Veel beter dan dit zou ik het zelf niet kunnen omschrijven, vooral die 1e is gruwelijk irritant. Al kan de echte ajaxcied daar weinig aan doen denk ik.quote:Op maandag 19 mei 2008 16:10 schreef MaxPower het volgende:
[..]
- meeloopgedrag van vele fans die jou altijd weten te vinden als ajax van heerenveen wint maar opeens niet zo geinteresseerd zijn als het kut gaat met ajax. En bij Ajax zijn dat er teveel.
- de directie van ajax die jarenlang op een andere planeet leken te leven na de CL-winst in 95. Te bedrijfsmatig de club runnen. Beursgang, alles gericht op financieel gewin, met o.a. fout logo, alles uitdrukken in marketingtermen. Verder waardeloos supportersbeleid in Amsterdam (voor de eigen fans).
- een lelijk en kil stadion, 12,50 parkeerkosten, Arena's en dat soort shit.
- een 1 op de stropdas, jankende coaches als ze verliezen en dan alle realiteitszin uit het oog verliezen.
- leegkopen van subtoppers, voorbijgaan aan de eigen scouting (en dan nog eens 20% van de spelers ongescout kopen)
Kies maar.
De evenaar door hun reet loopt.quote:Op maandag 19 mei 2008 21:28 schreef blueangel_ het volgende:
Omdat ze in 020 denken dat de evenaar door hun reet loopt
Exact dezelfde reden waarom ik alles wat uit Brussel komt haat, alleen is die arrogantie daar ook nog eens gefundeerd op corruptie, omkoping en fraude
duidelijk argumenten!quote:Op maandag 19 mei 2008 21:28 schreef blueangel_ het volgende:
Omdat ze in 020 denken dat de evenaar door hun reet loopt
Exact dezelfde reden waarom ik alles wat uit Brussel komt haat, alleen is die arrogantie daar ook nog eens gefundeerd op corruptie, omkoping en fraude
Ik heb zo'n walgelijke afkeer tegen dat volkslied bij Heerenveen. Bah, zo arrogant.quote:Op maandag 19 mei 2008 22:27 schreef SCH het volgende:
Grappig al die argumenten maar dat is allemaal zo rationeel.
'Haat' is een pure emotie en moet je helemaal niet verklaren eigenlijk. Het is gewoon afkeer die ik vaak bijna fysiek ervaar. Het slaat nergens op maar het is heerlijk
Vind het niet arrogant. Maar dat ze het mogen afschaffen klopt voor de volle 100%quote:Op maandag 19 mei 2008 23:38 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik heb zo'n walgelijke afkeer tegen dat volkslied bij Heerenveen. Bah, zo arrogant.
quote:Op maandag 19 mei 2008 23:38 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik heb zo'n walgelijke afkeer tegen dat volkslied bij Heerenveen. Bah, zo arrogant.
Beter had iemand het niet kunnen zeggenquote:Op maandag 19 mei 2008 22:14 schreef DemonCleaner het volgende:
Ik kan me als Ajacied wel iets van die haat voorstellen.
Ten eerste is Ajax historisch gezien wel zeer succesvol, maar de laatste jaren niet. Dat geeft fans van andere clubs de kans te spotten. Daarnaast is er enorm veel media aandacht voor Ajax. Is niet voor niks, bij Ajax is altijd wel wat te doen en Ajax heeft ook de grootste groep supporters/volgers. Verder zijn binnen Ajax zelf bepaalde uitspraken gedaan die niet meehelpen, zeker na de CL winst. En er was natuurlijk die 1. Ik snapte dat ook niet, en ik kan me van zoiets heel goed voorstellen dat het als arrogant wordt gezien.
Wat betreft supporters, volgens mij heeft elke club wel arrogante en irritante supporters. Spelers kopen van subtoppers vind ik zelf een onzinargument. Dit is nu eenmaal een onderdeel van het voetbal, bij Ajax worden ook zovaak spelers verkocht. Dat Ajax die spelers niet eerst zelf ontdekt lijkt me juist een compliment, de meeste subtoppers hebben hun scouting blijkbaar beter op orde. En als die speler zelf op een vervelende manier weggaat, zou ik eerder een hekel aan de speler hebben.
Ik heb er ook eigenlijk geen probleem mee, het is wel raar vind ik dat een speler van een andere club succes viert door te gaan zingen over Ajax, zeker voor niet-rivalen, maargoed, dat moet ie zelf maar weten. En ach, zo lang je gehaat wordt stel je blijkbaar in ieder geval nog wat voor.
Slotjequote:Op dinsdag 20 mei 2008 09:12 schreef denthemen het volgende:
[..]
Beter had iemand het niet kunnen zeggen
Dat is ook inderdaad erg irritant.quote:Op maandag 19 mei 2008 22:18 schreef Rikketik het volgende:
An sich heb ik niets tegen Ajax. Internationaal, maar ook nationaal gun ik ze het allerbeste. Ajax kampioen? Geen enkel probleem. Goed, de supporters worden na een uurtje juichen al redelijk irritant, maar dat zie je ook bij andere clubs.
Wat me echter wel aan Ajax tegenstaat, en eigenlijk valt dat nauwelijks op het conto van Ajax te schrijven, is de media-aandacht die de club uit Amsterdam krijgt. Niet alleen wordt van elke scheet verslag gedaan, ook de houding van de grote kranten is tergend. Neem nou de AD Sportwereld Pro van vandaag. De voorpagina was nog voor Twente, maar sla die om en je kwam op een analyse van Ajax uit. De overwinnaar kwam twee pagina's later aan bod. Zie je het al voor je na de CL-finale? Eerst een uitgebreid verhaal over het falen van de verliezer en dan pas een afgeraffeld verslag van de glorietocht van de winnaar. Omgekeerde wereld.
Zoals ik al zei: Ajax kan daar weinig aan doen, maar het is wel schijtirritant en ik betrap mezelf er steeds vaker op dat ik het de club tóch aanreken.
Braafheid komt bij Utrecht weg, volgens mij groeit men daar op met een (zielige) Anti-Ajax opvoeding.quote:Ik heb er ook eigenlijk geen probleem mee, het is wel raar vind ik dat een speler van een andere club succes viert door te gaan zingen over Ajax, zeker voor niet-rivalen, maargoed, dat moet ie zelf maar weten.
Hoort erbij. Maar nu lacht iedereen als het gebeurd. Maar ik weet mij nog reacties te herinneren na de bekerfinale 2007, toen Huntelaar zoiets schreeuwde.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:01 schreef Blawh het volgende:
[..]
Braafheid komt bij Utrecht weg, volgens mij groeit men daar op met een (zielige) Anti-Ajax opvoeding.
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:04 schreef devv05 het volgende:
Zelfs als we verliezen zijn we nog de beste, grootste en mooiste club van Nederland. Dat is nu eenmaal frustrerend voor sommige andere clubjes, eigenlijk is het pure jaloezie.
En terecht.quote:Op zondag 5 oktober 2008 18:04 schreef Fortitudo het volgende:
"zij krijgen voetballes"
"Huntelaar neem je rotzooi mee"
"Helemaal niets in Amsterdam"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |