Dat is niet opeens hoor.quote:
Dat kwam pas later.quote:Op maandag 19 mei 2008 00:10 schreef vrolijke-frits het volgende:
Ajax straalt al jaren een bepaalde arrogantie uit, althans zo denken de supporters. Ik schaar mezelf ook onder de Ajax-fans en snap niet waar deze haat vandaan komt.
Wel frappant is dat er menig supporter van andere clubs blij was toen Ajax in de grootse jaren (1995-1996) de Champions League en de Wereldbeker won. Toen hadden we nog twee rechtstreekse plekken voor de CL.
Nu is iedereen blij dat er 'niets is in Amsterdam' triest.
Dank je. Meer hoef ik ook niet te zeggen.quote:Op maandag 19 mei 2008 00:11 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is niet opeens hoor.
Dat is al jarenlang zo.
Komt voornamelijk voort uit pure jaloezie op de naam en status die Ajax nog steeds wereldwijd heeft en die al die andere Nederlandse clubjes nooit zullen bereiken.
Vanaf zijn 17de bij Ajax, Vanenburg van af zijn 16de. Deze geniale voetballers mogen een uitzondering zijn. Terwijl ik ze toch Ajacieden noem.quote:
Zie je, puur jaloezie dus.quote:Op maandag 19 mei 2008 00:27 schreef latin_LiZzY het volgende:
Gewoon een hekel aan de hoofdstad. Amsterdammers. Dat slappe Amsterdamse gewauwel, ik kan het niet uitstaan. En die arrogantie, al een decennia lang niks gepresteerd en altijd die grote muil. En trots dat ze zijn dat ze kampers als Sneijder en vd Vaart hebben leren voetballen. Grafjoden. Niks sympathiek aan die club.
Kampers schijnen ook graag lelijke tieten in de avatars te hebben.quote:Op maandag 19 mei 2008 00:27 schreef latin_LiZzY het volgende:
Gewoon een hekel aan de hoofdstad. Amsterdammers. Dat slappe Amsterdamse gewauwel, ik kan het niet uitstaan. En die arrogantie, al een decennia lang niks gepresteerd en altijd die grote muil. En trots dat ze zijn dat ze kampers als Sneijder en vd Vaart hebben leren voetballen. Grafjoden. Niks sympathiek aan die club.
quote:Op maandag 19 mei 2008 00:28 schreef jorienvdherik het volgende:
Omdat de fans denken dat ze alles zijn,
In het stadion met hun ons aller ajax
In het stadion met het omroepen van die namen
In het stadion met die 410 fans die denken dat ze alles zijn
een das dragen met nr 1 er op
Omdat Piet uit 020 voor Ajax is, heeft hij een grote bek omdat zijn club de ''beste'' is en meeste heeft gewonnen toch. dat gebruikt hij als argument tegen andere.quote:Op maandag 19 mei 2008 00:32 schreef GGMM het volgende:
Ajax heeft het meeste prijzen gewonnen. PSV en Feyenoord zulllen Ajax nooit meer inhalen. Dat werkt frustrerend. Helemaal als je club een subtopper is geworden waarvan je weet dat ze nooit meer een landstitel zullen pakken.
Als je in het buitenland zegt dat je uit Nederland komt zul je nooit iemand over een andere club horen dan Ajax.
Ik ben niet in 020 geboren.quote:Op maandag 19 mei 2008 00:36 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Omdat Piet uit 020 voor Ajax is, heeft hij een grote bek omdat zijn club de ''beste'' is en meeste heeft gewonnen toch. dat gebruikt hij als argument tegen andere.
Maar als Piet geboren was in 040 of 010, had hij niet zo grote bek.
Kortom, ga nou niet patsen met de prijzenkast van je club, als jij in 040 of 010 was geboren, was je voor die clubs
Hij heet René en komt uit 033quote:Op maandag 19 mei 2008 00:36 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Omdat Piet uit 020 voor Ajax is, heeft hij een grote bek omdat zijn club de ''beste'' is en meeste heeft gewonnen toch. dat gebruikt hij als argument tegen andere.
Maar als Piet geboren was in 040 of 010, had hij niet zo grote bek.
Kortom, ga nou niet patsen met de prijzenkast van je club, als jij in 040 of 010 was geboren, was je voor die clubs
Dat dus ook jaquote:Op maandag 19 mei 2008 00:40 schreef DANILXL het volgende:
omdat ajax nog steeds beweert de beste club van nederland te zijn en omdat ze blijven pochen met resultaten van 10 jaar terug. ja toen was leeds united ook goed, boeie.
ja want wij hebben 28 keer blabla, 7 kerr blabla. en tegen psv zeggen dat ze geen prijzenkast hebben. ajaxweet NIKS maar dan ook helemaal NIKS te presteren de afgelopen jarwen, maar hebben nog wel steeds de grootste bek. daarom is het zo mooi om ze elk jaar opnieuw weer onderuit te zien gaan.
Robbie de Wit ook was van dezelfde lichtingquote:Op maandag 19 mei 2008 00:27 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vanaf zijn 17de bij Ajax, Vanenburg van af zijn 16de. Deze geniale voetballers mogen een uitzondering zijn. Terwijl ik ze toch Ajacieden noem.
Neequote:Op maandag 19 mei 2008 00:40 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Hij heet René en komt uit 033
Het doet pijn he![]()
Ik denk dat je als vrouw zijnde beter niet kunt reageren.quote:Op maandag 19 mei 2008 00:41 schreef latin_LiZzY het volgende:
Het is geen sympathieke club. Hedwiges Maduro had wel een guitig hoofd maar die is al vertrokken. Helemaal kut.
Maar in plaats daarvan ga je naar PSV om je beter te voelenquote:Op maandag 19 mei 2008 00:43 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
NeeWant dan was ik wel naar ajax gegaan, met een ajax shaaltje
Ik moest huilen en lachen tegelijk.quote:Op maandag 19 mei 2008 00:43 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
NeeWant dan was ik wel naar ajax gegaan, met een ajax shaaltje
En ik maar in mijn naïviteit denken dat er met die gsmetjes dat hele 020-030-013 ect ect voorbij zou gaanquote:
Ja, goede insteek. En als ik in Afrika geboren was had ik nu honger. Ik zie het punt niet zo wat je wilt maken.quote:Op maandag 19 mei 2008 00:45 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Maar de insteek van het verhaal is wel het zelfde
dat de ajax fans daarom zo arrogant zijn, omdat ze denken dat ze alles zijn, terwijl ze er zelf geen aandeel in hebbenquote:Op maandag 19 mei 2008 00:49 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, goede insteek. En als ik in Afrika geboren was had ik nu honger. Ik zie het punt niet zo wat je wilt maken.
Dat is ook het laatste wat er nog over is, de naam. De rest ligt begraven op de Middenweg.quote:Op maandag 19 mei 2008 00:11 schreef golfer het volgende:
Komt voornamelijk voort uit pure jaloezie op de naam en status die Ajax nog steeds wereldwijd heeft en die al die andere Nederlandse clubjes nooit zullen bereiken.
Precies Twente gaat gewoon wat punten voor Nederland binnen halenquote:Op maandag 19 mei 2008 00:54 schreef Ruiseart het volgende:
Zal me een worst wezen hoe ze over m'n cluppie denken. Ik ga nog liever naar 't korfbal dan dat ik een andere club moest supporteren.
En Twente is een mooie club, hopelijk halen ze het hoofdtoernooi en laten ze daar nog wel leuke dingen zien. Het is ze gegund.
Zelf geen aandeel in hebben? Leg uit.quote:Op maandag 19 mei 2008 00:56 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
dat de ajax fans daarom zo arrogant zijn, omdat ze denken dat ze alles zijn, terwijl ze er zelf geen aandeel in hebben
Aandeel in wat?quote:Op maandag 19 mei 2008 00:56 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
dat de ajax fans daarom zo arrogant zijn, omdat ze denken dat ze alles zijn, terwijl ze er zelf geen aandeel in hebben
Jorien snapt niet dat supporters geld opleveren en dat een club bestaat door het geld van de supporters.quote:
Ze zitten in poule 2, ze loten dus een Europese (sup)topper. Gun het ze wel, maar vrees dat ze het niet gaan redden.quote:Op maandag 19 mei 2008 01:01 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Precies Twente gaat gewoon wat punten voor Nederland binnen halen
Zelfs het omroepen van de spelersnamen doen we verkeerdquote:Op maandag 19 mei 2008 00:28 schreef jorienvdherik het volgende:
Dat was toch met Koeman?quote:Op maandag 19 mei 2008 01:05 schreef VoreG het volgende:
[..]
Zelfs het omroepen van de spelersnamen doen we verkeerd.
Je hebt toch geen aandeel in een winst ofzo, net of ajax de CL dankzij _Mike_ heeft gewonnen. En persoon B uit amsterdam maar blijft zeggen door die winst van ajax in 95 in de CL, wij zijn ajax wij zijn de beste aan persoon c uit eindhoven.quote:Op maandag 19 mei 2008 01:02 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Jorien snapt niet dat supporters geld opleveren en dat een club bestaat door het geld van de supporters.
Ik ben echt benieuwd wat ik als suporter nog meer kan doen om een (groter) aandeel te krijgen in toekomstige prijzen.quote:Op maandag 19 mei 2008 01:02 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Jorien snapt niet dat supporters geld opleveren en dat een club bestaat door het geld van de supporters.
Supporters komen dan ook ín het stadion en vanaf daar haakt hij natuurlijk af qua support, moeten we ook niet al te moeilijk over doen he.quote:Op maandag 19 mei 2008 01:02 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Mijn god. Leer een zin formuleren.quote:Op maandag 19 mei 2008 01:06 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Je hebt toch geen aandeel in een winst ofzo, net of ajax de CL dankzij _Mike_ heeft gewonnen. En persoon B uit amsterdam maar blijft zeggen door die winst van ajax in 95 in de CL, wij zijn ajax wij zijn de beste aan persoon c uit eindhoven.
Oh nee hoor, maar wat moeten wij als supporter nog meer gaan doen dan? Zelf de voetbal schoenen aantrekken?quote:Op maandag 19 mei 2008 01:06 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Je hebt toch geen aandeel in een winst ofzo, net of ajax de CL dankzij _Mike_ heeft gewonnen. En persoon B uit amsterdam maar blijft zeggen door die winst van ajax in 95 in de CL, wij zijn ajax wij zijn de beste aan persoon c uit eindhoven.
Iedereen die mij kent weet dat ik Ajax-supporter ben. Vraag een bekende van mij, zeg eens, vijf kenmerken van mij op te noemen en ik garandeer je dat ze mijn voorliefde voor de hoofdstedelijke club aanhalen, terwijl ze misschien mijn leeftijd, haarkleur of merk auto dat ik rij vergeten. Ajax vormt dus een wezenlijk onderdeel van mijn identiteit.quote:Op maandag 19 mei 2008 01:06 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Dat is niet zeker...quote:Op maandag 19 mei 2008 01:12 schreef GGMM het volgende:
[..]
Mijn god. Leer een zin formuleren.
Maar goed, supporters zijn natuurlijk wel een onderdeel van een club. We hebben de grootste supporters aanhang van Nederland. De naam Ajax levert het meeste geld op. Als iedere supporter na 1973 thuis zou blijven zitten had Ajax in 1995 de CL nooit gewonnen.
Dat ik dit moet uitleggen leert mij dat een duif dingen sneller snapt dan jij.
Ja, kom maar met een bron, anders is het zeker niet hard te maken.quote:Op maandag 19 mei 2008 01:26 schreef GGMM het volgende:
[..]
Fijn dat je zo diep ingaat op m'n post. ]Goed argument ook.
Mijn god.quote:Op maandag 19 mei 2008 01:27 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Ja, kom maar met een bron, anders is het zeker niet hard te maken.
Kijk mijn post is, dit komt uit de papieren versie van deVI. Morgen kijk ik wel even na welk maandnummer het was, dan kan je die mooi even nabestellen.quote:Op maandag 19 mei 2008 01:27 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Ja, kom maar met een bron, anders is het zeker niet hard te maken.
Deze cijfers zouden best eens kunnen kloppen, al is het maar omdat hier vaak ook enkel de voorkeur van een club al wordt meegenomen in een onderzoek en dan krijg je nogal vreemde resultaten.quote:Op maandag 19 mei 2008 01:24 schreef _Mike_ het volgende:
Ajax 2.2m
Feyenoord 1.5m
PSV 1.1?? (Correct me if wrong)
quote:Op maandag 19 mei 2008 00:28 schreef jorienvdherik het volgende:
Doen we toch ook in 9 van de 10 gevallen?quote:Op maandag 19 mei 2008 00:42 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
en ff zeggen, winnen toch wel van die club uit rotterdam
Ik hoorde ook iemand van NAC het zeggen, wat is hun nummer? Snel!!11!! Kun je nog meer 020 en andere nummers gaan roepen op internet!1!!!!quote:Op maandag 19 mei 2008 06:51 schreef WooZ het volgende:
Huilies over kampioen van de armoede en zelf derde worden in deze competitie zegt al genoeg over die frusti josties van 020
ontopic pleasequote:Op maandag 19 mei 2008 07:50 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ik hoorde ook iemand van NAC het zeggen, wat is hun nummer? Snel!!11!! Kun je nog meer 020 en andere nummers gaan roepen op internet!1!!!!
Held, ben jij nou volwassen met je 020? Moeten we heel psv nu maar als kinderachtig bestempelen omdat jij niet beter kan dan dit?
Dat valt ook wel weer meequote:Op maandag 19 mei 2008 07:44 schreef denthemen het volgende:
[..]
![]()
Wij als Ajax fans vinden al jaren ons eigen publiek kut
Het is toch ook ons aller Ajax? Dat jij nou 14 clubs hebt
Team supporten heet dat
Waarom denken ze dat? Omdat ze sfeer maken?
Dat is al zolang geleden, moeten wij ook nog steeds maar aan elke neger een hekel hebben omdat die mafkees over joden ging zingen?
[..]
Doen we toch ook in 9 van de 10 gevallen?
Omdat het gister opeens extreme vormen aannam. Ook van supporters van clubs als Heerenveen, die totaal geen belang hebben gehad bij de wedstrijd van vandaag en ook geen rivaal is van Ajax (vanuit de supporters gezien).quote:Op maandag 19 mei 2008 07:59 schreef SCH het volgende:
Hoezo vandaag, hoezo opeens?
True.quote:Op maandag 19 mei 2008 09:30 schreef M0NTANA het volgende:
Oderint, dum metuant.
Angst, ja.quote:Op maandag 19 mei 2008 09:30 schreef M0NTANA het volgende:
Oderint, dum metuant.
Ajax blijft in de ogen van de rest altijd een topper, als er dan gewonnen wordt is de vreugde erg groot. Een overwinning op Ajax is vooraf niet vanzelfsprekend, een nederlaag wordt gevreesd en als er dan tóch gewonnen wordt, wordt het grots gevierd. De haat is ontstaan, door het feit dat Ajax lang onaantastbaar was en hier arrogant op werd gereageerd door de supporters.quote:Op maandag 19 mei 2008 09:38 schreef Happel het volgende:
[..]
Angst, ja.
Weer die arrogantie die de kop opsteekt.
Moet je wel opschieten, want je hebt nog maar één seizoen de kans om dat vol te houden.quote:
Inderdaad, je slaat de spijker op zijn kop.quote:Op maandag 19 mei 2008 09:44 schreef DRD het volgende:
[..]
Moet je wel opschieten, want je hebt nog maar één seizoen de kans om dat vol te houden.
Vroeger was het misschien nog de rivaliteit tussen de grote steden. Nu roepen psv supporters uit Hoevelaken "helemaal niets in Amsterdam" tegen ajacieden uit Boxtel (of vul zelf andere dorpen uit de pronvicie in).........het gaat gewoon nergens over.
Wat hij zegt.quote:Op maandag 19 mei 2008 07:59 schreef SCH het volgende:
Hoezo vandaag, hoezo opeens?
quote:Op maandag 19 mei 2008 00:40 schreef DANILXL het volgende:
omdat ajax nog steeds beweert de beste club van nederland te zijn en omdat ze blijven pochen met resultaten van 10 jaar terug. ja toen was leeds united ook goed, boeie.
ja want wij hebben 28 keer blabla, 7 kerr blabla. en tegen psv zeggen dat ze geen prijzenkast hebben. ajaxweet NIKS maar dan ook helemaal NIKS te presteren de afgelopen jarwen, maar hebben nog wel steeds de grootste bek. daarom is het zo mooi om ze elk jaar opnieuw weer onderuit te zien gaan.
Dat argument van arrogantie slaat heden ten dage ook nergens meer op.quote:Op maandag 19 mei 2008 09:52 schreef MaxC het volgende:
Ik snap eigenlijk niet dat iedereen Ajacieden zo arrogant vinden. Voor elke wedstrijd heb je behoorlijk wat pessimisten die zeggen dat het heel moeilijk word en waarschijnlijk verliezen. Dan zitten er een paar bij die zeggen: 3-1! maar dat zijn er niet meer dan bij een andere club.
Toch zijn we de beste
Waarop zou ik jaloers moeten zijn dan?quote:Op maandag 19 mei 2008 10:11 schreef StarGazer het volgende:
Die Ajaxhaat is toch gebaseerd op jaloezie. Vind het heerlijk
Alle titels, alle spelers, de naam in het buitenland etc.quote:
ben jij ook jaloers op iemand die manisch depressief is en meerdere mislukte zelfmoordpogingen heeft ondernomen?quote:Op maandag 19 mei 2008 10:11 schreef StarGazer het volgende:
Maar nog altijd blijft het Ajax, het komt ook echt wel goed. Ajax zal altijd top zijn, ook al presteert het niet zo.quote:Op maandag 19 mei 2008 10:19 schreef TerroRobbie het volgende:
De laatste jaren heeft Ajax nou niet echt veel om jaloers op te zijn.
Niet de spelers, niet de supporters, niet het stadion, niet de resultaten etc.
quote:Op maandag 19 mei 2008 10:20 schreef WooZ het volgende:
[..]
ben jij ook jaloers op iemand die manisch depressief is en meerdere mislukte zelfmoordpogingen heeft ondernomen?
Er is maar één club die de afgelopen tien jaar beter presteert dan Ajax, de tien jaar daarvoor waren duidelijk voor Ajax en daarvoor had PSV weer een succesvolle periode. Uiteindelijk komt Ajax er altijd wel weer bovenop, het is bijna een garantie te noemen. Alleen PSV'ers hebben (momenteel) geen reden om jaloers te zijn op Ajax, supporters van de overige 36 BVO's wel.quote:
En MONTANA zegt het hier ook vrij treffend. In de periode dat Ajax nog wel goed presteerde kon je bijna wel verzuipen in de arrogantie bij bepaalde groepen Ajacieden. Dat dezelfde arrogantie nu het een stuk minder gaat, nog steeds met regelmaat ten toon wordt gespreid, lokt (het zal niemand verbazen) steeds heftige (tegen-)reacties uit. Dit is dan gewoon een optelsom.quote:Op maandag 19 mei 2008 00:19 schreef maril het volgende:
IKzelf ben PSV fan en natuurlijk vind ik het leuk als Ajax een pak slaag krijgt dat is andersom ook,
Maar nu had ik wel gehoopt dat Ajax Champ. zou gaan spelen omdat ik denk dat Aax meer punten gaat halen als Twente en dat dat goed zou zijn voor het ned. voettbal in het algemeen,
Dan kunnen er meer clubs europa in net zoals bij de Duitsers Engelse en Italianen .
Maar ff eerlijk zouden de Ajaxfans ook geen plezier hebben als PSV geen Camp. haalt?
ik vind het echt calimero klinken nu.
Wat ben je toch een lieverd!quote:Op maandag 19 mei 2008 10:24 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
[..]
Er is maar één club die de afgelopen tien jaar beter presteert dan Ajax, de tien jaar daarvoor waren duidelijk voor Ajax en daarvoor had PSV weer een succesvolle periode. Uiteindelijk komt Ajax er altijd wel weer bovenop, het is bijna een garantie te noemen. Alleen PSV'ers hebben (momenteel) geen reden om jaloers te zijn op Ajax, supporters van de overige 36 BVO's wel.
De arrogantie van de afgelopen jaren was vaak meer sarcastisch, veel Ajacieden - en ik schaar mezelf daar ook onder - zijn momenteel gewoon erg realistisch, balen ook van de situatie op dit moment en hebben weinig tot geen vertrouwen in het komende seizoen. Hoezo arrogant dan?quote:Op maandag 19 mei 2008 10:26 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
En MONTANA zegt het hier ook vrij treffend. In de periode dat Ajax nog wel goed presteerde kon je bijna wel verzuipen in de arrogantie bij bepaalde groepen Ajacieden. Dat dezelfde arrogantie nu het een stuk minder gaat, nog steeds met regelmaat ten toon wordt gespreid, lokt (het zal niemand verbazen) steeds heftige (tegen-)reacties uit. Dit is dan gewoon een optelsom.
Ach, zolang 'fans' meer tijd steken in het 'zwartmaken' van een andere club dan in het ondersteunen van hun eigen, dan weet je toch wel genoeg...
Overigens vind ik het jammer voor het Nederlandse voetbal dat Ajax niet de voorrondes CL heeft gehaald. Ik denk dat ze er meer kans hadden gemaakt (ondanks Van Basten en een mogelijk vertrek van Huntelaar), dan een uitgekleed FC Twente (zonder Rutten, zonder El-Ahmadi, zonder Engelaar (?), etc.). Enig leedvermaak kon ik gistermiddag echter ook niet onderdrukken.
Inderdaad, zoals ik ook al zei, het argument arrogantie raakt op dit moment kant noch wal!quote:Op maandag 19 mei 2008 10:28 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
De arrogantie van de afgelopen jaren was vaak meer sarcastisch, veel Ajacieden - en ik schaar mezelf daar ook onder - zijn momenteel gewoon erg realistisch, balen ook van de situatie op dit moment en hebben weinig tot geen vertrouwen in het komende seizoen. Hoezo arrogant dan?
Als ik voor iedere keer dat dat tegen me werd gezegd een dubbeltje kreeg, was ik nu miljonair.quote:
Nee, dat klinkt eerder gay dan arrogant.quote:Op maandag 19 mei 2008 10:32 schreef M0NTANA het volgende:
Als ik voor iedere keer dat dat tegen me werd gezegd een dubbeltje kreeg, was ik nu miljonair.
Of is dat weer arrogant?
Gedevalueerd.quote:Op maandag 19 mei 2008 02:40 schreef Elfletterig het volgende:
Daarbij heeft Feyenoord nog geluk dat het de winnaar werd van een gedevalueerd bekertoernooi, want als het had moeten meedoen aan de playoffs, had het heel anders kunnen lopen.
Jij bent niet gewend dat vrouwen tegen je praten?quote:Op maandag 19 mei 2008 10:36 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Nee, dat klinkt eerder gay dan arrogant.
Voordeel voor jou is dat je voor die vijftig euro per half uur niet alleen hoeft te praten!quote:
Van het niveau Li3FuRd? Want die tellen nietquote:
Ik ben het ook niet met je oneensquote:Op maandag 19 mei 2008 10:28 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
De arrogantie van de afgelopen jaren was vaak meer sarcastisch, veel Ajacieden - en ik schaar mezelf daar ook onder - zijn momenteel gewoon erg realistisch, balen ook van de situatie op dit moment en hebben weinig tot geen vertrouwen in het komende seizoen. Hoezo arrogant dan?
quote:Op maandag 19 mei 2008 10:11 schreef StarGazer het volgende:
Dit soort reactiesquote:Op maandag 19 mei 2008 00:32 schreef GGMM het volgende:
Ajax heeft het meeste prijzen gewonnen. PSV en Feyenoord zulllen Ajax nooit meer inhalen. Dat werkt frustrerend. Helemaal als je club een subtopper is geworden waarvan je weet dat ze nooit meer een landstitel zullen pakken.
Als je in het buitenland zegt dat je uit Nederland komt zul je nooit iemand over een andere club horen dan Ajax.
En het grappige is dat die uitstraling dus in stand gehouden wordt door anderen en niet door Ajax supporters.quote:Op maandag 19 mei 2008 10:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het is de hele uitstraling van de club, een bepaalde arrogantie die al jaren geen gelijke tred meer houdt met de prestaties op het veld. Ik kan daar geen warme gevoelens van krijgen.
het grappige is dat de ajacieden hier in de kroeg zaterdag zeker wisten dat ze ff gingen winnenquote:Op maandag 19 mei 2008 11:03 schreef Robar het volgende:
[..]
En het grappige is dat die uitstraling dus in stand gehouden wordt door anderen en niet door Ajax supporters.
je smelt toch al als je alleen het stadion zietquote:Op maandag 19 mei 2008 11:07 schreef MarkNMGN het volgende:
Hoe kan je eigenlijk jaloers zijn op een club waar je werkelijk alles aan veracht?
Verschil is dat daar een partij alcohol in zit. En ik aan het begin van dit seizoen nuchtere Feyenoordsupporters hoorden zeggen dat ze weer mee zouden doen om het kampioenschapquote:Op maandag 19 mei 2008 11:08 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
het grappige is dat de ajacieden hier in de kroeg zaterdag zeker wisten dat ze ff gingen winnen
Dat verschilt gewoon per Ajacied.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:08 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
het grappige is dat de ajacieden hier in de kroeg zaterdag zeker wisten dat ze ff gingen winnen
quote:Op zondag 18 mei 2008 02:41 schreef M0NTANA het volgende:
Heb er een (heel) slecht gevoel over.
Ajax wordt tweede, doet zelfs tot laatste speeldag mee om titel, maar grijpt nu toch naast de voorronde CL.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:12 schreef Breach het volgende:
[..]
Verschil is dat daar een partij alcohol in zit. En ik aan het begin van dit seizoen nuchtere Feyenoordsupporters hoorden zeggen dat ze weer mee zouden doen om het kampioenschap
nee, daar ligt het niet aan, op de voetbal hoorde ik het ook aan alle kantenquote:Op maandag 19 mei 2008 11:12 schreef Breach het volgende:
[..]
Verschil is dat daar een partij alcohol in zit.
wat heeft dit er mee te maken?quote:En ik aan het begin van dit seizoen nuchtere Feyenoordsupporters hoorden zeggen dat ze weer mee zouden doen om het kampioenschap
Het grappige is, dat bijna iedere supporter van welke club dan ook voorafgaand aan een wedstrijd de kansen van hun club schromelijk overschat. Ik had vooraf ook ingezet op winst, al wist ik dat het moeilijk zou worden.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:08 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
Dat zeggen jullie ook al jarenquote:Op maandag 19 mei 2008 11:12 schreef Breach het volgende:
[..]
Verschil is dat daar een partij alcohol in zit. En ik aan het begin van dit seizoen nuchtere Feyenoordsupporters hoorden zeggen dat ze weer mee zouden doen om het kampioenschap
Dat het meer geluk dan wijsheid is dat ajax zo lang meedoet. Kan niet zeggen dat dat aan het geweldige spel van ajax ligt.quote:
Inderdaad, Ajax doet tenminste mee. Feyenoord al veel te lang niet, om zich nog een topclub te kunnen noemen.quote:
Alsof het spel van PSV zo geweldig is, het feit dat het kampioenschap twee seizoenen achter elkaar op de laatste speeldag wordt beslist met PSV als kampioen en Ajax als runner-up, zegt wat mij betreft voldoende.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:24 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dat het meer geluk dan wijsheid is dat ajax zo lang meedoet. Kan niet zeggen dat dat aan het geweldige spel van ajax ligt.
Waarom zou de laatste Nederlandse Europacup winnaar zich geen topclub meer mogen noemen? De andere 2 topclubs hebben geen finale gehaald sindsdien, enkel AZ was heel erg dichtbij.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:24 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Inderdaad, Ajax doet tenminste mee. Feyenoord al veel te lang niet, om zich nog een topclub te kunnen noemen.
Dat dus niet alleen bij Ajax dat soort uitspraken gedaan worden.quote:
Je kan het ook zo zien dat PSV vanaf de winterstop volgens mij al niet meer van die eerste plek is verstoten, alleen vorig jaar kwam er geluk bij kijken.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Alsof het spel van PSV zo geweldig is, het feit dat het kampioenschap twee seizoenen achter elkaar op de laatste speeldag wordt beslist met PSV als kampioen en Ajax als runner-up, zegt wat mij betreft voldoende.
quote:Op maandag 19 mei 2008 11:28 schreef Breach het volgende:
Maar ik snap ook niet waarom dit soort topics geopend worden. Ajax supporters gaan roepen dat iedereen jaloers is en de rest zegt dat het gefrustreerde Calimeros zijn. Dat er gelachen wordt als Ajax niks pakt dat is normaal. Net zoals de rest dat doet als PSV of Feyenoord bagger presteert.
Dit alles hoort gewoon bij onderlinge rivaliteit en ik vind dat best. Dat is onderdeel van het supporter zijn. Soms heb je magere tijden en soms hele vette. En elkaar irriteren met de prestaties van andermans club dat moet wat mij betreft tot op zeker hoogte kunnen.
Ben ik het niet echt mee eens, als Ajax wordt uitgeschakeld in (voorronde) CL of UEFA Cup is het hoongelach vele malen groter dan als PSV dit overkomt. PSV heeft respect, Ajax niet. Niet dat het mij iets kan schelen, maar Ajax zal toch altijd gezien worden als die vervelende, arrogante kutclub uit de hoofdstad.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:28 schreef Breach het volgende:
[..]
Dat dus niet alleen bij Ajax dat soort uitspraken gedaan worden.
Maar ik snap ook niet waarom dit soort topics geopend worden. Ajax supporters gaan roepen dat iedereen jaloers is en de rest zegt dat het gefrustreerde Calimeros zijn. Dat er gelachen wordt als Ajax niks pakt dat is normaal. Net zoals de rest dat doet als PSV of Feyenoord bagger presteert.
Dit alles hoort gewoon bij onderlinge rivaliteit en ik vind dat best. Dat is onderdeel van het supporter zijn. Soms heb je magere tijden en soms hele vette. En elkaar irriteren met de prestaties van andermans club dat moet wat mij betreft tot op zeker hoogte kunnen.
En bij dezen dan ook mijn laatste post in dit zinloze topic
Dat was een uitschieter, daarbij zegt een competitie (34 wedstrijden) meer over een club dan een seizoen met gelukkige lotingen. Feyenoord doet al tien jaar (?) niet meer mee om de landstitel, topclub-onwaardig.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:27 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Waarom zou de laatste Nederlandse Europacup winnaar zich geen topclub meer mogen noemen? De andere 2 topclubs hebben geen finale gehaald sindsdien, enkel AZ was heel erg dichtbij.
Respect moet je verdienen. Dat krijg je niet door je arrogant op te stellen richting andere clubs.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:34 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ben ik het niet echt mee eens, als Ajax wordt uitgeschakeld in (voorronde) CL of UEFA Cup is het hoongelach vele malen groter dan als PSV dit overkomt. PSV heeft respect, Ajax niet. Niet dat het mij iets kan schelen, maar Ajax zal toch altijd gezien worden als die vervelende, arrogante kutclub uit de hoofdstad.
PSV heeft niet meer respect, PSV doet er gewoon minder toe.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:34 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ben ik het niet echt mee eens, als Ajax wordt uitgeschakeld in (voorronde) CL of UEFA Cup is het hoongelach vele malen groter dan als PSV dit overkomt. PSV heeft respect, Ajax niet. Niet dat het mij iets kan schelen, maar Ajax zal toch altijd gezien worden als die vervelende, arrogante kutclub uit de hoofdstad.
Je praat over gelukkige lotingen terwijl jullie toen werden uitgeschakeld door Kopenhagen. Feijenoord versloeg oa. de Rangers, PSV, Internazionale en Dortmund...quote:Op maandag 19 mei 2008 11:35 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dat was een uitschieter, daarbij zegt een competitie (34 wedstrijden) meer over een club dan een seizoen met gelukkige lotingen. Feyenoord doet al tien jaar (?) niet meer mee om de landstitel, topclub-onwaardig.
quote:Op maandag 19 mei 2008 09:48 schreef Treebeard6 het volgende:
TS en zijn ajaxvriendjes zijn een beetje huilies![]()
als het enig andere club was overkomen dat ze uitgeschakeld zouden worden voor de voorronde CL zouden ze lachen en vet stoer doen
en nu vinden ze zichzelf heel zielig
en die haat is niet opeens die is er al jaren, vanwege die arrogantie terwijl ze laatste jaren nix gepresteerd hebben en standaard uitgeschakeld in voorronde CL, laat twente maar komen, wil wel zien wat ze daar presteren![]()
ajax loopt alleen op te scheppen ver prestaties van 15 jaar terug
ja vroeger was ajax zeer goed ja, maar dat is vroegah, nu presteert ajax niks, en verkloten ze nederlandse punten door steevast uitgeschakeld te worden
Ik was in de veronderstelling dat het er 30 waren. Had laatst een plaatje gezien van het nieuwe shirt (door iemand gephotoshopped uiteraard) *klik*quote:
Ook zoiets: nooit een keer verlies kunnen pakken. Het is altijd iets. Ajax terecht uitgeschakeld door Twente, Twente was gewoon de betere. En dan hoor je Koster spreken over 'de gelukkigste'. Of het is de scheidsrechter, of blessures, of blablabla. Ik kan me niet herrinneren dat ik een ajacied ooit heb horen zeggen dat de tegenstander beter was. Zelfs als ajax niet wint/geen kampioen is, hoor je 'ja maar wij speelden wel mooier/beter/aanvallender en daarom verdienden wij het'.quote:Alsof het spel van PSV zo geweldig is, het feit dat het kampioenschap twee seizoenen achter elkaar op de laatste speeldag wordt beslist met PSV als kampioen en Ajax als runner-up, zegt wat mij betreft voldoende.
quote:Op maandag 19 mei 2008 11:37 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
PSV heeft niet meer respect, PSV doet er gewoon minder toe.
iedereen is tegen ajaxquote:Op maandag 19 mei 2008 11:42 schreef M0NTANA het volgende:
Meest jammere van de hele anti-Ajax hype vind ik nog wel het feit dat hele vakken bij clubs als FC Twente, FC Utrecht, Heerenveen etc meedoen met anti-songs, terwijl jongens die daar staan tot enkele jaren terug nog Ajacied waren. Je ziet het hier ook met wat FOK!kers, zoals TerroRobbie en Dos37.
quote:Op maandag 19 mei 2008 11:35 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dat was een uitschieter, daarbij zegt een competitie (34 wedstrijden) meer over een club dan een seizoen met gelukkige lotingen.
valt ook wel weer mee, als je 3e wordt doe je gewoon mee imo (tenzij het puntenverschil erg groot is)quote:Feyenoord doet al tien jaar (?) niet meer mee om de landstitel, topclub-onwaardig.
in januari had feyenoord nog gelijk aantal punten met psvquote:Op maandag 19 mei 2008 11:45 schreef M0NTANA het volgende:
Vergelijk het met Liverpool, doen al twintig jaar niet mee om landstitel, maar wel Europees goede resultaten. Feyenoord doet ook al veel te lang niet mee om een topclub genoemd te worden, daar verandert zo'n UEFA Cup niets aan.
Waar haal je het toch vandaan, dat dit alleen bij Ajax gebeurt?quote:Op maandag 19 mei 2008 11:41 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Ik was in de veronderstelling dat het er 30 waren. Had laatst een plaatje gezien van het nieuwe shirt (door iemand gephotoshopped uiteraard) *klik*
Let vooral op het voorschot op het 30e kampioenschap wat alvast genomen is door er 3 sterretjes op te zetten.
Dat soort dingen maakt het voor anderen extra leuk om lekker te hakken wanneer ajax geen succes heeft.
[..]
Ook zoiets: nooit een keer verlies kunnen pakken. Het is altijd iets. Ajax terecht uitgeschakeld door Twente, Twente was gewoon de betere. En dan hoor je Koster spreken over 'de gelukkigste'. Of het is de scheidsrechter, of blessures, of blablabla. Ik kan me niet herrinneren dat ik een ajacied ooit heb horen zeggen dat de tegenstander beter was. Zelfs als ajax niet wint/geen kampioen is, hoor je 'ja maar wij speelden wel mooier/beter/aanvallender en daarom verdienden wij het'.
* DarkShine mompelt iets over arrogantiequote:Op maandag 19 mei 2008 11:45 schreef M0NTANA het volgende:
Vergelijk het met Liverpool, doen al twintig jaar niet mee om landstitel, maar wel Europees goede resultaten. Feyenoord doet ook al veel te lang niet mee om een topclub genoemd te worden, daar verandert zo'n UEFA Cup niets aan.
dus Liverpool is geen topclub?quote:Op maandag 19 mei 2008 11:45 schreef M0NTANA het volgende:
Een topclub presteert immers enkel in eigen land, Europees doet er niet toequote:
Wanneer?quote:Op maandag 19 mei 2008 11:47 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
in januari had feyenoord nog gelijk aantal punten met psv
Jij bent alleen wat minder vaak op tv dan de direct betrokkenen zoals trainer en spelers. En laten die zich daar nou regelmatig schuldig aan maken... (vooral Koster heeft altijd wel een excuus) dan blijft dat bij de kijker wel hangen.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:48 schreef Robar het volgende:
[..]
Waar haal je het toch vandaan, dat dit alleen bij Ajax gebeurt?
En ik ben Ajacied en ik zeg, dat Twente verdiend heeft gewonnen!
Zo, nu is die laatste stelling van je ook gelijk naar het rijk der fabelen verbannen!
Dat is overal zo, ik was op de basisschool de enige op school die voor Feyenoord was. Werd toen nog zelfs weggestuurd door een lerares omdat ik bij de wereldbeker die de hele school toen keek voor de tegenstander aan het juichen was.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:42 schreef M0NTANA het volgende:
Meest jammere van de hele anti-Ajax hype vind ik nog wel het feit dat hele vakken bij clubs als FC Twente, FC Utrecht, Heerenveen etc meedoen met anti-songs, terwijl jongens die daar staan tot enkele jaren terug nog Ajacied waren. Je ziet het hier ook met wat FOK!kers, zoals TerroRobbie en Dos37.
Inter met Ronaldo en Vieri en owja Seedorf. En Rangers hadden Ronald de Boer, die is toch zo goed?quote:Op maandag 19 mei 2008 11:40 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Je praat over gelukkige lotingen terwijl jullie toen werden uitgeschakeld door Kopenhagen. Feijenoord versloeg oa. de Rangers, PSV, Internazionale en Dortmund...
Mijn mening over LFC is heel duidelijk en wordt ook niet door iedereen gedeeld, ik ben van mening dat je geen topclub bent, als je al zolang niet landskampioen geworden bent.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:49 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
dus Liverpool is geen topclub?
topclubs presteren ook Europees, ook ajax is dus geen topclub.
we doen altijd mee tot de winter, daarna is het kutquote:Op maandag 19 mei 2008 11:50 schreef Robar het volgende:
[..]
Wanneer?
Ik kan me dat niet meer herinneren
Jij vindt mij een voorbeeld van een arrogante Ajacied?quote:Op maandag 19 mei 2008 11:48 schreef DarkShine het volgende:
[..]
* DarkShine mompelt iets over arrogantie
quote:Op maandag 19 mei 2008 11:49 schreef TJDoornbos het volgende:
De Nederlandse voetbalfan is uitgekeken op die hoofdstedelijke arrogantie die immer in stand gehouden wordt zowel in Amsterdam als in de media.
En daarom is het leuk dat ze helemaal geen f*ck hebben. Wat zullen ze bij Telegraaf en groot deel van de NOS een kut dag gehad hebben gisteren. En toch blijven ze Ajax daar de grootste vinden, terwijl dat PSV al jaren is qua prestaties en Feyenoord qua Legioen: HELEMAAL NIETS IN AMSTERDAM dus...
Al 5 jaar geen landskampioen. Enkel PSV is een topclub.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:53 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Mijn mening over LFC is heel duidelijk en wordt ook niet door iedereen gedeeld, ik ben van mening dat je geen topclub bent, als je al zolang niet landskampioen geworden bent.
Dat zeg jij. Ik vond die betreffende opmerking echter wel een voorbeeld van jullie arrogantie.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:53 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Jij vindt mij een voorbeeld van een arrogante Ajacied?
Dus eigenlijk is er maar één topclub in Nederland op het moment?quote:Op maandag 19 mei 2008 11:53 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Mijn mening over LFC is heel duidelijk en wordt ook niet door iedereen gedeeld, ik ben van mening dat je geen topclub bent, als je al zolang niet landskampioen geworden bent.
Nou, ik als redelijk neutrale kijker ervaar dat eerlijk gezegd ook wel een beetje zo. Ajax lijkt zich te gedragen alsof ze een bepaald respect verdienen. Maar dat respect horen ze allang kwijt te zijn.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:53 schreef Robar het volgende:
[..]
Zeg dan niks.
Zoals eerder gezegd, die arrogantie wordt in stand gehouden door mensen zoals jij!
Koster is een uilskuiken, wat dat betreft is van Basten een waardig vervanger, want hij vindt ook altijd dat zijn team goed gespeeld heeft.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:52 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Jij bent alleen wat minder vaak op tv dan de direct betrokkenen zoals trainer en spelers. En laten die zich daar nou regelmatig schuldig aan maken... (vooral Koster heeft altijd wel een excuus) dan blijft dat bij de kijker wel hangen.
Een Ron Jans hoor ik bijvoorbeeld zelden met vreemde excuusjes aan komen zetten.
Ik heb in de 23 jaar dat ik leef nog nooit geroepen dat Ajax wel even kampioen wordt hoor. Ik roep nooit dat de andere 17 wel ff naar ons moeten luisteren omdat dat de enige weg naar de top is, ik roep niet dat we de beste van Rotterdam zijn, of Eindhoven of Nederland. Dat was jullie coach in 95 meen ik.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:53 schreef Robar het volgende:
[..]
Zeg dan niks.
Zoals eerder gezegd, die arrogantie wordt in stand gehouden door mensen zoals jij!
Ik stuur die vi deze week naar De_Ananas. Daarin staat dat Ajax 2,2 miljoen "aanhangers" heeft, Feyenoord 1,1.quote:Op maandag 19 mei 2008 01:30 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Kijk mijn post is, dit komt uit de papieren versie van deVI. Morgen kijk ik wel even na welk maandnummer het was, dan kan je die mooi even nabestellen.
quote:Op maandag 19 mei 2008 12:01 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ik stuur die vi deze week naar De_Ananas. Daarin staat dat Ajax 2,2 miljoen "aanhangers" heeft, Feyenoord 1,1.
Kijk je naar het buitenland is het verschil nog erger.
Enfin. Ik heb gaandeweg een antipathie ontwikkeld tegen Ajax, misschien meer tegen een deel van de supporters. Gelukkig is er ook een genuanceerd deel dat weet dat nu een grote bek opzetten even geen zin heeft (opvallend genoeg zitten die vooral op dit forum) Dan heb je weer een deel dat graag elk negatief puntje van een niet-supporter beantwoord met "calimero"Dat het niet kan nalaten te wijzen naar Feyenoord of het eigen verleden.
Neemt niet weg dat ik in '95 ook gewoon stond te juichen en dat in die periode men bij Ajax ook alle recht had hoog van de toren te blazen. Maar dat een pas op de plaats beter past gezien de laatste jaren. Echter zou het een stuk saaier worden in voetballand als de Ajacieden ineens hun niet aflatende bravoure zouden laten vallen, net als het constante afzetten tegen de "Kakkerlakken en Boeren"
quote:Op maandag 19 mei 2008 12:01 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ik heb in de 23 jaar dat ik leef nog nooit geroepen dat Ajax wel even kampioen wordt hoor. Ik roep nooit dat de andere 17 wel ff naar ons moeten luisteren omdat dat de enige weg naar de top is, ik roep niet dat we de beste van Rotterdam zijn, of Eindhoven of Nederland. Dat was jullie coach in 95 meen ik.
Roepen, dat Feyenoord voorronde CL moet halen, is hetzelfde als roepen, dat Ajax kampioen moet worden.quote:En owja ff voor de duidelijkheid. Feyenoord speelt volgend jaar met als doelstelling voorronde CL (beleidsplan Bosz) maar dat wil niet zeggen dat wij als fans claimen dat we dus dan daar horen. We willen kampioen worden, daar moet voor gestreden worden maar daar is onze ploeg nog lang niet goed genoeg voor. Terwijl jullie a al miljoenen hadden begroot die er niet eens komen b na het aantrekken van Marco, Dennis en een Argentijn staan er al fans op het museumplein en c Ik hoorde iets over aanvallend voetbal, ben geen vriend van Huntelaar maar die had paar maal terecht kritiek op Koster want aanvallend durftie niet te spelen dus hoe kan je dan met droge ogen beweren dat jullie aanvallend gespeeld hebben en daardoor de best voetballend ploeg was? Die titel moet of naar Heerenveen, Twente of soms naar Grunn maar zeker niet naar Ajax, Feyenoord of PSV!
Hier kan ik wel om lachenquote:Op maandag 19 mei 2008 11:52 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Dat is overal zo, ik was op de basisschool de enige op school die voor Feyenoord was. Werd toen nog zelfs weggestuurd door een lerares omdat ik bij de wereldbeker die de hele school toen keek voor de tegenstander aan het juichen was.
Misschien zingen het ze het bij jou in de kroeg, ik heb het iig nog nooit gehoord en ik ben er uit en thuis bij..quote:Op maandag 19 mei 2008 12:11 schreef MarkNMGN het volgende:
Één voorbeeldje even snel dan, het zingen van: 'wij zijn ajax, wij zijn de beste'.
Feyenoord, Feyenoord, wat gaan we doen vandaag, wij gaan winnen alleen met hoeveel is de vraag.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:11 schreef MarkNMGN het volgende:
Één voorbeeldje even snel dan, het zingen van: 'wij zijn ajax, wij zijn de beste'.
Door die tifo-knuppels, die moet je niet serieus nemen. Als je de zin "We zijn de beste en zóóó goed!" in een liedje verwerkt, verdien je het niet om serieus genomen te worden.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:11 schreef MarkNMGN het volgende:
Ik geloof dat ik hier iets aan probeerde te kaarten.. 't Zal in de 'discussie' wel ondergesneeuwd zijn..quote:Op maandag 19 mei 2008 12:09 schreef denthemen het volgende:
-knip-
PS: Wie voorbeelden heeft over de arrogantie, ga je gang. We hebben nou al 4 pagina's en er is nog niet 1 argument voorbij gekomen. En kom niet met die stropdassen want dat is het idee geweest van 1 kleding merk, en dus niet van Ajax en haar supporters.
Ik heb het, die ene keer dat ik in de Arena was, zelf gehoord.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:13 schreef denthemen het volgende:
[..]
Misschien zingen het ze het bij jou in de kroeg, ik heb het iig nog nooit gehoord en ik ben er uit en thuis bij..
En als je Van Gaal bedoelt, is het dan meteen heel Ajax?
Het zit hem in de manier van naar buiten brengen denk ik. Bosz heeft dat plan al tijdje geleden uitgebracht. En doelstellingen zijn goed. Maar meest in de media en bepaalde fans is het zo dat Ajax nu ze die Argentijn en Dennis en Marco hebben ze er nu het beste voorstaan dus wel kampioen zullen/moeten worden.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:09 schreef Robar het volgende:
Roepen, dat Feyenoord voorronde CL moet halen, is hetzelfde als roepen, dat Ajax kampioen moet worden.
En dat heeft niets emt arrogantie te maken, maar met de realiteit.
Ajax wordt tweemaal tweede, vlak achter PSV, niet raar dus, dat je weer mee wilt doen om het kampioenschap.
En wederom, Koster is niet realistisch en veel te behouden, blij dat hij weggaat, al ben ik ook niet zo te spreken over van Basten.
Daar noem je ook watquote:Op maandag 19 mei 2008 12:15 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Ik heb het, die ene keer dat ik in de Arena was, zelf gehoord.
Is ook alweer 2 of 3 jaar geleden, en het kwam van dat droeftoeter-vak 410. Maar dan nog.
Dat is gewoon een mooi, traditioneel nummer zoals Ajax ze vast ook wel heeft.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:14 schreef Robar het volgende:
[..]
Feyenoord, Feyenoord, wat gaan we doen vandaag, wij gaan winnen alleen met hoeveel is de vraag.
(ik heb een schoonvader, die voor Feyenoord is, vandaar dat ik dit weet)
het is niet 1 iemand, de meeste ajacieden die ik ken zeggen vaak dat soort dingenquote:Op maandag 19 mei 2008 12:09 schreef denthemen het volgende:
Sowieso moet je niet iedereen over 1 kam scheren, ik hoorde net iemand over een jochie dat wat in een café vertelde, is dat meteen maar representatief voor de gehele aanhang?
noem ons arrogant zou ik zeggenquote:Op maandag 19 mei 2008 12:14 schreef Robar het volgende:
[..]
Feyenoord, Feyenoord, wat gaan we doen vandaag, wij gaan winnen alleen met hoeveel is de vraag.
In liedjes zit altijd dat je de beste bent althans bij Fey, Ajax en PSV want ja je moet er wel sfeer mee maken enzo hé en de spelers op scherp krijgen. Je kan moeilijk zingen: Wij gaan degraderen alleen hoe snel is de vraag......quote:Op maandag 19 mei 2008 12:14 schreef Robar het volgende:
[..]
Maar dat zijn vaak de traditionele nummers die al langer bestaan, zelfs bij NEC zingen ze dat ze kampioen worden.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:19 schreef denthemen het volgende:
[..]
Daar noem je ook wat
Zoals men hierboven al verteld, elke club heeft zulk soort dingen, bij Psv zingen ze dat aan het eind dat klote plein weer vol zal staan. Waarmee ze dus een kampioenschap bedoelen, overal hebben ze wel iets. Dat jullie het nou alleen bij Ajax als arrogantie zien komt door de oogkleppen
Al vier jaar geen landskampioen. Klopt is ook een belachelijke periode. Maar goed, ik hou mij dan maar vast aan de gedachte dat psv tussen 1986 en 1989 ook 4 keer achter elkaar kampioen werd.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:56 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Al 5 jaar geen landskampioen. Enkel PSV is een topclub.
hebben ze geloof ik niet zoveelquote:Op maandag 19 mei 2008 12:19 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Dat is gewoon een mooi, traditioneel nummer zoals Ajax ze vast ook wel heeft.
Kan me eigenlijk alleen een nummer over een oude slof oid herinneren, maar ik dacht dat die nooit werd gezongen.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:21 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
hebben ze geloof ik niet zoveel
of misschien dat kerstlied
Geef dan eens een voorbeeld van iemand, die zegt, dat Ajax wel "ff" kampioen wordt.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:16 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Het zit hem in de manier van naar buiten brengen denk ik. Bosz heeft dat plan al tijdje geleden uitgebracht. En doelstellingen zijn goed. Maar meest in de media en bepaalde fans is het zo dat Ajax nu ze die Argentijn en Dennis en Marco hebben ze er nu het beste voorstaan dus wel kampioen zullen/moeten worden.
De transferperiode is nog lang, tuurlijk heeft PSV intern gezeur, heeft Feyenoord naar eigen zeggen maar 15 miljoen in huis en een belabberd elftal om die paar toppers heen. Maar dat er nu al geroepen wordt dat de titel maar naar Amsterdam moet (niet door iedereen ik weet het) dat is arrogant
quote:Op maandag 19 mei 2008 12:26 schreef Robar het volgende:
[..]
Geef dan eens een voorbeeld van iemand, die zegt, dat Ajax wel "ff" kampioen wordt.
Ik heb het nog niet gehoord en volgens mij de vaste seizoenkaarthouders ook niet en zij zitten er midden in.
Jij komt waarschijnlijk incidenteel een Ajacied tegen, die ene zegt toevallig, "Ajax wordt kampioen" en hoppa, Ajacieden zijn arrogant. Ik heb nieuws voor je, dat soort mensen lopen ook bij PSV en Feyenoord rond. Zelfs bij AZ!
ja, op al die successenquote:Op maandag 19 mei 2008 12:29 schreef DJ_Ryow het volgende:
ze zijn jaloers op Ajax
Jaloers op? Ik ben ook niet jaloers op PSV omdat zij veel winnen, ik baal alleen dat mijn eigen club het zo kut doetquote:Op maandag 19 mei 2008 12:29 schreef DJ_Ryow het volgende:
ze zijn jaloers op Ajax en als het Ajax dan tegen zit hebben ze leedvermaak. t'is heel simpel.
Kijk het schoolvoorbeeld waarom ze denken dat Ajacieden arrogant zijnquote:Op maandag 19 mei 2008 12:29 schreef DJ_Ryow het volgende:
ze zijn jaloers op Ajax en als het Ajax dan tegen zit hebben ze leedvermaak. t'is heel simpel.
Niet zo vreemd met al die overlopers uit Amsterdam natuurlijk.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:30 schreef Robar het volgende:
[..]
Inderdaad, wat zijn ze toch arrogant he bij AZ?
Whehe, als blijkt, dat die gozer van die tattoo vroeger voor Ajax was, dan vind ik dit nog triester dan het eigenlijk al wasquote:Op maandag 19 mei 2008 12:44 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Niet zo vreemd met al die overlopers uit Amsterdam natuurlijk.
Zolan ze niet zeggen "Je bent als een broer voor me" is er niks aan de hand...quote:Op maandag 19 mei 2008 10:32 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Als ik voor iedere keer dat dat tegen me werd gezegd een dubbeltje kreeg, was ik nu miljonair.
Of is dat weer arrogant?
Niet overdreven denk ik dat de helft van de Bunnikside vroeger fan was van Ajax.quote:Op maandag 19 mei 2008 13:25 schreef m0ridin het volgende:
Typisch dat veel mensen het meteen afschuiven op jaloezie...
Ik heb niks met ajax, ik zie ze liever verliezen dan winnen ... Waarom? Combinatie van dingen. Altijd die mensen om je heen die voor Ajax waren (en zijn) maar nog nooit een stadion van binnen hebben gezien, die nog geen 2 spelers kunnen noemen. De grote bek van die gasten. Altijd overal ajax op tv en dat soort dingen. Noem het maar calimero gevoel maar op een gegeven moment word je er vooral strontziek van.
Wat betreft de echte supporters, helemaal goed. Verder is die rivaliteit toch ook leuk, ik hou wel van zo'n sfeertje als Utrecht tegen Ajax moet bijvoorbeeld (ben dus Utrechter) en zonder die rivaliteit zou het allemaal een stuk saaier zijn.
Natuurlijk heeft Ajax een hoop gepresteerd, natuurlijk is het nog steeds een topclub maar dat wil niet zeggen dat ik jaloers ben en er daarom een hekel aan heb. Die aanname is juist weer een bevestiging van die arrogantie waar veel mensen over vallen...
Dus dan zou het anti-ajaxgevoel de afgelopen 5 jaar alleen maar moeten zijn afgenomen, maar dat lijkt geenzins het geval.quote:Op maandag 19 mei 2008 13:39 schreef spy08 het volgende:
Maar goed, als je de beste bent dan heb je altijd vijanden.
Oh bij Heerenveen leeft dat altijd hoor. Heeft alles met de supporters van Ajax te maken. Maar dat kan je zelf toch ook wel bedenken??? Doe eens een beetje zelfonderzoek...quote:Op maandag 19 mei 2008 09:25 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Omdat het gister opeens extreme vormen aannam. Ook van supporters van clubs als Heerenveen, die totaal geen belang hebben gehad bij de wedstrijd van vandaag en ook geen rivaal is van Ajax (vanuit de supporters gezien).
Jij bedoelt zeker reacties van Ajacieden?quote:Op maandag 19 mei 2008 13:43 schreef denthemen het volgende:
Sommige reacties hierZo lijkt het alsof we arrogant zijn ja
Zoals die Spy08 die dan roept dat we de beste zijn..quote:Op maandag 19 mei 2008 13:50 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Jij bedoelt zeker reacties van Ajacieden?
Dat is inderdaad precies waar het topic over gaat, wat mijn insteek was. Mensen zijn tegenwoordig eerder anti-Ajax dan Pro-hun club, lijkt het wel. En dat is toch raar? In mijn ogen tenminste wel.quote:Op maandag 19 mei 2008 09:49 schreef M0NTANA het volgende:
En ach, ik heb het idee dat het hele anti-Ajax een soort van hype is, het is stoer om ook ineens anti-Ajax te zijn. Voorheen waren het alleen de Feyenoorder, later ook ADO en Feyenoord. Daarna volgden wat andere fanatieke supportersgroepen, maar tegenwoordig is iedereen anti-Ajax. Maar goed, ze doen maar.
Ik weet dat het leeft, maar ik wil weten waar het vandaan komt. Als je dat nou eens kunt uitleggen, daar heb ik dit topic over geopend.quote:Op maandag 19 mei 2008 13:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh bij Heerenveen leeft dat altijd hoor. Heeft alles met de supporters van Ajax te maken. Maar dat kan je zelf toch ook wel bedenken??? Doe eens een beetje zelfonderzoek...
Mwah, de helft vind ik wel erg veel hehe... Maar wat je zegt, als je een jochie van 8 of zo bent zit het allemaal nog wat anders. En vice versa, niks lekkerder dan een overwinning op die club waar je zo'n hekel aan hebtquote:Op maandag 19 mei 2008 13:29 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Niet overdreven denk ik dat de helft van de Bunnikside vroeger fan was van Ajax.
Maar goed, moet ook kunnen. Fan zijn is niet te vergelijken met supporter zijn, FCU-uit vind ik persoonlijk ook de mooiste wedstrijd van het seizoen. Niets mooier dan een vol stadion (20.000 man) met allemaal supporters die je haten, je alles verwensen en het niet kunnen hebben als je met de overwinning weggaat.
- meeloopgedrag van vele fans die jou altijd weten te vinden als ajax van heerenveen wint maar opeens niet zo geinteresseerd zijn als het kut gaat met ajax. En bij Ajax zijn dat er teveel.quote:Op maandag 19 mei 2008 14:37 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ik weet dat het leeft, maar ik wil weten waar het vandaan komt. Als je dat nou eens kunt uitleggen, daar heb ik dit topic over geopend.
10 euro, wat nog steeds nergens over gaat natuurlijkquote:Op maandag 19 mei 2008 16:10 schreef MaxPower het volgende:
[..]
- meeloopgedrag van vele fans die jou altijd weten te vinden als ajax van heerenveen wint maar opeens niet zo geinteresseerd zijn als het kut gaat met ajax. En bij Ajax zijn dat er teveel.
- de directie van ajax die jarenlang op een andere planeet leken te leven na de CL-winst in 95. Te bedrijfsmatig de club runnen. Beursgang, alles gericht op financieel gewin, met o.a. fout logo, alles uitdrukken in marketingtermen. Verder waardeloos supportersbeleid in Amsterdam (voor de eigen fans).
- een lelijk en kil stadion, 12,50 parkeerkosten, Arena's en dat soort shit.
- een 1 op de stropdas, jankende coaches als ze verliezen en dan alle realiteitszin uit het oog verliezen.
- leegkopen van subtoppers, voorbijgaan aan de eigen scouting (en dan nog eens 20% van de spelers ongescout kopen)
Kies maar.
Inderdaad. Dit seizoen toen ik op eigen vervoer naar Utrecht ging ook al, wil je parkeren en zie je een bordje met een laag tarief voor lang parkeren. Rijd je er naartoe en moet je 10 euri betalen omdat FC Utrecht voetbalt, beetje jammer.quote:Op maandag 19 mei 2008 16:20 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
10 euro, wat nog steeds nergens over gaat natuurlijk
Goede punten met als aanvulling:quote:Op maandag 19 mei 2008 16:10 schreef MaxPower het volgende:
[..]
- meeloopgedrag van vele fans die jou altijd weten te vinden als ajax van heerenveen wint maar opeens niet zo geinteresseerd zijn als het kut gaat met ajax. En bij Ajax zijn dat er teveel.
- de directie van ajax die jarenlang op een andere planeet leken te leven na de CL-winst in 95. Te bedrijfsmatig de club runnen. Beursgang, alles gericht op financieel gewin, met o.a. fout logo, alles uitdrukken in marketingtermen. Verder waardeloos supportersbeleid in Amsterdam (voor de eigen fans).
- een 1 op de stropdas, jankende coaches als ze verliezen en dan alle realiteitszin uit het oog verliezen.
- leegkopen van subtoppers, voorbijgaan aan de eigen scouting (en dan nog eens 20% van de spelers ongescout kopen)
Kies maar.
Hoe kun je zo generaliserend spreken over de fans? Er zijn zat fans die vinden dat ze niet alles zijn. Wat is er mis met "ons aller Ajax"? Wat is er mis met spelersnamen oproepen (wat ook in andere stadions gebeurd)? Wat is er mis met een sfeervak die hun favoriete club steunen? Kijk, een één op je dag is duidelijk arrogantie, maar dat doet de club zelf. Eigen schuld, maar niet die van de fans.quote:Op maandag 19 mei 2008 00:28 schreef jorienvdherik het volgende:
Weer zo'n voorbeeld. Wie zeggen dat over kampioen van de armoede? Die paar Ajacieden hier op het forum zijn genoeg om een mening te vormen over alle Ajacieden in heel Nederland? Een club de kampioen van de armoede noemen is een mening. Ik vind wie kampioen wordt is de terechte kampioen, ook PSV. Media brengen zelf ook weer dingen in het nieuws en die lijken mij redelijk objectief. Maar Ajacieden 'mogen' het niet zeggen.quote:Op maandag 19 mei 2008 06:51 schreef WooZ het volgende:
Huilies over kampioen van de armoede en zelf derde worden in deze competitie zegt al genoeg over die frusti josties van 020
Ik vind PSV de terechte kampioen van de armoede. De top presteert ondermaats, daarom zie je enerzijds dat de subtop met veel minder mogelijkheden aansluiting vindt, en anderzijds dat de Nederlandse clubs Europees achter blijven.quote:Op maandag 19 mei 2008 17:17 schreef RayMania het volgende:
Een club de kampioen van de armoede noemen is een mening. Ik vind wie kampioen wordt is de terechte kampioen, ook PSV.
Grof spel? Volgens mij wijzen de statistieken van VI anders uit. Ajax is niet de fairste ploeg, maar zeker niet de grofste.quote:Nu houdt Ajax zich nationaal staande mede door te grijpen naar grof spel, altijd zeuren en druk zetten op de scheids en dan ook nog andere clubs leegkopen met behulp van werkweigerende spelers.
Twente haat Feyenoord meer dan Ajax.quote:Op maandag 19 mei 2008 18:08 schreef koningdavid het volgende:
Is er eigenlijk een club in Nederland, althans supporters daarvan, die PSV of Feyenoord meer haat dan Ajax?
Ah, vertelquote:Op maandag 19 mei 2008 18:19 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Twente haat Feyenoord meer dan Ajax.
Gister doet daar niets aan af of toe.
De meesten weten wel waarom
quote:Op maandag 19 mei 2008 16:23 schreef SCH het volgende:
[..]
- al die akelige bekende nederlanders die achter ajax aanhollen, van jack van gelder tot jack spijkerman
Nee, maar ook niet de fairste. Ik kan mij voorstellen dat Ajax wat sympathieker overkwam toen ze nog vooral wilden voetballen en de tegenstander naar de overtredingen moest grijpen.quote:Op maandag 19 mei 2008 18:03 schreef EnGCatjuh het volgende:
Grof spel? Volgens mij wijzen de statistieken van VI anders uit. Ajax is niet de fairste ploeg, maar zeker niet de grofste.
Scheidsrechters maken fouten, maar als de fout een keer in het nadeel van Ajax is, wordt er wel heel veel herrie gemaakt.quote:Altijd zeuren? Geef eens een voorbeeld, want dat snap ik niet?
Ibrahimovic verliet gewoon het zinkende schip waar niemand hem steunde, niks dwang van Juve. Maar goed, Ajax dat zich knap staande houdt tussen Europese clubs met veel meer geld levert meer sympathie op dan een club die niet met dat probleem kan omgaan en afwentelt op de rest van de Nederlandse clubs.quote:Clubs leegkopen met behulp van werkweigerende spelers is - helaas - niet alleen bij Ajax het geval. Ibrahimovic ging naar Juve door - onder dwang van Juve - een ruzie te beginnen met Van der Vaart.
Chicque is anders. Ik denk dat supporters van andere clubs best begrijpen dat hun beste spelers een stap hoger willen. Maar de manier waarop maakt wel uit, net als dat het wel uitmaakt in welke mate Ajax dan een stap hoger blijkt.quote:De enige speler die weigerde te werken was Silva, maar ik weet niet in hoeverre dat scenario door Ajax is bedacht. Suarez heeft ook gewoon nog gespeeld/getraind, maar wilde alleen een arbitragezaak, toch?
wat betreft Feyenoord zijn dat Sparta en NAC denk ik, verder weet ik het nietquote:Op maandag 19 mei 2008 18:08 schreef koningdavid het volgende:
Is er eigenlijk een club in Nederland, althans supporters daarvan, die PSV of Feyenoord meer haat dan Ajax?
Bij armoede kun je denk alleen spreken over het puntenaantal. Wie met een groter puntenverschil kampioen wordt (in vergelijking met de #2) is een betere kampioen dan een kampioen dat op één goal verschil kampioen wordt. Daar zit een verschil tussen. PSV is de laatste vier jaar altijd de terechte kampioen geweest, maar in 2004/2005 bijvoorbeeld ook veruit de beste en de meest verdiende.quote:Op maandag 19 mei 2008 17:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind PSV de terechte kampioen van de armoede. De top presteert ondermaats, daarom zie je enerzijds dat de subtop met veel minder mogelijkheden aansluiting vindt, en anderzijds dat de Nederlandse clubs Europees achter blijven.
Valt wat over die transfers te zeggen, maar de supporters kunnen daar ook weinig aan doen. Die hebben geen enkele inbreng daarin, alleen de club. Ik zie liever ook gescoute spelers als Ibrahimovic, Maxwell, Trabelsi en Chivu komen dan spelers als Suárez, Silva en Lindgren. Maar ik ben er niet minder fan om, integendeel.quote:Als Ajax dan ook nog in stijl en met de nodige klasse de kleinere clubs tegemoettreedt, zowel op het veld als op de transfermarkt, dan zet die Amsterdamse arrogantie ook niet zoveel kwaad bloed.
Zelf haat ik geen één club. Ik kan mij wel ergeren aan bepaalde clubs, maar haten niet. Ik vind bijvoorbeeld De Kuip een prachtig stadion, ik vind de supporters van Feyenoord echte clubaanhangers. Ik vind PSV een prachtige scouting hebben en af en toe mooie voetballers. Maar ik kan mij wel weer ergeren aan dat stomme "boeruh boeruh". Ik hoop altijd dat zij verliezen, want het is de concurrentie. Alleen ben ik wel voor gezonde rivaliteit.quote:Op maandag 19 mei 2008 18:08 schreef koningdavid het volgende:
Klopt, maar het is wel een reden om Ajax nog meer te gaan haten bij de supporters van de club(s) waar die spelers worden weggekocht.quote:Op maandag 19 mei 2008 18:34 schreef RayMania het volgende:
[..]
Bij armoede kun je denk alleen spreken over het puntenaantal. Wie met een groter puntenverschil kampioen wordt (in vergelijking met de #2) is een betere kampioen dan een kampioen dat op één goal verschil kampioen wordt. Daar zit een verschil tussen. PSV is de laatste vier jaar altijd de terechte kampioen geweest, maar in 2004/2005 bijvoorbeeld ook veruit de beste en de meest verdiende.
[..]
Valt wat over die transfers te zeggen, maar de supporters kunnen daar ook weinig aan doen. Die hebben geen enkele inbreng daarin, alleen de club.
Dat snap ik ook wel, ik baal zelf ook als clubs steeds Ajacieden weghalen. Maar dat is de voetballerij, valt niets tegen te doen. Maar er zijn ook andere clubs die alsmaar subtoppers kopen. Robben en Hoogstraten in korte tijd naar PSV, Buijs naar Feyenoord, El Ahmadi naar Feyenoord, Huntelaar naar Ajax, Vlaar naar Feyenoord, Amrabat naar PSV, Lazovic naar PSV. Net zoveel redenen om PSV en Feyenoord te haten.quote:Op maandag 19 mei 2008 18:50 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Klopt, maar het is wel een reden om Ajax nog meer te gaan haten bij de supporters van de club(s) waar die spelers worden weggekocht.
Klopt. Maar dat doen de media zelf, of de media moet pro-Ajax zijn en dat betwijfel ik. Arrogant ben je alleen als dat gedaan wordt door de club zelf en door de supporters. Niet door de media. Dan zou je Voetbal Insite moeten haten, omdat zij het over Ajax hebben.quote:Wat ook niet helpt is het oeverloze gelul over Ajax altijd op TV, Ajax dit Ajax dat.... Gister ook bij Voetbal Insite weer, ipv dat ze het vooral over Twente gaan hebben en de geweldige prestatie de Twente geleverd heeft, gaat het weer minuten lang over hoe slecht het wel niet voor Ajax is en gaan ze zich afvragen of Twente er wel wat te zoeken heeft etc etc.
Dat was arrogant, snap het ook niet.quote:En natuurlijk hebben die 1tjes op de stropdas niet geholpen, en termen als ''wij zijn Ajax, wij zijn de beste''.
Dat is één Ajacied, die spreekt niet voor de rest. Ook ik kan mij er aan ergeren.quote:Ik kijk wel eens naar Godenzonen op AT5 bijvoorbeeld, als ik dan zo'n Peter R de Vries soms hoor lullen gaan mijn nekharen stijf overeind staan..![]()
ajax - Roda vorig seizoen.quote:Op maandag 19 mei 2008 18:03 schreef EnGCatjuh het volgende:
Altijd zeuren? Geef eens een voorbeeld, want dat snap ik niet? Bedoel je zeuren op scheidsrechters?
Jawel, het is ook wel terecht. Het punt is dat PSV de minst slechte is van de top 3 en AZ het ook nog eens liet afweten. Als de grote 3 nou eens naar hun vermogen presteren en PSV dan nog als beste uit de bus komt, dan is er van armoe geen sprake. Het is armoe in de top omdat men daar faalt om goed te voetballen in verhouding tot de mogelijkheden, iets wat de subtop bijvoorbeeld wel doet.quote:Op maandag 19 mei 2008 18:34 schreef RayMania het volgende:
[..]
Bij armoede kun je denk alleen spreken over het puntenaantal. Wie met een groter puntenverschil kampioen wordt (in vergelijking met de #2) is een betere kampioen dan een kampioen dat op één goal verschil kampioen wordt. Daar zit een verschil tussen. PSV is de laatste vier jaar altijd de terechte kampioen geweest, maar in 2004/2005 bijvoorbeeld ook veruit de beste en de meest verdiende.
Dat is nou eenmaal het lot van de voetbalsupporter, je wordt afgerekend op wat je club doet. Als je dan mooi voetbalt, sportief voetbalt en als je woensdags in het San Siro te bewonderen bent, dan vinden die supporters van andere clubs het ook niet zo erg om van je te verliezen. En als je goed bent en chicque zaken doet, vinden ze het ook niet zo heel erg om een speler aan je te verliezen. En ik zou dan ook wel wat trotser zijn, want dat houdt echt niet over de laatste tijd.quote:Valt wat over die transfers te zeggen, maar de supporters kunnen daar ook weinig aan doen. Die hebben geen enkele inbreng daarin, alleen de club. Ik zie liever ook gescoute spelers als Ibrahimovic, Maxwell, Trabelsi en Chivu komen dan spelers als Suárez, Silva en Lindgren. Maar ik ben er niet minder fan om, integendeel.
Dat komt ook gewoon door de media. De media geilt op alles wat Ajax doet omdat we het best verkopen en het grootst zijn in Nederland/buitenland. Daar kunnen wij verder ook niks aan doen.quote:Op maandag 19 mei 2008 19:12 schreef DarkShine het volgende:
[..]
ajax - Roda vorig seizoen.
Niks aan de hand in A'damCastro heeft de bal met twee handen vast en vervolgens word hem die uit de handen geslagen en de goal ingetikt. Goal goed gekeurd en Castro geel. ajax Noemde het 'ongelukkig' balverlies, de hoofdrolspeler weigerde zelfs commentaar erop...
Roda - ajax dit seizoen.
A'dam te kleinSchot op goal, Heitinga trekt Castro op de lijn omver. Onterecht afgekeurd aldus ajax. Vrije trap Silva valt ineens binnen. KJH stond echter buitenspel, sprong voor Castro en deed een poging de bal in de andere hoek binnen te koppen. Onterecht afgekeurd aldus ajax.
De media praat niet voor de trainer/spelers voor de camera en/of op de persconferentie.quote:Op maandag 19 mei 2008 19:20 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dat komt ook gewoon door de media. De media geilt op alles wat Ajax doet omdat we het best verkopen en het grootst zijn in Nederland/buitenland. Daar kunnen wij verder ook niks aan doen.
Ook zo'n bron van ergernis. Dat er voor de media geen andere club is dan Ajax. En natuurlijk is dat jullie eigen schuldquote:Op maandag 19 mei 2008 19:20 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dat komt ook gewoon door de media. De media geilt op alles wat Ajax doet omdat we het best verkopen en het grootst zijn in Nederland/buitenland. Daar kunnen wij verder ook niks aan doen.
Word nog leuk met Studio Sport komend seizoenquote:Op maandag 19 mei 2008 19:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Ook zo'n bron van ergernis. Dat er voor de media geen andere club is dan Ajax. En natuurlijk is dat jullie eigen schuld
Verschil met Robben, Hoogstrate etc etc is dat daar geen arbitragezaken en stakingen aan te pas zijn gekomen. Tuurlijk, iedereen weet dat als een speler echt enorm goed is, de kans bestaat dat hij verkocht gaat worden. Dat is het probleem verder ook niet.quote:Op maandag 19 mei 2008 19:00 schreef RayMania het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel, ik baal zelf ook als clubs steeds Ajacieden weghalen. Maar dat is de voetballerij, valt niets tegen te doen. Maar er zijn ook andere clubs die alsmaar subtoppers kopen. Robben en Hoogstraten in korte tijd naar PSV, Buijs naar Feyenoord, El Ahmadi naar Feyenoord, Huntelaar naar Ajax, Vlaar naar Feyenoord, Amrabat naar PSV, Lazovic naar PSV. Net zoveel redenen om PSV en Feyenoord te haten.
[..]
Het is niet erg dat ze het over Ajax hebben, alleen hebben ze het er vaak net iets teveel over in verhouding tov andere clubs. Veel mensen hebben dan ook een hekel aan die programma's, althans, aan de presentatoren ervan. Ik weet zeker dat jack van Gelder niet de populairste presentator is van het stel bijvoorbeeld. Maar toch zullen veel mensen na een verliespot van Ajax denken: Mooi, gaan ze tenminste niet de hele avond blij over Ajax kletsen.quote:Klopt. Maar dat doen de media zelf, of de media moet pro-Ajax zijn en dat betwijfel ik. Arrogant ben je alleen als dat gedaan wordt door de club zelf en door de supporters. Niet door de media. Dan zou je Voetbal Insite moeten haten, omdat zij het over Ajax hebben.
Je ziet dat overal hoor dat spelers/trainers zo lijp doen voor de camera.quote:Op maandag 19 mei 2008 19:22 schreef DarkShine het volgende:
[..]
De media praat niet voor de trainer/spelers voor de camera en/of op de persconferentie.
De top drie clubs (of vier met AZ) kunnen eigenlijk nooit allemaal een topseizoen draaien. Want er wordt ook tegen elkaar gespeeld, wat automatisch puntverlies betekent bij bepaalde clubs. Als er een duidelijke topper tussenzit bij deze clubs, bijvoorbeeld PSV in 2004/2005, dan laat de rest het qua ranglijst in principe afweten. Maar dat komt omdat PSV zo goed is, niet per se omdat de rest slecht is. Als iedereen naar vermogen presteert en elkaar punten afhandig maakt, dan wordt er een club kampioen met een laag puntenaantal en wordt dan vaak de kampioen van de armoede genoemd worden. Het is dus eigenlijk nooit goed.quote:Op maandag 19 mei 2008 19:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Jawel, het is ook wel terecht. Het punt is dat PSV de minst slechte is van de top 3 en AZ het ook nog eens liet afweten. Als de grote 3 nou eens naar hun vermogen presteren en PSV dan nog als beste uit de bus komt, dan is er van armoe geen sprake. Het is armoe in de top omdat men daar faalt om goed te voetballen in verhouding tot de mogelijkheden, iets wat de subtop bijvoorbeeld wel doet.
Je moest fok toen eens zienquote:Op maandag 19 mei 2008 19:12 schreef DarkShine het volgende:
[..]
ajax - Roda vorig seizoen.
Niks aan de hand in A'damCastro heeft de bal met twee handen vast en vervolgens word hem die uit de handen geslagen en de goal ingetikt. Goal goed gekeurd en Castro geel. ajax Noemde het 'ongelukkig' balverlies, de hoofdrolspeler weigerde zelfs commentaar erop...
Roda - ajax dit seizoen.
A'dam te kleinSchot op goal, Heitinga trekt Castro op de lijn omver. Onterecht afgekeurd aldus ajax. Vrije trap Silva valt ineens binnen. KJH stond echter buitenspel, sprong voor Castro en deed een poging de bal in de andere hoek binnen te koppen. Onterecht afgekeurd aldus ajax.
Wat kan Ajax er aandoen dat Silva en Suárez er een arbitragezaak van maken? Dat is toch een keuze van de speler? Volgens mij raadde Ajax zelfs Silva aan om niet te gaan staken. Het was de keuze van Silva, want hij wilde hogerop en naar Ajax.quote:Op maandag 19 mei 2008 19:25 schreef venomsnake het volgende:
Verschil met Robben, Hoogstrate etc etc is dat daar geen arbitragezaken en stakingen aan te pas zijn gekomen. Tuurlijk, iedereen weet dat als een speler echt enorm goed is, de kans bestaat dat hij verkocht gaat worden. Dat is het probleem verder ook niet.
Tja, dat is een Ajax-supporter en weer slechts één Ajacied. Net zoals Peter R De Vries. Zij spreken niet voor alle Ajacieden. Het zijn maar twee fans, toevallig in een publieke positie.quote:Ik weet zeker dat jack van Gelder niet de populairste presentator is van het stel bijvoorbeeld. Maar toch zullen veel mensen na een verliespot van Ajax denken: Mooi, gaan ze tenminste niet de hele avond blij over Ajax kletsen.
Dat is weer een bepaalde groep supporters die dat zeggen. En dat komt ook bij andere clubs voor, ook bij PSV en ook bij Feyenoord.quote:Ach, en het is natuurlijk het leukst om te winnen van clubs waar supporters van roepen wel even met 3-0 of 4-0 te gaan winnen. Misschien is die grootspraak dit jaar wat minder, maar vaak hoorde je termen als: 5-0, appeltje eitje of gewoon 4-0 geen gezeur, etc..
Je moest fok eens zien na Sparta - Feyenoord.quote:Op maandag 19 mei 2008 19:41 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Je moest fok toen eens zien
allemaal ajax huilies
beetje provoceren mag wel tochquote:Op maandag 19 mei 2008 14:42 schreef _Mike_ het volgende:
DJ_Ryow je maakt jezelf wel heel erg belachelijk zeg.
Er (nog) niet mee in zee gaan.. Een statement maken dat de club dat soort gedrag niet accepteert.quote:Op maandag 19 mei 2008 19:44 schreef RayMania het volgende:
[..]
Wat kan Ajax er aandoen dat Silva en Suárez er een arbitragezaak van maken? Dat is toch een keuze van de speler? Volgens mij raadde Ajax zelfs Silva aan om niet te gaan staken. Het was de keuze van Silva, want hij wilde hogerop en naar Ajax.
[..]
Erik Lasschequote:
Dat mag ook wel, maar uitspraken als: Jullie zijn gewoon jaloers slaan natuurlijk nergens opquote:
Maak je geen illusies, ik kom niet voor de prijzen.quote:
Veel beter dan dit zou ik het zelf niet kunnen omschrijven, vooral die 1e is gruwelijk irritant. Al kan de echte ajaxcied daar weinig aan doen denk ik.quote:Op maandag 19 mei 2008 16:10 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Kies maar.
De evenaar door hun reet loopt.quote:Op maandag 19 mei 2008 21:28 schreef blueangel_ het volgende:
Omdat ze in 020 denken dat de evenaar door hun reet loopt
Exact dezelfde reden waarom ik alles wat uit Brussel komt haat, alleen is die arrogantie daar ook nog eens gefundeerd op corruptie, omkoping en fraude
duidelijk argumenten!quote:Op maandag 19 mei 2008 21:28 schreef blueangel_ het volgende:
Omdat ze in 020 denken dat de evenaar door hun reet loopt
Exact dezelfde reden waarom ik alles wat uit Brussel komt haat, alleen is die arrogantie daar ook nog eens gefundeerd op corruptie, omkoping en fraude
Ik heb zo'n walgelijke afkeer tegen dat volkslied bij Heerenveen. Bah, zo arrogant.quote:Op maandag 19 mei 2008 22:27 schreef SCH het volgende:
Grappig al die argumenten maar dat is allemaal zo rationeel.
'Haat' is een pure emotie en moet je helemaal niet verklaren eigenlijk. Het is gewoon afkeer die ik vaak bijna fysiek ervaar. Het slaat nergens op maar het is heerlijk
Vind het niet arrogant. Maar dat ze het mogen afschaffen klopt voor de volle 100%quote:Op maandag 19 mei 2008 23:38 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik heb zo'n walgelijke afkeer tegen dat volkslied bij Heerenveen. Bah, zo arrogant.
quote:Op maandag 19 mei 2008 23:38 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik heb zo'n walgelijke afkeer tegen dat volkslied bij Heerenveen. Bah, zo arrogant.
Beter had iemand het niet kunnen zeggenquote:Op maandag 19 mei 2008 22:14 schreef DemonCleaner het volgende:
Ik kan me als Ajacied wel iets van die haat voorstellen.
Ten eerste is Ajax historisch gezien wel zeer succesvol, maar de laatste jaren niet. Dat geeft fans van andere clubs de kans te spotten. Daarnaast is er enorm veel media aandacht voor Ajax. Is niet voor niks, bij Ajax is altijd wel wat te doen en Ajax heeft ook de grootste groep supporters/volgers. Verder zijn binnen Ajax zelf bepaalde uitspraken gedaan die niet meehelpen, zeker na de CL winst. En er was natuurlijk die 1. Ik snapte dat ook niet, en ik kan me van zoiets heel goed voorstellen dat het als arrogant wordt gezien.
Wat betreft supporters, volgens mij heeft elke club wel arrogante en irritante supporters. Spelers kopen van subtoppers vind ik zelf een onzinargument. Dit is nu eenmaal een onderdeel van het voetbal, bij Ajax worden ook zovaak spelers verkocht. Dat Ajax die spelers niet eerst zelf ontdekt lijkt me juist een compliment, de meeste subtoppers hebben hun scouting blijkbaar beter op orde. En als die speler zelf op een vervelende manier weggaat, zou ik eerder een hekel aan de speler hebben.
Ik heb er ook eigenlijk geen probleem mee, het is wel raar vind ik dat een speler van een andere club succes viert door te gaan zingen over Ajax, zeker voor niet-rivalen, maargoed, dat moet ie zelf maar weten. En ach, zo lang je gehaat wordt stel je blijkbaar in ieder geval nog wat voor.
Slotjequote:Op dinsdag 20 mei 2008 09:12 schreef denthemen het volgende:
[..]
Beter had iemand het niet kunnen zeggen
Dat is ook inderdaad erg irritant.quote:Op maandag 19 mei 2008 22:18 schreef Rikketik het volgende:
An sich heb ik niets tegen Ajax. Internationaal, maar ook nationaal gun ik ze het allerbeste. Ajax kampioen? Geen enkel probleem. Goed, de supporters worden na een uurtje juichen al redelijk irritant, maar dat zie je ook bij andere clubs.
Wat me echter wel aan Ajax tegenstaat, en eigenlijk valt dat nauwelijks op het conto van Ajax te schrijven, is de media-aandacht die de club uit Amsterdam krijgt. Niet alleen wordt van elke scheet verslag gedaan, ook de houding van de grote kranten is tergend. Neem nou de AD Sportwereld Pro van vandaag. De voorpagina was nog voor Twente, maar sla die om en je kwam op een analyse van Ajax uit. De overwinnaar kwam twee pagina's later aan bod. Zie je het al voor je na de CL-finale? Eerst een uitgebreid verhaal over het falen van de verliezer en dan pas een afgeraffeld verslag van de glorietocht van de winnaar. Omgekeerde wereld.
Zoals ik al zei: Ajax kan daar weinig aan doen, maar het is wel schijtirritant en ik betrap mezelf er steeds vaker op dat ik het de club tóch aanreken.
Braafheid komt bij Utrecht weg, volgens mij groeit men daar op met een (zielige) Anti-Ajax opvoeding.quote:Ik heb er ook eigenlijk geen probleem mee, het is wel raar vind ik dat een speler van een andere club succes viert door te gaan zingen over Ajax, zeker voor niet-rivalen, maargoed, dat moet ie zelf maar weten.
Hoort erbij. Maar nu lacht iedereen als het gebeurd. Maar ik weet mij nog reacties te herinneren na de bekerfinale 2007, toen Huntelaar zoiets schreeuwde.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:01 schreef Blawh het volgende:
[..]
Braafheid komt bij Utrecht weg, volgens mij groeit men daar op met een (zielige) Anti-Ajax opvoeding.
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:04 schreef devv05 het volgende:
Zelfs als we verliezen zijn we nog de beste, grootste en mooiste club van Nederland. Dat is nu eenmaal frustrerend voor sommige andere clubjes, eigenlijk is het pure jaloezie.
En terecht.quote:Op zondag 5 oktober 2008 18:04 schreef Fortitudo het volgende:
"zij krijgen voetballes"
"Huntelaar neem je rotzooi mee"
"Helemaal niets in Amsterdam"
We verliezen al een jaar of 4, je zou zeggen dat we het nu toch wel geleerd zouden hebben.quote:Op zondag 5 oktober 2008 18:07 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Ik heb een hekel aan Ajax omdat het in de regel slechte verliezers zijn en dan kun je in mijn ogen ook geen goede winnaar zijn.
Moet je nu huilen?quote:Op zondag 5 oktober 2008 18:04 schreef Fortitudo het volgende:
"zij krijgen voetballes"
"Huntelaar neem je rotzooi mee"
"Helemaal niets in Amsterdam"
En stiekem houden al die haters daar wel van, want dan hebben ze eens te meer reden om nog meer te haten. Maar dat maakt niet hoor. Ik denk dat de gemiddelde Ajacied al die haat wel aandoenlijk vind. Het is een beetje als het kleine broertje dat ook ook graag mee wil doen, maar telkens weer op zijn plek gewezen wordt.quote:Op zondag 5 oktober 2008 22:50 schreef Fides het volgende:
]^Amsterdamse bluf =/= arrogantie^
Ja, dat hebben we gezien vanmiddagquote:Op zondag 5 oktober 2008 22:53 schreef Adidah het volgende:
Het is een beetje als het kleine broertje dat ook ook graag mee wil doen, maar telkens weer op zijn plek gewezen wordt.
Verschil is, jullie moeten, wij mogenquote:Op zondag 5 oktober 2008 23:07 schreef Adidah het volgende:
[..]
Wacht maar tot het einde van het seizoen. Dan zien we wel wie boven wie staat.
Ach, dat is wel zoals de echte Ajacieden zijn. De successupporters zijn wel wel weer kwijt zo ondertussen mag ik aannemenquote:Op zondag 5 oktober 2008 22:22 schreef SCH het volgende:
Ik heb na vandaag toch wel weer een wat ander beeld van Ajax-supporters. Zelfspot en cynisme, daar ben ik dol op
Ik stikte zowatquote:Op zondag 5 oktober 2008 23:13 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ach, dat is wel zoals de echte Ajacieden zijn.
PSV goed gezienquote:Op zondag 5 oktober 2008 23:07 schreef Adidah het volgende:
[..]
Wacht maar tot het einde van het seizoen. Dan zien we wel wie boven wie staat.
2 woorden "HOOFDSTEDELIJKE ARROGANTIE"quote:Op maandag 19 mei 2008 00:03 schreef EnGCatjuh het volgende:
Als Ajax eens naast (een) prijs grijpt, is het vrijwel altijd raak. Leedvermaak. Natuurlijk, dat mag, dat gebeurt van Ajax uit ook. Maar feitelijk alleen naar Feyenoord. Na het 0-0 gelijkspel van vanmiddag was het de omgekeerde wereld. Ajax greep naast de Champions League en is veroordeeld tot een jaar UEFA Cup. Toch een competitie met clubs als de Spurs, AC Milan, HSV en Valencia. Ook niet heel vervelend.
Helemaal niets in Amsterdam is de meest geroepen zinsnede van de dag. Van Twente kan ik het begrijpen - zij hebben Ajax bedwongen - en van Feyenoord ook gezien de rivaliteit. Maar waarom beginnen ook mensen als SCH (Heerenveen, ook UEFA Cup) of PSV'ers (die al lang geen belangen meer hebben) hier ook mee? Voelt dit als een overwinning? Is het eenzijdige rivaliteit (maar wat heb je daar aan, dat is toch niet leuk?)? Of is het een rare vorm van jaloezie, nadat Ajax jaren achtereen (voorronde) Champions League heeft gespeeld of een andere 'prijs' pakte?
Vertel het me, ik snap het niet.
Waarom is iedereen opeens zo anti?
Ik vind Suarez zwaar irritant , net als half Nederland trouwensquote:Op maandag 6 oktober 2008 00:26 schreef DuvelDuvel het volgende:
Van supporters maakt het mij nog weinig uit. Maar als er commentators zijn die heel de tijd Suarez aan het bashen is vind ik dat wel zwaar irritant. Ik wacht wel gewoon op de dag dat wij weer het beste van Nederland zijn. Dan maakt het me geen zak uit.
Dit is weer typisch zo een Nederlands calimero praatje. Toen van Gaal die woorden sprak walgde iedereen er al van. Waarom? Nederlanders zijn snel jaloers wanneer iemand teveel succes krijgt, en dat zichtbaar toont aan de buitenwereld. Het gezegde hoge bomen vangen veel wind is de Nederlander ten voeten uit. Ze hadden op dat moment alles gewonnen wat een club kon winnen, en nog mochten ze niet zeggen dat ze beste waren, want dat was arrogantquote:Op maandag 6 oktober 2008 02:04 schreef Superfast het volgende:
[..]
2 woorden "HOOFDSTEDELIJKE ARROGANTIE"
Om nog maar te zwijgen van cijfertjes 1 in de stropdassen en dat hooghouden van Witsche
Als je dan pretendeert de beste te zijn moet je zorgen dat je ook ALTIJD de beste bent.
Anders verlies je symphatie en gaan mensen je uitlachen als je bijvoorbeeld eens verliest van Kopenhagen , Dinamo Zagreb ofzo
Suarez is zwaar irritant. Dat is geen mening, maar een feit.quote:Op maandag 6 oktober 2008 02:05 schreef Superfast het volgende:
[..]
Ik vind Suarez zwaar irritant , net als half Nederland trouwens
Krijgen we nu weer dat praatje over het verleden?quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:24 schreef Adidah het volgende:
[..]
Dit is weer typisch zo een Nederlands calimero praatje. Toen van Gaal die woorden sprak walgde iedereen er al van. Waarom? Nederlanders zijn snel jaloers wanneer iemand teveel succes krijgt, en dat zichtbaar toont aan de buitenwereld. Het gezegde hoge bomen vangen veel wind is de Nederlander ten voeten uit. Ze hadden op dat moment alles gewonnen wat een club kon winnen, en nog mochten ze niet zeggen dat ze beste waren, want dat was arrogant. Flikker toch op man, pure afgunst is het. Afgunst omdat Ajax en zijn aanhang zich wel boven iedereen durft te verheffen. Afgunst omdat de Amsterdammer wel bluf kent en het niet schroomt zijn visie gelijk te trekken met dat van de Europese elite. Afgunst om de gigantische prijzenkast die bijna meer eretitels bevat dan alle clubs uit de eredivisie bij elkaar. Afgunst omdat Ajax nog steeds de grootste van Nederland is
.
Maar jullie mogen lekker haten hoor. Daarmee voeden jullie alleen maar de Amsterdamse arrogantie.
daar denkt Obiku toch anders overquote:Op maandag 6 oktober 2008 10:24 schreef Adidah het volgende:
Ze hadden op dat moment alles gewonnen wat een club kon winnen
Ja natuurlijk. Je gaat de dag pas waarderen als je de nacht kentquote:Op maandag 6 oktober 2008 11:32 schreef koningdavid het volgende:
Ach ja, iedereen haat op Ajax. Maar als Ajax een rustige, bescheiden PSV-achtige club zou zijn zou iedereen de 'arrogantie' en 'bluf' missen gok ik.
Ajax is zo'n 'love to hate' club voor supporters van andere clubs.
Zelfs de meeste Ajacieden vinden dat...quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:29 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Suarez is zwaar irritant. Dat is geen mening, maar een feit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |