abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 mei 2008 @ 16:10:54 #51
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_58878631
Ik vind het knap.
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  zaterdag 24 mei 2008 @ 16:17:28 #52
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_58878721
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 16:05 schreef NED het volgende:

[..]

Ach, hoop is wel aan het lullen dat het nu echt moeilijk word en bladieblabla, maar het word pas echt lastig als hoop tot over zn oren verliefd is en die mevrouw haakt dalijk finaal af.

Als ie dan niet naar een biertje grijpt dan heeft ie een goeie kans van slagen denk ik
Zoiemand kan best een goede aanleiding zijn or, als Hoop door haar nu eigenlijk stopt en hij zoals hij aangeeft zich beter gaat voelen, en dat gevoel vast blijft houden is het niet onmogelijk dat als het uit gaat of zij weggaat dat hij dan weer naar de fles grijpt.
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_58878928
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 15:52 schreef Manono het volgende:

[..]

Ik wist het meteen. Door de schrijfstijl

Doorgaan met stoppen Hoop, TVP
Hij's belg he?
  zaterdag 24 mei 2008 @ 16:51:44 #54
211662 Smurk
Ik HAAT smurfen!
pi_58879181
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 16:17 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Zoiemand kan best een goede aanleiding zijn or, als Hoop door haar nu eigenlijk stopt en hij zoals hij aangeeft zich beter gaat voelen, en dat gevoel vast blijft houden is het niet onmogelijk dat als het uit gaat of zij weggaat dat hij dan weer naar de fles grijpt.
Dat ligt op dat moment aan zijn manier van kijken op het leven. Je hebt doorbraken & breekpunten. Hoop zit nu in een doorbraak (aantal dagen clean met allerlei waarden die hij er aan geeft) Mocht ze niets willen of het wordt wel wat, maar ze maakt het uit zou dat een breekpunt kunnen zijn.
Je hebt dan 2 mogelijkheden: 1 Denken dat het allemaal geen zin meer heeft en voor niets is geweest of misschien betrekt ie het op zichzelf en ziet het als falen met terug schieten in oud gedrag om maar niet in de werkelijkheid hoeven te zijn en niet te hoeven voelen hoe het is. Of 2 het niet als een falen etc, etc te zien maar GEWOON als iets te zien wat is gebeurt. Zonder oordeel naar zich zelf toe en het doel voor ogen houden waar die naar streeft. (dan nog blijft het niet leuk als het niets wordt)

Als we als baby vroeger waren gestopt met proberen te lopen, omdat we een keer op onze kont vielen en de betekenis gaven dat we hadden gefaalt hadden we nog steeds op vier poten gelopen maar niets van dat is waar. Als baby waren we avontuurlijk en wilden we de wereld verkennen en onderzoeken dus... gingen we door met opstaan.

Moraal van dit verhaal: de werkelijkheid is hoe je hem zelf schetst.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 24 mei 2008 @ 17:38:27 #55
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_58879891
Ook nu weer succes!
Verkapte tvp weer.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_58881986
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 16:17 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik toch!?
pi_58882287
Terug Vind Post... met een Thumbs up!
  zaterdag 24 mei 2008 @ 20:11:24 #58
182728 honda1990
pi_58882798
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 19:30 schreef NED het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik toch!?
Waar dan?
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 20:32:55 #59
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_58883212
Supportpost
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 20:58:54 #60
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_58883790
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 20:32 schreef Blind_Guardian het volgende:
Supportpost
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_58885517
Hoi Hoop,

Mijn respect voor wat je probeert! Ik vind het heel dapper wat je doet.

Nu heb ik een tijd bij Al-Anonbijeenkomst gelopen omdat mijn vader alcoholist is, en nee, hij heeft 'geen probleem'. Al-Anon is voor familie en vrienden van alcoholisten en is een onderdeel van de AA. Is misschien de AA wat voor jou? Al-Anon had een mailinglijst waar je aan mee kon doen, maar ik zie zo snel niet zoiets op http://www.aa-nederland.nl. Wat ik daar wel zie, zijn verhalen en antwoorden op vragen die je zou kunnen hebben.

De Eerste Stap in het AA herstelprogramma luidt: "Wij erkenden dat wij machteloos stonden tegenover de alcohol - dat ons leven stuurloos was geworden."
Die stap heb jij al gezet. En je bent ermee aan de slag gegaan. Petje af daarvoor. Dat is in mijn ogen de belangrijkste stap.

Wat ik vooral uit het 'Twaalf stappenplan' heb meegenomen zijn de slogans.

• Laat los en heb vertrouwen.
  • Kalmpjes aan.
  • Leven en laten leven.
  • Het belangrijkste eerst.
  • Dag aan dag.
  • Hou het eenvoudig.
  • Denk na.
  • Luister en leer.

Ik wens je heel veel succes om dit allemaal door te maken en ik hoop echt dat het je lukt om helemaal droog te staan. En dat zo te houden!

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 24-05-2008 22:25:33 ]
  • Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_58886529
    Ik hoop dat je met de volgende voornemens net zo veel steun ondervindt als dat ik dat in moeilijke tijden had.

Alleen vandaag

1. Vandaag wil ik proberen alleen deze dag door te komen en niet al mijn problemen tegelijk onder handen te nemen. Iets wat ik niet mijn hele leven zou willen doen, zou ik wel één dag kunnen volhouden.

2. Vandaag wil ik gelukkig zijn. De meeste mensen zijn met zo gelukkig als ze zelf willen zijn. We hebben zelf ons geluk in handen.

3. Vandaag wil ik realistisch zijn. Ik neem de dingen zoals ze komen en probeer niet steeds mijn wil door te drijven.

4. Vandaag wil ik iets bijleren. Ik wil iets nuttigs leren waarbij ik me moet inspannen en dat aandacht en concentratie vraagt.

5. Vandaag wil ik mijn wilskracht op drie manieren oefenen:
    - ik wil iemand een dienst bewijzen, zonder dat hij het merkt.
    - ik wil minstens twee dingen doen die ik liever niet doe, alleen maar om mezelf op de proef te stellen.
    - als ik me gekwetst voel, zal ik dat aan niemand laten merken.

6. Vandaag wil ik vriendelijk zijn en me van mjin beste kant laten zien. Ik verzorg mijjn uiterlijk, kleed me met zorg, ik praat zonder mijn stem te verheffen en heb niet overal kritiek op. Als ik me toch ergens iets wil verbeteren, kan ik beter met mezelf beginnen.

7. Vandaag wil ik een dagindeling maken. Misschien zal ik me er niet aan houden, maar het zal me twee gevoelens besparen: haast en besluiteloosheid.

8. Vandaag wil ik een rustig half uurtje voor mezelf, om me te ontspannen. Misschien krijg ik hierdoor een beter inzicht in mijn leven.

9. Vandaag wil ik niet angstig zijn. Ik wil vooral niet bang zijn om van de mooie dingen in het leven te genieten. Ik ben er vast van overtuigd dat mijn beeld van de wereld voor een groot deel bepaald wordt door mijn eigen instelling.

10. Vandaag wil ik me geen zorgen maken over gisteren. Gisteren is voorbij en er kan niets meer aan veranderd worden.

11. Vandaag wil ik me ook geen zorgen maken over morgen. Wat morgen me brengt aan mogelijke gevaren, moelijkheden, beloftes, goede en misschien minder goede dingen, kan ik niet op voorhand weten.

12. Als ik alleen vandaag leef, vallen de lasten van het verleden en de angst voor de toekomst van me af.
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_58887535
    Zit de film Leaving Las Vegas te kijken en moest natuurlijk aan dit topic denken... deeltje 2 alweer.

Fijn om te lezen dat je het zo goed volhoudt, Hoop. .
    Ook al werk je niet, het idee van weekend blijft natuurlijk wel. Als je op zaterdagavond zuipt dan zal dat op de e.o.a. manier wat legaler voelen en dat zal het niet drinken wel lastiger maken. Sterkte en hou vol!
      zaterdag 24 mei 2008 @ 22:55:37 #64
    94676 Garisson72
    weten is weten dat je nix weet
    pi_58887668
    dat is een lijst van voornemens waar véél meer mensen wat aan hebben die iets moeilijks doormaken, Sally!
    Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
    pi_58887817
    Ik hoop dat jou lukt wat mijn vader nooit zal lukken. Succes
    Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
    *spiekt*
      zaterdag 24 mei 2008 @ 23:08:24 #66
    182728 honda1990
    pi_58888063
    quote:
    Op zaterdag 24 mei 2008 22:55 schreef Garisson72 het volgende:
    dat is een lijst van voornemens waar véél meer mensen wat aan hebben die iets moeilijks doormaken, Sally!
    Zelfs niet alleen voor mensen die iets moeilijks meemaken, ik vind er voor mezelf ook nog wel wat nuttige dingen tussenstaan, tuurlijk je probeert alles wel maar kijk eerlijk naar jezelf en tel hoeveel je op een dag afrond
      zondag 25 mei 2008 @ 00:02:46 #67
    94676 Garisson72
    weten is weten dat je nix weet
    pi_58889901
    je hebt helemaal gelijk.
    Ik bedoelde eigenlijk meer dat zo'n lijst ineens veel belangrijker kan worden voor iemand die iets moeilijks te verteren krijgt, maar het meeste geldt eigenlijk voor iedereen die een gelukkig leven wil leiden.
    Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
      zondag 25 mei 2008 @ 00:04:21 #68
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_58889935
    Goed bezig Hoop!
    pi_58889964
    quote:
    Op zaterdag 24 mei 2008 20:11 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Waar dan?
    In de post die jij quote van mij.
    Daar zei ik exact hetzelfde als wat jij eronder schreef.
      zondag 25 mei 2008 @ 00:14:26 #70
    127004 maril
    Smeetsfan
    pi_58890272
    quote:
    Op zaterdag 24 mei 2008 11:44 schreef Karammel het volgende:
    Volg dit al een tijdje, maar volgens mij is het nog niet tot een post gekomen vaij n mijn kant
    Toch vind ik het onverstandig dat je niet naar de doktor bent geweest. Ik snap dat je niet wil dat de hele wereld weet dat je een drankprobleem hebt,.
    Lijkt mij ook dat je wel naar de dokter gaat, je komt nu echt vitamines (vooral vitamines B )tekort.
    Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
      zondag 25 mei 2008 @ 00:25:48 #71
    211554 BlueMage
    FOK! Insect
    pi_58890536
    Even over stoppen voor iemand anders (bijv je partner) dat kán in 't begin een hele goede reden zijn, begrijp me niet verkeerd, maar je moet naar verloop van tijd toch andere redenen gaan vinden (zoals idd dat je gezondheid verbetert) als je wil dat je ook op de lange termijn droog blijft staan...

Veel succes trouwens, nogmaals. Dit is 'n interessant topic om te volgen en veel Fok!ers laten zich 'ns van 'n goeie kant zien, ook leuk.

M.
    Hallon!
    pi_58891250
    quote:
    Op zaterdag 24 mei 2008 23:00 schreef meami het volgende:
    Ik hoop dat jou lukt wat mijn vader nooit zal lukken. Succes
    pi_58891272
    Bedankt weer allemaal!
    Maar ik moet erbij zeggen: ik stop niet voor die vrouw. Ik stop voor mezelf. Het was alleen het omslagpunt dat ik dacht van: het leven kan zoveel meer zijn dan ik er nu uit haal
    pi_58891415
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 01:04 schreef Hoop het volgende:
    Bedankt weer allemaal!
    Maar ik moet erbij zeggen: ik stop niet voor die vrouw. Ik stop voor mezelf. Het was alleen het omslagpunt dat ik dacht van: het leven kan zoveel meer zijn dan ik er nu uit haal
    Hoe voel je je nu?
    #geen
    pi_58891449
    Gaat wel nu. Geen lichamelijke dingen waar ik last van heb. Behalve heel veel honger. Dadelijk maar een pizza scoren denk ik
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')