abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58768002
Tot het jaar 2004 ongeveer vond ik Ajax een sympathieke club. Nu niet meer.
Het is meer het eeuwige gezeur over 4-3-3 dat ten koste van alles behouden wordt, en dat met de huidige bondscoach ook nog eens (in mijn ogen) negatieve invloed heeft op het spel van Oranje. En natuurlijk dingen zoals een stropdas met een 1. erop.
Maar wat me nog het meest irriteert is het gezeik over het spel van PSV. En nee ik ben geen PSV fan maar die club speelt gewoon het beste voetbal want ze worden elk jaar weer kampioen. Dan zegt men dat het spel niet om aan te zien is, maar dat is het van Ajax ook lang niet altijd.
pi_58768169
quote:
Op maandag 19 mei 2008 16:10 schreef MaxPower het volgende:

[..]

- meeloopgedrag van vele fans die jou altijd weten te vinden als ajax van heerenveen wint maar opeens niet zo geinteresseerd zijn als het kut gaat met ajax. En bij Ajax zijn dat er teveel.
- de directie van ajax die jarenlang op een andere planeet leken te leven na de CL-winst in 95. Te bedrijfsmatig de club runnen. Beursgang, alles gericht op financieel gewin, met o.a. fout logo, alles uitdrukken in marketingtermen. Verder waardeloos supportersbeleid in Amsterdam (voor de eigen fans).
- een lelijk en kil stadion, 12,50 parkeerkosten, Arena's en dat soort shit.
- een 1 op de stropdas, jankende coaches als ze verliezen en dan alle realiteitszin uit het oog verliezen.
- leegkopen van subtoppers, voorbijgaan aan de eigen scouting (en dan nog eens 20% van de spelers ongescout kopen)

Kies maar.
Veel beter dan dit zou ik het zelf niet kunnen omschrijven, vooral die 1e is gruwelijk irritant. Al kan de echte ajaxcied daar weinig aan doen denk ik.
pi_58768501
Dat leegkopen, wat maakt dat uit? Dan moet je zelf maar groter proberen te worden en de spelers behouden. Als dat niet lukt en als je speler zelf ook weg wil, dan zal Ajax nog wel gewoon groter zijn.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  maandag 19 mei 2008 @ 21:28:54 #254
106943 blueangel_
*FS 1982-2008*
pi_58768563
Omdat ze in 020 denken dat de evenaar door hun reet loopt

Exact dezelfde reden waarom ik alles wat uit Brussel komt haat, alleen is die arrogantie daar ook nog eens gefundeerd op corruptie, omkoping en fraude
+ François Sterchele, 14/03/1982 - 08/05/2008 +
pi_58768651
quote:
Op maandag 19 mei 2008 21:28 schreef blueangel_ het volgende:

Exact dezelfde reden waarom ik alles wat uit Brussel komt haat, alleen is die arrogantie daar ook nog eens gefundeerd op corruptie, omkoping en fraude
De evenaar door hun reet loopt. Whehe wat bedoel je daar nu weer mee.
  maandag 19 mei 2008 @ 21:37:40 #256
179108 El-Salvador
Anti-klapper
pi_58768733
quote:
Op maandag 19 mei 2008 21:28 schreef blueangel_ het volgende:

duidelijk argumenten!
Vincent zag het koren
Einstein het getal
Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
pi_58769032
Mag ik even:
Jorien
pi_58769501
Ik kan me als Ajacied wel iets van die haat voorstellen.

Ten eerste is Ajax historisch gezien wel zeer succesvol, maar de laatste jaren niet. Dat geeft fans van andere clubs de kans te spotten. Daarnaast is er enorm veel media aandacht voor Ajax. Is niet voor niks, bij Ajax is altijd wel wat te doen en Ajax heeft ook de grootste groep supporters/volgers. Verder zijn binnen Ajax zelf bepaalde uitspraken gedaan die niet meehelpen, zeker na de CL winst. En er was natuurlijk die 1. Ik snapte dat ook niet, en ik kan me van zoiets heel goed voorstellen dat het als arrogant wordt gezien.

Wat betreft supporters, volgens mij heeft elke club wel arrogante en irritante supporters. Spelers kopen van subtoppers vind ik zelf een onzinargument. Dit is nu eenmaal een onderdeel van het voetbal, bij Ajax worden ook zovaak spelers verkocht. Dat Ajax die spelers niet eerst zelf ontdekt lijkt me juist een compliment, de meeste subtoppers hebben hun scouting blijkbaar beter op orde. En als die speler zelf op een vervelende manier weggaat, zou ik eerder een hekel aan de speler hebben.

Ik heb er ook eigenlijk geen probleem mee, het is wel raar vind ik dat een speler van een andere club succes viert door te gaan zingen over Ajax, zeker voor niet-rivalen, maargoed, dat moet ie zelf maar weten. En ach, zo lang je gehaat wordt stel je blijkbaar in ieder geval nog wat voor.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
  maandag 19 mei 2008 @ 22:18:23 #259
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_58769559
An sich heb ik niets tegen Ajax. Internationaal, maar ook nationaal gun ik ze het allerbeste. Ajax kampioen? Geen enkel probleem. Goed, de supporters worden na een uurtje juichen al redelijk irritant, maar dat zie je ook bij andere clubs.

Wat me echter wel aan Ajax tegenstaat, en eigenlijk valt dat nauwelijks op het conto van Ajax te schrijven, is de media-aandacht die de club uit Amsterdam krijgt. Niet alleen wordt van elke scheet verslag gedaan, ook de houding van de grote kranten is tergend. Neem nou de AD Sportwereld Pro van vandaag. De voorpagina was nog voor Twente, maar sla die om en je kwam op een analyse van Ajax uit. De overwinnaar kwam twee pagina's later aan bod. Zie je het al voor je na de CL-finale? Eerst een uitgebreid verhaal over het falen van de verliezer en dan pas een afgeraffeld verslag van de glorietocht van de winnaar. Omgekeerde wereld.

Zoals ik al zei: Ajax kan daar weinig aan doen, maar het is wel schijtirritant en ik betrap mezelf er steeds vaker op dat ik het de club tóch aanreken.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_58769746
Grappig al die argumenten maar dat is allemaal zo rationeel.

'Haat' is een pure emotie en moet je helemaal niet verklaren eigenlijk. Het is gewoon afkeer die ik vaak bijna fysiek ervaar. Het slaat nergens op maar het is heerlijk
pi_58771413
quote:
Op maandag 19 mei 2008 22:27 schreef SCH het volgende:
Grappig al die argumenten maar dat is allemaal zo rationeel.

'Haat' is een pure emotie en moet je helemaal niet verklaren eigenlijk. Het is gewoon afkeer die ik vaak bijna fysiek ervaar. Het slaat nergens op maar het is heerlijk
Ik heb zo'n walgelijke afkeer tegen dat volkslied bij Heerenveen. Bah, zo arrogant.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  maandag 19 mei 2008 @ 23:51:09 #262
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_58771764
quote:
Op maandag 19 mei 2008 23:38 schreef RayMania het volgende:

[..]

Ik heb zo'n walgelijke afkeer tegen dat volkslied bij Heerenveen. Bah, zo arrogant.
Vind het niet arrogant. Maar dat ze het mogen afschaffen klopt voor de volle 100%

Bij ons mogen ze het Limburgse volkslied ook schrappen uit het verder waardeloze repertoire. Als die gezongen word zingen we hem zelf wel tijdens de wedstrijd!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_58775096
quote:
Op maandag 19 mei 2008 23:38 schreef RayMania het volgende:

[..]

pi_58775277
quote:
Op maandag 19 mei 2008 22:14 schreef DemonCleaner het volgende:
Ik kan me als Ajacied wel iets van die haat voorstellen.

Ten eerste is Ajax historisch gezien wel zeer succesvol, maar de laatste jaren niet. Dat geeft fans van andere clubs de kans te spotten. Daarnaast is er enorm veel media aandacht voor Ajax. Is niet voor niks, bij Ajax is altijd wel wat te doen en Ajax heeft ook de grootste groep supporters/volgers. Verder zijn binnen Ajax zelf bepaalde uitspraken gedaan die niet meehelpen, zeker na de CL winst. En er was natuurlijk die 1. Ik snapte dat ook niet, en ik kan me van zoiets heel goed voorstellen dat het als arrogant wordt gezien.

Wat betreft supporters, volgens mij heeft elke club wel arrogante en irritante supporters. Spelers kopen van subtoppers vind ik zelf een onzinargument. Dit is nu eenmaal een onderdeel van het voetbal, bij Ajax worden ook zovaak spelers verkocht. Dat Ajax die spelers niet eerst zelf ontdekt lijkt me juist een compliment, de meeste subtoppers hebben hun scouting blijkbaar beter op orde. En als die speler zelf op een vervelende manier weggaat, zou ik eerder een hekel aan de speler hebben.

Ik heb er ook eigenlijk geen probleem mee, het is wel raar vind ik dat een speler van een andere club succes viert door te gaan zingen over Ajax, zeker voor niet-rivalen, maargoed, dat moet ie zelf maar weten. En ach, zo lang je gehaat wordt stel je blijkbaar in ieder geval nog wat voor.
Beter had iemand het niet kunnen zeggen
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_58775366
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 09:12 schreef denthemen het volgende:

[..]

Beter had iemand het niet kunnen zeggen
Slotje
pi_58777090
quote:
Op maandag 19 mei 2008 22:18 schreef Rikketik het volgende:
An sich heb ik niets tegen Ajax. Internationaal, maar ook nationaal gun ik ze het allerbeste. Ajax kampioen? Geen enkel probleem. Goed, de supporters worden na een uurtje juichen al redelijk irritant, maar dat zie je ook bij andere clubs.

Wat me echter wel aan Ajax tegenstaat, en eigenlijk valt dat nauwelijks op het conto van Ajax te schrijven, is de media-aandacht die de club uit Amsterdam krijgt. Niet alleen wordt van elke scheet verslag gedaan, ook de houding van de grote kranten is tergend. Neem nou de AD Sportwereld Pro van vandaag. De voorpagina was nog voor Twente, maar sla die om en je kwam op een analyse van Ajax uit. De overwinnaar kwam twee pagina's later aan bod. Zie je het al voor je na de CL-finale? Eerst een uitgebreid verhaal over het falen van de verliezer en dan pas een afgeraffeld verslag van de glorietocht van de winnaar. Omgekeerde wereld.

Zoals ik al zei: Ajax kan daar weinig aan doen, maar het is wel schijtirritant en ik betrap mezelf er steeds vaker op dat ik het de club tóch aanreken.
Dat is ook inderdaad erg irritant.
Daar kan ik me als Ajax fan ook aan ergeren.
pi_58777132
quote:
Ik heb er ook eigenlijk geen probleem mee, het is wel raar vind ik dat een speler van een andere club succes viert door te gaan zingen over Ajax, zeker voor niet-rivalen, maargoed, dat moet ie zelf maar weten.
Braafheid komt bij Utrecht weg, volgens mij groeit men daar op met een (zielige) Anti-Ajax opvoeding.
pi_58777173
Zelfs als we verliezen zijn we nog de beste, grootste en mooiste club van Nederland. Dat is nu eenmaal frustrerend voor sommige andere clubjes, eigenlijk is het pure jaloezie.
pi_58777264
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 11:01 schreef Blawh het volgende:

[..]

Braafheid komt bij Utrecht weg, volgens mij groeit men daar op met een (zielige) Anti-Ajax opvoeding.
Hoort erbij. Maar nu lacht iedereen als het gebeurd. Maar ik weet mij nog reacties te herinneren na de bekerfinale 2007, toen Huntelaar zoiets schreeuwde.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_58779257
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 11:04 schreef devv05 het volgende:
Zelfs als we verliezen zijn we nog de beste, grootste en mooiste club van Nederland. Dat is nu eenmaal frustrerend voor sommige andere clubjes, eigenlijk is het pure jaloezie.
  zondag 5 oktober 2008 @ 18:04:00 #271
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_62152469
"zij krijgen voetballes"
"Huntelaar neem je rotzooi mee"
"Helemaal niets in Amsterdam"
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  zondag 5 oktober 2008 @ 18:06:38 #272
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_62152540
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 18:04 schreef Fortitudo het volgende:
"zij krijgen voetballes"
"Huntelaar neem je rotzooi mee"
"Helemaal niets in Amsterdam"
En terecht.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_62152580
Ik heb een hekel aan Ajax omdat het in de regel slechte verliezers zijn en dan kun je in mijn ogen ook geen goede winnaar zijn.
  zondag 5 oktober 2008 @ 18:27:20 #274
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_62153196
Maar even mijn post uit het Eredivisie-verslagen topic overhevelen:

Ajax is inderdaad een stuk onpopulairder dan PSV onder de fanatieke aanhang van de subtoppers/middenmotors. Hetzelfde geldt trouwens voor Feyenoord. Voor clubs als Twente en NAC is Feyenoord één van de grootste vijanden. Tegen PSV bestaat bijna geen collectieve afkeer. En dat terwijl PSV de succesvolste club van de laatste paar jaar is en de op één na succesvolste ooit. Ze zijn Feyenoord voorbij wat betreft prijzen en het aantal punten op de eeuwige Eredivisie ranglijst.

Een mogelijke verklaring zou kunnen zijn dat Ajax en Feyenoord, in tegenstelling tot PSV, veel aanhang hebben in het hele land. Op die manier hebben de supporters van de provincieclubs Ajacieden en Feyenoorders in hum omgeving en de krijgen wedstrijden tegen die clubs een persoonlijk tintje. De grootste afkeer richt zich meestal ook tegen die fans uit de provincie.

Daarnaast heeft de Ajax-aanhang de aan haar toegeschreven arrogantie ook wel tot een stuk van haar identiteit verheven. Spandoeken en liedjes dat Ajax de beste is, ook als dat op het moment niet het geval is.

Amsterdam en Rotterdam zijn ook veel sterkere symbolen dan Eindhoven. Die eerste twee steden staan in veel verdere mate ergens voor dan Eindhoven. En er moet wel een identiteit zijn om je tegen af te zetten. Als je nergens echt voor staat, kan je ook nergens voor gehekeld worden.
pi_62153249
Omdat er altijd veel gezeik is om niks en we het allemaal mogen aanhoren. Als men daar een keer de plee vergeet door te spoelen, is het landelijk nieuws en wordt dat wc-nieuws door ons aller strot gedouwd. Daarnaast is het al jaren niks maar dan ook helemaal niks meer daar in Amsterdam, en lijkt het dit seizoen ook weer niks te worden. Ze hebben een kut stadion, publiek wat wegloopt, minder supporters dan Feyenoord en PSV wint de laatste jaren de prijzen.

Om vervolgens te spreken van Ajax haat, vind ik wel weer erg ver gaan. Het is gewoon een reactie op mensen die zichzelf erg belangrijk vinden maar dat niet zijn. Iedereen schijt op drama-queens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')