abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58805119
Vanavond nog één serieuze wedstrijd (de CL-finale) en dan zit het voetbalseizoen 2007/2008 er min of meer weer op. In VBL zal het dan tot augustus/september wat rustiger worden en het EK 2008 zal in EK gevolgd worden. VBL is op dit moment het op drie na grootste subforum van FOK! en dit seizoen na DGK het drukste subforum! Dat is iets om met elkaar heel trots op te zijn, maar er zijn natuurlijk altijd dingen die verbeterd kunnen worden. En wij als VBL-mods willen dat graag!

In onze ogen loopt VBL prima, is het gezellig en is de sfeer enorm verbeterd de afgelopen tijd. Toch willen we graag weten hoe jullie dit als users ervaren. Daarom dit topic, om met elkaar te bespreken hoe we VBL nog beter kunnen maken.

In dit topic kunnen jullie dus aangeven waar je je bijvoorbeeld aan ergert binnen VBL. Enkele voorbeelden kunnen zijn; het Ajax-topic (waar het de laatste tijd niet inhoudelijk ging), maar misschien wel het Livescoretopic of andere dingen. Dat willen we graag horen van jullie.

Als je in dit topic post, verzoeken we je om duidelijk te zijn wat je bedoelt. Geef voorbeelden zodat duidelijk is wat er speelt. Dit topic is niet bedoeld om bepaalde users te bashen, dat is niet nodig.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_58805211
Saai seizoen, weinig te rellen.
pi_58805602
Ik zou nog steeds overwegen om live-wedstrijden en slowchat naar IRC te gooien. Zeker gezien de performance van FOK! is het tijdens wedstrijden totaal niet te doen, terwijl IRC altijd online is. Ondanks dat alle ziektes, bashes en foute tussenstanden wel verminderd zijn, zou het nog steeds een optie kunnen zijn. Mensen kunnen sneller op elkaar reageren, meer slowchat-gerelateerde opmerkingen kunnen er ook zonder irritaties en reageer-posts, wat weer scheelt tijdens het modden.

Valse tussenstanden, ziektes, flooden, etc kan dan allemaal een auto-ban opkomen zonder dat je ook gelijk je forumrechten kwijt bent. Niet dat je dan door zou moeten gaan op het forum .

Je kan dan ook met een algemeen kanaal komen (VBL) en dan eventueel nog een kanaal voor bijvoorbeeld Ajax, aangezien er daar ook genoeg zijn die gewoon willen slowchatten.
pi_58805617
Ik, als tamelijk nieuwe user, volg VBL sinds augustus passief en sinds januari actief. Ik kan dus niet oordelen over hoe het vorige seizoenen was. Maar wat mij betreft hoef je weinig grote aanpassingen te doen. Het gebruikelijke kutten als een Topclub niet goed presteert of wanneer ze verliezen is vaak wel storend, maar dat zal altijd blijven.

Verder zou het een idee kunnen zijn om (en dan weet ik niet hoe het heet) maar zoals bij sport het geval is een apart wielrengedeelte, tennisgedeelte enz. En dat bij VBL te doen voor toernooien, clubtopics en overig. Is maar een idee, maar heb nu regelmatig dat ik de toernooien over het hoofd zie omdat de andere topics veel harder gaan.

Nogmaals, ik heb geen referentiemateriaal maar vind het allemaal wel goed gaan
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  woensdag 21 mei 2008 @ 17:26:17 #5
67174 Dos37
Come on Twente
pi_58805649
Livescoretopic ging dit seizoen een stuk beter. Verder ging het dit seizoen prima. Goede mod keuzes
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_58805695
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 17:12 schreef RayMania het volgende:
Hoihoi. Zou iedereen die geregeld in deze reeks post in dit topic kunnen aangeven hoe hij/zij deze reeks het liefste wilt hebben? VBL Evaluatie; wat vonden we van VBL dit seizoen?

Bijvoorbeeld zoals het nu gaat (offtopic door ons verwijderen), of misschien vinden jullie dat er een Ajax SC moet komen? Discussier daar !
Geen AJAX SC dat is overbodig maar beetje SC laten staan in het Ajax topic. Natuurlijk niet te overdreven. De laatste tijd vind ik dat de mods het heul goed doen in het Ajax topic. Voorheen was dat nog wel eens anders.
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_58805801
Flikker het Ajaxtopic dan ook lekker op IRC.
pi_58805889
- Graag ontopic reageren -

[ Bericht 93% gewijzigd door RayMania op 21-05-2008 17:54:31 ]
AFC Ajax - SS Lazio
pi_58805922
Voetbal
> Ajax
> Feyenoord
> PSV
> Overig Nederlands voetbal
> Buitenlands voetbal

AFC Ajax - SS Lazio
pi_58805931
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 17:24 schreef Breach het volgende:
Het gebruikelijke kutten als een Topclub niet goed presteert of wanneer ze verliezen is vaak wel storend, maar dat zal altijd blijven.
Dat is toch juist een van de leukere dingen van het voetbal? Ik vind dat gejen vaak wel grappig. Maar gefrustreerd gaan lopen schelden hoort daar niet bij.
Woo-loo-loo!
pi_58805939
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 17:28 schreef Ordinair het volgende:

[..]

Geen AJAX SC dat is overbodig maar beetje SC laten staan in het Ajax topic. Natuurlijk niet te overdreven. De laatste tijd vind ik dat de mods het heul goed doen in het Ajax topic. Voorheen was dat nog wel eens anders.
SC in Ajax topic is echt lijp

Alhoewel het wel uitmaakt wie het doet.
pi_58805961
Ajax SC is natuurlijk belachelijk, alleen maar omdat er een paar jochies zijn die het liever over hun weekend hebben dan over Ajax.
pi_58806027
Leuk seizoen . Ook m'n 1e, dus weet niet hoe het er eerder aan toeging .
pi_58806077
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 17:40 schreef BobbyHill het volgende:

[..]

Dat is toch juist een van de leukere dingen van het voetbal? Ik vind dat gejen vaak wel grappig. Maar gefrustreerd gaan lopen schelden hoort daar niet bij.
Ja je moet het ook niet te zwart/wit zien. Heb pas nog in dat topic over de zogenaamde Ajax-haat nog gezegd dat ik het tot op zekere hoogte wel vind kunnen. Maar iedereen die regelmatig in het AFCA topic post, weet precies wie ik bedoel als ik het over irritant gedrag heb

Overigens heb zelf ik nog nooit in een ander Nederlands clubtopic gepost
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_58806159
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 17:24 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik zou nog steeds overwegen om live-wedstrijden en slowchat naar IRC te gooien. Zeker gezien de performance van FOK! is het tijdens wedstrijden totaal niet te doen, terwijl IRC altijd online is. Ondanks dat alle ziektes, bashes en foute tussenstanden wel verminderd zijn, zou het nog steeds een optie kunnen zijn. Mensen kunnen sneller op elkaar reageren, meer slowchat-gerelateerde opmerkingen kunnen er ook zonder irritaties en reageer-posts, wat weer scheelt tijdens het modden.

Valse tussenstanden, ziektes, flooden, etc kan dan allemaal een auto-ban opkomen zonder dat je ook gelijk je forumrechten kwijt bent. Niet dat je dan door zou moeten gaan op het forum .

Je kan dan ook met een algemeen kanaal komen (VBL) en dan eventueel nog een kanaal voor bijvoorbeeld Ajax, aangezien er daar ook genoeg zijn die gewoon willen slowchatten.
Zelf vind ik dat echt niets. Ten eerste is er geen enkele reden om naar IRC te gaan, want het schelden, trollen enzovoort is nagenoeg afgelopen in VBL. En de performance van FOK! heeft ups and downs, nu toevallig weer retetraag, maar andere keren is het gewoon normaal. Alleen de laatste twee speelronden waren dramatisch te volgen, dat is niet veel van de 34.

Plus je moet een hele groep users laten overstappen naar iets waar zij misschien geen enkele ervaring mee hebben. Chatten is iets heel anders dan discussieren op een forum. In een chat met 100+ personen is het één grote chaos en kun je geen eens fatsoenlijk op elkaar reageren (ooit de chat van Ajax Netwerk gezien?). Het is ook weer leuk om discussies terug te kunnen lezen op een forum. En verder vind ik de gifjes handig die steeds door verschillende users worden gemaakt. Dat is iets unieks. Ik zie de toegevoegde waarde niet van IRC.
pi_58806233
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 17:24 schreef Breach het volgende:
Verder zou het een idee kunnen zijn om (en dan weet ik niet hoe het heet) maar zoals bij sport het geval is een apart wielrengedeelte, tennisgedeelte enz. En dat bij VBL te doen voor toernooien, clubtopics en overig. Is maar een idee, maar heb nu regelmatig dat ik de toernooien over het hoofd zie omdat de andere topics veel harder gaan.

