abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 oktober 2008 @ 18:29:24 #276
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_62153257
Dezelfde reden waarom iedereen van Ajax nu een hekel aan PSV begint te krijgen. Tegenwoordig hebben ze allemaal een hekel aan PSV, 5 jaar geleden was dat heel anders.

Afgunst.
pi_62153279
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 18:07 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Ik heb een hekel aan Ajax omdat het in de regel slechte verliezers zijn en dan kun je in mijn ogen ook geen goede winnaar zijn.
We verliezen al een jaar of 4, je zou zeggen dat we het nu toch wel geleerd zouden hebben.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  zondag 5 oktober 2008 @ 18:32:04 #278
3185 Adelante
To let it go now
pi_62153311
misplaatste arrogantie gebaseerd op resultaten uit het verleden
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_62159717
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 18:04 schreef Fortitudo het volgende:
"zij krijgen voetballes"
"Huntelaar neem je rotzooi mee"
"Helemaal niets in Amsterdam"
Moet je nu huilen?
pi_62159904
Ik heb na vandaag toch wel weer een wat ander beeld van Ajax-supporters. Zelfspot en cynisme, daar ben ik dol op
  zondag 5 oktober 2008 @ 22:32:06 #281
144213 Adidah
Het was wraak
pi_62160310
Flikker toch op man.
pi_62161035
We worden toch wel kampioen en bekerwinnaar. Oh, jazeker, die Uefa beker nemen we ook nog mee naar Mokum.

]^Amsterdamse bluf =/= arrogantie^
  zondag 5 oktober 2008 @ 22:53:42 #283
144213 Adidah
Het was wraak
pi_62161155
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 22:50 schreef Fides het volgende:
]^Amsterdamse bluf =/= arrogantie^
En stiekem houden al die haters daar wel van, want dan hebben ze eens te meer reden om nog meer te haten. Maar dat maakt niet hoor. Ik denk dat de gemiddelde Ajacied al die haat wel aandoenlijk vind. Het is een beetje als het kleine broertje dat ook ook graag mee wil doen, maar telkens weer op zijn plek gewezen wordt.
pi_62161493
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 22:53 schreef Adidah het volgende:
Het is een beetje als het kleine broertje dat ook ook graag mee wil doen, maar telkens weer op zijn plek gewezen wordt.
Ja, dat hebben we gezien vanmiddag
  zondag 5 oktober 2008 @ 23:07:06 #285
144213 Adidah
Het was wraak
pi_62161603
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 23:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, dat hebben we gezien vanmiddag
Wacht maar tot het einde van het seizoen. Dan zien we wel wie boven wie staat.
  zondag 5 oktober 2008 @ 23:09:52 #286
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_62161684
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 23:07 schreef Adidah het volgende:

[..]

Verschil is, jullie moeten, wij mogen

Kom op zeg, als je voor zoveel miljoen in je spelersgroep investeert dan moet je om het kampioenschap mee doen. Eigenlijk gewoon fluitend kampioen worden.
En als je dan zulk waardeloos voetbal op de mat legt, dan moet je net als een groot deel van je medesupporters gewoon mans genoeg zijn om toe te geven dat het k.u.t. is, was en dat er vooralsnog weinig hoop op beter is.
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  zondag 5 oktober 2008 @ 23:13:59 #287
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_62161784
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 22:22 schreef SCH het volgende:
Ik heb na vandaag toch wel weer een wat ander beeld van Ajax-supporters. Zelfspot en cynisme, daar ben ik dol op
Ach, dat is wel zoals de echte Ajacieden zijn. De successupporters zijn wel wel weer kwijt zo ondertussen mag ik aannemen
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  zondag 5 oktober 2008 @ 23:27:22 #288
144213 Adidah
Het was wraak
pi_62162105
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 23:13 schreef Againzender het volgende:

[..]

Ach, dat is wel zoals de echte Ajacieden zijn.
Ik stikte zowat . When will the hurting stop .
  maandag 6 oktober 2008 @ 00:26:17 #289
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_62163106
Van supporters maakt het mij nog weinig uit. Maar als er commentators zijn die heel de tijd Suarez aan het bashen is vind ik dat wel zwaar irritant. Ik wacht wel gewoon op de dag dat wij weer het beste van Nederland zijn. Dan maakt het me geen zak uit.
#FreeHat
pi_62163179
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 23:07 schreef Adidah het volgende:

[..]

PSV goed gezien
  maandag 6 oktober 2008 @ 02:04:35 #291
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_62163745
quote:
Op maandag 19 mei 2008 00:03 schreef EnGCatjuh het volgende:
Als Ajax eens naast (een) prijs grijpt, is het vrijwel altijd raak. Leedvermaak. Natuurlijk, dat mag, dat gebeurt van Ajax uit ook. Maar feitelijk alleen naar Feyenoord. Na het 0-0 gelijkspel van vanmiddag was het de omgekeerde wereld. Ajax greep naast de Champions League en is veroordeeld tot een jaar UEFA Cup. Toch een competitie met clubs als de Spurs, AC Milan, HSV en Valencia. Ook niet heel vervelend.

Helemaal niets in Amsterdam is de meest geroepen zinsnede van de dag. Van Twente kan ik het begrijpen - zij hebben Ajax bedwongen - en van Feyenoord ook gezien de rivaliteit. Maar waarom beginnen ook mensen als SCH (Heerenveen, ook UEFA Cup) of PSV'ers (die al lang geen belangen meer hebben) hier ook mee? Voelt dit als een overwinning? Is het eenzijdige rivaliteit (maar wat heb je daar aan, dat is toch niet leuk?)? Of is het een rare vorm van jaloezie, nadat Ajax jaren achtereen (voorronde) Champions League heeft gespeeld of een andere 'prijs' pakte?

Vertel het me, ik snap het niet.

Waarom is iedereen opeens zo anti?
2 woorden "HOOFDSTEDELIJKE ARROGANTIE"

Om nog maar te zwijgen van cijfertjes 1 in de stropdassen en dat hooghouden van Witsche

Als je dan pretendeert de beste te zijn moet je zorgen dat je ook ALTIJD de beste bent.
Anders verlies je symphatie en gaan mensen je uitlachen als je bijvoorbeeld eens verliest van Kopenhagen , Dinamo Zagreb ofzo
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
  maandag 6 oktober 2008 @ 02:05:57 #292
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_62163751
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 00:26 schreef DuvelDuvel het volgende:
Van supporters maakt het mij nog weinig uit. Maar als er commentators zijn die heel de tijd Suarez aan het bashen is vind ik dat wel zwaar irritant. Ik wacht wel gewoon op de dag dat wij weer het beste van Nederland zijn. Dan maakt het me geen zak uit.
Ik vind Suarez zwaar irritant , net als half Nederland trouwens
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
  maandag 6 oktober 2008 @ 10:24:28 #293
144213 Adidah
Het was wraak
pi_62166764
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 02:04 schreef Superfast het volgende:

[..]

2 woorden "HOOFDSTEDELIJKE ARROGANTIE"

Om nog maar te zwijgen van cijfertjes 1 in de stropdassen en dat hooghouden van Witsche

Als je dan pretendeert de beste te zijn moet je zorgen dat je ook ALTIJD de beste bent.
Anders verlies je symphatie en gaan mensen je uitlachen als je bijvoorbeeld eens verliest van Kopenhagen , Dinamo Zagreb ofzo
Dit is weer typisch zo een Nederlands calimero praatje. Toen van Gaal die woorden sprak walgde iedereen er al van. Waarom? Nederlanders zijn snel jaloers wanneer iemand teveel succes krijgt, en dat zichtbaar toont aan de buitenwereld. Het gezegde hoge bomen vangen veel wind is de Nederlander ten voeten uit. Ze hadden op dat moment alles gewonnen wat een club kon winnen, en nog mochten ze niet zeggen dat ze beste waren, want dat was arrogant . Flikker toch op man, pure afgunst is het. Afgunst omdat Ajax en zijn aanhang zich wel boven iedereen durft te verheffen. Afgunst omdat de Amsterdammer wel bluf kent en het niet schroomt zijn visie gelijk te trekken met dat van de Europese elite. Afgunst om de gigantische prijzenkast die bijna meer eretitels bevat dan alle clubs uit de eredivisie bij elkaar. Afgunst omdat Ajax nog steeds de grootste van Nederland is .

Maar jullie mogen lekker haten hoor. Daarmee voeden jullie alleen maar de Amsterdamse arrogantie .

[ Bericht 5% gewijzigd door Adidah op 06-10-2008 10:36:20 ]
  maandag 6 oktober 2008 @ 10:29:32 #294
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_62166886
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 02:05 schreef Superfast het volgende:

[..]

Ik vind Suarez zwaar irritant , net als half Nederland trouwens
Suarez is zwaar irritant. Dat is geen mening, maar een feit.

Op zich jammer, hij kan fantastisch voetballen en hoort bij de beste spelers van de Eredivisie. Alleen het mentale deel, dat verongelijkte, dat zeuren om kaarten en dat uitlokken.. Dat heeft 'ie toch helemaal niet nodig?

En dan die Cvitanich gister, nog zo'n opgewonden standje.. 't Zal de cultuur zijn, het Zuid-Amerikaanse temperament misschien.. Op veel sympathie hoef je dan echter niet te rekenen
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_62168270
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 10:24 schreef Adidah het volgende:

[..]

Dit is weer typisch zo een Nederlands calimero praatje. Toen van Gaal die woorden sprak walgde iedereen er al van. Waarom? Nederlanders zijn snel jaloers wanneer iemand teveel succes krijgt, en dat zichtbaar toont aan de buitenwereld. Het gezegde hoge bomen vangen veel wind is de Nederlander ten voeten uit. Ze hadden op dat moment alles gewonnen wat een club kon winnen, en nog mochten ze niet zeggen dat ze beste waren, want dat was arrogant . Flikker toch op man, pure afgunst is het. Afgunst omdat Ajax en zijn aanhang zich wel boven iedereen durft te verheffen. Afgunst omdat de Amsterdammer wel bluf kent en het niet schroomt zijn visie gelijk te trekken met dat van de Europese elite. Afgunst om de gigantische prijzenkast die bijna meer eretitels bevat dan alle clubs uit de eredivisie bij elkaar. Afgunst omdat Ajax nog steeds de grootste van Nederland is .

Maar jullie mogen lekker haten hoor. Daarmee voeden jullie alleen maar de Amsterdamse arrogantie .
Krijgen we nu weer dat praatje over het verleden?

Komop zeg.. Arrogant zijn mag, maar wel als het ergens op gebaseerd is. De laatste jaren is het vooral zielig, steeds maar dat geleuter over Ajax als maatstaf etc. Als ik een tijdje geleden een of andere nitwit als Sjakie Wolfs of hoe heet-ie precies vorig jaar bij Studio Voetbal hoor zeggen: 'er is niks aan de hand bij Ajax, de A3 is toch kampioen geworden?' dan weet ik dat er nooit iets zal veranderen. Ik lach me kapot, zolang men in Amsterdam blijft roepen dat alles wel goed komt en er niks gebeurt, maak ik me geen zorgen.

En vertel mij eens waarop ik jaloers zou zijn bij Ajax. Vanwege die schitterende prijzenkast vol bekers met vooral de lege vitrinekasten die 5 jaar geleden zijn bijgeplaatst om de karrenvracht aan nieuw metaal bij te plaatsen? Vanwege het unieke spelsysteem? Vanwegen de toonaangevende jeugdopleiding? Vanwege het internationale prestige? Hou op.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_62168330
Ik snap het wel, als ik naar mijzelf kijk dan schaam ik mij vaak voor mijn club en de supporters, logisch dat anderen dan minachting voelen.

Ajax presenteert zich alsof ze het voetbal hebben uitgevonden en de beste zijn. Dat is op zich ook zo, alleen waar gekoketteerd wordt met die traditie van technisch en tactisch hoogstaand aanvallend voetbal met jonkies, gingen de laatste jaren de handen enthousiast op mekaar voor gerijpte middelmaaat en oudjes met een houten been die even goed de beuk erin konden gooien met veel fysieke kracht.

Die hele Ajaxtraditie is een hol vat, een goede presentatie, gladde praatjes, leuke uitstraling, statistiekjes, grote naam als speler, alles in belangrijker dan de inhoud van goed Ajaxvoetbal. Er wordt aansluiting bij het verleden gezocht op uiterlijke schijn, om dat via de inhoud te doen ontbreekt de wil, het geduld en de hardheid. Een trainer of speler die ze niet meteen een warm al dan niet nostalgisch gevoel van binnen geeft is al een te grote opoffering voor de meeste supporters. En het bestuur is te zwak om daar weerstand aan te bieden.

Die Ajaxtraditie wordt dan gevierd met grote namen uit het verleden en zelfs met kleine namen uit het verleden. Blind, Van Basten, Keizer, maar ook Bobby Haarms en Sjakie Wolfs. Het is recycling van oude eer. Maar de echte Ajaxtraditie eer aan doen door vakbekwame mensen te laten werken aan technisch en tactisch hoogstaand combinatievoetbal wordt geminacht. Huntelaar de grote held, Stam de grote held, Van Basten de messias, Vermaelen een topper, Perez een goede aankoop, er lijkt niemand de Ajaxtraditie zo te minachten als Ajax en zijn supporters zelf.

Iets vergelijkbaars zien we met de pretentie dat je de beste bent en het beste voetbalt. Leuk, maar ook dat is een hol vat als je vervolgens steen en been gaat klagen en alle media in beslag neemt met je verongelijktheid wanneer je het had moeten hebben van een paar scheidsrechterlijke beslissingen die net de verkeerde kant uit vielen.

Noblesse oblige, op gevallen adel met een grote bek en slechte manieren spuugt iedereen, en niet eens onterecht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_62168404
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 10:24 schreef Adidah het volgende:
Ze hadden op dat moment alles gewonnen wat een club kon winnen
daar denkt Obiku toch anders over
pi_62168467
Ach ja, iedereen haat op Ajax. Maar als Ajax een rustige, bescheiden PSV-achtige club zou zijn zou iedereen de 'arrogantie' en 'bluf' missen gok ik.

Ajax is zo'n 'love to hate' club voor supporters van andere clubs.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_62168497
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 11:32 schreef koningdavid het volgende:
Ach ja, iedereen haat op Ajax. Maar als Ajax een rustige, bescheiden PSV-achtige club zou zijn zou iedereen de 'arrogantie' en 'bluf' missen gok ik.

Ajax is zo'n 'love to hate' club voor supporters van andere clubs.
Ja natuurlijk. Je gaat de dag pas waarderen als je de nacht kent
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_62168664
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 10:29 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Suarez is zwaar irritant. Dat is geen mening, maar een feit.
Zelfs de meeste Ajacieden vinden dat...
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')