abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 mei 2008 @ 10:40:41 #201
156412 hestria
erg gastvrij
pi_58527791
hier heeft meneer gisteren heel de dag in zijn romper gelegen, tijdens het winkelen had ik een lakentje over hem heen gedaan, Slapen gewoon in romper en doek, met een lakentje en s'nachts nog een dun truitje extra
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  woensdag 7 mei 2008 @ 11:18:01 #202
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58528466
Ruben, wat vervelend, veel beterschap in ieder geval!!

Hier was het gisteren ook dik in de 20, en zag net de thermometer (wel vol in de zon nu) op 28,9 staan.. Gelukkig is het in de schaduw en met de wind heerlijk..
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:15:37 #203
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_58529865
Ik vind het ook wel lastig in te schatten wat je ze nou aan moet trekken met zulk weer...

En ik vind de titel van dit topic ineens zó toepasselijk... Het gróte kleine babietjes topic...
Mijn kleine baby is al zo groot ... Gisteren hebben we dan echt afscheid genomen van de reiswieg en de wagen omgebouwd tot buggy...
Ze heeft er nog niet ingezeten, maar deze foto's laten toch duidelijk zien dat ze eraan toe was:
(en als ze nou gewoon stil zou blijven liggen in dat ding, dan kon t mischien nog wel, maar ze zet zich zo af met haar voetjes heel de tijd, wil zich omdraaien en gooit hups, die beentjes omhoog )

pi_58530072
Wat heb jij toch een prachtig meisje!
Hier past Maarten er nog wel in maar het is snel krap aan het worden.
Zal niet lang meer duren.
Mag hij wel al in een wandelwagen?
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:54:24 #205
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58530677
Ardelyn, in principe mogen ze in de wandelwagen als ze zelf rechtop kunnen zitten (met beetje steun). Maar als je een goede ligstand hebt, dan kan het vaak ook al wel. Onze quinny kan bijna plat, maar hij zat klem in zijn reiswieg, dus we moesten ook wel over..
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:55:51 #206
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58530706
Ardenlyn, ik zou het zo lang mogelijk proberen te rekken. Niet alleen is het beter voor de rug, maar ook voor de indrukken is het beter. Ze zien natuurlijk ineens van alles en dat kan wel eens teveel worden.

Ik heb Anna vanmorgen in haar driekwart tuinbroek met poloshirt naar de creche gebracht en in haar kastje een korte broek en een vestje neergelegd. Dan kunnen ze daar even kijken of ze iets uit of aan moet.

De dochter van een collega van mij heeft gisteren op de creche een zonnesteek opgelopen....Ze hadden de kinderen de hele dag buiten laten spelen en toen ze water gingen uitdelen wilde zij geen water, maar sap ofzo. Dat kreeg ze dus niet, dus heeft ze niets gedronken. Nu snap ik wel dat je een kind niet haar zin hoeft te geven wb drinken, maar in de volle zon lijkt me dat niet het juiste moment....Dus nu ligt haar dochter met dikke koorts op bed en ze zouden morgen op vakantie gaan naar opa en oma in zwitserland....
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:56:17 #207
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_58530712
Dank je Ardenlyn

Ik vind dat ook moeilijk hoor, maar onze quinny freestyle kan wel goed plat, dus daar zit ze net zo in als in bijvoorbeeld de wipstoel... Moet kunnen dan toch? Ze is bijna 5 maanden nu en al erg sterk in haar rug. Ik heb haar even in Lena's wagen gezet 2 weken geleden, en dat ging goed...

Foto's volgen straks als ze wakker is...

Edit: Dat wat Memmel zegt dat is wat ik het lastigste vind ja, al die indrukken die ze ineens opdoen... En dat ik haar niet meer kan zien tijdens het wandelen, en zij mij dus ook niet...
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:00:01 #208
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_58530801
Jeetje memmel, wat een naar verhaal... Wat idioot van die leidsters!
pi_58530861
Dan vouw ik hem straks wel op in de reiswieg Of ik knip 2 gaten aan de onderkant voor de voetjes.
Ik dacht al zoiets met de rug. En indrukken inderdaad goed dat je dat zei Memmel!
Ik heb ook geen idee of die wandelwagen plat kan.

Gelukkig hebben we een draagdoek nog als het echt niet meer wil.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2008 13:11:28 ]
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:07:01 #210
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58530968
Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat Anna niet zo'n gevoelig typje is wat dat betreft en ze er zelf niet heel veel last van had. Ik geloof dat Anna 5,5 maand was toen ze in de wagen ging.

Ik wil zo graag naar huis. Ik zit hier maar te zitten op kantoor, het is hier warmmmm
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_58531102
In het begin kon Maarten er niet zo goed tegen maar nu stukken beter tegen nieuwe dingen want in de doek ziet hij ook heel veel maar toch. Die van ons is volgens mij alleen van ons af te doen en dan zie ik hem ook niet.
Dat wil ik nog niet.
(misschien kan het ook wel. zal toch eens binnenkort kijken want ik heb geen idee meer hoe die eruit ziet)

Moet je je kindje ook insmeren met zonnebrandals het in de auto zit? Mss domme vraag maar van het weekend gaan we een dik uur in de auto zitten heen en terug.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2008 13:18:21 ]
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:32:02 #212
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58531488
Ik geloof dat je in de auto ook bruin/rood kunt worden. Het gaat wel veel langzamer dan buiten (iets van 30 uur in de auto vergelijkbaar met 1 uur buiten, voor een volwassen mens niet zo erg. Maar zo'n babyhuidje is toch wat gevoeliger.
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:36:51 #213
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58531578
gewoon lekker smeren. t kan geen kwaad. beter teveel smeren dan teweinig.

Ik ben weer terug van de dietist. Ik ga een dieet volgen dat koemelkeiwit, kippeneiwit en soya vrij is. Opzich best lastig, maar dit strenge dieet is maar voor 4 weken, daarna gaan we producten weer proberen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_58531583
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:56 schreef DeLiedje het volgende:

Edit: Dat wat Memmel zegt dat is wat ik het lastigste vind ja, al die indrukken die ze ineens opdoen... En dat ik haar niet meer kan zien tijdens het wandelen, en zij mij dus ook niet...
Ben je zeker dat hij niet draaibaar is? Dacht dat de meeste quinny’s dat wel konden. (onze buzz toch)
Op quinny.com vind ik niks terug over de quinny Freestyle, maar hier:

quinny freestyle 3XL

wel.
quote:
Wandelwageninzet afneembaar en draaibaar. Het kindje kan dus met de rijrichting meekijken, maar ook naar-je-toe.
Ik zet Liande ook nog heel vaak naar mij toe, en die is ondertussen 8 maand. Vind ik gewoon leuker (praatje slaan, kijken of ze indommelt...)
pi_58531789
Och Memmel ik lees het nu pas. Wat idioot zeg!
Gaat er toch om dat ze vocht binnen krijgen dan maar even haar zin geven met sap.

Ik ga hem insmeren van het weekend.

Ik vind het steeds gezelliger worden met Maarten in de reiswieg Kijken en lachen. Zien hoe hij speelt enz.
Hij babbelt steeds meer sinds eind vorige week en heeft zelfs praatjes in de auto....niet lang daarna valt hij in slaap
Ik hoop dat de onze ook te draaien is maar ben bang van niet.
pi_58534305
Ik ben wel blij met mn bugaboo waarvan ik het zitje lekker naar me toe kan zetten. En Mirte vindt het ook nog wel prima zo .

We hebben de waterpokkies in huis... althans ik heb het grote vermoeden dat het waterpokkies zijn. Nog niet heel veel en veel last lijkt ze er ook nog niet van te hebben. Mn kleine pokkie . Als ik dat zeg begint ze heel breed te glimlachen
Fake it till you make it...
  woensdag 7 mei 2008 @ 15:48:05 #217
35189 Troel
scherp en bot
pi_58534524
Berts neefje heeft ook een zonnesteek opgelopen van het weekend, maar dan door niet oplettende ouders

Nijna, balen van je baan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 7 mei 2008 @ 16:26:27 #218
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58535439
Och nijna, de pokkies.. Kan het ook hitteuitslag zijn? Chris heeft wel eens stukje met allemaal rode stipjes. Meestal op zijn romp, en dan de meeste rond de luierrand..

Wij hebben vanmiddag gezellig gezwommen.. Tenminste Chris heeft lekker in zijn baby-buiten-badje gebadderd, en ik werd nat gespetterd.. En nu ligt hij lekker moe in bed, alleen nog even de slaap te pakken zien krijgen, nu komt er een jai-jai-jai-jai uit de babykamer
  woensdag 7 mei 2008 @ 16:47:07 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58535909
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:15 schreef DeLiedje het volgende:
Ik vind het ook wel lastig in te schatten wat je ze nou aan moet trekken met zulk weer...

En ik vind de titel van dit topic ineens zó toepasselijk... Het gróte kleine babietjes topic...
Mijn kleine baby is al zo groot ... Gisteren hebben we dan echt afscheid genomen van de reiswieg en de wagen omgebouwd tot buggy...
Ze heeft er nog niet ingezeten, maar deze foto's laten toch duidelijk zien dat ze eraan toe was:
(en als ze nou gewoon stil zou blijven liggen in dat ding, dan kon t mischien nog wel, maar ze zet zich zo af met haar voetjes heel de tijd, wil zich omdraaien en gooit hups, die beentjes omhoog )

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het blijft toch spooky! Die bijtring heb ik wel vaker gezien... maar dat poesjes is Sasha's favoriet van zijn speelding.

Wat is ze al groot zeg!

Hier ligt Sasha nu lekker in de box in de tuin, onder een parasol. Eerst even zonder broek, even lekker met de beentjes bloot spartelen, maar nu lekker broek en sokken weer aan, zijn beentjes voelden toch wel wat fris aan.
  woensdag 7 mei 2008 @ 17:34:58 #220
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_58536867
Pffffff, nou, wéér wat nieuws . Als ik een flesje geef klokt ze de helft naar binnen (ook met bijbehorende rare smakgeluiden, alsof ze de speen niet goed vast heeft) en valt dan in slaap en wil ook niet meer boeren. Maar gelukkig gaan niet alle flesjes maar tot de helft, en soms maakt ze ook niet dat rare geluid. Maar vandaag is er nog maar één fles goed naar binnen gegaan .

Ik kan er dus weer lekker niks mee . Ik heb al gekeken of ik rare witte plekken in haar mond zag, maar die zie ik niet. En ik word er met dit weer een beetje ellendig van als ze halve flessen laat staan, dus ik heb haar vandaag al twee flessen in twee helften gegeven zodat ze geen vocht tekort komt. Zou dat nog door die verstopping kunnen komen, of tijdelijk zijn (sinds een paar dagen is ze ineens druk aan het kletsen . ) dat ik het nog even aan moet kijken met een ander voedingsschema?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  woensdag 7 mei 2008 @ 17:42:36 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58537039
Ik zou het even aankijken k_i_m.
Sasha gaat bijna gelijk op met het sprongetjes-schema van Oei ik groei, en hij eet dan ook slechter in die periodes.
Lilah is nu bijna 8 weken als ik het goed heb, en met 8 weken is er idd ook een sprong.

Ik weet dat er mensen zijn die hier niet zo in geloven, maar bij ons lijkt het toch allemaal wel te kloppen en komt het ook vanzelf weer goed.

Ik gaf Sasha idd dan ook de 2e helft gewoon later als hij hem wel wilde. Had wel met mezelf de afspraak gemaakt dat dat geen weken moest duren, omdat je dan aan het voeden blijft, maar dat bleek ook nooit nodig te zijn.

Wel idd even haar mondje in de gaten houden, want dat smakken en loslaten kan wel op spruw duiden.
  woensdag 7 mei 2008 @ 18:00:03 #222
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58537375
Goed de luiers in de gaten houden kim. Als ze wel voldoende plast heeft ze waarschijnlijk geen vochttekort. En ik zat ook eens na te denken over jouw verstoppingprobleem. Misschien kun je overstappen naar andere flesvoeding als het echt een blijvend probleem is. Volgens mij is de omneo goed bij verstopping, krampen en spugen. Vraag het anders bij je volgende bezoek aan het CB.
pi_58538341
Het zijn echt pokkies, ze verschijnen zowat waar je bij staat. Eerste paar op haar romp ook al gesignaleerd, een paar grote in t haar. Op beentjes en in de nek en onder de luier ook al paar ontdekt... Morgenochtend haal ik vast een klein krentenbolletje uit bed .
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:03:23 #224
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58542253
Ah, Mirte! Waterpokken! Heeft ze er erg last van? Sterkte ermee!
Het heerst(e?) ook bij ons op het kdv, maar ze hebben Eli (nog) niet bereikt.

trouwens, ik ben gaan proberen om en liedje te zingen bij het tanden poetsen en het werkt echt perfect!
Mijn dank daarvoor!

Zei iemand trouwens iets over kleine babies die groot worden?

(Ik heb hem staand neergezet, dit kan hij niet uit zich zelf. Komt tot op zijn knieën.)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:05:33 #225
35189 Troel
scherp en bot
pi_58542308
Nou, we hebben Ruben gepuft hoor. Best een sneu gezicht zo'n enorme toeter op zo'n klein hoofdje. Ik hoop maar dat het hem uiteindelijk oplucht

Hopelijk heeft Mirte niet veel last van de pokjes
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58542523
Eli, wat ga je hard joh! Je staat best stevig zo te zien!

Ruben, hopelijk helpen de pufjes!

Mirte ligt lekker te slapen, morgen zien we wel weer verder. Maar ze leek zich niet al te naar ervan te voelen in elk geval vandaag. Dus hopelijk komt dat niet ook nog...
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:18:14 #227
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58542619
Eli je bent ineens een echte grote vent! En je staat helemaal niet wiebelig maar gewoon helemaal stevig

Ik wil ook zo graag zo'n foto van Linde maken, maar steeds als ze staat ik haar neerzet en ik het fototoestel pak, wordt ze zo enthousiast dat ze loslaat en valt
  woensdag 7 mei 2008 @ 23:30:00 #228
14746 k_i_m
pi_58544276
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 17:42 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou het even aankijken k_i_m.
Sasha gaat bijna gelijk op met het sprongetjes-schema van Oei ik groei, en hij eet dan ook slechter in die periodes.
Lilah is nu bijna 8 weken als ik het goed heb, en met 8 weken is er idd ook een sprong.

Ik weet dat er mensen zijn die hier niet zo in geloven, maar bij ons lijkt het toch allemaal wel te kloppen en komt het ook vanzelf weer goed.

Ik gaf Sasha idd dan ook de 2e helft gewoon later als hij hem wel wilde. Had wel met mezelf de afspraak gemaakt dat dat geen weken moest duren, omdat je dan aan het voeden blijft, maar dat bleek ook nooit nodig te zijn.

Wel idd even haar mondje in de gaten houden, want dat smakken en loslaten kan wel op spruw duiden.
Ik sla dat boek open en het eerste wat ik lees is; De baby eet slechter. De baby valt in slaap tijdens het voeden omdat hij eindelijk is waar hij graag wil zijn . D'oh . Ik was nog niet zover gekomen, ik zat nog steeds op de sprong van 5 weken "te wachten" maar die heb ik helemaal gemist geloof ik .

Wel jammer trouwens dat ze in het boek alleen de oplossing "vaker aan de tiet leggen" geven, en niet een mogelijke oplossing voor flesvoeding .

Ticoo; ze plast goed hoor! Maar misschien moet ik inderdaad wel andere voeding (wat jammer zou zijn, want we hebben hier nog 3 blikken Nutrilon op de plank staan . )
In my life
Why do I smile
  woensdag 7 mei 2008 @ 23:47:17 #229
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58544691
Ik zou gewoon tijdelijk vaker kleine beetjes geven kim. Zeker met dit weer moet ze goed drinken. Na een paar dagen krijgen ze vaak weer meer trek en lurken ze in keer de fles leeg
Saar heeft haar handjes ontdenkt. Ze ligt al de hele dag op haar vingers te tellen ghehe Ook steekt ze steeds vaker haar knuistjes in haar mond om op te sabbelen, scheelt me weer fuppen zoeken
Saartje
  donderdag 8 mei 2008 @ 07:02:16 #230
35189 Troel
scherp en bot
pi_58547103
Kim, ik zou niet meteen overschakelen naar andere voeding, want dan moet ze daar aan wennen en dat kan ook best vervelend zijn en weer krampjes veroorzaken (schijnt, want ik heb het nooit geprobeerd, op de eerste dag in het ziekenhuis na, want daar kreeg Ruben Friso).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58547262
Vandaag naar het CB voor de controle bij de wijkverpleegkundige en de derde spuiten. Ben toch erg benieuwd hoeveel ze weegt.
  donderdag 8 mei 2008 @ 08:11:34 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58547502
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 23:30 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik sla dat boek open en het eerste wat ik lees is; De baby eet slechter. De baby valt in slaap tijdens het voeden omdat hij eindelijk is waar hij graag wil zijn . D'oh . Ik was nog niet zover gekomen, ik zat nog steeds op de sprong van 5 weken "te wachten" maar die heb ik helemaal gemist geloof ik .

Wel jammer trouwens dat ze in het boek alleen de oplossing "vaker aan de tiet leggen" geven, en niet een mogelijke oplossing voor flesvoeding .

Ticoo; ze plast goed hoor! Maar misschien moet ik inderdaad wel andere voeding (wat jammer zou zijn, want we hebben hier nog 3 blikken Nutrilon op de plank staan . )
Ja, het verbaasde mij ook wel een beetje dat ze de fles gewoon compleet negeren in het verhaal. Alsof je dan geen vragen of twijfels kan hebben ofzo.
Maar goed, ik kijk ook altijd te laat in dat boek hoor... dat ik echt denk 'oh duh! '
Hopelijk gaat het snel beter. Ik zou iig ook niet te snel overgaan op andere voeding. Eerst maar eens een tijdje aankijken en gewoon wat vaker geven, wat Maneki zegt.
pi_58547770
't is weer een tijd geleden dat ik Oei ik groei! heb opengeslagen, maar mij is het 'vaker aanleggen' verhaal tot nu toe niet opgevallen in het boek?

Maar naar flesvoeding toe zou ik zo zeggen: je kind vaker aanhalen en/of in de draagdoek dragen. Zo geef je toch ook toe aan hun wens om dichter bij mama te zijn? Dat staat los van voeding...

Eli, flinke vent!
Maarreh dames, roep maar niet te hard dat ze 'moeten' gaan staan en kruipen... dan krijg je dit

Kleine bijna-dreumes die steeds naar het droogrek kruipt en daar de wasknijpers afsloopt

En anders is alles rond de computer gaan bestuderen ook wel heel leuk (printpapier, diskettes,cd-rom)
  donderdag 8 mei 2008 @ 08:55:58 #234
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58547983
Eli en Liande!
Wat worden ze groot he?

Mirte aan de waterpokken, wat sneu.
Heeft het warme weer er nog enig (positief) effect op? Drogen ze dan eerder in ofzo?

Maneki, zo lief is dat he, als ze ineens de hele dag met hun vuistjes en handjes in de weer zijn

Devin zit nu al zeker 10 minuten in de box te spelen! Dat is toch alweer een paar maandjes terug dat hij dat voor het laatst zo lang achter elkaar wilde.
.... met gevoel voor drama....
pi_58548290
Eli en Liande, jullie staan al lekker stevig.. Chris wiebelt nog lekker.. Maar ik kan hem inmiddels wel vanuit zit naar staan optrekken. Voorlopig houden we het hier wel bij tijgeren.

Nijna, heb je al een goedgevulde krentenbol in huis?
  donderdag 8 mei 2008 @ 09:41:34 #236
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_58548793
Kim, heb je alle truukjes voor het wakker houden al geprobeerd verder? Zover heb ik niet terug gelezen, maar dit hielp hier altijd goed:
- Armpje beetje op en neer bewegen (alleen als ze een beetje aan het dommelen waren)
- Zgn. gaan verschonen
- Voetje friemelen
- En iets rigoreuzer: lauw lapje op de benen. Koud is weer zo gemeen.
Ja en als je pech hebt idd vaker aanleggen.

Troel heeft wel een goed punt qua argument voor de fles. Daar moeten ze vaak ook aan wennen. En verder loopt de voeding toch goed qua groei enzo?
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 8 mei 2008 @ 09:42:28 #237
14746 k_i_m
pi_58548810
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 08:39 schreef Iksje het volgende:
Maar naar flesvoeding toe zou ik zo zeggen: je kind vaker aanhalen en/of in de draagdoek dragen. Zo geef je toch ook toe aan hun wens om dichter bij mama te zijn? Dat staat los van voeding...
Hee, je had ook foto's erbij! . -edit- ik zie ze nog steeds niet .

Wat betreft die voeding is niet het probleem het troosten, maar meer of ze genoeg binnen krijgt. Bij borstvoeding mag je altijd aanleggen, maar je mag in het omgekeerde geval dat het kind veel honger heeft niet ongelimiteerd flessen maken. Zo bedoelde ik het .
In my life
Why do I smile
  donderdag 8 mei 2008 @ 09:46:07 #238
14746 k_i_m
pi_58548889
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 09:41 schreef dutchie het volgende:
Kim, heb je alle truukjes voor het wakker houden al geprobeerd verder? Zover heb ik niet terug gelezen, maar dit hielp hier altijd goed:
- Armpje beetje op en neer bewegen (alleen als ze een beetje aan het dommelen waren)
- Zgn. gaan verschonen
- Voetje friemelen
- En iets rigoreuzer: lauw lapje op de benen. Koud is weer zo gemeen.
Ja en als je pech hebt idd vaker aanleggen.

Troel heeft wel een goed punt qua argument voor de fles. Daar moeten ze vaak ook aan wennen. En verder loopt de voeding toch goed qua groei enzo?
Ik leg alleen niks aan .
In my life
Why do I smile
  donderdag 8 mei 2008 @ 09:50:50 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58548974
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 08:39 schreef Iksje het volgende:
't is weer een tijd geleden dat ik Oei ik groei! heb opengeslagen, maar mij is het 'vaker aanleggen' verhaal tot nu toe niet opgevallen in het boek?
Mij verder ook niet, maar bij het 8 weken verhaaltje wordt er dus alleen over de borst gesproken, vandaar dat het me nu wel even opviel.
pi_58549102
Van flesvoeding ken ik echt niks, dus sla me niet dood als ik ernaast zit, maar ik denk dat als het inderdaad een sprongetje is (of een fase of whatever tijdelijk iets), en het minder eten daardoor komt, gewoon tijdelijk kleinere flesje geven en iets vaker?
Nu ja, zoals BE het omschreef dus en wat bij haar prima leek te werken.
En een beetje de plasluiers in de gaten houden, als die zwaar genoeg zijn en niet ruiken, krijgt ze genoeg binnen, ook al raakt ze misschien even niet de aanbevolen hoeveelheid.

De wakkerhoud-trucjes kan je proberen, dat werkt ook zonder aanleggen
Nog eentje is lichtjes onder haar kinnetje kriebelen.

foto's zijn gewoon photobucket?
pi_58549143
Ik geloof dat Yara niet aan sprongen doet bij Tomas kon ik er de klok op gelijk zetten (bij wijze van spreken dan) en vielen zijn sprongen altijd samen met wat er in 'oei ik groei' staat. Bij Yara heb ik het hele boek nog niet open gehad. eigenlijk is het gewoon dag in dag uit hetzelfde ritme bij mevrouw...grappig hoe daar zoveel verschil tussen kan zitten.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  donderdag 8 mei 2008 @ 10:14:13 #242
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58549385
Iskje, ik zag idd het filmpje van een kruipende liande. Wat knap zeg!! En ze is maar een paar dagen ouder dan eli. Grappig zo'n verschil.
En Chris tijgert al! Ikke ook willen

En wat ook helpt om je baby wakker te houden is overleggen van de ene arm op de andere arm, lekker knuffelen, etc.

Enn, we hebben em, hoor! "is het al tijd voor een tweede?" Het heeft toch een dikke 8 mnd geduurd
  donderdag 8 mei 2008 @ 10:18:12 #243
35189 Troel
scherp en bot
pi_58549453
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 09:42 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Hee, je had ook foto's erbij! . -edit- ik zie ze nog steeds niet .

Wat betreft die voeding is niet het probleem het troosten, maar meer of ze genoeg binnen krijgt. Bij borstvoeding mag je altijd aanleggen, maar je mag in het omgekeerde geval dat het kind veel honger heeft niet ongelimiteerd flessen maken. Zo bedoelde ik het .
Dat hangt helemaal af van wie je bij het consultatiebureau spreekt

Ik heb geen idee wat je anders zou kunnen geven, Ruben begon van water echt te spugen toen hij nog wat kleiner was, op dit moment krijgt hij enkel fles, maar met dit warme weer kan het best zo zijn dat hij straks lauwe thee krijgt ofzo, puur om genoeg vocht binnen te krijgen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58549588
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 10:14 schreef DaviniaHR het volgende:

Enn, we hebben em, hoor! "is het al tijd voor een tweede?" Het heeft toch een dikke 8 mnd geduurd
Zozo..8 hele maanden Nou ja, de eerste is binnen, er zullen er nog wel wat volgen
It's all up to you
  donderdag 8 mei 2008 @ 11:22:37 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58550720
Werd ik net gebeld door het kdv dat Sasha koorts had, wrsch toch van de prikjes van dinsdag. Dus ik heb hem net lekker opgehaald. Thuis nog even getempt en hij heeft nu 37,5 dus ik wacht nog wel even met een paracetamolletje.

Hij was daar heel huilerig en eigenlijk helemaal niet zoals zij hem kenden, dus vandaar dat ze belde.
Nu hier thuis lijkt hij eigenlijk best goed te pas, hij ligt lekker te brabbelen op zijn kleedje en zojuist is hij voor het eerst zelf van zijn rug naar zijn buik gedraaid!

Oh... nu ik dit schrijf begint hij te piepen! Tijd voor de fles en een lekkere tuk denk ik zo.
Kan mama nog even proberen te werken.

Gisteren was ik nog wel even heel trots toen de kdv-leidster me vertelde dat steeds als er iemand van een andere groep bij Sasha op de groep komt voor 't een of ander, dat ze dan allemaal 'even bij Sasha moeten kijken hoor'. Ons altijd lachende prulleke!
  donderdag 8 mei 2008 @ 11:35:52 #246
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_58550990
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 10:14 schreef DaviniaHR het volgende:
En?

Goed zo Sasha!

Ethan heeft z'n eigen zwembad in de tuin Hij vindt het helemaal te gek, lekker spetteren en drijven
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_58551025
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:22 schreef Brighteyes het volgende:
Werd ik net gebeld door het kdv dat Sasha koorts had, wrsch toch van de prikjes van dinsdag. Dus ik heb hem net lekker opgehaald. Thuis nog even getempt en hij heeft nu 37,5 dus ik wacht nog wel even met een paracetamolletje.

Hij was daar heel huilerig en eigenlijk helemaal niet zoals zij hem kenden, dus vandaar dat ze belde.
Nu hier thuis lijkt hij eigenlijk best goed te pas, hij ligt lekker te brabbelen op zijn kleedje en zojuist is hij voor het eerst zelf van zijn rug naar zijn buik gedraaid!

Oh... nu ik dit schrijf begint hij te piepen! Tijd voor de fles en een lekkere tuk denk ik zo.
Kan mama nog even proberen te werken.

Gisteren was ik nog wel even heel trots toen de kdv-leidster me vertelde dat steeds als er iemand van een andere groep bij Sasha op de groep komt voor 't een of ander, dat ze dan allemaal 'even bij Sasha moeten kijken hoor'. Ons altijd lachende prulleke!
wat knap van Sasha!!
Hoop dattie niet al te veel last heeft van het prikje.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 8 mei 2008 @ 11:56:44 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58551447
Hij viel net aan het eind van de fles in slaap. Ik heb de neiging hem lekker bij me te houden maar weerstaan, het is voor hem wrsch veel lekkerder en koeler nu in zijn wagen in de schaduw in de tuin ipv plakkend bij mama.
  donderdag 8 mei 2008 @ 11:59:41 #249
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58551503
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:35 schreef jellyrose het volgende:

[..]

En?

Goed zo Sasha!

Ethan heeft z'n eigen zwembad in de tuin Hij vindt het helemaal te gek, lekker spetteren en drijven
Over een jaar of 2, wellicht

En Sasha, lekker rollen! Heel goed!
Hopelijk knapt hij snel weer op!
  donderdag 8 mei 2008 @ 13:12:49 #250
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58553057
Net even lekker anderhalf met Linde in het Westerpark bij de zwemvijver gezeten. Nou ja ik heb gezeten en Linde wilde steeds maar staan Om half 1 was ik weer thuis ivm de boterham van mevrouw (ik dacht dat ze het nooit zo lang vol zou houden, dus die had ik niet meegenomen ) maar ze is in die 5 minuten lopen naar huis in slaap gevallen en ligt nu nog in haar wagentje te slapen

Maar even kijken hoe lang ze blijft tukken want eigenlijk wil ik zo nog wel even lekker terug naar buiten

Oh en Sasha gaat al rollen Knap hoor!
  donderdag 8 mei 2008 @ 13:19:46 #251
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58553206
Sasha al rollen Goedzo!

Hier net met Saar bij het cb geweest..madam weegt 5520 bij58,5 cm. Lekker gegroeid dus
Ze heeft haar eerste prikjes gehad en dat wás me toch zielig! Ze bleef huilen, ze had echt pijn maar het was daarna ook echt jammeren. Echt een meisje hoor
Over 5 weken weer.
Saartje
pi_58553267
Sasha, goed zeg, lekker rollen! Misschien gewoon een sprongetjes/frustatiedag dat het rollen niet/wel wilde..

Davinia, Eli stond ook al in de startblokken toch? Chris komt nog niet zo ver hoor, maar een half metertje ofzo. maar dan geeft ons de tijd om het huis&tuin kiddo-proof te maken..

Ik kan Chris ook niet in het oei-ik-groei-ritme herkennen.. Hij doet gewoon alles wanneer hij er toe aan is.. Ik geloof dat de 1e 2 sprongen achteraf nog wel gingen, maar daarna was het wel over..

Jelly, zwemmen is cool. Zo zat Chris dinsdag (en gisteren ) in de tuin :

Vanmiddag blijven we lekker in de tuin, beetje spelen, beetje luieren en niet teveel doen
pi_58554262
Mn kleine pokkie is een soort krentenbolletje geworden vannacht en net toen ik haar ophaalde van het KDV had ze er nog meer pokkies bij.
Ze lacht nog steeds, leek wel wat warmer dan anders, 37.8. Maar verder dus wel goed te pas.
Ze ligt nu in bed, ik moet over anderhalf uur weer richting mn werk om te vergaderen en dan moet ze mee. Maar ik vind ik het eigenlijk ook wel heel sneu om zo met haar te lopen slepen vandaag... Maar niet gaan kan denk ik ook niet echt...

Iemand nog een goede tip om mango-vlekken uit een witte broek te krijgen?
  donderdag 8 mei 2008 @ 14:28:39 #254
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58554554
Sasha, wat goed zeg!

Jennifer kan alleen van buik naar rug rollen, de andere kant op heeft ze nog niet door. Ik heb alles nu compleet voor het kdv. Nieuwe flessen, spenen en fopspenen gehaald. Tasje is al ingepakt met schone kleertjes en de knuffel. Dinsdag is mijn eerste werkdag. Dan is Jen bij mn moeder. Het idee dat Jen naar mn moeder gaat vind ik veel plezieriger dan dat ze straks naar het kdv moet.

Wat is het vandaag weer warm zeg. Ik ben zo jaloers op de meiden die nu net zwangerschapsverlof hebben. Heerlijk met de kleine erop uit. Ik dacht ook in een goede periode te zitten, maar nu is het alleen de laatste week goed geweest.
pi_58555308
Maarten kan nog niet op z'n buik rollen maar wel op z'n zij. Hij word wel heul errug zielug en beetje kwaad omdat het hem niet lukt om verder te rollen <-- zoiets ongeveer.

Edit: Hij is nu zelfs zo zielig dat hij traantjes ervan krijgt (hij is ook moe maar wil niet slapen maar stug op z'n buik proberen te liggen)

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2008 15:16:03 ]
  donderdag 8 mei 2008 @ 15:43:07 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58555884
Het was hier vooralsnog ook eenmalig hoor!
In principe is hij nu zo ver dat zijn beentjes en heupjes al helemaal omgedraaid zijn, maar hij blijft dan op 1 arm hangen en ligt dan helemaal verwrongen te mopperen.

Net even een stukje gaan lopen en nu ligt hij weer heerlijk buiten in de wagen te slapen.
pi_58555984
En toch vind ik het onwijs knap van Sasha
En trouwens ook van Jennifer

Meneer slaapt gelukkig Hij snurkt zelfs
pi_58557279
Gwen is ook geweest voor haar derde prikjes, ze weegt nu 5350 gram en is 59cm. Ze was meteen voor aan het doen hoe rollen moest van haar rug naar haar buik. Boos dat ze in eerste instantie was toen het niet lukt en hup ze ligt ineens op haar buik naast het kussen . Jeeh, zei de wvp al, dat hoef je nog niet te kunnen, wat knap. Ik durf haar nu ook niet meer echt in de wandelwagen bak. Ze ligt zo te proberen of ze kan draaien in dat ding, met haar snoetje in het kussen. Wilde dat ik haar vast kon leggen want dit vind ik gewoon eng. Dadelijk kijk ik even ergens anders naar en ze ligt eruit, dat is het gevoel wat ik erbij heb. Dus misschien haar toch in de buggyinzet gaan zetten.
pi_58560907

Ik ben vandaag met Jet en een vriendin naar het strand geweest. Het was de eerste keer voor Jet en ze heeft zich 3 uur lang goed weten te vermaken
Voor mij was het natuurlijk de eerste keer met kind en ik vond het geweldig Zo'n klein Jetje in een zwembroek en helemaal onder het zand

Heerlijk genoten dus!

Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_58561251
Leuk Beaker! De foto;s zijn ook super !
  donderdag 8 mei 2008 @ 21:06:24 #261
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58561569
Sasha en Jennifer al aan het rollen

Verder goed groeiende dames, frusti-baby's ( ), stoere jochies in hun zwembadjes en ik heb heus waar alles gelezen, maar nu ik wil reageren ben ik weer vergeten waarop ook alweer

Vandaag lekker met Devin wezen wandelen en later nog bij mijn moeder in de tuin gezeten. Hij wilde alleen niet slapen in de wagen en toen we hem bij mijn moeder in bed wilden leggen heeft hij ruim 1 uur nodig gehad om in slaap te vallen. Uiteraard ging dat vechten tegen de slaap gepaard met veel gekrijs en gehuil, compleet hysterisch werd hij ervan. En dan zodra ik hem oppakte in een keer stil worden en hoofdje op mijn schouder leggen, maar terug in bed weer z'n longen er half uit schreeuwen
We zijn ook naar maar liefst 4 verschillende speeltuinen geweest waar meneer van de glijban is geweest, heeft gewipkipt, met zand gespeeld en het leukste vond hij bij mij op schoot (zitten en staan) op de schommel.

En nog iets bizars:
Toen M. afgelopen maandag met Devin ging wandelen bleek bij thuiskomst zijn speentje verdwenen te zijn. Zie ik vanmiddag ineens exact dezelfde speen aan een stokje hangen dat aan een boom in het park is bevestigd
Dat moet Devin z'n speen zijn, kan niet missen! Ik heb hem inmiddels uitgekookt en hij ziet er nog goed uit. Echt zo toevallig, ik wist niet eens dat ze daar gelopen hadden maandag.
pi_58562209
Gwen is helemaal uit haar doen, heeft ook uitslag of in iedergeval verschillende kleine rode vlekjes over haar lichaam. Huilen, huilen dus conclusie flink last van de spuit. Net een paracetamol erin gestopt zodat ze kan slapen en nu ligt ze heerlijk te slapen. Erg fijn want er was geen manier om haar te troosten , het was gewoon niet onze Gwen.
  donderdag 8 mei 2008 @ 21:45:30 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58562294
Sneu dat ze er zoveel last van heeft.
*betweterig-mode*
Zet je wel de wekker dan over een uur of 6 om haar een nieuwe te geven?
Dat was het advies van het cb hier, zodat de koorts niet ineens kan gaan pieken.
Oh wacht... je geeft bv dus Gwen zal vast sowieso uit zichzelf nog wel een keer komen toch?
pi_58562306
Arme Gwen, hopelijk ben je morgen van die stomme bijwerkingen van de prik af!

Kersjes, wat grappig van die speen .
  donderdag 8 mei 2008 @ 23:07:51 #265
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58564562
Hier een klein gloeipeertje Vanmiddag heeft ze in de kinderwagen geslapen, lekker in haar rompertje met een lakentje erover zo liep de koorts niet hoog op. Nu ligt ze in bed te gloeien. Ze is wel slaperig maar heeft er verder niet echt last van gelukkig.
Volgens de vrouw van het cb kon ze wel een voeding overslaan doordat ze vast slaapt, maar niets is minder waar..ze zit in de regeldagen en komt elke anderhalf a twee uur. Is ook beter met deze warmte denk ik

[ Bericht 0% gewijzigd door Maneki.Neko op 09-05-2008 00:05:59 ]
Saartje
  donderdag 8 mei 2008 @ 23:55:23 #266
14746 k_i_m
pi_58566078
Arme Gwen en Saartje .

Door dat soort verhalen zie ik echt nu al enorm tegen die prikken op .
In my life
Why do I smile
  vrijdag 9 mei 2008 @ 00:02:44 #267
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58566332
Tuja druppels Kim!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_58568368
Wees gerust Kim.
Maarten die had geen last van z'n prikken (jah spugen en diarree maar dat was van buikgriep) en sliep heel veel. 2de keer prikken ook nergens last van behalve wat meer slapen en z'n nicht was er ook alleen maar moe van en sliep meer die dag
pi_58568381
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 23:55 schreef k_i_m het volgende:

Door dat soort verhalen zie ik echt nu al enorm tegen die prikken op .
Het kan ook goed gaan! De flensjes waren hooguit slaperig. En dat was best lekker voor een dag
Maak je maar geen zorgen, k_i_m, komt echt goed
Hopelijk voelen Gwen en Saar zich beter vandaag,
  vrijdag 9 mei 2008 @ 07:11:44 #270
35189 Troel
scherp en bot
pi_58568442
Ik hoop dat Ruben in ieder geval niet meer zo hoesterig is als we voor de prikken gaan weer. Hij moet de 19e geloof ik weer
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 9 mei 2008 @ 09:33:27 #271
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58569631
Hier weer een goedgekeurd guppy.. Doet alles wat hij zou moeten doen, en was zeer geintereseerd in de arts (en dus niet zo in de blokjes die hij kreeg).. En qua groei blijft hij netjes zijn lijntje volgen. Nu 10.750 gram en 74,8 cm. Iets minder hard gegroeit dan vorige keer, maar dat is ook niet zo erg

En volgende keer weer prikjes. Chris heeft wat last gehad van iets verhoging en pijn in de beentjes. Alleen de laatste keer wel wat meer, maar toen was hij al iets verkouden, kon prima volgens de arts, maar dat doen we niet nog een keer. En ik ga tegen die tijd eens arnicacreme halen voor de beentjes, misschien dat dat iets helpt..
  vrijdag 9 mei 2008 @ 09:41:12 #272
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58569779
Saartje is weer koortsvrij en gezellig aan het kraaien. Ze heeft hooguit nog wat pijn aan de prikplekken

Wow Chris, lekker bulletje
Saartje
  vrijdag 9 mei 2008 @ 10:50:13 #273
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58571200
Fijn, goedgekeurde en weer vrolijke babies!

Even een vraagje voor de mensen bij wie oma wekelijks oppast: hebben ze zelf gedacht aan zonnecrème en insmeren en zo?

[ Bericht 23% gewijzigd door DaviniaHR op 09-05-2008 11:22:19 ]
  vrijdag 9 mei 2008 @ 10:52:37 #274
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58571245
Nee..ze trekken ze gewoon zoveel kleding aan dat insmeren niet meer noodzakelik is
Saartje
  vrijdag 9 mei 2008 @ 11:00:11 #275
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58571412
Davinia, Eli is toch niet verbrand mag ik hopen?

Kraaiend Saartje, fijn dat de koorts over is. Ook voor jou Maneki, zo'n gloeiend kindje tegen je aan is met dit warme weer net even wat minder prettig dan anders.

Wow Chris, wat een beer ben je!
pi_58571677
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 10:50 schreef DaviniaHR het volgende:
Even een vraagje voor de mensen bij wie oma wekelijks oppast: hebben ze zelf gedacht aan zonnecrème en insmeren en zo?
(een goed verstaander heeft een half woord nodig )
Gelukkig wel ja dat hoort er toch ook gewoon bij lijkt mij? (net als eten, drinken en luiers verschonen)
It's all up to you
  vrijdag 9 mei 2008 @ 11:14:47 #277
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58571754
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 11:11 schreef TearSong het volgende:

[..]

Gelukkig wel ja dat hoort er toch ook gewoon bij lijkt mij? (net als eten, drinken en luiers verschonen)
Dat zou ik ook denken, ja. Al werd er wel opgemerkt dat hij mss wel wat meer zou moeten drinken vandaag.
Nee, hij is niet verbrand. Ik heb hem vanochtend thuis ingesmeerd, en bij aflevering gezegd dat hij na de lunch weer ingesmeerd moest worden. "Hoe bedoel je ingesmeerd?" "Nou, zonnebrandcrème? "
  vrijdag 9 mei 2008 @ 11:16:07 #278
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58571785
Davinia Eli is nu toch geen kreeftje mag ik hopen

Hier ben ik helaas wat Linde betreft nogal een controlfreak dus de fles zonnebrand stond vol in het zicht toen oma op kwam passen
  vrijdag 9 mei 2008 @ 11:19:21 #279
14746 k_i_m
pi_58571860
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 10:52 schreef Maneki.Neko het volgende:
Nee..ze trekken ze gewoon zoveel kleding aan dat insmeren niet meer noodzakelik is
Ik had gisteren blote armpjes en beentjes gedaan in de wandelwagen en alleen het afdekding over de wagen gedaan tegen de zon. Wil mijn moeder die fleecedeken er nog overheen doen .
In my life
Why do I smile
  vrijdag 9 mei 2008 @ 11:23:56 #280
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58571970
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 11:16 schreef Stiemie het volgende:

Hier ben ik helaas wat Linde betreft nogal een controlfreak dus de fles zonnebrand stond vol in het zicht toen oma op kwam passen
Ze gaan allemaal boodschappen doen (en ik heb nog naar hem gezongen dat hij zo lekker ruikt naar zwitsal zonnebrandcreme) dus ik mag hopen dat ze dan ook ff langs een etos/AH/whatever rijden en een potje zonnebrand halen, ja
  vrijdag 9 mei 2008 @ 11:29:39 #281
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58572082
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 11:19 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik had gisteren blote armpjes en beentjes gedaan in de wandelwagen en alleen het afdekding over de wagen gedaan tegen de zon. Wil mijn moeder die fleecedeken er nog overheen doen .
Ja whehe hebben ze zelf geen babies grootgebracht ofzo?
Saartje
  vrijdag 9 mei 2008 @ 11:48:03 #282
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58572481
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 11:16 schreef Stiemie het volgende:

Niks mis met een controlfreak zijn als het aankomt op (de veiligheid van) je kind hoor!
Wij hebben zelfs 2 flesjes baby-zonnebrand: 1 voor thuis en 1 voor in de luiertas die tenslotte overal naartoe gaat waar kleintje gaat. Dus ook naar de oma's en zo kunnen we ook nooit zonder komen te zitten in Verweggistan waar geen zonnebrand te krijgen is

13 maanden oude zoontje van M's collega heeft gister te veel zon gehad, kreeg ademhalingsproblemen en ligt nu in het ziekenhuis
En ik zie te vaak kleine hummeltjes die vol in de zon worden gezet zonder hoedje of pet op. En insmeren wordt ook niet altijd even goed gedaan Bloedlink, de kans op een zonnesteek, uitdroging, verbranding en huidkanker (langere termijn) is veel groter bij hun.
pi_58572554
Volgens mij heeft Maarten stiekem met Sasha en Jennifer gebeld
Vandaag hoop gekreun en gesteun vanaf z'n speelkleed en ja hoor meneer draaide zich om zonder hulp
Hoop gehuil want hij had z'n armen naast zich. Dus ik wil helpen en hij nog meer huilen dus terug op z'n buik.
Hij rustig ik draai mij om en nog geen minuut later ligt hij weer op z'n buik en zijn armpjes bijna helemaal goed

Hier heb ik ook zonnebrand in de tas. Wil ook nog een petje kopen voor bescherming van z'n hoofdje en ogen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2008 11:56:55 ]
  vrijdag 9 mei 2008 @ 11:54:40 #284
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58572645
Oh wat erg zeg Kersjes voor dat kindje

Ja hier ligt de fles zonnebrand ook onder in de wagen zodat we 'm ook altijd bij ons hebben. Ik heb zelf een erg gevoelige huid dus ik kan niet tegen alle zonnebrandcremes. Wil daarom ook liever zelf uitzoeken wat er op Linde gesmeerd gaat worden en geef daarom altijd alles zelf mee.

Had je zelf geen zonnebrand meegegeven bij het oppassen dan Davinia? Mijn (schoon)moeder wordt altijd gek van de zooi die ik meesleep, maar zo heb ik wel altijd alles bij me Ach ja ik sleep liever iets te veel mee dan dat ik iets mis.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 12:14:20 #285
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58573063
Jeumig, Kersjes, wat erg zeg!

Zonnebrand in de luiertas is een goed idee! Gaan we doen.

Nee, had niets meegenomen. Ga toch nog uit dat ze het zelf had kunnen bedenken. Blond kin met lichte huid+ lekker weer+boodschappen doen=veel buiten. + klein kind mag niet verbranden => creme. Of ben ik nu raar dat ik van mensen verwacht dat ze daar zelf ook aan denken?

En Eli heeft geen bijzonderheden waardoor ik een specifieke voorkeur heb voor een merk of type zonnebrand (of whatever) dus dat maakt het wel makkelijker.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 13:15:42 #286
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58574232
<controlfreak>
Ik geef alles altijd maar gewoon mee dan weet ik zeker dat het goed gaat

</controlfreak>
  vrijdag 9 mei 2008 @ 13:27:22 #287
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58574412
Davinia, als je zelf een flesje meegeeft, dan smeert ze vast wel. Wij werden vroeger trouwens ook niet zo vaak ingesmeerd. Naar het strand wel, maar gewoon buiten nauwelijks. Was toen ook iets minder gewoon misschien..
Ik verbrand zelf redelijk makkelijk, dus smeer chris 2 keer per dag factor 50 op de onbedekte delen.. voor het boodschappen doen 's ochtends, en na het middagslaapje nog even bijsmeren. Chris zijn armen en benen lijken wel iets bij te kleuren, maar gelukkig niet rood..

Heb nou al 3 keer iets gehoord over kindjes met zonnesteken/oververhitting.. Niet alle ouders zijn helemaal ingesteld op het mooie weer. Is waarschijnlijk ook wel een sluipend iets.
Ik weet ook niet echt hoe ik Chris moet kleden, gaan dus de hele dag dingen uit en aan, afhankelijk van de temp.. Maar in alle flesjes gaat nu iets extra water, en 's middags krijgt hij een flesje sap extra. Zo haalt hij wel 100-150 ml extra water binnen.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 13:51:25 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58574870
Tsja, ik zou er geloof ik toch niet vanuit gaan dat ze daaraan denken.
Bij een kdv zou ik het wel verwachten, maar die mensen doe niets anders, maar opa's en oma's... ik zou het gewoon meegeven en even melden. Zij hebben weliswaar zelf ook kinderen groot gebracht, maar wel 20-30 jaar geleden en dan kan er wel eens wat gaan roesten.
Better safe than sorry!

Overigens smeer ik Sasha alleen maar in als hij echt in de zon gaat. In de schaduw onder de parasol niet.
Moet dat wel denken jullie?
  vrijdag 9 mei 2008 @ 13:55:44 #289
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58574953
zou ik wel doen, BE

Overigens zou mijn schoonmoeder er ook niet zo snel aan denken.. en als ze er aan denkt zou ze een flesje zonnebrand boven water toveren dat al 20 jaar in de kast staat en destijds factor 4 had ofzo..
Sowieso zijn duidelijke instructies wel handig bij haar
(het is een schat, de kinderen zijn dol op haar en ze past graag op.. dus dan maar wat duidelijker aangeven hoe en wat.. voorkomt overgelopen luiers enzo )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 13:55:58 #290
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58574959
In principe kunnen ze in de schaduw ook verbranden. Gaat minder snel dan de volle zon, maar toch.. Chris leg ik niet in de volle zon, maar smeer hem toch. In de volle zon zou je om de 2 uur moeten smeren, in de schaduw kan iets minder ook wel..
  vrijdag 9 mei 2008 @ 13:59:16 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58575029
Ok. Zal ik het de volgende keer ook maar doen.

Moet trouwens wel een beetje lachen. Eigen initiatief vwb eten en drinken wordt absoluut niet op prijs gesteld, maar hierin moet het weer wel.
Ik zou geloof ik bloednerveus zijn als ik oppas-oma was.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 14:07:36 #292
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58575169
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 13:59 schreef Brighteyes het volgende:
Ok. Zal ik het de volgende keer ook maar doen.

Moet trouwens wel een beetje lachen. Eigen initiatief vwb eten en drinken wordt absoluut niet op prijs gesteld, maar hierin moet het weer wel.
Ik zou geloof ik bloednerveus zijn als ik oppas-oma was.
Ach, ze kennen je toch?

Trouwens, KP alvast gefeliciteerd voor morgenDe 12e!!
Is alweer een jaar geleden! Ik was zo verbaas over die post "MEIDEN MIJN VLIEZEN ZIJN GEBROKEN! " Hoe kon ze daar nou zo blij over zijn
En toen zaterdagochtend, het eerste wat ik tegen PR zei toen hij thuis kwam van de syangoge "Pien en Floor zijn geboren". Schoonouders die toevallig mee naar boven waren gekomen keken me aan alsof ik raar was Leuk, zo Fok!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 14:18:58 #293
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58575398
Volgens mij wordt het leven van een oppasoma hevig onderschat

Ik geef altijd alles mee en ze krijgen er nog net geen handleiding (meer ) bij
  vrijdag 9 mei 2008 @ 14:19:01 #294
14746 k_i_m
pi_58575400
Mijn kind is echt tof. Ik stond net te zagen en te hameren, en ze slaapt gewoon door . En mijn moeder elke keer maar fluisteren als ze binnenkomt en Lilah ligt te slapen .
In my life
Why do I smile
pi_58575525
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 14:18 schreef Stiemie het volgende:

Ik geef altijd alles mee en ze krijgen er nog net geen handleiding (meer ) bij
Niet Ik geef die handleiding nog steeds mee. Ook al is Mikael al bijna 2 jaar 2 nachten in de week bij opa en oma Het word wel minder hoor maar steeds is er weer iets nieuws wat dan weer komt enzo. Ach je kent het wel
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 14:28:31 #296
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_58575542
Heeft er iemand nog tips voor pakjes drinken die geschikt zijn voor babies rond de 9 maanden, of bestaat er simpelweg niets zonder toegevoegde suiker en kunstmatige troep? Nu Ethan zo goed uit een rietje drinkt leken me die pakjes hartstikke handig voor onderweg, maar alles wat ik ken (Taksi/Fristi enzo) lijkt me niet echt baby-vriendelijk
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 14:30:47 #297
35189 Troel
scherp en bot
pi_58575589
de simpele pakjes appelsap? Of is dat te sterk?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58575612
Bij mijn eigen moeder hoef ik nooit wat mee te geven, heerlijk Die heeft echt alles ook zelf in huis, luiers, doekjes, een pyama, reserve-ondergoed, babyfoon...meer cremes en zalfjes dan ik heb...ideaal
It's all up to you
pi_58575644
Jellyrose: de roosvicee multivit pakjes? (niet de light variant want daar zit zoetstof in)
It's all up to you
  vrijdag 9 mei 2008 @ 14:41:37 #300
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58575831
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 14:27 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Niet Ik geef die handleiding nog steeds mee. Ook al is Mikael al bijna 2 jaar 2 nachten in de week bij opa en oma Het word wel minder hoor maar steeds is er weer iets nieuws wat dan weer komt enzo. Ach je kent het wel
Nou ze krijgen het hele verhaal wel te horen hoor en ik maak een klein overzichtje met etenstijden en wat ze wanneer moet eten (fles, boterham, avondeten etc) maar geen hele beschrijvingen meer van wanneer ze moe is en hoe je dat dan kunt zien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')