Nogmaals, ik heb geen referentiemateriaal maar vind het allemaal wel goed gaan
Zou best een idee kunnen zijn. De club-, speler- en competitietopics onderbrengen in de filters (zo heet het) Clubs, Spelers en Competities. Het wordt er zeker overzichtelijker op en voor degene die het niet zien zitten kan er gewoon ouderwets via de index geFOK!t worden. Toernooien lijkt mij zelf wat overdreven voor een filter, want vaak loopt er maar één per keer (nu toevallig drie) en die staat vaak gewoon in de index (zoeken op toernooi of tournament heeft altijd resultaat).
pi_58806332
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 17:28 schreef Ordinair het volgende:

[..]

Geen AJAX SC dat is overbodig maar beetje SC laten staan in het Ajax topic. Natuurlijk niet te overdreven.
Probleem is vaak dat sommige reacties initiëren tot een grote slowchat. Hoeft niet altijd zo te zijn, maar soms kan het wel gebeuren. Als je al van tevoren als mod zulke reacties kunt verwijderen, dan voorkom je vaak de mogelijke slowchat die daarna volgt. Het is een beetje inschatten, soms volgt er gewoon weer een inhoudelijke discussie en komt er helemaal geen berg slowchat. Ik voorkom het liever dan dat ik achteraf een hele zooi moet opruimen .
  Moderator / Redactie Sport woensdag 21 mei 2008 @ 18:21:01 #18
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_58806569
Livewedstrijden naar IRC zie ik niet zitten. Dan krijg je overal los de tussenstanden op het forum voor de mensen die niet naar de IRC gaan. Je kan dat beter centraal houden . Forum = Forum. Chat = Chat zijn beide andere dingen.

Verder liep het dit jaar beter dan vorig jaar qua livetopics enzo. Fok liet het af en toe afweten maar goed dat is bijzaak nu.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_58806745
Livewedstrijden naar IRC lijkt me niets.

En verder wilde ik nog ff zeggen: prima modwissels!
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_58807180
Ik zie IRC ook niet als optie wat betreft livewedstrijden. Ik kan me ook niet voorstellen dat IRC sowieso voor VBL wat te betekenen heeft. Het is een ouderwets iets.
That's all folks!
pi_58807186
De belediswijziging die Raymania heeft ingezet in het Ajax topic is een ware verademing. Voor mensen die zelf geen onderdeel vormen in het geslowchat is dat gelul een doorn in het oog. Het huidige modbeleid werkt goed, off topic verwijderen zonder nadere mededeling lijkt me duidelijk genoeg.
Misschien moet er maar een emissie tax ingesteld worden , maximaal 3 topics per week ofzo.
pi_58807947
Zelf kan ik eigenlijk alleen echt iets zeggen over het Ajax topic, omdat ik eigenlijk alleen daar regelmatig post, maar ik moet zeggen dat het afgelopen 2 weken ongeveer erg relax is daar! Goede discussies en geen getroll. Ik ga geen namen noemen, maar sommige users komen continu trollen in het Ajax topic. En ook al zijn hun posts dan "normaal", ze zijn altijd intimiterend en uitlokkend, ik vind dat daar gewoon veel harder tegen moet worden opgetreden omdat het stront irritant is. Verder:
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_58808059
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 18:57 schreef N.i.c.k het volgende:
De belediswijziging die Raymania heeft ingezet in het Ajax topic is een ware verademing. Voor mensen die zelf geen onderdeel vormen in het geslowchat is dat gelul een doorn in het oog. Het huidige modbeleid werkt goed, off topic verwijderen zonder nadere mededeling lijkt me duidelijk genoeg.
Misschien moet er maar een emissie tax ingesteld worden , maximaal 3 topics per week ofzo.
Dat is na dinsdag al niet meer posten in het Ajax topic dan. Doe normaal geak.
AFC Ajax - SS Lazio
pi_58809531
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 18:56 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik zie IRC ook niet als optie wat betreft livewedstrijden. Ik kan me ook niet voorstellen dat IRC sowieso voor VBL wat te betekenen heeft. Het is een ouderwets iets.
En toch wordt het nog erg veel gebruikt, waaronder op een van de grote fora, die 'netwerk.to's'. Maar goed, die zijn ook een behoorlijke ramp onder een wedstrijd, dus dat is niet het beste voorbeeld .

Maar het was ook alleen maar een suggestie . Persoonlijk denk ik wel dat de interactie op IRC sneller en beter is, zeker ten opzichte van een forum wat je vaker dan niet meerdere malen moet refreshen om te kunnen posten of zelfs om af en toe een topic moet zien.
  woensdag 21 mei 2008 @ 21:55:22 #25
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_58810726
Ik vind dat je IRC erbuiten moet houden. Het is sowieso al leuk om het eredivisieliveverslag topic elke keer als er gescoord wordt enorm veel bepost te zien. Voor slowchat is IRC een leuk alternatief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')