Ach, aan allles komt een einde.quote:Op donderdag 29 mei 2008 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Niet meegekregen toen.![]()
Toch bizar om te zien dat het een topic is van ongeveer 1/2 jaar geleden en in diezelfde periode de olieprijs met 50% gestegen is.
quote:Op woensdag 28 mei 2008 19:14 schreef ItaloDancer het volgende:
Ja eerder vandaag was er een fikse correctie naar minder dan 126 dollar, maar nu staan we alweer boven de 130, zo snel gaat het...
zo snel gaat het...quote:Sterke daling olieprijs
29 May 08, 19:47
NEW YORK (AFN) - De olieprijs is donderdag met ongeveer 3 procent gedaald tot ruim 127 dollar. Dat kwam vooral doordat de dollar aantrok als gevolg van een opwaarts herzien groeicijfer over de Amerikaanse economie. Een sterkere dollar maakt olie duurder voor beleggers met andere valuta.
Ja, hij daalt een beetje, wow we zijn door de piek heen. Alsof olie niet vaker even daalt.quote:Op woensdag 28 mei 2008 18:15 schreef sander89 het volgende:
OMG bij rtl denken ze dat voorlopig de olie niet meer echt zal stijgen.
Terwijl ik bang ben dat 150 dollar binnen een jaar makkelijk haal baar is.
Zoals je kan zien is de prijs wel vaker aardig stuk weer gezakt.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 29 mei 2008 10:02 schreef Basp1 het volgende:
Leuke collum op NU.nl
Ik ben wel benieuwd naar het IEA rapport wat in november zal gaan uitkomen. Het IEA wat tot nu toe altijd veel te postitief was.
[..]
Wow, waren er niet onderhand 7.000 miljoen mensen op deze poepplaneet? Das toch wel even 0,1% van de wereldbevolking die er een auto heeft bijgekregenquote:In 2007 zijn er wereldwijd ca. 7 miljoen auto's bijgekomen!
Het is de verwachting dat de prijsstijgingen van de afgelopen weken nu (tijdelijk) invloed gaan hebben op het verbruik in de US en de EU en daarmee een (tijdelijke) prijscorrectie op gaan leveren naar de $ 100.quote:Op donderdag 29 mei 2008 21:42 schreef nogeenmaarten het volgende:
Zijn er cijfers bekend over wat de stijgende autobrandstofprijs met de brandstofomzet hebben gedaan de afgelopen paar weken? Krijg het idee dat de file in het weekend toch wat korter was, maar dat kan natuurlijk een weersinvloed zijn.
http://www.ibiblio.org/lunarbin/worldpopquote:Op donderdag 29 mei 2008 20:45 schreef pberends het volgende:
[..]
[..]
Wow, waren er niet onderhand 7.000 miljoen mensen op deze poepplaneet? Das toch wel even 0,1% van de wereldbevolking die er een auto heeft bijgekregen.
http://www.rtl.nl/(/finan(...)t_over_olieprijs.xmlquote:'Olieprijs kan op korte termijn terug tot 100 dollar'
Het is niet verstandig bepaalde tendensen zonder meer door te trekken naar de toekomst. Op korte termijn kan de olieprijs wat terugzakken.
Vraaguitval
Dat stelt olie-analist Bert van Hoogenhuyze van De Vries & Co. Volgens hem is er geen absoluut plafond in de olieprijs, maar op de korte termijn is dat anders. De eerste signalen van vraaguitval door de hoge olieprijs zijn er al. Zo zijn in de VS automobilisten in de VS voor het eerste in 30 jaar minder gaan rijden.
100 dollar
Op korte termijn kan de olieprijs terugzakken naar circa 100 dollar, zo denkt van Hoogenhuyze. De kostprijs van oliewinning in de nieuwste velden ligt nu op 60 à 70 dollar.
Gordon Brown
De Britse premier Gordon Brown ziet het somber in voor wat betreft de olieprijs. In een ingezonden birief in de Engelse krant The Guardian waarschuwt hij dat de oliecrisis permanent is. Brown denkt dat de oliecrisis een wereldwijde gezamenlijke oplossing vraagt.
Zijn de 2e hands prijzen voor zuinige autos al hoger dan de nieuwprijs geworden.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Grappig om te zien hoe die amerikanen en masse hun SUV's verkopen en dan pissig worden omdat ze er zo weinig voor terug krijgen.
Waar?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Grappig om te zien hoe die amerikanen en masse hun SUV's verkopen en dan pissig worden omdat ze er zo weinig voor terug krijgen.
Lijkt me sterk, gisteren kwamen de wekelijkse olievoorraden en die vielen zwaar tegen. Met het vakantieseizoen gaan ze allemaal weer de weg opquote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:51 schreef pberends het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/(/finan(...)t_over_olieprijs.xml
Hulde voor de Amerikanen![]()
.
Misschien iets voor de FP, ItaloDancer.
quote:WASHINGTON (MarketWatch) -- With gasoline and diesel prices soaring to record levels, American drivers are cutting back sharply on the miles they travel, the Department of Transportation reported Friday. Total vehicle miles driven fell in March by 4.3%, or 11 billion miles, compared with the year earlier. It was the largest year-over-year decline in miles driven since the government began keeping records in 1942. Americans drive more than 3 trillion miles each year.
Die cijfersquote:Op vrijdag 30 mei 2008 17:08 schreef waht het volgende:
De Amerikanen rijden al een tijdje wat minder:
Americans drive 11 billion fewer miles in March, U.S. says
[..]
[ afbeelding ]
Een beetje hetzelfde als in '73 en '79. Ongeveer sinds het begin van het plateau van conventionele olieproductie in 2005 zijn de Amerikanen gaan minderen in het rijden of eerder, gestopt met steeds meer rijden.
Niks doen is inderdaad wel zo makkelijk. Het komt toch wel goed.quote:London - Trucks blocking a main London highway, fishermen blockading French ports, Dutch drivers petitioning parliament, Spanish and Italian fishermen voting to strike – Europeans are becoming restless at relentlessly high energy costs.
[..]
Tax relief. European drivers pay the highest gas taxes in the world. In Britain, tax accounts for around 65 percent of the pump price for diesel, which recently topped 130 pence a liter or $9.88 per gallon.
[..]
Ultimately, governments may prosper from sitting tight. Some analysts see oil prices falling in the next couple of years, easing conditions for consumers. "We're already seeing the demand side reacting and if we get a deep recession in the US and that has a knock-on effect on Asia, then we will start to see a swing back" away from exorbitant oil prices, says Lee.
En even iets heel anders; vliegen.quote:Fuel protests triggered by rising oil prices have spread to more countries across Europe, with thousands of fishermen on strike.
[..]
France: Many returning to work after several weeks of action after government offers 100m euro aid package
Spain: Thousands taking part in Madrid protest
Italy: 5,000 expected to strike, emergency aid refused
Portugal: Indefinite strike from midnight (2300 GMT on Thursday)
Belgium: Dozens demonstrating in the capital Brussels
En wat voorspelt de gemiddelde dit topic bezoekende FOK!ker voor de toekomst, globaal gezien?quote:Willie Walsh, BA's chief executive, said he had no plans to follow the swingeing 12pc cut announced by Oneworld partner American Airlines on Wednesday, that will see it remove at least 75 of the 954 aircraft in its fleet.
But he warned that, with the oil price topping $130 a barrel, the entire aviation industry was heading into uncharted territory and predicted a rash of airline failures. Fares would also have to rise.
quote:Brandstoftekorten treffen grote steden China
2 juni 2008, 14:43 uur | FD.nl
Verscheidene steden in China kampen al dagen met een tekort aan autobrandstoffen. Bij veel benzinestations in met name Shanghai en Peking is de benzine op. Bij pompen die nog wel open zijn, staan lange rijen.
De tekorten zijn ontstaan doordat raffinaderijen in China de productie op een lager pitje hebben gezet om hun verliezen te beperken. Ze moeten de sterk in prijs gestegen olie inkopen en vervolgens hun product afzetten tegen lage, door de regering vastgestelde consumentenprijzen. De raffinaderijen krijgen wel subsidie, maar die is inmiddels niet meer toereikend om het prijsverschil te compenseren.
Hoge olieprijs mangelt overheden in Azië tussen inflatie en begrotingstekorten van 27 mei 2008
Recordhoge olie van 21 mei 2008
‘Chinezen willen belang in BHP Billiton’ van 19 mei 2008
De Chinese overheid wil de prijzen aan de pomp niet verhogen uit angst de inflatie verder aan te wakkeren. De autoriteiten zijn echter ook bang dat de tekorten leiden tot onrust onder de bevolking, zeker nu de Olympische Spelen voor de deur staan.
De regering werkt inmiddels aan een plan om de financiële problemen van de raffinaderijen via belastingvoordelen op te lossen.
Dank je wel voor deze site, staat bij mijn bookmarks.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:34 schreef waht het volgende:
Domestic Gas Prices EU-countries
Laat het de Telegraaf-lezers niet zien!Met en zonder belasting is onze benzine-prijs het hoogst.
Elsevierquote:De Jager blijft bij verhoging brandstofaccijns
donderdag 29 mei 2008 18:11
Ondanks de hoge olieprijs en protesten van de transportsector is staatssecretaris Jan Kees de Jager (Financiën, CDA) niet van plan de voorgenomen accijnsverhoging af te blazen.
De Jager heeft dit donderdagmiddag laten weten in een reactie op de aangekondigde acties van de transportsector.
Het kabinet gaat de accijnzen op brandstof per 1 juli verhogen. Die accijnzen vormen ongeveer tweederde van de literprijs. Op diesel wordt de accijns 3 cent hoger.
Enorm gestegen
Brancheorganisatie Transport en Logistiek Nederland (TLN) wil dat de regering de belastingverhoging uitstelt omdat de brandstofprijs vanwege de hoge olieprijs al enorm is gestegen.
Maar volgens De Jager is de accijnsverhoging wettelijk vastgelegd en heeft hij dus 'weinig ruimte' iets aan de brandstofbelasting te doen.
Compenseren
Daarnaast zijn de brandstofaccijnzen volgens de CDA-bewindsman 'concurrerend' vergeleken met omringende landen: 'Het is echt niet zo dat ons land een ongunstig vestigingsklimaat heeft voor de transportsector.'
Eerder vandaag liet minister Maria van der Hoeven (Economische Zaken, CDA) vanuit Brussel weten dat de EU-lidstaten ook niet van plan zijn de hoge brandstofprijzen te gaan compenseren, zoals de Franse president Nicolas Sarkozy gisteren had voorgesteld.
Door Robbert de Witt
Elsevierquote:EU doelwit zware brandstofrellen in Brussel
woensdag 4 juni 2008 18:50
Een demonstratie van honderden woedende vissers tegen de geëxplodeerde dieselprijzen is vandaag volledig uit de hand gelopen: ruiten van EU-gebouwen werden ingegooid en auto's gingen in brand.
Vissers uit Frankrijk, Italië, Spanje en Portugal waren in Brussel om bij de Europese Unie te protesteren tegen de hoge olieprijs en de accijns die op brandstof wordt geheven.
Van de EU vragen ze snelle maatregelen om de groeiende verliezen in de visserij door de hoge dieselprijzen te beperken. Maar Brussel weigert sectoren tegemoet te komen die ernstige hinder ondervinden van de hoge olieprijs.
Beschoten
De betogers richtten hun woede op gebouwen in de Europese wijk in Brussel: ruiten werd ingegooid en EU-kantoren werden beschoten met lichtkogels.
De Belgische oproerpolitie werd bekogeld met stoeptegels en vuurwerk. Ook werden auto's omgegooid. Delen van de EU-wijk moesten worden afgesloten voor verkeer, wat leidde tot een grote verkeerschaos in de Belgische hoofdstad.
Door Robbert de Witt
Neuh... Dat is gewoon geweldadig optreden waar de nette burger de rekening voor mag betalen, net nu de olie al zo duur isquote:
Dat is het onvermijdelijke ontkennen, dat gaat de komende tijd nog veeel en veeeeel erger worden, de eerste flinke tekens zie je nu al, protesten, GM die fabrieken sluit, luchtvaartmaatschappijen die verwachten enorme verliezen te gaan draaien en waarvan er heel veel op de fles zullen gaan de komende jaren...quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Elsevier
Concurrerend met de omringende landen![]()
[..]
Elsevier
Dat is tenminste actievoeren!
Iig beter dan dat tamme gedrag hier in Nederland waarbij iedereen klaagt op diverse fora en weblogs en vervolgens de tank nog even volgooit voor de rit van morgenochtend.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Neuh... Dat is gewoon geweldadig optreden waar de nette burger de rekening voor mag betalen, net nu de olie al zo duur is.
Ja, laten we lekker het land gaan slopen. Achterlijk dom gedrag.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Iig beter dan dat tamme gedrag hier in Nederland waarbij iedereen klaagt op diverse fora en weblogs en vervolgens de tank nog even volgooit voor de rit van morgenochtend.
Slopen hoeft van mij ook niet, maar alles beter dan de gemiddelde Nederlander die het gelaten over zich heen laat komen en alleen maar zijn schouders ophaalt. En dat net zolang blijft doen tot hij ergens halverwege de maand noodgedwongen thuis zit omdat de brandstof niet meer betaald kan worden en dan plotseling wel de barricades opgaat, ondertussen met spijt als haren op het hoofd dat hij het niet eerder gedaan had.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:49 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja, laten we lekker het land gaan slopen. Achterlijk dom gedrag.
dus jij gaat morgen geschiedenis schrijven door een vrachtwagen te huren en die dwars op de A1 te zetten? Organiseer iets en verzamel mensen om je heen, 1 moet de eerste zijn.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Slopen hoeft van mij ook niet, maar alles beter dan de gemiddelde Nederlander die het gelaten over zich heen laat komen en alleen maar zijn schouders ophaalt. En dat net zolang blijft doen tot hij ergens halverwege de maand noodgedwongen thuis zit omdat de brandstof niet meer betaald kan worden en dan plotseling wel de barricades opgaat, ondertussen met spijt als haren op het hoofd dat hij het niet eerder gedaan had.
En jij bent dan de eerste die helemaal over de zeik gaat omdat je niet op je werk kunt komen. Aansluitend wordt de hele file gemobiliseerd, vervolgens wordt de vrachtwagen brandend de berm in gereden. En ik word vastgebonden aan de dichtstbijzijnde flitspaal. Leer mij Jan Kaas kennen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:13 schreef kawotski het volgende:
[..]
dus jij gaat morgen geschiedenis schrijven door een vrachtwagen te huren en die dwars op de A1 te zetten? Organiseer iets en verzamel mensen om je heen, 1 moet de eerste zijn.
Oh, dus als jij er direct last van hebt is het opeens niet zo meer zo denderend als er geweld bij het "actievoeren" gebruikt wordt?quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
En jij bent dan de eerste die helemaal over de zeik gaat omdat je niet op je werk kunt komen. Aansluitend wordt de hele file gemobiliseerd, vervolgens wordt de vrachtwagen brandend de berm in gereden. En ik word vastgebonden aan de dichtstbijzijnde flitspaal. Leer mij Jan Kaas kennen.
Jij kunt de link naar "hypocriet Nederland" niet leggen? Klagen en janken en ondertussen rustig doorgaan met de dagelijkse bezigheden. En dat volhouden tot Sint-Juttemis. Dan heb ik meer respect voor oa de Fransen die gewoon daad bij woord voegen. En als je een beetje gelezen had dan had je kunnen zien dat ik "Slopen hoeft van mij ook niet" geschreven heb.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Oh, dus als jij er direct last van hebt is het opeens niet zo meer zo denderend als er geweld bij het "actievoeren" gebruikt wordt?
Mwah. Er komt geen einde aan het duurder worden van benzine. Waarom dan boos tegen de regering gaan schoppen? Het is niet de schuld van de regering dat de olieprijs duurder wordt. Dat is de schuld, nouja, niemand eigenlijk. Fysieke limieten van olievoorraden. In plaats van vragen of de benzine ietsje goedkoper mag moeten we miljarden stoppen in het ontwikkelen van alternatieven. Als we dát niet voor elkaar krijgen zal de Nederlandse economie binnen 10 jaar in elkaar storten door brandstof-tekorten en is het niet meer de vraag of je morgen je auto kan volgooien, dan is het de vraag of je morgen nog een baan hebt.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Slopen hoeft van mij ook niet, maar alles beter dan de gemiddelde Nederlander die het gelaten over zich heen laat komen en alleen maar zijn schouders ophaalt. En dat net zolang blijft doen tot hij ergens halverwege de maand noodgedwongen thuis zit omdat de brandstof niet meer betaald kan worden en dan plotseling wel de barricades opgaat, ondertussen met spijt als haren op het hoofd dat hij het niet eerder gedaan had.
Ik snap dat het duurder worden van de benzine in beginsel niets met de regering te maken heeft, maar ze zijn wel in staat om de accijnzen en de btw te verhogen, wat ongeveer tweederde van de benzineprijs is. Het verhogen van belastingen gaat altijd prima, maar het verlagen schijnt altijd een probleem te zijn, ook al harken ze met de btw meer geld binnen met een hogere benzineprijs. De accijns is plotseling gebonden aan een of andere wetgeving (dat is altijd gebonden als het de maten in Den Haag goed uitkomt. Op het moment dat het de burger goed uitkomt dan wordt er heel creatief met de wetgeving omgegaan en zodanig omgebogen dat het toch weer lucratief is voor de heren in het pluche)quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:41 schreef waht het volgende:
[..]
Mwah. Er komt geen einde aan het duurder worden van benzine. Waarom dan boos tegen de regering gaan schoppen? Het is niet de schuld van de regering dat de olieprijs duurder wordt. Dat is de schuld, nouja, niemand eigenlijk. Fysieke limieten van olievoorraden. In plaats van vragen of de benzine ietsje goedkoper mag moeten we miljarden stoppen in het ontwikkelen van alternatieven. Als we dát niet voor elkaar krijgen zal de Nederlandse economie binnen 10 jaar in elkaar storten door brandstof-tekorten en is het niet meer de vraag of je morgen je auto kan volgooien, dan is het de vraag of je morgen nog een baan hebt.
We kunnen in ieder geval niet zeggen dat we niet gewaarschuwd zijn. Tijdens de olieboycot van 1973 was het al zo klaar als een klontje wat olie-tekorten kunnen doen. Uiteraard heeft de oh zo machtige mens een plaat van hier tot aan tokio voor haar kop dus zijn we erg goed in het negeren van waarschuwingen.
Ik persoonlijk voorspel niet veel goeds voor de komende 10-25 jaar. In het beste scenario blijft het westen ongeschonden en is de rest van de wereld een hongersnood gestorven. En in het slechtste scenario zijn de oorlogen en hongersnoden verspreid tot aan onze straten.
Olie gaat terug naar 100$ en blijft daar dit jaar en mogelijk nog iets daar onder, de vraagdaling lijkt structureel te zijn.quote:Olieprijs daalt door afname benzinebehoefte VS
Woensdag 04 Juni 2008 22:06
AMSTERDAM (Dow Jones)--De olieprijs is woensdag gedaald, na wekelijkse cijfers over de olievoorraden in de VS. Een toename van de benzinevoorraad werd opgevat als een aanvullende bewijs dat de vraag naar benzine in de VS aan het afnemen is.
De julifuture voor een vat ruwe olie sloot woensdag op de New York Mercantile Exchange $2,01, of 1,6%, lager op $122,30. Het is de laagste slotstand sinds 6 mei, en een daling van 8% ten opzichte van de top van $133,17 van 21 mei.
De beweging omlaag werd geleid door de futures op olieproducten. De RBOB-benzinefutures daalden sterk na de wekelijkse cijfers van de Amerikaanse overheid, waaruit bleek dat de voorraad benzine de afgelopen week met 2,9 miljoen vaten is gestegen. Analisten hadden gerekend op een toename van 300.000 vaten. De vraag naar benzine is in de afgelopen vier weken met 1,4% gedaald ten opzichte van een jaar eerder, bleek uit de cijfers.
Hoewel de vraag zwak is, steeg de benuttingsgraad van de raffinagecapaciteit sterk, met 1,8%, in de afgelopen week. Het vooruitzicht dat de voorraden de komende weken verder zullen toenemen, zet de marges van raffinadeurs verder onder druk, en daarmee ook de olieprijs.
'De zwakkere vraag naar olie zagen we al voordat de olieprijs zijn top bereikte', zegt handel Dean Hazelcorn van Coquest in Dallas. 'Het verschil is dat de benuttingsgraad van raffinaderijen nu veel hoger is.'
Een verrassende daling van de voorraad ruwe olie met 4,8 miljoen vaten bood de olieprijs weinig steun, mede omdat het American Petroleum Institute in een parallel rapport een toename van de olievoorraad met 2,2 miljoen vaten meldde.
De benzinevraag bereikt in de VS meestal zijn piek in juni en juli. De komende weken zullen dus cruciaal zijn voor de energiemarkten, stelt Sander Cohan van Energy Security Analysis. De recente neerwaartse correctie van de olieprijs kan daardoor van langduriger aard zijn dan eerdere correcties.
'Men blijft wachten op een herstel van de vraag, maar dat komt niet', aldus Cohan.
"Kom we gaan vandaag eventjes over joh!"quote:Op woensdag 4 juni 200821:41 schreef ACT-F het volgende:
Waarom gaan die vissers niet over op zware stookolie. Veel goedkoper [afbeelding]
Er is ook nog zoiets als een productiekant en daar zit ook nog een minimaal probleempje....quote:Op donderdag 5 juni 2008 04:30 schreef henkway het volgende:
[..]
Olie gaat terug naar 100$ en blijft daar dit jaar en mogelijk nog iets daar onder, de vraagdaling lijkt structureel te zijn.
een daling van de vraag met 2% heeft een prijsdaling tot gevolg van 16%.
idem stijging.
Als dat gebeurt is het een mooi moment om te beleggen in olie misschien?quote:Op donderdag 5 juni 2008 04:30 schreef henkway het volgende:
[..]
Olie gaat terug naar 100$ en blijft daar dit jaar en mogelijk nog iets daar onder, de vraagdaling lijkt structureel te zijn.
een daling van de vraag met 2% heeft een prijsdaling tot gevolg van 16%.
idem stijging.
de prijs van olie lijkt op een golfbeweging.quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als dat gebeurt is het een mooi moment om te beleggen in olie misschien?
Maar wat is de trend op die golfbeweging?quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:27 schreef henkway het volgende:
de prijs van olie lijkt op een golfbeweging.
met de stijging van de zeespiegel meequote:Op donderdag 5 juni 200810:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar wat is de trend op die golfbeweging? [afbeelding]
quote:Als de olie opraakt
De olietekorten en oplopende olieprijs domineren het nieuws. De olie raakt op en dat brengt veel onrust op de financiele markten en aan de benzinepomp. In Netwerk een vooruitblik naar het jaar 2020 met financieel journalist Willem Middelkoop die zegt dat dit pas het begin is van een ware oliecrisis. En toekomsteconoom Wim Ridder, hij voorziet juist nieuwe kansen. Hij voorspelt een samenleving die niet meer afhankelijk zal zijn van olie en drijft op alternatieve energiebronnen.
Grappig inderdaad dat Nederland zo'n hoge kale prijs heeft. Waar zou dit door komen?? Ik dacht juist dat in Nederland er veel geraffineerd werd enzo.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:34 schreef waht het volgende:
Domestic Gas Prices EU-countries
Laat het de Telegraaf-lezers niet zien!Met en zonder belasting is onze benzine-prijs het hoogst.
Echt heel bizar inderdaad.quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:18 schreef pberends het volgende:
Gister een item in Netwerk over de "oliecrisis":
http://www.netwerk.tv/arc(...)e_olie_opraakt_.html
[..]
Ja, want dan draait de hele wereld op kolen en dat geeft geen CO2-uitstoot.quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:26 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het wordt nog raarder als je beseft dat wanneer de olie op is, het global warming probleem ook in 1 klap is opgelost.
In principe vallen de auto's, vliegtuigen, boten etc allemaal weg.quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:29 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja, want dan draait de hele wereld op kolen en dat geeft geen CO2-uitstoot..
Global warming is echt een nonsense-probleem vergeleken met "energieschaarste". Dat zeg ik al jaren.quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:26 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Echt heel bizar inderdaad.
De wereld wordt helemaal bang gemaakt via 1 of ander vaag globalwarming verhaal en dat de olie bijna op is, maakt niemand een probleem van.
Het wordt nog raarder als je beseft dat wanneer de olie op is, het global warming probleem ook in 1 klap is opgelost.
Overigens wel respect voor diegene die dit allemaal heeft zitten bekokstoven.![]()
Waarschijnlijk betekent het dus dat olie constant wordt aangemaakt door de aarde ipv dat de olie afkomstig is van dino plantenpap.quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:32 schreef pberends het volgende:
[..]
Global warming is echt een nonsense-probleem vergeleken met "energieschaarste". Dat zeg ik al jaren.
Amerikanen in een notendopquote:
Daar is dit algoritme op van toepassing:quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:35 schreef JohnDope het volgende:
Of ze hebben de uitvinding van Stanley Meyer op de plank klaar liggen
quote:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20class Technology
{
// SNIP
public int isBaloney()
{
Technology p = getPredecessor();
if ( costBenefitRatio > p.getCostBenefitRatio() &&
p.getAnnualTrade() > CHICKENFEED &&
publicAware() &&
owner != p.getOwner() &&
! owner.deadFrom(freakAccident(concrete, footwear) || tragicSuicide(crossbow) ) &&
p.obsolecenceFactor(this) > 0.01
)
return DEFINITELY;
else return MAYBE;
}
}
Jouw afkeer van Amerikanen kun je moeilijk onder stoelen of banken steken zie ik.quote:
Zo zit het niet. Het is geen afkeer van Amerikanen, het is een afkeer van domme onwetende naïeve blinde mensen, ook wel het 'klootjesvolk' genaamd. En zoals we weten zit dat volk in élk land. Amerika wordt specifiek genoemd omdat zij de grootste zijn.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:01 schreef huhggh het volgende:
[..]
Jouw afkeer van Amerikanen kun je moeilijk onder stoelen of banken steken zie ik.
Een verschil is natuurlijk wel dat er in Europa de prijzen een stuk hoger liggen dan in de VS i.v.m. de vele accijnzen. Daardoor is de noodzaak om zuiniger te gaan rijden voor de Amerikanen minder snel aanwezig.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:06 schreef waht het volgende:
[..]
Zo zit het niet. Het is geen afkeer van Amerikanen, het is een afkeer van domme onwetende naïeve blinde mensen, ook wel het 'klootjesvolk' genaamd. En zoals we weten zit dat volk in élk land. Amerika wordt specifiek genoemd omdat zij de grootste zijn.
Dank voor het genuanceerdere beeld.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een verschil is natuurlijk wel dat er in Europa de prijzen een stuk hoger liggen dan in de VS i.v.m. de vele accijnzen. Daardoor is de noodzaak om zuiniger te gaan rijden voor de Amerikanen minder snel aanwezig.
Onzin. door die hoge accijnzen hebben we een wagenpark in nederland dat gemiddeld genomen al een van de zuinigere van de wereld is. Dan kun je wel weer aan de zielige ikke ikke ikke denken maar als we naar het grote plaatje kijken zien we dat hoge prijzen geod werken om zuiniger met energie om te gaan.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:21 schreef huhggh het volgende:
Dank voor het genuanceerdere beeld.
De accijnzen zorgen inderdaad ervoor dat we in Nederland sneller de bovengrens hebben bereikt van wat acceptabel om voor brandstof te betalen.
Ja want zolang ikke ikke ikke maar goedkoop van A naar B kan komen, na mij de zondvloed.quote:Ik blijf van mening dat de overheid best accijnzen omlaag kan bijstellen.
Of dat de uiteindelijke vraag zal doen stijgen of dalen zal mij echt een zorg zijn, en mag ook geen reden zijn om een mindering hiervan te laten.
quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:06 schreef waht het volgende:
[..]
Zo zit het niet. Het is geen afkeer van Amerikanen, het is een afkeer van domme onwetende naïeve blinde mensen, ook wel het 'klootjesvolk' genaamd. En zoals we weten zit dat volk in élk land. Amerika wordt specifiek genoemd omdat zij de grootste zijn.
Ik zeg ook niet dat het à la minute moet gebeuren, maar kijken naar de alternatieven is zinvoller dan te protesteren om iets waar de overheid ook niet veel aan kan doen. Natuurlijk kun je de accijnzen verlagen, maar daarvoor in de plaats gaan andere belastingen weer omhoog. De begroting moet immers weer sluitend zijn.quote:Op donderdag 5 juni 2008 05:40 schreef indahnesia.com het volgende:
"Kom we gaan vandaag eventjes over joh!"
Daarom niet misschien?
We moeten de komende 20 jaar omschakelen, en dat zal pijn doen, veel pijn, verlagen van de benzinetax is geen oplossing.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:21 schreef huhggh het volgende:
[..]
Dank voor het genuanceerdere beeld.
De accijnzen zorgen inderdaad ervoor dat we in Nederland sneller de bovengrens hebben bereikt van wat acceptabel om voor brandstof te betalen.
Ik blijf van mening dat de overheid best accijnzen omlaag kan bijstellen.
Of dat de uiteindelijke vraag zal doen stijgen of dalen zal mij echt een zorg zijn, en mag ook geen reden zijn om een mindering hiervan te laten.
Milieu eisen? Te weinig concurrentie?quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:19 schreef pberends het volgende:
Grappig inderdaad dat Nederland zo'n hoge kale prijs heeft. Waar zou dit door komen?? Ik dacht juist dat in Nederland er veel geraffineerd werd enzo.
Dan was het inderdaad een *tijdelijk* dipjequote:Op donderdag 5 juni 200821:52 schreef ItaloDancer het volgende:
gisteren/vanochtend nog 122 dollar, nu alweer 128.
Het IEA zegt dat de olievraag met 70% zal toenemen ,maar ik zie het aanbod niet met 70% toenemen, dus dat zal wel loslopen.quote:http://www.nu.nl/news/160(...)nergierevolutie.html
IEA roept op tot energierevolutie
Uitgegeven: 6 juni 2008 10:06
Laatst gewijzigd: 6 juni 2008 10:12
TOKIO - De wereld moet een revolutie op het gebied van schone energie beginnen om de uitstoot van broeikasgassen in 2050 met de helft terug te dringen.
Daarvoor is 45 biljoen dollar (2900 miljard euro) nodig aan extra investeringen in de ontwikkeling van schone technologieën. Dat meldde het internationale energiebureau IEA vrijdag.
Volgens het IEA moet de wereld nu actie ondernemen, anders stijgt de uitstoot van schadelijke broeikasgassen zoals koolstofdioxide tot 2050 met 130 procent.
De wereldwijde olievraag zal in die periode met 70 procent toenemen, waarschuwt IEA-directeur Nobuo Tanaka in een onderzoeksrapport.
Windmolens
Om de doelen te bereiken, zouden volgens het IEA jaarlijks 32 nieuwe kerncentrales en 17.500 nieuwe windmolens in de wereld moeten worden bijgebouwd.
Jaarlijks zouden er ook nog 35 nieuwe kolencentrales en twintig gascentrales bij moeten komen die CO2 kunnen afscheiden en opslaan.
Ook moet volgens het IEA 215 miljoen vierkante meter aan zonnepanelen worden aangelegd en moeten een miljard auto's in de wereld op elektriciteit of waterstof gaan rijden.
Doelstellingen
Om de doelstellingen te bereiken en de benodigde technologie te ontwikkelen, is 45 biljoen dollar aan extra investeringen nodig, stelt het IEA. Dat komt overeen met 1,1 procent van de wereldeconomie in de periode tot 2050, aldus het bureau.
"Een wereldwijde energierevolutie is zowel noodzakelijk als haalbaar, maar het zal een grote uitdaging worden", aldus Tanaka. "De wereld staat voor de afschrikwekkende combinatie van een sterk stijgende energiebehoefte, een toenemende uitstoot van broeikasgassen en krimpende voorraden."
G8
Het IEA-rapport is bedoeld als advies voor de G8, die volgende maand een vergadering houdt in Japan. Energieministers van de G8 en die van China, India en Zuid-Korea komen komend weekeind al samen.
Milieuministers van de groep van de zeven rijkste industrielanden plus Rusland riepen vorige maand al op tot een halvering van de C02-uitstoot in 2050.
Je kan natuurlijk ook de accijnzen verlagen EN tegelijkertijd naar oplossingen zoeken.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:49 schreef henkway het volgende:
[..]
We moeten de komende 20 jaar omschakelen, en dat zal pijn doen, veel pijn, verlagen van de benzinetax is geen oplossing.
Huizen bouwen die verlicht en verwarmt worden door de ZON is prioriteit nummer EEN.
[ afbeelding ]
Superzuinig auto's is en gebruik van Internet voor werk is prioriteit nummer twee
tevens ontwikkeling van fietsen die langere afstanden kunnen rijden, al dan niet overdekt en met reserve accu en infrastructuur hiervoor
Klopt, 29 duizend miljard euro moet het zijn.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:28 schreef indahnesia.com het volgende:
45 biljoen USD = 2900 miljard euro? Moet dat niet zijn 29.000 miljard euro, aangezien miljard -> biljoen een factor 1000 is?
Een financieel dagblad neemt het met de huidige volatiele markt niet zo nauw meer een nulletje meer of minder.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:28 schreef indahnesia.com het volgende:
45 biljoen USD = 2900 miljard euro? Moet dat niet zijn 29.000 miljard euro, aangezien miljard -> biljoen een factor 1000 is?
quote:Op vrijdag 6 juni 200812:33 schreef waht het volgende:
[..]
Klopt, 29 duizend miljard euro moet het zijn.
De dollar daalt snel, maar hiermee lopen ze toch wel vooruit op de zakenquote:Op vrijdag 6 juni 200812:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een financieel dagblad neemt het met de huidige volatiele markt niet zo nauw meer een nulletje meer of minder. [afbeelding]
tja, makkelijk dat rechtstreeks overnemenquote:Op vrijdag 6 juni 200812:40 schreef ItaloDancer het volgende:
Financieel dagblad? Was van Nu, die het bericht overnamen van het ANP. Het stond ook fout op onze FP (ANP) [afbeelding]
tering he...quote:Op vrijdag 6 juni 200815:40 schreef Mr.J het volgende:
Crude Oil 134,4800 4,83%
Pffff, dit gaat hard.
hoort bij elkaar een beetje he..quote:Op vrijdag 6 juni 200815:48 schreef ItaloDancer het volgende:
Dit is wel het olietopic maar manieuit [afbeelding]
Onzin, keer op keer blijkt dat accijnzen werken om het gedrag van de markt een bepaalde kant op te sturen. Kijk eens naar het verschil in verbruik tussen Europese auto's en Amerikaanse bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:11 schreef huhggh het volgende:
Zo kortzichtig om met accijnzen te willen sturen, dat heeft namelijk nog nooit gewerkt.
Hierop ga je geen atwoord krijgen van hugh dat zei ik gisteren ook al. Maar dat wil hij niet horen. (ok mischien was ik wat lomper in mijn uitspraak)quote:Op vrijdag 6 juni 2008 16:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Onzin, keer op keer blijkt dat accijnzen werken om het gedrag van de markt een bepaalde kant op te sturen. Kijk eens naar het verschil in verbruik tussen Europese auto's en Amerikaanse bijvoorbeeld.
Zo is dat, een kernbom op het olievat IRAN, dan zitten we zo op 200 dollar per vatquote:vr 06 jun 2008, 13:59
Israël: Aanval op Iran lijkt onvermijdelijk
JERUZALEM - De Israëlische vicepremier en minister van Transport, Shaul Mofaz, heeft in een vrijdag gepubliceerd vraaggesprek gezegd dat een Israëlische aanval op Iran onvermijdelijk lijkt. „Wanneer Iran doorgaat met het ontwikkelen van kernwapens, dan vallen we dat land aan,” aldus Mofaz in het dagblad Yedioth Ahronoth.
tja, als deze woorden al geuit worden dan zal het wel gebeuren ook...quote:Op vrijdag 6 juni 200816:29 schreef henkway het volgende:
[..]
Zo is dat, een kernbom op het olievat IRAN, dan zitten we zo op 200 dollar per vat
En Shell op 45,-. Ik zeg doen!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 16:29 schreef henkway het volgende:
Zo is dat, een kernbom op het olievat IRAN, dan zitten we zo op 200 dollar per vat
dat is als Mr Ahmadinedinges geen bommetjes terug gaat gooien dan wel...quote:Op vrijdag 6 juni 200816:54 schreef Mr.J het volgende:
[..]
En Shell op 45,-. Ik zeg doen! [afbeelding]
Ah, dit zou een van die 'speciale omstandigheden' zijn waardoor we morgen al de lul kunnen zijn.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 16:29 schreef henkway het volgende:
[..]
Zo is dat, een kernbom op het olievat IRAN, dan zitten we zo op 200 dollar per vat
quote:
Vrouw steekt benzinestations in brandquote:Vrouw steekt benzinestations in brand
Dat niet iedereen blij is met de hoge brandstofprijzen, mag wel duidelijk zijn. Maar een 64-jarige vrouw uit Californië ging wel heel erg ver om haar mening te uiten. Ze was zo woedend over de hoge brandstofprijzen dat ze maar besloot om twee benzinestations in brand te steken.
De brandstichtster, Diane Craig, is inmiddels gearresteerd in een restaurant. Ze had nog één aansteker en een aantal aanmaakblokjes bij zich. Ze wordt beschuldigd van brandstichting en inbraak. Craig bekende onmiddelijk schuld toen ze werd gearresteerd.
De vrouw stichtte de brand in de toiletten van de Arco- en Chevron benzinestations. Haar alibi was dat ze iets tegen de hoge brandstofprijzen wilde doen.
quote:Op vrijdag 6 juni 200816:59 schreef waht het volgende:
[..]
Ah, dit zou een van die 'speciale omstandigheden' zijn waardoor we morgen al de lul kunnen zijn. [afbeelding]
Erg grappig iddquote:Op vrijdag 6 juni 2008 16:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hierop ga je geen atwoord krijgen van hugh dat zei ik gisteren ook al. Maar dat wil hij niet horen. (ok mischien was ik wat lomper in mijn uitspraak)
Tuurlijk niet, dit is even stoere praat terug naar Ahmadinejad. Ze willen neem ik aan wel dat Jeruzalem overeind blijft staanquote:Op vrijdag 6 juni 2008 16:47 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
tja, als deze woorden al geuit worden dan zal het wel gebeuren ook...
Dat kan natuurlijk ook omgekeerd zijn, een stijging van de olieprijs staat gelijk aan een daling van de dollar.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 17:35 schreef Terrorbita het volgende:
Een lichte daling van de dollar staat gelijk aan 10 dollar extra bovenop een vat olie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |