Aldus Hoopquote:Ik ben nu al zeker 11 jaar zwaar alcoholist. Ik drink al die jaren per dag minimaal 8 halve liters +2 of 3 flessen wijn. Vaak drink ik echter ook meer, met als hoogtepunt een literfles whiskey,een halve krat bier en een halve fles jenever. Mijn leven is er eigenlijk kapot door en voor ik echt in de goot eindig (ik zit er een zijde draadje vanaf) heb ik besloten mijn leven terug te willen. Stoppen met drinken dus. Ook ben ik bang dat ik suikerziekte heb opgelopen want mijn ogen gaan hard achteruit, ik durf daar alleen nog niet voor naar de dokter te gaan. Geestelijk ben ik ook naar de klote van alle drank. Een sociaal leven heb ik al lang niet meer. Dat valt niet te combineren met drinken.
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 20:58 schreef Re het volgende:
Een reeks is prima, als TS maar gewoon het vervolg topic opent
Ik ben best trots op hoe de mensen die hier reageren, en dat mag ook wel eens gezegd worden.
Ah ok heb ik overheen gelezen danquote:Op vrijdag 23 mei 2008 23:38 schreef sander89 het volgende:
Volgens mij was het de bedoeling dat Hoop zelf nieuw topic aan zal maken.
Raar gedoe.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 23:38 schreef sander89 het volgende:
Volgens mij was het de bedoeling dat Hoop zelf nieuw topic aan zal maken.![]()
[..]
Ta voor de link naar het nieuwe topic anyway.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
- kebab werkelijk geproefd.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 01:43 schreef Hoop het volgende:
Ohja misschien ook wel leuk om te benoemen wat het voor mij tot nu toe heeft gedaan:
- ik voel me veel beter als ik opsta
- ik kom nu al zekerder over
- ik heb de eerste lastige dingen die iedereen meemaakt in het leven aangepakt in plaats van te ontwijken
- ik heb het idee emotioneel stabieler te worden
Goed dat je voor jezelf een vorm van afleiding voor moeilijke momenten hebt gevonden!quote:Op zaterdag 24 mei 2008 05:34 schreef Hoop het volgende:
Misschien ooit, achter vele manen en zonnen
Kleine update nog trouwens. Kreeg het net weer even moeilijk maar ben een flink stuk (hard) gaan fietsen. Als ik dan terug kom heb ik meteen weer de energie om het vol te houden Dan denk ik ook alleen maar eraan dat ik net mijn hart lekker heb laten werken en heb ik al helemaal geen zin meer om wat te drinken.
Je noemden ons al eerder dat wij je therapeuten zijn. Therapeuten/coaches geloofen onvoorwaardelijk!!quote:Ohja misschien ook wel leuk om te benoemen wat het voor mij tot nu toe heeft gedaan:
- ik voel me veel beter als ik opsta
- ik heb de eerste lastige dingen die iedereen meemaakt in het leven aangepakt in plaats van te ontwijken
Het blijft te gek trouwens hoeveel steun jullie geven. Dank jullie allemaal!
dit dus.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 00:26 schreef Mikkie het volgende:
Hee, kut dat Hoop het topic zelf niet heeft geopend. Nu ga ik op zoek naar blauwe posts, maar zijn ze niet van hem.
Heb jij niet al eens eerder in R&P daar een topic over geopend? Veel succes ermee iig, ik kan me er eerlijkgezegd (gelukkig) niks bij voorstellen, maar het lijkt me wel heel moeilijk.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 10:44 schreef erikkll het volgende:
Hmm. Mooi topic. Mijn vader is zelf verslaafd aan alcohol, maar hij is nog lang niet op het punt van stoppen, denk ik zo
Volgens mij heb ik dat niet gedaan, of het moet al heel lang geleden zijn.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 10:59 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Heb jij niet al eens eerder in R&P daar een topic over geopend? Veel succes ermee iig, ik kan me er eerlijkgezegd (gelukkig) niks bij voorstellen, maar het lijkt me wel heel moeilijk.
zorg dat je dit lijstje wat je eronder postte in je hoofd hebt (of op een briefje in je portemonnee, ik noem maar wat) als herinnering voor de moeilijke momenten!quote:Op zaterdag 24 mei 2008 01:43 schreef Hoop het volgende:
nu begint het echte werk. De verleiding leren weerstaan. Hoe ik dat goed moet aanpakken weet ik zelf nog niet eigenlijk.
quote:- ik voel me veel beter als ik opsta
quote:Op zaterdag 24 mei 2008 05:29 schreef static het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd wie het origineel is.
Ach, hoop is wel aan het lullen dat het nu echt moeilijk word en bladieblabla, maar het word pas echt lastig als hoop tot over zn oren verliefd is en die mevrouw haakt dalijk finaal af.quote:
Zoiemand kan best een goede aanleiding zijn or, als Hoop door haar nu eigenlijk stopt en hij zoals hij aangeeft zich beter gaat voelen, en dat gevoel vast blijft houden is het niet onmogelijk dat als het uit gaat of zij weggaat dat hij dan weer naar de fles grijpt.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:05 schreef NED het volgende:
[..]
Ach, hoop is wel aan het lullen dat het nu echt moeilijk word en bladieblabla, maar het word pas echt lastig als hoop tot over zn oren verliefd is en die mevrouw haakt dalijk finaal af.
Als ie dan niet naar een biertje grijpt dan heeft ie een goeie kans van slagen denk ik
Hij's belg he?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 15:52 schreef Manono het volgende:
[..]
Ik wist het meteen. Door de schrijfstijl
Doorgaan met stoppen Hoop, TVP
Dat ligt op dat moment aan zijn manier van kijken op het leven. Je hebt doorbraken & breekpunten. Hoop zit nu in een doorbraak (aantal dagen clean met allerlei waarden die hij er aan geeft) Mocht ze niets willen of het wordt wel wat, maar ze maakt het uit zou dat een breekpunt kunnen zijn.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:17 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Zoiemand kan best een goede aanleiding zijn or, als Hoop door haar nu eigenlijk stopt en hij zoals hij aangeeft zich beter gaat voelen, en dat gevoel vast blijft houden is het niet onmogelijk dat als het uit gaat of zij weggaat dat hij dan weer naar de fles grijpt.
Ja dat zeg ik toch!?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:17 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Zoiemand kan best een goede aanleiding zijn or, als Hoop door haar nu eigenlijk stopt en hij zoals hij aangeeft zich beter gaat voelen, en dat gevoel vast blijft houden is het niet onmogelijk dat als het uit gaat of zij weggaat dat hij dan weer naar de fles grijpt.
Waar dan?quote:
Zelfs niet alleen voor mensen die iets moeilijks meemaken, ik vind er voor mezelf ook nog wel wat nuttige dingen tussenstaan, tuurlijk je probeert alles wel maar kijk eerlijk naar jezelf en tel hoeveel je op een dag afrondquote:Op zaterdag 24 mei 2008 22:55 schreef Garisson72 het volgende:
dat is een lijst van voornemens waar véél meer mensen wat aan hebben die iets moeilijks doormaken, Sally!
Lijkt mij ook dat je wel naar de dokter gaat, je komt nu echt vitamines (vooral vitamines B )tekort.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 11:44 schreef Karammel het volgende:
Volg dit al een tijdje, maar volgens mij is het nog niet tot een post gekomen vaij n mijn kant
Toch vind ik het onverstandig dat je niet naar de doktor bent geweest. Ik snap dat je niet wil dat de hele wereld weet dat je een drankprobleem hebt,.
quote:Op zaterdag 24 mei 2008 23:00 schreef meami het volgende:
Ik hoop dat jou lukt wat mijn vader nooit zal lukken. Succes
Hoe voel je je nu?quote:Op zondag 25 mei 2008 01:04 schreef Hoop het volgende:
Bedankt weer allemaal!
Maar ik moet erbij zeggen: ik stop niet voor die vrouw. Ik stop voor mezelf. Het was alleen het omslagpunt dat ik dacht van: het leven kan zoveel meer zijn dan ik er nu uit haal
Heb je enig idee wat een verslaving is?quote:Op zondag 25 mei 2008 06:46 schreef Libris het volgende:
Je had ze gewoon door de gootsteen moeten spoelen.
Volgens mij is dat deel van het proces.quote:Op zondag 25 mei 2008 06:52 schreef Hoop het volgende:
Ik heb gedronken terwijl ik dat niet wilde, maar ik ga gewoon door met stoppen. Het is niet anders, ik heb een zwak moment gehad. Vanaf nu heb ik weer sterke momenten.
Natuurlijk.quote:Op zondag 25 mei 2008 07:32 schreef Hoop het volgende:
Ik hoop (no phun intended) dat jullie me toch blijven steunen hier ondanks dit. Ik heb die steun namelijk hard nodig.
Precies....quote:Op zondag 25 mei 2008 09:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Natuurlijk.
Het is een ruil: wij steunen jou - jij bent eerlijk. Dat is uitbuiten van de voordelen van de anonimiteit van een internetforum. Anders kan je net zo goed in de kroeg tegen iemand een lulverhaal ophangen.
1 x de fout in - dat maakt je in 1 x stoppen nog niet mislukt. Je bent bezig te stoppen, stoppende - maar voorlopig ben je nog lang niet gestopt hoor. Je probeert je verslaving te stoppen, nietwaar?
En daar had je dus al meteen moeten zeggen: "nee dankje".quote:Ik ben er niet trots op, maar ik bestelde dus een pizza. Nu ben ik daar een redelijk vaste klant. Als cadeau kreeg ik 2 pilsjes.
Hoi, ik lurk al vanaf het begin me met dit topic en het vorige en hier zat ik dus van KUT. Jij vast nog wel 457 keer meer dan ik, maar goedquote:Op zondag 25 mei 2008 06:22 schreef Hoop het volgende:
Ik ben er niet trots op, maar ik bestelde dus een pizza. Nu ben ik daar een redelijk vaste klant. Als cadeau kreeg ik 2 pilsjes....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |