abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58618689
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 21:12 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Anti-semiet

Vind het ook vreemd inderdaad dat je als "echte" Jood schijnbaar in een nederzetting moet gaan wonen die alleen kan bestaan onder zware belegering.
Beide aantijgingen zijn onterecht.
OldJeller is helemaal niet tegen Arabieren en eigenlijk ook niet tegen Joden. (Misschien tegen Amharen, maar dat weten we niet.)

En je hoeft als echte jood helemaal niet in een nederzetting te gaan wonen die alleen kan bestaan onder zware belegering. In Amsterdam wonen ook echte joden. En Tel Aviv wordt evenmin belegerd.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_58618862
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 20:17 schreef cultheld het volgende:

[..]

Moet Israël de Palestijnen dan maar dezelfde rechten geven als de Israëli's?
Stel je eens voor!
pi_58618907
quote:
Op zondag 11 mei 2008 23:41 schreef Xith het volgende:

[..]

Stel je eens voor!
Aanslagen in heel Israël: daar zitten we op te wachten.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_58618996
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 21:32 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Omdat het heilige grond is, thats all. Dat is waarom orthodoxe joden perse daar willen wonen ondanks gevaar voor aanslagen enz enz, en dat is de reden dat hamas het land terugeist.

Iedereen evacueren en atoombommen op de heilige stukken grond, zodat het onbewoonbaar raakt.

Wat ook kan: tevens alle christenen terugsturen naar het midden-oosten, waar jezus natuurlijk ook leefde, kunnen ze het met zn drieen uitvechten
Maar serieus: ik denk dat het principe dat het hier gaat om religieus belangrijke grond tot een voortdurende strijd zal leiden, pas als het religieuze fanatisme afneemt, ontstaat redelijkheid en ruimte om eens te praten over eerlijke verdeling van het land en de welvaart en mensenrechten.
Ah, een argument.
Ik stel vaker de vraag: "Wat geeft iemand het recht om een stuk grond of een huis zijn eigendom te noemen?" Nu geef je argumenten.
1) Heilige grond. Zelfs onder orthodoxe joden is dat een twistpunt. Mij persoonlijk lijkt het mij, dat als je god wil dat je daar gaat wonen, hij dat wel duidelijk maakt. Als je het nodig vindt om daar zelf veel moeite voor te doen, heb je kennelijk weinig vertrouwen in je god. En gelden niet de geboden: "Gij zult niet doden." en "Gij zult niet begeren wat een ander toebehoort."?
2) Voorzover ik ben ingelicht, eisen de Palestijnen hun land terug omdat het ooit hun wettig en rechtmatig eigendom was. Niet omdat het heilige grond was. Volledig conform de menselijke wetten, die we met elkaar afgesproken hebben.
3) Probleem zijn enkele heilige plaatsen, als de Tempelberg, Hebron en Bethlehem. Die stellen we eenvoudig onder bestuur van de bazen van de religies of van de VN.

Christenen terugsturen naar het Midden-Oosten is geen goede vergelijking: veel oorspronkelijke christenen zijn bekeerde heidenen, die dus elders woonden.

Serieus: je haalt een relevant punt aan, maar in dit conflict lopen religieuze en territoriale argumenten door elkaar. Het is wel handig om die gescheiden te houden.
Tot nu toe lijkt het er namelijk op, dat de joden elk argument, wel dan ook, gebruiken om hun territoriale aanspraken (incl. financiële) uit te breiden.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 11 mei 2008 @ 23:49:25 #55
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58619030
quote:
Op zondag 11 mei 2008 23:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

...
En je hoeft als echte jood helemaal niet in een nederzetting te gaan wonen die alleen kan bestaan onder zware belegering. In Amsterdam wonen ook echte joden. En Tel Aviv wordt evenmin belegerd.
Volgens mij verkeren de kolonisten toch in de veronderstelling dat zij door hun keuze van woonplaats de wil van God uitvoeren.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_58619212
quote:
Op zondag 11 mei 2008 23:49 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Volgens mij verkeren de kolonisten toch in de veronderstelling dat zij door hun keuze van woonplaats de wil van God uitvoeren.
Tja, dan krijgen we het steeds terugkerende probleem van de orthodox gelovige. In de qo'ran verwoord als: "Heeft hij een ladder naar het paradijs?" en meer modern: "Heeft hij het 06-nummer van god soms?"
Veel orthodoxen wachten op de Messias, omdat ze pas na zijn komst in het heilige land kunnen gaan wonen. De kolonisten willen blijkbaar zijn/ Zijn komst afdwingen.

Mensen die denken dat ze de wil van god uitvoeren krijgen in de meeste maatschappijen een aparte behandeling.
  maandag 12 mei 2008 @ 00:04:05 #57
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58619367
quote:
Op zondag 11 mei 2008 23:56 schreef Kees22 het volgende:

Mensen die denken dat ze de wil van god uitvoeren krijgen in de meeste maatschappijen een aparte behandeling.
Iets met een dwangbuis?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_58619416
quote:
Op zondag 11 mei 2008 23:56 schreef Kees22 het volgende:
quote:
in de qo'ran verwoord als:
Beginselvastheid!
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_58619499
quote:
Op maandag 12 mei 2008 00:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Iets met een dwangbuis?
Nou, niet per se.
Bijvoorbeeld de status van sjamaan of medicijnman.
En in onze westerse, rationele maatschappij inderdaad een pilletje of een dwangbuis.

Maar goed, we hebben in Nederland ook Lou de Palingboer gekend en de in VSvA worden er regelmatig sectes ontmanteld.
  Donald Duck held maandag 12 mei 2008 @ 00:12:44 #60
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_58619552
Prachtige beschrijving vind ik dit toch wel: Israël is vooral een vooruitgeschoven post van de beschaving. Een democratische oase van westerse waarden in een woestijn van achterlijkheid en dictatuur
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_58619568
quote:
Op zondag 11 mei 2008 23:43 schreef cultheld het volgende:

[..]

Aanslagen in heel Israël: daar zitten we op te wachten.
Hmmja, verschillen we in mening dan, ik vind het onderdrukken van een volk en illegaal land bezetten erger dan bomaanslagen. Vrijheid boven veiligheid eigenlijk...
pi_58619576
quote:
Op zondag 11 mei 2008 23:49 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Als dat zo is, waarom lopen ze dan niet ongewapend of zelfs naakt rond in hun woonplaats. Als hun god hen daar wil laten wonen, waarom beschermt hij hen dan niet?
pi_58619911
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 20:50 schreef cultheld het volgende:

[..]

De Kanaänieten .
pi_58619945
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 20:37 schreef cultheld het volgende:

[..]

Palestina wordt niet bezet, want Palestina is geen staat.
Gebieden kunnen ook worden bezet hoor
quote:
Israël moet helemaal niets. Je kunt de geschiedenis nou eenmaal niet radicaal veranderen.
De toekomst wel!
  maandag 12 mei 2008 @ 00:35:02 #65
182269 sneakypete
On the edge
pi_58620019
Net een docu'tje op de belgische tv over vrouwen in een Israelische gevangenis.
Zitten enge types bij. Ik vond dat ze nog tamelijk goed behandeld werden voor mensen die onschuldige burgers vermoord hadden, en weldegelijk op basis van religie.

Want ik geloof nogmaals niet dat dit conflict enkel om territorium gaat.
Want waarom willen de Israeli's perse hier wonen?
En waarom zijn omringende, op islam gestoelde staten zo fel tegen het beleid van Israel?
pi_58620095
Nou, ik geloof niet dat de grootste zorg van de omringende landen is dat Israel overwegend Joods is... Eerder een USA-Westen vs. Midden-Oosten-Arabisch-(Moslims)
  maandag 12 mei 2008 @ 00:46:29 #67
182269 sneakypete
On the edge
pi_58620233
USA-westen dus de joden.

Waarom zou een land als Iran of Saudi Arabie zich druk maken om mensenrechten bij de buren, als het in eigen land bar gesteld is met mensenrechten?

Dat er kritiek is prima hoor, maar de kritiek van deze landen en de beeldvorming is subjectief en antisemitisch van aard.
pi_58620479
quote:
Op maandag 12 mei 2008 00:35 schreef sneakypete het volgende:
Net een docu'tje op de belgische tv over vrouwen in een Israelische gevangenis.
Zitten enge types bij. Ik vond dat ze nog tamelijk goed behandeld werden voor mensen die onschuldige burgers vermoord hadden, en weldegelijk op basis van religie.

Want ik geloof nogmaals niet dat dit conflict enkel om territorium gaat.
1) Want waarom willen de Israeli's perse hier wonen?
2) En waarom zijn omringende, op islam gestoelde staten zo fel tegen het beleid van Israel?
1) Ja, waarom is dat eigenlijk? Waarom blijven ze niet thuis?
2) Tja, dat kan zomaar niks met religie te maken hebben, maar wel met territorium of macht. Of zouden op jodendom gestoelde atoombommen een andere uitwerking hebben dan islamitische atoombommen?
  maandag 12 mei 2008 @ 01:07:47 #69
182269 sneakypete
On the edge
pi_58620553
1) In de 20e eeuw werden ze dan ook erg hartelijk behandeld in europa..
2)doe je oogkleppen af, natuurlijk is de steun van omringende landen aan het palestijnse verzet religieus van aard. Ik zou nog zo ver willen gaan dat het wederzijds is, dat de VS Israel juist steunt om soortgelijke redenen.

En die atoomwapens, tja, hoeveel atoombommen heeft Israel al gegooid? Terwijl ze er wel de capaciteit voor (schijnen) te hebben.
  maandag 12 mei 2008 @ 01:11:32 #70
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58620605
quote:
Op maandag 12 mei 2008 00:31 schreef Xith het volgende:

[..]

Gebieden kunnen ook worden bezet hoor
[..]

De toekomst wel! [ afbeelding ]
Vroeger woonden de Germanen in Nederland. Heilig endezo. Freia, Thor, je kent het wel. Laat ik er gewoon wat geschiedvervalsing in douwen, is ook hip tegenwoordig. Dus. Eigenlijk hadden we gewoon op moeten rotten tijdens die 2e wereldoorlog en het land terug moeten geven aan ze. Want. Geschiedenis en vroeger enzo. .

Fackn' hell zeg.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_58620725
quote:
Op maandag 12 mei 2008 01:07 schreef sneakypete het volgende:
1) In de 20e eeuw werden ze dan ook erg hartelijk behandeld in europa..
2)doe je oogkleppen af, natuurlijk is de steun van omringende landen aan het palestijnse verzet religieus van aard. Ik zou nog zo ver willen gaan dat het wederzijds is, dat de VS Israel juist steunt om soortgelijke redenen.

En die atoomwapens, tja, hoeveel atoombommen heeft Israel al gegooid? Terwijl ze er wel de capaciteit voor (schijnen) te hebben.
1) Nou ja, hoe ver wil je terug gaan? In elk geval werden ze in de Arabische landen redelijk behandeld, dus als je daarop wilt terugvallen, zou israël wel eens wat vriendelijker kunnen zij tegen Palestijnen.
2) Oh ja? En als je dan zo ver wilt gaan, waar blijft dan de verontwaardiging? Wat is er dan verkeerd aan dat islamitische staten de Palestijnen steunen terwijl een christelijke (sic) staat Israël steunt?

Nee, gegooid nog niet. Maar ze proberen wel een andere, autonome staat, het recht te ontzeggen om zelf ook atoombommen te maken.
Ik ben geen voorstander van atoomwapens, maar wel van het principe: "gelijke monniken, gelijke kappen."
  maandag 12 mei 2008 @ 01:27:44 #72
182269 sneakypete
On the edge
pi_58620813
quote:
Op maandag 12 mei 2008 01:11 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Vroeger woonden de Germanen in Nederland. Heilig endezo. Freia, Thor, je kent het wel. Laat ik er gewoon wat geschiedvervalsing in douwen, is ook hip tegenwoordig. Dus. Eigenlijk hadden we gewoon op moeten rotten tijdens die 2e wereldoorlog en het land terug moeten geven aan ze. Want. Geschiedenis en vroeger enzo. .

Fackn' hell zeg.
Gewoon niet meer het christendom als nationale religie erkennen.
Want de Germanen is niet hetzelfde als de Duitsers natuurlijk
  maandag 12 mei 2008 @ 01:32:03 #73
182269 sneakypete
On the edge
pi_58620855
1) Nou ja, hoe ver wil je terug gaan? In elk geval werden ze in de Arabische landen redelijk behandeld, dus als je daarop wilt terugvallen, zou israël wel eens wat vriendelijker kunnen zij tegen Palestijnen.

In de docu die ik net zag werden veroordeelde hamasstrijders niet gemarteld of wat dan ook terwijl zij bleven herhalen voor vernietiging van Israel te zijn. En waaruit blijkt dat de behandeling van joden zo goed is geweest in die landen?

2) Oh ja? En als je dan zo ver wilt gaan, waar blijft dan de verontwaardiging? Wat is er dan verkeerd aan dat islamitische staten de Palestijnen steunen terwijl een christelijke (sic) staat Israël steunt?

Nee, gegooid nog niet. Maar ze proberen wel een andere, autonome staat, het recht te ontzeggen om zelf ook atoombommen te maken.
Ik ben geen voorstander van atoomwapens, maar wel van het principe: "gelijke monniken, gelijke kappen."
wat er verkeerd is, is dat landen als Syrie, Iran, enz, nooit een duimbreed toe zouden geven, en niet uit zijn op onderhandelen over vrede, maar op etnische zuivering.
  maandag 12 mei 2008 @ 11:51:57 #74
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_58624070
quote:
Op maandag 12 mei 2008 01:32 schreef sneakypete het volgende:
1) Nou ja, hoe ver wil je terug gaan? In elk geval werden ze in de Arabische landen redelijk behandeld,

Daarom wonen ze 40 jaar na dato daar nog in vluchtelingenkampen enzo..
quote:
Op zondag 11 mei 2008 23:20 schreef Kees22 het volgende:
het moet zich gewoon aan normaal recht, bijvoorbeeld de VN-resoluties, houden.
VN resoluties normaal recht?
van Qquino zei al lex injusta non obligat.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_58624586
Moslims zijn ook verantwoordelijk voor de opwarming van de aarde. Kijk maar naar Dubai, Algerije, Egypte, Kuwait en Marokko. Het ligt aan de Islam dat hun economie nu groeit als kool, en meer Co 2 uitstoten. Overigens hebben Egypte, Turkije en Jordanie (islamitische landen) al een tijdje vrede met Israel hoor, correct me if im wrong. Dus dat zielige gehuil met ik is klein en zij zijn groot, terwijl ondertussen elk jaar miljarden aan dollars binnenkomen vanuit de VS, is een beetje misplaatst. Met dat geld kan elke mongool wel een oase van beschaving maken in een zandbak.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')