Ik dacht juist altijd dat De Visser zo bekend stond met z'n goede spelers door z'n goede netwerk. En deed psv er veel aan om hem te behouden? Daar heb ik weinig van gemerkt. Volgens mij waren er geen geruchten vooraf ofzo, en waren er meteen berichten dat Van der Zee naar Ajax vertrok.quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:05 schreef Breach het volgende:
Op woensdag 21 mei 2008 11:00 schreef Nashje het volgenade:
[..]
Dat maak ik er niet van, dat is wat de media, de 'kenners' zeggen. En waarom is hij anders aangetrokken? PSV deed er veel aan om hem te behouden dus dat zegt ook wel iets
Van der Zee heeft wel degelijk spelers aanbevolen bij Van Geel, maar die deed er niets mee. Zelfde geldt voor Muhren.quote:Dat is te makkelijk. Je maakt mij niet wijs dat als Van der Zee met een talent aankomt dat Van Geel elke keer weigerde zo'n gast te kopen voor een prikkie, maar dat ie wel met een koffer vol miljoenen de training van FC Groningen ging bekijken
Ehh ja, waarom niet? Net of het verschil zo groot is tussen een Delorge en een Donald.quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:45 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Net alsof je met alleen maar jeugd als back-up kan spelen
Natuurlijk kan dat wel, hoe denk je dat Edgar Davids, Patrick Kluivert, Clarence Seedorf etc ooit in Ajax terechtkwamen? Door met de selectie mee te trainen, op de bank te zitten en uiteindelijk hun debuut te maken.quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:47 schreef De_Ananas het volgende:
@ Montana.
Je kan moeilijk met alleen jeugd als back-up spelen en vaak zijn ze er gewoon niet
Wat is de bron dan? En om welke spelers gaat het..? Dat Van Geel niet best gepresteerd heeft dat kan ik alleen maar erkennen. Maar hij is geen debiel die ineens niks meer kan. Dus lijkt het mij hoogst opmerkelijk dat ie speler na speler afwijst.quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:48 schreef Nashje het volgende:
Van der Zee heeft wel degelijk spelers aanbevolen bij Van Geel, maar die deed er niets mee. Zelfde geldt voor Muhren.
Ik ben het met je eens. Zo'n speler als Slijngard die kan toch prima als reserve fungeren? Hij deed het toch aardig tegen FC Twente.quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel, hoe denk je dat Edgar Davids, Patrick Kluivert, Clarence Seedorf etc ooit in Ajax terechtkwamen? Door met de selectie mee te trainen, op de bank te zitten en uiteindelijk hun debuut te maken.
Als je continu subtoppers voor de breedte voor je moet dulden, komt die doorbraak er nooit.
Je moet niet alleen jeugdspelers hebben, daar schiet je geen zak mee op. Jong Ajax als back-upquote:Op woensdag 21 mei 2008 11:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel, hoe denk je dat Edgar Davids, Patrick Kluivert, Clarence Seedorf etc ooit in Ajax terechtkwamen? Door met de selectie mee te trainen, op de bank te zitten en uiteindelijk hun debuut te maken.
Als je continu subtoppers voor de breedte voor je moet dulden, komt die doorbraak er nooit.
Dat kan ook vast wel maar het gaat om het woord ALLEEN.quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:52 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Zo'n speler als Slijngard die kan toch prima als reserve fungeren? Hij deed het toch aardig tegen FC Twente.
Ik ben het met je eensquote:Op woensdag 21 mei 2008 11:54 schreef HeatWave het volgende:
Ik snap het idee achter "de jeugd" wel maar het is een bewezen feit dat die altijd een minder jaar krijgen, ongeacht wie. Dus je zal altijd een paar ervaren spelers achter de hand moeten hebben ala Delorge en Rommedahl. Dat zijn spelers die je nog met enig vertrouwen kan wisselen als het spannend is er er valt iemand uit.
De jeugd moet gewoon de concurrentie maar aangaan met die jongens. Het hoeven er geen 10 te zijn, maar per linie 1 oudje lijkt me zeker niet slecht.
Nou, dan graag wel wat kwalitatief betere spelersquote:Op woensdag 21 mei 2008 11:54 schreef HeatWave het volgende:
Dus je zal altijd een paar ervaren spelers achter de hand moeten hebben ala Delorge en Rommedahl.
Nou ja, wie het zijn maakt me niet zoveel uitquote:Op woensdag 21 mei 2008 11:58 schreef RayMania het volgende:
[..]
Nou, dan graag wel wat kwalitatief betere spelers. Mag toch hopen dat we die niet meer in Amsterdam zien.
Liever op de bank jongens als Kenneth Vermeer, Gregory van der Wiel (als er een andere centrale verdediger komt), Jan-Arie van der Heyden, Donovan Slijngard, Vurnon Anita, Mitchell Donald, Urby Emanuelson, Jeffrey Sarpong, Murat Yildirim, John Goossens, Siem de Jong en Javier Martina in plaats van te dure subtoppers, die van buiten Ajax worden gehaald.quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:52 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Zo'n speler als Slijngard die kan toch prima als reserve fungeren? Hij deed het toch aardig tegen FC Twente.
Ben het met je eens. Rommedahl wordt continu op 1 hoop geveegd met de Delorges en Bakkie Chocos. Maar in tegenstelling tot die spelers was hij wel nog bruikbaar voor het team. Scoorde bijvoorbeeld ook na een goede actie uit tegen Zagreb. En ook in de competitie vond ik hem veel werk verrichten als ie aan spelen toekwam/quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, wie het zijn maakt me niet zoveel uit. Opzich hebben we nog best profijt van Rommedahl gehad. Delorge heeft niet genoeg gespeeld denk ik.
Maar goed, we zitten ook nog met spelers als Colin die echt gefaald hebben, dus of we kunnen rekenen op wat meer zwaargewichten volgend seizoen?
Inderdaad, die kan je er echt wel bijhouden voor achter Gabriquote:Op woensdag 21 mei 2008 12:04 schreef denthemen het volgende:
Delorge, die heeft de wedstrijden waarin hij meedeed gewoon een goede indruk achtergelaten
Natuurlijk hoeven het niet per se allemaal jeugdspelers te zijn, die als back-up fungeren. Maar het is van de gekke dat we jongens voor de breedte halen, die niet beter zijn dan wat we in Jong Ajax hebben rondlopen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:01 schreef BliksemSchigt het volgende:
Je moet niet doorslaan naar alleen maar 11 eerste elftal spelers en de rest jeugd of eigen opleiding. Maar je moet wel als je al Luque en Leonardo hebt gehaald, je gaan afvragen wat een Kennedy of een Rommedahl meer gaan toevoegen aan Ajax dan een Martina, Sarpong, Donald, etc.
En dan mag er wat mij betreft echt wel de voorkeur gegeven worden aan de talentvolle jeugdspeler
Gros van de namen die je nu opnoemt kun je toch niet vergelijken met Seedorf, Kluivert en Davids.quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:01 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Liever op de bank jongens als Kenneth Vermeer, Gregory van der Wiel (als er een andere centrale verdediger komt), Jan-Arie van der Heyden, Donovan Slijngard, Vurnon Anita, Mitchell Donald, Urby Emanuelson, Jeffrey Sarpong, Murat Yildirim, John Goossens, Siem de Jong en Javier Martina in plaats van te dure subtoppers, die van buiten Ajax worden gehaald.
Ik wou zoiets net tikken. Die gasten spelen al vrij lang tegen het eerste aan, maar iemand als Slijngaard en Donovan deden het niet slecht tegen Twente, maar maakten ook weinig echte indruk. En daar zouden ze nu toch wel tegenaan moeten hangen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:09 schreef PyTh het volgende:
[..]
Gros van de namen die je nu opnoemt kun je toch niet vergelijken met Seedorf, Kluivert en Davids.
Eerste 2 waren 16 toen ze in ajax doorbraken en vrijwel meteen overtuigden, van de jongens die jij opnoemt heeft nog niemand echt kunnen overtuigen wel?
In de meeste wedstrijden zou ik kiezen voor ervaring in de as van het veld. En daarnaast zijn Donald, Anita en Sarpong hele andere voetballers dan Delorge. Delorge heeft ontzettend veel loopvermogen en kan goed een bal afpakken, net zoals Gabri, daarom zou hem erbij houden achter Gabri.quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:43 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Daar moeten we vanaf, subtoppers voor de breedte, om er bij te hebben.
Gewoon elf toppers, met als back-up de jeugd.
Waarom iemand als Laurent Delorge als back-up, terwijl je ook Mitchell Dnald, Vurnon Anita en Jeffrey Sarpong hebt? Waarom een Dennis Rommedahl als je Javier Martina hebt?
Gregory v/d Wiel en Siem de Jong hebben als enige echt een kans gekregen, de rest krijgt simpelweg geen kans in het eerste. Het is kapitaalvernietiging als je subtoppers haalt voor de breedte en daardoor je jeugd verneukt.quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:09 schreef PyTh het volgende:
[..]
Gros van de namen die je nu opnoemt kun je toch niet vergelijken met Seedorf, Kluivert en Davids.
Eerste 2 waren 16 toen ze in ajax doorbraken en vrijwel meteen overtuigden, van de jongens die jij opnoemt heeft nog niemand echt kunnen overtuigen wel?
Slijngaard en Donovan?quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik wou zoiets net tikken. Die gasten spelen al vrij lang tegen het eerste aan, maar iemand als Slijngaard en Donovan deden het niet slecht tegen Twente, maar maakten ook weinig echte indruk. En daar zouden ze nu toch wel tegenaan moeten hangen.
Ik blijf erbij dat Rommedahl een prima speler is om erbij te houden, Delorge weet ik niet, maar die mag nog best een kans lijkt me....
Wat je zegt klopt maar de gasten die nog niet de kans gekregen hebben overtuigen schijnbaar allerminst in de jeugd/2e elftal anders hadden ze toch wel een kans gekregen niet?quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:15 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Gregory v/d Wiel en Siem de Jong hebben als enige echt een kans gekregen, de rest krijgt simpelweg geen kans in het eerste. Het is kapitaalvernietiging als je subtoppers haalt voor de breedte en daardoor je jeugd verneukt.
True! Maar zo'n jonkie krijgt ongetwijfeld een terugslag en kan nooit 34 wedstrijden per jaar topfit zijn. Laat ze eerst eens een tijdje meetrainen en dan t stap voor stap opbouwen. Daarom is t wel handig om een ervaren persoon erbij te hebben...quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:15 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Gregory v/d Wiel en Siem de Jong hebben als enige echt een kans gekregen, de rest krijgt simpelweg geen kans in het eerste. Het is kapitaalvernietiging als je subtoppers haalt voor de breedte en daardoor je jeugd verneukt.
Je moet ook niet teveel jeugdspelers willen laten debuteren. In de verdediging had je bijna het hele seizoen de keuze uit Heitinga, Vermaelen, Vertonghen, Emanuelson, Ogararu / Silva en ook nog Stam. In de aanval heb je het hele seizoen Huntelaar en Suárez beschikbaar gehad. De inbreng van jeugdspelers was op die positie niet nodig, die komen alleen in aanmerking als een positie helemaal niet kan worden ingevuld door een A-speler (zoals de linksbackpositie tegen Twente).quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:15 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dat dusquote:Op woensdag 21 mei 2008 12:20 schreef w00h00 het volgende:
Slijngaard en Sarpong bedoeld ie dus.
Ze hebben het beide redelijk gegaan, maar je mag echt wel wat meer verwachten. Rommedahl is iemand van het creëren van kansen, maar heeft maar iets van vier of vijf assists geven en kwam echt z'n man amper voorbij (Rosales werd afgebrand, waarom Rommedahl niet?). Ajax heeft nog betere spelers nodig in vergelijking met deze spelers.quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:01 schreef Messenga het volgende:
Wat is er mis met Delorge en Rommedahl?
Neuh, als de trainer/coach liever subtoppers haalt dan de jeugd een kans geeft, dan heb je gewoon pech als jeugdspeler. Je kan het dan nóg zo goed in Jong Ajax, in het eerste krijgen subtoppers een kans en jij niet.quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:27 schreef BobbyHill het volgende:
Inderdaad, beetje vreemde redenatie. Ze hebben zich nog niet bewezen, omdat ze geen kans gekregen hebben? Lijkt me eerder andersom. Je moet eerst bewijzen dat je die kans verdient.
Dan hebben we nog steeds een baggerverdediging..quote:
Ook Siem de Jong toch tegen Sparta.. Of was dat nog onder HtC? Maar over de kansen voor de jeugd zou ik me geen zorgen maken. Wat Ray over Van Basten zegt klopt, en daarbij komt nog dat Van Basten als geen ander zoveel mensen heeft laten debuteren bij het Nederlands elftal.quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:40 schreef RayMania het volgende:
Ik denk zelf wel dat Van Basten de jeugdspelers een kans gaat geven. Omdat hij zelf uit de jeugd is gekomen in een tijd dat Ajax het voornamelijk van de jeugd moest hebben. Een Koster of een Ten Cate hebben daar denk ik een hele andere kijk op; Koster liet dacht ik alleen Slijngard dit seizoen debuteren.
En het trainerschap in 2004 van Van Basten zal ook wel meehelpen in zijn mening over jeugdspelers.
Dat is 100% waar. Maar ik denk dat het een essentieel onderdeel van het succes is. Want het team van 94/95 kon je vooraf al opschrijven en ook het redelijk goede seizoen dat we de kwartfinale tegen Milan speelde (03/04 dacht ik) hadden we een vast elftal. En dat is wat al jaren ontbreekt bij Ajax.quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:46 schreef HeatWave het volgende:
Een vast elftal hangt ook samen met een goeie medische begeleiding. En ik hoop echt dat dat ook verbeterd gaat worden nu onze clubslager bij AZ zit.
Natuurlijk zijn blessures onvermijdelijk in 1 seizoen, maar een KJH blijft ook het hele seizoen fit ondanks alle schoppen en beuken die hij krijgt.
2002/2003quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:51 schreef Breach het volgende:
[..]
Dat is 100% waar. Maar ik denk dat het een essentieel onderdeel van het succes is. Want het team van 94/95 kon je vooraf al opschrijven en ook het redelijk goede seizoen dat we de kwartfinale tegen Milan speelde (03/04 dacht ik) hadden we een vast elftal. En dat is wat al jaren ontbreekt bij Ajax.
Als een jeugdspeler nu één goed seizoen speelt staat er een club met 20 miljoen voor de deur. Tijden zijn heeeeeeeeeeel anders. Zelfde ook met al die 94/95 vergelijkingen die natuurlijk allang niet meer opgaan.quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:40 schreef RayMania het volgende:
Ik denk zelf wel dat Van Basten de jeugdspelers een kans gaat geven. Omdat hij zelf uit de jeugd is gekomen in een tijd dat Ajax het voornamelijk van de jeugd moest hebben. Een Koster of een Ten Cate hebben daar denk ik een hele andere kijk op; Koster liet dacht ik alleen Slijngard dit seizoen debuteren.
En het trainerschap in 2004 van Van Basten zal ook wel meehelpen in zijn mening over jeugdspelers.
Dat is een zoekwerk, maar ik weet zeker dat ik daarover dingen heb gelezen. Met name op Ajaxtalk. Daar praten ze weinig poep.quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:49 schreef Messenga het volgende:
Nou, welke spelers dan, Nashje?
Ja Rommedahel mag nog wel blijven, zn snelheid is wel handig inderdaad. Alleen die voorzettenquote:Op woensdag 21 mei 2008 11:40 schreef HeatWave het volgende:
Delorge heeft het helemaal niet zo slecht gedaan als ie speelde, maar echt de top is het niet. Maar die kan je er best bij hebben, net als Rommedahl. Ook geen wereldspeler maar in sommige situaties gewoon nuttig met zijn snelheid.
Dat is onzin. Babel speelde drie volle seizoenen, Sneijder 4,5e seizoen, Van der Vaart vijf seizoenen, Heitinga zeven seizoenen, etc.quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:59 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Als een jeugdspeler nu één goed seizoen speelt staat er een club met 20 miljoen voor de deur. Tijden zijn heeeeeeeeeeel anders. Zelfde ook met al die 94/95 vergelijkingen die natuurlijk allang niet meer opgaan.
Als dit waar is, dan reken maar dat Huntelaar weg gaat, zo'n kans laat die niet schieten, denk ik. Bericht komt overigens van Ajaxf-side.quote:Barcelona meld zich voor Huntelaar
21-05-08
Al enkele weken gaan de geruchten over een mogelijk vertrek van Klaas-Jan Huntelaar bij Ajax. Volgens de Spaanse krant 'Sport' heeft FC Barcelona haar ogen gericht op de spits van Ajax, en lijkt de interesse nu zeer concreet te worden. De nieuwe trainer Josep Guardiola wil Huntelaar graag toevoegen aan zijn selectie, en bestempelt de komst van de Dremptenaar zelfs als prioriteit.
Huntelaar zelf liet na het Play-off duel tegen Twente weten, dat hij nog niets wilde zeggen over een mogelijk vertrek uit Amsterdam. Het is echter geen geheim dat Klaas-Jan graag zijn kunsten wil vertonen in de Champions Leaque, en aangezien Ajax voor het derde achtereenvolgende jaar weer veroordeeld is tot de UEFA Cup lijkt een vertrek aanstaande. Barcelona zou zich inmiddels al hebben gemeld bij Ajax, om te onderhandelen over de transfer naar de Catalaanse hoofdstad.
Die zijn altijd nog beter dan die van Kennedyquote:Op woensdag 21 mei 2008 13:15 schreef Longmen het volgende:
[..]
Ja Rommedahel mag nog wel blijven, zn snelheid is wel handig inderdaad. Alleen die voorzetten
En terecht als hij dan weg moet, dan gun ik hem zo'n ploeg wel.quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:19 schreef Oente het volgende:
[..]
Als dit waar is, dan reken maar dat Huntelaar weg gaat, zo'n kans laat die niet schieten, denk ik. Bericht komt overigens van Ajaxf-side.
nu ja blijf er ook bij dat er niet alleen ingekocht moet worden. Graag ook wat jeugd in het diepe gooien.quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die zijn altijd nog beter dan die van Kennedy.
En hij scoort ook nog wel eens. En zijn snelheid is niet alleen aanvallend handig, als het moet kan ie ook een sprint naar achter trekken.
Ow well, we zien wel met welke spelers we het moeten doen volgend jaar. Ajax blijft volhouden dat ze flink zullen investeren, ondanks de CL misser. Dus er moet dan toch echt flink ingekocht worden, zeker achterin.
Dat soort dingen kan je toch het beste in de voorbereiding testen? Nu er zomaar vanuit gaan dat de jonkies het elftal goed kunnen aanvullen lijkt me zelfmoord....quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:24 schreef Longmen het volgende:
[..]
nu ja blijf er ook bij dat er niet alleen ingekocht moet worden. Graag ook wat jeugd in het diepe gooien.
Een echte versterking is noodzakelijk, maar de NL competitie is ook prima om jeugd te proberen. vd Wiel die gaat dat heus redden bv.quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat soort dingen kan je toch het beste in de voorbereiding testen? Nu er zomaar vanuit gaan dat de jonkies het elftal goed kunnen aanvullen lijkt me zelfmoord....
Zo bedoel je, neem ik aan?quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:27 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Voorlopig is de renovatie van Ajax volop in gang gezet.
Jaakke-Coronel
Van Geel-Blind
Koster-Van Basten
Heitinga
Urzaiz-Cvitanich
Davids
Kuffour
Valt Heitinga onder de renovatie?quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:27 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Jaakke-Coronel
Van Geel-Blind
Koster-Van Basten
Heitinga
Urzaiz
Davids
Kuffour
Cvitanich
Ik overdreef ook wel maar je snapt zelf ook wel dat het anders is dan vroeger. Je kan ze na een seizoen al verkopen voor 20 miljoen, zelfs Urby.quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:16 schreef RayMania het volgende:
[..]
Dat is onzin. Babel speelde drie volle seizoenen, Sneijder 4,5e seizoen, Van der Vaart vijf seizoenen, Heitinga zeven seizoenen, etc.
Ja maar die heeft zich min of meer al bewezen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:35 schreef Longmen het volgende:
[..]
Een echte versterking is noodzakelijk, maar de NL competitie is ook prima om jeugd te proberen. vd Wiel die gaat dat heus redden bv.
quote:
Kan deze zogenaamde agent van Huntelaar hem nou eens nooit een keer met rust laten?quote:El italiano Vincenzo Morabito, agente de varios jugadores
quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:27 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Jaakke-Coronel
Van Geel-Blind
Koster-Van Basten
Heitinga - Boulahrouz
Urzaiz - Cvitanich
Davids - de Zeeuw
Kuffour - Douglas
nou dan hoef je daar dus geen "breedte aankoop" voor te doen. Zet je Blind daar weer achter(in de pikorde)quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:39 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Ja maar die heeft zich min of meer al bewezen.
Neuh, zo:quote:
quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:27 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Jaakke-Coronel
Van Geel-Blind
Koster-Van Basten
Heitinga-Boularouz
Urzaiz-Cvitanich
Davids-De Zeeuw
Kuffour-Douglas
Bakircioglu-Sulejmani
Van Delorge kan ik mij alleen nog herinneren dat hij laaaaangzaaaaam was, werd door iedereen voorbijgelopen. Verder degelijk, maar dat was wel een zwaar minpunt.quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:41 schreef Wooldoor het volgende:
Leuk dat mensen Rommedahl zo'n aardig vinden spelen maar met name tegen twente verspeelde hij 3x de bal op dezelfde manier. Zou een jeugdspeler als Martina nou zoveel slechter spelen dan een Rommedahl die de laatste tijd totaal niet beslissend is. Hetzelfde geldt vooor Delorge die het een keer aardig heeft gedaan maar je betaald wel zijn loon en zal hij nou zoveel beter zijn dan Van der Heijden?
Ik vind echt dat Ajax moet stoppen met breedte aankopen en gewoon jeugd erin moet zetten, dat is altijd het sterke punt geweest van Ajax. Slijngaard tegen twente met vol de druk erop en hij deed het zeker niet slecht. Sarpong speelde tegen twente niet goed maar de wedstrijd daarvoor speelde hij zeker niet slechter dan Kennedy of Rommedahl.
quote:Huntelaar: "De bal ligt op dit moment bij Ajax"
Klaas Jan Huntelaar zal de komende zomer één van de hoofdrolspelers worden in de internationale transfercarrousel. Verscheidene Europese grootmachten trekken aan de Ajax-aanvaller, die momenteel in voorbereiding is op het Europees Kampioenschap dat komende zomer in Oostenrijk en Zwitserland gehouden wordt.
Ondanks de afleiding van de dagelijks wederkerende transfergeruchten schuift Huntelaar de aandacht van zich af. "Ik speel momenteel voor Oranje en de rest ligt niet in mijn handen", sprak de aanvaller tijdens het trainingskamp van het Nederlands elftal tegenover Setanta Sports.
"Wanneer je goed speelt, dan weet je dat er belangstelling is van veel clubs. Maar ik heb nog gewoon een tweejarig contract bij Ajax en geïnteresseerde clubs moeten eerst bij mijn werkgever aankloppen. En als Ajax me niet wil laten gaan, dan blijf ik gewoon in Amsterdam."
Koplopers in de strijd om Huntelaar lijken momenteel FC Barcelona en Manchester United, al worden zij op de voet gevolgd door een groot aantal andere Europese grootmachten.
Ach, het verschil tussen Heerenveen en Ajax is groot, maar het verschil tussen Barca/Man Utd en Ajax is miniemquote:Op woensdag 21 mei 2008 16:23 schreef MaxPower het volgende:
Huntelaar zei precies hetzelfde 1 week voor hij vertrok bij Heerenveen.
Daarom, en Sneijder ook. Voetballers moet je altijd qua uitspraken met een korreltje zout nemen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 16:23 schreef MaxPower het volgende:
Huntelaar zei precies hetzelfde 1 week voor hij vertrok bij Heerenveen.
En hun contract ookquote:Op woensdag 21 mei 2008 16:31 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Daarom, en Sneijder ook. Voetballers moet je altijd qua uitspraken met een korreltje zout nemen.
Contracten zijn er om gebroken te worden.quote:Op woensdag 21 mei 2008 16:39 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
En hun contract ook! Als een grootmacht ala ManU/Real een speler wil krijgen ze hem ook, simpel is that
!
Hoe minder nieuws, hoe eerder hij komt/gaat.quote:Op woensdag 21 mei 2008 16:47 schreef S-Two het volgende:
Ben benieuwd of Sulejmani nog gaat komen. Ik had er wel vertrouwen in, maar als de onderhandelingen helemaal vlekkeloos zouden zijn verlopen, zou er nu al wel een contract getekend zijn lijkt mij. Maar goed, de transferperiode is nog lang.
En daar hebben we 'm weer. AS, AjaxShowtime....quote:Op woensdag 21 mei 2008 17:21 schreef w00h00 het volgende:
Volgens AS zou Kennedy in de belangstelling van Schalke staan.![]()
Eerste goede nieuws in weken.
Hoeveel moeten we betalen...?quote:Op woensdag 21 mei 2008 17:21 schreef w00h00 het volgende:
Ik denk dat ik er dan een leuk dagje van maken ja.quote:Op woensdag 21 mei 2008 17:09 schreef Silenus het volgende:
Hebben we ook allemaal zo'n zin in de eerste training op 14 juli? Yeah!
Hij zal dit keer op het trainingsveld naast de Arena zijn en niet op De Toekomst, zoals vorig jaar. Er worden tribunes gebouwd, waarvan er eentje permanent blijft staan (waarschijnlijk aan de kant van het supportershome). Hoef je niet meer achter dat stomme hek te staan als je naar de training gaat kijken.
Strikje eromheen.quote:'Sleutelspeler' Bakircioglu in belangstelling Schalke?
Volgens de website eyefootball.comzou Schalke interesse hebben in de Zweed Kennedy Bakircioglu van Ajax en Jefferson Farfan van PSV. Farfan zou ook in de belangstelling staan van Werder Bremen. De site blijkt overigens maar slecht geinformeerd want volgens hen was Bakircioglu een 'sleutelspeler' bij Ajax afgelopen seizoen. Als Schalke dat nu ook denkt en een flinke zak geld mee brengt...
Welke verdedigers spelen er nog meer?quote:Ujfalusi moet het Heitinga lastig gaan maken
Johnny Heitinga krijgt niet zomaar een plekje in het centrum van Atlético Madrid toebedeeld. Naast de voormalig Ajacied heeft de Spaanse club ook de Tsjech Tomas Ujfalusi aangetrokken als nieuwe verdediger.
De dertigjarige Ujfalusi komt over van Fiorentina en tekende voor drie jaar. De Madrilenen hoeven geen transfersom te betalen aangezien Ujfalusi een aflopend contract had in Florence.
Ujfalusi speelde eerder voor clubs als Sigma Olomouc (Tsjechië) en Hamburger SV (Duitsland). In de zomer van 2004 werd hij door Fiorentina overgenomen voor het bedrag van 7,5 miljoen euro.
quote:Op woensdag 21 mei 2008 17:21 schreef w00h00 het volgende:
Leonardo is een leuke speler om achter de hand te hebben. Opzich zou het geen ramp zijn als hij weg zou gaan, maar het zou zeker voor de variatie voorin goed zijn dat hij blijft. Verhuren is wel een leuke optie ja.quote:Op woensdag 21 mei 2008 18:14 schreef Badabingea het volgende:
Even over Leonardo, een hele goeie speler waar ik veel respect voor heb, maar hem verhuren voor een jaar aan NEC lijkt me zeker een optie om over na te denken. Kijken of zn knie en de recht van zn lichaam het houdt. En laat maar zien dat je een goeie speler bent. Sowieso heeft die speelminuten nodig. En zeker nu Sulej misschien komt een goeie optie.
Wat denken jullie?
Ik vrees dat hij qua spel niet veel toevoegt, maar nu hij toch zn trainersdiploma aan het halen is. Bij Lille zijn ze dus ook over zijn inbreng te spreken. Of over de 'doden' niets dan goeds.quote:Op woensdag 21 mei 2008 19:08 schreef w00h00 het volgende:
De wegen van Lille en Kluivert scheiden.
Ik zou Patrick er toch wel heel erg graag bij hebben zeg.![]()
De vraag is altijd wel weer hoe liggen Kluivert en Van Basten, en ziet Marco nog iets in Kluivert?
Verkrachter en mensen overrijder.quote:Op woensdag 21 mei 2008 19:34 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij onder van Basten komt. Die mag hem niet om een of andere reden.
Hoop het niet.. gun het die Ronaldo niet.,..quote:Op woensdag 21 mei 2008 19:38 schreef Leonos het volgende:
[..]
Verkrachter en mensen overrijder.
Weet niet of van Basten dat de goede mentaliteit vind?
Iig word van der Sar vanavond weer Champions League winnaar
Alle wat meer succes heeft gekend dan hijquote:Op woensdag 21 mei 2008 19:54 schreef Black-Death het volgende:
Toch is het best wel een afschrikwekkend rijtje personen waarmee Van Basten niet door een deur kan. Seedorf, Van Bommel, Davids... En ik verwacht er vast wel..
Dan zal hij bij Ajax weinig problemen krijgen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 20:01 schreef Chadi het volgende:
[..]
Alle wat meer succes heeft gekend dan hij
wel als hij met zijn auto komt.quote:
quote:Op woensdag 21 mei 2008 20:04 schreef Noshiba het volgende:
[ afbeelding ]
zou hier nou een nieuwe sneijder, heitinga ofzo tussen zitten?
Vast al gepost, maar voor het geval dat.quote:Eerste stap naar 'nieuw huis'
Amsterdam, 18 mei 2008
Voor het duel met FC Twente werden belangrijke stappen gezet voor de realisatie van het Ajax Football Centre. De samenwerking die Ajax aangaat met partners Vrije Universiteit, ROC van Amsterdam en De Principaal moeten leiden tot een unieke uitkomst.
Met het Ajax Football Centre heeft Ajax de ambitie, zo staat in het projectplan beschreven, om ‘een toonaangevend, innoverend voetbalkennis instituut te ontwikkelen.’ In de plannen is sprake van drie pijlers: de jeugdopleiding, een Sportmedisch Centrum en een Soccer School waarin de (internationale) opleiding van trainers, begeleiders en scouts centraal staat.
Kort gezegd draait het ‘AFC’ ook om de verhuis- en de nieuwbouwplannen die de club al enige tijd voorbereidt. De complete Ajax-organisatie (A-selectie, kantoren ArenA, de Toekomst) moet worden gehuisvest op, of nabij het eigen sportpark de Toekomst. De buurtclubs Kismet’82 en SV Bijlmer verhuizen daarvoor in 2010 mogelijk naar het Bijlmerpark. Maar het project behelst (veel) meer dan een simpele verhuizing van de Ajacieden in de ArenA naar het eigen sportcomplex. Ajax ziet bij de ontwikkeling van het Ajax Football Centre (dit is nog de werknaam) een grote meerwaarde in samenwerking met partners.
,,Het is een prachtig project’’, weet Sander Mallie, die als externe projectmanager is betrokken bij het project. Naast de oud-speler van Ajax Zaterdag 1 is namens de club zelf ook Ed Lefeber (manager verenigings- en facilitaire zaken) nauw betrokken bij het projectmanagement. ,,De plannen om de selectie, de kantoren en de jeugdopleiding op één locatie samen te voegen zijn er eigenlijk al sinds de verhuizing vanuit de Meer naar de ArenA. John Jaakke heeft de plannen nieuw leven in geblazen en heeft het voortouw genomen om het ook écht van de grond te krijgen. Het is prettig om te constateren dat alle geledingen binnen Ajax ervan overtuigd zijn dat samenvoegen zeer wenselijk is.”
Lachende gezichten bij de ondertekening van de contracten die de samenwerking bekrachtigen tussen club en partners. Namens Ajax heeft algemeen-directeur Henri van der Aat (tweede van links) de pen op het papier staan.
Met de ondertekening van de contracten is de eerste fase van voorbereiding vrijwel afgerond. Het vergaren van kennis en het aangaan van partnerships is stap nummer één. Zondag werd duidelijk dat de partnerships kunnen worden aangegaan met hoogstaande kenniscentra als universiteiten, alsook met commerciële partijen. De zakelijke afspraken met partners moeten zorgen voor een budget voor een goed haalbaarheidsonderzoek. Het haalbaarheidsonderzoek, dat wordt uitgevoerd met de partners, is in feite de start van het inhoudelijke gedeelte van het project.
,,Wij weten natuurlijk niet hoe een sportmedisch centrum eruit moet gaan zien, of hoe je een voedingsbeleid opzet’’, zegt Mallie, nog altijd Ajax-lid. ,,Binnen Ajax is ongelooflijk veel kennis aanwezig, en een enorm netwerk. Ik verbaas me daar nog dagelijks over. Onze taak is om er op toe te zien dat de aanwezige kennis goed benut en gecombineerd wordt met de kennis van partners.’’
,,Het doel is Ajax op de verschillende pijlers verder te ontwikkelen’’, neemt Lefeber het woord over. ,,Binnen Ajax leeft hier en daar het gevoel dat de oorspronkelijke voorsprong slinkt, en erger nog: dat Ajax wat achterop is geraakt. Met die inhaalslag moeten en kunnen we vandaag al beginnen. Uiteindelijk krijgt dat dan allemaal een plek in een mooi, nieuw en ambitieus huis. Dat is de volgorde van het project. De bedoeling is dat we een aantal toonaangevende algemene sport- en voetbalcentra gaan onderzoeken in binnen- en buitenland. We willen ons laten inspireren door diverse sporten, niet alleen het voetbal. Om een voorbeeld te geven: onlangs liep er op de Toekomst een Australische coach mee. Hij vertelde ons hoe professioneel sporters in het Australian Institute of Sports worden begeleid op het gebied van voeding. In het haalbaarheidsonderzoek gaan we kijken wat we hiervan kunnen leren. En doorvertaald naar het Ajax Football Centre is de vraag belangrijk: hoe gaan we dat uiteindelijk fysiek vormgeven in het nieuwe huis.”
Hij zit duidelijk in de categorie onhaalbaar. Van de Serie A en Fiorentina op je 31e naar Ajax. Hij zou wel gek zijn, in de bloei van zijn leven.quote:Op woensdag 21 mei 2008 21:25 schreef J.Herrer het volgende:
Ik had vandaag ergens gelezen dat Ujfalusi van Fiorentina naar Atletico is gegaan, transfervrij
Denk ik bij mezelf, heeft Ajax lopen slapen ofzo?
Ok, hij is dan wel 31 ofzo maar als je een speler met de nodige kwaliteiten en ervaring binnen kunt halen hadden ze toch wel een poging kunnen wagen?
Idd zeg. Die jongen is transfervrij en wil nog ff lekker cashen in een aardige competitie. Die komt dan dus echt niet naar Ajax hoor.quote:Op donderdag 22 mei 2008 00:22 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Hij zit duidelijk in de categorie onhaalbaar. Van de Serie A en Fiorentina op je 31e naar Ajax. Hij zou wel gek zijn, in de bloei van zijn leven.
Juist.quote:Op donderdag 22 mei 2008 00:20 schreef BonJovi het volgende:
Ga toch krassenhij zit in de CL finale en verliest van Twente, wij verliezen van Twente op de voorronde voorronde CL.Dan weet ik wie eerder moet krassen helaas
Een langer verblijf bedoel jequote:Op donderdag 22 mei 2008 00:54 schreef Cyberia18 het volgende:
Zou Marco Edje nog kunnen verleiden tot een terugkeer?
Doelde op Sarquote:Op donderdag 22 mei 2008 00:58 schreef RayMania het volgende:
[..]
Een langer verblijf bedoel je. Nee, denk door al het gedoe rond Oranje dat Davids daar geen zin in heeft.
Edje vd Sar denk ikquote:Op donderdag 22 mei 2008 00:58 schreef RayMania het volgende:
[..]
Een langer verblijf bedoel je. Nee, denk door al het gedoe rond Oranje dat Davids daar geen zin in heeft.
quote:Op donderdag 22 mei 2008 03:41 schreef TheJanitor het volgende:
In het kader van de komkommertijd: Ik was laatst in een Wal-Mart hier in de States waar ik een Peruviaanse medewerker sprak (die mijn bureau naar mijn auto moest tillen) Ik vertelde hem dat ik uit Nederland kom en hij begon gelijk over Ajax en Van Basten en Bergkamp. Had ik niet verwacht van een Zuid-Amerikaan en vooral niet van een Peruviaan. Ik vertelde hem dat ik niet veel afwist van het Peruviaanse voetbal maar dat er wel eentje speelde in Nederland, namelijk Farfan. Farfan kende hij natuurlijk goed maar de club waar Farfan speelde niet. PSV had hij nog nooit van gehoord.
Volgens de Telegraaf zou Engelaar 5 miljoen moeten kosten.quote:Op donderdag 22 mei 2008 01:26 schreef Cyberia18 het volgende:
Danny Blind zei dus afgelopen maandag in Holland Sport dat ze voor elke linie een versterking willen hebben. Nou vraag ik mij af wie dat voor het middenveld moet gaan worden. Engelaar, De Zeeuw?
Goed plan.quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:46 schreef _Mike_ het volgende:
Engelaar gaat mee naar Schalke.
Zeg nooit nooitquote:Op donderdag 22 mei 2008 00:25 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Idd zeg. Die jongen is transfervrij en wil nog ff lekker cashen in een aardige competitie. Die komt dan dus echt niet naar Ajax hoor.
Dit krijgen we toch niet weer he? Het is wel duidelijk nu dat Patrick als speler geen meerwaarde meer heeft.quote:
Den Bosch is voor hem dan wel weer te laag gegrepen inderdaad.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:40 schreef TerroRobbie het volgende:
KluivertDie kan niet eens meer mee bij FC Den Bosch.
quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:40 schreef TerroRobbie het volgende:
KluivertDie kan niet eens meer mee bij FC Den Bosch.
Ach hij heeft ook veel te weinig laten zien dit seizoen.quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:47 schreef toma het volgende:
[..]
![]()
Toch is het vreemd dat een topspits zo ver is afgegleden dat ie tegenwoordig geen contract kan krijgen bij een Franse middenmoter.
Puur blessures, voetballen kan ie nog wel als ie kan lopenquote:Op donderdag 22 mei 2008 11:47 schreef toma het volgende:
[..]
![]()
Toch is het vreemd dat een topspits zo ver is afgegleden dat ie tegenwoordig geen contract kan krijgen bij een Franse middenmoter.
Krikken kan ie als de bestequote:Op donderdag 22 mei 2008 11:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Puur blessures, voetballen kan ie nog wel als ie kan lopen.
Dat ie dan eerst maar zijn prestaties opkrikt... Daarna kijken we verder Patjequote:
Is hij wel te spreken over de warmte in de kleedkamer?quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:15 schreef M0NTANA het volgende:
Tom de Mul is niet helemaal tevreden over zijn eerste seizoen in Spanje, goh.
Onze technische staf is straks beter dan de selectiequote:Op donderdag 22 mei 2008 13:20 schreef Kang-He het volgende:
Kluivert en Bergkamp samen in de spits.
Hij vindt de tribuneverwarming vast wel okquote:Op donderdag 22 mei 2008 13:16 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Is hij wel te spreken over de warmte in de kleedkamer?
ik ook. Maar waarschijnlijk is ie dan zo'n 20 wedstrijden geblesseerd waardoor hij in 8 wedstrijden er nog 15 inschoptquote:Op donderdag 22 mei 2008 13:17 schreef TerroRobbie het volgende:
Is echt hoor Toma, ik ziet hem in de eerste divisie niet meer dan 10 misschien 15 goals maken.
Dat mag ik toch hopen!quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:33 schreef toma het volgende:
[..]
ik ook. Maar waarschijnlijk is ie dan zo'n 20 wedstrijden geblesseerd waardoor hij in 8 wedstrijden er nog 15 inschopt
Het lijkt me duidelijk dat hij het niveau wat ie vroeger had niet meer aan kan maar de eerste divisie kan ie wel aan lijkt me.
ojeej, het lastige gedrag van de straatvechter komt weer naar boven.quote:Op donderdag 22 mei 2008 14:40 schreef denthemen het volgende:
Was net ff bij de training, kregen Leo en Gentenaar het aan de stok met elkaarLeo maar roepen: Je moet respect tonen etc
Leonardoquote:Op donderdag 22 mei 2008 14:40 schreef denthemen het volgende:
Was net ff bij de training, kregen Leo en Gentenaar het aan de stok met elkaarLeo maar roepen: Je moet respect tonen etc
Je bent imo iedereen een zekere basis van respect verschuldigd, zeker onder ploegmaats.quote:Op donderdag 22 mei 2008 14:55 schreef Breach het volgende:
[..]
LeonardoIk kan echt geen enkele reden bedenken waarom Gentenaar aan Leonardo respect zou moeten tonen... Nou ja, misschien heeft ie al 2 dagen niet meer gehuild.. Maar iets anders kan het niet zijn.
Straatvechter? Jankbal!quote:Op donderdag 22 mei 2008 14:50 schreef toma het volgende:
[..]
ojeej, het lastige gedrag van de straatvechter komt weer naar boven.
quote:Het lijkt erop dat Patrick Kluivert al een nieuwe club heeft gevonden. De spits, wiens contract bij OSC Lille niet verlengd
zal worden, wordt gevolgd door Feyenoord.
Het Franse L'Equipe meldt dat Feyenoord met de komst van Kluivert een tijdelijke oplossing ziet voor het spitsenprobleem. In het afgelopen seizoen was de club uit Rotterdam druk bezig om een spits naast Roy Makaay te vinden, maar zonder succes. Met de komst van de ex-international , zou het aantrekken van een jong talent interessant worden, zodat deze zich kan ontwikkelen in de schaduw van het ervaren trio Makaay, Kluivert en Mols. De druk op Mols kan lichter worden door de komst van Kluivert en daardoor kan hij terugkeren in zijn oude rol als pinch-hitter.
Scoop van het jaar !!!quote:
quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:10 schreef pinow het volgende:
Haha, Feyenoord richt een Classics-team op.
Nu Davids nog ^^
Kluivert kan altijd rekenen op een warm onthaal natuurlijk.quote:
quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:18 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Barricadeer het Maasgebouw alvast maar weer dan
Ach, altijd een grote bek over joden maar wanneer ze er spelen hoor je niemand (Mols, De Cler, Landzaat)quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:18 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Barricadeer het Maasgebouw alvast maar weer dan
Dat ligt toch wel wat anders als je het hebt over ras-ajacieden van het kaliber Kluivert.quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:26 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ach, altijd een grote bek over joden maar wanneer ze er spelen hoor je niemand (Mols, De Cler, Landzaat)
Mwah, wij hebben er niet zo'n grote bek over. Jullie haat naar ons is een stuk groter. Tuurlijk is Kluivert een echte ras Ajacied en de rest niet maar dan moet de gemiddelde feyenoord supporter er ook niet zo'n grote bek over hebbenquote:Op donderdag 22 mei 2008 15:29 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Dat ligt toch wel wat anders als je het hebt over ras-ajacieden van het kaliber Kluivert.
En andersom ook de grootste bek over die kakkies (). Leonardo
Ga toch weg man.quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:33 schreef denthemen het volgende:
[..]
Mwah, wij hebben er niet zo'n grote bek over.
quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:29 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Dat ligt toch wel wat anders als je het hebt over ras-ajacieden van het kaliber Kluivert.
En andersom ook de grootste bek over die kakkies (). Leonardo
Toen Leo kwamen waren mensen er niet blij mee, maar er kwamen geen bedreigingen, geplande demonstraties en dergelijke. Dingen die het "legioen" wel van plan wasquote:
Stoer man! Heb je al vlekjes op je toetsenbord zitten?quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:12 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Kluivert kan altijd rekenen op een warm onthaal natuurlijk.
Ben je nou jezelf in de zeik aan het nemen?quote:
Uitgegroeid tot een vaste waarde bij Feyenoord.quote:Wat heeft Bosvelt nou ooit waargemaakt
Doe eens normaal manquote:Op donderdag 22 mei 2008 15:47 schreef MarkNMGN het volgende:
, hij zal altijd worden herinnerd als die arrogante kwal die met z'n zatte kop iemand vermoordde
Degene die dat heeft gedaan had inderdaad een voorbeeldfuntie en stond onder contract bij Feyenoord.quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:47 schreef HeatWave het volgende:
Carlo Picorni is vermoord.......pot, ketel dus weer eens.
quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:50 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Degene die dat heeft gedaan had is nog steeds te laf om er openlijk voor uit te komen
Dat zou jij natuurlijk wel doen.quote:
Je bent behalve triest, nog dom ook. Maar ik zal je helpen:quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:47 schreef MarkNMGN het volgende:
En Kluivert kan dan wel een grote meneer zijn geweest, hij zal altijd worden herinnerd als die arrogante kwal die met z'n zatte kop iemand vermoordde om vervolgens iemand te verkrachten.
Dood door schuld dan, weet het niet echt meer. Reed hij nou te hard of had hij een slokje teveel opquote:Op donderdag 22 mei 2008 15:53 schreef Breach het volgende:
[..]
Je bent behalve triest, nog dom ook. Maar ik zal je helpen:
moord (de; moorden)
1 het opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven beroven
Was niet echt het geval he.. Ga nu maar weer weg, doei![]()
Dat je kritiek levert ok, maar ga niet van die zielige provocerende onzin hier neerzetten
quote:
God, een vaste waarde bij jou clubje kan tegenwoordig iedereen, ik denk dat ik zelfs nog in aanmerking kom. Over prijzen zullen we maar niet beginnenquote:Op donderdag 22 mei 2008 15:47 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Ben je nou jezelf in de zeik aan het nemen?![]()
![]()
[..]
Uitgegroeid tot een vaste waarde bij Feyenoord.
In zijn topperiode een van de betere controlerende middenvelders in de Nederlandse competitie.
Kampioensschap en een UEFA-cup gewonnen en een redelijk aantal interlands.
En Kluivert kan dan wel een grote meneer zijn geweest, hij zal altijd worden herinnerd als die arrogante kwal die met z'n zatte kop iemand vermoordde om vervolgens iemand te verkrachten.
Misschien bij jou, ik zal hem altijd blijven herineren om dat ene goaltje tegen Milanquote:Op donderdag 22 mei 2008 15:47 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
![]()
[..]
Triest ja. Daarom nu al een duidelijke melding dat ik, na slechts één geruchtje over een mogelijke transfer van Kluivert, niet op trolls, uitlokkingen etc tussen Ajacieden en Feijenoorders in dit topic (maar ook hierbuiten) zit te wachten. Ik voel het al weer lichtelijk aankomen namelijk.quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:52 schreef MarkNMGN het volgende:
Hoe het van Leonardo en Kluivert opeens naar het onderwerp Beverwijk kan gaan, prachtig.![]()
quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:47 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
![]()
[..]
Uitgegroeid tot een vaste waarde bij Feyenoord.
In zijn topperiode een van de betere controlerende middenvelders in de Nederlandse competitie.
Kampioensschap en een UEFA-cup gewonnen en een redelijk aantal interlands.
Ach man, een beetje de zaken opblazen is altijd leuk. Zou andersom ook gebeuren.quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:57 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
LOL....jij bent echt triest...
Het eerste was een ongeluk (en dan nog maar deels zijn schuld) en het tweede is nooit bewezen....
Dus....
Hopelijk zit er bij FC NH , Ajax Cape Town en Cruzeiro wat haalbare leuke talentjes voor Ajax bij.quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:54 schreef Noshiba het volgende:
[..]
jij bent dus zo een kereltje die alleen weet dat er een ajacied is doodgeslagen en daar bleeft het bij...
Copa amsterdam met:
Juventus, Valencia, Cruzeiro en Atlético Mineiro (beide Brazilië), AZ, Ajax Cape Town en FCNH (de beste jeugdvoetballers uit Noord-Holland
quote:Davids zal de Ajax-groep missen
Amsterdam, 22 mei 2008
Ajax 1 en Jong Ajax bundelen de voetbalkrachten. De reden is simpel: het merendeel van de Ajacieden is op pad met een nationaal team. Edgar Davids behoort tot de kleine groep overgebleven spelers uit de selectie van Adrie Koster.
Ajax en Davids maakten dinsdag bekend na dit seizoen uit elkaar te gaan. Na anderhalf seizoen zoekt de geroutineerde middenvelder zijn heil wellicht elders in de voetbalwereld. ,,Natuurlijk was het moeilijk om die beslissing te nemen’’, keek Davids na de training terug. ,,Maar op een bepaald moment moet je de knoop doorhakken. Dit was het allerbeste om te doen. Als ik voetballend door wil gaan, dan kan ik door. Ik voel me in elk geval fit en wil mijn carrière eindigen op mijn manier.’’ Lachend: ,,En dat kan ook abrupt zijn.’’
Blessureleed wierp een vervelende schaduw over Davids' tweede periode als Ajacied. Vooral na de scheenbeenbreuk die hij in de voorbereiding op het afgelopen seizoen opliep, stond de aanvoerder ruim een half voetbaljaar langs de kant. ,,Na zo’n blessure is het zaak om heel sterk terug te komen’’, weet Davids. Al was hij nog niet volledig fit, begin 2008 deed trainer Koster tóch een beroep op hem. ,,Als Ajax een beroep op je doet is er geen twijfel mogelijk. Dan kun je niet weigeren. Niet veel later kon ik het intensieve herstelproces afmaken.’’
,,Terugblikkend is het een intensieve tijd geweest. Helaas hebben we het afgelopen half jaar met de beker maar één prijs gewonnen. Dat we twee keer geen landskampioen zijn geworden, blijft zonde. Maar de tweede plaats telt nu eenmaal niet.’’ De steun van de Ajax-supporters zal Davids altijd bijblijven. Vooral de support tijdens play-offs noemt de aanvoerder als een van dé hoogtepunten in het voorbije afgelopen anderhalf jaar. ,,Ik, en dan spreek ik namens alle spelers, wil de supporters daar nog voor bedanken. De grote opkomst tijdens de play-offs heeft ons geraakt. Naast dankbaar zijn we ook trots op onze supporters.’’
Davids zal zijn collega-Ajacieden gaan missen. Vandaag kon de routinier zijn hart nog eens uitgebreid ophalen tijdens de training. De mix van spelers uit de A-selectie en hun ‘kleine broertjes’ uit de Beloftenploeg van trainer Aron Winter leverde donderdag een attractieve ochtendtraining op. De werklust en de onbegrensde drive van Davids, de opvallende staaltjes aanvallend spel van verdediger Murat Yildirim, het strategische inzicht van Rasmus Lindgren en het sterke meeverdedigen van aanvaller Javier Martina; de trainers Winter en Koster konden niet anders dan tevreden zijn over de arbeid die hun manschappen donderdag leverden. Na drie vrije dagen liet het gelegenheidscollectief een gretige indruk achter.
vanavond hollandia?quote:Op donderdag 22 mei 2008 16:07 schreef DANILXL het volgende:
kluivert is gewoon een aso, dat is iedereen wel duidelijk hoop ik?
quote:''Wannneer je naar behoren presteert dan weet je dat je in de belangstelling staat bij diverse clubs. Maar het is natuurlijk wel zo dat ik nog een tweejarig contract heb. Mocht Ajax mij niet willen laten gaan, dan blijf ik gewoon in Amsterdam.''
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verdomde eigenwijs
Viva la afca
Bij Cruzeiro loopt schijnbaar een leuke jonge spelmaker rond. Dacht dat ie Ramires heette.quote:Op donderdag 22 mei 2008 16:07 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hopelijk zit er bij FC NH , Ajax Cape Town en Cruzeiro wat haalbare leuke talentjes voor Ajax bij.
Ajax Cape Town was dit jaar ook geen kampioen op 1 doelpunt naquote:Op donderdag 22 mei 2008 16:07 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hopelijk zit er bij FC NH , Ajax Cape Town en Cruzeiro wat haalbare leuke talentjes voor Ajax bij.
quote:Op donderdag 22 mei 2008 16:11 schreef Noshiba het volgende:
[..]
vanavond hollandia?
Klaas:
[..]Ja dat is al gepost, en weet je nog wat Sneijder en Chivu zeiden? Juist. Niks geloven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja maar het lag toen toch ook niet aan hun? ze wilden wel weg, maar al zouden ze blijven zouden ze het ook niet erg vinden. Toen mochten ze dus weg van ajaxquote:Op donderdag 22 mei 2008 16:12 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ja dat is al gepost, en weet je nog wat Sneijder en Chivu zeiden? Juist. Niks geloven.
Ooohja die stonden tijden op kop he. 1 doelpunt? Dat meen je nietquote:Op donderdag 22 mei 2008 16:12 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Ajax Cape Town was dit jaar ook geen kampioen op 1 doelpunt na
Sneijder gaf aan in een persconferentie, vlak na het afketsen van een transfer naar Valencia, dat ie zou blijven. Een of andere journalist van de NOS vroeg of het 100% zeker was, waarop Sneijder ja antwoordde. Week daarna was ie verkocht aan Real.quote:Op donderdag 22 mei 2008 16:14 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Ja maar het lag toen toch ook niet aan hun? ze wilden wel weg, maar al zouden ze blijven zouden ze het ook niet erg vinden. Toen mochten ze dus weg van ajax
Hun tegenstander verloor, terwijl zij gelijk speelde. Als Cape Town hád gewonnen waren ze op doelsaldo kampioen gewordenquote:Op donderdag 22 mei 2008 16:15 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ooohja die stonden tijden op kop he. 1 doelpunt? Dat meen je niet. Die gasten zijn nog nooit kampioen geweest geloof ik.
Ja maar klaas heeft niet gezegd dat hij bleef/weg gingquote:Op donderdag 22 mei 2008 16:17 schreef Nashje het volgende:
[..]
Sneijder gaf aan in een persconferentie, vlak na het afketsen van een transfer naar Valencia, dat ie zou blijven. Een of andere journalist van de NOS vroeg of het 100% zeker was, waarop Sneijder ja antwoordde. Week daarna was ie verkocht aan Real.
Hij zei letterlijk:quote:Op donderdag 22 mei 2008 16:17 schreef Nashje het volgende:
[..]
Sneijder gaf aan in een persconferentie, vlak na het afketsen van een transfer naar Valencia, dat ie zou blijven. Een of andere journalist van de NOS vroeg of het 100% zeker was, waarop Sneijder ja antwoordde. Week daarna was ie verkocht aan Real.
quote:Op donderdag 22 mei 2008 16:11 schreef Noshiba het volgende:
[..]
vanavond hollandia?
Klaas:
[..]haha ja ik wou opzich wel mee, maar ik moet hard leren voor mn tentamens. Ga jij erheen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
Hij zegt dat als Ajax hem niet wil laten gaan, hij gewoon blijft.quote:Op donderdag 22 mei 2008 16:20 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Ja maar klaas heeft niet gezegd dat hij bleef/weg ging
Ik vond het zo mooi, dat hij constant de linkerhoek aanwees bij die strafschop van Anelka.quote:
Hoe goed ik Klaas ook vindt, hij zal zeker niet komen als eerste spits bij Barca.quote:Op donderdag 22 mei 2008 16:25 schreef Nashje het volgende:
[..]
Hij zegt dat als Ajax hem niet wil laten gaan, hij gewoon blijft.
Als Eto'o vertrekt bij Barcelona en Barcelona wil Huntelaar als vervanger (grote kans op basisplaats dan) dan weet ik zeker dat Huntelaar Ajax smeekt.
Het was ook slechts een voorbeeld. En de kansen liggen er dan zeker.quote:Op donderdag 22 mei 2008 16:33 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Hoe goed ik Klaas ook vindt, hij zal zeker niet komen als eerste spits bij Barca.
quote:Dochtertje Kuyt steelt de show
KATWIJK - Noëlle Kuyt kreeg donderdag de lachers op haar hand na afloop van de training van het Nederlands elftal. Het dochtertje van de aanvaller van Liverpool rende na het laatste fluitsignaal van bondscoach Marco van Basten meteen naar haar vader en begon hard te zingen.
Dirk Kuyt met zijn dochter Noëlle. FOTO ANP
,,Helemaal niets in Amsterdam,’’ schalde het over het speelveld. De kleine Kuyt verwees daarmee naar de tweede plek van Ajax in de competitie, achter landskampioen PSV.
,,Dat komt omdat ze André Ooijer zag,’’ legde Dirk Kuyt later uit. ,,We hebben met beide families de kampioenswedstrijd van PSV op televisie bekeken. Ze hoorde toen Ibrahim Afellay dat liedje zingen. Nu zag ze Ooijer weer en begon ze weer te zingen.’’
Bondscoach Marco van Basten, de nieuwe trainer van Ajax, had de dochter van Kuyt ook gehoord. ,,Gelukkig trainen we volgende week in Hoenderloo. Dat is toch iets verder weg voor de familie Kuyt,’’ lachte hij. (ANP)
Idd een leuke voetballer maar of het iets voor Ajax is weet ik niet. En trouwens nog even over de naamsbekendheid van Ajax en psv in Zuid-Amerika (in dit geval Argentinië) Ik zit hier al bijna een jaar en heb welgeteld 0 keer een psv shirtje gezien terwijl ik bijna elke week wel ergens een Ajax shirt spotquote:Op donderdag 22 mei 2008 16:11 schreef Nashje het volgende:
[..]
Bij Cruzeiro loopt schijnbaar een leuke jonge spelmaker rond. Dacht dat ie Ramires heette.
Ach, ze denkt op die leeftijd tenminste net als der vaderquote:Op donderdag 22 mei 2008 17:12 schreef Addicted_To_House het volgende:
Ajax heeft er in elk geval weer een fan bij:
[..]
Lijkt me heel sterk aangezien die nog niet eens in dienst van Ajax is.quote:Op donderdag 22 mei 2008 17:54 schreef Urquhart het volgende:
Gaan er nog aankopen komen, ik begin er nu toch wel een beetje zenuwachtig van te worden. Ok, de transferzomer duurt nog lang, maar ik kan me nog een tekst herinneren van Van Basten dat hij voor 20 mei al praktisch rond wilde zijn
En, misschien was die Tchoyi wel wat voor Ajax geweest..quote:Wamberto kan aan de slag in Midden-Oosten
22/05/2008 16:57
FC Omniworld wil Wamberto graag behouden, maar voor de Braziliaanse aanvaller lonkt een avontuur in het Midden-Oosten.
Voor Wamberto is het de keus of in Saudi-Arabië, Qatar of Flevoland zijn carrière te vervolgen. De 34-jarige oud-Ajacied, die eind oktober neerstreek bij FC Omniworld, wil deze week de knoop
quote:Noorse Speler van het Jaar voor Adriaanse
22/05/2008 18:12
Red Bull Salzburg heeft na Robin Nelisse opnieuw toegeslagen op de transfermarkt. Trainer Co Adriaanse kan vanaf de zomer ook beschikken over Somen Tchoyi.
De 25-jarige Tchoyi verruilt naar drie jaar Stabæk IF voor Red Bull Salzburg. De Kameroener tekent in Oostenrijk voor drie seizoenen. De fysieke sterke middenvelder werd verkozen in de Noorse competitie tot Speler van het Jaar.
quote:'Feghouli weer gelinkt aan Ajax'
woensdag 21 mei, door SV, Amsterdam, 11:14u, Skysports
Volgens Skysports volgt Ajax nog steeds de verrichtingen van de 18-jarige Franse middenvelder Sofiane Feghouli. Dat meldt Skysports.
Het talent van Grenoble werd vorig jaar ook al gelinkt aan Ajax. Hij staat echter volop in de belangstelling. Ook Liverpool wil Feghouli contracteren
Ja dat was voor Oranjequote:Op donderdag 22 mei 2008 17:54 schreef Urquhart het volgende:
Gaan er nog aankopen komen, ik begin er nu toch wel een beetje zenuwachtig van te worden. Ok, de transferzomer duurt nog lang, maar ik kan me nog een tekst herinneren van Van Basten dat hij voor 20 mei al praktisch rond wilde zijn
quote:,,Terugblikkend is het een intensieve tijd geweest. Helaas hebben we het afgelopen half jaar met de beker maar één prijs gewonnen. Dat we twee keer geen landskampioen zijn geworden, blijft zonde. Maar de tweede plaats telt nu eenmaal niet.’’ De steun van de Ajax-supporters zal Davids altijd bijblijven. Vooral de support tijdens play-offs noemt de aanvoerder als een van dé hoogtepunten in het voorbije afgelopen anderhalf jaar. ,,Ik, en dan spreek ik namens alle spelers, wil de supporters daar nog voor bedanken. De grote opkomst tijdens de play-offs heeft ons geraakt. Naast dankbaar zijn we ook trots op onze supporters.’’
quote:
quote:Huntelaar wil via EK hogerop
donderdag 22 mei, door masterrr, vertaald en al, 18:38u, FCUpdate.nl
Klaas Jan Huntelaar twijfelt nog altijd over een langer verblijf bij Ajax, maar zijn brandende ambitie om op korte termijn bij een absolute topclub te spelen verschuilt hij niet. Tegenover het Engelse Sky Sports vertelt de Oranje-international het EK als een mooie gelegenheid te zien om zichzelf (nog meer) in de kijker te spelen.
Naar verluidt kan Huntelaar voor veel geld bijtekenen bij Ajax, maar na het missen van een kans op de Champions League lijkt een stap hogerop voor de hand te liggen. De derde topschutter van Europa ziet het EK als een mogelijkheid om een toptransfer af te dwingen. "Het is inderdaad een leuk toernooi om te laten zien wat je kan. Als de bondscoach me een kans gunt, zal ik me laten zien en dan zien we daarna wel wat er gebeurt. Het belangrijkste nu is echter dat het team goed gaat draaien", zegt de 24-jarige schutter.
In het verleden is Huntelaar gelinkt aan legio topclubs. Manchester United, Real Madrid, Barcelona en Arsenal schijnen de aanvaller te volgen.
Man wat oneerlijkquote:Op donderdag 22 mei 2008 20:28 schreef RayMania het volgende:
Ik vraag het onmogelijke; Favoriete Ajacied Allertijden - Kwartfinale
Hij heeft iig het fysiek van een echte verdedigerquote:Op donderdag 22 mei 2008 21:06 schreef Jasza het volgende:
Wormgoor ziet er wel uit als een beest @eurosport.
quote:Op donderdag 22 mei 2008 20:28 schreef RayMania het volgende:
Ik vraag het onmogelijke; Favoriete Ajacied Allertijden - Kwartfinale
Jari, Donald?quote:Op donderdag 22 mei 2008 21:08 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Hij heeft iig het fysiek van een echte verdediger
Welke andere Ajacieden spelen mee? Ik zag Sarpong voor de rest niemand?
Hij heeft vorig jeugd ek ook al overgeslagen volgens mij. Misschien krijgt foppe hem weer aan het voetballen.quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:25 schreef Chadi het volgende:
Gaat Emanuelson nu naar de Olympische spelen? Kan die gast niet beter rust nemen??
Bedoel je een type Sneijder? Dat is Wagner. Ramires is een leuke linkerflank speler, die vooral aan de bal erg goed is. Controlerend is ie wat onbesuisd.quote:Op donderdag 22 mei 2008 16:11 schreef Nashje het volgende:
[..]
Bij Cruzeiro loopt schijnbaar een leuke jonge spelmaker rond. Dacht dat ie Ramires heette.
Opzich wel logischquote:Op vrijdag 23 mei 2008 08:58 schreef _Mike_ het volgende:
Nieuwe shirts pas in Juli, omdat ABN Amro nog steeds de sponsor is tot die tijd
quote:Europese elite kan KJH verleiden
Geschreven op vrijdag, 23 mei om 08:23
Ondanks weer een seizoen zonder Champions League-voetbal vertrekt Klaas Jan Huntelaar niet zonder pardon bij Ajax. De aanvaller zegt Amsterdam enkel te verlaten als er een club uit de Europese buitencategorie langskomt. Ook mist de international nog altijd een landskampioenschap zijn palmares. Voldoende reden om nog een jaar in dienst van de hoofdstedelingen te blijven. Huntelaar (24) zegt dat er momenteel geen geïnteresseerde clubs zijn, ondanks de vele geruchten. “Er speelt dus echt he-le-maal niets momenteel. Ook komend seizoen speel ik bij Ajax”, vertelt de spits in Noordwijk aan het Algemeen Dagblad. “Dat wordt alleen anders als er een club komt uit de Europese top die mij echt het gevoel geeft dat ze me willen hebben.”
“Een club ook waar mijn kwaliteiten volledig worden benut. In dat geval hoop ik dat Ajax mee wil werken aan een transfer, ondanks het feit dat ik hier nog een contract voor twee jaar heb”, zegt de topscorer van de Eredivisie, die enkel voor de Europese elite wil gaan. “Maar je praat dan over hooguit tien, twaalf topclubs waarvan iedereen de namen kan invullen.”
Een team uit de subtop hoeft zich volgens Huntelaar geen illusies te maken. “Voor een club onder die absolute top ga ik Ajax niet inruilen. De leiding weet dat. Ook Van Basten heb ik dat verteld”, openbaart de Achterhoeker verder zijn voornemens deze zomer en hoopt nog veel met Ajax te kunnen bereiken.
“Ik zie er ook een uitdaging in om volgend seizoen te proberen met Ajax de UEFA Cup te winnen”, gaat Huntelaar verder. “Zoals er voor mij sowieso nog het nodige te winnen valt in Amsterdam. Ik ben bijvoorbeeld nog geen kampioen van Nederland geworden. En die ambitie heb ik wel.”
Denk t ook.. Mocht die zich echt goed profileren is hij niet meer te houden ben ik bang. Als hij goed speelt is t alleen maar goed voor de prijs die Ajax kan opdrijven en er nog een paar miljoentjes meer uitslepenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:16 schreef Sethje het volgende:
Als ie er 3 maakt op het ek is ie weg
Denk je dat hij steeds een basisplaats zal krijgen op het EK?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:16 schreef Sethje het volgende:
Porto vangt geloof ik zoveel voor hun spelers omdat die vaak nog langdurige contracten hebben.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 02:20 schreef TheJanitor het volgende:
En hoe kan het toch dat Porto altijd zoveel geld krijgt voor hun spelers. En dan halen ze talentvolle spelers ervoor terug, altijd voor minder dan 4 miljoen Euro. Als Ajax aanklopt dan gaat het bedrag al snel naar 7miljoen of zelfs 12miljoen. Scout Porto beter? Onderhandelen ze beter? Of kopen ze gewoon matige spelers?
Oh en weet iemand iets over de nieuwe shirts van Ajax? Ben er toch wel benieuwd naar.
Alsof hij gaat spelen op het EK.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:16 schreef Sethje het volgende:
Zoiets verwacht ik ook.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 11:53 schreef Damzkieee het volgende:
Ruud staat gewoon in de basis. Klaas mag een minuut of 10 voor tijd invallen ben ik bang voor hem.
Wie weet , er zijn nog een paar wedstrijden voor de boeg, misschien raakt ruudje wel geblesseerd.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 11:53 schreef Damzkieee het volgende:
Ruud staat gewoon in de basis. Klaas mag een minuut of 10 voor tijd invallen ben ik bang voor hem.
Voor Huntelaar een goede zaak, voor Oranje niet.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 11:55 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Wie weet , er zijn nog een paar wedstrijden voor de boeg, misschien raakt ruudje wel geblesseerd.
quote:Schalke en Rutten willen ook Mutu, Sulejmani of Suárez
Fred Rutten en Schalke 04-teammanager Andreas Müller hebben hun verlanglijstje opgesteld. Naast al bekende namen als Orlando Engelaar en Jefferson Farfán prijken ook de namen Adrian Mutu, Miralem Sulejmani en Luis Suárez in het overzicht.
Rutten en Müller spraken deze week over de gewenste versterking voor de club uit Gelsenkirchen. Zij willen de selectie op drie posities danig versterken en azen daarbij op een linksback, een middenvelder en een aanvaller. De voorhoede schijnt de prioriteit te hebben, bericht Kicker.
'Op die positie willen we iets doen', legt Müller uit. 'We willen een flexibele man, die alle drie aanvalsposities bezetten kan.' De kandidaten zijn van naam: Mutu, Farfán, Suárez, Sulejmani en Nikola Kalinic (Hajduk Split). 'Ik moet nog het een en ander tegen elkaar wegstrepen, maar zonder tijdsdruk', vertelt Müller.
Mutu reageerde dat hij liever bij Fiorentina wil blijven. 'Schalke? Ik weet van niets. Als Fiorentina mij heeft aangeboden, dan zou ik zeer teleurgesteld zijn. Schalke is een prestigieuze club in Duitsland, maar ik wil hier in Florence blijven.'
Engelaar is voor het middenveld de belangrijkste kandidaat. 'Engelaar is voor elke club interessant, dus ook voor Schalke 04', vertelde Rutten woensdag nog over de 28-jarige middenvelder, die nog tot medio 2011 onder contract staat bij FC Twente. De lange international zou ideaal passen in het 4-3-3-systeem dat de Nederlandse trainer wil hanteren.
quote:Conflict Cruijff en Van Basten hoog opgelopen
De spanningen tussen Marco van Basten en Johan Cruijff zijn bij Ajax hoger opgelopen dan gedacht, meldt De Pers. De bondscoach en de voormalig trainer van Barcelona hebben sinds 7 maart geen woord meer met elkaar gewisseld.
"Het heeft tijd nodig voordat het weer bij het oude komt", liet de bondscoach van het Nederlands elftal weten. "Het is iets dat wel weer kan helen." Volgens Van Basten zal het ‘genezingsproces’ naar alle waarschijnlijkheid pas na het EK voltooid zijn.
Cruijff werd op 19 februari als verlosser binnengehaald bij Ajax. Een kleine drie weken later verdween de ex-topvoetballer alweer uit de Amsterdamse gelederen na een conflict met aankomend Ajax-trainerVan Basten over de inrichting van de jeugdopleiding. De coach van Oranje repte destijds over een zakelijke onenigheid.
quote:Huntelaar: "Ik verlaat Ajax alleen voor de absolute top"
Klaas Jan Huntelaar is één van de boegbeelden van Ajax. De aanvaller werd dit seizoen met zijn werkgever tweede, maar naar play-offs verloren de Amsterdammers in de finale van FC Twente. Hierdoor liep de club voor de derde keer op rij de Champions league mis. Door verschillende media wordt nu gesuggereerd dat Huntelaar dit seizoen vertrekt naar een andere club.
Op deze vraag reageerde Huntelaar heel duidelijk: "Je praat over hooguit tien, twaalf topclubs waarvan iedereen de namen kan invullen. Voor een club onder die absolute top ga ik Ajax niet inruilen. De leiding weet dat. Ook Van Basten heb ik dat verteld."
Ook keek Huntelaar naar de toekomst met Ajax: "Ik zie er ook een uitdaging in om volgend seizoen te proberen met Ajax de UEFA Cup te winnen. Zoals er voor mij sowieso nog het nodige te winnen valt in Amsterdam. Ik ben bijvoorbeeld nog geen kampioen van Nederland geworden. En die ambitie heb ik wel."
Nou, nou, Van Basten en Cruijiff hebben elkaar 2 maandjes niet gesproken. Wat een nieuws...quote:
Meh, denk dat Ajax en Schalke ondanks de CL plaats redelijk om het even is. Ik heb nog geen enkele club in Duitsland echt kunnen betrappen op enige charme waarbij ik me voor kan stellen dat een speler daar echt graag naar zou willen vertrekken. Als het nu een subtopper was in een grote competitie kan je Sulejmani doorstrepen, maar het is er maar eentje uit Duitsland...quote:
Van Suarez blijven ze maar mooi af.quote:
quote:Tahamata langer bij Ajax
vrijdag 23 mei, door Laputa, Amsterdam, 12:03u, Novum
Simon Tahamata kan zijn contract bij Ajax verlengen. Naar verwachting zet de 51-jarige techniektrainer van de jeugd van Ajax binnenkort zijn handtekening onder een verbintenis die hem vier jaar langer, tot 2012, bij de club houdt. Dat liet Tahamata weten aan Novum Nieuws.
Voor afgelopen maandag stond al een gesprek over het nieuwe contract gepland met financieel directeur Jeroen Slop. Dat ging wegens ziekte van Slop echter niet door.
De 22-voudig international traint sinds 2004 de jeugd van Ajax. Daarvoor werkte hij als jeugdtrainer bij het Belgische Germinal Beerschot Antwerpen, waarmee Ajax destijds een samenwerkingsverband had.
Tahamata speelde in zijn actieve carrière vier seizoenen voor de Amsterdammers en droeg 149 keer het Ajax-shirt
Daar heb je een punt, schandalig eigenlijkquote:Op vrijdag 23 mei 2008 13:10 schreef Nashje het volgende:
Stekelenburg zou wel eens de enige Nederlander kunnen zijn in de basis volgend seizoen...
Schalke heeft totaal geen geld, die hebben maar 15 miljoen te besteden. Volgens Bild kost hij ook maar 2 miljoen, dus gewoon bullshit.quote:
Ik voorzie wel een doorbraak van 1 of 2 jongens uit de jeugd onder v. Basten. Maargoed, wat wil je liever ... kampioen worden met maar 1 Nederlander in de basis of (weer) geen kampioen worden met 11 Nederlanders ?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 13:10 schreef Nashje het volgende:
Stekelenburg zou wel eens de enige Nederlander kunnen zijn in de basis volgend seizoen...
Met Gazprom als sponsor denk ik dat dat net effe iets anders ligt.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 13:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Schalke heeft totaal geen geld, die hebben maar 15 miljoen te besteden. Volgens Bild kost hij ook maar 2 miljoen, dus gewoon bullshit.
Kampioen worden met een stuk of vijf, zes Nederlandse basisspelers, aangevuld met buitenlanders. Een mooie mix van eigen jeugd en getalenteerde buitenlanders op posities waar deze niet voorhanden zijn. Bovendien moeten zij een en ander toevoegen. En de selectie moet bestaan uit een mooie mix van ervaring en talent.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 13:15 schreef PaRaR het volgende:
[..]
Ik voorzie wel een doorbraak van 1 of 2 jongens uit de jeugd onder v. Basten. Maargoed, wat wil je liever ... kampioen worden met maar 1 Nederlander in de basis of (weer) geen kampioen worden met 11 Nederlanders ?
Ik denk niet dat van Basten veel met Luque opheeft. Aan de andere kant is er ook nog geen signaal naar Luque afgegeven dat hij weg zou mogen. Komt dat door de wisseling van de wacht of zou hij een tweede kans krijgen?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:04 schreef DuvelDuvel het volgende:
Als Sulejmani niet komt maar gewoon Luque houden. Heb nog steeds vertrouwen in Luque hij kon altijd wel rete goed voetballen.
quote:'Engelaar ook op verlanglijstje van Ajax en PSV'
Orlando Engelaar wordt al geruime tijd in verband gebracht met Schalke 04. De club van Fred Rutten, die het afgelopen seizoen nog trainer was van het FC Twente van Engelaar, wil graag de speler overnemen van de Tukkers. Er zijn echter nog meer clubs die interesse in de middenvelder hebben. Twee Nederlandse clubs staan ook op het lijstje.
Het Algemeen Dagblad weet te melden dat Engelaar ook deze zomer naar Ajax of PSV kan vertrekken. Verder zijn ook nog West Ham United en Olympique Marseille geïnteresseerd in Engelaar, maar het lijkt erop dat zijn voorkeur toch uitgaat naar het Duitse Schalke 04. Het bedrag dat de geïnteresseerde club moeten vrijmaken zal om en nabij de acht miljoen liggen.
Engelaar is mogelijk ook te bewonderen op het Europees kampioenschap van dit jaar. De middenvelder staat momenteel nog op het lijstje van bondscoach Marco van Basten, waarvan er nog drie moeten afvallen.
Was vanochtend even bij de training, en daar liet ie toch weer leuke dingen zienquote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:04 schreef DuvelDuvel het volgende:
Als Sulejmani niet komt maar gewoon Luque houden. Heb nog steeds vertrouwen in Luque hij kon altijd wel rete goed voetballen.
Briljantquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |