quote:Op donderdag 1 mei 2008 13:23 schreef Troel het volgende:
Bij Noah van Mirage en Overzicht is er een 8 weggevallen in de datum.
quote:Op donderdag 1 mei 2008 14:26 schreef RodeSappigeAardbei het volgende:
22 oktober 2007, Anna Sophie dochter van rodesappigeaardbei
quote:Op donderdag 1 mei 2008 15:36 schreef Stiemie het volgende:En Ilse wat goed van jeAl wordt je nu wel stiekem heel snel een groot meisje dus nog een beetje rustig aan doen voor mama he
Anna Sophie is geboren op 22 oktober 2007, en woog bij geboorte bijna 8 pond!quote:Op donderdag 1 mei 2008 15:22 schreef E.T. het volgende:
En idd.. Die Anna willen we wel eens even zien en meer van weten![]()
Ze hebben Pepijn geprikt op de "volwassen" manier, dus gewoon band om de arm, ader zoeken prikken en klaar.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 08:31 schreef Kersjes het volgende:
Pepijn, klein kruimeltje![]()
P_iglet, jij bent natuurlijk ervaren enzo, maar kon je echt staan toekijken hoe er zoveel bloed uit je kleintje gehaald werd? Ik word al naar bij het ideeIs Pepijn inmiddels al naar de oogarts geweest? Wij hebben op 12 juli een afspraak bij de oogarts en ik vind het nu al vreselijk. Tips om het voor Devin (en mij
) aangenamer te maken zijn dus welkom.
Nee, alleen Zwitsal. Je wil niet weten wat voor halsbrekende toeren ik heb moeten uithalen om alle verzorgspullen van andere merken bij elkaar te zoeken om maar niet aan dequote:Op zondag 4 mei 2008 21:06 schreef Maneki.Neko het volgende:
apenballenheiden
Nivea heeft ook wel iets speciaal voor kinderen in het assortiment, of vindt je Nivea ook stinken?
Zo te zien ontbreekt er bij het Kruidvat hier het één en ander, want ik kan mij niet herinneren dat er zoiets stond als Neutral of Sebamedquote:Op zondag 4 mei 2008 22:47 schreef p_iglet het volgende:
* p_iglet heeft nou echt nog nooit problemen gehad met alternatieven vinden voor zwitsal
Ben zelf allergisch voor zwitsal maar met neutral of babysebamed komen we hier toch een heel eind, maar goed het kan zijn dat ik beduidend minder verschillende soorten verzorgingsproducten gebruik als jij
Zal binnenkort eens opzoek gaan naar zonnebrandcreme voor Pepijn. Gelukkig heeft Pepijn net als papa en mama geen hele lichte huid. En een vakantie naar een warm oord staat niet in de planning.
matras ligt idd ook al schuinquote:Op dinsdag 6 mei 2008 11:02 schreef Memmel het volgende:
ET, heb je al eens geprobeerd het hoofdeind van haar bedje wat op te hogen (handdoeken onder matras of boeken onder de poten) Dan ligt ze wat schuiner en loopt ze niet zo vol. En een doorgesneden ui naast haar bedje helpt ook een beetje. En de HA is natuurlijk ook slim. Als het bij Anna te erg wordt krijg ik xylometazoline druppels voor babies. Sterk spul, maar het werkt wel!
Sasha: wat een binkie ben jij zeg!
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 11:27 schreef Stiemie het volgende:
Oh volgende week maandag zijn de flensjes al jarigWat gaat dat snel zeg
Dat snap ik, maar dan zou ik dat alsnog liever eerst zelf van mijn eigen arts horen. Dan kan die er een aantekening van maken en als het dan niet werkt dan kan je gelijk verder op iets anders.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 13:19 schreef Mibos het volgende:
Dat werd hier als huismiddeltje juist door de HA en bureau-arts aangegeven. Maar als je dat niet vertrouwd fietsen en het buikje masseren wil ook werken op zijn tijd.
Wat zei het kdv dan ? Dat ze jullie vergeten waren ?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:58 schreef Ticootje het volgende:
Verder heb ik vandaag maar eens gebeld met het kdv. Vanaf volgende week moet ik alweer aan het werk. Maar ik heb nog geen intake gehad en Jennifer is dus ook nog niet wezen wennen. Het is dat ik nu dus zelf belde, anders was het gewoon helemaal in de soep gelopen.
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 13:18 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou geloof ik eerst even de huisarts bellen voor ik met olijfolie aan de slag zou gaan.
Tsja, als ik zie hoe streng men is met het niet geven van enig ander voedsel dan borstvoeding en flesvoeding voor toch minimaal de eerste 4-6 maanden dan vind ik persoonlijk het toevoegen van olijfolie best iets waar ik zelf dan graag advies van mijn eigen arts (of consultatiebureau) over zou hebben.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 13:51 schreef Iksje het volgende:
[..]
Wat kan er nou mis zijn met olijfolie? 't is hoogstens een theelepeltje dat je toevoegt en nu ook niet elke fles?
Graag! Als je nou heel lang moet zoeken hoeft het niet hoor, maar als je denkt dat je het zo gevonden hebt welquote:Op dinsdag 6 mei 2008 13:53 schreef debuurvrouw het volgende:
Misschien heb ik die blaadjes nog wel waar het opstaat met instructie. Als je wilt kan ik wel even zoeken?
Mja, daar heb je inderdaad een punt. Alles buiten melkvoeding wordt afgeraden voor 4-6 maand, maar bvb vitaminesupplementen (in olie opgelost) worden dan wel frequent gegeven. Net zoals venkeldruppeltjes/thee bij krampjes.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 13:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Tsja, als ik zie hoe streng men is met het niet geven van enig ander voedsel dan borstvoeding en flesvoeding voor toch minimaal de eerste 4-6 maanden dan vind ik persoonlijk het toevoegen van olijfolie best iets waar ik zelf dan graag advies van mijn eigen arts (of consultatiebureau) over zou hebben.
Maar goed, dat is mijn persoonlijk mening.
Dat zou super zijn...quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:56 schreef TearSong het volgende:
debuurvrouw: ik heb nog wel m'n map van de cursus babymassage liggen. Kan hem eventueel wel scannen en sturen voor het geval dat je eens terug wilt lezen hoe het ook alweer moest?
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:24 schreef debuurvrouw het volgende:
Lekkere ben ik![]()
Even vergeten dat ik laatst met mijn verstand op nul en blik op oneindig al mijn babyspullen heb uitgezocht. De cursus babymassage ligt dus wegens "niet meer nodig" bij het oud papier.....![]()
![]()
![]()
Ik was al gezellig op zolder aan het grasduinen. Maar weg dus sorry....
Ter compensatie vond ik wel dit: http://www.prenatal.nl/Sp(...)tArticle.aspx?id=125
27 gradenquote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:32 schreef Ticootje het volgende:
Oh ja venkelthee. Dat drink ik ook elke dag. Maar Kim geeft flesvoeding.
Ik ga met Jen ook een cursus babymassage doen. Daar zit ook meestal een les spijsvertering bij. Misschien is dat wel iets voor jou kim?
Jen heeft erg weinig last van kramp, eigenlijk helemaal niet. Alleen als er iets door mijn voeding heen glipt merk ik het meteen aan Jen. Maar zonder koemelk gaat het echt super. Ik heb een heel blij kindje, zonder krampjes. Ze ligt nu heerlijk in het campingbed in de tuin. Lekker te spelen met de speeljungle. Ik heb een thermometer naast haar liggen, die geeft nu 27 graden aan. Ik heb haar maar een onderbroekje aan gedaan en een hemd verder niets. En nog voelt ze best warm.
het raam staat hier altijd openquote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:37 schreef Ticootje het volgende:
ET, gewoon ook het raam openzetten. Misschien dat het dan meevalt. Met dit weer kan dat makkelijk. Wel heel vervelend dat die kleine zo verkouden blijft. Is ze al geent? Misschien is het wel hadnig om te wachten met enten tot ze zich wat beter voelt... (toch?)
Euhhhh... ik dacht dat ik het snapte, maar nu ik het nog een keer over lees twijfel ikquote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:21 schreef Brighteyes het volgende:
Kim, als er meer in de flessen moest deden wij hier volgens de verdeling meer maken en dan wat eruit gooien.
Dus bijv. 180cc met 6 scheppen geeft +/- 210 cc en dan 10 cc eruit gieten. Dan heb je wel de juiste hoeveelheden. En dan daarna evt. 10cc water erbij om de ontlasting wat dunner te maken.
Ja, dan wel.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:34 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Euhhhh... ik dacht dat ik het snapte, maar nu ik het nog een keer over lees twijfel ik.
Ik gebruik nog kleine flesjes, waar 120cc water in moet, met 4 schepjes. Alleen is er geen maatstreepje voor 120cc, alleen voor 110cc en voor 125cc. Dus vandaar het "gokken" met het water. Ik heb trouwens de grote flessen nu in de sterilisator zitten, want die hebben gewoon wél een streepje bij 120cc.
Dan "klopt" de hoeveelheid water, dus dan hoef ik er toch niks uit te gooien? Alleen maar 10cc extra (desgewenst)??
wat is er mis met de zijkant van een gewassen vinger?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:38 schreef jellyrose het volgende:
(ik heb ook nooit de schepjes afgestreken met een mes.. de zijkant van de verpakking voldoet toch ook prima?)
ook niets.. maar ik heb echt een hekel aan dat spul aan m'n handen, ik vind het ook nog steeds zo smerig ruikenquote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:14 schreef k_i_m het volgende:
[..]
wat is er mis met de zijkant van een gewassen vinger?
ik sta elke keer als een halve debiel met van die melkpolsen in het rond te zoeken waar ik het aan af kan vegen omdat het te goor is om eraf te likkenquote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:37 schreef jellyrose het volgende:
[..]
ook niets.. maar ik heb echt een hekel aan dat spul aan m'n handen, ik vind het ook nog steeds zo smerig ruiken![]()
Je bedoelt dat jij gaat wennenquote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:38 schreef Ticootje het volgende:
Volgende week gaat ze wennen. Eerst een uurtje, dan 3 uurtjes en dan 6 uur.
Hier levert het KDV zelf de luiersquote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:44 schreef Nijna het volgende:
Liza, wij hebben volgens mij nog best lang met maat 1 gedaan. Maat 2 was zomaar voorbij en maatje 3 is nog net genoeg voor een droge nacht. Maar als ze op zijn gaan we naar 4... Er gaat donderdag nog wat maat 3 mee naar t KDV, ik zit te denken om maar een half pak mee te geven, want ze komt er natuurlijk maar 3 halve dagen. Voordat ze dan op zijn gaat nog best wat tijd voorbij.
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:44 schreef k_i_m het volgende:
Ik zeg hier net; "oh, dus daar is dat ding in de hoek voor!"
zegt mijn wederhelft net; "Ja, wist je dat niet?".
.
.
Ben je zeker dat hij niet draaibaar is? Dacht dat de meeste quinny’s dat wel konden. (onze buzz toch)quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:56 schreef DeLiedje het volgende:
Edit: Dat wat Memmel zegt dat is wat ik het lastigste vind ja, al die indrukken die ze ineens opdoen... En dat ik haar niet meer kan zien tijdens het wandelen, en zij mij dus ook niet...![]()
Ik zet Liande ook nog heel vaak naar mij toe, en die is ondertussen 8 maand. Vind ik gewoon leuker (praatje slaan, kijken of ze indommelt...)quote:Wandelwageninzet afneembaar en draaibaar. Het kindje kan dus met de rijrichting meekijken, maar ook naar-je-toe.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:15 schreef DeLiedje het volgende:
Ik vind het ook wel lastig in te schatten wat je ze nou aan moet trekken met zulk weer...
En ik vind de titel van dit topic ineens zó toepasselijk... Het gróte kleine babietjes topic...
Mijn kleine baby is al zo groot... Gisteren hebben we dan echt afscheid genomen van de reiswieg en de wagen omgebouwd tot buggy...
Ze heeft er nog niet ingezeten, maar deze foto's laten toch duidelijk zien dat ze eraan toe was:
(en als ze nou gewoon stil zou blijven liggen in dat ding, dan kon t mischien nog wel, maar ze zet zich zo af met haar voetjes heel de tijd, wil zich omdraaien en gooit hups, die beentjes omhoog)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik sla dat boek open en het eerste wat ik lees is; De baby eet slechter. De baby valt in slaap tijdens het voeden omdat hij eindelijk is waar hij graag wil zijnquote:Op woensdag 7 mei 2008 17:42 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou het even aankijken k_i_m.
Sasha gaat bijna gelijk op met het sprongetjes-schema van Oei ik groei, en hij eet dan ook slechter in die periodes.
Lilah is nu bijna 8 weken als ik het goed heb, en met 8 weken is er idd ook een sprong.
Ik weet dat er mensen zijn die hier niet zo in geloven, maar bij ons lijkt het toch allemaal wel te kloppen en komt het ook vanzelf weer goed.
Ik gaf Sasha idd dan ook de 2e helft gewoon later als hij hem wel wilde. Had wel met mezelf de afspraak gemaakt dat dat geen weken moest duren, omdat je dan aan het voeden blijft, maar dat bleek ook nooit nodig te zijn.
Wel idd even haar mondje in de gaten houden, want dat smakken en loslaten kan wel op spruw duiden.
Ja, het verbaasde mij ook wel een beetje dat ze de fles gewoon compleet negeren in het verhaal. Alsof je dan geen vragen of twijfels kan hebben ofzo.quote:Op woensdag 7 mei 2008 23:30 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik sla dat boek open en het eerste wat ik lees is; De baby eet slechter. De baby valt in slaap tijdens het voeden omdat hij eindelijk is waar hij graag wil zijn. D'oh
. Ik was nog niet zover gekomen, ik zat nog steeds op de sprong van 5 weken "te wachten" maar die heb ik helemaal gemist geloof ik
.
Wel jammer trouwens dat ze in het boek alleen de oplossing "vaker aan de tiet leggen" geven, en niet een mogelijke oplossing voor flesvoeding.
Ticoo; ze plast goed hoor! Maar misschien moet ik inderdaad wel andere voeding (wat jammer zou zijn, want we hebben hier nog 3 blikken Nutrilon op de plank staan. )
Hee, je had ook foto's erbij!quote:Op donderdag 8 mei 2008 08:39 schreef Iksje het volgende:
Maar naar flesvoeding toe zou ik zo zeggen: je kind vaker aanhalen en/of in de draagdoek dragen. Zo geef je toch ook toe aan hun wens om dichter bij mama te zijn? Dat staat los van voeding...
Ik leg alleen niks aanquote:Op donderdag 8 mei 2008 09:41 schreef dutchie het volgende:
Kim, heb je alle truukjes voor het wakker houden al geprobeerd verder? Zover heb ik niet terug gelezen, maar dit hielp hier altijd goed:
- Armpje beetje op en neer bewegen (alleen als ze een beetje aan het dommelen waren)
- Zgn. gaan verschonen
- Voetje friemelen
- En iets rigoreuzer: lauw lapje op de benen. Koud is weer zo gemeen.
Ja en als je pech hebt idd vaker aanleggen.
Troel heeft wel een goed punt qua argument voor de fles. Daar moeten ze vaak ook aan wennen. En verder loopt de voeding toch goed qua groei enzo?
Mij verder ook niet, maar bij het 8 weken verhaaltje wordt er dus alleen over de borst gesproken, vandaar dat het me nu wel even opviel.quote:Op donderdag 8 mei 2008 08:39 schreef Iksje het volgende:
't is weer een tijd geleden dat ik Oei ik groei! heb opengeslagen, maar mij is het 'vaker aanleggen' verhaal tot nu toe niet opgevallen in het boek?
Dat hangt helemaal af van wie je bij het consultatiebureau spreektquote:Op donderdag 8 mei 2008 09:42 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Hee, je had ook foto's erbij!. -edit- ik zie ze nog steeds niet
.
Wat betreft die voeding is niet het probleem het troosten, maar meer of ze genoeg binnen krijgt. Bij borstvoeding mag je altijd aanleggen, maar je mag in het omgekeerde geval dat het kind veel honger heeft niet ongelimiteerd flessen maken. Zo bedoelde ik het.
Zozo..8 hele maandenquote:Op donderdag 8 mei 2008 10:14 schreef DaviniaHR het volgende:
Enn, we hebben em, hoor! "is het al tijd voor een tweede?" Het heeft toch een dikke 8 mnd geduurd
En?quote:Op donderdag 8 mei 2008 10:14 schreef DaviniaHR het volgende:
Enn, we hebben em, hoor! "is het al tijd voor een tweede?" Het heeft toch een dikke 8 mnd geduurd
wat knap van Sasha!!quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:22 schreef Brighteyes het volgende:
Werd ik net gebeld door het kdv dat Sasha koorts had, wrsch toch van de prikjes van dinsdag. Dus ik heb hem net lekker opgehaald. Thuis nog even getempt en hij heeft nu 37,5 dus ik wacht nog wel even met een paracetamolletje.
Hij was daar heel huilerig en eigenlijk helemaal niet zoals zij hem kenden, dus vandaar dat ze belde.
Nu hier thuis lijkt hij eigenlijk best goed te pas, hij ligt lekker te brabbelen op zijn kleedje en zojuist is hij voor het eerst zelf van zijn rug naar zijn buik gedraaid!![]()
![]()
Oh... nu ik dit schrijf begint hij te piepen!Tijd voor de fles en een lekkere tuk denk ik zo.
Kan mama nog even proberen te werken.
Gisteren was ik nog wel even heel trots toen de kdv-leidster me vertelde dat steeds als er iemand van een andere groep bij Sasha op de groep komt voor 't een of ander, dat ze dan allemaal 'even bij Sasha moeten kijken hoor'.Ons altijd lachende prulleke!
Over een jaar of 2, wellichtquote:Op donderdag 8 mei 2008 11:35 schreef jellyrose het volgende:
[..]
En?
Goed zo Sasha!![]()
Ethan heeft z'n eigen zwembad in de tuinHij vindt het helemaal te gek, lekker spetteren en drijven
Het kan ook goed gaan! De flensjes waren hooguit slaperig. En dat was best lekker voor een dagquote:Op donderdag 8 mei 2008 23:55 schreef k_i_m het volgende:
Door dat soort verhalen zie ik echt nu al enorm tegen die prikken op.
Gelukkig wel jaquote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:50 schreef DaviniaHR het volgende:
Even een vraagje voor de mensen bij wie oma wekelijks oppast: hebben ze zelf gedacht aan zonnecrème en insmeren en zo?
(een goed verstaander heeft een half woord nodig)
Dat zou ik ook denken, ja. Al werd er wel opgemerkt dat hij mss wel wat meer zou moeten drinken vandaag.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:11 schreef TearSong het volgende:
[..]
Gelukkig wel jadat hoort er toch ook gewoon bij lijkt mij? (net als eten, drinken en luiers verschonen)
Ik had gisteren blote armpjes en beentjes gedaan in de wandelwagen en alleen het afdekding over de wagen gedaan tegen de zon. Wil mijn moeder die fleecedeken er nog overheen doenquote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:52 schreef Maneki.Neko het volgende:
Nee..ze trekken ze gewoon zoveel kleding aan dat insmeren niet meer noodzakelik is![]()
Ze gaan allemaal boodschappen doen (en ik heb nog naar hem gezongen dat hij zo lekker ruikt naar zwitsal zonnebrandcreme) dus ik mag hopen dat ze dan ook ff langs een etos/AH/whatever rijden en een potje zonnebrand halen, jaquote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:16 schreef Stiemie het volgende:
Davinia Eli is nu toch geen kreeftje mag ik hopen![]()
Hier ben ik helaas wat Linde betreft nogal een controlfreak dus de fles zonnebrand stond vol in het zicht toen oma op kwam passen
Ja whehe hebben ze zelf geen babies grootgebracht ofzo?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:19 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik had gisteren blote armpjes en beentjes gedaan in de wandelwagen en alleen het afdekding over de wagen gedaan tegen de zon. Wil mijn moeder die fleecedeken er nog overheen doen.
Niks mis met een controlfreak zijn als het aankomt op (de veiligheid van) je kind hoor!quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:16 schreef Stiemie het volgende:
Davinia Eli is nu toch geen kreeftje mag ik hopen![]()
Hier ben ik helaas wat Linde betreft nogal een controlfreak dus de fles zonnebrand stond vol in het zicht toen oma op kwam passen
quote:Op vrijdag 9 mei 2008 13:59 schreef Brighteyes het volgende:
Ok.Zal ik het de volgende keer ook maar doen.
Moet trouwens wel een beetje lachen. Eigen initiatief vwb eten en drinken wordt absoluut niet op prijs gesteld, maar hierin moet het weer wel.
Ik zou geloof ik bloednerveus zijn als ik oppas-oma was.![]()
Nietquote:Op vrijdag 9 mei 2008 14:18 schreef Stiemie het volgende:
Ik geef altijd alles mee en ze krijgen er nog net geen handleiding (meer) bij
Nou ze krijgen het hele verhaal wel te horen hoor en ik maak een klein overzichtje met etenstijden en wat ze wanneer moet eten (fles, boterham, avondeten etc) maar geen hele beschrijvingen meer van wanneer ze moe is en hoe je dat dan kunt zienquote:Op vrijdag 9 mei 2008 14:27 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Niet![]()
Ik geef die handleiding nog steeds mee. Ook al is Mikael al bijna 2 jaar 2 nachten in de week bij opa en oma
Het word wel minder hoor maar steeds is er weer iets nieuws wat dan weer komt enzo. Ach je kent het wel
Sasha krijgt een brief mee en die begint met:quote:Op vrijdag 9 mei 2008 14:18 schreef Stiemie het volgende:
Volgens mij wordt het leven van een oppasoma hevig onderschat![]()
Ik geef altijd alles mee en ze krijgen er nog net geen handleiding (meer) bij
quote:Op vrijdag 9 mei 2008 14:19 schreef k_i_m het volgende:
Mijn kind is echt tof. Ik stond net te zagen en te hameren, en ze slaapt gewoon door. En mijn moeder elke keer maar fluisteren als ze binnenkomt en Lilah ligt te slapen
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |