abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58447154
Pepijn is vandaag 10 maanden en nu rond de 68cm en 7,8 kilo.. 6 maanden geleden was hij 64cm en 6,6 kilo...

wij gaan ondertussen langzaamaan richting de maat 74 (of is dat omdat mama zo graag die kleertjes ook eens uit de kast wil halen en de maatje 68 gewoon door het wassen ietjes kleiner geworden zijn )
  zaterdag 3 mei 2008 @ 08:05:22 #52
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_58450373
ZO ff aan het kolven en ondertussen bij lezen. Weer veel geschreven zeg.

Nathan weer thuis wat ontzettend fijn zeg!

En al die doorkomende tandjes vind het altijd zo schattig zo een glimlach met anderhalve tand heerlijk.

P_iglet ik ken het wel hoor het lang doen met kleertjes. Voor Mara haar eerste verjaardag had ik een geweldig setje gekocht echt zo leuk maatje 74. Thuis aan Thijs laten zien en even passen was veel te groot. Ik heb toen ook serieus een potje gehuild hoor al de emoties door de eerste verjaardag enz en was dat net ff de druppel.
Ze heeft zo lang in 68 gezeten.

En ik denk dat Zoë dezelfde kant op gaat zit nog ruim in 62 ok ik heb een aantal broekjes en truitjes maat 68 maar die heb ik eerst heet gewassen en daarna in de droger gedaan en die zitten redelijk.

O memmel ik zou die stoel ook wel willen wauw echt super en nog veel meer leuke over the top dingen staan er op die site!

Hier hadden we gister heet dagje wel. We zouden naar de speeltuin hier om de hoek gaan dacht leuk ff mijn vriendin bellen die kan dan ook komen met de kids.
Kind is erg allergisch voor katten dus snel een stofzuiger er door heen gejast kinderen aangekleed. Mara stond bij Zoë bij de commode die durf ik niet alleen te laten die probeert te rollen. Ondertussen gooi ik de luier weg en twijfel of ik snel mijn sleutels zou pakken. Op dat moment gaat de bel en gaat Mara de deur open doen. En ze staat op de tweede of derde tree en klettert zo de trap af Zoë alleen op de commode, vriendin voor de deur, Mara onder aan de trap. Eerst Mara gepakt, snel op de zoemer gedruk de trap op met Mara Zoë gepakt en met zijn drieen naar beneden, schade flinke blauwe plekken onder haar billen en een plek op haar wang en heel veel tranen.
Daarna snel alles inpakken en weg en ik trek de deur dicht en poef sleutels nog boven. Eerst maar naar de speeltuin dan zien we wel weer verder. KOmen we daar is de speeltuin dicht grrr.
De kinderen hebben we allemaal in de auto gelade en niet geheel veilig en scheten zeven kleuren maar moesten wat. Zoë in een vooruit kijkend stoeltje, mara alleen in de gordel haar jongste bij mij op schoot en de oudste op de verhoger voor in. Pffff wat een ellende. Uiteindelijk een leuke dag geworden maar men wat een toestand.

o ja ik ga vanavond voor het eerst sinds maaaaaaanden weer eens uit met mijn vriendin pff en vind het best spannend.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 08:31:38 #53
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58450434
Zo Saint, dat was me het middagje wel... Veel plezier vanavond, altijd spannend zo'n eerste keer uit zonder je baby. Vergeet je de zoogcompressen niet mee te nemen?

Pepijn, klein kruimeltje
P_iglet, jij bent natuurlijk ervaren enzo, maar kon je echt staan toekijken hoe er zoveel bloed uit je kleintje gehaald werd? Ik word al naar bij het idee Is Pepijn inmiddels al naar de oogarts geweest? Wij hebben op 12 juli een afspraak bij de oogarts en ik vind het nu al vreselijk. Tips om het voor Devin (en mij ) aangenamer te maken zijn dus welkom.

Memmel, wat een geweldige stoel! Daar zal je prinsesje vast heerlijk koninklijk op kunnen zitten

Welkom Anna Sophie en mama! Wat een lief snoetje heeft ze.

Wij hebben een druk en feestelijk weekend. M. werkt vandaag dus ik breng Devin straks naar mijn schoonouders zodat ik kan gaan high tea-en met de meiden van het werk. Daarna ga ik door naar de verjaardag van mijn schoonzus waar Devin dan ook al zal zijn. Mooi weer, dus we zullen zeker gaan bbq-en
Morgen moeten we om 11 uur al in Apeldoorn zijn waar M's oma d'r verjaardag zal vieren in een restaurant tijdens een familie-brunch. Nog niet alle familie heeft Devin gezien dus dat wordt lekker pronken en pasgeboren achternichtjes bewonderen. Later gaan we met een "ons" groepje nog schoonvader's verjaardag vieren, misschien uiteten ofzo?
We zien wel, wordt in ieder geval gezellig en ik heb er zin in
.... met gevoel voor drama....
  zaterdag 3 mei 2008 @ 08:52:38 #54
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_58450488
he kersjes daar zeg je me wat dat is een goede van die zoogcompressen ik kan daar namelijk niet kolven. Oe goed van jou zeg!!!

En dat bloedprikken is verschrikkelijk Zoë was een maand toen wij er aan moesten geloven. Bij het bloedpriklab met een hielprikje doen ze dat maar ja dat stroomt niet zo en er moest heel wat in 3 buisjes en dat word er uit "geknepen". En Zoë maar schreeuwen, schreeuwen en na een minuut of 10 a 15 was ik toch wel lichtelijk geneigd om de dame haar strotje dicht te knijpen.
En de balie dame melde bij het weggaan ze moest wel erg huilen he mevrouw. Ik ja idd maar ja soms moeten dingen nu eenmaal en nu is het weer over (zei ik stoer) waar op ze zei ach ze voelen er niets van ze vinden het alleen vervelend dat ze haar beentje niet kan bewegen. Ja en waarom waren haarl beide hieltjes dan bont en blauw na een paar uur gelukkig hebben baby's geen gevoel he.

pffff ik ben snel weggelopen.

Veel plezier vandaag en bbq ze.
pi_58450638
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 08:31 schreef Kersjes het volgende:

Pepijn, klein kruimeltje
P_iglet, jij bent natuurlijk ervaren enzo, maar kon je echt staan toekijken hoe er zoveel bloed uit je kleintje gehaald werd? Ik word al naar bij het idee Is Pepijn inmiddels al naar de oogarts geweest? Wij hebben op 12 juli een afspraak bij de oogarts en ik vind het nu al vreselijk. Tips om het voor Devin (en mij ) aangenamer te maken zijn dus welkom.
Ze hebben Pepijn geprikt op de "volwassen" manier, dus gewoon band om de arm, ader zoeken prikken en klaar.
Ze doen dat dan met zijn 2en. Eentje houd het armpje recht de ander prikt. De prik en vasthoud mevrouw hebben zelfs nog even omgewisseld omdat ze dachten dat dat beter zou gaan. En idd het ging in 1x helemaal goed. Pepijn vond vooral die band waarmee zijn armpje afgekneld werd vervelend. Het prikken zelf was zo klaar. En tsja het moest nu een maal even. Leuk is anders natuurlijk..

Nee Pepijn moet 14 mei naar de oogarts, als ik daarna tips heb dan hoor je het. Waarom moet Devin??

Saint veel plezier vanavond!!
  zaterdag 3 mei 2008 @ 10:44:05 #56
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58451309
Hoi Anna Sophie! Wat heb je veel en mooi haar, zeg! (Lijkt wel een beetje op het haar van Anna van Memmel, die heeft ook zo'n mooie grote bos! )

Jemig, wat is Pepijn dan een kleintje!
Waarom moet hij naar de oogarts, eigenlijk?

SAINT, wat een verhaal zeg! (Waarom post je eigenlijk niet meer onder klein_spookje?)

Geen tips vanuit hier over oogartsen. Maar dat lijkt me minder ingrijpend dan bloedprikken, toch? Het enige wat ik me kan bedenken is dat je kind jouw stress overneemt, dus als jij doet alsof er niets aan de hand is, zal hij dat kopiëren, lijkt me. Maar dit konden jullie je vast ook wel zelf bedneken
Enneh, veel plezier vanavond Kersjes!

Wanneer zijn jullie kindjes gaan reageren op hun naam? Eli heeft er nog steeds geen zin in om zich om te draaien als hij geroepen wordt. Reageert wel goed op geluiden en zo, dus dat is het niet.
En hij is smaak aan het ontwikkelen! Eerst dacht ik nog dat ik een levende vuilnisemmer had gebaard, maar er zijn toch slectieve smaakpupillen meegeleverd
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_58454540
Eli luilak

Het word morgen mooi weer dus nou wil ik graag naar het strand met Crook en Jet, maar Crook zit het niet zo zitten.
Hij denkt dat het te koud is aan zee, maar dat zal toch wel meevallen Jet hoeft haar badbak niet aan, maar ik dacht gewoon ff lekker te luieren met haar aan het strand
Iemand goede tips?? Of gewoon lekker thuis blijven ........

Owhhhh.... ik heb een hele leuke Oilily jurk gekocht kon hem niet laten hangen ..... Hij is zo lekker ..... truttig
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zaterdag 3 mei 2008 @ 15:08:51 #58
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58454704
Beaker! Die jurk! Bepaalde gevoelens moet je vooral niet onderdrukken.

Heb je niet iets van een windschermpje ofzo - of je huurt zo'n ding. Kan je de hele dag lekker uit de wind liggen.

Anna heeft mij net een groot plezier gedaan en bijna 4 uur gedut. Ik voel me zo vreselijk niet lekker met mijn oor, ik heb ook koorts. Ik wil eigenlijk toch graag even langs de hap - ik heb echt oorpijn.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 19:02:16 #59
15869 gr8w8
Better by design.
pi_58458068

Roos krijgt tandjes en papa en mama hadden een droge bui. Even kijken hoe het eruit zou komen te zien.
Welkom bij de V&D der webfora.
  zondag 4 mei 2008 @ 07:14:49 #60
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58466784
Roos

Davinia, wij beseften 'n maand of 2 geleden ineens dat de reden waarom Devin zo slecht op zijn naam reageerde weleens zou kunnen komen doordat M. en ik hem tnet iets te vaak aanspraken met "jochie", "Schmutzi" en andere bijnamen... Sindsdien zijn we erop gaan letten, noemen hem veel vaker bij zijn naam en hij lijkt er soms heel goed op te reageren , maar soms, vooral als hij iets stouts van plan is, zou je zweren dat er iets met zijn gehoor is (Sorry S_oepstengel)

Beaker, ik zou gewoon lekker naar het strand gaan hoor! Het is er altijd wel wat frisser inderdaad, maar met een (zomer)jasje aan lijkt het mij gewoon te kunnen. Is Jet inmiddels van haar zand-angst af?

Memme, beterschap Oorpijn sucks, je wordt er zo ellendig van.

P_iglet, ik wist van te voren al dat er 50% kans zou zijn dat mijn kind mijn zeldzame oogziekte van me zou meekrijgen. En dat is dus zo goed als zeker gebeurd, was al in een vrij vroeg stadium overduidelijk, voor mij althans. Een van de symptomen zijn extreme fotofobie (angst voor foto's, ehhh....lichtgevoeligheid ) en vandaar dat het CB zijn ogen ook niet heeft kunnen controleren tot nu toe. Zodra het lampje maar in de buurt van zijn gezicht kwam kneep hij zijn ogen hard dicht en begon te piepen. Omdat ik weet hoe pijnlijk die nare (oog)onderzoeken zijn (bij mij kwamen ze er pas achter toen ik 4 jaar oud was maar zelfs nu nog loop ik tegen veel onbegrip aan en wordt ik weleens afgeblaft met "Stel je niet zo aan en hou nou gewoon eens je ogen open je bent toch geen kind meer?". Leuk hoor, zo'n onwetende TOA of aio die niet op de hoogte is van de situatie )
Gelukkig ken ik door mijn werk een aantal oogartsen persoonlijk en een daarvan is 4 jaar geleden eens een hele middag met me in de weer geweest in het LUMC. Daardoor is zij nu goed op de hoogte en zal ze het dus ook eerder herkennen. Daarbij is het een lieve vrouw die al een paar keer gezegd heeft dat ze graag naar Devin's ogen zou willen kijken. Maar het blijft eng, ik weet wat hem te wachten staat zeg maar
  zondag 4 mei 2008 @ 07:55:03 #61
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_58466870
ach gossie arme Roos ziet er erg grappig it.

Beaker heerlijk het strand wij willen ook vandaag even gaan nou ja Mara en ik Thijs houd er niet zo van.
Maar met een kleinte is dat prima te doen hoor. Desnoods tentje mee of scherm huren en heerlijk genieten van het mooie weer, kinder gelach, geklets, zee lucht en het zand overal.

Davinia ik post op Thijs zijn pc mijn pc is er niet meer die weigerd uberhaubt aan te gaan. Ik kan het wel veranderen denk ik maar vergeet het gewoon iedere keer. En ben nogal lui.

Mijn avondje uit was heerlijk. Zoë had het erg moeilijk bij het inslaap vallen vroeg in de avond. Thijs heeft haar toen maar een flesje bv gegeven en dat klokte ze zo weg en daarna viel ze heerlijk in slaap, 2e keer bv ging ook goed en daarna heb ik gekolfd met mijn nieuwe kolf en dat ging super! 2 borsten tegelijk en beide rond de 120cc.

Alleen was madam vanmorgen om half 5 al wakker en heeft bij mij in bed nog wat getukt maar minimaal. Mara was ook al behoorlijk aan de waak vannacht dus was een zeer kort nachtje maar ach dat mag de pret niet drukken het word heelrijk weer vandaag!
pi_58467249
ik moet echt dringend bij lezen zeg, jullie gaan hard en na 10 dagen ziekenhuis mis je een hoop. ik zag iets voorbij komen over tandenpoetsen en over een groeicurve van pepijn die afwijkt waardoor hij al maanden een maat 68 draagt en kindjes naar het strand?

nathan draagt maat 74, hij was vorige week gemeten in het ziekenhuis en was 69 cm lang. ik had wel wat kleding in maat 74 maar moet toch echt dringend nog wat zomerkleertjes shoppen voor hem. hier nog geen tandjes, wel een kind dat overal op kauwt dus ze zullen wel in aantocht zijn. het tanden poetsen ging bij de oudste heel gemakkelijk dus ga er stiekem ook van uit dat het straks bij de jongste ook geen probleem moet zijn.
pi_58467552
Memmel! Die troon is geweldig.
Tandenpoetsen hoeft hier voorlopig niet. En ik ben achteraf maar blij dat ik geen Doomoo heb gekocht, hoewel ik in staat was om a l l e s te kopen. Hormonen he...

Thomas zit nu, met 2 mnd. + 1 week in maatje 62. Sommige broeken zijn aan de lange kant, dat wel.

Hij was trouwens do. en vr. extreem huilerig en hangerig, maar gister hadden we ineens een lachende, kraaiende modelbaby. En ook vanmorgen kwam hij weer met een stralend humeur uit bed. Zal wel weer een sprongetje zijn geweest ofzo, maar ik zoek die van te voren niet meer op in OIG: bangmakerij.

Toch durf ik hem nu nog slecht ergens mee naar toe te nemen. Niet alleen omdat hij er niet goed tegen kan uit zijn ritme gehaald te worden, maar ook omdat ik het vervelend vind als hij een keel opzet als we niet thuis zijn. Maar zoals -ie de afgelopen twee dagen is zouden we gerust bij de Koningin op audientie kunnen. En hij kan gerust model staan voor een Prenatalgids met zijn lachje en zijn tuinbroek.
Hardloper.
IG @webkim
pi_58467999
Nathan al in 74, wat een lange vent zeg.
Wij gaan voorzichtigjes richting 68 qua shirts. En broekjes blijven alleen hangen als er voldoende elastiek in zit . Aantal broekjes maat 62 zijn gevoerd, lijkt me een goed excuus om die op te bergen inmiddels. Ik had ook een paar 68 broekjes met voering, maar die heb ik aan mn moeder meegegeven, die ging kijken of ze het er netjes uit kan slopen en dan gelijk wat elastiek toevoegen in de taille .
Ik heb wel het idee dat Mirte afgelopen week enorm is gegroeid, ineens mouwtjes (62) te kort, maar ze doet ook meer. Draaien naar haar buik de hele dag door. En ze heeft ontdekt dat ze ook gewoon op haar buik kan liggen en dus niet de hele tijd haar koppie de lucht in hoeft te houden dan.

Memmel, coole troon!

Roos, staat je goed hoor .
Fake it till you make it...
  zondag 4 mei 2008 @ 13:51:02 #65
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_58470849
Ik heb weer een vraag . Omdat het nu wat zonniger weer is en we vaak wandelen wil ik Lilah toch wel ergens mee insmeren tegen de zon. Moet je nu echte baby zonnebrand hebben, of kan je ook gewoon "normale" gebruiken? Ik heb namelijk nog een klein flesje factor 50 van Shisheido van de vakantie eind vorig jaar (wilde geen vlekken krijgen van de zon . ) en dat zou ik daar dan mooi voor kunnen gebruiken. Doosje met bijsluiter is natuurlijk gelijk weggegooid bij het uitpakken .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_58470945
ik zou voor die paar euro gewoon baby zonnebrand kopen..
Ik gebruik normaal voor mezelf P20 zonnebrand, maar daar staat heel duidelijk op, niet gebruiken bij kinderen onder de 4 ofzoiets..
  zondag 4 mei 2008 @ 14:09:15 #67
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58471241
zwitsal heeft kleine tubetjes met een hele hoge factor. Kun je meteen zelf gebruiken als dagcreme
Saartje
pi_58471308
Ik heb hier speciale kinderzonnebrand en die gebruik ik ook voor mijn eigen. Heb zelf een erg lichte huid kan die factor wel hebben. Hebben hier factor 50 van nivea en meeneemverpakkingen van etos eigen merk werkt net zo goed.
pi_58471728
Ik heb factor 50 van zwitsal... mn kind ruikt naar van die snoepjes die aan die snoepkettingen zaten vroegah, als ik haar heb ingesmeerd... . Ik loop dus de hele tijd aan haar te snuffelen... .
Fake it till you make it...
pi_58471937
Ik smeer Jet in met factor 30 van Vichy

Bij de Zeeman hebben ze die Zwitsal tubes, ik heb er factor 40 gekocht. Ik zou inderdaad gewoon babyspul gebruiken.

Zijn vandaag niet naar het strand gegaan, want Jet is super uit haar humeur ..... niet echt prettig om met een sip kind op het strand te zitten zeg maar
Ze slaapt nu eindelijk en als ze wakker is gaan we even richting het water fietsen. Het is nu erg druk met boten dus dat is wel leuk

Vanavond gaat hier wederom de bbq aan
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zondag 4 mei 2008 @ 21:03:23 #71
14746 k_i_m
pi_58478995
Ja, en Zwitsal vind ik naar apenballen stinken . Gadverdamme, dan moet ik daar weer een vervanging voor zoeken .
In my life
Why do I smile
  zondag 4 mei 2008 @ 21:06:29 #72
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58479080
apenballen heiden
Nivea heeft ook wel iets speciaal voor kinderen in het assortiment, of vindt je Nivea ook stinken?
Saartje
  zondag 4 mei 2008 @ 21:30:31 #73
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58479715
Volgens mij heeft vrijwel elk merk wel een speciale baby-zonnebrandlijn.
Devin heeft vandaag voor het eerst die van Zwitsal opgesmeerd gekregen.
Zo kon hij lekker door het gras kruipen zonder te verbranden.
Gras??? Daar hield hij toch helemaal niet van????? Wel dus, hij is helemaal om en heeft vandaag door het ruige gras van de Veluwe gekropen dat het een lieve lust was. Met blote voetjes en al
  zondag 4 mei 2008 @ 21:42:51 #74
14746 k_i_m
pi_58480058
quote:
Op zondag 4 mei 2008 21:06 schreef Maneki.Neko het volgende:
apenballen heiden
Nivea heeft ook wel iets speciaal voor kinderen in het assortiment, of vindt je Nivea ook stinken?
Nee, alleen Zwitsal. Je wil niet weten wat voor halsbrekende toeren ik heb moeten uithalen om alle verzorgspullen van andere merken bij elkaar te zoeken om maar niet aan de . Zwitsal . te hoeven .
In my life
Why do I smile
pi_58480297
En dan is er altijd wel iemand die je zwitsal cadeau doet na je bevalling ofzo

Ik gebruikte voor Tomas vorig jaar Roc minesol factor 40. Ik heb er nog een restje van die ik dit jaar ga gebruiken voor Tomas (de beschermingsfactor gaat dan wel achteruit...dus ik denk dat het nu ongeveer 30 zal zijn..) Voor Yara vind ik 30 nog te weinig en ga ik even kijken of ze een factor 50 van Vichy hebben.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_58481506
* p_iglet heeft nou echt nog nooit problemen gehad met alternatieven vinden voor zwitsal

Ben zelf allergisch voor zwitsal maar met neutral of babysebamed komen we hier toch een heel eind, maar goed het kan zijn dat ik beduidend minder verschillende soorten verzorgingsproducten gebruik als jij

Zal binnenkort eens opzoek gaan naar zonnebrandcreme voor Pepijn. Gelukkig heeft Pepijn net als papa en mama geen hele lichte huid. En een vakantie naar een warm oord staat niet in de planning.
pi_58481675
Hier overigens ook weinig problemen met het vervangen van de zwitsal. We hebben hier de calendula bodycreme, calendula cremebad, calendula haar en bodyshampoo...allemaal van weleda baby Ik probeer eigenlijk producten te vinden met zo min mogelijk synthetische 'troep' erin.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  maandag 5 mei 2008 @ 06:51:49 #78
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58485139
Hier doet Zarqua het goed, ruikt ook lekker, maar is zonder allerlei toevoegingen.

Ik heb gisteren een kwartier op Anna d'r handen staan boenen. Die leken nogal vies te zijn. Maar dat waren ze niet, ze had gewoon bruine handen. Halfbloedje he....

Verder breng ik de dagen lekker in bed door. Kl*%! keelontsteking en oorontsteking.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_58485265
Beterschap, Memmel.....is er iemand in tha house om je een beetje te helpen ?

Nadat ik gehockeyed had ging ik de flensjes ophalen op het voetbalveld. Kom ik daar aan...zitten ze daar gezellig tussen de bier drinkende mannen...lekker aan de roosvicee met z'n 2..

Wat was het een heerlijke dag en zo te zien wordt het weer genieten vandaag!
  maandag 5 mei 2008 @ 07:51:41 #80
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58485287
Memmel Sterkte

PR heeft gister Zitsal gekocht. Factor 30. En Zwitsal after sun.

(En ik heb gister voor het eerst in een jaar weer getennist Het viel mee. Eli heeft ons hartelijkuitgelachen als we een bal missloegen dus dat was wel prima. Mss zelfs voor herhaling vatbaar... )
pi_58486182
Memmel heeft ze nu nog vel op haar handjes dan hihihi...

Hier ook een halfje die gisteren in haar korte broek in de tuin heeft rondgebanjerd en meteen bruine beentjes, armpjes en een hoofd heeft. Ze heeft in verhouding nu ineens een witte bips.

Davinia wat leuk dat Eli jullie toelachte...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  maandag 5 mei 2008 @ 09:50:41 #82
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58486239
Zo, we zijn gezellig een weekendje naar de schoonouders geweest.. En wat hebben jullie weer gezellig gepost..

Voor Chris heb ik zaterdag etos babyzonnebrandspul gehaald. Factor 50. Ik verbrand zelf ook vrij makkelijk, dus voorlopig smeer ik hem ook nog lekker dicht.

En Chris wordt steeds bewegelijker. Ik dacht dat hij al bewegelijk was, maar het wordt nog erger nu hij in kruipstand gaat (echt kruipen/vooruitkomen nog niet). Echt druk rondjes draaien op zijn buik, ik kruipstand wiebelen, knietjes naar voren gooien, en dan met je neus naar voren schieten, etc. Lekker druk ventje. Leuk om te zien, maar minder handig als hij naar bed moet. Dan gaat hij dus met slaapzak ook omdraaien en in kruipstand. En dan je bedje maar onderzoeken. En we kunnen hem ook aan zijn armpjes tot staan trekken (als hij zin heeft).
Het weekend heeft hij lekker in de box buiten gestaan bij mijn schoonouders. En gisteravond na thuiskomst nog even op een slaapzak in onze tuin. Hij probeerde eerst de plantjes tussen de tegels uit de krijgen (handig ) en daarna de mieren te pletten (ieuw).
Straks gaan we weer lekker naar buiten.
Ons jongetje wordt echt groot trouwens, niet alleen qua lengte/gewicht, maar ook qua motoriek en mentaal. Soms lijkt hij al weerwoord te geven als je iets verbied, of gisteravond snurkte papa (voor de gein, vind Chris niks) en Chris ging op boze toon en serieus gezicht een heel verhaal houden. Echt geweldig om te zien, maar wel weer een stapje verder richting een dreumusje
  maandag 5 mei 2008 @ 10:11:57 #83
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58486516
Pfoei wat schrijven jullie veel zeg!

Hier gebruiken we ook geen zwitsal omdat ik er zelf niet tegen kan en omdat ik het niet zo lekker vind ruiken We gebruiken hier ook weleda, neutral en olie van de apotheek tegen eczeem (vrijwel geurloos).
Vorig jaar had ik voor mijzelf een zonnebrandcreme van Etos, maar daar kwamen steeds wespen op af, zo'n lekker zoet geurtje. Voor Linde heb ik nu Nivea factor 50.

Jeetje sommige kleintjes nu al in maat 74. Linde draagt die maat nu maar dan uit de droger en dan is het nog best aan de ruime kant.

Kunnen kindjes van 9 maanden al echt een lievelingsknuffel hebben? Linde heeft een hondje (Maurice , hoe origineel ) en daar slaapt ze altijd mee. nu vraag ik me af of het al zin heeft om een reserve-exemplaar te zoeken of dat het nog kan veranderen. Een nachtje zonder Maurice is namelijk niet echt een probleem.

Linde gaat hier steeds beter staan. Wel met hulp maar dan staat ze wel stevig. Wanneer je haar tegen een tafeltje of bank aanzet, blijft ze zo best een tijdje staan.

Memmel beterschap! Hier ook zo'n gezellige keelontsteking, maar ben toch maar naar mijn werk gegaan omdat ik vorige week maandag ook al thuis zat met buikgriep

En Chris ik moest echt lachen om jou als kleine mierenpletter
  maandag 5 mei 2008 @ 10:26:00 #84
35189 Troel
scherp en bot
pi_58486774
Stiemie, ik pik even jouw vraag en verander hem wat

Kunnen kindjes van nog geen 4 maanden al echt een lievelingsknuffel hebben? Ruben is echt helemaal vol van zijn spuugdoekjes Van de week lag hij bij mijn ouders in bed te miepen, spuugdoekje en meneer is stil. Hij vindt het heerlijk om ermee te tutten, als het maar badstof is zeg maar Echt idioot grappig.

Ruben draagt nog voornamelijk maat 62, maar soms broekjes 68 vanwege de lengte. Maar die zitten dan eigenlijk veel te ruim. Af en toe kom ik ook nog een verdwaalde 56 tegen
Hij is weer flink gegroeid de laatste tijd, hij was gisteren 63 centimeter en ongeveer 6 kilo (Bert op weegschaal, Bert met Ruben op weegschaal, 100 gram eraf )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 5 mei 2008 @ 10:26:57 #85
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_58486789
Beterschap Memmel en Stiemie!

Hm.. zonnebrand.. daar heb ik nog helemaal niet over nagedacht (ik verbrand zelf nooit) Ik vond het al heel wat dat ik Ethan consequent een petje/bandana/zonnehoed opzet als hij in de zon zit. Maar eerlijkheidshalve zeg ik er bij dat ik dat ook gewoon leuke accessoires vind enzo
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  maandag 5 mei 2008 @ 10:34:03 #86
35189 Troel
scherp en bot
pi_58486875
Oja, ik smeer al jaren zelf Nivea 50+ en dat gebruik ik dus ook voor Ruben. Krijg je leuke marsmannetjes van
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58488048
Hier ook favo beesten, hoor !
En ook al een paar maanden. Ze worden helemaal blij als ze die beesten zien.
  maandag 5 mei 2008 @ 12:32:22 #88
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58488987
Hier geen favo beest, alleen een speen die ze heel leuk vindt. Maakt niet uit waar ik 'm verstop, ze vindt 'm toch wel. Gisteren zat ze zelfs klem onder haar bed, omdat daar een speen lag.

Stiemie, jij ook beterschap! Ik heb mijn verwijskaart voor de KNO binnen. Morgen gelijk bellen.
  maandag 5 mei 2008 @ 13:10:29 #89
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58489639
Hier ook niet echt een favo beest. Wel een konijntje, dat lekker wordt met open armen ontvangen en lekker geknuffeld voor het slapen gaan, maar dat kan ook vervangen worden door zijn giraf. Dus nog geen drama's als we nijn zijn vergeten.
  maandag 5 mei 2008 @ 16:23:22 #90
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58493088
Lievelingsknuffel, check
Maar wel alleen in zijn eigen bed. verder boeit het niet, zoalgn er maar een oor aan zit waaraan gekloven kan worden bij het slapen.
(die hebben we meteen ook in drievoud thuis liggen Wel zo handig want toen hij zijn tand kreeg, stonk hij redelijk uit zijn mond, dus dan is het wel handig als je een schone kan neerleggen... )

En Eli probeerde zic vanochtend aan de spijlen van de box op te trekken tot staan
Lukte niet, maar het zag er wel leuk uit. Moet zometeen echt de box omlaag. Dat wordt bukken, dus...
En idd draaien met slaapzak doet Eli ook al een tijdje. Nu heeft hij het geloof ik een beetje warm want sinds een paar dagen ligt meneer overdwars in bed (dus kop tusesn de spijlen en voeten tegen de andere spijlen) s ochtends te brullen. Eerst speelde hij lief in zijn bedje, en ook als hij gewoon in zijn kleertjes slaapt, zonder slaapzak. Vanavond dus maar een hele dunne aandoen. Of zonder pyjama. We zien wel.

Stiemie, beterschap!
pi_58493391
Hier ook geen lievelingsknuffel. Die zitten in de speelgoedbak sinds ze op haar buik slaapt.

Op haar buiken slapen vind ik ok, ze draait al vlot in beide richtingen sinds 5,5 maand, maar toch vertrouw ik het niet met een knuffel in bed. Ze heeft nochtans een heel lief knuffeldraakje...

Zo Eli, jij wilt ook staand de wereld gaan verkennen
Dat bukken went heel gauw Davinia, echt.
We hebben geen box (vader en onthaalmoeder wel), maar het bedje staat al een hele tijd lager. Lukt ondertussen best!
En Chris ook heel druk bezig met oefenen!

Stiemie en Memmel, beterschap! Echt naar ziek zijn met dit mooie weer!
  maandag 5 mei 2008 @ 16:59:48 #92
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58493714
Nou ik ben om half 3 maar naar huis gegaan van mijn werk. Knallende koppijn en steeds meer snot en dan weer warm, dan weer koud Thuis meteen 2 ibuprofens ingenomen en gaan slapen. En nu is mijn vriend lekker met Linde buiten aan het wandelen op zijn vrije dag en lig ik dus in bed
  maandag 5 mei 2008 @ 17:43:32 #93
14746 k_i_m
pi_58494419
quote:
Op zondag 4 mei 2008 22:47 schreef p_iglet het volgende:
* p_iglet heeft nou echt nog nooit problemen gehad met alternatieven vinden voor zwitsal

Ben zelf allergisch voor zwitsal maar met neutral of babysebamed komen we hier toch een heel eind, maar goed het kan zijn dat ik beduidend minder verschillende soorten verzorgingsproducten gebruik als jij

Zal binnenkort eens opzoek gaan naar zonnebrandcreme voor Pepijn. Gelukkig heeft Pepijn net als papa en mama geen hele lichte huid. En een vakantie naar een warm oord staat niet in de planning.
Zo te zien ontbreekt er bij het Kruidvat hier het één en ander, want ik kan mij niet herinneren dat er zoiets stond als Neutral of Sebamed . En wat vreselijk jammer is, is dat andere (huis)merken proberen ook net zoals Zwitsal te ruiken, zodat ik het nog steeds vies vind . Ik heb nu billendoekjes van Pampers, badschuim van Natusan, baby-olie van weer een ander merk en haarlotion uit mijn kraampakket . En dan waarschijnlijk straks zonnebrand van Nivea .
In my life
Why do I smile
  maandag 5 mei 2008 @ 18:17:02 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58495046
Ik heb ook Nivea factor 50 voor Sasha. En dan gewoon de witte. Niet de blauwe (of roze).

Sasha is gek op zijn 'slaapschaap' zoals ik het noem, maar laat zich ook heel makkelijk te slapen leggen met een spuugdoekje als alternatief.

En ik heb vandaag maar even een petje en een omknoopdoekje gekocht bij de hema. Zo'n kleine bol is toch wel heel bloot in de zon.
Ik had net vorige week nog nieuwe mutsjes besteld bij Rainbow voor als hij in de draagdoek zit maar nu met dit weer is een muts net even een beetje te veel van het goede.
  maandag 5 mei 2008 @ 18:22:18 #95
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58495144
k_i_m de sensitive billendoekjes van eigen merk van hema zijn ook erg goed en ze ruiken niet zo sterk als veel andere doekjes Hier verkopen ze neutral alleen bij de grotere kruidvat-filialen en de weleda kopen we bij de ouderwetsche drogist.
  maandag 5 mei 2008 @ 20:31:56 #96
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58497896
Beterschap Memmel en Stiemie. Hopelijk kunnen jullie er snel weer op uit met jullie kleintjes. Ziek binnen zitten is sowieso al niet leuk, mar met dit mooie weer is het dubbel balen.

Devin heeft geen lievelingsknuffel. Hij heeft sowieso niet al te veel op met knuffels, daar is hij meestal heel snel klaar mee. Maar als hij alleen al een bal ziet begint hij te stralen en als we dan gaan overrollen of - gooien gilt hij van plezier
Het is ook zo leuk dat hij de bal optilt boven zijn hoofd, hem weggooit en er vervolgens achteraan kruipt. En dan weer opnieuw. Klein speels druktemakertje
  maandag 5 mei 2008 @ 20:42:58 #97
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58498137
Stiemie en memmel, beterschap.. Gelukkig blijft het de hele week nog zomer, dus snel opknappen en eruit

Hier ook hema-billendoekjes trouwens, een van de weinige waarvan de geur fatsoenlijk is..
Vandaag lekker de hele dag buiten geweest. Chris heeft zich lekker vermaakt met speelgoed, folders, gras tussen de tegels, miertjes, modder, een vieze deurmat (wat een allerliefste driftbui opleverde toen ik die weghaalde). Heerlijk chillen met zijn tweetjes.
En papa bleek bij thuiskomst een baby-buiten-badje-met-palm-dakje bij zich te hebben!! Dus dat wordt een leuke papadag morgen.
pi_58505386
Afgelopen tijd werd Maarten steeds vroeger wakker en ik snapte er niets van.
Ineens had ik zoiets van HUH!! het zal toch niet en ben wezen kijken op internet naar hoe laat de zon op komt.
En ja hoor meneer is het zonnetje hier in huis letterlijk en figuurlijk
Altijd vrolijk 's morgens maar ook nog eens net als de echte zon wakker worden op een bepaalde tijd.

Al 3 dagen heb ik een deken over zijn rolgordijn gedaan zodat het donker blijft in de ochtend (1 gordijn is verduisterend en de andere niet dus erg licht is het in z'n kamer 's ochtends).
Hij werd al om 5:45 wakker en de 1ste dag met de deken om 6:15 wakker, 2de dag 7:15 en nu is het de 3de en meneer slaapt nu om 7:05 nog steeds

Ik merk nu ook duidelijk aan hemzelf dat hij meer uitgeslapen is nu
(ik heb er alleen geen reet aan want ik slaap hoe dan ook ineens onwijs slecht )

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2008 07:09:27 ]
  dinsdag 6 mei 2008 @ 08:44:35 #99
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58505931
He ardelyn, hier ook zo'n ochtendmensje.. Steeds iets eerder, vandaag al voor 6-en.. Alleen de kamer is hier al donker door een rolluik, dus ik hoop maar dat het een fase is, of de naweeen van het weekend.. En niet zijn nieuwe ritme
  dinsdag 6 mei 2008 @ 08:59:42 #100
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58506052
Verrek Ardenlyn..volgens mij doet Saartje dat ook bedenk ik me nu
Saartje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')