryoselectie.
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 19:15 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Hoho, ik ben voor een beperkte mogelijkheid tot abortus. Zoals die materie thans wettelijk is vastgelegd kan ik er prima mee leven. Ook ben ik niet per definitie tegen euthanasie. Ouderen die binnen afzienbare tijd zullen overlijden (medische indicatie noodzakelijk) mogen wat mij betreft wel euthanasie plegen. Onnodig pijn lijden in de laatste dagen/weken van je leven lijkt mij niet nodig.

U draait en bent niet eerlijk!
  vrijdag 30 mei 2008 @ 23:49:30 #170
pi_59024539
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

[..]

U draait en bent niet eerlijk!
  vrijdag 30 mei 2008 @ 23:51:24 #171
182269 sneakypete
On the edge
pi_59024577
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:28 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Jij bepaalt hier dus al wat een ernstige afwijking is. Mensen met een hernia zullen dat ook een ernstige afwijking vinden. En tegen ziektekosten zijn we allemaal verzekerd in dit land.
Ik bepaal niks, ik stel dat de bepaling bij ouders en medici ligt, niet bij pausen en politici.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 23:52:07 #172
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59024598
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:42 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, of ze laten creperen zoals Moeder Teresa.:')
Lijden is louterend hè. Eijk zei het laatst ook nog. Cicero was het al bij voorbaat niet met ze eens.
quote:
neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit, sed quia non numquam eius modi tempora incidunt ut labore et dolore magnam aliquam quaerat voluptatem. Ut enim ad minima veniam, quis nostrum exercitationem ullam corporis suscipit laboriosam, nisi ut aliquid ex ea commodi consequatur? Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur, vel illum qui dolorem eum fugiat quo voluptas nulla pariatur?
Iemand tot pijn dwingen, ik vind het zo ongelooflijk en onnavolgbaar dat je iemand kunt stellen, ja, wees levend begraven in je eigen lichaam, lijdende totdat de Here je roept. En ik zal er alles aan doen om de doodsstrijd te verlengen.
pi_59024686
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je gaat aardig te keer, maar er is iets wat mij altijd irriteert aan mensen die voor euthanasie zijn. Daar waar zij claimen ethische en moreel zeer zorgvuldig te handelen zijn zij dat niet in praktische uitvoering. Wie met een goed verhaal zegt te komen moet vanzelfsprekend ook nagedacht hebben over de praktische gevolgen.

Waarom zou euthanasie in een ziekenhuis uitgevoerd moeten worden door artsen die zich er middels een eed aan verbonden hebben het leven van mensen te redden? Waarom wordt er nooit nagedacht over de enorme schade die kan ontstaan als er bij de uitvoering van euthanasie fouten (medische fouten zijn aan de orde van de dag, dus die vrees is zeer reeel) worden gemaakt? Hoe zorgt men er voor dat de uitvoerders van euthanasie niet een soort goddelijke status krijgen omdat zij degenen zijn die leven actief mogen beëindigen? Allemaal punten waar ik in de hele discussie over euthanasie nog nooit iets over heb gehoord. De voorstanders zijn buitengewoon onzorgvuldig bezig als het gaat om de uitvoering, dat is voor mij dan ook een zeer belangrijke reden om tegen euthanasie te zijn. Ik acht artsen/ziekenhuizen niet geschikt om euthanasie uit te voeren.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 23:58:04 #174
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59024716
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:15 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ja, dus beschouw je kinderen die een kans op borstkanker hebben als minderwaardig leven. Kinderen worden al gescreend voordat ze geboren zijn en alle kinderen met onwenselijke eigenschappen worden genadeloos in de prullenbak gemieterd.
Wat een huichelachtige opvatting gezien je sociaal-economisch conservatieve opvattingen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 31 mei 2008 @ 00:00:50 #175
182269 sneakypete
On the edge
pi_59024759
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:56 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Je gaat aardig te keer, maar er is iets wat mij altijd irriteert aan mensen die voor euthanasie zijn. Daar waar zij claimen ethische en moreel zeer zorgvuldig te handelen zijn zij dat niet in praktische uitvoering. Wie met een goed verhaal zegt te komen moet vanzelfsprekend ook nagedacht hebben over de praktische gevolgen.

Waarom zou euthanasie in een ziekenhuis uitgevoerd moeten worden door artsen die zich er middels een eed aan verbonden hebben het leven van mensen te redden? Waarom wordt er nooit nagedacht over de enorme schade die kan ontstaan als er bij de uitvoering van euthanasie fouten (medische fouten zijn aan de orde van de dag, dus die vrees is zeer reeel) worden gemaakt? Hoe zorgt men er voor dat de uitvoerders van euthanasie niet een soort goddelijke status krijgen omdat zij degenen zijn die leven actief mogen beëindigen? Allemaal punten waar ik in de hele discussie over euthanasie nog nooit iets over heb gehoord. De voorstanders zijn buitengewoon onzorgvuldig bezig als het gaat om de uitvoering, dat is voor mij dan ook een zeer belangrijke reden om tegen euthanasie te zijn. Ik acht artsen/ziekenhuizen niet geschikt om euthanasie uit te voeren.
http://www.nvve.nl/nvve2/dossierdetail.asp?pagkey=73415&dossier=72067

Lees hier het vervolg van hexagon's post.
Vreselijk immoreel he, deze jonge arts, die nu onder kerkdruk door de overheid vervolgd kan worden voor 'moord'.

Dude wat laat je je kennen.
In andere (economische) discussies zie ik jou pleiten voor zegmaar 99% vrijheid en in deze discussie draai je 180 graden.
Je acht artsen niet in staat tot euthanasie?
Wie dan wel? Mag ik dan zelf bij de drogist een pilletje halen en het beter doen, of wordt dat ook met geweld verboden en moet ik maar, als ik echt wil, voor de trein springen (mits mijn gezondheid dat toestaat).
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 31 mei 2008 @ 00:01:20 #176
862 Arcee
Look closer
pi_59024767
quote:
Waarom wordt er nooit nagedacht over de enorme schade die kan ontstaan als er bij de uitvoering van euthanasie fouten (medische fouten zijn aan de orde van de dag, dus die vrees is zeer reeel) worden gemaakt?
Ja, de patiënt zou mogelijk kunnen overlijden.:')
  zaterdag 31 mei 2008 @ 00:01:35 #177
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59024772
quote:

[..]

Natuurlijk in jouw ideale knetterharde maatschappij moeten paupers zelf de spuit ter hand nemen. Dat scheelt weer ziektekosten en/of kostbare tijd van artsen die je voor veel waardevollere mensen kunt inzetten.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 31 mei 2008 @ 00:02:28 #178
182269 sneakypete
On the edge
pi_59024790
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat een huichelachtige opvatting gezien je sociaal-economisch conservatieve opvattingen.
Het 11e gebod uit de bijbel:
Gij zult pijn lijden.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 00:02:49 #179
pi_59024798
quote:

[..]

Waarom zou euthanasie in een ziekenhuis uitgevoerd moeten worden door artsen die zich er middels een eed aan verbonden hebben het leven van mensen te redden? Waarom wordt er nooit nagedacht over de enorme schade die kan ontstaan als er bij de uitvoering van euthanasie fouten (medische fouten zijn aan de orde van de dag, dus die vrees is zeer reeel) worden gemaakt? Hoe zorgt men er voor dat de uitvoerders van euthanasie niet een soort goddelijke status krijgen omdat zij degenen zijn die leven actief mogen beëindigen?
Dit is allemaal te ondervangen door mensen de mogelijkheid te geven om het zelf te doen. Maar dat mag ook weer niet.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 00:04:27 #180
pi_59024826
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 00:01 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, de patiënt zou mogelijk kunnen overlijden.:')
Whehehe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')