alleen heeft Volkert verklaard dat hij Pimmetje heeft omgelegd vanwege de nertsen e.d. i.t.t. Nico die heeft verklaard dat het een uit de hand gelopen ruzie was en wat ook beaamd is door officiele instanties zoals eerder aangegeven. De media zijn er mee aan de haal gegaan, hebben er de afschuwelijkste/sensationeelste draai aan gegeven die ze konden vinden en hoppetee; de basis voor het cordon sanitaire rondom Janmaat en iedereen die zich kritisch uitliet over de immigratie problemen waren geboren.quote:Op donderdag 8 mei 2008 10:33 schreef Verbal het volgende:
[..]
Maar is dat zo gek? Skinhead... pakt effe een mes om een ruzie knokkend te beëindigen. De kans dat het wél racistisch is... daar zou men normaliter niet heel lang over na hoeven te denken. Een skinhead met een fijne positieve levenshouding en respect tegenover kleurlingen.. yeah right. Jeugdzondetje dat ik iemand overhoop stak.
Even ter vergelijking... ene Volkert vd Graaf. Milieuterrorist, 12-granenlul, eko-crimineel die 'onze Pim' overhoop knalde. Meteen was iedereen die ook maar enigszins vegetarisch keek, biologisch-dynamisch klonk of gezien werd met een bakje linksom-groeiende alfalfa een potentiële cryptofascistische moordenaar.
Als V. vd G. nou zou zeggen dat de moord op Professor Pim NIETS te maken had met zijn kefir-omarmende, linzenknuffelende levensvisie of politiek bedoeld was... kom OP, zeg... dan zouden de Selangs van deze wereld geen seconde ook maar overwegen om schouderophalend 'ow, okee' te zeggen
V.
een van de brieven uit zijn stapels die langskwamen had een logo van het Jellinek bovenaanquote:Op donderdag 8 mei 2008 10:52 schreef EdvandeBerg het volgende:
Bodemeijer deed trouwens een beetje lacherig over de vraag of ie speed gebruikte, ik heb wel eens vaker gelezen dat ie drugsgebruiker is/was.
Raad het citaat.quote:‘Het spijt me dat ik voor een neger in de bak zit.’
quote:Na zijn vrijlating zei hij later dat hij vond dat alle allochtonen het land uit moesten.
Snap je nou werkelijk niet dat de woordjes 'racist' en 'racisme' nauwelijks nog enige impact hebben? En dat is mede jouw schuld.quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:12 schreef Klopkoek het volgende:
Het reservoir latente racisten is onuitputtelijk op dit forum.
Heb jij de vroege 80's bewust meegemaakt? Ik wel.quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:11 schreef Ryan3 het volgende:
Joh, dat cordon sanitaire is van 1981 toen CP in de kamer kwam. Ik snap niet dat men die moord op Duinmeijer nu ineens ziet als 1 of ander keerpunt. Wie heeft dat verzonnen?
enkel als slachtoffer van de mediaquote:Op donderdag 8 mei 2008 13:00 schreef Klopkoek het volgende:
Best wel grappig dat de dader nu als slachtoffer wordt neergezet.
Ben van 1962, woonde toen in Amsterdam-Zuid. Als de stelling van deze docu inhoudt dat de moord op Duinmeijer op 1 of andere cesuur vertegenwoordigt dan is dat m.i. behoorlijk tot zeer overdreven. De moord op Duinmeijer was eerder een illustratie bij wat al eerder leefde dan een beginpunt van wat ging leven bij bepaalde segmenten binnen de bevolking. De verdere boodschap van de docu, nl dat er (bewust of onbewust) aan mythevorming werd gedaan omtrent het rechtsradicale karakter van de dader om aldus via de media de bevolking te bespelen, valt dan ook ietwat in duigen. Ook al zou de toedracht anders zijn dan in de media terecht kwam.quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:57 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Heb jij de vroege 80's bewust meegemaakt? Ik wel.
Kerwin Duinmeijer werd postuum het boegbeeld van de strijd tegen racisme, net als Anne Frank dat was van de Holocaust. Als je je strijd een gezicht kunt geven; die arme onschuldige negerjongen vermoord door die vieze blanke racististische messentrekker, kan je vervolgens dit als etiket gebruiken om op anderen te plekken. Kerwin dus als martelaar in de strijd tegen racisme en facisme, zoals Martin Luther King in Amerika, Anne Frank qua Holocaust etc. Gefundenes fressen voor de antifa's dus.
Al helemaal handig was het toen Bodemeijer na zijn vrijlating zich in Janmaat-kringen ging begeven. Degene met wie ik de docu zat te kijken, zag dat er op een gegeven moment werd gezegd dat na zijn vrijlating, Bodemeijer zich ophield in kringen rond Centrumpartij/Janmaat en concludeerde; 'zie je nou wel'. Waarop ik opperde dat dat inderdaad waar kon zijn, maar dat het misschien ook het geval was dat Bodemeijer overal (logisch) werd uitgekotst en de enige plek waar hij niet met de nek werd aangekeken, juíst die Janmaat-club was.
De CP was helemaal niet zo gevaarlijk als men deed geloven, slechts een stel achterlijke griezels met slechts 1 zetel in de Kamer en wat Tokkie-aanhang. Er speelde helemaal geen algemeen aanwezig racisme onder de Nederlanders (al waren sommigen wel ongerust over de grote toestroom van mensen uit het buitenland en de gevolgen ervan). Negeren van die partij en ze van officiele weg dwarszitten voor zover de wet dat toelaat had afdoende geweest om deze marginale stroming klein te houden. Bovendien was juist de beste manier om extreemrechts klein te houden, Janmaat en dat soort types af en toe een podium te geven en zichzelf voor gek te zetten. De CP-uitzendingen van die paar minuten in het kader van 'Zendtijd voor Politieke Partijen' waren hilarisch (Janmaat die vond dat slechte prestaties van het Nederlands elftal de schuld waren van het grote aantal gekleurde spelers) en ook journaalbeelden van bijeenkomsten met agressieve kaalkoppen en zonderlinge Hitler-lookalikes. De gemiddelde Nederlander moest echt niks van Janmaat hebben.
Tuurlijk levert deze docu geen conclusie, die mag je als kijker zelf trekken.quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:55 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Een documentaire die je uiteindelijk nog geen conclusie levert. Wat ik wel vreemd vindt is dat hij dus volgens psychologen niet racistisch gezien wordt. Ik neem aan dat de documentaire makers dit ook gewoon controleren.
Ik weet niet hoe ik er over moet denken.
Ik zat tussen de politiek correcte studenten hè, dat geeft een vertekend beeld.quote:Op donderdag 8 mei 2008 13:28 schreef Klopkoek het volgende:
Ryan, je zegt dat toen al wat racistischer geluiden te horen waren? Waar merkte je dat aan? AAn je eigen omgeving?
Ik woonde eind jaren '70/begin jaren '80 in de Amsterdamse Bijlmermeer waar een groot deel van de bevolking bestond uit personen van Surinaamse afkomst.quote:Op donderdag 8 mei 2008 13:28 schreef Klopkoek het volgende:
Ryan, je zegt dat toen al wat racistischer geluiden te horen waren? Waar merkte je dat aan? AAn je eigen omgeving?
Ik denk dat je het breder moet zien. Diverse linkse stokpaardjes blijken achteraf nogal onjuist te zijn.quote:Op donderdag 8 mei 2008 13:52 schreef Klopkoek het volgende:
Mijn voorzichtige overtuiging: het past allemaal in deze tijd waarin inferioriteitsgedachtes weer salonfähig zijn.
Och, wat jij voor waar ziet, heeft slechts te maken met 'the eye of the beholder'. Met gebruikmaking van een heel klein beetje lenigheid van geest trek je geheel andere conclusies. Kruisraketten zijn er nooit gekomen, kernenergie nagenoeg uitgeband, Willem Aantjes heeft een dolkstoot in de rug gekregen van partijgenoten die hem te links vonden, fascisme beleeft hedentendage een heropleving, nieuw rechts, zoals ze zich noemen, hebben de multiculturele samenleving tot mikpunt gemaakt van hetzevoering, een oude koude oorlog heeft plaats gemaakt voor een nieuwe koude oorlog.quote:Op donderdag 8 mei 2008 15:00 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik denk dat je het breder moet zien. Diverse linkse stokpaardjes blijken achteraf nogal onjuist te zijn.
Ik noem de protesten tegen de kruisraketten en kernenergie. Ik denk ook dat het afschaffen van de apartheid beter anders had gekund. Het aan de schandpaal nagelen van Willem Aantjes.
Zo ook achter iedere boom een fascist te verwachten. En het demoniseren van een ieder die ook maar iets negatiefs over de multiculturele utopie wist te zeggen.
Jij hebt een behoorlijk rode bril opquote:Op donderdag 8 mei 2008 15:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Och, wat jij voor waar ziet, heeft slechts te maken met 'the eye of the beholder'. Met gebruikmaking van een heel klein beetje lenigheid van geest trek je geheel andere conclusies. Kruisraketten zijn er nooit gekomen, kernenergie nagenoeg uitgeband, Willem Aantjes heeft een dolkstoot in de rug gekregen van partijgenoten die hem te links vonden, fascisme beleeft hedentendage een heropleving, nieuw rechts, zoals ze zich noemen, hebben de multiculturele samenleving tot mikpunt gemaakt van hetzevoering, een oude koude oorlog heeft plaats gemaakt voor een nieuwe koude oorlog.
Nee, hoor, een sceptische bril.quote:Op donderdag 8 mei 2008 15:49 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Jij hebt een behoorlijk rode bril op
Ik denk dat dat alleen maar uitmaakt als je de stelling poneert dat die moord op 1 of andere manier een cesuur was, wat absoluut niet zo was. Vraag me af of die stelling ook nog enigszins aannemelijk gemaakt wordt of gemakshalve voor waar wordt aangenomen in het voorbij gaan.quote:Op donderdag 8 mei 2008 16:04 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Wat maakt het overigens uiteindelijk uit of het een rcist is of niet?
Hij gaat naar een kroeg om een mes op te halen en keert terug om iemand neer te steken. Dan ban je gewoon een hond.
Volkert en Mohammed pleegde beiden een moord met voorbedachte rade en volste overtuiging (het was niet een verdwaalde kogel die pim raakte, hij kreeg er meerdere en Mohammed heeft zelfs geprobeerd het hoofd van Van Gogh er af te snijden) Dat is wat anders dan een ruzie op straat waarin gezwaaid wordt met een mes en kennelijk de dader niet eens wist dat hij iemand geraakt had.quote:Op donderdag 8 mei 2008 13:52 schreef Klopkoek het volgende:
Ja natuurlijk maar ik blijf het frapant vinden dat nu een dader door rechts wordt neergezet als slachtoffer terwijl zij daar normaal gesproken zo over klagen.
Mensen die de feiten kennen weten dat de rechter zijn oordeel baseerde op het gegeven dat Nico B aan een ontwikkelingsstoornis leed. Daarom kon niet geconcludeerd worden dat racisme een rol speelde (beter gezegd: het werd niet bewezen geacht). Eerdere uitlatingen van Nico B waren zonder waarde.
Echter, zo'n zelfde soort redenatie kun je dan ook op Mohammed B en Volkert van der G gaan los laten. Maar iedereen voelt dan op zijn water aan dat het de daden niet minder erg maakt. Dat Volkert van der G verklaart heeft het te doen uit veganistische overwegingen, maar aan een ontwikkelingsstoornis leed waardoor je vraagtekens kunt zetten bij dat motief, maakt die daad niet minder erg.
Mijn voorzichtige overtuiging: het past allemaal in deze tijd waarin inferioriteitsgedachtes weer salonfähig zijn.
neej heur, Volkert is over 2 a 3 jaar ook weer vrij... alleen mensen als Mohammed B zien we de komende decennia niet meer zuruckquote:Op donderdag 8 mei 2008 16:00 schreef CANARIS het volgende:
Ik sta er versteld van dat men een moordenaar zo´n platform aanbied.
Normaal gesproken zit zo´n mens levenslang in de bajes en kraait er geen mens naar de onzin die hij van zich geeft. ...
Dat waren voornamelijk christenen. IKV Pax Christi voorop, die betaald werden door de Soviet Unie.quote:Op donderdag 8 mei 2008 15:00 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik denk dat je het breder moet zien. Diverse linkse stokpaardjes blijken achteraf nogal onjuist te zijn.
Ik noem de protesten tegen de kruisraketten
Kwam vooral na 1986 op gang. Begrijpelijk. Overigens vooral bestreden door mensen die buiten de politiek stonden omdat niemand ze wilde hebben (ook de PvdA niet).quote:en kernenergie.
Ben je nu een racist of grapjas?quote:Ik denk ook dat het afschaffen van de apartheid beter anders had gekund.
heeft zijn eigen partij gedaan. Den Uyl wilde Aantjes in zijn kabinet hebben.quote:Het aan de schandpaal nagelen van Willem Aantjes.
Multiculturele samenleving = links?quote:Zo ook achter iedere boom een fascist te verwachten. En het demoniseren van een ieder die ook maar iets negatiefs over de multiculturele utopie wist te zeggen.
De media heeft het doen laten overkomen alsof het geen moord was met voorbedachte rade. Hetgeen juist was. Dus wat is je probleem?quote:Op donderdag 8 mei 2008 16:26 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Volkert en Mohammed pleegde beiden een moord met voorbedachte rade en volste overtuiging (het was niet een verdwaalde kogel die pim raakte, hij kreeg er meerdere en Mohammed heeft zelfs geprobeerd het hoofd van Van Gogh er af te snijden) Dat is wat anders dan een ruzie op straat waarin gezwaaid wordt met een mes en kennelijk de dader niet eens wist dat hij iemand geraakt had.
De media heeft het zo laten overkomen alsof Kerwin moedwillig is neergestoken enkel omdat hij zwart was.
Deed de telegraaf ---> niet links. Telegraaf is sowieso een krant dat weinig compassie heeft met daders, doen ze wel vaker.quote:ij is geen slachtoffer van zijn daad, dat had hij kunnen bedenken voordat hij dat mes ging halen. Hij is enkel en alleen het slachtoffer van de media, die zonder scrupules zelfs na zijn gevangenis zijn huis pontificaal in de krant afbeeldt met een ophetzend bericht.
Hij heeft zelf zijn leven verkloot door daarna nog een aantal keer in de gevangenis te geraken. Genoeg tweede kansen gehad hoor. En ja, die tweede kansen zijn terecht.quote:Na zijn straf dus... ik dacht dat we in Nederland van de 2e kansen waren? Dat gaat dan kennelijk niet op wanneer iemand als moordende nazi is geportretteerd.
Het speelt gewoon impliciet mee. Al op pagina 1 wordt er gesugereerd dat het racisme motief de multiculti hotemetoten goed uit kwamen en dat er een stilzwijgend complot was van de media. ga maar lezen.quote:Op donderdag 8 mei 2008 16:47 schreef MadMaster het volgende:
'Grappig' dat hier over de hoofden van Nico en Kerwin een discussie over links/rechts ontstaat.
Lang leve de verzuiling, de hokjesgeest en de polarisatie...
Heb ik allemaal gelezen.quote:Op donderdag 8 mei 2008 16:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het speelt gewoon impliciet mee. Al op pagina 1 wordt er gesugereerd dat het racisme motief de multiculti hotemetoten goed uit kwamen en dat er een stilzwijgend complot was van de media. ga maar lezen.
Ik neem aan dat je ''superioriteitsgedachten'' bedoelde.quote:Op donderdag 8 mei 2008 13:52 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb dezelfde overtuiging.quote:Op donderdag 8 mei 2008 17:04 schreef MadMaster het volgende:
Als Nico een blanke had neergestoken was deze gebeurtenis waarschijnlijk in de vergetelheid geraakt en had het niet die status gekregen die het nu heeft....
Wat is dit voor achterlijk gezeik?quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:13 schreef MrMojoRisin68 het volgende:
Neem nou dat weggepeste gezin laatst in Waspik. Niks 'racisme', gewoon een typisch gevalletje 'eigen schuld dikke bult'.
As is verbrande turf. Als Fortuyn niet een bekend politicus was geweest was Volkert van der G. ook minder zwaar gestraft.quote:Op donderdag 8 mei 2008 17:04 schreef MadMaster het volgende:
Als Nico een blanke had neergestoken was deze gebeurtenis waarschijnlijk in de vergetelheid geraakt en had het niet die status gekregen die het nu heeft....
Wat is de eigen schuld er aan?quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:13 schreef MrMojoRisin68 het volgende:
Neem nou dat weggepeste gezin laatst in Waspik. Niks 'racisme', gewoon een typisch gevalletje 'eigen schuld dikke bult'.
Dat laatste is denk ik een goede constatering. Maar zoals Floripas al zegt: dat geldt wel voor heel, heel veel moorden.quote:Op donderdag 8 mei 2008 17:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Heb ik allemaal gelezen.
Ben er iets anders bij betrokken dan de meesten hier, dus ik benader het niet als links/rechts.
Ik zie het ook niet als een complot van de media, meer als een voor die tijd unieke gebeurtenis waarbij een skinhead en een kleurling betrokken waren waarin door de media rolbevestiging gevonden kon worden en waar dus een 'sappig' verhaal in zat.
Dat sappige verhaal is door de grote grijze massa als zoete koek geslikt en dus is deze gebeurtenis een mijlpaal in de Nederlandse geschiedenis geworden.
quote:
Zo werkt het Nederlandse rechtsysteem nou eenmaal.quote:Als Fortuyn niet een bekend politicus was geweest was Volkert van der G. ook minder zwaar gestraft.
Hele goede film en de spelers zetten hun rollen erg goed neer (en dat is best uitzonderlijk voor een Nederlandse film!)quote:Op woensdag 7 mei 2008 22:45 schreef MadMaster het volgende:
Morgen de film 'Skin', ga toch maar kijken...
Wat een geweldige film zeg. De hoofdrolspeler is echt verbluffend goed. De zaak Kerwin is de aanleiding maar verder is het niet op 1 op 1 gevolgd. Het gaat over de vraag hoe pijn door gegeven wordt. (geen quote van mij hoor maar van de regisseurquote:Op donderdag 8 mei 2008 22:22 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Hele goede film en de spelers zetten hun rollen erg goed neer (en dat is best uitzonderlijk voor een Nederlandse film!)
Heb jij enig idee in welke buurt het is opgenomen en welke bajes het was?
Dat is bij de meeste matpartijen zo, je wilt in je sub-cultuurtje niet buiten de boot vallen, je hitst elkaar op, gaat vernielen, iemand zegt er wat van en hoppa, de hele groep gaat erop af (zie recent de gebeurtenis in Zeeland met die postbode, gewoon allemaal blanke mannekes en een blank slachtoffer)quote:Op donderdag 8 mei 2008 14:01 schreef MadMaster het volgende:
Groepsopvattingen zijn vaak de bron voor bepaalde individuele gedragingen, het geaccepteerd worden door de overige leden van de groep is immers belangrijk.
Die was okee.quote:Op donderdag 8 mei 2008 18:11 schreef SCH het volgende:
Vanavond nog de film Skin.
Ik weet dat de film opgenomen is in Rotterdam, de bajes kwam mij niet bekend voor...quote:Op donderdag 8 mei 2008 22:22 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Hele goede film en de spelers zetten hun rollen erg goed neer (en dat is best uitzonderlijk voor een Nederlandse film!)
Heb jij enig idee in welke buurt het is opgenomen en welke bajes het was?
Wat ik in deze film wel mooi vond, weet niet of jij dat herkent, maar ik kan het me nog wel een beetje herinneren dat het destijds veel meer door elkaar heen liep en sinheads en punkers en ska's e.d. niet zo ver van elkaar afstonden. Op een gegeven moment is de skinheadwereld in een wat duisterder daglicht komen te staan. Volgens mij heb je trouwens nog steeds veel 'normale' skins.quote:Op donderdag 8 mei 2008 22:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik weet dat de film opgenomen is in Rotterdam, de bajes kwam mij niet bekend voor...
Maar inderdaad een heel goede film waar ik veel van mijn puberjaren in herkende.
De toen moeilijke keuze tussen 'het meelopen om er bij te horen' of dat juist niet doen, omdat je besefte dat dat niet het slimste was.
De moord op Kerwin was voor mij de ommekeer, waarna ik de Amsterdamse skinhead-scéne vaarwel zei. Maar wel met pijn in mijn hart...
Klopt wel , is tevens ook een verklaring warom zoveel mensen ook een hele diverse muzieksmaak hebben, van reggea tot punk tot ska tot hardrock.quote:Op donderdag 8 mei 2008 22:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat ik in deze film wel mooi vond, weet niet of jij dat herkent, maar ik kan het me nog wel een beetje herinneren dat het destijds veel meer door elkaar heen liep en sinheads en punkers en ska's e.d. niet zo ver van elkaar afstonden. Op een gegeven moment is de skinheadwereld in een wat duisterder daglicht komen te staan. Volgens mij heb je trouwens nog steeds veel 'normale' skins.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |