quote:Heb net m'n zelfgemaakte linzensoep van gisteren opgewarmd en heb nu een schaaltje voor me staan.
Je vergeet de kots!quote:Op zondag 11 mei 2008 10:40 schreef Tezz het volgende:
Gisteravond feestje gehad hier thuis.
Op tafel stonden allerlei gebrande nootjes en wat chips en shizzle enzo.
De hapjes (ham met meloen, gevulde eieren, spiesjes tomaat/basilicum/mozzerella en ham-kaas-taart) waren lekker.
Om 23.00 uur de bbq aangemaakt en nog sateetjes er op met stokbrood en satesaus.
En vanmorgen werd ik door mijn dochter gewekt met een zelfgeknutseld croisantje en een kop koffie! Wat is het fijn om moeder te zijn op moederdag!
Is dat lekker wodka groene-thee? Welke wodka heb je als ik vragen mag?quote:Op zondag 11 mei 2008 19:53 schreef SHE het volgende:
Ik ben echt te lam om te koken en de wodka-groene thee werkt dat enorm in de hand.
Dus; voor manlief kalfsshoarma en durum en voor mij een broodje doner en een kapsalon
Hiervoor ga ik naar de hel, maar God weet dat ik morgen weer braaf mijn bakjes japanse rijst en sashimi zal eten
Ik drink Stolichnaya ( beste doordeweeks/no nonsense wodka die er is )quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
Is dat lekker wodka groene-thee? Welke wodka heb je als ik vragen mag?
*proberen wil.
die ga ik van het weekend dan maar eens halenquote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:40 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik drink Stolichnaya ( beste doordeweeks/no nonsense wodka die er is )
Flesje = 11 euro ofzo bij Gal&Gal.
Ik drink het overigens alleen met de groene thee van Lipton..andere lust ik niet.
dat wordt morgen dusquote:Op woensdag 14 mei 2008 13:22 schreef DarkElf het volgende:
vanavond eten we heekfilet met verse woteltjes, witte wijnsaus en nieuwe aardappeltjes.
o.k. SHE, that's it!quote:Op woensdag 14 mei 2008 19:31 schreef SHE het volgende:
Ken ik uit Roemenie ook, alleen wij maken het met spinazie en feta.
Heet placinta. Mij kun je erin begraven.
De tomaat-ui-olie-peper-zout salade, staat hier elke dag op het menu; of bij ontbijt, of bij lunch of bij avondeten.
OMG, Pálinka (Pălincă van pruimen) heb ik gewoon in de kelder liggen.. (huisgestookte!)quote:Op woensdag 14 mei 2008 19:40 schreef SHE het volgende:
In Transylvanie wel, maar in het Oosten wordt het weer in laagjes gemaakt, met bladerdeeg.
Goddelijk
Uiteraard met een groot glas Ţuică of Pálinka. Regel dat en ik huw je!
Je kent nu mijn roots, dus je weet als het goed is ook het antwoordquote:Op woensdag 14 mei 2008 19:48 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
OMG, Pálinka (Pălincă van pruimen) heb ik gewoon in de kelder liggen.. (huisgestookte!)
De Zeljanica moet nog iets afkoelen. De glaasjes staan echter al klaar.![]()
![]()
Maar wacht eens..
Zal je nog wel van me houden als de Zeljanica en Pálinka op zijn?
Hmmmm....
quote:Op woensdag 14 mei 2008 20:55 schreef SHE het volgende:
[..]
Je kent nu mijn roots, dus je weet als het goed is ook het antwoord
Ohhh Palinka dat is bijna 15 jaar geleden dat ik dat gedronken hebquote:Op woensdag 14 mei 2008 19:48 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
OMG, Pálinka (Pălincă van pruimen) heb ik gewoon in de kelder liggen.. (huisgestookte!)
De Zeljanica moet nog iets afkoelen. De glaasjes staan echter al klaar.![]()
![]()
Maar wacht eens..
Zal je nog wel van me houden als de Zeljanica en Pálinka op zijn?
Hmmmm....
ohh nou heb ik trekquote:Op donderdag 15 mei 2008 16:00 schreef SHE het volgende:
We zitten nog steeds midden in de verbouwingen, dus koken doen we even niet.
Het is tosti festival;
- geitenkaas-honing
- kaas-pesto-bacon
- rauwe ham, kaas, geroosterde paprika
- kaas, kaas, kaas, kaas ( 4 formaggi tosti)
- kaas-chorizo-olijf-pepers
Nergens voor nodig dat koken.
Wat zijn beschuitstuiters?? Het klinkt spannend, maar is het dat ook??quote:Op zaterdag 17 mei 2008 11:36 schreef SHE het volgende:
Er staat een grote gietijzeren pan met beschuitstuiters op
Daarbij eten we witlof met yorkham en gruyere uit de oven en pommes parisiennes. Een beetje van Holland en een beetje van SHE.
Halloumi moet je gewoon grillen als bijgerecht, dat is m.i. het allerlekkerst! Heerlijk...quote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:53 schreef computergirl het volgende:Voor morgen heb ik Halloumi gehaald, dat is kaas die je kan grillen omdat deze niet smelt. Ik weet nog niet precies wat ik ermee ga doen.
Ieuw! Dat klinkt ranzig!quote:Op zaterdag 17 mei 2008 19:04 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Halloumi moet je gewoon grillen als bijgerecht, dat is m.i. het allerlekkerst! Heerlijk...
Ik ga zo koken, voor ouders een Thaise roerbak met portobello champignons en voor ons soort tomatenburgersZijn al gekruid met tomatentroep.. lijkt me eigenlijk niet zo lekker, ik heb helaas de boodschappen niet gedaan
Hmmm, heb je een recept?quote:Op zondag 18 mei 2008 14:07 schreef Curiosity het volgende:
Ben nu bezig met de voorbereidingen voor de saoto soep die we vanavond eten.
http://surinaamsekeuken.w(...)saoto_soep_java.htmlquote:
Ziet er lekker uit!quote:Op zondag 18 mei 2008 15:15 schreef Curiosity het volgende:
[..]
http://surinaamsekeuken.w(...)saoto_soep_java.html
Ik heb deze gebruikt, ik heb alleen geen aardappels genomen, ik doe er rijst in.
Het is even een hoop voorbereiding, maar daar ben ik gelukkig klaar mee, dus straks even de boullion opwarmen en vullen maar die soepkommen.
Viel onwijs mee! Het was gelukkig een stuk subtieler gekruid dan het eruit zagquote:Op zondag 18 mei 2008 12:21 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ieuw! Dat klinkt ranzig!
Hoe smaakte het?
Ik heb de plakjes gebakken in een beetje olijolie. Aparte structuur, dat kaasje.......Erbij had ik een restje wortelsalade en een salade met courgette, gele paprika, kerstomaat en zwarte olijven.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 19:04 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Halloumi moet je gewoon grillen als bijgerecht, dat is m.i. het allerlekkerst! Heerlijk...
JKa dan moeten ze niet zeiken van "ja maar mevrouw, eigenlijk kunt u hier alleen spareribs eten en niet afhalen. Nou, dit is dan voor 1x een uitzondering"quote:
Maar wel lekkerquote:Op maandag 19 mei 2008 18:28 schreef PeRi het volgende:
Pasta met spinazie, kip en room. Simpel vandaag.
Staat dat recept hier al ergens beschreven, ben wel benieuwd.quote:Op maandag 19 mei 2008 20:21 schreef Oblivion het volgende:
Pasta saus ( recept van SHE) uit de vriezer getrokken, DAMN wat is die toch lekker!
staat als het goed is in het FOK!-kookboekquote:Op maandag 19 mei 2008 21:26 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Staat dat recept hier al ergens beschreven, ben wel benieuwd.
Oke thanks, ga ik daar even kijken.quote:Op maandag 19 mei 2008 21:58 schreef Muck het volgende:
[..]
staat als het goed is in het FOK!-kookboek
Ah, is het alweer zo laat. Tijd voor een snack. Gebakken champignons met pestoquote:Op maandag 19 mei 2008 22:32 schreef SHE het volgende:
Hier de chili met hert op het nippertje weten te redden
Het was goddelijk, maar wel iets te heet voor mij. Meneer SHE heeft zich er bijna mee ingesmeerd
ouders waren op visite en die vroegen me vriendelijk om een sample voor de jongste telg, voor vannacht.
Volgens mij blowt dat kutjong want hij heeft altijd om 0.00 honger, DAT, of hij is een Gremlin
Is er echt iets wat helpt?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 00:14 schreef Oblivion het volgende:
SHE: Temoe lawak
Breng ik de volgende keer voor je mee! GEEN darmklachten meer na het hete eten!
Courgette rauw door je salade is heel lekker!quote:Op dinsdag 20 mei 2008 14:21 schreef computergirl het volgende:
[..]
De courgette ziet er nogal rauw uit, was het wel lekker?
Het was heel lekker! Courgette had nog 'bite' dus prima juist.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 14:21 schreef computergirl het volgende:
De courgette ziet er nogal rauw uit, was het wel lekker?
*meldt*quote:Op dinsdag 20 mei 2008 00:14 schreef Oblivion het volgende:
SHE: Temoe lawak
Breng ik de volgende keer voor je mee! GEEN darmklachten meer na het hete eten!
en dat kan ik gewoon in de winkel kopen? Omg, ik moet het hebben danquote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:51 schreef Oblivion het volgende:
Luister!
Dit spul legt een laagje op je maag en darmwand, dus er wordt niet meer geprikkeld.
Dat laxerend is alleen als je het potje helemaal leeg vreet.
Dus voor het eten 1 a 2 innemen en dan rustig eten.
Het zal niet voor iedereen werken, maar ik weet wel dat ik mijn strot letterlijk kan verbranden aan spicy voedsel, maar dat het sterretje niet brand.![]()
Dus het doet toch wat.
-edit- Mijn hele familie gebruikt het, zijn allemaal hete eters.
Luister!, dat moet ik hebben.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:51 schreef Oblivion het volgende:
Luister!
Dit spul legt een laagje op je maag en darmwand, dus er wordt niet meer geprikkeld.
Dat laxerend is alleen als je het potje helemaal leeg vreet.
Dus voor het eten 1 a 2 innemen en dan rustig eten.
Het zal niet voor iedereen werken, maar ik weet wel dat ik mijn strot letterlijk kan verbranden aan spicy voedsel, maar dat het sterretje niet brand.![]()
Dus het doet toch wat.
-edit- Mijn hele familie gebruikt het, zijn allemaal hete eters.
Nee dat is niet goed. Die joodse viskoekjes komen morgen op het menu.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:41 schreef Bluezz het volgende:
Vanavond home-made viskoekjes als het goed is
Drogisterij.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 20:19 schreef Qwea het volgende:
[..]
en dat kan ik gewoon in de winkel kopen? Omg, ik moet het hebben dan
Ik heb er nog een heleboel...quote:
Zwanger?quote:Op woensdag 21 mei 2008 07:58 schreef coltje87 het volgende:
Da's weer nieuw, 's morgens krijg ik zomaar opeens niks meer naar binnen. Voor de show een glas ontbijtdrink.
Ik wacht nog met smart!quote:Op dinsdag 20 mei 2008 21:44 schreef Isegrim het volgende:
Als voorgerecht knoflooksoep, als hoofdgerecht kip uit de oven met veertig tenen knoflook met ratatouille en als dessert een goddelijke Franse citroentaart. Recept daarvan zal ik nog even posten.
Ghehe, zou mooi zijn,'De onbevlekte ontvangenis 2008'quote:
Alweer? Hebben jullie aandelen in bruine bonen?quote:Op woensdag 21 mei 2008 20:26 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Wij hadden stampot bruine bonen, een slavink en een verse worst.
Op Fok heel veel.quote:Op woensdag 21 mei 2008 08:09 schreef coltje87 het volgende:
Hoeveel mensen raken er zwanger door de pil heen?![]()
Okay.quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik moet 'm ff overtypen vanuit het kookboek, komt volgende week, okee?
Nou ja, niet letterlijk, het lijkt wel of het het hete gedeelte van het eten "inpakt".quote:Op donderdag 22 mei 2008 12:54 schreef ColdFeet het volgende:
Oblivion: het legt een 'laagje' op maag- en darmwand? Dat lijkt me niet echt gezond![]()
Klinkt zeer mysterieus, misschien eens proberen!quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:52 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Nou ja, niet letterlijk, het lijkt wel of het het hete gedeelte van het eten "inpakt".
Zo beter?
Trouwens: Meer info
Joh.quote:Op donderdag 22 mei 2008 16:50 schreef ColdFeet het volgende:
Hoewel, heet eten is mijn probleem niet; vooral vet is naar bij mij. En alcohol
Jah zusjelief, en ik jaag ook op nummer 8!quote:Op donderdag 22 mei 2008 19:05 schreef SHE het volgende:
GMTA!
Met niets erbij? En dat 3 keer deze week, lijkt me zo eentonig.quote:Op donderdag 22 mei 2008 16:48 schreef Sylvana het volgende:
Franse aardappelschotel van Aviko
Gewoon Caipirinha!quote:
Bullshit, kun je zowat overal halen in NL. Vooral in Utrecht denk ik dan, zo'n grote stad. Maar je moet anders gewoon een turkse doner zaakje binnenstappen en vragen naar ''Ayran'quote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:14 schreef SHE het volgende:
Jammer dat ze het in Utrecht nergens verkopen.
De turkse winkel op WC Overvecht verkoopt het en kan me niet voorstellen dat ze het bijvoorbeeld in Lombok ook nergens verkopen...quote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:14 schreef SHE het volgende:
Je moet turks praten, krijg je ze goedkoperquote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:26 schreef SHE het volgende:
Ik kom nooit buiten de centrumgrachten![]()
Gelukkig moet ik vanmiddag naar het tuincentrum; dan kan ik best langs WC Overvecht rijden. Thanx!
Het is yoghurt met water en zout toch? Idd erg lekker, moet ook makkelijk zelf te maken zijn.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:17 schreef Dibble het volgende:
[..]
Bullshit, kun je zowat overal halen in NL. Vooral in Utrecht denk ik dan, zo'n grote stad. Maar je moet anders gewoon een turkse doner zaakje binnenstappen en vragen naar ''Ayran'
Wat dibble zegt.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:14 schreef SHE het volgende:
Ik vind Turkse karnemelk zo lekker ( de zoute )...echt, het is de enige zuivelsoort die ik nog wil drinken
Anyway; vanavond heeft mijn lief gekozen en dus eten we kip, patat en appelmoes. Mannen
niks mis meequote:Op vrijdag 23 mei 2008 15:37 schreef PeRi het volgende:
Vanavond een stoommaaltijd of maaltijdsalade halen bij AH denk ik, ben lui!.
willekeurige kebabzaak heeft hetquote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:14 schreef SHE het volgende:
Ik vind Turkse karnemelk zo lekker ( de zoute )...echt, het is de enige zuivelsoort die ik nog wil drinken
Anyway; vanavond heeft mijn lief gekozen en dus eten we kip, patat en appelmoes. Mannen
Ayran.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:14 schreef SHE het volgende:
bij de wokchineesquote:
Er is altijd wel iets lekkers bij om te (laten) wokkenquote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:23 schreef MissyMirjaM het volgende:
bij de wokchinees
met schoonouders, die vinden het héérlijk om daar te eten, gaan wij gezellig mee
preciesquote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:25 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Er is altijd wel iets lekkers bij om te (laten) wokken
Zo, eet smakelijkquote:Op zaterdag 24 mei 2008 18:48 schreef Qwea het volgende:
oral-B elektrische tandenborstel, nieuwe basic shirtjes, pda, en theedoeken.
Sambal bij?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 18:48 schreef Qwea het volgende:
oral-B elektrische tandenborstel, nieuwe basic shirtjes, pda, en theedoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |