abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 mei 2008 @ 23:37:06 #1
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_58869452
Hoop gaat stoppen met drinken deel 2
quote:
Ik ben nu al zeker 11 jaar zwaar alcoholist. Ik drink al die jaren per dag minimaal 8 halve liters +2 of 3 flessen wijn. Vaak drink ik echter ook meer, met als hoogtepunt een literfles whiskey,een halve krat bier en een halve fles jenever. Mijn leven is er eigenlijk kapot door en voor ik echt in de goot eindig (ik zit er een zijde draadje vanaf) heb ik besloten mijn leven terug te willen. Stoppen met drinken dus. Ook ben ik bang dat ik suikerziekte heb opgelopen want mijn ogen gaan hard achteruit, ik durf daar alleen nog niet voor naar de dokter te gaan. Geestelijk ben ik ook naar de klote van alle drank. Een sociaal leven heb ik al lang niet meer. Dat valt niet te combineren met drinken.
Aldus Hoop

Steek hier een hart onder de riem van Hoop of discussier of hij nou wel of niet moet stoppen met roken. We hopen allemaal dat hij het vol gaat houden!

Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_58869481
Volgens mij was het de bedoeling dat Hoop zelf nieuw topic aan zal maken.
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 20:58 schreef Re het volgende:
Een reeks is prima, als TS maar gewoon het vervolg topic opent

Ik ben best trots op hoe de mensen die hier reageren, en dat mag ook wel eens gezegd worden.
............................
  vrijdag 23 mei 2008 @ 23:39:15 #3
182728 honda1990
pi_58869506
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 23:38 schreef sander89 het volgende:
Ah ok heb ik overheen gelezen dan
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 23:45:51 #4
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_58869644
àch het maakt nu niet uit.. als het goed is zal hoop er niet minder om stoppen!
  Boks-Chick vrijdag 23 mei 2008 @ 23:57:37 #5
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_58869878
Het gaat nog steeds goed, wat heel erg knap is! Hou vol hoop!

overduidelijke verkapte tvp, maar niet minder gemeend
lolwut
  vrijdag 23 mei 2008 @ 23:57:41 #6
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58869882
nou ok dan... het wachten is op de volgende update van Hoop, misschien kan hij een korte samenvatting geven van de laatste 72 uur die hij nu onderweg is.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 24 mei 2008 @ 00:04:31 #7
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_58870022
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  zaterdag 24 mei 2008 @ 00:04:50 #8
160953 Ezechielk
Ezechiel 25:17
pi_58870030
Ik blijf het knap vinden wat Hoop hier doet

Tevens ook van mijn kant een onvervalsde TVP, diep respect voor deze man
There is no better way of exercising the imagination than the study of law.
No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth.
Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"
  zaterdag 24 mei 2008 @ 00:06:04 #9
182728 honda1990
pi_58870051
Aan de ene kant vind ik het heel erg interresant hoe dit allemaal gebeurd, maar toch heb ik het idee van hmm ik zit me hier min of meer te vermaken om iets wat echt heel erg is, maara an de andere kant kunnen we hoop wel steun geven
  zaterdag 24 mei 2008 @ 00:07:19 #10
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_58870081
...dass wir fliegen.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 00:09:02 #11
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_58870120
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 23:38 schreef sander89 het volgende:
[..]
Raar gedoe.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 24 mei 2008 @ 00:14:00 #12
6941 APK
Factual, I think.
pi_58870208
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 00:09 schreef static het volgende:

Raar gedoe.
Ta voor de link naar het nieuwe topic anyway.

Hup Hoop.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 24 mei 2008 @ 00:15:19 #13
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_58870234
kom op Hoop je kan het!!!!

kan het toch niet laten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  zaterdag 24 mei 2008 @ 00:26:16 #14
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_58870408
Hee, kut dat Hoop het topic zelf niet heeft geopend. Nu ga ik op zoek naar blauwe posts, maar zijn ze niet van hem .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_58871514
Dank jullie weer allemaal! Ik ben wel trots erop dat het een reeks is nu. Bij mijn laatste 'poging' om te stoppen zou het vorige topic na 2 posts van mij gesloten kunnen worden.

De tussenstand dan maar.
Maandagavond de eerste stapjes gezet, inmiddels is het 5 dagen later. Gisteren was geestelijk misschien nog wel het zwaarste en ik verwacht dat vandaag ook niet makkelijk gaat worden. Weekends gaan al sinds mijn pubertijd (nog voor de verslaving) samen met drinken. Gisteravond toen ik naar bed ging heb ik ook nog wat last gehad van een soort warmte-aanvallen. Ik kreeg afentoe een heel kort moment dat het voelde alsof ik in de brandende zon stond. Duurde steeds maar een paar tellen, maar best wel irritant. Op dit moment voel ik me weer heel goed eigenlijk. Ik heb alleen zin om wat aktiefs te gaan doen. Maar als ik naar buiten ga nu dan maakt het niet uit welke kant ik op loop, ik kom dan altijd langs 1 of meerdere kroegen. Dat ga ik mezelf even niet aan doen op dit moment.

In het vorige topic vroeg iemand nog of ik geen mega bierpens heb. Nee, die heb ik niet. Ik mag eigenlijk best wel wat bijkomen. Maar volgens mij is de bierpens meer iets dat de mensen die in het weekend flink zuipen maar niet echt verslaafd zijn krijgen. Ik heb tenminste nog nooit iemand gezien die net zoals mij echt verslaafd raakte en dik bleef.

Dit is een beetje hoe het er nu voor staat. Ik ben nog steeds niet van plan opnieuw te gaan beginnen. Mijn lichaam zou inmiddels ook echt ontgift moeten zijn dus nu begint het echte werk. De verleiding leren weerstaan. Hoe ik dat goed moet aanpakken weet ik zelf nog niet eigenlijk.

Ohja misschien ook wel leuk om te benoemen wat het voor mij tot nu toe heeft gedaan:

- ik voel me veel beter als ik opsta
- ik kom nu al zekerder over
- ik heb de eerste lastige dingen die iedereen meemaakt in het leven aangepakt in plaats van te ontwijken
- ik heb het idee emotioneel stabieler te worden

Het blijft te gek trouwens hoeveel steun jullie geven. Dank jullie allemaal!
pi_58871651
YW
En het belangrijkste werk doe jij
#geen
pi_58871935
TVP!!
Go Hoop!
And that is how I met your mother.
pi_58872628
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 01:43 schreef Hoop het volgende:

Ohja misschien ook wel leuk om te benoemen wat het voor mij tot nu toe heeft gedaan:

- ik heb de eerste lastige dingen die iedereen meemaakt in het leven aangepakt in plaats van te ontwijken
- kebab werkelijk geproefd.
- geld overgehouden
- twee vette biefstukjes

oftewel een terugvindpost

Hartstikke goed hoor Hoop! Veel succes dit weekend, welke beloning ligt er maandag in het verschiet?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 24 mei 2008 @ 05:29:17 #19
15080 static
pi_58872646
Ben eigenlijk wel benieuwd wie het origineel is.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_58872647
Dat zeg ik lekker niet.

zaterdag 24 mei 2008 @ 05:33:22 #21
15080 static
pi_58872649
Snap ik. No worries.
pi_58872650
Misschien ooit, achter vele manen en zonnen

Kleine update nog trouwens. Kreeg het net weer even moeilijk maar ben een flink stuk (hard) gaan fietsen. Als ik dan terug kom heb ik meteen weer de energie om het vol te houden Dan denk ik ook alleen maar eraan dat ik net mijn hart lekker heb laten werken en heb ik al helemaal geen zin meer om wat te drinken.
pi_58872814
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 05:34 schreef Hoop het volgende:
Misschien ooit, achter vele manen en zonnen

Kleine update nog trouwens. Kreeg het net weer even moeilijk maar ben een flink stuk (hard) gaan fietsen. Als ik dan terug kom heb ik meteen weer de energie om het vol te houden Dan denk ik ook alleen maar eraan dat ik net mijn hart lekker heb laten werken en heb ik al helemaal geen zin meer om wat te drinken.
Goed dat je voor jezelf een vorm van afleiding voor moeilijke momenten hebt gevonden!
Misshcien slim om nu alvast ook wat andere "wat kan ik ook doen als het lastig wordt" ideeën op te schrijven? Je kan er nu nog goed over nadenken. Dus bijvoorbeeld inderdaad fietsen, of hier posten of iemand bellen oid
  Eindredactie Games zaterdag 24 mei 2008 @ 07:44:04 #24
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_58872875
begin met een boek te schrijven! dat zorgt wel vor genoeg afleiding
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 24 mei 2008 @ 07:48:21 #25
8372 Bastard
Persona non grata
pi_58872888
Volhouden HOOP! Ik ken dicht in mijn buurt ook een stel alcoholisten, niet zo erg extreem als jou maar iedere dag moeten ze drinken. Dat is opzich niet zo erg maar wel als je omgeving er onder lijdt!
The truth was in here.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 08:02:33 #26
211662 Smurk
Ik HAAT smurfen!
pi_58872921
quote:

Het blijft te gek trouwens hoeveel steun jullie geven. Dank jullie allemaal!
Je noemden ons al eerder dat wij je therapeuten zijn. Therapeuten/coaches geloofen onvoorwaardelijk!!
Dat je een lijstje hebt gemaakt van wat het je al heeft opgeleverd is een goeie, creative en zeer krachtige manier om je doel voor ogen te houden. Probeer elke dag er 1 bij te verzinnen ook al zit het maar in een minescuul dingetje. Elk verschil is een verschil, dus ook in jouw leven.
Over het stoppen met roken...... Iedereen reageert hier vanuit zijn visie die ergens op berusten. Pak de informatie waar je wat mee kunt. laat de rest rusten tot je er misschien wel wat mee kunt of misschien helemaal niet. volg je hart
pi_58873228
Hoop echt super dat je het volhoud!!

Misschien kun je zorgen dat het weekend niet zoveel anders is dan door de weeks? Dus ook optijd opstaan en dingen gaan doen, zoals de afgelopen paar dagen. Misschien even naar een park met een leuk boek?
pi_58873478
Goed bezig.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 09:56:08 #29
3185 Adelante
To let it go now
pi_58873519
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 00:26 schreef Mikkie het volgende:
Hee, kut dat Hoop het topic zelf niet heeft geopend. Nu ga ik op zoek naar blauwe posts, maar zijn ze niet van hem .
dit dus.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_58874043
Hmm. Mooi topic. Mijn vader is zelf verslaafd aan alcohol, maar hij is nog lang niet op het punt van stoppen, denk ik zo
  zaterdag 24 mei 2008 @ 10:59:51 #31
182728 honda1990
pi_58874196
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 10:44 schreef erikkll het volgende:
Hmm. Mooi topic. Mijn vader is zelf verslaafd aan alcohol, maar hij is nog lang niet op het punt van stoppen, denk ik zo
Heb jij niet al eens eerder in R&P daar een topic over geopend? Veel succes ermee iig, ik kan me er eerlijkgezegd (gelukkig) niks bij voorstellen, maar het lijkt me wel heel moeilijk.
pi_58874240
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 10:59 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Heb jij niet al eens eerder in R&P daar een topic over geopend? Veel succes ermee iig, ik kan me er eerlijkgezegd (gelukkig) niks bij voorstellen, maar het lijkt me wel heel moeilijk.
Volgens mij heb ik dat niet gedaan, of het moet al heel lang geleden zijn.

