liefde is kut en niet zoveel meer dan dat... ik ken het probleem met het niet durven af te sluiten, het einde ontwijken.. het heeft mij een jaar gekost voordat ik er eindelijk overheen was... het resultaat was hetzeflde als aan het begin: niets!quote:Op zondag 18 mei 2008 22:49 schreef skadhd het volgende:
Ik ben een boekje begonnen met hoeveel ik van hem hou en dat ik hem terug wil en al. Dat wil ik hem geven maar hij wil geen contact tot augustus...opsturen of wegstoppen en in augustus pas geven?. Ik ben bang dat het hem niks doet als hij onze break up al verwerkt heeft.
Zoals het nu gaat wil ik hem niet terug maar over een jaar wel als ons leven rustiger is. Daarom is het zo moeilijk af te sluiten omdat er misschien geen finaal einde aan zit.
Hoe kan ik het voor mezelf laten voelen dat het wel echt het einde is. Niet eraan denken dat het misschien nog goedkomt volgend jaar. Ik wil nu gewoon verder maar omdat die kans er is dat we later verdergaan is het moeilijk.
Iemand tips?
Bedankt.quote:Op maandag 19 mei 2008 14:31 schreef ottoaanmnstokkos het volgende:
[..]
liefde is kut en niet zoveel meer dan dat... ik ken het probleem met het niet durven af te sluiten, het einde ontwijken.. het heeft mij een jaar gekost voordat ik er eindelijk overheen was... het resultaat was hetzeflde als aan het begin: niets!
Ik wilde er vanaf, dus ik heb aan het einde alle momenten gepakt dat ze me voorloog om me 'langer vast te houden' (ze kickte op aandacht geloof ik) en die even op elkaar gestapeld, mezelf heel boos gemaakt en toen verteld dat ik haar nooit meer wilde zien. De reactie erop was zoals ik hoopte, ze werd boos op me omdat ze het niet begreep en ze dacht dat het over iets anders ging. Zij wilde ook gelijk geen contact meer met mij en daardoor heb ik nu ook nooit een moeilijk moment waarin ik contact ontwijk, want het contact is gewoon weg.
Al zou ze contact zoeken zou ik het wel weer proberen.. ik hou echt van haar en zou haar nooit willen kwetsen... maar dingen die gezegd zijn zijn gezegd. De ene dag roepen dat je van iemand houd, en dan de andere dag roepen dat je spijt hebt van de relatie die je had... dat doet veel met je gevoel.
Soms moet je gewoon iemand loslaten, en soms kost dat heel veel kracht. Maar zie het probleem als een pleister: als je hard en snel trekt, is de pijn ook snel voorbij. Als je het langzaam doet ben je een stuk verder in huis..
Je moet niet zomaar het contact van de een op andere dag verbreken, want dan gaat de ander zich afvragen hoe en wat, en voor je het weet krijg je veel aandacht van de ander en kan je daar niet mee omgaan. Dan val je weer terug, want je ziet die aandacht aan voor gevoel, liefde, gemis.
Back to your case: Misschien heb je het gevoel wel van dat je dan maar aan hem moet vertellen dat het voorbij is in jou ogen, maar dat is nooit bevredigend. Als hij geen reactie geeft vergeet je dat je dat ooit hebt gezegd. als hij wel een reactie geeft zal het betekenen dat je er langer aan vast zit, of dat je zo gevoellig geraakt wordt dat het echt pijn doet. In alle 3 de gevallen is het niet bevredigend. Wat je wil is namelijk dat hij niet wilt dat het contact verbreekt, ergo: je wilt dat hij je terug wilt.. ergo: je wilt dat hij pijn voelt om jou, omdat je wilt weten wat hij nog voor jou voelt.
een tip? ga door met dat boek schrijven.... maar begin nu met hoofdstukken over hem en al zijn slechte eigenschappen, leugens die hij heeft verteld, gevoel dat hij je gaf, dingen die hij heeft geflikt. schrijf het van je af, maar verstuur het nooit. Hou het zelf, lees het niet terug tot over een half jaar. Dan kan je beter je gevoel relativeren..
waarom krabbelen mannen soms wel en vrouwen bijna nooit terug? dat vind ik nou raar he. overal om me heen is het bijna altijd de man die nadat hij het heeft uitgemaakt terug wil.quote:Op maandag 19 mei 2008 20:32 schreef skadhd het volgende:
[..]
Bedankt.
Vanmiddag kwam hij het boek ophalen. En die rotmongool wil me terug. Hij heeft zich zo leeg gevoeld de laatste 3 weken en wil niet wachten die tijd.
ok kan ik wel begrijpen, maar waarom hebben vrouwen in 90% van de gevallen (als ze geen kids hebben) gelijk een ander, bang om alleen te zijn?quote:Op maandag 19 mei 2008 21:42 schreef skadhd het volgende:
Als een vrouw het uitmaakt is ze echt aan het eind van haar kunnen. Wij maken het pas uit als we alles geprobeerd hebben. Misschien dat we ook meer in touch zijn met onze gevoelens. Bij mannen is t vaak....ja, ik wist niet dat ik je zo kon missen blabla
Mjah...zo ben ik echt op en top...ik maak het nooit uit, zonder gevochten te hebben, ik vecht altijd net zolang door totdat ik er zelf bijna aan onderdoor gaquote:Op maandag 19 mei 2008 21:42 schreef skadhd het volgende:
Als een vrouw het uitmaakt is ze echt aan het eind van haar kunnen. Wij maken het pas uit als we alles geprobeerd hebben. Misschien dat we ook meer in touch zijn met onze gevoelens. Bij mannen is t vaak....ja, ik wist niet dat ik je zo kon missen blabla
jep..zo is et bij mij vaak welquote:Op maandag 19 mei 2008 21:53 schreef skadhd het volgende:
ik denk om over iemand heen te komen...zolang je de leegte niet voelt mis je hem niet..
dat hopen we tenminste
Dank je wel. Ik kan het wel gebruiken. Ik moet mezelf dwingen niet te bellen en te horen dat zij het er ook moeilijk mee heeft. Ik weet beter, ik moet het laten gaan. ik moet ons de tijd geven te genezen. Phoe, ik klink bijna rationeel. Wellicht komt het nog wel goed.quote:
Wow.. erg mooi geschreven..quote:Op donderdag 22 mei 2008 00:51 schreef Ooster het volgende:
........als je nooit hebt kunnen geloven dat zo'n leuke meid ooit van jou zou kunnen houden, wat moet je dan als ze bij je weg gaat? Jezelf gelijk geven?..........
Zomaar een gedachte na een aantal drankjes............zucht![]()
*hard schopt*quote:Op donderdag 22 mei 2008 07:09 schreef Miesjel het volgende:
Ik wil geen contact, ik wil geen contact, ik wil... ja ik wil het wel, maar daarna ben ik weer terug bij hoopvol. Dus ik wil geen contact, ik wil geen contact..
*hinkel*quote:
Dit is een aanname. Mijn laatste ex heeft het 2x uitgemaakt. 2 x had ik het gevoel dat ze het te snel opgaf (geen ruzie, maar zij zat met iets uit het verleden) na de 2x was ik er behoorlijk klaar mee omdat ik niet wist waar ik op kon vertrouwen.(de ene week wou ze geen contact, de andere week heel veel..)quote:Op maandag 19 mei 2008 21:42 schreef skadhd het volgende:
herkenbaar... voornamelijk situaties waar je gek van wordtquote:Op donderdag 22 mei 2008 16:38 schreef Cyberchill het volgende:
[..]
Dit is een aanname. Mijn laatste ex heeft het 2x uitgemaakt. 2 x had ik het gevoel dat ze het te snel opgaf (geen ruzie, maar zij zat met iets uit het verleden) na de 2x was ik er behoorlijk klaar mee omdat ik niet wist waar ik op kon vertrouwen.(de ene week wou ze geen contact, de andere week heel veel..)
Zij zoekt nu na een tijdje elke dag contact met mij en wil het mij weer terug...
Ik heb in deze situatie juist het gevoel er alles aan gedaan te hebben (dat geeft zij ook toe) En nu ik er echt helemaal klaar mee ben, "krabbelt"zij dus terug.
Denk niet dat het een mannen/vrouwen iets is dus. Soiezo vind ik je "wij" praat een beetje naief
Het is een aanname en een generalisatie. Iemand vroeg ook 'waarom vrouwen..'quote:Op donderdag 22 mei 2008 16:38 schreef Cyberchill het volgende:
[..]
Dit is een aanname. Mijn laatste ex heeft het 2x uitgemaakt. 2 x had ik het gevoel dat ze het te snel opgaf (geen ruzie, maar zij zat met iets uit het verleden) na de 2x was ik er behoorlijk klaar mee omdat ik niet wist waar ik op kon vertrouwen.(de ene week wou ze geen contact, de andere week heel veel..)
Zij zoekt nu na een tijdje elke dag contact met mij en wil het mij weer terug...
Ik heb in deze situatie juist het gevoel er alles aan gedaan te hebben (dat geeft zij ook toe) En nu ik er echt helemaal klaar mee ben, "krabbelt"zij dus terug.
Denk niet dat het een mannen/vrouwen iets is dus. Soiezo vind ik je "wij" praat een beetje naief
Nou, je weet tenminste waar je aan toe bent. Als die ander zegt, 'ja, leuk en aardig maar ik weet dat ik het nu niet wil maar misschien later' dan blijf je er mee zitten, dan kun je er niet fatsoenlijk mee omgaan, het niet afsluiten.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:10 schreef Senias het volgende:
Het kan erger, na 3.5 jaar dat je ook denkt dat alles goed zit en niets in de gaten hebt en het vervolgens uitgaat en ze 3 dagen later een relatie begint met een 7 jaar ouwere negert zonder baan en school uit een achterstandswijk in Rotterdam. En vervolgens al meteen lekker erop los neukt en doet alsof ik niet besta en het enige contact wat we daarna hadden oppeens heel erg zakelijk was van haar kant, en niet eens een uitleg waarom ofzo.
Daar ga je pas goed van in de put zitten.
Iets vergelijkbaars gedaan, maar de reactie was 'nah, doe maar vrienden blijven.'quote:Op zondag 18 mei 2008 22:49 schreef skadhd het volgende:
Ik ben een boekje begonnen met hoeveel ik van hem hou en dat ik hem terug wil en al. Dat wil ik hem geven maar hij wil geen contact tot augustus...opsturen of wegstoppen en in augustus pas geven?. Ik ben bang dat het hem niks doet als hij onze break up al verwerkt heeft.
Zoals het nu gaat wil ik hem niet terug maar over een jaar wel als ons leven rustiger is. Daarom is het zo moeilijk af te sluiten omdat er misschien geen finaal einde aan zit.
Hoe kan ik het voor mezelf laten voelen dat het wel echt het einde is. Niet eraan denken dat het misschien nog goedkomt volgend jaar. Ik wil nu gewoon verder maar omdat die kans er is dat we later verdergaan is het moeilijk.
Iemand tips?
Oeh, goeie. Maar: vraag jezelf ook af: 'waarom heeft zij mij er nooit van kunnen overtuigen dat ze van me hield?'quote:Op donderdag 22 mei 2008 00:51 schreef Ooster het volgende:
........als je nooit hebt kunnen geloven dat zo'n leuke meid ooit van jou zou kunnen houden, wat moet je dan als ze bij je weg gaat? Jezelf gelijk geven?..........
Zomaar een gedachte na een aantal drankjes............zucht![]()
Die is inderdaad jou antwoord, maar ik zie je 2x reageren met "wij". Je lijkt te spreken voor alle vrouwen. Vind ik wel erg mans. "Over het algemeen klopt het ook" Volgens mij ga je daar ook alleen maar uit van je eigen ervaringen en die van mensen om je heen... Of heb je een feitelijke bron?quote:Op donderdag 22 mei 2008 17:04 schreef skadhd het volgende:
[..]
Het is een aanname en een generalisatie. Iemand vroeg ook 'waarom vrouwen..'
Dat was mijn antwoord en over het algemeen klopt dit ook.
Beste oplossing idd. Ik heb precies hetzelfde gehad.quote:Op donderdag 22 mei 2008 12:46 schreef Wutangtony het volgende:
Ik heb zo de neiging om contact te maken met haar, om te zeggen dat het onrecthvaardig is wat ze doet.
Ik ben zo bang dat ze gewoon verder gaat met leven en nooit aan me denkt.
Maar ik moet de aankomende weken geen contact maken! Dat moet!
laat haar maar er in zakken....
Maar ik mis haar zo....
Life's a Bitch..
Ja, nee fijn, nog meer twijfel, dat zetje richting de put kan er nog wel bij hoor! Nee, daar ga ik vanavond nog eens fijn mijn hoofd over brekenquote:Op donderdag 22 mei 2008 17:06 schreef oddman het volgende:
Oeh, goeie. Maar: vraag jezelf ook af: 'waarom heeft zij mij er nooit van kunnen overtuigen dat ze van me hield?'
Lag dat aan je zelfvertrouwen of aan haar?
man the fuck upquote:Op donderdag 22 mei 2008 22:51 schreef Ooster het volgende:
[..]
Ja, nee fijn, nog meer twijfel, dat zetje richting de put kan er nog wel bij hoor! Nee, daar ga ik vanavond nog eens fijn mijn hoofd over breken![]()
Denk niet dat het zo gegaan is overigens. Ik ben en was nooit een player geweest en als je dan toch 'opeens' een echt leuke vriendin krijgt ben je echt heel gelukkig. Als je er dan opeens midden in zit kan je niet geloven dat iemand zo haar best voor je doet en het zo leuk laat zijn. Achter de facade van leukheid zat ook een skelet van nare eigenschappen maar dat zie je niet als je verliefd bent. Als ik me altijd had neergelegd bij de nare eigenscappen en het eigenlijke zieke karakter had het misschien langer kunnen duren. Dat heb ik niet gedaan, af en toe was voormij de koek op en ik denk dat ze dat niet pikte.
maarja, om nu te zeggen dat in vier jaar mijn zelfvertrouwen, dankzij een leuke vriendin, richting vrouwen is toegenomen kan ik niet echt zeggen. Helaas.
Ik ken het gevoel. Ze zit in alles.. ik voel, ruik, proef haar.. zie haar vaak nog lopen, zitten en staan... Vooral de intieme momenten. Ik maak mezelf gek. Maar mijn vrienden zijn heilig. Ik wist het eigenlijk wel, maar ik kan blind op ze varen. Ik heb waarschijnlijk wel een kater aan eentje te danken, morgenvroeg.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 20:56 schreef teamlead het volgende:ik kan dit niet hoor.... De laatste 3 weken zijn 1 grote nachtmerrie waar ik maar niet uit wakker schijn te worden... bij alles wat ik doe mis ik haar.., overal lijken herinneringen te zijn.
Als vluchttechniek nu maar een uurtje of 14 per dag aan het werk, maar dat helpt de laatste dagen ook al niet meer....
en voor wat betreft dat geen contact zoeken.... dat lukt redelijk. Het helpt alleen geen ruk![]()
en nu ook nog weekendGelukkig kan ik overwerken....
Oef, sterkte zeg.. Volgens mij ligt het zeker niet aan jou, maar aan de ouders.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 21:52 schreef Nothings het volgende:
vanavond heeft ze een afspraak met een jongen van haar eigen cultuur waarnaar toe haar ouders hebben gedwongen. Het doet mij verschikkelijk pijn, dat ze nu bij iemand zit.
Afleiding zoeken is het beste,
quote:Op zaterdag 24 mei 2008 11:11 schreef Miesjel het volgende:
Ik hou zoveel van haar..
Om even een update te geven:quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:13 schreef Alec690 het volgende:
Vorige week ging ik mijn inmiddels ex-vriendin ophalen van het station.
Omdat ik even moest wachten heb ik een foto met mijn mobiel gemaakt. Je ziet de bomen, de zon die bijna ondergaat. De lichten op de achtergrond.
Vervolgens kwam zij en knuffelde ze me zo intens en echt.
Na dat weekend is er teveel gebeurt en is het over. Ik heb het er moeilijk mee, kwel mezelf door naar die foto te kijken. Ik was zo gelukkig toen.
Het gevoel van definitief over is behoorlijk pijnlijk.
Anderen merken niets aan mij, ik ga niet op mijn kamer wegkwijnen en ben behoorlijk actief. De afleiding is heerlijk. Maar dan is het weer avond, moeite om mijn tranen in te houden. Net als 's ochtends, als ik niet wakker wordt met een sms van haar.
Achja, ik herken het gevoel. De medicijnen zijn tijd en een nieuwe liefde.
Sterkte....quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:12 schreef Miesjel het volgende:
Fuck.. net naar een film geweest met vrienden. Erg leuk, maar toen ik de laatste 100 meter alleen naar huis liep overvielen me de blues alweer. Ik wist dat het eerste wat ik zou doen is kijken of er een berichtje is. En daarna niet weten of ik daar blij mee zou zijn of niet. Dit is een vreselijke tijd, ik balanceer steeds tussen geen contact willen en smachten naar contact.
Er is geen bericht.. dat is waarschijnlijk rustiger dan wel een bericht... maar ik wil geen rust, ik wil mijn vriendin terug. Ondanks dat ik weet dat het dan niet goed zou gaan.
Morgen is het 5 dagen geleden.. de tijd staat stil op dit hartverscheurende moment.. Kan iemand die klok een slinger geven?
quote:Op zondag 25 mei 2008 12:03 schreef tweety71 het volgende:
[..]
Sterkte....
Gister is mijn man na 18 jaar vertrokken![]()
Zit hier nu met mijn 2 kids een beetje wazig voor me uit te kijken.
Heel veel sterkte. Hou ons een beetje op de hoogte hoe het gaat.quote:Op zondag 25 mei 2008 12:03 schreef tweety71 het volgende:
[..]
Sterkte....
Gister is mijn man na 18 jaar vertrokken![]()
Zit hier nu met mijn 2 kids een beetje wazig voor me uit te kijken.
Omdat, paradoxaal genoeg, juist de aandacht vestigen op die hoop de kans dat het lukt vermindert.quote:Op zondag 25 mei 2008 22:33 schreef Miesjel het volgende:Waarom zou ik verder gaan kijken als er nog best wel wat hoop is?
Dat dus.quote:Op maandag 26 mei 2008 11:16 schreef oddman het volgende:
[..]
Omdat, paradoxaal genoeg, juist de aandacht vestigen op die hoop de kans dat het lukt vermindert.
Zij wil geen zielig hoopvol hoopje ex, zij wil een gebalanceerde, zelfverzekerde vent die goed in de markt ligt.
Fuck.. ik heb mezelf inderdaad weer hoopvol gemaakt en kreeg net weer een fijne klap in mijn gezicht. Deze heb ik echt aan mijzelf te danken.quote:Op maandag 26 mei 2008 11:16 schreef oddman het volgende:
[..]
Omdat, paradoxaal genoeg, juist de aandacht vestigen op die hoop de kans dat het lukt vermindert.
Zij wil geen zielig hoopvol hoopje ex, zij wil een gebalanceerde, zelfverzekerde vent die goed in de markt ligt.
Vertel me hoe, dan reis ik met je meequote:Op maandag 26 mei 2008 13:33 schreef Miesjel het volgende:
Nu ben ik weer een zielig hoopje ex. Op naar de gebalanceerde zelfverzekerde vent..
weet je wat pas echt kut is.. als je niet eens de kans hebt gegrepen dequote:
'Met "als" stop je de stad Parijs in een lege fles,' zeggen de Fransen, en ze hebben groot gelijk.quote:Op maandag 26 mei 2008 15:15 schreef Twijfelaar80 het volgende:
[..]
weet je wat pas echt kut is.. als je niet eens de kans hebt gegrepen de
relatie fatsoenlijk van de grond te krijgen. Gemiste kansen zijn echt zo kut.
je weet nooit hoe het had kunnen zijn.
Kijk, dat is tenminste constructief.quote:Op maandag 26 mei 2008 15:21 schreef Demon_Hunter het volgende:
Emo`s hierpartners zijn te vervangen !
* Miesjel steekt vinger opquote:Op maandag 26 mei 2008 15:21 schreef Demon_Hunter het volgende:
nee, ben je niet..quote:Op maandag 26 mei 2008 11:33 schreef junkdeluxe het volgende:
Verdomme!
Is 't een maand uit (na 6,5 jaar) is ze schon wieder verliefd. Dat is toch wel snel of ben ik nu ouderwets? :p
*steekt vinger opquote:Op maandag 26 mei 2008 15:21 schreef Demon_Hunter het volgende:
Dan moet men de hand aan zichzelf slaan.quote:Op maandag 26 mei 2008 22:51 schreef teamlead het volgende:
[..]
*steekt vinger op
Maar wat nou als je dat helemaal niet wilt?
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:12 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
Dan moet men de hand aan zichzelf slaan.
Dat gevoel ken ik.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:24 schreef got.rice het volgende:
Wat heb ik zin om te vechten.
ik ken wel iemand waar we op kunnen afreagerenquote:
Ah dat is inderdaad erg karig. Sterkte ermee. Ik heb dat ook een keer meegemaakt over de voicemailquote:Op dinsdag 27 mei 2008 18:39 schreef got.rice het volgende:
een relatie van bijna 2 jaar eindigen VIA MSN FFS.
[..]
ik ken wel iemand waar we op kunnen afreagerenmeet?
Geef ze nooit een tweede kans, zij is fout geweest en daar gaat ze voor boeten ook!quote:Op dinsdag 27 mei 2008 19:42 schreef got.rice het volgende:
En nu opeens wilt ze dat ik haar een tweede kans geef
Dat is idd erg kloten. Vooral als je haar intiem ziet doen met iemand anders, maar ga gewoon verder met je leven en bedenk dat er betere meisjes zijn.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:53 schreef WanEnOonlie het volgende:
Nee, ik hoef verder het verhaal niet te vertellen, het komt er gewoon op neer dat ik gewoon veel meer erin zag dan zij. En dan is het gewoon moeilijk te accepteren dat iets over is, zeker als je geconfronteerd wordt met je ex-vriendin die het leuk heeft met iemand anders (of daar semi-openlijk voor kiest). Dat is gewoon moeilijk, en dat creeërt gewoon het down-moment in de schommelingen van je emoties.
Ik heb het idee dat ik er vrij rationeel over na kan denken, maar het helpt nog niet echt in het verwerkingsproces.
Eerst maar even rustig aan alles verwerken. Mocht er een andere langskomen dan zien we dat dan wel. Ik heb iig geen haast.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 23:23 schreef teamlead het volgende:
ik merk in mijn omgeving dat mensen langzaam aan het idee krijgen dat ik me er maar overheen moet zetten ofzo. De eerste weken ongelofelijk veel steun gehad van vrienden, maar nu beginnen ze al met het uitzoeken van potentiele neukertjes....
. Alsof ik daarop zit te wachten zeg....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |