abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58413547
vervolg op: Het grote kleine babietjes topic deel 141

Babietjes
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Anna Sophie, dochter van rodesappigeaardbei
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
12 december 2007: Caspar, zoon van Droeke en Droekestijger
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
24 december 2007: Maarten, zoon van Ardenlyn
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben, zoon van Troel en Bert
17 januari 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
01 februari 2008: Oliver, zoon van Renda
06 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria
07 februari 2008: Matthijs, zoon van Suerte
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.neko
25 februari 2008: Thomas, zoon van Webkim
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
14 maart 2008: Ruby, dochter van Donnahvh
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
19 april 2008: Rosa Mae Allison, dochter van FoN

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 1% gewijzigd door marit1978 op 01-05-2008 14:58:53 ]
pi_58413622
zo... ik geloof dat er nog geen nieuwe was he ?
of wordt er zo druk geschreven dat ik topic even niet kan vinden ?

Faja
goed nieuws! Lekker thuis weer, nu hopen op snel nog meer herstel voor jullie

ik heb mooie duidelijke link naar info over de vitD,
gezien sommige huisarts adviezen dat het alleen in de maanden met de 'r' zou hoeven
http://www.vitamine-info.nl/kinderen/peuters
maar het vit.D advies van 5microgram/dag geldt voor blanke kinderen die vaak genoeg in de zon komen!
(nederlandse zon dan he?)
pi_58413735
Was geen nieuwe. ik sloot het vorige topic had het niet door sorry.
pi_58413858
hihihi, ik wilde vanmorgen al posten maar had geen zin om toen ook nieuw topic te openen

slecht slecht, dus daarom nu maar wel gedaan
pi_58414544
Ah hier zijn jullie gebleven!

Pff volgens mij is de sprong hier weer genomen. Linde kan weer rustig een uurtje alleen spelen en ze lijkt ons ineens veel meer te begrijpen. Mijn kleine baby wordt een echt meisje Volgens ons gaat ze nu ook over op 2 slaapjes in plaats van een heleboel kleine slaapjes. Ze was al zo rommelig met slapen de laatste tijd, maar dit lijkt de oplossing te worden.

Oh en nu haar haartjes langer worden, zien we dat Linde krulletjes krijgt. Echt zoooo lief

[ Bericht 17% gewijzigd door Stiemie op 01-05-2008 13:50:43 ]
  donderdag 1 mei 2008 @ 13:23:24 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_58414647
Bij Noah van Mirage en Overzicht is er een 8 weggevallen in de datum.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58415023
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 13:23 schreef Troel het volgende:
Bij Noah van Mirage en Overzicht is er een 8 weggevallen in de datum.
  donderdag 1 mei 2008 @ 14:26:25 #8
210026 RodeSappigeAardbei
Rode, Sappige Aardbei
pi_58415948
22 oktober 2007, Anna Sophie dochter van rodesappigeaardbei
Zoet, maar wel met pitjes
  donderdag 1 mei 2008 @ 14:53:20 #9
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58416524
Linde krijgt krulletjes, wat leuk!
En ook al zo lekker genoten in de stad? Wij zijn ook geweest en Devin heeft zijn ogen uitgekeken en genoten van alle aandacht! Beethovenstraat, Museumplein, Vondelpark, Jordaan, Leidseplein... 's Avonds weer via Museumplein naar Station Zuid gelopen en om 20:00 pas weer thuis in Amstelveen waar meneer na wat gedronken te hebben lekker naar bed ging en vast heerlijk gedroomd heeft over al zijn belevenissen

Poffertjes lust hij niet hebben we ontdekt, maar patatjes daarentegen
Gelukkig gingen de meegenomen boterhammen, crackers en Danoontje er ook goed in, meneer eet gelukkig dus weer een stuk beter!

Faja, wat heerlijk dat Nathan eindelijk weer daar is waar hij hoort, lekker thuis dus.
Hopelijk is het restje virus snel weer vertrokken en zal het nog heeeeeel lang duren voordat er weer een bij jullie thuis rond zal waren!
.... met gevoel voor drama....
pi_58416603
ilse is gaan staan !!!!

ik zat bij de kast dingen op te ruimen, staat madam opeens rechtop !

héééél erg, ik moest er even om "huilen"
pi_58416638
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 14:26 schreef RodeSappigeAardbei het volgende:
22 oktober 2007, Anna Sophie dochter van rodesappigeaardbei
hallo !
stel Anna (of is het echt Anna Sophie?) eens voor?

mods, is het als topicstarter eigenlijk wel de bedoeling dat ik de vrijheid nam om dit in te voegen?
  donderdag 1 mei 2008 @ 15:22:40 #12
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58417128
Ja hoor Marit Ga gerust je gang

En idd.. Die Anna willen we wel eens even zien en meer van weten

Heeft iemand trouwens tips om late, lastige, vastzittende boertjes wat makkelijker los te krijgen? Nienke heeft regelmatig dat heel laat er nog een boertje dwars blijkt te zitten. Soms nog wel een half uur tot uur na het einde van een voeding. Als ze dan ligt is het echt krijsen, want dat doet hartstikke zeer bij zo'n kleintje. Heb al van alles geprobeerd; hoger tegen m'n schouder om te boeren, 'zitten' met mijn hand tegen haar buik, beetje schudden, ruggetje wrijven.. Niets helpt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_58417155
poeh, lastig
geen andere tips helaas!
pi_58417204
Arme Nienke. Bij Ronja hielp het om haar op mijn schoot te zetten, hand tegen haar buikje en haar dan te hobbelen.
  donderdag 1 mei 2008 @ 15:36:10 #15
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58417309
ET hier zetten we Linde dan op schoot en bewogen haar dan langzaam naar links, rechts, voor en achter. Beetje zoals in het liedje van de Nederlandse Amerikaan zeg maar

Linde is volgens mij haar slaap van gisteren aan het inhalen. Ze is om half twaalf naar bed gegaan en ze slaapt nu nog steeds We slaan de boterham vandaag dus maar over.

Kersjes misschien zijn we mekaar wel gewoon tegengekomen En Ilse wat goed van je Al wordt je nu wel stiekem heel snel een groot meisje dus nog een beetje rustig aan doen voor mama he
  donderdag 1 mei 2008 @ 15:41:07 #16
3011 E.T.
pi_58417403
Ik zal het zitten eens proberen met wat hobbelen en bewegen erbij

Ik vind 't zo zielig als het zo zeer doet, dan gaat ze echt krijsen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_58417420
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 15:36 schreef Stiemie het volgende:En Ilse wat goed van je Al wordt je nu wel stiekem heel snel een groot meisje dus nog een beetje rustig aan doen voor mama he
dat zal het zijn ja !

dat in combinatie met het boek dat we nu veel bekjken (leuke gekleurde plaatjes )"nu ben ik grote zus" maakt me (vást door de hormonen) soms nogal emotioneel.

toen ik het bij de boekenbeurs in mijn handen kreeg liepen er zowaar tranen over mijn wangen!
mijn kleine meisje al bijna grote zus !!
  donderdag 1 mei 2008 @ 15:50:03 #18
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58417553
Ilse, wat goed
Het is echt zoveel makkelijker als ze kunnen staan, hoef je tenminste niet meer zo diep te bukken om ze op te tillen Nadelen zijn er echter ook genoeg, maar daar kom je vanzelf achter

E.T. dat is inderdaad niet fijn voor Nienke. De tips van hierboven wilden hier nog weleens werken. Heeft ze er ook duidelijke krampjes bij?

Linde, slaapkop
  donderdag 1 mei 2008 @ 15:50:28 #19
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58417560
Idd, wat owlet zegt deden wij ook ongeveer. Overdwars op schoot op haar buikje, dat ze naar beneden kijkt, en dan op de rug wrijven. (wel met risico dat er iets terug komt)

Allemaal goed nieuws!! Nathan weer naar huis Ilse kan staan! Linde krijgt krullen!
En idd, mensen die al naar het dreumestopic gaan met wie ik relatief lang samen heb gezwangerd!
Klopt ook wel, want Eli is ook al 8 mdn, maar toch. Gaat snel!

Eli is nog steeds aan het kwakkelen, ik hoop dat het snel weer voorbij is. En ik hoop dat het stiekem ook een sprongetje is, zodat hij zometeen echt kan kruipen...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_58422414
Nathan naar huis!

ET, ik heb (hier?) eens de tip gekregen om haar even op haar linkerzij te houden een tijdje en dan nog eens proberen of de boer wel komt, dat hielp soms wel.

Ilse staan wauw!

Ardenlyn, hier van 5 naar 4 flessen ging ook de ene dag wel en de andere dag niet. Op een gegeven moment waren we ineens wel helemaal over op 4. En nu zitten we een beetje met de overgang naar 3... dat gaat ook weer de ene dag wel en de andere dag niet...
Fake it till you make it...
pi_58422876
Ilse staat, wat goed! Kan me voorstellen dat het nog een tikkie emotioneler is, nu ze niet alleen bijna 1 wordt, maar ook grote zus.

Hier af en toe een klein miepert. Lekker aanhankelijk, en niet goed zelf kunnen spelen. En of het nou tandjes zijn, het nog net niet kunnen kruipen, ofzo gewoon wat last van deze vreemde dagen.. We zullen wel zien. Het zal wel weer bijtrekken als het probleem is opgelost.
pi_58423328
Ilse wat goed
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  donderdag 1 mei 2008 @ 21:34:17 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58423813
Faja, wat fijn dat Nathan weer thuis is!
  donderdag 1 mei 2008 @ 21:48:05 #24
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58424060
We hebben hier een "plankje" in huis Linde wil zo graag staan dat ze gewoon weigert om haar knietjes te buigen. Dus overal waar je haar neer wilt zetten, wil zij juist gaan staan en da's niet handig Zojuist ging ze bijna in bad koppie onder omdat ze besloot daar ook eens te proberen of ze kon gaan staan
  donderdag 1 mei 2008 @ 22:02:11 #25
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58424362
DF, ik vind dat zo mooi "het zal wel weer bijtrekken als hte is opgelost". Die rust die je dan nu hebt, als dit 7 mnd geleden was geweest, had je (en ik ook) waarschijnlij wel anders gepiept. Ik heb dat ook, hoor. Als hij piept, word ik daar echt niet meer warm of koud van, want ik weet gewoon wat er is. En als ik het niet weet, tiil ik hem op, en is het meestal ook wel weer goed. Goh, nu kan ik me zo weinig voorstellen bij die onzekerheid die ik had aan het begin. raar eigenlijk, hoe wij ons ook ontwikkelen dat eerste jaar.

Stiemie En dan lekker glibberig van de zeep/wasgel en zo.

Ik heb een paar vraagjes:
Gebruiken jullie de Doomooseat nog (toen Eli klein was, lag hij er lekker in, maar nu durf ik echt niet meer, want volgens mij dendert hij er zo uit/af, ook met tuigje)
Hoe poetsen jullie de tand(en) van jullie babys? Ik heb niet het idee dat ik echt zijn tand poets, meer dat ik tandpasta over zijn tong smeer en aan zijn onderlip afveeg Tips zijn welkom...
pi_58430306
Tandenpoetsen ..... dat vind Jet niet goed Die mond gaat en blijft dicht

Ik wil dus ook wel tips
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_58430391
tandenpoetsen.. ik geef ilse de borstel met wat tandpasta en laat haar zelf lekker kauwen!
het gaat vooral om het binnenkrijgen van de fluoride uit de peutertandpasta nog, het echte poetsen komt nog wel.
Voordeel: ze blijft al kauwend wel stil liggen

Davinia, wat beschrijf je mooi hoe 'wij' veranderen in zo'n jaar !
herken ik helemaal !
  vrijdag 2 mei 2008 @ 08:59:27 #28
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58430462
Jaaaaah Linde heeft voor het eerst sinds 10 dagen weer gewoon een hele nacht doorgeslapen ondanks haar enooooorme dutje van gisteren dat in totaal 4 uur duurde

En nu is ze zo lief in de box aan het spelen dat we twijfelen of we haar wel naar de opvang brengen... Wij zijn vandaag vrij en we wilden eigenlijk samen gaan shoppen in Haarlem.

Tandjes poetsen hebben we hier nog geen ervaring mee dus ook geen tips helaas
pi_58430651
Ik gaf Kaith vanaf haar eerste tandje zelf een borsteltje liggend op de commode en nam zelf een tweede borsteltje waarmee ik haar tandje poetste en dat doen we nog steeds zo al gaat ze zelf steeds meer mee doen en twee babyborsteltjes passen best hoor volgens Kaith dan... Nu doen we het trouwens na het douchen/badderen aangekleed in een badjasje zittend op schoot.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  vrijdag 2 mei 2008 @ 09:32:31 #30
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58430746
Davinia, inderdaad.. Niet alleen onze kindjes groeien, maar ook de mama's groeien mee.

Stiemie, dat staan is hier ook leuk in de tummytub. Nou past dat al bijna niet meer, maar als hij probeert te staan, lanceert hij zichzelf bijna met tummy&standaard achterover.. Dus tegenwoordig gaan we met hem op de douchevloer zitten. Dat is een stuk relaxter..

Tandjes poetsen gaat hier simpel.. Chris ligt op aankleedkussen, ziet borstel+tandpasta aankomen, doet mond wijd open. En poetsen maar..
  vrijdag 2 mei 2008 @ 09:36:00 #31
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58430779
Devin vind tanden poetsen juist leuk, het hoort inmiddels ook echt bij ons bedritueel.
Als zijn pyama aan is pak ik de borstel en tube tandpasta van de plank boven de commode en dan doet hij gelijk al zijn mondje wagenwijd open
Beetje pasta op de borstel en dan rustig zijn tandjes borstelen terwijl ik op de melodie van Vader Jacob zing
Tandjes poetsen 2x
Poets poets poets 2x
Lekker tandjes poetsen 2x
Poets poets poets 2x
Als het liedje is afgelopen gaat meneer vaak zelf nog even kauwen op de borstel, bij voorkeur op het achterste deel
  vrijdag 2 mei 2008 @ 09:42:37 #32
35189 Troel
scherp en bot
pi_58430833
Nathan weer thuis, dat is fijn

Ilse

Hier net een afspraak gemaakt bij de huisarts. Ruben is al weken snotterig (sinds die prikjes eigenlijk) en sinds eind vorige week was het heel erg. Sinds maandag krijgt hij nu fluimicil junior, maar desondanks blijft ie niet lekker.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58431076
Tandenpoetsen?
Mevrouw klemt haar lipjes op elkaar als je nog maar in de buurt van haar mond komt, of het nu met je vinger of de tandenborstel is. En dan ook nog met dat hoofdje wegdraaien.
Maar goed, verder krijgt ze geen zoetigheid dus ik hoop maar dat het niet te erg is dat we nog niet poetsen.

Nathan weer thuis, wat goed! Hoop dat hij snel echt opgeknapt is!

En staande kindjes!

Deepfreeze, de doomooseat wordt hier al een hele tijd niet meer gebruikt (nu ja, als barricade voor de deur), omdat Liande zo druk is dat ze er inderdaad afkukelt. Idem voor het wippertje, daar wil ze zich meteen op haar buik in draaien, ook niet ideaal.

Ik weet dus jammer genoeg veel minder goed wat er nu juist scheelt. In het begin, die eerste 2 maand, leken haar huiltjes nog niet zo op elkaar. Toen wist ik: honger, luier, moe, krampjes... Al dacht ik toen dat ze zo ontzettend op elkaar leken en dat ze nog wel meer van elkaar zouden verschillen. Blijkbaar ben ik een averechtsomme moeder

[ Bericht 36% gewijzigd door Iksje op 02-05-2008 10:13:48 ]
  vrijdag 2 mei 2008 @ 10:11:30 #34
156412 hestria
erg gastvrij
pi_58431176
Wat goed van ilse dat ze staat!!

en fijn dat nathan weer thuis is!

Michelle had voor ze tanden had al een tandenborstel, tijdens het krijgen van de tandjes maakte ik hem nat en legde hem in de vrieser, ze vond het heerlijk om daar dan op te knauwen. Voordeel was dat ze helemaal gewent was aan de tandenborstel en toen we gingen poetsen ze zonder problemen mee deed. wij zongen/zingen ook dat liedje alleen dan iets anders

tanden poetsen(2x)
heel goed schoon(2x)
wij gaan tanden poetsen(2x)
heel gewoon(2x)

tegenwoordig poetst ze eerst zelf en dan poets ik na. Hier word trouwens 3x per dag gepoetst, s'ochtends en s'middags na de boterham, s'avonds voor ze naar bed gaat.

En ach ruben zo aan het snotteren. Hopelijk word het snel wat minder.

Hier weinig te vertellen, Behalve dan dat Dennis een heerlijk vrolijk lachebekje is en ondertussen alweer in maat 68 zit. Hij heeft ook het gillen ondekt en bellenblazen en heeft daarom de grootste lol.
Tegenwoordig lacht ie meer als dat ie huilt. Hij huilt eigenlijk bijna nooit hij moppert meer. en als ie huilt zie je heel dat lipje trillen zo zielig(maar toch ook weer lief)
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_58431486
wat een leuke liedjes !
ga ik ook een versie op verzinnen !
  vrijdag 2 mei 2008 @ 10:57:23 #36
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58432011
Hestria, wat fijn! Dennis helemaal rustig door een ijzeren regelmaat. Hoe ga je dat aanpakken als hij naar het kdv gaat?

Die liedjes zijn idd erg handig! Ga ik ook doen! Thx!!
Heb vanochtend toen hij goed wakker en vrolijk was geprobeerd zijn tand te poetsen, en idd hij pakte de borstl over en begon zelf zijn (tandenloze) kaak te beknauwen. Hij had er wel lol in, dus dat is iig mooi. Ik moet natuurlijk niet hebben dat hij nu al een antipathie tegen tandenpoetsen krijgt!
Du ik denk dat we het tandepoetsen bij het ochtendritueel gaan doen. Meneer valt hier halverwege e laatste fles namelijk zo goed als in slaap (de ene keer wel, de andere keer niet, maar wakker is hij ook niet, zeg maar) dus dat is eigenlijk ook niet een goed moment om te gaan poetsen.

Iksje, ik dnek dat als Eli kan kruipen dat we hem da weer gaan introduceren, zonder tuigje. Dan kan hij naar wens erop en eraf klauteren. tis toch een mooi ding en ik vind het zonde om niet te gebruiken.
Maar gelukkig ben ik niet de enige
pi_58432061
Davinia, in het filmpjestopic staat een Liande die over de doomooseat klautert... ik blijf het nog een beetje eng vinden
Maar ik weet heeeel zeker dat ze hem later wel weer wil als zitzak (ehum, hoop ik toch anders is 't zeker zonde)
  vrijdag 2 mei 2008 @ 11:06:18 #38
156412 hestria
erg gastvrij
pi_58432176
Davina, ik ben huismoeder, dus Dennis gaat ook pas met 2,5 naar de PSZ.
pi_58433272
zo wij zijn veer terug van de kinderarts...
5 buisjes bloed armer..
geprikt voor coeiliakie en voedselallergieen.
verder ontwikkeld hij zich goed, en is het -2 lijntje waarop hij nu zit qua lengte en gewicht prima als je naar papa's en mama's lengte kijkt, maar dan moet hij daarop wel door gaan groeien en niet verder afbuigen.
over 2 weken belafspraak voor de uitslag van het bloed prikken.
Over 6 weken weer terug naar de kinderarts om te kijken hoe het dan gaat.
  † In Memoriam † vrijdag 2 mei 2008 @ 15:25:21 #40
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_58436920
Staat ook in Vraag en aanbod kinderspullen
Aangeboden: pak Nutrilon 2 Hypo-Allergeen kunstvoeding (vanaf 4 mnd). Is vandaag per abuis door ons gekocht en geopend. Nog vier weken houdbaar. Weggooien is zonde, dus wie het wil kan het krijgen. (Den Haag/Rijswijk)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 2 mei 2008 @ 17:36:39 #41
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58439173
Arme Pepijn
Saartje
  vrijdag 2 mei 2008 @ 21:12:54 #42
Rode, Sappige Aardbei
pi_58443225
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 15:22 schreef E.T. het volgende:

En idd.. Die Anna willen we wel eens even zien en meer van weten

Anna Sophie is geboren op 22 oktober 2007, en woog bij geboorte bijna 8 pond!
Anna Sophie heeft een hele bos met haar toen ze geboren word, en nu ze zes maanden is hangt het al tot over haar schouders. Foto komt eraan!

[ Bericht 12% gewijzigd door RodeSappigeAardbei op 02-05-2008 21:21:03 ]
  vrijdag 2 mei 2008 @ 21:17:23 #43
Rode, Sappige Aardbei
pi_58443288
Ok, dit is mijn kleine meid:
pi_58443523
wow wat een haar !!! Lekker kwijl-bekkie ook
een hele madam ! Leuk hoor !

Arme pepijn toch ... lukte het bloedprikken een beetje p_iglet ?
  vrijdag 2 mei 2008 @ 21:41:07 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58443750
Het is al gelukt zag ik.
Wat een lekker bekkie zeg!
  vrijdag 2 mei 2008 @ 21:46:38 #46
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58443887
Wat een mooie meid jouw Anna Sophie!

Kusje voor Pepijn.

Wij zijn vandaag voor het eerst uit eten geweest met Anna. Op een terrasje aan een meertje. Het was heerlijk, Anna was gelukkig met haar pannenkoek (de tweede al deze week - oh, slechte moeder!!) Maar ze heeft ook een sperzieboon van mij op de grond gegooid, dus ze heeft in ieder geval groente vastgehad vandaag.

Oh en ik heb vandaag deze vreselijke over the top-troon gekocht als verjaardagscadeautje. (de paarse op het tweede plaatje) We zouden niet willen dat haar prinsessenbillen op zoiets als een 'stoel voor het gewone volk' zouden moeten zitten
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_58444285
Whaaaaa! Die stoel is leuk

Anna Sophie welkom
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  † In Memoriam † vrijdag 2 mei 2008 @ 23:24:41 #48
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_58446106
p_iglet, ik moet me echt nog even inlezen hier, dus misschien een stomme vraag: heeft Pepijn last van symptomen die op allergie wijzen, of is het onderzoek omdat hij een verhoogd risico zou kunnen hebben op allergie?
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_58446369
Pepijn heeft een afbuigende groeicurve vanaf 6 maanden.
Hij was tussen de 6 en 9 maanden maar 450gram en 1cm gegroeid. Veel te weinig dus voor 3 maanden tijd.
Dat kan wijzen op bijvoorbeeld coeliakie.
Vandaar verwijzing naar de kinderarts.
Verder hebben zowel ik als de papa van Pepijn veeeeeeeeel allergieen dus vandaar ook allergieen nakijken, of er niet eentje stiekem sluimerd die mee zou kunnen spelen.

Verder heeft Pepijn nergens last van en is een heerlijk vrolijk ventje wat zich super ontwikkeld. Het is alleen een klein frummeltje... Wel goedkoop qua kleertjes Hij zit al 6 maanden in maat 68....
  zaterdag 3 mei 2008 @ 00:02:11 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58447016

Da's idd best goedkoop dan! Maar wat een klein opdondertje is het dan zeg. Hier gaan we nu al richting 68 met shirtjes!
pi_58447154
Pepijn is vandaag 10 maanden en nu rond de 68cm en 7,8 kilo.. 6 maanden geleden was hij 64cm en 6,6 kilo...

wij gaan ondertussen langzaamaan richting de maat 74 (of is dat omdat mama zo graag die kleertjes ook eens uit de kast wil halen en de maatje 68 gewoon door het wassen ietjes kleiner geworden zijn )
  zaterdag 3 mei 2008 @ 08:05:22 #52
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_58450373
ZO ff aan het kolven en ondertussen bij lezen. Weer veel geschreven zeg.

Nathan weer thuis wat ontzettend fijn zeg!

En al die doorkomende tandjes vind het altijd zo schattig zo een glimlach met anderhalve tand heerlijk.

P_iglet ik ken het wel hoor het lang doen met kleertjes. Voor Mara haar eerste verjaardag had ik een geweldig setje gekocht echt zo leuk maatje 74. Thuis aan Thijs laten zien en even passen was veel te groot. Ik heb toen ook serieus een potje gehuild hoor al de emoties door de eerste verjaardag enz en was dat net ff de druppel.
Ze heeft zo lang in 68 gezeten.

En ik denk dat Zoë dezelfde kant op gaat zit nog ruim in 62 ok ik heb een aantal broekjes en truitjes maat 68 maar die heb ik eerst heet gewassen en daarna in de droger gedaan en die zitten redelijk.

O memmel ik zou die stoel ook wel willen wauw echt super en nog veel meer leuke over the top dingen staan er op die site!

Hier hadden we gister heet dagje wel. We zouden naar de speeltuin hier om de hoek gaan dacht leuk ff mijn vriendin bellen die kan dan ook komen met de kids.
Kind is erg allergisch voor katten dus snel een stofzuiger er door heen gejast kinderen aangekleed. Mara stond bij Zoë bij de commode die durf ik niet alleen te laten die probeert te rollen. Ondertussen gooi ik de luier weg en twijfel of ik snel mijn sleutels zou pakken. Op dat moment gaat de bel en gaat Mara de deur open doen. En ze staat op de tweede of derde tree en klettert zo de trap af Zoë alleen op de commode, vriendin voor de deur, Mara onder aan de trap. Eerst Mara gepakt, snel op de zoemer gedruk de trap op met Mara Zoë gepakt en met zijn drieen naar beneden, schade flinke blauwe plekken onder haar billen en een plek op haar wang en heel veel tranen.
Daarna snel alles inpakken en weg en ik trek de deur dicht en poef sleutels nog boven. Eerst maar naar de speeltuin dan zien we wel weer verder. KOmen we daar is de speeltuin dicht grrr.
De kinderen hebben we allemaal in de auto gelade en niet geheel veilig en scheten zeven kleuren maar moesten wat. Zoë in een vooruit kijkend stoeltje, mara alleen in de gordel haar jongste bij mij op schoot en de oudste op de verhoger voor in. Pffff wat een ellende. Uiteindelijk een leuke dag geworden maar men wat een toestand.

o ja ik ga vanavond voor het eerst sinds maaaaaaanden weer eens uit met mijn vriendin pff en vind het best spannend.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 08:31:38 #53
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58450434
Zo Saint, dat was me het middagje wel... Veel plezier vanavond, altijd spannend zo'n eerste keer uit zonder je baby. Vergeet je de zoogcompressen niet mee te nemen?

Pepijn, klein kruimeltje
P_iglet, jij bent natuurlijk ervaren enzo, maar kon je echt staan toekijken hoe er zoveel bloed uit je kleintje gehaald werd? Ik word al naar bij het idee Is Pepijn inmiddels al naar de oogarts geweest? Wij hebben op 12 juli een afspraak bij de oogarts en ik vind het nu al vreselijk. Tips om het voor Devin (en mij ) aangenamer te maken zijn dus welkom.

Memmel, wat een geweldige stoel! Daar zal je prinsesje vast heerlijk koninklijk op kunnen zitten

Welkom Anna Sophie en mama! Wat een lief snoetje heeft ze.

Wij hebben een druk en feestelijk weekend. M. werkt vandaag dus ik breng Devin straks naar mijn schoonouders zodat ik kan gaan high tea-en met de meiden van het werk. Daarna ga ik door naar de verjaardag van mijn schoonzus waar Devin dan ook al zal zijn. Mooi weer, dus we zullen zeker gaan bbq-en
Morgen moeten we om 11 uur al in Apeldoorn zijn waar M's oma d'r verjaardag zal vieren in een restaurant tijdens een familie-brunch. Nog niet alle familie heeft Devin gezien dus dat wordt lekker pronken en pasgeboren achternichtjes bewonderen. Later gaan we met een "ons" groepje nog schoonvader's verjaardag vieren, misschien uiteten ofzo?
We zien wel, wordt in ieder geval gezellig en ik heb er zin in
  zaterdag 3 mei 2008 @ 08:52:38 #54
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_58450488
he kersjes daar zeg je me wat dat is een goede van die zoogcompressen ik kan daar namelijk niet kolven. Oe goed van jou zeg!!!

En dat bloedprikken is verschrikkelijk Zoë was een maand toen wij er aan moesten geloven. Bij het bloedpriklab met een hielprikje doen ze dat maar ja dat stroomt niet zo en er moest heel wat in 3 buisjes en dat word er uit "geknepen". En Zoë maar schreeuwen, schreeuwen en na een minuut of 10 a 15 was ik toch wel lichtelijk geneigd om de dame haar strotje dicht te knijpen.
En de balie dame melde bij het weggaan ze moest wel erg huilen he mevrouw. Ik ja idd maar ja soms moeten dingen nu eenmaal en nu is het weer over (zei ik stoer) waar op ze zei ach ze voelen er niets van ze vinden het alleen vervelend dat ze haar beentje niet kan bewegen. Ja en waarom waren haarl beide hieltjes dan bont en blauw na een paar uur gelukkig hebben baby's geen gevoel he.

pffff ik ben snel weggelopen.

Veel plezier vandaag en bbq ze.
pi_58450638
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 08:31 schreef Kersjes het volgende:

Pepijn, klein kruimeltje
P_iglet, jij bent natuurlijk ervaren enzo, maar kon je echt staan toekijken hoe er zoveel bloed uit je kleintje gehaald werd? Ik word al naar bij het idee Is Pepijn inmiddels al naar de oogarts geweest? Wij hebben op 12 juli een afspraak bij de oogarts en ik vind het nu al vreselijk. Tips om het voor Devin (en mij ) aangenamer te maken zijn dus welkom.
Ze hebben Pepijn geprikt op de "volwassen" manier, dus gewoon band om de arm, ader zoeken prikken en klaar.
Ze doen dat dan met zijn 2en. Eentje houd het armpje recht de ander prikt. De prik en vasthoud mevrouw hebben zelfs nog even omgewisseld omdat ze dachten dat dat beter zou gaan. En idd het ging in 1x helemaal goed. Pepijn vond vooral die band waarmee zijn armpje afgekneld werd vervelend. Het prikken zelf was zo klaar. En tsja het moest nu een maal even. Leuk is anders natuurlijk..

Nee Pepijn moet 14 mei naar de oogarts, als ik daarna tips heb dan hoor je het. Waarom moet Devin??

Saint veel plezier vanavond!!
  zaterdag 3 mei 2008 @ 10:44:05 #56
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58451309
Hoi Anna Sophie! Wat heb je veel en mooi haar, zeg! (Lijkt wel een beetje op het haar van Anna van Memmel, die heeft ook zo'n mooie grote bos! )

Jemig, wat is Pepijn dan een kleintje!
Waarom moet hij naar de oogarts, eigenlijk?

SAINT, wat een verhaal zeg! (Waarom post je eigenlijk niet meer onder klein_spookje?)

Geen tips vanuit hier over oogartsen. Maar dat lijkt me minder ingrijpend dan bloedprikken, toch? Het enige wat ik me kan bedenken is dat je kind jouw stress overneemt, dus als jij doet alsof er niets aan de hand is, zal hij dat kopiëren, lijkt me. Maar dit konden jullie je vast ook wel zelf bedneken
Enneh, veel plezier vanavond Kersjes!

Wanneer zijn jullie kindjes gaan reageren op hun naam? Eli heeft er nog steeds geen zin in om zich om te draaien als hij geroepen wordt. Reageert wel goed op geluiden en zo, dus dat is het niet.
En hij is smaak aan het ontwikkelen! Eerst dacht ik nog dat ik een levende vuilnisemmer had gebaard, maar er zijn toch slectieve smaakpupillen meegeleverd
pi_58454540
Eli luilak

Het word morgen mooi weer dus nou wil ik graag naar het strand met Crook en Jet, maar Crook zit het niet zo zitten.
Hij denkt dat het te koud is aan zee, maar dat zal toch wel meevallen Jet hoeft haar badbak niet aan, maar ik dacht gewoon ff lekker te luieren met haar aan het strand
Iemand goede tips?? Of gewoon lekker thuis blijven ........

Owhhhh.... ik heb een hele leuke Oilily jurk gekocht kon hem niet laten hangen ..... Hij is zo lekker ..... truttig
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zaterdag 3 mei 2008 @ 15:08:51 #58
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58454704
Beaker! Die jurk! Bepaalde gevoelens moet je vooral niet onderdrukken.

Heb je niet iets van een windschermpje ofzo - of je huurt zo'n ding. Kan je de hele dag lekker uit de wind liggen.

Anna heeft mij net een groot plezier gedaan en bijna 4 uur gedut. Ik voel me zo vreselijk niet lekker met mijn oor, ik heb ook koorts. Ik wil eigenlijk toch graag even langs de hap - ik heb echt oorpijn.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 19:02:16 #59
15869 gr8w8
Better by design.
pi_58458068

Roos krijgt tandjes en papa en mama hadden een droge bui. Even kijken hoe het eruit zou komen te zien.
Welkom bij de V&D der webfora.
  zondag 4 mei 2008 @ 07:14:49 #60
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58466784
Roos

Davinia, wij beseften 'n maand of 2 geleden ineens dat de reden waarom Devin zo slecht op zijn naam reageerde weleens zou kunnen komen doordat M. en ik hem tnet iets te vaak aanspraken met "jochie", "Schmutzi" en andere bijnamen... Sindsdien zijn we erop gaan letten, noemen hem veel vaker bij zijn naam en hij lijkt er soms heel goed op te reageren , maar soms, vooral als hij iets stouts van plan is, zou je zweren dat er iets met zijn gehoor is (Sorry S_oepstengel)

Beaker, ik zou gewoon lekker naar het strand gaan hoor! Het is er altijd wel wat frisser inderdaad, maar met een (zomer)jasje aan lijkt het mij gewoon te kunnen. Is Jet inmiddels van haar zand-angst af?

Memme, beterschap Oorpijn sucks, je wordt er zo ellendig van.

P_iglet, ik wist van te voren al dat er 50% kans zou zijn dat mijn kind mijn zeldzame oogziekte van me zou meekrijgen. En dat is dus zo goed als zeker gebeurd, was al in een vrij vroeg stadium overduidelijk, voor mij althans. Een van de symptomen zijn extreme fotofobie (angst voor foto's, ehhh....lichtgevoeligheid ) en vandaar dat het CB zijn ogen ook niet heeft kunnen controleren tot nu toe. Zodra het lampje maar in de buurt van zijn gezicht kwam kneep hij zijn ogen hard dicht en begon te piepen. Omdat ik weet hoe pijnlijk die nare (oog)onderzoeken zijn (bij mij kwamen ze er pas achter toen ik 4 jaar oud was maar zelfs nu nog loop ik tegen veel onbegrip aan en wordt ik weleens afgeblaft met "Stel je niet zo aan en hou nou gewoon eens je ogen open je bent toch geen kind meer?". Leuk hoor, zo'n onwetende TOA of aio die niet op de hoogte is van de situatie )
Gelukkig ken ik door mijn werk een aantal oogartsen persoonlijk en een daarvan is 4 jaar geleden eens een hele middag met me in de weer geweest in het LUMC. Daardoor is zij nu goed op de hoogte en zal ze het dus ook eerder herkennen. Daarbij is het een lieve vrouw die al een paar keer gezegd heeft dat ze graag naar Devin's ogen zou willen kijken. Maar het blijft eng, ik weet wat hem te wachten staat zeg maar
  zondag 4 mei 2008 @ 07:55:03 #61
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_58466870
ach gossie arme Roos ziet er erg grappig it.

Beaker heerlijk het strand wij willen ook vandaag even gaan nou ja Mara en ik Thijs houd er niet zo van.
Maar met een kleinte is dat prima te doen hoor. Desnoods tentje mee of scherm huren en heerlijk genieten van het mooie weer, kinder gelach, geklets, zee lucht en het zand overal.

Davinia ik post op Thijs zijn pc mijn pc is er niet meer die weigerd uberhaubt aan te gaan. Ik kan het wel veranderen denk ik maar vergeet het gewoon iedere keer. En ben nogal lui.

Mijn avondje uit was heerlijk. Zoë had het erg moeilijk bij het inslaap vallen vroeg in de avond. Thijs heeft haar toen maar een flesje bv gegeven en dat klokte ze zo weg en daarna viel ze heerlijk in slaap, 2e keer bv ging ook goed en daarna heb ik gekolfd met mijn nieuwe kolf en dat ging super! 2 borsten tegelijk en beide rond de 120cc.

Alleen was madam vanmorgen om half 5 al wakker en heeft bij mij in bed nog wat getukt maar minimaal. Mara was ook al behoorlijk aan de waak vannacht dus was een zeer kort nachtje maar ach dat mag de pret niet drukken het word heelrijk weer vandaag!
pi_58467249
ik moet echt dringend bij lezen zeg, jullie gaan hard en na 10 dagen ziekenhuis mis je een hoop. ik zag iets voorbij komen over tandenpoetsen en over een groeicurve van pepijn die afwijkt waardoor hij al maanden een maat 68 draagt en kindjes naar het strand?

nathan draagt maat 74, hij was vorige week gemeten in het ziekenhuis en was 69 cm lang. ik had wel wat kleding in maat 74 maar moet toch echt dringend nog wat zomerkleertjes shoppen voor hem. hier nog geen tandjes, wel een kind dat overal op kauwt dus ze zullen wel in aantocht zijn. het tanden poetsen ging bij de oudste heel gemakkelijk dus ga er stiekem ook van uit dat het straks bij de jongste ook geen probleem moet zijn.
pi_58467552
Memmel! Die troon is geweldig.
Tandenpoetsen hoeft hier voorlopig niet. En ik ben achteraf maar blij dat ik geen Doomoo heb gekocht, hoewel ik in staat was om a l l e s te kopen. Hormonen he...

Thomas zit nu, met 2 mnd. + 1 week in maatje 62. Sommige broeken zijn aan de lange kant, dat wel.

Hij was trouwens do. en vr. extreem huilerig en hangerig, maar gister hadden we ineens een lachende, kraaiende modelbaby. En ook vanmorgen kwam hij weer met een stralend humeur uit bed. Zal wel weer een sprongetje zijn geweest ofzo, maar ik zoek die van te voren niet meer op in OIG: bangmakerij.

Toch durf ik hem nu nog slecht ergens mee naar toe te nemen. Niet alleen omdat hij er niet goed tegen kan uit zijn ritme gehaald te worden, maar ook omdat ik het vervelend vind als hij een keel opzet als we niet thuis zijn. Maar zoals -ie de afgelopen twee dagen is zouden we gerust bij de Koningin op audientie kunnen. En hij kan gerust model staan voor een Prenatalgids met zijn lachje en zijn tuinbroek.
Hardloper.
IG @webkim
pi_58467999
Nathan al in 74, wat een lange vent zeg.
Wij gaan voorzichtigjes richting 68 qua shirts. En broekjes blijven alleen hangen als er voldoende elastiek in zit . Aantal broekjes maat 62 zijn gevoerd, lijkt me een goed excuus om die op te bergen inmiddels. Ik had ook een paar 68 broekjes met voering, maar die heb ik aan mn moeder meegegeven, die ging kijken of ze het er netjes uit kan slopen en dan gelijk wat elastiek toevoegen in de taille .
Ik heb wel het idee dat Mirte afgelopen week enorm is gegroeid, ineens mouwtjes (62) te kort, maar ze doet ook meer. Draaien naar haar buik de hele dag door. En ze heeft ontdekt dat ze ook gewoon op haar buik kan liggen en dus niet de hele tijd haar koppie de lucht in hoeft te houden dan.

Memmel, coole troon!

Roos, staat je goed hoor .
  zondag 4 mei 2008 @ 13:51:02 #65
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_58470849
Ik heb weer een vraag . Omdat het nu wat zonniger weer is en we vaak wandelen wil ik Lilah toch wel ergens mee insmeren tegen de zon. Moet je nu echte baby zonnebrand hebben, of kan je ook gewoon "normale" gebruiken? Ik heb namelijk nog een klein flesje factor 50 van Shisheido van de vakantie eind vorig jaar (wilde geen vlekken krijgen van de zon . ) en dat zou ik daar dan mooi voor kunnen gebruiken. Doosje met bijsluiter is natuurlijk gelijk weggegooid bij het uitpakken .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_58470945
ik zou voor die paar euro gewoon baby zonnebrand kopen..
Ik gebruik normaal voor mezelf P20 zonnebrand, maar daar staat heel duidelijk op, niet gebruiken bij kinderen onder de 4 ofzoiets..
  zondag 4 mei 2008 @ 14:09:15 #67
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58471241
zwitsal heeft kleine tubetjes met een hele hoge factor. Kun je meteen zelf gebruiken als dagcreme
Saartje
pi_58471308
Ik heb hier speciale kinderzonnebrand en die gebruik ik ook voor mijn eigen. Heb zelf een erg lichte huid kan die factor wel hebben. Hebben hier factor 50 van nivea en meeneemverpakkingen van etos eigen merk werkt net zo goed.
pi_58471728
Ik heb factor 50 van zwitsal... mn kind ruikt naar van die snoepjes die aan die snoepkettingen zaten vroegah, als ik haar heb ingesmeerd... . Ik loop dus de hele tijd aan haar te snuffelen... .
pi_58471937
Ik smeer Jet in met factor 30 van Vichy

Bij de Zeeman hebben ze die Zwitsal tubes, ik heb er factor 40 gekocht. Ik zou inderdaad gewoon babyspul gebruiken.

Zijn vandaag niet naar het strand gegaan, want Jet is super uit haar humeur ..... niet echt prettig om met een sip kind op het strand te zitten zeg maar
Ze slaapt nu eindelijk en als ze wakker is gaan we even richting het water fietsen. Het is nu erg druk met boten dus dat is wel leuk

Vanavond gaat hier wederom de bbq aan
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 4 mei 2008 @ 21:03:23 #71
14746 k_i_m
pi_58478995
Ja, en Zwitsal vind ik naar apenballen stinken . Gadverdamme, dan moet ik daar weer een vervanging voor zoeken .
In my life
Why do I smile
  zondag 4 mei 2008 @ 21:06:29 #72
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58479080
apenballen heiden
Nivea heeft ook wel iets speciaal voor kinderen in het assortiment, of vindt je Nivea ook stinken?
Saartje
  zondag 4 mei 2008 @ 21:30:31 #73
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58479715
Volgens mij heeft vrijwel elk merk wel een speciale baby-zonnebrandlijn.
Devin heeft vandaag voor het eerst die van Zwitsal opgesmeerd gekregen.
Zo kon hij lekker door het gras kruipen zonder te verbranden.
Gras??? Daar hield hij toch helemaal niet van????? Wel dus, hij is helemaal om en heeft vandaag door het ruige gras van de Veluwe gekropen dat het een lieve lust was. Met blote voetjes en al
  zondag 4 mei 2008 @ 21:42:51 #74
14746 k_i_m
pi_58480058
quote:
Op zondag 4 mei 2008 21:06 schreef Maneki.Neko het volgende:
apenballen heiden
Nivea heeft ook wel iets speciaal voor kinderen in het assortiment, of vindt je Nivea ook stinken?
Nee, alleen Zwitsal. Je wil niet weten wat voor halsbrekende toeren ik heb moeten uithalen om alle verzorgspullen van andere merken bij elkaar te zoeken om maar niet aan de . Zwitsal . te hoeven .
In my life
Why do I smile
pi_58480297
En dan is er altijd wel iemand die je zwitsal cadeau doet na je bevalling ofzo

Ik gebruikte voor Tomas vorig jaar Roc minesol factor 40. Ik heb er nog een restje van die ik dit jaar ga gebruiken voor Tomas (de beschermingsfactor gaat dan wel achteruit...dus ik denk dat het nu ongeveer 30 zal zijn..) Voor Yara vind ik 30 nog te weinig en ga ik even kijken of ze een factor 50 van Vichy hebben.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_58481506
* p_iglet heeft nou echt nog nooit problemen gehad met alternatieven vinden voor zwitsal

Ben zelf allergisch voor zwitsal maar met neutral of babysebamed komen we hier toch een heel eind, maar goed het kan zijn dat ik beduidend minder verschillende soorten verzorgingsproducten gebruik als jij

Zal binnenkort eens opzoek gaan naar zonnebrandcreme voor Pepijn. Gelukkig heeft Pepijn net als papa en mama geen hele lichte huid. En een vakantie naar een warm oord staat niet in de planning.
pi_58481675
Hier overigens ook weinig problemen met het vervangen van de zwitsal. We hebben hier de calendula bodycreme, calendula cremebad, calendula haar en bodyshampoo...allemaal van weleda baby Ik probeer eigenlijk producten te vinden met zo min mogelijk synthetische 'troep' erin.
It's all up to you
  maandag 5 mei 2008 @ 06:51:49 #78
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58485139
Hier doet Zarqua het goed, ruikt ook lekker, maar is zonder allerlei toevoegingen.

Ik heb gisteren een kwartier op Anna d'r handen staan boenen. Die leken nogal vies te zijn. Maar dat waren ze niet, ze had gewoon bruine handen. Halfbloedje he....

Verder breng ik de dagen lekker in bed door. Kl*%! keelontsteking en oorontsteking.
pi_58485265
Beterschap, Memmel.....is er iemand in tha house om je een beetje te helpen ?

Nadat ik gehockeyed had ging ik de flensjes ophalen op het voetbalveld. Kom ik daar aan...zitten ze daar gezellig tussen de bier drinkende mannen...lekker aan de roosvicee met z'n 2..

Wat was het een heerlijke dag en zo te zien wordt het weer genieten vandaag!
  maandag 5 mei 2008 @ 07:51:41 #80
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58485287
Memmel Sterkte

PR heeft gister Zitsal gekocht. Factor 30. En Zwitsal after sun.

(En ik heb gister voor het eerst in een jaar weer getennist Het viel mee. Eli heeft ons hartelijkuitgelachen als we een bal missloegen dus dat was wel prima. Mss zelfs voor herhaling vatbaar... )
pi_58486182
Memmel heeft ze nu nog vel op haar handjes dan hihihi...

Hier ook een halfje die gisteren in haar korte broek in de tuin heeft rondgebanjerd en meteen bruine beentjes, armpjes en een hoofd heeft. Ze heeft in verhouding nu ineens een witte bips.

Davinia wat leuk dat Eli jullie toelachte...
  maandag 5 mei 2008 @ 09:50:41 #82
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58486239
Zo, we zijn gezellig een weekendje naar de schoonouders geweest.. En wat hebben jullie weer gezellig gepost..

Voor Chris heb ik zaterdag etos babyzonnebrandspul gehaald. Factor 50. Ik verbrand zelf ook vrij makkelijk, dus voorlopig smeer ik hem ook nog lekker dicht.

En Chris wordt steeds bewegelijker. Ik dacht dat hij al bewegelijk was, maar het wordt nog erger nu hij in kruipstand gaat (echt kruipen/vooruitkomen nog niet). Echt druk rondjes draaien op zijn buik, ik kruipstand wiebelen, knietjes naar voren gooien, en dan met je neus naar voren schieten, etc. Lekker druk ventje. Leuk om te zien, maar minder handig als hij naar bed moet. Dan gaat hij dus met slaapzak ook omdraaien en in kruipstand. En dan je bedje maar onderzoeken. En we kunnen hem ook aan zijn armpjes tot staan trekken (als hij zin heeft).
Het weekend heeft hij lekker in de box buiten gestaan bij mijn schoonouders. En gisteravond na thuiskomst nog even op een slaapzak in onze tuin. Hij probeerde eerst de plantjes tussen de tegels uit de krijgen (handig ) en daarna de mieren te pletten (ieuw).
Straks gaan we weer lekker naar buiten.
Ons jongetje wordt echt groot trouwens, niet alleen qua lengte/gewicht, maar ook qua motoriek en mentaal. Soms lijkt hij al weerwoord te geven als je iets verbied, of gisteravond snurkte papa (voor de gein, vind Chris niks) en Chris ging op boze toon en serieus gezicht een heel verhaal houden. Echt geweldig om te zien, maar wel weer een stapje verder richting een dreumusje
  maandag 5 mei 2008 @ 10:11:57 #83
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58486516
Pfoei wat schrijven jullie veel zeg!

Hier gebruiken we ook geen zwitsal omdat ik er zelf niet tegen kan en omdat ik het niet zo lekker vind ruiken We gebruiken hier ook weleda, neutral en olie van de apotheek tegen eczeem (vrijwel geurloos).
Vorig jaar had ik voor mijzelf een zonnebrandcreme van Etos, maar daar kwamen steeds wespen op af, zo'n lekker zoet geurtje. Voor Linde heb ik nu Nivea factor 50.

Jeetje sommige kleintjes nu al in maat 74. Linde draagt die maat nu maar dan uit de droger en dan is het nog best aan de ruime kant.

Kunnen kindjes van 9 maanden al echt een lievelingsknuffel hebben? Linde heeft een hondje (Maurice , hoe origineel ) en daar slaapt ze altijd mee. nu vraag ik me af of het al zin heeft om een reserve-exemplaar te zoeken of dat het nog kan veranderen. Een nachtje zonder Maurice is namelijk niet echt een probleem.

Linde gaat hier steeds beter staan. Wel met hulp maar dan staat ze wel stevig. Wanneer je haar tegen een tafeltje of bank aanzet, blijft ze zo best een tijdje staan.

Memmel beterschap! Hier ook zo'n gezellige keelontsteking, maar ben toch maar naar mijn werk gegaan omdat ik vorige week maandag ook al thuis zat met buikgriep

En Chris ik moest echt lachen om jou als kleine mierenpletter
  maandag 5 mei 2008 @ 10:26:00 #84
35189 Troel
scherp en bot
pi_58486774
Stiemie, ik pik even jouw vraag en verander hem wat

Kunnen kindjes van nog geen 4 maanden al echt een lievelingsknuffel hebben? Ruben is echt helemaal vol van zijn spuugdoekjes Van de week lag hij bij mijn ouders in bed te miepen, spuugdoekje en meneer is stil. Hij vindt het heerlijk om ermee te tutten, als het maar badstof is zeg maar Echt idioot grappig.

Ruben draagt nog voornamelijk maat 62, maar soms broekjes 68 vanwege de lengte. Maar die zitten dan eigenlijk veel te ruim. Af en toe kom ik ook nog een verdwaalde 56 tegen
Hij is weer flink gegroeid de laatste tijd, hij was gisteren 63 centimeter en ongeveer 6 kilo (Bert op weegschaal, Bert met Ruben op weegschaal, 100 gram eraf )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 5 mei 2008 @ 10:26:57 #85
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_58486789
Beterschap Memmel en Stiemie!

Hm.. zonnebrand.. daar heb ik nog helemaal niet over nagedacht (ik verbrand zelf nooit) Ik vond het al heel wat dat ik Ethan consequent een petje/bandana/zonnehoed opzet als hij in de zon zit. Maar eerlijkheidshalve zeg ik er bij dat ik dat ook gewoon leuke accessoires vind enzo
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  maandag 5 mei 2008 @ 10:34:03 #86
35189 Troel
scherp en bot
pi_58486875
Oja, ik smeer al jaren zelf Nivea 50+ en dat gebruik ik dus ook voor Ruben. Krijg je leuke marsmannetjes van
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58488048
Hier ook favo beesten, hoor !
En ook al een paar maanden. Ze worden helemaal blij als ze die beesten zien.
  maandag 5 mei 2008 @ 12:32:22 #88
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58488987
Hier geen favo beest, alleen een speen die ze heel leuk vindt. Maakt niet uit waar ik 'm verstop, ze vindt 'm toch wel. Gisteren zat ze zelfs klem onder haar bed, omdat daar een speen lag.

Stiemie, jij ook beterschap! Ik heb mijn verwijskaart voor de KNO binnen. Morgen gelijk bellen.
  maandag 5 mei 2008 @ 13:10:29 #89
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58489639
Hier ook niet echt een favo beest. Wel een konijntje, dat lekker wordt met open armen ontvangen en lekker geknuffeld voor het slapen gaan, maar dat kan ook vervangen worden door zijn giraf. Dus nog geen drama's als we nijn zijn vergeten.
  maandag 5 mei 2008 @ 16:23:22 #90
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58493088
Lievelingsknuffel, check
Maar wel alleen in zijn eigen bed. verder boeit het niet, zoalgn er maar een oor aan zit waaraan gekloven kan worden bij het slapen.
(die hebben we meteen ook in drievoud thuis liggen Wel zo handig want toen hij zijn tand kreeg, stonk hij redelijk uit zijn mond, dus dan is het wel handig als je een schone kan neerleggen... )

En Eli probeerde zic vanochtend aan de spijlen van de box op te trekken tot staan
Lukte niet, maar het zag er wel leuk uit. Moet zometeen echt de box omlaag. Dat wordt bukken, dus...
En idd draaien met slaapzak doet Eli ook al een tijdje. Nu heeft hij het geloof ik een beetje warm want sinds een paar dagen ligt meneer overdwars in bed (dus kop tusesn de spijlen en voeten tegen de andere spijlen) s ochtends te brullen. Eerst speelde hij lief in zijn bedje, en ook als hij gewoon in zijn kleertjes slaapt, zonder slaapzak. Vanavond dus maar een hele dunne aandoen. Of zonder pyjama. We zien wel.

Stiemie, beterschap!
pi_58493391
Hier ook geen lievelingsknuffel. Die zitten in de speelgoedbak sinds ze op haar buik slaapt.

Op haar buiken slapen vind ik ok, ze draait al vlot in beide richtingen sinds 5,5 maand, maar toch vertrouw ik het niet met een knuffel in bed. Ze heeft nochtans een heel lief knuffeldraakje...

Zo Eli, jij wilt ook staand de wereld gaan verkennen
Dat bukken went heel gauw Davinia, echt.
We hebben geen box (vader en onthaalmoeder wel), maar het bedje staat al een hele tijd lager. Lukt ondertussen best!
En Chris ook heel druk bezig met oefenen!

Stiemie en Memmel, beterschap! Echt naar ziek zijn met dit mooie weer!
  maandag 5 mei 2008 @ 16:59:48 #92
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58493714
Nou ik ben om half 3 maar naar huis gegaan van mijn werk. Knallende koppijn en steeds meer snot en dan weer warm, dan weer koud Thuis meteen 2 ibuprofens ingenomen en gaan slapen. En nu is mijn vriend lekker met Linde buiten aan het wandelen op zijn vrije dag en lig ik dus in bed
  maandag 5 mei 2008 @ 17:43:32 #93
14746 k_i_m
pi_58494419
quote:
Op zondag 4 mei 2008 22:47 schreef p_iglet het volgende:
* p_iglet heeft nou echt nog nooit problemen gehad met alternatieven vinden voor zwitsal

Ben zelf allergisch voor zwitsal maar met neutral of babysebamed komen we hier toch een heel eind, maar goed het kan zijn dat ik beduidend minder verschillende soorten verzorgingsproducten gebruik als jij

Zal binnenkort eens opzoek gaan naar zonnebrandcreme voor Pepijn. Gelukkig heeft Pepijn net als papa en mama geen hele lichte huid. En een vakantie naar een warm oord staat niet in de planning.
Zo te zien ontbreekt er bij het Kruidvat hier het één en ander, want ik kan mij niet herinneren dat er zoiets stond als Neutral of Sebamed . En wat vreselijk jammer is, is dat andere (huis)merken proberen ook net zoals Zwitsal te ruiken, zodat ik het nog steeds vies vind . Ik heb nu billendoekjes van Pampers, badschuim van Natusan, baby-olie van weer een ander merk en haarlotion uit mijn kraampakket . En dan waarschijnlijk straks zonnebrand van Nivea .
In my life
Why do I smile
  maandag 5 mei 2008 @ 18:17:02 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58495046
Ik heb ook Nivea factor 50 voor Sasha. En dan gewoon de witte. Niet de blauwe (of roze).

Sasha is gek op zijn 'slaapschaap' zoals ik het noem, maar laat zich ook heel makkelijk te slapen leggen met een spuugdoekje als alternatief.

En ik heb vandaag maar even een petje en een omknoopdoekje gekocht bij de hema. Zo'n kleine bol is toch wel heel bloot in de zon.
Ik had net vorige week nog nieuwe mutsjes besteld bij Rainbow voor als hij in de draagdoek zit maar nu met dit weer is een muts net even een beetje te veel van het goede.
  maandag 5 mei 2008 @ 18:22:18 #95
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58495144
k_i_m de sensitive billendoekjes van eigen merk van hema zijn ook erg goed en ze ruiken niet zo sterk als veel andere doekjes Hier verkopen ze neutral alleen bij de grotere kruidvat-filialen en de weleda kopen we bij de ouderwetsche drogist.
  maandag 5 mei 2008 @ 20:31:56 #96
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58497896
Beterschap Memmel en Stiemie. Hopelijk kunnen jullie er snel weer op uit met jullie kleintjes. Ziek binnen zitten is sowieso al niet leuk, mar met dit mooie weer is het dubbel balen.

Devin heeft geen lievelingsknuffel. Hij heeft sowieso niet al te veel op met knuffels, daar is hij meestal heel snel klaar mee. Maar als hij alleen al een bal ziet begint hij te stralen en als we dan gaan overrollen of - gooien gilt hij van plezier
Het is ook zo leuk dat hij de bal optilt boven zijn hoofd, hem weggooit en er vervolgens achteraan kruipt. En dan weer opnieuw. Klein speels druktemakertje
  maandag 5 mei 2008 @ 20:42:58 #97
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58498137
Stiemie en memmel, beterschap.. Gelukkig blijft het de hele week nog zomer, dus snel opknappen en eruit

Hier ook hema-billendoekjes trouwens, een van de weinige waarvan de geur fatsoenlijk is..
Vandaag lekker de hele dag buiten geweest. Chris heeft zich lekker vermaakt met speelgoed, folders, gras tussen de tegels, miertjes, modder, een vieze deurmat (wat een allerliefste driftbui opleverde toen ik die weghaalde). Heerlijk chillen met zijn tweetjes.
En papa bleek bij thuiskomst een baby-buiten-badje-met-palm-dakje bij zich te hebben!! Dus dat wordt een leuke papadag morgen.
pi_58505386
Afgelopen tijd werd Maarten steeds vroeger wakker en ik snapte er niets van.
Ineens had ik zoiets van HUH!! het zal toch niet en ben wezen kijken op internet naar hoe laat de zon op komt.
En ja hoor meneer is het zonnetje hier in huis letterlijk en figuurlijk
Altijd vrolijk 's morgens maar ook nog eens net als de echte zon wakker worden op een bepaalde tijd.

Al 3 dagen heb ik een deken over zijn rolgordijn gedaan zodat het donker blijft in de ochtend (1 gordijn is verduisterend en de andere niet dus erg licht is het in z'n kamer 's ochtends).
Hij werd al om 5:45 wakker en de 1ste dag met de deken om 6:15 wakker, 2de dag 7:15 en nu is het de 3de en meneer slaapt nu om 7:05 nog steeds

Ik merk nu ook duidelijk aan hemzelf dat hij meer uitgeslapen is nu
(ik heb er alleen geen reet aan want ik slaap hoe dan ook ineens onwijs slecht )

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2008 07:09:27 ]
  dinsdag 6 mei 2008 @ 08:44:35 #99
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58505931
He ardelyn, hier ook zo'n ochtendmensje.. Steeds iets eerder, vandaag al voor 6-en.. Alleen de kamer is hier al donker door een rolluik, dus ik hoop maar dat het een fase is, of de naweeen van het weekend.. En niet zijn nieuwe ritme
  dinsdag 6 mei 2008 @ 08:59:42 #100
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58506052
Verrek Ardenlyn..volgens mij doet Saartje dat ook bedenk ik me nu
Saartje
  dinsdag 6 mei 2008 @ 09:05:45 #101
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58506124
Devin wordt ook al zo vroeg wakker altijd, in het weekend standaard vroeger dan door de weeks. En dan hoor je wel eens over kindjes die tot 'n uur of 9 doorslapen, dat lijkt me ook wel wat moet ik zeggen!

We zijn weer een stapje verder!
Ik zat vanochtend op de bank en Devin stond naast me te drentelen terwijl we een boekje aan het lezen waren. Hij ging staan op de Kaveldun (woonkussen van Ikea) waardoor hij iets hoger stond en begon zich aan de bank op te trekken. En..... voordat ik het wist had hij zichzelf bovenop de bank geklauterd en ging hij lekker naast me zitten! Het leek hem zo makkelijk af te gaan, maar hij straalde hoe dan ook van trots

Lekker vrij vandaag en prachtig weer, als meneer straks wakker wordt gaan we wandelen in het bos.
pi_58506256
Devin wat goed, klimgeit .

Mirte is ook steeds zo vroeg wakker... ik denk dat het komt doordat ze vaak al om half 7 de laatste fles krijgt, maar misschien heeft het ook wel met al dat licht te maken... Alhoewel ze nu ook gewoon ligt te slapen in haar kamertje met gordijnen open, dus ze KAN het wel .
pi_58506379
Ow wat klinkt dat mooi Kersjes

Meneer heeft tot 7:30 geslapen
Grappig dat sommige het herkennen
Maarten slaapt om ong 21:30 (20:30 naar bed maar hij word soms nog 2 a 3 keer wakker voor 21:30 en slaapt dan door) en als ik het optel en zelfs al komt hij om 6:00 dan slaapt hij ong 8 a 9 uur dus ik klaag echt niet maar hij was wel vrolijk maar toch niet echt wakker als hij rond 6 uur kwam.
Vannacht heeft hij 10 uur geslapen
En ik merk nu dat hij echt lekker uitgeslapen is.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2008 09:25:33 ]
  dinsdag 6 mei 2008 @ 09:58:09 #104
35189 Troel
scherp en bot
pi_58506935
Hier ook een eerder wakker jongetje. Niet zo heel erg, op zich, maar het was eigenlijk wel prettig dat ik me rustig kon douchen als ik naar mijn werk ging voordat ik hem wakker maakte
Nu moet ik eerder op om rustig te kunnen douchen

Maar eerst eens proberen of het inderdaad helpt om ook de overgordijnen dicht te doen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 6 mei 2008 @ 10:10:20 #105
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_58507129
Ethan is de afgelopen week een beetje aan het mieperen geweest 's avonds na het naar bed brengen (hij valt in slaap en wordt een half uur later wakker en huilt dan z'n meest zielige huiltje - niet hard, maar dus wel heel zielig (vind ik..)) - maar 's ochtends is hij nog steeds nooit voor 8 uur 's ochtends wakker. Ik denk dat het de combinatie tandjes en langer licht is. Maar het blijft al met al een voorbeeldige slaper; ik prijs mezelf erg gelukkig

Devin Ik vind het ook zooo leuk dat ze nu echt gericht gaan knuffelen en affectie zoeken, dan neem ik al dat excessieve slijm en getrek aan mijn haar er maar wat graag bij
Red de zeehond!
  dinsdag 6 mei 2008 @ 10:43:33 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58507696
Sasha heeft vanmorgen zijn 'ok' stempeltje weer gekregen bij het cb, met als kadootje zijn 3e prikjes.
Gelukkig huilde hij nauwelijks deze keer. Nu maar hopen dat hij er verder ook geen last van krijgt.
Hij is 65cm lang en (ik geloof) 7100gr.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 10:57:28 #107
3011 E.T.
pi_58507972
Lekker bulletje, BE

Hier wordt Nienke niet wakker van het licht, maar van de benauwdheid
Overdag gaat het allemaal prima maar de tweede helft van de nacht gaat haar neus en holtes dicht zitten.. dusdanig dat ze echt licht te vechten voor lucht. Zoutoplossing, borstvoeding in dat neusje helpt geen zier.. Drinken gaat ook niet fijn met zo weinig lucht.. Het enige dat helpt is tegen mama's borst aanliggen terwijl mama half zit in bed. Zo rechtop heeft ze wel genoeg lucht om rustig te slapen.
Straks een afspraak met de HA hiervoor.. ze is nu al zo lang verkouden
  dinsdag 6 mei 2008 @ 11:02:14 #108
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58508050
ET, heb je al eens geprobeerd het hoofdeind van haar bedje wat op te hogen (handdoeken onder matras of boeken onder de poten) Dan ligt ze wat schuiner en loopt ze niet zo vol. En een doorgesneden ui naast haar bedje helpt ook een beetje. En de HA is natuurlijk ook slim. Als het bij Anna te erg wordt krijg ik xylometazoline druppels voor babies. Sterk spul, maar het werkt wel!

Sasha: wat een binkie ben jij zeg!
  dinsdag 6 mei 2008 @ 11:02:19 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58508053
Och wat naar zeg, dat lijk me wel heel zwaar voor zo'n kleintje als ze het zo benauwd heeft.
En voor jullie ook natuurlijk.
Hopelijk kan de ha uitkomst bieden.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 11:05:08 #110
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58508103
Devin wat knap zeg zelf op de bank klimmen

Linde is gelukkig een langslapertje (*klopt meteen af op ongelakt hout*) Ze is meestal tussen half 8 en half 10 wakker

Ben vandaag nog maar eend agje lamlendig op de bank aan het hangen met vol snothoofd. Na een paar ibuprofens wil het redelijk, maar zodra die weer uitgewerkt zijn...

Edit want schermpje te lang open laten staan: E.T. wat zielig zeg voor Nienke. Veel succes bij de huisarts.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 11:07:13 #111
3011 E.T.
pi_58508143
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 11:02 schreef Memmel het volgende:
ET, heb je al eens geprobeerd het hoofdeind van haar bedje wat op te hogen (handdoeken onder matras of boeken onder de poten) Dan ligt ze wat schuiner en loopt ze niet zo vol. En een doorgesneden ui naast haar bedje helpt ook een beetje. En de HA is natuurlijk ook slim. Als het bij Anna te erg wordt krijg ik xylometazoline druppels voor babies. Sterk spul, maar het werkt wel!

Sasha: wat een binkie ben jij zeg!
matras ligt idd ook al schuin

Alleen de ui-truuk hebben we niet uitgehaald omdat we er zelf naast liggen Ik loop dan de hele dag met zo'n frikadel-speciaal-luchtje om me heen ondanks een douche
  dinsdag 6 mei 2008 @ 11:07:54 #112
156412 hestria
erg gastvrij
pi_58508156
Devin lekker klimmen!!

Sasha groeit lekker!!

Hopelijk is nienke snel wat beter en kan ze lekker slapen!

Hier valt het met het slapen wel mee, na zijn fles van 5 gaat ie slapen tot 7, krijgt een fles om 8 en ligt er daarna weer in tot een uur of 11:30/12:00. Kan aan het weer liggen maar meneer is langer wakker tussen zijn flessen hij trekt het nu al zo'n 1,5 uur.

En Dennis kan van zijn rug naar zijn zij rollen!!! Hij gooit zijn benen en billen de lucht in en gooit ze dan naar de zijkant met als gevolg dat zijn lijfje meedraaid. En plezier dat ie dan heeft!
pi_58508174
Maarten is gewoon 1 kilo zwaarder
Hier gaat hij pas 27 mei voor de 3de prikjes. Is helaas niet eerder plek.
Je kereltje groeit goed BE!!
  dinsdag 6 mei 2008 @ 11:11:12 #114
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58508213
BE wat is Sasha trouwens al groot zeg! Linde was laatst bij het cb met 9 maanden 68 cm lang!
  dinsdag 6 mei 2008 @ 11:15:37 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58508306
En toch buigt hij met zijn lengte netjes richting de normale curve ipv de bovenste van het midden zeg maar.
Zijn hoofdje is precies gemiddeld en zijn gewicht zit tegen de bovenlijn aan.

Ardenlyn, wat is Maarten dan echt een stevig binkie he! Grappig, want men vind Sasha als zo'n flinke.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 11:25:12 #116
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58508475
Linde zit trouwens wel onder het gemiddelde hoor, dus dat zal ook wel schelen

Ik betrap mezelf er hier steeds vaker op dat ik bij namen van andere kindjes ga kijken of ze bij de naam Linde passen. Zo van hmmm Linde en Ella/Daan etc? Zou dat kunnen? Ach we hebben afgesproken om pas na Linde's eerste verjaardag over een 2e te gaan praten, dus ik rammel voorlopig gewoon nog maar voorzichtig door... Memmel hoe zit het eigenlijk met jou? Jij wilde toen toch graag een tweede kindje? Of ben ik in de war met iemand anders?
  dinsdag 6 mei 2008 @ 11:25:32 #117
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58508481
Ik moet donderdag met Saar naar het cb voor de eerste prikjes. Ben benieuwd wat ze weegt..ze is echt baggervet aan het worden met heerlijke spekbeentjes
Hoe zat het nou ook alweer met de paracetamol? Vantevoren al geven of pas als blijkt dat ze er echt last van heeft?
Saartje
  dinsdag 6 mei 2008 @ 11:27:23 #118
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58508520
Oh volgende week maandag zijn de flensjes al jarig Wat gaat dat snel zeg
  dinsdag 6 mei 2008 @ 11:52:02 #119
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58509037
He nienke, vervelend zo'n verkoudheid die niet weg wil gaan. Veel beterschap!

Stiemie, ik vergelijk ook weleens namen met Chris, eigenlijk heb ik al 2 meisjesnamen in mijn hoofd. Maar de 2e moet nog even wachten. Laat ik deze keer maar wachten totdat ik mijn studie zo goed als afgerond heb. Nog eens mijn afstuderen uitstellen is niet handig. Dat is hopelijk eind dit jaar. Dus dan zou Chris 1,5 zijn..

En zijn sasha en maarten lekkere kereltjes
Wij mogen vrijdag weer kijken wat de schade is.. Hopelijk haalt hij de 11 kilo niet

Maneki, meestal wordt afgeraden om paractemol te geven bij prikjes.. Als ze pijn in haar beentje krijgt, dan kun je het wel geven (arnicacreme voor en na het prikken kan ook helpen). Voor koorts raden ze het af, vooral omdat zodra de pil is uitgewerkt de koorts ineens kan stijgen. In sommige gevallen krijgen kindjes dan een koortsstuip. Het blijven incidenten, maar ons CB adviseerde ons om alleen zetpillen te geven bij pijn door het prikken, en pijn van de koorts. Als de temp alleen hoger is zonder teveel pijn, dan gewoon koeler kleden en eventueel een badje dat iets kouder is dan normaal(35 graden ofzo).
En als je dan bij koorts de zetpillen geeft, ook 24 uur blijven geven, totdat de reactie van de prik over zou moeten zijn.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 12:05:26 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58509254
Maneki, hier raadden ze het niet aan.
Pas geven als hij koorts zou krijgen en dan iig 2 achter elkaar geven (met de aangegeven tijd ertussen )zodat de koorts niet ineens enorm gaat stijgen.
pi_58509708
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 11:27 schreef Stiemie het volgende:
Oh volgende week maandag zijn de flensjes al jarig Wat gaat dat snel zeg

We hebben er zin an !
pi_58509733
@ E.T. Een half uitje op een schoteltje bij het bedje zetten helpt
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  dinsdag 6 mei 2008 @ 12:47:26 #123
14746 k_i_m
pi_58510075
Iemand nog tips tegen verstopping bij een baby onder de 6 maanden? .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 6 mei 2008 @ 12:49:42 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_58510119
ja, dat spul van vsm

Hier leek het net of Ruben stikte in zijn eigen hoesten. Wat eng is dat. Natuurlijk is de huisarts niet bereikbaar
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 6 mei 2008 @ 12:58:00 #125
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58510274
Maneki, ik zou inderdaad even overleggen met de arts voor de paracetamol. Pas als saartje hele hoge koorts krijgt kan je het geven. Bij de vorige entingen had Jennifer 38 graden en wat pijn in de beentjes. Ik ben lekker met haar in bad gegaan en daarna wilde ze alleen maar slapen. De volgende dag was er al niets meer aan de hand. Vrijdag krijgt Jennifer de 2e prikjes. Ik heb wel paracetamol in huis, je zou zien dat je het op zondagnacht rond een uur of 3 opeens nodig hebt, dus voor de zekerheid.

Verder heb ik vandaag maar eens gebeld met het kdv. Vanaf volgende week moet ik alweer aan het werk. Maar ik heb nog geen intake gehad en Jennifer is dus ook nog niet wezen wennen. Het is dat ik nu dus zelf belde, anders was het gewoon helemaal in de soep gelopen.

Sasha, wat ben jij een flinke knul zeg! Jennifer zit qua lengte ook tegen de bovenlijn aan. Bij de vorige meting, 2 weken geleden, was ze ook al 60 cm.

ET, uien helpen hier best goed. Ik heb ze laatst ook neergezet omdat mn man verkouden was en vreselijk snurkte. Hebben jullie huisdieren? Kan het misschien zo zijn dat ze niet tegen de dieren kan.

Drinken jullie kindjes nu ook meer? Jen wil wel meer drinken, maar een flesje water absoluut niet. Toch maar gewoon vaker aanleggen? Ze drinkt nu bijna elk uur een beetje...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_58510674
Kim, beetje olijfolie bij het flesje doen? Of als het echt acute last is: glycerinesuppo’tje?

Ticootje, als ze zo klein zijn hoef je (denk ik) nog geen water bij te geven. Je melk wordt iets wateriger bij warm weer en voldoet zo beter aan de noden van je kleintje.
Kan het misschien een regeldag zijn?
pi_58510735
Theelepeltje olijfolie? Buikje warm wrijven of fietsen met de beentjes werkte hier ook nog weleens.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 13:18:37 #128
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58510767
Ik zou geloof ik eerst even de huisarts bellen voor ik met olijfolie aan de slag zou gaan.
pi_58510799
Dat werd hier als huismiddeltje juist door de HA en bureau-arts aangegeven. Maar als je dat niet vertrouwd fietsen en het buikje masseren wil ook werken op zijn tijd.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 13:19:59 #130
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58510801
Iksje, ik denk niet dat het een regeldag is. Maar ik had geen idee dat mijn melk gewoon wateriger werd. Wat is de natuur toch handig! ik laat dr gewoon drinken als ze dat wil, met dit warme weer ga ik me niet houden aan de minimaal 2 uur tussen de voedingen. Ik drink nu zelf ook veel meer.

Kim -> Ik doe bij Jennifer haar voetjes masseren. Beetje olie op je duimen en zachtjes rondjes draaien in het "kuiltje". En verder maak ik met de beentjes fiets bewegingen. Dat is goed voor de darmpjes.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 13:31:53 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58511054
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 13:19 schreef Mibos het volgende:
Dat werd hier als huismiddeltje juist door de HA en bureau-arts aangegeven. Maar als je dat niet vertrouwd fietsen en het buikje masseren wil ook werken op zijn tijd.
Dat snap ik, maar dan zou ik dat alsnog liever eerst zelf van mijn eigen arts horen. Dan kan die er een aantekening van maken en als het dan niet werkt dan kan je gelijk verder op iets anders.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 13:38:06 #132
14746 k_i_m
pi_58511172
Maar bijvoorbeeld een beetje (gekookt) water in een flesje proberen te geven? Of mag dat niet?
In my life
Why do I smile
  dinsdag 6 mei 2008 @ 13:39:38 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58511197
Een beetje zal best wel kunnen maar volgens mij kan je dan beter voortaan een klein beetje meer (10cc) water bij haar flesjes (toch?) doen.
Dat hebben we bij Sasha heel in het begin ook gedaan op aanraden van de kraam.

Of water nu nog helpt als ze al verstopt zit vraag ik me eigenlijk af...
pi_58511334
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 12:58 schreef Ticootje het volgende:
Verder heb ik vandaag maar eens gebeld met het kdv. Vanaf volgende week moet ik alweer aan het werk. Maar ik heb nog geen intake gehad en Jennifer is dus ook nog niet wezen wennen. Het is dat ik nu dus zelf belde, anders was het gewoon helemaal in de soep gelopen.
Wat zei het kdv dan ? Dat ze jullie vergeten waren ?
pi_58511434
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 13:18 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou geloof ik eerst even de huisarts bellen voor ik met olijfolie aan de slag zou gaan.
Wat kan er nou mis zijn met olijfolie? 't is hoogstens een theelepeltje dat je toevoegt en nu ook niet elke fles?
  dinsdag 6 mei 2008 @ 13:53:29 #136
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_58511482
Een beetje extra water in de fles wil wel helpen tegen verstopping. Heeft ze er erge kramp van k_i_m? Ik gaf ook wel wat venkelthee met een lepeltje. Dat werkte dan twee kanten op: extra voeding en een beetje krampstillend. Komt er nog wel ontlasting? zo niet, en als je het zelf niet meer ziet zitten gewoon lekker naar de HA gaan of het spreekuur bellen van de wijkverpleegkundige (tenminste, dat kon hier wel altijd)

Ik heb op babymassage ook een techniek geleerd om de buik te masseren. Die gebruik ik nog steeds wel als er wat spanningsbuikpijn heerst bij één van mijn jongens. rondjes draaien met de klok mee, een beetje druk gevend bij de neergaande beweging. Met een hand op de buik een trillende beweging maken. Misschien heb ik die blaadjes nog wel waar het opstaat met instructie. Als je wilt kan ik wel even zoeken?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 13:58:10 #137
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58511566
Warm maken en houden dat buikje. Lekker tegen je aan houden, liggend, dat wel, of cosibag of andere kruik op de buik.

Of bovenstaande idd, wat extra water bij de fles, fietsen met de benen, etc.
En een lapmiddel kan ook zijn even temperaturen (niet te vaak, schijnen de darmen lui van te worden), of wat sudocrem tussen de billen bij wijze van smeermiddel, zeg maar.

Let wel met extra water dat je niet teveel extra water doet. als wij meer dan 30cc extra water doen, krijgt eli juist kramp. maar 10-15cc extra water kan denk ik geen kwaad. zeker met dit weer
  dinsdag 6 mei 2008 @ 13:59:04 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58511583
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 13:51 schreef Iksje het volgende:

[..]

Wat kan er nou mis zijn met olijfolie? 't is hoogstens een theelepeltje dat je toevoegt en nu ook niet elke fles?
Tsja, als ik zie hoe streng men is met het niet geven van enig ander voedsel dan borstvoeding en flesvoeding voor toch minimaal de eerste 4-6 maanden dan vind ik persoonlijk het toevoegen van olijfolie best iets waar ik zelf dan graag advies van mijn eigen arts (of consultatiebureau) over zou hebben.
Maar goed, dat is mijn persoonlijk mening.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 14:02:48 #139
14746 k_i_m
pi_58511668
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 13:53 schreef debuurvrouw het volgende:
Misschien heb ik die blaadjes nog wel waar het opstaat met instructie. Als je wilt kan ik wel even zoeken?
Graag! Als je nou heel lang moet zoeken hoeft het niet hoor, maar als je denkt dat je het zo gevonden hebt wel .

Davinia, oja, die Cosibag, die ga ik gelijk straks even halen, die stond toch nog op mijn lijstje om aan te schaffen!
In my life
Why do I smile
  dinsdag 6 mei 2008 @ 14:24:09 #140
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_58512147
Lekkere ben ik
Even vergeten dat ik laatst met mijn verstand op nul en blik op oneindig al mijn babyspullen heb uitgezocht. De cursus babymassage ligt dus wegens "niet meer nodig" bij het oud papier.....
Ik was al gezellig op zolder aan het grasduinen. Maar weg dus sorry....
Ter compensatie vond ik wel dit: http://www.prenatal.nl/Sp(...)tArticle.aspx?id=125

Maar een cursus Shantala babymassage is sowieso heel fijn om te volgen. ik heb het bij mijn tweede gedaan en die was écht veel meer ontspannen en relaxed. Hij kan nog heel gespannen en stuiterig zijn. Dan masseer ik zijn voeten, armen of buik. Gelijk weer rustig....
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_58512191
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 13:59 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Tsja, als ik zie hoe streng men is met het niet geven van enig ander voedsel dan borstvoeding en flesvoeding voor toch minimaal de eerste 4-6 maanden dan vind ik persoonlijk het toevoegen van olijfolie best iets waar ik zelf dan graag advies van mijn eigen arts (of consultatiebureau) over zou hebben.
Maar goed, dat is mijn persoonlijk mening.
Mja, daar heb je inderdaad een punt. Alles buiten melkvoeding wordt afgeraden voor 4-6 maand, maar bvb vitaminesupplementen (in olie opgelost) worden dan wel frequent gegeven. Net zoals venkeldruppeltjes/thee bij krampjes.
Vandaar dat ik olijfolie in dezelfde ‘onschuldige’ categorie stop.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 14:32:51 #142
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58512339
Oh ja venkelthee. Dat drink ik ook elke dag. Maar Kim geeft flesvoeding.

Ik ga met Jen ook een cursus babymassage doen. Daar zit ook meestal een les spijsvertering bij. Misschien is dat wel iets voor jou kim?

Jen heeft erg weinig last van kramp, eigenlijk helemaal niet. Alleen als er iets door mijn voeding heen glipt merk ik het meteen aan Jen. Maar zonder koemelk gaat het echt super. Ik heb een heel blij kindje, zonder krampjes. Ze ligt nu heerlijk in het campingbed in de tuin. Lekker te spelen met de speeljungle. Ik heb een thermometer naast haar liggen, die geeft nu 27 graden aan. Ik heb haar maar een onderbroekje aan gedaan en een hemd verder niets. En nog voelt ze best warm.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 14:34:36 #143
3011 E.T.
pi_58512372
De huisarts gaf aan dat AB eigenlijk het enige is dat hij verder kan doen voor Nienke, maar dat vind ik wel erg zwaar voor zo'n kleintje. Verder neussprayen, matras omhoog enzo.. Wat we al doen dus.
Toch nog ff aankijken. Als het nou niet snel opknapt, dan zal ik nog eens expliciet vragen naar de druppels waar Memmel het over had.

Die uien bij het bedje doen we dus niet Bij mij gaat de lucht van rauwe uien heel erg snel 'in' mijn huid zitten. Dat krijg ik met een douche er 's morgens niet uit. En aangezien Nienke bij ons op de kamer slaapt, ruik ik dus de hele dag naar frikandel speciaal
  dinsdag 6 mei 2008 @ 14:37:05 #144
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58512427
ET, gewoon ook het raam openzetten. Misschien dat het dan meevalt. Met dit weer kan dat makkelijk. Wel heel vervelend dat die kleine zo verkouden blijft. Is ze al geent? Misschien is het wel hadnig om te wachten met enten tot ze zich wat beter voelt... (toch?)
  dinsdag 6 mei 2008 @ 14:44:53 #145
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58512606
Ticootje, vergeet je niet zelf iets extra's te drinken? Je lichaam stuurt meer water richting de melk, dus voor jezelf heb je ook wat extra vocht nodig.
Wanneer gaat jennifer te wennen bij het KDV?
  dinsdag 6 mei 2008 @ 14:47:05 #146
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58512661
Ik kreeg destijds dus te horen dat venkelthee tegenwoordig wordt afgeraden (toxisch)..
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 14:54:30 #147
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58512825
Ik moet over een half uur pas bij het kdv zijn. Dus dan zal ik het wel horen.

Ja ik drink nu ook veel meer. Wat is het warm zeg!
pi_58512866
debuurvrouw: ik heb nog wel m'n map van de cursus babymassage liggen. Kan hem eventueel wel scannen en sturen voor het geval dat je eens terug wilt lezen hoe het ook alweer moest?
It's all up to you
  dinsdag 6 mei 2008 @ 14:58:55 #149
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_58512917
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 14:56 schreef TearSong het volgende:
debuurvrouw: ik heb nog wel m'n map van de cursus babymassage liggen. Kan hem eventueel wel scannen en sturen voor het geval dat je eens terug wilt lezen hoe het ook alweer moest?
Dat zou super zijn... alhoewel mijn bullen al zo groot zijn dat het met wat ik weet ook lukt. waar blijft de tijd
En dan ff het blaadje met de darmkrampoplossingen naar K_I_M?
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:08:18 #150
14746 k_i_m
pi_58513126
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 14:24 schreef debuurvrouw het volgende:
Lekkere ben ik
Even vergeten dat ik laatst met mijn verstand op nul en blik op oneindig al mijn babyspullen heb uitgezocht. De cursus babymassage ligt dus wegens "niet meer nodig" bij het oud papier.....
Ik was al gezellig op zolder aan het grasduinen. Maar weg dus sorry....
Ter compensatie vond ik wel dit: http://www.prenatal.nl/Sp(...)tArticle.aspx?id=125
. Geeft niks, in ieder geval bedankt!

Ik denk dat het in dit geval ook een beetje mijn eigen schuld is . Sinds een week of 2 slaapt ze de hele nacht door waardoor ik met geen mogelijkheid meer 6 voedingen kan geven. Dat was volgens het consultatiebureau ook prima, maar dan moest ik wel meer voeding geven, als ik nog maar 5 keer een fles gaf. Ik had zelf al de voedingen 's avonds aangepast met een schepje meer, en nu dus ook overdag.

Alleen op de fles staat dus geen maatstreepje voor de hoeveelheid water die er nu in moet, dus "gokken" we ergens tussen de streepjes in. Dat is dus mooi afgelopen vanaf nu, ik ga als eerste maar eens kijken of dat streepje er wel goed op staat op de grotere flessen die hier in de kast staan. En anders gaat er vanaf nu gewoon meer water in, want ik vind dit echt heel zielig .

-update- er begint op het moment dat ik dit typ iemand naast me verschrikkelijk te stinken, volgens mij hebben we het ergste weer gehad
In my life
Why do I smile
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:10:44 #151
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58513169
Stiemie, dat was ik inderdaad, maar er is nog niets in de maak hoor. Eerst maar eens verhuizen! Maar we hebben het inderdaad al wel over namen en overleggen met Anna of ze graag een broertje of een zusje wil...(of zoals het zoontje van een collega ooit antwoordde op die vraag: "....nee ik wil een aapje!"

Olijfolie deed het hier ook altijd goed. Wel een goed passende luier aandoen hoor, anders wordt het zo'n rommeltje...
pi_58513314
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 14:32 schreef Ticootje het volgende:
Oh ja venkelthee. Dat drink ik ook elke dag. Maar Kim geeft flesvoeding.

Ik ga met Jen ook een cursus babymassage doen. Daar zit ook meestal een les spijsvertering bij. Misschien is dat wel iets voor jou kim?

Jen heeft erg weinig last van kramp, eigenlijk helemaal niet. Alleen als er iets door mijn voeding heen glipt merk ik het meteen aan Jen. Maar zonder koemelk gaat het echt super. Ik heb een heel blij kindje, zonder krampjes. Ze ligt nu heerlijk in het campingbed in de tuin. Lekker te spelen met de speeljungle. Ik heb een thermometer naast haar liggen, die geeft nu 27 graden aan. Ik heb haar maar een onderbroekje aan gedaan en een hemd verder niets. En nog voelt ze best warm.
27 graden
En toch wat jaloers hier... wat zou ik graag met m'n meisje in de tuin/het park gaan zitten nu... moet nog wel een parasol gaan kopen van 't weekend eigenlijk...
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:19:07 #153
3011 E.T.
pi_58513353
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 14:37 schreef Ticootje het volgende:
ET, gewoon ook het raam openzetten. Misschien dat het dan meevalt. Met dit weer kan dat makkelijk. Wel heel vervelend dat die kleine zo verkouden blijft. Is ze al geent? Misschien is het wel hadnig om te wachten met enten tot ze zich wat beter voelt... (toch?)
het raam staat hier altijd open (kan n iet eens meer dicht)

Ze is er verder ook niet ziekig onder ofzo... ze heeft alleen af en toe dat ze moet 'vechten' voor lucht
Inentingen bekijk ik wel als het zo ver is, dat duurt nog 2 weken ofzo..
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:21:43 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58513419
Kim, als er meer in de flessen moest deden wij hier volgens de verdeling meer maken en dan wat eruit gooien.

Dus bijv. 180cc met 6 scheppen geeft +/- 210 cc en dan 10 cc eruit gieten. Dan heb je wel de juiste hoeveelheden. En dan daarna evt. 10cc water erbij om de ontlasting wat dunner te maken.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:23:45 #155
35189 Troel
scherp en bot
pi_58513451
Wij doen gewoon een schepje meer en er blijft wat meer in de fles zitten aan het einde

Maar dat werkt natuurlijk alleen maar als je kind goed aangeeft dat het genoeg gehad heeft
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:32:28 #156
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_58513657
Nou vergat ik vanochtend helemaal trots te vertellen dat Ethan het drinken met/uit een rietje helemaal snapt De eerste paar keer proberen verslikte hij zich of liet hij het na het opzuigen weer uit z'n mond lopen (heel mal gezicht ), maar nu lurkt hij als een pro en als de beker leeg is kun je die prima gebruiken om lekker harde geluiden mee te maken
Red de zeehond!
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:34:57 #157
14746 k_i_m
pi_58513717
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 15:21 schreef Brighteyes het volgende:
Kim, als er meer in de flessen moest deden wij hier volgens de verdeling meer maken en dan wat eruit gooien.

Dus bijv. 180cc met 6 scheppen geeft +/- 210 cc en dan 10 cc eruit gieten. Dan heb je wel de juiste hoeveelheden. En dan daarna evt. 10cc water erbij om de ontlasting wat dunner te maken.
Euhhhh... ik dacht dat ik het snapte, maar nu ik het nog een keer over lees twijfel ik .

Ik gebruik nog kleine flesjes, waar 120cc water in moet, met 4 schepjes. Alleen is er geen maatstreepje voor 120cc, alleen voor 110cc en voor 125cc. Dus vandaar het "gokken" met het water. Ik heb trouwens de grote flessen nu in de sterilisator zitten, want die hebben gewoon wél een streepje bij 120cc .

Dan "klopt" de hoeveelheid water, dus dan hoef ik er toch niks uit te gooien? Alleen maar 10cc extra (desgewenst)??
In my life
Why do I smile
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:37:53 #158
14746 k_i_m
pi_58513788
Oja, daar zit dan ook gelijk een speen deel 2 op, zag ik net. Moet ik die nu gebruiken of moet ik er gewoon nog deel 1 op schroeven?
In my life
Why do I smile
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:38:41 #159
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_58513797
Hehe Kim.. wij gokten ook altijd met de kleine flessen die we hadden, die gingen maar tot 170 en wij hadden 180 nodig. Volgens mij heeft hij er nooit last van gehad, maar kan me voorstellen dat als ze verstopt is je alles zo goed en netjes mogelijk wil doen hoor!

edit: Als ze gewoon goed drinkt met speen 1 zou ik die blijven gebruiken

(ik heb ook nooit de schepjes afgestreken met een mes.. de zijkant van de verpakking voldoet toch ook prima? )
Red de zeehond!
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:41:44 #160
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58513871
kim dan doe je toch lekker standaard 125 cc water? gemak dient de mens, nietwaar?

Jellyrose, Herkenbaar Doen wij ook zo
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:42:39 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58513892
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 15:34 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Euhhhh... ik dacht dat ik het snapte, maar nu ik het nog een keer over lees twijfel ik .

Ik gebruik nog kleine flesjes, waar 120cc water in moet, met 4 schepjes. Alleen is er geen maatstreepje voor 120cc, alleen voor 110cc en voor 125cc. Dus vandaar het "gokken" met het water. Ik heb trouwens de grote flessen nu in de sterilisator zitten, want die hebben gewoon wél een streepje bij 120cc .

Dan "klopt" de hoeveelheid water, dus dan hoef ik er toch niks uit te gooien? Alleen maar 10cc extra (desgewenst)??
Ja, dan wel.
Ik ben toen ook over gegaan op de grote fles omdat ik het zo'n geklooi vond. Ik dacht dat je een ander probleem had.
Ja, dan kan je idd gewoon normaal klaarmaken en dan evt. 10cc om de ontlasting wat dunner te maken.

Ik kreeg toen het advies, omdat Sasha niet alle flesjes helemaal leegdronk door de spruw, om het niet in elk flesje te doen omdat hij anders te weinig voeding binnen zou krijgen bij het laten staan van het spul. Maar als Lilah het weg krijgt, dan kan je het bij elke fles doen als je denkt dat het nodig is. Gaat ze alleen wel wennen aan meer voeding al, dus ik zou om en om beginnen geloof ik.

Oh, en ik zou de 1-speen blijven gebruiken als ze daar gewoon tevreden mee is.

Friso heeft een handig afstrijk-dingetje in de verpakkingsbus zitten, dus hier ook geen mes en toch de juiste hoeveelheid.

Oh, en wat Davinia zegt kan natuurlijk ook, gewoon standaard 125 water met poeder voor 120 doen, dan heb je het steeds een beetje verdund en dat zou al kunnen schelen op het totaal zeg maar.
Gedoe ook eigenlijk he, maar ja, je wil haar toch ook wel van de verstopping afhelpen.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 16:14:03 #162
14746 k_i_m
pi_58514382
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 15:38 schreef jellyrose het volgende:

(ik heb ook nooit de schepjes afgestreken met een mes.. de zijkant van de verpakking voldoet toch ook prima? )
wat is er mis met de zijkant van een gewassen vinger?
In my life
Why do I smile
  dinsdag 6 mei 2008 @ 16:37:04 #163
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_58514622
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 16:14 schreef k_i_m het volgende:

[..]

wat is er mis met de zijkant van een gewassen vinger?
ook niets.. maar ik heb echt een hekel aan dat spul aan m'n handen, ik vind het ook nog steeds zo smerig ruiken
Red de zeehond!
  dinsdag 6 mei 2008 @ 16:38:44 #164
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58514630
Zo en weer terug van het kdv. Intake was opzich prima. Alleen.... ik zie er toch wel tegenop. Ik mocht even kijken bij de groep. Natuurlijk ligt er dan een kindje te huilen... waar even geen tijd voor is want een ander kindje moest eten, en nog een ander kindje werd net wakker.... pfff.

Wat ik een beetje raar vond was de reactie op dat Jen borstvoeding krijgt. Ze reageerde heel verbaast, terwijl het toch heel normaal is dat een kindje van 3 maanden gewoon borstvoeding krijgt (sorry voor de flessenkindjes).

Volgende week gaat ze wennen. Eerst een uurtje, dan 3 uurtjes en dan 6 uur.

Ze ligt nu gewoon lekker bloot in de tuin. De thermometer is inmiddels opgelopen naar 31 graden... Ja mijn tuin is helemaal geschut, dus geen zuchtje wind en de warmte wordt ook flink opgesloten. Daarbij staat de parasol ook op dus de warmte blijft echt hangen. Het is ook echt warm.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 16:53:56 #165
14746 k_i_m
pi_58514788
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 16:37 schreef jellyrose het volgende:

[..]

ook niets.. maar ik heb echt een hekel aan dat spul aan m'n handen, ik vind het ook nog steeds zo smerig ruiken
ik sta elke keer als een halve debiel met van die melkpolsen in het rond te zoeken waar ik het aan af kan vegen omdat het te goor is om eraf te likken .

Er is hier gepoept en mevrouw slaapt . Kan ik eindelijk rustig boodschappen doen .

en dan ben ik ook nog eens ongesteld geworden vandaag, alles zit tegen .
In my life
Why do I smile
pi_58515438
Kim een knuffel voor jou...
pi_58517122
Kim, wij deden standaard 10 cc extra water in de fles nog steeds trouwens en dat gaat prima. We hebben een tijdje Friso comfort gegeven, maar daarvan had ik niet echt het idee dat het veel hielp qua ontlasting. We hebben ook een tijdje kindicol druppels van VSM gegeven, dat had wel effect.
Inmiddels zijn we terug naar Friso normaal en geen kindicol meer. Sinds het bijvoeden lijkt het ook allemaal wat makkelijker te gaan.

Vanmiddag haalde ik een meisje met een behoorlijk ondergesmeerd truitje op bij het KDV, ze had heerlijk haar liga weg zitten werken (en alles ondergesmeerd). Thuis een prakje aardappel/broccoli gehad, daarna in bad. Het was weer een waar waterballet. En toen naar bed, want ze houdt het dan nog net niet vol tot 19.00u. Hopelijk wordt ze zo zelf weer wakker en hoef ik haar niet wakker te maken voor de laatste fles... .
  dinsdag 6 mei 2008 @ 19:51:00 #168
35189 Troel
scherp en bot
pi_58517956
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 16:38 schreef Ticootje het volgende:
Volgende week gaat ze wennen. Eerst een uurtje, dan 3 uurtjes en dan 6 uur.
Je bedoelt dat jij gaat wennen Ik gok dat het je best tegen zal vallen om haar achter te laten, zeker omdat je thuis zoveel met haar bezig bent
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58518626
Even een praktisch vraagje: hoelang doet een baby met de kleinste maat pampers (newborn?) kan er viavia op de kop tikken en dacht: ik vraag even raad aan professionals .
  dinsdag 6 mei 2008 @ 20:34:02 #170
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58518706
Dat ligt er natuurlijk aan hoe groot de baby al bij de geboorte is
  dinsdag 6 mei 2008 @ 20:44:15 #171
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58518827
Ik heb er 4 weken mee gedaan, daarna ging madam naar maat 2 en al heel snel naar maat 3
Saartje
  dinsdag 6 mei 2008 @ 21:05:48 #172
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58519157
Ticootje, het zal wel raar zijn, als jennifer straks op het KDV bent, en jij die uurtjes thuis. Misschien kun je wat dingetjes plannen? Dan heb jij ook wat afleiding..

Kim, de dag is bijna voorbij, morgen weer een nieuwe dag, in ieder geval zonder verstopte babies..

Hier hebben we niet lang met nr1 gedaan. We hadden 1 pak kado gekregen bij zo'n zwangerschapspakket. En misschien daarna nog 1 pak gehaald, maar we zaten snel in nr2. Krijg je met een kindjes wat met bijna 8 pond begint.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 21:09:12 #173
35189 Troel
scherp en bot
pi_58519229
Wij hebben best lang met nummer 1 gedaan en ik heb vandaag de nummertjes 2 opgeruimd en de nummertjes 3 (die we al voor de nacht gebruikten) klaargelegd.

Nutrilon heeft ook een afstrijkding, en dat went zo snel dat ik de Nutriton in een oude bus van ander poeder gemikt heb, omdat daar niets bijzat
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 6 mei 2008 @ 21:44:49 #174
14746 k_i_m
pi_58519910
Ik zeg hier net; "oh, dus daar is dat ding in de hoek voor!"
zegt mijn wederhelft net; "Ja, wist je dat niet?"

. . .
In my life
Why do I smile
pi_58519914
Liza, wij hebben volgens mij nog best lang met maat 1 gedaan. Maat 2 was zomaar voorbij en maatje 3 is nog net genoeg voor een droge nacht. Maar als ze op zijn gaan we naar 4... Er gaat donderdag nog wat maat 3 mee naar t KDV, ik zit te denken om maar een half pak mee te geven, want ze komt er natuurlijk maar 3 halve dagen. Voordat ze dan op zijn gaat nog best wat tijd voorbij.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 21:46:28 #176
14746 k_i_m
pi_58519947
Oh, hier slechts 1 dubbelpak maat 1 gebruikt!
In my life
Why do I smile
  dinsdag 6 mei 2008 @ 21:51:27 #177
35189 Troel
scherp en bot
pi_58520051
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 21:44 schreef Nijna het volgende:
Liza, wij hebben volgens mij nog best lang met maat 1 gedaan. Maat 2 was zomaar voorbij en maatje 3 is nog net genoeg voor een droge nacht. Maar als ze op zijn gaan we naar 4... Er gaat donderdag nog wat maat 3 mee naar t KDV, ik zit te denken om maar een half pak mee te geven, want ze komt er natuurlijk maar 3 halve dagen. Voordat ze dan op zijn gaat nog best wat tijd voorbij.
Hier levert het KDV zelf de luiers Heerlijk, scheelt enorm veel gedoe. De enige luiers die ik meeneem zijn de volle luiers voor het recycleproject
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 6 mei 2008 @ 22:09:27 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58520455
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 21:44 schreef k_i_m het volgende:
Ik zeg hier net; "oh, dus daar is dat ding in de hoek voor!"
zegt mijn wederhelft net; "Ja, wist je dat niet?"

. . .

Hier was ik het die het door had en manlief niet. Maar ja, die leest dan ook nooit de gebruiksaanwijzing op de verpakking.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 22:24:16 #179
14746 k_i_m
pi_58520787
Hier is het natuurlijk voorgedaan door de kraamverzorgster. En dat is volkomen langs mij heen gegaan, want ik lag in mijn nest natuurlijk
In my life
Why do I smile
  dinsdag 6 mei 2008 @ 22:40:17 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58521178
Troost je, de kraam gebruikte hier een lepeltje hoor, niks volgens de verpakking.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 23:12:53 #181
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58521812
Waaahhh, ik had even een 'ik heb zo'n zin in Parijs' kriebel. Het wordt wel bloedsnikjeheet waarschijnlijk. Ik ga maar eens een lijstje maken van wat ik allemaal mee moet nemen. Alsof ik nog nooit op reis ben geweest. Met de auto. Naar Parijs. Twee nachten.

Hier meet ik de fles op het gevoel af. Als de kraan opengaat en weer dicht zit het zo om en nabij de 210 cc. 5cc - even je warme fles laten staan en het is verdampt, bij wijze van. Maar voorheen was ik ook wel zo precies hoor.

Maar waar ik nog steeds moeite mee heb is: wat trek ik Anna nou aan met dit weer? Ik heb op de creche een korte broek en een vestje neergelegd voor het geval ik er helemaal naast zit. Ze ligt nu te slapen in een rompertje en een dunne slaapzak, maar het is nog steeds 24 graden op haar kamer (met de ramen open). Ik krijg het er niet koeler.
  woensdag 7 mei 2008 @ 07:20:05 #182
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_58525058
K_I_M
Voor krampjes heb je abc nog iets dat zijn allerlei "bacterieen" in een potje voor de darmflora en anders de druppels van vsm.

Hier doen we gewoon olie op de hand en het buikje maseren. Met de wijzers van de klok mee en best wat kracht zetten en dat leid tot een enorme poepbroek.

Wat je ook kan doen is de fles met gekookt water of flessen water maken soms veroorzaakt kraan water zo uit de kraan behoorlijk wat krampen.

En dan bv 130 cc water en 4 schepjes voeding.
Succes het is heel vervelend de krampjes maar komt vaak omdat de darmpjes nu op gang gaan komen.

Faja hoe is het met Nathan?

Memmel:
Ik doe Zoë nu nog iets met lange mouwen aan maar die ligt dan wel stil. Thuis ligt ze in een romper en buiten kijk en voel ik geregeld aan haar. In mijn tas heb ik altijd genoeg (nou ja tas is zondag gejat dus heb nu niets in mijn tas) een broekje met lange pijpen, korte pijpen, een truitje met lange en korte/zonder mouwen, romper lang en kort sokken en een maillot, het neemt geen ruimte in dus beter mee verlegen dan onverlegen.

s Nachts vind ik het wel moeilijker. We hebben het raam open staan en als het waait waait het precies haar wieg in/over.
Maar nu ligt ze in een romper/korte pyjama en een dunne zak s avonds zonder dekens en als ik naar bed ga doe ik er een deken over heen.

Ik merkte al snel bij Mara dat je het wel merkt aan ze over verhit rood en zweterig wat uit en te koud gaan ze vaak huilen.

En dan je reis heerlijk hoor even 2 dagen weg vergeet je geen parasolletje.

Hier gaat het lekker. Zoë heeft het wat moeilijk als ik gewerkt heb dan wil ze de nacht vaker drinken vannnacht was het wel een keer of 5 geloof ik.
Ze gaat op eens snel met haar ontwikkeling probeert te draaien lukt bijna grijpt alles incl de katten en stopt alles in haar mondje.
We zitten op het moment heerlijk hele dagen buiten in de speeltuin echt een buurt tuintje met veel bekende daar zit ze op schoot en slaaapt in de wagen en speelt veel in de wagen ze vind op schoot nu niet zo fijn met dat plak weer.

Zo ga ff ontbijten is hier weer erg druk komen straks het gat in het dak maken voor ons dakterras ondertussen zijn de andere mensen van het dak ook bezig hier bleg heel druk dus ik vlucht straks.
pi_58525468
Is het zo met de 4 maanden sprong (is toch ook 1 met 4 maand??) dat hij zich 10x beter laat troosten door mama?
Maarten die wil ineens heel slecht door papa naar bed gebracht worden 's avonds. Echt krijsen!!
Z'n papa doet niets anders dan normaal en hij heeft van alles geprobeerd maar ik kom en hou hem vast en hij is stukken rustiger.
  woensdag 7 mei 2008 @ 08:32:40 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58525491
Er staat bij (in Oei in groei) dat ze meer behoefte hebben aan mama.
En daarme wordt dan de 'prime carer' bedoelt, als jij dat idd bent kan het wel kloppen dat hij wat meer naar jou trekt.
pi_58525560
Zodra Maarten bij hem overdag op schoot zit dan gaat hij mij de hele tijd aankijken en volgen.
En deze week dat hij dus heel moelijk of eigenlijk niet door z'n papa naar bed gebracht wil worden.
Voelde mij zo rot tegenover mijn man maandag avond toen ik naar boven ging omdat het krijsen wel heel erg was. Had hem vast en hij was rustig en bij hem was het krijsen.
Mijn man zei al een paar keer dat het niet erg is en dat ik er niet mee moet zitten. Blijkbaar een fase oid zei hij...maar toch voelde het naar hoor. Ik zou het echt niet leuk vindn als Maarten mij niet meer zou willen ineens maarja (denkt aan later als meneer ouder is en mama wil een kusje...NEEJJJJJ lamelos mama!!)

Heeft het nut om door te zetten dat papa hem naar bed brengt of kan ik hem beter een aantal dagen zelf naar bed brengen?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2008 08:45:12 ]
  woensdag 7 mei 2008 @ 08:49:21 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58525711
Ik zou het niet weten eigenlijk.
Ik geloof dat ik het iig dan samen zou doen, als jij het nu echt alleen gaat doen heb je kans dat je het alleen maar versterkt.
pi_58525829
Daar ben ik dus ook bang voor en dat wil ik niet.
Goeie optie samen doen. Doen we opzich al. Ene keer ik alleen dan hij alleen en dan samen zodat hij niet aan 1 persoon zal wennen.
Maar nu als hij het doet ga ik mee
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:02:31 #188
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58525908
Ardelyn, Chris had ook fases waarin hij iets meer naar de een dan naar de ander trok. Niet echt sprongetjes gerelateerd. Dat wisselde om de week ofzo. Dat is nu wel weer voorbij, maar heeft wel een poosje geduurd. En het was niet zo heftig dat hij bij de ander niet getroost kon worden..

Memmel, het is hier ook een verkleedpartij. Hij ligt nu nog in pyama in de slaapzak. Na dit slaapje krijgt hij een lange broek en t-shirt met lange mouwen aan. Na het middagslaapje t-shirt met korte mouwen, en misschien een korte broek. En dan na het eind-middagslaapje misschien nog wel iets anders. Ik kijk gewoon na elk slaapje hoe warm het is en wat we gaan doen. En in bed in t-shirt+romper+slaapzak. En een dun lakentje erover voor het instoppen.. De zon komt in de loop van de middag op de slaapkamer kant, maar met de rolluiken dicht houden we de warmte nog redelijk buiten..

Chris lijkt iets vooruit te komen. Hij zette vanochtend een tijger-beweging in.. Met 1 voet/knie afzetten, met 1 hand reiken, en de andere hand steunen. Hij komt zeker 5 cm vooruit, en doet het een paar keer achter elkaar. Dus nou moeten we heel binnenkort ons huis maar eens kruip-proof maken.
Hij wordt zo groot
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:14:33 #189
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_58526090
Ardelyn,
Maak je borst maar nat hoor. Want als ze eenmaal kunnen praten word het alleen maar erger. En dan roepen ze nee mama moet het doen, ik wil niet dat jij het doet, ik wil alleen mama jij bent niet lief en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik probeer zo min mogelijk strijd te maken en soms gaat het makkelijk maar soms moet ze gewoon niet zeuren en is het niet anders dan is het papa of alleen naar bed gaan. Maar goed ze is dan ook wel vier he.

Zoë hang vanaf dag 1 heel erg aan me. De eerste wk kon ik niet eens douchen en haar bij papa laten zonder dat ze begon te brullen. Juist nu ze meer reactie terug geeft word het voor Thijs steeds leuker. Neemt niet weg dat ze met troosten, naar bed gaan en drinken nog steeds liever mama heeft. Daar in tegen zet Thijs wel door om haar te troosten enz.
Als ze echt overstuur raakt dan neem ikhaar over maar als ik er niet ben moet ze het ook met hem doen. Dat was afgelopen zaterdag een hele avond voor het eerst en volgende week 2 avonden niet thuis dus dan moet ze het ook met hem doen.

Deepfreeze, wat gaan ze op eens hard dan he. Soms zie je ze opeens groeien in hun k unnen leuk maar dan is het wel weer een fase afsluiten en dat is best moelijk. Bij Zoë is nu het hele babyachtige er af. word groter.
Zo wij gaan op naar de speeltuin veel te veel herrie hier.
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:34:57 #190
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58526508
Deepfreeze moeilijk he? Mijn kleine meisje wordt ook ineens zo groot. Niet eens qua lengte maar vooral qua kunnen Ik schrok laatst gewoon van deze foto:

Het lijkt wel bijna een peutertje dreumesje

[ Bericht 1% gewijzigd door Stiemie op 07-05-2008 09:49:25 ]
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:48:27 #191
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58526783
neu hoor, dat is geen peutertje, hoogstens een dreumusje En nog een lieve ook..

Chris veranderd nu opeens ook weer heel snel. In motoriek en gedrag. Leuk zo'n sprong voor ons CB bezoek vrijdag
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:49:56 #192
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58526807
Heb het meteen maar even aangepast
pi_58526866
Ik vind het zo rot voor mijn man. Zal dus nog wat worden met dat praten SAINT
Gelukkig is hij heel nuchter daarin en heeft zoiets van het komt wel goed
Hier doet hij zijn best om hem te troosten maar als het echt paniek word dan neem ik hem over.
Wij zijn er mee bezig dat hij niet aan 1 van ons hecht met troosten maar hij is nog maar 4 en halve maand dus om nou meteen superstreng te zijn

Vandaar dat wij nu al wisselen en ook niet bv elke woensdag papa of mama maar elke dag, elke week is verschillend. Stel 1 van ons moet een nacht weg dan word de strijd wat minder (hoop ik)

Owjah Maarten heeft gillen een beetje ondekt Af en toe kuchen omdat het gillen toch niet echt soepel ging
Zelfs de katten zijn er niet veilig voor want deaar gilt hij soms ook tegen.
Vanochtend ook weer:
Maarten: WHAAAAaaahhhhIEEEEeee KUCH KUCH kuch enz
Mama: Goeiemorgen Maarten

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2008 10:03:51 ]
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:55:07 #194
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58526900
Buhhhh, ik voel me net een zombie...
Gisteravond om 21:30 was Devin nog steeds aan het schreeuwen en huilen in bed. Alleen in mijn armen was hij rustig, maar zodra ik hem in bed legde begon het weer van voren af aan. En vannacht is hij 5 keer wakker geworden om te drinken. Mijn arme jochie, ik denk dat hij het gewoon warm had. Hij had slechts een rompertje aan met korte mouwen en een dun dekentje over hem heen dat hij toch steeds van zich afschopte, maar toch.

Memmel, Devin had gisteren een romper aan, een kort broekje (tot iets over de knie) en een t-shirt met korte mouwen. 's ochtends nog sokjes aan maar die gingen begin van de middag alweer uit, lekker blote voetjes is wel zo fijn met dit weer! Oh, en natuurlijk een petje op zijn hoofd.
Toen ik hem vanochtend wegbracht was hij gekleed in dezelfde trant, maar dan met een spijkerjasje aan.
  woensdag 7 mei 2008 @ 10:01:11 #195
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_58527023
Ik word steeds spontaan vrolijk van je user icon, Stiemie

Wanneer ga je weg Memmel? Lijkt me wel echt heel erg leuk hoor; kan me voorstellen dat het ergens best spannend is

Ik heb eigenlijk nooit gemerkt dat Ethan meer naar z'n papa trekt dan naar mij (gelukkig maar ); hij vindt ons allebei wel ok geloof ik

Eh jakkes Kersjes, sterkte vandaag.. kopje koffie?
Red de zeehond!
  woensdag 7 mei 2008 @ 10:09:41 #196
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58527194
he Kersjes, dat zijn rotnachten.. Misschien had hij ook gewoon wat behoefte aan extra vocht, met dit warme weer.. Hopelijk blijft het bij 1 nachtje..

Stiemie, op je usericon lijkt Linde eigenlijk nog wel ouder.

En nu hoor ik een humpie murmelen..
  woensdag 7 mei 2008 @ 10:22:14 #197
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58527421
Dankjewel! En dan horen jullie het bijbehorende giechellachje niet eens Ze kan af en toe echt schateren. Gisteravond had ze haar sokjes uitgedaan. Toen deed ik zo'n sok over mijn hand en speelde dat het een sokbeestje was. Vond ze echt zo grappig

Hier heb ik eigenlijk ook nooit echt iets gemerkt van een bepaalde voorkeur van Linde. Misschien dat het scheelt dat ze met ons allebei eens per week een dagje alleen thuis is? Of is dat bij jullie ook zo?

Wonen jullie in warmere delen van ons land? Linde heeft vandaag gewoon een dunne lange broek aan en een lange mouwenromper met een polo erover naar het kdv Zal dat dan veel te warm zijn?

Kersjes dat klinkt erg zwaar Kan je misschien vandaag overdag iets bijslapen? Of moet je werken?

Ik ben vandaag nog aan het uitzieken en wat vanaf huis aan het werk zodat ik het vrijdag niet ineens superdruk heb op mijn werk. Vannacht weer koorts gehad dus nog maar een dagje thuis gebleven. Morgen is mijn parttime dagje met Linde. Ik hoop dat ik dan weer genoeg opgeknapt ben om even naar buiten te kunnen want het mooie weer is door die stomme verkoudheis/griep vanaf zondag al aan mij voorbij gegaan
pi_58527595
Ik ben elke dag thuis maar het is nooit een probleem geweest met z'n papa. Zal wel een fase zijn
Maak mij er ook niet zo druk om maar was wel benieuwd of het een sprongetje kon zijn oid.
Overdag is hij heel erg vrolijk ook naar z'n papa toe dus komt wel goed

Hier heeft Maarten overdag geen romper aan maar wel een broekje en tshirt. In bed heeft hij alleen luier, pyama shirt en dunne slaapzak aan.
  woensdag 7 mei 2008 @ 10:32:01 #199
35189 Troel
scherp en bot
pi_58527616
Ruben is vanochtend naar de huisarts geweest, hij mag inderdaad aan zo'n vernevelding en hij heeft oogdruppels gekregen. Vanochtend kon hij zijn ogen niet eens open krijgen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58527672
Stiemie, hier was het gister in de middag 24 graden buiten en in de zon is het flink warm.
Beterschap!
  woensdag 7 mei 2008 @ 10:40:41 #201
156412 hestria
erg gastvrij
pi_58527791
hier heeft meneer gisteren heel de dag in zijn romper gelegen, tijdens het winkelen had ik een lakentje over hem heen gedaan, Slapen gewoon in romper en doek, met een lakentje en s'nachts nog een dun truitje extra
  woensdag 7 mei 2008 @ 11:18:01 #202
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58528466
Ruben, wat vervelend, veel beterschap in ieder geval!!

Hier was het gisteren ook dik in de 20, en zag net de thermometer (wel vol in de zon nu) op 28,9 staan.. Gelukkig is het in de schaduw en met de wind heerlijk..
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:15:37 #203
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_58529865
Ik vind het ook wel lastig in te schatten wat je ze nou aan moet trekken met zulk weer...

En ik vind de titel van dit topic ineens zó toepasselijk... Het gróte kleine babietjes topic...
Mijn kleine baby is al zo groot ... Gisteren hebben we dan echt afscheid genomen van de reiswieg en de wagen omgebouwd tot buggy...
Ze heeft er nog niet ingezeten, maar deze foto's laten toch duidelijk zien dat ze eraan toe was:
(en als ze nou gewoon stil zou blijven liggen in dat ding, dan kon t mischien nog wel, maar ze zet zich zo af met haar voetjes heel de tijd, wil zich omdraaien en gooit hups, die beentjes omhoog )

pi_58530072
Wat heb jij toch een prachtig meisje!
Hier past Maarten er nog wel in maar het is snel krap aan het worden.
Zal niet lang meer duren.
Mag hij wel al in een wandelwagen?
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:54:24 #205
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58530677
Ardelyn, in principe mogen ze in de wandelwagen als ze zelf rechtop kunnen zitten (met beetje steun). Maar als je een goede ligstand hebt, dan kan het vaak ook al wel. Onze quinny kan bijna plat, maar hij zat klem in zijn reiswieg, dus we moesten ook wel over..
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:55:51 #206
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58530706
Ardenlyn, ik zou het zo lang mogelijk proberen te rekken. Niet alleen is het beter voor de rug, maar ook voor de indrukken is het beter. Ze zien natuurlijk ineens van alles en dat kan wel eens teveel worden.

Ik heb Anna vanmorgen in haar driekwart tuinbroek met poloshirt naar de creche gebracht en in haar kastje een korte broek en een vestje neergelegd. Dan kunnen ze daar even kijken of ze iets uit of aan moet.

De dochter van een collega van mij heeft gisteren op de creche een zonnesteek opgelopen....Ze hadden de kinderen de hele dag buiten laten spelen en toen ze water gingen uitdelen wilde zij geen water, maar sap ofzo. Dat kreeg ze dus niet, dus heeft ze niets gedronken. Nu snap ik wel dat je een kind niet haar zin hoeft te geven wb drinken, maar in de volle zon lijkt me dat niet het juiste moment....Dus nu ligt haar dochter met dikke koorts op bed en ze zouden morgen op vakantie gaan naar opa en oma in zwitserland....
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:56:17 #207
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_58530712
Dank je Ardenlyn

Ik vind dat ook moeilijk hoor, maar onze quinny freestyle kan wel goed plat, dus daar zit ze net zo in als in bijvoorbeeld de wipstoel... Moet kunnen dan toch? Ze is bijna 5 maanden nu en al erg sterk in haar rug. Ik heb haar even in Lena's wagen gezet 2 weken geleden, en dat ging goed...

Foto's volgen straks als ze wakker is...

Edit: Dat wat Memmel zegt dat is wat ik het lastigste vind ja, al die indrukken die ze ineens opdoen... En dat ik haar niet meer kan zien tijdens het wandelen, en zij mij dus ook niet...
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:00:01 #208
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_58530801
Jeetje memmel, wat een naar verhaal... Wat idioot van die leidsters!
pi_58530861
Dan vouw ik hem straks wel op in de reiswieg Of ik knip 2 gaten aan de onderkant voor de voetjes.
Ik dacht al zoiets met de rug. En indrukken inderdaad goed dat je dat zei Memmel!
Ik heb ook geen idee of die wandelwagen plat kan.

Gelukkig hebben we een draagdoek nog als het echt niet meer wil.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2008 13:11:28 ]
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:07:01 #210
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58530968
Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat Anna niet zo'n gevoelig typje is wat dat betreft en ze er zelf niet heel veel last van had. Ik geloof dat Anna 5,5 maand was toen ze in de wagen ging.

Ik wil zo graag naar huis. Ik zit hier maar te zitten op kantoor, het is hier warmmmm
pi_58531102
In het begin kon Maarten er niet zo goed tegen maar nu stukken beter tegen nieuwe dingen want in de doek ziet hij ook heel veel maar toch. Die van ons is volgens mij alleen van ons af te doen en dan zie ik hem ook niet.
Dat wil ik nog niet.
(misschien kan het ook wel. zal toch eens binnenkort kijken want ik heb geen idee meer hoe die eruit ziet)

Moet je je kindje ook insmeren met zonnebrandals het in de auto zit? Mss domme vraag maar van het weekend gaan we een dik uur in de auto zitten heen en terug.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2008 13:18:21 ]
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:32:02 #212
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58531488
Ik geloof dat je in de auto ook bruin/rood kunt worden. Het gaat wel veel langzamer dan buiten (iets van 30 uur in de auto vergelijkbaar met 1 uur buiten, voor een volwassen mens niet zo erg. Maar zo'n babyhuidje is toch wat gevoeliger.
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:36:51 #213
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58531578
gewoon lekker smeren. t kan geen kwaad. beter teveel smeren dan teweinig.

Ik ben weer terug van de dietist. Ik ga een dieet volgen dat koemelkeiwit, kippeneiwit en soya vrij is. Opzich best lastig, maar dit strenge dieet is maar voor 4 weken, daarna gaan we producten weer proberen.
pi_58531583
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:56 schreef DeLiedje het volgende:

Edit: Dat wat Memmel zegt dat is wat ik het lastigste vind ja, al die indrukken die ze ineens opdoen... En dat ik haar niet meer kan zien tijdens het wandelen, en zij mij dus ook niet...
Ben je zeker dat hij niet draaibaar is? Dacht dat de meeste quinny’s dat wel konden. (onze buzz toch)
Op quinny.com vind ik niks terug over de quinny Freestyle, maar hier:

quinny freestyle 3XL

wel.
quote:
Wandelwageninzet afneembaar en draaibaar. Het kindje kan dus met de rijrichting meekijken, maar ook naar-je-toe.
Ik zet Liande ook nog heel vaak naar mij toe, en die is ondertussen 8 maand. Vind ik gewoon leuker (praatje slaan, kijken of ze indommelt...)
pi_58531789
Och Memmel ik lees het nu pas. Wat idioot zeg!
Gaat er toch om dat ze vocht binnen krijgen dan maar even haar zin geven met sap.

Ik ga hem insmeren van het weekend.

Ik vind het steeds gezelliger worden met Maarten in de reiswieg Kijken en lachen. Zien hoe hij speelt enz.
Hij babbelt steeds meer sinds eind vorige week en heeft zelfs praatjes in de auto....niet lang daarna valt hij in slaap
Ik hoop dat de onze ook te draaien is maar ben bang van niet.
pi_58534305
Ik ben wel blij met mn bugaboo waarvan ik het zitje lekker naar me toe kan zetten. En Mirte vindt het ook nog wel prima zo .

We hebben de waterpokkies in huis... althans ik heb het grote vermoeden dat het waterpokkies zijn. Nog niet heel veel en veel last lijkt ze er ook nog niet van te hebben. Mn kleine pokkie . Als ik dat zeg begint ze heel breed te glimlachen
  woensdag 7 mei 2008 @ 15:48:05 #217
35189 Troel
scherp en bot
pi_58534524
Berts neefje heeft ook een zonnesteek opgelopen van het weekend, maar dan door niet oplettende ouders

Nijna, balen van je baan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 7 mei 2008 @ 16:26:27 #218
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58535439
Och nijna, de pokkies.. Kan het ook hitteuitslag zijn? Chris heeft wel eens stukje met allemaal rode stipjes. Meestal op zijn romp, en dan de meeste rond de luierrand..

Wij hebben vanmiddag gezellig gezwommen.. Tenminste Chris heeft lekker in zijn baby-buiten-badje gebadderd, en ik werd nat gespetterd.. En nu ligt hij lekker moe in bed, alleen nog even de slaap te pakken zien krijgen, nu komt er een jai-jai-jai-jai uit de babykamer
  woensdag 7 mei 2008 @ 16:47:07 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58535909
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:15 schreef DeLiedje het volgende:
Ik vind het ook wel lastig in te schatten wat je ze nou aan moet trekken met zulk weer...

En ik vind de titel van dit topic ineens zó toepasselijk... Het gróte kleine babietjes topic...
Mijn kleine baby is al zo groot ... Gisteren hebben we dan echt afscheid genomen van de reiswieg en de wagen omgebouwd tot buggy...
Ze heeft er nog niet ingezeten, maar deze foto's laten toch duidelijk zien dat ze eraan toe was:
(en als ze nou gewoon stil zou blijven liggen in dat ding, dan kon t mischien nog wel, maar ze zet zich zo af met haar voetjes heel de tijd, wil zich omdraaien en gooit hups, die beentjes omhoog )

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het blijft toch spooky! Die bijtring heb ik wel vaker gezien... maar dat poesjes is Sasha's favoriet van zijn speelding.

Wat is ze al groot zeg!

Hier ligt Sasha nu lekker in de box in de tuin, onder een parasol. Eerst even zonder broek, even lekker met de beentjes bloot spartelen, maar nu lekker broek en sokken weer aan, zijn beentjes voelden toch wel wat fris aan.
  woensdag 7 mei 2008 @ 17:34:58 #220
14746 k_i_m
pi_58536867
Pffffff, nou, wéér wat nieuws . Als ik een flesje geef klokt ze de helft naar binnen (ook met bijbehorende rare smakgeluiden, alsof ze de speen niet goed vast heeft) en valt dan in slaap en wil ook niet meer boeren. Maar gelukkig gaan niet alle flesjes maar tot de helft, en soms maakt ze ook niet dat rare geluid. Maar vandaag is er nog maar één fles goed naar binnen gegaan .

Ik kan er dus weer lekker niks mee . Ik heb al gekeken of ik rare witte plekken in haar mond zag, maar die zie ik niet. En ik word er met dit weer een beetje ellendig van als ze halve flessen laat staan, dus ik heb haar vandaag al twee flessen in twee helften gegeven zodat ze geen vocht tekort komt. Zou dat nog door die verstopping kunnen komen, of tijdelijk zijn (sinds een paar dagen is ze ineens druk aan het kletsen . ) dat ik het nog even aan moet kijken met een ander voedingsschema?
In my life
Why do I smile
  woensdag 7 mei 2008 @ 17:42:36 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58537039
Ik zou het even aankijken k_i_m.
Sasha gaat bijna gelijk op met het sprongetjes-schema van Oei ik groei, en hij eet dan ook slechter in die periodes.
Lilah is nu bijna 8 weken als ik het goed heb, en met 8 weken is er idd ook een sprong.

Ik weet dat er mensen zijn die hier niet zo in geloven, maar bij ons lijkt het toch allemaal wel te kloppen en komt het ook vanzelf weer goed.

Ik gaf Sasha idd dan ook de 2e helft gewoon later als hij hem wel wilde. Had wel met mezelf de afspraak gemaakt dat dat geen weken moest duren, omdat je dan aan het voeden blijft, maar dat bleek ook nooit nodig te zijn.

Wel idd even haar mondje in de gaten houden, want dat smakken en loslaten kan wel op spruw duiden.
  woensdag 7 mei 2008 @ 18:00:03 #222
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58537375
Goed de luiers in de gaten houden kim. Als ze wel voldoende plast heeft ze waarschijnlijk geen vochttekort. En ik zat ook eens na te denken over jouw verstoppingprobleem. Misschien kun je overstappen naar andere flesvoeding als het echt een blijvend probleem is. Volgens mij is de omneo goed bij verstopping, krampen en spugen. Vraag het anders bij je volgende bezoek aan het CB.
pi_58538341
Het zijn echt pokkies, ze verschijnen zowat waar je bij staat. Eerste paar op haar romp ook al gesignaleerd, een paar grote in t haar. Op beentjes en in de nek en onder de luier ook al paar ontdekt... Morgenochtend haal ik vast een klein krentenbolletje uit bed .
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:03:23 #224
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58542253
Ah, Mirte! Waterpokken! Heeft ze er erg last van? Sterkte ermee!
Het heerst(e?) ook bij ons op het kdv, maar ze hebben Eli (nog) niet bereikt.

trouwens, ik ben gaan proberen om en liedje te zingen bij het tanden poetsen en het werkt echt perfect!
Mijn dank daarvoor!

Zei iemand trouwens iets over kleine babies die groot worden?

(Ik heb hem staand neergezet, dit kan hij niet uit zich zelf. Komt tot op zijn knieën.)
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:05:33 #225
35189 Troel
scherp en bot
pi_58542308
Nou, we hebben Ruben gepuft hoor. Best een sneu gezicht zo'n enorme toeter op zo'n klein hoofdje. Ik hoop maar dat het hem uiteindelijk oplucht

Hopelijk heeft Mirte niet veel last van de pokjes
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58542523
Eli, wat ga je hard joh! Je staat best stevig zo te zien!

Ruben, hopelijk helpen de pufjes!

Mirte ligt lekker te slapen, morgen zien we wel weer verder. Maar ze leek zich niet al te naar ervan te voelen in elk geval vandaag. Dus hopelijk komt dat niet ook nog...
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:18:14 #227
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58542619
Eli je bent ineens een echte grote vent! En je staat helemaal niet wiebelig maar gewoon helemaal stevig

Ik wil ook zo graag zo'n foto van Linde maken, maar steeds als ze staat ik haar neerzet en ik het fototoestel pak, wordt ze zo enthousiast dat ze loslaat en valt
  woensdag 7 mei 2008 @ 23:30:00 #228
14746 k_i_m
pi_58544276
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 17:42 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou het even aankijken k_i_m.
Sasha gaat bijna gelijk op met het sprongetjes-schema van Oei ik groei, en hij eet dan ook slechter in die periodes.
Lilah is nu bijna 8 weken als ik het goed heb, en met 8 weken is er idd ook een sprong.

Ik weet dat er mensen zijn die hier niet zo in geloven, maar bij ons lijkt het toch allemaal wel te kloppen en komt het ook vanzelf weer goed.

Ik gaf Sasha idd dan ook de 2e helft gewoon later als hij hem wel wilde. Had wel met mezelf de afspraak gemaakt dat dat geen weken moest duren, omdat je dan aan het voeden blijft, maar dat bleek ook nooit nodig te zijn.

Wel idd even haar mondje in de gaten houden, want dat smakken en loslaten kan wel op spruw duiden.
Ik sla dat boek open en het eerste wat ik lees is; De baby eet slechter. De baby valt in slaap tijdens het voeden omdat hij eindelijk is waar hij graag wil zijn . D'oh . Ik was nog niet zover gekomen, ik zat nog steeds op de sprong van 5 weken "te wachten" maar die heb ik helemaal gemist geloof ik .

Wel jammer trouwens dat ze in het boek alleen de oplossing "vaker aan de tiet leggen" geven, en niet een mogelijke oplossing voor flesvoeding .

Ticoo; ze plast goed hoor! Maar misschien moet ik inderdaad wel andere voeding (wat jammer zou zijn, want we hebben hier nog 3 blikken Nutrilon op de plank staan . )
In my life
Why do I smile
  woensdag 7 mei 2008 @ 23:47:17 #229
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58544691
Ik zou gewoon tijdelijk vaker kleine beetjes geven kim. Zeker met dit weer moet ze goed drinken. Na een paar dagen krijgen ze vaak weer meer trek en lurken ze in keer de fles leeg
Saar heeft haar handjes ontdenkt. Ze ligt al de hele dag op haar vingers te tellen ghehe Ook steekt ze steeds vaker haar knuistjes in haar mond om op te sabbelen, scheelt me weer fuppen zoeken
Saartje
  donderdag 8 mei 2008 @ 07:02:16 #230
35189 Troel
scherp en bot
pi_58547103
Kim, ik zou niet meteen overschakelen naar andere voeding, want dan moet ze daar aan wennen en dat kan ook best vervelend zijn en weer krampjes veroorzaken (schijnt, want ik heb het nooit geprobeerd, op de eerste dag in het ziekenhuis na, want daar kreeg Ruben Friso).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58547262
Vandaag naar het CB voor de controle bij de wijkverpleegkundige en de derde spuiten. Ben toch erg benieuwd hoeveel ze weegt.
  donderdag 8 mei 2008 @ 08:11:34 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58547502
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 23:30 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik sla dat boek open en het eerste wat ik lees is; De baby eet slechter. De baby valt in slaap tijdens het voeden omdat hij eindelijk is waar hij graag wil zijn . D'oh . Ik was nog niet zover gekomen, ik zat nog steeds op de sprong van 5 weken "te wachten" maar die heb ik helemaal gemist geloof ik .

Wel jammer trouwens dat ze in het boek alleen de oplossing "vaker aan de tiet leggen" geven, en niet een mogelijke oplossing voor flesvoeding .

Ticoo; ze plast goed hoor! Maar misschien moet ik inderdaad wel andere voeding (wat jammer zou zijn, want we hebben hier nog 3 blikken Nutrilon op de plank staan . )
Ja, het verbaasde mij ook wel een beetje dat ze de fles gewoon compleet negeren in het verhaal. Alsof je dan geen vragen of twijfels kan hebben ofzo.
Maar goed, ik kijk ook altijd te laat in dat boek hoor... dat ik echt denk 'oh duh! '
Hopelijk gaat het snel beter. Ik zou iig ook niet te snel overgaan op andere voeding. Eerst maar eens een tijdje aankijken en gewoon wat vaker geven, wat Maneki zegt.
pi_58547770
't is weer een tijd geleden dat ik Oei ik groei! heb opengeslagen, maar mij is het 'vaker aanleggen' verhaal tot nu toe niet opgevallen in het boek?

Maar naar flesvoeding toe zou ik zo zeggen: je kind vaker aanhalen en/of in de draagdoek dragen. Zo geef je toch ook toe aan hun wens om dichter bij mama te zijn? Dat staat los van voeding...

Eli, flinke vent!
Maarreh dames, roep maar niet te hard dat ze 'moeten' gaan staan en kruipen... dan krijg je dit

Kleine bijna-dreumes die steeds naar het droogrek kruipt en daar de wasknijpers afsloopt

En anders is alles rond de computer gaan bestuderen ook wel heel leuk (printpapier, diskettes,cd-rom)
  donderdag 8 mei 2008 @ 08:55:58 #234
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58547983
Eli en Liande!
Wat worden ze groot he?

Mirte aan de waterpokken, wat sneu.
Heeft het warme weer er nog enig (positief) effect op? Drogen ze dan eerder in ofzo?

Maneki, zo lief is dat he, als ze ineens de hele dag met hun vuistjes en handjes in de weer zijn

Devin zit nu al zeker 10 minuten in de box te spelen! Dat is toch alweer een paar maandjes terug dat hij dat voor het laatst zo lang achter elkaar wilde.
pi_58548290
Eli en Liande, jullie staan al lekker stevig.. Chris wiebelt nog lekker.. Maar ik kan hem inmiddels wel vanuit zit naar staan optrekken. Voorlopig houden we het hier wel bij tijgeren.

Nijna, heb je al een goedgevulde krentenbol in huis?
  donderdag 8 mei 2008 @ 09:41:34 #236
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_58548793
Kim, heb je alle truukjes voor het wakker houden al geprobeerd verder? Zover heb ik niet terug gelezen, maar dit hielp hier altijd goed:
- Armpje beetje op en neer bewegen (alleen als ze een beetje aan het dommelen waren)
- Zgn. gaan verschonen
- Voetje friemelen
- En iets rigoreuzer: lauw lapje op de benen. Koud is weer zo gemeen.
Ja en als je pech hebt idd vaker aanleggen.

Troel heeft wel een goed punt qua argument voor de fles. Daar moeten ze vaak ook aan wennen. En verder loopt de voeding toch goed qua groei enzo?
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 8 mei 2008 @ 09:42:28 #237
14746 k_i_m
pi_58548810
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 08:39 schreef Iksje het volgende:
Maar naar flesvoeding toe zou ik zo zeggen: je kind vaker aanhalen en/of in de draagdoek dragen. Zo geef je toch ook toe aan hun wens om dichter bij mama te zijn? Dat staat los van voeding...
Hee, je had ook foto's erbij! . -edit- ik zie ze nog steeds niet .

Wat betreft die voeding is niet het probleem het troosten, maar meer of ze genoeg binnen krijgt. Bij borstvoeding mag je altijd aanleggen, maar je mag in het omgekeerde geval dat het kind veel honger heeft niet ongelimiteerd flessen maken. Zo bedoelde ik het .
In my life
Why do I smile
  donderdag 8 mei 2008 @ 09:46:07 #238
14746 k_i_m
pi_58548889
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 09:41 schreef dutchie het volgende:
Kim, heb je alle truukjes voor het wakker houden al geprobeerd verder? Zover heb ik niet terug gelezen, maar dit hielp hier altijd goed:
- Armpje beetje op en neer bewegen (alleen als ze een beetje aan het dommelen waren)
- Zgn. gaan verschonen
- Voetje friemelen
- En iets rigoreuzer: lauw lapje op de benen. Koud is weer zo gemeen.
Ja en als je pech hebt idd vaker aanleggen.

Troel heeft wel een goed punt qua argument voor de fles. Daar moeten ze vaak ook aan wennen. En verder loopt de voeding toch goed qua groei enzo?
Ik leg alleen niks aan .
In my life
Why do I smile
  donderdag 8 mei 2008 @ 09:50:50 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58548974
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 08:39 schreef Iksje het volgende:
't is weer een tijd geleden dat ik Oei ik groei! heb opengeslagen, maar mij is het 'vaker aanleggen' verhaal tot nu toe niet opgevallen in het boek?
Mij verder ook niet, maar bij het 8 weken verhaaltje wordt er dus alleen over de borst gesproken, vandaar dat het me nu wel even opviel.
pi_58549102
Van flesvoeding ken ik echt niks, dus sla me niet dood als ik ernaast zit, maar ik denk dat als het inderdaad een sprongetje is (of een fase of whatever tijdelijk iets), en het minder eten daardoor komt, gewoon tijdelijk kleinere flesje geven en iets vaker?
Nu ja, zoals BE het omschreef dus en wat bij haar prima leek te werken.
En een beetje de plasluiers in de gaten houden, als die zwaar genoeg zijn en niet ruiken, krijgt ze genoeg binnen, ook al raakt ze misschien even niet de aanbevolen hoeveelheid.

De wakkerhoud-trucjes kan je proberen, dat werkt ook zonder aanleggen
Nog eentje is lichtjes onder haar kinnetje kriebelen.

foto's zijn gewoon photobucket?
pi_58549143
Ik geloof dat Yara niet aan sprongen doet bij Tomas kon ik er de klok op gelijk zetten (bij wijze van spreken dan) en vielen zijn sprongen altijd samen met wat er in 'oei ik groei' staat. Bij Yara heb ik het hele boek nog niet open gehad. eigenlijk is het gewoon dag in dag uit hetzelfde ritme bij mevrouw...grappig hoe daar zoveel verschil tussen kan zitten.
It's all up to you
  donderdag 8 mei 2008 @ 10:14:13 #242
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58549385
Iskje, ik zag idd het filmpje van een kruipende liande. Wat knap zeg!! En ze is maar een paar dagen ouder dan eli. Grappig zo'n verschil.
En Chris tijgert al! Ikke ook willen

En wat ook helpt om je baby wakker te houden is overleggen van de ene arm op de andere arm, lekker knuffelen, etc.

Enn, we hebben em, hoor! "is het al tijd voor een tweede?" Het heeft toch een dikke 8 mnd geduurd
  donderdag 8 mei 2008 @ 10:18:12 #243
35189 Troel
scherp en bot
pi_58549453
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 09:42 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Hee, je had ook foto's erbij! . -edit- ik zie ze nog steeds niet .

Wat betreft die voeding is niet het probleem het troosten, maar meer of ze genoeg binnen krijgt. Bij borstvoeding mag je altijd aanleggen, maar je mag in het omgekeerde geval dat het kind veel honger heeft niet ongelimiteerd flessen maken. Zo bedoelde ik het .
Dat hangt helemaal af van wie je bij het consultatiebureau spreekt

Ik heb geen idee wat je anders zou kunnen geven, Ruben begon van water echt te spugen toen hij nog wat kleiner was, op dit moment krijgt hij enkel fles, maar met dit warme weer kan het best zo zijn dat hij straks lauwe thee krijgt ofzo, puur om genoeg vocht binnen te krijgen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58549588
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 10:14 schreef DaviniaHR het volgende:

Enn, we hebben em, hoor! "is het al tijd voor een tweede?" Het heeft toch een dikke 8 mnd geduurd
Zozo..8 hele maanden Nou ja, de eerste is binnen, er zullen er nog wel wat volgen
It's all up to you
  donderdag 8 mei 2008 @ 11:22:37 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58550720
Werd ik net gebeld door het kdv dat Sasha koorts had, wrsch toch van de prikjes van dinsdag. Dus ik heb hem net lekker opgehaald. Thuis nog even getempt en hij heeft nu 37,5 dus ik wacht nog wel even met een paracetamolletje.

Hij was daar heel huilerig en eigenlijk helemaal niet zoals zij hem kenden, dus vandaar dat ze belde.
Nu hier thuis lijkt hij eigenlijk best goed te pas, hij ligt lekker te brabbelen op zijn kleedje en zojuist is hij voor het eerst zelf van zijn rug naar zijn buik gedraaid!

Oh... nu ik dit schrijf begint hij te piepen! Tijd voor de fles en een lekkere tuk denk ik zo.
Kan mama nog even proberen te werken.

Gisteren was ik nog wel even heel trots toen de kdv-leidster me vertelde dat steeds als er iemand van een andere groep bij Sasha op de groep komt voor 't een of ander, dat ze dan allemaal 'even bij Sasha moeten kijken hoor'. Ons altijd lachende prulleke!
  donderdag 8 mei 2008 @ 11:35:52 #246
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_58550990
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 10:14 schreef DaviniaHR het volgende:
En?

Goed zo Sasha!

Ethan heeft z'n eigen zwembad in de tuin Hij vindt het helemaal te gek, lekker spetteren en drijven
Red de zeehond!
pi_58551025
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:22 schreef Brighteyes het volgende:
Werd ik net gebeld door het kdv dat Sasha koorts had, wrsch toch van de prikjes van dinsdag. Dus ik heb hem net lekker opgehaald. Thuis nog even getempt en hij heeft nu 37,5 dus ik wacht nog wel even met een paracetamolletje.

Hij was daar heel huilerig en eigenlijk helemaal niet zoals zij hem kenden, dus vandaar dat ze belde.
Nu hier thuis lijkt hij eigenlijk best goed te pas, hij ligt lekker te brabbelen op zijn kleedje en zojuist is hij voor het eerst zelf van zijn rug naar zijn buik gedraaid!

Oh... nu ik dit schrijf begint hij te piepen! Tijd voor de fles en een lekkere tuk denk ik zo.
Kan mama nog even proberen te werken.

Gisteren was ik nog wel even heel trots toen de kdv-leidster me vertelde dat steeds als er iemand van een andere groep bij Sasha op de groep komt voor 't een of ander, dat ze dan allemaal 'even bij Sasha moeten kijken hoor'. Ons altijd lachende prulleke!
wat knap van Sasha!!
Hoop dattie niet al te veel last heeft van het prikje.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 8 mei 2008 @ 11:56:44 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58551447
Hij viel net aan het eind van de fles in slaap. Ik heb de neiging hem lekker bij me te houden maar weerstaan, het is voor hem wrsch veel lekkerder en koeler nu in zijn wagen in de schaduw in de tuin ipv plakkend bij mama.
  donderdag 8 mei 2008 @ 11:59:41 #249
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58551503
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:35 schreef jellyrose het volgende:

[..]

En?

Goed zo Sasha!

Ethan heeft z'n eigen zwembad in de tuin Hij vindt het helemaal te gek, lekker spetteren en drijven
Over een jaar of 2, wellicht

En Sasha, lekker rollen! Heel goed!
Hopelijk knapt hij snel weer op!
  donderdag 8 mei 2008 @ 13:12:49 #250
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58553057
Net even lekker anderhalf met Linde in het Westerpark bij de zwemvijver gezeten. Nou ja ik heb gezeten en Linde wilde steeds maar staan Om half 1 was ik weer thuis ivm de boterham van mevrouw (ik dacht dat ze het nooit zo lang vol zou houden, dus die had ik niet meegenomen ) maar ze is in die 5 minuten lopen naar huis in slaap gevallen en ligt nu nog in haar wagentje te slapen

Maar even kijken hoe lang ze blijft tukken want eigenlijk wil ik zo nog wel even lekker terug naar buiten

Oh en Sasha gaat al rollen Knap hoor!
  donderdag 8 mei 2008 @ 13:19:46 #251
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58553206
Sasha al rollen Goedzo!

Hier net met Saar bij het cb geweest..madam weegt 5520 bij58,5 cm. Lekker gegroeid dus
Ze heeft haar eerste prikjes gehad en dat wás me toch zielig! Ze bleef huilen, ze had echt pijn maar het was daarna ook echt jammeren. Echt een meisje hoor
Over 5 weken weer.
Saartje
pi_58553267
Sasha, goed zeg, lekker rollen! Misschien gewoon een sprongetjes/frustatiedag dat het rollen niet/wel wilde..

Davinia, Eli stond ook al in de startblokken toch? Chris komt nog niet zo ver hoor, maar een half metertje ofzo. maar dan geeft ons de tijd om het huis&tuin kiddo-proof te maken..

Ik kan Chris ook niet in het oei-ik-groei-ritme herkennen.. Hij doet gewoon alles wanneer hij er toe aan is.. Ik geloof dat de 1e 2 sprongen achteraf nog wel gingen, maar daarna was het wel over..

Jelly, zwemmen is cool. Zo zat Chris dinsdag (en gisteren ) in de tuin :

Vanmiddag blijven we lekker in de tuin, beetje spelen, beetje luieren en niet teveel doen
pi_58554262
Mn kleine pokkie is een soort krentenbolletje geworden vannacht en net toen ik haar ophaalde van het KDV had ze er nog meer pokkies bij.
Ze lacht nog steeds, leek wel wat warmer dan anders, 37.8. Maar verder dus wel goed te pas.
Ze ligt nu in bed, ik moet over anderhalf uur weer richting mn werk om te vergaderen en dan moet ze mee. Maar ik vind ik het eigenlijk ook wel heel sneu om zo met haar te lopen slepen vandaag... Maar niet gaan kan denk ik ook niet echt...

Iemand nog een goede tip om mango-vlekken uit een witte broek te krijgen?
  donderdag 8 mei 2008 @ 14:28:39 #254
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58554554
Sasha, wat goed zeg!

Jennifer kan alleen van buik naar rug rollen, de andere kant op heeft ze nog niet door. Ik heb alles nu compleet voor het kdv. Nieuwe flessen, spenen en fopspenen gehaald. Tasje is al ingepakt met schone kleertjes en de knuffel. Dinsdag is mijn eerste werkdag. Dan is Jen bij mn moeder. Het idee dat Jen naar mn moeder gaat vind ik veel plezieriger dan dat ze straks naar het kdv moet.

Wat is het vandaag weer warm zeg. Ik ben zo jaloers op de meiden die nu net zwangerschapsverlof hebben. Heerlijk met de kleine erop uit. Ik dacht ook in een goede periode te zitten, maar nu is het alleen de laatste week goed geweest.
pi_58555308
Maarten kan nog niet op z'n buik rollen maar wel op z'n zij. Hij word wel heul errug zielug en beetje kwaad omdat het hem niet lukt om verder te rollen <-- zoiets ongeveer.

Edit: Hij is nu zelfs zo zielig dat hij traantjes ervan krijgt (hij is ook moe maar wil niet slapen maar stug op z'n buik proberen te liggen)

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2008 15:16:03 ]
  donderdag 8 mei 2008 @ 15:43:07 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58555884
Het was hier vooralsnog ook eenmalig hoor!
In principe is hij nu zo ver dat zijn beentjes en heupjes al helemaal omgedraaid zijn, maar hij blijft dan op 1 arm hangen en ligt dan helemaal verwrongen te mopperen.

Net even een stukje gaan lopen en nu ligt hij weer heerlijk buiten in de wagen te slapen.
pi_58555984
En toch vind ik het onwijs knap van Sasha
En trouwens ook van Jennifer

Meneer slaapt gelukkig Hij snurkt zelfs
pi_58557279
Gwen is ook geweest voor haar derde prikjes, ze weegt nu 5350 gram en is 59cm. Ze was meteen voor aan het doen hoe rollen moest van haar rug naar haar buik. Boos dat ze in eerste instantie was toen het niet lukt en hup ze ligt ineens op haar buik naast het kussen . Jeeh, zei de wvp al, dat hoef je nog niet te kunnen, wat knap. Ik durf haar nu ook niet meer echt in de wandelwagen bak. Ze ligt zo te proberen of ze kan draaien in dat ding, met haar snoetje in het kussen. Wilde dat ik haar vast kon leggen want dit vind ik gewoon eng. Dadelijk kijk ik even ergens anders naar en ze ligt eruit, dat is het gevoel wat ik erbij heb. Dus misschien haar toch in de buggyinzet gaan zetten.
pi_58560907

Ik ben vandaag met Jet en een vriendin naar het strand geweest. Het was de eerste keer voor Jet en ze heeft zich 3 uur lang goed weten te vermaken
Voor mij was het natuurlijk de eerste keer met kind en ik vond het geweldig Zo'n klein Jetje in een zwembroek en helemaal onder het zand

Heerlijk genoten dus!

mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_58561251
Leuk Beaker! De foto;s zijn ook super !
  donderdag 8 mei 2008 @ 21:06:24 #261
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58561569
Sasha en Jennifer al aan het rollen

Verder goed groeiende dames, frusti-baby's ( ), stoere jochies in hun zwembadjes en ik heb heus waar alles gelezen, maar nu ik wil reageren ben ik weer vergeten waarop ook alweer

Vandaag lekker met Devin wezen wandelen en later nog bij mijn moeder in de tuin gezeten. Hij wilde alleen niet slapen in de wagen en toen we hem bij mijn moeder in bed wilden leggen heeft hij ruim 1 uur nodig gehad om in slaap te vallen. Uiteraard ging dat vechten tegen de slaap gepaard met veel gekrijs en gehuil, compleet hysterisch werd hij ervan. En dan zodra ik hem oppakte in een keer stil worden en hoofdje op mijn schouder leggen, maar terug in bed weer z'n longen er half uit schreeuwen
We zijn ook naar maar liefst 4 verschillende speeltuinen geweest waar meneer van de glijban is geweest, heeft gewipkipt, met zand gespeeld en het leukste vond hij bij mij op schoot (zitten en staan) op de schommel.

En nog iets bizars:
Toen M. afgelopen maandag met Devin ging wandelen bleek bij thuiskomst zijn speentje verdwenen te zijn. Zie ik vanmiddag ineens exact dezelfde speen aan een stokje hangen dat aan een boom in het park is bevestigd
Dat moet Devin z'n speen zijn, kan niet missen! Ik heb hem inmiddels uitgekookt en hij ziet er nog goed uit. Echt zo toevallig, ik wist niet eens dat ze daar gelopen hadden maandag.
pi_58562209
Gwen is helemaal uit haar doen, heeft ook uitslag of in iedergeval verschillende kleine rode vlekjes over haar lichaam. Huilen, huilen dus conclusie flink last van de spuit. Net een paracetamol erin gestopt zodat ze kan slapen en nu ligt ze heerlijk te slapen. Erg fijn want er was geen manier om haar te troosten , het was gewoon niet onze Gwen.
  donderdag 8 mei 2008 @ 21:45:30 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58562294
Sneu dat ze er zoveel last van heeft.
*betweterig-mode*
Zet je wel de wekker dan over een uur of 6 om haar een nieuwe te geven?
Dat was het advies van het cb hier, zodat de koorts niet ineens kan gaan pieken.
Oh wacht... je geeft bv dus Gwen zal vast sowieso uit zichzelf nog wel een keer komen toch?
pi_58562306
Arme Gwen, hopelijk ben je morgen van die stomme bijwerkingen van de prik af!

Kersjes, wat grappig van die speen .
  donderdag 8 mei 2008 @ 23:07:51 #265
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58564562
Hier een klein gloeipeertje Vanmiddag heeft ze in de kinderwagen geslapen, lekker in haar rompertje met een lakentje erover zo liep de koorts niet hoog op. Nu ligt ze in bed te gloeien. Ze is wel slaperig maar heeft er verder niet echt last van gelukkig.
Volgens de vrouw van het cb kon ze wel een voeding overslaan doordat ze vast slaapt, maar niets is minder waar..ze zit in de regeldagen en komt elke anderhalf a twee uur. Is ook beter met deze warmte denk ik

[ Bericht 0% gewijzigd door Maneki.Neko op 09-05-2008 00:05:59 ]
Saartje
  donderdag 8 mei 2008 @ 23:55:23 #266
14746 k_i_m
pi_58566078
Arme Gwen en Saartje .

Door dat soort verhalen zie ik echt nu al enorm tegen die prikken op .
In my life
Why do I smile
  vrijdag 9 mei 2008 @ 00:02:44 #267
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58566332
Tuja druppels Kim!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_58568368
Wees gerust Kim.
Maarten die had geen last van z'n prikken (jah spugen en diarree maar dat was van buikgriep) en sliep heel veel. 2de keer prikken ook nergens last van behalve wat meer slapen en z'n nicht was er ook alleen maar moe van en sliep meer die dag
pi_58568381
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 23:55 schreef k_i_m het volgende:

Door dat soort verhalen zie ik echt nu al enorm tegen die prikken op .
Het kan ook goed gaan! De flensjes waren hooguit slaperig. En dat was best lekker voor een dag
Maak je maar geen zorgen, k_i_m, komt echt goed
Hopelijk voelen Gwen en Saar zich beter vandaag,
  vrijdag 9 mei 2008 @ 07:11:44 #270
35189 Troel
scherp en bot
pi_58568442
Ik hoop dat Ruben in ieder geval niet meer zo hoesterig is als we voor de prikken gaan weer. Hij moet de 19e geloof ik weer
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 9 mei 2008 @ 09:33:27 #271
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58569631
Hier weer een goedgekeurd guppy.. Doet alles wat hij zou moeten doen, en was zeer geintereseerd in de arts (en dus niet zo in de blokjes die hij kreeg).. En qua groei blijft hij netjes zijn lijntje volgen. Nu 10.750 gram en 74,8 cm. Iets minder hard gegroeit dan vorige keer, maar dat is ook niet zo erg

En volgende keer weer prikjes. Chris heeft wat last gehad van iets verhoging en pijn in de beentjes. Alleen de laatste keer wel wat meer, maar toen was hij al iets verkouden, kon prima volgens de arts, maar dat doen we niet nog een keer. En ik ga tegen die tijd eens arnicacreme halen voor de beentjes, misschien dat dat iets helpt..
  vrijdag 9 mei 2008 @ 09:41:12 #272
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58569779
Saartje is weer koortsvrij en gezellig aan het kraaien. Ze heeft hooguit nog wat pijn aan de prikplekken

Wow Chris, lekker bulletje
Saartje
  vrijdag 9 mei 2008 @ 10:50:13 #273
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58571200
Fijn, goedgekeurde en weer vrolijke babies!

Even een vraagje voor de mensen bij wie oma wekelijks oppast: hebben ze zelf gedacht aan zonnecrème en insmeren en zo?

[ Bericht 23% gewijzigd door DaviniaHR op 09-05-2008 11:22:19 ]
  vrijdag 9 mei 2008 @ 10:52:37 #274
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58571245
Nee..ze trekken ze gewoon zoveel kleding aan dat insmeren niet meer noodzakelik is
Saartje
  vrijdag 9 mei 2008 @ 11:00:11 #275
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58571412
Davinia, Eli is toch niet verbrand mag ik hopen?

Kraaiend Saartje, fijn dat de koorts over is. Ook voor jou Maneki, zo'n gloeiend kindje tegen je aan is met dit warme weer net even wat minder prettig dan anders.

Wow Chris, wat een beer ben je!
pi_58571677
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 10:50 schreef DaviniaHR het volgende:
Even een vraagje voor de mensen bij wie oma wekelijks oppast: hebben ze zelf gedacht aan zonnecrème en insmeren en zo?
(een goed verstaander heeft een half woord nodig )
Gelukkig wel ja dat hoort er toch ook gewoon bij lijkt mij? (net als eten, drinken en luiers verschonen)
It's all up to you
  vrijdag 9 mei 2008 @ 11:14:47 #277
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58571754
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 11:11 schreef TearSong het volgende:

[..]

Gelukkig wel ja dat hoort er toch ook gewoon bij lijkt mij? (net als eten, drinken en luiers verschonen)
Dat zou ik ook denken, ja. Al werd er wel opgemerkt dat hij mss wel wat meer zou moeten drinken vandaag.
Nee, hij is niet verbrand. Ik heb hem vanochtend thuis ingesmeerd, en bij aflevering gezegd dat hij na de lunch weer ingesmeerd moest worden. "Hoe bedoel je ingesmeerd?" "Nou, zonnebrandcrème? "
  vrijdag 9 mei 2008 @ 11:16:07 #278
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58571785
Davinia Eli is nu toch geen kreeftje mag ik hopen

Hier ben ik helaas wat Linde betreft nogal een controlfreak dus de fles zonnebrand stond vol in het zicht toen oma op kwam passen
  vrijdag 9 mei 2008 @ 11:19:21 #279
14746 k_i_m
pi_58571860
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 10:52 schreef Maneki.Neko het volgende:
Nee..ze trekken ze gewoon zoveel kleding aan dat insmeren niet meer noodzakelik is
Ik had gisteren blote armpjes en beentjes gedaan in de wandelwagen en alleen het afdekding over de wagen gedaan tegen de zon. Wil mijn moeder die fleecedeken er nog overheen doen .
In my life
Why do I smile
  vrijdag 9 mei 2008 @ 11:23:56 #280
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58571970
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 11:16 schreef Stiemie het volgende:

Hier ben ik helaas wat Linde betreft nogal een controlfreak dus de fles zonnebrand stond vol in het zicht toen oma op kwam passen
Ze gaan allemaal boodschappen doen (en ik heb nog naar hem gezongen dat hij zo lekker ruikt naar zwitsal zonnebrandcreme) dus ik mag hopen dat ze dan ook ff langs een etos/AH/whatever rijden en een potje zonnebrand halen, ja
  vrijdag 9 mei 2008 @ 11:29:39 #281
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58572082
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 11:19 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik had gisteren blote armpjes en beentjes gedaan in de wandelwagen en alleen het afdekding over de wagen gedaan tegen de zon. Wil mijn moeder die fleecedeken er nog overheen doen .
Ja whehe hebben ze zelf geen babies grootgebracht ofzo?
Saartje
  vrijdag 9 mei 2008 @ 11:48:03 #282
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58572481
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 11:16 schreef Stiemie het volgende:

Niks mis met een controlfreak zijn als het aankomt op (de veiligheid van) je kind hoor!
Wij hebben zelfs 2 flesjes baby-zonnebrand: 1 voor thuis en 1 voor in de luiertas die tenslotte overal naartoe gaat waar kleintje gaat. Dus ook naar de oma's en zo kunnen we ook nooit zonder komen te zitten in Verweggistan waar geen zonnebrand te krijgen is

13 maanden oude zoontje van M's collega heeft gister te veel zon gehad, kreeg ademhalingsproblemen en ligt nu in het ziekenhuis
En ik zie te vaak kleine hummeltjes die vol in de zon worden gezet zonder hoedje of pet op. En insmeren wordt ook niet altijd even goed gedaan Bloedlink, de kans op een zonnesteek, uitdroging, verbranding en huidkanker (langere termijn) is veel groter bij hun.
pi_58572554
Volgens mij heeft Maarten stiekem met Sasha en Jennifer gebeld
Vandaag hoop gekreun en gesteun vanaf z'n speelkleed en ja hoor meneer draaide zich om zonder hulp
Hoop gehuil want hij had z'n armen naast zich. Dus ik wil helpen en hij nog meer huilen dus terug op z'n buik.
Hij rustig ik draai mij om en nog geen minuut later ligt hij weer op z'n buik en zijn armpjes bijna helemaal goed

Hier heb ik ook zonnebrand in de tas. Wil ook nog een petje kopen voor bescherming van z'n hoofdje en ogen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2008 11:56:55 ]
  vrijdag 9 mei 2008 @ 11:54:40 #284
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58572645
Oh wat erg zeg Kersjes voor dat kindje

Ja hier ligt de fles zonnebrand ook onder in de wagen zodat we 'm ook altijd bij ons hebben. Ik heb zelf een erg gevoelige huid dus ik kan niet tegen alle zonnebrandcremes. Wil daarom ook liever zelf uitzoeken wat er op Linde gesmeerd gaat worden en geef daarom altijd alles zelf mee.

Had je zelf geen zonnebrand meegegeven bij het oppassen dan Davinia? Mijn (schoon)moeder wordt altijd gek van de zooi die ik meesleep, maar zo heb ik wel altijd alles bij me Ach ja ik sleep liever iets te veel mee dan dat ik iets mis.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 12:14:20 #285
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58573063
Jeumig, Kersjes, wat erg zeg!

Zonnebrand in de luiertas is een goed idee! Gaan we doen.

Nee, had niets meegenomen. Ga toch nog uit dat ze het zelf had kunnen bedenken. Blond kin met lichte huid+ lekker weer+boodschappen doen=veel buiten. + klein kind mag niet verbranden => creme. Of ben ik nu raar dat ik van mensen verwacht dat ze daar zelf ook aan denken?

En Eli heeft geen bijzonderheden waardoor ik een specifieke voorkeur heb voor een merk of type zonnebrand (of whatever) dus dat maakt het wel makkelijker.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 13:15:42 #286
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58574232
<controlfreak>
Ik geef alles altijd maar gewoon mee dan weet ik zeker dat het goed gaat

</controlfreak>
  vrijdag 9 mei 2008 @ 13:27:22 #287
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58574412
Davinia, als je zelf een flesje meegeeft, dan smeert ze vast wel. Wij werden vroeger trouwens ook niet zo vaak ingesmeerd. Naar het strand wel, maar gewoon buiten nauwelijks. Was toen ook iets minder gewoon misschien..
Ik verbrand zelf redelijk makkelijk, dus smeer chris 2 keer per dag factor 50 op de onbedekte delen.. voor het boodschappen doen 's ochtends, en na het middagslaapje nog even bijsmeren. Chris zijn armen en benen lijken wel iets bij te kleuren, maar gelukkig niet rood..

Heb nou al 3 keer iets gehoord over kindjes met zonnesteken/oververhitting.. Niet alle ouders zijn helemaal ingesteld op het mooie weer. Is waarschijnlijk ook wel een sluipend iets.
Ik weet ook niet echt hoe ik Chris moet kleden, gaan dus de hele dag dingen uit en aan, afhankelijk van de temp.. Maar in alle flesjes gaat nu iets extra water, en 's middags krijgt hij een flesje sap extra. Zo haalt hij wel 100-150 ml extra water binnen.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 13:51:25 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58574870
Tsja, ik zou er geloof ik toch niet vanuit gaan dat ze daaraan denken.
Bij een kdv zou ik het wel verwachten, maar die mensen doe niets anders, maar opa's en oma's... ik zou het gewoon meegeven en even melden. Zij hebben weliswaar zelf ook kinderen groot gebracht, maar wel 20-30 jaar geleden en dan kan er wel eens wat gaan roesten.
Better safe than sorry!

Overigens smeer ik Sasha alleen maar in als hij echt in de zon gaat. In de schaduw onder de parasol niet.
Moet dat wel denken jullie?
  vrijdag 9 mei 2008 @ 13:55:44 #289
3011 E.T.
pi_58574953
zou ik wel doen, BE

Overigens zou mijn schoonmoeder er ook niet zo snel aan denken.. en als ze er aan denkt zou ze een flesje zonnebrand boven water toveren dat al 20 jaar in de kast staat en destijds factor 4 had ofzo..
Sowieso zijn duidelijke instructies wel handig bij haar
(het is een schat, de kinderen zijn dol op haar en ze past graag op.. dus dan maar wat duidelijker aangeven hoe en wat.. voorkomt overgelopen luiers enzo )
  vrijdag 9 mei 2008 @ 13:55:58 #290
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58574959
In principe kunnen ze in de schaduw ook verbranden. Gaat minder snel dan de volle zon, maar toch.. Chris leg ik niet in de volle zon, maar smeer hem toch. In de volle zon zou je om de 2 uur moeten smeren, in de schaduw kan iets minder ook wel..
  vrijdag 9 mei 2008 @ 13:59:16 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58575029
Ok. Zal ik het de volgende keer ook maar doen.

Moet trouwens wel een beetje lachen. Eigen initiatief vwb eten en drinken wordt absoluut niet op prijs gesteld, maar hierin moet het weer wel.
Ik zou geloof ik bloednerveus zijn als ik oppas-oma was.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 14:07:36 #292
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58575169
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 13:59 schreef Brighteyes het volgende:
Ok. Zal ik het de volgende keer ook maar doen.

Moet trouwens wel een beetje lachen. Eigen initiatief vwb eten en drinken wordt absoluut niet op prijs gesteld, maar hierin moet het weer wel.
Ik zou geloof ik bloednerveus zijn als ik oppas-oma was.
Ach, ze kennen je toch?

Trouwens, KP alvast gefeliciteerd voor morgenDe 12e!!
Is alweer een jaar geleden! Ik was zo verbaas over die post "MEIDEN MIJN VLIEZEN ZIJN GEBROKEN! " Hoe kon ze daar nou zo blij over zijn
En toen zaterdagochtend, het eerste wat ik tegen PR zei toen hij thuis kwam van de syangoge "Pien en Floor zijn geboren". Schoonouders die toevallig mee naar boven waren gekomen keken me aan alsof ik raar was Leuk, zo Fok!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 14:18:58 #293
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58575398
Volgens mij wordt het leven van een oppasoma hevig onderschat

Ik geef altijd alles mee en ze krijgen er nog net geen handleiding (meer ) bij
  vrijdag 9 mei 2008 @ 14:19:01 #294
14746 k_i_m
pi_58575400
Mijn kind is echt tof. Ik stond net te zagen en te hameren, en ze slaapt gewoon door . En mijn moeder elke keer maar fluisteren als ze binnenkomt en Lilah ligt te slapen .
In my life
Why do I smile
pi_58575525
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 14:18 schreef Stiemie het volgende:

Niet Ik geef die handleiding nog steeds mee. Ook al is Mikael al bijna 2 jaar 2 nachten in de week bij opa en oma Het word wel minder hoor maar steeds is er weer iets nieuws wat dan weer komt enzo. Ach je kent het wel
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 14:28:31 #296
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_58575542
Heeft er iemand nog tips voor pakjes drinken die geschikt zijn voor babies rond de 9 maanden, of bestaat er simpelweg niets zonder toegevoegde suiker en kunstmatige troep? Nu Ethan zo goed uit een rietje drinkt leken me die pakjes hartstikke handig voor onderweg, maar alles wat ik ken (Taksi/Fristi enzo) lijkt me niet echt baby-vriendelijk
Red de zeehond!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 14:30:47 #297
35189 Troel
scherp en bot
pi_58575589
de simpele pakjes appelsap? Of is dat te sterk?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58575612
Bij mijn eigen moeder hoef ik nooit wat mee te geven, heerlijk Die heeft echt alles ook zelf in huis, luiers, doekjes, een pyama, reserve-ondergoed, babyfoon...meer cremes en zalfjes dan ik heb...ideaal
It's all up to you
pi_58575644
Jellyrose: de roosvicee multivit pakjes? (niet de light variant want daar zit zoetstof in)
It's all up to you
  vrijdag 9 mei 2008 @ 14:41:37 #300
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58575831
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 14:27 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Niet Ik geef die handleiding nog steeds mee. Ook al is Mikael al bijna 2 jaar 2 nachten in de week bij opa en oma Het word wel minder hoor maar steeds is er weer iets nieuws wat dan weer komt enzo. Ach je kent het wel
Nou ze krijgen het hele verhaal wel te horen hoor en ik maak een klein overzichtje met etenstijden en wat ze wanneer moet eten (fles, boterham, avondeten etc) maar geen hele beschrijvingen meer van wanneer ze moe is en hoe je dat dan kunt zien
  vrijdag 9 mei 2008 @ 14:51:02 #301
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58576026
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 14:18 schreef Stiemie het volgende:
Volgens mij wordt het leven van een oppasoma hevig onderschat

Sasha krijgt een brief mee en die begint met:
Hallo Opa en Oma, hier is mijn gebruiksaanwijzing.

vrijdag 9 mei 2008 @ 14:52:21 #302
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58576056
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 14:19 schreef k_i_m het volgende:
Mijn kind is echt tof. Ik stond net te zagen en te hameren, en ze slaapt gewoon door . En mijn moeder elke keer maar fluisteren als ze binnenkomt en Lilah ligt te slapen .

Heerlijk is dat!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')