En ja, ach. Moeilijk Ik woon op mezelf, heb weinig meer met hem van doen. Zou willen dat het anders was, maar hij heeft 'geen probleem'.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 11:21:23 #33
84328 Lllaura
painting pictures
pi_58874435
Keep up the good work, Hoop!
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_58874559
-edit- jezus wat ben je grappig zeg... flikker lekker op uit dit topic...

[ Bericht 84% gewijzigd door Re op 24-05-2008 11:51:06 ]
  zaterdag 24 mei 2008 @ 11:29:45 #35
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58874567
deel 2 al ik vind dit echt een heel prettig topic, iedereen leeft zo oprecht mee zo kan het dus ook!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_58874781
Volg dit al een tijdje, maar volgens mij is het nog niet tot een post gekomen van mijn kant. Bij deze dus.

Erg sterk dat je voor jezelf hebt besloten er direct mee te stoppen. Het is een probleem dat je leven al een lange tijd beheerst. Nu, na velen jaren, heb je besloten er iets aan te doen. Je hebt voor jezelf een goede reden gevonden ermee te stoppen, je vriendin. Daarnaast ken je jezelf heel erg goed. Je weet dat als je iets in je hoofd haalt je er gelijk aan moet beginnen. Ik kan me erg goed voorstellen dat je alweer van mening veranderd als je je eerst ergens voor op moet geven om vervolgens op een wachtlijst te worden geplaatst. Dat je dit van jezelf weet zorgt ervoor dat deze manier effectiever is voor jou.

Toch vind ik het onverstandig dat je niet naar de doktor bent geweest. Ik snap dat je niet wil dat de hele wereld weet dat je een drankprobleem hebt, maar zeg nou zelf. Het drankprobleem zelf heeft er al voor gezorgt dat je weinig sociale contacten hebt. De mensen waar je nog wel contact mee hebt weten ook waarschijnlijk wel dat je een probleem hebt. Wat kan het je schelen dat bijvoorbeeld de doktor het te weten komt? Hij zal je alleen maar kunnen helpen. Ik denk dat het juist bewonderenswaardig is als iemand met zo'n probleem besluit er iets aan te doen. De enige persoon die het wellicht nog niet hoeft te weten is de vrouw die je ziet op het moment. Misschien is het daar nog iets te pril voor. Hoewel ik de kans groot acht dat ze het juist zou waarderen dat jij stopt voor haar.

Het gaat de goede kant op. Je bent al een paar dagen alcoholvrij en naar omstandigheden gaat het goed met je.
Goed dat je vervangende dingen zoekt om te gaan doen. Je drinkt frisdrank in plaats van bier. Je kan het inderdaad beter gelijk vervangen voor frisdrank of iets anders. Dus elke keer wanneer je een biertje zou hebben gepakt pak je nu iets anders te drinken. Dat je actief bezig bent klinkt ook goed. Het zorgt ervoor dat je tijdelijk ergens anders aan denkt en het doet je denk ik wel goed.

En ja, stoppen met roken. Het is voor ieder persoon anders hoe je ermee omgaat. De een kan vrijwel direct zonder problemen stoppen, waar de ander na tien pogingen nog steeds geen stap verder is gekomen. Ik denk dat jij nu de motivatie hebt gevonden om door te zetten. Dat roken kan er dan ook wel bij. Hoewel het natuurlijk geen ramp zou zijn als je daar niet mee zou stoppen. Als je het wel doet is het heel mooi meegenomen. Motivatie blijft toch het belangrijkst. Bedenk jezelf elke keer weer waar je het allemaal voor doet. Schrijf inderdaad op welke positieve veranderingen je al ziet en welke doelen je nog voor ogen hebt.

Dan heb je nu weekend. Ik vraag me eigenlijk af... voor iemand die al lange tijd werkloos is, wat maakt weekend dan nog zo speciaal/anders? Is het niet gewoon zoals elke andere dag? Komt het doordat kroeggenoten alleen in het weekend aanwezig zijn ofzoiets ? Kan me er verder moeilijk wat bij voorstellen.
Nog een vraag die bij me opkwam tijdens het lezen .. Je leeft van een uitkering. Krijg je deze omdat je door je alcoholverslaving niet in staat bent om te werken?

Anyway... het gaat de goede kant op. Je kan het ! Ga zo door .. ! Op naar de volgende moeilijke stap: Het trotseren van café's. De doktor is trouwens ook nog steeds een aanrader.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  zaterdag 24 mei 2008 @ 12:01:15 #37
182728 honda1990
pi_58874997
Zorg dat als je langs café's komt dat je dan iig geen geld bij hebt, maar dat is logisch
  zaterdag 24 mei 2008 @ 12:42:47 #38
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_58875557
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 01:43 schreef Hoop het volgende:
nu begint het echte werk. De verleiding leren weerstaan. Hoe ik dat goed moet aanpakken weet ik zelf nog niet eigenlijk.
zorg dat je dit lijstje wat je eronder postte in je hoofd hebt (of op een briefje in je portemonnee, ik noem maar wat) als herinnering voor de moeilijke momenten!
quote:
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_58876068
@karammel

Het weekend is toch anders omdat je dan inderdaad ziet dat er andere mensen bijvoorbeeld op internet zijn. De weinig sociale contacten die ik heb zijn dan inderdaad ook vrij. Ik weet eigenlijk niet goed of ik door het drinken werkloos ben geraakt. Ik denk eerder door de indirecte gevolgen ervan. De uitkering krijg ik omdat ik nog wat andere dingen heb waarvan ik nu denk dat ze door het drinken komen. Maar dat heb ik hun niet aan hun neus gehangen. Op het moment dat ik mijn uitkering aanvroeg kwam het ook niet in me op dat die 2 misschien wel verband hadden. Het trotseren van café's lijkt me wel lastig. Nu ga ik niet zo vaak naar de kroeg (ik drink al lang niet meer voor de gezelligheid en dan is thuis zuipen stukken goedkoper) maar het zou mooi zijn als ik van de zomer op een terrasje een lekkere bak thee of glas cola kan drinken. Dat zou echt mooi zijn eigenlijk.

En wat de vrouw betreft, ik vertel het haar wel als ik echt een tijd droog sta.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 14:15:00 #40
81237 releaze
best of both worlds
pi_58876903
go for it hoop! (verkapte tvp, wil het graag verder blijven lezen!)
pi_58876952
succes ermee. go for it!!
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 24 mei 2008 @ 14:22:56 #42
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_58877030
Succes!
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zaterdag 24 mei 2008 @ 14:27:59 #43
145158 Nonnel
Voor de liefhebber
pi_58877095
Gaat lekker Hoop, keep it going!
Hup in m'n Active Topics
Signatuur enzo.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 14:48:37 #44
211662 Smurk
Ik HAAT smurfen!
pi_58877428
quote:
En wat de vrouw betreft
Zij is je beloning
pi_58877788
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 14:48 schreef Smurk het volgende:

[..]

Zij is je beloning
Da's lief
#geen
pi_58877932
succes hoop! op hoop van zegen!

tevens tvp
  zaterdag 24 mei 2008 @ 15:45:03 #47
122506 nogal
hoi, alles goed?
pi_58878305
Volg het al vanaf het begin, maar telkens niks gepost.
Wil je ook gewoon even sterkte wensen! Echt knap
hoe je het volhoud! Ga zo door!
pi_58878401
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 05:29 schreef static het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd wie het origineel is.

Ik wist het meteen. Door de schrijfstijl

Doorgaan met stoppen Hoop, TVP
Jusqu'ici tout va bien...
  zaterdag 24 mei 2008 @ 15:59:30 #49
176740 101251
Make Love, Not War
pi_58878477
Hey Hoop,

Toen ik iets met mijn vriend kreeg, stond hij ook op het randje het alcoholisme in te gaan. Hij dronk ook elke dag, maar dan 12 halve liters bier. Ik ben ook zijn motivatie geweest om te stoppen. Alhoewel hij zelf ook begon in te zien dat met zweet op je hoofd en rillen niet normaal was.

Verder is hij ook tegelijk met roken gestopt. Hij heeft geen hulp nodig gehad, alleen een motivatie.
Dus, jij kan het ook!
pi_58878543
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 14:48 schreef Smurk het volgende:

[..]

Zij is je beloning
Ach, hoop is wel aan het lullen dat het nu echt moeilijk word en bladieblabla, maar het word pas echt lastig als hoop tot over zn oren verliefd is en die mevrouw haakt dalijk finaal af.

Als ie dan niet naar een biertje grijpt dan heeft ie een goeie kans van slagen denk ik
  zaterdag 24 mei 2008 @ 16:10:54 #51
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_58878631
Ik vind het knap.
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  zaterdag 24 mei 2008 @ 16:17:28 #52
182728 honda1990
pi_58878721
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 16:05 schreef NED het volgende:

[..]

Ach, hoop is wel aan het lullen dat het nu echt moeilijk word en bladieblabla, maar het word pas echt lastig als hoop tot over zn oren verliefd is en die mevrouw haakt dalijk finaal af.

Als ie dan niet naar een biertje grijpt dan heeft ie een goeie kans van slagen denk ik
Zoiemand kan best een goede aanleiding zijn or, als Hoop door haar nu eigenlijk stopt en hij zoals hij aangeeft zich beter gaat voelen, en dat gevoel vast blijft houden is het niet onmogelijk dat als het uit gaat of zij weggaat dat hij dan weer naar de fles grijpt.
pi_58878928
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 15:52 schreef Manono het volgende:

[..]

Ik wist het meteen. Door de schrijfstijl

Doorgaan met stoppen Hoop, TVP
Hij's belg he?
  zaterdag 24 mei 2008 @ 16:51:44 #54
211662 Smurk
Ik HAAT smurfen!
pi_58879181
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 16:17 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Zoiemand kan best een goede aanleiding zijn or, als Hoop door haar nu eigenlijk stopt en hij zoals hij aangeeft zich beter gaat voelen, en dat gevoel vast blijft houden is het niet onmogelijk dat als het uit gaat of zij weggaat dat hij dan weer naar de fles grijpt.
Dat ligt op dat moment aan zijn manier van kijken op het leven. Je hebt doorbraken & breekpunten. Hoop zit nu in een doorbraak (aantal dagen clean met allerlei waarden die hij er aan geeft) Mocht ze niets willen of het wordt wel wat, maar ze maakt het uit zou dat een breekpunt kunnen zijn.
Je hebt dan 2 mogelijkheden: 1 Denken dat het allemaal geen zin meer heeft en voor niets is geweest of misschien betrekt ie het op zichzelf en ziet het als falen met terug schieten in oud gedrag om maar niet in de werkelijkheid hoeven te zijn en niet te hoeven voelen hoe het is. Of 2 het niet als een falen etc, etc te zien maar GEWOON als iets te zien wat is gebeurt. Zonder oordeel naar zich zelf toe en het doel voor ogen houden waar die naar streeft. (dan nog blijft het niet leuk als het niets wordt)

Als we als baby vroeger waren gestopt met proberen te lopen, omdat we een keer op onze kont vielen en de betekenis gaven dat we hadden gefaalt hadden we nog steeds op vier poten gelopen maar niets van dat is waar. Als baby waren we avontuurlijk en wilden we de wereld verkennen en onderzoeken dus... gingen we door met opstaan.

Moraal van dit verhaal: de werkelijkheid is hoe je hem zelf schetst.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 24 mei 2008 @ 17:38:27 #55
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_58879891
Ook nu weer succes!
Verkapte tvp weer.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_58881986
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 16:17 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik toch!?
pi_58882287
Terug Vind Post... met een Thumbs up!
  zaterdag 24 mei 2008 @ 20:11:24 #58
182728 honda1990
pi_58882798
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 19:30 schreef NED het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik toch!?
Waar dan?
  zaterdag 24 mei 2008 @ 20:32:55 #59
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_58883212
Supportpost
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 20:58:54 #60
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_58883790
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 20:32 schreef Blind_Guardian het volgende:
Supportpost
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_58885517
Hoi Hoop,

Mijn respect voor wat je probeert! Ik vind het heel dapper wat je doet.

Nu heb ik een tijd bij Al-Anonbijeenkomst gelopen omdat mijn vader alcoholist is, en nee, hij heeft 'geen probleem'. Al-Anon is voor familie en vrienden van alcoholisten en is een onderdeel van de AA. Is misschien de AA wat voor jou? Al-Anon had een mailinglijst waar je aan mee kon doen, maar ik zie zo snel niet zoiets op http://www.aa-nederland.nl. Wat ik daar wel zie, zijn verhalen en antwoorden op vragen die je zou kunnen hebben.

De Eerste Stap in het AA herstelprogramma luidt: "Wij erkenden dat wij machteloos stonden tegenover de alcohol - dat ons leven stuurloos was geworden."
Die stap heb jij al gezet. En je bent ermee aan de slag gegaan. Petje af daarvoor. Dat is in mijn ogen de belangrijkste stap.

Wat ik vooral uit het 'Twaalf stappenplan' heb meegenomen zijn de slogans.

• Laat los en heb vertrouwen.
  • Kalmpjes aan.
  • Leven en laten leven.
  • Het belangrijkste eerst.
  • Dag aan dag.
  • Hou het eenvoudig.
  • Denk na.
  • Luister en leer.

Ik wens je heel veel succes om dit allemaal door te maken en ik hoop echt dat het je lukt om helemaal droog te staan. En dat zo te houden!

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 24-05-2008 22:25:33 ]
  • Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_58886529
    Ik hoop dat je met de volgende voornemens net zo veel steun ondervindt als dat ik dat in moeilijke tijden had.

Alleen vandaag

1. Vandaag wil ik proberen alleen deze dag door te komen en niet al mijn problemen tegelijk onder handen te nemen. Iets wat ik niet mijn hele leven zou willen doen, zou ik wel één dag kunnen volhouden.

2. Vandaag wil ik gelukkig zijn. De meeste mensen zijn met zo gelukkig als ze zelf willen zijn. We hebben zelf ons geluk in handen.

3. Vandaag wil ik realistisch zijn. Ik neem de dingen zoals ze komen en probeer niet steeds mijn wil door te drijven.

4. Vandaag wil ik iets bijleren. Ik wil iets nuttigs leren waarbij ik me moet inspannen en dat aandacht en concentratie vraagt.

5. Vandaag wil ik mijn wilskracht op drie manieren oefenen:
    - ik wil iemand een dienst bewijzen, zonder dat hij het merkt.
    - ik wil minstens twee dingen doen die ik liever niet doe, alleen maar om mezelf op de proef te stellen.
    - als ik me gekwetst voel, zal ik dat aan niemand laten merken.

6. Vandaag wil ik vriendelijk zijn en me van mjin beste kant laten zien. Ik verzorg mijjn uiterlijk, kleed me met zorg, ik praat zonder mijn stem te verheffen en heb niet overal kritiek op. Als ik me toch ergens iets wil verbeteren, kan ik beter met mezelf beginnen.

7. Vandaag wil ik een dagindeling maken. Misschien zal ik me er niet aan houden, maar het zal me twee gevoelens besparen: haast en besluiteloosheid.

8. Vandaag wil ik een rustig half uurtje voor mezelf, om me te ontspannen. Misschien krijg ik hierdoor een beter inzicht in mijn leven.

9. Vandaag wil ik niet angstig zijn. Ik wil vooral niet bang zijn om van de mooie dingen in het leven te genieten. Ik ben er vast van overtuigd dat mijn beeld van de wereld voor een groot deel bepaald wordt door mijn eigen instelling.

10. Vandaag wil ik me geen zorgen maken over gisteren. Gisteren is voorbij en er kan niets meer aan veranderd worden.

11. Vandaag wil ik me ook geen zorgen maken over morgen. Wat morgen me brengt aan mogelijke gevaren, moelijkheden, beloftes, goede en misschien minder goede dingen, kan ik niet op voorhand weten.

12. Als ik alleen vandaag leef, vallen de lasten van het verleden en de angst voor de toekomst van me af.
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_58887535
    Zit de film Leaving Las Vegas te kijken en moest natuurlijk aan dit topic denken... deeltje 2 alweer.

Fijn om te lezen dat je het zo goed volhoudt, Hoop. .
    Ook al werk je niet, het idee van weekend blijft natuurlijk wel. Als je op zaterdagavond zuipt dan zal dat op de e.o.a. manier wat legaler voelen en dat zal het niet drinken wel lastiger maken. Sterkte en hou vol!
      zaterdag 24 mei 2008 @ 22:55:37 #64
    94676 Garisson72
    pi_58887668
    dat is een lijst van voornemens waar véél meer mensen wat aan hebben die iets moeilijks doormaken, Sally!
    pi_58887817
    Ik hoop dat jou lukt wat mijn vader nooit zal lukken. Succes
    Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
    *spiekt*
      zaterdag 24 mei 2008 @ 23:08:24 #66
    182728 honda1990
    pi_58888063
    quote:
    Op zaterdag 24 mei 2008 22:55 schreef Garisson72 het volgende:
    dat is een lijst van voornemens waar véél meer mensen wat aan hebben die iets moeilijks doormaken, Sally!
    Zelfs niet alleen voor mensen die iets moeilijks meemaken, ik vind er voor mezelf ook nog wel wat nuttige dingen tussenstaan, tuurlijk je probeert alles wel maar kijk eerlijk naar jezelf en tel hoeveel je op een dag afrond
      zondag 25 mei 2008 @ 00:02:46 #67
    94676 Garisson72
    pi_58889901
    je hebt helemaal gelijk.
    Ik bedoelde eigenlijk meer dat zo'n lijst ineens veel belangrijker kan worden voor iemand die iets moeilijks te verteren krijgt, maar het meeste geldt eigenlijk voor iedereen die een gelukkig leven wil leiden.
      zondag 25 mei 2008 @ 00:04:21 #68
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_58889935
    Goed bezig Hoop!
    pi_58889964
    quote:
    Op zaterdag 24 mei 2008 20:11 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Waar dan?
    In de post die jij quote van mij.
    Daar zei ik exact hetzelfde als wat jij eronder schreef.
      zondag 25 mei 2008 @ 00:14:26 #70
    127004 maril
    Smeetsfan
    pi_58890272
    quote:
    Op zaterdag 24 mei 2008 11:44 schreef Karammel het volgende:
    Volg dit al een tijdje, maar volgens mij is het nog niet tot een post gekomen vaij n mijn kant
    Toch vind ik het onverstandig dat je niet naar de doktor bent geweest. Ik snap dat je niet wil dat de hele wereld weet dat je een drankprobleem hebt,.
    Lijkt mij ook dat je wel naar de dokter gaat, je komt nu echt vitamines (vooral vitamines B )tekort.
    Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
      zondag 25 mei 2008 @ 00:25:48 #71
    211554 BlueMage
    FOK! Insect
    pi_58890536
    Even over stoppen voor iemand anders (bijv je partner) dat kán in 't begin een hele goede reden zijn, begrijp me niet verkeerd, maar je moet naar verloop van tijd toch andere redenen gaan vinden (zoals idd dat je gezondheid verbetert) als je wil dat je ook op de lange termijn droog blijft staan...

Veel succes trouwens, nogmaals. Dit is 'n interessant topic om te volgen en veel Fok!ers laten zich 'ns van 'n goeie kant zien, ook leuk.

M.
    Hallon!
    pi_58891250
    quote:
    Op zaterdag 24 mei 2008 23:00 schreef meami het volgende:
    Ik hoop dat jou lukt wat mijn vader nooit zal lukken. Succes
    pi_58891272
    Bedankt weer allemaal!
    Maar ik moet erbij zeggen: ik stop niet voor die vrouw. Ik stop voor mezelf. Het was alleen het omslagpunt dat ik dacht van: het leven kan zoveel meer zijn dan ik er nu uit haal
    pi_58891415
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 01:04 schreef Hoop het volgende:
    Bedankt weer allemaal!
    Maar ik moet erbij zeggen: ik stop niet voor die vrouw. Ik stop voor mezelf. Het was alleen het omslagpunt dat ik dacht van: het leven kan zoveel meer zijn dan ik er nu uit haal
    Hoe voel je je nu?
    #geen
    pi_58891449
    Gaat wel nu. Geen lichamelijke dingen waar ik last van heb. Behalve heel veel honger. Dadelijk maar een pizza scoren denk ik
      zondag 25 mei 2008 @ 03:24:28 #76
    82136 Xennia
    gekroond
    pi_58892465
    Fijn dat het nog steeds goed gaat. Ik vind het knap. En wat je vriendin betreft: ik denk dat je er goed aan doet haar nu nog niet je hele levensverhaal op te hangen. Krijg je zo'n ongelijkwaardige relatie van
    pi_58892766
    Ik ben er niet trots op, maar ik bestelde dus een pizza. Nu ben ik daar een redelijk vaste klant. Als cadeau kreeg ik 2 pilsjes. Ik kon de verleiding niet weerstaan vandaag. Ik heb dus weer gedronken. Ik voelde me de laatste 4 uur erg schuldig daarover maar ik heb besloten dat het nu eenmaal zo is. Ik heb na 6 dagen niet drinken toch weer gedronken. Ik heb dus iets gedaan wat niet in mijn planning stond. Maar als ik het me ga aantrekken dan zit ik morgen echt weer aan de fles. Ik ga nu slapen en morgen ga ik weer gewoon door waar ik gebleven was met niet drinken. Het heeft geen zin om me hierover schuldig te voelen. Het gaat erom dat ik nu gewoon weer door ga waar ik mee bezig was. Het enige wat jammer is dat het dus geen perfect verhaal is van 'ik ben in 1 klap gestopt'. Ik ben voor mezelf nog steeds gestopt ondanks deze 2 pilsjes. Mijn conclusie heb ik eruit getrokken. Ik ben in staat alcohol te vermijden maar als het me op een gouden dienblad aangeboden wordt gaat het mis. Die situaties ga ik nu dus vermijden. In het vervolg als ik iets wil bestellen ga ik het gewoon zelf halen. Dan zijn er altijd andere klanten bij en kunnen ze het niet maken me iets van het huis aan te bieden ten aanzien van de andere klanten. Ik beschouw het als een leermoment.
      zondag 25 mei 2008 @ 06:46:25 #78
    19840 Libris
    Live from Singapore
    pi_58892786
    Stom, want 'Ik ben voor mezelf nog steeds gestopt ondanks deze 2 pilsjes. ' is natuurlijk onzin. Je had ze gewoon door de gootsteen moeten spoelen. Wat is de limiet? 2 pilsjes omdat je ze gekregen hebt? Jammer.
    pi_58892791
    Nee hoor. Het is zeker stom. Maar als ik nu zeg : ik probeerde het en het is niet gelukt, dan kan ik net zo goed weer gaan drinken. Ik heb gedronken terwijl ik dat niet wilde, maar ik ga gewoon door met stoppen. Het is niet anders, ik heb een zwak moment gehad. Vanaf nu heb ik weer sterke momenten. Of zoals dat gezegde gaat: ik heb vandaag een slag verloren. Maar de oorlog is nog niet verloren.
      zondag 25 mei 2008 @ 07:03:28 #80
    15080 static
    pi_58892809
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 06:46 schreef Libris het volgende:
    Je had ze gewoon door de gootsteen moeten spoelen.
    Heb je enig idee wat een verslaving is?
      zondag 25 mei 2008 @ 07:04:50 #81
    15080 static
    pi_58892812
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 06:52 schreef Hoop het volgende:
    Ik heb gedronken terwijl ik dat niet wilde, maar ik ga gewoon door met stoppen. Het is niet anders, ik heb een zwak moment gehad. Vanaf nu heb ik weer sterke momenten.
    Volgens mij is dat deel van het proces.
    pi_58892818
    Dank je static. Dat had ik even nodig, want ik heb echt de tranen in mijn ogen staan dat het niet in 1 keer gelukt is. Eigenlijk staan ze niet in mijn ogen maar huil ik gewoon. Kut kut kut drank. Onvoorstelbaar dat ik het zo ver heb laten komen. Maargoed, ik ga het niet opgeven. Ondanks dat het vandaag mis ging. En ik kan mezelf wel een schuldgevoel aanlullen, maar daar heb ik helemaal niets aan.
      zondag 25 mei 2008 @ 07:09:51 #83
    15080 static
    pi_58892819
    Je hebt het bij die twee gelaten, bekijk het van die kant.
      zondag 25 mei 2008 @ 07:10:32 #84
    15080 static
    pi_58892820
    Het waren er maar twee hè?
    pi_58892825
    Het waren de enige 2 die ik had. Maar inderdaad, de kroegen waren nog open en die zijn hier in de straat. Daar ben ik inderdaad niet heen geweest. Het is een 'met 2 voetjes op de grond' moment. Ik heb gewoon een verslaving en ondanks dat het echt goed ging blijkt dan toch nu dat het echt een verslaving is. Het lichamelijke deel ben ik goed doorgekomen. Nu komt het echte moeilijke stuk. De geestelijke verslaving. Ik voel me toch kut nu hoor. Ik ben na de pizza een stuk gaan fietsen, maar toen ik terug kwam kon ik ze niet weggooien. Een flinke domper voor me. Ik dacht dat ik er al was.
      FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 25 mei 2008 @ 07:16:43 #86
    149527 crew  ChipsZak.
    That's hot.
    pi_58892828
    Wat dacht je eigs toen je ze dronk?
    [*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
    pi_58892835
    Ik kreeg ze en dacht: oh nee. Maar ik zat al de hele dag ermee... Weekend. Weekend = drinken. In het weekend dronk ik altijd meer dan door de week. Weekend = feest. Zelfs voor een werkloze alcoholist.
    Toen de pizza eten, maar ik wist dat ze er waren. Tijdens het eten kon ik alleen daar aan denken. Ik wist ook dat ik ze moest weggooien. Maar ik kon het niet. Dus net zoals dinsdag ben ik een stuk gaan fietsen. Maar deze keer had ik niet de kracht om ze weg te gooien. Toen ik terug kwam van het fietsen heb ik een half uur gewoon op mijn stoel gezeten en proberen tegen mezelf te zeggen: gooi ze weg. Tegen mezelf zeggen hoe zwak ik was als ik ze open zou maken. Maar uiteindelijk won de verslaving. En toen dacht ik eigenlijk: ach eentje, wat maakt dat uit. Open getrokken. Een kwartier niet aan gedronken denk ik. Wel de geur kunnen ruiken. En toen de eerste slok genomen. Dat was heel raar. Van de ene kant was ik woedend op mezelf, teleurgesteld. Van de andere kant kwam mijn hoofd wel meteen tot rust. Want ik kan je verzekeren dat ik deze week heel wat aan drinken heb gedacht. En met die slok was dat over. Dat onderdrukte verlangen, het is lastig uit te leggen. Toen de 2de leeg was kreeg ik een zwaar schuldgevoel. Huilen. Alles voor niets geweest. Maar na 3 uur ofzo heb ik mezelf vermant. Het is niet voor niets geweest. Goed vandaag heb ik verloren. Maar morgen win ik weer.
    pi_58892841
    Ik heb 1 ding dom aangepakt. Ik had hier meteen moeten schrijven hoe ik me voelde en dat die biertjes er waren. Dat is wat ik de volgende keer ga doen. Niet om de verantwoordelijkheid af te schuiven, want ik ben degene die ze heeft gedronken, maar het zou geholpen hebben om te horen: niet doen.
    pi_58892848
    Ik hoop (no phun intended) dat jullie me toch blijven steunen hier ondanks dit. Ik heb die steun namelijk hard nodig.
      FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 25 mei 2008 @ 07:33:55 #90
    149527 crew  ChipsZak.
    That's hot.
    pi_58892850
    Tuurlijk blijven we je steunen.
    pi_58892851
    Dank je Nu moet ik toch maar echt wat gaan slapen. Als ik op sta heb ik gisteren gedronken. Psychologisch volgens mij een enorm verschil met 'ik heb vandaag gedronken'. Trusten.
    pi_58893003
    Nouja. één tegenslag wil niet zeggen dat het daarmee voorbij is. Zo redeneren veel mensen vaak wel. "ja, nu is het toch al mislukt". Dat is NIET zo. Iedereen maakt weleens een foutje, jij ook. Je drinkt al 11 jaar, je kunt niet verwachten dat je zo'n gewoonte zomaar aan de kant zet Je moet het alleen niet het volgende weekend weer laten gebeuren natuurlijk!
      zondag 25 mei 2008 @ 09:20:46 #93
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_58893098
    Ik vind anders dat je behoorlijk gezond met je valkuilen om gaat. Bij mij ging dat wel iets anders
    Maar ik weet dat je het zelf kunt, als ik het kan, kan elke debiel het.

Vandaag weer een nieuwe dag, zonder drank en met controle over de verleiding. Volgende keer idd meteen posten. Niet zelf nadenken, want dat kan je nu nog niet. ( niet lul;lig bedoeld, maar het duurt echt jaren voor je echt jezelf bent en je verslaving niet meer voor jou denkt )
    pi_58893209
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 07:32 schreef Hoop het volgende:
    Ik hoop (no phun intended) dat jullie me toch blijven steunen hier ondanks dit. Ik heb die steun namelijk hard nodig.
    Natuurlijk.
    Het is een ruil: wij steunen jou - jij bent eerlijk. Dat is uitbuiten van de voordelen van de anonimiteit van een internetforum. Anders kan je net zo goed in de kroeg tegen iemand een lulverhaal ophangen .

1 x de fout in - dat maakt je in 1 x stoppen nog niet mislukt. Je bent bezig te stoppen, stoppende - maar voorlopig ben je nog lang niet gestopt hoor. Je probeert je verslaving te stoppen, nietwaar?
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_58893278
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 09:46 schreef sigme het volgende:

[..]

Natuurlijk.
    Het is een ruil: wij steunen jou - jij bent eerlijk. Dat is uitbuiten van de voordelen van de anonimiteit van een internetforum. Anders kan je net zo goed in de kroeg tegen iemand een lulverhaal ophangen .

1 x de fout in - dat maakt je in 1 x stoppen nog niet mislukt. Je bent bezig te stoppen, stoppende - maar voorlopig ben je nog lang niet gestopt hoor. Je probeert je verslaving te stoppen, nietwaar?
    Precies....

Je moet wel streng voor jezelf blijven, maar ik vind wel dat je deze tegenslag goed oppakt. Doorgaan met het goede waar je mee bezig bent... dan zullen (op den duur) de verleidingen beter te weerstaan zijn. Succes!
    pi_58893504
    quote:
    Ik ben er niet trots op, maar ik bestelde dus een pizza. Nu ben ik daar een redelijk vaste klant. Als cadeau kreeg ik 2 pilsjes.
    En daar had je dus al meteen moeten zeggen: "nee dankje".
    Dat had je een hoop ellende bespaard en hooguit hadden ze bij de pizzeria een beetje raar staan kijken dat jij geen biertjes hoefde.

Dan was er niets aan de hand geweest, want dan hadden ze ook niet onder je neus gestaan.

Overigens wel knap dat je na die 2 biertjes niet naar de kroeg gegaan bent of ergens anders nog drank bent gaan halen. Áls dat zo is dan. Als je hier verteld dat je dat niet gedaan hebt en in werkelijkheid heb je het wel gedaan, dan ben je niet alleen jezelf voor de gek aan het houden, maar ook een heleboel andere mensen die je IRL niet eens kent maar die wel begaan zijn en met je meeleven.

In dat geval ben je een domme lul. Als je echt alleen die 2 gehad hebt en verder niks zou ik zeggen: "prima dat je je schuldig en kut voelt. Wellicht denk je de volgende keer beter na!""

Suc6 ermee nog iig, ik ga dalijk lekker wat biertjes opentrekken bij de F1
      zondag 25 mei 2008 @ 11:56:19 #97
    23460 Deepfreeze
    "koud hé"
    pi_58894892
    Hoop, je hebt al zoveel stappen naar voren gezet, nu een kleintje achteruit.. Vanaf nu gewoon weer stappen naar voren richting je einddoel!

Ik bliljf je veel succes wensen met je weg naar een leven zonder (deze) verslaving!!
    pi_58895493
    Terugval hoort erbij denk ik. Gelukkig maak jij er een leermoment van en ga je door waar je mee bezig was. Alleen daarom al heel veel respect van mij voor jou.

Wij zijn er wel hier op het forum, maar uiteindelijk sta je er toch alleen voor en moet je het zelf doen.

#geen
    pi_58895656
    Succes, iedereen verdient een leven zonder verslavingen.
    And the druids turn to stone...
    pi_58895968
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 06:22 schreef Hoop het volgende:
    Ik ben er niet trots op, maar ik bestelde dus een pizza. Nu ben ik daar een redelijk vaste klant. Als cadeau kreeg ik 2 pilsjes....
    Hoi, ik lurk al vanaf het begin me met dit topic en het vorige en hier zat ik dus van KUT. Jij vast nog wel 457 keer meer dan ik, maar goed Verder vind ik je een gozer met karakter (én een verslaving die deel is gaan uitmaken daarvan...) en hoop ik dat je het ondanks deze terugval door kunt trekken de goede kant op!
    Ik denk dat het goed is om even een lijstje te maken van dingen die op je pad kunnen komen en wat jij dan gaat doen. Dus:

-gratis drank? -> nee dank u / gooi buiten in de prullenbak / geef aan andere klant / weetikveel
    -verjaardag -> vantevoren aangeven geen drank, zet jezelf maar lekker klem

Daarnaast wou ik opmerken dat je van fast food lijkt te leven, met het incidentele risico erbij van drank die erbij geleverd kan worden. Hou daarmee op! Je kan best zelf een pizza in de oven schuiven, en dan kun je er nog iets lekkerders en gezonders van maken ook én goedkoper uit zijn.
    Ga morgen naar de Aldi of zo'n salekeet of de markt en sla eens een boel groenten in en "verdoe" je tijd met gezond koken! Gezond eten werkt ook door op je humeur en weerstand. Voor makkelijke recepten PM me maar, ik ben ook begonnen met een ei bakken, helemaal gefascineerd toekijkend, dus ik weer waar ik het over heb.

Ook veel gehoord hier: zorg dat je iets te doen hebt. Ik hoor je -heel goed- praten over wandelingetjes en fietsen, maar probeer ook een dagritme mét invulling te gaan zoeken. 's Nachts niet kunnen slapen? Jammer! Gewoon overdag niet in je nest liggen. Vaste tijden naar bed. Nieuw ochtendritueeltje zoeken, vroeg beginnen met aanpakken van *iets* want dan blijf je wel actief. Leer desnoods blokfluit spelen of doe een LOI-cursus. Ik noem maar wat.

Hoe dan ook, sterkte!
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')