Dat lijkt mij wel erg lang, moet dat geen 5.338 meter zijn?quote:Het circuit heeft een lengte van 5.338 kilometer en wordt tegen de klok in verreden.
Ik hoop het.quote:Op donderdag 8 mei 2008 13:42 schreef TravelCharlie het volgende:
Zal me niks verbazen dat Ferrari weer een dubbelzege boekt.
Of van de punt een komma maken. Zit overigens ook een typo in de eerste zin in de OP.quote:Op donderdag 8 mei 2008 14:06 schreef saban het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wel erg lang, moet dat geen 5.338 meter zijn?
Net iets meer dan 5 meterquote:Op donderdag 8 mei 2008 14:06 schreef saban het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wel erg lang, moet dat geen 5.338 meter zijn?
Puntjes zijn in Nederland om faktor 1000 aan te geven.quote:
Volgens mij is Istanbul dan ook een Tilke circuit (veilig, maar moeilijk in te halen).quote:Op donderdag 8 mei 2008 15:20 schreef kepler het volgende:
laten we hopen op een spannende GP, maar ik ben bang van niet...Volgens mij is er nooit echt een hele spannende race geweest in Turkije?
mijn filmpje komt voor zondag nog onlinequote:
volgens mij ookquote:Op donderdag 8 mei 2008 15:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij is Istanbul dan ook een Tilke circuit (veilig, maar moeilijk in te halen).
Normaal gesproken doen we het ook samenquote:Op donderdag 8 mei 2008 16:56 schreef Bernard0s het volgende:
Geen OP van West dit keer? Geen probleem verder, Sanger heeft er ook iets moois van gemaakt.
NP, jij deed het vorige keerquote:Op donderdag 8 mei 2008 17:03 schreef WEST het volgende:
Dankje Sanger
Sorry maar ik heb amper tijd om ze nog te maken.
Had je m'n PM nog gezien?quote:Op donderdag 8 mei 2008 20:57 schreef sanger het volgende:
[..]
NP, jij deed het vorige keer
We moeten even kijken voor de rest van het seizoen
quote:Op donderdag 8 mei 2008 21:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Had je m'n PM nog gezien?Ik moet je effe spreken daarover.
MSN ... (zie m'n profiel)quote:
Fixedquote:
relaxt, weertje ookquote:Op vrijdag 9 mei 2008 09:07 schreef TommyGun het volgende:
En we zijn onderweg! http://mad-max.runhost.net/f1player.html
quote:]Ferrari found loophole in engine freeze?
Rumours of a performance gain under reliability guise
According to whispers in the Istanbul paddock, Ferrari may have found a way to creep ahead in the horse power department this season despite the current 'freeze' on engine development.
It is common knowledge that, not only are the Maranello based team's drivers getting the best starts off the grid, the V8 power plant in the back of the F2008 is now perhaps the most powerful in the entire field.
Last year, however, the engine situation between teams seemed closer, leading to suggestions that Ferrari's permitted tweaks for 2008 have added tangible performance to the unit.
The German magazine Auto Motor und Sport estimates Ferrari's horse power gain compared to last year at 'within the two-digit range'.
Most engine manufacturers made permitted tweaks to their V8 designs over the winter, but it is rumoured that some rival teams are unhappy that Ferrari's changes - apparently green-lighted by the FIA - seem to have resulted in a significant performance gain.
Auto Motor und Sport said Ferrari's rivals are concerned that the Italian team's 2008 changes were submitted "under the pretext of reliability problems".
"The (engine freeze) rules do not allow any great leaps. So whether a development has taken place to increase performance, I cannot judge," BMW motor sport director Mario Theissen said at Istanbul Park.
"But I assume the normal procedures have taken place. I have no suspicions," he added.
En wat is dat 'loophole' dan? Of ik lees ik eroverheen?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:40 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Goh ... regels verzonnen door FIA, greenlighted by FIA ... frapant weer Ferrari. Reliability problems O_o bij Ferrari ... rrrright!
Erm ... Honda rijdt als enige team zonder sponsor en gaan nu miepen dat een sateliet team onderhouden te duur is?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:40 schreef TJDoornbos het volgende:
Godver was het vergeten dat er tijdverschil was.........
Button![]()
Trouwens Googol, dat SA niet rijdt kan je niet alleen Honda aanrekenen hé
Ik bel je straks evenquote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:32 schreef Googolplexian het volgende:
Nice hoor, Honda! Net nu ze een kutstreek met SA hebben uitgehaald en ik het ze niet meer gun =_+
ach ja.
P.S.: Sanger ... tijd?
sgoedquote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:48 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik bel je straks evenRond 11.30
Als jij tijd hebt tenminste
Mij lijkt dat iedereen aan hun motoren mag werken om betrouwbaarheidsproblemen op te lossen toch? Alleen komt er in dit geval dus bij kijken dat Ferrari onderwijl ook nog stabiliteits en snelheidsverbeteringen door heeft gevoerd. Of niet?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:48 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Erm ... Honda rijdt als enige team zonder sponsor en gaan nu miepen dat een sateliet team onderhouden te duur is?
Kommop hey =_=
Tommy: Als het een aantoonbaar reliability probleem is mag je kennelijk WEL wat aan de motor doen, zoals ik het begrijpIk heb Ferrari alleen niet echt MEER problemen dan anderen zien hebben dus het gaat weer lekker gelijk op, die regels. Ik vind dat deze aanpassingen openbaar gemaakt moeten worden aan andere teams om zo de legaliteit mede te beoordelen maar dat zit er niet in want FIA heeft groen licht gegeven DUS Ferrari mag lekker doorsleutelen.
Dat zijn inderdaad de geruchten.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:54 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Mij lijkt dat iedereen aan hun motoren mag werken om betrouwbaarheidsproblemen op te lossen toch? Alleen komt er in dit geval dus bij kijken dat Ferrari onderwijl ook nog stabiliteits en snelheidsverbeteringen door heeft gevoerd. Of niet?
http://f1.gpupdate.net/nl(...)assing-kwalificatie/quote:FIA bevestigt aanpassing kwalificatie
08 mei 2008
Door het verdwijnen van Super Aguri doen er nog maar twintig auto's mee in de Formule 1 en om die reden ziet de kwalificatie er vanaf komend weekend iets anders uit. In de eerste twee kwalificatiesessies zullen er nu per sessie vijf auto's afvallen, in plaats van zes, wat voorheen het geval was. De FIA maakte dit donderdagmiddag in een verklaring bekend.
Het sportief reglement van 2008 voorziet wel in een situatie voor 24 auto's, aangezien Prodrive dit seizoen eigenlijk haar debuut zou maken. In artikel 33.1 staat dan ook dat in Q1 en in Q2 zeven auto's zullen afvallen, met een toevoeging dat er per sessie zes afvallers zijn, indien er maar 22 coureurs aan het kampioenschap deelnemen. De FIA heeft nu dus bevestigd dat er bij twintig deelnemers vijf afvallers per sessie zijn.
Voor de teams is het door het verdwijnen van Super Aguri lastiger geworden om door Q1 te komen. Voorheen waren de laatste twee plekken eigenlijk al bij voorbaat voor het Japanse team, waardoor er effectief eigenlijk maar vier kanshebbers op Q2 afvielen, als Super Aguri genegeerd wordt. Nu Super Aguri er niet meer bij is, wordt er ook daadwerkelijk van vijf kanshebbers op Q2 afscheid genomen.
Op basis van geruchten?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:01 schreef TJDoornbos het volgende:
En dus 2x 0 punten voor Ferrari en in 2009 schrijven ze zich maar opnieuw in en zien we verder. Opbokken met die kutgeintjes van die bloedhonden!
Ferrari is voor mij sowieso verdacht en in mijn optiek is de fia nooit 100% eerlijk als het om ferrari gaat!quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Op basis van geruchten?
Daarbuiten; als de FIA de veranderingen heeft goedgekeurd is er niets aan de hand. Dan doet Ferrari niets tegen de regels in.
Gelukkig ben jij superobjectief als het om dit soort dingen gaatquote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:22 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ferrari is voor mij sowieso verdacht en in mijn optiek is de fia nooit 100% eerlijk als het om ferrari gaat!
Dat zal niet, maar vindt dat de FIA al jarenlang aan een stuk vage dingen doet ten aanzien van Ferrariquote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:31 schreef sanger het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij superobjectief als het om dit soort dingen gaat
De FIA is niet objectief en is dat nooit geweest. In ieder geval niet sinds Balestre president was en Ferrari en Renault de enige grote autofabrikanten waren. (Bijna) alle beslissingen werden toen in het voordeel van Ferrari en Renault gemaakt. En dat zie ik nu nog steeds.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:31 schreef sanger het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij superobjectief als het om dit soort dingen gaat
Inderdaad. Niets houdt de andere teams tegen om hetzelfde te doen.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Op basis van geruchten?
Daarbuiten; als de FIA de veranderingen heeft goedgekeurd is er niets aan de hand. Dan doet Ferrari niets tegen de regels in.
http://www.formula1.com/news/headlines/2008/5/7753.htmlquote:Fisichella runs red light, drops three grid places
Stewards at the Turkish Grand Prix in Istanbul have given Force India’s Giancarlo Fisichella a three-place grid penalty for Sunday’s race for exiting the pits under a red light.
The infraction is understood to have occurred at the very start of Friday’s opening practice session, in which the Italian was among the first to take to the track for an initial installation lap.
The stewards’ decision means three places will be added to whatever position Fisichella achieves in Saturday’s qualifying session.
Altijd toch.. In het verleden zelfs met nog een qualify erbijquote:Op vrijdag 9 mei 2008 14:27 schreef jorienvdherik het volgende:
Rijden ze tegenwoordig 2x op een vrijdag ?
quote:Op vrijdag 9 mei 2008 14:29 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Altijd toch.. In het verleden zelfs met nog een qualify erbij
Nog voor het prekwalificatie tijdperk hadden we zowel op vrijdag als zaterdag een gewone kwalificatietraining, waarbij de snelste tijd in een van de twee sessies de startplek bepaalde. Dat was vooral leuk als er teams op de eerste dag niet meededen (om een of andere reden) en het de tweede dag regende. Dan stonden er gerenommeerde coureurs aan de kant.quote:
oke dan gaaf, wat vinden jullie van dat youtube filmpje, bijna echt hequote:Op vrijdag 9 mei 2008 14:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nog voor het prekwalificatie tijdperk hadden we zowel op vrijdag als zaterdag een gewone kwalificatietraining, waarbij de snelste tijd in een van de twee sessies de startplek bepaalde. Dat was vooral leuk als er teams op de eerste dag niet meededen (om een of andere reden) en het de tweede dag regende. Dan stonden er gerenommeerde coureurs aan de kant.
Was een time trialquote:Op vrijdag 9 mei 2008 19:24 schreef Atreidez het volgende:
Ik vind vooral het licht erg gaaf gedaanDas iets wat ik echt mis in mijn oudere simulatiespelletjes.. Maar een stukje racen erin? Ik zal nog ff kort filmpje maken van start Turkije in GP4
Kimi Raikonen gaat pole pakkenquote:Op vrijdag 9 mei 2008 20:17 schreef Bernard0s het volgende:
No problem
Morgen kwali. Wie zal pole pakken? Felipe of Kimi? Of misschien toch Lewis?
Ik ga voor Massa
Zou het niet weten, ga wel live kijkenquote:Op vrijdag 9 mei 2008 20:17 schreef Bernard0s het volgende:
No problem
Morgen kwali. Wie zal pole pakken? Felipe of Kimi? Of misschien toch Lewis?
Ik ga voor Massa
Ik ga toch voor Kimi. Al zal Massa er vrij dichtbij zitten.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 20:17 schreef Bernard0s het volgende:
No problem
Morgen kwali. Wie zal pole pakken? Felipe of Kimi? Of misschien toch Lewis?
Ik ga voor Massa
Want jij vind zware crashes leuk ?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 23:13 schreef Bernard0s het volgende:
Vandaag zware crash van Valsecchi (GP2). Hopelijk snel een filmpje op youtube.
Ik ken geen zender die de vrijdag baantijd van de GP2 broadcast.. Misschien ergens in een nieuwsuitzending?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 23:13 schreef Bernard0s het volgende:
Vandaag zware crash van Valsecchi (GP2). Hopelijk snel een filmpje op youtube.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |