abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 mei 2008 @ 12:12:23 #26
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58799784
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 12:09 schreef PyTh het volgende:

[..]

Gros van de namen die je nu opnoemt kun je toch niet vergelijken met Seedorf, Kluivert en Davids.
Eerste 2 waren 16 toen ze in ajax doorbraken en vrijwel meteen overtuigden, van de jongens die jij opnoemt heeft nog niemand echt kunnen overtuigen wel?
Ik wou zoiets net tikken. Die gasten spelen al vrij lang tegen het eerste aan, maar iemand als Slijngaard en Donovan deden het niet slecht tegen Twente, maar maakten ook weinig echte indruk. En daar zouden ze nu toch wel tegenaan moeten hangen.

Ik blijf erbij dat Rommedahl een prima speler is om erbij te houden, Delorge weet ik niet, maar die mag nog best een kans lijkt me....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 21 mei 2008 @ 12:13:02 #27
51286 w00h00
Digital man!
pi_58799807
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 11:43 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Daar moeten we vanaf, subtoppers voor de breedte, om er bij te hebben.

Gewoon elf toppers, met als back-up de jeugd.

Waarom iemand als Laurent Delorge als back-up, terwijl je ook Mitchell Dnald, Vurnon Anita en Jeffrey Sarpong hebt? Waarom een Dennis Rommedahl als je Javier Martina hebt?
In de meeste wedstrijden zou ik kiezen voor ervaring in de as van het veld. En daarnaast zijn Donald, Anita en Sarpong hele andere voetballers dan Delorge. Delorge heeft ontzettend veel loopvermogen en kan goed een bal afpakken, net zoals Gabri, daarom zou hem erbij houden achter Gabri.
  woensdag 21 mei 2008 @ 12:15:21 #28
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58799850
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 12:09 schreef PyTh het volgende:

[..]

Gros van de namen die je nu opnoemt kun je toch niet vergelijken met Seedorf, Kluivert en Davids.
Eerste 2 waren 16 toen ze in ajax doorbraken en vrijwel meteen overtuigden, van de jongens die jij opnoemt heeft nog niemand echt kunnen overtuigen wel?
Gregory v/d Wiel en Siem de Jong hebben als enige echt een kans gekregen, de rest krijgt simpelweg geen kans in het eerste. Het is kapitaalvernietiging als je subtoppers haalt voor de breedte en daardoor je jeugd verneukt.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  woensdag 21 mei 2008 @ 12:16:30 #29
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58799868
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 12:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik wou zoiets net tikken. Die gasten spelen al vrij lang tegen het eerste aan, maar iemand als Slijngaard en Donovan deden het niet slecht tegen Twente, maar maakten ook weinig echte indruk. En daar zouden ze nu toch wel tegenaan moeten hangen.

Ik blijf erbij dat Rommedahl een prima speler is om erbij te houden, Delorge weet ik niet, maar die mag nog best een kans lijkt me....
Slijngaard en Donovan?
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  woensdag 21 mei 2008 @ 12:18:39 #30
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_58799901
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 12:16 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Slijngaard en Donovan?
Hij heeft 2 persoonlijkheden denk ik
Jawel, je keek.
  woensdag 21 mei 2008 @ 12:20:27 #31
51286 w00h00
Digital man!
pi_58799939
Slijngaard en Sarpong bedoeld ie dus.
  woensdag 21 mei 2008 @ 12:21:37 #32
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_58799960
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 12:15 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Gregory v/d Wiel en Siem de Jong hebben als enige echt een kans gekregen, de rest krijgt simpelweg geen kans in het eerste. Het is kapitaalvernietiging als je subtoppers haalt voor de breedte en daardoor je jeugd verneukt.
Wat je zegt klopt maar de gasten die nog niet de kans gekregen hebben overtuigen schijnbaar allerminst in de jeugd/2e elftal anders hadden ze toch wel een kans gekregen niet?

Van alle namen die je net noemde en die ik gezien heb dicht ik alleen v/d Wiel een weg naar de top toe, mits hij niet in blessure na blessure valt.
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_58800019
quote:

[..]

True! Maar zo'n jonkie krijgt ongetwijfeld een terugslag en kan nooit 34 wedstrijden per jaar topfit zijn. Laat ze eerst eens een tijdje meetrainen en dan t stap voor stap opbouwen. Daarom is t wel handig om een ervaren persoon erbij te hebben...
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_58800034
quote:

[..]

Je moet ook niet teveel jeugdspelers willen laten debuteren. In de verdediging had je bijna het hele seizoen de keuze uit Heitinga, Vermaelen, Vertonghen, Emanuelson, Ogararu / Silva en ook nog Stam. In de aanval heb je het hele seizoen Huntelaar en Suárez beschikbaar gehad. De inbreng van jeugdspelers was op die positie niet nodig, die komen alleen in aanmerking als een positie helemaal niet kan worden ingevuld door een A-speler (zoals de linksbackpositie tegen Twente).
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_58800079
Inderdaad, beetje vreemde redenatie. Ze hebben zich nog niet bewezen, omdat ze geen kans gekregen hebben? Lijkt me eerder andersom. Je moet eerst bewijzen dat je die kans verdient.
Woo-loo-loo!
  woensdag 21 mei 2008 @ 12:28:17 #36
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58800087
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 12:20 schreef w00h00 het volgende:
Slijngaard en Sarpong bedoeld ie dus.
Dat dus .

De jeugd moet altijd een wapen van Ajax blijven, maar je kan er niet TE zwaar op leunen. Er zijn gewoon wedstrijden waarin de jonkies zich te makkelijk laten provoceren, intimideren etc. Dan heb je gewoon een ouwe rot nodig die zich niet gek laat maken.

En ook op trainingen etc zijn de oudjes denk ik heel waardevol..
Get woke, go broke!
pi_58800112
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 12:01 schreef Messenga het volgende:
Wat is er mis met Delorge en Rommedahl?
Ze hebben het beide redelijk gegaan, maar je mag echt wel wat meer verwachten. Rommedahl is iemand van het creëren van kansen, maar heeft maar iets van vier of vijf assists geven en kwam echt z'n man amper voorbij (Rosales werd afgebrand, waarom Rommedahl niet?). Ajax heeft nog betere spelers nodig in vergelijking met deze spelers.
pi_58800174
Als we nou Seedorf halen?
pi_58800212
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 12:32 schreef Rumille het volgende:
Lijkt me een goed plan.
  woensdag 21 mei 2008 @ 12:34:13 #40
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58800214
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 12:27 schreef BobbyHill het volgende:
Inderdaad, beetje vreemde redenatie. Ze hebben zich nog niet bewezen, omdat ze geen kans gekregen hebben? Lijkt me eerder andersom. Je moet eerst bewijzen dat je die kans verdient.
Neuh, als de trainer/coach liever subtoppers haalt dan de jeugd een kans geeft, dan heb je gewoon pech als jeugdspeler. Je kan het dan nóg zo goed in Jong Ajax, in het eerste krijgen subtoppers een kans en jij niet.
pi_58800225
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 12:32 schreef Rumille het volgende:
Dan hebben we nog steeds een baggerverdediging..
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  woensdag 21 mei 2008 @ 12:39:37 #42
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58800333
Tja, dat is aan Van Basten om de jeugd ook daadwerkelijk te laten concurreren ipv ze er helemaal niet bij te halen.
Get woke, go broke!
pi_58800355
Ik denk zelf wel dat Van Basten de jeugdspelers een kans gaat geven. Omdat hij zelf uit de jeugd is gekomen in een tijd dat Ajax het voornamelijk van de jeugd moest hebben. Een Koster of een Ten Cate hebben daar denk ik een hele andere kijk op; Koster liet dacht ik alleen Slijngard dit seizoen debuteren.

En het trainerschap in 2004 van Van Basten zal ook wel meehelpen in zijn mening over jeugdspelers.
pi_58800423
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 12:40 schreef RayMania het volgende:
Ik denk zelf wel dat Van Basten de jeugdspelers een kans gaat geven. Omdat hij zelf uit de jeugd is gekomen in een tijd dat Ajax het voornamelijk van de jeugd moest hebben. Een Koster of een Ten Cate hebben daar denk ik een hele andere kijk op; Koster liet dacht ik alleen Slijngard dit seizoen debuteren.

En het trainerschap in 2004 van Van Basten zal ook wel meehelpen in zijn mening over jeugdspelers.
Ook Siem de Jong toch tegen Sparta.. Of was dat nog onder HtC? Maar over de kansen voor de jeugd zou ik me geen zorgen maken. Wat Ray over Van Basten zegt klopt, en daarbij komt nog dat Van Basten als geen ander zoveel mensen heeft laten debuteren bij het Nederlands elftal.

Maar als het aan mij ligt dan moet Van Basten gewoon zorgen dat er een vast elftal komt. Dat we niet elke week een andere opstelling hebben. En dan kun je geleidelijk jonge spelers laten invallen zodat ze kunnen werken aan vertrouwen en ervaring, om er vervolgens te staan als er een vaste waarde uit het elftal weggaat.
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  woensdag 21 mei 2008 @ 12:46:17 #45
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58800452
Een vast elftal hangt ook samen met een goeie medische begeleiding. En ik hoop echt dat dat ook verbeterd gaat worden nu onze clubslager bij AZ zit.

Natuurlijk zijn blessures onvermijdelijk in 1 seizoen, maar een KJH blijft ook het hele seizoen fit ondanks alle schoppen en beuken die hij krijgt.
Get woke, go broke!
pi_58800531
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 12:46 schreef HeatWave het volgende:
Een vast elftal hangt ook samen met een goeie medische begeleiding. En ik hoop echt dat dat ook verbeterd gaat worden nu onze clubslager bij AZ zit.

Natuurlijk zijn blessures onvermijdelijk in 1 seizoen, maar een KJH blijft ook het hele seizoen fit ondanks alle schoppen en beuken die hij krijgt.
Dat is 100% waar. Maar ik denk dat het een essentieel onderdeel van het succes is. Want het team van 94/95 kon je vooraf al opschrijven en ook het redelijk goede seizoen dat we de kwartfinale tegen Milan speelde (03/04 dacht ik) hadden we een vast elftal. En dat is wat al jaren ontbreekt bij Ajax.
pi_58800654
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 12:51 schreef Breach het volgende:

[..]

Dat is 100% waar. Maar ik denk dat het een essentieel onderdeel van het succes is. Want het team van 94/95 kon je vooraf al opschrijven en ook het redelijk goede seizoen dat we de kwartfinale tegen Milan speelde (03/04 dacht ik) hadden we een vast elftal. En dat is wat al jaren ontbreekt bij Ajax.
2002/2003 . En De Jong maakte zijn debuut onder Henk Ten Cate.
pi_58800684
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 12:40 schreef RayMania het volgende:

Als een jeugdspeler nu één goed seizoen speelt staat er een club met 20 miljoen voor de deur. Tijden zijn heeeeeeeeeeel anders. Zelfde ook met al die 94/95 vergelijkingen die natuurlijk allang niet meer opgaan.
pi_58800704
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 11:49 schreef Messenga het volgende:
Nou, welke spelers dan, Nashje?
Dat is een zoekwerk, maar ik weet zeker dat ik daarover dingen heb gelezen. Met name op Ajaxtalk. Daar praten ze weinig poep.
pi_58800791
Het zou denk ik ook al helpen als Sarpong niet als linksbuiten werd opgesteld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')