abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:10:44 #151
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58513169
Stiemie, dat was ik inderdaad, maar er is nog niets in de maak hoor. Eerst maar eens verhuizen! Maar we hebben het inderdaad al wel over namen en overleggen met Anna of ze graag een broertje of een zusje wil...(of zoals het zoontje van een collega ooit antwoordde op die vraag: "....nee ik wil een aapje!"

Olijfolie deed het hier ook altijd goed. Wel een goed passende luier aandoen hoor, anders wordt het zo'n rommeltje...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_58513314
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 14:32 schreef Ticootje het volgende:
Oh ja venkelthee. Dat drink ik ook elke dag. Maar Kim geeft flesvoeding.

Ik ga met Jen ook een cursus babymassage doen. Daar zit ook meestal een les spijsvertering bij. Misschien is dat wel iets voor jou kim?

Jen heeft erg weinig last van kramp, eigenlijk helemaal niet. Alleen als er iets door mijn voeding heen glipt merk ik het meteen aan Jen. Maar zonder koemelk gaat het echt super. Ik heb een heel blij kindje, zonder krampjes. Ze ligt nu heerlijk in het campingbed in de tuin. Lekker te spelen met de speeljungle. Ik heb een thermometer naast haar liggen, die geeft nu 27 graden aan. Ik heb haar maar een onderbroekje aan gedaan en een hemd verder niets. En nog voelt ze best warm.
27 graden
En toch wat jaloers hier... wat zou ik graag met m'n meisje in de tuin/het park gaan zitten nu... moet nog wel een parasol gaan kopen van 't weekend eigenlijk...
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:19:07 #153
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58513353
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 14:37 schreef Ticootje het volgende:
ET, gewoon ook het raam openzetten. Misschien dat het dan meevalt. Met dit weer kan dat makkelijk. Wel heel vervelend dat die kleine zo verkouden blijft. Is ze al geent? Misschien is het wel hadnig om te wachten met enten tot ze zich wat beter voelt... (toch?)
het raam staat hier altijd open (kan n iet eens meer dicht)

Ze is er verder ook niet ziekig onder ofzo... ze heeft alleen af en toe dat ze moet 'vechten' voor lucht
Inentingen bekijk ik wel als het zo ver is, dat duurt nog 2 weken ofzo..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:21:43 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58513419
Kim, als er meer in de flessen moest deden wij hier volgens de verdeling meer maken en dan wat eruit gooien.

Dus bijv. 180cc met 6 scheppen geeft +/- 210 cc en dan 10 cc eruit gieten. Dan heb je wel de juiste hoeveelheden. En dan daarna evt. 10cc water erbij om de ontlasting wat dunner te maken.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:23:45 #155
35189 Troel
scherp en bot
pi_58513451
Wij doen gewoon een schepje meer en er blijft wat meer in de fles zitten aan het einde

Maar dat werkt natuurlijk alleen maar als je kind goed aangeeft dat het genoeg gehad heeft
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:32:28 #156
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_58513657
Nou vergat ik vanochtend helemaal trots te vertellen dat Ethan het drinken met/uit een rietje helemaal snapt De eerste paar keer proberen verslikte hij zich of liet hij het na het opzuigen weer uit z'n mond lopen (heel mal gezicht ), maar nu lurkt hij als een pro en als de beker leeg is kun je die prima gebruiken om lekker harde geluiden mee te maken
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:34:57 #157
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_58513717
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 15:21 schreef Brighteyes het volgende:
Kim, als er meer in de flessen moest deden wij hier volgens de verdeling meer maken en dan wat eruit gooien.

Dus bijv. 180cc met 6 scheppen geeft +/- 210 cc en dan 10 cc eruit gieten. Dan heb je wel de juiste hoeveelheden. En dan daarna evt. 10cc water erbij om de ontlasting wat dunner te maken.
Euhhhh... ik dacht dat ik het snapte, maar nu ik het nog een keer over lees twijfel ik .

Ik gebruik nog kleine flesjes, waar 120cc water in moet, met 4 schepjes. Alleen is er geen maatstreepje voor 120cc, alleen voor 110cc en voor 125cc. Dus vandaar het "gokken" met het water. Ik heb trouwens de grote flessen nu in de sterilisator zitten, want die hebben gewoon wél een streepje bij 120cc .

Dan "klopt" de hoeveelheid water, dus dan hoef ik er toch niks uit te gooien? Alleen maar 10cc extra (desgewenst)??
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:37:53 #158
14746 k_i_m
pi_58513788
Oja, daar zit dan ook gelijk een speen deel 2 op, zag ik net. Moet ik die nu gebruiken of moet ik er gewoon nog deel 1 op schroeven?
In my life
Why do I smile
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:38:41 #159
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_58513797
Hehe Kim.. wij gokten ook altijd met de kleine flessen die we hadden, die gingen maar tot 170 en wij hadden 180 nodig. Volgens mij heeft hij er nooit last van gehad, maar kan me voorstellen dat als ze verstopt is je alles zo goed en netjes mogelijk wil doen hoor!

edit: Als ze gewoon goed drinkt met speen 1 zou ik die blijven gebruiken

(ik heb ook nooit de schepjes afgestreken met een mes.. de zijkant van de verpakking voldoet toch ook prima? )
Red de zeehond!
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:41:44 #160
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58513871
kim dan doe je toch lekker standaard 125 cc water? gemak dient de mens, nietwaar?

Jellyrose, Herkenbaar Doen wij ook zo
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:42:39 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58513892
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 15:34 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Euhhhh... ik dacht dat ik het snapte, maar nu ik het nog een keer over lees twijfel ik .

Ik gebruik nog kleine flesjes, waar 120cc water in moet, met 4 schepjes. Alleen is er geen maatstreepje voor 120cc, alleen voor 110cc en voor 125cc. Dus vandaar het "gokken" met het water. Ik heb trouwens de grote flessen nu in de sterilisator zitten, want die hebben gewoon wél een streepje bij 120cc .

Dan "klopt" de hoeveelheid water, dus dan hoef ik er toch niks uit te gooien? Alleen maar 10cc extra (desgewenst)??
Ja, dan wel.
Ik ben toen ook over gegaan op de grote fles omdat ik het zo'n geklooi vond. Ik dacht dat je een ander probleem had.
Ja, dan kan je idd gewoon normaal klaarmaken en dan evt. 10cc om de ontlasting wat dunner te maken.

Ik kreeg toen het advies, omdat Sasha niet alle flesjes helemaal leegdronk door de spruw, om het niet in elk flesje te doen omdat hij anders te weinig voeding binnen zou krijgen bij het laten staan van het spul. Maar als Lilah het weg krijgt, dan kan je het bij elke fles doen als je denkt dat het nodig is. Gaat ze alleen wel wennen aan meer voeding al, dus ik zou om en om beginnen geloof ik.

Oh, en ik zou de 1-speen blijven gebruiken als ze daar gewoon tevreden mee is.

Friso heeft een handig afstrijk-dingetje in de verpakkingsbus zitten, dus hier ook geen mes en toch de juiste hoeveelheid.

Oh, en wat Davinia zegt kan natuurlijk ook, gewoon standaard 125 water met poeder voor 120 doen, dan heb je het steeds een beetje verdund en dat zou al kunnen schelen op het totaal zeg maar.
Gedoe ook eigenlijk he, maar ja, je wil haar toch ook wel van de verstopping afhelpen.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 16:14:03 #162
14746 k_i_m
pi_58514382
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 15:38 schreef jellyrose het volgende:

(ik heb ook nooit de schepjes afgestreken met een mes.. de zijkant van de verpakking voldoet toch ook prima? )
wat is er mis met de zijkant van een gewassen vinger?
In my life
Why do I smile
  dinsdag 6 mei 2008 @ 16:37:04 #163
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_58514622
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 16:14 schreef k_i_m het volgende:

[..]

wat is er mis met de zijkant van een gewassen vinger?
ook niets.. maar ik heb echt een hekel aan dat spul aan m'n handen, ik vind het ook nog steeds zo smerig ruiken
Red de zeehond!
  dinsdag 6 mei 2008 @ 16:38:44 #164
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58514630
Zo en weer terug van het kdv. Intake was opzich prima. Alleen.... ik zie er toch wel tegenop. Ik mocht even kijken bij de groep. Natuurlijk ligt er dan een kindje te huilen... waar even geen tijd voor is want een ander kindje moest eten, en nog een ander kindje werd net wakker.... pfff.

Wat ik een beetje raar vond was de reactie op dat Jen borstvoeding krijgt. Ze reageerde heel verbaast, terwijl het toch heel normaal is dat een kindje van 3 maanden gewoon borstvoeding krijgt (sorry voor de flessenkindjes).

Volgende week gaat ze wennen. Eerst een uurtje, dan 3 uurtjes en dan 6 uur.

Ze ligt nu gewoon lekker bloot in de tuin. De thermometer is inmiddels opgelopen naar 31 graden... Ja mijn tuin is helemaal geschut, dus geen zuchtje wind en de warmte wordt ook flink opgesloten. Daarbij staat de parasol ook op dus de warmte blijft echt hangen. Het is ook echt warm.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 16:53:56 #165
14746 k_i_m
pi_58514788
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 16:37 schreef jellyrose het volgende:

[..]

ook niets.. maar ik heb echt een hekel aan dat spul aan m'n handen, ik vind het ook nog steeds zo smerig ruiken
ik sta elke keer als een halve debiel met van die melkpolsen in het rond te zoeken waar ik het aan af kan vegen omdat het te goor is om eraf te likken .

Er is hier gepoept en mevrouw slaapt . Kan ik eindelijk rustig boodschappen doen .

en dan ben ik ook nog eens ongesteld geworden vandaag, alles zit tegen .
In my life
Why do I smile
pi_58515438
Kim een knuffel voor jou...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_58517122
Kim, wij deden standaard 10 cc extra water in de fles nog steeds trouwens en dat gaat prima. We hebben een tijdje Friso comfort gegeven, maar daarvan had ik niet echt het idee dat het veel hielp qua ontlasting. We hebben ook een tijdje kindicol druppels van VSM gegeven, dat had wel effect.
Inmiddels zijn we terug naar Friso normaal en geen kindicol meer. Sinds het bijvoeden lijkt het ook allemaal wat makkelijker te gaan.

Vanmiddag haalde ik een meisje met een behoorlijk ondergesmeerd truitje op bij het KDV, ze had heerlijk haar liga weg zitten werken (en alles ondergesmeerd). Thuis een prakje aardappel/broccoli gehad, daarna in bad. Het was weer een waar waterballet. En toen naar bed, want ze houdt het dan nog net niet vol tot 19.00u. Hopelijk wordt ze zo zelf weer wakker en hoef ik haar niet wakker te maken voor de laatste fles... .
Fake it till you make it...
  dinsdag 6 mei 2008 @ 19:51:00 #168
35189 Troel
scherp en bot
pi_58517956
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 16:38 schreef Ticootje het volgende:
Volgende week gaat ze wennen. Eerst een uurtje, dan 3 uurtjes en dan 6 uur.
Je bedoelt dat jij gaat wennen Ik gok dat het je best tegen zal vallen om haar achter te laten, zeker omdat je thuis zoveel met haar bezig bent
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58518626
Even een praktisch vraagje: hoelang doet een baby met de kleinste maat pampers (newborn?) kan er viavia op de kop tikken en dacht: ik vraag even raad aan professionals .
  dinsdag 6 mei 2008 @ 20:34:02 #170
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58518706
Dat ligt er natuurlijk aan hoe groot de baby al bij de geboorte is
  dinsdag 6 mei 2008 @ 20:44:15 #171
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58518827
Ik heb er 4 weken mee gedaan, daarna ging madam naar maat 2 en al heel snel naar maat 3
Saartje
  dinsdag 6 mei 2008 @ 21:05:48 #172
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58519157
Ticootje, het zal wel raar zijn, als jennifer straks op het KDV bent, en jij die uurtjes thuis. Misschien kun je wat dingetjes plannen? Dan heb jij ook wat afleiding..

Kim, de dag is bijna voorbij, morgen weer een nieuwe dag, in ieder geval zonder verstopte babies..

Hier hebben we niet lang met nr1 gedaan. We hadden 1 pak kado gekregen bij zo'n zwangerschapspakket. En misschien daarna nog 1 pak gehaald, maar we zaten snel in nr2. Krijg je met een kindjes wat met bijna 8 pond begint.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 21:09:12 #173
35189 Troel
scherp en bot
pi_58519229
Wij hebben best lang met nummer 1 gedaan en ik heb vandaag de nummertjes 2 opgeruimd en de nummertjes 3 (die we al voor de nacht gebruikten) klaargelegd.

Nutrilon heeft ook een afstrijkding, en dat went zo snel dat ik de Nutriton in een oude bus van ander poeder gemikt heb, omdat daar niets bijzat
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 6 mei 2008 @ 21:44:49 #174
14746 k_i_m
pi_58519910
Ik zeg hier net; "oh, dus daar is dat ding in de hoek voor!"
zegt mijn wederhelft net; "Ja, wist je dat niet?"

. . .
In my life
Why do I smile
pi_58519914
Liza, wij hebben volgens mij nog best lang met maat 1 gedaan. Maat 2 was zomaar voorbij en maatje 3 is nog net genoeg voor een droge nacht. Maar als ze op zijn gaan we naar 4... Er gaat donderdag nog wat maat 3 mee naar t KDV, ik zit te denken om maar een half pak mee te geven, want ze komt er natuurlijk maar 3 halve dagen. Voordat ze dan op zijn gaat nog best wat tijd voorbij.
Fake it till you make it...
  dinsdag 6 mei 2008 @ 21:46:28 #176
14746 k_i_m
pi_58519947
Oh, hier slechts 1 dubbelpak maat 1 gebruikt!
In my life
Why do I smile
  dinsdag 6 mei 2008 @ 21:51:27 #177
35189 Troel
scherp en bot
pi_58520051
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 21:44 schreef Nijna het volgende:
Liza, wij hebben volgens mij nog best lang met maat 1 gedaan. Maat 2 was zomaar voorbij en maatje 3 is nog net genoeg voor een droge nacht. Maar als ze op zijn gaan we naar 4... Er gaat donderdag nog wat maat 3 mee naar t KDV, ik zit te denken om maar een half pak mee te geven, want ze komt er natuurlijk maar 3 halve dagen. Voordat ze dan op zijn gaat nog best wat tijd voorbij.
Hier levert het KDV zelf de luiers Heerlijk, scheelt enorm veel gedoe. De enige luiers die ik meeneem zijn de volle luiers voor het recycleproject
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 6 mei 2008 @ 22:09:27 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58520455
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 21:44 schreef k_i_m het volgende:
Ik zeg hier net; "oh, dus daar is dat ding in de hoek voor!"
zegt mijn wederhelft net; "Ja, wist je dat niet?"

. . .

Hier was ik het die het door had en manlief niet. Maar ja, die leest dan ook nooit de gebruiksaanwijzing op de verpakking.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 22:24:16 #179
14746 k_i_m
pi_58520787
Hier is het natuurlijk voorgedaan door de kraamverzorgster. En dat is volkomen langs mij heen gegaan, want ik lag in mijn nest natuurlijk
In my life
Why do I smile
  dinsdag 6 mei 2008 @ 22:40:17 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58521178
Troost je, de kraam gebruikte hier een lepeltje hoor, niks volgens de verpakking.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 23:12:53 #181
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58521812
Waaahhh, ik had even een 'ik heb zo'n zin in Parijs' kriebel. Het wordt wel bloedsnikjeheet waarschijnlijk. Ik ga maar eens een lijstje maken van wat ik allemaal mee moet nemen. Alsof ik nog nooit op reis ben geweest. Met de auto. Naar Parijs. Twee nachten.

Hier meet ik de fles op het gevoel af. Als de kraan opengaat en weer dicht zit het zo om en nabij de 210 cc. 5cc - even je warme fles laten staan en het is verdampt, bij wijze van. Maar voorheen was ik ook wel zo precies hoor.

Maar waar ik nog steeds moeite mee heb is: wat trek ik Anna nou aan met dit weer? Ik heb op de creche een korte broek en een vestje neergelegd voor het geval ik er helemaal naast zit. Ze ligt nu te slapen in een rompertje en een dunne slaapzak, maar het is nog steeds 24 graden op haar kamer (met de ramen open). Ik krijg het er niet koeler.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 7 mei 2008 @ 07:20:05 #182
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_58525058
K_I_M
Voor krampjes heb je abc nog iets dat zijn allerlei "bacterieen" in een potje voor de darmflora en anders de druppels van vsm.

Hier doen we gewoon olie op de hand en het buikje maseren. Met de wijzers van de klok mee en best wat kracht zetten en dat leid tot een enorme poepbroek.

Wat je ook kan doen is de fles met gekookt water of flessen water maken soms veroorzaakt kraan water zo uit de kraan behoorlijk wat krampen.

En dan bv 130 cc water en 4 schepjes voeding.
Succes het is heel vervelend de krampjes maar komt vaak omdat de darmpjes nu op gang gaan komen.

Faja hoe is het met Nathan?

Memmel:
Ik doe Zoë nu nog iets met lange mouwen aan maar die ligt dan wel stil. Thuis ligt ze in een romper en buiten kijk en voel ik geregeld aan haar. In mijn tas heb ik altijd genoeg (nou ja tas is zondag gejat dus heb nu niets in mijn tas) een broekje met lange pijpen, korte pijpen, een truitje met lange en korte/zonder mouwen, romper lang en kort sokken en een maillot, het neemt geen ruimte in dus beter mee verlegen dan onverlegen.

s Nachts vind ik het wel moeilijker. We hebben het raam open staan en als het waait waait het precies haar wieg in/over.
Maar nu ligt ze in een romper/korte pyjama en een dunne zak s avonds zonder dekens en als ik naar bed ga doe ik er een deken over heen.

Ik merkte al snel bij Mara dat je het wel merkt aan ze over verhit rood en zweterig wat uit en te koud gaan ze vaak huilen.

En dan je reis heerlijk hoor even 2 dagen weg vergeet je geen parasolletje.

Hier gaat het lekker. Zoë heeft het wat moeilijk als ik gewerkt heb dan wil ze de nacht vaker drinken vannnacht was het wel een keer of 5 geloof ik.
Ze gaat op eens snel met haar ontwikkeling probeert te draaien lukt bijna grijpt alles incl de katten en stopt alles in haar mondje.
We zitten op het moment heerlijk hele dagen buiten in de speeltuin echt een buurt tuintje met veel bekende daar zit ze op schoot en slaaapt in de wagen en speelt veel in de wagen ze vind op schoot nu niet zo fijn met dat plak weer.

Zo ga ff ontbijten is hier weer erg druk komen straks het gat in het dak maken voor ons dakterras ondertussen zijn de andere mensen van het dak ook bezig hier bleg heel druk dus ik vlucht straks.
pi_58525468
Is het zo met de 4 maanden sprong (is toch ook 1 met 4 maand??) dat hij zich 10x beter laat troosten door mama?
Maarten die wil ineens heel slecht door papa naar bed gebracht worden 's avonds. Echt krijsen!!
Z'n papa doet niets anders dan normaal en hij heeft van alles geprobeerd maar ik kom en hou hem vast en hij is stukken rustiger.
  woensdag 7 mei 2008 @ 08:32:40 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58525491
Er staat bij (in Oei in groei) dat ze meer behoefte hebben aan mama.
En daarme wordt dan de 'prime carer' bedoelt, als jij dat idd bent kan het wel kloppen dat hij wat meer naar jou trekt.
pi_58525560
Zodra Maarten bij hem overdag op schoot zit dan gaat hij mij de hele tijd aankijken en volgen.
En deze week dat hij dus heel moelijk of eigenlijk niet door z'n papa naar bed gebracht wil worden.
Voelde mij zo rot tegenover mijn man maandag avond toen ik naar boven ging omdat het krijsen wel heel erg was. Had hem vast en hij was rustig en bij hem was het krijsen.
Mijn man zei al een paar keer dat het niet erg is en dat ik er niet mee moet zitten. Blijkbaar een fase oid zei hij...maar toch voelde het naar hoor. Ik zou het echt niet leuk vindn als Maarten mij niet meer zou willen ineens maarja (denkt aan later als meneer ouder is en mama wil een kusje...NEEJJJJJ lamelos mama!!)

Heeft het nut om door te zetten dat papa hem naar bed brengt of kan ik hem beter een aantal dagen zelf naar bed brengen?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2008 08:45:12 ]
  woensdag 7 mei 2008 @ 08:49:21 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58525711
Ik zou het niet weten eigenlijk.
Ik geloof dat ik het iig dan samen zou doen, als jij het nu echt alleen gaat doen heb je kans dat je het alleen maar versterkt.
pi_58525829
Daar ben ik dus ook bang voor en dat wil ik niet.
Goeie optie samen doen. Doen we opzich al. Ene keer ik alleen dan hij alleen en dan samen zodat hij niet aan 1 persoon zal wennen.
Maar nu als hij het doet ga ik mee
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:02:31 #188
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58525908
Ardelyn, Chris had ook fases waarin hij iets meer naar de een dan naar de ander trok. Niet echt sprongetjes gerelateerd. Dat wisselde om de week ofzo. Dat is nu wel weer voorbij, maar heeft wel een poosje geduurd. En het was niet zo heftig dat hij bij de ander niet getroost kon worden..

Memmel, het is hier ook een verkleedpartij. Hij ligt nu nog in pyama in de slaapzak. Na dit slaapje krijgt hij een lange broek en t-shirt met lange mouwen aan. Na het middagslaapje t-shirt met korte mouwen, en misschien een korte broek. En dan na het eind-middagslaapje misschien nog wel iets anders. Ik kijk gewoon na elk slaapje hoe warm het is en wat we gaan doen. En in bed in t-shirt+romper+slaapzak. En een dun lakentje erover voor het instoppen.. De zon komt in de loop van de middag op de slaapkamer kant, maar met de rolluiken dicht houden we de warmte nog redelijk buiten..

Chris lijkt iets vooruit te komen. Hij zette vanochtend een tijger-beweging in.. Met 1 voet/knie afzetten, met 1 hand reiken, en de andere hand steunen. Hij komt zeker 5 cm vooruit, en doet het een paar keer achter elkaar. Dus nou moeten we heel binnenkort ons huis maar eens kruip-proof maken.
Hij wordt zo groot
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:14:33 #189
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_58526090
Ardelyn,
Maak je borst maar nat hoor. Want als ze eenmaal kunnen praten word het alleen maar erger. En dan roepen ze nee mama moet het doen, ik wil niet dat jij het doet, ik wil alleen mama jij bent niet lief en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik probeer zo min mogelijk strijd te maken en soms gaat het makkelijk maar soms moet ze gewoon niet zeuren en is het niet anders dan is het papa of alleen naar bed gaan. Maar goed ze is dan ook wel vier he.

Zoë hang vanaf dag 1 heel erg aan me. De eerste wk kon ik niet eens douchen en haar bij papa laten zonder dat ze begon te brullen. Juist nu ze meer reactie terug geeft word het voor Thijs steeds leuker. Neemt niet weg dat ze met troosten, naar bed gaan en drinken nog steeds liever mama heeft. Daar in tegen zet Thijs wel door om haar te troosten enz.
Als ze echt overstuur raakt dan neem ikhaar over maar als ik er niet ben moet ze het ook met hem doen. Dat was afgelopen zaterdag een hele avond voor het eerst en volgende week 2 avonden niet thuis dus dan moet ze het ook met hem doen.

Deepfreeze, wat gaan ze op eens hard dan he. Soms zie je ze opeens groeien in hun k unnen leuk maar dan is het wel weer een fase afsluiten en dat is best moelijk. Bij Zoë is nu het hele babyachtige er af. word groter.
Zo wij gaan op naar de speeltuin veel te veel herrie hier.
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:34:57 #190
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58526508
Deepfreeze moeilijk he? Mijn kleine meisje wordt ook ineens zo groot. Niet eens qua lengte maar vooral qua kunnen Ik schrok laatst gewoon van deze foto:

Het lijkt wel bijna een peutertje dreumesje

[ Bericht 1% gewijzigd door Stiemie op 07-05-2008 09:49:25 ]
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:48:27 #191
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58526783
neu hoor, dat is geen peutertje, hoogstens een dreumusje En nog een lieve ook..

Chris veranderd nu opeens ook weer heel snel. In motoriek en gedrag. Leuk zo'n sprong voor ons CB bezoek vrijdag
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:49:56 #192
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58526807
Heb het meteen maar even aangepast
pi_58526866
Ik vind het zo rot voor mijn man. Zal dus nog wat worden met dat praten SAINT
Gelukkig is hij heel nuchter daarin en heeft zoiets van het komt wel goed
Hier doet hij zijn best om hem te troosten maar als het echt paniek word dan neem ik hem over.
Wij zijn er mee bezig dat hij niet aan 1 van ons hecht met troosten maar hij is nog maar 4 en halve maand dus om nou meteen superstreng te zijn

Vandaar dat wij nu al wisselen en ook niet bv elke woensdag papa of mama maar elke dag, elke week is verschillend. Stel 1 van ons moet een nacht weg dan word de strijd wat minder (hoop ik)

Owjah Maarten heeft gillen een beetje ondekt Af en toe kuchen omdat het gillen toch niet echt soepel ging
Zelfs de katten zijn er niet veilig voor want deaar gilt hij soms ook tegen.
Vanochtend ook weer:
Maarten: WHAAAAaaahhhhIEEEEeee KUCH KUCH kuch enz
Mama: Goeiemorgen Maarten

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2008 10:03:51 ]
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:55:07 #194
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58526900
Buhhhh, ik voel me net een zombie...
Gisteravond om 21:30 was Devin nog steeds aan het schreeuwen en huilen in bed. Alleen in mijn armen was hij rustig, maar zodra ik hem in bed legde begon het weer van voren af aan. En vannacht is hij 5 keer wakker geworden om te drinken. Mijn arme jochie, ik denk dat hij het gewoon warm had. Hij had slechts een rompertje aan met korte mouwen en een dun dekentje over hem heen dat hij toch steeds van zich afschopte, maar toch.

Memmel, Devin had gisteren een romper aan, een kort broekje (tot iets over de knie) en een t-shirt met korte mouwen. 's ochtends nog sokjes aan maar die gingen begin van de middag alweer uit, lekker blote voetjes is wel zo fijn met dit weer! Oh, en natuurlijk een petje op zijn hoofd.
Toen ik hem vanochtend wegbracht was hij gekleed in dezelfde trant, maar dan met een spijkerjasje aan.
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 7 mei 2008 @ 10:01:11 #195
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_58527023
Ik word steeds spontaan vrolijk van je user icon, Stiemie

Wanneer ga je weg Memmel? Lijkt me wel echt heel erg leuk hoor; kan me voorstellen dat het ergens best spannend is

Ik heb eigenlijk nooit gemerkt dat Ethan meer naar z'n papa trekt dan naar mij (gelukkig maar ); hij vindt ons allebei wel ok geloof ik

Eh jakkes Kersjes, sterkte vandaag.. kopje koffie?
Red de zeehond!
  woensdag 7 mei 2008 @ 10:09:41 #196
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58527194
he Kersjes, dat zijn rotnachten.. Misschien had hij ook gewoon wat behoefte aan extra vocht, met dit warme weer.. Hopelijk blijft het bij 1 nachtje..

Stiemie, op je usericon lijkt Linde eigenlijk nog wel ouder.

En nu hoor ik een humpie murmelen..
  woensdag 7 mei 2008 @ 10:22:14 #197
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58527421
Dankjewel! En dan horen jullie het bijbehorende giechellachje niet eens Ze kan af en toe echt schateren. Gisteravond had ze haar sokjes uitgedaan. Toen deed ik zo'n sok over mijn hand en speelde dat het een sokbeestje was. Vond ze echt zo grappig

Hier heb ik eigenlijk ook nooit echt iets gemerkt van een bepaalde voorkeur van Linde. Misschien dat het scheelt dat ze met ons allebei eens per week een dagje alleen thuis is? Of is dat bij jullie ook zo?

Wonen jullie in warmere delen van ons land? Linde heeft vandaag gewoon een dunne lange broek aan en een lange mouwenromper met een polo erover naar het kdv Zal dat dan veel te warm zijn?

Kersjes dat klinkt erg zwaar Kan je misschien vandaag overdag iets bijslapen? Of moet je werken?

Ik ben vandaag nog aan het uitzieken en wat vanaf huis aan het werk zodat ik het vrijdag niet ineens superdruk heb op mijn werk. Vannacht weer koorts gehad dus nog maar een dagje thuis gebleven. Morgen is mijn parttime dagje met Linde. Ik hoop dat ik dan weer genoeg opgeknapt ben om even naar buiten te kunnen want het mooie weer is door die stomme verkoudheis/griep vanaf zondag al aan mij voorbij gegaan
pi_58527595
Ik ben elke dag thuis maar het is nooit een probleem geweest met z'n papa. Zal wel een fase zijn
Maak mij er ook niet zo druk om maar was wel benieuwd of het een sprongetje kon zijn oid.
Overdag is hij heel erg vrolijk ook naar z'n papa toe dus komt wel goed

Hier heeft Maarten overdag geen romper aan maar wel een broekje en tshirt. In bed heeft hij alleen luier, pyama shirt en dunne slaapzak aan.
  woensdag 7 mei 2008 @ 10:32:01 #199
35189 Troel
scherp en bot
pi_58527616
Ruben is vanochtend naar de huisarts geweest, hij mag inderdaad aan zo'n vernevelding en hij heeft oogdruppels gekregen. Vanochtend kon hij zijn ogen niet eens open krijgen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58527672
Stiemie, hier was het gister in de middag 24 graden buiten en in de zon is het flink warm.
Beterschap!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')