Dat lijkt mij wel erg lang, moet dat geen 5.338 meter zijn?quote:Het circuit heeft een lengte van 5.338 kilometer en wordt tegen de klok in verreden.
Ik hoop het.quote:Op donderdag 8 mei 2008 13:42 schreef TravelCharlie het volgende:
Zal me niks verbazen dat Ferrari weer een dubbelzege boekt.
Of van de punt een komma maken. Zit overigens ook een typo in de eerste zin in de OP.quote:Op donderdag 8 mei 2008 14:06 schreef saban het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wel erg lang, moet dat geen 5.338 meter zijn?
Net iets meer dan 5 meterquote:Op donderdag 8 mei 2008 14:06 schreef saban het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wel erg lang, moet dat geen 5.338 meter zijn?
Puntjes zijn in Nederland om faktor 1000 aan te geven.quote:
Volgens mij is Istanbul dan ook een Tilke circuit (veilig, maar moeilijk in te halen).quote:Op donderdag 8 mei 2008 15:20 schreef kepler het volgende:
laten we hopen op een spannende GP, maar ik ben bang van niet...Volgens mij is er nooit echt een hele spannende race geweest in Turkije?
mijn filmpje komt voor zondag nog onlinequote:
volgens mij ookquote:Op donderdag 8 mei 2008 15:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij is Istanbul dan ook een Tilke circuit (veilig, maar moeilijk in te halen).
Normaal gesproken doen we het ook samenquote:Op donderdag 8 mei 2008 16:56 schreef Bernard0s het volgende:
Geen OP van West dit keer? Geen probleem verder, Sanger heeft er ook iets moois van gemaakt.
NP, jij deed het vorige keerquote:Op donderdag 8 mei 2008 17:03 schreef WEST het volgende:
Dankje Sanger
Sorry maar ik heb amper tijd om ze nog te maken.
Had je m'n PM nog gezien?quote:Op donderdag 8 mei 2008 20:57 schreef sanger het volgende:
[..]
NP, jij deed het vorige keer
We moeten even kijken voor de rest van het seizoen
quote:Op donderdag 8 mei 2008 21:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Had je m'n PM nog gezien?Ik moet je effe spreken daarover.
MSN ... (zie m'n profiel)quote:
Fixedquote:
relaxt, weertje ookquote:Op vrijdag 9 mei 2008 09:07 schreef TommyGun het volgende:
En we zijn onderweg! http://mad-max.runhost.net/f1player.html
quote:]Ferrari found loophole in engine freeze?
Rumours of a performance gain under reliability guise
According to whispers in the Istanbul paddock, Ferrari may have found a way to creep ahead in the horse power department this season despite the current 'freeze' on engine development.
It is common knowledge that, not only are the Maranello based team's drivers getting the best starts off the grid, the V8 power plant in the back of the F2008 is now perhaps the most powerful in the entire field.
Last year, however, the engine situation between teams seemed closer, leading to suggestions that Ferrari's permitted tweaks for 2008 have added tangible performance to the unit.
The German magazine Auto Motor und Sport estimates Ferrari's horse power gain compared to last year at 'within the two-digit range'.
Most engine manufacturers made permitted tweaks to their V8 designs over the winter, but it is rumoured that some rival teams are unhappy that Ferrari's changes - apparently green-lighted by the FIA - seem to have resulted in a significant performance gain.
Auto Motor und Sport said Ferrari's rivals are concerned that the Italian team's 2008 changes were submitted "under the pretext of reliability problems".
"The (engine freeze) rules do not allow any great leaps. So whether a development has taken place to increase performance, I cannot judge," BMW motor sport director Mario Theissen said at Istanbul Park.
"But I assume the normal procedures have taken place. I have no suspicions," he added.
En wat is dat 'loophole' dan? Of ik lees ik eroverheen?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:40 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Goh ... regels verzonnen door FIA, greenlighted by FIA ... frapant weer Ferrari. Reliability problems O_o bij Ferrari ... rrrright!
Erm ... Honda rijdt als enige team zonder sponsor en gaan nu miepen dat een sateliet team onderhouden te duur is?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:40 schreef TJDoornbos het volgende:
Godver was het vergeten dat er tijdverschil was.........
Button![]()
Trouwens Googol, dat SA niet rijdt kan je niet alleen Honda aanrekenen hé
Ik bel je straks evenquote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:32 schreef Googolplexian het volgende:
Nice hoor, Honda! Net nu ze een kutstreek met SA hebben uitgehaald en ik het ze niet meer gun =_+
ach ja.
P.S.: Sanger ... tijd?
sgoedquote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:48 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik bel je straks evenRond 11.30
Als jij tijd hebt tenminste
Mij lijkt dat iedereen aan hun motoren mag werken om betrouwbaarheidsproblemen op te lossen toch? Alleen komt er in dit geval dus bij kijken dat Ferrari onderwijl ook nog stabiliteits en snelheidsverbeteringen door heeft gevoerd. Of niet?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:48 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Erm ... Honda rijdt als enige team zonder sponsor en gaan nu miepen dat een sateliet team onderhouden te duur is?
Kommop hey =_=
Tommy: Als het een aantoonbaar reliability probleem is mag je kennelijk WEL wat aan de motor doen, zoals ik het begrijpIk heb Ferrari alleen niet echt MEER problemen dan anderen zien hebben dus het gaat weer lekker gelijk op, die regels. Ik vind dat deze aanpassingen openbaar gemaakt moeten worden aan andere teams om zo de legaliteit mede te beoordelen maar dat zit er niet in want FIA heeft groen licht gegeven DUS Ferrari mag lekker doorsleutelen.
Dat zijn inderdaad de geruchten.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:54 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Mij lijkt dat iedereen aan hun motoren mag werken om betrouwbaarheidsproblemen op te lossen toch? Alleen komt er in dit geval dus bij kijken dat Ferrari onderwijl ook nog stabiliteits en snelheidsverbeteringen door heeft gevoerd. Of niet?
http://f1.gpupdate.net/nl(...)assing-kwalificatie/quote:FIA bevestigt aanpassing kwalificatie
08 mei 2008
Door het verdwijnen van Super Aguri doen er nog maar twintig auto's mee in de Formule 1 en om die reden ziet de kwalificatie er vanaf komend weekend iets anders uit. In de eerste twee kwalificatiesessies zullen er nu per sessie vijf auto's afvallen, in plaats van zes, wat voorheen het geval was. De FIA maakte dit donderdagmiddag in een verklaring bekend.
Het sportief reglement van 2008 voorziet wel in een situatie voor 24 auto's, aangezien Prodrive dit seizoen eigenlijk haar debuut zou maken. In artikel 33.1 staat dan ook dat in Q1 en in Q2 zeven auto's zullen afvallen, met een toevoeging dat er per sessie zes afvallers zijn, indien er maar 22 coureurs aan het kampioenschap deelnemen. De FIA heeft nu dus bevestigd dat er bij twintig deelnemers vijf afvallers per sessie zijn.
Voor de teams is het door het verdwijnen van Super Aguri lastiger geworden om door Q1 te komen. Voorheen waren de laatste twee plekken eigenlijk al bij voorbaat voor het Japanse team, waardoor er effectief eigenlijk maar vier kanshebbers op Q2 afvielen, als Super Aguri genegeerd wordt. Nu Super Aguri er niet meer bij is, wordt er ook daadwerkelijk van vijf kanshebbers op Q2 afscheid genomen.
Op basis van geruchten?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:01 schreef TJDoornbos het volgende:
En dus 2x 0 punten voor Ferrari en in 2009 schrijven ze zich maar opnieuw in en zien we verder. Opbokken met die kutgeintjes van die bloedhonden!
Ferrari is voor mij sowieso verdacht en in mijn optiek is de fia nooit 100% eerlijk als het om ferrari gaat!quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Op basis van geruchten?
Daarbuiten; als de FIA de veranderingen heeft goedgekeurd is er niets aan de hand. Dan doet Ferrari niets tegen de regels in.
Gelukkig ben jij superobjectief als het om dit soort dingen gaatquote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:22 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ferrari is voor mij sowieso verdacht en in mijn optiek is de fia nooit 100% eerlijk als het om ferrari gaat!
Dat zal niet, maar vindt dat de FIA al jarenlang aan een stuk vage dingen doet ten aanzien van Ferrariquote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:31 schreef sanger het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij superobjectief als het om dit soort dingen gaat
De FIA is niet objectief en is dat nooit geweest. In ieder geval niet sinds Balestre president was en Ferrari en Renault de enige grote autofabrikanten waren. (Bijna) alle beslissingen werden toen in het voordeel van Ferrari en Renault gemaakt. En dat zie ik nu nog steeds.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:31 schreef sanger het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij superobjectief als het om dit soort dingen gaat
Inderdaad. Niets houdt de andere teams tegen om hetzelfde te doen.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Op basis van geruchten?
Daarbuiten; als de FIA de veranderingen heeft goedgekeurd is er niets aan de hand. Dan doet Ferrari niets tegen de regels in.
http://www.formula1.com/news/headlines/2008/5/7753.htmlquote:Fisichella runs red light, drops three grid places
Stewards at the Turkish Grand Prix in Istanbul have given Force India’s Giancarlo Fisichella a three-place grid penalty for Sunday’s race for exiting the pits under a red light.
The infraction is understood to have occurred at the very start of Friday’s opening practice session, in which the Italian was among the first to take to the track for an initial installation lap.
The stewards’ decision means three places will be added to whatever position Fisichella achieves in Saturday’s qualifying session.
Altijd toch.. In het verleden zelfs met nog een qualify erbijquote:Op vrijdag 9 mei 2008 14:27 schreef jorienvdherik het volgende:
Rijden ze tegenwoordig 2x op een vrijdag ?
quote:Op vrijdag 9 mei 2008 14:29 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Altijd toch.. In het verleden zelfs met nog een qualify erbij
Nog voor het prekwalificatie tijdperk hadden we zowel op vrijdag als zaterdag een gewone kwalificatietraining, waarbij de snelste tijd in een van de twee sessies de startplek bepaalde. Dat was vooral leuk als er teams op de eerste dag niet meededen (om een of andere reden) en het de tweede dag regende. Dan stonden er gerenommeerde coureurs aan de kant.quote:
oke dan gaaf, wat vinden jullie van dat youtube filmpje, bijna echt hequote:Op vrijdag 9 mei 2008 14:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nog voor het prekwalificatie tijdperk hadden we zowel op vrijdag als zaterdag een gewone kwalificatietraining, waarbij de snelste tijd in een van de twee sessies de startplek bepaalde. Dat was vooral leuk als er teams op de eerste dag niet meededen (om een of andere reden) en het de tweede dag regende. Dan stonden er gerenommeerde coureurs aan de kant.
Was een time trialquote:Op vrijdag 9 mei 2008 19:24 schreef Atreidez het volgende:
Ik vind vooral het licht erg gaaf gedaanDas iets wat ik echt mis in mijn oudere simulatiespelletjes.. Maar een stukje racen erin? Ik zal nog ff kort filmpje maken van start Turkije in GP4
Kimi Raikonen gaat pole pakkenquote:Op vrijdag 9 mei 2008 20:17 schreef Bernard0s het volgende:
No problem
Morgen kwali. Wie zal pole pakken? Felipe of Kimi? Of misschien toch Lewis?
Ik ga voor Massa
Zou het niet weten, ga wel live kijkenquote:Op vrijdag 9 mei 2008 20:17 schreef Bernard0s het volgende:
No problem
Morgen kwali. Wie zal pole pakken? Felipe of Kimi? Of misschien toch Lewis?
Ik ga voor Massa
Ik ga toch voor Kimi. Al zal Massa er vrij dichtbij zitten.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 20:17 schreef Bernard0s het volgende:
No problem
Morgen kwali. Wie zal pole pakken? Felipe of Kimi? Of misschien toch Lewis?
Ik ga voor Massa
Want jij vind zware crashes leuk ?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 23:13 schreef Bernard0s het volgende:
Vandaag zware crash van Valsecchi (GP2). Hopelijk snel een filmpje op youtube.
Ik ken geen zender die de vrijdag baantijd van de GP2 broadcast.. Misschien ergens in een nieuwsuitzending?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 23:13 schreef Bernard0s het volgende:
Vandaag zware crash van Valsecchi (GP2). Hopelijk snel een filmpje op youtube.
Inderdaad. Als Piquet zo doorgaat mag ie blij zijn als hij het einde van het seizoen haalt. En het middenveld zit op het moment erg dicht op elkaar. Dus dat Williams het wat minder doet is dan ook niet zo erg raar.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 13:24 schreef HPoi het volgende:
Williams btw ook slecht. Maar Piquet is echt erg als je kijkt waar Alonso staat.
Jammer inderdaad van Kimi. Maar Kimi komt hopelijk in de race wel weer goed naar voren.quote:
Piquet heeft het gewoon niet, tuurlijk zal Alonso sneller zijn maar dit is wel heel ergquote:
Da's het resultaat van Alonso als teammaat. Zovaak als dat Piquet voor het seizoen begon heeft geroepen dat zijn doel absoluut niet was om Alonso te verslaan maar om zoveel mogelijk van 'm te leren is geen toeval meer (het is altijd het eerste doel je teammaat te verslaan).quote:Op zaterdag 10 mei 2008 14:16 schreef Trystar het volgende:
[..]
Piquet heeft het gewoon niet, tuurlijk zal Alonso sneller zijn maar dit is wel heel erg![]()
Voor het team is het misschien niet het allerslimste om de kennis niet te delen. Maar het feit dat Alonso sneller is dan Piquet (zonder te delen) zegt toch ook al genoeg? Blijkbaar is Piquet gewoon niet zo supersnel, of niet goed in het afstellen van de auto. Ligt ook een beetje aan het team, of Alonso echt al het beste materiaal krijgt.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 15:09 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Da's het resultaat van Alonso als teammaat. Zovaak als dat Piquet voor het seizoen begon heeft geroepen dat zijn doel absoluut niet was om Alonso te verslaan maar om zoveel mogelijk van 'm te leren is geen toeval meer (het is altijd het eerste doel je teammaat te verslaan).
Ga er maar van uit dat -na het seizoen bij McLaren- Alonso in z'n contract heeft laten opnemen dat settings NIET gedeeld mogen worden. Piquet rijdt daar gewoon om de wereld te laten zien "hoe goed" Alonso is, als rookie aan z'n lot overgelaten door de ex-wereldkampioen die alles voor zichzelf wil; Eyebrowman.
Welke dorpsdwaas heb die gemaakt dan...........ow sanger. Logisch dat het er niet staat met mr. chaoot aant roer.quote:
ik vind dat ze daat tegenwoordig wel erg snel mee zijn ...quote:
ja dat miste rtl uiteraard ff.............ik ook was drinken scoren. Maargoed begrijp er geen bal van wat hij wilquote:
tnx ok je moet eerst even registrerenquote:Op zondag 11 mei 2008 14:12 schreef HiDiHo het volgende:
http://www.formula1.com/s(...)ve_timing_popup.html
quote:Op zondag 11 mei 2008 14:14 schreef TJDoornbos het volgende:
Kova dus een lekke band.........Mol zeg dat dan, kloothomo heeft zelfde scherm als wij!
10.1 is niet echt snelquote:
Heeft ook een lichtere auto dan massaquote:Op zondag 11 mei 2008 14:42 schreef Da.Rock het volgende:
whuaaah, hij is gewoon echt veel sneller...
Op Spora vermoeden ze dat Massa een probleem heeft, maar volgens mij is Hamilton idd gewoon veel sneller. Moet ook wel, anders kom je tegenwoordig niet meer zo dicht achter je voorganger en er voorbij.quote:Op zondag 11 mei 2008 14:42 schreef Da.Rock het volgende:
whuaaah, hij is gewoon echt veel sneller...
Dat maakt niet het verschil van bijna een seconde per rondje.quote:Op zondag 11 mei 2008 14:43 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Heeft ook een lichtere auto dan massa
maar helpt wel meequote:Op zondag 11 mei 2008 14:46 schreef Da.Rock het volgende:
[..]
Dat maakt niet het verschil van bijna een seconde per rondje.
Als zij denken dat het de beste optie is, moeten ze het doen.quote:Op zondag 11 mei 2008 14:53 schreef TJDoornbos het volgende:
hij moet nog idd ivm bandenWat een grappenmakers bij Mclaren
een rekenfout bij Mclaren gok ikquote:Op zondag 11 mei 2008 15:11 schreef jorienvdherik het volgende:
Waarom ging hamilton 3 keer stoppen ?
Hij was nog ff 1e...
Ow toch nog 2e
maar niet de goeie, lijkt me. En neem aan dat Mclaren er anders over dacht toen ze het berekend hadden.quote:
Misschien waren ze met twee stops wel langzamer geweest.quote:Op zondag 11 mei 2008 15:14 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
maar niet de goeie, lijkt me. En neem aan dat Mclaren er anders over dacht toen ze het berekend hadden.
Hangt vooral af van hoe snel Hamilton Massa voorbij kon.quote:Op zondag 11 mei 2008 15:14 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
maar niet de goeie, lijkt me. En neem aan dat Mclaren er anders over dacht toen ze het berekend hadden.
Massa's meid dacht ik Marcelquote:Op zondag 11 mei 2008 15:16 schreef jorienvdherik het volgende:
het is wel een leuke race goede inhaal momenten
wie is die blonde MILF in de pitbox bij ferrari ?
zag je net, bedoel die blonde in ferrari pakquote:Op zondag 11 mei 2008 15:23 schreef TJDoornbos het volgende:
gaat massa met een gele kikker
Sneu voor Heikki eigenlijk
quote:Op zondag 11 mei 2008 15:23 schreef TJDoornbos het volgende:
gaat massa met een gele kikker
Sneu voor Heikki eigenlijk
Yup, voor de rest vrij behoorlijk gereden. En Ferrari loopt weer aardig uit bij de constructeurs.quote:Op zondag 11 mei 2008 15:31 schreef Palmboom313 het volgende:
Raikonen 3e verloor teveel tot aan de eerste stop.
die hebben maar kwart race uitgezonden!quote:Op zondag 11 mei 2008 15:32 schreef jorienvdherik het volgende:
echt slecht dat rtl er zoveel uit gaat
prachtig dat zicht had ik! Post dit vanuit de bus ;-) (met me telefoon). Was wel koud gedurende de race! Wat gebreurde er met Kovaleinen. Door de fisico startcrash (& bij behorend foto's maken) heb ik het niet mee gekregen.quote:
Kovalainen had een lekke band door een aanvaring met Kimi.quote:Op zondag 11 mei 2008 16:36 schreef nils7 het volgende:
[..]
prachtig dat zicht had ik! Post dit vanuit de bus ;-) (met me telefoon). Was wel koud gedurende de race! Wat gebreurde er met Kovaleinen. Door de fisico startcrash (& bij behorend foto's maken) heb ik het niet mee gekregen.
Dat is geen Rollbar, dat is de camera van de TV.quote:Op zondag 11 mei 2008 17:19 schreef HPoi het volgende:
[ afbeelding ]
Hier de vlucht van Fisichella. Je ziet hier trouwens de rollbar van Nakajima op de grond smakken, lijkt mij dan wel een erg harde klap als die zomaar kan afbreken!
Fisichella had Fly op de zijkant staan, en dacht kennelijk "ik voeg daad bij woord."quote:Op zondag 11 mei 2008 17:19 schreef HPoi het volgende:
[ afbeelding ]
Hier de vlucht van Fisichella. Je ziet hier trouwens de rollbar van Nakajima op de grond smakken, lijkt mij dan wel een erg harde klap als die zomaar kan afbreken!
dat is de cameraquote:Op zondag 11 mei 2008 17:19 schreef HPoi het volgende:
[ afbeelding ]
Hier de vlucht van Fisichella. Je ziet hier trouwens de rollbar van Nakajima op de grond smakken, lijkt mij dan wel een erg harde klap als die zomaar kan afbreken!
Ik ook samen met belgie de mooiste race van het jaar. Niet kwa inhaal acties maar altijd fascinerend om te zien hoe die auto's door de krappe straatjes rijden.quote:
De Mclarens waren ook bloedsnel daar vorig jaar. Als je nu t verschil ziet wat Ferrari heeft, zou dat in Monaco weleens heel spannend kunnen worden. En aangezien motorvermogen ook niet het belangrijkste is in de krappe straatjes zouden andere teams (bv. Alonso of Kubica) weleens leuke dingen kunnen laten zien. Ik kijk uit naar een verrassende kwalificatiequote:Op zondag 11 mei 2008 21:29 schreef Palmboom313 het volgende:
Ik ook samen met belgie de mooiste race van het jaar. Niet kwa inhaal acties maar altijd fascinerend om te zien hoe die auto's door de krappe straatjes rijden.
Het heeft ook niet echt geholpen dat Kimi ondanks een vrij aardige start terug zakte naar P6. Anders had hij P2 wel kunnen pakken. En Hamilton ging ook precies op het juiste moment langs Massa, anders was de kans ook wel wat groter geweest dat Kimi P2 had kunnen pakken. Maar goed, aan als heb je weinig.quote:Op maandag 12 mei 2008 09:36 schreef Atreidez het volgende:
Was een erg gave race gister.. Niet zozeer dat de Ferrari's t echt moeilijk hadden, maar t feit dat ze de race op zacht reden heeft ze toch p2 gekost aan Hamilton, die volgens mij met ze 3-stopper echt het licht uit ze ogen heeft gereden. Jammer dat Kovalainen een puncture had na de start (iets wat in de persconf. na de race duidelijk is gezegd, maar wat ze in de RTL studio weer niet meegekregen hadden; duidelijk gemis van een pitreporter lijkt me) en naar binnen moest. Die heeft daar ze hele race mee verloren, maar liet ons toch wat mooie plaatjes zien van hoe je kan inhalen in Turkije![]()
Heerlijk ook om die bezorgde koppies bij Ferrari te zien, wat kunnen die gasten zich het haar uit t hoofd trekken zeg
De wielbasis van de Ferrari's en McLarens is dit seizoen anders dan vorig seizoen. Iets dat in Monaco kan helpen. Die van Ferrari is wat korter geworden en die van McLaren wat langer. Dus ze zullen denk ik wel wat dichterbij elkaar zitten. En ik zou Red Bull Racing ook niet onderschatten. Doen weinig onder voor Renault naar mijn idee.quote:Op maandag 12 mei 2008 09:41 schreef Atreidez het volgende:
[..]
De Mclarens waren ook bloedsnel daar vorig jaar. Als je nu t verschil ziet wat Ferrari heeft, zou dat in Monaco weleens heel spannend kunnen worden. En aangezien motorvermogen ook niet het belangrijkste is in de krappe straatjes zouden andere teams (bv. Alonso of Kubica) weleens leuke dingen kunnen laten zien. Ik kijk uit naar een verrassende kwalificatie
Ziehier een post die zeker een aantal euro's waard isquote:Op zondag 11 mei 2008 16:36 schreef nils7 het volgende:
[..]
prachtig dat zicht had ik! Post dit vanuit de bus ;-) (met me telefoon). Was wel koud gedurende de race! Wat gebreurde er met Kovaleinen. Door de fisico startcrash (& bij behorend foto's maken) heb ik het niet mee gekregen.
Je zat op een goede plek.quote:Op maandag 12 mei 2008 16:39 schreef nils7 het volgende:
Heb me foto's van het weekend geupload
Klik voor de foto's
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |