abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58738533
Kan iemand me tips geven over hoe ik een stap terug moet doen? Ze komt net uit een hele lange relatie en heeft nog tijd nodig dat te verwerken. Verder veranderen er heel veel dingen om haar heen. Op dit moment is ze nog niet toe aan een relatie. Het idee is nu dat we eerst vrienden gaan zijn.
Ik ben heel erg voor dit idee. We hebben even een periode van geen contact gehad, maar dan mis ik mijn beste vriendin. Zij mist mij dan ook als een vriend. Ik wil graag contact houden. Maar het moet dan wel anders. Geen "ik hou van je" berichtjes, maar "vrienden" berichtjes. Op zich moet dat ook nog niet zo'n probleem zijn.
Maar ik heb vannacht niet geslapen. Ik vind het echt een vreselijk eng idee om een stap terug te moeten doen. Ik ben bang, vreselijk bang haar kwijt te raken. Ik zoek een manier om het te zien als stap vooruit.

Nogmaals, heeft iemand een goede tip voor mij?
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_58751796
Ik ben een boekje begonnen met hoeveel ik van hem hou en dat ik hem terug wil en al. Dat wil ik hem geven maar hij wil geen contact tot augustus...opsturen of wegstoppen en in augustus pas geven?. Ik ben bang dat het hem niks doet als hij onze break up al verwerkt heeft.
Zoals het nu gaat wil ik hem niet terug maar over een jaar wel als ons leven rustiger is. Daarom is het zo moeilijk af te sluiten omdat er misschien geen finaal einde aan zit.
Hoe kan ik het voor mezelf laten voelen dat het wel echt het einde is. Niet eraan denken dat het misschien nog goedkomt volgend jaar. Ik wil nu gewoon verder maar omdat die kans er is dat we later verdergaan is het moeilijk.
Iemand tips?
  maandag 19 mei 2008 @ 14:31:16 #78
191841 ottoaanmnstokkos
Als je Calimero al zielig vond
pi_58761700
quote:
Op zondag 18 mei 2008 22:49 schreef skadhd het volgende:
Ik ben een boekje begonnen met hoeveel ik van hem hou en dat ik hem terug wil en al. Dat wil ik hem geven maar hij wil geen contact tot augustus...opsturen of wegstoppen en in augustus pas geven?. Ik ben bang dat het hem niks doet als hij onze break up al verwerkt heeft.
Zoals het nu gaat wil ik hem niet terug maar over een jaar wel als ons leven rustiger is. Daarom is het zo moeilijk af te sluiten omdat er misschien geen finaal einde aan zit.
Hoe kan ik het voor mezelf laten voelen dat het wel echt het einde is. Niet eraan denken dat het misschien nog goedkomt volgend jaar. Ik wil nu gewoon verder maar omdat die kans er is dat we later verdergaan is het moeilijk.
Iemand tips?
liefde is kut en niet zoveel meer dan dat... ik ken het probleem met het niet durven af te sluiten, het einde ontwijken.. het heeft mij een jaar gekost voordat ik er eindelijk overheen was... het resultaat was hetzeflde als aan het begin: niets!

Ik wilde er vanaf, dus ik heb aan het einde alle momenten gepakt dat ze me voorloog om me 'langer vast te houden' (ze kickte op aandacht geloof ik) en die even op elkaar gestapeld, mezelf heel boos gemaakt en toen verteld dat ik haar nooit meer wilde zien. De reactie erop was zoals ik hoopte, ze werd boos op me omdat ze het niet begreep en ze dacht dat het over iets anders ging. Zij wilde ook gelijk geen contact meer met mij en daardoor heb ik nu ook nooit een moeilijk moment waarin ik contact ontwijk, want het contact is gewoon weg.

Al zou ze contact zoeken zou ik het wel weer proberen.. ik hou echt van haar en zou haar nooit willen kwetsen... maar dingen die gezegd zijn zijn gezegd. De ene dag roepen dat je van iemand houd, en dan de andere dag roepen dat je spijt hebt van de relatie die je had... dat doet veel met je gevoel.

Soms moet je gewoon iemand loslaten, en soms kost dat heel veel kracht. Maar zie het probleem als een pleister: als je hard en snel trekt, is de pijn ook snel voorbij. Als je het langzaam doet ben je een stuk verder in huis..

Je moet niet zomaar het contact van de een op andere dag verbreken, want dan gaat de ander zich afvragen hoe en wat, en voor je het weet krijg je veel aandacht van de ander en kan je daar niet mee omgaan. Dan val je weer terug, want je ziet die aandacht aan voor gevoel, liefde, gemis.

Back to your case: Misschien heb je het gevoel wel van dat je dan maar aan hem moet vertellen dat het voorbij is in jou ogen, maar dat is nooit bevredigend. Als hij geen reactie geeft vergeet je dat je dat ooit hebt gezegd. als hij wel een reactie geeft zal het betekenen dat je er langer aan vast zit, of dat je zo gevoellig geraakt wordt dat het echt pijn doet. In alle 3 de gevallen is het niet bevredigend. Wat je wil is namelijk dat hij niet wilt dat het contact verbreekt, ergo: je wilt dat hij je terug wilt.. ergo: je wilt dat hij pijn voelt om jou, omdat je wilt weten wat hij nog voor jou voelt.

een tip? ga door met dat boek schrijven.... maar begin nu met hoofdstukken over hem en al zijn slechte eigenschappen, leugens die hij heeft verteld, gevoel dat hij je gaf, dingen die hij heeft geflikt. schrijf het van je af, maar verstuur het nooit. Hou het zelf, lees het niet terug tot over een half jaar. Dan kan je beter je gevoel relativeren..
pi_58765383
dacht ik net van em af te zijn...krijg nu weer allemaal kloterige mailtjes en smsjes, blijf alle mailadressen maar blokkeren, maja..hij maakt zo weer een nieuwe aan...kutzooi altijd, word er langzamerhand schijtziek van ! Hoe moet ik hem nou vergeten als ie zo bezig blijft?
8 Makes 1 Team
pi_58767722
quote:
Op maandag 19 mei 2008 14:31 schreef ottoaanmnstokkos het volgende:

[..]

liefde is kut en niet zoveel meer dan dat... ik ken het probleem met het niet durven af te sluiten, het einde ontwijken.. het heeft mij een jaar gekost voordat ik er eindelijk overheen was... het resultaat was hetzeflde als aan het begin: niets!

Ik wilde er vanaf, dus ik heb aan het einde alle momenten gepakt dat ze me voorloog om me 'langer vast te houden' (ze kickte op aandacht geloof ik) en die even op elkaar gestapeld, mezelf heel boos gemaakt en toen verteld dat ik haar nooit meer wilde zien. De reactie erop was zoals ik hoopte, ze werd boos op me omdat ze het niet begreep en ze dacht dat het over iets anders ging. Zij wilde ook gelijk geen contact meer met mij en daardoor heb ik nu ook nooit een moeilijk moment waarin ik contact ontwijk, want het contact is gewoon weg.

Al zou ze contact zoeken zou ik het wel weer proberen.. ik hou echt van haar en zou haar nooit willen kwetsen... maar dingen die gezegd zijn zijn gezegd. De ene dag roepen dat je van iemand houd, en dan de andere dag roepen dat je spijt hebt van de relatie die je had... dat doet veel met je gevoel.

Soms moet je gewoon iemand loslaten, en soms kost dat heel veel kracht. Maar zie het probleem als een pleister: als je hard en snel trekt, is de pijn ook snel voorbij. Als je het langzaam doet ben je een stuk verder in huis..

Je moet niet zomaar het contact van de een op andere dag verbreken, want dan gaat de ander zich afvragen hoe en wat, en voor je het weet krijg je veel aandacht van de ander en kan je daar niet mee omgaan. Dan val je weer terug, want je ziet die aandacht aan voor gevoel, liefde, gemis.

Back to your case: Misschien heb je het gevoel wel van dat je dan maar aan hem moet vertellen dat het voorbij is in jou ogen, maar dat is nooit bevredigend. Als hij geen reactie geeft vergeet je dat je dat ooit hebt gezegd. als hij wel een reactie geeft zal het betekenen dat je er langer aan vast zit, of dat je zo gevoellig geraakt wordt dat het echt pijn doet. In alle 3 de gevallen is het niet bevredigend. Wat je wil is namelijk dat hij niet wilt dat het contact verbreekt, ergo: je wilt dat hij je terug wilt.. ergo: je wilt dat hij pijn voelt om jou, omdat je wilt weten wat hij nog voor jou voelt.

een tip? ga door met dat boek schrijven.... maar begin nu met hoofdstukken over hem en al zijn slechte eigenschappen, leugens die hij heeft verteld, gevoel dat hij je gaf, dingen die hij heeft geflikt. schrijf het van je af, maar verstuur het nooit. Hou het zelf, lees het niet terug tot over een half jaar. Dan kan je beter je gevoel relativeren..
Bedankt.
Vanmiddag kwam hij het boek ophalen. En die rotmongool wil me terug. Hij heeft zich zo leeg gevoeld de laatste 3 weken en wil niet wachten die tijd. Als we door deze tijd heenkomen zijn we ijzersterk en als we wachten is hij bang dat het nooit meer lukt.
Ik twijfel nu, of hij me nog wel kan geven wat ik wil.
Heel stom, maar nu wil ik even bedenktijd...ik wil niet weer overnieuw beginnen met verwerken...
  maandag 19 mei 2008 @ 21:32:34 #81
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_58768631
quote:
Op maandag 19 mei 2008 20:32 schreef skadhd het volgende:

[..]

Bedankt.
Vanmiddag kwam hij het boek ophalen. En die rotmongool wil me terug. Hij heeft zich zo leeg gevoeld de laatste 3 weken en wil niet wachten die tijd.
waarom krabbelen mannen soms wel en vrouwen bijna nooit terug? dat vind ik nou raar he. overal om me heen is het bijna altijd de man die nadat hij het heeft uitgemaakt terug wil.
zijn vrouwen onbarmhartiger, is dat het?
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_58768839
Als een vrouw het uitmaakt is ze echt aan het eind van haar kunnen. Wij maken het pas uit als we alles geprobeerd hebben. Misschien dat we ook meer in touch zijn met onze gevoelens. Bij mannen is t vaak....ja, ik wist niet dat ik je zo kon missen blabla
  maandag 19 mei 2008 @ 21:50:22 #83
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_58768982
quote:
Op maandag 19 mei 2008 21:42 schreef skadhd het volgende:
Als een vrouw het uitmaakt is ze echt aan het eind van haar kunnen. Wij maken het pas uit als we alles geprobeerd hebben. Misschien dat we ook meer in touch zijn met onze gevoelens. Bij mannen is t vaak....ja, ik wist niet dat ik je zo kon missen blabla
ok kan ik wel begrijpen, maar waarom hebben vrouwen in 90% van de gevallen (als ze geen kids hebben) gelijk een ander, bang om alleen te zijn?
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_58769040
ik denk om over iemand heen te komen...zolang je de leegte niet voelt mis je hem niet..
dat hopen we tenminste
pi_58774269
We zijn gisteren echt uit elkaar gegaan. Ik hou vreselijk veel van haar, en ik weet dat ze ook heel veel van mij houd. Maar ze is nog niet klaar voor een nieuwe relatie. We hebben het geprobeerd, maar we worden er beide heel erg onzeker en ongelukkig van.
Maar ik hoop zo dat ze uiteindelijk toch bij me terug komt als ze klaar voor iemand is.

Eerst maar even wat tijd en afstand tussen ons proberen te krijgen. Er zijn heel veel wonden die moeten genezen. Ik vind het heel moeilijk de hoop te laten varen. Maar het is de enige manier. Ik heb iig heel erg veel zin in mijn verjaardag morgen (NOT)
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_58785799
quote:
Mjah...zo ben ik echt op en top...ik maak het nooit uit, zonder gevochten te hebben, ik vecht altijd net zolang door totdat ik er zelf bijna aan onderdoor ga Of totdat iemand anders me wegtrekt en zegt "en nu is het afgelopen".
quote:
Op maandag 19 mei 2008 21:53 schreef skadhd het volgende:
ik denk om over iemand heen te komen...zolang je de leegte niet voelt mis je hem niet..
dat hopen we tenminste
jep..zo is et bij mij vaak wel En na een tijdje vergeet ik de andere vaneigens..en ben ik weer happy met de nieuwe persoon totdat de geschiedenis zich weer herhaalt..en vervolgens blijf ik maar in kringetjes doorgaan.

En Miesjel, sterkte ermeej...
8 Makes 1 Team
pi_58787006
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 18:41 schreef DjinN het volgende:

En Miesjel, sterkte ermeej...
Dank je wel. Ik kan het wel gebruiken. Ik moet mezelf dwingen niet te bellen en te horen dat zij het er ook moeilijk mee heeft. Ik weet beter, ik moet het laten gaan. ik moet ons de tijd geven te genezen. Phoe, ik klink bijna rationeel. Wellicht komt het nog wel goed.

Zo, ik ben officieel in de rouw. Ik heb even genoeg van relaties.. volgende week weer.
pi_58804970
Net weer even contact gehad.. Heel fijn om even te tjetten, maar ik mis haar nu veel meer dan voor het gesprek. Ik weet rationeel dat ik de hoop moet laten varen. Maar het laait nu zo op. En dat maakt het niet makkelijker.

Kut, ik wil haar niet kwijt.. ik wil niet alleen..
  woensdag 21 mei 2008 @ 18:02:21 #89
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_58806318
Mijn inbreng:

7,5 jaar gehad. 3 week uit. ga kapot
Wat moet je anders?
  woensdag 21 mei 2008 @ 18:53:38 #90
183299 achterlijke_gladiool
Wat is het toppunt van fruit?
pi_58807118
Ben sinds ruim twee maanden ook weer vrijgezel.
Omdat zij zo nodig met een ander er vandoor wilde gaan.

Ze had allerlij wilde plannen van samenwonen en trouwen en zo, maar ik was daar nog niet aan toe en wilde gewoon een LAT relatie.

Ik had daarvoor eerst een relatie gehad van 3 jaar waar het nodige is misgegaan, en helaas ook huislijk geweld bij is gekomen van beide kanten.
Ex doet aangifte tegen me en ik had na een bezoek bij de politierechter een taakstraf te pakken.
Ik weet dat ik fout zat, en heb mijn straf gehad.

Dus nu durf ik eigenlijk niet meer zo aan relatie's te denken, maar toch mis ik weer iets in mijn leven.
Dat is als een appel tegen een sinaasappel zegt:
He zal ik mijn banaan in jouw pruim peren.
pi_58812954
Beste Allemaal,

Ik heb even de behoefte om mijn verhaal kwijt te raken.

Na vorige week ruim 5 jaar een relatie hebben gehad met me ex waarvan 2 jaar vriendschappelijk en de andere 3 jaar een relatie, begint de klap steeds harder aan te komen. 3 jaar lang hebben we geen enkele dag
zonder elkaar geleefd, en nu is dit de 6de dag dat we elkaar niet spreken en ook niet spreken kunnen.
Ik kan wel zeggen dat het pijn doet, heel erg pijn zelfs !

Vooral omdat we niet uit onze eigen wil uit elkaar zijn gegaan, 2 verschillende culturen waarvan mijn ouders
haar niet accepteren en haar ouders mij niet accepteren. We wisten beide toen we aan de relatie begon dat dit ook zal gebeuren. Na 2 jaar lang gewoon bevriend met elkaar geweest te zijn en eigenlijk elkaar
probeerde aftestoten toen we begonnen te merken dat er meer was dan alleen vriendschap. Begon het toch te bloeien naar een relatie. Nu is het voorbij terwijl we voor elkaar waren en het liefst altijd bij elkaar wilden zijn.

Ik mis haar en hou zielsveel van haar, wat maakt liefde het leven toch moeilijk.
  donderdag 22 mei 2008 @ 00:51:28 #92
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_58815225
........als je nooit hebt kunnen geloven dat zo'n leuke meid ooit van jou zou kunnen houden, wat moet je dan als ze bij je weg gaat? Jezelf gelijk geven?..........

Zomaar een gedachte na een aantal drankjes............zucht
..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
pi_58816380
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 00:51 schreef Ooster het volgende:
........als je nooit hebt kunnen geloven dat zo'n leuke meid ooit van jou zou kunnen houden, wat moet je dan als ze bij je weg gaat? Jezelf gelijk geven?..........

Zomaar een gedachte na een aantal drankjes............zucht
Wow.. erg mooi geschreven..
Maar je zult eerst van jezelf moeten leren houden.. en dan op zoek naar degene die daar bij past. Sterkte ermee.
pi_58816427
Ik wil geen contact, ik wil geen contact, ik wil... ja ik wil het wel, maar daarna ben ik weer terug bij hoopvol. Dus ik wil geen contact, ik wil geen contact..
  donderdag 22 mei 2008 @ 10:41:30 #95
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_58819114
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 07:09 schreef Miesjel het volgende:
Ik wil geen contact, ik wil geen contact, ik wil... ja ik wil het wel, maar daarna ben ik weer terug bij hoopvol. Dus ik wil geen contact, ik wil geen contact..
*hard schopt*

Niet doen dus
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  donderdag 22 mei 2008 @ 12:46:09 #96
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_58822172
Ik heb zo de neiging om contact te maken met haar, om te zeggen dat het onrecthvaardig is wat ze doet.
Ik ben zo bang dat ze gewoon verder gaat met leven en nooit aan me denkt.
Maar ik moet de aankomende weken geen contact maken! Dat moet!
laat haar maar er in zakken....
Maar ik mis haar zo....
Life's a Bitch..
Wat moet je anders?
  donderdag 22 mei 2008 @ 15:46:33 #97
191841 ottoaanmnstokkos
pi_58826676
het leven is nou eenmaal kut als je iemand 100% vertrouwen geeft, je leven deelt, en dan plots uit elkaar moet gaan. Vanaf het moment dat je je leven deelt, deelt zij haar leven ook met jou, Je hebt een stuk aan haar gegeven, net zoals je een stukje van haar hebt gekregen. Als je dan uit elkaar gaat, wat doe je dan met dat stukje van elkaar?

Tuurlijk heb je verdriet, het stukje van haar dat je nog hebt, mist nieuwe aanvulling.. voornamelijk omdat je weet dat het stukje wat je nu hebt, het stukje zal blijven, en er geen nieuwe stukjes zullen bijkomen. Langzaamaan zal het weggaan, plaatsmaken voor dingen die belangrijker zijn dan herinneringen aan haar. Dat gebeurd meestal pas bij een nieuwe relatie, omdat het een apart gevoel is.. een gevoel dat je eerst moet evenaarden voordat je je eroverheen kan zetten.

Ook boeit het je enorm wat zij doet met het stukje dat ze van jou heeft.. jou herinneringen, de gevoelens voor jou, haar liefde, haar haat. Doet ze net alsof het niets was?

Liefde is kut, maar je had het kunnen weten hoe het zou voelen voordat je eraan begon. Elk stukje gevoel dat je geeft, kan ook negatief weer terug komen.

Ik ben van haar af, de gedachten die ik van haar heb koester ik voor het moment dat ze er nog zijn. Ondertussen weet ik ook wel dat ze langzaam aan minder worden, en dat vind ik niet zo'n groot probleem. Als ik haar nu zie borrelt het nog wel op, maar het ene gevoel is soms iets heftiger dan het andere.. soms het gemis, soms de liefde, soms de haat, soms de pijn.. maarja ik moet er toch mee leren leven, hoezo is het dan zo lastig te accepteren? ook al zit ik in een nieuwe relatie, soms als ik mijn ogen sluit zie ik haar weer voor me...

accepteren, laten gaan, helder na denken.. je weet vaak best wat je moet doen als je zegt dat je haar wilt vergeten... maar wil je dat ook wel?
pi_58827266
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 10:41 schreef Elegy het volgende:

[..]

*hard schopt*

Niet doen dus
*hinkel*

dank je, dat had ik nodig.. Morgen weer een schop?
pi_58828010
quote:
Dit is een aanname. Mijn laatste ex heeft het 2x uitgemaakt. 2 x had ik het gevoel dat ze het te snel opgaf (geen ruzie, maar zij zat met iets uit het verleden) na de 2x was ik er behoorlijk klaar mee omdat ik niet wist waar ik op kon vertrouwen.(de ene week wou ze geen contact, de andere week heel veel..)
Zij zoekt nu na een tijdje elke dag contact met mij en wil het mij weer terug...

Ik heb in deze situatie juist het gevoel er alles aan gedaan te hebben (dat geeft zij ook toe) En nu ik er echt helemaal klaar mee ben, "krabbelt"zij dus terug.

Denk niet dat het een mannen/vrouwen iets is dus. Soiezo vind ik je "wij" praat een beetje naief
  donderdag 22 mei 2008 @ 17:00:32 #100
191841 ottoaanmnstokkos
pi_58828471
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 16:38 schreef Cyberchill het volgende:

[..]

Dit is een aanname. Mijn laatste ex heeft het 2x uitgemaakt. 2 x had ik het gevoel dat ze het te snel opgaf (geen ruzie, maar zij zat met iets uit het verleden) na de 2x was ik er behoorlijk klaar mee omdat ik niet wist waar ik op kon vertrouwen.(de ene week wou ze geen contact, de andere week heel veel..)
Zij zoekt nu na een tijdje elke dag contact met mij en wil het mij weer terug...

Ik heb in deze situatie juist het gevoel er alles aan gedaan te hebben (dat geeft zij ook toe) En nu ik er echt helemaal klaar mee ben, "krabbelt"zij dus terug.

Denk niet dat het een mannen/vrouwen iets is dus. Soiezo vind ik je "wij" praat een beetje naief
herkenbaar... voornamelijk situaties waar je gek van wordt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')