abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 mei 2008 @ 03:24:28 #76
82136 Xennia
gekroond
pi_58892465
Fijn dat het nog steeds goed gaat. Ik vind het knap. En wat je vriendin betreft: ik denk dat je er goed aan doet haar nu nog niet je hele levensverhaal op te hangen. Krijg je zo'n ongelijkwaardige relatie van
pi_58892766
Ik ben er niet trots op, maar ik bestelde dus een pizza. Nu ben ik daar een redelijk vaste klant. Als cadeau kreeg ik 2 pilsjes. Ik kon de verleiding niet weerstaan vandaag. Ik heb dus weer gedronken. Ik voelde me de laatste 4 uur erg schuldig daarover maar ik heb besloten dat het nu eenmaal zo is. Ik heb na 6 dagen niet drinken toch weer gedronken. Ik heb dus iets gedaan wat niet in mijn planning stond. Maar als ik het me ga aantrekken dan zit ik morgen echt weer aan de fles. Ik ga nu slapen en morgen ga ik weer gewoon door waar ik gebleven was met niet drinken. Het heeft geen zin om me hierover schuldig te voelen. Het gaat erom dat ik nu gewoon weer door ga waar ik mee bezig was. Het enige wat jammer is dat het dus geen perfect verhaal is van 'ik ben in 1 klap gestopt'. Ik ben voor mezelf nog steeds gestopt ondanks deze 2 pilsjes. Mijn conclusie heb ik eruit getrokken. Ik ben in staat alcohol te vermijden maar als het me op een gouden dienblad aangeboden wordt gaat het mis. Die situaties ga ik nu dus vermijden. In het vervolg als ik iets wil bestellen ga ik het gewoon zelf halen. Dan zijn er altijd andere klanten bij en kunnen ze het niet maken me iets van het huis aan te bieden ten aanzien van de andere klanten. Ik beschouw het als een leermoment.
  zondag 25 mei 2008 @ 06:46:25 #78
19840 Libris
Live from Singapore
pi_58892786
Stom, want 'Ik ben voor mezelf nog steeds gestopt ondanks deze 2 pilsjes. ' is natuurlijk onzin. Je had ze gewoon door de gootsteen moeten spoelen. Wat is de limiet? 2 pilsjes omdat je ze gekregen hebt? Jammer.
pi_58892791
Nee hoor. Het is zeker stom. Maar als ik nu zeg : ik probeerde het en het is niet gelukt, dan kan ik net zo goed weer gaan drinken. Ik heb gedronken terwijl ik dat niet wilde, maar ik ga gewoon door met stoppen. Het is niet anders, ik heb een zwak moment gehad. Vanaf nu heb ik weer sterke momenten. Of zoals dat gezegde gaat: ik heb vandaag een slag verloren. Maar de oorlog is nog niet verloren.
  zondag 25 mei 2008 @ 07:03:28 #80
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_58892809
quote:
Op zondag 25 mei 2008 06:46 schreef Libris het volgende:
Je had ze gewoon door de gootsteen moeten spoelen.
Heb je enig idee wat een verslaving is?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 25 mei 2008 @ 07:04:50 #81
15080 static
pi_58892812
quote:
Op zondag 25 mei 2008 06:52 schreef Hoop het volgende:
Ik heb gedronken terwijl ik dat niet wilde, maar ik ga gewoon door met stoppen. Het is niet anders, ik heb een zwak moment gehad. Vanaf nu heb ik weer sterke momenten.
Volgens mij is dat deel van het proces.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_58892818
Dank je static. Dat had ik even nodig, want ik heb echt de tranen in mijn ogen staan dat het niet in 1 keer gelukt is. Eigenlijk staan ze niet in mijn ogen maar huil ik gewoon. Kut kut kut drank. Onvoorstelbaar dat ik het zo ver heb laten komen. Maargoed, ik ga het niet opgeven. Ondanks dat het vandaag mis ging. En ik kan mezelf wel een schuldgevoel aanlullen, maar daar heb ik helemaal niets aan.
  zondag 25 mei 2008 @ 07:09:51 #83
15080 static
pi_58892819
Je hebt het bij die twee gelaten, bekijk het van die kant.
  zondag 25 mei 2008 @ 07:10:32 #84
15080 static
pi_58892820
Het waren er maar twee hè?
pi_58892825
Het waren de enige 2 die ik had. Maar inderdaad, de kroegen waren nog open en die zijn hier in de straat. Daar ben ik inderdaad niet heen geweest. Het is een 'met 2 voetjes op de grond' moment. Ik heb gewoon een verslaving en ondanks dat het echt goed ging blijkt dan toch nu dat het echt een verslaving is. Het lichamelijke deel ben ik goed doorgekomen. Nu komt het echte moeilijke stuk. De geestelijke verslaving. Ik voel me toch kut nu hoor. Ik ben na de pizza een stuk gaan fietsen, maar toen ik terug kwam kon ik ze niet weggooien. Een flinke domper voor me. Ik dacht dat ik er al was.
  zondag 25 mei 2008 @ 07:16:43 #86
149527 ChipsZak.
That's hot.
pi_58892828
Wat dacht je eigs toen je ze dronk?
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_58892835
Ik kreeg ze en dacht: oh nee. Maar ik zat al de hele dag ermee... Weekend. Weekend = drinken. In het weekend dronk ik altijd meer dan door de week. Weekend = feest. Zelfs voor een werkloze alcoholist.
Toen de pizza eten, maar ik wist dat ze er waren. Tijdens het eten kon ik alleen daar aan denken. Ik wist ook dat ik ze moest weggooien. Maar ik kon het niet. Dus net zoals dinsdag ben ik een stuk gaan fietsen. Maar deze keer had ik niet de kracht om ze weg te gooien. Toen ik terug kwam van het fietsen heb ik een half uur gewoon op mijn stoel gezeten en proberen tegen mezelf te zeggen: gooi ze weg. Tegen mezelf zeggen hoe zwak ik was als ik ze open zou maken. Maar uiteindelijk won de verslaving. En toen dacht ik eigenlijk: ach eentje, wat maakt dat uit. Open getrokken. Een kwartier niet aan gedronken denk ik. Wel de geur kunnen ruiken. En toen de eerste slok genomen. Dat was heel raar. Van de ene kant was ik woedend op mezelf, teleurgesteld. Van de andere kant kwam mijn hoofd wel meteen tot rust. Want ik kan je verzekeren dat ik deze week heel wat aan drinken heb gedacht. En met die slok was dat over. Dat onderdrukte verlangen, het is lastig uit te leggen. Toen de 2de leeg was kreeg ik een zwaar schuldgevoel. Huilen. Alles voor niets geweest. Maar na 3 uur ofzo heb ik mezelf vermant. Het is niet voor niets geweest. Goed vandaag heb ik verloren. Maar morgen win ik weer.
pi_58892841
Ik heb 1 ding dom aangepakt. Ik had hier meteen moeten schrijven hoe ik me voelde en dat die biertjes er waren. Dat is wat ik de volgende keer ga doen. Niet om de verantwoordelijkheid af te schuiven, want ik ben degene die ze heeft gedronken, maar het zou geholpen hebben om te horen: niet doen.
pi_58892848
Ik hoop (no phun intended) dat jullie me toch blijven steunen hier ondanks dit. Ik heb die steun namelijk hard nodig.
  zondag 25 mei 2008 @ 07:33:55 #90
149527 ChipsZak.
That's hot.
pi_58892850
Tuurlijk blijven we je steunen.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_58892851
Dank je Nu moet ik toch maar echt wat gaan slapen. Als ik op sta heb ik gisteren gedronken. Psychologisch volgens mij een enorm verschil met 'ik heb vandaag gedronken'. Trusten.
pi_58893003
Nouja. één tegenslag wil niet zeggen dat het daarmee voorbij is. Zo redeneren veel mensen vaak wel. "ja, nu is het toch al mislukt". Dat is NIET zo. Iedereen maakt weleens een foutje, jij ook. Je drinkt al 11 jaar, je kunt niet verwachten dat je zo'n gewoonte zomaar aan de kant zet Je moet het alleen niet het volgende weekend weer laten gebeuren natuurlijk!
  zondag 25 mei 2008 @ 09:20:46 #93
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58893098
Ik vind anders dat je behoorlijk gezond met je valkuilen om gaat. Bij mij ging dat wel iets anders
Maar ik weet dat je het zelf kunt, als ik het kan, kan elke debiel het.

Vandaag weer een nieuwe dag, zonder drank en met controle over de verleiding. Volgende keer idd meteen posten. Niet zelf nadenken, want dat kan je nu nog niet. ( niet lul;lig bedoeld, maar het duurt echt jaren voor je echt jezelf bent en je verslaving niet meer voor jou denkt )
pi_58893209
quote:
Op zondag 25 mei 2008 07:32 schreef Hoop het volgende:
Ik hoop (no phun intended) dat jullie me toch blijven steunen hier ondanks dit. Ik heb die steun namelijk hard nodig.
Natuurlijk.
Het is een ruil: wij steunen jou - jij bent eerlijk. Dat is uitbuiten van de voordelen van de anonimiteit van een internetforum. Anders kan je net zo goed in de kroeg tegen iemand een lulverhaal ophangen .

1 x de fout in - dat maakt je in 1 x stoppen nog niet mislukt. Je bent bezig te stoppen, stoppende - maar voorlopig ben je nog lang niet gestopt hoor. Je probeert je verslaving te stoppen, nietwaar?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_58893278
quote:
Op zondag 25 mei 2008 09:46 schreef sigme het volgende:

[..]

Natuurlijk.
Het is een ruil: wij steunen jou - jij bent eerlijk. Dat is uitbuiten van de voordelen van de anonimiteit van een internetforum. Anders kan je net zo goed in de kroeg tegen iemand een lulverhaal ophangen .

1 x de fout in - dat maakt je in 1 x stoppen nog niet mislukt. Je bent bezig te stoppen, stoppende - maar voorlopig ben je nog lang niet gestopt hoor. Je probeert je verslaving te stoppen, nietwaar?
Precies....

Je moet wel streng voor jezelf blijven, maar ik vind wel dat je deze tegenslag goed oppakt. Doorgaan met het goede waar je mee bezig bent... dan zullen (op den duur) de verleidingen beter te weerstaan zijn. Succes!
pi_58893504
quote:
Ik ben er niet trots op, maar ik bestelde dus een pizza. Nu ben ik daar een redelijk vaste klant. Als cadeau kreeg ik 2 pilsjes.
En daar had je dus al meteen moeten zeggen: "nee dankje".
Dat had je een hoop ellende bespaard en hooguit hadden ze bij de pizzeria een beetje raar staan kijken dat jij geen biertjes hoefde.

Dan was er niets aan de hand geweest, want dan hadden ze ook niet onder je neus gestaan.

Overigens wel knap dat je na die 2 biertjes niet naar de kroeg gegaan bent of ergens anders nog drank bent gaan halen. Áls dat zo is dan. Als je hier verteld dat je dat niet gedaan hebt en in werkelijkheid heb je het wel gedaan, dan ben je niet alleen jezelf voor de gek aan het houden, maar ook een heleboel andere mensen die je IRL niet eens kent maar die wel begaan zijn en met je meeleven.

In dat geval ben je een domme lul. Als je echt alleen die 2 gehad hebt en verder niks zou ik zeggen: "prima dat je je schuldig en kut voelt. Wellicht denk je de volgende keer beter na!""

Suc6 ermee nog iig, ik ga dalijk lekker wat biertjes opentrekken bij de F1
  zondag 25 mei 2008 @ 11:56:19 #97
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58894892
Hoop, je hebt al zoveel stappen naar voren gezet, nu een kleintje achteruit.. Vanaf nu gewoon weer stappen naar voren richting je einddoel!

Ik bliljf je veel succes wensen met je weg naar een leven zonder (deze) verslaving!!
pi_58895493
Terugval hoort erbij denk ik. Gelukkig maak jij er een leermoment van en ga je door waar je mee bezig was. Alleen daarom al heel veel respect van mij voor jou.

Wij zijn er wel hier op het forum, maar uiteindelijk sta je er toch alleen voor en moet je het zelf doen.

#geen
pi_58895656
Succes, iedereen verdient een leven zonder verslavingen.
And the druids turn to stone...
pi_58895968
quote:
Op zondag 25 mei 2008 06:22 schreef Hoop het volgende:
Ik ben er niet trots op, maar ik bestelde dus een pizza. Nu ben ik daar een redelijk vaste klant. Als cadeau kreeg ik 2 pilsjes....
Hoi, ik lurk al vanaf het begin me met dit topic en het vorige en hier zat ik dus van KUT. Jij vast nog wel 457 keer meer dan ik, maar goed Verder vind ik je een gozer met karakter (én een verslaving die deel is gaan uitmaken daarvan...) en hoop ik dat je het ondanks deze terugval door kunt trekken de goede kant op!
Ik denk dat het goed is om even een lijstje te maken van dingen die op je pad kunnen komen en wat jij dan gaat doen. Dus:

-gratis drank? -> nee dank u / gooi buiten in de prullenbak / geef aan andere klant / weetikveel
-verjaardag -> vantevoren aangeven geen drank, zet jezelf maar lekker klem

Daarnaast wou ik opmerken dat je van fast food lijkt te leven, met het incidentele risico erbij van drank die erbij geleverd kan worden. Hou daarmee op! Je kan best zelf een pizza in de oven schuiven, en dan kun je er nog iets lekkerders en gezonders van maken ook én goedkoper uit zijn.
Ga morgen naar de Aldi of zo'n salekeet of de markt en sla eens een boel groenten in en "verdoe" je tijd met gezond koken! Gezond eten werkt ook door op je humeur en weerstand. Voor makkelijke recepten PM me maar, ik ben ook begonnen met een ei bakken, helemaal gefascineerd toekijkend, dus ik weer waar ik het over heb.

Ook veel gehoord hier: zorg dat je iets te doen hebt. Ik hoor je -heel goed- praten over wandelingetjes en fietsen, maar probeer ook een dagritme mét invulling te gaan zoeken. 's Nachts niet kunnen slapen? Jammer! Gewoon overdag niet in je nest liggen. Vaste tijden naar bed. Nieuw ochtendritueeltje zoeken, vroeg beginnen met aanpakken van *iets* want dan blijf je wel actief. Leer desnoods blokfluit spelen of doe een LOI-cursus. Ik noem maar wat.

Hoe dan ook, sterkte!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')