Van die repliek bediende dat CU Kamerlid zich in Nova ook. Iets andere bewoordingen maar kwam op hetzelfde neer. Het is nogal angsthazerij om te roepen dat ik de consequenties niet over zie. Maar jij overziet de consequenties wel en wil het daarom maar niet toestaan? Overzie je de consequenties daar wel van?quote:
Natuurlijk heeft de wetenschap nooit genoeg, maar dat komt ook omdat de wetenschap verder niks wil, de "wetenschap" zelf heeft geen behoeftes, dat heeft enkel de mens, maar ik snap wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 13:26 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee hoor ik ben niet tegen vooruitgang, maar dit geeft aan dat de wetenschap nooit genoeg heeft en altijd maar bezig is om hun grenzen te verleggen en dat zal ook zo zijn wat betreft de overstap van embryo's scheiden naar genetische manipulatie.
Het is ook een heel complex onderzoek, men gaat er dan ook uiterst voorzichtig mee om en zeker niet op een nonchalante manier zoals jij wilt doen geloven. Althans het komt op mij over of jij het zo wilt doen geloven.quote:Ja maar dat onderzoek wordt ongekend complex. Stel dat de 3de generatie die afstamt van gen-project X zich voortplant met een 3de generatie die afstamt van gen-project Z en een stuk genetische troep op de aarde zet, dan is dat heel moeilijk van te voren te onderzoeken.
Ja...je draait wel door, ten eerste staat het totaal niet vast dat zulk onderzoek uberhaubt een nieuw soort generatie mensen gaat voortbrengen, daar ga jij enkel maar vanuit en al helemaal niet dat zulke generaties genetisch geflopt zullen zijn...ook daar ga jij vanuit. En dan hebben het nog niet eens over of er wel zoiets bestaat als genetisch geflopt...maar goed.quote:Nee ik draai niet door, want wat moet je dan met die mensendie genetisch geflopte mensen zijn namelijk een groot gevaar voor de mensheid.
Of wil je ze allemaal steriliserenDat is in principe ook een hitlermethode.
Zow! En daarmee toon je geheel aan dat je het echt niet snapt hè.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 13:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het gaat nu inderdaad om selectie, maar de stap naar genetische manipulatie is netzo klein als die van het vliegtuig naar een spaceshuttle die vervolgens de ruimte in kan vliegen.
Er zijn ook mensen die het met handenopleggen kunnen. Ik wacht wel op de peer review. Maar indien het waar is, dan is dat alleen maar goed, want dan zullen nog weinig mensen tot de selectie overgaan.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 13:39 schreef JohnDope het volgende:
1 of andere Italiaan schijnt trouwens kanker te genezen door middel van natrium carbonaat.
Ik weet het fijne er ook niet vanaf, maar mensen die helemaal op gegeven waren, liet hij weer genezen.
De wetenschappelijke elite moet er overigens niks van hebben, maar dat kan ook een financiële achtergrond hebben, want natrium carbonaat kost niks.
Misschien is het inderdaad wel een hoax en blijkt die vent gewoon onbewuste paranormale krachten te hebben, terwijl hij onder tussen denkt dat de natriumcarbonaat de mensen geneestquote:Op vrijdag 30 mei 2008 13:52 schreef Iblis het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die het met handenopleggen kunnen. Ik wacht wel op de peer review. Maar indien het waar is, dan is dat alleen maar goed, want dan zullen nog weinig mensen tot de selectie overgaan.
Dan ben jij dus nummertje 3quote:Op vrijdag 30 mei 2008 13:47 schreef Semisane het volgende:
[..]
.wat overigens al is gezegd door Iblis en RM-rf.
Het probleem is dat een foutje niet een paar mensen het leven kost, maar dat het de gehele mensheid failliet kan laten gaan.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 13:41 schreef Semisane het volgende:
Het is ook een heel complex onderzoek, men gaat er dan ook uiterst voorzichtig mee om en zeker niet op een nonchalante manier zoals jij wilt doen geloven. Althans het komt op mij over of jij het zo wilt doen geloven.
[..]
Ik draai niet door, want genetisch afval (mislukte gen-mensen) moeten echt geruimd worden, want anders gaan ze zich voortplanten en verzieken ze mensheid.quote:Ja...je draait wel door, ten eerste staat het totaal niet vast dat zulk onderzoek uberhaubt een nieuw soort generatie mensen gaat voortbrengen, daar ga jij enkel maar vanuit en al helemaal niet dat zulke generaties genetisch geflopt zullen zijn...ook daar ga jij vanuit. En dan hebben het nog niet eens over of er wel zoiets bestaat als genetisch geflopt...maar goed.
Daar draai jij al mee door, ik heb het nog niet eens over jouw Hiltermethodes.
In dit soort situaties moet je doem-denken, want dit is echt geen global warming of terrorisme; 1 fout is in principe exit mensheid.quote:Je zal wellicht geen doomdenker zijn over het algemeen, maar hierin dus wel en mijn idee is dat dat komt omdat je niet geheel begrijpt waar deze wetenschap voor staat en waar ze mee bezig zijn. Ik ook verder niet, maar als ik daar al een oordeel over wil gaan geven, zou ik me wel eerst inlezen...denk ik.
Alle vormen van kanker?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 13:39 schreef JohnDope het volgende:
[..]
1 of andere Italiaan schijnt trouwens kanker te genezen door middel van natrium carbonaat.
Ik weet het fijne er ook niet vanaf, maar mensen die helemaal op gegeven waren, liet hij weer genezen.
Als de wetenschappelijke "elite" er niks van moet hebben, dan komt dat waarschijnlijk eerder door de houding van die Italiaan zelf, door bijvoorbeeld klinische testen te weigeren op zijn patienten, dan door de starre houding van die "elite", want anders dan nog wel eens de populaire gedachte is, is de medische wereld niet zo erg conservatief, enkel vragen ze meer dan sterk bewijs bij beweringen, want tja..het gaat wel om mensenlevens, niet om "milk and cookies"...zo gezegd.quote:De wetenschappelijke elite moet er overigens niks van hebben, maar dat kan ook een financiële achtergrond hebben, want natrium carbonaat kost niks.
Ik weet het fijne er ook niet vanaf, ik hoorde dit verhaal via via, maar dat natrium carbonaat scheen ook in de oudheid gebruikt te worden....quote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:01 schreef Semisane het volgende:
[..]
Alle vormen van kanker?Dat zijn er namelijk nogal wat en die ook nog over het algemeen verschillende behandelmethodes vereisen.
Heb je er een linkje van ofzow? Want dit soort verhalen hoor ik wel vaker, maar stellen uiteindelijk weinig voor, wat niet wil zeggen dat het niet kan trouwens. In de natuur komen veel, heel veel stoffen voor die medicinale eigenschappen hebben, waar veels te weinig onderzoek naar is. Om maar wat te noemen, kanker komt bijvoorbeeld niet voor bij bepaalde haaiensoorten en ook dacht ik bij krokodillen, waar waarom precies is nog niet bekent.
[..]
Als de wetenschappelijke "elite" er niks van moet hebben, dan komt dat waarschijnlijk eerder door de houding van die Italiaan zelf, door bijvoorbeeld klinische testen te weigeren op zijn patienten, dan door de starre houding van die "elite", want anders dan nog wel eens de populaire gedachte is, is de medische wereld niet zo erg conservatief, enkel vragen ze meer dan sterk bewijs bij beweringen, want tja..het gaat wel om mensenlevens, niet om "milk and cookies"...zo gezegd.
Dat is toch echt gebakken lucht? Er wordt geen verplichting ingesteld om mensen genetisch te manipuleren hoor. Als dat echt zo'n probleem was als jij stelt dan hadden we allang geen vee meer, want die zijn allemaal geselecteerd, en hadden we ook geen groente en fruit meer. Of de kans op foutjes is 0.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:00 schreef JohnDope het volgende:
Het probleem is dat een foutje niet een paar mensen het leven kost, maar dat het de gehele mensheid failliet kan laten gaan.
Echt, waar haal je het vandaan. Het gaat hier om embryonale selectie.quote:Ik draai niet door, want genetisch afval (mislukte gen-mensen) moeten echt geruimd worden, want anders gaan ze zich voortplanten en verzieken ze mensheid.
Ik zou maar snel beginnen actie te voeren tegen genetische manipulatie van gewassen en rasveredeling in de tuin- en landbouw, want 1 fout is dus blijkbaar exit alle gewassen en alle dieren, en dan hebben wij geen voedsel meer en is het ook exit mensheid.quote:In dit soort situaties moet je doem-denken, want dit is echt geen global warming of terrorisme; 1 fout is in principe exit mensheid.
Onzin! Dan moet die fout zich op een globaal niveau voordoen en dan nog moet dat foutje zo catastrofaal zijn, dan het praktisch "instant-death" betekent voor de gehele wereldbevolking.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:00 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het probleem is dat een foutje niet een paar mensen het leven kost, maar dat het de gehele mensheid failliet kan laten gaan.
Er worden nu al legio "gen" fouten doorgegeven bij menselijke voortplanting...denk je nu echt dat de mensheid genetisch "schoon" is?quote:Ik draai niet door, want genetisch afval (mislukte gen-mensen) moeten echt geruimd worden, want anders gaan ze zich voortplanten en verzieken ze mensheid.
Dat is totale en pertinente onzin, maar goed...dat is dan wel weer typisch bij doomdenken....quote:In dit soort situaties moet je doem-denken, want dit is echt geen global warming of terrorisme; 1 fout is in principe exit mensheid.
Ik heb net gelezen dat de beste man al is veroordeeld voor poging tot oplichting en dood door schuld. In de nieuwe Revu heb ik overigens een lovend artikel gelezen over iemand die van eierstokkanker genezen zou zijn door hem, maar het artikel was wat beperkt over de technische details.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik weet het fijne er ook niet vanaf, ik hoorde dit verhaal via via, maar dat natrium carbonaat scheen ook in de oudheid gebruikt te worden....
Maar als een bepaalde Elite een persoon massaal verketterd, dan ben ik altijd heel erg benieuwd naar die ene persoon. In het verleden bleek de Elite er namelijk vaak genoeg naast te zitten in dit soort situaties.
Die verplichting is er nog niet, maar straks zal het een gewoonte zijn.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:13 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat is toch echt gebakken lucht? Er wordt geen verplichting ingesteld om mensen genetisch te manipuleren hoor. Als dat echt zo'n probleem was als jij stelt dan hadden we allang geen vee meer, want die zijn allemaal geselecteerd, en hadden we ook geen groente en fruit meer. Of de kans op foutjes is 0.
[..]
Dit is inderdaad het begin.quote:Het gaat hier om embryonale selectie.
[..]
Dit is niet zo heel erg, want alle zaden van alle planten zijn ergens veilig opgeborgen, dus als het los loopt dan ruimen we gewoon die planten, want planten hebben zo ver wij weten geen gevoel.quote:Ik zou maar snel beginnen actie te voeren tegen genetische manipulatie van gewassen en rasveredeling in de tuin- en landbouw, want 1 fout is dus blijkbaar exit alle gewassen en alle dieren, en dan hebben wij geen voedsel meer en is het ook exit mensheid.
Vroeger gooiden ze mensen die het later bij het rechte eind bleken te hebben, in de gevangenis.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:16 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik heb net gelezen dat de beste man al is veroordeeld voor poging tot oplichting en dood door schuld.
Tuurlijk eventuele fouten zullen heus wel te over zien zijn, alleen feit blijft wel dat die menselijke fouten geruimd moeten worden zodat zij zich niet meer kunnen voortplanten en dat doet pijn ondanks het mislukte mensen zijn.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:13 schreef Semisane het volgende:
[..]
Onzin! Dan moet die fout zich op een globaal niveau voordoen en dan nog moet dat foutje zo catastrofaal zijn, dan het praktisch "instant-death" betekent voor de gehele wereldbevolking.
Nee, maar als er aan DNA wordt gerommeld kan het gewoon gigantisch gaan escaleren. Dat risico is gewoon veel te groot voor de mensheid.quote:Weet jij hoeveel genetische "foutjes" er op dit moment al in de "gen-pool" van de mensheid zitten. Ik ben echt van mening dat jij, mede door gebrek aan kennis erover, toch aan het overdrijven bent.
Er worden nu al legio "gen" fouten doorgegeven bij menselijke voortplanting...denk je nu echt dat de mensheid genetisch "schoon" is?
[..]
Zou best ja, in de "oudheid" was de medische kennis alles behalve nul, sterker nog de Romeinen (bijvoorbeeld) waren zeer ver gevorderd wat medische kennis betreft, maar dan nog moet er goed onderzoek naar worden gedaan, voordat je doodleuk kankerpatienten er mee behandelt, me dunkt.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik weet het fijne er ook niet vanaf, ik hoorde dit verhaal via via, maar dat natrium carbonaat scheen ook in de oudheid gebruikt te worden....
Ik ken het verhaal niet, ken die man niet, dus ik weet niet of je zomaar kan concluderen dat deze man verketterd wordt door de "medische elite".quote:Maar als een bepaalde Elite een persoon massaal verketterd, dan ben ik altijd heel erg benieuwd naar die ene persoon. In het verleden bleek de Elite er namelijk vaak genoeg naast te zitten in dit soort situaties.
En als m'n tante klootjes had dan was ze m'n oom geweest. Als.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:22 schreef JohnDope het volgende:
Nee, maar als er aan DNA wordt gerommeld kan het gewoon gigantisch gaan escaleren.
Never change your winning team.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:26 schreef Iblis het volgende:
[..]
En als m'n tante klootjes had dan was ze m'n oom geweest. Als.
Waarom "moet" het geruimt worden en waarom is dat een feit?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Tuurlijk eventuele fouten zullen heus wel te over zien zijn, alleen feit blijft wel dat die menselijke fouten geruimd moeten worden zodat zij zich niet meer kunnen voortplanten en dat doet pijn ondanks het mislukte mensen zijn.
Hoe? Je bedoelt dat het gewijzigde DNA als een soort virus van 1 persoon naar de andere gaat "springen"?quote:Nee, maar als er aan DNA wordt gerommeld kan het gewoon gigantisch gaan escaleren. Dat risico is gewoon veel te groot voor de mensheid.
Omdat de mislukte mensen het menselijke ras vervuilen.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:40 schreef Semisane het volgende:
[..]
Waarom "moet" het geruimt worden en waarom is dat een feit?
Een wijziging die in het begin ongevaarlijk lijkt kan bijvoorbeeld pas bij de 4de generatie wel gevaarlijk blijken.quote:Een wijziging die totaal verder ongevaarlijk is, kan gewoon voortbestaan hoor.
Je weet niet wat voor gevolgen zo'n ingreep heeft voor de latere generaties. Dat is heel moeilijk te testen.quote:Ik heb het idee, dat jij verwacht dat elk menselijk ingrijpen in het DNA onmiddelijk een soort zombie menssoort zal creeën, maar dat is natuurlijk wel een tikkeltje overtrokken.
[..]
nee.quote:Hoe? Je bedoelt dat het gewijzigde DNA als een soort virus van 1 persoon naar de andere gaat "springen"?
Ik geloof best dat ze er heel zorgvuldig mee omgaan, alleen verliest men het geduld wanneer de resultaten over een x-aantal generaties gemeten moeten worden.quote:Daarbij "rommelt" men echt niet zomaar wat aan hoor, hier gaat men vreselijk zorgvuldig mee om. Daarbij niet elke "menselijke" DNA wijziging zal per definitie gevaarlijk zijn.
Tja, dat zal, maar mijn punt is eigenlijk, waneer kan je spreken over een mislukt mens? Hoe ga jij een benchmark mens definieren? De genetische verschillen zijn nu al grandioos...dus wat is mislukt en nogmaals, waarom ga jij er vanuit dat er persé mislukte mensen gaan komen?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Omdat de mislukte mensen het menselijke ras vervuilen.
Tja...een aanname die verder nergens op gebasseerd is, enkel op angst bij gebrek aan kennis....en hoe zou dat nou te verhelpen zijn?quote:Een wijziging die in het begin ongevaarlijk lijkt kan bijvoorbeeld pas bij de 4de generatie wel gevaarlijk blijken.
Nogmaals, gebrek aan kennis is geen goede reden om onderzoek maar te gaan verbieden, staken enz. Ignorance is not bliss...echt waar niet.quote:Je weet niet wat voor gevolgen zo'n ingreep heeft voor de latere generaties. Dat is heel moeilijk te testen.
Ja...dat men hun geduld verliest staat onherroepelijk vast.quote:Ik geloof best dat ze er heel zorgvuldig mee omgaan, alleen verliest men het geduld wanneer de resultaten over een x-aantal generaties gemeten moeten worden.
Het zal je weer niet verbazen dat ik het hartelijk met je onees ben, alhoewel ik geen grrristelijke ben.quote:Op woensdag 28 mei 2008 17:45 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind het standpunt van Bussemaker juist uitstekend. De reacties van de christelijke politieke partijen zijn weer uitermate voorspelbaar. Het is ook weer een schoolvoorbeeld van wat er zo verrot is aan christelijke politiek en aan religie in het algemeen: het draait altijd maar weer over het willen opleggen van religieuze opvattingen aan andere mensen. Wil je geen onderzoek naar je embryo? Dan doe je dat toch lekker niet... Niemand verplicht je ertoe ofzo.
Ik zou daar toch graag cijfers van zien. Abortus is op medische grond toegestaan tot maximaal 25 weken. Syndroom van Down wordt vaak inderdaad redelijk laat geconstateerd, maar uiterlijk met 20 weken bij de echo. Daar komt bij dat een abortus met zoveel weken echt geen kleinigheidje is die veel mensen zomaar uit zullen laten voeren, omdat het kind niet het gewenste kind is. Het zal een heel erg overwogen en pijnijke beslissing zijn, zelfs als de ouders ervan overtuigd zijn dat ze geen kin dmet dit syndroom willen of kunnen opvoeden.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:56 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Het zal je weer niet verbazen dat ik het hartelijk met je onees ben, alhoewel ik geen grrristelijke ben.
Even een cijfertje.
9 van 10 Embryos met Down Syndrome worden voor de geboorte geaborteerd. Been heleboel daarvan na de 24 ste week.
Down kan een heel groot probleem zijn voor het kind. Syndroom van Down komt in vele gradaties met betrekking tot geestelijke vermogens en fysieke gesteldheid. Hoe dit betreffende kind zal zijn, kun je niet zien tijdens de zwangerschap.quote:De mens is zo op zoek naar de perfekte zoon/dochter , dat hier over lijken wordt gegaan, terwijl Down tegenwoordig helemaal niet zo´n probleem meer is.
De huidige discussie gaat niet over Down, maar over erfelijke ziekten, maar inderdaad zou je het ook daarop kunnen toepassen, lijkt me. Punt is dat je niet zomaar IVF kunt doen, maar dat daar wel een medische reden voor zal moeten zijn, zoals onvruchtbaarheid of drager zijn van de erfelijke ziekten waar het om gaat.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:13 schreef Monidique het volgende:
Als veel van de Down-embryo's erg laat geaborteerd worden, dan lijkt mij dat toch juist een argument om dit toe te staan, of niet?
Over dat aborteren van 9 van de 10 Downtjes; ik denk dat dat eerder 9 van de 10 prenataal geconstateerde Downtjes zijn. Dat maakt verschil.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou daar toch graag cijfers van zien.
quote:Punctie en vlokkentest geven wel met zekerheid aan of de foetus het Syndroom van Down heeft of niet. Is dat wel het geval, dan kan selectieve abortus worden overwogen. In 1990 was in Nederland Down Syndroom de reden in ongeveer 35 procent van alle gevallen van abortus provocatus na prenatale diagnostiek.
De praktijk wijst uit dat de meeste ouders na een 'positieve' diagnose kiezen voor selectieve abortus, hetgeen echter niet wil zeggen dat een dergelijke ingreep volledig geaccepteerd is. Ouders die ertegen gekant zijn zullen in de meeste gevallen sowieso al niet deelnemen aan prenatale diagnostiek.
O? Ten eerste: waar leg je de grens? Zowel wat knoeien, mens-zijn en alles daartussen betreft. Ten tweede: waarom niet?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:05 schreef Jurgen21 het volgende:
Je moet niet gaan knoeien met menseliijk leven.
Het gaat er niet om een uebermensch te creëren, het gaat om een kind zonder borstkanker.quote:Dat streven naar een übermensch is ronduit verwerpelijk.
Ziekenhuizen afschaffen!quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:05 schreef Jurgen21 het volgende:
Ik deel overigens het standpunt van de CU. Je moet niet gaan knoeien met menseliijk leven. Dat streven naar een übermensch is ronduit verwerpelijk.
Ja, dus beschouw je kinderen die een kans op borstkanker hebben als minderwaardig leven. Kinderen worden al gescreend voordat ze geboren zijn en alle kinderen met onwenselijke eigenschappen worden genadeloos in de prullenbak gemieterd.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
O? Ten eerste: waar leg je de grens? Zowel wat knoeien, mens-zijn en alles daartussen betreft. Ten tweede: waarom niet?
[..]
Het gaat er niet om een uebermensch te creëren, het gaat om een kind zonder borstkanker.
Waarom? Bestaand leven moet je zoveel mogelijk behouden. Daarom ben ik ook tegen abortus, euthanasie en embryoselectie.quote:
Een paar eeuwen geleden vond men het immoreel te snijden in lichamen (zelfs dode), het is immers knoeien met menselijk leven. Wat vind jij van opereren en lijkschouwen?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:05 schreef Jurgen21 het volgende:
Ik deel overigens het standpunt van de CU. Je moet niet gaan knoeien met menseliijk leven
Waarom?quote:. Dat streven naar een übermensch is ronduit verwerpelijk.
Minderwaardig, minderwaardig... het is een kutleven. Lijkt mij. Nu, het lijkt mij niet wenselijk om mensen met kanker af te maken, dat is niet helemaal jofel, maar je zou bijvoorbeeld wel ervoor kunnen zorgen dat dergelijke embryo's geen mensen worden. Dat lijkt mij wel wenselijk. We hebben het namelijk helemaal niet over ongewenste kinderen in de prullenbak gooien, we hebben het over ervoor zorgen dat de kinderen die gaan komen gezond(-ish) zijn.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:15 schreef Jurgen21 het volgende:
Ja, dus beschouw je kinderen die een kans op borstkanker hebben als minderwaardig leven.
Embryo's kun je nauwelijks 'mens' noemen. Het is een handjevol cellen. Zit niets in, geen bewustzijn, geen gevoel, geen gedachte...quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:17 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Waarom? Bestaand leven moet je zoveel mogelijk behouden. Daarom ben ik ook tegen abortus, euthanasie en embryoselectie.
Elk mens heeft een genetische aanleg voor bepaalde ziektes. Zullen we dan de gehele mensheid maar uitroeien? Je moet even verder denken. Iedereen doet dit af als een nietszeggend wettenschappelijk handigheidje, maar je zet de bijl aan de wortels van de menswaardig mens. Mensen kunnen nu eenmaal ziek worden, dat risico lopen we allemaal. De een meer dan de ander. Als we dat niet meer kunnen accepteren, dan zijn we verloren.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:17 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Een paar eeuwen geleden vond men het immoreel te snijden in lichamen (zelfs dode), het is immers knoeien met menselijk leven. Wat vind jij van opereren en lijkschouwen?
[..]
Waarom?
Mensen toegang tot wetenschap en zorg bieden is verwerpelijk.
quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:17 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Waarom? Bestaand leven moet je zoveel mogelijk behouden. Daarom ben ik ook tegen abortus, euthanasie en embryoselectie.
Smerige praat is dat, minderwaardig. Nee, natuurlijk is het niet minderwaardig. Maar als je mij de keus geeft: ‘Wil je liever wel of geen borstkanker?’ dan zeg ik ‘Nee’. En dat is niet omdat ik mensen met borstkanker minderwaardig vind, dat is omdat ik maar al te goed door heb dat het geen pretje is. Dat gun ik niemand.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:15 schreef Jurgen21 het volgende:
Ja, dus beschouw je kinderen die een kans op borstkanker hebben als minderwaardig leven. Kinderen worden al gescreend voordat ze geboren zijn en alle kinderen met onwenselijke eigenschappen worden genadeloos in de prullenbak gemieterd.
Het feit dat we dat niet accepteren is er juist voor verantwoordelijk dat mensen er zijn.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:21 schreef Jurgen21 het volgende:
Mensen kunnen nu eenmaal ziek worden, dat risico lopen we allemaal. De een meer dan de ander. Als we dat niet meer kunnen accepteren, dan zijn we verloren.
Wat is dan gezond? Erfelijke borstkanker geeft kinderen een kans van 40-80% dat zij ook borstkanker ontwikkelen. Verder zijn ze dus volledig gezond. Je kunt dergelijke kinderen goed in de gaten houden, net zoals we momenteel ook veel mensen extra in de gaten houden omdat die 'ziektes in de familie hebben'. Niemand wordt namelijk gezond geboren. Het menselijk leven is namelijk niet perfect. In elk mens zit een tijdbom, die bij de een helemaal niet en bij de ander al heel snel ontploft.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
Minderwaardig, minderwaardig... het is een kutleven. Lijkt mij. Nu, het lijkt mij niet wenselijk om mensen met kanker af te maken, dat is niet helemaal jofel, maar je zou bijvoorbeeld wel ervoor kunnen zorgen dat dergelijke embryo's geen mensen worden. Dat lijkt mij wel wenselijk. We hebben het namelijk helemaal niet over ongewenste kinderen in de prullenbak gooien, we hebben het over ervoor zorgen dat de kinderen die gaan komen gezond(-ish) zijn.
Wat vind je belangrijker? Gezonde mensen of dogma's?
Ziekenhuizen afschaffen!quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:21 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Elk mens heeft een genetische aanleg voor bepaalde ziektes. Zullen we dan de gehele mensheid maar uitroeien? Je moet even verder denken. Iedereen doet dit af als een nietszeggend wettenschappelijk handigheidje, maar je zet de bijl aan de wortels van de menswaardig mens. Mensen kunnen nu eenmaal ziek worden, dat risico lopen we allemaal. De een meer dan de ander. Als we dat niet meer kunnen accepteren, dan zijn we verloren.
Onzin. Geen ouder zou een embryo (geen mens) laten verwijderen omwille van een risico op ouderdomssuiker of een hernia bij hoge inspanning oid, het gaat hier om ernstige afwijkingen met zeer ernstige gevolgen, die kind maar ook zeker ouder zullen duperen. Wie ben jij om mensen te dwingen dat lot te accepteren? Ga jij het kind onderhouden?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:21 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Elk mens heeft een genetische aanleg voor bepaalde ziektes. Zullen we dan de gehele mensheid maar uitroeien? Je moet even verder denken. Iedereen doet dit af als een nietszeggend wettenschappelijk handigheidje, maar je zet de bijl aan de wortels van de menswaardig mens. Mensen kunnen nu eenmaal ziek worden, dat risico lopen we allemaal. De een meer dan de ander. Als we dat niet meer kunnen accepteren, dan zijn we verloren.
Nee, het leven dient actief te worden verlengd. Actieve levensbeëindiging is uit den boze.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is hypocriet. Het leven ligt in Gods hand of niet. het is geen 1 richtingsverkeer.
Nee, juist omdat mensen ziek kunnen worden hebben wij in dit land ziekenhuizen gebouwd.quote:
Bron?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:26 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Nee, het leven dient actief te worden verlengd. Actieve levensbeëindiging is uit den boze.
Jij bepaalt hier dus al wat een ernstige afwijking is. Mensen met een hernia zullen dat ook een ernstige afwijking vinden. En tegen ziektekosten zijn we allemaal verzekerd in dit land.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:25 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Onzin. Geen ouder zou een embryo (geen mens) laten verwijderen omwille van een risico op ouderdomssuiker of een hernia bij hoge inspanning oid, het gaat hier om ernstige afwijkingen met zeer ernstige gevolgen, die kind maar ook zeker ouder zullen duperen. Wie ben jij om mensen te dwingen dat lot te accepteren? Ga jij het kind onderhouden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |