bronquote:Protestantse christenen vormen de harde kern van kinderrijk Nederland. In allochtone gezinnen neemt het kindertal sterk af. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Tien jaar geleden was het aantal allochtonen met grote gezinnen nog vijf keer zo groot als het aantal autochtonen; nu is dat verschil nagenoeg verdwenen.
Het aantal gezinnen met vier of meer thuiswonende kinderen is de afgelopen tien jaar fors afgenomen, ook in de zogenaamde biblebelt .
Maar het CBS maakte een kaart waarop blijkt dat grote gezinnen het meest voorkomen in die regio's met een klassieke, protestants-christelijke achterban: Flevoland, Overijssel, de Veluwe, Utrecht, Zuid-Holland en Zeeland. En niet in de grote steden met hun hoge concentraties allochtonen.
De tijd van het kinderrijke rooms-katholieke zuiden is allang voorbij, meldt het CBS. ,,In de overwegend katholieke delen van Nederland zijn de gezinnen al lange tijd kleiner dan gemiddeld.''
Vooral de zeer grote gezinnen nemen in aantal af. Zo ligt het aantal gezinnen met vier kinderen nu acht procent lager dan tien jaar geleden. Het aantal gezinnen met acht kinderen is zelfs bijna gehalveerd (een daling van 41 procent). Op 1 januari 2007 waren er 1384 gezinnen met acht of meer kinderen, tien jaar daarvoor waren het er nog 2290.
Inmiddels zijn zulke grote gezinnen ook onder Marokkanen uitzonderlijk. Tien jaar geleden telde 1,6 procent van de Marokkaanse gezinnen acht kinderen of meer, nu is dat minder dan 0,2 procent. Onder Turken, Surinamers en Antillianen komen zulke grote gezinnen zelfs minder vaak voor dan onder autochtonen.
De CBS-publicatie verklaart de daling van het kindertal niet, maar bekend is dat allochtone vrouwen die hier geboren zijn, veel meer op hun Nederlandse leeftijdgenoten lijken dan hun moeders: ze gaan langer naar school en beginnen later aan een gezin. Voor het gezinsinkomen zijn ook niet meer veel kinderen nodig, zoals vanouds in hun landen van herkomst. Overigens is ook in landen als Turkije en Marokko zelf het kindertal de afgelopen jaren gedaald.
Nee. We beginnen in China, dan naar India, rest van Azië, Midden Oosten, Rusland, door naar Afrika, Zuid Amerika, dan de VS en uiteindelijk blijven alleen Europa, Canada en Australië over.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 09:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Stop de overbevolking, begin bij jezelf
China heeft toch al de 1 kind politiek?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 09:58 schreef waht het volgende:
[..]
Nee. We beginnen in China, dan naar India, rest van Azië, Midden Oosten, Rusland, door naar Afrika, Zuid Amerika, dan de VS en uiteindelijk blijven alleen Europa, Canada en Australië over.![]()
Nou dat is niet helemaal waar hoor. Van mijn vaderskant waren ze met 11 en van mijn moederskant met 10. Bij mijn vrouw ongeveer hetzelfde. Die gezinnen waren in Brabant écht heel groot. Er waren zelfs gezinnen van meer dan 20!! Daar moesten ze wanneer het bedtijd werd de kinderen opbergen tot in de ladenkasten!quote:Op vrijdag 16 mei 2008 10:07 schreef Ryon het volgende:
Gezinnen met meer dan 8 kinderen zijn altijd al zeldzaam geweest. Hoewel het cliche is dat vroegah elk katholiek gezin uit rond de 10 kinderen bestond kwam dat toen ook procentueel niet super vaak voor. Forse gezinnen van rond de zes kinderen was voor het straatbeeld toen ook al bepalender.
[...]
Dat niet alleen: je probeert ons ook nog eens wijs te maken dat de angst voor de islam onterecht is ("zie, de katholieken hebben de boel ook niet overgenomen!"). Dat klopt dus niet, want de islam groeit als kool.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 08:09 schreef sigme het volgende:
Ik constateer alleen dat het aantal moslims dat grote gezinnen op de wereld zet heeeeeeeeeel hard terugloopt, en dat het aantal protestanten dat grote gezinnen op de wereld zet stug volhoud.
Ben jij moslim? Dan zou het voor jou inderdaad erg goed zijn.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 08:49 schreef Mutant01 het volgende:
De Islam groeit zeker als kool, thank god.
Zegt meer over jou, dan over genoemde bevolkingsgroepen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 10:25 schreef MrMojoRisin68 het volgende:
Ik vind protestanten dan ook minstens net zo slecht voor mijn geestelijk welbevinden als islamitische allochtonen. Zo vallen de puzzelstukjes weer op z'n plek.
Waarom zou je sowieso bang moeten zijn voor de Islam?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 08:15 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Dat niet alleen: je probeert ons ook nog eens wijs te maken dat de angst voor de islam onterecht is ("zie, de katholieken hebben de boel ook niet overgenomen!"). Dat klopt dus niet, want de islam groeit als kool.
Je link doet het bij mij niet. "Cannot find server..." :)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | - Autochtoon 1.114 Niet-westers allochtoon 211 w.v. Turks 13 Marokkaans 107 Surinaams 5 Antilliaans 8 Overig niet-westers 78 Westers allochtoon 29 Totaal 1.354 |
Nou, laat die " rauwe" cijfers maar zien dan kloontje.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 08:00 schreef RonaldRegen het volgende:
Als je naar de rauwe cijfers kijkt, dan zie je meteen dat er gewoon geen zak klopt van je hele verhaaltje.
Ik stel niet dat er een overeenkomst is tussen katholieken en moslims en hun machtsovername door bevolkingsgroei, ik stel dat er een overeenkomst is tussen de angst voor bevolkingsgroei van die groepen: De angst voor democratische dwang door demografische ontwikkeling door kindertal.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 08:15 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Dat niet alleen: je probeert ons ook nog eens wijs te maken dat de angst voor de islam onterecht is ("zie, de katholieken hebben de boel ook niet overgenomen!"). Dat klopt dus niet, want de islam groeit als kool.
Je link doet het bij mij niet. "Cannot find server..."
Tsja, als je zo gaat beginnen... kun je dit topic net zo goed meteen op slot laten zetten.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 20:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik stel niet dat er een overeenkomst is tussen katholieken en moslims en hun machtsovername door bevolkingsgroei, ik stel dat er een overeenkomst is tussen de angst voor bevolkingsgroei van die groepen: De angst voor democratische dwang door demografische ontwikkeling door kindertal.
Daarover merk ik op dat de cijfers uitwijzen dat de relatief snellere groei van afstammelingen van de allochtonen in sneltreinvaart afvlakt. Daarbij blijkt dat de enige opvallend geclusterde groep die wel door middel van nakomelingen relatief snel groeit, die van de protestanten is.
Dat jij er groei van islam versus groei van protestantisme bij betrekt moet jij weten, maar een noch ander is iets wat ik betoogde of bestreed.
Lastig he? Rauwe cijfers die uitwijzen dat allochtonen helemaal niet speciaal veel kinderen krijgen. 't Wordt vaak genoeg geclaimd als een absolute waarheid en een hele grote bedreiging voor Ons Land en Onze Waarden, maar dat het niet waar blijkt is de moeite van het noemen niet waard.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 20:47 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Tsja, als je zo gaat beginnen... kun je dit topic net zo goed meteen op slot laten zetten.
Over welke rauwe cijfers heb je het nu? In elk geval niet de cijfers die je hier postte, want die ondersteunen mijn mening dat islamitische allochtonen hier in rap tempo de boel aan het overnemen zijn ten nadele van autochtonen.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 20:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Lastig he? Rauwe cijfers die uitwijzen dat allochtonen helemaal niet speciaal veel kinderen krijgen.
Zo zeg met hoeveel kinderen zat jij in de klas in groep 3? Want begrijpend lezen is je niet goed geleerd zo te zien.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 20:59 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Over welke rauwe cijfers heb je het nu? In elk geval niet de cijfers die je hier postte, want die ondersteunen mijn mening dat islamitische allochtonen hier in rap tempo de boel aan het overnemen zijn ten nadele van autochtonen.
quote:Op zaterdag 17 mei 2008 20:59 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Over welke rauwe cijfers heb je het nu? In elk geval niet de cijfers die je hier postte, want die ondersteunen mijn mening dat islamitische allochtonen hier in rap tempo de boel aan het overnemen zijn ten nadele van autochtonen.
quote:8 of meer
-
Autochtoon 1.114
Niet-westers allochtoon 211
w.v. Turks 13
Marokkaans 107
Surinaams 5
Antilliaans 8
Overig niet-westers 78
Westers allochtoon 29
Totaal 1.354
Je hebt het over overnemen en komt dan met relatieve getallen ? Worden we relatief overgenomen ?quote:Op zondag 18 mei 2008 10:33 schreef RonaldRegen het volgende:
Het rekenen met relatieve getallen (verhoudingen) is niet echt aan jullie besteed, is het wel?
Uhm, als je beweert dat een bepaalde groep de andere qua aantallen overstijgt dan heb je het over absolute getallen. Volgens mij zijn ze gisteren een kloontje vergeten.quote:Op zondag 18 mei 2008 10:38 schreef RonaldRegen het volgende:
Nog zo'n type dat z'n middelbare school niet heeft afgemaakt.
Okquote:Op zondag 18 mei 2008 10:43 schreef RonaldRegen het volgende:
En hij snapt ook al niet wat 'overnemen' inhoudt.Dat betekent in elk geval niet 'qua absolute aantallen overstijgen', da's pas nadat het 'overnemen' is afgerond.
Dus ik moet het je stapje voor stapje voorrekenen, omdat je dat zelf niet kunt?quote:Op zondag 18 mei 2008 10:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Ok
Dus nu beweer je nog dat "de moslims" in de fase zitten van "overnemen", kennelijk omdat je cijfers hebt waaruit blijkt dat "de moslims" een dermate grote aanwas hebben dat ze ooit een meerderheid gaan vormen in dit land. Nou, ik ben benieuwd naar de cijfers en je berekening. Laat maar zien !
Nee. Omdat je, kort gezegd, uit je nek lult.quote:Op zondag 18 mei 2008 11:58 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Dus ik moet het je stapje voor stapje voorrekenen, omdat je dat zelf niet kunt?
Waarom hebben we vers bloed nodig? Er zijn teveel mensen op de aarde, we kunnen ook toe naar een nieuw evenwichtspunt waarbij de populatie van de homo sapiens een beter aantal bezit, beter voor zowel de groep zelf als het milieu waar in het leeft.quote:Op zondag 18 mei 2008 10:51 schreef Super7fighter het volgende:
Slechte ontwikkeling. Nederland vergrijst in toenemende mate, er is gewoon veel vers bloed nodig om Nederland in stand te houden.
Dus jij vind het oke als de Nederlandse cultuur wegvalt en Nederland voor het grootste gedeelte bewoond wordt door import-Arabieren?quote:Op zondag 18 mei 2008 12:15 schreef Lod het volgende:
[..]
Waarom hebben we vers bloed nodig? Er zijn teveel mensen op de aarde, we kunnen ook toe naar een nieuw evenwichtspunt waarbij de populatie van de homo sapiens een beter aantal bezit, beter voor zowel de groep zelf als het milieu waar in het leeft.
Ik zeg laat maar komen die golf. Het is even doorbijten maar we kunnen er alleen maar beter van worden.
Godhemel, wat een debatwonder!quote:Op zondag 18 mei 2008 12:07 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee. Omdat je, kort gezegd, uit je nek lult.
en files, woningnood, milieu vervuiling, gebrek aan grondstoffen.quote:Op zondag 18 mei 2008 12:34 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Dus jij vind het oke als de Nederlandse cultuur wegvalt en Nederland voor het grootste gedeelte bewoond wordt door import-Arabieren?
Er zijn helemaal niet te veel mensen op Aarde. Er is zelfs genoeg ruimte voor 10 miljard mensen. Alleen de voedseldistributie en armoede moeten aangepakt worden. Er is geen scheve verhouding met het aantal wereldbewoners, er is een ongelijkheid aan welvaart en kapitaal.
Het is toch duidelijk dat het aantal grote gezinnen onder moslims groter is dan onder Nederlanders. Dus op de lange termijn komen er meer moslims!!quote:Op zondag 18 mei 2008 10:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Ok
Dus nu beweer je nog dat "de moslims" in de fase zitten van "overnemen", kennelijk omdat je cijfers hebt waaruit blijkt dat "de moslims" een dermate grote aanwas hebben dat ze ooit een meerderheid gaan vormen in dit land. Nou, ik ben benieuwd naar de cijfers en je berekening. Laat maar zien !
Zeldzaam in de zin van dat het nooit echt een norm was om dergelijk extreem grote gezinnen te nemen. Tegenwoordig is het wel de norm om tussen de een en de drie kinderen op te voeden. vroeger lag dat tussen de 2 en de 6 kinderen. Maar extreem grote gezinnen kwamen toch nog relatief weinig voor.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 07:55 schreef sigme het volgende:
Nee, voor een zeldzaam verschijnsel kwam het toch wel redelijk vaak voor.
De vriend van mijn moeder kwam uit een gezin van 13, zijn oudste zus heeft er 9 (en ging accuut aan de pil begin jaren '60. Katholiek en al. Zij had gezien wat 13 kinderen & 2 miskramen van haar moeder overlieten.
Nee, heel zeldzaam was het niet. En dan kom ik notabene niet uit papenland.
En dat klopt dus niet er zijn misschien wel relatief meer moslimgezinnen met veel kinderen maar absoluut zijn er meer autochtone gezinnen met 8 of meer kinderen. Dus het aantal autochtonen groeit harder dan het aantal moslims. Dus kan er (als de trend zich doorzet) nooit een moment komen waarop er meer moslims zijn dan autochtonen.quote:Op zondag 18 mei 2008 13:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is toch duidelijk dat het aantal grote gezinnen onder moslims groter is dan onder Nederlanders. Dus op de lange termijn komen er meer moslims!!
Ik snap wel wat je bedoelt, maar als moslims met 3% groeien en autochtonen met 2%, dan komt er toch een punt waarop de moslims de autochtonen inhalen. Ongeacht de aantallen waarmee begonnen wordt.quote:Op zondag 18 mei 2008 15:56 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
En dat klopt dus niet er zijn misschien wel relatief meer moslimgezinnen met veel kinderen maar absoluut zijn er meer autochtone gezinnen met 8 of meer kinderen. Dus het aantal autochtonen groeit harder dan het aantal moslims. Dus kan er (als de trend zich doorzet) nooit een moment komen waarop er meer moslims zijn dan autochtonen.
Capice
Dat zie je echt verkeerd. Het aantal autochtonen groeit niet harder dan het aantal moslims. Ja, wel in absolute aantallen, maar daar gaat het dus niet om. Het gaat om de relatieve groei, zowel relatief tov de eigen populatie als tov elkaar.quote:Op zondag 18 mei 2008 15:56 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
En dat klopt dus niet er zijn misschien wel relatief meer moslimgezinnen met veel kinderen maar absoluut zijn er meer autochtone gezinnen met 8 of meer kinderen. Dus het aantal autochtonen groeit harder dan het aantal moslims. Dus kan er (als de trend zich doorzet) nooit een moment komen waarop er meer moslims zijn dan autochtonen.
Capice
Klopt, maar is koffiedik.quote:Op zondag 18 mei 2008 16:11 schreef RonaldRegen het volgende:
Voorbeeldje: stel dat de moslimbevolking jaarlijks voldoende kinderen produceert om relatief met 10% te groeien, en de autochtone bevolking met 2%, dan zal het absolute aantal autochtone kindertjes meer zijn dan het absolute aantal islamitische kindertjes (omdat er op dit moment nu eenmaal véél meer autochtonen zijn). Toch zal bij gelijkblijvende percentages het absolute aantal moslims na een aantal jaren (15 jaar ofzo, de exacte periode hangt van de begincondities af) véél groter zijn dan het aantal autochtonen.
Dat wat je hier zegt is pas echt koffiedik.quote:Op zondag 18 mei 2008 17:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Klopt, maar is koffiedik.
Een van de relevante punten uit de getoonde cijfers is dat het aantal grote gezinnen onder allochtonen rap terugloopt. Heel rap. Dus dat de trend die jij hier voorrekent zich niet voordoet.
Nee, dat het aantal grote gezinnen onder allochtonen terugloopt is geen koffiedik. Dat zijn de cijfers over de afgelopen tijd. Geen koffiedik.quote:Op zondag 18 mei 2008 17:44 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Dat wat je hier zegt is pas echt koffiedik.
Uitgaande van de cijfers van nu, de cijfers van het cbs die jij zelf postte, nemen moslims binnen afzienbare tijd hier de boel over. Da's het minste koffiedik van alle voorspellingen.quote:Op zondag 18 mei 2008 17:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, dat het aantal grote gezinnen onder allochtonen terugloopt is geen koffiedik. Dat zijn de cijfers over de afgelopen tijd. Geen koffiedik.
Koffiedik zijn scenarios over hoe het vanaf nu verder gaat - en dan is er meer reden aan te nemen dat het aantal allochtonen met grote gezinnen niet speciaal een factor van betekenis gaat zijn dan wel. Gezien de werkelijke reeele rauwe cijfermatige ontwikkelingen van het afgelopen decennium.
Doe eens een berekeningetje?quote:Op zondag 18 mei 2008 18:08 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Uitgaande van de cijfers van nu, de cijfers van het cbs die jij zelf postte, nemen moslims binnen afzienbare tijd hier de boel over. Da's het minste koffiedik van alle voorspellingen.
Om een echt betrouwbare berekening te doen heb je veel meer cijfers nodig. Zoals bijvoorbeeld ook de migratgie- en sterftecijfers uitgesplitst naar religie, alsmede de cijfers van mensen die wisselen van religie (er schijnen tegenwoordig bijvoorbeeld bijzonder veel ongelovige bakvissen naar de islam over te stappen).quote:Op zondag 18 mei 2008 18:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Doe eens een berekeningetje?
Huidige stand van # autochtonen|allochtonen + huidige kindertal per groep -> wanneer nemen de afstammelingen van de allochtonen 'de boel over'?
Ik stel voor -mij doe een ander voorstel als dat je beter lijkt- als 'overnemen' 50% van de bevolking te nemen als maatstaf.
Kleinere moslimgezinnen zijn ook cijfers van "nu". Wat jij wilt is trends meetellen die in jouw doendenken passen, en andere trends niet. Erg selectief.quote:Op zondag 18 mei 2008 18:08 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Uitgaande van de cijfers van nu, de cijfers van het cbs die jij zelf postte, nemen moslims binnen afzienbare tijd hier de boel over. Da's het minste koffiedik van alle voorspellingen.
Neehoor, helemaal niet. Jij begrijpt het gewoon niet.quote:Op zondag 18 mei 2008 19:07 schreef Montov het volgende:
[..]
Kleinere moslimgezinnen zijn ook cijfers van "nu". Wat jij wilt is trends meetellen die in jouw doendenken passen, en andere trends niet. Erg selectief.
Ik ging dan ook niet per ongeluk niet mee in jouw splitsing naar religie.quote:Op zondag 18 mei 2008 18:44 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Om een echt betrouwbare berekening te doen heb je veel meer cijfers nodig. Zoals bijvoorbeeld ook de migratgie- en sterftecijfers uitgesplitst naar religie, alsmede de cijfers van mensen die wisselen van religie (er schijnen tegenwoordig bijvoorbeeld bijzonder veel ongelovige bakvissen naar de islam over te stappen).
Ik vroeg je niet om een berekening waarin je alle factoren meeneemt.quote:En eigenlijk heb je, als je het echt goed wil doen, ook de hele bevolkingsopbouw naar leeftijd nodig, wederom uitgesplitst per religie. Al die blanke babyboomers vallen momenteel bij bosjes en dat zal de komende jaren alleen maar erger worden.
Je kunt er voor kiezen om die cijfers te negeren en de onderliggende effecten te verwaarlozen, maar ik denk niet dat zo'n berekening dan erg betrouwbaar is.
Ja, relatieve getallen zijn erg belangrijk, ik kwam nog een aantal posts tegen van discussies op FOK! over relatieve getallen en gezinsgrootte:quote:Op zondag 18 mei 2008 16:11 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Dat zie je echt verkeerd. Het aantal autochtonen groeit niet harder dan het aantal moslims. Ja, wel in absolute aantallen, maar daar gaat het dus niet om. Het gaat om de relatieve groei, zowel relatief tov de eigen populatie als tov elkaar.
Voorbeeldje: stel dat de moslimbevolking jaarlijks voldoende kinderen produceert om relatief met 10% te groeien, en de autochtone bevolking met 2%, dan zal het absolute aantal autochtone kindertjes meer zijn dan het absolute aantal islamitische kindertjes (omdat er op dit moment nu eenmaal véél meer autochtonen zijn). Toch zal bij gelijkblijvende percentages het absolute aantal moslims na een aantal jaren (15 jaar ofzo, de exacte periode hangt van de begincondities af) véél groter zijn dan het aantal autochtonen.
Afijn, als je me nog steeds niet gelooft moet je maar even zelf een berekening doen met fictieve getallen over een periode van 20 jaar ofzo. Of je doet het even in Matlab dmv een Markovchain, da's nog makkelijker.
quote:Op zaterdag 26 februari 2005 15:31 schreef Sidekick het volgende:
[..]
In 1994 was het in feite een relatieve stijging van 5,4% ten opzichte van het jaar daarvoor
In 1997 was het in feite een relatieve stijging van 4,8% ten opzichte van het jaar daarvoor
In 2000 was het in feite een relatieve stijging van 4,0% ten opzichte van het jaar daarvoor
In 2003 was het in feite een relatieve stijging van 3,6% ten opzichte van het jaar daarvoor
En in 2004 was het in feite een relatieve stijging van 1,75% ten opzichte van het jaar daarvoor zoals je zelf goed uitrekende.
Dit op basis van http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=70086ned&D1=0-16&HD=080518-1927quote:Op zaterdag 26 februari 2005 15:46 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nee, dat is niet logisch. Het geeft aan dat de gezinsgrootte afneemt.
Als iedere moslim-generatie steeds hetzelfde aantal kinderen zou nemen, dan zou de relatieve groei gelijk blijven, en de absolute groei sterk zou toenemen. En aan de cijfers te zien blijft de absolute groei gelijk.
Het geeft simpelweg aan dat je niet kan stellen dat een verdubbeling van de afgelopen twintig jaar, ook een verdubbeling van de huidige moslimbevolking laat zien in de komende 20 jaar.
Het gaat mij niet om 'allochtonen' maar om 'moslims'. Jou ook, getuige je openingspost. Dat compliceert de boel nogal, of je nu wil of niet.quote:Op zondag 18 mei 2008 19:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ging dan ook niet per ongeluk niet mee in jouw splitsing naar religie.
Gewoon: afstammelingen van allochtonen versus autochtonen, gegeven het aantal in de huidige bevolking & de (meest recente) cijfers van gezinsgrootte voor diezelfde groepen.
Waarom moet ik dat 'berekeningetje' voor je doen, als het echt zo simpel is? Zodat je m'n 'berekeningetje' daarna kunt afbranden? Nee, juffie, ik ben niet helemaal gek. Het is jouw topic, jij beweert allerlei zaken die je totaal niet hard kunt maken. Dus doe jij maar even snel een 'berekeningetje', dan brand ik dat daarna wel af.quote:Ik vroeg je niet om een berekening waarin je alle factoren meeneemt.
Doe een gewoon een berekeningetje met zeer beperkte gegevens. Ook de leeftijd waarop allochtone vrouwen kinderen nemen schuift richting het Nederlands gemiddelde, je zou ze even gelijk kunnen nemen, gewoon, om een idee te krijgen hoe het zit met die 'overname van de boel'.
Ik doe geen toekomstvoorspelling, waarbij het moslimgehalte relevant is (voor jou). Ik constateer in de OP dat de vrees voor moslims die door konijnengedrag de westerse panda's tot minderheid fokt, op basis van cijfers niet erg waarschijnlijk is.quote:Op zondag 18 mei 2008 19:55 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om 'allochtonen' maar om 'moslims'. Jou ook, getuige je openingspost. Dat compliceert de boel nogal, of je nu wil of niet.
11% van de bevolking is nwa. Even grof gezegd: de rest van de bevolking plant net genoeg voort om het eigen tal stabiel te houden. Een groei van nul dus.quote:[..]
Waarom moet ik dat 'berekeningetje' voor je doen, als het echt zo simpel is? Zodat je m'n 'berekeningetje' daarna kunt afbranden? Nee, juffie, ik ben niet helemaal gek. Het is jouw topic, jij beweert allerlei zaken die je totaal niet hard kunt maken. Dus doe jij maar even snel een 'berekeningetje', dan brand ik dat daarna wel af.
okay,quote:Op zondag 18 mei 2008 16:11 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Dat zie je echt verkeerd. Het aantal autochtonen groeit niet harder dan het aantal moslims. Ja, wel in absolute aantallen, maar daar gaat het dus niet om. Het gaat om de relatieve groei, zowel relatief tov de eigen populatie als tov elkaar.
Afijn, als je me nog steeds niet gelooft moet je maar even zelf een berekening doen met fictieve getallen over een periode van 20 jaar ofzo. Of je doet het even in Matlab dmv een Markovchain, da's nog makkelijker.
Okay, stel: je hebt een groepje van vijf knikkers en een groepje van één knikker. Het eerste groepje vermenigvuldig je met een factor 2, het tweede groepje met een factor 4. Doe dit nog eens en nog eens. Welk groepje is nu het grootst?quote:Op zondag 18 mei 2008 15:56 schreef Zemi77 het volgende:
Capice
Zodra die groei van 3 % zich 60 jaar doorzet, heb je het al over 8,5 miljoen allochtonenquote:Op maandag 19 mei 2008 07:15 schreef Zemi77 het volgende:
Stel er zijn 10.000.000 autochtonen en 1.000.000 allochtonen. Bevolkingsaanwas is 3,0 procent voor de allochtonen en 2,5 procent voor de autochtonen. Er gaat niemand dood en mensen migreren niet en huwen ook niet onderling.
Over een periode van 20 jaar hebben we 16.386.164,4 autochtonen, een aanwas van 6.386.164,4 mensen
Over een periode van 20 jaar hebben we 1.806.111,2 autochtonen, een aanwas van 806.111,2 mensen
Significant verschil, lijkt me. Maar brand gerust af hoor als ik een fout maak. (maar dan mag je je eigen berekening ook neer pennen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |