abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 juni 2008 @ 14:28:02 #251
207951 Ahmadinejjad
Iranian Power
pi_59144677
jipieeee!!!!
meer geld voor het iraanse regime om de nucleaire wapen te kunnen maken
Iranian Power in the Middle East
  donderdag 5 juni 2008 @ 14:29:19 #252
141482 Q.
JurassiQ
pi_59144722
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 14:26 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het wordt nog raarder als je beseft dat wanneer de olie op is, het global warming probleem ook in 1 klap is opgelost.
Ja, want dan draait de hele wereld op kolen en dat geeft geen CO2-uitstoot. .
For great justice!
pi_59144841
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 14:29 schreef Q. het volgende:

[..]

Ja, want dan draait de hele wereld op kolen en dat geeft geen CO2-uitstoot. .
In principe vallen de auto's, vliegtuigen, boten etc allemaal weg.

Dus in feite is het probleem dan opgelost.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_59144851
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 14:26 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Echt heel bizar inderdaad.

De wereld wordt helemaal bang gemaakt via 1 of ander vaag globalwarming verhaal en dat de olie bijna op is, maakt niemand een probleem van.

Het wordt nog raarder als je beseft dat wanneer de olie op is, het global warming probleem ook in 1 klap is opgelost.

Overigens wel respect voor diegene die dit allemaal heeft zitten bekokstoven.
Global warming is echt een nonsense-probleem vergeleken met "energieschaarste". Dat zeg ik al jaren.
pi_59144940
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 14:32 schreef pberends het volgende:

[..]

Global warming is echt een nonsense-probleem vergeleken met "energieschaarste". Dat zeg ik al jaren.
Waarschijnlijk betekent het dus dat olie constant wordt aangemaakt door de aarde ipv dat de olie afkomstig is van dino plantenpap.

Of ze hebben de uitvinding van Stanley Meyer op de plank klaar liggen

We worden in ieder geval in het ooitje genomen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_59146882
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_59147219
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 15:36 schreef waht het volgende:
[ afbeelding ]
Amerikanen in een notendop .
pi_59147325
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 14:35 schreef JohnDope het volgende:
Of ze hebben de uitvinding van Stanley Meyer op de plank klaar liggen
Daar is dit algoritme op van toepassing:
quote:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
class Technology
{

// SNIP

public int isBaloney()
  {
    Technology p = getPredecessor();

if ( costBenefitRatio > p.getCostBenefitRatio() &&
        p.getAnnualTrade() > CHICKENFEED &&
        publicAware() &&
        owner != p.getOwner() &&
        ! owner.deadFrom(freakAccident(concrete, footwear) || tragicSuicide(crossbow) ) &&
        p.obsolecenceFactor(this) > 0.01 
      ) 
        return DEFINITELY;
    else return MAYBE;
  }
}
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_59147614
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 15:47 schreef pberends het volgende:

[..]

Amerikanen in een notendop .
Jouw afkeer van Amerikanen kun je moeilijk onder stoelen of banken steken zie ik.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_59147765
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:01 schreef huhggh het volgende:

[..]

Jouw afkeer van Amerikanen kun je moeilijk onder stoelen of banken steken zie ik.
Zo zit het niet. Het is geen afkeer van Amerikanen, het is een afkeer van domme onwetende naïeve blinde mensen, ook wel het 'klootjesvolk' genaamd. En zoals we weten zit dat volk in élk land. Amerika wordt specifiek genoemd omdat zij de grootste zijn.
pi_59147972
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:06 schreef waht het volgende:

[..]

Zo zit het niet. Het is geen afkeer van Amerikanen, het is een afkeer van domme onwetende naïeve blinde mensen, ook wel het 'klootjesvolk' genaamd. En zoals we weten zit dat volk in élk land. Amerika wordt specifiek genoemd omdat zij de grootste zijn.
Een verschil is natuurlijk wel dat er in Europa de prijzen een stuk hoger liggen dan in de VS i.v.m. de vele accijnzen. Daardoor is de noodzaak om zuiniger te gaan rijden voor de Amerikanen minder snel aanwezig.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_59148114
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Een verschil is natuurlijk wel dat er in Europa de prijzen een stuk hoger liggen dan in de VS i.v.m. de vele accijnzen. Daardoor is de noodzaak om zuiniger te gaan rijden voor de Amerikanen minder snel aanwezig.
Dank voor het genuanceerdere beeld.
De accijnzen zorgen inderdaad ervoor dat we in Nederland sneller de bovengrens hebben bereikt van wat acceptabel om voor brandstof te betalen.

Ik blijf van mening dat de overheid best accijnzen omlaag kan bijstellen.
Of dat de uiteindelijke vraag zal doen stijgen of dalen zal mij echt een zorg zijn, en mag ook geen reden zijn om een mindering hiervan te laten.
Faal van de eeuw.
pi_59148581
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:21 schreef huhggh het volgende:

De accijnzen zorgen inderdaad ervoor dat we in Nederland sneller de bovengrens hebben bereikt van wat acceptabel om voor brandstof te betalen.
Onzin. door die hoge accijnzen hebben we een wagenpark in nederland dat gemiddeld genomen al een van de zuinigere van de wereld is. Dan kun je wel weer aan de zielige ikke ikke ikke denken maar als we naar het grote plaatje kijken zien we dat hoge prijzen geod werken om zuiniger met energie om te gaan.
quote:
Of dat de uiteindelijke vraag zal doen stijgen of dalen zal mij echt een zorg zijn, en mag ook geen reden zijn om een mindering hiervan te laten.
Ja want zolang ikke ikke ikke maar goedkoop van A naar B kan komen, na mij de zondvloed.
pi_59148752
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:06 schreef waht het volgende:

[..]

.
pi_59155246

Stijging van uitgaven aan olie in:
1973: Olieboycot
1979: Revolutie Iran
2005: Plateau olieproductie
  donderdag 5 juni 2008 @ 21:47:48 #268
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_59155690
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 05:40 schreef indahnesia.com het volgende:
"Kom we gaan vandaag eventjes over joh!"

Daarom niet misschien?
Ik zeg ook niet dat het à la minute moet gebeuren, maar kijken naar de alternatieven is zinvoller dan te protesteren om iets waar de overheid ook niet veel aan kan doen. Natuurlijk kun je de accijnzen verlagen, maar daarvoor in de plaats gaan andere belastingen weer omhoog. De begroting moet immers weer sluitend zijn.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_59155724
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:21 schreef huhggh het volgende:

[..]

We moeten de komende 20 jaar omschakelen, en dat zal pijn doen, veel pijn, verlagen van de benzinetax is geen oplossing.

Huizen bouwen die verlicht en verwarmt worden door de ZON is prioriteit nummer EEN.

Superzuinig auto's is en gebruik van Internet voor werk is prioriteit nummer twee
tevens ontwikkeling van fietsen die langere afstanden kunnen rijden, al dan niet overdekt en met reserve accu en infrastructuur hiervoor

[ Bericht 3% gewijzigd door henkway op 05-06-2008 22:24:10 ]
pi_59155819
gisteren/vanochtend nog 122 dollar, nu alweer 128.
  donderdag 5 juni 2008 @ 22:03:46 #271
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_59156146
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 14:19 schreef pberends het volgende:
Grappig inderdaad dat Nederland zo'n hoge kale prijs heeft. Waar zou dit door komen?? Ik dacht juist dat in Nederland er veel geraffineerd werd enzo.
Milieu eisen? Te weinig concurrentie?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_59162593
quote:
Op donderdag 5 juni 200821:52 schreef ItaloDancer het volgende:
gisteren/vanochtend nog 122 dollar, nu alweer 128.
Dan was het inderdaad een *tijdelijk* dipje
pi_59167354
quote:
http://www.nu.nl/news/160(...)nergierevolutie.html

IEA roept op tot energierevolutie
Uitgegeven: 6 juni 2008 10:06
Laatst gewijzigd: 6 juni 2008 10:12

TOKIO - De wereld moet een revolutie op het gebied van schone energie beginnen om de uitstoot van broeikasgassen in 2050 met de helft terug te dringen.

Daarvoor is 45 biljoen dollar (2900 miljard euro) nodig aan extra investeringen in de ontwikkeling van schone technologieën. Dat meldde het internationale energiebureau IEA vrijdag.

Volgens het IEA moet de wereld nu actie ondernemen, anders stijgt de uitstoot van schadelijke broeikasgassen zoals koolstofdioxide tot 2050 met 130 procent.

De wereldwijde olievraag zal in die periode met 70 procent toenemen, waarschuwt IEA-directeur Nobuo Tanaka in een onderzoeksrapport.

Windmolens

Om de doelen te bereiken, zouden volgens het IEA jaarlijks 32 nieuwe kerncentrales en 17.500 nieuwe windmolens in de wereld moeten worden bijgebouwd.

Jaarlijks zouden er ook nog 35 nieuwe kolencentrales en twintig gascentrales bij moeten komen die CO2 kunnen afscheiden en opslaan.

Ook moet volgens het IEA 215 miljoen vierkante meter aan zonnepanelen worden aangelegd en moeten een miljard auto's in de wereld op elektriciteit of waterstof gaan rijden.

Doelstellingen

Om de doelstellingen te bereiken en de benodigde technologie te ontwikkelen, is 45 biljoen dollar aan extra investeringen nodig, stelt het IEA. Dat komt overeen met 1,1 procent van de wereldeconomie in de periode tot 2050, aldus het bureau.

"Een wereldwijde energierevolutie is zowel noodzakelijk als haalbaar, maar het zal een grote uitdaging worden", aldus Tanaka. "De wereld staat voor de afschrikwekkende combinatie van een sterk stijgende energiebehoefte, een toenemende uitstoot van broeikasgassen en krimpende voorraden."

G8

Het IEA-rapport is bedoeld als advies voor de G8, die volgende maand een vergadering houdt in Japan. Energieministers van de G8 en die van China, India en Zuid-Korea komen komend weekeind al samen.

Milieuministers van de groep van de zeven rijkste industrielanden plus Rusland riepen vorige maand al op tot een halvering van de C02-uitstoot in 2050.
Het IEA zegt dat de olievraag met 70% zal toenemen ,maar ik zie het aanbod niet met 70% toenemen, dus dat zal wel loslopen.

En 1 miljard autos op elekticteit, binnen 40 jaar ik ben heel benieuwd of we als mensheid dat voor elkaar gaan krijgen. Het is in ieder geval een geod streven. En zou een mooie mogelijkheid zijn om een volgende technologisch economische groei mee te gaan maken.
pi_59167694
130 dollar de correctie ging snel, maar de correctie op de correctie gaat zo mogelijk nog sneller
pi_59168564
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 21:49 schreef henkway het volgende:

[..]

We moeten de komende 20 jaar omschakelen, en dat zal pijn doen, veel pijn, verlagen van de benzinetax is geen oplossing.

Huizen bouwen die verlicht en verwarmt worden door de ZON is prioriteit nummer EEN.
[ afbeelding ]
Superzuinig auto's is en gebruik van Internet voor werk is prioriteit nummer twee
tevens ontwikkeling van fietsen die langere afstanden kunnen rijden, al dan niet overdekt en met reserve accu en infrastructuur hiervoor
Je kan natuurlijk ook de accijnzen verlagen EN tegelijkertijd naar oplossingen zoeken.
Nu wordt het op de burger afgeschoven dmv de torenhoge accijnzen, om over de VERHOGING daarvan nog niet eens te spreken.
Zo kortzichtig om met accijnzen te willen sturen, dat heeft namelijk nog nooit gewerkt.
Maar he, woutertje wil natuurlijk geld in zakken steken, dus hem zal het een worst zijn onder welk voorwendsel hij deze excorbitante verhoudingen (meer dan 60 %) binnensleept.

Probeer eens meer kritisch en objectief naar zaken te kijken, ipv dit voor zoete koek te slikken.
Faal van de eeuw.
pi_59168984
45 biljoen USD = 2900 miljard euro? Moet dat niet zijn 29.000 miljard euro, aangezien miljard -> biljoen een factor 1000 is?
  vrijdag 6 juni 2008 @ 12:33:07 #277
93664 waht
Mushir
pi_59169084
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 12:28 schreef indahnesia.com het volgende:
45 biljoen USD = 2900 miljard euro? Moet dat niet zijn 29.000 miljard euro, aangezien miljard -> biljoen een factor 1000 is?
Klopt, 29 duizend miljard euro moet het zijn.
pi_59169208
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 12:28 schreef indahnesia.com het volgende:
Een financieel dagblad neemt het met de huidige volatiele markt niet zo nauw meer een nulletje meer of minder.
pi_59169258
quote:
Op vrijdag 6 juni 200812:33 schreef waht het volgende:

[..]

Klopt, 29 duizend miljard euro moet het zijn.
quote:
Op vrijdag 6 juni 200812:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een financieel dagblad neemt het met de huidige volatiele markt niet zo nauw meer een nulletje meer of minder. [afbeelding]
De dollar daalt snel, maar hiermee lopen ze toch wel vooruit op de zaken
pi_59169293
Financieel dagblad? Was van Nu, die het bericht overnamen van het ANP. Het stond ook fout op onze FP (ANP)
pi_59169331
quote:
Op vrijdag 6 juni 200812:40 schreef ItaloDancer het volgende:
Financieel dagblad? Was van Nu, die het bericht overnamen van het ANP. Het stond ook fout op onze FP (ANP) [afbeelding]
tja, makkelijk dat rechtstreeks overnemen
  vrijdag 6 juni 2008 @ 15:40:16 #282
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_59174309
Crude Oil 134,4800 4,83%

Pffff, dit gaat hard.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_59174350
quote:
Op vrijdag 6 juni 200815:40 schreef Mr.J het volgende:
Crude Oil 134,4800 4,83%

Pffff, dit gaat hard.
tering he...
pi_59174391
sssssssick!
pi_59174578
Dit is wel het olietopic maar manieuit
pi_59174713
quote:
Op vrijdag 6 juni 200815:48 schreef ItaloDancer het volgende:
Dit is wel het olietopic maar manieuit [afbeelding]
hoort bij elkaar een beetje he..
  vrijdag 6 juni 2008 @ 16:10:04 #288
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_59175436
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 12:11 schreef huhggh het volgende:

Zo kortzichtig om met accijnzen te willen sturen, dat heeft namelijk nog nooit gewerkt.
Onzin, keer op keer blijkt dat accijnzen werken om het gedrag van de markt een bepaalde kant op te sturen. Kijk eens naar het verschil in verbruik tussen Europese auto's en Amerikaanse bijvoorbeeld.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_59176207
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 16:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Onzin, keer op keer blijkt dat accijnzen werken om het gedrag van de markt een bepaalde kant op te sturen. Kijk eens naar het verschil in verbruik tussen Europese auto's en Amerikaanse bijvoorbeeld.
Hierop ga je geen atwoord krijgen van hugh dat zei ik gisteren ook al. Maar dat wil hij niet horen. (ok mischien was ik wat lomper in mijn uitspraak)
pi_59176215
quote:
vr 06 jun 2008, 13:59
Israël: Aanval op Iran lijkt onvermijdelijk
JERUZALEM - De Israëlische vicepremier en minister van Transport, Shaul Mofaz, heeft in een vrijdag gepubliceerd vraaggesprek gezegd dat een Israëlische aanval op Iran onvermijdelijk lijkt. „Wanneer Iran doorgaat met het ontwikkelen van kernwapens, dan vallen we dat land aan,” aldus Mofaz in het dagblad Yedioth Ahronoth.
Zo is dat, een kernbom op het olievat IRAN, dan zitten we zo op 200 dollar per vat
pi_59176843
quote:
Op vrijdag 6 juni 200816:29 schreef henkway het volgende:

[..]

Zo is dat, een kernbom op het olievat IRAN, dan zitten we zo op 200 dollar per vat
tja, als deze woorden al geuit worden dan zal het wel gebeuren ook...
  vrijdag 6 juni 2008 @ 16:54:45 #292
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_59177038
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 16:29 schreef henkway het volgende:

En Shell op 45,-. Ik zeg doen!
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_59177094
quote:
Op vrijdag 6 juni 200816:54 schreef Mr.J het volgende:

[..]

En Shell op 45,-. Ik zeg doen! [afbeelding]
dat is als Mr Ahmadinedinges geen bommetjes terug gaat gooien dan wel...
  vrijdag 6 juni 2008 @ 16:59:42 #294
93664 waht
Mushir
pi_59177163
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 16:29 schreef henkway het volgende:

[..]

Ah, dit zou een van die 'speciale omstandigheden' zijn waardoor we morgen al de lul kunnen zijn.
pi_59177180
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 15:36 schreef waht het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
Vrouw steekt benzinestations in brand

Dat niet iedereen blij is met de hoge brandstofprijzen, mag wel duidelijk zijn. Maar een 64-jarige vrouw uit Californië ging wel heel erg ver om haar mening te uiten. Ze was zo woedend over de hoge brandstofprijzen dat ze maar besloot om twee benzinestations in brand te steken.

De brandstichtster, Diane Craig, is inmiddels gearresteerd in een restaurant. Ze had nog één aansteker en een aantal aanmaakblokjes bij zich. Ze wordt beschuldigd van brandstichting en inbraak. Craig bekende onmiddelijk schuld toen ze werd gearresteerd.

De vrouw stichtte de brand in de toiletten van de Arco- en Chevron benzinestations. Haar alibi was dat ze iets tegen de hoge brandstofprijzen wilde doen.
Vrouw steekt benzinestations in brand
pi_59177182
quote:
Op vrijdag 6 juni 200816:59 schreef waht het volgende:

[..]

Ah, dit zou een van die 'speciale omstandigheden' zijn waardoor we morgen al de lul kunnen zijn. [afbeelding]
da's wel heel snel ja.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 17:14:03 #297
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_59177493
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 16:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hierop ga je geen atwoord krijgen van hugh dat zei ik gisteren ook al. Maar dat wil hij niet horen. (ok mischien was ik wat lomper in mijn uitspraak)
Erg grappig idd . Zeker als je bedenkt dat ik van de week nog iemand van de RAI bij RTL Z verongelijkt hoorde beweren dat de slurptax de reden was dat de SUV markt in Nederland ingestort was. Dat is dus iemand uit de branche (weinig mensen met meer inzicht in de automarkt te vinden lijkt me) die heffingen aangeeft als reden van ander consumentengedrag.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_59177820
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 16:47 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

tja, als deze woorden al geuit worden dan zal het wel gebeuren ook...
Tuurlijk niet, dit is even stoere praat terug naar Ahmadinejad. Ze willen neem ik aan wel dat Jeruzalem overeind blijft staan
pi_59177974
10 dollar erbij en misschien nog wel meer in minder dag 2 dagen. Ik kan echt niet begrijpen dat dat zomaar kan en mag. Een lichte daling van de dollar staat gelijk aan 10 dollar extra bovenop een vat olie?

Dat de olie schaars is ok maar dit is toch allemaal puur speculatie waardoor die prijs zo hoog opgevoerd word.
Enkele weken geleden zijn in amerika enkele kopstukken in de olie industrie "verhoord" door het senaat en volgens hun is een reële prijs van olie per vat momenteel 90 dollar.

Shell noteert vandaag wel weer een winst van 2%...

Op deze manier worden de rellen om de hoge prijzen alleen maar heftiger, lijkt me geen goede zaak.
pi_59178062
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 17:35 schreef Terrorbita het volgende:
Een lichte daling van de dollar staat gelijk aan 10 dollar extra bovenop een vat olie?
Dat kan natuurlijk ook omgekeerd zijn, een stijging van de olieprijs staat gelijk aan een daling van de dollar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')